Diskuze k článku

Ta představa mi nedá pokoj

Příspěvků 40

10.11.2003 4:21

Ta představa mi nedá pokoj

Arthur Dent 213.?.?.?

Líbí se mi ta metafora. Moc. Už dlouho jsem chtěl něco takového napsat, třeba o studu Evropy za to, že Afrika hladoví. Ovšem obávám se, že by mě za můj názor ukamenovali.

Ale souhlasím s Vámi a odkazuju: http://blog.maly.cz/index.php?item=569

21433

10.11.2003 9:26

RE: Ta představa mi nedá pokoj

JS 194.?.?.?

Reakce na 21433

Co, že Afrika hladoví... ale ze je v ni nemecko a v nemecku byl kdysi Adolf Hitler!

21438

10.11.2003 8:19

Ta představa mi nedá pokoj

qwe 193.?.?.?

Souhlas. Stojí také za to, přečíst si 451°F, mám na mysli pasáž, kde je vysvětlováno, proč civilizace zdegenerovala tak, že je zakázáno vlastnit knihy.

21436

10.11.2003 8:50

Ta představa mi nedá pokoj

gobius 217.?.?.?

V jadru s alegorii souhlasim, ale to neustale vzyvani rasy mi pripada s prominutim legracni. Rodina - narod - rasa... popravde jedinym prirozenym utvarem teto svate trojice mi pripada rodina. Geneticky, ekonomicky i (logicky) velmi podobnym zebrickem hodnot a kulturou je utvar rodiny, resp. siroke rodiny (jak ji zname z nekterych kultur) homogenni jednotkou. O narodu to uz lze rict tezko, je to prilis velky utvar, navic umely, protoze jej treba spojuje jazyk, ale ma zcela odlisnou kulturu, zvyky, mentalitu, zebricek hodnot, nabozenstvi, a zejmena geneticke vybaveni (vezmeme treba "slovansky narod"[mrknutí jedním okem]. A rasa?? Lide evropskeho puvodu jsou stale jeste nejvetsi hrozbou sami sobe. Ja chapu a uznavam rozhorceni z praktik vyplyvajicich z uplatnovani rasismu naruby, i kdyz v CR jsou k videni jen malicko (jina pravidla pro romske spoluobcany, procentualne neadekvatni zastoupeni prislusniku mensin na obrazovkach TV..) Chapu i obavy z radostne podporovaneho a zneuzivaneho rasoveho uvedomeni mensin. To vsechno jsou mozna hloupe chyby, kterymi si do budoucna zakladame na nemale problemy. Stavet se ale k tomu tak, ze si sami zacneme pestovat "rasove" uvedomeni by bylo velkym krokem zpatky - dostali bychom se na uroven skupin, ktere dnes kritizujeme.
Nemuzu si odpustit male rypnuti:
Nemejte obavy z postupne infiltrace uradu a stredne dulezitych postu prislusniky barevnych mensin, pane Stworo! Jak sam neustale pripominate, ta klicova mista drzi a budou drzet prislusnici NASI RASY - totiz zide [smích]

21437

10.11.2003 9:27

Ta představa mi nedá pokoj

Auggie 80.?.?.?

"A hlásit se k vlastní rase je už úplný průšvih."

Co to je? Já opravdu nerozumím, co jste tím myslel. Nedokážu říct, že tmavší člověk je jiné rasy než já. Tedy chápu jak ostatní vnímají lidské rasy, ale nevím proč. Například Švéda budeme pravděpodobně všichni považovat za příslušníka stejné rasy, ale je jím opravdu? Je přece trochu bledší než my a blonďák jakého byste v Česku nenašel. - "There is only one race. Human race."

[Arthur Dent] Neříkám, že byste se měl stydět přímo Vy, ale Evropa (a Sev. Amerika) rozhodně. Z Afriky jsme si udělali skládku, což zavinil nejen tzv. civilizovaný svět, ale i afričtí diktátoři a všemožní neomezení vládcové (prezidenti), kteří za to dostávají tučné provize do vlastních kapes.

Jinak v podstatě souhlasím, i já jsem hrdým Čechem (i když z půlky Němcem [smích] ), aniž bych tím někoho omezoval. Hrdý a poctivý člověk si nenechá s.át na hlavu, ale nečiní tak ani ostatním.

21439

11.11.2003 6:13

RE: Ta představa mi nedá pokoj

Antiras 24.?.?.?

Reakce na 21439

>>Co to je? Já opravdu nerozumím, co jste tím myslel....
"There is only one race. Human race."....

Potom tedy take "There is only one race. Dog race." Psi jsou take napriklad vsichni stejni. Jeden je blond, jiny cerny, sedy, vetsi, mali a vselijaci. Jenom nedovedu pochopit proc ti hloupi majitele tak dbaji na sveho cistokrevneho pejska a zaboha nechteji aby se jim treba pudli fenka spustila s nejakym smetakem beaglem. Vdyt u lidi na tom preci nezalezi, tak co si ti psi rasisti mysli? Copak nevidi, ze to jsou vsechno psi rasa? Kdyz nekde na vas vyskoci Doberman tak ho nakopnete jako jezevcika, je to prece jedna stejna rasa, pes ne?

21485

11.11.2003 8:47

RE: Ta představa mi nedá pokoj

Auggie 80.?.?.?

Reakce na 21485

[Antiras] Ale vždyť taky jo. Já totiž opravdu nerozumím významu slova rasa. Nehledě na to, že za několik let budou mít lidi vyšlechtěné zase úplně jiné druhy psů, než známe dnes. Je to nějaká potřeba odlišit se od ostatních - třeba jiným psem. Chápu význam toho hesla spíš ve smyslu živočišného druhu. Člověk je člověkem, ať je jakékoli barvy. Pes je pořád psem, ať je to jezevčík nebo dobrman. A mimochodem - já psy nekopu.

21486

10.11.2003 10:05

Ta představa mi nedá pokoj

Lendys 195.?.?.?

Teda, abych se přiznala ten úvod mě docela konsternoval. Dost extrémní příklad, ne? Pochybuju, že by se v rámci rodiny takto její členové chovali, jedině snad tam, kde se vzájemně nenávidí, a to já osobně za "rodinu" nepovažuji. Jinak ale závěr článku mi to trochu osvětlil, přesto si myslím, že je to uvedeno do krajnosti. Stačilo by první dva,tři odstavce vynechat[mrknutí jedním okem]
"Jak jsme k tomu došli? Proč je moderní kálet si do vlastního hnízda, trhat kořeny a plivat na jemné vazby, které vznikaly staletí a tisíciletí? " -> všimli jste si, jak je to moderní jen u "vysvěpých společnostech"? Takové ty kmenové, rozvojové, náboženské země se za svůj nacionalismus, extremismus, aj. ismy nestydí. Evolučně z hlediska geneze se však obávám, že tyto na vyšším společenském a právním stupni začnou své tisícileté "budování" také bourat[pláč]

21441

10.11.2003 10:16

Ta představa mi nedá pokoj

Peter cscipion (zavináč) yahoo (tečka) com 195.?.?.?

Zdravím

Veľmi pekný článok. Aj by som poslal linku na neho svojim kamarátom, ale po tom čo som tak urobil posledný krát (ten článok Vymierajme vedecky) ma niektorí z nich označili za rasistu a jeden z nich sa so mnou prestal baviť (myslím, že pracuje v nejakej nadácii pomáhajúcej Rómom alebo takej nejakej). Ale myslím, že aj tieto reakcie mojich známych presne súhlasia s týmto posledným článkom - niektorí členovia mojej "rodiny" sa na mňa začínajú pozerať podozrievavo. Tak pre istotu už ich nebudem upozorňovať na to ako nám iné rodiny berú veci (resp. žijú z našich daní), aby ma nezavreli do tmavej komôrky. Myslím, že to je tým, že väčšina ľudí dnes nie je pri tvorbe vlastných názorov svojprávnymi. Ich názor vytvárajú masmédiá, ktoré až na pár výnimiek (ako napr. táto stránka)prezentujú myšlinku zlej bielej otrokárskej rasy, ktorá z dôvodu svojej nadradenosti či viery neustále utláča ostatné rasy, či iné farebné menšiny. Okrem médií je tu silný mienkotvorný tretí sektor, ktorý nás neustále presviedča o tom, že sme nacionalisti a rasisti (napr. posledný škandál okolo strerilizácie rómskych žien v SR - ktoré sa nakoniec nepotvrdilo) Dokonca sa v tomto smere zakazuje akákoľvek diskusia či skúmanie (v SR platí zákon o Osvietčimskej lži). Z týchto dôvodov ani ja nevidím možnosť na zmenu a tejto rodine nedávam viac ako 100 rokov kým sa vo svojom vlastnom dome stane menšimou a de facto zanikne.

21442

10.11.2003 22:18

RE: Ta představa mi nedá pokoj

jedinecny 217.?.?.?

Reakce na 21442

tou bielou rasou ste myslel zidov?

21471

11.11.2003 9:26

RE: Ta představa mi nedá pokoj

Kolemjdouci 202.?.?.?

Reakce na 21442

...v SR platí zákon o Osvietčimskej lži... - Co to, prosim pekne, je??? [zmaten]

21487

12.11.2003 22:46

RE: Ta představa mi nedá pokoj

Rado 216.?.?.?

Reakce na 21487

V SR je zo zakona zakazane pochybovat, ci diskutovat o pocte zidovskych obeti holocaustu v druhej svetovej vojne. Porusenie zakona je trestne (nejde teda len o prietupok).
Zaujimave, ze?

21562

10.11.2003 10:43

Je to tak !

DrSoň 62.?.?.?

Lidstvo jde dlouhou dobu proti přírodě a zvláště proti přírodním zákonům a evoluci ! Preferováni jsou slabí a "nevýkonní" a ti se množí jako kobylky. To nemůže zkončit jinak než špatně ! V lepším případě mezirasovou a mezikulturní válkou, v případě horším celosvětovou genocidou všech inteligentních a pracujících lidí a nastolením vlády anarchie, chaosu a návratu do středověku ! Ano, jsem rasistický xenofob ! Nechci ve své valašské vesničce ani minarety muslimů, ani černošské gheto ! A v rámci ochrany svých dětí jsem ochoten za to bojovat ! Nepřátele máme především mezi námi - různí levičáčtí aktivisté, psudohumanističtí "myslitelé" ala V.Havel a multikultikotlíkáři ! To jsou největší zrádci !

21445

10.11.2003 14:02

RE: Je to tak !

Moniker 80.?.?.?

Reakce na 21445

Vyjasnite si, co vlastne chcete. Pisete, ze slabi a nevykonni su preferovani a mnozia sa ako kobylky. Ale vy neznasate cernochov a moslimov. Zacneme teda zabijanim slabych a nevykonnych, alebo cernochov a moslimov? A nie ste nahodou vy ten slaby a nevykonny? Aby sme vedeli u koho mame s tym zabijanim zacat.

21448

10.11.2003 15:40

Ale ne !

DrSoň 62.?.?.?

Reakce na 21448

Nechci nikoho likvidovat ! A nemám nic ani proti muslimům či černochům ! Ale ať si proboha zůstanou ve svých domovinách ! Tady se taky nesebere půlka lidí a nejde někde do Kuvajtu a nečeká, že se tam o ně nějaký ropný šejk postará ! A s těmi "nevýkonnými" je to tak - tedy alespoň v ČR, že se mnohdy vyplatí být nepracujícím profesionálním plodičem potomků, než špičkovým odborníkem. Rodiny vysokoškolsky vzdělaných rodičů mají 1-2 děti, proč ? Protože mateřství přinese rodině kruté snížení životní úrovně, manžel celou rodinu táhne z jednoho platu, příspěvky nedostane žádné, protože průměr na člena rodiny je něco nad sociálním minimem a ještě platí kruté 60% daně (souhrn vč. odvodů zaměstnavatele) ! Jsem jen pro ukončení neustálého zvýhodňování "sociálně slabších" ! Ať jsou práva i povinnosti pro všechny ROVNÉ ! Proč jsem já povinnen živit daněmi rodinu nefachčenků a oni, když se mi třeba stane těžký úraz tuto povinnost mě neoplatí ? Jsem jako bílý čech zodpovědný za hladomor někde na druhé půlce světa ? Jsem povinnen se cítit zodpovědný za hrůzy na celé zeměkouli, za kmenové války v Africe, za hrůzy šaríi v muslimských zemích ? Jsem povinnen přijmout za uprchlíky včechny, co se mají hůře než já ? Jsem povinnen jim vyvinout a poskytnout lék na AIDS, když já ho tam nezavlek ani ho tam nešířím !?

21455

11.11.2003 13:16

RE: Ale ne !

Moniker 80.?.?.?

Reakce na 21455

Ako sa prejavuje Vasa zodpovednost za hladomor v druhej polke sveta? Co vam za to strhaju nejaku extra dan? Preco by ste sa mali citit zodpovedny za kmenove vojny v Afrike? Kto to p vas chce? Kam prijimate uprchlikov a kde vyvijate liek proti AIDS? Musim uznat, ze roboty mate vyse hlavy. Stihate pri tom este aj nejake zamestnanie? [překvapení])

21494

11.11.2003 16:05

RE: Ale ne !

Lone 195.?.?.?

Reakce na 21494

Můj pocit zodpovědnosti se (snad) projevuje tím, že své jednání poměřuji mimo jiné tím, jaké důsledky může mít pro ostatní (a nejen pro sousedy z vedlejšího domu). Řešení pochopitelně nemám, za mesiáše se nepovažuji. Pokud o věci přemýšlím, řekl bych, že životaschopný systém vybavený zpětnými vazbami a dalšími mechanismy vzniklými dlouhou evolucí má tendenci po vychýlení vnějším vlivem opět dospět do rovnováhy. Pomoc, tak jak tomu slovu rozumíme my evropané, většinou situaci jakýmsi obchvatem spíše zhorší. Možná tím dostačujícím prvním krokem je pokora? (jsem nefalšovaný pohan [smích] Připadá mi, že západní systémy vedou lidi k přesvědčení, že všechny velké věci působí stát, a ten se také má postarat o nápravu. Jedinou cestou je podle mne změna, která začne v (každém) jednotlivém člověku. Pochopitelně jsem já osobně žádný hladomor nezpůsobil, a nic z toho co udělám nemůže katastrofám zabránit. Pocit odpovědnosti spočívá v tom, že i tak se budu chovat způsobem, který způsobuje co nejmenší škody. (tedy třeba šetření zdroji, třebaže "se to ztratí a stejně to dělají všichni"[mrknutí jedním okem]
Pracuju jako doktor v nemocnici.
Co se týče odlišnosti mongoloidního plemene, nemohu to ani potvrdit ani vyvrátit. Nikdy jsem o této (heretické a proto tajné) teorii neslyšel, což však nic neznamená, antropologie se nachází na pokraji mého zájmu. (t.č. čtu seriál o evoluci lidského druhu v časopise Živa) Přesto bych trval na názoru, že díky kontinuálnímu mísení jednotlivých subpopulací nic takového jako rasa neexistuje. Genetická struktura lidstva se dynamicky mění v nekončícím procesu, z kterého vnímáme pouze zlomek, proto se nám může zdát, že jednoznačně rozlišujeme několik ras. Děkuji za vaše názory.

21503

10.11.2003 22:00

RE: Je to tak !

Milan Šumpík milan (tečka) sumpik (zavináč) quick (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 21445

Vážený pane,
poněkud jste mne konsternoval Vaším tvrzením o slabých a neinteligentních...Mnohokrát jsem slyšel o blbých negrech a vychytralých asiatech,jelikož nemusejí moc pracovat,jelikož jim všechno co potřebují,roste na stromech nebo v kapradí.
Myslím,že bychom si měli připomenout letošní žhavé léto.Při pohledu na mátoživé postavy svých spoluobčanů a vzpomínku na lenošné afričany jsem se musel smát,až jsem se za břicho popadal.
Podotýkám ,že jsem árijského vzhledu,tedy světlé vlasy a modré oči.Také podotýkám,že mě letošní léto vyhovovalo,avšak mám obavy,zda zdejší populace přežije ve zdraví další horká léta.
Ovšem pokud přijdou,možná i zamrzne.

Zdraví M.Š.

21469

10.11.2003 11:30

Vnitřní pokoj je podstatný pro lepší chování

Upasaka 193.?.?.?

Tím téměř ničemu nepomůžete.
Na 100 % s Vámi souhlasím, máte na věc podobný názor.
Historie nikdy radostná nebyla a od budoucnosti se nedá očekávat něco lepšího.
A pak - lidé se dneska těžko pro něco zapálí, jenom si Vaši informaci přečtou, možná napíší příspěvek jako já a to je tak maximum, co udělají.
Za posledních několik set let se událo šíleně mnoho změn a to jak v oblasti společenské, tak v oblasti náboženské i na naší planetě samotné. Jak napsal jeden odvážlivec v kontextu s množstvím vymřelých druhů a změn v našem prostředí, - "kdyby někdo pozoroval naši planetu zvenčí, prohlásil by, že umírá".
Kdo ví, co se vlastně děje ve skutečnosti?
Lidi mají obrovský sklon k fantazírování. Mají sklon podvést druhé, aby na tom něco vydělali. Mají sklon zničit svého bližního, aby sami byli úspěšní. Mají sklon podléhat náladám, svodům a pokušením. Konají zlo. Dokud tato situace bude trvat, nelze očekávat změnu k lepšímu. Řekněte mi, jak může osoba, která je z těchto hledisek slabá, řídit stát nebo i třeba skupinu lidí, aby to bylo k prospěchu a ne ke škodě nás všech?
Myslíte, že peníze jsou dostatečným motivem pro to, aby někdo konal užitek? Myslím, že ne. V dnešní době chybí ideál, který by lidi spojoval. Jediným "ideálem" jsou peníze. A to je cesta do pekel. Obávám se, že nevyhnutelná.

21446

10.11.2003 11:35

Ta představa mi nedá pokoj

pixy 195.?.?.?

Klobouk dolů.

21447

10.11.2003 14:06

Ta představa mi nedá pokoj

Moniker 80.?.?.?

Otazne len zostava, ci Americania a Kanadania povazuju nas Slovakov, Cechov, ci inych Slovanov za sucast ich rodiny, t.j. kultury. Nenicite nahodou aj Vy, pan Stwora, kanadsku kulturu svojim ceskym povodom? Co ak sa najde nejaky kanadsky Stwora a v ramci zachovania cistoty kanadskej kultury Vas bude chciet vyhodit z Kanady?

21449

10.11.2003 14:57

RE: Ta představa mi nedá pokoj

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 21449

>Nenicite nahodou aj Vy, pan Stwora, kanadsku kulturu
>svojim ceskym povodom?

Ne. Já se tady chovám jako na návštěvě u cizí rodiny. Tzn. respektuji jejich zvyky a zákony, platím daně, chovám se slušně. Nevykřikuji, že oni musí repektovat mé zvyky a mou kulturu, jako to dělají hosté z jiných rodin.

21450

10.11.2003 19:33

RE: Ta představa mi nedá pokoj

Silencer 147.?.?.?

Reakce na 21450

Přesně.

21462

10.11.2003 19:34

RE: Ta představa mi nedá pokoj

Peter Veliky nemam (zavináč) zadnou 205.?.?.?

Reakce na 21450

Moc dobre podane pane Stwora. Clovek by nekdy rad jim to tem zabednenym Canadanum rek, jak jsou pitomi a toleruji ruzne ty ...ismusi a nemuze..

21463

10.11.2003 15:25

Ta představa mi nedá pokoj

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

1. Stát je umělá instituce, vytvořená mafiány pro mafiány - a národ je CO? Taky umělý vykonstruovaný pojem, vymyšlený lidmi toužícími po moci. Jak se pozná příslušník národa? Čím se liší od příslušníků jiných národů? Jazykem? Zvyky? Jsou Češi a Moravané stejný národ? Angličané a Američané? Jsou Američané
vůbec národ?

2. Ano, od nacionalismu je jen krůček k fašismu - a k válce. Téměř všechny války na světě byly vedeny kvůli národnostním sporům. Snahy o sjednocení národů a zrušení tohoto pojmu napáchaly v historii nesrovnatelně méně škod.

3. Vlastní rasu bych tak nechválil. Ona opravdu není lepší ani horší než jiné rasy. A upřímně řečeno, zdá se mi, že ze všech ras nejvíce škod napáchali opravdu běloši.

21454

10.11.2003 20:53

RE: Ta představa mi nedá pokoj

Rado 216.?.?.?

Reakce na 21454

>3. Vlastní rasu bych tak nechválil. Ona opravdu není lepší ani
>horší než jiné rasy. A upřímně řečeno, zdá se mi, že ze všech ras
>nejvíce škod napáchali opravdu běloši.

Hmm, kto nic nerobi, nemoze spravit ani vela skody, ze?
Belosi maju na svedomi vacsinu technickeho pokroku na svete, su "autormi" demokracie a slobody, su nositelmi objavitelskeho a podnikatelskeho ducha (priklad: americky sen) a vytrhli azijske zeme zo stredoveku (Japonsko a dalsich "tigrov"[mrknutí jedním okem]. Arabske zeme vratane Kuvajtu, UAE a dalsich by tiez dodnes boli prinajlepsom v stredoveku a v chudobe, keby belosi nevymysleli auto. Atd...

21465

10.11.2003 22:22

RE: Ta představa mi nedá pokoj

jedinecny 217.?.?.?

Reakce na 21465

a to myslite vazne?

21472

10.11.2003 22:41

RE: Ta představa mi nedá pokoj

Rado 216.?.?.?

Reakce na 21472

Mozete konkretizovat, co sa vam na mojom texte nezda? Vsetko co som napisal sa opiera o historicke skutocnosti. Overte si to, literatury je dost.

21476

10.11.2003 22:04

RE: Ta představa mi nedá pokoj

Milan Šumpík milan (tečka) sumpik (zavináč) quick (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 21454

Ale ale pane,
co říkáte americkým zájmům-jaké jsou povahy.Nacionalistické(vlajky všude).....nevím nevím....

M.Š.
Jen malí nemají zájmy,nemůžou mít,Ti musí lézt do prdele...

21470

10.11.2003 15:49

Ta představa mi nedá pokoj

Chose 160.?.?.?

Nedávno vyšla takové docela pěkná knížka, jmenuje se "Vzpoura deprivantů", dost zajímavé čtení.

21456

10.11.2003 19:38

Ta představa mi nedá pokoj

Lone 195.?.?.?

Zatímco rodina je reálným sociálním útvarem, který lze snadno definovat, pojem rasa je velmi sporný. Antropologické a genetické studie ukazují, že veškerá populace má společného předka (a to ne pouze ve smyslu živočišného druhu, ale konkrétního jedince resp. rodinu!). V globální populaci proto dochází k diverzifikaci pouze při izolaci. Přechodně se tak mohou vytvářet odlišné subpopulace, které se však dříve či později mísením opět přetvářejí. Konstantní rasy tedy skutečně neexistují. Pojem národ je již zcela efemérní, jediným kritériem příslušnosti je cítění každého z nás (občas hojně přiživované nejrůznějšími populisty ve jménu čehokoli co se zrovna hodí)
Tolik k terminologii. Jinak mám pocit, že tento článek daleko víc než o promyšlené analýze problému svědčí o silných předsudcích a apriorních negativních emocích pisatele. Nemyslím, že bychom se měli omlouvat za to, že žijeme (nesmyslné jsou ostatně i omluvy za křivdy, spáchané našimi předky na předcích jiné "rasy" - a že jich bylo požehnaně!) Pocitu odpovědnosti za svět který spoluvytváříme se však zbavit nemůžeme (mimochodem, bílá rasa mění běh světa více než jakákoli jiná v historii, to je evidentní). Je pravda, že hladomor v Africe jsme přímo nezpůsobili, ale nepřímou vinu rozhodně máme! Evropané a v moderní době i američané bez skrupulí plení přírodní bohatství, rozvrací fungující sociální struktury, zavlékají choroby (ne AIDS, ale pravé neštovice, tuberkulozu aj.) a páchají desítky dalších nespravedlností leckdy ve jménu dobra. Kdo myslíte, že jezdí v autech vyrobených z afrických rud, poháněných africkou ropou, kdo si zdobí pracovní stůl z afrického mahagonu roztomilými figurkami z africké slonoviny? Takže až si pánové příště dáte čokoládu (kakaovník dovezli bílí z Ameriky, ukradli půdu, nahradili jím původně pěstované plodiny, na plantážích pracují černoši), rýži, banány atd., zkuste se zamyslet, jestli ta rodina co vám klepe na dveře nemá tak trochu pravdu.
P.S. Čistokrevných rasistů vidím tady v Čechách kolem sebe taky dost - málokdo z mých spravedlivých spoluobčanů se třeba při jednání s vietnamci ubrání despektu a grandioznímu stylu jižanských otrokářů.

21464

11.11.2003 12:00

RE: Ta představa mi nedá pokoj

gobius 217.?.?.?

Reakce na 21464

To Lone: antropologicke a geneticke studie ukazuji, ze mame spolecneho predka...?

Jste si tim jist, Lone? Neni jednim ze socialnich tabu pomerne uznavana teorie, ze Asijci (tzv. mongoloidni forma) vznikla nezavisle na spolecnych predcich dnesni negroidni a indoevropske formy? Nechci tim rict, ze jsou vylozene jinymi tvory podobnymi nasi forme jen diky konvergenci - jen je nas "spolecny predek" patrne mnohem, mnohem starsiho data (nesporne to byl primat [smích] ) nez predek spolecny s Africany. Pokud by se pouzily bezne taxonomicke normy pouzivane pri klasifikaci druhu jinych obratlovcu, byly bychom vsak skutecne jinym DRUHEM nez prislusnici mongoloidni rasy, prestoze jsme schopni se plodne krizit.

Aby mne nikdo neobvinil z rasismu, musim poznamenat, ze do Asie pravidelne jezdim, mam tam mnoho pratel a jeden cas jsem mel Asijku i jako partnerku. Nezajima mne puvod ani barva kuze. Zejmena mezi miseci (nebo spise misenkami) jsem poznal velke mnozstvi velmi chytrych - a take atraktivnich lidi).

G.

21492

11.11.2003 15:29

RE: Ta představa mi nedá pokoj

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 21492

> Pokud by se pouzily bezne taxonomicke normy pouzivane pri klasifikaci druhu jinych obratlovcu

Mohl byste blíže specifikovat co máte na mysli, např. které konkrétní rozdíly naznačují, že jsou asiati jiným živočišným druhem? Nikdy jsem o tom nic neslyšel. Pokud vím, jejich stavba těla je stejná jako u ostatních lidí a nenapadá mě, čím by se mohli jinak lišit.

21500

13.11.2003 11:23

RE: Ta představa mi nedá pokoj

gobius 217.?.?.?

Reakce na 21500

To Milo:
Asi Vas zklamu. Muj prispevek nemel navodit dojem, jak jsem chytry a kolik toho o odlisnosti mongoloidni rasy vim.. ja sam se zabyvam taxonomii nizsich obratlovcu, predevsim rybovitych (ryby, paryby..), nicmene mezi kolegy jsem o cele teorii x-krat slysel - a vzdy mi vadilo, jak se o tom nema mluvit. Pokud vim, teorie vznikla na zaklade jakesi prace zabyvajici se DNA vyssich obratlovcu za ucelem vzniku kladogramu recentnich i vymrelych druhu v.o.. Mrzi mne ze nemohu citovat nejaky seriozni odkaz (ktery ale patrne existuje).
Muj prispevek mel spise vyprovokovat Loneho argumentaci a citovani pramenu prokazujicich "jedineho spolecneho predka" o nemz mluvil ve svem prvnim prispevku. Doufal jsem ze se neco noveho dozvim [smích]
g.

To Lone: naprosto souhlasim s myslenkou o miseni subpopulaci. Koneckoncu zakladni, i kdyz nijak popularizovanou pouckou vsech taxonomu je, ze PRIRODA PRACUJE S POPULACEMI. Jakekoliv vyssi umele taxony jako poddruh, druh, celed,... jsou jen umele pojmy stvorene za ucelem jakztakz pouzitelneho trideni pro lidske potreby.

21584

10.11.2003 21:46

Ta představa mi nedá pokoj

Milan Šumpík milan (tečka) sumpik (zavináč) quick (tečka) cz 194.?.?.?

Chtěl bych ještě
poukázat na jednu malou věc.Kolik lidí se živí tím,že se stará o tzv.menšiny,tedy myslím tím ,že se přiživuje na romském,postižených,teplých a lesbických,drogových,seniorských a kdovíjakých problémech.Stačí založit chartu,charitu a kdoví co ještě,aby byly příspěvky,dotace....Nedovedu si představit,abych založil svoji výdělečnou činnost na výše uvedených problémech,natož abych se tímto způsobem živil.Chovám se stejně slušně ke všem lidem,bez rozdílu,totéž vyžaduji od nich.Myslím,že oni nejsou pro většinu slušných lidí problémem,nýbrž mnozí z nich tvoří problém,jelikož se to náramně hodí.Nevíte náhodou proč jsou bezdomovci?Nikdo upřímně neodpoví,nýbrž(již to vidím kolik pisálků bude láteřit)každý bude papouškovat co se o nich mluví a píše.Zeptal se někdo bezdomovce,zda je rád bezdomovcem....jistě oni Vám odpoví,že se jim to líbí.Pochybuji,že se jim to líbí,oni jsou svědomím společnosti,a jak se k nim chová!!Ještě že máme charity...?!?!
Není asi náhodou,že Švýcaři dělají co mohou,aby jich měli co nejméně.
Co drogově závislí,kolik lidí se živí a přiživuje na tomto problému!?!?Myslí si někdo,že je upřímná snaha tento "problém" vyřešit?Ani náhodou,kolotoč pěněz i když špinavých,jistě přispívají HDP,peníze přece nesmrdí,počet lidí zaměstnaných na této "problematice" není zanedbatelný....Nemá cenu dále pokračovat,na starých a omletých tématech.
Jisté je jedno,normální člověk se zdravým rozumem je na vyhynutí,a proto by především ON potřeboval ochranu(ne však prezervativ).Jen mě není jasné,jak je možné,že všichni Ti ochránci možného i nemožného,u ostatních najdou sluchu,když zřejmé je,že o pokrytectví jde.

Zdraví M.Š.

21467

10.11.2003 22:32

Nebudme prece zralokophoby

albert 216.?.?.?

Jste na dovolene u more. Na krasne piscite plazi. More je nadherne, teploucke a primo laka ke koupani. Ale je naplnene zraloky. Co udelat?
a) Klidne se bezte koupat, a nebojte se zraloku! Preci ne vsichni zraloci jsou agresivni aby vam ublizili. Je prece plno dobrych, hodnych a pritulnych zraloku. A vsechny zraloky na zaklade par se prece nemuze hazet do stejneho pytle, to by byla oskliva zralokophobie! Tak nebudte zralokophob, a klidne bezte do vody ! [smích]

b) vite moc dobre, ze zraloci jsou agresivni masozravci, a ze sance ze budete napaden jsou vysoke. Tak v zadnem pripade nepujdete do vody. [pláč]

Jen tak me napadlo, co by v takovem pripade udelal liberal humanista. [zahanbení]

21474

11.11.2003 13:10

RE: Nebudme prece zralokophoby

Moniker 80.?.?.?

Reakce na 21474

Zabudol ste este na jednu moznost.

c) Vsetkych zralokov zlikvidovat. Nejaky zralok predsa nebude rozhodovat o tom, kde sa albert bude kupat.

21493

10.11.2003 23:32

Ta představa mi nedá pokoj

Lev 172.?.?.?

Pane Stwora gratuluji! Nejen, ze se Vam povedl Vas clanek "Ta predstava mi neda pokoj", ale je uzasne, kolik pisatelu se nyni zucastnuje diskuze. Rekl bych - na vysoke urovni. Diskuze je vedena velmi slusne a inteligente. Nemam sice pravo, zde neco hodnotit, ale velmi se mi libi, jak lide uvazuji. I kdyz nejsem redaktorem Zvedavce, ale vsem, moc a moc dekuji. Je dobre, se vzdy v necem spravnem poucit. Vas Lev

21478

11.11.2003 11:36

Ta představa mi nedá pokoj

Jan 194.?.?.?

Vážený pane Stworo. Je škoda, že je málo takových, jako vy, a je dobře, že Vy tu jste a píšete. Já jsem normální Moravák a běloch, co sedí někde v Brně u počítače a rád si Vaše články přečtu. A znám dost lidí, co čtou Zvědavce a s Vašimi názory souhlasí. Já k nim rozhodně patřím.

21491

12.11.2003 6:53

Ta představa mi nedá pokoj

Frank Bousek 209.?.?.?

Nedávno jsem četl zajímavý příspěvek universitního studenta v National Post na téma -co znamená být kanadanem? Velmi vtipně uvedl hypotetický příklad,kdyby se všichni obyvatelé Polska a Kanady vystěhovali a byli nahrazeni jinými rasami a národnostmi, Polsko už by se logicky nemohlo jmenovat Polsko, ale zato Kanada by si mohla podržet svoje jméno! Do které skupiny by patřily Čechy a Slovensko? I ten největší hlupák by dnes měl vědět,že ve světě existuje hrstka lidí, která už po desetiletí se snaží zmongrelizovat svět ,aby s ním mohla točit po svém.Pan Zbygniev Brzezinski se na příklad nechal slyšet, že by Evropská Unie měla přijmout za člena Turecko,a tím umožnit volné stěhování turků po Evropě a tak oslabit Evropu, aby se nestala hospodářským,politickým a vojenským sokem Zionistické Americe.

21530

Příspěvků: 40

10.11. 04:21 Arthur Dent  Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 09:26 JS  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 08:19 qwe  Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 08:50 gobius  Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 09:27 Auggie  Ta představa mi nedá pokoj
11.11. 06:13 Antiras  RE: Ta představa mi nedá pokoj
11.11. 08:47 Auggie  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 10:05 Lendys  Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 10:16 Peter  Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 22:18 jedinecny  RE: Ta představa mi nedá pokoj
11.11. 09:26 Kolemjdouci  RE: Ta představa mi nedá pokoj
12.11. 22:46 Rado  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 10:43 DrSoň  Je to tak !
10.11. 14:02 Moniker  RE: Je to tak !
10.11. 15:40 DrSoň  Ale ne !
11.11. 13:16 Moniker  RE: Ale ne !
11.11. 16:05 Lone  RE: Ale ne !
10.11. 22:00 Milan Šumpík  RE: Je to tak !
10.11. 11:30 Upasaka  Vnitřní pokoj je podstatný pro lepší chování
10.11. 11:35 pixy  Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 14:06 Moniker  Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 14:57 Vladimír Stwora  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 19:33 Silencer  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 19:34 Peter Veliky  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 15:25  Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 20:53 Rado  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 22:22 jedinecny  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 22:41 Rado  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 22:04 Milan Šumpík  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 15:49 Chose  Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 19:38 Lone  Ta představa mi nedá pokoj
11.11. 12:00 gobius  RE: Ta představa mi nedá pokoj
11.11. 15:29 milo  RE: Ta představa mi nedá pokoj
13.11. 11:23 gobius  RE: Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 21:46 Milan Šumpík  Ta představa mi nedá pokoj
10.11. 22:32 albert  Nebudme prece zralokophoby
11.11. 13:10 Moniker  RE: Nebudme prece zralokophoby
10.11. 23:32 Lev  Ta představa mi nedá pokoj
11.11. 11:36 Jan  Ta představa mi nedá pokoj
12.11. 06:53 Frank Bousek  Ta představa mi nedá pokoj

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

41

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 84 čtenářů částkou 12 322 korun, což je 41 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 2

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 10

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 2

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 2

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Měnové kurzy

USD
23,08 Kč
Euro
25,56 Kč
Libra
29,81 Kč
Kanadský dolar
17,38 Kč
Australský dolar
15,74 Kč
Švýcarský frank
23,31 Kč
100 japonských jenů
21,27 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,68 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,14 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 023,01 Kč
1 unce stříbra
395,65 Kč
Bitcoin
187 004,97 Kč

Poslední aktualizace: 20.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 802