Diskuze k článku

Chudnutí a růst, aneb HDP versus HND

Příspěvků 83

16.12.2016 2:44

Jo, s tím HDP je to ošemetné

F&T 212.?.?.?

S tím HDP je to ošemetné. Kdesi jsem četl, že největší nárůst HDP způsobí živelní katastrofa jako třeba povodeň nebo zemětřesení. Pak je potřeba rekonstruovat, ale to nic neříká o tom, jestli bude nový stav lepší než ten předchozí.

HDP je jen ekonomická aktivita.

354133

18.12.2016 14:36

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 354133

Ano, HDP vzroste když budete např. topit obilím v lokomotivách. To není o užitečném hospodaření. Taky HDP poroste, když zaplácáte celou zemi betonem , aby doprava mohla dovážet co bychom si jinak dokázali vypěstovat a vyrobit sami, čímž bychom dali mnohým práci i mzdu. Tady se pořád hledí na vývoz jako na zdroj budoucích inovací, i ty chytré mozky je potřeba udržet doma a zaplatit.
Všeobecné adorace budování infrastruktury jsou jen maskou pro vykrádání zdrojů... Soběstačnost měla být nosným programem, to by ovšem nesměla dostat
vesla naší lodičky vekslácká ekonomická elita. Bohužel ještě dodnes přetrvávající nepořádky v hospodaření např. výběru daní jsou mravním bahnem, v němž se někteří tak dobře zabydleli, že se snaží všemi nemožnými způsoby zabránit v ůklidu.

354185

18.12.2016 14:53

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 354133

Přesně tak. HDP je ukazatel, který nám nic podstatného neukazuje. Podle něj je národ bohatý ikdyž většina žere hlínu ale zato hrstka nahoře má záchodové mísy ze zlata.

Například v totálně rozflákané sýrii bude za chvíli obrovský růst DPH.

354186

18.12.2016 21:48

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354186

Naprosto s vámi nemohu souhlasit, že by HDP nic podstatného neukazoval.

Je to přesně naopak, HDP ukazuje výkonnost ekonomiky a to je to nejpodstatnější. Těžko budete distribuovat nějaké bohatství nebo statky, když nemáte schopnost vyrábět či poskytovat služby.

Někdy se skutečně ukazuje jako měřítko bohatosti státu jeho HDP, avšak to je značné nedorozumění. Často pak vidíme paradoxy, že při přepočtu na paritu kupní síly nám Rovníková Guinea najednou vyskočí ze 60 místa na 30 místo a dostane se těsně před ČR. [smích]

HDP je často zneužíváno k ekonomické propagandě.

Ovšem ani HND vám naprosto nic neřekne o tom jak je bohatství daného národa vnitřně distribuováno.

Proto je článek klamavý, jelikož nám podprahově podsouvá, že by to snad byla vhodnější položka než HDP. Není tomu tak.

O distribuci vnitřního bohatství nám mnohem více vypoví položky:

1) nezaměstnanost
2) minimální mzda
3) průměrná zda
4) medián
5) spotřeba domácností (výdajová metoda HDP)
6) průměrný důchod a množství důchodců
7) doba jakou si důchodci užijí v důchodu

A mnoho dalších položek.

O tom měl být článek, pokud se chtěl zabývat distribucí bohatství ve společnosti.

Místo toho článek klamavě uvádí, že nikdo nic nepozná v peněžence, klamavě tvrdí, že propad HND vyvažuje HDP a spousta jiných nesmyslů.

Absolutně si stojím za tím, že se jedná o klamavý článek a mimořádně informačně nepovedený, navíc manipulativně napsaný s cílem poškodit velmi kvalitní ekonomické úspěchy současné vlády ČR.

354191

19.12.2016 5:46

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

ignorek 95.?.?.?

Reakce na 354191

Ekonomové se učí 5 let, aby měli totálně vymyté mozky a nemohli použit tzv selský rozum. Moderní liberast bude koukat na bílé a tvrdit, že je černé - přece to ví ze školy a také z médií.
Když v Číně vyrobené za 1 USD tričko se prodá v Česku se správnou značkou za 50 USD - kolik se započítá do čínského HDP a kolik do českého? Česku z této transakce vznikl ke všemu zahraniční dluh za 1 USD, a zisk po odečtu mezd atd poputuje jakbysmet do zahraničí. Mimochodem na vyměnu Kč na USD, aby ten zisk mohl volně odplynout do zahraničí, je třeba ty USD teprve vydělat, nebo něco do zahraničí prodat, jinak to jde zas na vrub zahraničního dluhu, který tak utěšeně a nevysvětlitelně roste, jako bychom tu snad nedělali vůbec a žili na dluh.

Když polská kadeřnice dělá účesy v bytech zákaznic třeba za 40 €, to samé pak v Německu za 100 € - jak tím přispěje do HDP v Polsku a v Německu? Mimochodem z tohoto vyplývá, že v Německu je 2,5x násobná produktivita, což nám otřiskají o hlavu. Už 25 let otřiskávají, že? Musíme utáhnout opásky. Tím ale dochází k ještě většímu útlumu.

HDP je určitě důležitý ukazatel, počitat penize je obecně důležitá věc. Ale neříká nic o skutečném stavu ekonomiky, produktivity atd, ani o životní úrovni - je to o místě dané zemí v tom liberálním kasinu, jež skončí co nevidět další řádnou melou.

A tak liberast s podívem zjistí, že čezko se dostalo na úroveň Rovníkové Guinei. Kam se mezitím dostali např Bulhaři nebo Ukrajinci, Řekové nejde slušně říct. Liberální ekonomie v praxi. Deindustrializace s depopulací - prakticky výsledky po 25 letech. Západ potřebuje východní evropu pouze jako zdroj levné pracovní síly a surovin. Liberast z principu není schopen toto vidět, ve škole a mainstreamu to přece neříkají.

354201

19.12.2016 12:23

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354201

Váš příspěvek bych označil jako MIX ekonomické negramotnosti, demagogie a tmářství.

Evidentně vůbec nemáte představu o položce "zahraniční saldo".

Do HDP se započítává zahraniční saldo, tedy rozdíl mezi importem a exportem. Čína, stejně jako ČR si započtou do HDP rozdíl mezi exportem a importem.

ČR konkrétně má plusové saldo kolem 12 milird USD. Jak vidíte, tak ČR se pro obchod nemusí zadlužovat v zahraničí, jelikož má obchodní přebytek 12 miliard USD.

Pokud někdo v ČR prodá čínské tričko s marží 49USD, tak v položce služby - domácí spotřeba, vyprodukoval HDP ve výši 49USD.

Když polská kadeřnice udělá v Polsku účes za 40EU a řádně to zdaní, tak se to do statistiky HDP dostane jako služba za 40EUR.

Když to samé udělá v Německu, ale za 100EUR, tak záleží kde daní a dále je to stejné.

Pokud píšete o produktivitě, tak ta je předvším od slova produkce, tedy výrobek a týká se především průmyslu. I když i ve službách může být rozdíl v produktivitě - výnosech.

Nemohu souhlasit, že vám HDP nic neřekne o stavu ekonomiky. Abyste měl na konci číslo HDP, tak musíte sečíst nějaké položky předtím a ty vám o stavu ekonomiky řeknou velmi mnoho.

HDP je souhrnný ulazatel a nehraje si na to, aby řekl konkrétně odpověď na podpoložky. To každý ekonomicky gramotný člověk ví.

Obecně platí, že když HDP reálně roste (po zohlednění inflace), tak se společnosti daří a když HDP reálně klesá, tak je ve společnosti něco špatně a vždy následuje nějaká reakce, jako jsme viděli například po období 2010-2013, kdy HDP reálně klesalo a lidé byli s vedením státu velmi nespokojeni, protože cítili ty negativní dopady podpoložek, předvším vysoká nezaměstnanost a nulový reálný růst mezd.

Po nástupu nové vlády je situace diametrálně odlišná, kdy roste reálně HDP a především reálně příjmy obyvatel a tím roste životní úroveň obyvatel ČR.

354205

19.12.2016 15:31

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Michal Klusáček 212.?.?.?

Reakce na 354205

Nemůžu si pomoci, ale mám pocit, že uživatel "Anonym 89.?.?.?" je v této diskusi především proto, aby zde psal o dobrých skutcích současné vlády a především Ministerstva financí.

Můj článek byl psán v obecné rovině o vývoji, kterým si procházíme. Nebyl o vyrovnaném státním rozpočtu, i když s ním souvisí. To, že posíláme výnosy do zahraničí, je špatně. To, že těch peněz je tolik, je ještě horší. Pokud budeme mít letos vyrovnaný rozpočet, je to dobře. Ovšem to, že 10 % práce našich lidí putuje za hranice, to nijak nemění.

Zdravím PR středisko Ministerstva financí a těším se na odpověď.

354211

19.12.2016 20:03

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 354211

>Nemůžu si pomoci, ale mám pocit, že uživatel "Anonym 89.?.?.?" je v této
>diskusi především proto, aby zde psal o dobrých skutcích současné vlády
>a především Ministerstva financí.

Píšete jinak dobře, ale tady jste vedle jak ta jedle!
Dotyčný propaguje vládu - myšleno jen čssd, předsedu Bohouše, ale už vůbec ne min. financí, to za nic dobrého ve vládě podle něj nemůže.
Máme s ním letité zkušenosti, kdy nám statistikou dokazoval zvyšování naší osobní životní úrovně a my jsme mu to po léta srozumitelně vyvraceli, jak i nyní pod vašim článkem.[mrknutí jedním okem]

354216

20.12.2016 18:02

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

pje 193.?.?.?

Reakce na 354216

Koho onen zdánlivě erudovaný diskutér podporuje či nepodporuje, je vedlejší. Podstatou je to, že HDP je mizerný idikátor skalárně výkonového typu bez informace o směrech působení oněch výkonů. Proto by měl být diskvalifikován i jako hrubá orientace, neboť realitu zkresluje. Tím, že se bez jakékoli korekce do HDP dle platné metodiky zahrne např. rekonstrukce zničené stavby, aniž by byla redukována o původní hodnotu zničené stavby (každé zničení je kombinací špatné údržby a neodpovědnosti majitele, správce a uživatele), jde o nereálné hodnocení samotné velikosti ekonomického výkonu nehledě na škody způsobené např. necitlivou těžbou a dopravou stavebních materiálů na stavbu. Opakuji, že HDP je oproti národnímu důchodu mnohem méně přesný idikátor a že jeho propojení s HNP prostřednictvím platební bilance neřeší problém národně neefektivního užití výkonu. Zkusme si jako analogii představit vysoce výkonný automobil v rukou diletanta bez řidičských schopností. Jaký je takový efekt výkonu? Nebo kocourkovský náklaďák o třech nápravách s jednou hnanou vpřed a dvěma hnanými vzad - cui bono?

354235

22.12.2016 1:19

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 354235

>Koho onen zdánlivě erudovaný diskutér podporuje či nepodporuje, je
>vedlejší.
Pro Vás možná. Bohužel tento zdánlivě erudovaný diskutér je spíše vytrvalý troll, kterého obsah článku zajímá jen potud, že je o pavědě ekonomické a potřebuje zde takové užitečné idioty, kteří se v tom s ním budou rochnit a on bude s červeným hadérkem pobíhat po zdejší aréně a dráždit znalce i neznalce té pavědy s cílem propagovat ÚŽASNÉ zvedání životní úrovně za vlády Bohouška a čssd. Taková předvolební kampaň, shrnuto obvykle v poslední větě jeho příspěvků, pro méně chápavé užitečné idioty.

Užijte si ho, ale ani vektory a skaláry z té pavědy exaktní vědu neudělají!

354270

22.12.2016 14:59

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354235

Tím, že se bez jakékoli korekce do HDP dle platné metodiky zahrne např. rekonstrukce zničené stavby, aniž by byla redukována o původní hodnotu zničené stavby (každé zničení je kombinací špatné údržby a neodpovědnosti majitele, správce a uživatele)

Výše uvedená věta z vaší písemné reakce dokazuje, že vůbec nerozumíte podstatě toho, co představuje HDP!

HDP v žádném případě není číslem, které by vyjadřovalo výši národního ne státního majetku.

Proto ty vaše plky o skalárech a vektorech zůstávají jen plky, protože jste se právě sám usvědčil, že absoulutně nerozumíte podstatě HDP.

Máte stejně nesmyslné uvažování, jako autor článků na Pařátu, nyní Skrytá pravda, který tvrdil, že když se zasklí právě rozbité okno, tak vlastně žádné HDP se nezvýšilo, protože máme ve výsledku pořád jedno zasklené okno.

Jenže ten člověk stejně jako vy nepochopil, že HDP není vyjádření národního nebo státního majetku.

HDP je o výkonu, o tom kolik jsme schopni obrazně řečeno těch oken zasklít, bez ohledu na to, jestli jsou to okna nová, tedy ještě beze skla nebo okna stará s rozbitými skly.

Už to chápete?

Kdybyste nepsal o skalárních volovinách, a začal byste přemýšlet, tak by vám to možná i docvaklo.

354281

20.12.2016 20:37

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354211

Neustále píšu o tom samém.

Argumentiji, že nemáte pravdu v tomto:

1) tvrdíte, že když roste HDP, tak to lidé nepoznají v peněžence

2) tvrdíte, že růst HDP je vyrovnáván poklesem HND

O ničem jiném celou dobu nepíšu.

Jen nikdo není ochoten vyjádřit se konkrétně k těmto dvěma bodům. Všichni jen odcházejí od tématu, aby tak skryli vlastní neschopnost jednak danému tématu rozumět a dále neochotu přiznat, že se mýlíte.

To je vše.

354241

21.12.2016 11:01

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 354241

Je fascinující, jak editor nechává tuhle Opusovu propagandu naprosto bez povšimnutí. Přitom mu tolik vadí, když je diskuse "zaplevelována". Nebo si pane editore opravdu myslíte, že je to k něčemu dobré, tu oslavovat Bohouše?

Opusi, už začínám chápat, jak je pro vás růst platu o několik desetikorun výrazným zvýšením životní úrovně. Pokud je pro vás 11 000 velmi dobrý plat, pak to samozřejmě vysvětluje vše, o čem tu pořád dokola píšete.

354256

22.12.2016 0:23

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354256

Vážně mi chcete tvrdit, že růst platu z 8500,-Kč na 11000,-Kč , to jest o 30%, že je to růst o několik desetikorun?

Že není minimální mzda třeba již 16 000,-Kč, tak to si za to mohou jen sami voliči. V roce 2006 si zvolili pravicovou cestu do ekonomických pekel, tak nevím, proč si teď stěžujete?

Po volbách se zase zklamete s Babišem nebo Okamurou a tak pořád kolem dokola. Ale budete se pořád trefovat do Opuse nebo do Sobotky. Jste opravdu směšný. [smích]

Ale chápu, že nemá smysl vést s vámi smysluplnou diskusi, když 2500,-Kč je pro vás pár desetikorun. [smích]

354269

20.12.2016 17:47

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

pje 193.?.?.?

Reakce na 354205

HDP a platební bilance jsou dvě různé věci. Věcně řečeno, zápočtem salda platební bilance se sice vyjádří o zahraničí korigovaný HDP, ale stále v onom skalárním tvaru. Platební bilance neřeší informaci o struktuře věcných položek reprezentujících platby a i kdyby to řešila, naráželo by to na metodiku výdajové, důchodové i produkční metody. Kdo nepochopí, že skalární veličiny nejsou schopny nést vektorové či dokonce prostorové informace, bude stále trvat na tom, jak HDP skvěle indikuje stav ekonomiky. Kromě toho, když si politici pletou indikátor s kritériem a podle HDP rozhodují o hospodářské politice, nikdo z apologetů údajně efektivní metodiky měření HDP jako indikátoru neprotestuje. Takže zde máme ne jediný, ale celou řadu problémů s reálně používaným HDP. Michalův článek je v tomto naprosto skvěle informativní.

354234

20.12.2016 23:52

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

ignorek 95.?.?.?

Reakce na 354205

Váš příspěvek bych označil jako MIX ekonomické demagogie a liberastie. Brávo!

Dokazujete, že nejste schopen nebo ochoten vidět jednodiché pravdy, a tristní stav hospodářství budete vodborně obkecávat pojmy z liberálního kasina.

Produktivita práce se neměří jenom v průmyslu. I ve službách. A taky např ve stavebnictví - takže jak byste porovnal produktivitu české a podobné německé stavební firmy, kerá staví 2,5 - 3 krát dráž? Evidentně má 2,5x vyšší výkon a produktivitu!

V jakém poměru je těch 12 mld k ročně vyvedeným miliardám? Tak nám ještě vodborně vysvětlete proč vznikl a utěšeně roste zahraniční dluh?

Když např. do českých montoven dovezou kompletně celý PC od skříně po RAM v součástkách z Asie, aby to tu bývalé šičky naházely do té skříně a označily "Made in EU" - právě z důvodu cel a daní - a pak se vyveze do zemí EU za úplně jinou cenu bez cla a daní, jelikož jsme v EU - způsobí to přebytek v "položce "zahraniční saldo"" a nefalšovanou radost liberastů. Jenomže já tvrdím že nejde o žádný pořádný průmysl, ale o pojízdný cirkus a daňový skoro podvod. To bude tím že jsem tmář.

354246

21.12.2016 0:46

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354246

Produktivitu porovnáte zásadně tím, že srovnáte kolik toho vyrobíte za nějakou srovnávací časovou jednotku a také kolik za to utržíte peněz. To je přece naprosto zásadní věc a divím se, že se na tak jednoduché věci vůbec ptáte.

Neustále se o tom v poslední době mele v médiích, že Němci mají vyšší produktivitu, prtože mají výrobu s vyšší přidanou hodnotou.

To jsou dva zásadní faktory. Buď budete vyrábět více, nebo budete vyrábět dražší výrobky a nejlépe obojí, více a dráže. Nabídka a poptávka tomu samozřejmě dává tržní mantinely.

Mimochodem, troufám si tvrdit, že srážení ceny kilometru dálnice při současném nezvyšování rychlosti stavby kilometru dálnice, by v podmínkách ČR skutečně vedlo ke snižování růstu HDP. [smích]

Zahraniční dluh roste proto, že všechny peníze vznikají jako dluh. Neznám jiný způsob tvorby peněz v kapitalistickém kreditním systému. Kdokoliv by chtěl tuto ekonomiku provozovat bez dluhu, tak okamžitě zkrachuje. To už nám ukázal Kalousek, jak začal šetřit a prošetřil se do propadu HDP v letech, kdy okolní ekonomika už výrazně rostla (2010-2013) a nebyl důvod být ve stagnaci.

Současná vláda se příliš nezadlužila jen proto, že zatím čerpali ve zvýšené míře dotace EU, které nedokázal vyčerpat Kalousek, jelikož nepřipravil projekty. Ale nyní už vláda narazila na mantinel. Současně si vláda vypomohla penězi, které Kalousek odložil do rezervního fondu, které chtěl použít na tunel "ekologická zakázka za 100mld.

V dalším volebním období už se vláda bude tvrdě zadlužovat, ať tam přijde kdokoliv. Částečně by to zadlužování mohla zmírnit progresivní daň.

Export sám o sobě netvoří přebytek zahraničního salda. Evidentně nerozumíte, co znamená zahraniční saldo. Jeden z přispěvatelů dokonce začal něco plantat o saldu platební bilance. Což je také nesmysl.

Zahraniční saldo je rozdíl mezi exportem a importem. Tento rozdíl je v současné době kolem 300 miliard korun, tedy asi jen 6,8% ročního HDP. Nic moc. Do ČR také významně dovážíme, a také to nakupujeme bez DPH.

Více asi nemá smysl vám vysvětlovat. Je jasné, že té problematice makro ekonomie absolutně nerozumíte a byla by to ztráta času. A to se snažím volit normální neodborný jazyk.

354249

19.12.2016 13:33

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Censored 84.?.?.?

Reakce na 354201

Vaše výroky jsou pane Ignorku kouzelné. Opravdu soudíte, že pětileté studium může kohokoliv připravit o selský rozum? Který onen chudáček před zahájením studia měl a po promoci o něj přišel? Cha,cha.

Nebo Vaše tričko za 1 USD. Připusťme, že se za 1,- USD to tričko v Číně opravdu vyrobilo. Pak jej ovšem rozhodně nekoupí Český stát, aby mu z toho vznikl zahraniční dluh. To tričko koupí s vysokou pravděpodobností vietnamský velkoobchodník a zaplatí za ně výrobci cca 1,25 USD. Jinak by čínský výrobce vyráběl bez zisku. A snad uznáte, že bez zisku nepracuje nikdo. Pak ovšem musí vietnamský obchodník dovézt ono tričko do ČR. A to něco stojí, Obvykle si jej pro tu dopravu i pojistí. A to také něco stojí. Pak jej musí legalizovat pro evropský trh (legalizovat zboží lze samozřejmě i nelegálně) a to zase něco stojí. Teprve poté jej přeprodá pražskému vietnamskému trhovci. Odhadem za 3,- USD. Vietnamský trhovec "upraví" tričko potiskem renomované značky. A se štěstím jej prodá za 10,- USD. Ovšem to příští tričko s falešným potiskem mu čeští celníci zabaví. Zkusíte odhadnout, jaký je jeho "vývar" z prodeje podobných padělků, jestliže v té tržnici denně mrzne od 8.00 do 18.00 hod.? Včetně sobot?

Asi Vás nepotěším. Proč? Protože jste tímto svým příspěvkem ukázal všem čtenářům jen svou naprostou ekonomickou negramotnost. Proč to děláte?

354208

20.12.2016 10:16

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

ignorek 95.?.?.?

Reakce na 354208

No tak je vidět, že mimo jste vy. Neměl jsem na mysli Vietnamce, nevím proč něco melete o padělání značek, ale budiž. V úplně stejných čínských továrnách produkují nejenom to co prodávají Vietnamci, ale taky pro Adidas a další. Rozdíl právě ve značce a ceně.

Ať to doveze do česka kdokoliv, ovlivní každý dovoz obchodní bilanci a potřebu cizích měn. Zrovna tak vyvedení zisků ovlivní bilanci, a potřebu cizích měn. Pokud neodvážejí koruny v kufrech, což asi ne.

Ano, člověk je velice lehce programovatelný stroj. Jednoduché programování - reklama. Stokrát opakovaná lež - taky programování. Program zapsaný v dětství do hlavy - výchova - prakticky nejde vymazat, jedině scientologové v tom uspěli. Proto pokusy o "převýchovu" a "integraci" některých etnik jsou pouhým oblbováním veřejnosti.

A to co tlučou mladým do hlavy na VŠE, think-tank apod liberoidně-kavárenských zařízeních je program, který neumožňuje vidět realitu. Budete s pěnou u huby obhajovat náš skvělý růst HDP, ale skutečnost, že český průmysl mezitím prakticky zanikl, vám uniká. Ponejvíc běží montovny, cirkus, který lze během měsíce přemístit jinam.

I ty znojemské okurky už vyrábějí v Rakousku. No a? Hlavně jak nám roste spotřeba a HDP, viď? A jen tak mimochodem, češi už prakticky nevyrábějí žádná auta. Vyrábějí Němci, Korejci a kdekdo, Češi jen hybou ručičkami (těmi prej pozlacenýma) a vohybají zada v jejich podnicích. Bulhaři by možná i rádi vohnuli si záda, ale elektřina v Bulharsku je nejdražší v Evropě. A South Stream povede plyn do Turecka, místo do Bulharska. Takže nikdo nic tam už vyrábět nebude.

Teď povězte něco hodně odborného, nějaký dříst, který zaretušuje skutečný stav věcí. A volná ruka trhu to jisto jistě spraví.

354223

20.12.2016 18:10

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Censored 84.?.?.?

Reakce na 354223

> skutečnost, že český průmysl mezitím prakticky zanikl, vám uniká.

Opravdu? A komu tedy chybí v ČR takové množství zaměstnanců? A to zejména v technických oborech? Viz http://www.businessinfo.cz/m/cs/clanky/nedostatek-...

Myslím, že další argumenty nemá smysl uvádět. Vy jste se pokusil nás přesvědčit, že nejste ekonomicky negramotný. Použil jste k tomu ve svém textu několik ekonomických kategorií. Bohužel marně. Proč?

Všiml jste si někdy, jak šeredná žena POHRDÁ zjevnou krasavicí? A ač ji vidí poprvé v životě, je si jista, že ta "zmalovaná fiflena" má určitě v hlavě jen piliny? Povšiml jste si jindy, kterak chudáci OPOVRHUJÍ bohatstvím? Jak s jistotou vědí, že všichni ti "hnusní boháči" si vše, co mají, nakradli? Všiml jste si někdy, jak neschopní lidé POHRDAJÍ schopnostmi? Každý trumbera v ochozech je přesvědčen, že on sám by to derby pískal lépe, než prvoligový sudí? I se vzděláním je to podobné. Nevzdělaní lidé obvykle vzděláním také POHRDAJÍ.

Závěr? Při komunikaci s cizími lidmi velmi snadno poznáte, v čem oni sami spatřují svou slabinu. Většinou tak, že necháte svůj protějšek vyjadřovat jeho názory na různé aspekty života. TO, NAD ČÍM VÁŠ PROTĚJŠEK NEJVÍCE OHRNUJE NOS, TO JEMU SAMOTNÉMU CHYBÍ. Obecně se tomu říká "kompenzace vlastních nedostatků". Lidově řečeno. Jde o psychické berličky, které nejistý člověk potřebuje, aby se jeho já mělo o co opírat.

Ovšem nic si z toho pane Ignorku nedělejte. Nejste výjimkou. Drtivá většina lidí na tomto světě má nějakou slabinu. A ne jednu. Já samozřejmě nejsem výjimkou. [smích]

354236

20.12.2016 23:56

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

ignorek 95.?.?.?

Reakce na 354236

No to jste mi nandal. Vy jste asi ta krásná žena, a já ta šeredná. Poněkud jste ubral z té své odborné úrovně. A já se jdu vybrečet.

354247

21.12.2016 0:28

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

ignorek 95.?.?.?

Reakce na 354236

Tak to je přesně co tu celou dobu tvrdím - ďabel je v detailu.
Předně je třeba si ujasnit, že v čezku chybí nikoliv zaměstnanci, ale mladé pokolení. Nyní nastupuje do škol generace dětí "husákových dětí", poslední početná generace mladých čechů. Nebýt Dr Husáka a jeho "dětí", dnes řešíme ještě horší demografické problémy.
Za druhé, v technických oborech chybí zaměstnanci, pač se zrušilo po listopadu odborné učňovské školství a každý chtěl byt managerem, či advokatem. Jo ještě bankéře nebo "podnikatele" by tak brali.
Za třetí, stále rostoucí komunita, která nikdy nic dělat nebude, roste už třetí generace po listopadu.
Za čtvrté - za českou minimální mzdu v montovnách - já si přeji, aby za ni dělali všichni moji nepřátele až do ... no vlastně do mizerného důchodu.

Atdatd.

Nicméně je třeba uznat, že čezko má kus štěstí v neštěstí - kromě přebytku elektrické energie má taky blízko k lokálnímu hegemonu - metropoli - můžete si to pojmenovat jakkoliv, aby vaším uším to lahodilo - ale podstata zůstane stejná - k Německu. A tak metropole přesunula na vasalská území veškerou nevděčnou a špatně placenou činnost, předtím se musela zlikvidovat česká konkurence. A ták se o "práci" nebojte. A vůbec, co je důležité? Důležité je aby byl člověk!!! Chomout se najde!!!

354248

21.12.2016 21:10

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 159.?.?.?

Reakce na 354201

Jakákoliv ekonomie je pavěda, vždy jde o ideologii.

354265

20.12.2016 17:38

RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné

pje 193.?.?.?

Reakce na 354191

Níže vysvětluji, že skalárně měřený ekonomický výkon (všechny tři používané metody k měření HDP jsou skalární povahy) je celkem hausnumero, které vyjadřuje klidně i zcela neefektivní výkon s kontraproduktivním užitím. Tohle Vás na ekonomických univerzitách jaksi opomněli naučit a chybějící kritické myšlení Vás nevedlo ke samostudiu. Ještě máte čas to napravit.

354233

16.12.2016 10:12

HDP a HND

Honza LT 85.?.?.?

Konečně se tímto faktorem někdo zabývá. HDP není jediným měřícím faktorem ekonomiky. Lepší je HND a ještě lepší je čistý národní důchod. To by se ovšem přestal zdůrazňovat růst růstu ekonomiky. A ta bychom se asi všichni divili jak jsme bohatší a bohatší.

354138

16.12.2016 15:56

RE: HDP a HND

cx 193.?.?.?

Reakce na 354138

Přesně! Bohužel 90% lidí nezná nic jiného než HDP a pokud ano tak drtivá většina tomu vůbec nerozumí.

Díky autorovi za článek, je to perla v hromadě všemožného mediálního balastu a navíc je napsán tak, že mu může hodně lidí porozumnět. Pokud se s ním potkám má u mě pivko.

354145

17.12.2016 12:41

RE: HDP a HND

Mirerk 178.?.?.?

Reakce na 354145

Také souhlasím, jen to pivo kup Budvar.
Když tak o tom přemýšlím, má význam přehlásit odběr elktřiny a plynu k české firmě Čez??????

354169

16.12.2016 14:48

Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Jedná se o zcela klamavý článek, který chce demagogicky vnutit myšlenku, že nás někdo úmyslně vodí za nos, když se hovoří jen o HDP.

Skutečnost je taková, že každý, kdo se chce jen trochu zorientovat v základních ekonomických faktorech, tak může učinit během jednoho dopoledne.

Zatímco v komunistickém režimu byl přístup k ekonomickým informacím už z technického hlediska značně ztížen, tak nyní je to velmi snadné a na stránkách Českého Statistického Úřadu nalezne vše potřebné.

Stačí si nastudovat jednotkivé položky HDP podle takzvané výdajové metody:

1) Investice

2) Spotřeba (domácí)

3) Zahraniční saldo

http://apl.czso.cz/pll/rocenka/rocenkavyber.makroe...

V položce "Spotřeba" ihned vidí, jestli české domácnosti se mají lépe či nikoliv.

Tvrzení v článku, že růst HDP lidé nevidí v peněženkách je přímo si troufám napsat "vylhané"

Minimální mzda bude od 1.ledna 2016 - 11 tisíc korun, což je zvýšení za poslední tři roky o 30%. A to už lidé s minimální mzdou pociťují velmi silně v peněžence.

Medián se zvýšil o 4 tisíce stejně jako průměrná mzda vyrostla o 4 tisíce.
Podle ČSÚ rostla mzda nejvíce právě lidem s nízkými příjmy.

Všichni tito lidé, kolem 5 miliónů zaměstnanců, mají za poslední tři roky přidáno v peněžence.

Současně je třeba zdůraznit, že za poslední tři roky při extrémne nízké inflaci kolem 0,3%. Inflace kolem 1,5% je pak jen poslední dva měsíce roku 2016, ale za celý rok nepřekročí 0,8%.

354143

16.12.2016 17:01

RE: Klamavý článek

Michal Klusáček 212.?.?.?

Reakce na 354143

Vážený anonyme, není to klamavý článek. Naopak Vy klamete, ohledně zvyšování mezd. Medián čisté mzdy v roce 1990 byl cca 2700 Kč. Medián čisté mzdy dnes je cca 19000 Kč - růst za 26 let 7x. Ovšem inflace za zmíněnou dobu byla cca 540 %, tedy zvýšení cen 5,4x. Čili, příjem "nejvíce zastoupeného pracujícího jedince" naší společnosti (medián) se zvýšil za 26 let pouze o 30 %. To podle mě není takový zázrak, když uvážíme, že se zvedla produktivita práce.

Právě proto dávám do souvislotí odliv peněz z našeho státu a poznamenávám, že každý pracující člověk financuje "zahraničí" (nadnárodní korporace, atd.) 100 tisíci ročně.

V příloze můžete vidět, že náš stát je jedním z největších plátců těchto odvodů.

354147

17.12.2016 11:28

RE: Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354147

Ale jděte!

Já jsem nikde nesrovnával medián z roku 1989 a medián dnes!
Proč mi toto podsouváte?

V článku se píše, cituji: "zvyšování HDP pociťujeme v peněžence minimálně nebo vůbec ne"

Následně jsem napsal, že za poslední tři roky se minimální mzda zvýšila o 30%, medián o 4 tisíce a průměená mzda také o 4 tisíce a to při minimální inflaci 0,3 + 0,3 + 0,6 % ročně. Což každý v peněžence pozná.

Nechápu co je vám na na tom nesrozumitelné?

Jestliže jste chtěl poukázat na odvody zisků z ČR do zahraničí, tak potom nemelte nesmysly, že s růstem HDP lidé nic nepociťují v peněžence, to je úplně jiný příběh, byť vše souvisí se vším.

Zabývejte se potom poctivě například obdobím 2010-2013, kdy reálně klesalo HDP a platy rostly pomaleji než inflace. To by bylo korektní.

Stejně tak se zabývejte obdobím 1990-1999, to by bylo korektní.

Ale hodit vše do jednoho pytle a tímto namočit současnou vládu do lživé propagandy, že roste HDP, ale lidé nic nepoznají v peněžence, no to je prostě lumpárna.

Pak jste si mohl odpustit HND kontra HDP a mohl jste pracovat s deflátorem a ukázat reálný růst HDP a reálný růst mezd a hned by bylo vidět, kdo tu republiku vede ku prosperitě a kdo do záhuby.

Mimochodem, zjistěte si s jakým deflátorem pracuje Česká Správa Sociálníhio Zabezpečení.

Stojím si za tím, že článek je lživý a demagogický a úmyslně napsaný s cílem poškodit dobré ekonomické výsledky současné vlády.

354166

18.12.2016 21:55

RE: Klamavý článek

Kájík hlavakarel (zavináč) gmail (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 354166

jestli má někdo chcípat, živořit a cítit se jako podbytost za 8000 nebo za 11000, není v tom prakticky žádný rozdíl...

354192

18.12.2016 22:30

RE: Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354192

Absolutně nemohu souhlasit, že za 11 tisíc musíte životřit. Pokud máte vlastní bydlení, tak v městě kde bydlím je za 2+1 měsíční náklad kolem 4 tisíc korun.

A 5 tisíc + nějaký doplatek na bydlení vám na měsíc musí stačit na sice skromný život, ale rozhodně se nikdo nemusí cítit jako nějaká podbytost.

A když jsou dva rodiče a oba pracují za minimální mzdu, tak se jim sejde kolem 18 tisíc + nějaké doplatky na bydlení a dávky na děti a také mohou žít velmi dobře.

Na rozhazování to není, ale rozhodně to nejsou nějaké podbytosti.

354197

19.12.2016 2:13

RE: Klamavý článek

Karel z Čech 83.?.?.?

Reakce na 354197

Vážený anonymní komentátore, snažíte se nás přesvědčit, že 11 tisíc měsíčně není na živoření, že je to byť menší, ale slušný příjem. Ovšem poslanec Marek Benda - tedy veřejně známá osobnost - prohlásil, že za 200 tisíc Kč měsíčně není schopen uživit svojí rodinu. Tak teď nevím, zda má pravdu on, jako dlouholetý známý politik nebo vy jako anonym.

Dále k jiné skutečnosti. V článku a v diskuzi se píše o kolik tisíc, jak za posledních pár let stoupl průměrný plat i medián. Já jsem jen obyčejný důchodce na na svém důchodu zcela zřetelně vidím, že za posledních 10 let se mi důchod nezvýšil o žádnou celou tisícovku, jen o pár stovek, což jen tak ve velké dálce pokulhává za inflací cen mých životně nezbytných potřeb. Třeba taková cena pevných paliv stoupla za tu dobu o cca 50 %. Skutečnost, že třeba cena mobilů během těch 10 let klesla (cena starých hloupých mobilů) je možná pozoruhodná informace, ale z mého pohledu zvýšené náklady na topení mi ani částečně neuhradí, když mobil mi vydrží více jak 10 let a tedy nekupují ho ročně, jako palivo.

354200

21.12.2016 9:14

RE: Klamavý článek

JN 31.?.?.?

Reakce na 354200

Zkuste otužování, ušetříte na palivu.

354252

21.12.2016 10:54

RE: Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 354252

Jando, Jando, tebe ty Evropské hodnoty už musí hodně nudit.

354254

16.12.2016 18:50

RE: Klamavý článek

martin bares 85.?.?.?

Reakce na 354143

Pane oháníte se čísly.

Já nejsem ekonom, této vědě nerozumím, ale mám selský rozum.

1) Nemáme zdroje čehokoliv ve svých rukou, to znamená, že nemáme možnosti (jako stát) změny.
2) Sleduji trendy: Okolo sebe a ne na statistickém či jiném úřadě.

S pozdravem [zmaten]

354149

17.12.2016 9:53

RE: Klamavý článek

JN 31.?.?.?

Reakce na 354149

Typická reakce komunisty, číslům nerozumím, mám selský rozum a pocity[smích] Vy mě bavíte. Před listopadem jsme měli zdroje ve svých rukou[smích]))Jen pokud je nepotřebovali soudruzi z SSSSR[smích]

354163

17.12.2016 12:44

RE: Klamavý článek

Sugar 84.?.?.?

Reakce na 354163

Né nadarmo se říká "v jednoduchosti je síla".

Zdravý selský rozum a svědomí jsou daleko efektivnějšími komponentami psychiky v hodnocení pravdy než kultura liberálních studentů lezoucích z VŠE.

Nebo vám JN připadá, že současná ekonomická věda pracuje pro neustálé zvyšování životní úrovně většiny společnosti v souladu s biosférou?

354170

18.12.2016 21:57

RE: Klamavý článek

Kájík hlavakarel (zavináč) gmail (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 354170

egocentrikovi s vypláchlým mozkem současnými shity nemá cenu něco vysvětlovat a ani nemá cenu s ním diskutovat

354193

16.12.2016 19:38

RE: Klamavý článek

cx 193.?.?.?

Reakce na 354143

článek je sice zjednodušující, ale rozhodně ne klamavý!

Klíčová otázka je: "Jaká je kupní síla hodiny práce"

HDP je jeden z makroekonomických ukazatelů. HDP není synonymem ekonomického růstu či blahobytu. Lze se bavit o korelacích apod, ale je potřeba brát ohled na řadu dalších faktorů.

Tvrzení, že se průměrný člověk dokáže za pár hodin zorientovat v ekonomických faktorech je asi stejné jako, že se dokáže za pár hodin zorientovat v medicíně. Těch pár hodin samozřejmě pomůže, ale nechtěl bych aby mě někdy operoval "doktor", který se to naučil za pár hodin.

Schválně si odhadněte/spočítejte co by udělalo zdražení vody na desetinásobek s HDP a kolonkou "spotřeba"... Anebo co udělá když rozdáte na soc. dávkách 100 miliard navíc, nebo když se zvýší průměrná úroková sazba hypoték o půl procenta, nebo zdvojnásobení zemědělských dotací...

Metodika výpočtu inflace je kapitola sama o sobě.

354150

16.12.2016 23:10

RE: Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354150

Článek je jednoznačně klamavý, protože chtěl vnutit dojem, že hodnota HDP je úplně k ničemu.

To samozřejmě absolutně není pravda a pro ekonomické laiky je to nejjednodušší způsob, jak jim demonstrovat základní výkonnost ekonomiky.

HDP je o výkonnosti ekonomiky, každý ekonom to ví, a na nic jiného si HDP nehraje.

Teprve když začneme zkoumat jednotlivé podpoložky, tak se můžeme začít bavit o zcela konkrétních věcech a najít odpovědí na vaše konkrétní otázky.

Článek zcela úmyslně počítá s ekonomickou negramotností čtenářů a přesně na ekonomicky negramotné je cílen.

Dle mého názoru je z tohoto pohledu článek navíc manipulační.

Závěrem jen dodám, že ekonomové nikdy nepracují jen se souhrným číslem HDP, ale vždy znají jednotlivé podpoložky. A věřte, že je to bohatý materiál, protože kromě metody výdajové je k dispozici také metoda produkční a metoda příjmová.

Jedná se o přesně vyvážený a promyšlený matematický model, kdy si můžete ověřit, že výstupy všech tří metod, ač počítají s naprosto jinými vstupními parametry, dávají na haléř přesná a stejná čísla.

V tom je problematika HDP naprosto úžasná a dokonale propracovaná.

Opět to připomínám, článek je mesmyslný, neodborný, klamavý a manipulativní.

354155

17.12.2016 20:34

RE: ?? Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 354155

Obávám se, že pokud člověk veřejně tvrdí třeba že

...Jedná se o přesně vyvážený a promyšlený matematický model, kdy si můžete ověřit, že výstupy všech tří metod, ač počítají s naprosto jinými vstupními parametry, dávají na haléř přesná a stejná čísla. V tom je problematika HDP naprosto úžasná a dokonale propracovaná....

a není profesionální zloděj, který je na již čtvrtstoletí trvajících zlodějnách režimu přímo zainteresovaný, nebo si dosud ani neuvědomuje tu psychopatickou absurdní orwelovštinu, měl by navštívit odborníky v zařízení, kterému se kdysi říkalo "blázinec", "psychiatrie", nebo dnes "ústav duševního zdraví národa, kde by mu to někdo odborně vysvětlil, a nebo se mu alespoň snažil pomoci v jeho duševní chorobě. . Podle ústavy /je, a nebo by teoreticky měla být právní smlouva mezi lidem, vládnoucí třídou a jeho ochránci, výhodná nejen pro stát, ale i pro lid / by státní orgány neměly být pouhým místem nejvyšší formy organizovaného zločinu, jak ale dnes jsou... [velký smích]

354175

16.12.2016 23:12

RE: Klamavý článek

dub 89.?.?.?

Reakce na 354143

opus, vy jste fakt buď partajní zaměstnanec nebo vás ta partaj platí jinak.

protože jinak není možné, že se vždy objevíte pod každičkým byť jen trochu podobným článkem a začnete mlít svou navrčenou propagandu.

354156

16.12.2016 23:55

RE: Klamavý článek

Aja 82.?.?.?

Reakce na 354143

Nechte stranou ekonomické teorie a zákonitosti a za pomoci selského rozumu mi vysvětlete, zda si skutečně myslíte, že zvýšení minimální mzdy na 11 000 kč lidé velmi silně ucítí v peněžence, jak tvrdíte.

Leda tak průvan...náklady na nájem, energie, potraviny atd.

Vy jste někdy zkusil z takového příjmu žít? A radoval jste se, že vám plat narostl o 30%?

354157

17.12.2016 1:04

RE: Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354157

Já si myslím, že zvláště pro tyto lidi je to nejcitelnější změna. Pokud je někdo zvyklý vyžít s 8500Kč od výplaty do výplaty a počítá každou stovku, tak zvýšení o dvakrát 700Kč a každý měsíc je přímo požehnání a k tomu bude od 1. ledna 2016 o dalších 1100Kč navíc. Lidé s nízkými příjmy si daleko více váží každé stovky, než ten co je zvyklý a má na to, aby jen tak rozhazoval. Je vidět, že vůbec nemáte žádné sociální cítění a sociální empatii a neumíte se vůbec vcítit do pocitu těchto lidí. Právě vy byste potřeboval si to zkusit pár měsíců skutečně jen za těch 8500Kč a potom si najednou přidejte 2500Kč a uvidíte jaký je to propastný rozdíl.

354158

17.12.2016 19:13

RE: Klamavý článek

Aja 82.?.?.?

Reakce na 354158

Souhlasím, že lidé s nízkými příjmy umí, povětšinou, s rozmyslem utratit každou korunu.
Jenže.... ani to vámi tak zdůrazněné zvýšení nedělá zázraky.

Vzala jsem pana X a hledala levné bydlení, mimo Prahu, kde je nejdráž, a aby si zachoval důstojnost, nehledala jsem ubytovnu, ale jen ty nejmenší byty.

Slaný 1+k.k. nájem 6 500 měsíčně+ 2 000 poplatky
Kladno 1+k.k. 8 500měsíčně včetně poplatků
Ostrava 1+1 4 550 měsíčně + služby 2 000

Podle průzkumu společnosti Cetelem 37% dotazovaných utrácí za potraviny 2 000 korun měsíčně, to je ta nejslabší sociální skupina. Pak to, samozřejmě stoupá.

Poplatky za energie, TV, telefon, hygienické potřeby, občas oblečení.

P.S. Mohu se zeptat, z čeho jste usoudil, že nejsem empatická a nemám žádné sociální cítění?

354173

18.12.2016 22:00

RE: Klamavý článek

Kájík hlavakarel (zavináč) gmail (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 354173

Ajo s ním nemá cenu diskutovat, nemá nejen sociální cítění, ale ani empatii, jen plácá poučky naučené v nějaké škole a la plzeňská VŠ

354194

18.12.2016 22:22

RE: Klamavý článek

Aja 82.?.?.?

Reakce na 354194

Hmmm, máte pravdu, s tím pánem je diskuze zbytečná.

354196

17.12.2016 8:53

RE: Klamavý článek

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 354143

Prolhaný anonyme, pouze za poslední rok stoupla cena nemovitostí až o 20 %!!!
Samozřejmě, nájmy ceny nemovitostí kopírují!
Tzn. o stejný poměr se všem Čechům za jediný rok ZNEHODNOTILY v dané lokalitě úspory!
Za Zlého Bolševíííka před 27+ lety se na měsíční nájem pracovalo jeden jediný pracovní den!
Neexistovaly poplatky za lékaře, školné, nebylo nutné dětem platit pro budoucí přežití na trhu práce už v 15 letech operace nosu, rtů, uší, koz a hlavně ořez ptáků, aby na "brigádách" v pornoprůmyslu utáhli studia střední a vysoké školy.
Za Zlého Bolševíííka na důstojný život i stáří dosáhl každý.

>Jedná se o zcela klamavý článek, který chce demagogicky vnutit myšlenku,
>že nás někdo úmyslně vodí za nos, když se hovoří jen o HDP.

>
>Skutečnost je taková, že každý, kdo se chce jen trochu zorientovat v
>základních ekonomických faktorech, tak může učinit během jednoho
>dopoledne.

>
>Zatímco v komunistickém režimu byl přístup k ekonomickým informacím už z
>technického hlediska značně ztížen, tak nyní je to velmi snadné a na
>stránkách Českého Statistického Úřadu nalezne vše potřebné.

>
>Stačí si nastudovat jednotkivé položky HDP podle takzvané výdajové
>metody:

>
>1) Investice
>
>2) Spotřeba (domácí)
>
>3) Zahraniční saldo
>
>http://apl.czso.cz/pll/rocenka/rocenkavyber.makroe...
>
>V položce "Spotřeba" ihned vidí, jestli české domácnosti se mají lépe
>či nikoliv.

>
>Tvrzení v článku, že růst HDP lidé nevidí v peněženkách je přímo si
>troufám napsat "vylhané"

>
>Minimální mzda bude od 1.ledna 2016 - 11 tisíc korun, což je zvýšení za
>poslední tři roky o 30%. A to už lidé s minimální mzdou pociťují velmi
>silně v peněžence.

>
>Medián se zvýšil o 4 tisíce stejně jako průměrná mzda vyrostla o 4
>tisíce.

>Podle ČSÚ rostla mzda nejvíce právě lidem s nízkými příjmy.
>
>Všichni tito lidé, kolem 5 miliónů zaměstnanců, mají za poslední tři
>roky přidáno v peněžence.

>
>Současně je třeba zdůraznit, že za poslední tři roky při extrémne
>nízké inflaci kolem 0,3%. Inflace kolem 1,5% je pak jen poslední dva měsíce
>roku 2016, ale za celý rok nepřekročí 0,8%.

354161

19.12.2016 13:21

RE: Klamavý článek

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 354161

Dříve se protektorovi posílaly každoročně kopy stříbra a jateční voli (prý o tom píší kroniky) , dnes voli zůstávají doma, neb venku jich mají dost vlastních, za to se zmnohonásobil počet kop stříbra a přibyly kopy zlata . Protektor je uznalý, ti nejjakostnější voli obdrží i nejvyšší státní vyznamenání, dokonce francouzské.
Ten nárůst ceny nemovitostí - nebude to náhodou DPH ? Ne nebude, je to bonus k DPH.

Po té, co si lid odhlasoval svými zástupci v parlamentě 21% DPH z bydlení, mne
vždy dojme k slzám smíchu volič , který platí prvních 10 let hypotéky jen, aby zaplatil DPH a úroky z DPH.
https://youtu.be/A3yCcXgbKrE

354206

20.12.2016 4:07

RE: Klamavý článek

MoUdrostrak 82.?.?.?

Reakce na 354206

Není to jen DPH. Je to i příboj z Číny, z off shorů, kde kdekdo z velkoexekutorů a lichvářů propral z havlujících, cinkajících a texaskujících Čechů krvavě sedřené peníze. A díky Zemanovi, Babišovi a Rusnokovi končí skoro dekáda pravicujících hrůzovlád Toopolánka, Drábka, Nečase a Schwarzenberga a rekordní krize v havlující Gottlině. Očekává se uvolnění/zpevnění koruny, tak kdo může, nakupuje levnou podstřelenou korunu a v Gottlině za ní nemovitosti jak pominutý.
Odnáší to robotující a montující otroci. A ještě dlouho odnášet budou. Trh rozhodně převisem nemovitostí netrpí. I ve zbídačelé tošenizující Ostravě skočily paneláky y/y o 15% - 20%!

354219

20.12.2016 8:58

RE: Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 354219

Robotující a montující otroci jsou výsledkem úřadování všech vlád, ale té zemanovic zvláště. Je přeci zvláštním posláním socialistické levice lízat konečníky korporátu, který pak milostivě investuje do montoven. A co z toho má socialista? No přeci další vděčné "voliče - zaměstnance" a pochvalné mručouny vašeho ražení.
Uvažujícímu člověku se musí ze zemanových "vlasteneckých mouder" zvedat žaludek, když to byla právě čerstvá zemanova sociální demokracie, která protlačila co nejvýhodnější podmínky pro průnik obchodních řetězců do ničím nechráněného prostředí sotva vznikajících živností v tehdejším Česku. Je to právě především díky zemanům, babišům a dalším dotačníkům (přivinutým k EU) a jim tleskajícím indoktrinovaným pomatencům jako vy, že je, to co je. Jejich destrukční sílu už jim nějací přicmrndávající drábkové mohou jen tiše závidět.

354220

20.12.2016 10:08

RE: Klamavý článek

Sugar 94.?.?.?

Reakce na 354219

Na čem se zakládá neokoloniální systém pro východní levné montovny a "Drang nach Osten"? Žádné války nejsou potřeba, stačí softskill ekonomika, která je pro běžného občana neprůhledná např....

1. DPH
Platba DPH v místě spotřeby EU. Kdo obchoduje mezinárodně jistě zná. Pokud zde např. vyrobíme rádio do Škodovky a to se prodá do Německa, DPH se odvádí do německé kasy. To si promítněte na celou výrobu, která se exportuje do EU.

2. Základní úroková sazba
Je proměnlivá, směrem na východ se zvedá. Za posledních 25 let to nejdramatičtější bylo předvedeno v Rusku za dob Jelcina, kde základní sazba šplhala v desítkách procent. Zkuste konkurovat jinému státu, kde je sazba v jednotkách procent. Jednoduše to u větších firem, které musí řešit inovace a investice, nelze. Takto žid jednoduše vysaje jakoukoliv ekonomiku, kde mu v centrální bance sedí lidi a má možnost si dělat, co chce.

3. Dotace
Porovnejte dotace např. na západě a v ČR v sektoru zemědělství, tam jsou rozdíly až tisíce procent. Proto i např. Holandsko sem může vozit ten svůj šmejd, který nazývají zeleninou a ještě se jim to vyplatí, ač by tam logicky náklady měly být nepoměrně vyšší na výrobu než u nás.

atd, atd.

Pak se zasměju, když z EU hodí naší vesnici dotaci 3 mega na to, abysme vybudovali asfaltku, která vede do pole, kam jezdí 2 traktory a kombajn. Ale normální silnice pro auta, které jsou samá díra, za tu dotaci vybudovat nemůžeme. Dělají z nás normálně debily...

354222

20.12.2016 21:00

RE: Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354222

Absolutně nerozumíte problematice DPH z makroekonomického pohledu.

DPH je daň z přidané hodnoty. To slovo "přidané" je opravdu zásadní. [smích] Proto máme vratku na vstupu a platbu na výstupu. A teprve saldo je tou skutečnou daní z hodnoty přidané - DPH.

Jestliže někdo nakupuje v zahraničí náš výrobek, tak jej samozřemě nakupuje bez konečné DPH, ale současně nemá nárok na vratku daně na vstupu.

Kdežto český obchodník, platí jen daň z marže, protože daň na vstupu mu vrátí.

Když Němec zatíží dovezené zboží jejich sazbou DPH, tak německý zákazník to zaplatí z německé peneženky a jde to do Německého rozpočtu. Opravdu nevím, v čem vidíte problém.

Při pročítání těch ekonomicky nesmyslných příspěvků, které místní komunita vypotila, se utvrzují v tom, že na alternativě jsou lidé úplně stejné ovce jako v mainstramu, jen jsou v jiné ohradě.

Pokud nechcete být ovce, musíte se vzdělávat a jít po skutečných odborných informacích a nikoliv brát jako bernou minci například takové nesmyslné články, jako je "Chudnutí a růst, aneb HDP versus HND". Po přečtení vícero takových článku a shlédnutí nesmyslných videí apod, mají lidé v hlavách takový zmatek, že se stávají snadno ovladatelnými objekty řízení od subjektů, které zcela úmyslně tyto manipulativní informace fabrikují.

354242

21.12.2016 9:35

Klamavá moc čísel

Ilumihnát 217.?.?.?

Reakce na 354242

No a? Nulová marže je i nulové DPH, velká marže je i velké DPH, takže když levně vyvezu, nechám větší prostor prodejci v cizině pro uplatnění marže, a tedy i pro vyšší DPH. Tam, kde více zaplatí, mají i větší příjem do státní kasy a naopak tam, kde mají už jen chudáky, musí je odírat naturálně, tedy zpravidla tím, že je uvrhnou do zaměstnání bez praktické možnosti úniku z této role a místo dílčího odvodu penězi pak platí rovnou a zcela svým výkonem jako námezdní síla.

Článek je však o HDP a chce cílit na podstatu, tedy o čem to numero vlastně vypovídá. Lidé mají v hlavách zmatek zcela oprávněně, protože ztratili schopnosti a postavení hospodáře, tedy člověka, který určuje a zná své priority, totiž teprve až toto dává nějakým číslům smysl. Čísla jsou tu druhotná a pouze pomáhají hospodáři kvantifikovat a orientovat se ve vynaloženém úsilí. Jak by ale hospodář dopadl, kdyby se naopak pouhá kvantifikace stala jeho cílem? Zblázní se. Začne se chovat jako závislý cvok.
A toto se děje i nyní, smysl věcí je vytlačen náboženstvím čísel. Propadáme iluzi, že "čím víc, tím líp", což je šílenství. A svým způsobem na to naráží i tento článek, když zpochybňuje onu magickou roli HDP. Já jsem v tomto ještě daleko skeptičtější, než autor. Ani HND nemusí být smysluplný ukazatel, pokud jsem sám ztratil rozum a svůj osud vložil do rukou jiných. Například bývaly doby, kdy lidé své veškeré bohatství věnovali na velebení svých bohů (Boha), ale už ne každý se u toho cítil být prosperující a šťastný.

354253

21.12.2016 12:48

RE: Klamavý článek

Sugar 94.?.?.?

Reakce na 354242

"Když Němec zatíží dovezené zboží jejich sazbou DPH, tak německý zákazník to zaplatí z německé peneženky a jde to do Německého rozpočtu. Opravdu nevím, v čem vidíte problém."

1. Minulý rok Škoda Auto vyrobila milion aut.
2. Export do Německa dělá cca 33%
3. Celkový export Škoda Auto je 1,25 bilionu Kč
Roční objem exportu do Německa = 412 000 000 000 Kč
DPH = 86 miliard Kč

Nevidím jediný důvod, proč by státní kasa Německa měla dostat od konečného spotřebitele celé DPH z této částky a ČR nedostane nic, když auto bylo vyrobeno u nás, kde lidi dřou za mizerný peníz, aby prodeje firmy rostly a státní zisky tečou do Německa na sanování jejich super sociálního státu.

To, co popisujete, je v pořadku pouze v případě, že si neuvědomujete velkou myšlenku dědka Homolky: "A co je stát? No to sme přece my!!!"

354259

21.12.2016 21:43

RE: Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354259

Článek byl o HDP a HND a jsou v článku tvrzení se kterými nesouhlasím.

1) není pravda, že lidé nepoznali v peněženkách růst HDP

2) není pravda, že pokles HND vyrovnává růst HDP a naopak

3) ani není pravda, že by HDP bylo nějaké magické zaklínadlo, každý trochu znalý ekonom ví, co v souhrnu ukazuje HDP a na které položky se podívat, pokud chce vědět něco konkrétního


K vaší reakci:

Proč by měla česká strana kasírovat německé DPH? To jsou německé peníze, německého občana a v Německu zůstanou.

Němec v ČR neuplatňuje vratku na vstupu. Vratka na vstupu zůstává v ČR. To je ta naše část DPH. Všechny ty mezioperace u subdodovatelů zatížené DPH, tak ty zůstanou v ČR. Všichni ve výrobním řetězci si je uplatní jako DPH na vstupu.

Celý výrobní řetězec totiž až do prodeje pracuje s cenou bez DPH a marže se přidává k ceně bez DPH.

Dále, když my dovezeme ze zahraničí, tak také dovezeme bez DPH a teprve při prodeji se ke kupní ceně přidá marže a celé se to zdaní DPH, kterou zaplatí konečný zákazník v ČR, z české peněženky do české státní kasy.

rok 2015 v miliónech

Vývoz zboží a služeb... 1) 3822925
Vývoz zboží... 1) 3214767
Vývoz služeb... 608158
Dovoz zboží a služeb... 2) 3543720
Dovoz zboží... 2) 3124180
Dovoz služeb... 419540

Saldo vývozu a dovozu... 279 205

Saldo dělá jen 7,3% exportu.

Je to celé zajímavá problematika, ale o tom nebyl článek a netřeba se v tom pižlat. Možná je to celé ještě složitější to jsou tje karuselové podvody u kterých všichni "kradnů" jenom Babiš poctivě podniká na Čapím hnízdě. [smích] [smích]

A není nikde řečeno, že kdyby těch 300 miliard neodcházelo ročně do zahraničí, že by to jistě znamenalo tomu úměrné zvýšení životní úrovně v ČR. Už teď vidíme, že česká ekonomka naráží na mantinely a má problém s pracovní silou.

Takže při větší poptávce bychom jistě měli daleko vyšší ceny a pochopil byste, že ten Němec má sice 4 x větší výplatu, ale to neznamená, že si může v Německu toho 4 x více koupit. Proto se také uvádí položka známá jako "parita kupní síly".

354267

25.12.2016 17:26

RE: Klamavý článek

Sugar 84.?.?.?

Reakce na 354267

"Proč by měla česká strana kasírovat německé DPH? To jsou německé peníze, německého občana a v Německu zůstanou."

Nechápete to, protože vaše morálka stojí za zlámanou grešli a nastavená pravidla vám evidentně vyhovují. Samozřejmě, že výrobní řetězec funguje pro ČR dále na východ stejně, ale to neznamená, že to je správné.

Je to klasická pyramida. Dlouhodobě s dalšími parametry finančního systému nejste schopen se v ČR dostat na vrchol. A čím dále na východ, tím o stupeň níže v pyramidě.

Osobně podnikám i v importu/exportu a je mi na blití z toho, když kupujeme suroviny např. v Bulharsku a DPH jde do kasy ČR. Bulhar si huntuje svojí zemi a DPH je odváděna do ČR? WTF?!!!

Daň z příjmu celkově je pro stát dlouhodobě vzhledem k nákladům na administrativu až záporná. Jediná podnikatelská daň, kterou má smysl dnes řešit je pro stát DPH. To chápou i poslední úředníci na finančáku, jen vrchnost se bojí celý daňový systém zjednodušit, aby běžný občan nepochopil jeho zrůdnost.

354339

25.12.2016 20:38

RE: Klamavý článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354339

Nemohu souhlasit, že DPH je forma finanční pyramidy.

Evidentně nechápete, co je to přidaná hodnota a jeji zdanění.

Uveďme si konkrétní příklad:

Výrobci vám dodají komponenty na sestavení vysavače. Tyto komponenty stojí s daní DPH 1 210,-Kč.

To znamená že základ je 1000,-Kč a daň je 210Kč na vstupu.

Vy ty komponenty sestavíte do podoby fungujícího vysavače a prodáte jej za 2 420,-Kč vč. DPH, takže základ je 2000,-Kč a odvod na výstupu je 420,-Kč.

A teď, kolik odvedete Finančnímu Úřadu?

DPH na výstupu mínus DPH na vstupu.

420 - 210 = 210Kč.

Jak vidíte, neodvedl jste FÚ 420Kč, ale jen 210Kč, protože stát vám zdanil jen tu přidanou hodnotu, kterou jste vytvořil sestavením jednotlivých dílů do podoby funkčního vysavače.

A když takový vysavač prodáte do Německa, tak nemusíte odvést tu daň na výstupu, je to spravedlivé, protože jste žádnou neinkasoval, a dostanete zpět jen tu daň na vstupu, protože tu jste subdodavatelům skutečně zaplatil.

A teď jsme u toho klíčového momentu. Stát sice nedostává tu daň na výstupu, ale to nevadí, protože to nejde z peněženěk občanů ČR. Export tímto nijak nesnižuje koupěschopnost obyvatel ČR, jelikož na občany ČR není přenášena platba DPH a ani to není technicky možné, za exportované zboží.

Drobnost je ještě v tom, že nikdo nemůže nutit jiný stát, že mu má platit za něco nějaké daně, v tomto případě DPH. Navíc káždý stát má jiná pravidla a často by ani nebylo technicky možné najít harmonii a vznikala by spousta neférovostí.

354341

26.12.2016 10:46

RE: Klamavý článek

Sugar 84.?.?.?

Reakce na 354341

Opakuji, že vím jak DPH nyní funguje, protože sám v mezinárodním obchodu podnikám. To mi nemusíte vysvětlovat pořád dokola. Ano, tak jak to popisujete, to reálně opravdu funguje.

Jedná se pouze o náhled nad strukturou a specializací výroby. Přičemž samozřejmě ty více specializované činnosti jsou mnohonásobně dražší než např. nákup surovin, takže ten poměr, jak jste uvedl, nebude úplně reálný.

Je jedno jak daň nazvete, říkejme jí třeba výpalné.

Koupíte komponenty za 1 000 Kč (výpalné = 210 Kč)
Vyrobíte a prodáte vysavač do Německa za 2 000 Kč (výpalné = 420 Kč)
Německá státní kasa dostává 210 Kč z celkového výpalného.
Přitom je jen místem spotřeby daného zboží.
Německá státní kasa = občané Německa.

Aby se pro koncového zákazníka v Německu minimalizovala cena produktu, dá protektor minimální platy v místě výroby. Z pohledu protektora je samozřejmě daleko lepší, aby se výpalné platilo v Německu než platit vysoké náklady v místě výroby. Protože to výpalné se mu vrátí na sociální péči, infrastruktuře, školství atd...
Takže reálně daňovou zátěž sanuje otrok v kolonii svým mrzkým platem.

354348

17.12.2016 19:27

RE: Klamavý článek-Klamavé argumenty.

P.Lepenka 79.?.?.?

Reakce na 354143

Pane "anonymní", statistika je vskutku kouzelná věc. Ona je inflace a inflace. Záleží co vložím do spotřebního koše. Nebo ne? Jelikož jsou Vaše ekonomické znalosti vyšší než moje, tak o tom něco napište.

No a skutečně se máme lépe. Nesmíme to však porovnávat např. s Německem. Tam činí průměrná mzda 3.700 EUR a u nás ekvivalent cca 995 EUR. V Německu stojí např. máslo 1.2 EUR a u nás cca 1.66 EUR. ANO - MÁME SE LÉPE. Jenže pouze někteří.

354174

17.12.2016 20:36

RE: Klamavý článek-Klamavé argumenty.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354174

Ano, s Německem to nemá cenu srovnávat. Jsme prostě kolonií a tím je vše určeno. Tak nám to zařídili naši otcové, kteří cinkali klíčema na Letné nebo skákali v Poldovce a křičeli "nejsme malé děti", když jim ing. Miroslav Štěpán říkal, že budou otroky ve vlastní zemi.

Pak se objevil nějaký Klaus a se svoji suitou a provedl "privatizaci", jinak krádež za bílého dne. Následně na konci svého druhého volebního období coby prezident všechny zloděje omilostnil. Tak to bychom měli. Ale o tom není článek, to bychom byli mimo téma.

Článek tvrdil, že i přes růst HDP to nepoznáme v peněžence a já jsem dokázal, že to není pravda. Poslední tři roky to lidé cítí v peněžence velmi výrazně.

Odborná definice inflace zní, že se jedná o zvýšení cenové hladiny. Je možno udávat výsledky výpočtů meziměsíčně, meziročně k danému měsící nebo prostě jednou za rok k 31.12.

Vychází se ze spotřebního koše ve kterém je celkem 1800 položek a lokomotivy tam nejsou. [smích]

Tak, to bychom měli tu makroekonomickou část.

Je logické, že každý konkrétní jedinec bude inflaci pociťovat jinak, i když statisticky bude nejvíce lidí pociťovat právě tu vypočítanou inflaci, je to matematicky zákonité.

Některé okrajové skupiny lidí mohou pociťovat vyšší míru inflace, ale není to dramatické, u nízkopříjmových důchodců, je to kolem 2% ročně.

Můj komentář však nebyl o důchodech, ale o platech a ty rostly poslední tři roky opravdu dramaticky a reálně. Pro lidi s nejnižšími příjmy, i kdybychom připustili jejich osobní inflaci 2%, tak stále minimální mzda reálně vystoupala o 28%.

U lidí s vyššími příjmy, kteří mají širší spotřební koš, tak tam je inflace v intervalu 0,3 - 0,6 % max.

Opakuji, článek je nesmyslný.

Navíc je zcela z prstu vucucané číslo 500 miliard. JAK může autor článku tvrdit, že to bude 10%?

Při růstu 3% HDP a stejné výši odtahů to bude zvýšení na 343 miliard, což je do 500 miliard hodně daleko.

Ale 160 miliard sem nebo tam, to je jedno, efektu bylo dosaženo, pošpinila se vláda a o to jde, ne? [smích]

354176

18.12.2016 11:45

RE: Klamavý článek-Klamavé argumenty.

Heriot 185.?.?.?

Reakce na 354176

Trochu s námi děláte houpy, houpy.
Jistě ve spotřebním koši nejsou lokomotivy, ale za to je tam, jak sám píšete, 1800 dalších položek. Takže k čarování s inflací a statistikou dveře otevřené dokořán.
Chleba se nám zdraží, zájezdy do Egypta či do Thajska zlevní, inflace se nehne všechno v pořádku. Nebo když se hne změníme váhu položky...
Vím je to zjednodušené, ale vy prostě dost nehorázně klamete tělem. [smích]

354184

19.12.2016 15:18

RE: Klamavý článek-Klamavé argumenty.

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 354184

S editorovým dovolením :

Všechno se zdraží (zdražuje) - berte laskavě v úvahu masivní inflaci i za hranicemi tohoto zemského ráje na pohled a " vlasteneckou " měnovou politiku "České národní" banky.
Takže levné dovolené jsou mýtus, levné nakupování v zahraničí je již obecně mýtus, samozřejmě existují obchody-hadrárny, kde se oblečete komplet za 50,- Ojro, ale to je výjimka. Moje statistika dovolených je jasná , každoroční nárůst ceny o 6-10% a rozhodně neroste kvalita destinací, kam se odebéřeme utratit uspořené prostředky ve stále více pokakaném reálném směnném kurzu, takže poměr užití/cena klesá a klesat bude.
Předpisatel nejspíše obývá vrchol příjmové pyramidy, tam totiž inflace snižuje reálnou schopnost směny nejméně. Všechny ostatní vrstvy pod vrcholem díky nepoměru mezi inflací a růstem příjmů rapidně chudnou.

354210

16.12.2016 15:08

Jde o to, že růst v peněžence taky není konstantní

gippius 213.?.?.?

a je patrné, že se zastavuje. Prostě bohatí bohatnou, střed balancuje a chudí valem chudnou. Cesta ven je ale v nedohlednu. Naše země je prostě kolonií. Vytváří málo svého a většina zisku jde prostě ven. Z práce našich lidí nemá prospěch naše země, ale korporace v zahraničí, převážně v západní Evropě. Je čímdál zjevnější, že se tou tzv. transformací všechno jenom pohnojilo. Můžeme se ale aspoň symbolicky utěšit, že většina exkomunistických zemí je na tom podobně. Jistě to není náhoda. Pravda s láskou tedy nakonec zvítězily, ale v cizině.

354144

16.12.2016 20:11

Mimo jiné závazek k výdajům na zbrojení se uvádí jako 2% HDP

Velekněz Ratata 88.?.?.?

i když je to vlastně nesmysl: z HDP stát nic nezaplatí. Ale vypadá to líp. Vztaženo k HND, což je ale taky nesmysl, by to bylo aktuálně asi 2,17 %, což by v novinách taky nevypadalo zle. On ten rozdíl mezi HDP a HND ani nepůsobí nějak dramaticky. Ale ono se taky dá říct : Z rozdílu mezi HDP a HND (v roce 2014, kdy to byl zatím největší nejvíc) by se uvedený závazek zbrojních výdajů dal uhradit skoro přesně čtyřikrát.

Je to samozřejmě hra se slovíčky. Logické by bylo říct, jaký podíl to je na státním rozpočtu, protože z ničeho jiného to stát armádu neplatí a ten závazek či ukazatel se vztahuje k armádě. Kolik se dá státních peněz z rozpočtu do armády, ne třeba jaká je zbrojní výroba nebo saldo obchodu se zbrojním materiálem. To je generálům v NATO fuk, protože dosud na rozdíl od Junckera se Schulzem nezblbli natolik, aby plánovali statistické granáty místo tříštivých. No a na výdajích rozpočtu by to bylo, jeslti dobře počítám (podle údajů ke konci roku 2015 a vycházeje ze skutečných, nikoli plánovaných výdajů rozpočtu, což ve finále dává trošičku nižší podíl), bratru 6,9 %. To už do zpráv, komuniké a volebních programů vypadá o dost voškliváčtějc. Stejně jako absolutní částka: 89,5 miliardy korun (2% z 4477 mld. Kč HDP k ult. 2015). Na druhé straně, co za to dneska koupíte, když
třeba jeden Pandur byl v Praze za 140 mega (a v Lisabonu prý za čtyřicet). Pravda, i to je jenom nějakých tři sta metrů české dálnice.


A pak že je statistika nuda.

354151

16.12.2016 20:30

rostou fronty u kontejnerů

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Já ten růst bohatství a blahobytu vidím denně na vlastní oči před domem.
Jsou tam umístěné popelnice na tříděný odpad. Ta na papír ještě před pár lety věčně přetékala. Dnes tam každý den probíhá boj o papír, kdy u popelnice střídají sběrači papíru (kteří za něj ve sběrně dostanou pár korun) tak, že se popelnice na velkém sídlišti nestačí nikdy zaplnit víc jak do třetiny a naprosto není nutné ji vyvážet. A to bydlím v jednom z nejbohatších regionů republiky.

Když si pomyslím, že za komunistů probíhal výhradně "boj o zrno" tak mě napadá, že jme to pěkně dopracovali.

354152

16.12.2016 20:39

čína investuje, my rozkrádáme

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 163.?.?.?

Víte kolik z rozpočtu vrazila loni do investic (železnice, silnice, nemocnice, především továrny)?
Neuvěřitelných 50 % .
A víte kolik ČR?
Před pár lety to ještě bylo 10 % , ale teď se to smrsklo skoro na 5%.

Vzpomenete si, co se ve vašem městě nebo obci za posledních 27 let vybudovalo? (ze státního, nemyslím soukromé investice a opravy toho co lidé dostali zadarmo v restitucích)
A kolik se toho vybudovalo za předchozích 27 let mezi 1962-1989 ?

354153

17.12.2016 15:21

RE: čína investuje, my rozkrádáme

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354153

Vy nás prostě těžce vodíte za nos.

Vyjel jsem si čísla tvorby hrubého fixního kapitálu a ty se pohybují dlouhodobě kolem 27% HDP.

Vše jsem si vyjel v cenách roku 2010, aby to bylo absolutně objektivní a byl zohledněn deflátor ve všech letech od roku 1990-2015.

Tvorba hrubého fixního kapitálu
Hrubý domácí produkt
% investice


1990 … 638369... 2730302 … 23,38
1991 … 479366 … 2466527 … 19,43
1992 … 503901 … 2410874 … 20,90
1993 … 535303 … 2435372 … 21,98
1994 … 596000 … 2493571 … 23,90
1995 … 719852 … 2647661 … 27,19
1996 … 790591 … 2761055 … 28,63
1997 … 749413 … 2742438 … 27,33
1998 … 740797 … 2733771 … 27,10
1999 … 721364 … 2773084 … 26,01
2000 … 781822 … 2892164 … 27,03
2001 … 825460 … 2980419 … 27,70
2002 … 843334 … 3029505 … 27,84
2003 … 858376 … 3138623 … 27,35
2004 … 892163 … 3293905 … 27,09
2005 … 949379 … 3506107 … 27,08
2006 … 1005148 … 3747206 … 26,82
2007 … 1141247 … 3954399 … 28,86
2008 … 1170223 … 4061601 … 28,81
2009 … 1052148 … 3864947 … 27,22
2010 … 1066005 … 3953651 … 26,96
2011 … 1075395 … 4032910 … 26,67
2012 … 1042149 … 4000653 … 26,05
2013 … 1016155 … 3981303 … 25,52
2014 … 1056049 … 4089400 … 25,82
2015 … 1150713 … 4274880 … 26,92


Z čísel je jasně vidět, že reálně se HDP za posledních 25let se zvýšilo o 64% a tvorba fixního kapitálu vyrostla reálně o 55%.
Propad investic vidíme v letech 1991-1993.

V poměru k HDP se drží dlouhodobě kolem 27%.

http://apl.czso.cz/pll/rocenka/rocenkavyber.makroe...

354171

17.12.2016 10:19

Šarlatáni s čísly

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Marnotratný Západ žijící na účet zbytku světa a přesto nesplatitelně zadlužený,aby opět oddálil svůj ekonomický kolaps, drasticky vykradl po roce 89 naivní ovce východního bloku, slyšící na líbivá slova o demokracii, svobodě a lidských právech,ihned poté rozjel tzv.barevné revoluce v zemích bývalého Sovětského svazu, arabská jara, která skončila vykradením, zničením a chaosem v islámských zemích, kde bylo co krást nebo měly navíc strategickou polohu. Hesly chazarských elit vlastnících Západ byly přitom "Rozděl a panuj" a "Chaos" vyvolávaný a řízený jejich tajnými službami. Z chaosu měl povstat NWO s jedinou vládou tvořenou právě mocnými bankéři a vlastníky nadnárodních korporací a organizátory a plánovači výše uvedeného z četných think- tanků, nevládních a neziskových organizací financovaných přes Soroše a jeho poskoky. Prostředkem k dosažení jejich vlhkého snu bylo "humanitární" bombardování, gigantické vykrádání, sankcionování a zastrašování těch, kteří se jim nehodili do plánů či se dokonce vzepřeli, instalování předem vytypovaných politických loutek do čelných funkcí, nekonečné intrikování a nestoudné lhaní jimi vlastněných, tedy většiny médií.Nevím, zda se mám smát či brečet, když mi nagelovaní cucáci říkají, jak se mám dobře v zemi, kde rodinné stříbro státu koupili doslova za pár babek západní firmy, o zbytek se porvali místní mafiáni a pitomým ovcím nechali jen dluhy za své řádění a život na hypotéku.Každý, kdo má alespoň trochu fungující mozek, nepotřebuje množství hausnumer a rádoby učených pojmů od přemoudřelých i koupených věštců z křištálové koule říkajících si ekonomové, protože stačí vzít tužku, ovládat jednoduché počty a trojčlenku. A taky mít trochu pamět. Je jasné, že dnešní 0 až cca 35 let staří si nic pamatovat nemohou, proto jsou daleko snadněji manipulovatelní a také mainstreamem jako cílová skupina masírováni.

354164

18.12.2016 22:05

RE: Šarlatáni s čísly

Kájík hlavakarel (zavináč) gmail (tečka) com 84.?.?.?

Reakce na 354164

krátce a výstižně shrnuto, tleskal bych, kdyby to nebylo tak smutné

354195

17.12.2016 15:34

Vidím to tak...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Kdysi dávno v osumdesátých letech minulého století vykřikoval agent východoněmecké tajné policie STASI, Gu"nter Grass: Přišla vhodná doba, aby vláda vyměnila lid. Nikdo tomuto zdánlivě absurdnímu výroku nerozuměl.

Vidím to tak, že vysoce vyspělý ale totálně zkrachovalý Západ aby si prodloužil o několik let své trvání, tak se pokusil vykrást zkrachovalému Východu jeho kolonie. Ten si to nedal líbit, a obsadil je svoji "vyhnanou" a opět se v ještě větším množství vrátivší bývalou sovětskou armádou. Udělal to ekonomicky, bez jediného výstřelu. A tak vlastně prochlastaný Východ udělal neuvěřitelnou historickou invazi na Západ, rychlejší a masivnější než osmanská říše, která v podstatě již v minulém století zabrala a obsadila Německo, přesně jako to bylo stanoveno plány z předminulého století. I Francie a Anglie byly obsazeny a zaplaveny obyvatelstvem svých kolonií. Nyní se nacházíme místo v relativně civilizované zemi jako kdysi za socializmu, zase na výspě divokého Východu, groteskně připomínající Golanské výšiny, a v období v podstatě kapitalistického feudalizmu. Tzv. "svobodou" se pak nazývá zrušené nevolnictví dle Bedřicha Engelse a jeho sponzorovaného pohůnka Karla Marxe, jehož Kapitál byl však rychle vyměněn za Neckermanův katalog - nynější bibli všech komunistů a novodobých nevolníků, nazývajících se moderním termínem " námezdná pracující síla".Jen čekám, kdy se znovu začne stavět Berlínská zeď, nyní však opět pozdě, a na obranu před další invazí, nyní již ozbrojenou, z Východu. [velký smích]

354172

17.12.2016 21:57

Absurdní článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Podstata tkví v tom, že růst hrubého domácího produktu (HDP) je vyvážen snižováním hrubého národního důchodu (HND).

Výše citovaná věta z článku je absolutní nesmysl!

Růst HDP nemá vůbec nic společného s velikostí záporného salda. Není tam absolutně žádná vnitřní souvislost.

Vývoj salda odlivu nerezidentům záleží na něčem úplně jiném než na velikosti HDP.

Takže absolutně neplatí, že by zvyšující se záporné saldo automaticky táhlo nahoru HDP a naopak.

To je prostě absolutní BLÁBOL!

354178

18.12.2016 10:51

České stádo se baví.

Tonda. 94.?.?.?

Politici dělají to, co jim české stádo dovolí.

354182

19.12.2016 16:01

Současná vláda zklamala

nazdar 178.?.?.?

V evropském měřítku, jsme v podřízeném postavení. Což současná vláda ještě více prohloubila (viz např. právo německé policie operovat na celé našem území, nebo účast členů vlády na schůzích protičeských sudetských spolků).
Tato podřízenost se také projevuje v platech našich zaměstnanců, oproti platům na koloniálním západě. Ti tam žijí z naší práce, např. prostřednictvím vyvádění peněz z českých poboček nadnárodních korporací. Používají pro to vnitropodnikové produktové ceny i účtování nehorázných cen, např. za poradenství. To nás nejenom ochuzuje, ale také zhoršuje naší tzv. produktivitu práce. Současná vláda s tím nic nedělá.
Navíc korporace ze země vyvádí cca 400 mld Kč, zisku. Ty peníze zde chybí, např. pro financování školství, zdravotnictví, nebo opravy silniční sítě. Jiné evropské státy odtok peněz ze země nějak regulují a omezují a zdaňují. Jak to, že naše vláda nechává korporacím volnou ruku ve vyvádění peněz ze země?
Pokud by část těchto peněz zde zůstala např. ve formě spravedlivých mezd, prosperovala by z toho celá naše ekonomika, třeba menší poskytovatelé služeb.
Současná vláda je ale služebníkem tohoto kapitálu a ne občanů.

354212

19.12.2016 17:41

HNŠ

lapaloma 185.?.?.?

A to ještě nebylo zmíněno hrubé národní štěstí, jako mají v Bhútánu. Štastného člověka u nás a v dnešní době aby pohledal. Co pamatuju, tak za socíku, ať byl jakkoli nehezký, byli lidi tak nějak víc v pohodě. Až je mi z toho smutno. Po 89-tém by mě ani ve snu nenapadlo, že jednou něco takového budu muset napsat.

354215

20.12.2016 14:28

Hodně nepovedený článek.

Ježek 188.?.?.?

Z článku čiší přesvědčení, že Český kapitalista platí víc než Německý kapitalista, o čem já teda rozhodně přesvedčen nejsu. Kdo sou tedy ti "naši lidi co nebohatnou"? Bakala a spol. S prominutím, ale nevidím rozdíl v tom, jestly z mé práce bohatne Babiš, nebo Babisch. Ale rozhodně vidím rozdíl v tom, jestly mám nebo nemám prácu. Ono je rozdíl v tom, brát nulu nebo i podporu a brát 11 000 a byt užitečný člen společnosti. Já to zkusil a rozhodně beru těch 11 000. A neříkejte mě, že se za to žít nedá. Žít se za to dá a to i slušně. Jen holt nemáte to, co má střední třída, auto, barák a dovolenné v Egyptě, ale to už tak nějak vyplívá z podstaty věci.

Čtvrtý odstavec je už úplný nesmysl, země žádné zisky nemá a tudíš nemůže bohatnout. Stát má leda tak daně. To, že se s nima špatně hospodaří není myslím chyba těch v zahraničí. Stejně. At koukám jak koukám, nedostatek penez nějak nevidím. Nemocnice máme skvělé, školy taky, silnice, hřiště, veřejné složky jakbysmet. Jěště tak ty železnice, ale to je z části dílo Komunistů, že na to kašlali a nechali 20 let chátrat.

To že je lepší, když se fabrika nepostavý a nezaměstnajou se lidi, než kdyz se fabrika postaví a zaměstaní se lidi byt zahraničním kapitálem, no tak to už fakt nevím kdo podobně věci může napsat. Asi někdo kdo má svoje teplé místo jisté. Já ne, takže volím zahraniční kapitál co mě zaměstná, místo českého co na mě kašle tzn. dá mě ten nejmenší možný plat. Volím cizí, chovají se ke mě líp. Jací pak cizí, vždyt sme jedna Evropa.

No a asi tak slovo na závěr, holt ste měli v 89 zajet do Práglu a těm študákům rozbit hubu. Nebo ve 48, to je ten důvod proč nemáme platy jak v Německu, víte? Spolu s Jungmanem a Masarykem.

A propos, už aji v supáčích se platí 14 000.

354227

20.12.2016 17:34

Hodně nepovedená reakce na povedený článek.

pje 193.?.?.?

Reakce na 354227

Níže vysvětluji, proč. Ostatně příspěvek autora, který nezvládá ani češtinu, nelze příliš brát vážně.

354232

20.12.2016 17:33

Správně Michale.

pje 193.?.?.?

Metodiky HDP jsou předmětem politického tlaku na optické vylepšování "ekonomického výkonu". Ten je skalární, což znamená ignoranci vektoru působení onoho výkonu. Proto se HDP neočišťuje o negativní externality, které ze své podstaty řádově převyšují externality pozitivní. Pochopitelně že bez vektorizace HDP se snadno skryje i Michalem správně zmíněný odtok onoho výkonu, tedy, že podstatná část doma vyprodukovaného výkonu je užita v zahraničí. S ohledem k jednostranné alokaci zahraničních investic zvenku k nám (opačně jde o nepodstatné číslo) je i jednostranný odtok podílů na zisku. Zvlášť patrné je to na finančním sektoru, kde je drtivá většina finančních institucí vlastněna zahraničním kapitálem a výnosy místních dceřinných společností díky vcelku uměřené strategii pak sanují z práce místních lidí zahraniční lemply, hazardéry a neschopné manažery, přesněji jejich ztráty. Takže v konečném důsledku jde o trvalé poškozování vlasti ve prospěch všemožných parazitů a globální elity, která stojí za globálním finančním systémem.

354231

21.12.2016 10:57

Exekustán

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

No v prvé řadě tady máme milion ekonomických otroků, kteří čekají na vykradení bytu exekutorem!

Čili cca čtvrtina rodin čeká na zabavení nemovitostí, aut, počítačů, smartphonů, televizí, nábytku... Věci bez kterých se v dnešním světě neobejdete.

To prý nás má motivovat platit daně a živit ty co nás okrádají?

NE, současná (J)elita má zájem na vyřazování lidí ze společnosti a jejich likvidaci!

Exekuční business je založen na jednoduché vychcanosti. Na pravděpodobnosti, že během 20% let splácení hypotéky bude mít 90% lidí/rodin nějaké existenční problémy
- 50% rodin se rozvede
- 20% chlapů (otců) v každém ročníku je kriminalizováno kvůli absurdní výši alimentů nebo kvůli neochotě platit výpalné (de facto) únosci svých dětí, které česká justice štve proti nim a učí jejich děti vydírat rodiče ...
- úrazy, nemoci, autonehody
- vyhazov z práce, degradace/ztráta kvalifikace (firmy neškolí - zaměstnají, vytěží, vyhodí)

Z 8.000 které vám nechají, nezaplatíte ani nájem! Musíte pracovat na černo nebo v cizině. A neplatit daně, jinak nepřežijete!

Dostanete-li se do sraček, stát vám nepomůže, naopak se postará o to, abyste se z nich už nedostali !

Dle občasných statistik v tisku 40% národa nemá žádné úspory a nemá ani na dovolenou, na vánoční dárky si musí půjčovat u lichvářů...

Sralbotkova vláda tak pravděpodobně chce zvýšit poptávku po bazarovém a černém zboží, kterého se (J)elita potřebuje nějak zbavovat ... aby si mohla být "in" a každý rok pořídit nové modely ...

Sociologické studie tvrdí, že před každou válkou či revolucí se přemnoží parazitická vrstva společnosti, která nic nevyrábí, nestaví, nepěstuje, ... Jen krade a parazituje ...

Už chápete "50tá léta"? Komunisti tenkrát prostě nahnali parazity do lágrů a naučili je makat! Udělali přitom pár přehmatů, které jim teď Jedia stále otloukají o hlavu...

Ale jiné řešení neexistuje. Buď vyhubí paraziti nás, nebo my je!

To je nejspíš i příčinou té "Imigrační krize". Místo nutné revoluce, válka s imigranty.

354255

21.12.2016 22:52

RE: Exekustán

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 354255

V podstatě máte pravdu, je to skutečně absurdistán.

Nerozumím ale tomu, proč do toho taháte Sobotku?

Když byl Sobotka ministrem Financí, tak žádné problémy s exekucemi nebyly, ty nastaly až za vlády Topolánka a Nečase a ti s tím nic nedělali.

Teď napak Sobotka značně ztížil práci exekutorům. Spoustu věcí už vám sebrat nemohou i poplatky jsou nižší. Tím to ale nechci zlehčovat. Jen jsem chtěl připomenout nějaké plusové body pro Sobotku.

Rovněž má ve volebním programu zvyšování minimální mzdy a to dost razantně a to si plní, dále sociální bydlení, pokud to tedy dotáhnou do konce.

Našlo by se toho pozitvního více, třeba když má člověk práci, tak je méně ohrožený a za Sobotky se nezaměstnanost snížila o 40%. Ale nebudu dělat výčet, nechci aby to vyznělo jako předvolební agitka. Jen se snažím být objektivní.

354268

22.12.2016 8:35

RE: Exekustán

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 354255

Dostanete-li se do sraček, stát vám nepomůže, naopak se postará o to, abyste se z nich už nedostali !

A víte proč ? Protože to není náš/váš stát. Je to JEJICH stát. My/vy jsme/jste hlupáci a máme/máte přesně to, co jsme/jste si zasloužíme/zasloužíte.

To je příroda , vítězí silní a chytří a slabí a hloupí si nechají nabulíkovat pohádky těmi největšími parazity, že je tomu obráceně.
Necháte se zastupovat u jídla ? Necháte se zastupovat u soulože ? Necháte se zastupovat v práci ? Ne. Tak proč se .... necháváte zastupovat ve věcech politických ?
[překvapení]

354272

24.12.2016 18:49

Za lepší HDP

Richter 90.?.?.?

Nevím zdali je HDP dobrý, či špatný ukazatel. Pokud jeho růst znamená lepší podmínky pro život zde, pak jej musíme zvýšit za každou cenu. Kupodivu zvýšit HDP je tak snadné. Postavíme, zbouráme, čím víc a čím dražší bude ono "postavíme, zbouráme", tím víc poroste HDP. Takže nevidím důvod ku sporu a ničme a budujme a tím i posílíme HDP a unijní mír.
Jen na okraj pokud je ekonomie věda, pak i jakékoli náboženství je vědní disciplinou.

354325

Příspěvků: 83

16.12. 02:44 F&T  Jo, s tím HDP je to ošemetné
18.12. 14:36  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
18.12. 14:53  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
18.12. 21:48  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
19.12. 05:46 ignorek  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
19.12. 12:23  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
19.12. 15:31 Michal Klusáček  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
19.12. 20:03  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
20.12. 18:02 pje  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
22.12. 01:19  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
22.12. 14:59  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
20.12. 20:37  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
21.12. 11:01 hestroy  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
22.12. 00:23  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
20.12. 17:47 pje  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
20.12. 23:52 ignorek  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
21.12. 00:46  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
19.12. 13:33 Censored  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
20.12. 10:16 ignorek  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
20.12. 18:10 Censored  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
20.12. 23:56 ignorek  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
21.12. 00:28 ignorek  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
21.12. 21:10  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
20.12. 17:38 pje  RE: Jo, s tím HDP je to ošemetné
16.12. 10:12 Honza LT  HDP a HND
16.12. 15:56 cx  RE: HDP a HND
17.12. 12:41 Mirerk  RE: HDP a HND
16.12. 14:48  Klamavý článek
16.12. 17:01 Michal Klusáček  RE: Klamavý článek
17.12. 11:28  RE: Klamavý článek
18.12. 21:55 Kájík  RE: Klamavý článek
18.12. 22:30  RE: Klamavý článek
19.12. 02:13 Karel z Čech  RE: Klamavý článek
21.12. 09:14 JN  RE: Klamavý článek
21.12. 10:54  RE: Klamavý článek
16.12. 18:50 martin bares  RE: Klamavý článek
17.12. 09:53 JN  RE: Klamavý článek
17.12. 12:44 Sugar  RE: Klamavý článek
18.12. 21:57 Kájík  RE: Klamavý článek
16.12. 19:38 cx  RE: Klamavý článek
16.12. 23:10  RE: Klamavý článek
17.12. 20:34  RE: ?? Klamavý článek
16.12. 23:12 dub  RE: Klamavý článek
16.12. 23:55 Aja  RE: Klamavý článek
17.12. 01:04  RE: Klamavý článek
17.12. 19:13 Aja  RE: Klamavý článek
18.12. 22:00 Kájík  RE: Klamavý článek
18.12. 22:22 Aja  RE: Klamavý článek
17.12. 08:53 MoUdrostrak  RE: Klamavý článek
19.12. 13:21 výjimečné porušení omerty  RE: Klamavý článek
20.12. 04:07 MoUdrostrak  RE: Klamavý článek
20.12. 08:58  RE: Klamavý článek
20.12. 10:08 Sugar  RE: Klamavý článek
20.12. 21:00  RE: Klamavý článek
21.12. 09:35 Ilumihnát  Klamavá moc čísel
21.12. 12:48 Sugar  RE: Klamavý článek
21.12. 21:43  RE: Klamavý článek
25.12. 17:26 Sugar  RE: Klamavý článek
25.12. 20:38  RE: Klamavý článek
26.12. 10:46 Sugar  RE: Klamavý článek
17.12. 19:27 P.Lepenka  RE: Klamavý článek-Klamavé argumenty.
17.12. 20:36  RE: Klamavý článek-Klamavé argumenty.
18.12. 11:45 Heriot  RE: Klamavý článek-Klamavé argumenty.
19.12. 15:18 výjimečné porušení omerty  RE: Klamavý článek-Klamavé argumenty.
16.12. 15:08 gippius  Jde o to, že růst v peněžence taky není konstantní
16.12. 20:11 Velekněz Ratata  Mimo jiné závazek k výdajům na zbrojení se uvádí jako 2% HDP
16.12. 20:30  rostou fronty u kontejnerů
16.12. 20:39  čína investuje, my rozkrádáme
17.12. 15:21  RE: čína investuje, my rozkrádáme
17.12. 10:19  Šarlatáni s čísly
18.12. 22:05 Kájík  RE: Šarlatáni s čísly
17.12. 15:34  Vidím to tak...
17.12. 21:57  Absurdní článek
18.12. 10:51 Tonda.  České stádo se baví.
19.12. 16:01 nazdar  Současná vláda zklamala
19.12. 17:41 lapaloma  HNŠ
20.12. 14:28 Ježek  Hodně nepovedený článek.
20.12. 17:34 pje  Hodně nepovedená reakce na povedený článek.
20.12. 17:33 pje  Správně Michale.
21.12. 10:57  Exekustán
21.12. 22:52  RE: Exekustán
22.12. 08:35 výjimečné porušení omerty  RE: Exekustán
24.12. 18:49 Richter  Za lepší HDP

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 90 čtenářů částkou 13 331 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
165eUVffx5CuUNwr12JbqqZi6AtrbN22Y7
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Sudety sobě: koho vlastně zvolili Pražané? Kvalitní analýza na aeronet.cz17.10.18 00:53 Česká republika 7

Ženy, pořiďte si šálu nápadně připomínající vaginu16.10.18 02:11 Británie 3

Soumrak mužství: Gucci odhalilo chystanou pánskou kolekci, muži vypadají příšerně15.10.18 19:23 Neurčeno 5

Porcování Trhání medvěda v Kladně15.10.18 15:01 Česká republika 3

Sýrie poukazuje v OSN na válečné zločiny USA15.10.18 03:42 Sýrie 1

Černoch, který měl být deportován, byl "zachráněn" cestujícími, přitom je to zločinec15.10.18 02:09 Británie 4

Juncker bude poroučet V4?14.10.18 22:58 Česká republika 3

Automatizace v Amazonu selhala. Robot u uchazečů o práci preferoval muže14.10.18 11:35 USA 3

Polsko nepodepíše OSN Globální pakt pro migraci - je hrozbou pro národní bezpečnost 14.10.18 05:34 Polsko 4

Dvěma samičkám myší se narodilo 29 potomků12.10.18 18:15 Čína 1

EU je úžasný projekt? Tvrdí to prezidenti V412.10.18 04:33 Evropská unie 12

V ČR a na Slovensku se prohánějí americká vojenská vozidla11.10.18 20:32 Česká republika 7

ČR vysílal pohádku, ve které gang ruských koček terorizuje Prahu10.10.18 21:08 Česká republika 8

Vstoupím do školky a zabiju bílé děti10.10.18 02:03 Francie 2

Americké úřady zmrazily majetky Olega Deripasky ve Spojených státech09.10.18 16:21 Neurčeno 1

Příjem azylantů je zastaven09.10.18 16:20 Švýcarsko 0

7. říjen - den obětí tzv. Rozmanité republiky Německo08.10.18 20:25 Německo 3

Marseille: 22 členů Generace identity bylo uvězněno kvůli vniknutí do ředitelství neziskovky SOS Mediterranean08.10.18 22:15 Francie 1

Alternativa pro Německo vytvořila židovskou sekci "Židé z AfD"08.10.18 20:11 Německo 4

Hororová Praha: Pražští Piráti budou usilovat o post primátora08.10.18 15:50 Česká republika 4

Měnové kurzy

USD
22,53 Kč
Euro
25,89 Kč
Libra
29,42 Kč
Kanadský dolar
17,25 Kč
Australský dolar
16,03 Kč
Švýcarský frank
22,66 Kč
100 japonských jenů
20,09 Kč
Čínský juan
3,25 Kč
Polský zloty
6,01 Kč
100 maď. forintů
8,00 Kč
Ukrajinská hřivna
0,80 Kč
100 rublů
34,25 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 694,57 Kč
1 unce stříbra
329,53 Kč
Bitcoin
145 789,18 Kč

Poslední aktualizace: 18.10.2018 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 103