Diskuze k článku

Novodobí otroci

Příspěvků 62

16.10.2003 7:20

Novodobí otroci

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

1. Programovanie nie je práca na celý život. Človek po tridsiatke by sa tým nemal zaoberať.

2. Kanadský programátor na podpore ma mesačný príjem vyšší, ako pracujúci programátor v Indii za rok.

20814

16.10.2003 8:17

RE: Novodobí otroci

netwoR networ (zavináč) logout (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 20814

ad 2. To je sice fakt, ale zase ma vyssi zivotni naklady, nemyslis?
ntw

20815

16.10.2003 9:52

RE: Novodobí otroci

Grovik 213.?.?.?

Reakce na 20814

Nesouhlasim... věnuji se podobnemu oboru, ale rekl bych vice HW zamnerenemu... neni mi jeste tricet (zdaleka). Ale nymslim si ze by tricitka mnela byt duvod zacit delat jinou praci (podotykam ze mne ta prace bavi a prave to ze se neustale mneni mne na ni fascinuje a nuti drzet krok).

20818

17.10.2003 8:28

RE: Novodobí otroci

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 20818

Ad 1. Programátorovi po tridsiatke (cca. - je to orientačný dátum) to už páli menej, ako mladším. Preto by mal buď postúpiť v hierarchii vyšie, alebo začať robiť niečo trochu iné (napríklad support).

Ad 2. To, že je v Indii nižšia cenová hladina by bol pre niekoho dôvod emigrovať napríklad do Kanady, kde sa žije lepšie. Ale rozumnejšie a elegantnejšie riešenie, ktoré umožňuje práve toľko nenávidená globalizácie je, že práca príde za človekom. Ja si myslím, že je to správne. (Čím nechcem ospravedlňovať techniky kanadských zamestnávateľov, len sa snažím poukázať, že je tu aj iná rovina.)

20876

17.10.2003 9:26

RE: Novodobí otroci

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 20876

>Programátorovi po tridsiatke (cca. - je to orientačný dátum) to už páli menej, ako mladším. Preto by mal buď postúpiť v hierarchii vyšie, alebo začať robiť niečo trochu iné (napríklad support).

Neni nutne pradva. Mozek je jako sval, kdyz ho trenujete, bude Vam to palit, treba do 70. let. Nejlepsi obranou pred senilitou je usilovna mozkova aktivia po cely zivot (samozrejme ze to neni stoprocentni). Mozek se rozviji i po tricitce (kdyz ho trenujete) a neni pravdou, jak se donedavna tvrdilo, ze vrchol jeho vykonnosti je nekde kolem 20.-22. roku zivota. Ja si myslim, ze to co jste uvedl ma puvod spise v lidske pohodlnosti, kdy clovek uz proste nechce sledovat nejnovejsi trendy, chce se take trochu venovat rodine a jinym zajmum a tudiz nestiha to, co 25tilety nadsenec.

20880

17.10.2003 16:24

RE: Novodobí otroci

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 20880

S tým sa samozrejme nemôžem prieť. Avšak mám odpozorované z reálneho života, že istý generačný pohyb v tomto obore naozaj nastáva, pričom za generáciu možno považovať dĺžku vysokoškolského štúdia (5-6 rokov).

20894

19.10.2003 10:27

RE: Novodobí otroci

Sidonius zmatousek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 20876

A doktore, Vy už ste v tej Kanade boli, naozaj ? [překvapení]

20948

20.10.2003 6:45

RE: Novodobí otroci

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 20948

Nie, ja som z tej druhej skupiny [smích] .

20964

16.10.2003 14:33

RE: Novodobí otroci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 20814

A čím by se podle vás měl zabývat programátor, jakmile mu bude 30?

20829

16.10.2003 16:30

RE: Novodobí otroci

Vlastale vlastale (zavináč) centrum (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 20814

Oblibeny mytus, sireny diletanty, ktery zpusobuje nesmyslnou vekovou diskriminaci v oboru!! Schopnost vyvijet dobry software musi byt vrozena jako rada jinych talentu. Kdo je spickovy programator ten muze programovat dokud nezdementni!

20836

16.10.2003 18:01

RE: Novodobí otroci

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 20836

>Kdo je spickovy
>programator ten muze programovat dokud nezdementni!

Ujišťuji vás, že na kvalitě už dnes vůbec, ale vůbec nezáleží. To by totiž předpokládalo, že manažeři a human resource (osobní oddělení) rozumí technice, kterou jejich zaměstnanci mají obhospodařovat.

Opak je pravdou. Čím jste v tomto oboru horší, tím spíše máte šanci uspět. Důležité je, abyste o tom uměl mluvit způsobem, jaký oni chtějí slyšet.

20843

16.10.2003 18:42

RE: Novodobí otroci

brnak 68.?.?.?

Reakce na 20843

Ujišťuji vás, že na kvalitě už dnes vůbec, ale vůbec nezáleží. To by totiž předpokládalo, že manažeři a humane resource (osobní oddělení) rozumí technice, kterou jejich zaměstnanci mají obhospodařovat.

Tohle je dneska velika pravda. Prvni roztridovani uchazecu o misto se deje na osobnim oddeleni, kde manazeri nemohou rozpoznat kvalifikaci uchazece, spise se divaji na to, jaky dojem uchazec na ne udela. Dobry lhar ma vetsi sanci, nez kvalifikovany odbornik. Az potom to, co oni prefiltruji se dostane na pohovor s vedoucim oddeleni, do ktereho se uchazec o misto chce dostat.

20849

17.10.2003 19:34

RE: Novodobí otroci

Vlastale vlastale (zavináč) centrum (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 20843

Ad ".. na kvalite nezalezi":
To mluvite o necem jinem - ja jsem mela na mysli SCHOPNOST vyvijet software (ktera NENI limitovana vekem, jak se nekteri snazi tvrdit). To, jestli to nekdo oceni uz je jina vec. Ale dekuji vam (a dalsim kolegum) za nazor - vidim, ze nejsem sama kdo na ty pitomce vsude narazi... [mrknutí jedním okem] Co takhle dat dohromady nejakou skupinu, ktera se bude snazit o sirsi diskusi na toto tema?

20899

26.10.2003 9:17

RE: Novodobí otroci

Milan Šumpík milan (tečka) sumpik (zavináč) quick (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 20836

Ano,správně,
máte plnou pravdu.Kdo je blbej,je jedno jestli je mladej nebo starej,je prostě blbej.Zamyslete se nad jevem,nazývám to demagogií režimu,o propagování mladých na pracovní místa.Má to svoje logické důvody.Mladej nadšenec bude pracovat od nevidím do nevidím,za podstatně nižší mzdu.Tento mlaďoch také stárne časem a dosáhneli věku,kdy začne konečně myslet,přijde na to,že není jen práce na světě,zvláště pokud za tuto práci není patřičně ohodnocen.Co zbývá?Pokud nepostoupil na žebříčku kariéry na managerské místo a tím pádem nezačal rozhodovat o tom,kdo je již na práci starý,přijde jako starý o místo!
Ano,přítele vzali zpět do zaměstnání,ale za kolik!!!!
Vidím to u nás v česku jak to funguje.Navíc,když se podívám na ty managery,kteří propagují tento způsob zaměstnávání,povětšinou s titulem a několikaměsíčním kursem nějaké americké agentury,musím si znovu představit tzv.kádry vyškolené v Moskvě a rozšiřující jediný správný způsob.
Ale co,vezměme si další demagogickou hloupost,jež vygeneroval nový režim:"To je osud.......,to je moje práce......
Fuj,režim jak režim,pořád říkám,jakmile někdo přijde a mluví slovy na jejímž konci je přípona -ismus,tak okamžitě toho dotyčného pověsit,zastřelit,vykynožit i s celou rodinou.Bude to menší zlo,než zlo,které napáchá tento člověk celému lidskému společenství.

Zdraví M.Š.

21104

16.10.2003 17:51

RE: Novodobí otroci

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 20814

>2. Kanadský programátor na podpore ma mesačný príjem vyšší, ako
>pracujúci programátor v Indii za rok.

Grahame, občas napíšete hloupost. Nezaměstnanecká podpora v Kanadě tvoří 55 % hrubého příjmu, ale ne více, než 413 dolarů za týden. Kvalifikujete se na ni po dvou týdnech čekání lze ji dostávat maximálně 45 týdnů (http://www.hrdc-drhc.gc.ca/ae-ei/pubs/regular.shtml#eligible). Jde o hrubý příjem, tato částka je dále normálně zdaněna zhruba 45 %.

Vezměte si, že jen bydlení stojí v průměru v Kanadě asi 1200 dolarů měsíčně. Nezapočítávám elktřinu,vodu a další.

Kanadský programátor se na nezaměstnaneckou podporu ale kvalifikuje málokdy. Většinou dělali jako sub-kontraktoři, tzn. sami na sebe. A v takovém případě nemají na nezaměstnaneckou podporu nárok.

Osobně jsem se nikdy v životě nedostal ani cent podpory, ani nezaměstnanecké, ani žádné jiné.

20841

17.10.2003 8:39

RE: Novodobí otroci

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 20841

1. Indický programátor isto nebude zamestnaný na dobu neurčitú.
2. 45 týždňov je dosť dlhá doba.
3. 413 kanadských dolárov za týždeň je v Indii obrovská suma.
4. Konkrétne osobnosti odložme teraz bokom. Myslel som to v tých súvislostiach, ktoré som doplnil v o kúsok vyššom príspevku.

20877

17.10.2003 16:23

RE: Novodobí otroci

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

Reakce na 20877

Jestli Vam dobre rozumim, Grahame, navrhujete aby se ten kanadsky programator odstehovat se svou podporou (kanadskejch $ 413 x 0.45 = 186 tejdne) do Indie?

20893

17.10.2003 18:45

Vy jste tu moji odpověď ani nedočetl

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 20877

413 dolarů týdně hrubého. Ve skutečnosti dostanete na ruku asi 250 dolarů (podle předchozího příjmu). Krát 4,3 (průměrný počet týdnů v měsíci) je 1075 dolarů měsíčně. A jenom náklady na bydlení jsou asi 1200 dolarů měsíčně (bez elektriky, telefonu a vody). To už nemluvím o jídle nebo nedej bože o oblečení. Pokud nežijete pod mostem, tak ta podpora nestačí ani na nejzakladnější přežití.

20898

18.10.2003 10:21

RE: Vy jste tu moji odpověď ani nedočetl

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 20898

Tak toto je teda fakt blbé. Čo s tým?
Bolo by načim modifikovať sociálnu politiku tak, aby sa firmám viac vyplatilo mať kmeňových zamestnancov, než ľudí na dohodu (myslím, že to voláte subcontractor)?

(Lebo v podstate sa však asi nebude dať brániť súkromnej spoločnosti, aby minimalizovala svoje náklady.)

20912

16.10.2003 8:21

Novodobí otroci

Sidonius zmatousek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

S těmi odbory je to jako s mnoha jinými věcmi, k něčemu jsou dobré, někdy zase škodí. Americký president F.D.Rooswelt, po přečtení Hroznů hněvu od Steinbecka, odbory povolil. V případě, Vámi řečeného Mirka, by mu snad (i jiným) pomohly. Jenže v mnoha případech je to tak, jak už jste uvedl, odbory mají takovou moc, že se jich zaměstnavatelé doslova bojí. To by asi musela vláda pozměnit, či upravit ty jejich pravidla a podmínky, ale té se do toho nechce, protože by to bylo jistě málo populární pro odboráře. Jinak si myslím, že odbory jsou takovou malou brzdou v každé firmě a company.

20816

16.10.2003 10:10

Novodobí otroci

Pan.Pekel pan (tečka) pekel (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Jeste jsou slusne firmy kde to takto nechodi. Az nebudou otroci se vzbouri.... [cool]

20819

16.10.2003 10:14

Novodobí otroci

lubo lpiso (zavináč) centrum (tečka) sk 195.?.?.?

Je to bohužiaľ tak, ako píšete, taký je trend. Len mi bohovsky
nesedí, čo ste napísali v úvodnom článku a následne v tom ďalšom
(príklade). Je to veľký kontrast, takže opäť neviem, kam vas mám zaradiť. Keď ani vám nie sú ľahostajné praktiky súčasných
zamestnávateľov (podnikateľov), prečo potom nenávidíte odbory.

20820

16.10.2003 12:44

Novodobí otroci

Pavel Gora 195.?.?.?

Velmi záleží na tom, zda jsou všichni na jedné lodi anebo firmu vedou parchanti, kteří lidí využívají. V tom případě jim můžou managorské kecy pomoct a párkrát s lidma vydupat, ale pak skončí i oni.
Bohužel se stalo skutečností, že boom let 1999-2000 je pryč.

20821

16.10.2003 13:09

Novodobí otroci

K.M. mnop_k2 (zavináč) hotmail (tečka) com 80.?.?.?

To uz tak je, pane Stwora, ti vedouci prumyslu si tim, ze zvysuji nezamestnanost, podrezavaji vetev, na ktere sedi. Nezamestnani lide nekupuji ani ty lacinejsi produkty. ktere jsou jen proto lacinejsi, ze se spori na mzdach.

20823

16.10.2003 13:16

Novodobí otroci

malvarika 213.?.?.?

Nevim pane Stworo, jak zmíněnou situaci řešit, když jste proti odborům. Ja nejsem na tohle žádný odborník, ale domnívám se, že jenom psát o realitě, bez představy řešení a odmítáním stávající jakés takés obrany proti novodobému otroctví, není zrovna šťasný nápad.

20824

16.10.2003 14:09

RE: Novodobí otroci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 20824

Plne souhlasim,prave dobre fungujici odbory jsou tu od toho,aby
korigovaly aroganci zamestnavatelu.Jste-li proti nim,navrhnete
jinou moznost obrany.

20827

16.10.2003 17:35

RE: Novodobí otroci

Aja 24.?.?.?

Reakce na 20824

>Nevim pane Stworo, jak zmíněnou situaci řešit, když jste proti
>odborům. Ja nejsem na tohle žádný odborník, ale domnívám se, že
>jenom psát o realitě, bez představy řešení a odmítáním stávající
>jakés takés obrany proti novodobému otroctví, není zrovna šťasný
>nápad.

Zdravim vas Malvariko.Nevim,zda vam pan Stwora nabidne nejake reseni,ale mam navrh,pojdme se na to vsechno podivat holcicima ocima.Vy to vidite z Cech,ja z Kanady.
Z vaseho komentare vyzniva ,ze odbory jsou tim pravym resenim,ze je v nich zaruka jakesi solidarity a socialni spravedlnosti.Nevim.
Jsou slusni zamestnavatele(delala jsem ve firme bez odboru,zamestnavatel poskytl zamestnacum vic,nez k cemu ho zavazuji kanadske zakony-tj.minimalni mzda,placene svatky a na pocatku 14 denni dovolena,placena 4% rocniho vydelku.)Pravidelne pridaval na mzde,platil zamestnancum zdravotni pojistku(zdravotnictvi v Kanade je zdarma,ale leky a zubarskou peci si musite platit ze sveho,pokud nemate pojistku).
Jsou zamestnavatele neslusni,jak vyplyva z clanku pana Stwory,neposkytnou ani to,k cemu je nuti zakon.
Tady se zda,ze odbory jsou na miste.Jenze,jak jsou silne,zacnou se chovat jako spatny zamestnavatel tj.vytriskat z toho druheho co nejvic(v soukromem vyrobnim sektoru to nekdy vede az k likvidaci firmy a prohravaji vsichni).
Ve statnim sektoru je to jeste patrnejsi.Ve statnim zdravotnictvi jsou odbory velmi silne.V Quebecu v Montrealskem spitale je tzv.bufet,kam chodi personal a pacienti na kafe a sendvich.Zamestnanec je samozrejme odborar a bere na hodinu$18,pokud chce spital zlevnit provoz a hledat levnejsiho subkontraktora,odbory mu v tom zabrani.Stejne je to v nemocnicnich kuchynich,pradelnach.A kdopak ty vysoke mzdy plati,odkud se berou penize,statni pokladna neni bezedna.
Vedle spitalu v soukromem bufetu je zamestnanec placen kolik? $8,$9 na hodinu?
A tak tu ke vsemu vznikaji dva druhy pracujicich,ti ,co jsou v odborech a ti co jsou mimo.
Nejsem zastancem rovnostarstvi,jsem schopna pochopit,ze kazdy(tedy v tomhle pripade zamestnavatel ci odbory) bojuje za to sve lepsi,je to lidem prirozene.Jenze to vsechno musi mit nejake meze,mantinely,jinak na to doplatime vsichni.
Jak to vidite vy?

20840

16.10.2003 14:47

Novodobí otroci

Daniel Brazda 62.?.?.?

Ano Malvarika to rekla spravne pane Stwora, odbory nejsou nejake nadprirozene zlo branici ekonomickemu vyvoji jak vy a ostatni pravicovci tvrdite.Jak vite a vidite na prikladu Mirka jednotlivec nic moc nezmuze.Sila je jedine v organizovane a solidarni skupine.A odbory jsou jednoduse receno sdruzeni zamestnancu ktere se kolektivni silou snazi hajit jejich pracovni podminky tak aby prave k takovymto zneuzivanim nedochazelo.To je vse.A jeste neco.Ve svycarsku maji odbory i zamestnavatele.Jmenuje se to "Federation des Syndicats patronaux".Maji i svuj web http://www.fer-ge.ch/ Oni totiz narozdil od vas pochopili ze ve skupine je sila a prostrednictvim teto organizace pak lobuji ve vlade a parlamentu za zlepseni SVYCH podminek (samozdrejme na ukor zamestnancu).Zamyslete se nad tim.Vsichni.

20830

16.10.2003 15:25

Novodobí otroci

Jana jkjtp (zavináč) hotmail (tečka) com 198.?.?.?

Tu v nasej firme v USA majitel akosi normalne ocakava, ze budeme pracovat nadcas a este ho ani raz nenapadlo, ze by si to mal niekto zapisovat, alebo pytat za nadcas peniaze. Komu sa nepaci, moze ist. Majitel odbory priam nenavidi. A najhorsie na tom je, ze ked sa ludia zorganizovali a navrhli zmeny, ktore by boli efektivne a firmu by nijako neposkodili, tak sa nastval a prehlasil to za vzburu a navrhy neprijal. Oplati sa potom angazovat? Ludia chodia teraz do roboty s odporom.

20832

16.10.2003 15:53

Novodobí otroci

Radek 195.?.?.?

Osobně tíhnu spíše k pravicovému pojetí vztahů zaměstnavatel - zaměstnanec. Nejsem příznivcem sociálních podpor (všichni víme, jak jsou zneužívány), ani silných odborů. Považuji odboráře za pátou kolonu komunistické strany, jejich praktiky páchnou na sto honů, jejich rovnostářský přístup k požadavkům odměňování, seniorita (odboráři prosazují platy ne podle toho, jak kdo dělá, ale jak dlouho tam dělá), jejich vyděračské metody často hraničí s terorismem, to vše jsou věci, se kterými bytostně nesouhlasím. Být kapitalistou - zaměstnavatelem, postaral bych se o to, aby v mém podniku odbory neexistovaly.
Při vědomí toho, co jste napsal se divím, že Vám toho člověka je líto? Zaměstnavatel není zaopatřovací ústav. Jde o zisk ne? Nebo u Vás v Kanadě o zisk nejde? Takto přece všechny rozvinuté demoktatické společnosti vybudovaly kapitál. Komu je líto oběti zefektivňování, ať se odstěhuje do Sev. Koreje. Správný muž pracovní místo nehledá, Správný muž pracovní místa vytváří!

20833

16.10.2003 15:59

Novodobí otroci

Moniker 80.?.?.?

Outsourcing a softwarove baliky z Indie su nahovno - vlastna skusenost. Ti ludia, co to programuju, mozu byt sice dobri programatori (neviem posudit), ale nemaju ani tusenia o nasadeni ich softwaru do praxe. Preto to nikdy nefunguje. Ked to pridu upravit, tak ani nerozumia, co po nich clovek chce. Dufam, ze na to firmy velmi rychlo pridu a skoncia s vyhadzovanim penazi za nefunkcny sw.

20834

16.10.2003 18:36

Novodobí otroci

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

vazeni pratele, vy co jste levicovi, pak soudruzi,
UNIE, zname v cssr jako ROH, domrdaly usa, pocinaje ekonomikou a lidskymi vztahy konce.
ano, myslim to vazne, ze tento zidovsky vymysl nas ruinuje. nevim proc by mel jeden malir dostavat $8.-a druhy uniovy treba $28.-dolaru na hodinu, nevim proc by uniovi pracovnici meli dostavat nehorazne penize, kdyz kvalitativne nejsou zdaleka pred soukromymi firmami. co nas, kurva, stoji ty jejich "cofee
breaky", vymyslene prace a a ruzne benefity, na ktere ve finale
"uniovy" stejne sam doplati! o o tech jejich zbytecnych stavkach ani nemluve!!!
jen se podivejte na automobilovy prumysl, vzdyt to nejde delat kvalitni auta!!! to by servisy , vyrobci nahr. dilu a vseho toho okolo, mohli jit s tzv. bussinesem do riti obecne!!!
ano, jak popisovano, drz hubu a krok a bud rad, ze vubec mas praci.
a v japonsku??? tam zapomente uplne, lidi se vzdavaji dovolene aby si zachovali praci.
a tak jsme to dopracovali tak, ze pokud nemame svuj vlastni bussines, pak jseme nuceni se nechat novodobe otrocit, tancit jak kdo jiny piska, a lizat sefum anusy (at uspokojim konecne kategoricke odpurce vulgarizmu!)
a i kdyz mame ten vlastni bussines, tak se nekdy modlime, aby stale byl, anebo, aby nam treba i zakaznik zaplatil!!!
jo, jo, to jsou casy, co??? ale co mne tesi je, ze jsem zde a ze se da stale jeste neco vymyslet a kombinovat!!!
a z toho titulu, i pres zidovskou hiearchii, GOD BLESS AMERICA!
stefan

20847

19.10.2003 10:56

RE: Novodobí otroci

Sidonius zmatousek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 20847

Stefane, mnohdy ani nejde o podstatu Tvých argumentů, ale pouze o formu Tvého podání. Jistě, Tobě se zdá být origionální, možná i vtipná, ale už jsi se někdy snažil pozeptat se( třeba )svého přítele, jaký má z toho dojem? To, co řekneš od plic, ještě nemusí znamenat, že je to to pravé, nebo to nejlepší. Ano, chápu Tvůj postoj, ale jen proto z něj nemůžu dělat pravidlo ! Pokud sneseš můj názor, tak bych to shrnul, že máš docela lidský přístup k věcem, ale Tvoje reakce jsou poněkud, přemrštěné, silná odezva, a v neposledku,i trošku (i velmi) obhroublé !
V klidu očekávám Tvoji reakci.[cool]

20949

20.10.2003 6:12

RE: Novodobí otroci

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 20949

>Stefane, mnohdy ani nejde o podstatu Tvých argumentů, ale pouze o
>formu Tvého podání. Jistě, Tobě se zdá být origionální, možná i
>vtipná, ale už jsi se někdy snažil pozeptat se( třeba )svého
>přítele, jaký má z toho dojem? To, co řekneš od plic, ještě
>nemusí znamenat, že je to to pravé, nebo to nejlepší. Ano, chápu
>Tvůj postoj, ale jen proto z něj nemůžu dělat pravidlo ! Pokud
>sneseš můj názor, tak bych to shrnul, že máš docela lidský
>přístup k věcem, ale Tvoje reakce jsou poněkud, přemrštěné, silná
>odezva, a v neposledku,i trošku (i velmi) obhroublé !

>V klidu očekávám Tvoji reakci.[cool]

mily sidoniusi???,
podstata vseho nekdy neni k nicemu, prave to podani je nekdy naopak lepsi nez ta podstata. snesu kazdeho a kazdy nazor, jen me nesmis nazyvat hlupakem ci menu inteligentnim, at uz z toho ci onoho duvodu. ja respektuji tvuj nazor stejne, jako by jsi mel respektovat ty muj.
pokud mam "obhrouble"(nove slovo pro mne!)chovani, vystupovani ci vyjadrovani, pak k tomu mam sve duvody. tobe se to nemusi libit, muzes to odsuzovat, anebo co chces. ano, snazim se o ten lidsky, rekneme realny pristup, jak tvrdis, a myslim si , ze je lepsi nez nejake analyzy s cisly ,ktere nam nic stejne nerikaji.
prikladem muze byt treba to, ze me nezajima jestli dnes zabila nejaka baba 5 ci 20 izraelcu, anebo 2 izraelci postrileli 5 palestincu. pro mne je dulezite, ze tam bordel jest kvuli zidum
kvuli statu izrael, kvuli politice usa. nebudu se rozepisovat dale, mozna jsi to pochopil , mozna ne, koho to vlastne zajima, ja mam svuj nazor , ty svuj, fakta jsou uplne nekde jinde, a jestli je dokazes rozpoznat , tak je to ok, ne-li zase se nic nedeje, mas na to pravo , jako i ja , byt zmateny!!!
cau stefan???

20963

16.10.2003 18:42

Novodobí otroci-dodatek

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

a pokud chceme udelat uniovou celou ameriku, toz pak vitajme v komunizmu s lidskou tvari!!!
a budem, tam odkud jsme utikali, ale budeme alespon politicky
"svobodni"!!!!! (to je vtip na weekend pro vas!)
stefan

20848

16.10.2003 18:46

Novodobí otroci a jeste jeden dodatek

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

a nejvetsim prikladem socialisticke hospodarky v usa jsou military services (vsechny 4), a vlastne vsechny statni joby!!!
uz jsem to psal drive, ale je zde mnoho novych tvari, tak mozna, ze se budou zajimat!!!
stefan

20850

16.10.2003 22:03

RE: Novodobí otroci a jeste jeden dodatek

Lev 160.?.?.?

Reakce na 20850

Pokud se stefane nepletu, tak Unie mely pod kontrolou prevazne mafie, aspon v USA.

20860

16.10.2003 23:27

RE: Novodobí otroci a jeste jeden dodatek

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 65.?.?.?

Reakce na 20860

>Pokud se stefane nepletu, tak Unie mely pod kontrolou prevazne
>mafie, aspon v USA.

spravne, a kdo je/byl mafie?-italove a zidi. a co to je vlastne mafie?-kazde seskupeni, ktere si dela sve zakony, ovlada zdroje ilegalnich penez a "neoficielne" vse ridi!!! a mafii byli i bolsevici s tim rozdilem, ze to ridili a kradli verejne!
stefan

20866

16.10.2003 19:00

Novodobí otroci

Vlastale vlastale (zavináč) centrum (tečka) cz 147.?.?.?

Je dobre pane Stworo, ze jste se rozhodl prekonat svuj ostych ve veci "levicackych temat" a publikovat tento pripad. Vase postoje mi vsak pripadaji ponekud rozpolcene - na jednu stranu timto pocinem demonstrujete nesporne socialni citeni (fuj ten levicacky vyraz [mrknutí jedním okem]), zjevne se vsak za to stydite a mate potrebu durazne se branit moznym narcenim z levicovych postoju, ktere jsou zrejme vami vyznavanou doktrinou totez, co smrtelny hrich pro vericiho krestana.
Prave ve vasi obhajobe, ktera ma zabranit vasemu obvineni ze zlocinu levicactvi, me zaujala veta: "Být kapitalistou - zaměstnavatelem, postaral bych se o to, aby v mém podniku odbory neexistovaly. .."
V te souvislosti mam takovy dotaz pane Stworo: jakym zpusobem byste se o to "postaral"? Predpokladam, ze jako clovek vyznavajici eticke pristupy, byste se nemohl uchylovat k takovym praktikam jako sikana potencialnich odborarskych vudcu nebo snad umistovani lidi na "cernou listinu" a ty tam umistene solidarne k ostatnim kolegum - kapitalistum zasadne nezamestnavat .... Zkratka jake metody proti moznemu odborarskemu "vyderacstvi hranicimu s terorismem" byste volil, abyste lidi nenutil v zoufalé snaze přežít ztrácet svou lidskou důstojnost.... ?

20851

16.10.2003 21:12

Novodobí otroci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Pane Stworo,proc porad pisete,ze jste z Kanady,kdyz je Vas server umisten v Brne? [zmaten]

20857

17.10.2003 8:42

RE: Novodobí otroci

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 20857

...pretože žijeme v globálnej spoločnosti...

20878

16.10.2003 22:24

Novodobí otroci

Josef 12.?.?.?

V zacarovane kole.
Vsiml si nekdo nekdy, ze po stavce, kdy ztratil treba celou mesicni vyplatu, aby dostal extra dolar na hodinu, na vyplatni pasce se objevi jenom extra sedesat centu , nebo jeste mene. Neni nahodou mozno hledat vinika jeste nekde jinde?

20861

16.10.2003 22:50

Novodobí otroci

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

Zajimalo by me, co by Mirek delal, kdyby ho dotycna firma nevzala zpet na praci. Jak by dale postupoval. A jak postupovali ti, co na navrh firmy jit zpet ale za polovicni plat nepristoupili.

20863

17.10.2003 3:47

Novodobí otroci

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Kapitalismus vynasel socialismus,takze jdeme z blata do louze,kdyz dame kapitalistovi plnou moc nad delniky ,tak z nich sedre kuzi ,kdyz dame odborum moc nad kapitalisty ,tak udelaji podnik nevydelecnym,ale byrokraticka nomenklatura si bude zit nad pomery.Ceskoslovensko naslo cestu k uspokojeni jedne a i druhe strany v podobe druzstevnich podniku ,jez vlastni samospravou si ridilo svuj podnik a byli osobne kazdy zaiteresovan v jeho chodu a mohl si i koupit podily sveho druzstva do urciteho mnozstvi ,odmenovani bylo ke konci roku zhodnoceno vsemiv ramci jejich snahy a postaveni s malym a nebo vedsim rozdilem a konecna rocni odmena za dobry chod podniku patrila vsem bez rozdilu.Jestlize se nekdo flakal ,tak vsichni ostatni bez rozdilu videli ,ze se "jenom veze" a tak byl kolektivne odsouzen k propusteni,bez rozdilu jeho postaveni,vsichni rozhodovali o svem spolecnem rustu a byli prakticky jak jedna rodina zapojena do vyrobne -obchodniho procesu.Takovou vec jsem zazil a meli jsme i pripad ,ze skaldnik nestacil nalozit auto matrialem a aby se uslo prostojum ,tak ,ajk sekretarka ,tak i reditel prilozil ruku k dilu ,aby delnici neprozahaleli ani "minutu prace",ale byly pripady i opacne ,kdy delnici "dohodili novou praci"pro toto druzstvo,jinymi slovy ,kazdy se snazil ,odbory nebyly a prece vse dobre slo a firma -druzstvo prospivala.Takze,system k uspokojeni lidi je ,ale problem je v tom ,ze v celostatnim hledisku je armada neuzitecnych byrokratickych sil ,jez svou politickou-sobeckosti se snazi udelat pro sebe dozivotni teply dulek,kde se moc nedela ,pritom neni kontroli pres ne,ale hromadou papiru na nic apro nic vytvori hradbu ,jez ma delat zdani jejich naproste nepostradatelnosti a to je mor celeho sveta v tomto stoleti.Zajimave je ,ze vynalezem kompjutru se rikalo,ze se snizi administrativni celky,ale opaks e stal pravdou,dnes kompjuter v kazde kancelari a papirova valka je bez hranic,ale ve vysledku produktivity,jsou uvadeny jen neproduktivni cisla,zatimco jen par produktivnich podniku a jednotlivcu jsou vystaveni nebyvalym danim k utahnuti dominujicich neefektnich sil,jez se nechteji nijak vzdat sveho pomerne lehkeho zivota ve sve klimatizacni kancelarI.Komunismus byl porazen komunismem na poli rodinne byrokracie,kde padesat lidi u stroju nemohli utahnout nekolika stovkovy -dohlizeci organ ,nad delniky a jeste si k tomu privzali pravou ruku komunistu -odbory,ktere spoluparazitovali nad "otroky" socialistickeho,ale dnes i demokratickeho systemu spolecnosti.

20869

17.10.2003 13:37

RE: Novodobí otroci

Josef 12.?.?.?

Reakce na 20869

Pane Nohejl gratuluji! Vyborny postreh. Podnik ma pracovat jako tym, a snaha ma byt odmenana. Kapitaliste to resi programem "profit sharing" a ktere firmy program maji jsou velice uspesne. O tech byrokratech jste to take vystihl, nejlepe je to videt na EU, kterou Brusel uplne zahrabe do papiru.

20884

17.10.2003 8:04

Osvobození pracující

Tom 24.?.?.?

Je mi líto těch, kteří se musí potupně živit prací. To předesílám proto, abych nebyl obviněn z toho, že jsem nenažraný kapitalista.

Doba, kdy byl otrok přikován řetězem, se stala přežitkem. Přikovaného otroka musel majitel živit, šatit a poskytovat mu přístřeší. Neudržovaný a špatně ustájený otrok nepodal vyžadovaný výkon ani na karabáčový pohon. Nesmíme zapomínat ani na otroku zdarma poskytovanou pravidelnou lékařskou péči - odvšivování a odčervování.

Přikovaný otrok byla investice částečně i ztrátová. Z knížek a z plátna jsou známy příběhy, kdy otrok-hrdina prchá krajinou s ukradeným řetězem a za účelem zisku vyhlíží kováře.

Pravda, dnes se neříká otroci, ale pracující. Takový osvobozený pracující ráno vstane z poctivě zakoupeného lože, spláchnutím přispěje na hydro, vlastnoručně se vyhřebelcuje svými hřebly, radostně si pustí plyn a nad bublající kávou se tetelí nadšením, jak svobodně vyrazí za prací do míst, kde jeho prapraděd pod bičem otrokáře snil o vlastní posteli.

Je radostné být osvobozeným pracujícím. Vědomí, že miliardy z daní vynaložené na zbrojení či jinak rozfrcané státem pro blaho Jeho lidu, skutečně zahřeje.

20874

17.10.2003 10:23

Dokonale jste překroutil skutečnost

Luďa lpav (zavináč) cz (tečka) feico (tečka) com 194.?.?.?

Postupnou manipulací s fakty jste v článku docílil toho, že "slunce je zelené a tráva žlutá". Já to vidím takto:
Váš přítel nebyl zaměstnanec, ale podnikatel. Pracoval na svůj "živnosťák", což skýtá řadu výhod. Nepobíral tedy plat, jak píšete, ale smluvní plnění. Takže něšlo o to, že mu "zaměstnavatel po 7 let nezvýšil plat", ale o to, že smluvní plnění zůstalo 7 let stejné. A zde jsme hned u první věci, kterou si podnikatel musí hlídat: růst firmy. Protože firma může buď růst anebo degradovat. Když neroste, tak degraduje. Takže musel po 3 až čtyřech letech vědět, že tento kontrakt je neperspektivní a měl hledat nový. No ale setrvání bylo určitě pohodlnější.

Když mu pak následně firma nabídla zaměstnanecký poměr, tak je jasné, že plat musel být nižší, než předchozí smluvní plnění. Relace 1/2 se mi zdá být celkem přiměřená. Zde si opět neodpustím poznámku, že musel vědět, že firma koupila špatný produkt, který bude nutno intenzivně "udžovat při životě" a že je to neperspektvní bussines. Mělo ho také odradit předchozí jednání firmy.

Takže suma sumárum: Váš článek je o zkracovalém podnikateli, který za dobu svého "podnikání" tak zpohodlněl, že pak musel vzít to, co jiní odmítli.

20882

18.10.2003 8:27

RE: Dokonale jste překroutil skutečnost

ina 199.?.?.?

Reakce na 20882

Vazeny pane,
je prekvapujici, ze jako jediny mezi tolika, jste uvedl nepovedeny clanek p. Stwory na pravou miru.
Skoro bych tvrdila, ze uz jsem podobne "povidky" cetla pred mnoha lety v soc. Ceskoslovensku.

A jeste neco bych dala na pravou miru - p. Stwora nikde, tedy v zadne kanadske provincii, se neplati 45% z hrubeho rocniho prijmu cca $22.000,-!
Ne nadarmo se rika:"dvakrat mer a jednou rez"!!!!!

20910

21.10.2003 17:31

RE: Dokonale jste překroutil skutečnost

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 20910

OK, Máte pravdu, přestřelil jsem. 45 % je střed (Den daňové svobody spadá někdy do června, nemýlím-li se). V případě nezaměstnaného to může být kolem 20 % (podle toho, kolik bral dříve. Daň se vypočítává ze součtu všech příjmů za rok).

Pravdou stále zůstává, že to nestačí ani na zaplacení nákladů na bydlení.

20993

17.10.2003 12:28

Novodobí otroci

qwertz pepa (zavináč) adelaide (tečka) on (tečka) net 203.?.?.?

Být kapitalistou - zaměstnavatelem, postaral bych se o to, aby v mém podniku odbory neexistovaly.
O to taky snad v globalisaci jde. Vas Mirek ma zamestnavatele presne podle Vasich predstav.

20883

17.10.2003 16:26

RE: Novodobí otroci

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 20883

Osobne nevidím dôvod spájať globalizáciu s odbormi. A už vôbec nie v takomto duchu. Skôr naopak: odborári sa budú združovať nadnárodne a ľahšie budú sabotovať malé podnikanie.

20895

19.10.2003 0:35

RE: Novodobí otroci

qwertz pepa (zavináč) adelaide (tečka) on (tečka) net 203.?.?.?

Reakce na 20895

Vazeny pane,
"Vse souvisi se vsim" to jsem nekde slysel, podotykam ale i ja sam tomu verim.
Pokud existovala konkurence statnich podniku a soukromych vse bylo OK. Konkurence prestala existovat a nastoupil zakon "dzungle". ( pozn. autora Ten tu byl uz pred vice nez sto lety a vytvoril prave odbory.}
Privatisaci se pocet byrokratu zmnohonasobil(druhy Murphyho zakon), vedeni v podnicich prevzali pravnici a ucetni(tot odbornici na slovo vzati), kteri sice snad vedi , ze existuje nejaka technika a technologie ale hlavnim ukazatelem je stale rostouci profit. Produktivita se zredukovala na pocetni stav zmestnancu kdy byrokracie je ovsem nedotknutelna viz.Murphyho druhy zakon. Udrzba v podnicich se redukuje na ukor profitu.

Vysledny efekt: Technicti odbornici nemaji ve vetsine pripadu co mluvit do vedeni podniku. Dalsi vzdelavani a tvorba novych technickych kadru se zredukovala na kurzy " Prvni pomoci a nebo Bezpecnost pri praci". Taky proc byt "top" technikem a byt palcen na urovni urednika "Informatora pro styk s verejnosti a cim lepsi technik, tim jeho vyhlidky na postup jso minimalni, protoze je potrebny tam kde je.Urednik diky "pruzne pateri" a technikam jako je "ass li* ma velkou pravdepodobnost se propracovat do managementu a byt i "uspesnym" CEO.
Profit podniku jde lidem, kteri maji dostatek aby si akcie koupili ale mnohdy konci v zahranici bez moznosti vstup do ekonomiky prislusne zeme.
Na zaver si sam muzete udelat predstavu dopadu i na male podnikatele podle jedineho a nejdulezitejsi zakona ekonomiky.
" Nabidka musi mirne previsovat poptavku". Mel by jste se zacit modlit aby se uz konecne opet odbory zacali angazovat a tvrde vymahat plneni zakonu a to predevsim, "O odmenovani pracovnku v pracovnich pomerech",o minimalni narusty mezd (vyssi nez inflace zeme , protoze ta je falsovana) a zakonem stanovene vyssi pracovni doby.
Pokud Vam odbory vadi ( ani ja jsem je nemel rad)lehce muzete dospet k tomu , ze si tu "vetev pod sebou podriznete" jako podnikatel. Diky Globalizaci nebude dostatek penez na sluzby a produkty vami vyrabene nebo poskytovane.

20932

20.10.2003 6:58

RE: Novodobí otroci

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 20932

Keď hovoríte, že ponuka má mierne prevyšovať dopyt, hovoríte striktne o trhu tovarov a služieb alebo aj o trhu práce?

Aj keď s vašim názorom v podstate stotožňujem, predsa si len dovolím odporučiť odbory najmä do štátnych podnikov (respektíve podnikov so štátnou účasťou). A na druhej strane hovorím, že malé podnikanie (s podnikmi do 50 zamestnancov) je skutočnou chrbtovou kostrou ekonomiky, pričom tento segment hospodárstva zasiahnú dohovory s odbormi viac a budú môcť prípadné straty kompenzovať horšie.

S tým, že globalizácia skôr odborom pomôže to vidím tak, že ak sa podarí niečo vymôcť v istom konkrétnom segmente hospodárstva v jednom regióne, zvýši to motiváciu požadovať obdobné v ostatných a odbory budú požadovať svoje ešte vehementnejšie.
(Pričom sa odoosobňujem od toho, či to je dobré alebo zlé, proste si myslím, že to bude tak.)

20965

17.10.2003 18:21

Novodobí otroci

Be mail3 (zavináč) phantomemail (tečka) com 194.?.?.?

V ČR je to tak, že kolektivní smlouva vyjednaná odbory se vztahuje na všechny zaměstnance podniku včetně platových tarifů a je zakázána diskriminace podle členství či nečlenství v odborech. Platy jsou tajné a těžko si můžete stěžovat, že berete míň , než kolega za stejnou práci.Výška platu často nezávisí na kvalitě práce, ale na sympatiích nadřízeného. Já jsem byl v odborech, ale v našem podniku se ostatní funkcionáři vůbec neorientovali v problematice (prý se na nás zákoník práce nevztahuje, když jsme akciová společnost) a lepší se nenašli. Nejdůležitější problém na schůzi : proč jsme zrušili vánoční kolekce a odkud pojede autobus s dětmi na tábor. V podstatě je to dnes spolek zajiš´tující sportovní aktivity odborářů a návštěvy koncertů a divadel. Takže jsem ukončil členství.
Ze sabotáže malého podnikání odbory strach nemám- v malých podnicích zde většinou odbory nejsou .

20897

18.10.2003 8:37

Novodobí otroci

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Pane Murt, prosim Vas uvedomte si ze porovnavat programatora v Kanade a v Indii je naprosto nesmyslne. Kanadan pravdepodobne vydela trickrat tolik ,ale zaplati za ziti take trcetkrat vice nez Ind.

20911

18.10.2003 21:33

RE: Novodobí otroci

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 20911

Povedal by som, že to, čo spomínate je práve to posledné, čo by malo zaujímať zadávateľa projektu.

20927

18.10.2003 11:55

Novodobí otroci

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Neobvyklou perlickou se stal americky milionarsky kapitalista ,jez z nejakych duvodu se vymknul zavislosti na mamonu a ve svuj den ,kdy sel do penze si uzit i sve miliony ,prohlasil: memu bohatstvi me dopomohli moji delnici a tak jsem rozhodl ,ze polovinu mych milionu rozdelim spravedlive mezi ne rovnym dilem ,coz take ucinil bez meskani aza druhou polovinu budu zit bestarostne do konce sveho zivota a jeste na vic budu mit dobry pocit ,ze jsem odmenil sve spoluzamestnance.
Jde o ukaz lidskosti na tomto svete ojedineli ve sve podstate,nemyslite?
oproti tomu jsem jednou cetl vyrok jineho uspesneho milionarskeho podnikatele ,ktery doslova rekl : Stal jsem se milionarem ,protoze ,jsem okradl chude!!!!

20915

18.10.2003 12:11

Novodobí otroci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

myslim ze i v cechach je situace podobna, jsou firmy, kde jsou programatori jako sardinky v cinske manufakture, (porusovani hyg. limitu) za nizkou mzdu, svarc systemem, rotace personalu cca 6 mesicu az 1 rok, bohuzel nemaji jinou moznost, takze se nechaji ponizovat
a nejedna se o ojedinely pripad

20917

19.10.2003 3:31

Novodobí otroci

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Dnesni lidska spolecnost dostava priklad reklamami o modernim ziti,tedy i rychlim zbohatnuti i treba ,ze na to nemate,zadny problem ,hlasaji pestre a na TV hlucne reklamy,pujcimeVam,takz ena plasticke karty je dopredu prodano zbozi v miliardach dolaru,v bankach jsou dluhy ,ze uzivajici ,"jakoby majitele"to nemuzou ani do konce zivota spaltit,ale ten hrejivy pocit ,krasny moderni karavan a s clunem na podvozku,take tam mame "vodni motorku" ,vse na dluh,auto jez to vse tahne ,na dluh a dovolena bude i kdyz vse splacime,proste ,vetsina spolecnosti zije velmi dobre ,ale na dluh ,coz ma svou druhou stranku ,ze ve finacni tisni honi dolar ,kde se da aza jakoukoliv cenu,takto hezky a snadno zijici si rodinka ve zkuutecnosti ve svem obchodnim podnikani a nebo na pracovisti zije zcela jinym zpusobem,je zbavena socialniho pocitu soudrznosti a jenom sleduje sve sobecke zajmy a treba i pre smrtvily ,jak se u nas rikalo,tyto lide se prakticky odlistuji od nas a nasledek vidime kazdy den kolem sebe,kdyz hledime ,jak clen predstavenstva si napsal na odchodnou 35 milionu dolaru a kazdy rok dostane mimo jeste kolem 2 milionu,co myslite ,ma tento "take clovek" zajem ,ze kolem nej jsou miliony nezamestnanych a nebo ,ze normalni clovek nemuze obstat u soudu sveho prava ,protoze nemuze platit 400 dolaru za hodinu temto vydriduchum spolecnosti a nebo ma tolik dluhu v ramci sveho zivotniho standartu na dluh ,ze jediny finacni a nebo nemoc v rodine a je na mizine a nakonec prijde stejne o vsechno, nezda se Vam ,z eje prilis rozporu v cele nasi spolecnosti ,ze se zvetsuje rozdil mezi bohatymi a chudymi a ze beznadeje vede k sebevrazdam a anarchii,ze na konec uspesnymi podnikateli a lidmi na pujcku dojdeme poznani neuspechu statu!!!!Vzdyt i stat zije na dluh take!!!

20941

20.10.2003 10:11

Novodobí otroci

Button 66.?.?.?

Typicky priklad omezenosti Canadskych firem. Indicky software je na hovno, vcetne jejich programatoru. Stejne komunikace s Indem nefunguje. Nerozumi, nebo dela ze nerozumi, protoze se mu nechce. Nakonec firma zjisti celkove domrseni a zakoupi novy paklik. Tak to jde furt dal.
Nejlepsi kanadsky programator ma pres 50 let a je stejne dobry jako driv. Dokonce lepsi. Hlasoval nohama.
S vyrobou software je to jako s jidlem. Budto jite doma, nebo jite levny BergerKing az vas zacne bolet zaludek. Jedina cesta ven je mit vlastni firmu.

20967

21.10.2003 5:59

Novodobí otroci

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 202.?.?.?

Delat si doma domaci jidlo je ponekud trestne ,tak ,jako s timto domacimjidlem jit na lokalni trh jej nabidnout jinym,nebot to vse ubira superobchodum na vydelku a zle jim konkuruje kvalitou a tak se posilaji ruzni inspektori aby co nejvice potirali tendence na vlastni podnikani,meli jsme zde pripad ,ze muz majici slepice na svem pozemku byl potrestan doslova prepadovou cetou poslanou ,dle zakona ,ovsem "vajickovym predstavenstvem",jez si vyminuje ,jako jediny v produkci vajec ovladnout veskery trh,proste, farmar te duz nesmi dat a nebo prodat sve vlastni vajicka ,to je protizakonne,musi mit na vsechno povoleni ,aby nikdo neunil z kontroli vsemocneho "vajickoveho koncernu" a tak je to i s porazenim dobytka na farme ,nesmi vam prodat,nesmi vam dat zrni k vasemu vlastnimu umleti na mouku ,ktera by nebyla louhovana a chemikaliema osetrovana,nesmi Vam prodat zrni ,semena a jine,proste vse musi byt monopolni,ted honi lidi ,jez si pestuji vlastni tabak a chteji jej prodat ,nebot tabakove monopoli maji tu moc,ze policie zabavuje domaci tabak a tresta tuto cinost,jako protizakonnou,nedivte se vsechny tyhle predstavestva a velke miltiinternacionalni podniky plati politickym stranam jejich volby ,takz e na zpet musi za se politicke strany delat vse pro tyto "take demokraty" k jejich jedinecnemu obchodnimu podnikani ,kde konkurence neni povolena z rad obcanu.

20982

24.10.2003 15:49

Principialne nezdravy status zamestnanca.

glosator 137.?.?.?

Status zamestnanca ako taky je principialne nezdravy vynalez, kedze zamestnanec je z definicie v horsej pozicii ako zamestnavatel vo vztahu s nim. Toto sa kompenzuje odbormi a vselijakymi socialnymi zakonmi, avsak tie odbory sa skor ci neskor zvrhnu do mafie zijucej vo vlastnom svete a socialne zakony su zasa prilezitostou na to, aby nejaky politik-komunista co ich navrhol potom vyzadoval aby mu za tu samozrejmost stavali pomnik.

O tom, ze nastavit dobre mechanizmy vztahu zamestnavatela a zamestnanca nejakymi formalnymi zakonmi dost dobre nejde, netreba snad ani hovorit.

Normalny stav veci by bol, ze kazdy ide na vlastne triko, ergo, kazdy ma zivnost a je na nom ako sa s (teraz uz byvalym) sefom dohodne - a ziadne ofajce z jednej ani druhej strany (odborarsky terorizmus, tlaky zo strany zamestnavatela).

Proste a jednoducho, peniaze "na ruku" za pracu jasne definovanu, a hotovo.

Moznost vyhadzovu (zrusenia kontraktu) je kompenzovana lepsim zarobkom, zlepsenu flexibilitu by pozitivne pocitili asi vsetci.

Komunisti nekricte, veci ako podpora v nezamestnanosti by fungovali samozrejme nadalej.

Zmizla by akurat iluzia zamestnavatela o "stabilnom" zamestnaneckom kadri a iluzia zamestnanca o "istote" dzobu.

A zmizlo by presvedcenie sefa ze "so svojimi poddanymi si mozem robit co chcem", a tiez mozny postoj zamestnanca, ze "vsak ma len tak lahko nevyhodia, tak je veget".

K indickym programatorom - jednotlivci mozu byt vynikajuci, ale viest viac ako 3 ludi, to v ziadnom cvargistane zatial nedokazu.
A bojme sa, my euroamericania blahobytom zhumplovani, casu ked to raz dokazu!

21079

Příspěvků: 62

16.10. 07:20 Graham Murt  Novodobí otroci
16.10. 08:17 netwoR  RE: Novodobí otroci
16.10. 09:52 Grovik  RE: Novodobí otroci
17.10. 08:28 Graham Murt  RE: Novodobí otroci
17.10. 09:26 Jan Jansky  RE: Novodobí otroci
17.10. 16:24 Graham Murt  RE: Novodobí otroci
19.10. 10:27 Sidonius  RE: Novodobí otroci
20.10. 06:45 Graham Murt  RE: Novodobí otroci
16.10. 14:33  RE: Novodobí otroci
16.10. 16:30 Vlastale  RE: Novodobí otroci
16.10. 18:01 Vladimír Stwora  RE: Novodobí otroci
16.10. 18:42 brnak  RE: Novodobí otroci
17.10. 19:34 Vlastale  RE: Novodobí otroci
26.10. 09:17 Milan Šumpík  RE: Novodobí otroci
16.10. 17:51 Vladimír Stwora  RE: Novodobí otroci
17.10. 08:39 Graham Murt  RE: Novodobí otroci
17.10. 16:23 Dan  RE: Novodobí otroci
17.10. 18:45 Vladimír Stwora  Vy jste tu moji odpověď ani nedočetl
18.10. 10:21 Graham Murt  RE: Vy jste tu moji odpověď ani nedočetl
16.10. 08:21 Sidonius  Novodobí otroci
16.10. 10:10 Pan.Pekel  Novodobí otroci
16.10. 10:14 lubo  Novodobí otroci
16.10. 12:44 Pavel Gora  Novodobí otroci
16.10. 13:09 K.M.  Novodobí otroci
16.10. 13:16 malvarika  Novodobí otroci
16.10. 14:09  RE: Novodobí otroci
16.10. 17:35 Aja  RE: Novodobí otroci
16.10. 14:47 Daniel Brazda  Novodobí otroci
16.10. 15:25 Jana  Novodobí otroci
16.10. 15:53 Radek  Novodobí otroci
16.10. 15:59 Moniker  Novodobí otroci
16.10. 18:36 stefan  Novodobí otroci
19.10. 10:56 Sidonius  RE: Novodobí otroci
20.10. 06:12 stefan  RE: Novodobí otroci
16.10. 18:42 stefan  Novodobí otroci-dodatek
16.10. 18:46 stefan  Novodobí otroci a jeste jeden dodatek
16.10. 22:03 Lev  RE: Novodobí otroci a jeste jeden dodatek
16.10. 23:27 stefan  RE: Novodobí otroci a jeste jeden dodatek
16.10. 19:00 Vlastale  Novodobí otroci
16.10. 21:12  Novodobí otroci
17.10. 08:42 Graham Murt  RE: Novodobí otroci
16.10. 22:24 Josef  Novodobí otroci
16.10. 22:50 Dan  Novodobí otroci
17.10. 03:47 Robert Nohejl  Novodobí otroci
17.10. 13:37 Josef  RE: Novodobí otroci
17.10. 08:04 Tom  Osvobození pracující
17.10. 10:23 Luďa  Dokonale jste překroutil skutečnost
18.10. 08:27 ina  RE: Dokonale jste překroutil skutečnost
21.10. 17:31 Vladimír Stwora  RE: Dokonale jste překroutil skutečnost
17.10. 12:28 qwertz  Novodobí otroci
17.10. 16:26 Graham Murt  RE: Novodobí otroci
19.10. 00:35 qwertz  RE: Novodobí otroci
20.10. 06:58 Graham Murt  RE: Novodobí otroci
17.10. 18:21 Be  Novodobí otroci
18.10. 08:37 Pavel  Novodobí otroci
18.10. 21:33 Graham Murt  RE: Novodobí otroci
18.10. 11:55 Robert Nohejl  Novodobí otroci
18.10. 12:11  Novodobí otroci
19.10. 03:31 Robert Nohejl  Novodobí otroci
20.10. 10:11 Button  Novodobí otroci
21.10. 05:59 Robert Nohejl  Novodobí otroci
24.10. 15:49 glosator  Principialne nezdravy status zamestnanca.

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

39

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 81 čtenářů částkou 11 672 korun, což je 39 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 1

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 1

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 1

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Měnové kurzy

USD
23,09 Kč
Euro
25,57 Kč
Libra
29,91 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
15,69 Kč
Švýcarský frank
23,32 Kč
100 japonských jenů
21,26 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,62 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,14 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 947,42 Kč
1 unce stříbra
393,48 Kč
Bitcoin
188 070,46 Kč

Poslední aktualizace: 19.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 033