Diskuze k článku

Windows v domácnosti

Příspěvků 33

16.7.2016 19:23

Zhruba tak sa chová Windows...

ppppp 178.?.?.?

Je to ale na dlhšie. Od dôb DOSu Microsoft znásilňoval zákazníkov, a kradol, alebo prznil postupy a štandardy. Začalo to súborami *.dbf, pokračovalo ppp inet protokolom, výhradnými drivermi tlačiarní a foťákov, fintami prehliadačov a polozverejneným pološtandardom USB.
Naši ľudkovia to kradli, alebo konzumovali a pomohli tým zlikvidovať Microsoftu hromadu skvelých domácich firiem, námatkovo pražská Optima s.r.o, alebo zvonka hoci aj Norton aplikácie.
Úžasné tiež bolo, že vďaka Microsoftu síce hardver pokročil míľami dopredu, ale na druhej strane bol vývoj zdržaný aj 20 rokov, pretože architektúra od asi 286, 386 s jeho vtedajšími softami neumožňovala priame adresovanie pamäti (slávny limit 640kB), a podobná katastrofa nastala aj pri pokuse nastaviť, alebo vylepšiť VGA štandard. Nebyť tohoto zmätku, že žiadny výrobca si netrúfol architektúru spracovať poriadne, tak tu máme iné kvalitné softy, podobne, ako žasnem nad grafickým OS v starej Nokii, ktorý funguje bezchybne, a ešte aj multitaskingovo(viac úloh beží v čase). Multitasking poriadne nezvládali ani prvé Windowsy, a aj tie modernejšie mali problém bežať v reálnom čase.
Celé toto sa prelialo do ohromnej zložitosti systému, ktorý zaťažuje užívateľa zbytočnosťami, ako píše autor, pričom aj tak nevie poriadne vyriešiť ani jednoduchú úlohu, o formalizovaných sprievodcoch pomlčím.
Linux síce netrpí natoľko dobabraným jadrom, ale tie jeho nekonečné knižnice a problém inštalovať aplikáciu, keď nesedí verzia OS, ktorých sú desiatky až stovky tiež nie je to pravé, možností nekompatibilít viac ako dosť, a ja som strávil ťažké mesiace pokusom nainštalovať niektoré nie príliš zložité softy, často neúspešne.
V tomto je zlá filozofia ako Linuxu, tak Windowsu. OS by nemal byť balík, čo zaťažuje celý počítač, a aplikačný soft by si knižnice mal niesť so sebou. Nová zmätená doba, a neporiadni, lajdácki a bezohľadní programátori. Je fakt, že niektorým TO ide, ale aj v lotérii vyhrajú LEN niektorí, ostatní ju skôr živia. Ale ani topánky už nie sú ako bývali. Chýba "klasická škola" a seriózne postupy, živíme viac lotérie, než seba.

350517

16.7.2016 19:32

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 350517

>Linux síce netrpí natoľko dobabraným jadrom, ale tie jeho nekonečné
>knižnice a problém inštalovať aplikáciu, keď nesedí verzia OS, ktorých
>sú desiatky až stovky tiež nie je to pravé, možností nekompatibilít viac
>ako dosť

To ale popisujete situaci tak před 10-15 lety. Dnešní distribuce mají knihovny a verzování vyřešeny lépe a zcela automatické. Alespoň ty založené na baličkovacím systému apt (z Debiánu). Arch LInux také toto hlídá a systémy s rpm také nejsou úplně marné.

Jinak největší krádež Microsoftu nezmiňujete. Domnívám se (důkazy nemám), že Windows začaly jakž takž fungovat v multitaskingu a s adresací paměti až poté, co MS vývojáři vykradli způsob práce z otevřeného kódu jádra Linuxu.

350518

16.7.2016 23:06

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

cx 89.?.?.?

Reakce na 350518

2 největší problémy linuxu: je proti widlim méně blbuvzdornej a hry - tohle dohromady vyřadí tak 90% populace [velký smích]

350519

17.7.2016 4:38

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 350519

>...problémy linuxu: je proti widlim méně blbuvzdornej...

Skutečně? Není to naopak? Když si ty widle někdy musím pustit v offline režimu, tak si připadám jak nahý v trní, protože jeden nikdy neví, co a odkud na něj vyjukne s nějakou idiotskou hláškou. V jednom jsou ale nepřekonatelné. Oproti Linuxu, který si s připojením k internetu již od instalace poradil bez mého přičinění, tak ty widle toho nejsou schopné ani s mým přičiněním a mám tak jistotu, že při jejich nastartování mě M$ nemůže online špiclovat i kdybych to z chvilkového pominutí mysli chtěl. Ono jak se říká, "i to zlé je někdy k něčemu dobré"... [vyplazený jazyk] [chechtot]

350523

22.7.2016 21:04

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

martin473 213.?.?.?

Reakce na 350519

Neřekl bych, že Linux je méně blbu vzdorný spíše naopak, a i pokud se vyskytne chybka vše se dá opravit v terminálu, nehledě na to, že pokud nezadáte heslo a nepřihlásíte se jako root je Linux z pozice normálního uživatele nerozbitný.

350669

17.7.2016 9:14

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

loa_leroa 95.?.?.?

Reakce na 350518

to nie je pravda, ak by ste niekedy skusal spravit prenosny skompilovany program, tak sa vam to bud nepodari, alebo k nemu budete musiet pribalit prakticky kompletny linuxovy system ako lokalne kniznice, inak to nebude spustitelne.
A to hovorim o sucasnej situacii pri prenose programu zavisleho od qt kniznic z archlinuxu na ubuntu

350530

17.7.2016 11:36

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 350530

Zkoušel jsem to několikrát a nesouhlasím. Není s tím žádný problém. Při linkování máte možnost vybrat mezi staticky připojenými knihovnami nebo dynamicky připojenými až ve chvíli jetí. První řešení produkuje velký binární modul, který funguje v podstatě kdekoliv, protože si všechno potřebné nese s sebou. Určitě ale nejde o "kompletní linuxový systém", to jste hodně přehnal. Druhé řešení vytvoří menší binárku a - ano, může stát, že v systému nebude knihovna příslušné verze, nebo bude chybět úplně. I pak se dá formou závislostí doplnit. Na to je právě apt. Nebo rpm. Jen to chce tomu malinko rozumět.

350537

17.7.2016 12:00

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

loa_leroa 95.?.?.?

Reakce na 350537

praveze tomu rozumiem a pri prenose medzi roznymi distribuciami je pri dynamickom linkovani obrovsky problem v tom, ze kazda distribucia ma ine verzie kniznic, ktore nie su 100% kompatibilne. Da sa pribalit vlastna verzia kniznic a upravit LD_LIBRARY_PATH, ale kedze v linuxe je kazda kniznica zavisla od kazdej, tak je velmi narocne spravit to tak, aby to bezalo bezproblemovo.

staticke linkovanie je pekne, ale pri komercnom softveri je nepouzitelne, kedze GPL licencia nieco take zakazuje. Je mozne iba dynamicke linkovanie.

Rovnaky problem ma napriklad linuxovy steam. Zatial co windowsova verzia ma 150MB, linuxova ma 1.5GB, pretoze ked si pozriete jeho adresarovu strukturu, tak su tam lokalne pribalene vsetky mozne kniznice a zavislosti, ktore steam pouziva.

350538

17.7.2016 14:18

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Murkoslav 82.?.?.?

Reakce na 350538

150MB ? Môj Steam folder na windowse má 710 MB. A to bez hier.
A čo sa týka distribúcie výsledného releasu vlastnej softvérovej tvorby, tak to ani na Windowse nie je nič ružového. Slávne MS Visual Studio je mnohých veciach dosť primitívne a neschopné. Na linuxe sa tiež človek potrápi, ale aspoň má super detailne popísané závislosti knižníc a balíčkov.

350546

17.7.2016 9:38

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 92.?.?.?

Reakce na 350518

Microsoft především masivně vykradl operační systém freeBSD, který to licenčně umožňuje (na rozdíl od Linuxu). Krádež se stala už při založení Microsoftu - MS-DOS byl ukradený systém.

Co mě ale poněkud znervózňuje je v linuxu systemd, který prorůstá do systému jako rakovina, kterou lze těžko odstranit, aniž by pacient zemřel. Ti co systemd stvořli jsou snad na výplatní pásce NSA/CIA, jinak si to nedovedu představit, že někdo stvoří a prosadí něco, co zavádí většinu nešvarů z WIndows do doposud funkčního Linuxu. Systemd prakticky ovládá celý Linux (přepisuje konfiguráky, spouští se jako první atd),což podle filozofie svobodného softwaru je zcela nepřípustné.

350531

17.7.2016 11:07

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 350531

>Systemd prakticky ovládá celý Linux (přepisuje konfiguráky, spouští se jako první...

Něčím přece ten OS začít musí, když je strukturovaný do SW rodičovských procesů spouštějících podle potřeby své potomky. Jinak by aplikace musely mít přiřazeny HW přerušení, což lze realizovat u jednoúčelových periferií, ale u PC? On ani ten multitask přece není z navzájem izolovaných paralelně probíhajících procesů i když běží na víceprocesorovém HW, ale potřebuje k jejich spouštění a i průběhu arbitra majícího informace o všem co se kde v systému šušstne a tedy i s nejvyšší možnou prioritou, snad vyjma výskytu kritických stavů vedoucích k restartu. To, že ten systemd spouští funkce dříve přístupné jen manuální editací konfiguračních souborů, to je přece těmi aplikacemi jakou je třeba YAST v openSUSE, což činí OS přítulnějším i pro laického uživatele a zaplať pánbůh za ně. Ono něco jiného je mít konfigurace jako pracovní náplň ve funkci správce a něco jiného to coby BFU potřebovat jen občas a mnohdy mnohé z nich nikdy, ale přesto být nucen je nastudovat a tedy i zapomínat. [pláč]

Jaká jiná možnost, když ne s tím systemd, se tedy nabízí [zmaten]

350535

22.7.2016 1:34

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 350535

nevím co je na editaci textových konfiguráků tak složitého, zvlášť když může být bohatě prošpikovaný užitečnými komentáři a templaty. Ty vaše BFU tooly to pak akorát celé doku... a napíšou tam ať se do toho nikdo nehrabe. A člověk ani neví kde mu co změní a co všude kam nacpou. A když chce něco složitějšího tak to ty BFU tooly stejně neumí a pak se stejně ty konfiguráky a low level postupy musí naučit a akorát si nadává že kvůli "pohodlným" BFU toolům to nechal až na vyhrocenou situaci kdy je to vše v háji a nemá čas.
BFU tooly mimo to že linux zpřístupňují debilům (což je dvousečná zbraň) dělají debily i z těch kdo by chtěli proniknout hlouběji (a to už je vyloženě špatně) a pak se to už skutečně od widows neliší. Vytváří umělou bariéru mezi systémem a uživatelem, který pak nechápe co se v systému děje a v dalším kroku se mu již jednou zjednodušené BFU tooly musí dále zjednodušovat (čti debilizovat), nejlépe stylem neustálého vršení vrstev jen kvůli tomu aby se podkuřovalo blbům co si do linuxu chtějí tahat svoje zlozvyky a korporátním mlamojům co si chtějí kurvením linuxu posilovat ego.


Jinak místo systemd se nabízí to co tam bylo předtím, a to je initd a případně pár specializovaných věcí na pokročilou správu procesů okolo co si tam nainstaluje ten kdo to opravdu potřebuje (což bězný desktop uživatel opravdu není)

350643

17.7.2016 13:05

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 350531

>Co mě ale poněkud znervózňuje je v linuxu systemd, který prorůstá do
>systému jako rakovina, kterou lze těžko odstranit, aniž by pacient zemřel.

Ano, mě to také znervózňuje. A velmi. Systemd je taková Evropská unie v Linuxu. Rozhoduje a kontroluje všechny procesy, přepisuje místní zákony (config soubory), vše se snaží mít pod palcem. Je to neskutečně odporné monstrum, jakoby z dílny MS a naprosto jasně jdoucí proti filosofii Linuxu (malé úloh skládané do větších celků).

Je neobyčejně smutné, že mladá generace programátorů a developerů nemá cit pro to, co dělá Linux silným (podobně jako mladí ve společnosti nemají cit pro to, co dělá společnost silnou). Mint se zatím drží klasiky, ale jak jsem vyrozuměl, developeři se nebrání zavedení systemd a uvažovalo se o verzi 18, že už tam bude. Myslím, že zatím tam není, ale je to zřejmě jen otázka času. Je to fakt jako rakovina. Doufám, že zůstane nějaký fork s klasickým sysvinit.

350541

17.7.2016 21:06

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 146.?.?.?

Reakce na 350541

Hmm, nedávno se provalilo díky jednomu bývalému agentovi, že EU byla stvořena a řízena americkými tajnými službami. Myslíte, že se systemd je to stejné? (bez legrace, vážně se ptám)

Já nejsem ajťák, ale i tak mi dochází, že je to obří bezpečnostní díra v systému, když má taková práva a přístup ke všemu možnému. Jakto že to nevidí ti mladí 5 let vystudovaní blbečci s diplomem?
Jako agent všude šmírující CIA,NSA,FBI bych si nemohl přát nic lepšího, než takovou bezpečnostní díru v jinak nezávislém a zcela průhledném systému.

A už vůbec nechápu, proč si systemd pochvaluje i Linus Torvalds, že by ho taky dostali?

350556

17.7.2016 22:54

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

zavodny 109.?.?.?

Reakce na 350556

Tu je upstream repo pre systemd: https://github.com/systemd/systemd

Je to v C, nejaky dokument o architekture sa urcite da vyguglit, kludne mozes vo volnom case hladat bezpecnostnu dieru.

Kazde distro ma niekolko svojich vyvojarov, ktory upstream kod merguju do svojich repozitarov, kazdy vseobecny patch ide spat do upstreamu. Na ten kod pozeraju denne desiatky ludi. Podobne funguje i vyvoj kernelu. Bezpecnostna diera moze byt v kazdom kode. Ak obavy pretrvavaju, radim radsej nepouzivat pocitac.

350559

18.7.2016 8:10

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 171.?.?.?

Reakce na 350559

Reakce typického nedovzdělaného IT frikulína.
Nezaregistroval jste kritickou chybu v ne až tak rozsáhlém programu Bash, které si nikdo celých 20 let nevšiml?
Nebo pro bezpečnost kritickou chybu v SSH?

V takovém nabobtnalém blobu který se vytvořil kolem systemd by taková chyba mohla existovat klidně 50 let.
To je jeden z typických nedostatků IT frikulínů, nechápou, že čím čistší a kratší kód, tím je to lepší, přehlednější a bezpečnější. Se slzou v oku vzpomínám na jednoduchost a přehlednost linuxu v době jádra 2.4 , někteří linuxáci nesouhlasili s Torvaldsovým odstřihnutím tohoto jádra kvůli novějšímu 2.6 a dodnes vyvíjejí jeho fork.

Tohle ale bastliči-lepiči kódu, kteří něco někam klidně připlácnou bez znalosti širších souvislostí, těžko pochopí. I přesto, že jim z mě neznámého důvodu byl udělený vysokoškolský titul.

350568

19.7.2016 22:42

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

ppppp 84.?.?.?

Reakce na 350518

No, s rpm mohou jak jsem zjistil nastat značné potíže, furt neco chybí.
Už jsem mám snad nachystaný nový disk na Mageiu, nebo ArchLinux,
uvažoval jsem i o Mint, Puppy, nebo další nekteré miniverze.
Mandriva, na které jsem vydržel nekolik let má také baličky rpm, koupil jsem knihu s instalací. Predtím jsem bežel na RedHatu.. Balíčkovací soft asi nejenom Mandrivy však vetšinou nic neumí opravdu vyrešit. Umí spíše jen napsat, co chybí, a pak následují dni hledání a zkoušení, protože obvykle každému doinstalovanému softu zase neco chybí. Semtam se to povede dodelat, semtam je to témer nemožné a krade to spoustu času. Tak si operační systém nepredstavuji.
Potrebuju Linux, kterému jede Opera, Abiword, možná nejaký Cad, a ladící prostredí pro C, ale ne koňsky složité a težkopádné, které ve výsledku poskytuje opet soft, který kritizuji. Nemel by být též velký, a požaduju praktičnost.
Prošel jsem desítky distribucí, nekteré zkoušel, obrovská ztráta času a výsledek nikde.

350612

19.7.2016 23:53

RE: Zhruba tak sa chová Windows...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 350612

Logicky je to pro ajťáky požehnání a stav si určitě úmyslně nezmění. Nakonec robotnici udělají co je prakticky třeba, nebo je trh probere. Systém sám nepredikuje zlepšení a celkové klima má stav i paradoxně na dvojkovou soustavu ve které většina značně podmíněně nedostatky orchestriónů běhá. A název je tedy přiléhavý když z toho chce někdo zatraceně dobře něco dostat tak tou klikou musí kroutit urputně.[chechtot]

350615

17.7.2016 12:27

Radovan

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

No bezva, zrovna dneska jsem tenhle text dvě hodiny hledal na discích, už nějaký čas jsem si na něj v souvislosti s IoT vzpomínal. A jak tak koukám na Google, nebyl jsem zdaleka jediný [chechtot]

350540

17.7.2016 13:26

znepokojený souhlas

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 109.?.?.?

Dámy a pánové, neb se neodvažuji ani snít o tom, zdali tu nějaká dáma je, napřed se takto zajistím
Ono to všechno digi postižení je v zásadě samo jako proces kysání,
u těsta to nevede k přírůstku hmoty, ale hlavně objemu.
Vedlejším efektem je dále i to, že je to stále zrychlováno, aby se zakryl vedlejší efekt, že pak se mnoho věcí musí opakovat, nebo zahodit a udělat znovu
To by ovšem u pravého kynutí vedlo k neřešitelným znechucenostem.
Mě se spíše zdá, že když už je dneska všechno ve všem, jestli by to nešlo jak to začalo panem Pattersonem -- to on sestavil minimalizovaný DOS, na neštěstí pod tlakem nadějného obchodu
Na konci tohoto období pak byla památná modrá smrt, když Bill "pravil sbohem DOS" --ale už neřekl,
že to tam jen zakopali dolů, až pod čáru ponoru.
Ferda

350542

17.7.2016 14:10

nejen windows

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 109.?.?.?

Pokračoval bych asi dále, jen mám problém abych tu košatost postihl a dokázal se v tom pak i vyznat sám .

Nedávno mne potkalo trochu štěstíčka, když jsem našel pixlu
MT 101 od firmy Metra,
která měla sloužit pro vylepšení měřícího postupu jako doplněk k digi voltmetrům stejné firmy.
V principu je to převodník odporu na napětí-
- a jako každý pravověrný automat z doby 1985 tedy pracuje s přepínámím pomocí relé.
Po pravdě z hlediska vlastností potřebných kontaktů je to skoro nepřekonatelné dodnes.
Jistěže dnes je to schopnost daná každému multimetru,
jenže tento pradědeček zvyšoval přesnost nahoru, 0.002 procenta ! nikoliv jak by se zdálo jen k průměru.
Zhruba ve stejném roce 1984 jsem si stavěl a dodnes mám podobný převodník, jenže kdo dnes staví multimetry ?

Protože celý život si hraji s elektronikou,
jakož je mi již skoro 70 let, i tak jsem se velice zaradoval,
protože mnoho vlastností dnešních digi multimetrů prostě pro laboratoř není až tak super, jak by se mohlo zdát.

350544

17.7.2016 14:12

nejen Windows 2

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 109.?.?.?

Ještě větším překvapením pak pro mne je, když zjistím, že publikace z roku 1975, vydaná SAV, tedy Slovenskou Akademíí věd, v době federace ! se nedá dohledat ! (zase jde o měření vodivosti)

Tento výstřižek jsem zkusil dohledat na WEBu.
Vlastně mne ani nenapadlo, že by to nešlo.

A co nevidím? no správně tušíte, ono to jakoby ani nikdy nebylo.
Odkazů od GGgg bylo mraky, užitečný žádný.
Taky pojmenování bylo za tu dobu využito kdekým a to snad i stokrát na cosi jiného. Takže můj pokus nebyl nijak moc uspokojivý.
Po rozdělení ve stylu rozděl a panuj je nyní paměť SAV o desítky let kratší.
A nevím, kdo tedy v CZ pokračuje v oblasti supravodivosti, když to je dnes úplně jinde.
No a tedy, když už nejde ani doma najít souvislost, a ani u bratrů, tak si jen představuji, jak bych asi tak měl pochopit ty neskutečné nakynutosti dnešních systémů, item Windows.
Mimochodem, píšu to z ArchLinuxu. [chechtot]

350545

17.7.2016 22:34

RE: nejen Windows 2

JardaA 94.?.?.?

Reakce na 350545

Škoda že neuvádíte, o jakou publikaci SAV přesně se jedná a ani kde jste ji hledal. Nicméně moc bych se divil, kdyby nebyla v tištěné podobě v některé knihovně (národní technická knihovna, vysoké školy, ústavy akademie věd apod). No a pokud hledáte elektronickou formu, pak je třeba mít na mysli, že by ji někdo musel vytvořit, a k tomu by musel mít nějaký důvod. Obávám se ale, že jde o natolik specifickou oblast, že se prostě zatím nenašel žádný nadšenec. Ještě mě napadá - co zkusit současnou SAV? Jen je třeba mít na mysli omezení typu ochranu autorských práv.

350558

17.7.2016 14:50

Totemy.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Řekl bych, že základním problémem dnešní techniky je ufinancovat současnou pakárnu. Není to možné jinak, než z kapes úplných či částečně učených solventních Blbců, kterých je tak 95 procent, a kterým jejich výplaty vyměníme za totem, kterému sice nerozumějí, ale mohou se jím chlubit před těmi, co to ještě doma taky nemají. Počítače, automobily, digitální fotoaparáty, kdo to vlastně skutečně k něčemu skutečně reálnému potřebuje ? Zkuste někdo uvést konkrétní příklad, kdy byste třeba na počítači vydělali jinak, než že zase okradete pomocí nějaké dostatečně lákavé fantasmagorie dlaší blbce, které to nadchne, ale také to nikdy k ničemu skutečně neupotřebí ..... [chechtot]

350547

17.7.2016 15:46

Když čtu tady ty příspěvky,

Alfred 37.?.?.?

Reakce na 350547

tak si říkám, ku.va, to je dobře být normální, zajít si do lesa na houby, pokochat se přírodou, dát si dobrý gulášek a zapít ho dobrým pivem, a pak si ještě dát čerstvý, ještě teplý, rybízový koláč. Blahoslavení jebnutí pokémonama.

350549

17.7.2016 16:34

RE: Totemy.

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 350547

Děkuji, vy a FERDA jste mi to vzali z huby, když chcete něco totálně zmrvit , pusťte k tomu lidovou tvořivost, fízly a propagandu, dávám tomu ještě tak 10 let než se to vše totálně zasukuje včetně kolapsu enegetiky a návratu do časů Eniacu a loučí.

350550

17.7.2016 18:07

RE: Totemy.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 350550

Když jsem před časem studoval historii firmy Apple našel jsem třeba rozhovor Steva s Wozniakem:

Jobs: Narveme ty počítače do všech domácností, každá kuchařka to musí mít v kuchyni.

Wozniak: A prosimtě k čemu bude mít kuchařka v kuchyni počítač?

Jobs: No k čemu..............Třeba si do něj bude psát recepty a nebo svoje dny.

Obdivuji Wozniaka, který v podstatě vytvořil první počítač Apple, jeho logo, zapojení i instruktážní příručku, že se pak sbalil, a od Jobse odešel. Byl to při íznak zdravého rozumu. Když jsem pak hovořil s jedním svým spolužákem, který ve firmě Apple jeden čas dělal, tak vyprávěl třeba o Jobsových pověstných poradách, kde se naverbovaní vývojáři firmy Xerox od soboty od půlnoci do středy do deseti večer nepřetržitě bavili třeba o barvě a tvaru nějakého tlačítka, načež po několika dnech Jobs prohlásil, jaké to tlačítko bude, "že to tak bude nejlepší", a poradu rozespalých zničených lidí rozpustil... [velký smích]

350554

18.7.2016 9:03

současný světový řád = židovská psychiatrie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 350550

Nemáte tam překlep? Nechtěl jste místo "lidovou" spíš napsat "židovou" tvořivost? [velký smích] [velký smích]
Protožu tuhle pakárnu, tuto psychiatrii, kde se největší šílenci zmocnili vlády, by nikdy nevymyslel prostý člověk se svým zdravým selským rozumem. Na to se napřed museli zmocnit vlády skuteční sociopati, psychopati a rodilí degeneráti (vyvoleného původu). Ti pak pokřivili celý systém, včetně výchovy dětí, takže nová generace je pokřivena k obrazu těchto degenerátů a psychopatů svojí už ne lidovou, ale židovou tvořivostí rozšiřuje tuhle psychiatrii exponenciálně.

A mít radost ze škubání solventních idiotů díky jejich fetišům (mobily, počítače, auta) může mát člověk jen do té doby, než si uvědomí zásadní věc. A to, že tito chocholouškovi pacienti rozhodují o jeho budoucí existenci. Takže si sami demokraticky odhlasují NWO nebo WW3 a ještě budou nadšeně hýkat, jaké mají moderní smýšlení a že konečně pohřbili ten starý zkostnatělý řád s jeho zbytečnými morálnímo hodnotami.

350573

18.7.2016 9:46

RE: současný světový řád = židovská psychiatrie

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 350573

děkuji za výstižné upřesnění

350577

17.7.2016 21:21

RE: Totemy.

AlA77 88.?.?.?

Reakce na 350547

Tak to je trefne, fascinuji me lidi, kteri nevahaji utratit za telefon 20k a pritom nejsou schopni si na tom ani sami zmenit vyzvaneni. Ale jak je to opravdu dobry zdroj prijmu servisovat takove bohate lamky. ;]

350557

17.7.2016 17:50

nejen Windows 3

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 109.?.?.?

Tak tedy s prominutím ještě trošku přidám , o omezení počtu vím, ale snad to projde, když to dělám jen pro shodu v diskusi
V roce 1975 jsem sestavil zdroj, který dával 5V a 19A - dnes jakoby troškaření, že ? Bylo to pro armádní učebny řidičů-- a taky jsem měl již 7 tý samodomo postavený osciloskop --He !
Ale po pravdě, to ještě ani Zbrojovka nevyráběla klávesnice, jakož cokoliv PC podobného.
Prostě bylo nutno velmi improvizovat, ale šlo to realizovat i tak.
Pak bylo období, kdy se roztrhol pytel, byly časopisy jako BAJT a zase bylo možno se učit, stavět a krásně si digi hrát. tedy konstruovat.
Na samo hraní jsem nikdy čas nemařil, takže s tím ani nesouhlasím, jak by se řeklo, prostě PC není hračka, ale vědecký nástroj.
Pamatuji tedy Dr DOS, B-DOS, Atari GFA Basic, který jel i na stroji bez HDD
Ale navzdory tomu, že to startovalo i bez diskety, stejně to už umělo stereo ! a 1 MB RAM ! Pak přehršlovací snahy Slušovic .... Neuvěřitelné!
Oni měli i SW na ošetřování vemen a na dojení taky.
Dnes můj mobil umí stonásobek, ale nemohu to využít, protože třeba už dobře nevidím a vejrání do pixličky považuji za zcestné
Taky bych se vsadil, že budu asi poslední, co si doma dělal barevné fotky, včetně zvětšenin - cca 1972
Není to o tom, co si mohu koupit, ale hlavně o tom, co si troufnu se naučit. Ferda

350553

18.7.2016 14:32

RE: nejen Windows 3

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 350553

Máte muj obdiv. Já treba dodneska provozuju na jednom PC DrDOS 7.03 s aplikacemi včetne ruzných vlastních pomucek. Co mi vadilo nejvíce, že prekladač není schopný efektivne použít víve než 640kB, navíc rozdelené na 64kB bloky. DJGPP umí více, ale není tam zase ladíácí prostredí typu TurboC, v té dobe koupeno jako seriozní soft, plus helpy, seriozní manuál.
Pak grafika VGA, která bežne neumela 256 barev nebo víc. Sice to už umím rešit, ale není nebo nebylo to bez vedlejších následku.
Pokud jsem vymenil driver klávesnice, zpracování časovaču a portu, tak se PC dalo konečne použít jako PC, a šlo za jistých okolností zajistit i zpracování v reálném čase. Jen do IDE disku se mi už nechtelo, to už bych pak mohl mít radši svuj DOS klidne s lineárním nekolikapárúrovňovým adresárem, který by stačil na všechno co PC bežne potrebuje delat.
Pak došlo USB, ke kterému mám naštestí jeden funkční DOS driver, který také není bez potíží, a ne každý formát USB klíče je schopen funkce, je nutno mít správný. Zase by PC mohlo fungovat pokud by chtelo. Ale nekdo to nechce, a tahá peníze, nejlépe pak, aby všichni byli na nečem závislí, a nikdo si nemohl koupit vec, která mu jen tak bude sloužit, aby se tímto mohla dokonce zaplatit.
Strojový čas PC konečne v rukou uživatela [smích]

350584

17.1.2019 13:22

Zarážející aktuálnost článku

Enigma 147.?.?.?

Tento článek je na světě už od roku 1999, možná dříve. Ale jak zarážející je po více jak 20 letech ta aktuálnost článku, ačkoliv se autor trochu sekl v letopočtu s tou chytrou domácností. Kdoví, jestli něco takového nás nečeká.

369131

Příspěvků: 33

16.07. 19:23 ppppp  Zhruba tak sa chová Windows...
16.07. 19:32 Vladimír Stwora  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
16.07. 23:06 cx  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 04:38  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
22.07. 21:04 martin473  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 09:14 loa_leroa  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 11:36 Vladimír Stwora  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 12:00 loa_leroa  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 14:18 Murkoslav  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 09:38  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 11:07  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
22.07. 01:34  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 13:05 Vladimír Stwora  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 21:06  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 22:54 zavodny  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
18.07. 08:10  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
19.07. 22:42 ppppp  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
19.07. 23:53  RE: Zhruba tak sa chová Windows...
17.07. 12:27  Radovan
17.07. 13:26 FERDA  znepokojený souhlas
17.07. 14:10 FERDA  nejen windows
17.07. 14:12 FERDA  nejen Windows 2
17.07. 22:34 JardaA  RE: nejen Windows 2
17.07. 14:50  Totemy.
17.07. 15:46 Alfred  Když čtu tady ty příspěvky,
17.07. 16:34 výjimečné porušení omerty  RE: Totemy.
17.07. 18:07  RE: Totemy.
18.07. 09:03  současný světový řád = židovská psychiatrie
18.07. 09:46 výjimečné porušení omerty  RE: současný světový řád = židovská psychiatrie
17.07. 21:21 AlA77  RE: Totemy.
17.07. 17:50 FERDA  nejen Windows 3
18.07. 14:32 ppppp  RE: nejen Windows 3
17.01. 13:22 Enigma  Zarážející aktuálnost článku

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

V Turkmenistánu zakázali covid-1903.06.20 00:08 Turkmenistan 1

Jak zastavit Nord Stream 2?03.06.20 00:00 Evropská unie 2

V Americe pokračuje rabování a násilnosti, média mají zlomyslnou radost01.06.20 11:14 USA 18

Twitter schoval?29.05.20 20:08 USA 8

Občané města Jeseníku proti 5G sítím28.05.20 17:13 Česká republika 12

Lidé (ovčané), co si vzali modrou pilulku27.05.20 18:00 Neurčeno 7

Veselý a Lipovská se stávají členy Rady ČT; kavárna plive krev27.05.20 17:04 Česká republika 2

Bill Gatesův plán, jak proočkovat svět27.05.20 16:05 Neurčeno 1

"Demonstrace" proti 5G sítím na Malostránském náměstí. Chjo27.05.20 11:39 Česká republika 11

Roman Prymula je ve střetu zájmu - šéfuje např. vakcinologické společnosti24.05.20 23:45 Česká republika 4

Už to začíná pronikat do mainstreamu: V Česku epidemie nebyla a není22.05.20 14:30 Česká republika 7

Po znepřátelení Ruska pracují čeští politikové na urážce a provokaci Číny19.05.20 22:49 Česká republika 9

Musk a jeho vesmírné smetí: svět mlčí19.05.20 17:40 Neurčeno 1

Na Ukrajině už pronajímají i dělohy žen. Hnus19.05.20 17:29 Ukrajina 2

Rok vězení za vyznačení hranice mezi Čechy a Moravou19.05.20 17:19 Česká republika 3

Další kulturní obohacení: U Ahmeda se našla hlava sedmnáctileté Švédky19.05.20 14:41 Švédsko 2

Dodržujete odstup?18.05.20 15:04 Česká republika 4

Covid-1984, tajemný Hamáčkův agent16.05.20 00:08 Česká republika 16

Plynovod Nord Stream 2 v Německu narazil. Nedostal výjimku z pravidel EU15.05.20 15:54 Evropská unie 3

Všichni majitelé mobilů budou/jsou centrálně sledováni15.05.20 10:15 Evropská unie 8

Měnové kurzy

USD
23,64 Kč
Euro
26,58 Kč
Libra
29,78 Kč
Kanadský dolar
17,52 Kč
Australský dolar
16,42 Kč
Švýcarský frank
24,59 Kč
100 japonských jenů
21,71 Kč
Čínský juan
3,32 Kč
Polský zloty
6,02 Kč
100 maď. forintů
7,71 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
34,49 Kč
1 unce (31,1g) zlata
40 185,64 Kč
1 unce stříbra
418,13 Kč
Bitcoin
225 591,00 Kč

Poslední aktualizace: 3.6.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 400