Diskuze k článku

Proč elity nenávidí Donalda Trumpa?

Příspěvků 32

13.4.2016 7:53

Hodnostári v roli gladiátorov?

lubosmat 212.?.?.?

Gladiátor zrazil rozhodujúcim úderom k zemi svojho protivníka, studený pot mu steká potôčikom medzi lopatkami, srdce mu ide vyskočiť z hrude, cez oči steká závoj potu v ústach cíti príchuť krvi. Rozjarená luza nadchnutá silou víťaza a odvahou porazeného žiada milosť, obracia svoj zrak na panovníka a ten v svojej nadutosti a bohorovnosti otáča palec smerom k zemi. Gladiátor ledva stojac na vlastných nohách pozerá na svojho protivníka váľajúceho sa v prachu zmieseného so špinou predošlých bojov a zbiera posledné zvyšky síl na osudové rozhodnutie.

Čo sa stane ďalej?

1) Urobí gladiátor to čo žiada chlebodarca, pán nad životom a smrťou? Zdvihne na zemi ležiacu kopiju a priloží hrot na solár porazeného, sčasti vlastnou silou a sčasti tiažou vlastného tela ukončí dnešné krvavé divadlo?

2) Vzbúri sa otrok a obráti kopiju proti svojmu vládcovi pokúšajúc sa o nemožné, hoc sa zdá tá desať siahová vzdialenosť prekonateľná, bude mať dostatok síl a razancie aby zasiahol onemeného panovníka?

3) Lukostrelec chladným nezúčastneným pohľadom sleduje gladiátora, niečo sa deje mimo pravidiel obohraného scenára, prikladá k tetive svojho luku šíp naťahuje tetivu, zamieri a vystrelí? Šíp zasiahne gladiátora v záklone do pleca, adrenalín nedovolí bolesti úplne zastaviť zamýšľaný útok, tento sa však mení len na chabý pokus a kopija padne neškodne k hľadisku arény.

4) Lukostrelec je prekvapený náhlou zmenou situácie a reaguje neskoro. Gladiátor hodí kopiju, onemený dav zamrzne a v šoku pozoruje záver fantastického divadla. Centurioni stojaci po stranách panovníka s ťažkými štítmi vybehnú dopredu a zabránia spravodlivosti zavŕšiť svoju misiu.

5) Budeme svedkami hollywoodskeho klišé a ako zázrakom bude zlý panovník zasiahnutý? Rebélia sa zapáli, luza prevalcuje poriadkové sily arény a prevalcuje prítomných hodnostárov.

Nič sa nezmenilo, len vzbura proti nespravodlivému elitárskemu systému je čoraz nemožnejšia. Pokiaľ sa na elity zaútočí, tak to len na oko, alebo preto aby sa iné elity dostali k moci.

347667

13.4.2016 16:31

RE: Hodnostári v roli gladiátorov?

udo2 95.?.?.?

Reakce na 347667

Keď myslíš, že je to už dávno v p..,
že malinká skupinka sociopatov nad sfetovým
stádom človeku podobných opíc definitívne vyhrala..
.. tož nikto ťa pred vlastným Endlösung neťahá,
pi, chystaj si kravatu, hádž flintu do žita,
veď vnuk raz, sa nad hrobom tvojim
teba na osobný postoj opýta..

347686

14.4.2016 20:42

RE: Hodnostári v roli gladiátorov?

lubosmat 78.?.?.?

Reakce na 347686

Udo2 ja som len narážal na to, že sa nič takého nedeje a ani diať nebude.

Zakaždým si to odskáču len nevinní ľudia. Anarchia bola potláčaná vládcami ešte radikálnejšie ako komunizmus.

Vieme že svetový terorizmus nie je nejaká hlúpa „vendeta“ chudákov postihnutých vojnou, to by sme sa tu brodili po kolená v krvavých ostatkoch západnej civilizácie.

Terorizmus je zločinná aktivita spravodajských služieb niekoľkých západných grázlokracií, pravdaže oficiálne popieraná a grázlami pri moci neuvedomovaná.

Na terorizmus a „revolúcie“ treba peniaze, a to veľa peňazí, a tak mi vychádza, že jediná mena mimo akúkoľvek kontrolu je zložená zo zdrapov papiera s americkými štátnikmi na palube.

347724

17.4.2016 23:44

RE: Hodnostári v roli gladiátorov?

udo2 95.?.?.?

Reakce na 347724

Súhlas s ostatným..
Akurát ide o to, čo pod anarchiou chápeš.
V praktickej politike môže byť hoc i rodnou sestrou fašizmu,
jeho fázou prípravnou.

Ostatne podobne, ako kresťanstvo a komunizmus.
Pre niekoho môźe ísť o ekvivalenty
a niekto si komunizmus pletie napr. s marxizmom, atď.
Ale to všetko asi vieš tiež..

347804

13.4.2016 8:32

I kdyby

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Pokud by se velmi nepravděpodobnou náhodou dostal do nebarevného baráku, dopadne jako JFK.

347669

13.4.2016 9:03

RE: I kdyby

E.R. 185.?.?.?

Reakce na 347669

Trumpovy názory a jsou nadějné a jejich prosazení by změnilo pozitivně celý svět,ale vzhledm k tomu,kdo stojí proti němu,mu moc nadějí nedávám.
Když půjde vážně po VKP,tak mu určitě nějakým způsobem "namažou schody",nebo rovnou na způsob JFK načechrají tu jeho přilepovací čupřinu.
Zachránit se a dokončit úřadování živý,může jen tím způsobem,že jako Obama na vše rezignuje a pouze bude poněkud brzdit realizace těch šílenství,která vymýšlí ti pomatenci v pozadí,třímající faktické otěže moci a těmi jsou prachy,kterými řídí celý ten systém žijící z korupce a jejího pramene - FEDu.
Nelze přehlédnout osobní vazby,které sám má právě k té skupině,která má být cílem jeho reforem,což tak nějak zpochybňuje jejich upřímnost.
Necháme se překvapit,ale žádné naděje na nějaký smysluplný zvrat v us vnitřní i zahr.politice nečekám.....ani v tomto případě "voda do kopce nepoteče"....zašlo to vše už příliš daleko.....[pláč]

347670

14.4.2016 10:06

RE: I kdyby

Smokin Joe 78.?.?.?

Reakce na 347670

Úvaha je jistě správná, ale loď, jestli se již nepotápí, tak míří na ledovec. Kde kdo to ví, tak proč nebrat v úvahu i možnost, že vznikají nové vazby a struktury, nebo nové myšlenkové pochody skupin či jednotlivců, které Trumpa "podrží". Nějak se mi
tu vytrácí optimismus...

347701

14.4.2016 11:51

RE: I kdyby

E.R. 82.?.?.?

Reakce na 347701

K optimizmu zdáse není důvod.
Já bych to těm Američanům i zbytku světa přál,aby konečně kurz USA doznal pozitivních změn,ale při posledních volbách,kdy se do vajthauzu a "orální prcovny" nacpal ten muslimskej židonegr,jsem se utvrdil v názoru,že pokud nějaké změny bude dosaženo,nebude to prostřednictvím voleb a o prospěšnosti,či škodlivosti té změny si netroufám ani spekulovat.

To bylo hysterie,euforie,slz štěstí a povyku vůbec:"udělám pořádek ve zdravotnictví a daních,zavřu Guantánamo,skončím války v Iráku a Afghánistánu a udělám svět lepším...a my to dokážeme...."
A jak to dopadlo?!?!
"Nacpal zlodějským banksterským gaunerům miliardy,se ztravotnictvím nehnul a placení daní zvýhodnil podle požadavků korporací,války neukončil žádné,ale naopak začal nové a mučí a zabíjí se dál a koncentrák zmítající se v chaosu dělá už i v Evropě....."
A proto ani tento nový,poněkud neobvyklý a neočekávaný kandidát zcela jistě nepřinese zvrat a to zvlášť,když mu jde po krku i vlastní partaj,která bude usilovat o to,aby vyhrála osvědčená "nevěstka babylonská" Hitlery C.a po zkušenostech z voleb Bush/Gore lze očekávat i volební podvod a pokud k němu dojde a bude odhalen,snad ten by mohl být tím,co v konečném důsledku změní kutálení se USA přijatelnějším směrem....,
ale i když se ten blonďatej fešák přece jen nastěhuje do Fašingtonu,bude v rozporu s tím co navykládal těm,co je v tom článku nazývají slovem "debil",jen poslušně poklusávat v tom cirkusu strýčka Šloma,pohazovat hlavou s neposlušným příčeskem a řechtat,jako kladrubskej bělouš přesně podle muziky principálů,jinak jeho poslední jízda bude taky na černým voze s černým čtyřspřežím,jako ta v listopádu 63......roll:

347704

15.4.2016 9:42

RE: optimismus

Smokin Joe 78.?.?.?

Reakce na 347704

Reálný popis věci tu člověk najde, to jo.
Pamatuji si dobře na tu euforii a slzy štěstí...,jsem pesimista a na Trumpa bych moc taky nevsadil, ale proč si nedát pivko, sednout si při západu slunce k ohni (jaro je tu) a udělat tu zatracenou (!!!) výjimku a mít, alespoň na chvíli, pozitivní představu. Zkuste to, třeba se tomu oba zasmějeme...

Když to nedáte, nevadí, dneska je lahvové celkem levné, zahradu mám i s výhledem na západ...

347744

14.4.2016 17:40

RE: I kdyby

Dunn 77.?.?.?

Reakce na 347670

Jediná možnost.Trump má prachy a zkusit tu svoloč vyvraždit přes "noc dlouhých nožů"Prostě v jednu chvíli na povel a zmocnit se moci, anebo to pak hned nabídnout armádě.Skočilo by po tom moc lidí.Myslím, že jen strach brání lidem udělat už léta, to co tady píši.Každopádně by šel první ten hnus Soros!!!

347714

14.4.2016 20:08

RE: I kdyby

dub 89.?.?.?

Reakce na 347714

v ozbrojených silách je spousta lidí, který by puč velmi rádi.
ale víc je těch, co by pak nastolili diktaturu - právě pro to jsou do armády takoví lidé nabíráni, protože to nakonec diktaturou skončí, a ne aby po obnovení ústavního pořádku předali moc zpět.

ale jinak bohužel souhlas - jediná možná změna v americe je buď vojenský puč vlastenců, nebo kolaps/katastrofa a z popela nový začátek.

347721

13.4.2016 9:05

RE: I kdyby

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 347669

> do nebarevného baráku,
Jenom malou a mimo tema (pardon) poznamecku: Bila taky patri mezi "barevne" barvy. [smích]

347671

13.4.2016 18:22

RE: I kdyby

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 347671

To je fakt , ale z africkejch ilegalnich parazitnich negru a sandnegru jeste zadnej erar nedokazal udelat neparazitni pracovity bily europany tim , ze jim do tlam mezi zuby vrazil citizenship card .

347688

13.4.2016 11:31

O Amerických voľbách je možno aj tak už dávno rozhodnuté

pozorovateľ 217.?.?.?

Členové Bilderbergu Nezáleží na Trumpovi, Hillary bude americkou prezidentkou tak či tak
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=...

Voľby v USA: výsledky vraj sfalšuje aj opica (článok z roku 2004)
http://tech.sme.sk/c/1767422/volby-v-usa-vysledky-...

V Spojených štátoch počas volieb použili hlasovacie zariadenia, ktoré môže narušiť aj hacker amatér (článok z roku 2015, ako vidno veľa sa za tých 11 rokov nezmenilo)
http://www.hlavnespravy.sk/v-spojenych-statoch-poc...

Môj názor je taký, že už dávno je pripravené sfalšované víťazstvo Hillary a aby pôsobilo dôveryhodne, potrebovali proti nej postaviť čo najslabšieho protikandidáta. Pokiaľ ale bude kandidovať bude vysoko populárny Trump a predsa prehrá, bude to pôsobiť podozrivo a verejnosť môže dostať pochybnosti o férovom priebehu volieb. A to je problém...

347677

13.4.2016 14:06

Zbytecne

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

ztracite cas Trumpem. http://time.com/4267086/donald-trump-aipac-speech-...
anebo kdo ma cas http://tinyurl.com/z8ma42t.
Vsechno to velke divadlo pro naivy.

347682

13.4.2016 14:53

Bylo by třeba,

Pavel p 178.?.?.?

aby Tramp zvítězil. Protože pak by došlo na skutečné "lámání chleba".
Je současný "liberální kapitalismus" reformovatelný nebo je to jen neustále "uměle udržovaná" iluze?!
A změna je možná jen "násilím"?
Souhlasím s většinou, že je nepravděpodobné, že se toho dočkáme.
Ještě jedna věc, úplně jiná. Stále zřetelněji se rýsuje problém s překlady z angličtiny do češtiny.
Tím, jak se život "v říši zla" (- myslím tím americké impérium a jeho nohsledy) stále více odtrhuje od reálného světa a vytváří si vlastní "pseudo-reálnou alternativu života", tak tím i dorozumívací prostředek, "anglický jazyk", ztrácí srozumitelnost a stále více se vyjadřuje pomocí "myšlenkových (a tedy slovních) heslovitých zkratek, které se časem ustálily do veřejností "akceptované" formy vyjadřování.K tomu se přidává vnucování písemných zkratek, delších, či složitějších názvů (zde se to vnucuje na principu, že nikdo neřekne, že "král je nahý.." ) Zřetelné je to v celém společensko-ekonomickém diskursu.
Překladatel tedy nemůže překládal po větách, ale po smyslu odstavců (či myšlenkových celků).
Jen tak je překlad srozumitelný, bez namáhavého dešifrování!
A protože jazyk je nástroj, pomocí kterého myslíme, měli by jsme dbát nejen o jeho "údržbu", ale i o jeho rozvoj.

347684

13.4.2016 15:01

RE: Bylo by třeba,

Pavel p 178.?.?.?

Reakce na 347684

Omlouvám se za počeštění Trumpova jména.

347685

13.4.2016 19:29

RE: Bylo by třeba,

dub 78.?.?.?

Reakce na 347684

obávám se, že je to jen klaun používající populistické kecy k prosazení se.
kdyby se náhodou do kůči dostal, bude opět dělat co pro něj bude nejlepší - tedy poslouchat jak švýcary.

černouš vedl taky vzletný kydy, a je horší než bush.

347690

13.4.2016 19:48

RE: Bylo by třeba,

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 347690

Podle mého skromného mínění je rozvrzaná židle po afroameroafričanovi takovou životní ejakulací ega tohoto pána , tedy bude poslouchat jak vámi zmíněné hodinky, jelikož už bude mít své Jméno na pomníčku liského druhu vyškrábané a o nic jiného mu nejde, Ivanka ví svý.

347693

14.4.2016 20:11

RE: Bylo by třeba,

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 347693

Asi proto Ivanka jak rekla novinarum si chce uzivat duchod v ceskym krateru . Aspon to tak psali na ides .

347722

14.4.2016 23:20

Je to úplně jedno.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Jakou moc máte nad mraveništěm plných mravenců? Můžete je rozrýt nebo polít hořlavinou a zapálit. Ale pro mravence jste jen kulisou jejich života, něco jako živel. Voda, vítr, oheň. O nic víc je nezajímáte. Zrovna taková je moc elit.

Je zbytečné se jimi zabývat víc než možností povodně nebo požáru. Jediné skutečné drama je váš osobní život, jen tam se dějí podstatné věci a jen na něm záleží. Všechno ostatní jsou jen kulisy vašeho života. Ten žijte, ne životy cizích, neznámých lidí, kteří pravděpodobně nezvládají ani sami sebe.

347728

14.4.2016 23:43

RE: Je to úplně jedno.

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 185.?.?.?

Reakce na 347728

Hezky řečeno. Moudré. Přemýšlím nad tím.

347729

15.4.2016 2:05

RE: Je to úplně jedno.

ignorek 95.?.?.?

Reakce na 347729

Boha jeho. Co je na tom moudrého? Jednou jsem tu uváděl, že lidi chodí s hlavou skloněnou, jak dobytek když se pase, a ještě přibrát, ještě dnes, ještě korunu. Doslova jak hovada po kolena od hoven. Že se někomu zapalují lýtka ještě k tomu, a bude dřístat o kráse "naších" žen, hotové neštěstí.

Dobrá, tak si postavte barák, poříďte si nějakou Eržiku, váš soukromý šťastný život. Abyste nakonec o všechno přišli, - jestli máte pochyby, tak mi řekněte kdo dlouhodobě nepřišel o práci předků, ať už dědil či ne. Všechno to jsou cetky, co jsou nám předhazovány dokola. Ty sice činí život přijemnějším, ale protože nechcete vědět odkud vítr váne, ev máte strach přiznat skutečnost , přijdete i o ty cetky, možná i o život nakonec.
A a spolu s planktonem a plevlem, co nikdy o ničem nepřemýšlel, přijdou o život a majetek normálnější lidé, jenom to mě mrzí.

347734

15.4.2016 0:20

RE: Je to úplně jedno.

herbert 89.?.?.?

Reakce na 347728

To je vsetko pekne az do dna, nez si elitni vojaci elit pridu pre vas, pretoze prekazate z nejakeho dovodu.

347731

15.4.2016 0:51

RE: Je to úplně jedno.....Ále Hovno,nic není jedno....

E.R. 82.?.?.?

Reakce na 347731

Ano,příliš trpné a útrpné...pro někoho ten správný způsob,jak žít,nechat sebou smýkat a třeba i nepřežít....,ale naštěstí vždy je možnost volby a ta je od slova vůle,nikoli od slova vůl,jen ten se jí sám od sebe dobrovolně vzdá....[oči v sloup]

347732

15.4.2016 1:03

RE: Je to úplně jedno.

dub 89.?.?.?

Reakce na 347728

pštros si myslí něco podobného, když strká hlavu do písku...

347733

15.4.2016 10:00

RE: Je to úplně jedno.

E.R. 185.?.?.?

Reakce na 347733

...ano,pštros strčí hlavu do písku s tím se i pořádně předkloní a dá v šanc nekrytou prdel a proto ať se nediví,že ho do ní někdo nakopne....[chechtot]

347745

15.4.2016 11:28

RE: Je to úplně jedno.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 347733

Říká se to, ale není to pravda. Pomůcka zavádějící, oblíbená mezi zdejšími "otvírači očí".
….báchorka, která má základ v tom, že pštros požírá větší oblázky a větší kamínky. Často ho mohou lidé vidět s hlavou skloněnou, kdy se prohrabuje v nějakém nánosu. Pštros by byl blázen, kdyby strkal hlavu do písku, protože má perfektní obranný systém. Když se postaví, má hlavu ve výšce 2,6 metru, což mu poskytuje vynikající výhled. Kdyby se k němu trávou nebo houštinou blížili lvi, tak už je uvidí z dálky, podle pohybu trávy. A má především fantastickou schopnost běhání - jakmile se pštros cítí ohrožen, nečeká a dá se do běhu. Je to vytrvalý, vynikající běžec, který běží rychlostí 60 km/h, a to na velké vzdálenosti. Mimo to má obrovskou schopnost bránit se silnými kopanci. Dokáže jimi člověka těžce poranit, možná by ho dokázal i zabít. Nemá tedy nejmenší důvod, aby hlavu do písku strkal.
Kromě toho důvodu, že potřebuje ony kamínky stejně jako slepice pro lepší rozmělnění potravy.

Vy ale toho "pštrosa" potřebujete k odmítnutí příspěvku velmi dobře popisujícího vztah těch nejvyšších elit k okolí, jinak byste došel při poctivé argumentaci k témuž.
Elity mohou sice skrze svá napěchovaná konta (peníze) způsobit přes různé podržtašky i katastrofy velkých rozměrů. "Mraveniště" ale realizují zdejší váleči kuliček, každý na své úrovni podle touhy po penězích, ve strukturách a mechanizmech společnosti daných - vytvořených za minulá staletí.
"My" navíc ty elity a jejich majetek opečováváme jaksi bokem, domnívaje se, že si jenom válíme tu svoji kuličku, což prý plyne z "naší přirozenosti".
Elity jsou vedlejší produkt naší nenažranosti, spočívající v masové snaze mít dříve výsledek svého snažení, než ono snažení samo nastane.

347748

15.4.2016 22:28

RE: Je to úplně jedno.

dub 89.?.?.?

Reakce na 347748

no díky za exkurz do biologie, avšak není řeč o biologii, ale o ustáleném obratu s jasným významem.

jinak bohužel nesouhlas.
a) ty struktury se nevytvořily sami, ale navrhli, prosadili a vytvořili je ti, kteří společnost ovládají, neb jedině oni k tomu mají potřebnou moc a prostředky

b) ve svém příspěvku jst nepopisoval pouze vztah elit k okolí, kdy zcela bez pochyby považují ono "okolí" za otravné mravence, příhodné k využívání a experimentování.
ale tvrdil jste, že nemá smysl se zabývat elitami, protože společnost je jako mraveniště, a i když ji část nebo většinu někdo vypálí, tak zbytek bude nadále pokračovat v "mravenčení".
což jednak neplatí, protože razantnější zásah do společnosti se odrazí ve všem, včetně samotné struktury, funkčnosti a životaschopnosti, a jednak tím říkáte, že se lidé nemají starat o to, co pro ně kdo chystá, a starat se jen o tu svoji kuličku, a když jim halt někdo nasere na hlavu nebo je vykynoží či zbaví práv, je to vlastně jen taková lapálie.

a s tím skutečně souhlasit nemohu.

347768

16.4.2016 1:10

RE: Je to úplně jedno.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 347768

Vy toho ustáleného významu rčení o pštrosovi zneužíváte k zdánlivě brilantní vítězné argumentaci, bez argumentů. Zapoměl jste přinejmenším napsat jakým přínosem by pro mravence, tedy vlastně pro pštrosy bylo nestrkání hlavy do písku, i kdyby tak učinili všichni.
Původní příspěvek (není můj) popisuje mraveniště jako vskutku autonomní, které vnímá některé zásahy vrcholných elit jako přírodní katastrofy. Připouštím že tam nejsou popsáni někteří supermravenci, kteří to "podstatné" mravenčení mají za výsledek spiknutí elit. To je argument , kterému lze jen velmi těžko odolat. Je to podobný problém jako dokázat neexistenci něčeho v nekonečném prostoru.
Mnohdy sice existuje vysvětlení velmi jednoduché, ale vždy jsou v tom "pokroku" (změně) namočeni mravenci jednotlivě či kolektivně "až po uši". To ovšem supermravenci nemohou připustit, neb kýžený výsledek hledání viníka pomocí spiknutí je, že mravenci jsou vždy všichni bez viny.
Náprava "věcí tvých" je poměrně snadná a musí začít u sebe. Může začít třeba tím, že se přestaneme vymlouvat na elity, a všude kde je to v naší moci se obejdeme například bez dluhu, kterého jinak všeobecně uznávané vlastnosti ožebračují mravence (mraveniště). Bude to zkraje bolet neb kulička nebude přibývat jako dříve, nebude to ale jen taková "pochybná vata", ale bude pěkně "tvrdá". A když se podělíme o přebytky s těmi, kterým kupř. nezapršelo, tak se kulička smrskne i do nicoty, ale na tváři úsměv září.

Je někdy lepší nevědět o jaká práva jsme přišli, a o jaká ještě přijdeme, či jak nám kdo nase.e na hlavu, protože by se nám z toho nanejvýš ruce roztřásly tak, že by jsme ani to zasloužené sousto nedonesli do úst.
A pro ty, co na to jdou vědecky bych poznamenal, že informačního pole se nenajíš.

347771

16.4.2016 9:47

RE: Je to úplně jedno.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 347748

KŘESŤANSTVÍ: Máš dvě krávy. Jednu dáš sousedovi


ISLÁM: Máš dvě krávy. Jednu si necháš, druhou vyměníš za manželku.

SOCIALISMUS: Máš dvě krávy. Stát ti obě vezme a dá ti trochu mléka.


KOMUNISMUS: Máš dvě krávy. Stát ti obě vezme a zavře tě.

NACISMUS: Máš dvě krávy. Stát ti vezme obě a zastřelí tě.

EVROPSKÁ UNIE: Máš dvě krávy. Stát ti vezme obě, jednu zastřelí, druhou podojí a mléko vylije do řeky.

TRADIČNÍ KAPITALISMUS: Máš dvě krávy. Jednu prodáš a koupíš si býka. Stádo se zvětšuje a hospodářství roste. Nakonec vše prodáš a jdeš do důchodu.


ČESKÝ KAPITALISMUS: Na dvě krávy si vezmeš půjčku od banky ve výši 1,6 miliardy Kč a odstěhuješ se na Bahamy. Banka posléze zjistí, že to nebyly krávy ze zlata, jak bylo soudním znalcem doloženo, ale dvě rachitické kozy. Rozdíl zaplatí daňoví poplatníci a soudní znalec bez újmy pokračuje ve své živnosti.

AMERICKÁ AKCIOVKA: Máš dvě krávy. Prodáš jednu a nutíš druhou, aby dávala mléko za čtyři. Později najmeš konzultanta, aby zjistil proč to kráva nevydržela a musela být utracena.

FRANCOUZSKÁ AKCIOVKA: Máš dvě krávy. Jdeš do stávky, protože chceš tři.

JAPONSKÁ AKCIOVKA: Máš dvě krávy. Navrhneš je tak, aby byly desetkrát menší a dávaly dvacetkrát tolik mléka. Pak vytvoříš leporelo o chytré krávě nazvané Kravakimono a budeš je prodávat po celém světě.

ČÍNSKÁ AKCIOVKA: Máš dvě krávy. K tomu 300 lidí, kteří je dojí. Vykazuješ plnou zaměstnanost, vysokou produktivitu skotu a zatkneš novináře, který tato čísla zveřejňoval.

BRITSKÁ AKCIOVKA: Máš dvě krávy. Obě jsou šílené.


ITALSKÁ AKCIOVKA: Máš dvě krávy. Nevíš ale, kde jsou, a tak jdeš na oběd.

RUSKÁ AKCIOVKA:

Máš dvě krávy.

Spočítáš je ještě jednou a zjistíš, že jich máš pět.

Spočítáš je ještě jednou a zjistíš, že jich máš 42. Spočítáš je ještě jednou a zjistíš, že jsou jen dvě.

Přestaneš počítat a otevřeš další láhev vodky.


ŘECKÁ AKCIOVKA:

Máš dvě krávy. Obě sníš a požádáš EU o dvě nové.

347776

15.4.2016 15:36

Americka spolecnost nerozlisuje dobro a zlo nebo lez a pravdu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Jestlize za poslednich 30 let se tak vytouzena americka demokracie projevila podivnymi zpusoby jednani aniz by nekdo vyznamny se k tomu vyjadril, pak zpusoby tech " demokratu" pocinaje hledanim duvodu jak napadnout Irak mely prumernym lidem stacit, aby se o tom udelali spravny usudek, kdyz tomu verili.
Svet stale se nedivil americkym volbam, kde se stale tlacili do popredi lide, jejichz puvod mel vztah k Izraeli, coz jiz nyni je rozhodujici kriterium, jak s tim prisla nyni Clintova. Cela ta saskarna podoporovana miliardami dosahla cile, ze vztah k Izraeli je upevnen i snatkami dcer Clintove i Trumpa s vyvolenymi zenichy.Prida-li se k tomu jeste Sander pak uz dilo dokonane jest.
Znamena to, at vyhraje kdokoliv z nich cile bude dosazeno.Vnucuje se myslenka neni jen to vzajemne napadani techto kandidatu, aby ten hloupy lid byl presvedcen,ze vyhraje ten spravny.
Je neuveritelne jak ta mocna propaganda zatmavi mozky miliony Americanu, ze
si vsimaji spise jake ma kdo ma na podium vystupovani, obleceni, ale jejich skutky, puvod nebo zivotopis nikoho nezajima.

347754

Příspěvků: 32

13.04. 07:53 lubosmat  Hodnostári v roli gladiátorov?
13.04. 16:31 udo2  RE: Hodnostári v roli gladiátorov?
14.04. 20:42 lubosmat  RE: Hodnostári v roli gladiátorov?
17.04. 23:44 udo2  RE: Hodnostári v roli gladiátorov?
13.04. 08:32 WAZARI  I kdyby
13.04. 09:03 E.R.  RE: I kdyby
14.04. 10:06 Smokin Joe  RE: I kdyby
14.04. 11:51 E.R.  RE: I kdyby
15.04. 09:42 Smokin Joe  RE: optimismus
14.04. 17:40 Dunn  RE: I kdyby
14.04. 20:08 dub  RE: I kdyby
13.04. 09:05  RE: I kdyby
13.04. 18:22 Satanist  RE: I kdyby
13.04. 11:31 pozorovateľ  O Amerických voľbách je možno aj tak už dávno rozhodnuté
13.04. 14:06  Zbytecne
13.04. 14:53 Pavel p  Bylo by třeba,
13.04. 15:01 Pavel p  RE: Bylo by třeba,
13.04. 19:29 dub  RE: Bylo by třeba,
13.04. 19:48 výjimečné porušení omerty  RE: Bylo by třeba,
14.04. 20:11 Satanist  RE: Bylo by třeba,
14.04. 23:20  Je to úplně jedno.
14.04. 23:43 Vladimír Stwora  RE: Je to úplně jedno.
15.04. 02:05 ignorek  RE: Je to úplně jedno.
15.04. 00:20 herbert  RE: Je to úplně jedno.
15.04. 00:51 E.R.  RE: Je to úplně jedno.....Ále Hovno,nic není jedno....
15.04. 01:03 dub  RE: Je to úplně jedno.
15.04. 10:00 E.R.  RE: Je to úplně jedno.
15.04. 11:28  RE: Je to úplně jedno.
15.04. 22:28 dub  RE: Je to úplně jedno.
16.04. 01:10  RE: Je to úplně jedno.
16.04. 09:47  RE: Je to úplně jedno.
15.04. 15:36  Americka spolecnost nerozlisuje dobro a zlo nebo lez a pravdu

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

42

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 92 čtenářů částkou 12 729 korun, což je 42 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Britský architekt věští zářnou multikulturní budoucnost Praze20.09.19 21:00 Česká republika 1

A je to zpátky: Paříž a Řím tlačí na rozdělování migrantů. Neposlušné země chtějí pokutovat20.09.19 17:39 Evropská unie 3

Kanadský premiér má problém: Před 20 lety šel na karneval za Araba19.09.19 10:14 Kanada 5

Školy v Británii mají problém s babochlapy na záchodech19.09.19 00:28 Británie 4

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 5

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Měnové kurzy

USD
23,47 Kč
Euro
25,85 Kč
Libra
29,27 Kč
Kanadský dolar
17,70 Kč
Australský dolar
15,89 Kč
Švýcarský frank
23,68 Kč
100 japonských jenů
21,82 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,66 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 596,97 Kč
1 unce stříbra
421,78 Kč
Bitcoin
234 220,73 Kč

Poslední aktualizace: 22.9.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 635