Diskuze k článku

Je možný soustavný růst bohatství?

Příspěvků 37

5.3.2016 7:53

Je možný soustavný růst bohatství?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Je to možné,ale jen prací,výkonem a ne spekulací.
V současnosti,je největší brzdou rozvoje,nevyvážené zisky a výdaje.
Dluhy státu,fyzických osob,firem,velice brzdí růst,stačí jenom uvést částku,která jde jen na splácení úroků z půjček,teď ještě splácet půjčku,když to některý stíhají.

346371

30.7.2016 23:24

RE: Je možný soustavný růst bohatství?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 346371

Co znamená soustavný růst bohatství? Z mého pohledu ano. Třeba z pohledu investora si můžeme zvolit akcie firem, ve kterých vidíme potenciál, a osobní bohatství určitě růst soustavně může.

A mluvíme-li o bohatství "světa", tak podle mě potenciál stále není úplně vyčerpán, problémem je však růst populace, takže ten moment může v brzké době přijít.

350997

5.3.2016 8:28

Príčina je úrok

maršal Žukov 82.?.?.?

Cely rast a neustála výroba podradného tovaru je kvôli točeniu peňazí aby sa z nich platili úroky a živili obrezaní paraziti.

346373

5.3.2016 8:30

Je možný soustavný růst bohatství?

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Co je bohatství ? Soustaný růst může vykazovat pouze entropie.

346374

5.3.2016 9:28

když veškerá kultura zdegeneruje

ppppp 78.?.?.?

Na laciné mediální blití, laciný sex, laciné boty, laciné sociální služby ...

tak prece na nejaké bohatsvtí zustane víc, ne? Vypadá to jako tenhle vzorec.
Rekl bych ale, že ani ten by nefungoval, protože nejenom NÁROK, stejne tak PRÁVO máme akorát na dane a smrt. Takže se ptejme hlavne, KOMU roste to bohatství na účet čeho.
Jsme skoupí vuči sobe, a výsledkem je, že jsme obetí ješte více skoupých. Jako v zrcadle. Kde jsme se naučili být skoupí?
Jak to, že neumíme kontrolovat a prípadne zastavit rozhazování penez?

Dneska jsem dával link "do zkratky" toto:
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/385610-v-...

Jak je možné, že už i základní potraviny nekdo takhle manipuluje? Jak je možné, že nekdo ješte dostane dotace na do, co vlastne v dusledku společnosti škodí?
(až není lež to, že podnik chce delat prevážne pro export).
KDO je za tímto a proč?

Otázka není o tom, zda je možný soustavný rust, ale spíše o tom, zda je možné pozdržet soustavnou degradaci hospodárství. Rečem o rustu v současné situaci verí jen naiva. Lidí zatím pribývá, rozumné práce ubývá a je proto zákonité, že na zlepšení chybí zdroje.

346376

5.3.2016 9:38

Trochu podivný závěr

QWSAQ 46.?.?.?

Trochu podivný závěr jinak velice zajímavé a hlavně důležité myšlenky.
Ano, je potřeba vyprostit se z mistrně sestavených ekonomických pastí, které s nekonečným růstem uvažují a vlastně ho berou (předpokládají) za první, hlavní zásadu všeho. Následkem čehož pak ztratila význam slova vytvořit či vybudovat. Veškeré vše se nyní soustředí na to, jak vysát z lidí více peněz. Na nic jiného. Každá nabídka, sleva, činnost - vše motivuje pouze touha vysávat peníze z ostatních lidí a snaha být na vrcholu.
Proto nemohu souhlasit se závěrem článku - je to totiž to úplně samé. Starat a postarat se sám o sebe, protože když tedy uznáme, že v globále se celý svět lépe a lépěji mít nemůže, snažme se tedy být aspoň my těmi vyvolenými... A to je smutné. Kapitálové trhy a burzy jsou tím největším vysavačem.
V moderním světě postrádáme jakoukoliv globální snahu o stanovení cíle. Přitom je to tak prostá otázka!
Kam jdeme? Kam běžíme jako blázni? Nikdo neví, ale všichni se bojí zastavit, aby jim ostatní neutekli.
S nesmyslem o nekonečném růstu souvisí ještě jedna podivuhodnost této doby (čímž netvrdím, že to někdy dříve bylo lepší -to ale neznamená, že to máme pohřbít jako utopii!).
Jedinec NESMÍ vlastnit půlku zeměkoule!!!
Jenže všichni předpokládají opak. Celou, celou zeměkouli si přece můžu koupit - když se budu snažit, když budu úspěšný, když vysaju co nejvíc peněz - všichni ostatní mi ji přece rádi prodají. A že se vám to zdá přehnané? Jaký je tedy ten limit? Ta hranice, která možná je a nebo už není?
Různí Babišové a Trampové se staví na výsluní a další miliony je obdivují a sní o tom, že snad oni sami jednou budou ještě lepší. A že jednou si koupí ještě větší půlku světa... Ostatní ať se přestěhují třeba do Antarktidy.
Prostor Země je konečný. Cokoliv nekonečného na něm nemá místo. A hlásání individualismu namísto snaha o sjednocení společnosti (v úplně jiných než ekonomických a finančních oblastech ale!) je jedem, který tuhle planetu činí víc a víc otrávenou. Se stále lepšími ajfouny se nám tu žije nějak hůř a hůř. Spousta lidí ale přesto tvrdí, že se má dobře a nic jim nechybí. Spoustě lidí vůbec nechybí věci, o kterých snili jako malí. Protože dospěli.

346377

5.3.2016 11:08

RE: Trochu podivný závěr

ppppp 78.?.?.?

Reakce na 346377

Jenomže jedinec toho zmuže jen pomerne málo, již tisíciletí jednáme v sociálních skupinách, pozdeji státech. Na tom se asi shodneme, že jeskynní tlupy by to dnes meli ješte horší, než dríve.

Takže rozhoduje, jakou společenskou jednotku zvolíme jako organizační celek.
Jsme zvyklí na státy, nekomu se to už ale zdá málo. Malý stát má konkurenční problémy stejné, jako "malá" rodina.

S jídlem roste chuť, a nekdo neuznává ROZUMNOU, OPTIMÁLNÍ velikost celku.
Stejne jako když nekdo nezná míru v alkohole.

Ríká se, že žádný strom neroste do nebe. Odvykli jsme si hledat optima, a hledíme na megalomanie. Když jdeme kritizovat Babiše, zeptejme se též, zda podnik Duslo Šaľa (prevážne zemedelská hnojiva, produkce amoniaku) nepotreboval reditele.
Nejde o všem "demokraticky" hlasovat, fungující a také optimální struktura potrebuje své rozhodce stejne jako fotbal, nerešíme jen kvality rozhodnutí.
Když jdeme kritizovat Zemana, poslance, tak si položme nejprve otázku, zda je to možné a efektivní bez nich. Pak až bychom meli uvažovat, jak vysoký ten strom bude, jak velká "firma" je optimální.
Nekdo chce "rímské imperium", nekomu i to je málo, a s toho plynoucí dusledky. Co je evidentní, tak vlastnictví velké vetšiny svetového majetku v rukou 1 % lidí je už mimo realitu.
Dinosaurus je už príliš velký, a i když je navenek chytrý, tak tímhle zpusobem i neschopný žít.

Základní problém ale je, že noha dinosaura mu nechce šlápnout na hlavu, protože neverí, že bez té i když duševne nemocné "hlavy" bude žít. Všichni živíme monstrum, které nás žene na smrt, ale i tak se toho nechceme vzdát, protože vetšina neverí, že bez nej muže být líp. Koukáme kolem sebe, a kolikrát vidíme, že mnozí lidé nejsou lepší. Tak jsme lepší, než naši protivníci, nebo ne?

Jak teď z oprátky ven?
1. Zakázat nereálné/nekryté pujčky a neprimerený úrok (zanedlouho spadnou predtím umele zvednuté ceny bytu).
2. Zrušit veškeré penežní dotace a penežní fondy v hospodárství (upraví se ceny energií a optimalizují investice).
3. Zdravotní a sociální pojišťovnu nechat spravovat státem, co v podstate také mela být domácí úloha státu.
4. Vyradit z politického vlivu mimovládky.

...kolega nade mnou co píše o úroku - proč rozumný úrok v cene služby nenechat být. Ale jenom z jistiny, z toh, co jsem reálne pujčil, ne z cizího. Základní problém je, že banky pujčují cizí (ješte ani nevydelané) peníze.

346381

5.3.2016 12:18

RE: Trochu podivný závěr

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 346381

>Základní problém je, že banky pujčují cizí (ješte ani nevydelané) peníze.

Jo kdyby to byly skutečné cizí peníze, tedy ty od jejich klientů, to by nebylo tak zlé, pokud by za jejich použití na úvěry dávali bakšiš. Oni ale půjčují něco co vůbec neexistuje a ještě za to chtějí nekřesťanský (negojimský) úrok, takže v tomto jsou ti mohamedáni pro zachování druhu homo sapiens sapiens daleko užitečnější.

346389

5.3.2016 10:49

článek je nesmysl

opus111 89.?.?.?

Článek je nesmysl a evidentně jej psal človek, který nemá vůbec tušení o ekonomických souvislostech.

Tvrzení, že tří měsíční výstup o výši HDP je extrémně krátký časový úsek, tak toto samotné tvrzení je naprosto bezbřehý blábol a také autor jej nijak nedokazuje, nemá čím.

HDP rozhodně nemusí vždy růst, ale úzce to souvisí s inflací. Pokud je například roční inflace 2% a HDP poskočí o 2%, tak reálný růst produkce je nula %. Z toho je jasně vidět, že inflačně může HDP růst neustále, nemá žádné fyzické ohraničení.

Něco jiného je reálný růst HDP, viz například poslední dva roky Sobotkovy vlády roste (4,8%) výrazně HDP při nulové inflaci. Znamená to, že se skutečně reálně zvyšuje životní úroveň občanů ČR, zvláště je to vidět v položce "domácí spotřeba", která táhne růst HDP v ČR nejvýrazněji.

Uveďme zajímavé srovnání produkce ČR v roce 2015 s produkcí ČR v roce 1989.

V roce 1989 dosáhla ČR HDP ve výši 570 miliard tehdejších korun, což po zohlednění inflace činí 570 x 9 = 5 130 miliard

Současná výše HDP v ČR, po 26 letetch kapitalismu, je přibližně 4 200 miliard.

Zde vidíme, že současný kapitalistický útvar, ČR, produkuje reálně výrazně méně než v roce 1989.

Jen tento jednoduchý příklad ukazuje, že polemiky v článku o neudržitelnosti růstu HDP jsou předkládány s nepochopením souvislostí a autor evidentně nerozumí ekonomice a jejím naprostým základům, jako je vyjádření HDP ve "stálých cenách" apod.

346379

6.3.2016 9:33

RE: článek je nesmysl

pavt 37.?.?.?

Reakce na 346379

Obávám se, že v tom výpočtu, jak jsme na tom teď špatně, máte někde chybu - předpokládám, že bude v tom zajímavém koeficientu 9, nevím, jak jste k němu došel.

HDP v roce 1990 byla 672 miliard, v roce 2013 4086 miliard. Nejjednodušší je v tomto ohledu přepočet na USD na obyvatele, tím se lehce vyhneme inflačnímu přepočtu.

V roce 1990 byl tedy HDP na obyvatele 3070 USD, v roce 2013 19 871 USD. Při započtení dolarové inflace a přepočítání na hodnotu v roce 2013 je HDP na obyvatele v roce 1990 5471 USD. Jinými slovy, HDP se za tu dobu téměř 4x zvýšil.

Čímž vůbec nechci naznačit, že se 4x zvýšila životní úroveň, to každý vidí, je tu mnohem vyšší zadlužení, na druhé straně se za tu dobu výrazně sanoval vnitřní dluh například na údržbě nemovitostí atd. Ale HDP nezpochybnitelně vzrostl...

346445

6.3.2016 14:24

RE: článek je nesmysl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 346445

>...že bude v tom zajímavém koeficientu 9...

Ta devítka je vyjádření pádu měny za tu dobu na 1:10 , což činí vzrůst inflace o cca 1 000% a pán tak tomu kapitalizmu ještě notně nadržuje. Jenže u průměru mzdy cca 3 150 Kčs v r. 1989, což je ve stejném přepočtu s tou devítkou cca 28 350 Kč aktuálních, tak tam to tomu kapitálizmu trvalo víc jak jednu generaci, nežli se sem na srovnatelnou úroveň dobelhal. A protože pokrok v technologiích by rostl téměř stejně jak se za tu dobu událo, přičemž mzdy by za socializmu samozřejmě rostly rovnoměrně rovněž, dá se předpokládat, že nebýt toho plyšáku, byli bychom na tom nyní v životní úrovni lépe, nežli je na tom kdokoliv ve světě dnes a to i při případném snížení fondu pracovní doby na hlavu. O vyvarování se všech těch trablů jenž nám nyní již dokonce hrozí i likvidací, ani nemluvě.

A to vše padá na hlavy komunistů-gojímů, kteří se dali tím Marxovým ateizmem zblbnout k budování Ráje bez Boha, což bez podřízení se lidem dané svobodné vůli vůči této autoritě alespoň v rámci DESATERA, jim dodnes v tom co mají mít mezi ušima, nedochází. Přitom existence transcendentna nazývaného Bůh, podpíraná dosud pouhou vírou přinášenou "výběrem nepřesných neúplných kopií neexistujícího originálu" - Biblí - je již víc jak dekádu potvrzena i materiálními artefakty toho doslova nejtěžšího kalibru - areálem pyramid v Gíze - který je archivací inteligentního záměru na vytvoření vhodného prostředí ve vymezeném prostoru Vesmíru - Sluneční soustavy.

Záměru vytvoření vhodného prostředí? Ale k čemu?

Inu ono i to transcendentno je hravé, jak vidno kam až oko ve Vesmíru dohlédne a tak je ta Sluneční soustava určena k experimentování s oživením hmoty až do formy "být k JEHO obrazu". Zatím se MU to moc nedaří a tak se musí čas od času provádět korekce. Někdy i hodně drsné. Bezmála totální. Ta poslední - potopa světa – ta však jak se ukazuje taky nenaplnila požadovaný stav. No a protože sociálizmus jenž ho měl dosáhnout se trapně ztrapnil bezbožným ateizmem, padne ta následná korekce na zbožný zbožní trhovizmus.

A nastane pláč a skřípění zubů s prosebným zalamováním rukouch, že jestli ono přece jen nebylo lepší nechat ty komunisty u moci a zkorigovat jim tu bezbožnost, když už jsou na to i nástroje vědy, které se oni drží jako hovno košile a zaměnění jejich víry v ateizmus za poznání transcendentna by tedy pro ně mělo být projevem zcela přirozeným... no a není-li již příliš pozdě, pak je jistá naděje na pokračování té vize v Ráj na Zemi....není-liž to pravdou milý Watsone? [mrknutí jedním okem]

346460

8.3.2016 13:41

RE: článek je nesmysl

opus111 89.?.?.?

Reakce na 346460

Ano, máte pravdu, ta devítka možná i trošku změkčuje celou realitu. Koeficient 9 nyní uvádí především SSZ, kde se tímto koeficientem přepočítávají příjmy v roce 1989 pro potřeby výpočtu důchodů v roce 2016.

Ale jestli 9 nebo 10 není vůbec podstatné.

Pointa mého příspěvku byla v tom, že k objektivnějšímu hodnocení, zdali skutečně reálně jsou větší tlaky na zdroje pro vyšší reálnou výrobu, tak je nutno se dobrat čísla o reálném růstu.

Článek se totiž snaží podsouvat myšlenku o neudržitelnosti růstu potřeby zdrojů pro stále nekončící růst.

Ve skutečnosti, konkrétně ČR je na tom se spotřebou zdrojů výrazně pozadu za obdobím roku 1989.

Co se týče přepočtu na USD, tak je to od předešlého přispěvatele zavádějící, jelikož nebral v úvahu inflaci USD. V roce 2016 si za USD koupíte 5 x méně než v roce 1989.

Ale pro pochopení pointy mezi růstem v číslech a růstem reálným není potřeba nějakých přepočtů, opravdu stačí ten inflační koeficient 9.

346547

5.3.2016 10:58

Investování či obchodování na kapitálových trzích je vhodným nástrojem. Pokud ale nemáte potřebné znalosti,

arbitr 194.?.?.?

placas pitomosti a blbnes tu lidi o nabyti potrebnych vlastnosti... tohle byla pravda tak pred 50 lety kdy akciovy trh byl v podstate pevny- to znamena temeer predvidatelny na zaklade pomerne jednoduchych ukazatelu treba P/E ratio. Kdyz toto bylo mene nez 10 tak jsi mel skoro jistotu ze firma bude prosperovat, poroste a mozna bude platit i dividendy.

tohle se ovsem zmenilo - samozrejme ve stare dobre americe nastupem zidovskych "corporate raiders" cesky korporatnich najezdniku ci nicitelu.
Jmena jako Icahn, Boesky a dalsi zajordanci jsou tam za vodou znama ci byla znama ale uz zapomenuta.


Dale prisly diky bankerum Leihman Bros a dalsimi zajordaskymi bankeri Real Estate Bubble - cesky stavebni bublina - kde nenazrani bankeri a makleri pujcovali penize i tem, kteri nemohli splacet.

Potom prisla era tak zvanyc Jedovatych balicku, kde se nesplatitelne hypoteky daly do kupy a prodaly jako balik nenazranym investorum.

pak prisli zase zajordansti podraznici kteri "pane Boze" si dovolili okradat a podvadet soukmenovce - nejhlavnejsi predstavitel je Madoff ktery ted "dela" neco kolem 20+ let.

pokud se spolehas na investicni poradce fondu Buh te potes, vetsina z nich ti prodaji jen aby meli komise, a pak na tebe serou, a kdyz k nim prijdes brecet tak ti reknou "nojo to je prece trh"

S analytiky je to jako s predpovidanim pocasi - reknou to spravne az potom

Zaver, pred vice lety to bylo docela uspesne +- ale ted s nastupem currency spekulators a computer trading...

pokud mi neveris, podivej se na analyzy treba Patrie, a ta je jeste dost dobra..

346380

5.3.2016 12:32

pan autor

martin bares 85.?.?.?

tady na nás něco vychrlil.

Že se maj lidi starat, to je jasná a zásadní věc. Že nemají být myšlenkově líní, to taky.

Že mají jít hrát na burzu.....................autore, ty ses probudil, nebo seš tak.....
prostě neoliberální blábol.

Už vidím pradlenku z Marylandu jak vsadila poslední dolar a teď je milionářkou. A chytráka Carnegieho jak pomáhá lidem do nebeských výšin úspěchu....aby pak skákali z mrakodrapů z oken.

Vy jste se z tý Ameriky pane Dvořák asi pomát. Ale nejste jedinej, to Vás omlouvá.

Ještě k praktické stránce:
Nejdřív musíš nahamounit hodně peněz (třeba chozením na směny, prací přesčas, tak jak to dokázal náš Babiš, nebo Bakala, Klaus a další), abys na tý burze chvilku vydržel a ty různý tituly a komodity si pořádně prohlídnul, něco prohrát - to už ti burziáni zaříděj, abys měl, tak říkajíc motivaci dostat to zpátky a pak se tedy musíš snažit dostat to zpět stůj co stůj, občas musíš přihodit, no a pak už nic nemáš a nagelovaní a navonění kamarádi tě přestanou zdravit.
A pohádky je konec.

Takže se autore jdi vycpat, příručky jak dosáhnout úspěchu a to zaručenýho, znám.

Něco ke čtení by od tebe nebylo?????????
[bliji]

346391

5.3.2016 13:40

Uťahujte opasky, ozdravíte ekonomiku!

lubosmat 78.?.?.?

Otrasný nezmysel v našej dobe neokoloniálnej.

Zahraničné „investície“ do dopredu podhodnotených ekonomík vytvárajú podmienky pre kumuláciu – resp. „vysávanie“ kapitálu z trhového prostredia ohraničených národných štátov, smerom mimo ich historické hranice.

Prečo bolo a je toľko jačania o nutnosti privatizácie, o znovuobnovení trhových mechanizmov, o nutnosti sprístupniť domáce trhy zahraničným investorom, o ideách bohatých podnikateľov a chudobných štátoch, o tom ako bohatí zo zvyškov svojej prosperity uživia všetkých, ktorí budú akceptovať tieto princípy „liberálnej demokracie“?

Pozrime sa dookola a pochopíme!

Aby sme nemohli, vlastným rozhodovaním „trebárs v politickom volebnom cirkuse“, kde ide naozaj mnohým politikom, hlavne „zapredancom“ o veľa a o všetko, reálne niečo zmeniť.

Zahraniční „investori“ priam z hnusom pozerali na tzv. „Zamatovú revolúciu“ a následné rozdelenie bývalej ČSSR na dva nesamostatné štáty. Ako sa Vám to podarilo? Bez krvi a zbytočných obetí? Veď nám to tak krásne naplánovali a my nič, len pivo a borovičku sme si pili pár rôčikov sami.

Ešteže si napravili svoje renomé v bývalej Juhoslávii a teraz na Ukrajine, a vlastne aj investície do arabského sveta im celkom vychádzali, pokiaľ sa im do toho podniku opäť nezamiešalo „všetkými“ nenávidené Rusko.

Na telách hostiteľských "štátnych" ekonomík sedia tučné pijavice nadnárodných korporácií (finančných, vojenských, potravinárskych, nábytkárskych, odevných, automobilových, filmových ...) a my chceme liečiť hostiteľa ako v stredoveku, púšťaním „zlej prebytočnej krvi“ žilou.

Šíria medzi nami nenávisť a xenofóbiu, jedni nenávidia západ, druhí východ. Peniaze nás ovládajú a v rukách falošných čarodejov podporujú chaos a rozvrat súčasnej civilizácie.

Ľudia všetkých štátov vrátane USA sú vtiahnutí do rovnakej pasce, rozhodovanie o svojom osude si zamieňajú s podsúvaným politickým cirkusom, kde nezáleží na tom, kto má argumenty alebo nedajbože pravdu, ale na tom, z ktorej kopy peňazí je ten ktorý kandidát podporovaný.

346396

5.3.2016 13:43

Ono už to VyDělání je schizofrénní postup

Sasin 178.?.?.?

Páč z toho roste špatné bohatství. Vznikají na základě toho podivné nároky rostoucího plnění v budoucnu, které mají naplňovat zpravidla nezúčastnění nebo přímo ti, kterým to bohatství bylo z kůže odřeno.
Očem je to probouzení lidstva, které se staví proti odírání z kůže je pro mnohé stále ještě záhadou. Takovým se růst zdá být přirozeným výsledkem jejich zpravidla podivného snažení. K chápání živobytí tak, že co si sami neudělají má patřit do obecného podlu všech se budou těžce prokousávat.

Některým spadne čelist až do obecních podílů spadnou zdroje a rozhodování. To bude doba, gdy z této země neodejde do ciziny ani zlámané grešle a všechna blahorodí chrápající v parlamentní kantýně budou vyhozena na hnůj.

346397

5.3.2016 17:57

ANO - soustavný růst bohatství je možný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Celá lidská historie to dokazuje. S výjimkou poválečných propadů neexistuje (v celosvětovém měřítku) žádný případ, kdy starší generace se měly lépe, než jejich potomci.

Toto mé tvrzení však platí jen za předpokladu, že lidé budou respektovat dva základní přírodní zákony. Které?

1. Základní zákon všeho živého. Ten zní jednoduše. Je třeba se množit rychleji, než hyneme. Nedokážeme-li to, vyhyneme. O růstu pak nemá smysl hovořit.

2. Zákon kauzality. Bohatství musí spravovat lidé, kteří je vytvořili. Jen ti je dokáží řádně udržovat a zvětšovat. Historie nám ukázala, kterak sociální blud o tom, že bohatství patří "nám všem", vede do pekel. Jen úplný slepec nevidí, jak miliarda Číňanů hladověla, dokud tam všechno patřilo všem. A jak obrovsky vzrostlo bohatství Číny, když je začali vlastnit a spravovat jeho skuteční tvůrci.

Jednoduché, ne? [mrknutí jedním okem]

346405

6.3.2016 1:28

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 97.?.?.?

Reakce na 346405

Velice naivni povidani na urovni zakladni skoly. Vazeny pane, podivejte so do knihy na ucty a cisla a uvidite tam pravdu. Stejne uvidite pravdu v uctech statu pokud vam ukazi spravna cisla , o cemz pochybuji. Cisla nelzou , lidi lzou. Ideologie jsou nastroj na vysvetleni lzi lidem aby jim tyto lzi znely jako pravda. A to je to co vy zde produkujete ideologicke pohadky. Prectete si knihy pana jmenem Hajlamard Keynes , ktery byl nejznamejsim ekonom v 20 stoleti britskeho puvodu. A jeho nejznamejsi kniha pojednava ekonomii miru a v podstate je o zvysovani produkce a co s tim delat aby vse fungovalo. To je jak zabranit nadvyrobe a tim ekonomickym krizim a v dusledku toho valkam . A pak se clovek musi zastavit a zamyslet se nad tim , jestli se zde dneska nejedna o versi Keynesianske ekonomie v 21 stoleti a jak mit pomaly rust bez krizi.

346435

6.3.2016 11:54

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 346435

> Cisla nelzou , lidi lzou.

Naprostý souhlas. Proto jsem zvolil jako pozitivní příklad Čínu. Mohu přidat ještě jeden negativní. KLDR. Tam dodnes "všechno patří všem". A většina tamní populace hladoví.

Za doporučení četby děkuji. Na revanš Vám také něco doporučím. Analýzu Keynesových omylů. Najdete ji zde http://www.mises.cz/database/literatura/18_selhani... [smích]

346452

6.3.2016 13:04

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

hc 90.?.?.?

Reakce na 346452

V KLDR nepatří "všechno všem". V Československu nepatřilo "všechno všem". V dohledné minulosti nikdy nikde nepatřilo "všechno všem". Zjednodušujete až do zjevných bludů.

346455

6.3.2016 13:43

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

Sasin 178.?.?.?

Reakce na 346452

-je třeba se množit rychleji, než hyneme.
-bohatství musí spravovat lidé, kteří je vytvořili.

Tyhle pravidla Ferengů ještě neznám.

ad1
KLDR. Tam dodnes "všechno patří všem".
Korea je ve skutečnosti stále dynastická monarchie s tím rozdílem, že jižní maká na ussa a severní na Kima.
Něgde jsem četl, že darebáci a chytráci na smrtelné posteli obrací kabáty. Mises prý plakal, že řídit rozvoj společnosti penězy z ničeho je zločin. Ale to asi nebyl ani tak jeho nápad. Darwin prý taky až před odchodem pochopil, že člověk není z opice, ale na svůj rozvoj bral ty peníze od Miseho. Muheeeeeeeee

346458

6.3.2016 17:03

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 346458

> Tyhle pravidla Ferengů ještě neznám.

Nic si z toho nedělejte, pane Sasine. Nejste sám. Drtivá většina lidí nezná ani základní přírodní zákony. A proto také vůbec nerozumí světu okolo sebe. Dokonce jsem se zde setkal i s takovými "znalci", kteří si pletou přírodní zákony se zákony džungle. Mimochodem. Kolik Vy byste si troufl vyjmenovat (z těch mnoha tisíců dnes již objevených) přírodních zákonů?

> Mises prý plakal, že řídit rozvoj společnosti penězy z ničeho je zločin.

Pokud jsou "peníze z ničeho" tak strašlivým ekonomickým zločinem, ukažte nám, JAK VZNIKAJÍ PENÍZE Z NĚČEHO. Tedy jak by podle Vás měly vznikat nové peníze vůbec. Touto otázkou samozřejmě nemyslím tisk nových papírových peněz, ale metodu, kterou se nově vzniklé peníze mají správně dostávat k lidem. Moc se Těším na to, co objevíte. [smích]

346472

6.3.2016 18:29

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

Sasin 178.?.?.?

Reakce na 346472

Peníze smí přijít na svět jedině tak, že je buď každý nafasuje na ksicht.
To znamená, že každý má být investorem, který tak pomocí nich usnadňuje pouze směnu mezi ostatními. Tím je ve skutečnosti solidární.
Nebo by musel měnit jen to, co vlastníma rukama vyrobil. Už by nebyl solidární.
To už by polovina národa, ale musela umřít hlady a nudou, páč by neuměla svůj život ničím obhájit. Tudíž chápete, že věta "je třeba se množit rychleji, než hyneme" má zvrácený smysl a tomu odpovídá charakter této úpadkové civilizace.

Všechny ostatní způsoby jak čarovat peníze přes dluh jsou podvod, páč žádný doklad, papír ani slib žádný přírodní zákon nezná. Jediný smysl takové peníze mají v dluhu, kterým si ti, co si dovolují peníze bez dovolení všech ostatních vydávat za pravé přivlastňují "právo" je vymáhat. Opět zákon, které vesmír nezná.

Pravidlo Ferengů 11 - I když je to zadarmo, vždycky to můžeš koupit levněji.
Myslím, že to myšlení je výstižné až až. Muheeeeeee

346474

6.3.2016 18:34

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 346472

JAK VZNIKAJÍ PENÍZE Z NĚČEHO. Tedy jak by podle Vás měly vznikat nové peníze vůbec.

Pletete si bankovky a peníze. Bankovky vytiskne státní banka státu. Hodnotu peněz , tedy počet bankovek za konkrétní věc, běžně stanoví dohoda kupce a prodávajícího. Alespoň několikrát to tak v historii bylo, než se toho ujali socialističtí kabbalisti. [chechtot]

346475

8.3.2016 13:53

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

opus111 89.?.?.?

Reakce na 346475

Rozumím tomu jak to myslíte, ale přesto bych navrhnul mírně jinou terminologii.

To, co vy nazýváte hodnotou peněz, bych raději nazval cenou peněz.

Bankovky a mince mají svou nominální hodnotu a nemyslím si, že hodnota peněz by měla být zásadně něco jiného než nominální hodnota.

Spíše bych tedy hovořil o ceně peněz, kdy při hyperiflaci se mohou peníze stát dokonce bezcennými.

346550

6.3.2016 18:39

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 97.?.?.?

Reakce na 346452

Ja si to rad prectu , neb pan Keynes mne zajima delsi dobu. K te Severni Korei, Cine a jejich ekonomii , dnesni mezinarodni ekonomie , ktera je provadena vuci Korei je vice! natlakova politika nezli ekonomie a nenchaji diky prekazkam vstoupit Koreu na mezinarodni trh. To je ta strasna sila mezinarodnich banek. Stejne prudky narust ekonomie v Cine je v dusledku mezinarodnich bankovnich monopolu , ne diky cinske ekonomicke schopnosti i kdyz zrejme Cinane jsou schopni lidi. I kdyby by vse fungovalo na zaklade ciste ekonomicky rizene spolecnosti "neviditelnou ekonomickou rukou", na zaklade volneho trhu ,narust by probihal podle jinych krivek , pokud by se jejich ekonomie mohla rozvinout , presto ze existuje ekonomicky tlak z Ameriky, neb v dnesni dobe levna pracovni sila neni jiz zase takova vyhoda nebo roboti nahradi vse. A tak nejsem si jisty jak funguji dneska !! ekonomicke rovnice pana Keynese, ci rovnice jinych dobrych ekonomu ze starsi skoly. Amerika za Reagana nebyla Keynesovska ale za Obamy je Keynesovska , a Amerika se pohybuje mezi ruznymi modely ekonomie zrejme diky politiky ,ktera v dane dobe u rizeni statu . Ale mne se zda , ze ta celosvetova ekonomie je diky computerum uplne jina , a jestli ekonomicky trh bude nasycen jak ho budou kontrolovat a co nabidka a poptavka. Tudiz se mi zda , ze se jedna o umele vytvareni nedostatku na ekonomickem trhu, pomoci krizi, ekonomickych bublin, pommoci dluhu a tim a tim vytvorit ekonomicky kontrolni system nedostatku. Zatim jsem nenasel nic na o moderni ekonomii , co bylo mozno rychle precist a pochopit a bylo to presne jasne popsani toho co probiha. Mozna , ze masove Arabske uprchlictvi do Evropy je jednim z nastroju moderni Keynesovske ekonomie.

346476

6.3.2016 22:50

Soustavný růst neexistuje.

Sasin 178.?.?.?

Reakce na 346476

Rostlina, která už neroste, uvadá, schne a padne.
To je špatné pochopení světa, páč rostlina může žít bez růstu i staletí, páč jen obnovuje a sílí. Přikládám jen pro pořádek.
Vyžene jen tolik potřebné omladiny, která zajistí přeměnu chybějícího světla a nachytá jemné energetické rezonance, manu nebeskou. [smích]
To není ale případ západního světa.

Západní svět, veden zbytečným a steroidovaným růstem, za účelem udržení si nakradených majetků za cenu ničení lidí a technologií, které by vedly k soběstačnosti každého přímo osobně, prostě zvadne, uschne a padne.

Byla tu hláška, že " vlastnit má ten gdo tvoří". Gdo tedy doopravdy tvoří?

Podle čeho se pozná "ekonom", který je přeplácen za to, že radí špatně?

346487

6.3.2016 13:26

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

zamp1 90.?.?.?

Reakce na 346405

1. Základní zákon všeho živého. Ten zní jednoduše. Je třeba se množit rychleji, než hyneme.
Množení jde zařídit velice snadno, správným nastavení daňové politiky.
Bohužel naše vlády ať zprava nebo zleva už 25 let podporují množení pouze hnědé populace.
Nesmrdí tu něco?

2. Bohatství musí spravovat lidé, kteří je vytvořili.
Jak tomu rozumět.?! Továrník, nebo odborová rada?
Slyšel jste někdy o tom, že v Číně (když se s ní oháníte) je vedoucí silou Komunistická strana Číny?
Že tam občas někoho popraví za korupci?
Není vám divné, že při uplatňování těch správných hospodářských principů vznikly dvě nejstrašnější války?

Do pekel vedou zjednodušené pohledy na složité věci.[zmaten]
Poslechněte si občas Pjakina a přestanete žít na začátku 20. století.

346456

7.3.2016 11:44

RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 346456

Děkuji všem za reakce, dámy a pánové. Na závěr vysvětlím
> Jak tomu rozumět.?!

Zákon kauzality je základem všech přírodních zákonů. Jednoduše řečeno - každá příčina má svůj následek a každý důsledek svoji příčinu.

V této diskuzi hovoříme o BOHATSTVÍ. To nějak vzniká. Schopnost organizovat a motivovat lidi k tvorbě bohatství má jen mizivý zlomek populace. Tito lidé jsou skutečnými tvůrci bohatství. Lhostejno, zda se to někomu líbí či nelíbí.

Nyní pohlédněme, kdo dnes rozhoduje o užití stále větší části vytvořeného bohatství? Jeho skuteční tvůrci? Nikoliv. Politici uchvátí stát a změní jej v daňovou dojnou krávu. Jenže! Oni nevytvořili zhola nic. Oni ničím neprokázali, že jsou schopni bohatství řádně spravovat. A důsledek? I ty nejvyspělejší země (Japonsko, Německo, USA, ...) jsou stále více zadlužené. A politici mrhají, mrhají a mrhají. Ať už v nesmyslných megalomanských projektech (ve starověkém Římě stavbou kolosea, v současnosti horentními sumami na konání Olympijských her) nebo nesmyslným utrácením za zbrojení. Pokud politici dané země dělají obojí, viz např. Řecko, úpadek je nevyhnutelný.

Závěr? Dokud budou podstatnou část národního bohatství spravovat nic neumějící, za nic neodpovídající a heslo "po mně potopa" vyznávající lidé (čtěte politici), bude tím porušován zákon kauzality. A věřte, že žádný z přírodních zákonů nelze dlouhodobě porušovat bez trestu. Je mi líto.

346506

5.3.2016 19:35

Každý růst má své meze ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Pokud jde o to vykrást další zužitkovatelné a především zpeněžitelné produkty přírody, určitý, a to časově velmi omezený růst je ještě možný. Tímto se jistě řídí bezohlední finanční predátoři, jejichž heslem je po nás potopa a žijeme právě teď. Další generace, nyní bezstarostná a se sluchátky v uších, je ale budou proklínat. Ještě větší problém je s distribucí bohatství. Stále více a rychleji dochází k tomu, že nově vytvořené hodnoty si bezostyšně přivlastňuje stále užší elitářská minorita psychopatických vlastníků bank a korporací,kteří fyzicky na nic nesáhnou, zatímco miliardám naivních, udřených a poslušných otroků jsou odsypávány na lékárnicjých vahách odvážené drobečky (Západ) nebo posílány jen lži,intriky, "barevné" revoluce a "humanitární" bída či dokonce bomby (zbytek světa). To nemůže z dlouhodobé perspektivy dopadnout dobře. Psychopatickým zločincům je to však jedno. Ostatním by nemělo, zejména pokud mají děti, mozek a svědomí

346417

5.3.2016 22:38

RE: Každý růst má své meze ...

martin bares 85.?.?.?

Reakce na 346417

"se sluchátky na uších" a tak dále: dobré!: [naštvaný]

346429

6.3.2016 8:43

Placený článek

NoBody 90.?.?.?

Investování a obchodování na kapitálových trzích? Nejlepší způsob jak krást a vytvářet neexistující peníze.

Planeta je stále stejně velká a měnící se, lidí je čím dál víc, zastavěná plocha roste, spotřeba je čím dal větší a nerostných surovin je čím dál míň. Výsledek toho je snad jasný a logický. Růst nemůže být nekonečný, zůstává-li se na jedné planetě.....

Tato civilizace nemá daleko k pádu.....

346441

6.3.2016 12:32

Soustavny rust bohatstvi ? Teoreticky ano, ale

QuoVadis 178.?.?.?

Teoreticky je soustavny rust bohatstvi mozny...Ovsem je ovlivnen mnozstvim prirodnich zdroju, ktere nejsou neomezene...

Takze jak zbohatnout ? But "ukrast" jinym statum jejich prirodni zdroje (treba i "privatizaci"[mrknutí jedním okem], nebo si vymyslet nastroje, ktere na prirodnich zdrojich nezavisi.. A v tom je finacni prumysl velice vynalezavy...

Jednim z hlavnich duvodu rasovych a ozbrojenych konfliktu ve svete je skutecnost, ze USA predstavuji sice jen 5% svetoveho ovyvatelstva, ale techto 5% ovytaletstva spotrebuje 25% uhli, 26% nafty a 27% zemniho plynu z celkove svetove produkce ! (World Watch Institute) A jelikoz takove zasoby nemaji, tak je nekde brat musi...Bud valkami nebo privatizaci a smlouvami jako TTIP....

Globalizace, s tim spojena privatizace a dolar jako svetova mena tuto situaci podporovaly a udrzovaly, ale Cina a BRICS staty se proti tomu stavi. Nebyli prvni .. Hussain a Kaddafi se take chteli zbavit zavislosti na US-dolaru... A jak skoncili, to vi kazdy...

346454

6.3.2016 21:03

tento pán popisuje

ppppp 78.?.?.?

ako, prečo dotácie škodia
http://ekonomika.idnes.cz/kritika-evropskych-dotac...
Súhlasím s ním.

346481

8.3.2016 13:08

Dotácie sú často nesprávne zamieňané s pojmom investície.

lubosmat 212.?.?.?

Reakce na 346481

Podľa mňa najzákernejší dopad „Dotácií“ na ekonomiku je v tom, že zvonka dotovaná ekonomická jednotka si neuvedomuje, že je zavádzaná a motivovaná k nesprávnemu pohľadu na to, ako má fungovať trhová, alebo lepšie povedané zdravá ekonomika.

Predstavme si deravý hrniec, z ktorého vyteká voda ako z riečice. Dolievanie vody vytvára udržiavaním určitej hladiny v hrnci dojem, že je vlastne všetko v poriadku a nič netreba opravovať.

Takýto stav sa dá udržiavať až dovtedy, kým sa neutrhne prehrdzavené dno hrnca, každému je jasné, že takýto hrniec treba zahodiť, ale čo so zruinovanou ekonomikou?

346539

7.3.2016 7:29

Ano ale omezeně. HDP je blbost

luigy 78.?.?.?

Já by jsem měřil bohatství národa podle toho kolik si toho můžu koupit.
A né HDP. HDP neznamená bohatství národa. https://cs.wikipedia.org/wiki/Hrub%C3%BD_dom%C3%A1c%C3%AD_produkt

Já by jsem měřil kolik si za průměrný plat můžu koupit bochníku chleba, nebo rohlíku. Nebo jak dlouho musím pracovat, aby zaplatil nájem nebo si koupil byt.

Vůbec bych nemeřil, že budu pracovat jeden rok abych si koupil nové auto. Snížením ceny aut došlo díky technologickému pokroku. Ne díky tomu, že mám větší plat než před 20 lety.

Ale i ta průměrná mzda je zavádějíci. Kolik % lidí dosáhne průměrné mzdy ?

346494

7.3.2016 11:43

Trvalý růst díky negativním antropogenním vlivům a omezenosti zdrojů možný NENÍ

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Samozřejmě nekonečný růst na jedné planetě být nemůže. Současná spotřeba zdrojů - některých surovin ano, ale někde zase bude klesat. Použité suroviny se dají přepracovávat, stejně jako těžit méne výnosná ložiska, ale k tomu je potřeba energie. Takže momentální růst je dost svázán s lacinou energiií a fosilními zdroji, teré ovšem postupně ovlivní klima. Mimo to růst musí narazit na další negativní antropogenní vlivy, jako vyčerpání a eroze půdy, kontaminace odpady a chemikáliemi atd.

346505

Příspěvků: 37

05.03. 07:53  Je možný soustavný růst bohatství?
30.07. 23:24  RE: Je možný soustavný růst bohatství?
05.03. 08:28 maršal Žukov  Príčina je úrok
05.03. 08:30 výjimečné porušení omerty  Je možný soustavný růst bohatství?
05.03. 09:28 ppppp  když veškerá kultura zdegeneruje
05.03. 09:38 QWSAQ  Trochu podivný závěr
05.03. 11:08 ppppp  RE: Trochu podivný závěr
05.03. 12:18  RE: Trochu podivný závěr
05.03. 10:49 opus111  článek je nesmysl
06.03. 09:33 pavt  RE: článek je nesmysl
06.03. 14:24  RE: článek je nesmysl
08.03. 13:41 opus111  RE: článek je nesmysl
05.03. 10:58 arbitr  Investování či obchodování na kapitálových trzích je vhodným nástrojem. Pokud ale nemáte potřebné znalosti,
05.03. 12:32 martin bares  pan autor
05.03. 13:40 lubosmat  Uťahujte opasky, ozdravíte ekonomiku!
05.03. 13:43 Sasin  Ono už to VyDělání je schizofrénní postup
05.03. 17:57  ANO - soustavný růst bohatství je možný
06.03. 01:28  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
06.03. 11:54  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
06.03. 13:04 hc  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
06.03. 13:43 Sasin  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
06.03. 17:03  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
06.03. 18:29 Sasin  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
06.03. 18:34 výjimečné porušení omerty  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
08.03. 13:53 opus111  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
06.03. 18:39  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
06.03. 22:50 Sasin  Soustavný růst neexistuje.
06.03. 13:26 zamp1  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
07.03. 11:44  RE: ANO - soustavný růst bohatství je možný
05.03. 19:35  Každý růst má své meze ...
05.03. 22:38 martin bares  RE: Každý růst má své meze ...
06.03. 08:43 NoBody  Placený článek
06.03. 12:32 QuoVadis  Soustavny rust bohatstvi ? Teoreticky ano, ale
06.03. 21:03 ppppp  tento pán popisuje
08.03. 13:08 lubosmat  Dotácie sú často nesprávne zamieňané s pojmom investície.
07.03. 07:29 luigy  Ano ale omezeně. HDP je blbost
07.03. 11:43  Trvalý růst díky negativním antropogenním vlivům a omezenosti zdrojů možný NENÍ

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

37

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 88 čtenářů částkou 10 984 korun, což je 37 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: CZ4720100000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

Bitcoin:
165eUVffx5CuUNwr12JbqqZi6AtrbN22Y7
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Chcete volit ty, kteří rozhodli o církevních restitucích? Tady jsou 18.10.17 22:11 Česká republika 2

Feminacistky rozjely další nenávistnou kampaň proti mužům18.10.17 21:13 USA 1

Evropská komise: Necháme města otevřená pro migranty, ale postavíme všude diskrétní bariéry proti teroristickému útoku18.10.17 20:00 Evropská unie 1

Usnesení sněmovny k lithiu18.10.17 19:12 Česká republika 0

Skutečná tvář Ivana Bartoše17.10.17 21:27 Česká republika 4

Vídeň po volbách: Hate demonstrace proti "nacistickému" Rakousku16.10.17 19:33 Rakousko 2

Česko má přijmout 200 tisíc cizinců na práci, navrhl Pilný z ANO16.10.17 05:40 Česká republika 2

Bitcoin už stojí přes 120 tisíc korun15.10.17 23:34 Neurčeno 0

V předčasných parlamentních volbách v Rakousku dnes zvítězila Rakouská lidová strana (ÖVP)15.10.17 21:27 Neurčeno 1

Volby 2017: Víš, koho a co volíš? – Řízená migrace, reforma EU - a další videa, která rozhodně stojí za poslech15.10.17 17:31 Česká republika 0

Švédští vědci přišli se senzačním objevem: Islám do Skandinávie patří, už staří Vikingové k němu měli blízko15.10.17 14:52 Švédsko 7

Bonn: Johanniter Hospital uzavírá pavilon A1 kvůli infekci svrabu - hurá do jádra EU svrabu15.10.17 14:40 Německo 0

Hitlerovy časy se vrací - promigrační fašisté blokovali na knižním veletrhu ve Frankfurtu čtení knih konzervativních autorů15.10.17 12:37 Německo 0

Buzny fyzicky napadli ženu, která je žádala, aby nesouložili pod jejím oknem15.10.17 10:59 Irsko 2

Ve Francii i ve Španělsku zanikl právní stát14.10.17 23:22 Evropská unie 0

EU zavádí společného prokurátora, příliš se o tom nemluví. Pelikán (ANO) hlasoval pro.14.10.17 23:13 Česká republika 1

Ivan Bartoš z Pirátů posílá vzkaz: Ano, přijímat uprchlíky je naše povinnost... 14.10.17 23:04 Česká republika 0

Černoch napadl bělocha, video zmizelo z youtube14.10.17 11:51 Švýcarsko 0

Vláda projednala dokument "Problematika vstupu pracovních sil ze zahraničí za účelem podpory podnikatelského prostředí v České republice"14.10.17 10:21 Česká republika 2

Zeman se neomluví za slova o Ukrajině, jeho odpůrci prskají. Marně12.10.17 22:24 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
21,72 Kč
Euro
25,73 Kč
Libra
28,63 Kč
Kanadský dolar
17,40 Kč
Australský dolar
17,11 Kč
Švýcarský frank
22,28 Kč
100 japonských jenů
19,30 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
6,07 Kč
100 maď. forintů
8,36 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
37,87 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 989,91 Kč
1 unce stříbra
374,64 Kč
Bitcoin
122 573,10 Kč

Poslední aktualizace: 19.10.2017 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 2 461