Diskuze k článku

Druhá trocha biblického ponaučení

Příspěvků 65

25.12.2015 16:43

Co se asi zase tiše projednává v parlamentu...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Co podstatného / a zřejmě citlivého / se asi zase tiše projednává v "našem" parlamentu, že je všude na internetových forech detailně rozebírána Bible svatá ? [smích]

343462

26.12.2015 10:05

RE: Co se asi zase tiše projednává v parlamentu...

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 343462

geniální že, je to všude, takový biblický DDoS [překvapení]

343476

26.12.2015 11:06

RE: Co se asi zase tiše projednává v parlamentu...

Fannyx 185.?.?.?

Reakce na 343462

Pravděpodobně s námi soudruzi počítají do Velkého Israele [smích][smích]

343478

26.12.2015 12:51

RE: Co se asi zase tiše projednává v parlamentu...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 343478

To už s námi soudruzi počítají od roku 1918. Přečtěte si knihu "Obřezaná republika". [smích]

343481

26.12.2015 13:58

RE: Co se asi zase tiše projednává v parlamentu...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 343478

Dobrá zpráva z Miloušova vánočního poselství z Lán:

- Tzechbabwe je prej hned za Maltou druhá v EU nejvíce rostoucí ekonomika. Třetí na světě je africká Botwana.

- Hejvlova Blbá nálada je prej pryč.

Vypadá to na nějakou podstatnější otravu. Doufám, že Ovčáčkovi nehavaroval hradní tester na metylalkohol...[smích]

343484

25.12.2015 16:46

Kto bol prvým Židom?

Danielle 178.?.?.?

Benjamin H. Freedman (americký podnikateľ a historik židovského pôvodu)
Kto bol prvým Židom?
Vieme, že Šaul bol prvým kráľom Izraela a že Jána ako prvého označovali za krstiteľa, ale kto bol prvým Židom? Ani Adama, ani Seta alebo Noe neoznačujú ako Židov. Takisto Abraháma, Izáka alebo Jakuba. Židom nenazývali ani Mojžiša, ani Šaula, Dávida alebo Šalamúna. V skutočnosti vlastne nenájdete označenie "Žid" nikde v prvých jedenástich knihách biblie. Po prvýkrát sa Židia spomínajú v biblii v Knihe kráľov II. 16:6 (a odvtedy len v zrevidovaných prekladoch po 18. storočí), kde zisťujeme, že Izrael bol vo vojne so Židmi a že ich vyhnal z Elatu. Nie je to zaujímavé, že nikde na vyše 500 stránkach biblie nenájdete výraz Žid a predsa si tí, čo dnes sami seba označujú za Židov, prisvojujú prvých päť biblických kníh a nazývajú ich Torah. Nie je to čudné, že tí, čo o sebe tvrdia, že oni napísali prvých päť kníh biblie a ktorí seba nazývajú Židmi, nemôžu nájsť ani raz slovo "Žid" napísané v tých knihách? Ježiš Kristus hovorí Jánovi v Zjaveniach 2:9 "Ja poznám... rúhanie tých, ktorí hovoria o sebe, že sú Židia, a pritom nie sú, ale je to synagóga satana." My vieme, že Boh zmenil Abramovo meno na Abrahám (Genesis 17:5) a Jakubovi na Izrael (32:28), ale nikde v biblii sa nespomína, že Boh by bol zmenil meno Izrael na "Žid". Takže nikde nemožno nájsť potvrdenie slov tých, ktorí hovoria, že sú Židia a majú právo byť Izraelom.
Kým už žil Ježiš, slovo Edom a Edomita prekladali už v gréčtine a latinčine ako Ioudaios a Iudaeus, čím mysleli Júdeu alebo osobu, žijúcu v Júdei. V originálnej verzii biblie z roku 1611 (kráľ James - Jakub?) preložili slová Idumaean-Judean (júdejský) ako Iewes. Až oveľa neskôr, v zrevidovaných verziách tejto biblie, sa objavil výraz Žid. Žid vôbec neznamená Izrael alebo Izraelčan. Zákonite musíme dospievať k záveru, že prví "Židia", to boli Kánanijci-Edomiti-Hittiti (Cannanite-Edomite-Hittite).

343463

25.12.2015 19:50

RE: Kto bol prvým Židom?

Latinec 200.?.?.?

Reakce na 343463

Skvele!
Konecne jeden clovek mluvici stejnou reci, na zaklade logiky a nepopritelnych faktu, a to prave z Bible.
K temto zaverum, na zaklade studia KJV bible z 1611, Strong's Concordence, etc., jsem tez dospel , pred cca 30 lety ..
Jak priznal vyznamny USacky rabin (puvodem rusky chazar) Michael Rodkinson v predmluve sve knihy Babylonsky Talmud, "moderni zide jsou produktem Talmudu". Tj., bez Talmudu by dnes nebylo zadnych zidu, Rothschilda, Hollyfoodu, Federalni Reservy, internacionalnich lichvaru, valek, komunismu, terorizmu, rozkladu narodu a ani nadchazejiciho NWO.
Nakonec definice modernich zidu (posledni odkaz v Bibli na termin "zid"[mrknutí jedním okem] je vyslovena samotnym Kristem ve Zjeveni 2:9, a aby i tem natvrdlym to doslo, hned vzapeti v 3:9: Jsou to do jednoho lhari, Satanova Synagoga. Krome Desatera Stary Zakon prichodem Krista ztratil na vyznamu. To jasne vysvetlil Sv. Pavel v Hebrews (ne zadnym "Zidum" jak rabini "prelozili" gojimum v Bibli Kralicke), kapitla 8. Dum Israel (potomci 10 kmenu, zadni "zide"[mrknutí jedním okem] a Domu Judah (potomci 2 zbylych kmenu, zadni "zide"[mrknutí jedním okem] byli sjednoceni prijmutim Krista za Mesiase. A ti co Krista, a krestany nenavidi dodnes, jsou Satanova Synagoga.
Pochvalen bud Pan Jezis Kristus
Pura vida

343466

25.12.2015 23:10

RE: Kto bol prvým Židom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 343466

9 z 10 židu jsou chazari,pulka chazaru probrala židovskou viru a pulka krestanstvi,tak když jse spojili vznikl sionizmus.Tak cela cirkev,Vatikan jsou Chazari.
Tohle je ale jenom jedna slupka cibule kdo ovlada tenhle svet,lidstvo naši planety bylo napadeno zvlaštni anorganickou formou života,ktera preživa v naši atmosfere diky vyronum vedomi k nimž dochadzi když proživame bolest a utrpeni.Tahle forma života znicila kvetouci davnoveke civilizace a to tak dukladne že krom vzpominky na Zlaty vek lidstva v kolektivnim povedomi lidstva nam z tech dob nezbilo už nic.

343468

26.12.2015 1:20

RE: Kto bol prvým Židom?

Latinec 201.?.?.?

Reakce na 343468

Na zaklade nezavislych historickych vyzkumu, pravda, odhaduje se ze vice nez 90% modernich zidu (spravne judaistu, a to bud ze nasleduji Babylonsky Talmud, ci se geneticky radi k tem co kdy Talmud nasledovali) jsou chazarskeho puvodu.

Chazari byl amalgam turkickych kmenu, smisenych s mongoly, ale i meli mezi sebou zaclenene jednotlivce ze Slovanu, Skitijcu (germani), i Vikingu. To vysvetluje, proc nekteri zide (judaiste) z vychodu jsou modrooci, svetlovlasi, ci rudovlasi. Nicmene, tato smes byla sjednocena pod chaZarskym kralem Bulanem, ktery v 8.stoleti n.l. prijal Babylonsky Talmud za oficialni kult sve zeme.

Zadna zidovska vira nikdy neexistovala, a neexistuje. Judaismus neni Stary Zakon, judaismus je nebiblicky, ci spise antibiblicky Babylonsky Talmud. Je to sepsana snuska nenavistnych a perverznich ustne predavanych kydu Farizeju, ktere Krist, coby "Traditions of elders", napadal s tim ze ty "udelaly zakony Boha neplatnymi".
Vetsina dnesnich judaistu, ci potomku judaistu si tohoto nejsou, jak jsou zfanatizovani, ani vedomi.
Proto klobouk dolu pred "insiders" jako Benjamin Fredman, Arthur Koestler, Harold Rosenthal (zid-judaista ktery priznal ze jejich b-h je Satan, za to byl zavrazden) Brother Kapner, a nedavno Shlomo Sand (ten po napsani par knih jako "Jak byli zide vymysleni" vystoupil z klubu dabla kdyz prohlasi ze uz vice neni zidem), a dalsi. Bez chazarake mafie by dnes zadny judaismus ani nebyl, - uchylny a nenavistny Babylonsky kult ctici Satana za sveho "b-ha" by davno zanikl.
To ze by Vatikan byli tez chazari, se jaksi nezda, neexistuji dukazy. Pravda, dnesni Vatikan se podvolil Satanove Synagoze (kontrolovane predevsim chazarskou mafii), ale to z nich chazary nedela ..
Pura vida

343469

13.8.2019 11:51

RE: Kto bol prvým Židom?

Richard Rimmon 46.?.?.?

Reakce na 343469

Žiadni molgo-tatari! Boli to zbytky arijcou, prastarí Leviti, horná kasta starého sveta, spodné vrstvy sa zbúrili a tak sa svet potrhal. Árijci mali mongolov a tatárov ako bojovníkov. Hlúpa a nerozumná vrstva spoločnosti má asi to čo si iba zaslúži. Všetko je ako má byť
Rimmon

373022

26.12.2015 21:28

RE: Kto bol prvým Židom?

P.A.Semi 79.?.?.?

Reakce na 343463

No to je pekny nesmysl - Friedman by se z toho rad vyvlekl...

Žid cesky Juda nebo Jidáš, nemecky juden, hebrejsky Jehuda... vyslovnost žid pochazi z francouzstiny... ale symbolicky jiz Jáqob - Zrádný (Insidious)...
Ze stare casti stareho zakona (az do Kralu vcetne) jedina kniha, kde nenajdete slovo žid (Juda), je podvrzena kniha Leviticus...
A jiste ze zidi nemaji s Isráel jiz davno nic spolecneho, nejmene od zacatku naseho letopoctu, kdy odmitli pokracovat v Cestě...

343501

27.12.2015 23:02

RE: Kto bol prvým Židom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 343501

V originálu Kralické Bible se slovo "žid" vůbec nevyskytuje, protože ho chazarští rabíni vynalezli teprve v někdy v polovině 18. století n.l.. Ještě do konce WW2 bylo běžné "hebrejec" nebo "judejec" a další falešné názvy původní sekty farizeů, zažidování začlo až po WW2.

343534

26.12.2015 4:18

Druhá trocha biblického ponaučení

Vysost 90.?.?.?

panove precitajte si riadne bibliu aj satry zakon aj novy v pripade zajdite za niekym kto sa biblii rozumie a potom se piste bludy.Biblia nie je len o dobrych veciach ale aj o zlych takze tak nejak

343471

26.12.2015 8:31

RE: Druhá trocha biblického ponaučení

lucifuge 95.?.?.?

Reakce na 343471

Bible je sbírka literatury z Předního východu, redakčně upravená. Stáří? No pár tisíc let. Možná ve středověku, kdy byla země placatá a byla vším, se dalo mluvit o Stvořiteli. Tato hypotéza do dneška zcela zkorodovala. Podle posledního měření družice Planck dosahuje stáří vesmíru 13,82 miliardy let. Stáří Země asi 4, 5 miliard let. Na počátku byl tzv. velký třesk, před ním neexistoval ani čas, čili žádný stvořitel v čase být nemohl. Vesmír má také svou perspektivu a nějak se to bude opakovat, nebo nebude a vznikne něco zcela jiného. Bible je tu opravdu k ničemu a divím se, že se jí někdo ohání.

343472

26.12.2015 21:06

RE: Druhá trocha biblického ponaučení

Petr123 131.?.?.?

Reakce na 343472

Vážený, tato hypotéza zkorodovala?

Tak proč stále více vědců (podotýkám i z těch nejprestižnějších univerzit světa) vidí ve vědeckém poznání nutnost existence Stvořitele? Vzhledem k Vašim dalším postřehům předpokládám, že o Bohu (ani teoreticky) nevíte vlastně téměř nic...

Netvrdím, že důkazy v existenci Boha jsou ze svého titulu nezvratné...On sám to ani nechtěl, ale to je jiné téma...je jich však dost na to, aby každý, kdo nezavírá oči, viděl...Vy ale asi vidět nechcete, nebo se pletu?

Velmi stručně k oné "zkorodované" hypotéze např. zde:

http://www.proc-krestanstvi.cz/a54-otazka-evoluce-...

http://www.proc-krestanstvi.cz/a55-otazka-existuji...

http://www.proc-krestanstvi.cz/a58-otazka-jake-jso...

343498

27.12.2015 22:00

RE: Druhá trocha biblického ponaučení

lucifuge 95.?.?.?

Reakce na 343498

Aha, pán je kreacionista. Proti gustu, žádný disputát. Pokud nějaký vědec odloží vědu v pracovně a vyrazí si do kostelíčka užít si svého hobby, nic proti tomu. Jak jsem napsal, žádný Stvořitel nic nestvořil, před Velkým třeskem čas nebyl. Tím méně pak židovský kmenový bůžek Jahve, který si nárokuje stvoření před nějakými šesti tisíci lety. Je-li to váš stvořitel, užijte si ho.

343529

28.12.2015 9:22

RE: Druhá trocha biblického ponaučení

F&T 78.?.?.?

Reakce na 343529

Jenže jak naši církevní tatíci tak vědci nedokáží pochopit, že jak kreacionismus tak i evolucismus existují jaksi současně. Oba tábory jsou placeny z našich daní a vzájemně soupeří. Nejsou schopni přijmout, že pravdu nemá ani jeden z nich.

Jakou evolucí by se musela vyvíjet písmenka, aby se nakonec zkombinovala v text typu Bible?

Ale přesto k jistému vývoji došlo a Bible obsahuje alegorické příběhy a moudrost mnoha předchozích generací. Není vhodné tuto moudrost jen tak zahodit, jen z ní odstranit manipulativní nános.

343541

27.12.2015 3:25

RE: Druhá trocha biblického ponaučení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 343472

>Podle posledního měření družice Planck dosahuje stáří vesmíru 13,82 miliardy let.

Není nad pravdy dodávané vědou. Na ty je spolehnutí... tedy až na to, že se čas od času docela radikálně mění... inu pokrok nezastavíš. [oči v sloup] [chechtot]

Není divné, že to stáří Vesmíru, odvozené od červeného posuvu spektra prý těch nejvzdálenějších [překvapení] galaxií, je na všechny strany od Země stejné? To jako že Země je středem Vesmíru? Nebyl ten "Velký třesk" spíše v něčích mozkovnách?

Ale nechť je to s tím věkem třeba i tak jak věda uznává, jak ale co s faktem který nelze vyvrátit žádnou z vědeckých hypotéz, že ty tři pyramidy v Gíze jsou archivací projektu na vznik Sluneční soustavy?! [zmaten] [vyplazený jazyk] Geometrie, geodezie, astronomie vnitřní části Sluneční soustavy a něco málo matematiky, jsou prostě příliš prověřené nástroje než aby se daly kýmkoliv zpochybnit...zejména diletanty ve všem co se kde snad už od mateřských škol učí, samozvanými vědátory nazývajícími se učeně "egyptology". [oči v sloup] [chechtot]

343506

28.12.2015 12:37

RE: Druhá trocha biblického ponaučení

Sugar 94.?.?.?

Reakce na 343472

To mi prosím vysvětlete, jak nemohl být čas? Vaše teorie neobstojí, jelikož již ten třesk musel být něcím iniciován a to něco se vyvíjelo v čase.

A každý kmitavý proces má své parametry a cíl. Kdo tedy určuje ten cíl? V podstatě je jedno jak to nazvete jestli bůh, hierarchicky nejvyšší řízení, alláh atd. Nebo zpochybňujete objektivní zákonitosti ve vesmíru?

343548

26.12.2015 8:49

RE: Druhá trocha biblického ponaučení

Marten264 93.?.?.?

Reakce na 343471

Až se jednou začnete na tuhle knížku dívat podobně jako na Staré pověsti české nebo Tolkienova Hobita, prostě sbírku příběhů, děsně se vám uleví.

Až se jednou podíváte na svět kolem sebe svýma očima a nenecháte si věšet bulíky na nos, budete na dobré cestě.

Až jednou přestanete podporovat darmojedy a darmošlapy svým zájmem, ušetříte.

Ježíš - Joshua byl pouze jedním z mnoha kteří přinesli svůj vklad do pozemské pouti.

Ale je celou pravdou, že vše špatné je k něčemu dobré a příliš dobrého škodí.

Cestu do ticha hezky ztvárnil Jaroslav Svoboda - Mluv se mnou, miláčku.

https://www.youtube.com/watch?v=xG_tScTSD88

"To bys ani nebyl Ty, nedat mi pocit nicoty,
snad abych ztratil všechny iluze
a to co ještě ztratit lze
a všechny představy co o Tobě mám,
i ty který si ani nepřiznám."

343474

28.12.2015 12:29

RE: Druhá trocha biblického ponaučení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 343474

Tohle je velmi pěkná a výstižná poznámka. Kdysi jsme se tu na stránkách Zvědavce s panem Martenem pohádali, ale od té doby se u mně některé věci změnily... Čtu rád jeho příspěvky. Chtěl bych okomentovat sloku písničky skupiny Traband zde uvedenou.

Ten "pocit nicoty" není žádná krutost, i když tak někdy vypadá, ale pomoc. Představme si dvě děti, které si chtějí hrát, ale jedno z nich se nafoukne, že je "pan někdo". Hra nemůže pokračovat, resp. už to není žádná výměna, ale záležitost jen toho jednoho, "pana důležitého". Podstata všech věcí žádné ego nemá, je bezprostřední a průzračně čistá, jako malé dítě, třeba jako malá holka. Námi lidmi je nadšená a vyzývá nás ke hře. Předmětem té hry jsme ale my sami a náš život. A právě proto, že nám jde o život, strach nás nutí se ohraničit (egem) a to je ta potíž. Takže zažíváme různé věci, které nás nutí pustit se a zapomenout na své hranice, které stejně máme jen ve své mysli...

343547

26.12.2015 12:11

RE: Druhá trocha biblického ponaučení

Malý a zvedavý 46.?.?.?

Reakce na 343471

Definujte, čo rozumiete pod pojmom "rozumieť Biblii".
Lebo ja za odborníka (v ľubovoľnej oblasti) pokladám iba toho, kto potvrdí moje názory, bez ohľadu na to, či sú správne alebo nie [chechtot]

343480

26.12.2015 11:43

a zmenilo sa odvtedy nieco?

tartus 178.?.?.?

Ani nie, Proste stále plati to same: "Ak ste vy ten vyvoleny, tak mozete vsetko."

akurat teraz si to mysli ovela viac psychopatov jako předtím, ale zas je na planete aj viac ludi takze myslím ze pomerom to tak akosi sedi.

343479

26.12.2015 13:44

RE: a zmenilo sa odvtedy nieco?

Danielle 178.?.?.?

Reakce na 343479

Kto nedokáže pomenovať nepriateľa, je nepriateľom porazený a vyhladený, čo pod Anglosaským útlakom neprežili stovky miliónov ľudí, ktorí si neuvedomili, že sa blíži ich vyhladenie a ešte nepriateľom pri svojom vyhladení naivne pomáhali...
Aj dnes je na úteku pred Aglosaským, dnes Usáckym a Germánskym terorom (podľa Ježišových slov: SS - Satanova Synagóga?) je 60 miliónov ľudí na Blízkom východe a v Afrike..

Naša Slovanská kultúra je staršia - V Lete 7 208 Od Uzavretia Mieru v Hviezdnom Chráme, podľa dnešného kalendára roku 1.700 od narodenia Krista,
bol Slovanský kalendár nahradený rímskym kalendárom.
Nový rok Slovanov - Novoletie, začal dňom jesennej rovnodennosti
dňa 23. decembra 2015, podľa ktorého sa píše :
Leto 7 524 Od Uzavretia Mieru v Hviezdnom Chráme
Leto 13 024 od Veľkej Struže (Veľkého Ochladenia)

343483

26.12.2015 13:40

Vánoce - Touto modloslužbou na čest královny nebes (Semiramis) se poskvrňovali i Bohu nevěrní Izraelité

Ilona 88.?.?.?

„Ježíš - neboli Lucifer k nim opět promluvil a řekl: Já jsem světlo světa; kdo mě následuje, nebude chodit ve tmě, ale bude mít světlo života.“

Vánoce - Touto modloslužbou na čest královny nebes (Semiramis) se poskvrňovali i Bohu nevěrní Izraelité. Královna Babylonu Semiramis nařídila světu, aby oslavoval narození jejího syna „Tamuze“. Ten byl „bohem slunce“, tedy „Baálem“, představitelem satana. Dnem narození Baále Tamuze určila 25.prosinec (zimní slunovrat). Lidu řekli, že 21.prosince slunce - „Baál“ umírá. A v noci z 24.prosince na 25.prosince se opět vrací k životu a znovu se „narodí“. Pohané v tuto noc v zelených hájích zpívali do omrzení píseň „bůh se rodí, bůh se rodí“.

Během staletí obětoval celý svět 25.prosince slunci pod různými jmény jako: Tamuz, Horus, Osiris, Sol atd. Byla to doba orgií, obětování dětí Baálovi, pití a veselí.

Semiramis – královna nebes dále nařídila, aby lidé zavěšovali na zelené stromy malé kuličky představující boha slunce. Dějiny potvrzují, že lidé v této době zimního slunovratu pekli obrazy Semiramis s dítětem mužského pohlaví v náručí a slunečním kotoučem kolem hlavy. Také různé koláče či sladkosti, které spolu s ovocem a pochodněmi zavěšovali na zelené stromy v hájích.

Touto modloslužbou na čest královny nebes (Semiramis) se poskvrňovali i Bohu nevěrní Izraelité . . . .

http://www.ovkscmfm.estranky.cz/clanky/zpravodajst...

343482

26.12.2015 17:52

RE: Vánoce - Touto modloslužbou na čest královny nebes (Semiramis) se poskvrňovali i Bohu nevěrní Izraelité

Latinec 201.?.?.?

Reakce na 343482

Satanova Synagoga z vas musi mit radost! To ze Jezis se pohybuje v pekle, v horkych vykalech a semeni, je psano v "nabozenstvi" Satanovy Synagogy, v Babylonskem Talmudu.

343491

26.12.2015 14:58

odpovědi

Petr123 131.?.?.?

Vážený autore,

chlubil by se někdo takovým Bohem? Samozřejmě, že ano...jsem křesťan a všechno toto, co vy pokládáte za problém a jakýsi protimluv já vidím naopak jakýmsi způsobem pozitivně. Ne snad proto, že bych souhlasil s bídnými činy Abrahama, Davida či jiných starozákonních postav...je to právě tak, jak píšete - pokud někdo chtěl Boha vykreslit v umělém světle, nepsal by tam realitu...a Bůh v Bibli nepřikrášluje ani své oblíbence...zcela otevřeně ponechal zápis i o jejich pádech a poklescích...

Možná mě napadá - co očekáváte, že v knize od Boha najdete? Že bude mít dokonalé služebníky a jejich pády bude tutlat? Právě to se neděje...

Stejné je to s námi - všichni jsme bídáci...jedni méně, druzí více. Přesto je Bůh ochoten nám v Ježíši Kristu odpustit...zkuste si představit, že se obrátíte a někde se zapíše Váš příběh...bylo by tam jenom to dobré?...

Jinak k tématu zde...

http://www.proc-krestanstvi.cz/a29-otazka-proc-by-...

Hezký den.

343488

26.12.2015 19:30

RE: odpovědi

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 343488

Tohle je hodně smutný příklad, jak náboženství sežere lidem mozek.

343494

26.12.2015 21:00

RE: odpovědi

Petr123 131.?.?.?

Reakce na 343494

Nechám Vás v tom a přeji hezký zbytek dne[smích]

343497

26.12.2015 22:43

RE: odpovědi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 343488

Bible bohužel krutě selhává v tom, na čem záleží nejvíc - ve výpovědi o Bohu. Tak, jak je v ní Bůh vykreslen, by ho nemohl milovat nikdo, kdo bere vážně, co je v ní zapsáno. I člověk se chová lépe k tomu, co vytvořil a který otec není rád, když jeho dítě chce být jako on?

Biblický bůh by byl krutá, ješitná a nemoudrá bytost s egem velkým skoro jako Vesmír, živeným pochlebováním - kdyby ovšem takový existoval a nebyla to všechno jen lež. Která má bránit vzájemné lásce člověka a podstaty všech věcí (a všech bytostí schopných lásky), která to své pojmenování po bytostech s egem ani nemá ráda a po pochlebování netouží.

Netouží vlastně po ničem, protože je vším a všechno má, a celé to moje povídání o Ní je jen metafora, protože když se Jí dotknete (myšlenkou), už Ji nemáte. Přesto ji máme hledat, poznávat a milovat, jenomže Bible je spíš selhání a překážka.

343503

29.12.2015 23:29

RE: odpovědi

Petr123 info (zavináč) proc-krestanstvi (tečka) cz 131.?.?.?

Reakce na 343503

přeji hezký dobrý večer,

z toho co píšete můžu za sebe pouze usuzovat, že jste interpretoval (nebo pochopil) obraz Boha v Bibli chybně, nebo minimálně opaně, než já sám (a mnoho dalších). Píši to s vědomím toho, že si jsem vědom mnoha různých niancí, které lidé při biblické interpretaci tomu kterému textu podsouvají.

Když Bibli vidíte komplexně a vidíte, že je všude reflektován (i ve Starém zákoně) Ježíš, pochopíte, kým Bůh je...a že ve skutečnosti není žádný masochistický sobec. Ale to opravdu musíte chtít...

Přeji Vám hezký den.

Petr

343637

30.12.2015 23:48

RE: odpovědi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 343637

Já myslím, že jste dobrý člověk a je naprosto přirozené, že hájíte svoji víru i Boha, kterého milujete. Jsem v tom s Vámi za jedno a vážím si toho. Stejně tak máte pravdu v tom, že Ježíšovi se dá opravdu málo co vytknout. Pokud jde ale o Bibli, děláte to, co většina křesťanů - vybíráte si z Bible jen to, co potvrzuje Vaši víru a Váš obraz Boha, který je ve skutečnosti (a naštěstí) mnohem lepší, než ten biblický. Ani nemůžete jinak, protože byste musel neskutečně trpět, kdybyste opravdu pozorně četl, co je tam o Bohu, kterého milujete, napsáno. Nezbývá Vám než ignorovat místa, která o Bohu lžou a vykreslují ho špatně, jako jednajícího nemilosrdně, nespravedlivě, pomstychtivě, nemoudře a krutě. Ničícího vlastní (asi nepovedené?) stvoření, podobného malému nazlobenému děcku, které si ze vzteku smete vlastní bábovičky. Jednajícího hůř než většina lidských rodičů a stvořitelů. Vyzývajícího a podporujícího špatné lidské jednání, které není konzistentní s Láskou, kterou by Bůh podle Ježíše měl být, ani s přikázáním, které Bůh podle Bible lidem dal. Vy ale (i na jiném místě, ve svých odpovědích autorovi) všechno omlouváte a ani nemůžete jinak, protože milujete a jednáte v duchu lásky, která všechno promíjí a odpouští. Podle mého názoru ale Boha není potřeba hájit a jeho falešný obraz za tu námahu s kroucením pravdy nestojí.

Váš sebezáchovný přístup je asi skoro v pořádku, protože jinak byste sobě ublížil a Bibli tím nezměnil. Problém bohužel nastává, když Bibli vydáváte za pravdivou výpověď o Bohu jiným lidem, protože oni totiž ještě nemají ten selektivní filtr, co jste si v zájmu přežití a uchování si duševního zdraví vypěstoval Vy, ani se ještě nespoléhají na berličky církevních vykladačů, pečlivě dbající o jejich věření a hlavně nepřemýšlení. Mimochodem, i ten termín či název "Bůh" pro průzračně čistou Lásku a podstatu všech věcí, Mu či Jí, myslím, ani není nějak zvlášť milý. Není totiž výstižný, protože byl vymyšlen a používán původně pro bytosti s egem a svými kvalitami úplně jiné, ať už vybájené nebo skutečné. Kdo by totiž byl rád, když k němu někdo od počátku přistupuje s předsudkem a zavádějící představou?

343679

3.1.2016 20:42

RE: odpovědi

Petr123 info (zavináč) proc-krestanstvi (tečka) cz 131.?.?.?

Reakce na 343679

přeji hezký večer,

asi tuším, o kterých místech a výpovědích mluvíte...ale já o nich vím. Vím o Božích trestech, Božích reakcích na některé situace apod. Nejsem slepý...když čtu, vidím je tam. Nepopírám, že se čtou těžce...ale možná i proto (o čem píšete) jsem se docela zajímal o výklady těchto obtížných míst a přemýšlel nad nimi...možná proto, abych je nemusel ignorovat a slepě selektovat, jak píšete...

Netvrdím, že všemu rozumím...to skutečně ne. Ale to je opravdu na dýl...

Zkuste nastřelit pár oněch míst, které popírají Boží obraz...takhle obecně to jsou jenom výroky.

Přeji Vám hezký dobrý večer.

Ps. velmi stručně o zlu v Bibli zde (určitě něco toho jste měl mj. na mysli...), jen k základnímu zamyšlení:

http://www.proc-krestanstvi.cz/a38-otazka-proc-mil...
http://www.proc-krestanstvi.cz/a37-otazka-bible-je...
http://www.proc-krestanstvi.cz/a39-otazka-jak-muze...

Petr

343823

31.12.2015 11:08

RE: odpovědi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 343637

tomáš ze saulu bible

Malá poznámka - Ježíš Kristus nemá s biblí nic společného - byl by první, který by zlikvidoval pánbíčkáře, jenže duchovně , vystupoval tvrdě proti církvi a jejímu darmožroutství- na rozdíl od bible a jejích dalších klonů, která je přímým svědectvím krvelačného vraždění mezi náboženstvím postižené populace.

PS Zamyslete se, proč ho na kříži surově zavraždili.

343690

3.1.2016 20:45

RE: odpovědi

Petr123 info (zavináč) proc-krestanstvi (tečka) cz 131.?.?.?

Reakce na 343690

i Vás zdravím,

nemá s Biblí nic společného? A četl jste ji prosím pěkně?...[smích]

Nevystupoval proti církvi, protože ještě ani neexistovala...vystupoval proti pokryteckým náboženským představitelům....[smích]. Ale vím, kam narážíte...a máte částečně pravdu, že kdyby přišel Ježíš, hodně by zametl s učením mnoha církví...jenže proto, že není biblické...

Hezký večer.

Petr

343824

27.12.2015 11:15

RE: odpovědi

Sam Elles 88.?.?.?

Reakce na 343488

Vážený čtenáři,
před lety jsem podobně jako vy obhajoval pravdivost Bible. Občas jsem se setkal s větou "Víte, já věřím, že Něco existuje, ale nejsem žádný fanatik". Na to jsem měl připravenou otázku: "A jaký je podle vás rozdíl mezi věřícím a fanatikem?"
I s následujícím vysvětlením, že věřící věří na základě důkazů. Tak si sesumírujte svoje důkazy. Máte nějaké? To uhlazené "vysvětlení", že Bible prostě popisuje lidi i s jejich negativními vlastnostmi, a tím se právě prokazuje jako pravdivá, samozřejmě taky znám.
Jen jste si ve své zanícenosti (a nemyslím to teď ironicky) jaksi nepovšiml této věci: Já nekritizuji jednání lidí. Naopak, vycházím jakoby z předpokladu, že Bible je pravdivá. A v tom je ten háček. Proč v ní Bůh nejedná milujícím způsobem? Proč podporuje podvodníky a trestá ty, kdo jim na podvod naletěli? Proč neupozorní např. Abraháma, že se nemá čeho bát, vždyť přece údajně "uvěřil". (v to, že "prostřednictvím jeho semene si budou žehnat národy země"[mrknutí jedním okem] Tak proč se najednou bojí o svůj život a radši poskytne Sáru do postele jinému muži? A místo aby se tento podivný Bůh obrátil na Abraháma, obrací se na ty podvedené. A čím tento Bůh "žehná"? - Rozmnožením stád, atp. Podporuje HMOTAŘSTVÍ! Nikde se nedočteme: - a požehnal jim dobrými vzájemnými vztahy, rodinným štěstím, moudrostí při řešení obtížných situací.
Summa sumárum: Bible rozhodně není Bohem inspirované slovo. Byl - a bohužel to ještě pořád je - NÁSTROJ MANIPULACE. A to se snažím dokázat.

343512

29.12.2015 23:41

RE: odpovědi

Petr123 131.?.?.?

Reakce na 343512

Hezký dobrý večer,

děkuji za reakci. Pokud mě pokládáte za zaslepeného obhájce Bible bez špetky kritického rozumu či pochybování, nemáte pravdu...to pouze na úvod.

Jsem si vědom mnoha těžkostí, zajímavých otázek a protiargumentů skeptiků. Navzdory tomu věřím...proč? To je jiná otázka...velmi zásadní pro mě bylo osobní setkání s Ježíšem, osobní prožitek a dotek nadpřirozena, Boha samotného...vedle toho také ony racionální argumenty...

Upřímnost Biblického poselství není jediným argumentem, je spíše "pouze" doplňkovým. To ale asi víte...zde jsem zdůraznil především proto, že se okolo toho točila jedna myšlenka...

Důkazů je více, zde jen stručně nastíněno:

http://www.proc-krestanstvi.cz/a34-otazka-jsou-duk...

Proč nejedná milujícím způsobem? Co je podle Vás milující způsob? Nedostal snad Abraham jasná zaslíbení a Boží příslib opory?

Kdo selhal? Bůh či Abraham? On měl přece svobodnou vůli...selhal Abraham. Všichni mu to máme za zlé, ale já mu rozumím. Víte proč?

Chci sloužit Bohu, chci mu důvěřovat a mnohdy mi dokázal, že je toho hoden. Přesto se osobně dostávám do situací, kdy pochybuji či selhávám...a to i navzdory tomu, že mě Bůh x-krát ujistil, že mu věřit můžu. Prostě selhávám a zrazuji Jej.

To jsem já...bídný člověk. A vím, že Abraham byl podobný bídák, jako já...proto se bál, proto sehával a to dokonce úplně paradoxně navzdory zkušenostem, kterým dříve měl. Jenom pro dokreslení berme v potaz, že Bible na pár řádcích popisuje mnohdy desítky let jejich života...sám na sobě znám, že v lednu 2014 jsem na tom tak...a v prosinci 2015 úplně jinak...Ale paradoxně to je ona láska, kterou hledáte...Že navzdory naším slabostem to s námi nevzdává a může si nás použít.

Ale to by bylo na mnohem delší diskuze toho kterého textu a principiálních souvislostí. Respektuji Váš postoj, docházím však k opačnému poznání...

Přeji Vám příjemný zbytek dne.

Petr

343638

31.12.2015 17:33

RE: odpovědi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 343638

To neustálé (většinou křesťanské, ale nejenom) fňukání, jak jste bídný, je dost kontraproduktivní a na léta Vás dokáže zabetonovat, aniž byste na sobě cokoli změnil. Máte v sobě, jako většina lidí, vnitřního soudce, kterého mylně považujete za svědomí. Neustále Vám opakuje, jak nestojíte za nic a přitom opak je pravdou - podstata všech věcí je Vámi a každým člověkem nadšená. Těmi možnostmi a potenciálem. Za chyby člověk většinou platí a je to tak dobře, protože ho to nutí k proměně, ale měl by platit jen jednou, ne padesátkrát a pořád dokola. To opakování, jak jsem bídný, je často jen alibi jak pohodlně dělat pořád totéž, i když vím, že to není dobré. Ach, jak rád bych to změnil, Bože, ale nemohu, protože jsem tak ubohý a bídný... Váš vnitřní soudce je velmi spokojený, že Vás může neustále tepat a srážet, abyste byl stále línější, zbabělejší a měl ještě méně sil ke změně. Ten vnitřní soudce není Vaše svědomí, hlas Boží, ale parazit, který Vám neustále lže. Zkuste o sobě smýšlet dobře, jako o někom, kdo je Bohu velmi milý a drahý, má vysokou hodnotu ( i když se třeba zrovna topí ve sračkách) a uvidíte, jak Vám půjde všechno mnohem líp.

343705

3.1.2016 20:35

RE: odpovědi

Petr123 131.?.?.?

Reakce na 343705

zdravím Vás,

děkuji za reakci. Věřím, že ji myslíte upřímně a dobře. No, vím, o čem mluvíte, ale myslím, že jste ve svém odhadu netrefil...

Ono "já jsem chudáček" může vést +- ke 2 scénářům - k tomu, co popisujete, nebo k pokoře a snaze i přes vědomí vlastní nehodnosti a nedokonalosti jít dál...není pravda, že vědomí vlastní "malosti" oproti Bohu člověka jen sráží a betonuje...


Přeji Vám hezký den[smích].

Petr

343822

4.1.2016 1:52

RE: odpovědi

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 343822

Dal jsem Vám nevyžádanou radu a Vy říkáte, že jsem se netrefil. V pořádku, neměl jsem Vám ji dávat. Přestože jsem tím nemyslel Vás osobně, patří mi to. Jenže jsem si nemohl pomoct [smích] .

Pokora, podle mého názoru, je především pravda. Vidět věci Božíma očima je lepší, než se dívat svýma. V tom, co říkám je určitá obraznost, ale není jí snadné rozumět. Projevem jejího nedostatku (pokory) je obojí - podhodnocení i nadhodnocení (sebe). Lepší ale, než jakékoli hodnocení, je dívat se s láskou.

Někde zde bychom měli skončit. Tak, jako Vy myslíte, že víte, co myslím (třeba ohledně míst v Bibli, kde je, podle mého názoru, Bůh popsán tak, že by podle svých vlastních kritérií nemohl obstát), já zase mnohokrát slyšel argumenty, které všechno "vysvětlí" a omluví. Vy se tím, jak chápete svůj vztah k Bohu, nesmíte dát v takové diskusi porazit, protože byste v tom (domnívám se) viděl svoje vlastní selhání. Já zase víc chci ušetřit svůj čas, kterého mám málo. Z jistého pohledu to totiž mám "za pár", takže vlastně již brzy budu vědět, jak to doopravdy je. Mějte se krásně.

343837

30.12.2015 19:18

RE: odpovědi

Sugar 84.?.?.?

Reakce na 343488

Pane, přímo Ježíš dle nejstarších svitků tvrdil, že lidé by se neměli řídit dle písma zaznamenaného člověkem, ale komunikovat s bohem přímo. Kdo upřímně požádá, bude mu rozlišení poskytnuto jazykem životních okolností.

Účel bible je vzákladu rozdělen pro cílová publika:

Starý zákon
Propagace vyvolenosti židů oproti jiným národům a poskytnutí jim jednoduchého nástroje na zotročení ostatních prostřednictvím lichvy:

"Nedávej na úrok bratru svému (židovi) ani stříbro, ani chleba, ani cokoliv jiného, co lze dát na úrok. Cizinci (gojím-nežidovi) na úrok dávej, aby hospodin bůh tvůj (reálně satan, pokud se na problém podíváme z pohledu mravnosti) ti žehnal ve všem, co děláš rukama svýma na zemi, do které jdeš, abys jí vládl.

Nový zákon
Podrobení se ostatních národů pod vyvolenost židů a blokování samostatného myšlení, při kterém by se jedinci mohli vzepřít tomuto davo-elitárnímu systému.

"Pokud tě uhodí do tváře, nastav i druhou. Kdo by se s tebou chtěl soudit o košili, nech mu i svůj plášť (podrobení se agresorovi)."
"Nesuďte, abyste nebyli souzeni (nerozlišujte dobro od zla)."

Realita
Ať si bibli vykládáte osobně ve své církevní naivitě jak chcete, objektivní realita je taková, kterou vidíme kolem sebe. 5% parazitů vlastní účetně 80% všech zdrojů planety a historicky jim k tomu primárně dopomohla právě lichva.

343673

26.12.2015 15:52

Základní ideologie a obhajoba zločinu jako takového.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Mezi kulty nitra Země, “spodních vod” a Hada jako obzvlášť zřetelný a charakteristický projev je třeba počítat fenomén židovství. Jeho správná diagnostika a typologizace jsou obzvlášť důležité pro správnou interpretaci z něj povstalého a dnes celý Západ ovládajícího › židokřesťanství. Z četných základních rysů chthonických kultů jsou v židovství obzvlášť zřetelně zaspoupeny tyto:

- Židovské uctívání “božstva” pijícího a potřebujícího ke svému životu krev : "A zajisté krví vašich - duší vašich - vyhledávati budu" (1M 9,4-5). Úcta ke spodní síle nitra Země coby základní "síle boha" ("lůno Abrahámovo"[mrknutí jedním okem] se projevuje v židovství stejně jako u ostatních chthonických kultů “obětí” v podobě rituálně vražděných zvířat (černý kozel, černá ovce aj.) a prolévání jejich krve coby domnělé “očisty” účastníků a podílníků na krvavém rituálu (2M kap.12), které je zároveň i živením podzemního božstva krví.

více zde:
http://www.gnostica.cz/zid.html

343490

26.12.2015 18:14

Nejhorší na Bibli je, že je musíme platit z naší práce černokabátníky

F&T 78.?.?.?

Nejhorší na Bibli je, že je musíme platit z naší práce černokabátníky/parazity.

Skvěle to popsal Chobot:
https://www.youtube.com/watch?v=Gs9SC7lf9-c

Ani fanoušci Tolkiena nemají takový přístup k financím jako právě ti co káží Bibli. Kdyby si svoji oblíbenou knihu studovali za svoje vydělané peníze, tak by bylo vše úplně v pořádku.

A mimochodem, podkladem pro Pána prstenů byly severské legendy a tak čistě teoreticky může mít blíže k pravdě stvoření Tolkien než Římskokatolická církev.

343492

4.1.2016 22:34

Logiku bych v programování cílových hledal v zištnosti adorovaných se záměry

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Reakce na 343492

Čistě prozaicky je to o výkladu poptávce. Náboženství jsou drogou chudých byť jakkoliv. Pro některé má jednadvacet panen nebo kolik za službu nejvyšší a ostatním dle gusta a kraje přání či choutek, sorry. A pochopení od ve vlasnostech a schopnostech neomezeného k běhajícím za strázně a svízele od nepřejících konkurence s nataženou rukou a pro vroucný a láskyplný "polibek, vlastně to je málo ráje pomyšlení i když tedy s kompresí až ad absurdum. Hoši hoši, jsou to asi především ega samců. Miluji planetu a je boží když nosí takové steakosaury a skutečně je to luxusní kosmická loď. A někteří tvrdí s pseudointeligencí. Jo jo, asi ví že humus zetleje sám.

343868

26.12.2015 19:13

Bible je jen pro někoho..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Tady ty bludy jako že Bible je falsum, nepřesná, vymyšlená, to tvrdí ti, co mají všelijaká vysvědčení a lejstra o školách ale Boha nepoznali pro svou nafoukanost, neznalost. Studiem Bible se upřímnému člověku otevřou oči. Ale Satanovy děti nikdy nepoznají pravdu, neb ani poznat pravdu nechtějí poznat. Jeden z pisatelů v Bibli řekl, že v:,, Pozdějším časovém období lidé nesnesou (Biblickou čistou pravdu) - nauku a budou si ve shodě se svými žádostmi hledat učitele, aby jim lechtali ucho,, ....
Tak ať si každý hledá to co se mu líbí ale vězte že to bude váš pokrm co jste si navařili. Bible je dopis milovaným dětem od milujícího Otce. Nechcete číst a porozumět ?
Tak :,,, Zemřete ve svých hříších,, .
A ještě jeden text: ,, Jestliže je někomu zahalená Dobrá Zpráva kterou kážeme, je zahalená těm, kteří hynou, jejichž mysl je zatemněna bohem tohoto systému,, .
Nevěříte v Boha? V Ďábla? Bibli?
Smutný konec pro všechny kteří zahynou a budou : ,, Ponecháni na povrchu země jako hnůj,, .

Jo jo, každý chytrák věří jen sobě a svým názorům ale budou sklízet co zaseli.
Hodně sil při dobývání informací z knihy knih upřímným lidem přeje Mirek pirek.

343493

28.12.2015 12:43

RE: Bible je jen pro někoho..

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 343493

Proboha, tady si dala sraz banda náboženských pomatenců. To je opravdu smutné vidět něco takového. Smutné.

A z čeho se mám poučit? Jak zabíjet lidi, protože v sobotu sbírali klacíky? Nebo z nějakého jiného "spravedlivého" zabíjení?

Děkuji, to raději přenechám psychopatům, pro které je šíření nenávisti určeno.

343549

28.12.2015 13:11

RE: Bible je jen pro někoho..

Sugar 94.?.?.?

Reakce na 343493

Mám lejstro, takže jsem neskutečně nafoukanej. Volám Chocholouška, pač toto je už diagnóza. [chechtot]

343552

28.12.2015 18:24

RE: Bible je jen pro někoho..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 343493

"Tady ty bludy jako že Bible je falsum, nepřesná, vymyšlená, to tvrdí ti, co mají všelijaká vysvědčení a lejstra o školách ale Boha nepoznali pro svou nafoukanost, neznalost. Studiem Bible se upřímnému člověku otevřou oči. Ale Satanovy děti nikdy nepoznají pravdu, neb ani poznat pravdu nechtějí poznat"

Proč já si po přečtení Vašeho příspěvku myslím, že už jste nainstaloval Silvestr. Uznávám, že se jedná o mistrovský písemný projev - a tak díky - smích je léčivý!!!!!

343564

26.12.2015 21:28

Slaměný panák...

P.A.Semi 79.?.?.?

Takhle to dopadne, kdyz materialista vezme text podobenstvi a rozcupuje ho, protoze v povrchni rovine ten vyznam neni... Navic nebyl ani tak poctivy, aby zminil Gn20:12, kde se v te povrchni (materialni) rovine zminuje, ze vskutku byla i jeho sestra... (tedy optikou sve nepoctivosti vidi jen Podvod...)

Jiste ze se nejedna o nejakou banalni a davno mrtvou historii, ale o zive Archetypy:

Abrám - Otec povznesený - otec vsech vericich (tedy zdaleka ne jen zidu), byl prejmenovan na Abrahám, coz neni Otec množství. Ham jako hamón je dav, množství, hukot, ale rahám neni nic... Je to tedy od slova Abar - křídlo (peruť), ve vyznamu Množství Křídel, doslovněji Hukot Perutí, coz popisuje rozdeleni Abrahamovskych nabozenstvi na mnozstvi kridel. Mel zenu Má Vláda (Sara-i), ale postupně byla přejmenována na Vláda (Sárah). Proc ji predaval do rukou Můj otec král - dedicnym panovnikum? Nevazil si ji, myslel, ze je jen jeho sestra, ktera mimodek vyrostla podel nej a jednou odejde, ze neni jeho pravoplatna zena, kterou musel ziskat a mel by s ni žít... Bal se problemu s Nevěřícími... Vsak take dedicneho panovnika stihly mnohe pohromy, protoze odebrali Vládu Duchovním lidem, ktera jim pravem patrila, a take ji jednou vrati...

Esau - Pracující (tj. i vetsina z nas zde...), "muž znající lov, muž pole" (Gn25:27) - proc predal sve prvorozenstvi Zrádnému (Jákobovi) Oligarchovi - "muž jemný obývající stany"? Za stravu, byl hladovy... A jisteze i na nej zbylo pozehnani: "... a bude, jako což svrhneš a rozlomíš jeho jho z nad šíje tvé." - to teprve jeste prijde... (Gn27:40)

Jak Jáqob slouzil Bílému (Lábanovi), by bylo na delsi povidani... (a proc ten Bílý odvedl vsechny Čisté, takze Jákobovi zůstali jen ti Poskvrnění, ktere poskvrnil svou magií (Gn31) - to by nejlepe vysvetlil treba Pavel v nekterych epistolach...)

-----

Proc i vy jste byli tak hloupi nebo zeslabli, ze jste predali (nebo nechali) Vládu dedicnym kralum a Oligarchum?
A proc to Buh dopustil? Nekdy je lepsi nechat neposlusne dite, at se samo spali, nez je porad vodit za rucicku - dostali jsme Svobodu, i kdyz z ni plynouci Chyby nekdy Bolí... Take to vysvetluje Pavel v 2Thes2, proc to neslo napravit driv...

343502

27.12.2015 13:18

RE: Slaměný panák...

F&T 78.?.?.?

Reakce na 343502

Vážený P.A.Semi, Bible má v sobě spoustu skrytých alegorií. I když jsou do jisté míry správné, tak to odpovídá úrovni chápání a mentalitě tehdejších lidí. Ty alegorická příběhy byly jakýmsi nosičem, který umožňoval předávání textu dalším generacím. A ty generace tento text upravovaly až se dostal do dnešní podoby.

Jak by se Vám líbil text naprosto bez alegorií a skrytých postranních významů:
http://www.jeshua.cz/
Údajně to bylo přímo inspirováno bytostí nazývanou jako Ježíš.

Kdo jsi, Jeshuo?

Jsem ten, který byl mezi vámi a kterého jste znali jako Ježíš.
Nejsem Ježíš vašich církevních tradic nebo Ježíš vašich náboženských spisů.
Jsem Jeshua-ben-Joseph; žil jsem jako člověk z masa a kostí. Dosáhl jsem před vámi Kristovského vědomí, ale byl jsem podporován silami, které jsou v této chvíli mimo vaši představivost. Můj příchod byl vesmírnou událostí – sám jsem se tomu zpřístupnil.

Nebylo to jednoduché. Neuspěl jsem v mých snahách předat lidem nezměrnost Božské lásky. Existovalo mnoho nedorozumění. Přišel jsem příliš brzy, ale někdo přijít musel.

343515

27.12.2015 10:54

Děsivé, kolik lidí se stále chytá na náboženskou vějičku

Nikdo (originál) 212.?.?.?

Místo dětského blábolení o neověřitelných báchorkách, by se většina diskutérů měla věnovat něčemu více praktickému. Bible, korán, tóra a spol. jsou jen šalba a mam pro prostoduché otroky.
Prosťáčkům, kterým se zaplní hlava bezcenným balastem je snadné vládnout. Zvláště, když se jejich pozornost cíleně soustředí na "onen" svět, potom ten reálný snadno ovládne všelijaká pakáž.
[oči v sloup]

343510

27.12.2015 16:30

RE: Děsivé, kolik lidí se stále chytá na náboženskou vějičku

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 343510

Nemel by ste se takhle rouhat, Buh existuje a ukazuje nam to kazdy den malymi zazraky, jen pro nas.
Byli jsme se zenou navstivit mou dceru na Stedry den. Vecere byla opravdu vyborna a tak po navratu do hotelu jsem sel na zachod a misu jsem doslova zabil. Po udelani potreby jsem se podival na misto kde normalne najdete papir, bylo prazdne.
To ve me vyvolalo velke zdeseni, protoze, jak jsem rekl, co se stalo bylo uplne drama. Zamumlal jsem, Jezisi Kriste, prece me takhle nenechas.
A Buh me vyslysel, nechal me otocit mou hlavu a za sebou jsem nasel roll papiru kterou tam zapomela pokojska.
Tak vidite, ze zazraky se stale jeste deji, mozna v mensi mire, ale deji.
Proto jsem verici a vzdy budu. A buh to vidi, mnoho let jsem se modlil za vyhru v loterii, to se zrejme naakumulovalo a on me dal alespon toaletni papir. Coz bylo v te chvili praktictejsi.

343520

27.12.2015 16:34

podobenstvo o pastierovi a jeho ovečkách

Malý a zvedavý 46.?.?.?

Pastier svoje ovčky pasie, chráni ich pred vlkmi a pred medveďmi. A popri tom ich dojí, strihá iim vlnu a občas niektorú z nich zareže a zje.
Vzťah pastiera a ovcí nie je o láske. Je o využívaní.
A propos - nie je tajomstvo, že práve v dôsledku domestifikácie sa z ovce stalo doslova a dopísmena tupé a ovládateľné zviera. Stačí vidieť dokument o divých ovciach niekde v neprístupných horách a ten rozdiel je priepastný.

343521

27.12.2015 20:58

RE: podobenstvo o pastierovi a jeho ovečkách

jezinka 88.?.?.?

Reakce na 343521

zas jeden malý a nepochopil
výklad jest nasledovní: každý pozorující/pastier hlídá své myšlenky/ovce v mysli.
[smích]

343528

28.12.2015 12:46

RE: podobenstvo o pastierovi a jeho ovečkách

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 343528

Výklad si udělá každý tak, aby se alespoň malinko ty církevní bláboly slučovaly se zdravým rozumem. To ještě vůbec neznamená, že to tak je. Nicméně slaboduší jedinci berou každou berličku jako logický fakt.

343550

27.12.2015 17:08

Jasne

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

...... A milovat te budou a tisice SMS posilati budou....
...... A stanes se vyvoleny psychopat mezi nejvyvolenejsimi.

Copak vam nyni predvadeji jine divadlo?

Potrebujeme znicit viru, vytahneme Stary zakon.

1000 a jedna zidovskych pohadek na dobrou noc. Jsme v jine dobe a me nikdo nemusel ucit co je dobro a zlo. Pokud jsem udelal neco zleho vedel jsem o tom do posledniho okamihu. Trest prisel nejdrive ve forme vycitek, pak samozrejme i ten realni trest,

Zidu a jimi vytvoreneho "zapadu" se toto netyka. Jim musi nejdrive nekdo rict, ze udelali neco spatneho. Pise se o dospelych lidech, ne o detech, ktere dostavaji od rodicu na zadek - v normalni, ne zapadni/zidovske rodine, kde jim reknou - jsi vyvoleny, delej si co chces,
Pote nenastupuji vycitky svedomi, ale pocit, ze muzou vse. Pokud nahodou od nekud prichazi vycitky k jejich cinum (nikdy od nich samotnych, pojem svedomi je cizi), prichazi lez, svadeni viny na druhe (hodi se letita nenavist k 'tem druhym'[mrknutí jedním okem] a opet 1000 a jedna obrezanych lzi.

Nasrat na tyto keci o zidokrestanstvi. Vylozene N.A.S.R.A.T! Stary zakon je spolecny m.j. i pro Islam, oni v tom zustaly. Pouze vymenili pocet krav za ropne vrty.

Z mnoha konkretnich dukazu vim, ze chodil po zemi clovek, ktery trpelive temto lidem rikal o nich samych. Nebyl pokorny jak husti lidem v kostele zidokrestansky kazatele, prisel do chramu, poprevracel stoly penezomencum a rekl kazdemu kde je chyba v jeho rozhodovani.
Pokud se bojite nastavit si zrcadlo, jak chcete pristupovat k okolnimu svetu? Kdyz neznate sam sebe, jak se muzete zmenit k lepsimu?

Jak se asi citil Jezis na krizi, kdyz pod nim stal "dav", ktery MLCEL, kdyz vrazdili jeho ucitele. Vedeli, ze to neni spravne. Vedeli, ze je spatne mlcet a "drzeli hubu" z obavy o vlastni zivot, postaveni, majetek.
Zmenilo se neco od te doby? Ani chlup. Vzdy se taK deje, kdyz zabijeji pravdu.
Tedy pro zidy to neni nikdo (bodejt, kdyz ho natlakem na Rimany oddelali), pro krestany ho prekreslili v ticheho, pokorneho a hlavne toho, "kdo se pro jejich hrichy obetoval", strcte si ty sracky o obetovani do prdele - to za sebe, Islamu nadelili jineho proroka, jen aby mohli mit nadale doma na kazdy den jinou frndu, otroky na vse a zabijet okolo je povoleno.....

A soucasnost? Radeji vse hezky ututlat a delat, ze se nic nestalo. Prevleceme kabaty a jedem dal. Na velkou "cistku" nema chut nikdo. Tedy zadne divadlo pro rozblbnuty dav a sve vladce jste si zvolili davno. Samozrejme mlceni, nebo veseni, ktere jasne ukazou (tak tim smerem tedy ne) normalnim lidem, kde asi tak jsou. Tem, kterym jste davno odevzdali svoji moc, budou ridit vase osudy.

Nebo cekate opet na zazraky? I ty prijdou, ale nebudou se vam libit. Nebudou se libit nikomu.

343523

28.12.2015 3:15

Několik postřehů k Abrahámovi

Joseph 213.?.?.?

Milý Same Elles,

Protože je pozdě ráno a na tento článek jsem narazil čistě nahodilým způsobem klikání, dovol mi jen několik postřehů k Abrahámovi.

Úvod

Je třeba hned na úvod říci, že Abrahám o svém příbuzenském vztahu k Sáře nelhal (Gn 20,12), jen neřekl další podstatnou část pravdy vztahu, tj., že byla i jeho manželkou.

Alternativní pohled

Ačkoliv je Abrahám, praotec Izraelského národa představován jako muž víry. Genesis od začátku příběhu odhaluje jedno Abrahámovo selhání za druhým. Jestliže se na začátku nespolehl na Boží zaslíbení (viz Hagar), těžko se plně mohl spolehnout na Boží ochranu v cizí zemi. Zdá se, jako by Bůh Abraháma prováděl strastmi života a vychovával jej k odevzdané důvěře, a k tomu, aby mohl obstát před nejtěžší zkouškou.

Cituji: "Hřích je přestupek proti Božímu nařízení. Když tedy bůh Abímeleka napomíná, pak Abímelek musel znát Boží zákon."

To znát nemusel. Přestupek proti Božímu nařízení (Zákonu) je jeden z výkladů hebrejské výrazu "chátá". V tomto smyslu můžeme hovořit také o "minutí se cíle", "sejít z cesty", "selhat, "padnout", "pochybit". Tento cíl a cestu v životě Abraháma tvoří zjevně povolávající Hospodin - Bůh, který ho přes jeho nedostatky a nešvary neustále nasměrovává a pozvedá. Možná už samotný nadpřirozený zásah Hospodina, ať již u Egyptského dvora nebo u dvora Abímeleka byl dostatečnou výtkou Abrahámova chybného jednání.

Navzdory tomu, že není zvykem na Blízkém východě uchvátit sestru příchozího hosta bez vědomí otce (Terach v té době ještě žil), jedná farao jako suverénní vládce a Sáru uchvacuje na královský dvůr. Taktéž Hospodin jako suverénní vládce jedná s faraonem, ale tak, aby proti němu nezhřešil. Všimněme si onoho výrazu: "Vyhostili jej [Abrahama] i jeho ženu" - (Gn 12,20)

Podobný motiv s vyhoštěním a odnesením jmění se opakuje i s masovým exodem Izraelců o několik staletí potom. Nemluvě o tom, že celý Starý Zákon se neustále "cyklí", ať již ve jménech vystupujících postav, dějin Izraele, slovních výrazů nebo prorockých výpovědí. Vyvozovat z toho závěry o užitém množství základních výchozích písemných pramenů vede do nepřeberného chaosu protichůdných a navzájem vylučujících se tvrzení samotných kritiků.

Závěr

Boží mlčení v jednání biblických "hrdinů" není vždy jejich schválením, často se o takovém chybném jednání vystupujících postav dovíme až o několik kapitol dále, ne-li až v jiné knize či dokonce vůbec.

343537

28.12.2015 12:48

RE: Několik postřehů k Abrahámovi

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 343537

No když to říkáte vy, tak to asi musí být pravda. [chechtot]

343551

29.12.2015 13:33

RE: Několik postřehů k Abrahámovi

Sam Elles 88.?.?.?

Reakce na 343537

Milý Josephe,
uznávám, že jsem mohl dodat text, který zmiňuje Sáru jako "nevlastní sestru".
Došel jsem k názoru, že to není podstatná okolnost celého příběhu. Podstata první tkví v tom, že Abrahám podvádí buď
a) z nedostatku víry
b) z touhy po nepoctivém zisku
Podstatná věc druhá: Bůh nenapomíná chybujícího "vyvoleného" Abraháma, nýbrž ty, kteří se nechali jeho podvodem zmást.
Dále: ...hřích znamená ... "minout se cílem". Souhlasím. A teď si odpovídající pasáž přečtěte, Josephe, ještě jednou. Proč vyčítá "Bůh" tomu, kdo s ním nevstoupil v žádný svazek, že se míjí cíle, který vytýčil? Proč to nevyčítá Abrahámovi?
Na rozdíl od Vás, já považuji text za jakoby pravdivý, a ukazuji jeho nesmyslnost, nestoudnost, prohnanost a citové vyděračství. Vy text vysvětlujete, aby zapadal do Vašeho pojetí správného Boha. Bible je v podstatě manipulace na základě dobrého lidského sklonu poslouchat autoritu. A tou nejvyšší autoritou je Bůh.
Závěr:
Pokud je ovšem například policista falešný, poslechnout slepě autoritu se nevyplácí. Pokud je JHVH falešný Bůh, což je, dospěla západní kultura do stavu, v jakém se nachází. "Vyvolenost" jedněch a zotročení druhých. Ze Starého zákona vychází Nový zákon. A podívejte se na dějiny křesťanstva. Samá láska a vzájemné porozumění, duch spolupráce a mírového soužití, viďte? [smích]
Nemluvě o archeologických důkazech, které Bibli naprosto vyvracejí. Viz Šlomo, nebo chcete-li, Shlomo Sand, Miloš Bič, a další a další.
Hezký den

343597

30.12.2015 2:04

RE: Několik postřehů k Abrahámovi

P.A.Semi 79.?.?.?

Reakce na 343597

Nevychazite z toho, ze je text "jakoby pravdivý". Vychazite z toho, ze to plati doslovně a materiálně, ze existoval nejaky clovek jmenem Abraham, ze pravdive jsou stredoveke vyklady toho textu - a to je zasadni rozdil...

Vzhledem k tomu, ze to jsou podobenstvi a my všichni jsme Abraham (tedy nekteri z nas - verici) a odevzdali jsme svou Sáru faraonům, a my všichni jsme Esau (tedy nekteri z nas - pracujici a ti, co nejsou Oligarchie a Jákob), tak jenom dokazujete, ze kdyz se to chape spatne, lze z toho vyvodit spatne dusledky...

To, ze to spatne chapala take stredoveka cirkev i zidi neni spravny argument...

Bůh (a je jedno jak jej nazvete) rozhodne neni falesny, ale falesne jsou falesne vyklady...

Jake byste chtel archeologicke nalezy? Cesta do země zaslíbené je take jen podobenstvi (navod na cestu) a jeste jsme tam nedosli (a ovsem ani zidi, kteri to sepsali v Babylonu, v zadnem Egypte v Africe zrejme fyzicky nebyli, byli ve svem Egypte v Babylonu, jako my jsme ve svem Egypte ted a tady, v zemi zaslíbené budeme sice zase tady, ale jeste to chvili potrva)...

Videl jste nekdy vlka? Kdyz neco zere? Muzete mi rict, jak se ta Karkulka mohla po vitezstvi myslivce dostat z bricha toho vlka cela a ziva ? (To je svym zpusobem take Archetypální příběh a je zaset dost naspodu v detstvi jako soucast zase nasi evrospke Kultury... Nechci to uplne srovnavat, ale prijde mi, jako kdyz pocitate zuby a litry krve a kila masa v pohadce o Karkulce - cim to ty deti vlastne krmime?! Vzdyt je to fyziologicky nesmysl (aby se to do vlka veslo) a navic je to tak brutalni... Nebo ne?)

343646

30.12.2015 14:04

RE: Několik postřehů k Abrahámovi

Sam Elles 88.?.?.?

Reakce na 343646

Fakt jste mě pobavil. A to tím, jak úporně se držíte mýtů. A de facto vyvracíte sám své názory.
Buď totiž můžete Bibli věřit jako pravdivé a inspirované - to je jedna cesta, anebo ji pojímat jako inspirovanou, ovšem s alegorickým výkladem - to je druhá cesta. Ve zkratce cesta Filóna Alexandrijského, kdy si mohu dosadit a našroubovat na biblický příběh v podstatě cokoliv, i tu Rudou Karkulku a Smolíčka Pacholíčka.
Ani jedna z cest nevede k cíli, který byste chtěl dosáhnout - poznání a sounáležitost se Stvořitelem.
Úplně opomíjíte nejen "toleranci" biblického boha k očividnému zlu, ale jeho přímou podporu zla. A z toho vyvěrající "schopnosti" jeho vyznavačů. A to dokonce i těch vyznavačů, kteří už v něj nevěří, pouze se považují za příslušníky "vyvoleného" národa - ať už židovského nebo křesťanského (adventisté, jehovisté, atp.). Mohu vám popřát k novému roku pouze to, co doporučil (falešný) Mesiáš alias Kristus: Poznejte pravdu a pravda vás osvobodí. [smích]

343659

30.12.2015 17:05

RE: Několik postřehů k Abrahámovi

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 343646

Ja jsem sice bibli necetl, ale velmi dobre znam legendu o slecne Karkulce, uz od malicka. Jiz jako maly kluk jsem se pozastavil, stejne jako vy, nad faktem, ze slecna Karkulka po intervenci pana myslivce vysla z vlka cela.
Ovsem, po dukladnem studio, uz jako dospely, jsem si uvedomil, kdyz dukladne studujete text, zrejme vam neujde, ze vlk po snedeni babicky si vzal jeji bryle a cepec. Zrejme s umyslem zmast slecnu Karkulku k tomu aby mu duverovala. Toto je klicovy moment legendy rekl bych takrka paralerni s legendou velikonoc.
Vlk si nemuze sam nasadit bryle, tak jako mrtvy nemuze obzivnout.
Jen tak pro jistotu jsem udelal experiment se svym psem. po dobre veceri jsem ho pozval na postel, cemuz s radosti vyhovel, behem vecera jsem vedle nej polozil cepec a bryle. Mohu rici, ze cepec privital, ale nepokusil si ho nasadit, jen ho kousal. bryli si nevsiml.
No nevim, budu to zkouset dal. Mozna, ze tam bude jina vysvetleni.

343666

3.1.2016 12:35

RE: Několik postřehů k Abrahámovi

Joseph 213.?.?.?

Reakce na 343597

Děkuji za reakci,

Zřejmě se jedná o podstatnou okolnost z obvinění o úmyslné lži, poněvadž to lež není, nýbrž přesněji: uvedení v omyl. Abrahám se k tomuto prostředku uchyluje s největší pravděpodobností z nedostatku víry.
Je paradoxní, že právě patriarchální symbol víry je ve své pouti ve vztahu k Bohu biblí odhalován jako člověk, jemuž chybí víra. V tomto, svým způsobem můžeme vidět jeden z příkladu biblické zvěsti, která své postavy nezobrazuje a nelíčí jen jako nějaké ideální hrdiny duchovní cesty, ale omylné, chybující lidi, podléhající svým slabostem, negativním sklonům a vášním.

"Podstatná věc druhá: Bůh nenapomíná chybujícího "vyvoleného" Abraháma, nýbrž ty, kteří se nechali jeho podvodem zmást."

a) Jak již bylo naznačeno, už samotný Hospodinův nadpřirozený zásah, ať již u Egyptského dvora nebo u dvora Abímeleka by mohl být dostatečnou výtkou Abrahámova chybného jednání.

b) Napomenutí vede k vyvarování se k přestoupení. Pokud mne někdo napomene, abych např. nesbíral jablka volně nalezená na zemi, nevědom si toho, že jedoucí řidič s dodávkou udělal chybu a nezvládl řízení, pak dotyčnému za to poděkuji, byť že mě varoval. (Pozn.: Protože bych mohl být snadno obviněn z rabování (porušení zákona)).
Stejně tak Hospodin napomíná, jak faraona, tak Abímeleka z možnosti porušení zákona (z Božího pohledu). Jedná se tedy o záležitost, která předchází možnosti přestoupení.

Cituji: "Dále: ...hřích znamená ... "minout se cílem". Souhlasím. A teď si odpovídající pasáž přečtěte, Josephe, ještě jednou. Proč vyčítá "Bůh" tomu, kdo s ním nevstoupil v žádný svazek, že se míjí cíle, který vytýčil?"

a) To už tam prosím vkládáte něco, co v biblickém textu není. Operovat s jedním významem překladu v hebrejštině nelze, ochuzejete tím samotný text a následně i výklad. Je třeba - pokud možno - vzít v úvahu celou šíři spektra významu, v našem případě hebr. výrazu "chátá", abychom se blížili maximálnímu vystižení rozebírané problematiky.

b) I kdybychom operovali s tímto jedním významem, pak se také píše:

"Jestliže národy, které nemají zákon, samy od sebe činí to, co zákon žádá, pak jsou samy sobě zákonem, i když zákon nemají. Tím ukazují, že to, co zákon požaduje, mají napsáno ve svém srdci, jak dosvědčuje jejich svědomí, poněvadž jejich myšlenky je jednou obviňují, jednou hájí." - (Ř 2,14-15)

I když s Hospodinem, jak farao tak kdokoliv jiný nevstoupil ve smlouvu, pak určitou formu zákona má vepsanou ve svém srdci, která je dosvědčována jeho svědomím. I v tomto případě by byla výtka, či přesněji varování zcela legitimní.

"Vy text vysvětlujete, aby zapadal do Vašeho pojetí správného Boha."

...Automaticky kráceno

343804

3.1.2016 16:35

Dodatek

Joseph 213.?.?.?

Reakce na 343804

"Vy text vysvětlujete, aby zapadal do Vašeho pojetí správného Boha."

Mé pojetí vychází z popisu Bible, i když tomu věřit samozřejmě nemusíte.

Závěr

Dále cituji: "'Vyvolenost' jedněch a zotročení druhých."

Otroctví v Bibli pro lidi málo sečtělé vyvolává mnoho neporozumění a nepochopení. Více:

http://www.slovo-pravdy.cz/2015/12/11/bible-a-otroctvi-obhajuje-pismo-otroctvi/

http://rozumnavira.cz/teologie/122-otroctvi-ve-starozakonnim-izraeli

"A podívejte se na dějiny křesťanstva. Samá láska a vzájemné porozumění, duch spolupráce a mírového soužití, viďte?"

Zneužít se dá cokoliv.

"Nemluvě o archeologických důkazech, které Bibli naprosto vyvracejí. Viz Šlomo, nebo chcete-li, Shlomo Sand, Miloš Bič, a další a další."

Ono se nejedná o úplné vyvrácení, ale obvykle o doplnění stávajícího.

Děkuji, také přeji hezký den.

343818

4.1.2016 11:56

RE: Dodatek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 343818

"Otroctví v Bibli pro lidi málo sečtělé vyvolává mnoho neporozumění a nepochopení. Více:"

Neurážejte vzdělané lidi - hlavně nám technicky vzdělaným osobám objasněte, kdo porodil Boha nebo jak se tady vůbec vyskytl. Osobně se domnívám, že kdyby nebylo Boha, tak by psychiatři měli ŽEŇ.

Kdo je otrokem čeho, si definujte Vy.

Hezký den

343846

Příspěvků: 65

25.12. 16:43  Co se asi zase tiše projednává v parlamentu...
26.12. 10:05 výjimečné porušení omerty  RE: Co se asi zase tiše projednává v parlamentu...
26.12. 11:06 Fannyx  RE: Co se asi zase tiše projednává v parlamentu...
26.12. 12:51  RE: Co se asi zase tiše projednává v parlamentu...
26.12. 13:58  RE: Co se asi zase tiše projednává v parlamentu...
25.12. 16:46 Danielle  Kto bol prvým Židom?
25.12. 19:50 Latinec  RE: Kto bol prvým Židom?
25.12. 23:10  RE: Kto bol prvým Židom?
26.12. 01:20 Latinec  RE: Kto bol prvým Židom?
13.08. 11:51 Richard Rimmon  RE: Kto bol prvým Židom?
26.12. 21:28 P.A.Semi  RE: Kto bol prvým Židom?
27.12. 23:02  RE: Kto bol prvým Židom?
26.12. 04:18 Vysost  Druhá trocha biblického ponaučení
26.12. 08:31 lucifuge  RE: Druhá trocha biblického ponaučení
26.12. 21:06 Petr123  RE: Druhá trocha biblického ponaučení
27.12. 22:00 lucifuge  RE: Druhá trocha biblického ponaučení
28.12. 09:22 F&T  RE: Druhá trocha biblického ponaučení
27.12. 03:25  RE: Druhá trocha biblického ponaučení
28.12. 12:37 Sugar  RE: Druhá trocha biblického ponaučení
26.12. 08:49 Marten264  RE: Druhá trocha biblického ponaučení
28.12. 12:29  RE: Druhá trocha biblického ponaučení
26.12. 12:11 Malý a zvedavý  RE: Druhá trocha biblického ponaučení
26.12. 11:43 tartus  a zmenilo sa odvtedy nieco?
26.12. 13:44 Danielle  RE: a zmenilo sa odvtedy nieco?
26.12. 13:40 Ilona  Vánoce - Touto modloslužbou na čest královny nebes (Semiramis) se poskvrňovali i Bohu nevěrní Izraelité
26.12. 17:52 Latinec  RE: Vánoce - Touto modloslužbou na čest královny nebes (Semiramis) se poskvrňovali i Bohu nevěrní Izraelité
26.12. 14:58 Petr123  odpovědi
26.12. 19:30 hestroy  RE: odpovědi
26.12. 21:00 Petr123  RE: odpovědi
26.12. 22:43  RE: odpovědi
29.12. 23:29 Petr123  RE: odpovědi
30.12. 23:48  RE: odpovědi
03.01. 20:42 Petr123  RE: odpovědi
31.12. 11:08  RE: odpovědi
03.01. 20:45 Petr123  RE: odpovědi
27.12. 11:15 Sam Elles  RE: odpovědi
29.12. 23:41 Petr123  RE: odpovědi
31.12. 17:33  RE: odpovědi
03.01. 20:35 Petr123  RE: odpovědi
04.01. 01:52  RE: odpovědi
30.12. 19:18 Sugar  RE: odpovědi
26.12. 15:52  Základní ideologie a obhajoba zločinu jako takového.
26.12. 18:14 F&T  Nejhorší na Bibli je, že je musíme platit z naší práce černokabátníky
04.01. 22:34  Logiku bych v programování cílových hledal v zištnosti adorovaných se záměry
26.12. 19:13  Bible je jen pro někoho..
28.12. 12:43 hestroy  RE: Bible je jen pro někoho..
28.12. 13:11 Sugar  RE: Bible je jen pro někoho..
28.12. 18:24  RE: Bible je jen pro někoho..
26.12. 21:28 P.A.Semi  Slaměný panák...
27.12. 13:18 F&T  RE: Slaměný panák...
27.12. 10:54 Nikdo (originál)  Děsivé, kolik lidí se stále chytá na náboženskou vějičku
27.12. 16:30 karel4u  RE: Děsivé, kolik lidí se stále chytá na náboženskou vějičku
27.12. 16:34 Malý a zvedavý  podobenstvo o pastierovi a jeho ovečkách
27.12. 20:58 jezinka  RE: podobenstvo o pastierovi a jeho ovečkách
28.12. 12:46 hestroy  RE: podobenstvo o pastierovi a jeho ovečkách
27.12. 17:08  Jasne
28.12. 03:15 Joseph  Několik postřehů k Abrahámovi
28.12. 12:48 hestroy  RE: Několik postřehů k Abrahámovi
29.12. 13:33 Sam Elles  RE: Několik postřehů k Abrahámovi
30.12. 02:04 P.A.Semi  RE: Několik postřehů k Abrahámovi
30.12. 14:04 Sam Elles  RE: Několik postřehů k Abrahámovi
30.12. 17:05 karel4u  RE: Několik postřehů k Abrahámovi
03.01. 12:35 Joseph  RE: Několik postřehů k Abrahámovi
03.01. 16:35 Joseph  Dodatek
04.01. 11:56  RE: Dodatek

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

31

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 66 čtenářů částkou 9 334 korun, což je 31 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 4

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Z dění ve Středozemním moři (videa)05.09.19 08:04 Itálie 0

Liberálne médiá sú zhrozené. Prieskum ukázal, že učitelia omnoho viac dôverujú Hlavným správam ako Denníku N alebo SME04.09.19 20:38 Slovensko 0

MeToo začíná ženám škodit. V USA roste nechuť je zaměstnávat04.09.19 20:26 USA 1

Itálie má novou vládu, Salvini kaput, přístavy otevřené okupantům04.09.19 17:43 Itálie 8

Babiš & Soros a rok 201104.09.19 10:43 Česká republika 0

Měnové kurzy

USD
23,48 Kč
Euro
25,85 Kč
Libra
29,14 Kč
Kanadský dolar
17,71 Kč
Australský dolar
16,06 Kč
Švýcarský frank
23,67 Kč
100 japonských jenů
21,71 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,78 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,69 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 174,12 Kč
1 unce stříbra
418,88 Kč
Bitcoin
240 608,79 Kč

Poslední aktualizace: 17.9.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 086