Diskuze k článku

Pátek

Příspěvků 57

3.9.2003 8:35

Pátek

Sobota 202.?.?.?

Skvely clanek! Gratuluji!! - Pokud se ale nemylim, nikdo za Vami nestoji s VUMLem a nenuti Vas tam jezdit, ze? Do podobnych zarizeni sice obcas tez musim, ale opravdu me tam nikdo nenuti chodit nakupovat pravidelne a to, co sezenu i jinde. Radeji jdu do obycejne pekarny pro rohliky, pak dalsich 5 min cesta do Zeleniny, Masna je dalsich asi 5-6 minut... Clovek se sice nachodi, ale onen svatostanek konzumu mi muze byt ukradeny. A pivo? Netrapi me, ze znacka XYZ je za 4 Kc, kdyz vim, ze kvalita je pro nej cizi slovo nemajiciho vyznamu. Radeji si priplatim i jednou tolik a vim, na cem jsem. A dovolim si jeste jednu radu ohledne toho piva. Duverujte vice lokalnim pivovarum. Nebudete vubec litovat...[mrknutí jedním okem]

19011

3.9.2003 10:26

Pátek

Ed 160.?.?.?

Mám před sebou týden obyčejného života až do další povinné mše postkomunistického konzumenta.

No a nutí Vás tam někdo nakupovat? Vždyť si všechno můžete koupit v menších specializovaných obchodech. Např. salám v Řeznictvní, rohlíky v Pečivu atd.) Nebo bydlíte v menším městu, kde už tyto malé obchody (díky hypermarketům) zkrachovaly?

Ale jinak článek dobrý - pobavil jsem se[překvapení])

19013

3.9.2003 21:02

RE: Pátek

Klavesnicka 213.?.?.?

Reakce na 19013

Skonci,brzo skonci mensi obchudky,kde Vas s usmevem obslouzi prodavac a Vasim detem urizne kus salamu navic aby si Vas jako zakaznika udrzel.Malym obchodum narazi takove palky na danich,ze budou nuceni prodavat draz.Jelikoz kde kdo musi porad pocitat,zvoli supermarket,aby nakoupil levneji.Nakonec tam ma taky vse pohromade,tak usetri i cas.Je to ale sporne,clovek tam jde pro dve veci a jede ke kase s plnym vozejkem((((nekdy propadne prohlidce zbozi a pak zjisti,ze tam stravil i tri hodiny!A to defacto ve stresu,kdyz vidi ty fronty a spech pokladni,a ona spechat musi,takze Vam zbozi vlastne haze do ruky.Kdepak,je to moc vystizny [pláč]

19026

4.9.2003 0:59

RE: Pátek

djb 194.?.?.?

Reakce na 19026

Nakonec tam ma taky vse pohromade,tak usetri i cas.
Omyl a koneckoncu to hned take pisete. Napr. v "Zapadnim" Nemecku jiz lide zacinaji zjistovat, ze je nebavi jit pro rohlik a stravit tim hodinu a pul. Hypermarkety zacinaji lehce ustupovat a tak se derou na vychod. Mozna obchudkum neodzvoni.

19043

7.9.2003 0:10

RE: Pátek

Klavesnicka 213.?.?.?

Reakce na 19043

Jo,v Nemecku,coz pak o to,to ja verim,ja jen,co vidim za Nemeckem a pred Nemeckem. [pláč]

19193

15.9.2003 15:11

RE: Pátek

Spiteful Evilman spitefulevilman (zavináč) yahoo (tečka) com (tečka) au 212.?.?.?

Reakce na 19013

Ale no tak... Vždyť přeci sám dobře znáte marketingové pravidlo, že nabídka stimuluje poptávku. A i v těch malých obchodech se ze "sojáků" neudělají "špekáčky". Výrobci budou vyrábět to co po nich chce masový konzum (hyper, super atd) a ten zase bude tvrdit, že přeci je to zákazník kdo chce "masovou" konzervu 0,5 kg za 15 CZK.
A výrobcům to vyhovuje (vyrábí jen to o co je žádán). Nic víc.
Já si svoji sociologickou studii dělám pokaždé, když jsem v onom hyper... Můžete přijet BMW ale obsah košíku bezpečně odhalí zda jste či ne balíkem.
A zajímavé je sledovat rozdíl v obsahu košíku mezi lidi obézními a hubenými - na základě tohoto navrhuji vyselektovat skupinu s budoucími vyššími náklady na zdravotní péči.
A nebo zavést daň z přibrané hodnoty [smích]

19671

3.9.2003 10:54

Pátek

Be mail3 (zavináč) phantomemail (tečka) com 212.?.?.?

Nevím, kde autor žije, ale pochybuji, že by byl odkázán jen na nakupování v hypermarketu. Pokud žije v Praze , může si nákup objednat po internetu a nemusí se trápit ( ale to by nám tu nemohl předvádět svou oduševnělost [smích] ).Možná je autor líný vyrazit pěšky do nejbližší samoobsluhy? No jeho problémy bych chtěl mít [smích]

19014

15.9.2003 15:13

RE: Pátek

Spiteful Evilman spitefulevilman (zavináč) yahoo (tečka) com (tečka) au 212.?.?.?

Reakce na 19014

Tto nebyl článek o autorovi ale skvěle napsaný článek který je možno generalizovat. Ono chodit po hyper.. a nebo prožívat orgasmy u nakupování po síti vyjde nastejno.

19672

3.9.2003 12:18

Pátek

Petr Rehak rehakp (zavináč) email (tečka) cz 160.?.?.?

Velmi pekne pojaty clanek hoden zamysleni.
Nicmene musim podotknout, ze ja to zas tak cerne nevydim. Autor clanku sice krasne dokazal popsat jistou cast moderni spolecnosti ovsem samo zamysleni je dobrou znamkou.
Verim ze porad jeste existuji zapadle "domaci" masny kde koupite opravdove parky ci burtiky a ne pouze parodii z mouky ve sleve [smích] Pise ze upokojuje jakousi nutnost volby, ale nenapadne ho vzdat se svoji "viry" jako by ani alternativa neexistovala. Problem je v tom ze se pravdepodobne tomuto trendu lehce podmanil a stal se tak vlastne jeho volbou. Nelze obvinovat spolecnost z vlastni volby pro konzum pokud existuji alternativy. Nelze provest organizovany prevrat proti vsem mega-ultra-giga-nandarodnim obchodnim centrum. To kazdy jednotlive se musi vzdat sve "viry". Nechci tim nijak zjednodusovat denni jednosranne ubijeni lidske vule za pomoci nejmodernejsich "inkvizicnich" metod [velký smích] ,ale doba kdy bude mit pod kuzi cip ktery vas bude nutit tyto "svatostanky" navstevovat za pomoci elektrickych soku je jiste daleko pred nami [velký smích]

19015

3.9.2003 17:06

RE: Pátek

dub 193.?.?.?

Reakce na 19015

myšlenka alternativy je hezká. ale ono ani tak nejde o to kde se prodává, jako o to co se prodává (nicméně o tom ten článek vůbec není[velký smích]).
je to o výrobcích, i v malém krámku seženete jen dodávky z velkoobchodu, tedy stejný humus jako v tom supermarketu.
víte-li o nějakém krámku, kde dělají pravé uzeniny podle původních receptů, dejte vědět, koupím aspoň metrák. stejně víte-li o krámku, kde prodávají pravý, nefalšovaný, tmavý český kváskový chléb, dejte vědět. lidi vám utrhají ruce.
kde je ten ráj?

19018

3.9.2003 22:44

RE: Pátek

jan 67.?.?.?

Reakce na 19018

>víte-li o nějakém krámku, kde dělají pravé uzeniny podle
>původních receptů, dejte vědět, koupím aspoň metrák. stejně
>víte-li o krámku, kde prodávají pravý, nefalšovaný, tmavý český
>kváskový chléb, dejte vědět. lidi vám utrhají ruce.

>kde je ten ráj?

Tomu raji bylo odzvoneno pred ctrnacti lety. Jak tehdy chutnal "tmavy nefalsovany kvaskovy chleb" a "prave uzeniny" se muzete zeptat lidi, kteri se na tu dobu jeste pamatuji. Bohuzel, koupit se to uz nikde neda a tak s postupujicim kapitalismem si budete muset zvyknout na synteticky falsovane krmivo, vyrabene podle profit receptu. Kdo vi, mozna jednou, pomaloucku polehoucku, vam to zacne i chutnat - sledujete prece vsechny ty televizni reklamy, eh?

A pamatujete si, jak vam telili presvedcive o neviditelne rucce trhovni a jak rucka jenom vsechno nejchutnejsi prinese ...? Dnes uz snad lide vite co vsechno vam rucka trhovni utrhla, nebo jeste ne?



19030

3.9.2003 23:58

"Tomu raji bylo odzvoneno pred ctrnacti lety."

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

Reakce na 19030

"Tomu raji bylo odzvoneno pred ctrnacti lety."

O je, to jste me pobavil. Raj!, hi, hi, hi.

19036

4.9.2003 11:41

RE: "Tomu raji bylo odzvoneno pred ctrnacti lety."

vašek 193.?.?.?

Reakce na 19036

Taky zrovna nemiluju velké nákupy na celé hodiny v supermarketu (hlavně, když tam jsem s ženou, sám to většinou zmáknu za 15min a mám co potřebuji i bez stresu). Ale co se týče nákupů, tak za bolševika tu opravdu ráj nebyl. Pamatuji v 80tých letech, jak jsem sháněl ve třech okresech blbej drát do jizdního kola ČSSR výroby. A trochu slušnější silniční kolo typu favorit jsem sháněl asi čtyři roky, protože značkovém "Ukrajina" se jezdit nedalo. A toho slušnýho buřta seženu dneska taky a pivo si dám radši jedno za 17Kč zn Prazdroj, než pět poblijonů.

19067

4.9.2003 0:24

RE: Pátek

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 19030

Hmmm, opravdu? To se mi zdá být smutné... V ?R jsem už dlouho nebyl, ale nezdá se mi možné, že by se to tak rychle zm?nilo. ?ím ten chleba nahradili?
To se tam nedá koupit ani uzené, cikánská pe?en?, apd.? V USA (ve v?tších m?stech) existuje už delší dobu tendence návratu k malým obch?dk?m, pravda ceny jsou zákonit? v?tší, ale zelenina a ovoce chutn?jší... I p?esto zde v?tšina lidí nakupuje v supermarketech, takže chápu pana cnema.

Jinak, ?lánek je pro m? ur?itým deja vu - ?etl jsem jej již p?ed ?asem na serveru Sprcha, který posléze zkrachoval - pravd?podobn? pod tíhou administrátorova nesnesitelného ega... Budiž mu zem? lehká [smích]

19037

4.9.2003 0:25

RE: Pátek

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 19037

Hmmm, opravdu? To se mi zdá být smutné... V ČR jsem už dlouho nebyl, ale nezdá se mi možné, že by se to tak rychle změnilo. Čím ten chleba nahradili?
To se tam nedá koupit ani uzené, cikánská pečeně, apd.? V USA (ve větších městech) existuje už delší dobu tendence návratu k malým obchůdkům, pravda ceny jsou zákonitě větší, ale zelenina a ovoce chutnější... I přesto zde většina lidí nakupuje v supermarketech, takže chápu pana cnema.

Jinak, článek je pro mě určitým deja vu - četl jsem jej již před časem na serveru Sprcha, který posléze zkrachoval - pravděpodobně pod tíhou administrátorova nesnesitelného ega... Budiž mu země lehká [smích]

19038

4.9.2003 20:54

RE: Pátek

Jan Novák (I. Písecký) max42 (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 19038

Zase šíříte jako obvykle nepravdy pane Juchelka? Já tento článek (asi opravdu naprosto stejný) četl před malým okamžikem na www.sprcha.com . Budiž lehký zemi Vy. [smích]

19091

4.9.2003 21:04

Opravdu

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 19091

Že by znovuzrození serveru Sprcha.com? Měl jsem zato, že ten server přestal existovat. Proto jsem také neuváděl u článu na něj odkaz.

19092

4.9.2003 22:29

RE: Opravdu

Jan Novák (I. Písecký) max42 (zavináč) seznam (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 19092

Vidíte pane Stwora a to nevíte ještě spousty jinejch věcí. Sprcha je tak dobrá, že už se na ní chystá konkurence na www.pecina.cz . Bude to DIVAN a bude to i Vaše konkurence.

19097

4.9.2003 21:44

RE: Pátek

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 19091

I sakra, sakra, pane Písecký, to je ta znovuotevřená (?) sprcha v takovém svrabu, že uveřejňuje opakovaně staré články?

19095

4.9.2003 21:55

RE: Pátek

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 19091

Jo, tak jsem si zrovna všiml před malým okamžikem, pane Písecký, že jste se vrhl na historickou četbu. Ten článek pod sprchou je byl postován 30.06.2003 16:47:36 MET. Mno, Jiráska mám přečteného, ale stejně děkuji za informaci.

19096

5.9.2003 0:11

RE: Pátek

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 19091

Omlouvám se, pane Nováku, když jsem se naposledy díval, byla sprcha "pod drnem"...

Čí "nesnesitelné ego" ji opět uvedlo do provozu, snad ne Vaše? To by musela být kletba! [smích] Každopádně Sprše přeji všechno nejlepší...

19101

8.9.2003 10:50

RE: Pátek

Pavel Gora 195.?.?.?

Reakce na 19101

Sprchu zprovoznili ti, kterým chyběla - její uživatelé. Protože se ale nenašel nikdo, kdo by to chtěl dělat sólo, usnesli jsme se, že technickým administrátorům (tj. osobám opravdu klíčovým) budou dělat křoví i někteří uživatelé, kteří se budou zabývat tím, aby se diskutovalo a pokud možno nenadávalo. Pokud vyloučíme sprosťáka, odpovědnost bude na nás, nikoliv na technickém adminovi.
Mrzí mne, že ztotožňujete Sprchu s osobou VPI, pročež ji i a prioti a z osobních důvodů odsuzujete. Pokud jsem měl možnost seznámit se s některými Vašimi názory na fóru pana Stwory, nalezl jsem v nich spoustu toho, s čím souhlasím. Na Sprše bych Vás uvítal.

19281

8.9.2003 17:21

RE: Pátek

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 19281

Pane Gora,

já jsem ze Sprchy odešel p?edevším kv?li t?em p?isp?vatel?m, VPI byl pouze jeden z nich a v dob? mého odchodu navíc pouze jen poslední kapkou. Praktiky p?vodního administrátora se mi rovn?ž p?íliš nelíbily, viz. registrace - s d?vody jeho modera?ní politiky by se ale dalo možná souhlasit, kdyby nebyly uplat?ovány zcela neobjektivn? a ukvapen?. Sprchu rozhodn? neztotož?uji s VPI, ale když v jejím administra?ním výboru p?ibyli k p?vodnímu šéfovi další dva lidé, kv?li kterým jsem ze Sprchy odešel, nedivte se, když si budu myslet, že mé šance mít na Sprše normální diskuzi se spíše zhoršily. Proti Sprše jako takové opravdu nic nemám, i když po zavedení Sanhendrinu to je pro m? spíše Spr?a, jak jsem napsal v humorné odpov?di pani Tomanové. Ur?it? bych ale Sprchu doporu?il všem lidem, kte?í cht?jí rozší?it své možnosti diskuze, by? jen proto, a? se tam m?žete kone?n? p?estat mezi sebou sprchovat sami (chlapi) a uznávám, že moje konkrétní špatné zkušenosti byly p?íliš specifické, a šance, že by se mohly opakovat u jiných diskutér? je asi omezená, i když nej?erstv?jší diskuze o pseudonymech na Sprše rozhodn? nezní povzbudiv?, jednak svým mentorským tónem, jednak donebevolajícícm pokrytectvím n?kterých diskutér?...

Nevidím d?vod, pro? by diskuze k zjímavým ?lánk?m a komentá??m nemohla probíhat kdekoliv a tudíž i zde a rád si Vaše názory ke zdejším ?lánk?m v budoucnosti p?e?tu. M?jte se!

19300

8.9.2003 17:22

RE: Pátek

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 19300

Pane Gora,

já jsem ze Sprchy odešel především kvůli třem přispěvatelům, VPI byl pouze jeden z nich a v době mého odchodu navíc pouze jen poslední kapkou. Praktiky původního administrátora se mi rovněž příliš nelíbily, viz. registrace - s důvody jeho moderační politiky by se ale dalo možná souhlasit, kdyby nebyly uplatňovány zcela neobjektivně a ukvapeně. Sprchu rozhodně neztotožňuji s VPI, ale když v jejím administračním výboru přibyli k původnímu šéfovi další dva lidé, kvůli kterým jsem ze Sprchy odešel, nedivte se, když si budu myslet, že mé šance mít na Sprše normální diskuzi se spíše zhoršily. Proti Sprše jako takové opravdu nic nemám, i když po zavedení Sanhendrinu to je pro mě spíše Sprča, jak jsem napsal v humorné odpovědi pani Tomanové. Určitě bych ale Sprchu doporučil všem lidem, kteří chtějí rozšířit své možnosti diskuze, byť jen proto, ať se tam můžete konečně přestat mezi sebou sprchovat sami (chlapi) a uznávám, že moje konkrétní špatné zkušenosti byly příliš specifické, a šance, že by se mohly opakovat u jiných diskutérů je asi omezená, i když nejčerstvější diskuze o pseudonymech na Sprše rozhodně nezní povzbudivě, jednak svým mentorským tónem, jednak donebevolajícícm pokrytectvím některých diskutérů...

Nevidím důvod, proč by diskuze k zjímavým článkům a komentářům nemohla probíhat kdekoliv a tudíž i zde a rád si Vaše názory ke zdejším článkům v budoucnosti přečtu. Mějte se!

19301

4.9.2003 4:08

RE: Pátek

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 19030

Je hezke, ze nam Jan pripomnel jak to byvalo s nakupovanim drive.....
Jako bych videl tu nerudnou babu naproti pres ulici v Zelenine, jak me sype do prinesene tasky brambory. "Ale pani, vzdyt jsou shnile......". "Tak bez jinam, spratku !!!"
Znovu na ulici, vetsina lamp nesviti, chrchlajici
trabanty zamoruji vzduch, v dalsim obchode poloprazdne regaly, dalsi nasrana prodavacka. "Nemame, nedovezli".
Tak zase zpatky domu. Vytah nejezdi, v cernobile televizi se pusinkuje Husak s jakymsi jinym diktatorem.......
Prominte, uz nemohu dal. Pri vzpominkach na ztraceny raj pana Jana se mi derou slzy do oci...... [mrknutí jedním okem]

19053

4.9.2003 9:31

RE: Pátek

Petr Rehak rehakp (zavináč) email (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 19053

Ano mate pravdu pane Mikin,
Lepsi je jiste doba dnesni. Lide se tak odcizili ze uz vam ani spratku ta pani nerekne, na ulici si cmoudiky misto obcas projedivsiho trabantu hazi rovnout zastupy aut se schvalenymi a homologovanymi vypukovymi splodinami. Jestli lampa sviti ci ne je jedno protoze vas banda cikanu prepadne tak jako tak. Je vsak pravdou ze doma ty diktatory vydite v barve [mrknutí jedním okem]

19062

4.9.2003 15:39

RE: Pátek

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 19062

Tak, tak.... Ale neni jeste vse ztraceno. Zastanci socialistickeho stylu nakupovani si mohou udelat "shopping trip" treba do Severni Koreje....... [cool]

19075

7.9.2003 6:03

RE: Pátek

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 19075

>Tak, tak.... Ale neni jeste vse ztraceno. Zastanci
>socialistickeho stylu nakupovani si mohou udelat "shopping trip"
>treba do Severni Koreje....... [cool]

na cube toho koupis vic!!!!!!!!!!!!
stefan

19212

7.9.2003 19:40

RE: Pátek

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 19212

>>Tak, tak.... Ale neni jeste vse ztraceno. Zastanci
>>socialistickeho stylu nakupovani si mohou udelat "shopping trip"
>

>>treba do Severni Koreje....... [cool]
>
>na cube toho koupis vic!!!!!!!!!!!!
>stefan
>
----------------------
Ale jen v tzv. "dolarovych obchodech". ( TUZEX ? [smích] )

19226

8.9.2003 5:27

RE: Pátek

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 19226


>Ale jen v tzv. "dolarovych obchodech". ( TUZEX ? [smích] )
>
tam je taky zbozi druhe klasy, pamatuji ten garbage jeste z cssr
stefan

19274

5.9.2003 3:36

Odcizili

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 67.?.?.?

Reakce na 19062

Odcizili? Jak kde. V Cechach mozna. Tady v US v Buffalo se ale citim fajn. Asi je to iluze, ale lide mi zde prijdou pratelstejsi a povetsinou prijemnejsi v jednani, nez v "Cesku". A taky mam silny dojem, ze se tu tolik nekrade. Jinde je to treba jine.

19105

7.9.2003 5:52

RE: Odcizili

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 19105

>Odcizili? Jak kde. V Cechach mozna. Tady v US v Buffalo se ale
>citim fajn. Asi je to iluze, ale lide mi zde prijdou pratelstejsi
>a povetsinou prijemnejsi v jednani, nez v "Cesku". A taky mam
>silny dojem, ze se tu tolik nekrade. Jinde je to treba jine.

to neni dojem, ale fakt!!!
stefan

19210

7.9.2003 19:54

RE: Pátek

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 19062

> na ulici si cmoudiky misto obcas
>projedivsiho trabantu hazi rovnout zastupy aut se >schvalenymi a
>homologovanymi vypukovymi splodinami.
---------------------------
Pred tremi tydny prijel, (verte neverte) k nam do Dawson City Trabant. Vlastni ho mlady Nemec zijici v Tagish. Pratelsky jsme se bavili o jeho bakelitovem skvostu, kdyz jsem si vsiml nalepky "Greenpeace".
Posluchej, rikam, ten tvuj Trabi ma stejnou spotrebu paliva (o oleji radeji nemluvim) jako moje Mazda pickup. Moje Mazda ma pres sto koni, tvuj trabos 26 koni. Kam myslis, ze ten vykon jde. A rukou jsem ukazal na vzduch kolem sebe.
Odpovedi jsem se nedockal. Tak jako se ji nedockam od vsech tech Rehaku a Janu tohoto sveta...... [smích]

19228

7.9.2003 21:29

RE: Pátek

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 19228

Pane Mikine, berete to moc vážně - to byste mu mohl vyčítat rovněž, že auto vůbec používá a nebo, že je mladý - nemáte děti, nebo s nimi nežijete viďte?

K neobvyklým zjevením východoevropských aut - já jsem jednou viděl škodovku na Koh Tao, v kufru čerstvý úlovek, bohužel jsem se s vlastníkem (o podrobnostech) nedomluvil - žena se byla potápět a nechtěl jsem zdržovat loď... Naposledy jsem škodovku (mimo ČR) viděl ve Vancouveru [smích]

19233

8.9.2003 0:05

RE: Pátek

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 19233

Vazne to moc neberu. Spis me spojeni Greenpeace-coudici Trabos rozesmalo.
A tu Skodovku na Koh Tao jsem nevidel - treba uz ji z toho ostrova odvezli. Zato jsem videl starou, nepojizdnou 1000MB pred domem Jima Thompsona v Bangkoku...

19252

8.9.2003 2:47

RE: Pátek

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 19252

Jasně pane Mikine, z Koh Tao ji odvezli a přitáhli na Soi Kasemsan...

19262

8.9.2003 3:40

RE: Pátek

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 19262

>Jasneˇ pane Mikine, z Koh Tao ji odvezli a prˇitáhli na Soi
>Kasemsan...
-----------------
Yan nang roo, krab ? [mrknutí jedním okem]

19265

8.9.2003 4:51

RE: Pátek

Alex Juchelka alexj (zavináč) xmission (tečka) com 166.?.?.?

Reakce na 19265

já vím všechno... [mrknutí jedním okem]

19269

4.9.2003 14:40

RE: Pátek

Grovik 213.?.?.?

Reakce na 19030

jo to mi pripomina jak jsme nasel konzervu (to uz bude asi ctiry roky zpatky [mrknutí jedním okem] vyrobenou v roce 1992 !
Nedalo mi to hovezi ve vlastni stave je mnamka.. a tak jsem ji otevrel.

Konzerve NIC nebylo ... byla uplne v pohode jak nova.

Jen pro srovnani kupte si jednu co se prodava dneska.. klasickou pulkylovku.

tamta stala tusim 9Kcs (mc) [mrknutí jedním okem].

ALe pookracujme vemte si tu dnesni. Soju nahradte masem, uberte asi tak pulku tuku, vymnente ji za maso. z te pulku tuku uberte jeste puku a nahrdte ji tou vlastni stavou.

zlepsete chut asi o polovinu .. a mate priblizen to co ja jsem nasel.

Pamtuju si tu dobu. A je to pravda myliko nebyla jen bila SUPERODSTREDNENA voda :-/

19071

4.9.2003 6:10

RE: Pátek

brnak 68.?.?.?

Reakce na 19018

víte-li o nějakém krámku, kde dělají pravé uzeniny podle původních receptů, dejte vědět, koupím aspoň metrák. stejně víte-li o krámku, kde prodávají pravý, nefalšovaný, tmavý český kváskový chléb, dejte vědět. lidi vám utrhají ruce.
kde je ten ráj?


Nevim, jestli je to raj, ale ja byl pred dvema mesici na Morave a behem dvou dnu jsem vsechno to, po cem touzite a jeste mnohem vic nasel na namesti ve Velke Bitesi.

19055

7.9.2003 6:00

RE: Pátek

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 19055

>víte-li o nějakém krámku, kde dělají pravé uzeniny podle
>původních receptů, dejte vědět, koupím aspoň metrák. stejně
>víte-li o krámku, kde prodávají pravý, nefalšovaný, tmavý český
>kváskový chléb, dejte vědět. lidi vám utrhají ruce.

>kde je ten ráj?

>
>Nevim, jestli je to raj, ale ja byl pred dvema mesici na Morave a
>behem dvou dnu jsem vsechno to, po cem touzite a jeste mnohem vic
>nasel na namesti ve Velke Bitesi.

ja to nachazim v chicago a new york bezne. v cr pak jen tehdy
vletim-li do nejake nezname dediny, tak tam jeste funguji pekari a reznici.
stefan

19211

4.9.2003 23:40

RE: Pátek

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 19018

>kde prodávají pravý, nefalšovaný, tmavý český kváskový chléb, dejte vědět. lidi vám utrhají ruce.

U nas takova pekarna skutecne (jeste) existuje. Ten chleb je vyborny, jim ho temer denne. A presto, ze ten chleb je vyhlaseny, po zavezeni je do dvou hodin vetsinou odevsad pryc, lide ho maji radi a pekarna nema o odbyt nouzi, tak ma problemy s existenci a jen tak tak se udrzi. A neni to zasluhou toto, ze by "vedeni" bylo nenasytne, je to rodinna firma.

Pro male a stredni vyrobce je nastup hypermarketu velkym problemem a s prichodem EU bude jeste hur. Takze nejspise si budeme muset zvykat, ze se kravy krmi masem, v parcich je mouka, misto chleba plast a kureci maso je voda s hovezimi bilkovinami. Ano, zrat se to skoro neda, presto to vetsina lidi kupuje. Za to, jake mame potraviny si muzeme sami tim, ze je kupujeme. A ktery obchodnik by dnes sazel na kvalitu? Kdyz vsadi na kvantitu, vydela vzdy vice. Lide to stravi. Jako poslusny dobytek.

Drive to bylo tak, ze za svoji produkci remeslnik ci vyrobce zodpovidal sam. Dnes jsou za produkci a vyrobu zodpovedni obchodnici a manazeri. A manazeri chlebu ani masu nerozumi. Rozumi penezum.

19100

7.9.2003 0:24

RE: Pátek

Klavesnicka 213.?.?.?

Reakce na 19100

Treba k tem kravam;to za totace zraly maso taky.Loni byla z toho po cele Evrope afera,prisli na to a zverejnili to.Jako by to bylo neco noveho...bohuzel,davno jiz,davno...

19196

7.9.2003 20:43

RE: Pátek

djb 194.?.?.?

Reakce na 19100

Ja v podstate nevim, co vsichni porad maji proti novemu trendu vyroby "masa" a jinych potravin.
Pro me jako spotrebitele by preci melo byt dulezite predevsim.
1) zda je to jedle/nejedle, lepe zdrave/nezdrave
2) zda je to chutne/nechutne
3) dejme tomu jeste, zda to vypada alespon trochu vkusne a da se to upravit do "oku lahodici podoby"

Tyto polozky by pak mely trzne vykrystalizovat i u umelych potravin(mam-li moznost si koupit hnusnou moucnou sunku a dobrou moucnou sunku, koupim si dobrou)
Jestli to je z kravy nebo z PVC, to uz by snad melo byt jedno a je to jen otazka zazitych zvyku a predsudku.
Navic, vemte v uvahu jaka byla prumerna delka zivota ve stredoveku a dnes. Jaky je dnes trend v rustu pomeru starych vs mladych lidi v populaci a tim padem, produktivnich vs spotrebitelu.
Zaplat panbuh, ze ty potraviny nejsou zdrave! Co kdyby se lidi prumerne pak dozivali 95 let. Jeste ze nas neco hubi!!! [velký smích]

19229

3.9.2003 21:04

RE: Pátek

Klavesnicka 213.?.?.?

Reakce na 19015

Aby jsi se nedivil

19027

3.9.2003 17:13

Pátek

cnemo 62.?.?.?

Beru všechny výtky ohledně možnosti jiné volby, mé lenosti apod. Jen by mne zajímalo, zda někdo z kritizujících zkusil nést týdenní nákup pro 4 člennou rodinu třeba jen 300 m? Nebo zakoupil tento celý nákup ve specializovaných obchodech na jeden zátah (ne jenom svačinku)? Vážení, ještě si pamatuji dobu, kdy náplní činnosti provdaných žen bylo 3-4 týdně mezi 3 a 6 hodinou nakupování a shánění. Pokud nejste mnich poustevník, realita všedního dne Vás do těchto míst dožene. Také jsem byl tak chytrý, než jsem byl rodinnou radou sprostě přehlasován a jmenován nákupčím[smích] Všimněte si prosím, že v článku nenabízím řešení, sám ho neznám. Jen popisuji, co vidím kolem sebe.

Ano, ale máte pravdu, můžeme si zcela svobodně zvolit! Jenže jen jedno ze dvou otroctví[smích]

19019

4.9.2003 1:08

RE: Pátek

djb 194.?.?.?

Reakce na 19019

Jen by mne zajímalo, zda někdo z kritizujících zkusil nést týdenní nákup pro 4 člennou rodinu třeba jen 300 m?
A vida nakupujete tydne(koneckoncu patky byvaji do tydne tak jeden[smích]), to je prave ta Vase volba konzumu. Drive se nakupovalo denne a po malych davkach. To lze i dnes.

Nebo zakoupil tento celý nákup ve specializovaných obchodech na jeden zátah (ne jenom svačinku)?
Jake specializovane obchody? Me staci pro provedeni nakupu skocit do samoobsluhy, reznika a zeleniny. Toto vse poridim v ramci dvou bloku. Coz je plocha mensi nez hypermarket a nemusim nikam jezdit. Televizi a pracku kazdy tyden nekupuji.

Ano, ale máte pravdu, můžeme si zcela svobodně zvolit! Jenže jen jedno ze dvou otroctví
Nevim zda to druhe otroctvi je Prior, nicmene mel jste i treti volbu. Mohl jste se odstehovat na venkov poridit policko, kravku, peknou selku... Nakupovat primo u reznika ci na statku, ale to jste neudelal, Vam se proste ten konzum libi take a rad vyuzivate jeho vyhod[smích]

19045

4.9.2003 9:43

RE: Pátek

Petr Rehak rehakp (zavináč) email (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 19045

Ja bych jenom doplnil ze na ten venkov uz to jen tak nestihne, protoze prekdupni pravo ma "her fúhrer" [překvapení]

19065

4.9.2003 15:50

RE: Pátek

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 19019

Pěkný článek, pane cnemo. Jako pan Juchelka, četl jsem ho už někde, ale vtipné věci se čtou dobře i podruhé. A jistě nevadí připomenout rozdíl mez nakupováním dnes a v době socialistických výdobytků. Apropó, tak mě připomněl mnohokrát opakované z doby Antonína Římského (pro nepamětníky - predikát odvozený od opadávání domovních říms):

Přijde pán do obchodu a chce tu kytici růží, co je uprostřed výlohy. "Nemáme", vece paní za pultem. "Tak mi dejte ty konvalinky, co jsou tam vlevo v rohu". "Nemáme." "A co ty fialky napravo?" "Taky nemáme." "Dobrá, tak mi dejte ten květináč s asparágusem, co máte tady na pultu." "Neprodejný."
"Ksakru, co ste to za květinářství?" rozčílí se pán. "My nejsme žádný květinářství", odpoví klidně paní za pultem, "my jsme řeznictví."

Babička na nádraží Praha Střed ve tři hodiny ráno chce zpáteční jízdenku tam a zpátky do Vbrzska. Paní v pokladně chvíli hledá v seznamu a pak se zeptá: "Ste si jistá, že to chcete to Vbrzska, já žádne Vbrzsko nemůžu najít?". Babička se dopálí: "Samozřejmě, že sem si jistá! Pan prezident včera večer v televizi řikal, že maso bude Vbrzsku!"

A tak dále, že by se to sem nevešlo. Lidi si prostě zvykli stát ve frontě. S tou babičkou, jak si stoupne ráno v pět do fronty před krámem, to jistě taky znáte. Tak před polednem na ni dojde řada, dostane barevnou krabičku, zaplatí, otevře barevnou krabičku, otevře černé kulaté pouzdérko a z dalšího pouzdírka uvnitř vytáhne celuloidový pásek. "Prosimvás," ptá se babička prodavače, "co to je a na co je to?" "No, babičko, to je východoněmecký barevný film a teď je na hovno."

19078

3.9.2003 19:49

fake

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

http://www.securitynet.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=290

19021

4.9.2003 1:53

Pátek

Peter 65.?.?.?

V kazdom pripade musim uznat, ze clanok je pekne napisany....autor ma urcite talent. Jasna je aj pointa...
Rad by som sa vyjadril na margo diskusii ako aj clanku.
Ja si myslim , ze momentalne sa na SK a Cechach sa jedna tak troska aj o pociatocnu euforiu...supermarkety vyrastli ako huby po dazdi, povacsine nie su len na jedlo, ale budova obsahuje aj mnozstvo inych obchodov, cistiaren, da sa sadnut na kavicku...proste, je to vyhodne.
To by bolo v poriadku. Co sa tyka velkej ryby Supermarket, ja by som nepozeral na to ako na nebezpecenstvo pre malych podnikatelov...skor naopak. Po utlme pociatocnej horucky kazdeho ist nakupovat do tychto mamutov, sa urcite bude prejavovat potreba, ak bude nudza o kvalitu, o maly obchodik s kvalitnym tovarom...tym ciernym chlebom a pravou udeninou. Specialne na SK a CZ...tam si ludia len tak rychlo na pizzu z mraznicky nezvyknu...
Tu v Canada mame supermarketov ako maku....kolko len chcete, akych len chcete. Mnohe su samostane stojace budovy, kde je len ten jeden obchod, aj ked obrovsky...nic ine, kaviaren ci oblecenie, takze ludia iny dovod na nakupovanie nemaju. Pravdaze, je to vyhodne, pretoze sa tam najde vsetko co sa pozivne tyka a okrem potravin maju aj mnoho veci do domacnosti, pre ktore by inak clovek siel do drogerie, alkohol.. Tak by sa zdalo. A napriek tomu ludia idu..pretoze v drogerii mam lepsi vyber, nakoniec ved tam nejdem kazdy den, castokrat omnoho lacnejsie a navyse, je to zmena. A male deli obchody! Oj Boze a kolko ich mame...a nemyslim, ze by treli biedu alebo ze by sli v bust. Naopak...ked je kvalita, ludia tam pojdu na nakup ...cenovo to veru rozdiel nie je, tak preco by nakoniec nesli...a keby aj bol. Tych par grosov navyse za kvalitu predsa stoji.
Preto si myslim, ze casom sa toto vsetko prihodi aj v nasich koncinach. Zoberte si len obrovske autodielne...a predsa, kolko malych existuje a dobre sa im dari. A je to vo vsetkom...v takom Montreali je doslova na kazdom rohu obchodik. Nemyslim, ze majitelia soferuju Cadillac, ale ziju...a maju hromadu zakaznikov. Tak isto male restauracie, holicstva, masiarstva...kolko len jeden chce.
Cize,netreba to vidiet v ciernom. To len cas pomoze vsetko vyriesit...tak ako aj ine veci v nasom zivote.

19049

6.9.2003 19:34

RE: Pátek

Aja 24.?.?.?

Reakce na 19049

Je zajimave,ze se tu k nakupu potravin vyjadruji bez vyjimky,sami muzsti.Pane Cnemo,priste neco o pracich v domacnosti,prosim.[smích]
Musim souhlasit s Petrem.Kdyz jsem prisla do Kanady,supermarkety mely v nedeli zavreno a tuhle diru vyplnovaly tzv depaneurs.Vyssi ceny,mensi nabidka,ale obslouzili vas i v noci.Posleze prisel zakon,ze vsichni mohou mit otevreno i v nedeli.
Hruza,male obchudky zaniknou.
Nezanikly,funguji dal a supermarkety se vylepsily.Krome baleneho,predem pripraveneho zbozi,maji povetsinou i vlastni pekarnu na miste,reznika,ktery vam ukroji co si prejete,uzeniny taktez.
A malych deli obchodu pribyva,protoze zakaznik se rozhodl,ze chce ruznorodou a kvalitnejsi stravu.
V Cechach na malem meste,jsem pred peti lety nasla na okraji mesta pet supermarketu.V historickem centru,kde za bolsevika byla jedna samoska,lahudky,zelenina,reznik a mlekarna,jsou dneska(tedy pred temi peti lety)tri pekarny(mnamky,krupave rohliky),rybarna,lahudky dvoje,cukrarna(krasne stylova),reznictvi,zelinarstvi a uzenarstvi.Vsechno ciste,prodavaci usmevni a zbozi,ktere neni balene,berou do ruky v rukavicich.Zdalo se,ze o zakazniky neni nouze.Z Prahy mam stejnou zkusenost.A nestalo se mi,ze bych,jako za davnych dob,nedostala pred sestou hodinou mleko,chleba,housku.
Jsem optimista,casem se zmeni i ty ceske super-,hypermarkety.

19182

4.9.2003 9:14

Pátek

scarab 195.?.?.?

Velmi pekny clanok.Presne tie iste pocity pocitujem aj ja ale v sobotu [mrknutí jedním okem]

19061

5.9.2003 18:06

Pátek

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Moji rodice chodi nakupovat temer cely zivot do stejne samoobsluhy. Ta samoobsluha se zvenci moc nezmenila, ale vevnitr je od doby, kdy byla zprivatizovana dvakrat lepsi vyber zbozi, je ho vzdycky dostatek, je tam cisto a personal se chova k zakaznikum zdvorile.
Presto moji rodice obcas zajedou nakupovat do nejakeho supermarketu. Ty jsou v Cesku takove, jako v celem svete. Velke, neosobni, ale levnejsi a je tam vetsi vyber zbozi.
Kazdy si zkratka muze vybrat, kde, jak a za kolik a kolikrat tydne bude nakupovat.
Cely clanek je hezky napsany, ale zda se byt o nicem.....

19136

5.9.2003 18:12

Pátek

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Pokud je pan Cnemo skutecne nestastny nad skutecnosti, ze banany jsou proti jablkum za polovicni cenu, mel by se podivat, jak rychle roste bananovnik a jak rychle jablon. Jak rychle a v jakem mnozstvi se oba druhy ovoce sklizi, bali a odesilaji k zakaznikovi. Nepsal by pak mozna takove hlouposti....

19137

15.9.2003 13:15

RE: Pátek

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 19137

...a Murt doplní, že kým jablká poškodzujú zubnú sklovinu, banány zlepšujú stolicu...

19666

15.9.2003 14:25

Pátek

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 80.?.?.?

Možná jednu poznámku. V pátek odpoledne může jít do hypermarketu nakupovat jen šílenec, nebo člověk, který ma rád hodně lidí kolem sebe.
A myslet si, že v malých obchůdcích je něco jiného než v hypermarketech je naivní. Mnohokrát jsem potkal majitele obchůdku, který je poblíž centra Ostravy, jak nakupuje pro svůj obchod v Makru. Koupím-li tedy něco u něj mám totéž co koupím v Makru a ještě zaplatím jeho marži.

19669

Příspěvků: 57

03.09. 08:35 Sobota  Pátek
03.09. 10:26 Ed  Pátek
03.09. 21:02 Klavesnicka  RE: Pátek
04.09. 00:59 djb  RE: Pátek
07.09. 00:10 Klavesnicka  RE: Pátek
15.09. 15:11 Spiteful Evilman  RE: Pátek
03.09. 10:54 Be  Pátek
15.09. 15:13 Spiteful Evilman  RE: Pátek
03.09. 12:18 Petr Rehak  Pátek
03.09. 17:06 dub  RE: Pátek
03.09. 22:44 jan  RE: Pátek
03.09. 23:58 Dan  "Tomu raji bylo odzvoneno pred ctrnacti lety."
04.09. 11:41 vašek  RE: "Tomu raji bylo odzvoneno pred ctrnacti lety."
04.09. 00:24 Alex Juchelka  RE: Pátek
04.09. 00:25 Alex Juchelka  RE: Pátek
04.09. 20:54 Jan Novák (I. Písecký)  RE: Pátek
04.09. 21:04 Vladimír Stwora  Opravdu
04.09. 22:29 Jan Novák (I. Písecký)  RE: Opravdu
04.09. 21:44 Jiří Táborský  RE: Pátek
04.09. 21:55 Jiří Táborský  RE: Pátek
05.09. 00:11 Alex Juchelka  RE: Pátek
08.09. 10:50 Pavel Gora  RE: Pátek
08.09. 17:21 Alex Juchelka  RE: Pátek
08.09. 17:22 Alex Juchelka  RE: Pátek
04.09. 04:08 Mikin  RE: Pátek
04.09. 09:31 Petr Rehak  RE: Pátek
04.09. 15:39 Mikin  RE: Pátek
07.09. 06:03 stefan  RE: Pátek
07.09. 19:40 Mikin  RE: Pátek
08.09. 05:27 stefan  RE: Pátek
05.09. 03:36 Dan  Odcizili
07.09. 05:52 stefan  RE: Odcizili
07.09. 19:54 Mikin  RE: Pátek
07.09. 21:29 Alex Juchelka  RE: Pátek
08.09. 00:05 Mikin  RE: Pátek
08.09. 02:47 Alex Juchelka  RE: Pátek
08.09. 03:40 Mikin  RE: Pátek
08.09. 04:51 Alex Juchelka  RE: Pátek
04.09. 14:40 Grovik  RE: Pátek
04.09. 06:10 brnak  RE: Pátek
07.09. 06:00 stefan  RE: Pátek
04.09. 23:40 Jan Jansky  RE: Pátek
07.09. 00:24 Klavesnicka  RE: Pátek
07.09. 20:43 djb  RE: Pátek
03.09. 21:04 Klavesnicka  RE: Pátek
03.09. 17:13 cnemo  Pátek
04.09. 01:08 djb  RE: Pátek
04.09. 09:43 Petr Rehak  RE: Pátek
04.09. 15:50 Jiří Táborský  RE: Pátek
03.09. 19:49  fake
04.09. 01:53 Peter  Pátek
06.09. 19:34 Aja  RE: Pátek
04.09. 09:14 scarab  Pátek
05.09. 18:06 Mikin  Pátek
05.09. 18:12 Mikin  Pátek
15.09. 13:15 Graham Murt  RE: Pátek
15.09. 14:25 milo  Pátek

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

19

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 23 čtenářů částkou 6 531 korun, což je 19 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Někdo zaútočil na českou ambasádu v Moskvě. Petříček se zlobí: musíte nás ochránit!06.04.20 17:13 Rusko 4

Ropa ve Venezuele je nyní ve vlastnictví Ruska06.04.20 16:48 Venezuela 0

Na několika místech Velké Británie zapalují lidé vysílače 5G, podezírají je z podpory šíření koronaviru05.04.20 16:15 Británie 6

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 6

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 6

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 4

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 3

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 8

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

Měnové kurzy

USD
25,49 Kč
Euro
27,55 Kč
Libra
31,35 Kč
Kanadský dolar
18,04 Kč
Australský dolar
15,54 Kč
Švýcarský frank
26,10 Kč
100 japonských jenů
23,37 Kč
Čínský juan
3,59 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
7,57 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
33,46 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 007,72 Kč
1 unce stříbra
376,16 Kč
Bitcoin
182 142,48 Kč

Poslední aktualizace: 6.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 498