Diskuze k článku

BlackBerry – firma, která ztratila směr

Příspěvků 34

2.11.2015 6:47

Nic netrvá věčně

lucifuge 95.?.?.?

Nejen tato firma. Jistě měla dobré produkty, ale v určitém bodě se zasekla a byl konec. Byl tady Psion, také geniální PDA, s úžasným operačním systémem. Dodnes se používá. Na multimedia nedosáhl, černobílý display nestačil době. Souběžně působil Palm. Jednoduchý, intuitivně ovladatelný OS, uživatelsky velmi příjemný, byť trochu vratký. V češtině se pořád musela řešit lokalizace a diakritika. Display byl choulostivý. Palm časem získal barevný display, i fotoaparát, přehrával video, hudbu apod. Od Palmu se zprvu odtrhhla firma Handspring, která vyvíjela PDA ve stejném duchu (Visory), ale k nim i doplňkové moduly. Takový Visor Edge s telefonním modulem, pěkná těžká cihlička, byl průkopníkem pozdějších smartphonů. Pak prišly skutečné smartphony Treo. Takové Treo 650 byllo velmi kvalitní přístroj. Skončilo to prototypem Palmu Foleo, videa už běžela, najednou se vše zaseklo, firma skončila. Myšlenka Palmu zhasla u firmy HP. – Když jsem viděl první iPhone, byl jsem skeptický. Ale zbytečně. Neduhy Palmu neměl. Display úžasný, pevný, OS stabilní, všechny návaznosti popisovat nemohu. Po iPhonu pak Samsung, LG a další vydávají jeho napodobeniny a samozřejmě vyvíjejí věci dále. Nicméně jednoduchý OS Palmu se mi uživatelsky líbíl nejvíc, žádné tzv. sociální sítě a jiné pod. vymoženosti mě neberou.

341280

2.11.2015 6:58

Blackbarry

ssss 46.?.?.?

Mal som možnost vyskúšať BB passport z ozaj perfektní[vyplazený jazyk] len cena je pre mňa vysoká:'( velká chyba je že sa dali na android lenze co iné im ostavalo.Eště vy ma zaujalo ako dopadne nokia s windows 10 ...ich novinka he docela zaujimava.

341282

2.11.2015 8:57

"neviditelná ruka trhu"

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

"neviditelná ruka trhu" spotřebních úvěrů lumpenproletariátu v kombinaci s kindermenežmentem firem = pokrok

evoluce blbců v přímém přenosu [oči v sloup]

P.S.: už není kam utéct

341283

2.11.2015 10:08

To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev

F&T 78.?.?.?

To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev. Windows 10 jsou spyware all-inclusive. Zvláštní je, že to uživatele vůbec nezajímá a jsou z tohoto OS úplně natěšení.

341288

2.11.2015 15:31

RE: To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev

tartus 213.?.?.?

Reakce na 341288

Možno přesto, že km tento systém vyhovuje a nemají potřebu svoje city voci němu skrývat za anonimneho používátela.

341306

2.11.2015 17:45

RE: To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev

Teonanacatl 78.?.?.?

Reakce na 341288

Kecy. To je zas jen modní frikulínská vlna - hejtovat Win10 jako spyware.

341312

2.11.2015 19:27

RE: To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev

Burgán 83.?.?.?

Reakce na 341312

Přemýšlím, jak by šel posměšně pojmenovat člověk, kterému nevadí, že když ve Win 10 napíšete cokoliv na klávesnici, tak to počítač odešle Microsoftu. Ne že bych to zkoušel, ale píšou to v návodu.

Televize LG s wifinou odešle do ústředí adresář z externího disku, který k němu připojíte. Existují zdokumentované testy. Po síti tak odfrčí nezašifrovaně jména vašich dětí, přátel, místa dovolené, adresy příbuzných - pokud tak máte pojmenovány fotky nebo videa v adresářích. A stejně tak odesílá každé přepnutí kanálu, i když toto sledování máte v menu vypnuté.

Zajímavé - rodí se generace, které toto všechno vůbec nevadí - vzorní, důvěřiví svazáci nové doby. "Jakýpak spyware? Koho vy asi zajímáte, frikulíne?"

Nepochybuji, že je zatím ošetřeno, aby se tato data nedostala ven, k lidskému operátoru. Ovšem jen dokud o to někdo důležitý nebude hodně stát. A vám nezbývá než věřit, že až přituhne, dostanou se k moci opravdoví grázlové a začne být trestné, co je dnes normální, tak na vás jen nedojde řada.

341318

3.11.2015 1:44

RE: To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev

F&T 78.?.?.?

Reakce na 341318

Jediné pojmenování, co mě napadá, je "ovce". Jedné organizaci, která se o to snaží už 2000 let nadělat z myslících lidí ovce, se to zcela nepodařilo a mrkvosoftu asi ano.

Mě to opravdu vadí, když to odesílá každou stisknutou klávesu někam, nebo alespoň technicky může odesílat a ve smlouvě to každý odsouhlasí.

341334

2.11.2015 10:38

Hmmmm....

arbitr 194.?.?.?

nevim toho o Blackberry moc a tak jen mozna budu hadat. Nekoupili Blbrry nahodou v dobe rozkvetu amici, nebo aspon tam nedosadili Cannuckove americke vedeni (ted se rika spravne cesky manazment)?

Neco podobneho se totiz stalo s jinou naprosto uspesnou Kanadskou telekomunikacni spolecnosti- nejdrive Northern Electric - pozdeji prejmenovanou na Nortel.

Tato firma byla totiz otcem/matkou digitalnich ustreden - prvni typ SL1 byl vyroben zacatkem 70 let.

Od te doby NT raketove rostla a stala se z normalni male spolecnosti pro vyrobu telekomunikacnich zarizeni pro Bell Canada (byla vlastne jejich casti) nefjvetsim - ze zacatku jedinym vyrobcem digitalnich pobockovych ustreden na svete. pozdeji uspesne diversifikovala do "statnich, ci postovnich" ustreden a zase raketovy vzestup.

hlavnim zakaznikem byli Amici, a ti take stipulovali ze kdyz dodava do Ameriky by take mela mit vedeni v Americe spolu s vyzkumem, a tak se slavna NT "prestehovala" papirove do Ameriky a vyzkumne do Silicon Valley.

Take aby vyhovela pozadavku Americanu oddelila se od Bell Canada, ktera vlastnila vetsinu akci, a tim ji vlastne chranila pred "takeovery", po cesku pozvolnemu tunelovani.


potom pro "vetsi pruznost" se vyhazelo ci vymenilo kanadske vedeni za americke, vyzkum se delal vetsinou v americe, a za par let potom za pomoci Pavla Sternu potomka prazskych zidu bydlicich na Karlovce se zlikvidoval kanadsky vyzkumak a za dalsich par let, diky progresivnimu vedeni ktere zvedlo dividendy (vetsina akciibyla nyni v Americkych rukou).

no brzy potom diky Aneridckemu vyzkumu a ameericko zajordaskemu vedeni sla cela slavna NT jejiz akcie v dobrych dobach sly nahoru po nekolika splitech z kolem par centu na $100+ zu grunt.

Fabrika se rozprodala v aukci a z kolem 100,000 zamesetnancu je nic.

341292

2.11.2015 20:04

RE: Hmmmm....

Tomas Szabo 95.?.?.?

Reakce na 341292

Bol som zamestnany v Slovenskom EuroTel-y a s tymito zariadeniami som ako datovy technik robil denne. Boli to datove switche "Passport" Mam na ne velmi dobre spomienky - boli to mimoriadne spolahlive masiny. Malo sa kazili a ak sa to stalo, tak sa dala velmi dobre identifikovat porucha. Niektore tam bezia este dodnes - viac ako 10 rokov nonstop.

341320

2.11.2015 22:04

RE: Hmmmm....

arbitr 194.?.?.?

Reakce na 341320

No mas pravdu, kolem 80 let jsme diversifikovali do datoveho prenosu (tak zvane "Digital data"[mrknutí jedním okem],

Ono je toho k NT vice, kolem 90 let tam prijeli z Tesly Karlin a meli zajem o licence na SL 1, ale pak se nechali "ukecat" od myslim Kapsche aby sli k MITELu- jine kanadske firme ktera zacla pajcovat NT (ostatne to zacal delat skoro kazdy od Ericsona po Siemense,

ovsem Mitel potom se spojil s Kapschem a jeste pozdeji nedokazal vyrobit ustredny s vetsi kapacitou, a pak .. ale to je dlouhe povidani...

mej se

341330

2.11.2015 11:29

tk

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

BB stojí za h*o. Mám několik předposledních typů a opravdu se hodí jenom jako MP3 přehrávač. Co se týká bezpečnosti, na netu se dá koupit aplikace za 15000 se kterou můžete naprosto ovládat jakýkoliv typ BB na dálku.

341293

2.11.2015 16:39

RE: tk

ssss 89.?.?.?

Reakce na 341293

To je zaujimave čip píšete že sa dá kupit aplikace za 1500 tak dajte link

341310

5.11.2015 2:18

RE: tk

alta 77.?.?.?

Reakce na 341310

asi na dark netu

341405

2.11.2015 12:00

S tím šifrováním to bylo jinak

Guru 178.?.?.?

Osobně jsem netestoval, avšak z doslechu od ajťáků:
BlackBerry zašifroval zprávu a odeslal ji VŽDY na velitelství do Kanady,
kde si všechny zprávy mohli kdykoliv přečíst, poté teprve zprávu poslali opět do příslušné země.
To byl konkrétní důvod proč Němci zakázali vládě, úředníkům atd. používat BlackBerry. Tzn. nikdy nešlo o opravdové End-to-End šifrování. Klíče měli ve firmě BlackBerry a ne uživatel.
Krátce: BlackBerry byl špinavý trik od první minuty a firma si zasloužila svůj osud.

341294

2.11.2015 14:38

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 198.?.?.?

Reakce na 341294

>BlackBerry zašifroval zprávu a odeslal ji VŽDY na velitelství do Kanady,
>kde si všechny zprávy mohli kdykoliv přečíst, poté teprve zprávu poslali
>opět do příslušné země.

To je pravda. Všechno šlo a pořád jde přes kanadský server BB. Včetně pošty. A oni opravdu mohou číst všechno. Takže výraz end-end šifrování není dobře použitý, změním to.

341300

2.11.2015 21:19

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

tora85 79.?.?.?

Reakce na 341300

To co se tady vse pise vychazi z toho, ze jste nikdy,opakuji nikdy, nedrzeli BB v ruce, natoz aby jste ho pouzivali. Kdyby byla pravda to co pisete, tak asi nenakoupi nemecka vlada 20 tisic stroju BB a to PO!!! afere s odposlechem Merkelove americany. Nechapete, ze zpravy proste jdou pres kanadu, protoze jde komplet pres jeji servery, cimz je zajistena bezpecnost. Coz je presne opak toho co delaji vsechny jine firmy a platformy, ktere se hraji na nejakou bezpecnost, ale pritom vase zpravy sedi na tolika serverech ze o tom nemate paru.

http://blackberryczech.cz/2014/nemecko-nakoupi-vice-nez-20-000-zarizeni-blackberry-10-jako-jedine-nabizi-dostatecne-zabezpeceni/

BB se jako jedine da upravit na miru potrebam specialnich sluzeb, proto je hlavni kandidat na komunikator pro vlady, ci armadu od Singapuru, po nemecko.

To je taky duvod, proc kanadska vlada nepovolila a ani nepovoli prodej firmy blackberry treti strane. A ze bylo zajemcu. Od Apple, pres ruzne fondy, az po Samsung.
Rovnez vam asi nevysvetlim, jak se vsechny ostatni platformy hraji na multitasking, nicmene zadny to nedovede a zustane jenom u nejake prace dat a aplikaci na pozadi. Ale zkuste si treba v iphonu otevrit youtube aplikaci, pustit video a pak preskocit do jine aplikace. Stream se okamzite vypne. Na netu se avizuji navody jak to vyresit, ale nejde to a jablickari jsou z toho v hajzlu a ja se smeju jak jsou dokonale ovce,protoze uz jsem cetl ze je to pry zamerem iphonu [velký smích] [velký smích] Jedine BB dokaze skutecne na pozadi nechat bezet plnohodnotne aplikace. Mam passport. Mel jsem vsechny mozne androidy. Mel jsem nekolik telefonu kdysi kdyz zacinal windovs mobile na QTEK az dnes po windows phone. Mel jsem a bohuzel i dnes musim mit iphone, ted konkretne 6tku, jako firemni telefon, protoze se firma zblaznila do iphonu.
A mel jsem nekolik Blackberry. Bold,Curve a ted necely rok i Passport. Nemel jsem v zivote lepsi telefon, nez je Passport. A kdo telefon pouziva jen na hudbu, nejake video, internet a telefonovani, tak nikdy nepochopi o ce tato firma skutecne je. Nezlobte se pane Stworo. Vite o cem je vubec QNX ktery vlastni firma BB? Vite ze na tom bezi BB OS? A plnohodnotne nenapodobitelny playbook?Vite jak chybovy je ios, nebo win? A proti QNX i takovy linux? Ze QNX je tak propracovany ze ovlada jadrove elektrarny, anebo se pouziva v armade?
Vite ze BB rapidne obsazuje trh se softwarem pro automobily? A to brutalne, protoze se jako jediny ma reseni ktere proste nemohou kackeri prolomit, coz je pro bezpecnost aut stezejni? (a delam v oboru,takze vim o cem mluvim. Dnes uz spolupracuje s blackberry cely koncern, bmw a mercedes, ford, toyota a dalsi)
Mam otazku. Vite vubec o BB neco vic, nez co pise mainstream?

341325

2.11.2015 21:20

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

tora85 79.?.?.?

Reakce na 341325

Chyba BB je, ze podcenil trh. Ze lidem je proste jedno, jestli je nekdo spehuje,ze neumoznil do svych zarizeni po dlouhou dobu aplikace jako skype, navigace atd.
Jenze pokud se firma pouci a na trh doda zarizeni kterymi to dohnala a jeste to i predci, a to nejen se svym systemem (mimochodem vite ze i BB OS10 umi androidi market amazonu a po uprave i google play a ze je absolutne bezpecny, protoze se aplikace spousti ze sandboxu a na rychlosti to absolutne nepoznate???) ale i s androidem, ktery ve stroji Priv posouva chabou androidi bezpecnost do uplne jineho levelu?
Proste to co se deje s RiM a dnes uz BB je ukazkou toho, jak se lidi chovaji jako stado. Jak si nechaji prodat hovno, ale zabalene v krasnem obalu a podporene libivym marketingem.
Je mi smutno. Ale ne z toho ze BB neprodava vic. Ale z toho, ze jsou uz lidi tak zmanipulovani a hloupi, ze jim nekdo da pod nos produkt, ktery je uplne jiny nez zbytek trhu,ale nikdo to neoceni, protoze uz nema mozek.
Takze az si doplnite vzdelani ohledne veci co jsem popsal vys, pak myslim, ze se dockam mozna jeste i jineho, nez tohoto velmi zavadejiciho neerudovaneho clanku.

341326

2.11.2015 21:43

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

tora85 79.?.?.?

Reakce na 341326

Pfff, tomto clankem jste pane Stworo vazne prestrelil. Vubec nechapete o co bezi.
Opravdu vubec....jsou to naopak apple ci android, kdo ted urputne BB potrebuje, sic v jinem segmentu, protoze BB nebude zda se hazet perly lidem co to neoceni...

http://www.forbes.com/sites/lianeyvkoff/2015/11/02/king-of-infotainment-qnx-isnt-afraid-of-google-but-it-should-be/

Najdete si spousty dalsich kolik desitek milionu aut uz s jejich systemem jezdi, a nemaji konkurenci.

A o QNX snad trochu srozumitelneji napriklad tady
http://smartmania.cz/clanky/blackberry-playbook-a-jeho-operacni-system-jak-pracuje-technologie-qnx-198


Mozna ze nejaky nevzdelanec namitne, ze i takova Nokia. Ano, i Nokia udelala chybu, ale udelala ji ze si pustila k sobe Microsoft. Nicmene zda se, ze v dobe kdy k sobe poustela microsoft uz mela jine portfolio, kvuli kteremu bude ve finale opet spickou v oboru.
Jen si nastudujte neco o materiale grafen a co za patent to vlastne nokie s timto materialem vlastni, resp co ten patent do budoucna bude pro nokii znamenat.

341327

3.11.2015 0:02

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

Rokko 83.?.?.?

Reakce na 341327

Dobře, ale proč ta povýšenost? Nazýváte informovanost "vzděláním" a vyzýváte tady lidi, aby si něco "doplnili". Proboha, mají naštěstí jiné starosti... Prostě to, co chcete, normálně řekněte, bez toho pohrdání. Tohle je taková učňákovská samolibost, kterou projevují různí instalatéři, když mě poučují, že mám špatný sifon od výlevky a dělají ze mě blbce, že to nevím. Díky za zajímavé informace, ale nic si - s dovolením, dle vašich představ doplňovat nebudu.

341332

3.11.2015 12:11

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

tora85 143.?.?.?

Reakce na 341332

Nepovysuji se.Naopak pana Stworu si vazim. Ale drzim se zasady,ze se vyjadruji k tomu,cemu rozumim. Nebo mam o tom prehled.Pokud si precte takovy clanek nekdo, kdo o koupi BB uvazoval, odradi jej to, protoze tomu treba uveri. A pritom u BB opak je pravdou. Jsou to skvele telefony, s vyxnikajicim OS a od OS10 i s moznosti pristupu na androidi market, coz dela z BB podle me nejzajimavejsi reseni. Kdo ale uveri clanku,nekoupi.A firma takovou negativni reklamou prijde o zisk. A to mi na tom vadi. Pokud je z meho emotivne ladeneho prispevku citit pohrdani, tak se omlouvam. Tak jsem to neminil. Protoze jsem toho vyzkousel opravdu hodne, ruzne znacky i platformy, skutecne si pevne stojim za svym, ze BB je momentalne to nejlepsi co na trhu je. A spis jsem s emocemi znacku branil.
Takze to neberte osobne a doufam ze i pan Stwora to tak brat nebude.

341345

3.11.2015 0:11

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 198.?.?.?

Reakce na 341325

Píšete dost nesrozumitelně, máte zjevně problémy s vyjadřováním a nějak nechápu, o co vám jde. Není snad pravda, že další model BB Priv pojede pod Androidem? A nenaznačuje to, že BB zjevně opouští svůj operační systém, jakkoliv oba souhlasíme, že je dobrý? Není snad pravda, že všechna data z BB mobilu proudí přes kanadské servery BB a že BB má k ním klíč? Fakt si myslíte, že tohle kanadská CIS (bezpečnostní služba) nevyužije? Byla by hloupá, kdyby to neudělala. Pokud věříte, že BB data jejich zákazníků jsou bezpečná a privátní, jste naivní.

Jestli německá vláda nakoupila BB ve velkém, to přeci nic neznamená. Německá vláda v posledních letech vrší blbost na blbost a vyniká v pitomých rozhodnutích, toto může být jen další z nich.

Co se QNX týče, to je přece o něčem úplně jiném. BB ten systém nevyvinula, akvírovala (v roce 2010) firmu Quantum Software Systems, která ten systém vytvořila. A QNX je upravený unix a má jen velmi málo společného s BB OS, který se používá v mobilech.

341333

3.11.2015 14:11

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

tora85 143.?.?.?

Reakce na 341333

Myslim ze jsem srozumitelny az moc.
Priv na androidu, pravda. Ale upravenem androidu s uplne jinym zabezpecenim. Ne nadarmo uz samsung spolupracuje s BB na zabezpeceni svych OS ve svych mobilech.
Tim ale BB neopousti svuj OS ale snazi se nalakat vetsi pocet android uzivatelu, protoze BB os 10 zvlada androidi market.
Data sice pres kanadu proudi,ale obzvlast u BES reseni to byl server firmy, server BB v kanade, a server koncove firmy s BB zarizenim. Vite kde vsude vam lezi data u jinych reseni? K sifrovani v BB jsou dalsi sifrovaci nadstavby vyvijene IT konkretnich firem, vlad atd. Takze ano, sice jdou data kvuli bezpecnosti pres kanadske servery BB ale BB uz nema klic k sifre vyvinute a nainstalovane pro specialni zabezpeceni.
Pokud sledujete zpravy, pak vite, ze americke tajne sluzby ci NSA mela zajem o dataze serveru BB, ale kanadani si to uhajili. Prave proto nebylo BB odprodano treti strane. Nekdo tady psal ze s aplikaci za 15000 se da BB ovladat na dalku. Ano, souhlas. Ale je potreba zminit ze slo o zarizeni, ktera upravena na miru konkretnim firmam a v add on byly diry skrze ktere k tomu doslo.

Protoze ziju v nemecku, mam uplne jine informace nez vy o tom co dela a co nedela nemecka vlada. Cim z nic neobhajuji, ani nevysvetluji, ale z pohledu od ceskeho rybnicku se mnohe veci jevi jinak. Treba me ale jako cloveka co je tady v nemecku poucite.

Netvrdim ze BB QNX vyvinula. Tvrdim ze jej vlastni a pouziva. Ze cast implementovala do OS 10. Ze jej implementuje do infotainment reseni automobile a kvuli sve bezpecnosti s nim experimentuji automobilky i jinak je fakt. Protoze v koncernu delam, tak vim o cem pisu.
A kdyz uz opisujete data o QNX z wikipedie, tak upresnim ze system neni na unixu, ale unix-like. Coz je trochu rozdil.

Uz jem psal vyse. Mozna je vhodna omluva za priliz emotivni prizpevky, nicmene trochu me vyvedlo to, ze zak vybornou firmu hodite do kose s jinymi skutecnymi loosery nepravem.
Maji skvele reseni. Ale lide maji radi smejdy v krasnem obalu. Takze se nejspis BB z mobilnich zarizeni stahne, resp bude produkovat jen uzce profilovane stroje bez cilu masivniho prodeje a presune aktivity zcela do softwarovych reseni.

341346

6.11.2015 14:13

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 341346

vdaka za obsiahle informacie. mozem sa teda opytat, ze ak chcem pouzivat nejake android appky, ale zaroven mat aku taku bezpecnost, tak vlastne hovorite, ze pouzivat telefon bb s os 10 a az na nom nechat bezat android je riesenie problemu? dakujem za info.

341456

3.11.2015 4:36

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

coinageboy 76.?.?.?

Reakce na 341325

.."QNX je tak propracovany ze ovlada jadrove elektrarny"..

je pekna blbost. Ne ze by nebyl QNX spolehlivej, ale,

QNX je mikrokernel a je tedy velmi jednoduchy - pozadavek armady, atomovejch elektraren, Etc.. - do jednoduchych veci se chybycky tak snadno nevloudi..

Porovnavani s monolitnimi OS jako je Linux je nesmysl - kazdej je vyvynutej delat neco jinyho..

341335

3.11.2015 14:21

RE: S tím šifrováním to bylo jinak

tora85 143.?.?.?

Reakce na 341335

QNX neni zadny mikrokernel.
Prave kdybyste cetl pozorne, tak pisu ze OS 10 je castecne postaven na QNX a v playbooku je to cisty QNX. V Jadrovych elektrarnach ovlada dalsi "nadstavby" a procesy. Nicmene to co sjte napsal nevylucuje ani nepopira to co jsem psal ja.

341347

2.11.2015 12:09

hm

martin bares 90.?.?.?

Tak to je ale se vším. Nejen s počítači.

Kdo se něčeho vzdá a začne na dřeň roubovat něco jiného, výsledek většinou je, že organizmus zajde.

Nedokonalí mutanti to mají těžké. Že - revizionistické vedení KSČM (říkám jim ókáemka = OKM = oranžoví komunističtí mutanti).

341295

2.11.2015 18:10

RE: hm

Nobody 84.?.?.?

Reakce na 341295

Pořád jsem nevěděl, jak pojmenovat stávající vedení KSČM. Díky za ten název, sedí jak pr*el na nočníku. Doufám, že se nebudete zlobit,když ho občas použiji také.

Hezký den
vm

341314

2.11.2015 19:34

RE: hm

martin bares 90.?.?.?

Reakce na 341314

ne naopak, dík [oči v sloup]

341319

3.11.2015 22:29

BB ako rimske imperium

8semm 195.?.?.?

No ja som mal moznost pre RIM byt dodavatel ich zariadeni. Konfigurovali sme ich v CR. Viackrat som bol v ustredi vo Waterloo. Bohuzial sa ich klucove rozhodnutia robili v dobe najvacsej slavy a zameriavali sa na maximalizaciu zisku cez mnozstva co bolo spatne rozhodnutie. Hlavnou postavou bol skot James Rowan, ako COO a jeho kamosi. Po nezdare odisli do Dysonu, takze cas ukaze ako sa bude darit tomuto hracovi na firemnom poli.

341360

4.11.2015 13:09

pár nesrovnalostí v článku

bn 78.?.?.?

vlastnil (a používal) jsem hromadu BB, teď je i sbírám a troufám si tvrdit, že toho o nich tedy vím dost, tak jen chci poupravit tato fakta:

1. displej - v době, kdy vyšel iPhone, BlackBerry měly standardně rozlišení 480x320px (na "malém" displeji - na šířku), iPhone měl stejné rozlišení na "velkém" displeji (na výšku), tenkrát se všichni divili proč má BB tak vysoké rozlišení, že ta jemnost displeje k ničemu není...

2. akcie - ano, firmě se dařilo, graf je správný, nicméně tam nejsou uvedeny historické milníky, první (zásadní) pokles akcií byl v r. 2008, kdy vyšel iPhone 3G (první "použitelný" iPhone) a taky v tu dobu se začínal zásadněji propagovat Android

3. nové telefony - první model z "nových" telefonů byl Z10 (čistě dotykový) v 2013 (tedy další dva roky po 2. pádu akcií a až půl roku po něm teprve Q10 (s HW klávesnicí - ten co jsem dal Niki) aj.
Ty telefony byly oznámeny, že vyjdou, koncem r. 2012, kdy firmě 2x stouply akcie, ale moc se neuchytily (pořád to jsou spíše pracovní telefony a lidi si chtějí hrát a konkurence jim to nabízí...)

4. jiné značky - byly tady jiné značky, které se snažily pomoci lidem pracovat efektivněji a nezaměřovaly se na "zábavu" a na rozdíl od BlackBerry už tady nejsou vůbec: namátkou Palm, Psion, Siemens (mobily) (už bylo zmíněno výše v diskuzi)

5. bazarové ceny - BB bazarech nestojí o moc méně (např. na rozdíl od iPhone), než nové telefony, proč? ...je to podobné, jako když se porovnávají ceny (a spolehlivost) ojetých aut od Toyoty a Fordu [smích]


...tak jen tolik k tomu [smích]

341377

5.11.2015 8:05

vytunelování Nokie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Mě připadá mnohem zajímavější případ Nokie. Tam dosadili do vedení člověka, který měl údajně pozvednout tuto tradiční Evropskou značku, která byla donedávna jednička na trhu. Tak jak dnes chce každý Iphone, tak před 10 lety chtěl Nokii. A nebyl to jen marketing, Nokia byla kvalitní, prověřná, spolehlivá. (Sonyericsson byl ještě o třídu lepší, ale také dražší).

Ten dotyčný ale místo pozvednutí Nokii zcela pohřbil a zničil, aby ji pak za pakatel mohl zkoupit Microsoft. Schválně, jestli uhodnete, ze které nadnárodní společnosti přišel do Nokie ten manažer, který ji měl "pozvednout" a dodat nový impuls.

341412

5.11.2015 15:40

RE: vytunelování Nokie

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 198.?.?.?

Reakce na 341412

Ano. Příběh Nokia je BlackBerry v modrém. Rád bych o tom napsal také, ale k Nokii jsem nikdy neměl určitý citový vztah jako k BB, i když uznávám, že byla také velmi dobrá.

341424

8.11.2015 17:45

RE: vytunelování Nokie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 149.?.?.?

Reakce na 341424

Blackberry dojela spíš na preference uživatelů kteří chtěli dotykové hračky a na špatné rozhodnutí managementu cílit na majoritního uživatele místo na úzkou skupinu profesionálů.

Nokie byla vytunelována agentem dosazeným do vedení za účelem snížení ceny akcií, aby mohla být za pakatel koupena Microsoftem.
Tento typ legální krádeže firmy dosazeným agentem od konkurence má v angličtině svůj přesný výraz, jen si nevzpomenu jaký. Dokonce na toto téma byl natočený docela známý film (jméno rovněž nevím).

341588

Příspěvků: 34

02.11. 06:47 lucifuge  Nic netrvá věčně
02.11. 06:58 ssss  Blackbarry
02.11. 08:57 výjimečné porušení omerty  "neviditelná ruka trhu"
02.11. 10:08 F&T  To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev
02.11. 15:31 tartus  RE: To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev
02.11. 17:45 Teonanacatl  RE: To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev
02.11. 19:27 Burgán  RE: To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev
03.11. 01:44 F&T  RE: To by mě zajímalo, kdy si Microsoft podřeže větev
02.11. 10:38 arbitr  Hmmmm....
02.11. 20:04 Tomas Szabo  RE: Hmmmm....
02.11. 22:04 arbitr  RE: Hmmmm....
02.11. 11:29  tk
02.11. 16:39 ssss  RE: tk
05.11. 02:18 alta  RE: tk
02.11. 12:00 Guru  S tím šifrováním to bylo jinak
02.11. 14:38 Vladimír Stwora  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
02.11. 21:19 tora85  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
02.11. 21:20 tora85  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
02.11. 21:43 tora85  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
03.11. 00:02 Rokko  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
03.11. 12:11 tora85  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
03.11. 00:11 Vladimír Stwora  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
03.11. 14:11 tora85  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
06.11. 14:13  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
03.11. 04:36 coinageboy  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
03.11. 14:21 tora85  RE: S tím šifrováním to bylo jinak
02.11. 12:09 martin bares  hm
02.11. 18:10 Nobody  RE: hm
02.11. 19:34 martin bares  RE: hm
03.11. 22:29 8semm  BB ako rimske imperium
04.11. 13:09 bn  pár nesrovnalostí v článku
05.11. 08:05  vytunelování Nokie
05.11. 15:40 Vladimír Stwora  RE: vytunelování Nokie
08.11. 17:45  RE: vytunelování Nokie

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

50

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 111 čtenářů částkou 17 636 korun, což je 50 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Poučme se, co způsobil totální lockdown v Izraeli26.10.20 00:42 Izrael 1

Jak u Prymulových hrabou a hrabou (pod sebe)24.10.20 18:21 Česká republika 5

Poskytovatelé hudby prý řeší nadřazenost bělochů. Písně čeká přísná kontrola24.10.20 10:04 Neurčeno 6

Soud dnes rozdal podmíněné tresty oběma autorům nápisu v Letech23.10.20 21:43 Česká republika 0

Vipná analýza Prymulova kiksu23.10.20 18:35 Česká republika 7

Prymulův konec? Neradujme se předčasně23.10.20 13:06 Česká republika 2

Sám Prymula náhubek neměl a chodí do restaurace i přes to, že je zavřel23.10.20 08:35 Česká republika 11

Na Slovensku testují "když budeš hodný, můžeš ven" - hlavní cíl hysterie kolem koronaviru22.10.20 21:22 Slovensko 2

Udavač volal linku 158 na chlapa bez náhubku22.10.20 21:14 Česká republika 4

AGENDA 2030 – TVŮRCI NYNÍ ZHODNOTILI SVÉ ZRŮDNÉ PLÁNY22.10.20 13:37 Neurčeno 0

Plánovaná demonstrace 28. října v Praze22.10.20 08:53 Česká republika 0

Bělorusko versus Česko21.10.20 20:43 Neurčeno 13

Česko žádá o pomoc21.10.20 13:25 Česká republika 9

Za polibek bez náhubků 400 euro20.10.20 17:33 Itálie 5

Soud v Německu rozhodl, že omezit zavírací dobu restaurací není opodstatněné19.10.20 21:32 Německo 4

Co je s panem prezidentem?17.10.20 09:47 Česká republika 7

Je třeba říci dost, burcuje Klaus. Nejsme ve válce, nestrašte mrazáky s mrtvolami14.10.20 11:11 Česká republika 3

Erouška je pochybná aplikace s placebo negativním efektem14.10.20 10:15 Česká republika 5

Ve stavu nebezpečí si schválí cokoli bez demokratické kontroly13.10.20 19:31 Česká republika 0

Maďarská poslankyně skartovala knihu dětškých pohádek plnou gayů a leseb, aktivisté ječí13.10.20 18:08 Maďarsko 3

Měnové kurzy

USD
23,08 Kč
Euro
27,29 Kč
Libra
30,06 Kč
Kanadský dolar
17,46 Kč
Australský dolar
16,43 Kč
Švýcarský frank
25,45 Kč
100 japonských jenů
22,01 Kč
Čínský juan
3,44 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,47 Kč
Ukrajinská hřivna
0,81 Kč
100 rublů
30,21 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 944,01 Kč
1 unce stříbra
562,76 Kč
Bitcoin
297 763,25 Kč

Poslední aktualizace: 26.10.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 670