Diskuze k článku

Bez nože!

Příspěvků 65

17.10.2015 17:47

Zajímavé pozorování

Andrew Siddur 77.?.?.?

Strýc vyprávěl, že za jeho studií na československosocialistické VŠ Arabové snad z Libye měli ve zvyku jíst v kolejní jídelně pouze pravou rukou, levou způsobně schovanou pod stolem. Spojilo se mi to s dřívějším poznatkem, že muslimové považují levou ruku za nečistou.

Možná jde tedy o další příklad pozitivní diskriminace, aby se žádná kulturně-náboženská menšina necítila diskriminována, ale jídlo pak honili po talíři všichni svorně jako pitomci. V první řadě ale nejspíše půjde o typické kapitalistické snižování nákladů (cutting-costs) a tím samozřjemě i uživatelského komfortu.

340791

17.10.2015 18:48

Ale kdeze honili po taliri

Cuvac 70.?.?.?

Reakce na 340791

Tuna si vypomozu palcom na lavej ruke, dobytek.

340792

17.10.2015 19:36

RE: Zajímavé pozorování

Aja 82.?.?.?

Reakce na 340791

Platí-li první varianta, považují muslimové skutečně levou ruku za nečistou (abychom se jich "nedotkli", máme se ještě mnoho děr ve vzdělání )[smích]

http://www.chovani.eu/islamske-zeme/c133

Pokud jde o druhou možnost, pak snad, v rámci snižování nákladů, můžeme jíst pouze lžící a jídlo kydnout do dlaně, jaképak rozmazlování talíři.

340795

17.10.2015 22:33

RE: Zajímavé pozorování

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 340795

Levou ruku považují za nečistou i indové, z nichž ti chudší si s ní utírají přímo místa kde záda ztrácejí slušný název místo klozetpapíru, .a ti bohatší za tímto účelem nosí v kapse hadřík. Levou ruku pak podávají jen nepřátelům. Tyto absurdní zvyky jsou vidět například na veletržních WC v Brně, kde je proto riskantní sahat na kliky. [smích]

340809

17.10.2015 19:06

mam otazku

tartus 178.?.?.?

ake jedlo si si kupil, ci bol noz naozaj nutny.

ja například som teraz objavil u nas THALI restauraciu, tam tiez davaju len lyzicu a vydlicku a co om tam tak len jedn pan si tam pytal noz. ale kdo pozna Thali kuchynu tak vie ze noz, tam vobec netřeba.

a kedze většina fastfoodov ponuka jedlo do ruky, tak je s podivom ze sa o tom tu bavime.

340793

17.10.2015 20:47

RE: mam otazku

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 198.?.?.?

Reakce na 340793

V thajské si dávám krevety s omáčkou s kešu oříšky, ale ono je to skoro jedno. Asiaté podávají všechno v malých kouscích, nůž netřeba na krájení, ale na přihrnování na vidličku. Je mi líto, ale s jedním nástrojem to jde pořád blbě, ať je to vidlička nebo lžička. Obecně platí, že asijská kuchyně je nejlépe konzumovatelná hůlkami.

Fast Food nenabízí jen jídlo do ruky. Já jsem si třeba kupoval na v článku zmíněném Zličíně svíčkovou ve stánku zvaném Šmuk české kuchyně. A o nůž jsem musel požádat.

340799

17.10.2015 22:01

RE: mam otazku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 340799

Diky svemu povolani hodne cestuji po BC . Navstevuji hodne restauraci a jeste se mi nestalo ze bych narazil na stul bez vidlicky a noze. Samozdrejme v Asijskych restauracich jsou vetsinou pripravene hulky, ale na pozadani Vam prinesou kompletni pribor. Jeste se mi nestalo ze by byla prichystana jenom vidlicka. U fast - food mate pravdu. Nevidim za tym zadnou konspiraci, ale spis setreni na vydajich a v celku nepotreby noze. Navic u techto stanku jsou vetsinou vidlicy, noze a lzicky polozeny bokem. Zvedavce mam rad , ale tento clanek se mi zda trochu paranoidni.

340806

17.10.2015 22:10

RE: mam otazku

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 198.?.?.?

Reakce na 340806

>Jeste se mi nestalo ze by byla prichystana jenom vidlicka.

Asi chodíte do těch lepších.

340807

17.10.2015 23:30

RE: mam otazku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 340807

Pri vyberu mi pomaha inspection report s health inspections Canada -www.healthinspections.ca - kvuli cistoty a trip advisor , kvuli kvality.

340815

23.10.2015 0:48

RE: mam otazku

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 340806

Me se zda bejt paranoidni vobyvatelstvo v cely zemi , ne jen v BC included USA . Taky v ktery zemi se vam podari uvidet na ulici se verejnosti predstavovat do krepovyho papiru a alobalu voblecenyho midgeta co steka jako pes a plazicim se po ctyrech s vobojkem kolem krku vod kteryhozto vede voditko k takovymu puvabu jakym je spekata zenska s fialovejma vlasama a s Dring prostrceny zkrz bambuli na frnaku, nahore vobleceny v sitovine zkrz kterou je mozno vomrknout pytle na zmije a dole v modrocervenebilym pyjamu s prouzkama a s hvezdickama s kteryho couhaj dve proslapany kozeny krusky ktery snad kdysi vlastnila Pocahontas . Ptal sem se jednoho amika kterej taky na ty dva zjevy znechucene cumel co to je a co to jako ma znamenat a von me rikal, ze v LA to je beznej jev a prej uvidim jeste blaznivejsi veci ........

340958

17.10.2015 22:57

RE: mam otazku

ssss 37.?.?.?

Reakce na 340799

Tie nože tam ozaj nedavaju =-O a hlavne tie plastove vidlicky Zboznujem[naštvaný]

340814

18.10.2015 13:23

=RE: mam otazku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 340799

Nože, to není jediný problém, vidíme to všude okolo sebe. Je až tragikomické, jak se nynější takzvaný "kapitalizmus" za prakticky poslední čtvrt století ustálil na permanentním vztahu , kde "kapitalista" / většinou dnes ve východním bloku již protekční dítě bývalého bolševického veksláka a nebo funkcionáře / považuje zákazníka /zaměstnance / za totálního idiota, a naplno / zákonně / toho zneužívá, a zákazník / zaměstnanec / onoho kšeftmana za totálního všehoschopného zloděje, ale je omezen skutečností, že nemá jít kam jinam, protože všude je to v podstatě stejné. Tento trvalý oboustraný vztah nemůže logicky budit nic jiného než ze strany kapitalisty stálé utahování šroubů, a na straně zákazníka / zaměstnance /, pokud dokonale nezblbne, a nepovažuje stav za normální, depresi až agresivitu. Zákony jsou však profesionálně zločinci nastaveny ve prospěch zlodějů, a když by se chtěl zákazník nějak bránit, stává se dle těch "zákonů" takzvaným "extrémistou". [smích]

340835

18.10.2015 17:03

RE: =RE: mam otazku

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 340835

Vetsina lidi hovori o pozapadnovani Vychodu, ja bych rekl, ze to je naopak.
jde o zvychodo-evropstovani zapadu.
Z ceho vychazim je vyrok jednoho zapadniho politika: ze byvale vychodoevropske staty jsou ve stavu v jakem jsou, protoze jsou zvykli respektu a nekritice autorit.
Soucasna tendence na zapade je vlastne kopirovat vychodni zakonodarstvi a toho kdo by to kritisoval vyhlasit extremistou.
Je jasne a uz I americke konstituci se o tom zminili, ze kazda spolecnost ma tendency prilakat k politice pathologicke povahy, ale jen vzacne podajny clovek by jim dal nekontrolovatelnou moc jako se stalo v prechodu ke "kapitalismu" ve vychodni evrope.
Kazdemu je jasne, ze ve fekalijich rostou cervi, ale je najivni ocekavat, ze z tech cervu vyrostou prekrasni motyli, jen byt trochu trpelivejsi.

340839

18.10.2015 23:15

RE: =RE: mam otazku

Sasin 178.?.?.?

Reakce na 340839

Tak schválně, které patologické, či psychopatické zvyklosti západu ještě místní psychopati nepřevzali?

340848

18.10.2015 23:58

RE: =RE: mam otazku

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 340848

Je to naopak, prave zapad prevzal zvyklosti z vychodu. Kdyz na zapade videli, co se deje po sametove revoluci, rekli si: to neni mozne, ze jsou lide tak podajni, to musime take zkusit".
A Klausovo zhasnuti inspirovalo zapad k tomu co se deje nyni. Da se rici, ze ing. Klaus je autorem svetove krise.

340850

19.10.2015 12:27

RE: =RE: mam otazku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 340850

Je málo známo, že existuje ekonomická studie z roku 2005, kde se vyhodnocoval sociálněekonomický experiment prováděný v zemích východní evropy pod krycím názvem např. "sametové revoluce a podobných. Test začal již dávno před rokem 1989, a jeho cílem bylo ověřit, jak za socializmu zdegenerovaly mozky lidí, a zda by nebylo možno ještě přitáhnout šrouby, a do jaké míry. Výsledkem testu například v dnešním druhém protektorátu Bohmen und Mahren bylo zjištění, žee kdyby se šrouby utáhly i pětkrát více, nic by se stejně nestalo, a žádná revoluce by nevznikla. Kdo tyto ekonomické testy a z nich vyplývající doktríny testuje, je dnes již všeobecně známo, i když jsou známa jen jména dolních podřízených loutek jako například profesor Klaus, a jeho dnes již většinou ekonomičtí pohrobci z podřízených pracovišť jako třeba z prognostického ústavu UVKSČ jistý rabín Komárek, a pod.[smích]

340868

19.10.2015 17:37

RE: =RE: mam otazku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 94.?.?.?

Reakce na 340868

Říjen roku 2015: degenerace v plném proudu.

....//tv.blesk.cz/video/2454863/undefined

Celebrita z druhého protektorátu Bohmen und Mahren. Svět se zmenil: V Práglu už se taky nechodí večer jak se setmí udávat sousedy do Petschkova paláce na gestapo, protože mají internet. [smích]

340879

22.10.2015 10:56

RE: mam otazku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

Reakce na 340793

V JV Asii se lzice a vidlicka pouziva bezne, pricemz vidlicka plni funkci nahrnovadla. Nicmene jsou to porad dva kusy naradi. V clanku se pise jen o samotne vidlicce a palci leve ruky [smích]

340948

17.10.2015 19:27

Proč

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Zajímavý postřeh. A řekl bych, že globálního rozměru. Pane Stwora, proč jste se nezeptal z jakého důvodu nůž nedávají? Bylo by zajímavé porovnat českou a kanadskou odpověď.

Možná, že převýchova začíná opravdu absencí nože a bude končit modlením na koberečku...

340794

17.10.2015 20:18

jíst vidličkou

Reveil 90.?.?.?

Co vím, tak zdrojem tohoto (zlo)zvyku jsou Spojené státy severoamerické, kde se tak jí, co pamatuji. Jen vidličkou. Maso dostanete pokrájené. Pokdu chcete jíst příborem, muste si zajít do podstatně dražší restaurace "a la carte".
A protože zmíněné Spojené státy jsou, jak víme, pravlastí nás všech a kolébkou civilizace, pak je zbytečně se divit, že civilizovanými chtějí být i další národy.

340797

17.10.2015 20:50

RE: jíst vidličkou

Malý a zvedavý 46.?.?.?

Reakce na 340797

>A protože zmíněné Spojené státy jsou, jak víme, pravlastí nás všech a
>kolébkou civilizace, pak je zbytečně se divit, že civilizovanými chtějí
>být i další národy.

Mám celkom dobré sebaovládanie, ale po prečítaní tejto vety som sa neudržal a vybuchol do smiechu [velký smích] Geniálny postreh, pán kolega, ďakujem za zlepšenie nálady [smích]

340800

17.10.2015 21:24

RE: jíst vidličkou

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 198.?.?.?

Reakce na 340797

Obávám se, že jste hodně blízko pravdy. Ano, dohnat a předehnat, i kdyby to mělo být v míře buranství. Ale pořád to nevysvětluje tu synchronizaci poslední rok nebo dva. Amíci takhle jedí už dlouho, že by si toho lidi všimli až teď?

340802

18.10.2015 0:33

RE: jíst vidličkou

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 340802

Mně to dává smysl. V časech prosperity nikdo takové pitomosti neřešil, ale co jsou USA u dna, potřebují si nějak dokázat svou dominanci, klidně i na takových prkotinách. Kdyby se v USA začalo chodit po rukách, za pár dní se tak budou pohybovat lidi i v evropských reklamách a za půl roku se to stane obecnou normou.

Od doby, co v televizi běží srágory typu How I met Your Mother nebo Big Bang Theory, též si u naší mládeže všímám móresu ŽRÁT výhradně vidličkou. Náhoda? Sotva…

340819

18.10.2015 0:38

RE: jíst vidličkou

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 340819

Jémine, on už to tu někdo zmínil dříve! [překvapení]

340820

18.10.2015 9:23

RE: jíst vidličkou

SAMRA 71.?.?.?

Reakce na 340797

Svět hoří, 3.S.V. tak za 5min. 12 a my všichni tady o vidličkách a nožích při pojídání.
Prosím, jsem-li u těch Světových válkách, je dlužno připomenout proč Gestapo mělo během 2. S.V. nesmírný uspěch při “sbírání” anglo-amerických špionů ve Franciji a Španělsku - ano sedli si do restaurace a pozorovali jak lidi pojídají, kdyz nekdo si nakrájel maso, nůž odložil a počal sousta honit po talíři pravou rukou s vidličkou, již se agenti Gestapa zvedli ze židlí a pojídače zajali - Britská MI6 prý na to po čase přišla, tak krome zacházení s vysílačkami a zbraněmi nastalo školení jak slušně jíst v Evropě. Tedy pojídaní bez nožů skutečně ode dávna, hlavně v Americe snad od dob Washingtona.

340828

18.10.2015 14:09

RE: jíst vidličkou

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 340797

Možná, že Spojené státy existovali ještě před stvořením vesmíru, daleko, daleko před velkým třeskem. A vlastně celý vesmír tak klidně mohl vzniknout ve spojených státech a tím pádem na něj mají přirozené vlastnické právo...

340836

20.10.2015 20:34

RE: jíst vidličkou

Hana Přibylová 95.?.?.?

Reakce na 340797

Máte naprostou pravdu - jedním z mých kulturních šoků při pobytu v USA v 80. letech minulého století bylo právě to, že většina Američanů neuměla jíst příborem a psát psacím písmem (kromě všeobecné nízké vzdělanosti). Přitom od nás Středoevropanů očekávali, že neznáme splachovací záchod a vodovodní kohoutek. Ale jinak byli vesměs velmi přátelští a tolerantní k cizímu akcentu v angličtině (aspoň tedy v Kalifornii).

340914

23.10.2015 3:46

RE: jíst vidličkou

coinageboy 76.?.?.?

Reakce na 340914

Znite jako ti co se ve svych kulturnich socich nedostali prez fakt ze ne kazdy musi vedet kde je Ceska Kotlina.

Temto nymadum rad predlozim slepou mapu a necham je oznacit par zemi - teba Kazachstan, Pobrezi Slonoviny, Eritrii - nebo treba najit tu Syrii.

340961

23.10.2015 11:23

RE: jíst vidličkou

Hana Přibylová 95.?.?.?

Reakce na 340961

Vážený pane,
nikde jsem se nezmínila, že k mým kulturním šokům patřila neznalost Amíků o České kotlině. Jsme malá země, a tak mě nepřekvapilo, že si pletou Čechy, Čečence a Čejeny. Ale očekávala bych od většiny z nic aspoň schopnost vyjmenovat vlastních padesát států a zařadit je aspoň podle kritéria sever - jih - východ - západ, dále znalost většiny evropských států a jejich přibližné polohy, a pokud jde o zbylé země světa, pak aspoň schopnost umístit je do správného světadílu. Věřte mi, že můj názor o nízkém stupni všeobecného vzdělání a přehledu absolventů amerických škol je podložen několikaletým pobytem v této krásné zemi. Ale mám dojem, že se jim úrovní školství brzy vyrovnáme. Váš test se slepou mapou je uvozen nadávkou, takže bych na něj neměla vůbec reagovat, ale odpouštím Vám. Vámi uvedené země bych na mapě s přehledem zařadila do přesné oblasti. Byla to látka základní školy, s výjimkou Eritreje, která tehdy neexistovala. Zato teď je u nás velmi populární. Nejsem učitelkou zeměpisu, ani nepatřil k mým oblíbeným předmětům.

340972

23.10.2015 23:13

Pane Boze!! Bez noze!!

coinageboy 76.?.?.?

Reakce na 340972

Debata byla o pouzivani nozu - vy jste, mila pani, osocila cely narod - pro nepozivani priboru a nepsani kuzivou. Amerika ma spousto blbcu, ale take spoustu geniu. Podeziram ze jste tu druhou cast nepotkala - kvalitni university vas zrejme minuly.

Ja si samozrejme nedelam iluze - ale sebezvani intelektualove kteri odsoudi celou zemi za etiketu pouzivani priboru anebo zpusob psani se ze sveho buranstvi usvedcuji sami.

Myslite ze Aristoteles jedl priborem nebo psal psace?? Cetla jste neco od neho?

340993

17.10.2015 20:32

Fémová vražda v Německu..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

a tesákem...

340798

17.10.2015 20:57

Pokud se bez nože neobejdete...

Robot Emil 46.?.?.?

...noste svůj sebou...,já to tak dělám,zvlášť,když jdu někam,kde to neznám....[velký smích]

340801

17.10.2015 21:37

Muslimové?

getos 178.?.?.?

Ve filmech z US produkce je již dávno vidět, že se tam jí hodně jen vidličkou. Myslím, že to s muslimy nemá moc společného.
Ale je zajímavé, že tehle trend nedávání nožů k jídlu, je zdá se koordinovaný i když osobně jsem se s tím nesetkal.

340803

17.10.2015 21:39

Cože, bez nože??

JAREKzR 90.?.?.?

Jíst vidličkou bez nože vyloženě nasnáším (to už bych se lépe najedl nožem samotným) - samozřejmě s vyjímkou třeba jedení pokrájeného ovoce - ale obědvat nebo večeřet jen vidličkou? Jak bylo správně několikrát podotknuto, nůž neslouží pouze ke krájení, ale i k přihrnování (by nebylo nutné "lovit" sousto po stole).

Proč nůž nedávají... no třeba to bude za čas "nedovolené ozbrojování" [mrknutí jedním okem]

340804

17.10.2015 22:47

Bez Noze

ssss 37.?.?.?

Na Zličín by som nesiel jest ani zdarma hlavne cinanom.Akurat tam chodím do tej pizzerie ale inak nie.A co sa tika kfc a podobne tak škoda řeči.inak v pizzerie vám dajú normalny pribor ale ceny su tam inéo_O

340812

17.10.2015 22:56

Big Bang Theory

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Jestli koukáte na ten seriál, zápletky které tam vznikají se odehrávají často u jídla, přesněji řečeno u jídla, které si přinesou sebou z fastfoodu. Ještě nikdy jsem neviděl, že by si hlavní hrdinové něco uvařili, ačkoliv mají podle všeho vybavené kuchyně. Fakt je, že k jídlu používají vždy jen vidličku, ale nikdy mě to nenapadlo. Máte dobrý postřeh.
Vložený obrázek

340813

18.10.2015 0:33

RE: Big Bang Theory

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 198.?.?.?

Reakce na 340813

Aááá. Myslím, že se dopracováváme k vysvětlení. To by mohlo být ono! Na ten seriál, či co to je, se nekoukám, ale teď si zpětně vybavuji, že jsem podobný styl stravování viděl i v jiných amerických sra@&kách. A protože tato "kultura" je vnucována (a dobrovolně přijímána) po celém světě, a protože je téměř jisté, že ti kanadští Thajci po večerech sledují právě toto (pochybuji, že po večerech poslouchají Verdiho nebo Čajkovského) a stejně tak i další pracovníci ve fast food industry i v ČR, je to pro ně inspirace. Je to normální opičí reflex. Když to mohou velcí Američané, proč ne ostatní. A takhle plíživě degenerujeme. Díky Ameriko.

Díky za skvělý postřeh.

340818

18.10.2015 6:09

RE: Big Bang Theory

lama.cz 46.?.?.?

Reakce na 340818

Jednu věc nechápu. Jak lidé můžou dál chodit do restaurací, kde nadávají k jídlu nože, ponižovat se honěním jídla po talíři. Pro mě je to stejně nepříjemné, jako si pokypat bundu omáčkou z hamburgu, před očima krásné ženy. A když už tam chodí, neřeknou si o něj - píšete, že jste jediný, kdo se ozývá.

Vspomínám si, byl jsem ještě malý kluk, jak jsme byli s rodiči v nějaké restauraci. Přinesli nám skoro studenou polívku. A otec, tehdy ještě žil, chtěl po číšníkovi teplou polívku. Stalo se.

Při jiné příležitosti šlo o čepici, kterou mému bráškovi ukradla z hlavy skupinka kluků v středoškolském věku. Bráchovi bylo asi deset, mě osm. Tata řekl: ukaž mi je. A šel s bráchou, předstoupil před ty blbečky, mohli ho klidně zmlátit, čtveřice nebo pětice 16-17 letých kluků už má síly dost; přišel k nim, o čepici si řekl a dostal ji.

To byla doba, kdy měli ještě chlapa v každé rodině. Mohl jsem zaklepat na kterékoli dveře a věděl jsem, že tam nějaký žije. Když nebyl tata, byl soused. Už jako učeň jsem viděl, jak na provoze jeden dělník dal přes hubu druhému. Přiběhla mladá kočka s kanceláře a chtěla dělat okolo toho nějaké točo. A ten bijec, asi čtyřicetiletý řekl: "s ženou se o takových věcech bavit nebudu." A nestál tam, šel za svou prací. Když jsem byl v létě u soudu a musel tam spovídat ženě ve věci, která byla dost podobná, vspoměl jsem si na to. Jsou věci, kterě žena ani feminizovaný muž nemohou pochopit a vyřešit. To může jedině chlap! Ženy chápu, jsou to jen ženy. Feminizované muže z duše nesnáším.

340823

19.10.2015 2:10

RE: Big Bang Theory

Tom 47.?.?.?

Reakce na 340823

Panebožebeznože!

Jak někdo může, před očima krásné ženy, žrát hamburgra [překvapení]
To snad jenom v tom případě, že krásná žena, je opravdu jenom krásná ...[pláč]

340854

17.10.2015 23:55

Což takhle se zeptat u zdroje

woxow 89.?.?.?

Je dobré se tedy zeptat majitele restaurace, proč či kdo mu nařídil nože stáhnout a budete mít hned jasno.

340817

18.10.2015 3:51

PET MINUS pro Stworu

coinageboy 76.?.?.?

Tak vy chdoite do Thajske restaurace - casto - a to jste se nenaucil jist tyckami??
To je prave Ceske buranstvi...

340821

18.10.2015 7:23

RE: PET MINUS pro Stworu

ssss 46.?.?.?

Reakce na 340821

Já chodím tiez do čínských restaurací a Neviem jest palickama,kde je napisane že ked niekdo chodí jest do čínské restiki musí vediet jest palickama?

340824

23.10.2015 3:18

RE: PET MINUS pro Stworu

coinageboy 76.?.?.?

Reakce na 340824

Ja vam to teda vysvetlim jinak.

Kdyby jste videl Cinana jak basti knedlo-zelo nebo svickovou hulkami, tak tady budete plakat jak to ti Asiati mrvi. Capisci??

340960

18.10.2015 4:58

Na zapade USA a CDN

Satanist 173.?.?.?

sem se s tim co pise author clanku jeste nesetkal ale v Newfoundland v Cape Saint Mary kdyz sem se vracel z Bird Rock kde jsem studoval Northern gannets ( Morus bassanus ) pokazdy ...... A taky v Kingston v Ontariu , by the way nadherny stovky miles na canoe na St Laurence River ve vokoli 1000 Islands a bylo jich vopravdu moc za kazdyho pocasi kvuli Common Terns (Sterna hirundo ) nesting areas a taky ve Fenelon Falls - taktez v Ontariu no a vod ty doby nosim v kapse kvalitni folding knife furt .

340822

18.10.2015 7:45

Jak je to možné?

gippius 213.?.?.?

Jak je to možné, že nám už prakticky odešla nová, kvalitní, původní filmová, či televizní tvorba? Jak je možné, že naši filmaři už nepotřebují dramaturgii? Jak je možné, že i za té strašlivé normalizace, kdy ani ptáček nezazpíval, se točily tak kvalitní filmy a někdy i seriály a dnes se něco kvalitního natočí spíš omylem a to zcela v ojedinělých případech tak jednou za tři roky? Jak je to možné, že je všecko čímdál víc na Hollywoodu, který si s kvalitou, či původností už dávno nedělá starosti? Nějak tu taky nevidím už žádnou poezii, natož vážnou hudbu, snad s vyjímkou Vltavy a youtube. A kde je aspoň špetka srandy? Proč jsou všichni jak prkna a to i herci a umělci a performeři a vrchol humoru jsou trenky? V médiích jsou všichni tak vážní, jako by si tam už všichni dávno kakli do gatí. Todle má být jako ta svoboda? A že by si někdo dal práci a snažil se lid obecný oblažit nějakou hodnotnou kulturou, tak to už vůbec ne, od časů V. Železného a jeho "lidé to tak chtějí" se v tomto ohledu opravdu ušel notný kus cesty. A tablety do škol a naco háčky, tečky, čárky, nějaké čtení a humanismus? Inženýry potřebujem, ne spisovatele!!! Technické obory, jinak neobstojíme, musíme myslet technicky, protože jinak budem mít v gatích ještě víc, teda než bídně umřeme hlady! No jo, chléb a hry. A žádné přemýšlení. "Tak si to ta společnost přála" /Vetřelec 1979 - taky Hollywood, ale z jiných časů. Ale cosi ten film ohlašoval už tehdy/

340825

18.10.2015 8:55

RE: Jak je to možné?

J_Pitralon 178.?.?.?

Reakce na 340825

No, akorát v realitě to proběhlo pak jinak, takže ten Vetřelec se dostal na svět dramatičtější cestou, když roztrhal World Trade Center na cucky. Tyto potvory tu volně pobíhají, množí se a transformují. A je známo, že alien baby chodí panu Stworovi kontrolovat účet, jakože kvůli dotacím z EU. Je to teď všude, ten sajrajt.

11. září 2001 - 14 let poté - dokument Igora Chauna
https://www.youtube.com/watch?v=KWCBKdzh5ng


[zmaten]

340827

18.10.2015 9:43

no a ?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Američani na to nemají patent, u Rusů je to normální taky. Ne nadarmo se říká, že Američani jsou Rusi s koupelnou.

340829

18.10.2015 10:02

Kdyby to byly jen ty restaurační nože...

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

,,,ale ona "kultura" buranství vítězí nejen ve stolování, ale i v módě, v tvorbě užitných předmětů, architektuře , hudbě a i literatuře a o sdělovacích prostředcích škoda mluvit. Ještě sice najdete občas původní kvalitu a estetiku díla, ale dá vám to moc času hledání a přirozeně většinou stojí i více peněz. Korunu tomu obvykle nasadí to, že vám takové dílo prodává naprostý ignorant - buran.
P.S. Všimli jste si, že děti už neumí zdravit ?

340830

21.10.2015 18:45

RE: Kdyby to byly jen ty restaurační nože...

Polina 109.?.?.?

Reakce na 340830

Nejen že neumějí děti zdravit, nepouštějí staré lidi ani těhotné sednout, nedávají si ruku před pusu když kašlou, neděkují...totální úpadek slušnosti v Čechách.
Je to určitě tlak deviantního západu lezoucí na nás odevšad, z kina, z televize, z reklam. Všude nápisy v angličtině, nikdo už se nenamáhá ani překládat do češtiny jako kdybychom neměli rodný jazyk. Ale také a především jsou tyto věci důkazem úpadku české rodiny a výchovy v ní. Rodiče nemají na děti čas, obstarávají obživu a bojí se o práci.
A co se týče stolování, jediní Anglosasové co zvládají vidličku a nůž a slušně se do restaurace obléknou jsou Australané. Kanada a USA katastrofa, Britové -pardon- čuňata.

340940

18.10.2015 13:05

Thajec by nikdy nepoužil nůž, jídlo má být servírováno již nakrájené

Peking Duck 92.?.?.?

A proto Thajci jí zásadně lžičkou a vidličkou. Je to tak trochu zvyk, který tam přinesla R&R U.S. Army během vietnamské války.

Nyní je otázka zda-li má autor na mysli "fork" nebo "spork." Spork je doménou amerických vězení a veřejných škol.

340834

18.10.2015 14:39

Globalizované tankování energie

MoUdrostrak 90.?.?.?

Pravdě uhodil hlavičku na hřebíček pak kolega Reveil: V Americe se na přelomu 50-60. let minimalizovalo používání jak porzulánu, tak i klasických příborů. Přinesla to nejen chuť šetřit čas, omezit hygienické a HR nároky při mytí a otírání nádobí, ale i DELIVERY BUSINESS (česky objednat si telefonem uvařené jídlo k TV do obýváku).
Pokud znáte český film Pelíšky, i v něm soustruzi z DDR udělali u plastu chybu! Takže už v polovině 60. let byl plast TRENDY i v ČSSR a Evropě.
Pamatuju si, že jako malé dítě jsem jezdíval s rodiči, příbuznými a známými co nejčastěji piknikovat k moři. Dneska už se piknikování tolik nenosí. Ale tehdy bylo opravdu TRENDY. Proto se postupně v rodinách, nejen v Americe, vymýšlela jídla, která nepotřebovala při konzumaci pevnou oporu ruky pro krájení.
I dnešní můj fraucimor dává přednost i třeba v Česku hors-d'œuvre, kanapkám, chlebíčkům, děleným porcím, miniřízečkům, na míse apod. Každý si vezme kolik má chuť, nic na talířích nezbyde. Rychle se dají zbytky zlikvidovat a třeba i zvakuovat a zamrazit.
Nyní se tento TRENDY obyčej vrací k nám přes částečně amerikanizovanou Čínu a Asii, která udává dobrý tón dnes ve všem. Plus, jak podotýkají další kolegové, je tento trend i vyhovující arabsko-indickému kulturnímu a kulinářskému okruhu.
Sám jím rád rukou, protože jedna uznávaná léčitelka mi kdysi vysvětlovala, že již uchopením sousta se z konečků našich prstů do potravy dostává naše energie, která nám potravinu, podobně jako poté enzymy v ústech, pomáhá připravit k trávení. Dokonce jsem pak i viděl vědecky ověřenou fotografii, zachycující lidské záření energie. A u z konečků prstů byla energie vysoce koncentrována.
Ve finále ale bude největší příčinou snaha benchmarkovat náklady řetězců globálně. Takže vyžádaný nůž coby extra v Praze či Torontu nevadí. Světově se však bude vše normovat a normalizovat.
V Kanadě chodím v Quebeku do oblíbené vietnamsko-thajské restaurace, kde kromě hůlek které preferuji, na požádání přinesou kovový příbor a servírují na porzulánu taky. Ceny jsou tam téměř stejně příznivé jako v plastových fast foodech v anglojazyčné části Nového Světa. Takže to chce asi hledat.
Ve Zličíně raději zajdu vždy do Gastrocentra Globusu. Dávají tam kovové příbory, majitelé jsou Bavoří a protože jde o řeznickou rodinu, nešetří se na ničem, na čem se obvykle ve zbídačené Gott/lině vždy šetří. Globus je, kromě Německa a Slovenska, rozšířen i v Rusku, což je dnes skvělá reference a také jistota, že se ještě dlouho příbory a na porzulánu tam jíst bude.
V Portugalsku např. je neslušností jíst rukou i ryby nebo drůbež, což u nás a na severu Evropy etiketa i v nejlepší společnosti umožňuje. Takže každý jsme nějaký.
Delivery a taky piknikování, bez potřeby ginžálů, 3x ZDAR, ZDAR, ZDAR!

340838

18.10.2015 20:33

RE: Globalizované tankování energie

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 340838

V CDN a v USA in and out ziju prez 3 dekady tak ze tu kulturu stolovani mam moznost taky videt . Pan Stwora to popsal velice dobre i kdyz nepopsal nektery podrobnosti , napriklad ze v USA a v CDN v ramci multikulti nemalej vobyvatelstva zere ze styrofoam a z papiru a kdyz se nahodou stane ze se vocitnou v lepsi spolecnosti tak pribor drzej jak prase kost ! Pro vasi predstavu v Phoenix v Arizone podle studii eraru ve fast food zere 70% az 80 % lidi ...... Je dost mozny a ani bych se tomu nedivil aby se ilegalni cernousci z Afriky ktery sem ted erar lifruje v cim dal vetsim mnozstvi aby se tu necejtili offended zmeni az v McDonald a v Kingburger budou po stenach pro amiky a canadany viset informacni cedule na kterejch bude bylaw upozorneni , ze chnapozerec a fries se musi zrat jen pravou rukou zatimco leva ruka ma slouzit pouze k vytirani (_!_) !

340844

18.10.2015 23:54

RE: Globalizované tankování energie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 340844

Take ziji v Canade par dekad, Stolovani mi tu pripada vcelku OK. Jdu do Evropske restaurace, mam tam na stole pripraveny pribor, jdu do Asijske dostanu misto priboru hulky . Pokud zakaznik hulky nechce, dostane pribor. Tak samo v Americke restauraci na stole mam pribor. Jeste se mi nestalo ze by mi nekdo prines jen vidlicku. Nevim s kym se stykate , ale ja jeste nevidel canadana jist doma , nebo v restauraci z papirovych taliru . Fast-food neni restaurace je to bufet. Jestli ze jezeni z papirovych taliru davate na ucet multikulti , tak jste v celku zpracovan vladni propagandou, ktera nema zajem o nejake normalni souziti mezi lidma. Ted jsem v Kelowne , prijedte , projdem restaurace a kde bude na stole prichystana jen vidlicka , platim ja . Kde pribor platite Vy.[vyplazený jazyk]

340849

19.10.2015 22:57

RE: Globalizované tankování energie

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 340849

Snad jen to ze me erar s tou propagandou s kterou se snazi vymejvat mozkovnice nezpracoval k vobrazu svymu a tak to zkousi na barevnejch ......, Taky proc jinak by jim daval prednost a tahal jich sem kazdej rok v takovym mnozstvi ......A ty restaurace ? Zalezi jak kde a byl sem v jedny treba v Medicine Hat - taky multikulti kde staveli i truckers protoze jeste pozde po pulnoci bylo votevreny a tam se zralo pouze rukama. Ale ste si mohl ve sklenenym lavoru pri jidle na stole ve vlazny vode v ktery plaval nakrajenej citron vomejvat ruce a pouzivat uterku .............. Jinak s tim souzitim v multikulti jste to napsal velice dobre a kdo by Vam to chtel neverit at navstivi mesta jako Maple Ridge , Mission a New Westminster kde uz taky behaj cernousci ve vetsim mnozstvi , Surrey kde se cejtite jak v Indii , Richmond kde 85 procent vobyvatel sou cinani a samozrejme Hongcouver - rika se mu taky Vangkok , ten ma taky ctvrti kde vo bilyho skoro nezavadite a myslim si kdyz uz i Chilliwack je multikulti vic nez dost , ze nebude dlouho trvat a bude to tak zanedlouho i v Kelovne . [chechtot]

340888

20.10.2015 2:54

RE: Globalizované tankování energie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 340888

Samozdrejme ze zdejsi provedeni multi kulti ma jediny cil - rozestvavat lidi proti sobe. Kluci v praci nadavaji na osmahlene, misto toho aby se pozastavili nad tim , kdo jim to dovoluje. Kazdy clovek ma narok jit za lepsim. Ale mel by se prispusobit mistni kulture. Zde je jen otazka jakou kulturu ma Canada a jestli se bili pristehovaci prispusobili puvodnim indianum. A nebo prosazovali svoje silou a lsti. A bohuzel bude hur. Na projekt LNG na zapade BC planuji az75% zahranicnich delniku. V obchodech a bufetech vetsinou uz delaji cizinci. Davam tomu par roku a Canadan bude v Canade cizincem ,

340893

21.10.2015 1:55

RE: Globalizované tankování energie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 340888

Nevim proc byl Vas posledni prispevek vymazan. Jinak si myslim ze Liberalama to Canada moc nevycihla. Jsou jeste pro vetsi pristehovalectvi nez Conservatisti. Pred volbama jsem prosel volebni sliby a bohuzel v nasem obvodu nebyl jediny politik , ktery by stal za ztraceny cas. No mam dojem ze v restauracich zustanou jen lzicky, jsou zakulacene.

340923

18.10.2015 20:09

Vracíme se zpět do jeskyní

Annna 90.?.?.?

Místo mluvy užíváme jen fráze, psané je vytěsňováno znaky, místo literatury, vedoucí k zamyšlení, hudba a filmy mizí ve prospěch změti primitivních textů, skřeků a blikajících sekvencí, místo svědomí a morálky máme pružné právo ohýbající se dle potřeby bohatšího, místo našeho vzdělávání máme být "vycvičováni". Myslíte si, že bezskrupulózní světový otrokářský řád potřebuje vzdělané a kultivované občany? Ne, potřebuje ohebnou nemyslící masu spotřebitelů odpadu. Tam se náš svět valí. A rychlost řízeného propadu akceleruje.[bliji]

340843

19.10.2015 0:55

RE: Vracíme se zpět do jeskyní

Robot Emil 46.?.?.?

Reakce na 340843

....Spíš do chlíva,nebo maštale.
Ano,je to tak,z lidstva se kultivuje dobytek chodící po zadních nohách a čím dál víc činností se zprimitivňuje,odlidšťuje a celá kultura přípavy,podávání a přijímání potravy patří k tomu.
Žerou se polotovary a nechutná instantní svinstva z vixlajvantu jednou rukou a vestoje anebo v poklusu,jako ten dobytek a vydává se to za pokrok a modernu....
Zasranej globalizmus a liberalistickej multikuturalizmus....,ale to že vítězí a vnucuje nám zhovadilosti,je naše chyba,odmítejme jej a bojujme proti jeho šiřitelům všemi prostředky....

PS:Brzo se přestanou rozlišovat i pánské a dámské toalety,nějaký trotl z nejmenované české pravicové partaje podal v Bruseli návrh na to,aby byly i pánské hajzlíky v EU povinně vybaveny pulty na přebalování kojenců....a to řeší,když se do Evropy hrnou statisíce Evropanům kulturně a nábožensky nekompatibilních zoufalců....to nemůže dopadnout dobře !!!!

Až na výjimky mi jdou imigranti na nervy,ale měli bychom si z nich vzít příklad,jak se držet svých tradic a generacemi osvědčených zvyklostí a čelit tomu pakulturnímu importu a tlaku z "Říše chaosu" tak,jako oni,jako třeba Turci,žijící v Německu už třetí generaci a držící se svých zvyklostí,jak hovno košile i když se kvůli jejich uplatňování dostávají i na dlouhou dobu do kriminálu neboť,kdo neochrání svou kulturu,bude mu vnucená cizí....
[naštvaný]:

340852

23.10.2015 2:18

Kultura stolovani neexistuje mimo EU a JES/V /KYNE

favela 113.?.?.?

Reakce na 340852

je normalka temer vsude .Je pozoruhodne jak vsichni politici bez vyjimky miluji nasili,masakry a zverstva/muceni/. Zadluzuji narody zbrojenim a zbroji take aby nas zadluzili.A hledej potom nepritele se lucernou. S invazi prchavcu je treba se ucit byt novy imperialisticky clovek. Ten starej socialistickej se nepoved. Nekolik dulezitych pravidel a ponauceni.Hodi se brzy.
-SENSITIVE LOCATIONS. Jsou mesta bledych tvari kde kdyz se bleda tvar nebo vice objevi jich zpusobi to/jen objevenim/riots. Reseni je jednoduche.Afroarabove pozaduji penize,penize a biliony. Citlive vlady okamzite dodaji radeji vice,ihned ukradene bezohledne,necitelne pro zmenu zase a bez souhlasu svym spoluobcanum. Zavladnou take veci nebyvale a proti prirode.
-10 lidi bude delat praci jednoho /uz dela/.Tam kde se nemusi nic delat.
-ETHNIC SLURS ,sebekontrola zdesenim ,aby nekdo nepovedel co si jeden mysli,neurazil i chovanim prirozenym.
-STEREOTYPICAL INNUENDOS. si myslet zatvrzele neco jineho,nez ze afroarabove,cikani atd. jsou nejuslechtilejsi na svete. A jejich zlociny jsou z donuceni zit mezi rasisty atd.
A kdo dela neco jineho nez oni ,je urazi rasisticky. A segreguje se od nich.
-ISLAMOFOBIE . jenom blede tvare schopne takovych odpornosti. Ze jini hanobi islam,bestialnimi vrazdami,mucenim,znasilnovanim, terorem je v poradku uplne. Kdyz prchavcum dojde /a po"donuceni" zit mezi pohany /trpelivost chytne je amok nasili. Protoze uplne vse/a denne se rozrustajici vsechna/ nejsou po jejich.Vse je predem jim odpusteno samozrejme.
CLOSET RACIST. Homofob.Antiparasitic /neoceni /vsechny "tezce" pracujici parasity..Kdo nema rad pneumaticke ,kvicive hysterky a "silikonky" a mensiny. Ignoruje,nevi co je napr. Chanukah Bush. Kazdy kdo si tajne preje /a urazi vsim celkem sve spoluobcany /vanoce, toaletni papir ,ji vidlickou a nozem,/arabove /si vytiraji pr..le...levou rukou a pravou krmi sebe a sve pratele!! Ucte se hygiene../Kdo nejde prikladem hned delat co vlady a urady naridi ,uci svym prikladem a "strhujici poslusnosti" k feminismu napr.
NO-KNOCK. Kdo se podvedome a instiktivne zdesi a neovladne na vterinu kdyz hordy tezkoodencu /kevlar vesty a helmy a ter. masky pres ksichty vyrazi dvere bytu a udela nejake gesto.Je ihned zneskodnen tisici kulkami ze stovek kulometu i s rodinou.
Domnivam se ,ze mizejici noze jsou za ucelem usetreni personalu /sklizeni ze stolu,myti ,znovu servirovani hlavne ve vetsich restaurantech ,skladovani,nakup novych atd./.
Videl jsem v TV jak nejlepsi cesky kuchar ucil jak grilovat /BBQ/ ryby a potom bez ocisteni grilu zase stejky. Potes me ruka pane.
Staty co pochoduji zpet k zaniku a trvaji na tom aby cely svet sel s nima do kytek..V kulture,umeni i stolovani v barbarskem chovani a skutcich...Tvrdohlavost a neustupnost na svem za kazdou cenu je i cena svobody pro nas...

340959

19.10.2015 10:36

plasty

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Špagety se, pokud vím, správně jedí pouze vidličkou, ta česká varianta vidlička lžíce, je taková obdoba ponožek v sandálech. Jinak špagety se nejlépe jedí hůlkami, pokud je člověk ovládá.
Pokud jde o kulturu stolování, tak asi nejodpornější jsou všechny plastové nápodoby normálního příboru nebo dokonce nádobí. Raději sním svíčkovou pomocí kvalitní vidličky, než se v tom hrabat těma ohýbajícíma se nesmyslama z ropy. A když vidíte amer. film, kde se lidi pozvou do kavárny a pak sedí v docela luxusním prostředí, ale kafe lemtaj z umělejch kelímků, no tak je jasný, odkud vítr fouká.
Léto skončilo, ale stále mám v živé paměti ta zastavení u nemnohých venkovských kiosků, kde sále dostanete nápoje do skla. Jak dlouho jim to vydrží ?

340864

19.10.2015 15:50

RE: plasty

Aja 82.?.?.?

Reakce na 340864

Ano, Italové jí špagety vidličkou s vyjímkou Neapole, odkud se rozšířil zvyk konzumovat špagety lžící a vidličkou.
Když už jsme u Italů, nikdy nejí u TV, ale s celou rodinou u jídelního stolu.

340872

19.10.2015 17:06

RE: plasty

trapper 80.?.?.?

Reakce na 340872

To není pravda!!! Fantozzi jedl spagety taky u TV[chechtot]

340877

28.10.2015 15:27

RE: plasty

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 340864

špagety se správně jí lžící pravé ruce a vidličkou v levé[smích]

341113

28.10.2015 13:18

Pane Stworo, naučte se prosím česky. Vidlička byla plastová, ne plastiková,

Mejla 85.?.?.?

a jídlo si dáváte na podnos, nikoliv na tác. Jste asi trochu paranoidní, protože já všude v restauracích dostávám normální příbor, ať již kovový či plastový. V levném rychlém občerstvení bez posezení je ovšem možné, že kvůli úspoře nákladů vám dají např. k hranolkům jen vidličku.

341112

28.10.2015 15:45

Vážený pane Stworo,

Per Ola 193.?.?.?

když Vás učí ve škole psát spojitým psacím písmem, je to hlavně proto, že ke psaní používáte kalamář, inkoust a pero na násadce. Totéž může ještě platit o plnícím peru.

Dnes se píše většinou jinými nástroji, které nevyrábějí kaňky, a logické by nebylo sice psát tiskacími písmeny, ale jak už to mnozí dělají, minuskulí (malými písmeny, vzájemně nesopojenými).

Tolik k praktické stránce psaní.


Mnoho úspěchů! Per Ola

341114

Příspěvků: 65

17.10. 17:47 Andrew Siddur  Zajímavé pozorování
17.10. 18:48 Cuvac  Ale kdeze honili po taliri
17.10. 19:36 Aja  RE: Zajímavé pozorování
17.10. 22:33  RE: Zajímavé pozorování
17.10. 19:06 tartus  mam otazku
17.10. 20:47 Vladimír Stwora  RE: mam otazku
17.10. 22:01  RE: mam otazku
17.10. 22:10 Vladimír Stwora  RE: mam otazku
17.10. 23:30  RE: mam otazku
23.10. 00:48 Satanist  RE: mam otazku
17.10. 22:57 ssss  RE: mam otazku
18.10. 13:23  =RE: mam otazku
18.10. 17:03 karel4u  RE: =RE: mam otazku
18.10. 23:15 Sasin  RE: =RE: mam otazku
18.10. 23:58 karel4u  RE: =RE: mam otazku
19.10. 12:27  RE: =RE: mam otazku
19.10. 17:37  RE: =RE: mam otazku
22.10. 10:56  RE: mam otazku
17.10. 19:27  Proč
17.10. 20:18 Reveil  jíst vidličkou
17.10. 20:50 Malý a zvedavý  RE: jíst vidličkou
17.10. 21:24 Vladimír Stwora  RE: jíst vidličkou
18.10. 00:33 Andrew Siddur  RE: jíst vidličkou
18.10. 00:38 Andrew Siddur  RE: jíst vidličkou
18.10. 09:23 SAMRA  RE: jíst vidličkou
18.10. 14:09  RE: jíst vidličkou
20.10. 20:34 Hana Přibylová  RE: jíst vidličkou
23.10. 03:46 coinageboy  RE: jíst vidličkou
23.10. 11:23 Hana Přibylová  RE: jíst vidličkou
23.10. 23:13 coinageboy  Pane Boze!! Bez noze!!
17.10. 20:32  Fémová vražda v Německu..
17.10. 20:57 Robot Emil  Pokud se bez nože neobejdete...
17.10. 21:37 getos  Muslimové?
17.10. 21:39 JAREKzR  Cože, bez nože??
17.10. 22:47 ssss  Bez Noze
17.10. 22:56  Big Bang Theory
18.10. 00:33 Vladimír Stwora  RE: Big Bang Theory
18.10. 06:09 lama.cz  RE: Big Bang Theory
19.10. 02:10 Tom  RE: Big Bang Theory
17.10. 23:55 woxow  Což takhle se zeptat u zdroje
18.10. 03:51 coinageboy  PET MINUS pro Stworu
18.10. 07:23 ssss  RE: PET MINUS pro Stworu
23.10. 03:18 coinageboy  RE: PET MINUS pro Stworu
18.10. 04:58 Satanist  Na zapade USA a CDN
18.10. 07:45 gippius  Jak je to možné?
18.10. 08:55 J_Pitralon  RE: Jak je to možné?
18.10. 09:43  no a ?
18.10. 10:02 výjimečné porušení omerty  Kdyby to byly jen ty restaurační nože...
21.10. 18:45 Polina  RE: Kdyby to byly jen ty restaurační nože...
18.10. 13:05 Peking Duck  Thajec by nikdy nepoužil nůž, jídlo má být servírováno již nakrájené
18.10. 14:39 MoUdrostrak  Globalizované tankování energie
18.10. 20:33 Satanist  RE: Globalizované tankování energie
18.10. 23:54  RE: Globalizované tankování energie
19.10. 22:57 Satanist  RE: Globalizované tankování energie
20.10. 02:54  RE: Globalizované tankování energie
21.10. 01:55  RE: Globalizované tankování energie
18.10. 20:09 Annna  Vracíme se zpět do jeskyní
19.10. 00:55 Robot Emil  RE: Vracíme se zpět do jeskyní
23.10. 02:18 favela  Kultura stolovani neexistuje mimo EU a JES/V /KYNE
19.10. 10:36  plasty
19.10. 15:50 Aja  RE: plasty
19.10. 17:06 trapper  RE: plasty
28.10. 15:27  RE: plasty
28.10. 13:18 Mejla  Pane Stworo, naučte se prosím česky. Vidlička byla plastová, ne plastiková,
28.10. 15:45 Per Ola  Vážený pane Stworo,

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

6

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc prosinec přispělo 16 čtenářů částkou 1 670 korun, což je 6 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Společnost nám nějak fízlovatí už i v lese - udavači likvidují trampské osady04.12.19 03:19 Česká republika 4

Soud EU zamítl českou žalobu proti zbraňové směrnici04.12.19 02:54 Česká republika 3

Pavel Novotný v ruské televizi prosazuje zájmy Německa02.12.19 13:17 Česká republika 13

Babišův ministr Petříček: Přijetí dětí by neohrozilo odmítání kvót na migranty02.12.19 13:01 Česká republika 5

Potichu, ale jistě 02.12.19 00:48 Česká republika 2

Neziskovka z Prahy jednala tajně v Berlíně: Otevřeme migrantům české hranice dokořán01.12.19 21:46 Evropská unie 3

Tři pobodaní v Haagu, dva mrtví v Londýně: černý pátek v EU30.11.19 11:21 Evropská unie 2

Policie chce v Praze testovat sledování obličejů29.11.19 17:09 Česká republika 7

Slovensko chce po Británii své zlato. Haha, good luck29.11.19 15:51 Slovensko 2

Zjevnost předkolapsového stavu našeho civilizačního okruhu28.11.19 14:23 Francie 3

Jihem Francie zmítá islamismus a žhářství28.11.19 08:28 Francie 1

Které mobily emitují nejslabší a nejsilnější záření27.11.19 22:06 Německo 1

Rodiče, jejichž dítě po očkování umře, bude stát odškodňovat27.11.19 12:19 Česká republika 4

Orwell v praxi27.11.19 07:10 Čína 1

PCR se zbláznil, podívejte, co napsal26.11.19 20:17 USA 5

Státní moc zahájila stíhání stoletých starců Jakeše a Štrougala26.11.19 16:21 Česká republika 4

Síla Sibiře26.11.19 15:14 Rusko 3

Assange je na pokraji smrti a musí ihned do nemocnice, varují desítky lékařů25.11.19 23:33 Británie 0

V Řeporyjích plánují pomník vlasovcům, ruská ambasáda se ohradila25.11.19 22:54 Česká republika 4

Mladíci s mačetami kulturně obohatili Birmingham25.11.19 16:46 Británie 0

Měnové kurzy

USD
23,06 Kč
Euro
25,56 Kč
Libra
30,24 Kč
Kanadský dolar
17,49 Kč
Australský dolar
15,77 Kč
Švýcarský frank
23,34 Kč
100 japonských jenů
21,19 Kč
Čínský juan
3,27 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,71 Kč
Ukrajinská hřivna
0,97 Kč
100 rublů
36,11 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 033,65 Kč
1 unce stříbra
389,22 Kč
Bitcoin
166 226,84 Kč

Poslední aktualizace: 5.12.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 978