Diskuze k článku

Rukavice Františka Kriegla

Příspěvků 55

21.8.2015 23:05

man kann Menschen an die Wand stellen, Gedanken kann man nicht erschiessen

Ahura Mazda 109.?.?.?

Jak němčinu nemám rád, tak tohle bych chtěl na náhrobním kameni

338435

21.8.2015 23:50

Co by se stalo kdyby Rusove neprisli?

Janecek 90.?.?.?

Osobne nemam vubec dostatek informaci a ani obraz jak opravdu situace v 68-mem vypadala hlavne co se tyce opozice, jak byla organizovana, jak agresivni a zda byla ochotna svou agresivitu vystupnovat az k zabijeni. Take nevim kym byla placena.

Jedno vsak vim jiste a to je to, ze pokud opozice byla takova jako pred poslednim prevratem na Ukrajine tak diky bohu, ze Rusove k nam prisli vcas. Rozhodne bych nechtel prozit to co ted prozivaji Ukrajinci, kteri s odstupem casu budou litovat, nebo uz lituji, ze tam Rusove hned z pocatku neprisli "udelat poradek".

V 68-mem evidentne neslo o socialismus tak jako dnes na Ukrajine nejde o demokracii.

338438

22.8.2015 1:29

Ano, teď to jsem zapadne

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 338438

Obecně lidé pro stromy nevidí les a komplexnější ucelenější obrazy si prostě obecně nedělají. Prostě to byl ostřejší větřík na mamony a jednotlivé byť osobní možné tragédie byli vyváženy tím že nezavládnul chaos a kolaps společnosti s celkovým propadem ad absurdum. (ukr) A tedy i armáda může být ekonomický nástroj ve prospěch mlčící většiny i když se může v davových extémech vyjančit poté mnozí, nehledě že příběhy ublížených nemusí být jen sugestivní ale holt anarchie spláchne všechny poté extrémně. Nicméně v nastávajícím experimentu uss bruselon vidím asymetrickou válku trochu s nadsázkou že ta epizoda dějin může byt v konsekvenci možné byť to zní přitaženě za uši selanka proti asymetrické válce civilizací vyplývající ze dvou odkazů a nenechte se mýlit že to zatím vypadá bizardně protože to může být fofr a fičák kdy se promění životy k nepoznání v extremně krátkých časových úsecích a pro mnohé to může být až tak fatální jako pro strom vytržený s kořeny.

http://www.czechfreepress.cz/images/stories/com_form2content/p2/f5322/23.jpeg

K tomu dodám tedy ne můj postřeh ale jedné dámy která říká že je tu pro ně málo slunce aby si mohli utrhnout a nebo zastřelit, což bezpochyby aplikují, no.

http://www.czechfreepress.cz/svet-kolem-nas/paul-rosenberg-tohle-je-rim-roku-460-tecka.html

338444

22.8.2015 2:31

RE: Co by se stalo kdyby Rusove neprisli?

n.z. 174.?.?.?

Reakce na 338438

Tento vyrok me neprekvapuje, protoze soucasna doba se timto tematem nezabyva. Zdroje ke cteni ale jsou a nektere dokonce prekvapive objektivni; napriklad zde je kratky vyber: http://www.sds.cz/docs/prectete/abc/1968.htm

Vseobecne receno: jednalo se o vnitrostranicky puc skupinou lidi, kteri meli v umyslu "zlidstet" podminky zivota v CSSR. Soucasne s tim ale prisly ke slovu zajmove skupiny (casto se svetovym Sionistickym spojenim), ktere mely vlastni agendu a lze si domyslet jaka byla. Mnoho angazovanych osobnosti te doby byly, urcite ne nahodou, zidovske etnicity. Hlubsim zdrojem k takovemu poznani je i klasicka studie M.Dolejsiho "Analyza 17.listopadu". Vraci se v ni k predeslym udalostem z roku 1968 a co jim predchazelo. Tim ctenar/ student ceske historie ziska predstavu urcite continuity v trendu.

Poznamka: se Stranou Demokratickeho Socialismu nemam nic spolecneho - objevil jsem tento soubor nahodne. Kazdy si muze najit material ke cteni svepomoci.

Pokud jde o zasah Sovetskeho svazu melo to co do cineni s uvedomenim, ze Ceskoslovenska lidova armada neni sama schopna odolat v pripade nahleho utoku ze strany NATA. Z me osobnich pameti vim, ze moralka nasi armady byla opravdu slaba. Rovnez tak, ma se za to, ze akce Izraele behem 6-denni valky o rok predtim privedla vedeni S.S. k uvaze o nutnosti takoveho zasahu.

Jiste, dan k zaplaceni za takovou akci byla a oni ji urcite zvazili, ale rozhodnuti ji provest ukazuje na zavaznost situace z pohledu ochrany jejich (UV KSSS) zajmu. Obcane jak Ceskoslovenska tak i samotneho S.S. o ostatnich statech WS, byli jak to obvykle byva jen "prihlizejici publikum". Pravda je, ze mnoho nasich obcanu davalo najevo behem prvnich dnu rozhorceny nesouhlas a byly i obeti na zivotech, ale po roce bylo jiz vesmes po vsem a emoce pomalu vyprchaly.

Skutecny a dlouhodoby odpor k invazi se nikdy nerealizoval. Obcane se natolik prizpusobili, ze jiz 3 roky po invazi si kolem 1/4 motoristu poridili nove ruske vozy Ziguli. Znacny pocet ceskych obcanu kseftoval s ruskymi dustojniky a mnozi cesti obcane chodili nakupovat do ruskych armadnich prodejen.

338448

22.8.2015 13:10

RE: Co by se stalo kdyby Rusove neprisli?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 338438

Kdyby sem rusové v roce 1968 nepřijeli, tak Gusta Husák sem

již nemohl natahat slovenskou normalizační mafii, a nevládl

nám tu dnes slovenský estébák, který za prachy ruské mafie

skoupil čechy na stojato. Kam se hrabe padesát tisíc

hladových sovětských vojáčků na dnešní půlmilionovou

sovětskou armádu v civilu, která zabrala po roce 1989

"česko", s českým občanstvím v kapse, a prakticky nulovou

pravděpodobností, že odsud někdy odejde. Poslední kdo to tu

uměl držet na otěžích byl Antonín Novotný. Pak už to byla

jen pouhá vlastizrada vlády a armády vůdči lidu. Kdysi byli

herci a komedianti nebezpečnou lůzou nejnižší kasty, a před

večerním uzavřením bran museli město opustit. Dnes se tato

lůza chopila moci, a vzájemně se dosazuje i do funkcí

klíčových ministrů. Každá lavička Václava Havla by proto

lidu měla neustále připomínat, jak nebezpečné je odevzdat ve

volbách moc do rukou rádobyumělců...

338475

27.10.2015 19:51

RE: Co by se stalo kdyby Rusove neprisli?

Pavel Blaheta 88.?.?.?

Reakce na 338438

Já už měl 18 a v 68 šlo o tři "S" - Svoboda, socialismus, suverenita. A myslím, že pro všechny bez rozdílu. A všichni jsme si uvědomovali to co naznačil František Kriegel - že vstup vojsk Varšavské smlouvy u nás doslova zabil myšlenku socialismu.

341088

21.8.2015 23:53

Je to sice vsehochut

n.z. 174.?.?.?

ale clanek neni spatny a je vhodnou pripominkou.
Ano, dr.Krigel se zachoval moralne; odvahu rozhodne mel i kdyz to byl idealisticky pomateny komous. Urcite z toho po teto udalosti briskne procitl. Udalosti te doby mam vpaleny do pameti jelikoz jsem byl v te dobe ve sluzbe vlasti. Tim spis nas vojaky stvalo, ze jsme pro obranu nemohli nic udelat. Byli jsme ochotni se obetovat, ale nebylo veleni, ktere by nas vedlo. Nastvani na "ruske svine" bylo nezmerne. Nez vsak, po case a projitim rady zmen je chapani zcela jine.

Nyni jiz rozumim souvislosti a proc se Sovetsky svaz rozhodl k tomuto drastickemu kroku; nebylo to jen o prazskem jaru. To nebylo o zadnem socialismu; Soveti ztratili simpatie zapadnich levicovych stran a presto to provedli - to musi nutne vest k hlubsi uvaze. Mame za sebou nekolik dekad svetoveho vyvoje, kdy nam tehda opevovany protiklad okupantu take ukazal svoje brka. Chapani a porozumeni potrebuje cas. Neni to jednoduche, ale necha se to za jeden zivot zvladnout.

338439

22.8.2015 2:36

RE: Je to sice vsehochut

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 338439

>Ano, dr.Krigel se zachoval moralne; odvahu rozhodne mel i kdyz to byl idealisticky pomateny komous.
Bez ideálů je každý jen obyčejné kšeftařské prase.
Kde myslíte, že bral tu sílu vzepřít se?
Ten člověk dobře věděl, že geronti chudí duchem zachraňují velkou říši špatným způsobem, ale oni na víc neměli. I ti zdejší pozdější přicmrndávači (taky bez vize), tak dlouho přitakávali na každou blbost gerontů, až zůstali sami jako pověstný "kůl v plotě". Ti hbitější vyrazili, jen co to šlo, rozkrást samu podstatu státu.
Odešlá říše nebyla schopna využít iniciativu lidí ve prospěch společnosti, ta přeživší říše zase není schopna ubrzdit hamounské chrty v dostihu za kořistěním, což znamená taky její konec. Nadějí zůstává Říše středu, snad tu třaskavou směs ukočíruje k nebeskému klidu.

V tom závěru ale máte zcela pravdu:
>Chapani a porozumeni potrebuje cas. Neni to jednoduche, ale necha se to za jeden zivot zvladnout.
Vás to ale teprve čeká.

338449

22.8.2015 6:54

RE: Je to sice vsehochut

Jacob 78.?.?.?

Reakce na 338449

Za pár let již žádný 68 nebude zmiňován pokud to nebude potřeba z propagandistických důvodů. Lidé kolem 68 budou zapomenuté postavy. Zůstane jen slavný 89 a Havlovy lavičky.

338454

22.8.2015 13:01

RE: Je to sice vsehochut

Stary muz 176.?.?.?

Reakce na 338454

Skoda!
Ja som bol uz zamestnany.Ked sa dnes pozeram a pocuvam o milionoch mrtvych deti,zien,bezmocnych starych ludoch, v mene "demokracie", tak invazia v r.68 bola nic!!!!! Opakujem,ze som bol dospely. A taketo kvazi historicke spomienky, mi zavanaju hranim sa na nieco,nepomenovanim skutocnej reality a zameru.
Ze nepadlo par slov o 3,5 miliona zavrazdenych obyvatelov Vietnamu, za to ale z casu na cas sa objavia spomienky na na 56 tisic us padlych,ktorych " demokracia" vyslala vrazdit obyvatelov Vietnamu. Lebo to predsa bolo na inom kontinente,tak co nas potom...... Co nas po Vietname,Laose,Kambodzi, Libii,Syrii,Afganistane,Iraku,ved to je iny kontinent....
A nad milionmi mrtvych je predsa "DEMOKRACIA"....

338474

22.8.2015 1:40

Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let

Andrew Siddur 77.?.?.?

O té strašné okupaci
čteme zas a znova
Než v eLDéeN na matraci
vyprchá duše Pacnerova

338445

22.8.2015 2:07

RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let

Vpred sudruhovia 90.?.?.?

Reakce na 338445

proletari vsech zemi a pokrokovi sudruhovia mali pochopenie pre invaziu sovetskych vojsk do CSSR pretoze zradcovia sa spolcili s imperialistami a preto musela byt ukazana tvrda ruka komunizmu v boji proti imperialistom[smích] Takze by sa to malo slavit a nie brat ako tragedia.Ja osobne keby som zil v tej dobe tak vitam sudruhov tankistov kvetmy a palenkou[chechtot] ty co budu reagovat negativne su imperialiste a ty co pozitivne tak su uvedomeli obcania no a taky co sa vyjadria neutralne tak nech si precitaju nie co zaujimave od V.I.LENINA.[velký smích]

338447

22.8.2015 11:50

RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 338447

Hanbím sa za tvoje inotaje, Slovák. Inotaje a sarkazmy normálny človek použije tam, kde je zrejmé, že ide o vtip, a snáď len nejaký spomalenec to nestihne.

Ty tu ale máš nick "vpred súdruhovia" a nič si nevysvetlil, naopak len zamotávaš, a predvádzaš svoje na môj vkus zaostalé ego.

"Pište jen máte-li co říct"

Takže čo si tým chcel povedať? Aký názor vysloviť? Prečo si má každý domýšľať výsledok na základe tvojich nejasných popudov? Podobne ako mnohý degraduješ pôvodný význam slova "SÚ-DRUH". Ak by som postupoval ako ty, tak napíšem, že si "ANTI-DRUH". Vyjadri sa jasne, "Babylončan". Čítal si TY niečo od Lenina? Vieš, že písal podobne, ako ty, a len omotával? Ty si potom čo, ak nie sú-druh?

Súdruh je slovo, ktoré označuje spolu-druha, spolu-pútnika v živote, spravidla v práci, ktorý spolu-pracuje, študuj najprv slovenčinu. Preto sa toto slovo stalo obeťou ako jedno z prvých. Niekto nechce, aby sme vedeli spolupracovať, pretože spolupracujúca skupina sa konkurencii zdoláva oveľa ťažšie.

Slovo nemôže za to, ak si ho niektorá skupina prisvojí a začne ním označovať zradcov spolupráce z ktorejkoľvek strany. Pokusy o degeneráciu slova sú preto súčasne namierené k degenerácii myslenia a činností.

Aj v 89 bol puč, ktorý sa podaril. Prevrat nebol v rámci politických pravidiel, a nemal už kto pravidlá vyhodnotiť, štruktúra skostnatela, zimpotentnela, sformálnela a dostala sa mimo realitu. Ľudskoprávne organizácie sa doteraz nepýtajú, prečo obyvateľstvo nemohlo hlasovať proti NATO. Takže hrajú dvojitú hru a nejde im o ľudské práva. Ľudskými právami a poľudštením to síce naoko začína, podobne, ako v 68. ale cieľom je niečo celkom iné, než ľudské práva. Cieľom je zosadenie spolupracujúcej štruktúry a podriadenie sa väčšiemu psovi, ktorý sľubil odmenu pre aktérov prevratu. Rozhodujú vždy ľudia, nie systém.

Dnešná štruktúra má s ľudskými právami málo spoločné. Inak by sa nestalo, že štátom garantovaná Sociálna poisťovňa je schopná po 10 rokoch vymáhať dlh 800 Sk v čiastke navýšenej na 120 000 Sk, splátená neskoršie v Eurách. Podobných situácií a príkladov bude najskôr viac.

Je správne, ak radodajná a "poľudštená" žena dá aj komu nemusí? Bolo dané obyvateľstvu na výber? Vie obyvateľstvo, z čoho si vyberalo? Je daná úroveň spoločnosti ozaj tým, že sa jej členovia vyjadrujú aj k tomu, čomu nerozumejú, a navyše sa medzi sebou priemerujú (priame voľby a demokracia)? Nuž tak nechajme hospodárstvo miest a obcí na bačov, zrušme profesie, veď načo sú. Nechajme na iných a supermarkety, nech obchodujú. My si choďme po prídel...

338468

22.8.2015 14:47

RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let

n.z. 174.?.?.?

Reakce na 338447

Pokud si vzpominam, nebylo slysest o zadnem odporu civilistu na uzemi Slovenska. Vysledek invaze vyjadren obetmi na ulici si odnesli jen Cesi (temer 100 mrtvych osob v Praze a okoli). Muj osobni dojem trvajici do dnesniho dne je ten, ze Slovakum tato zaludna akce Sovetu prilis nevadila.

Lze naopak rict, ze v dusledcich teto udalosti jen ziskali. Tim nemysim jen obsazeni vedoucich pozic Slovaky (Husak, Lenart) ale hlavne obdrzenim statusu rovneho partnera ve federalizovanem (a znormalizovanem) state. Ani to jim vsak v r.1990 nebylo dost dobre.

Takze, Vase poznamka je zcela pochopitelna a zapada do souvislosti.

338478

22.8.2015 22:34

RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let

Lumír Čehák 85.?.?.?

Reakce na 338478

Dobrý večer!Prosím Vás,aby ste sa ospravedlnili pamiatke a blízkym pána Michala Lefčíka,ktorý sa 11.4.1969 na námestí v Košiciach upálil na protest proti okupácii Československa..Rovnako pamiatke a blízkym devätnástich obetí len z prvého dňa okupácie na Slovensku..Taktiež ďaľším obetiam a desiatkam zranených Slovákov..Rovnako tisícom ďaľších,ktorí neváhali na slovenských uliciach a námestiach prejaviť svoj nesúhlas a odpor! Verím,že Váš príspevok pramenil iba z neinformovanosti,preto dúfam,že svoj omyl napravíte a prostou omluvou vzdáte úctu hrdinským,ale často i náhodným a hlavne nezmyselným obetiam tak,ako si všetci slušný Slováci ctia obete ktoré v tých časoch priniesol bratský český národ.Ďakujem

338496

23.8.2015 8:19

RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let

Gregor 176.?.?.?

Reakce na 338478

Pises v duchu "brouk pytlik,vsude byl,vsechno vi:!!!! Div z toho nerobis ceske narodni povstani. A realita? Neviem kde si prisiel k cislu 100 mrtvych,ale dobre. Dnes sa vrazdia miliony ludi v mene " demokracie" a to si akosi opomenul.Prispevok,ktory zosmiesnujes, je VELMI DOBRY!

338505

23.8.2015 14:30

RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let

Zvirak 31.?.?.?

Reakce na 338478

těch 100 lidí.. to mi nedá spát.. kruci proč jen v Praze (a okolí) ?
Nebude to tím, že Praha byla vždy "jiná" ?
(viz např. mediální hysterie při volbě prezidenta, atp.. )

Další nepřesný výraz je záludná.. Je třeba mít na mysli tehdejší reálie, nelze to hodnotit jen tak od stolu. Důvodem byla globální politika, šašci v Praze byli sovětům ukradení. A rozhodně nejeli tankama přes třetinu evropy, aby tady zavraždili 100 lidí v Praze.. To jen tak pro probuzení a trochu nadhledu

338515

22.8.2015 4:22

snuska nic nerikajicich a opakovanych demagogii,

favela 113.?.?.?

Reakce na 338445

s niz se nikam nikdo nedostane. Vycet slov "jsme,vetsina lidi ,prozivala to a zase ono,sdileni,direktivni pozadavky /co to je?/hodil vyzyvaci rukavici /kterou nikdo nezved,a komu / a sami bolsevici si ho odstranili, cili nic pro nas, vycet,co jsme oplakali a co nas zajima ,nezajima ,co s tim, opozdena nase chapani, co si nepripustit k telu, dobrovolne nevedomosti nam rikaji o nasi omezenosti nevedet vsecko k litosti a opakujici kritice pani ucitelky .A co jeste nezname jiste pozname a jak si zivot peclive naleza pohled a jak se vedomi i s povedomim zmenilo ? Nas clanek neinformuje. Pokus nas pritlacit k zemi a jak ,se nedovidame. Nepravdivost propagandy je spise vinou /UB- uplne blbych/ propagandistu nikoliv nasi prozretelnosti. A naopak rimsky biskup se nerozpadl a krade jako vzdy nestoudne dal . Moc vzusta a sili poctem novych zbrani v rukou silencu /jako vzdy/ a nespravne myslenky se strili , upaluji, masakruji , ubijeji ,zalhavaji, potiraji denne se znacnymi uspechy, rozhledne-li se cteny ctenar kolem sebe. Vycet neoceni velkou tradicni nenavist vudce Ulbrichta vuci cechum a jeho vliv . Ani slovo o nasi treti ceste , motiv k souhlasici,zradne nepomoci zapadu. Zradce slaboch Dubcek dosazen /kym/ k cemu. Bastou nebyli studenti /byl jsem na jejich shromazdenich osobne/ a aktivity /mimo reci/ bylo poskrovnu. Jestli Kriegel souhlasil nebo ne ,nehralo zadnou roli. Jestli se vratil nebo taky ne.Tanky rozhodly.Tecka. Pateticke debaty senilniho Svobody s napul mrtvym Breznevem zivenym opicimi zlazami, nebo jinych zradnych kasparu museli byt opravdu zabavne, ale nepodstatne. Opetna zrada zapadu opet utvrdila narod v presvedceni o nasi spravne ceste proti vsem a o mohutnem usili ji sprovodit ze sveta, coz trva dodnes.. Vycty o tom kdo co tenkrat citil a jak,myslel,chtel nebo nechtel vedou k vyctum vseho a niceho. Dejepisem na nas nechapajici blbecky a navod jak mame spravne chapat. Vcetne vyctu jizdy zdrogovanych dragounu v podunaji. Pravda v pravde prichazi vzdy pozde az kdyz neni treba. Notoricka selhani a zrady vzdy a za vsech okolonosti jakkoliv zvolenych politiku komunistickeho ci kapitalistickeho rezimu nepovsimnuty. S rozdilem jedinym ,ze komuniste neusilovali o zanik naroda. Kriegel s rukavici zustava v pozadi. Svet se pohnul prilis daleko. Zadna nova okolnost, objev novych souvislosti, povsechny vsevedouci vodopady verbalismu shora dolu. Proroctvi A.Dubceka sestavajici dle clanku tim ze pln emoci rekl Breznevum ze se stala chyba /zrejme blbcum nechapajicim co cini a cekajicim dychtive az jim to Dubcek vysvetli >??. Nemel to Dubcek vedet uz davno ,kdyz se po dlouhe mesice obrovske armady soustredovali na nasich hranicich ,coz opakovane zatloukal pred narodem se slovy jsme s vami...Kdepak byly ty jeho emoce ?? !!!Neprorokujici prorok zase jen zvanil. Podepsal vsechno a uz zase v 89 chtel vest narod. K cemu, kam,kdy a kdo dosel s falesnymi proroky uvalujicimi nasi vychovu pomoci mlacenim nas obusky ..? Utoky na suverenni staty a jejich daleko horsi krvavejsi okupace jsou dnes beznou zalezitosti a Cs. okupace stala vybledlou a dnes nepodstat...Automaticky kráceno

338451

22.8.2015 9:42

RE: snuska nic nerikajicich a opakovanych demagogii,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 338451

Sice reaguji na tento prispevek, ale chci zareagovat na vsechna vyjadreni te doby, nejenom zdejsi.
V roce 1968 jsem uz mel nekolik roku po vojne, byl jsem zenaty a potomek se mi uz pletl pod nohama. Navic jsem byl i obohacen o to, ze jsem se nedostal na skolu kvuli pripojeni se coby teenager (v roce 1953) k jistemu nesouhlasu (noc jsem stravil po policejnim vyprasku v temne mistnosti - vystizneji jsem ji pres monokly nerozpoznal). Takze v sedesatem osmem dospelost se vsim vsudy.
Vadi mi, ze dnes kdekdo, i pametnici (nevim, proc i ti) se vyjadruji k te dobe a vsem tem lidem kolem, dnesnim pohledem. To proste nelze.
Do te doby jsme zili v povalecne atmosfere komunisticke ideologie, kdy se ocekaval nejaky atak ze Zapadu. Ponechme bokem, ze treba atak neopodstatnely. Postupem doby, jak v SSSR a i u nas umirali politicti hybatele, jak se menili ruzni predstavitele na Zapade, jak se u nas menila ekonomie po malych kruccich a na Zapade po krocich velkych, dochazelo k vseobecnemu politickemu uvolnovani. Tak se dospelo do roku 1968.
Dubcek, Smrkovsky, Krieger, Vaculik a mnoho dalsich byli nahle nadejemi pro zmeny. Nejvetsi nadeji bylo vymaneni se z podruci SSSR. Celospolecenskou, az na par oddane zatrvrzelych komunistu. Tak to vlastne chodi porad - vzdycky, za kazdych okolnosti) se najde nejaky zatvrzelec.
Kdyz jsme byli prepadeni, vsichni nasi hlavni predstavitele byli odvleceni do Moskvy. Krome prezidenta Svobody..., toho si asi nedovolili sbalit, protoze byl oficialnim hrdinou SSSR. Svoboda vsak okamzite odletel do Moskvy a tam mel Breznevovi rict, ze se pistoli, kterou dostal se jmenovanim jejich hrdinou, zastreli, pokud nase predstavitele nepropusti, a svet neuveri, ze ho oni sami neoddelali. Psalo se o tom. Pomijim jeho vsechny pripadne negace, v teto chvili se zachoval MAXIMALNE, jak se jen mohl vyjadrit vrchni velitel zeme. A takto se lze vyjadrit o kdekom tehdejsiho vedeni zeme, byt jejich minulost byla kdovijaka. Ale ve chvili PRILEZITOSTI se snazili udelat pro nasi zem to nejlepsi. Proto nemohu dobu a jejich vladce nijak odsuzovat. Z tehdejsiho pohledu.
Dnesni nahled na tu dobu je samozrejme uz jinaci. Nemuze nebyt.
Vznika otazka, co by bylo, kdyby k okupaci nedoslo? Tezko rict. USA se nelíbilo krystalizujici SOCIALISMUS S LIDSKOU TVARI, proto taky dva dny pred vpadem USA oznamili sovetskemu vedeni, ze proti vstupu nic nenamitaji.
V pripade, ze by u nas tehdy USA vstoupily do hry, asi bychom dopadli jako v devadesatych letech - tedy by nas potkal tzv. demokraticky kapitalismus...a uz bychom byli rozkradeni tehdy...!

338461

22.8.2015 11:08

RE: snuska nic nerikajicich a opakovanych demagogii,

Bubin 82.?.?.?

Reakce na 338461

V pripade, ze by u nas tehdy USA vstoupily do hry, asi bychom dopadli jako v devadesatych letech - tedy by nas potkal tzv. demokraticky kapitalismus...a uz bychom byli rozkradeni tehdy...!

zajimavy prispevek. nicmene s nekterymi zavery asi souhlasit nebudu prave proto, ze se nemuzeme na cele ty udalosti divat dnesnima ocima , jak spravne pisete.
myslim, ze rozkradeni bychom nebyli. prave naopak. prave my bysme byli vsemozne(ne nezistne) podporovani, jako vzor a vykladni skrin tech, kdo se vymani ze jha komunizmu. tak jako se ddr vsemozne podporovala tentokrate sovetskym blokem, coby vyladni skrin komunizmu.
coz pochopitelne sssr pripustit nemohl.

nejvice se musim smat tomu, jak dnesni nasi mocni krici cosi o tom, jak v rusku se tato historie diky peti minutam v jakemsi ruskem dokumentu falsuje.
a pritom oni falsuji neustle, kdyz zvastaji o tom, jak slo tehdy o demokracii, svobodu atd....
houby s octem. pouze jedna skupina bolseviku se tehdy servala se skupinou druhou. nic vic .

338467

22.8.2015 12:04

RE: snuska nic nerikajicich a opakovanych demagogii,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 338467

Bylo by to k smíchu kdyby reálně jak kdesi poznamenal profesor Keller elity a nesouměřitelně bohatí nebyli vyčleněnou komunou svých pravidel "komunismu" ne nepodobnou vnitroparlamentní abolicované demokracii ostatním zapovězenou a provozujících ač okolí neoliberalismus konkurujících si z podstat bytí i životů a kolikrát i od nich, jsou tedy bolševiky až absurdními a že to co se děje tedy v akcích trhů a kapitálu s jejich choreografií lze i s predikcí jak to dopadne směle označit za akce bolševiků i v současnosti. Třeba si mnozí myslí že se stabilizacemi společností extrémy nehrozí ale ukr to tedy rozhodně nepotvrzuje a že to tam hlavy uss a euálky podporují víme se známými výsledky, kdy tedy rozhodně nejšťastnější ze závarů zájmů tam jsou díky rusku bezesporu na krymu.

Že kapitál a nyní v samotném vlastním pojmenování kasínový kapitalismus v závěru, systém jako takový svých periodických cyklů sklízí poté co zasel s válečným pluhem je už dost notoricky známá věc. A pokud se moc dostane výhradně do rukou budulínků jiné konce ani nejsou reálné.

338469

22.8.2015 16:02

RE: snuska nic nerikajicich a opakovanych demagogii,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 338467

>USA se nelíbilo krystalizujici SOCIALISMUS S LIDSKOU TVARI, proto taky dva dny pred vpadem USA oznamili sovetskemu vedeni, ze proti vstupu nic nenamitaji.V pripade, ze by u nas tehdy USA vstoupily do hry, asi bychom dopadli jako v devadesatych letech - tedy by nas potkal tzv. demokraticky kapitalismus...a uz bychom byli rozkradeni tehdy...!
>
>zajimavy prispevek. nicmene s nekterymi zavery asi souhlasit nebudu prave proto, ze se nemuzeme na cele ty udalosti divat dnesnima ocima, jak spravne pisete.

>myslim, ze rozkradeni bychom nebyli. prave naopak. prave my bysme byli vsemozne(ne nezistne) podporovani, jako vzor a vykladni skrin tech, kdo se vymani ze jha komunizmu. tak jako se ddr vsemozne podporovala tentokrate sovetskym blokem, coby vyladni skrin komunizmu.

>coz pochopitelne sssr pripustit nemohl.

Napsal jsem, a verte, ze tomu tak bylo:
>>USA se nelibil krystalizujici SOCIALISMUS S LIDSKOU TVARI, proto taky dva dny pred vpadem USA oznamili sovetskemu vedeni, ze proti vstupu nic nenamitaji.

19. srpna 1968 vyzval Bertrand Russell, britsky nositel Nobelovy ceny za literaturu, tedy vyrazna to osobnost, Brezneva na Hlasu Ameriky, aby vojensky nezasahoval v Ceskoslovensku. Slysel jsem to na vlastni usi. Zamyslete se: proc tomu tak bylo? Ten clovek vedel, ze USA do toho nepujdou. Proc do toho Americane nechteli jit? Protoze nepotrebovali, aby se ujal SOCIALISMUS S LIDSKOU TVARI. Taky se to tehdy tak psalo. Tem tygrum to nehralo do karet. Co by se tedy stalo, kdybychom tehdy za tech okolnosti nebyli napadeni a uz by to vypadalo, ze by system, ktery by nebyl pro ne prijatelny, jako ze by nebyl, by se byl ujal?
Nemyslete si, ze USA byly tehdy jinaci, nez jsou dnes. Vubec ne. Byly to stejni tygri. To mi verte.

>houby s octem. pouze jedna skupina bolseviku se tehdy servala se skupinou druhou. nic vic
No, to uz by bylo na delsi vyklad.
(Jenom tak na okraj: Tehdy pusobilo ve vladach jeste mnoho kdovijak zlotrilych lidi z valecne doby. Skoro ve vsech zemich sveta!!! A valky, to jsou zlociny uskutecnene jakoby nic...! To horela koudel za prdeli kdovijakym statnikum - VE VSELIJAKYCH VLADACH!!!, jakoz i ruznym dalsim vlivnym lidem..., proste forma ujate lidskosti by byla zapalnou rozbuskou na zatutlane zlociny. Takze ten "socialismus s lidskou tvari" by moc dlouho ani tak nevydrzel.) [mrknutí jedním okem]

338481

22.8.2015 3:16

žvásty

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

To jsou zase kecy... pražská disidentská klaka zřejmě nemůže rozdejchat že naši zem nestihly rozkrást už v 68' a tak se k lizu dostala až jejich další generace.

Prej třetí cesta... chacha.. do pár let by tu bývala - i přes plamenné projevy o tom jak si nenecháme vzít výdobytky kapitalismu, a naopak je dále rozšíříme - řádila neviditelná ruka trhu a následoval by vstup do nato. Co by následovalo pak si raději ani nepředstavovat - zřejmě scénář alá ukrajina 2014, ale u nás, s rizikem eskalace až kdoví kam.

338450

22.8.2015 7:01

Jiný pohled

Heriot 85.?.?.?

Patřím k těm, kteří invazi (už neříkám okupaci) zažili, kteří stávkovali, protestovali a všechno možné. Dnes to vidím zcela jinak, v kontextu, čeho je západ schopen, Dopadli bychom jako Ukrajina, agesivní náckové z K231 a KAN se už na to chystali.
Přes otravnou normalizaci dnes Rusům děkuji, že nám zachránili 20 let klidného života bez desetiticů bezdomovců, ohromné zločinosti, bez Ritigů, Kalousků apod....

338455

22.8.2015 8:33

RE: Jiný pohled

Petřík 151.?.?.?

Reakce na 338455

Plně se s Váma ztotožnuji.. Cesta do pekla je vydlážděna sliby,kecy a krásnýma ušlechtilýmy řečičkama. Díky sovětům jsem prožil hezké mládí. Nemusel jsem se bát ,že si při fotbale např. zlomím nohu a nezaplatím ošetření. A lepší zábavu než posezení u taboráku by ani dnes člověk nenašel( Na Ty trapné americké klipy se už fakt nemůžu dívat). Kyž člověk chtěl partáky na fotbálek hned našel. Dnes všichni nemají čas,musejí sledovat "fejzbúk"...Jedno je jasné,zlodějský kapitalismus
by tadybyl jinak coby dup. Ale jeho časy se krátí,vidím a jsem přesvědčen že jeho ny jsou u konce...snad pak i naše nová generace prožije lepší mládí ,kdy budou mít k sobě lidský blíž.....

338456

22.8.2015 9:07

RE: Jiný pohled

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 338455

To snad ne, to jste fakt uz uplne zblbli? Cele chore polytbyro KSSS v cele s tim dementnim Breznevem nas prislo zachranit? To nepamatujete vubec nic jak jsme tu zili? Tu sovetskou kolonii?

338459

22.8.2015 12:18

RE: Jiný pohled

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 338459

Já si to pamatuju jako mladý. Žádná kolonie tu nebyla. Kdo neprovokoval, dostal se i ven, nebo do kostela. Možná vznikaly problémy v menšinových prípadech, kde byla smula, že se sešli nesprávní, špatní lidé. Jen dusledek principu, že lidi delají systém a ne naopak. Nemel jsem v systému žádnou protekční oporu.

Dnešní poslanci jsou po zastupitelstvích podobne hloupí, jako ti pred 25 lety. Akorát spíše více vychytralí, protože mají internet a mobily, doba technicky pokročila ve skutečnosti bez ohledu na systém.

Souhlasím výše s panem Heriotem, a dalšími.

Myšlenky o "zlé invazi" v 68 šírí lidi bez kritického myšlení, kterí jsou schopní si své myšlení vykládat jako pravdu svatou. Nekterí komunisté delali potíže i mne, ale vesmes šlo o lidi, kterí stejne jako dnes nemeli na svých postech co delat, nebo si potají ventilovali na nekem své soukromé neschopnosti. Dnes se to projevuje trochu jinak, a tyhle lidi obvykle uplatňňují svou agresi tak, že ostatní okradou jiným zpusobem, jinak dosáhnou svého zvýhodnení, až (morálne) nelegitimne.

Dubčeka jsem dávneji vnímal jako určitého altruistu, kam to ale altruisti typu Gorbačov dnes dotáhli? Co zmuže altruista v džungli, kde se na to nebere ohled, i kdyby opravdu byl altruista, filantrop? Nepríliš daleko od verze slaboch, naiva. Mohl by se dostat do bodu, že díky své nepredvídavosti a strategické neschopnosti by se takhle mohl dostat "alternativne" do bodu, kdy ho lev stejne sežere za situace, kdy má ješte menší šance, než predtím. Asi už víme, že systém, který nebere do úvahy lidské negativa nemá jak být funkční. Jak je možné, že je dnes filantropem označovaný magnát, co se podílí na barevných revolucích, a místo demokracie instaluje ve státech prumysl trojských koní?

Mužeme se jen ptát, v čem jsme na tom opravdu lépe. Z hlediska prežití bych to jako lépe nehodnotil. Z hlediska prežití naleštené superauto (na kterém se lze opet zabít pri stále vyšší rychlosti...), vetší lednice, a vetší počet vil mezi hromadou hypoték nejsou veci natolik podstatné.

338471

22.8.2015 13:43

RE: Jiný pohled

Petřík 151.?.?.?

Reakce na 338459

Pane,určitě si nemyslím,že nás politbyro KSSS chtělo zachránit. Jeli zachránit svůj vliv a moc.Ale taky svoji existenci(stačí se podívat geopoliticky,kde je dnes NATO.)Jen prostě došlo k tomu,že jejich metody řízení,v té době byly méně agresivní ,než metody euroatlant. kabaly.(Přetvářka díky konkurence systémů) Dokonce naše fabriky jsme si mohli nechat a dokonce je rozvíjet. Myslím si přesto ,že naš národ toho dokázal od r. 1948 hodně. Přestože si to mnoho lidí nemyslí ,já ano.Ale nemluví se např.vůbec o tom, že vše se dělo v podmínkách embarga podobnému ,jak ted bylo na Irán.Stačí se podívat kolem sebe ...co tady postavili za 35 let kapitalisti a co za 41 let(1948 až 1989) komunisti.....ne, že bych se jich zastával,ale byl to přijatelnější systém pro život pro lidi a ctil národní tradice,rodinu . Mnohem více podporoval rozvíjení se osobnosti (jen kolik bylo sport. a ruzných organizací nár fronty ) a když začal ohrožovat kapitalismus ,musel jít....Bylo by zajímavé znát skutečné pozadí (když v SSSR byli u vlivu ti "vyvolení "a titíž "vyvolení "na západě ". A to nás teprv "to nejlepší" ze západu čeká. Sebrání papírových peněz a "znamení dábla" Snad lidi někdy začnou uvažovat méně materialisticky.Jen íky tomu kapitalismus vítězil... Pokud by tak uvažovali ,už by tu kapitalismus nebyl. Hodně obyčej.lidského štestí přeju a srdečné vztahy.....

338476

26.8.2015 3:56

RE: Jiný pohled

favela 113.?.?.?

Reakce na 338455

Souhlas ke kteremu me donutil nas vyvoj do dneska. Misto pussy riots by nam k tomu tenkrat zahrali "prastic people". /bezim s hovnem proti platnu, do platna to hovno zatnu/ zastani jinych " svetovych umelcu" za jejich svobodnou "umeleckou tvorbu" vyblitych nechutnosti a za takove "umeni" hovori o nich samych jasnou reci a je sebe vysvetlujici..Jsem zajedno s komunisty a jejich tehdejsim nazorem.

338634

22.8.2015 8:47

Proč?

lucifuge 95.?.?.?

Proč probíhají tak velké vzpomínkové akce, články, rozhovory, vzpomínky, filmy, dokumenty, debaty na téma invaze roku 1968? Není žádné kulaté výročí, není pro to žádný důvod. Proč tak najednou?
Odpovím si sám. Je tady konotace vůči Rusku. To je třeba vztahovat tímto směrem. Propaganda, ovlivnění věřejného mínění proti dnešnímu Rusku. V čím zájmu?

Když poslouchám ty žvásty tzv. odborníků, jen kroutím hlavou. Je to stejné jako za minulého režimu. Stejná argumentace. Tehdy byli pravicoví oportunisté a levicové úchylky a naopak ti ortodoxní pravověrní, věrní straně a SSSR. Dnes máme podobné dělení, věrnost NATO a spojencům, sypeme si popel na hlavu, když nám v NATO naznačí, že dáváme málo na zbrojení. Poslušně organizujeme účast ve spojeneckých akcích. Atd.
Nejlépe je nějaké ty vzpomínky na rok 1968 ignorovat a neplácat o nějakém Kriegelovi, Dubčekovi a jiných figurkách.

338458

22.8.2015 9:44

RE: Proč?

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 338458

Přesně tak,štvát proti Rusům se musí imrvére,doba si to žádá.
Dnes se k 68 vyjadřuje a poučuje kdejaký švarný mladý "politolog",který v té době ani nebyl na světě a čím víc se o té epizodce dějin,týkající se dnes výhradně jen nás,planě a hloupě žvaní a hystericky připomíná těch cca 100 naprosto zbytečných obětí,tím tišeji se přecházi 15.březen a vše,co bylo před i následovalo po něm,kromě odsunu,jo tak ten se rozpitvává dokonale,stejně jako to obsazení vojsky WS a jsou u toho zase ti samí žvanilové/politologové a hi(y)sto(e)rici a jejich úsilí už začíná přinášet své trpké plody,které jsou už patrné na kažém kroku.
A mezi tím vším hnusem pod taktovkou teplouše Shapira a jeho obřezaných quisslingů nás za neutuchající asistence a radostného mávání pražské kavárny a přilehlého okolí obsazují Američani,aby ten hnus už definitivně zafixovali na "věčné časy a nikdy jinak".....

PS:Něco na rozptýlení-předsedkyní "svazu bojovníků za svobodu se stala Bobošíková (je vskutku záviděníhodná ta energičnot vyvolených,jak neomaleně dokáží obsazovat všechny funkce i ty zdánlivě bezvýznamné....) [oči v sloup][oči v sloup][oči v sloup]

338462

22.8.2015 10:18

RE: Proč?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 338458

Za chvíli budou v USA volby a celé se to může otočit o 180 stupňů, pro ameriku je hrozba Čína ne Rusko. Politici Putina obdivují a zavidi mu. Stačí se pořádně podívat na plno videí a vyrazu ve tvářích všech politiku, kteří ho poslouchají na tiskovkach.

338464

22.8.2015 10:18

dobré připomenutí

Thor 193.?.?.?

sic přes 2000 slov, ale teď už máme možnost odstupu a srovnání. Kromě dr. Kriegela, který to jako člověk ustál, byly i jiná jména (třeba Šik), která by mohla pomoci zrovna ve fabrice světa - Číně. Naše zem by tam mohla vzít zpět alespoň část toho, co jsme tam uměli vyvážet, a nebýt tak jen bavorským přívěskem. To období Jara 1968 znám sice z vyprávění, filmů a archivů, ale otevřené hranice a to opojení zlepšit vše společné, mělo prý atmosféru, jako po vyhraném mistrovství světa. Na druhé straně to odsunutí Rusů ze své okupační zóny po II. ww , zatímco ostatní jsou tam dodnes, bylo z hlediska velmocí vyhodnoceno jako slabost a dlouho to nevydrželo. Ale už jsme v jiné okupační zóně a vypadá to, že po letošním podzimu nabídneme i ty "nevyužité" staré základny ...

338463

22.8.2015 12:19

kopa hlúpostí -

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

má zcela jistě statečný František Kriegel, který svým odmítnutím podpisu ponižujících moskevských protokolů vytvořil nejen příklad mravnosti a odpovědnosti pro současníky, ale současně hodil vyzývací rukavici napříč časem i našim potomkům.

pravda je taká že tento človek nemal čs. občianstvo, bol stále občanom CCCP - nie je pravda že odmietol podpísať, hlúposť, ihneď ho internovali a o žiaden nejaký podpis nebol zo strany CCCP záujem, naopak , bola tu snaha ho obviniť z vlastizrady a obesiť - on bol vlastne - narodený no -
Narodil se v rodině haličských Židů. Na konci 20. let odešel do Prahy, aby na zdejší německé univerzitě vystudoval medicínu

- německé univerzitě - podotýkam ešte raz - nie českej -
a len na žiadosť Svobodu ho nechali tak, s tým, že vlastne by vyrobili mučeníka, stačilo ho zbaviť prístupu k riadeniu v strane, a bolo, šuškalo sa že hraje na obe strany, a keď ho sovieti odložili k ľadu, pristúpil na hru ktorú rozohral Kohout a jeho spoločníci s tým, že by sa dostal opäť na výslnie straníckeho aparátu s cieľom rozložiť stranu z vnútra, a následne ustanoviť nové politické uskupenia, ktoré by prevzali moc v štáte, to čo sa potom urobilo v r. 1989 -

338472

22.8.2015 15:05

Re:Snůška nic neříkajících a opakovaných demagogií - reakce na 338 467

Lubomír Dubovský 84.?.?.?

Jsem toho názoru, že pisatel 338 461 velice přesně vyjádřil realitu tehdejší doby. V roce 1968 mi bylo 22 let, byl jsem po ZVS( pro mladší,po vojenské službě) a život před sebou. Nějakým zázrakem mi schválili devízový příslib do Jugoslávie , 500,- dinárů na 3 týdny.Nic moc, ale měl jsem možnost zažít na vlastní kůži svobodný život Jugoslávců , možnost podnikání, cestování i vyjadřování. Tedy to co tady v té době chybělo. Proto jsem změny v roce 67 vítal a z dnešního pohledu si naivně myslel, že to dosáhneme i v Československu. Myslím si, že jen málo lidí v té době uvažovalo o zrušení socializmu, chtěli socializmus s lidskou tváří. A jsem přesvědčen, že takovou představu měli v roce 1989 většina lidí. Bohužel , viděli jsme jen pozlátko. Proto mě invaze vojsk zarazila a dodnes ji považuji za hrubé narušení naší státnosti. Ale s tím, co se dělo po roce 1989, mám na mysli ty rozkrádačky, korupci, ztráta národní hrdosti, rozdělení Československa nemohu souhlasit, a přesto, že jsem myslel, že k takovému názoru nedospěji, přikláním se k názoru, že jsme byli 20 let ušetřeni současného mafiánského kapitalismu. A názor , že by jsme byli výkladní skříní kapitalismu jako země východního bloku se mi jeví jako velice naivní. Cožpak nevidíte to neuvěřitelné vyssávání všech zemí, které se dostali do náruče tzv.západních demokracií???

338479

22.8.2015 17:26

RE: Re:Snůška nic neříkajících a opakovaných demagogií - reakce na 338 467

n.z. 174.?.?.?

Reakce na 338479

Zdravim Lubomire!

I ja z velke casti souhlasim s tim, co rika prispevek 338 461 a prave tak souhlasim s Vami. Invaze byla pro nas narodni urazkou ale to se muselo stat, kdyz uz jsme meli stanout tvari v tvar realite sveta. A to bylo opravdu tvrde. Ta predchozi komunisticka "pohadka" o delnickem statu nas pred tim chranila. Proto za to co se udalo a nasledovalo, vinim komunisty at ty falesne prospecharske (velka vetsina) ci prave, jako byl zid Kriegel. To oni zpusobili a umocnili sok, ktereho se nam dostalo. Nasledovala tezka a trvajici celonarodni deziluze, ve ktere jsme kulturne a intelektualne zakrneli.

Prave tak jako Vy i ja jsem vyjel do Jugoslavie (ac to bylo az pozdeji) a obdivoval jsem jejich zpusob zivota, svobody a moznosti. Vzdy jsem si myslel, ze SFRJ byla jedinym socialistickym statem podle principu. Proto ji bylo zrejme nutno sejmout tak drastickym zpusobem jak se stalo. Bylo to ale do jiste miry opet idealisticke videni; mluvil jsem jejich reci a ziskal si tam pratele, kteri me mirne upozornili na veci z druhe strany. Raj proste neexistoval nikde.

Rozsirene a popularni domnenky nasich lidi o naklonnosti Zapadu te doby vuci nam byly naivni a za to nelze nikoho vinit. Proste ta pakarna, ve ktere jsme zili nam znemozmila hlubsi znalost a objektivnejsi videni. Byli jsme nauceni videt cerno-bile, bohuzel a v tom pokracuji mnozi z nas dodnes. SSSR nas mel ve sve sfere vlivu a s tim se nedalo nc delat. To bylo rozhodnuto na predchozich schuzkach (Teheran, Jalta) pozdeji viteznych stran. Dnes vidime, ze Rusove se nakonec take za tezkych okolnosti sami osvobodili a ja jim to uprimne preji. Dnesnim Rusum neni co zazlivat.

Jedna dulezita vec, kterou je treba zminit je ta skutecnost, ze se nasledkem teto udalosti chytre podarilo imperialni propagande vyuzit proti-ruske emoce a ta ma jeste hodne 'nafty v nadrzi' (viz vitani americke armady pri nedavnem prujezdu nasim uzemim). A proto opet - je treba procitnout; bylo to zkostnatele uceni pokrouceneho a uchylneho Marxismu, ktere bylo ve vine, ne sam Rusky narod. Dnesni mladi lide trpi znacnou neznalosti a pokrivenym pohledem. Je treba je informovat a rict jim nasi zkusenost z prvni ruky. Dekuji vsem pametnikum za jejich vecne a nezaujate prispevky.

338487

24.8.2015 9:39

RE: Re:Snůška nic neříkajících a opakovaných demagogií - reakce na 338 467

disident 90.?.?.?

Reakce na 338479

plně souhlasím s Vaším názorem,v roce 1968 mě bylo 27 let,takže je vidět,že jsme prošli dlouhým obdobím tříbení názorů.Ke všemu mám jednu poznámku:zlí "Rusáci" nás nenutili,abychom bojovali za jejich zájmy v Afganistanu zatímco "demokratické" USA nás k tomu přinutily a v boji za jejich zájmy máme i mrtvé vojáky,kteří jsou dnešní totalitní mocí oslavováni jako hrdinové českého národa.

338550

24.8.2015 11:44

RE: Re:Snůška nic neříkajících a opakovaných demagogií - reakce na 338 467

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 338550

Tenhe národ si prošel různými peripetiemi,ale ještě nikdy na tom nebyl mentálně a morálně tak špatně,jako dnes.Důkazem toho jest jeho politická reprezentace a její rozhodnutí,činěná pouze za slabého reptání už celých pětadvacet let....,která zadělala národu na "skvělou budoucnost"....

Kdyby v letech,když to bylo aktuální,prohlásil jakýkoliv čs.president to,co Havel za nadšeného souhlasného potlesku pražské lumpenkavárny,"že by si představoval po skončení svého mandátu za svého nástupce bývalou státní tajemnici USA" Balkánskou Řeznici vulgo Krvavou Madlu z Albrightů,čili v případě Husáka ministra zahraničních věcí SSSR Andreje Gromyka a že by měla naše lidová armáda jít helfnout do Afghánistánu,zavřeli by ho do deseti minut vlastní soudruzi v tom nejtužším blázinci v zemi.... [velký smích]

338558

22.8.2015 15:49

Pre idealistov

tartus tartus (zavináč) azet (tečka) sk 178.?.?.?

Po druhej svetovej vojne si mocnoti rozdelili europu, a my sme pripadli na vychod. Nikdo sa nas na nic nepytal prote to tak dopadlo. To si vazne mylite ze by si sovieti nechali urobit dieru do svojej tapiserie? je jasne, ze suverenita je pre male staty neznami pojem, musíme niekde patrit, tak jako sme po 90 okamzite patrili do zapadneho bloku, bezohladu na to ze oficialne sme tam prisli az o desat rokov neskor.
Nakoniec sovieti nespravili nic nove, tak jako sa cechy a slovensko nemohlo odtrhnut od rakouska-uhorska, tak ani sucane cechy a slovenko sa nebude moct odtrhnut od EU bez vojnového konfliktu ktory EU prehraje, ak nastavajuci konflikt EU vyhra, Potom len budeme v srackach.

338480

23.8.2015 1:30

trpka pravda

vaclaus 188.?.?.?

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Krajan-z-Kanady-o-srpnu-1968-Svejkovsko-operetni-zalezitost-Vite-co-provadeli-Americane-kdyz-vtrhli-do-Panamy-396163

338499

23.8.2015 2:19

Predelana minulost zlocincu do dnesnich dnu,nema konce

Robert Nohejl robnoh (zavináč) gmail (tečka) com 203.?.?.?

Rabin Waisse rekl: Kdyz, myslim judaismus, tak myslim komunismus a kdyz, myslim komunismus ,myslim, judaismus. Z tohoto bodu se koukejme na zidovsko-komunistickeho pomilence, ktery cely zivot slouzil zionismu-komunismu, jestlize zachranoval v minulosti zivoty, tak, jen zachranoval ty jez vrazdili nekomunisty a nezidovske odpurce. Jak, jste si mohli vsimnout, tak , tak zvane "zidovske lobby" prechazelo v Cechach pres prvni republiku, pred unorovym a po unorovym, az ,do dnu komunismu a ted, v demokracii take, poradci Vaclava Havla ,vsech trinact, vsichni zide.
Takze, soudruh, Kriegl, spatne ohodnotil situaci a tim i omylem minul, v te "lidske tvari" ten spravny proud, kterym se rodna strana rozhodla pohnout, nedelejme si iluse, ze penze byla minimalni,jako tisice duchodcu. Moje babicka od ranneho mladi, slouzila , v zidovske rodine a ta ji nikdy nenahlasila na penzi, takze, za zido-komunismu, nemela narok na penzi a kdyz ji pro velke stari penzi priznali, tak to vice byla almuzna , nez penze i kdyz cely zivot delala, od svych patnacti roku.
Spanelska obcanska valka, vyvolana komunisty-zidy, se vyznacuje tim, ze poprve a naposled, vlivem propagandy medii a svetovym zionismem se sjeli zidovsti dobrovolnici utvorit vlastni armadu, z Ameriky Milton Wolff a rabbi Hymon Katz, Ruska prislo na 7.000 az 10.000 zidu, utvorit Lincolnovu brigadu v boji proti krestanum, zde se zidovstvo a katolicke krestanstvo srazili v primem boji, coz se uz nikdy vice neopakovalo a i tak se zaznamenala, ucast zen v boji, krutost a nasili, popravy, znasilneni, loupeze a vrazdy byly pod patronaci "ruskych zidu", co by poradcu, dodavatelu zbrani a prispivali ovsem i financne. Zabili 6.549 knezi, 283 jeptisek, 13 biskupu, vse kryte propgandou Leonem Rosenthalem. Ke konci, odvezli spanelske deti k "porusteni" a uz je nikdo nikdy nevidel, nezapomeli, ovsem , ani na zlato a veci z vykradenych kostelu, Hemingwey osobne zastrelil zajatce, ktery odmitl vypovidat,byl to zidovsky pokus udelat dalsi komunistickou-zidovskou vladu podle bolsevickeho vzoru, pozdeji, se Dolores Ibadury stala hlavou spanelskych komunistu, to same zkouseli v Madarsku-Bela Kun, potom v Nemecku-Rosa Luxemburg, Liebknecht a v tak zvane , Bavorske vlade, Eistner-Kosmanovsky, po valce ,"Unorovy prevrat", nebyl nicim jinym, pozdeji, proces s "pomylenymi", Slansky a spol, Geminger Freika, Reicin London, Lobl, Sling minul rovnez proud zmen, kdyz jedna klika zidu-komunistu, v boji o moc nad Ceskoslovenskem , nechala zlikvidovat sve zidovske odpurce," pres noc" komunisticky zradce a pres dalsi noc, hrdina, mucednik, "jez byl nespravedlne popraven ceskoslovenskym lide", to, nam prisili, k dobru, zadna zminka o zidovskych soudcich ( JUDr.Uravalek, JUDr Karel Kloss) a vysetrovatelych STB.( pokrteny zid Hora) v tomto"vnitrostranickem boji"Dr Kriegl tomu o vlas usel.

338500

24.8.2015 3:20

Je treba se podivat na vec zblizka , potom poodstoupit..

favela 113.?.?.?

Reakce na 338500

a pokusit se najit celkovy obraz. Klicem k cele udalosti bylo svrzeni A.Novotneho. Byl take predevsim cech /a bylo to videt/a to se projevovalo v uplatnovani a dodrzovani zakonu, propusteni polit. veznu obeti silenych krutosti Slanskeho,Slinga gangu katu /leccos se svadi na Gottwalda,jiz na vedlejsi koleji/. Zavedl volne soboty a otevrel cestu k LEGALNIMU SOCIALISMU ,cesko-humanitnimu. Chyba se stala ze tvrdohlave/vlastenecky/ odmital ruske zakladny na nasem uzemi. Pomohli studenti 67 demonstraci asi zinscenovanou a protesty komunistickych spisovatelu dozadujicich se vetsi svobody, kdyz potom svobodne nic svetoborneho nevytvorili. Tezke bylo odstranit idioticke stalinisty, z vysokych funkci. Dosazeny Dubcek vanoce 67/sme s vami/ zil s rodici a studoval v SSSR a dobre si ho tam precetli!!!. My jsme doufali ze prosadime /pres nej/treti cestu pres jeho slabost. Rusove s moci vedeli co delaji. Propaganda byla vesela, kdyz kontrarevoluce radila v Praze a Kosygin si chodil po K.Varech a pil smradlavou vodu. Breznev po diskusi /Cierna/ rekl "Eto vase delo", ale my nevedeli co je nase delo /sme s vami Dubcek nic narodu nerekl/. Kadar na nastupisti pote varoval D. Copak nevis /ty vole/ co se deje. Potom v Moskve D. podepsali vse ,Kreml toleroval moudre Kriegla /martyru netreba a neni pochyb, ze po "natlaku" by podepsal vse a rad, metody ucinne existovali jiz tehdy ..s faktem ze tanky uz byly v Praze. Obeti bylo a my kazdou smrt bereme velmi vazne. Potom uz klid. Kdyz se Dubcek dal do podepisovani nevedel kdy prestat a podepisoval zradne zakony aby nas mlatili obuskama a vedli k samosoudum !!Pozdeji psal ze mel podepisovaci nemoc a tak zadna zaruka do budoucna !! A nestydel se cpat zase do novych podepisovacich funkci. Strategie rusu se vzhledem k fasisty vedenemu NATO s neutronovymi hlavicemi na nasich hranicich musela zmenit a generealove v Kremlu prevladli nad senilama.
Perspektiva ukazuje ze jine okupace jsou vzdy daleko vic krvavejsi. Byl klid u nas jiz za tyden /s vyjimkou vyroci 69/a narod objevil ze vetsina komunistu i policajtu jsou predevsim cesi lidem pomahajici. Humanitni komunismus pokracoval bez ohledu na vladu slizskeho zradce Husaka a spol. /zase slovak, kdy uz s tema zradama zakomplexovani slovaci konecne prestanou ?/Nebezpeci cihalo od nekomunistu ve funkcich a domovnic ulicnich vyboru. Nedavne varovani US pres. ze zatkne klan Clintonu kdyz se Trumpovi neco stane ukazuje na 90 nahlych umrti jejich pratel,spolupracovniku, prodrizenych ,cili bez deseti zhruba jedna ruska okupace a stovky zastrelenych v US ulicich tak jsou v poctu nejmin 12 "ruskych okupaci rocne "!!Kdo chce kam, byty uz nejsou zadarmo, exekutori, zradne vlady , zlato v prdeli atd . to je cena dnesni "svobody bez komunistu...Proc ale nikdo nejasa ??/

338538

24.8.2015 7:35

RE: Je treba se podivat na vec zblizka , potom poodstoupit..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 338538

Ale jásají zaplavují či se chystají evropu osadit bombamičovými příbuznými afro muslimy kde jsou prý natěšené bez přehánění stamilióny. K té situaci jak jsem někde četl jásají evropské loutkové správy že nic nerozhodují ale bruseloni. K tomu jsem poznamenal že podpindostani nerozhodují samozřejmě nic nebo zahnuté banány. A pindosové jsou ve hře ussraele a her otroků banksterů nesouměřitelně bohatých neoliberálů kterým děravý titanik bez obslužné posádky tahají potápěné kocábky revolucionovaných po světě tržíčkem demokradtůry kam se člověk podívá. Chaos se zřejmými cíly NWO kdy neřád se stává řádem depopulace a skutečně zajištěných možná iluzorně se stává hrstička pomatených oligarchů kteří jsou zvyklí sklízet poté co zasejí s válečnými pluhy. A takový sešup civilizace a obecného vzdělání se společenskými klimaty snad byl při zániku mýtické "atlantidy. O tom že co popadnou korporace je o vydevastování z podstat jak materiálních tak lidských není snad ani potřeba přemýšlet protože byznis kouká na zisk a ten je zcela odtržen od společností a lidí kdy aplikovaný fašismus proti ždímaným jednotlivcům coby zdrojům se ve finále projeví vypráskáním všeho od základu a jediné co korporátní hydry utržené ze řetězu který patrně nikdy neměli a byli drženy jakous takous morálkou a principy humanity které v současnosti již zcela ztrácejí opodstatnění protože už se nemluví ani k hluchým ale k těm kteří pozbyly smyslu chápání reality že vozík naložený haraburdím šlechty bez údržby s polámanými koly tahat už nejsou schopni ani voli i když je dloubají do očí a někteří stále hrabají už i bez žádoucí stravy s pominutými ..haněči. Čím dál marněji.

http://www.czechfreepress.cz/svet-kolem-nas/paul-rosenberg-tohle-je-rim-roku-460-tecka.html

http://www.czechfreepress.cz/ladislav-kasuka/z-americanu-a-evropanu-se-pomalu-stavaji-s-prominutim-debilove-a-jeste-se-tomu-smejeme.html

338544

24.8.2015 8:54

RE: Je treba se podivat na vec zblizka , potom poodstoupit..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 338538

>Klicem k cele udalosti bylo svrzeni A.Novotneho. Byl take predevsim cech /a bylo to videt/a to se projevovalo v uplatnovani a dodrzovani zakonu, propusteni polit. veznu obeti silenych krutosti

>Zavedl volne soboty a otevrel cestu k LEGALNIMU SOCIALISMU,cesko-humanitnimu. Chyba se stala ze tvrdohlave/vlastenecky/ odmital ruske
>zakladny na nasem uzemi.

>Tezke bylo odstranit idioticke stalinisty, z vysokych funkci. Dosazeny Dubcek vanoce 67/sme s vami/ zil s rodici a studoval v SSSR a dobre si ho tam precetli!!!. My jsme doufali ze prosadime /pres nej/treti cestu pres jeho slabost. Rusove s moci vedeli co delaji.>vase delo"
Dosud souhlas.

>Kdyz se Dubcek dal do podepisovani nevedel kdy prestat a podepisoval zradne zakony aby nas mlatili obuskama a vedli k samosoudum
S timto tvrzenim bych trochu vahal. Vim, ze to udobi sam posoudil sebemrskacsky, ale tezko se vzit do pocitu cloveka po proziti takoveho osobniho a spolecenskeho padu. Ja si myslim, ze neodhadl, kdy Rusi, po jakem "prestupku" - po nejakem nesplneni jejich pripadnych predstav -, jsou mu schopni vpalit kulku do spanku. Dubcek byl v te dobe v nevybirave situaci.

>Humanitni komunismus pokracoval bez ohledu na vladu slizskeho zradce Husaka

>Nebezpeci cihalo od nekomunistu ve funkcich a domovnic ulicnich vyboru.
Ano, ano.

338547

24.8.2015 23:53

RE: Je treba se podivat na vec zblizka , potom poodstoupit..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 338538

Vy jste tomu Novotnému vystavěl památník něrukotvornyj.
Volné soboty definitivně zavedli až po jeho pádu, zkracování pracovní doby bylo odkoukáno od Chruščova, na jehož doporučení se také stal prezidentem (očekával se Široký), rovněž rehabilitace byly chruščovovským produktem z SSSR. Jak moc tomu všemu rozuměl jako tradiční aparátčík dělnické strany, dokládá i obrodný proces ve straně který mu jaksi vypukl pod „pevně drženými otěžemi“.
Svrhl se sám přezíravým vztahem ke Slovensku a jeho institucím (Matica slovenská, Martin). Nic přímočarého to ovšem nebylo, ani diktát z Kremlu. Ty diskuse o odvolání a vyčíslení potřebné většiny trvaly hodně dlouho, mám dojem že nakonec rozhodlo, že soudružky museli jít péct vánočky.
Demonstrace studentů byla spontánní, byl jsem u toho. Šlo o často vypínané světlo na strahovských kolejích v poprázdninové době opravných termínů. Heslo: "Chceme světlo" sice potom nabralo i jiné konotace.
Velkou škodou je, že zapomněl informovat alespoň komunistickou inteligenci o plánech na česko-humanitní LEGÁLNÍ SOCIALISMUS. Třeba by ho i podpořili. Nic jsem o tom v životě neslyšel, ani nečetl.
Kdybyste si od problému poodstoupil ještě o pár stovek kilometrů dál, uviděl byste, že komunistická strana byla stranou dělnických kádrů, které se podobně jako v SSSR postupně provexlovávali na důležitější pozice. Nepotismus byl také jedním ze základů kádrové politiky. Stranická kádrová strnulost několikagenerační vedla v důsledku vedoucí úlohy strany ke strnulosti celé společnosti a jen pár jedincú mělo štěstí, že se jim podařilo i něco smysluplného vytvořit.
Je to pořád o tom, že si kapři přece sami nevypustí rybník, a vše co by se jevilo jako možné vypuštění jejich rybníku musí být exemplárně potrestáno. Když tak ještě vezmeme sebou pár hlavic abychom nejeli s prázdnou.
I dnešní partaje nejsou mnohdy nic jiného, zejména chybí lidé tvůrčí s vizemi, kteří ale se ve stranách mohou vyskytnout pouze výjimečně, obvyklým typem jsou vexláci, kteří vždy číhají na příležitost aby svůj kapitálek rozmnožili.

Řada diskutujících, má představu, i s odstupem času (!!!), že se tenkrát dalo něco dělat. Tenkrát jsem si to taky myslel. Bohužel by to dopadlo možná hůře než o dvacet roků později.
Lidé kteří měli moc, prostě na to neměli a hlavně neměli ani na to, aby poznali kdo by je měl nahradit, kdyby si přece jen svoji nemohoucnost alespoň uvědomovali.

Socialismus i kapitalismus selhali. Socialismus nebyl sto nastartovat řízenou reakci, kapitalismus zase umí pouze neřízenou.

Způsob jak přiměřeně uvolnit iniciativu mas a nezničit "velkou říši" je zatím stále ve stádiu experimentu.

338607

26.8.2015 5:50

RE: Je treba se podivat na vec zblizka , potom poodstoupit..

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 338607

>Způsob jak přiměřeně uvolnit iniciativu mas a nezničit "velkou říši" je zatím stále ve stádiu experimentu.

Ale to je přece pořád o tomtéž! Nelze ty iniciativy uvolnit dříve, aniž by nevládla jedna jediná sjednocující myšlenka, alias idea, vulgo pravda, která je pro obecnou srozumitelnost sice vyjádřená vědeckými prvky, ale není jimi relativizovatelná jako všechny ostatní vědecké "pravdy" a má tak nezpochybnitelnou trvalou platnost.

A tou pravdou je nutnost dát otěže té nezřízeně neřízené "svobodné vůli", jíž je to samolibě se "dvoumoudrým homo sapiens" nazývající zvířectvo z vůle svého Stvůrce z říše nehmotné vybaveno ne proto, že "vše je dovoleno", ale proto, aby v tom JEHO pokusu o opačný tok entropie se samo dopídilo kam až smí být na pro něj tak nehostinné planetě svobodnými, aniž by to ohrozilo samu existenci oživené hmoty - života - když už si tu bezstarostnou rajskou existenci samo, překročením jím danému limitu ve šťourání se do věcí z nichž má tak nanejvýš mindráky, jednou provždy znemožnilo.

Vše je tedy dovoleno, ale pod kuratelou skutečnosti, že oživená hmota není nic víc nežli pokusem o opačný průběh entropie v nicotném prostoru Vesmíru.

338636

25.8.2015 3:40

RE:Nekdy /dodatek/ a potom poodstoupit , pokr...

favela 113.?.?.?

Reakce na 338538

USA a Britove zcela 100% spehuji vsechny predstavitele statu vsude na svete a take A.Merkel,ktera jest velmi podezrela po nekolik let. Nejen ti ale i my vsichni jsme odposlouchavani a nase komunikace cteny. Takze kdyz si manzele vyfoti sveho kojence jde to okamzite do archivu. A kdyz si maly Pepicek nafoti rodice a nebo zahraje hru na svem pocitaci jest take sledovan protoze je podezrele podezrelym.. Jako my vsichni. USA take spehuje britske spehy taktez podezrele...Kazdej dneska muze bejt teroristou, nebo aspon podezrelej...
Jednoduche volby jsou a nejen vzdy voli obcane spatne...
A nic podezreleho neni ani trochu?
Zijici v New Yorku J.Kennedy syn zesnuleho predcasne presidenta rozhodl se pred casem ,ze bude kandidovat do US senatu za stat N.York, ze kdyz uz tam zije, pracuje tak ze i lecos vi o problemech a jak neco zlepsit tam. Nahodnou shodou se take rozhodla kandidovat tamtez jista Hitlery Clinton, ktera v N.Yorku nikdy nezila atd....
Kdyz jednou J.Kenedy pouzil soukrome letadlo k odletu na weekend letadlo nahle spadlo. Vsichni mrtvi.
Jednoduche volby pak jednoduse nasledovaly..
/A kdo se zajima ,tak /Nakladatelstvi bez vydavatele/ ma malou knizecku s nazvem "Osmasedesatnici"./

338611

24.8.2015 20:29

RE: Predelana minulost zlocincu do dnesnich dnu,nema konce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 338500

Hezké od Vás, jak se snažíte překopávat historii zločinců, zdejší "historici" navazují bez odporu na vaše historické lži.
Že jste i důchod vlastní babičky přihodil tomu ž/Židovi na hrb, se nedivím, neb to Vám těžko může někdo vyvrátit, ale např. španělskou občanskou válku je možno dohledat z původních zdrojů, nejlépe ze samotného Vatikánu.
Učinil to autor této knihy náležitě dokladované odkazy :
Vložený obrázek
Na str. 62:
Vatikánský jezuitský časopis Civiltá Cattolica občanskou válku nepřetržitě propagoval. „Ve fašistickém puči,“napsal 2.ledna1937,“projevila armáda stokrát požehnaný a slavný postoj.“ A 20. listopadu oficiální list Vatikánu vyzýval: „“V současnosti...musí být všichni čestní občané,bez ohledu na ostatní názorové rozdíly ve společném záměru zajedno, vyhnat nové barbary bez vlasti a Boha, ať se stane cokoli.“
Ať se stane cokoli! Moře krve se jich netýká, jde o zachování moci. A tak papež v létě 1938 žádost francouzské a anglické vlády, aby se připojil k protestu proti bombardování republikánského civilního obyvatelstva, bez obalu odmítl. Proč by mělo papeže zajímat bombardované španělské civilní obyvatelstvo! Uprostřed války děkoval Frankovi za oslavný telegram, velice potěšen, „že v poselství Vaší excelence cítíme pulzovat tradičního ducha katolického Španělska“ a rebelujícímu generálovi zaslal „ze srdce, jako záruku boží milosti, apoštolské požehnání“.

Zločinci - spojené vlastnické velkopanstvo - se rozhodli udržet i ve 20-tém století bezpracné zisky, které už od dob antiky požívali. Nenašel se ale žádný Hus, jen lidé (voliči) ve volbách v červnu 1931 (které tenkrát kupodivu nikdo nezakázal) zvolili cestu reforem Španělska (II republika). Kurz byl potvrzen ve volbách 16.ledna1936. Takže došlo vzápětí 17.července1936 na fašistický ozbrojený převrat Franka za vydatné pomoci fašistů Hitlera a Mussoliniho a ideové a propagandistické podpory katolického kléru včetně Vatikánu. Pomoc Sovětského svazu vládě Španělské republiky dorazila dost pozdě v polovině října , když už bylo ohroženo hlavní město.
(ze str.42: ) Také katolické Irsko rychle vyslalo do "křesťanské křížové výpravy" brigádu pod velením O'Duffyho. Když však měli bojovat po boku Francových mohamedánů, kteří byli oblečeni do mnišských kuten, nebyli už Irové pro svatou válku použitelní a nebyli ani nasazováni do bojů.
Franko ještě po skončení občanské války nechal do roku 1942 popravit cca 200000 republikánů, a ještě v roce 1945 měl ve vězeních 1.5 milionu politických vězňů, m.j. baskických duchovních, kteří ač katolíci bojovali po boku republikánů. Ještě tři roky po II. světové válce měl 100000 politických vězňů včetně mučení.
Jestli ta katolická církev někdy přestane lhát...

338599

23.8.2015 14:11

Kam zmizel Dobrý voják Švejk ?

Marten264 93.?.?.?

Je tady zcela zvláštní fenomén

- Češi nemají rádi Rusy.

Není mi jasné proč. Rusové jsou národ slovanský. Nikdy nepostupovali proti Čechům agresivně. Nikdy neokupovali české území. Nikdy nezradili společné smlouvy a dohody.

V roce 1945 jako jedni z mála světových velmocí vycházeli české vládě vstříct při obnově původních /předmnichovských / státních hranic.
http://www.cs-magazin.com/index.php?a=a2006111043

Je zcela jisté, že po II. sv. válce byli sepsány ve vzájemné shodě smlouvy o vzájemné pomoci mezi Sovětským svazem a ČSSR. Takové mezistátní smlouvy se obvykle stanovují na desítky let dopředu. Následně pak jako reakce na vznik NATO - Varšavská smlouva, pamatuji si hesla - Se Sovětským svazem na věčné časy nikdy jinak.

Je jisté, že v roce 1968 již byl vhodný čas na revizi vyprázdněných hesel poválečného období. Také je zřejmé, že u vlády se drželi vojensko-rolnicko-politické elity. Domnívám se, že jejich zcela nezvládnutou úlohou bylo vysvětlit lidem v jakém rámci možností se pohybují.

Tak se role uchopili populisté a jak dnes trefně nazývaní " Pražští kavárenští povaleči alias Havloidi či pravdoláskomilci ". Tato dnešní reminiscence je bolestínskou vzpomínkou na všechny zmařené pocity, nálady, příležitosti a pomalu (snad) již odchází na smětiště dějin.

- Češi nemají rádi Cikány.

- Češi nemají rádi Afričany.

- Češi nemají rádi islamisty.

- Češi nemají rádi JúEsEj

Kdesi jsem četl nadpis - Vyvolený národ Český. A k čemu ?

338514

24.8.2015 10:07

Vzpomínáte

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Film Bouřlivé víno s V. Menšíkem a nádhernou Božidarou Turzonovovou ze 70. let, jak vídeňský "podnikatel" Jan Vala s Josefem Hlinomazem chtěli okrást moravské vinaře?

338553

24.8.2015 17:14

provokace majdanistů

disident 90.?.?.?

Při sledování ČT 21.8. se na obrazovce při pietním aktu k výročí invaze armád Varšavské smlouvy objevil blíže neurčený debil,který mával ukrajinskou vlajkou.Tento debil si neuvědomoval,že Sovětská Ukrajina patřila k tehdy nejvýznačnějším okupantům(sovětská "věrchuška" byla složena z mnoha etnických ukrajinců).Sovětská Ukrajina byla v té době samostatným subjektem v OSN,takže byla též částečně subjektem mezinárodního práva.Protiruské provokace nabývají stále debilnějšího charakteru:na hudebním festivalu Trutnoff(!!!)2015 bylo nabízeno ke koupi tričko s potiskem ruské(!!) vlajky v ostnatém drátě a datem 21.8.1968.

338583

24.8.2015 17:30

Za postoje F. Kriegla si lze vážit

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 93.?.?.?

jediné co je smutné je jeho podpis Charty 77. Tímto podpisem se dal do holportu s takovými zjevy jako byl V. Havel či Plastici.

338587

24.8.2015 19:11

blitzKriegel

kulma 76.?.?.?

Lenka Procházková: "Československá armáda se jako člen VŠ nikdy nepodílela na invazi do cizí země a byla cvičena výhradně jako armáda obranná."

Opravdu?

Autorka článku Lenka Procházková je dcerou spisovatele Jana Procházky, který byl přítelem tehdejšího prvního tajemníka KSČ Antonína Novotného, jehož funkce obsahovala post vrchního velitele ozbrojených sil ČSSR, jehož schvalující podpis ohledně úkolů čs. lidové armády ukládá čs. ozrojeným silám mimo jiné

"V dalším rozvíjet útok směrem na Strasbourg, Epinal, Dijon, dokončit zničení protivníka na teritoriu NSR, překročit řeku Rýn a 7. nebo 8. den operace ovládnout čáru Langres, Besancon. Dále rozvíjet útok na Lyon."

Ano, úkol zněl jasně: rozvíjet útok a ne protiútok, jak se na ryze obranný pakt sluší a patří.

Osud se zřejmě dědí v rodině: Zrovna tak jako někteří lidé přišli před dlouhými lety na to že literární tvorba Jana Procházky byla převážně hromada budovatelských keců, tak někteří lidé dnes znovu objeví že jablko nepadá daleko od stromu. To ovšem v případě Lenky Procházkové neplatí v globálním smyslu, protože franko-germánská propaganda v médiích je opravdu více než patrná, aneb koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

Nikdy po 2. světové válce nebylo více zkorumpovaných politiků a mediálních škrabalů na obou stranách Atlantiku, než jak je tomu nyní. Následky na sebe nenechají dlouho čekat.

338593

26.8.2015 19:29

Majáky rovných páteří

pje 93.?.?.?

Všichni, kdo mají rovnou páteř (svědomí, odpovědnost, ohleduplnost, poctivost, čest...), jako nemnozí vysoko ční a svítí ostatním na jejich cestu. Stačí, aby se ve školách o nich učilo. Odmítají mé publikace. Proč? Pro jinakost? Nebo pro pravdu, která nehladí a nazakrývá? Proč je kolektivní síla institucí zneužita k ochraně individuálních slabostí parazitovat na ostatních? Proč je zábava přednější než znalosti bez přívlastku a selekce? Žaluji. Ty, kteří zradí pro minutu svého domělého klídku a příspěvku na spotřební hříšek. Ty, po nichž se může klidně slehnout země. Ty, kteří berou, aniž totéž dávají a mlčí o prvním, zato se prsí druhým. ČSNS: Důvěřujte, i když prověřujte, program cizelujeme a sociálno od tržna a národna odrhnout nehodláme. Síla idejí a majáky jejich nositelů a životních reprezentantů nás vede k lepší budoucnosti. Bez krizí, bez válek, bez chaosu a zmaru. Pohodlí neslibujeme...

338658

Příspěvků: 55

21.08. 23:05 Ahura Mazda  man kann Menschen an die Wand stellen, Gedanken kann man nicht erschiessen
21.08. 23:50 Janecek  Co by se stalo kdyby Rusove neprisli?
22.08. 01:29  Ano, teď to jsem zapadne
22.08. 02:31 n.z.  RE: Co by se stalo kdyby Rusove neprisli?
22.08. 13:10  RE: Co by se stalo kdyby Rusove neprisli?
27.10. 19:51 Pavel Blaheta  RE: Co by se stalo kdyby Rusove neprisli?
21.08. 23:53 n.z.  Je to sice vsehochut
22.08. 02:36  RE: Je to sice vsehochut
22.08. 06:54 Jacob  RE: Je to sice vsehochut
22.08. 13:01 Stary muz  RE: Je to sice vsehochut
22.08. 01:40 Andrew Siddur  Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let
22.08. 02:07 Vpred sudruhovia  RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let
22.08. 11:50 ppppp  RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let
22.08. 14:47 n.z.  RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let
22.08. 22:34 Lumír Čehák  RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let
23.08. 08:19 Gregor  RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let
23.08. 14:30 Zvirak  RE: Věnováno odvratitelům sametové lži o 21 let
22.08. 04:22 favela  snuska nic nerikajicich a opakovanych demagogii,
22.08. 09:42  RE: snuska nic nerikajicich a opakovanych demagogii,
22.08. 11:08 Bubin  RE: snuska nic nerikajicich a opakovanych demagogii,
22.08. 12:04  RE: snuska nic nerikajicich a opakovanych demagogii,
22.08. 16:02  RE: snuska nic nerikajicich a opakovanych demagogii,
22.08. 03:16  žvásty
22.08. 07:01 Heriot  Jiný pohled
22.08. 08:33 Petřík  RE: Jiný pohled
22.08. 09:07  RE: Jiný pohled
22.08. 12:18 ppppp  RE: Jiný pohled
22.08. 13:43 Petřík  RE: Jiný pohled
26.08. 03:56 favela  RE: Jiný pohled
22.08. 08:47 lucifuge  Proč?
22.08. 09:44 Emil Robot  RE: Proč?
22.08. 10:18  RE: Proč?
22.08. 10:18 Thor  dobré připomenutí
22.08. 12:19  kopa hlúpostí -
22.08. 15:05 Lubomír Dubovský  Re:Snůška nic neříkajících a opakovaných demagogií - reakce na 338 467
22.08. 17:26 n.z.  RE: Re:Snůška nic neříkajících a opakovaných demagogií - reakce na 338 467
24.08. 09:39 disident  RE: Re:Snůška nic neříkajících a opakovaných demagogií - reakce na 338 467
24.08. 11:44 Emil Robot  RE: Re:Snůška nic neříkajících a opakovaných demagogií - reakce na 338 467
22.08. 15:49 tartus  Pre idealistov
23.08. 01:30 vaclaus  trpka pravda
23.08. 02:19 Robert Nohejl  Predelana minulost zlocincu do dnesnich dnu,nema konce
24.08. 03:20 favela  Je treba se podivat na vec zblizka , potom poodstoupit..
24.08. 07:35  RE: Je treba se podivat na vec zblizka , potom poodstoupit..
24.08. 08:54  RE: Je treba se podivat na vec zblizka , potom poodstoupit..
24.08. 23:53  RE: Je treba se podivat na vec zblizka , potom poodstoupit..
26.08. 05:50  RE: Je treba se podivat na vec zblizka , potom poodstoupit..
25.08. 03:40 favela  RE:Nekdy /dodatek/ a potom poodstoupit , pokr...
24.08. 20:29  RE: Predelana minulost zlocincu do dnesnich dnu,nema konce
23.08. 14:11 Marten264  Kam zmizel Dobrý voják Švejk ?
23.08. 15:13 Cico_Ciciak  .
24.08. 10:07 WAZARI  Vzpomínáte
24.08. 17:14 disident  provokace majdanistů
24.08. 17:30  Za postoje F. Kriegla si lze vážit
24.08. 19:11 kulma  blitzKriegel
26.08. 19:29 pje  Majáky rovných páteří

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

18

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 38 čtenářů částkou 5 502 korun, což je 18 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 0

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Čínští operátoři spustili 5G pro běžné uživatele01.11.19 15:25 Čína 3

V Berlíně strčili pod přijíždějící metro Íránce30.10.19 20:06 Německo 4

Demografická katastrofa na Slovensku.30.10.19 18:56 Slovensko 6

Měnové kurzy

USD
23,11 Kč
Euro
25,51 Kč
Libra
29,72 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
15,83 Kč
Švýcarský frank
23,25 Kč
100 japonských jenů
21,19 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,64 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,17 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 627,39 Kč
1 unce stříbra
388,68 Kč
Bitcoin
201 717,18 Kč

Poslední aktualizace: 11.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 229