Diskuze k článku

70 let od svržení atomových bomb na Hirošimu a Nagasaki

Příspěvků 68

7.8.2015 1:19

Kdyby…

Andrew Siddur 77.?.?.?

Kdyby v Japonsku žili místo Japonců Židé, tak má Amerika to bombardování na talíři denně.

337666

7.8.2015 5:15

RE: Kdyby…

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 337666

Tak vo tom vubec nepochybujte . Meli by vo atomovym holocaustu "zidovstva" cancu jak vopice chcanek ....

337671

7.8.2015 9:35

RE: Kdyby…

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 337666

Kdyby emeričani místo dvou atomových bomb poslali do japonska profesora Klause s jeho poradci, a řádně to tam zprivattizovali, tak dneska jak Hirošima a Nagasaki či celé Japonsko nekvete, ale byla by tam skládka s navezenými německými odpadky, a hned vedle žluté lány Babišovy řepky olejné. .

337683

7.8.2015 14:02

RE: Kdyby…

Sugar 31.?.?.?

Reakce na 337666

A umřelo by jich tam nejméně 100 000 000. [chechtot]

337704

7.8.2015 1:22

Ale životy ušetřeny byly

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 172.?.?.?

Myslím tím Americké životy. Japonsko bylo nepřítel a v totální válce se životy nepřátel rozhodně nešetří. Válku prohráli a i přesto Japonci jako národ po válce vůbec netrpěli. Naopak. Dnes to vypadá, že byli na straně vítězů. Porovnejte tuhle zemi například s Českem. Československo bylo na straně vítězů a ani 25 let po pádu železné opony se nevzmátořilo. Naproti tomu Japonsko po 25 letech po prohrané válce zaplavovalo svět levnými a kvalitními průmyslovými výrobky. Existuje alespoň jeden výrobek, který se 25 let po válce vyvážel z Česka? Ani jeden. Alespoň si nevzpomínám. Japonci prý ztratili hrdost samurajů. Jak by tahle země vypadala se svou "hrdostí"?

337667

7.8.2015 9:39

RE: Ale životy ušetřeny byly

Norman redakcia (zavináč) nadhlad (tečka) com 89.?.?.?

Reakce na 337667

Vo vojne je zakázané vraždiť civilov.

A to, že do tejto tragickej témy pletiete "prumyslové výrobky" svedčí tiež o tom, aké ste (proamerické) hovado.

337684

7.8.2015 11:00

RE: Ale životy ušetřeny byly

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 337684

Ten "dobrý" člověk by v lince na ty televizory nevydržel ani týden, protože by si připadal jako otrok. Nicméně mu to nezabrání v tom, aby radostně hýkal, jak by rád v té fabrice pracoval dvanáct hodin denně. Samozřejmě že o tvrdém a těžkém životě Japonců skřípnutých na jedné straně americkou okupací, která vysává finance Japonska, na druhé straně Jakuzou, která řídí v podstatě vše, ví naprosté kulové.

Jestlipak si ten "dobrý" člověk myslí, že v Japonsku mají lidé víkendové chalupy?

337691

7.8.2015 14:37

RE: Ale životy ušetřeny byly

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 337691

Moderní japonské továrny jsem měl tu čest před několika lety naštěstí jen vidět. Šli jsme třeba se svými průvodci po chodbě, a najednou se všude rozeřvaly sirény. Vidíte, jdeme pomalu....., zděšeně vykřikli průvodci, a dali se do klusu. Na montážní lince tam každý pracovník musel stát, a pohybovat se, kdo by si opovážil sednout, byl okamžitě mistrovi ostatními udán, že nepracuje. Podivná společnost.Nechtěl bych vědět, jak se tam prcaj, když tam nejsou přítomný návštěvy. Přál bych to vidět každýmu idiotovi, kterej v roce 1989 zvonil klíčema na Václaváku, a chtěl "kapitalizmus" případně mu tam zamluvil šolich tak na tejden, pak by asi skončil na ARU.... .....[smích]

337706

7.8.2015 23:03

RE: Ale životy ušetřeny byly

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 337706

Tak v USA si uz ani nezaprcaj ...., Na MSN sem dnes vycet ze v Bradenton na Floride Jose Caballero a Elisa Alvarez za prcani vyfasovali 2 a 1/2 roku vezeni . [chechtot]

337718

7.8.2015 18:44

RE: Ale životy ušetřeny byly

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 172.?.?.?

Reakce na 337691

Pan Hestroy: Ten "dobrý" člověk by v lince na ty televizory nevydržel ani týden

Troufnu si tvrdit, že jsem v životě několik let pracoval ještě tvrději než na japonské lince na televizory. Za těch několik let kdy ze mne kapitalista těžce sdíral kůži jsem se naučil jazyk a pak jsem už na tom byl lépe. Práce pak většinou v kanceláři s klimatizací a příjemnými kolegy a kolegyněmi celou tu dobu už bratru 35 let. Jak ze mne za posledních zhruba 32 let sdíral kapouš kůži si nemohu vynachválit. Alespoň většinou. Nezaměstnaný jsem byl jednou, nic příjemného, ale vyhrabal jsem se z toho. Teď už sociální problémy neřeším. Je mi dobře a myslím že si to zasloužím. Vám asi tak dobře není.

Myslím že se jedná o přírodní výběr. Zrovna tak jako v případě atomových bomb svržených na Japonsko. Vyšší stupeň civilizace zvítězil nad nižším. Příroda je tak už zařízena. Vývoj jde dál.

337709

7.8.2015 20:56

větší pes mrdá...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 337709

Takových "úspěšných jako Vy" se pak vrací v penzijním věku do čech desetitisíce. Všechno míří do zdejších starobinců podle zahraničí v podstatě zadara. Před časem jeden takový v Praze Průhonicích vyklidili exekutoři přímo na chodník před budovu, protože byl rozkraden.Měsíčně od nich brali pouhých pětatřicet papírů. Několik invalidních vozíků zaujímali i bývalí angličtí letci. Jednomu bylo asi devadesát. Na ten jeho věk překvapivě hlasitě nadával. Taky si myslel, že je za vodou...... .

Kapitalizmus by se měl jmenovat kanibalizmus. A jak vítězí "vyšší stupeň civilizace nad nižším", jak píšete, dovolte abych se od srdce zasmál. Silnější okouše slabšího, neb jak říkají naši ruští přátele:

Větší pes mrdá...

337714

7.8.2015 21:25

RE: větší pes mrdá...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 337714

Teď jsem ještě hledal video, bylo to tam točený na mobil, bohužel už ho asi vymazali, je to asi rok starý, u jednoho z těch vozejků stojí dva mladí exekutoři v růžových košilkách a kožených bundách, a hrabou se v papundeklových krabicích vedle těch vozejků, jeden z krabice vytahuje nějaké velké kovové vyznamenání, a druhej mu říká:

Hoď to tam zpátky, vole, tohle by nám ve sběru nevzali, nevidíš že sou v tom zasekaný rezavý mosazný nejty.....??

Vyšší stupeň civilizace vítězí nad nižším...../ člověče, na čem to jedete ...?/[překvapení]

337717

7.8.2015 21:03

RE: Ale životy ušetřeny byly

Jacob 78.?.?.?

Reakce na 337709

Tak to je typický český přístup. Milý pane v dalších x odvětvích jste se svým jazykem naprosto nepoužitelný a podle vašeho názoru vyšší bere si s vámi vytřou zádel. Nevidíte dále než na svůj nos.

337715

10.8.2015 5:24

RE: Ale životy ušetřeny byly

arbitr 65.?.?.?

Reakce na 337709

hele moc kecas, pokud ti trvalo se naucit anglinu nekolik let, tak jsi uspesny pablb, normalni clovek se nauci anglicky konverzovat za rok... sam jsem to zazil, kdy jsem na jare 1970 dostal praci v RCA jako technik, pro zajimavost jsme tam zavadeli nove "hranate" 26" barevne obrazovky.

zrejme jsi jeden z nasich malych cechacku kteri se protloukali po zapade s bidou a ted ze sebe delaji hrdiny.

Ohledne Japonska a atomove bomby... obe byly tenkrat svrzeny kvuli postraseni
Stalina.. Jenomze Stalin o tom vedel davno.

na Japonce totiz obe bomby neudelaly takovy dojem, a tak Amici zebrali u Stalina aby zahajili slibenou invazi do Mandzuska

Opravdovy duvod k Japonske kapitulaci bylo bleskove zniceni Japonske armady od Rusaku v v Mandzusku, kteera byla nejmohutnejsi japonskou armadou. Japonci s timto debaklelm nepocitali, a tak to vzdali..

Pisi o tom jak Chruscov tak Gromyko v pametech..

337860

8.8.2015 22:41

RE: Ale životy ušetřeny byly

Kyros 78.?.?.?

Reakce na 337684

hlavně že Japonci se tím řídili.

337762

7.8.2015 13:01

RE: Ale životy ušetřeny byly

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 337667

........ Existuje alespoň jeden výrobek, který se 25 let po válce vyvážel z Česka? Ani jeden. Alespoň si nevzpomínám......

Zkuste navštívit nějaké třeba německé průmyslové firmyˇv pohraničí, například české jeřáby a obráběcí stroje z šedesátých let minulého století tam úspěšně slouží dodnes, a jistě ještě dlouho budou. Co třeba české cukrovary a další potravinářské technologie? ? Nechápu, jak můžete šířit takovéto absurdní bludy. Co vyvážíme dneska ? Kvalitní dřevo na stojáka, který nám pak obratem rakušáci prodávají ořezané desetkrát dráž ? Nebo tuny pervitinu , cikány a nebo tisíce idiotů MBA, jako vrátný do bordelů a nebo služky u indických emigrantů v anglii ?[smích]

337699

10.8.2015 13:49

RE: Ale životy ušetřeny byly

u 85.?.?.?

Reakce na 337667

"Existuje alespoň jeden výrobek, který se 25 let po válce vyvážel z Česka?" :

Napríklad automobily Škoda sa vyvážali aj na Západ, pokiaľ viem. Aj Tatrovky, teda nákladné určite. Okrem toho Pilsner Urquell a Budvar. A určite ešte mnoho iného.

337885

12.8.2015 9:37

RE: Ale životy ušetřeny byly

Zvirak 37.?.?.?

Reakce na 337885

Kontrolni otazka, povezte Kefalin:
Odkedy nieje Skoda, Pilsner a Budvar ceskym podnikem.

Patrej a zjistis, ze drtiva vetsina ceskych firem ma zahranicni vlastniky..
Cili jsme se dobrovolne degradovali na narod monteru a nadeniku.
A jeste u toho par vypatlancu zvonilo klicema. Nekterym to prineslo american dream, pak spousta dalsich zijicich v chudobe na american dream veri. To je pak tezky, aby takovy narod provedl sebereflexi. Ale cim bude hur, tim vic lidi se bude probouzet. Snad nebude pozde..

337990

12.8.2015 12:13

RE: Ale životy ušetřeny byly

Zvirak 37.?.?.?

Reakce na 337990

Omlouvam se, blbe jsem si precetl prispevek nade mnou. 25 let po.... Ve me hrklo, a po valcjsem em prehledl..

337997

7.8.2015 4:25

Spadla na goymi bomba,Big Boy, ve zkutecnosti, jinymi slovy Golem

Robert Nohejl robnoh (zavináč) gmail (tečka) com 203.?.?.?

Od sameho zacatku,obrovska sila atomu,co by bajny Golem zidovstva, sen vsech zidu na ovladnuti celeho sveta obrovskou silou.Od zacatku,madam "Curre"studovala tajemnou silu,radiace a zaplatila to i zivotem.Rika se ,ze prvnim zidem pripluvsi-ne emigrujici, v 8 July 1654 do Ameriky byl Jacob Barsinov. Od tech dob se zide propracovali k plne kontrole USA.Americky president Woldrow Wilson,jinak ,jmenem Wolfson,byl vyvrcholenim,zidovske snahy , co do politicke kontroli,ted,vsak pracovali na zbrani neobicejne sili.Leo Szilard,madarsky zid,byl zotpovedny za vyvoj atomove bomby v USA, jini zide ,jako,Ruth Werner,mel kontakty s zidem Fusch, jez,"Ukradl"atomove tajemstvi USA,zidovske tajemstvi,ovsem,do Ruska Stalinovi,tedy zidovske vlade Ruska,polarita USA-Rusko,stejni zide,zde byl i Marries Cohen, zvany tez Peter Kroger, byl asistentem Rosenbergovych, pozdeji popravenych,dodatecne,oznacenych ,co by nevinnych.Dalsi z vedcu zucastnenych byl, R.P.Feynman, pokracovanim ve studiu, jineho,silnejsiho vyuziti "Golema-Atomu" byl,"otec neutronove bomby, zid, Sam Cohen, v Rusku to byl zid Sacharov.Hlavni slovo mel Oppehaimer, se zdesil, po prvnim vybuchu,se slovy: "Ja, znicil lidstvo". Nezapomenme na Eisteina a mnohe jine.Zakladatelem USA nuklearnich ponorek byl admiral "Richee",takze,i president Nixon, zjistil, kdo vlastne drzi silu "Ameriky", a ovsem kontrolu vsech medii, s propagandou antisemitismu, coz, byla prace Leonarda Dinnersteina, coz neslo sve "OVOCE", ZVOLILI NEJVYSSIHO VEDOUCIHO CIA, GEORGE TENET, PRIKLADEM BYLA I VOLBA DO POSICE NEJVYSSI FBI,MUELLER,jez rekl,ze Israel ma prednost pred Amerikou.Ovsem,nejake protesty,byli neucelne,jako senator Fulbricht rekl verejne ,ze zide kontroluji Ameriku.Dalsim"prikladem" byl Hyman G Rickever ,co by clen "Miroveho vyuziti atomove energie,dalsi byl Louis l Strauss.Atomovy vedci se ve svem buletinu nechali slyset,jake jsou zamery s timto Golemem,kdyz napsali v roce 1947,"Bud jedna svetova vlada a nebo nic!"
Proto slova pozdejsiho israelskeho premiera Arial Sherona o Americe; 3October 2001 rekl: Amerika,to jsme my zide a Americane ,to dobre vedi"tedy,kontroluji i americky nuklearni potencial,od sameho zacatku. Pobocnik general Raanan Gissin rekl do americkych novin,Arisona Daily Star v dubnu 2002, treti svetova valka, uz zacala.Snator William Fullbricht, jen pravdu a to se netyka jen Ameriky, vydirani, supervelmoci" je dobre znamo.Israel vladne svetu pres Ameriku. USA stoji Israel za 35 roku,165 bilionu dolaru,to,mluvi za sebe.Neni divu, ze se vyskytly obavy, ze, Israel dosahl sveho cile, treti svetove valky, pouzije atomovou bombu i na Ameriku. Verejny vyzkum v Evrope,oznacil Israel za velic enebezpecny stat, takze, slova rabina , ze muzou znicit celou Evropu ma neco dosebe.V Pacifiku stale utika radiaktivita do more, v dnesnich dnech, Amerika vyzkousela novy druh atomove bomby.flight test of an inactive b61-12 nuclear gravity bomb in NevadaDnes, nuklearni industry i v mirove dobe, zabiji, Cernobyl a japonska elektrarna, na zapadnim pobrezi cele Ameriky,vse umira,od ryb az ptaky.

337670

8.8.2015 6:42

RE: Spadla na goymi bomba,Big Boy, ve zkutecnosti, jinymi slovy Golem

Robert Nohejl robnoh (zavináč) gmail (tečka) com 203.?.?.?

Reakce na 337670

That is what we are taught in school in America for the most part. In America we tend to look at WWII as one of the last clear-cut times in which we were unambiguously on the side of good in the US. So it is hard to look at even our worst behavior in that war as anything but justifiable. Typically in American schools we are taught that the bomb ended the war, that the nuclear attacks ended the war, and that the nuclear attacks saved lives by making it not necessary to invade Japan. So this is part of the educational system of how we’re told to understand this story.
---------------------------------
Z minulosti vime,prakticky velmi malo,ale i tak si clovek precte o Churchilovi,kdyz nastivil Roosvelta s otazkou,kdy napadne Japonsko?
Roosvelt reagoval,my nenapadnem Japonsko,my je donutime ,aby napadli nas!
V Kanade roku 1940-26 Unora mistni noviny The Toronto Evening Telegram napsaly co rekl zidovsky kongres,ze je udajne ve valce s Nemeckem sedm roku.
Samozrejme ,dnes ,by s ek takove zprave ani nehlasily
Muzem,si udelat predstavu dnes:US profits From War and Conflicts More That Any Other Country.
Zde,mame prispevky od ctenaru,ze silnejsi vzdy vyhrava, historicky, vzdy primitivni barbarske kmeny vyvrazdili kulturne na vysi, narody.Prikladem byla Rimska rise,Astekove a jini, tedy ,urcite Nemci maji vetsi kulturu nez Americane,take maji dalekosahlejsi historii,technicky dominovali ve celem svete.
Hitler nedelal kobecove nalety na obytne ctvrti,tak,jak spojenci proti Nemcum,jez ,po nekolik tydnu britskeho bombardovani ,konecne odpovedeli.Roosvet vedel o napadeni Perl Harbour a nechal zamerne zakladnu napadnout,aby dostal souhlas k valce,kde ,uz stejne valecna vyroba jela na plne obratky, rovnez je tady otazka pouzivani fosforovych bomb.
Dnes,Gorbacev ma obavy z vypuknuti treti svetove,tim i , nuklearni valky, ale,vzdyt vsichni se na ni pripravuji, v americkem kongresu to maji , jako, hotovou vec, ti,jez hlasovali pro valku v Iraku,dvakrat,take proti Afganistanu,vedou,"Proxi" valku proti Libie,Syrie,predtim zucastneni v balkanske valce,prakticky,od zkonceni druhe svetove valky,nebyl na teto planete jediny mirovy den,aby se nekde nevrazdilo.
Valka na opacnem konci sveta, mnohe udelala multimilionare,jez stoji na hromade "hrdinu"mrtvol a dodnes ji v mediich propaguji,vsemi smery.Japonsko bylo Amerikou odriznuto od oleje,jez je jedinym zdrojem Japonska v jeho prumyslu, takze,Japonsko celilo vyhladoveni,jako,Nemci pred Hitlerem v britske blokade Nemecka,kde,lide umirali hlady,zatimco jini se vozili v kocare,bankovni dum Wartburgu financoval obe strany "konfliktu".
Kdo,opravdu vihral druhou svetovou valku,ponecham na znalostech ctenaru.

337723

10.8.2015 4:03

RE: Spadla na goymi bomba,Big Boy, ve zkutecnosti, jinymi slovy Golem

Robert Nohejl robnoh (zavináč) gmail (tečka) com 203.?.?.?

Reakce na 337723

THE JEWISH HELL-BOMB
The Flophouse: THE JEWISH HELL-BOMB: THE SECRET …
foonacha.blogspot.com/2014/05/the-jewish-hell-bomb-secret-history...
14/05/2014 · the jewish hell-bomb: the secret history of the atomic bomb, & why hiroshima was destroyed
-------------------------------------------------------------
I am become Death, the Destroyer of worlds!": The Jews who ... (Oppenheimer)
www.judeofascism.com/2011/04/i-am-become-death-destroyer-of-worlds...

“I am become Death, the Destroyer of worlds!": The Jews who instigated the nuclear bombing of Japan
---------------------------------
Baruch had chosen Maj. Gen. Leslie R. Groves to head the operation. He had previously built the Pentagon, and had a good reputation among the Washington politicians, who usually came when Baruch beckoned. The scientific director at Los Alamos was J. Robert Oppenheimer, scion of a prosperous family of clothing merchants.
---------------
Je mnoho historickych dokumentu,jez, nespatri svetlo sveta,jak se rikava od napadeni Pearl Harbor,az po dnesni dny,se zbranemi hromadneho niceni a v dnesnich dnech,je rusko spatna zeme jako ,kdysi Nemecko,co"napadlo "Polsko,ale,nebylo spatne rusko,tou dobou partner Nemecka,pozdeji spojenec.
Ve svetovem zakulisi,spojenci vedeli,ze Japonsko chce zastavit valecne akce,chce primeri,ktere se nehodilo,klice vedcu,jez chteli bombu vyzkouset na lidech,proto politicky dali Japonsku,vzdat s ena milost a nemilost,Japonsko,ovsem odmitlo
a to stacilo na to bombu priparavit k akci k uskutecneni planu.

In Oppenheimer, the Years Of Risk, by James Kunetka, Prentice Hall, NY, 1982, Kunetka writes, p. 106,
"Baruch was especially interested in Oppenheimer for the position of senior scientific adviser."

337858

16.8.2015 4:52

RE: Spadla na goymi bomba,Big Boy, ve zkutecnosti, jinymi slovy Golem

Robert Nohejl robnoh (zavináč) gmail (tečka) com 203.?.?.?

Reakce na 337858

Kdyz, atomovy, zidovsky vedec Oppenheimer prohlasil hroznou budoucnost, tak, mu lide nerozumeli a nerozumi dodnes, ale, rozumi stale stoupajicimu narustu vsemozne rakoviny po celem svete, prakticky, neni pred ni nikdo usetren, to je ten zacatek atomoveho veku, jez zacal hromadnou vrazdou a nedivte se, pokracuje v jine forme dodnes, presvectese z internet samy, media ,o tom pisi velice zridka, neudavaji cely obraz pocinajici lidske katastrofy.
---------------------

Your Radiation This Week No 17

Fukushima Radiation Kills 25 Huge Whales On W Coast

Scientists Finally Admit Fukushima Radiation Killing Pacific Whales

Radioactive Fukushima Seawater Will Circle The Globe

Massive Toxic Algae Bloom Spreading Across Pacific W Coast

Japan Restarts First Reactor Since Fukushima

Birds Dying All Over Alaska Beaches, Floating In Pacific

Kyushu Electric Eyes Tues Restart For Sendai Reactor

Your Radiation This Week No 16

Renewables May Replace Leaking Indian Pt Nuke Plant

US Hides Deadly Rad Releases From Its Own Plants

For All Fukushima Stories See Top Right Column
----------------------
Pokud , nekdo v" americkem" senate - parlamentu vola po nuklearni valce a kontrolovana media vytvareji moznost dalsich hrdinu, coz mame denne na nasich obrazovkach, stale byvaly veterani, jsou brany do TV obrazu, k propagaci dalsi valky, treba , o popravach tech, z jakychkoliv duvodu, "neuposlech rozkazu" tedy,ne hrdinove , ale, lide bez moznosti konrolovat vlastni zivot,jez byli pouziti a to nekolikrate.
Dnes , obohacenym uranem, v Jugoslavii, Kosovo, Afganistan, Irak zamoruji svet, podrzte se , na 4,2 biliony roku do polovicniho rozpadu, kolik, lidskych generaci bude polkat tento tak zamoreny svet, s pocatkem roku 1947 USA?
V nuklearni valce, tedy 27.000 nuklearnich hlavic , vitezu,, jen a jen porazenych, hrdinove, uz nebudou muset do zakopu.

338182

7.8.2015 7:38

zkrátily bomby válku?

pavt 78.?.?.?

No, pane Stwora, nesouhlasil bych s tvrzením, že se ví, že bomby zkrátily válku a neušetřily další životy. Celkem jsem o tomto období něco přečetl a Japonci opravdu nebyli ochotni (navzdory naprosté beznaději) válku ukončit. Spíše, než nějaké kompiláty z výroků, často vytržených z kontextu, doporučuji ke studiu nějakou tu literaturu, třeba skvělou knihu Pád Nipponu od našeho Aleše Skřivana apod.
Zajímavé je, že se všichni pohoršují nad množstvím obětí atomového bombardování, přitom při paličských náletech na Tokio a další města zahynulo mnohem více Japonců. Tím to nechci ani jedno ani druhé nijak zlehčovat, ale to je prostě fakt. Je sice pravda, že Japonci byli na prahu zhroucení, ale kapitulovat opravdu nehodlali. Dokonce je známa konference vlády po první bombě a i tehdy se rozhodlo, že válka bude pokračovat. Až druhá bomba a vstup SSSR do války Japonce definitivně zlomily, ale před tím dokonce cvičili domobranu s bambusovými oštěpy a kalkulovali s tím, že USA si invazi (naplánovanou na konec 1945 a poté 1946) rozmyslí právě kvůli vysokým obětem svých vojáků. Hodlali bojovat zcela sebevražedně a byl by to šílený masakr, i když s jasným výsledkem.
Bomba byla pro japonské vedení skvělou možnost, jak si zachovat tvář - nepřítel má barbarskou zbraň, před kterou se musíme sklonit. Hirohito toto přímo zmínil v kapitulačním rozhlasovém projevu k národu. Bez bomby by se naprosto ideologicky zpracovanému obyvatelstvu a hlavně armádě kapitulace vysvětlovala mnohem hůře. Dokonce i během tohoto projevu vypukla armádní vzpoura, kterou zažehnalo jen tvrzení vysokých důstojníků, že císař rozhodl a není o čem diskutovat.
Demonstrace pro SSSR - Stalin byl o bombě předem informován a jeho reakce je jasná - Doufám, že tato nová zbraň bude co nejdříve použita proti Japonsku. Je jasné, že pokud by bombu měl CCCP, ani vteřinu by neváhal. Nicméně, jako demonstrace pro Stalina to nakonec bylo úspěšné, protože právě díky atomovým bombám si nakonec rozmyslel svůj plán využít své obrovské konvenční převahy a napadnout Západ.
Takže ačkoliv je to samozřejmě hrozná tragédie, o tom není pochyb, tak v důsledku dle mého názoru opravdu atomové bomby zachránily spoustu životů nejen v té druhé, ale i v případné třetí válce. Ta demonstrace byla pro OBĚ strany velmi účinná...

337674

7.8.2015 7:54

RE: zkrátily bomby válku?

Dušan 213.?.?.?

Reakce na 337674

"- Doufám, že tato nová zbraň bude co nejdříve použita proti Japonsku. Je jasné, že pokud by bombu měl CCCP, ani vteřinu by neváhal. Nicméně, jako demonstrace pro Stalina to nakonec bylo úspěšné, protože právě díky atomovým bombám si nakonec rozmyslel svůj plán využít své obrovské konvenční převahy a napadnout Západ."

[zmaten][zmaten][zmaten][zmaten]

To máte skade? To myslíte tie plány anglicka bombardovať rusko hneď po vojne zo strany spojencou?

Môžte uviesť zdroj? A teraz nemyslím toho trockistu čo napísal „Dvě stě let pospolu“

337675

7.8.2015 8:25

RE: zkrátily bomby válku?

F&T 78.?.?.?

Reakce na 337674

I když americké bojůvky nemám rád, tak v tomto případě bylo použití jaderné bomby oprávněné. Japonci regulerně bojovali a vraždili lidi jiných národností. Probíhala regulérní válka. Pak musí útočník počítat i s takovýmito následky.

Při konvenčním bombadrování Drážďan také zahynulo nebo bylo zmrzačano spoustu lidí.

Daleko pochybnější bylo třeba bombardování Prahy, kterou již němci stejně opouštěli.

337677

7.8.2015 11:11

RE: zkrátily bomby válku?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 337677

Přesně tyhle grázly, co nařídili bombardování civilních měst nesnáším. Začali s tím v Německu, pokračovali v Japonsku, pak v Korei, pak ve Vietnamu (2 mil. severokorejských civilistů), pak všude, kam šířili "demokracii". Ten, kdo obhajuje záměrné vraždění civilistů, je prostě hovado.

337694

7.8.2015 14:02

RE: zkrátily bomby válku?

tartus tartus (zavináč) azet (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 337694

len upresnim ze Briti zacali bombardovanie civilistov o par mesiacov před nemcami. Tak jako v mnohom inom aj tu Briti maju svoje prvenství.

337703

7.8.2015 21:10

RE: zkrátily bomby válku?

kajman 89.?.?.?

Reakce na 337703

Těžko s tím mohli začít Britové, němci bombardovali Varšavu ještě dřív, než začaly bojové akce na západě. Podobně japonci neměli problém bombardovat čínská města a vyvražďovat civilisty, např Nanking.
Pak se nelze divit, že spojenci opláceli podobně a bombardovali města. Ostatně i Stalin tlačil na bombardovací kampaně spojenců.

337716

8.8.2015 10:10

RE: zkrátily bomby válku?

tartus tartus (zavináč) azet (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 337716

Ono ked dobijas nejake město, tak nemozes ocakavat ze civiliti uvolnia armadam priestor aby sa mohli hrajkat, Tu hovoříme o bombardovani civilistov kde sa ziadne boje neodohravali, teda daleko za bojovou liniou, ked briti bombardovali nemecke města ktore boli tisíc kilometrov od bojovej linie a naopak ked nemci bombardovali Londin a okolie hoci nemali ziadne prostriedky ho nejako obsadit.

337728

8.8.2015 22:56

RE: zkrátily bomby válku?

Kyros 78.?.?.?

Reakce na 337728

tohle žvanění teoretiků války je k smíchu. II sv. válka byla válka totální. Nebylo žádné civilní obyvatelstvo. Byly jen lidské zdroje, která vyráběli zbraně pro ty co válčili na frontě. tedy byli regulérním cílem. Tak to prostě bylo a žádný žvanil to nezmění. Dělali to Němci, Angláni, Italové i Rusové. Myslet si, že válka se vede podle nějakých pravidel je těžká naivita, spíš známka slabomyslnosti.
Mimochodem kobercové bombardování týlu vynalezli Italové.
Giulio Douhet byl italský generál a průkopnický teoretik vedení vzdušného boje. Byl především významným propagátorem strategického bombardování.

337763

9.8.2015 0:09

RE: zkrátily bomby válku?

tartus 178.?.?.?

Reakce na 337763

mas pravdu, To tie nase media ma tak zblbla. Ale pravidlo aspoň jedno tam je, Pravo silnejsieho, zakernejsieho a pravo vitaza nalezi většinou tomu co sa neboji pouzit vsetky prostriedky ktore mu dopomozu k vitazstvu za akukolvek cenu.

337767

9.8.2015 12:46

RE: zkrátily bomby válku?

Kyros 78.?.?.?

Reakce na 337767

No samozřejmě. A co jsi čekal? Že ve válce se hraje na 2x45 minut a sekundují jim u toho rozhodčí?

337788

9.8.2015 22:33

RE: zkrátily bomby válku?

tartus 178.?.?.?

Reakce na 337788

nie to nie, ale ten hunbuk o tom jako jedna strana zabija civilistov, jako vyuziva civilistov jako ludske stity, atd... A přitom je to len PR akcia Warmakerov.
Na druhu stranu tomu většina ludi veri a teda kym tomu budu verit bude to povazovane za pravdu.

337836

7.8.2015 8:46

RE: zkrátily bomby válku?

Klovatina klovatina (tečka) bez (tečka) majlu (zavináč) gmail (tečka) com 81.?.?.?

Reakce na 337674

nj. Ale tiez to mohli dakam na vidiek drbnut, na tu ich svatu horu. Mylim ze efekt by bol ten isty

337679

7.8.2015 10:11

RE: zkrátily bomby válku?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 337674

Souhlas. Bomby a vstup SSSR do války válku uspíšily. Není možná jasné jakou měrou, nicméně ty bomby pak měly významný vliv na poválečné uspořádání světa.

Svržení jakýchkoliv bomb na civilní obyvatelstvo je naprosto neomluvitelné. Z historického, politického nebo geopolitického hlediska je ale velice logické i pochopitelné. Bohužel

337688

7.8.2015 11:06

RE: zkrátily bomby válku?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 337674

Už zas? Proboha ty jsi "historik"...

Jestlipak víš, že Japonci se zdát chtěli, ale nemohli přijmout jednu z amerických podmínek kapitulace, tedy abdikaci císaře. Bůh prostě nemohl odstoupit...

NIcméně hned po shození bomb byla tato podmínka kapitulace zrušena a následně k ní došlo.

>Je jasné, že pokud by bombu měl CCCP, ani vteřinu by neváhal.

To se ti dnes v noci zdálo? Člověče, ty by sis měl otevřít věšteckou kancelář, je vidět, že kromě historika amatéra máš i jiné schopnosti.

337692

7.8.2015 12:43

RE: zkrátily bomby válku?

pavt 78.?.?.?

Reakce na 337692

Nejsem histori, jsem obyčejný strojař, historií se zabývám pouze jako koníčkem. Samozřejmě, ani v náznaku jí nerozumím tak, jako vy, tak dokonalý prostě nejsem. Ale na rozdíl od vás prostě některé věci vím.
Například prostě není pravda, že jednou z amerických podmínek kapitulace byla císařova abdikace. Američané měli jedinou podmínku - přijmout postupimskou deklaraci, což se rovnalo bezpodmínečné kapitulaci. Pozice císaře se neřešila, i když existovaly diskuse v amerických kruzích, zda ho postavit před soud, nebo ne. Ale na oficiální bázi se toto neřešilo, Američané (stejně jako ostatní spojenci) chtěli bezpodmínečnou kapitulaci.
Po promluvě Hirohita na setkání vlády bylo ve 2:30 10/8/1945 podepsáno komuniké, že japonská vláda přijímá Postupimskou deklaraci s výhradou, že bude uchována pozice císaře. Američané diskutovali, zda je něco takového akceptovatelné a dospělo se k názoru, že bude možné využít Hirohitovy autoritu a s jeho pomocí přimět ke kapitulaci japonské jednotky v Číně atd. Nakonec bylo Japonsku doručeno komuniké, že o existenci monarchie rozhodnou oni sami v referendu. Japonská armáda to brala jako záminku pro pokračování v boji, ale Hirohito to komentoval "Vše by bylo marné, kdyby lid císaře nechtěl. Myslím, že je vše v naprostém pořádku, bude-li o záležitosti rozhodovat lid" a zasadil se o přijetí kapitulace. Takto to tedy bylo.
O tom, že CCCP by atomovou bombu použil, není důvod pochybovat, viz Stalinův citát.

337698

15.6.2016 21:44

RE: zkrátily bomby válku?

Vopice 109.?.?.?

Reakce na 337698

There was a lot of pressure on Truman to change his surrender terms. It was at Casablanca that Roosevelt and Churchill basically agreed on, the demand of unconditional surrender.

Almost all of Truman’s close advisors told him that if they wanted to expedite Japanese surrender, they would have to change the surrender terms minimally to let the Japanese know that they can keep the Emperor system, keep the Emperor. As Douglas MacArthur’s Southwest Pacific Command said in a report, an intelligence report in November of 1945, “Hanging of the Emperor to them would be comparable to the crucifixation of Christ to us. All would fight to die like ants.”

http://eng.the-liberty.com/2015/5897/

349561

7.8.2015 13:36

"Stalinov plan napadnut zapad"?

fan B 195.?.?.?

Reakce na 337674

... no pokial viem z hodnovernych historickych knih z tohto obdobia... tak skor Churchil chcel skoncovat so Stalinom a dokonca dost dlho drzal v Norsku plne vyzbrojene nemecke divizie, aby ich na to pouzil... O nezmyslenosti tohto bezbreheho antikomunizmu, ktory ho hnal proti Stalinovi ho presvedcil az nesuhlas USA... Iste da sa spekulovat o odhodlani Japoncov bojovat az dokonca, ale pozrime sa na to z druhej strany... Pouzitie jadrovych zbrani bolo barbarskym cinom a prisne vzate to nemalo nic spolocne s "usetrenim" nejakych zivotov... Rusi boli pripraveni otvorit druhy front proti Japoncom a toho sa Americania bali... Bola to pre nich nepredstavitelna situacia, ze ich porazia Rusi... Ale hlavnym a absolutne zasadnym dovodom na zhodenie bomb bol fakt, ze si Amici chceli vyskusat svoju novu "hracku"... Chceli vidiet, co to naozaj dokaze, aku to ma silu a ake budu nasledky... Starostlivo vybrali mesta, ktore neboli velmi poskodene konvencnym bombardovanim a dlhe roky studovali priamo na zasiahnutych Japoncoch ucinky tejto hroznej zbrane... USA v podstate dodnes okupuje Japoncov a spravili z nich akychsi servilnych poskokov, ktori uz nemaju na nic vlastny nazor...

337702

7.8.2015 19:41

RE:

dub 62.?.?.?

Reakce na 337702

nebyli jen připraveni, rusko otevřelo druhou frontu proti japonsku, a během velmi krátké doby rozdrtilo celou kvantungskou armádu. japonci z toho byli tak v šoku, že velmi tlačili na vedení uzavřít kapitulaci, protože věděli, že rusové by se zastavili až v tokiu.
takže ty bomby s válkou a jejím průběhem neměli nic společného, byl to jen odporný test in vivo a demonstrace stalinovi, kdo má větší klacek. a za pár měsíců řečnil churchill ve fultonu...

337712

8.8.2015 8:48

RE:

JB 37.?.?.?

Reakce na 337712

Rusové by se zastavili daleko dříve, a to sice na břehu moře. Do Tokia by totiž museli dojet a vylodit se a na to neměli 1) plavidla 2) podporu z letadlových lodí 3) příslušně vycvičenou námořní pěchotu.
Takže bohužel jen prázdná myšlenka bez logického základu. Doporučuju věc prostudovat, trochu se dobrat do hloubky a poté teprve psát či mluvit....

337727

8.8.2015 11:38

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 337727

Nemáte pravdu. Tichomořské loďstvo SSSR provedlo výsadky na Sachalinu a na Kurilských ostrovech. Kapitulace Kuantungské armády 20.srpna 1945. Poslední kurilský ostrov byl obsazen 1.září 1945. Podívejte se na mapu. Tento ostrov je kousek od ostrova Hokkaidó.

337734

8.8.2015 23:08

RE:

Kyros 78.?.?.?

Reakce na 337734

Tohle byly žabí skoky. Pokud by se chtěli Sověti vylodit na japonských ostrovech, museli by to být v podobném duchu jako den D v Normandii. Na to neměli v té době kapacity.

337764

9.8.2015 7:46

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 337764

Pěkné žabí skoky. Zvláště proto,že japonské vojsko na Sachalinu vzdorovalo ještě 5 dní po kapitulaci Kuantunské armády v Mandžuku a to až do 25.srpna 1945.
V té době,vážený pane, bylo bojové japonské loďstvo prakticky zničené dlouhodobými boji a sloďstev USA. Takže stačil by další žábí skok (dle vaší terminologie) a invaze na na japonské ostrovy tichomořským loďstev SSSR by byla proveditelná.

337776

9.8.2015 12:51

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 337776

Já se ptám čím by to realizovali v roce 1945? Neměli takové kapacity, aby byli schopni se v dostatečně krátkém čase a v dostatečném množství vylodit na japonských ostrovech. Nic o japonském loďstvu jsem nepsal, tvrdím, že Rusové nebyli schopni v roce 1945 zahájit invazi do Japonska. I ty miniinvaze neprobíhali zrovna ukázkově, jelikož Rusové neměli do té doby s tímto typem bojových operací zkušenosti.

337790

9.8.2015 17:00

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 337790

Před spornou invazí na japonské území provedli Rusové invazi na Sachalin a Kurily.
Takže to dokazuje,že sověti tyto kapacity měly. Přepravili svá vojska na Sachalin i Kurily. O tom není sporu. Japonci se pokoušeli invazi zabránit,ale neúspěšně.

Je pravda ,že invaze sovětů probíhala za ideálních podmínek.Válečné loďstvo Japonska bylo již dříve zničeno Američany, podobně i letectvo. Sověti měli z těchto důvodu obrovskou převahu na moři i ve vzduchu. I když rozhodující roli sehrálo (především v bojích v Mandžusku) výborné vedení válečných operací. Na př.: sovětské tanky jely vpřed pokud jim nedošla nafta. Byly operativně zásobeny ze vzduchu neobvyklým způsobem. Rusové k tomu použili i stihačky,které přepravovaly naftu či benzin- v kanistrech.

Válka pro sověty skončila obrovským úspěchem. Za poměrně malých ztrát ovládli veškerá území, která před rokem 1904 patřila carskému Rusku. Zdroje uvádí, že bylo zajato 594 000 japonských vojáků. Invaze do Mandžuska ,na Sachalin a Kurily, byla největší bitvou druhé sv.války. V té době nebylo v silách Japonska sovětskou invazi zastavit.

337801

8.8.2015 21:41

RE:

dub 62.?.?.?

Reakce na 337727

odpověděl vesměs už kolega předemnou, takže studujte vy.
obzvláště se podívejte na mapu a tvar japonska.

337756

7.8.2015 9:03

Z hlediska II.ww bylo svržení bomb bezvýznamné

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Z hlediska historie 20.století i století 21. bylo svržení 2 bomb nutné, neboť vytvořilo odstrašující předpoklady pro další nepoužití, i když chuť emerickým icikům vůbec nechyběla , viz.např.díl číslo 5 ze série Americké století očima Olivera Stonea pod názvem "Padesátá léta: Eisenhower, bomby a třetí svět." ( tento týden na čt2 o půlnoci (pro jistotu)).
Tímto samozřejmě se svržením absolutně nesouhlasím, i když je pravděpodobné, že nám středoevropanům zatím zachránilo existenci.

337680

7.8.2015 9:49

Ja by som Japoncov nepodceňoval

Norman redakcia (zavináč) nadhlad (tečka) com 89.?.?.?

Ja by som Japoncov nepodceňoval a nepovedal, že sú zlomený národ.

Japonci pôsobia na jednej strane ako národ "hrdých" samurajov, ale je to hlavne národ disciplíny. Nepovažujú za potupu spolupracovať, prispôsobiť sa veleniu, poslúchať, keď je taký osud. To nie je ich nová črta, naopak, je to tradícia.

Ale považujem za isté, že keď budú mať silu a pre seba dobré zdôvodnenie svojej neloajality, kopnú Američanov do zadku. A dobre spravia.

337685

7.8.2015 9:49

Počty obětí

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Všude se uvádí počty mrtvých při výbuchu, ale kde jsou oběti následků ozáření, radioaktivního zamoření - tj. ještě po řadě následujících roků.

337686

7.8.2015 9:59

RE: Počty obětí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 337686

Zdá se mi, že s těmi dotěrnými dotazy

"jak to bylo v Hirošimě a Nagasaki s ozářenými"

mimovolně strkáte prsty do sršního hnízda. Ještě tu začněte hledat něco o poločasu rozpadu Cesia 132, a nebo, proč v Hirošimě přežil jen český výstavní pavilon z betonu, a nebo jak to že jsou dnes Hirošima i Nagasaki naproti třeba Černobylu, kvetoucí města, a pan Stwora to tu bude muset urychleně bloknout. ...

337687

7.8.2015 10:57

Kdo to vždy odnese?

lucifuge 95.?.?.?

Jsou to obyčejní lidé, jejichž vina na rozpoutání válek a politických činech je nepatrná. Vždy rozhodují ti vyvolení. Tak i v Hirošimě a třeba dnes všude jinde, kam se po světě podíváte.
Zrovna tak jde o odírání obyčejných lidí daněmi a všelijakými čachry.
Ale ve zvyku je vždy mluvit o celých národech jako vinících. Ti co jsou skutečně za věci zodpovědní, málokdy na to doplatí.

337690

7.8.2015 11:09

Jo,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

použití bomby bylo a je v US stále diskutováno a považováno odzhora dolu za kontroverzní, ovšem co diskutují ti "kdysi hrdí samurajci"? To byli opravdu borci, když dokázali vybíjet naprosto bezbranné obyvatele napadených zemí po milionech. Tenhle "kdysi hrdý národ" neváhal "podřadné lidi" pohřbívat za živa a trénovat si na nich sekání hlav. Tak vymaštěné lidi, jako jsou japka, aby opravdu pohledal, ta bomba jim snad pomohla se probrat a bylo-li by počítáno stejnym metrem, museli by jim jiní hodit na palice tak cca stokrát tolik, kdyby házení ošklivých věcí někomu na hlavu nebylo ošklivé.
Článek je zase jednostranně pojatý a účelově zaujatý slint, kterýmu ani nové šatičky nepomůžou.

337693

7.8.2015 12:00

RE: Jo,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 337693

konečnou dilemou ku kapitulácii dospelo Japonsko potom, čo hrozila okupácia ostrova Hokkaido -a to by bol koniec Japonska, vedeli, že rusi by si ho ponechali,tak, ako si ponechali Sachalin v celku, do r. 1945 bola polovica japonská, a prifarili si Kurily - a preto bomba znamenala to, že CCCP už ďalej neútočil a neobsadzoval, Japonsko radšej kapitulovalo pred hrozbou obsadenia CCCP - ta tak .

337696

7.8.2015 14:34

RE: Jo,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 337696

Prosímvás,když neznáte fakta,tak držte laskavě ústa.
Rusové si nic nepřifařili-Sachalin a Kurily patřily carskému Rusku. Toto území ztratili Rusové po Rusko-Japonské válce v letech 1904-1905.
Druhá sv.válka navrátila území na Dalném východě opět Rusku-SSSR.

Dne 8.srpna 1945 vypověděl SSSR v souladu se slibem který dal spojencům,ke dni 9.srpna 1945 Japonsku válku. RA nasadila zkušené jednotky a velké množství techniky. Sovětské tankové oddíly postupovaly až 150 km denně. Kde měli Japonci silnou obranu,provedla RA obkličovací manévry a útočné jednotky postupovaly dále.

Kvantunská armáda kapitulovala 20.srpna, poté došlo i ke kapitulaci japonských jednotek nacházejících se v sovětském týlu. RA obsadila Mandžusko a pronikla na Korejský poloostrov,který obsadila až po 38 rovnoběžku. Na Sachalinu boje pokračovaly až do 25.srpna ,kdy se japonská armáda vzdala. Poslední kurilský ostrov byl obsazen až 1.září 1945,den před podpisem bezpodmínečné kapitulace.

Jinak by se diskutující měli seznámit s chystanou zradou,kterou připravovali takzvaní spojenci: OPERATION UNTHINKKABLE
http://www.outsidermedia.cz/Operation-Unthingkable-1.aspx (17.5.2012)

337705

7.8.2015 19:31

RE: Jo,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 337705

mnou uvedená citácia zaznela v dokumentárnom filme z diekne USA a Japonska na ČT 2 - ono tam toho bolo viac, ale ospravedlňujem sa týmto vám, že som si dovolil citovať amerických a japonských historikov - hovorili práve o pozadí - relácia bola o japonskom cisárstve samom a o cisárovej osobe - prečo sa kapitulácia previedla tak, boje pokračovali ďalej preto, že japonci nemali už komunikačné kanály aby ich ukončili, ba dokonca samotní japonci bojovali ďalej - poniektorí aj 30 rokov, takže drahý pane, fakty a úvahy - príčinou nie súdátumy a udalosti, ale myšlienkové pochody mocných ktoré ich k tomuto kroku viedli, ale asi viete viac, než samotní títo mnou citivaní historici

337711

8.8.2015 4:10

RE: Kdyz sem s nim sla do lesa...

favela 113.?.?.?

Reakce na 337711

vedela jsem, ze neco ztratim..Ale ze to bude moje penezenka, to me prekvapilo..Hlas lidu ,hlas bozi,ze ano? Jak to krasne formulovali esenbak a holcina. Klasika. Pan Havlicek nam treba epigramove radil :nechod Vasku s pany na led /chodit nemel to je sichr/... MY jsme dnes chytrejsi o neco. My uz vime, epidramaticky ,ze se nemame zaplejtat ani s tim Vaskem a jeho ciaovou disident-tlupou!!! Humorna universalni vyjadreni absolutni skutecnosti nadcasovych platnosti.. Za slovo "nim" si kazdej muze dosadit co ho napadne. EU,NATO,Nemce, souseda,uprchlika,nebo policajta atd..Sto let omilane pravidlo, ze co prijde ze zapadu v jakekoliv forme ,tomu se automaticky neduveruje !Uz nekdo videl,aby to neznamenalo nejake lzi,nasili,loupeze, vydirani a zlo. Je treba uvest pramen ,odkud se to vzalo..potom schramstnout neco jako rozum do hrsti , nebo aspon to co zbylo, jestlize uz neulit na strechu...a hura pridat neco vlastniho..Jeste dulezitejsi je nemit vypatlanej doktorat /z cehoz je kazdej na kvadrat/..a vylezt konecne z toho lesa...a pak se treba muze i zablysknout....

337722

7.8.2015 13:04

RE: Jo,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 337693

Jestli pak je v US také ,,diskutováno a považováno odzhora dolu za kontroverzní" také okupování většiny zemí světa (včetně ČR), rozvracení režimů, států, export tzv. demokracie, řízení válek, revolucí, a zanášení americké tzv. kultury jako bacilu do těla národů celého světa. Nebo je to v US přijímáno spíše jako samozřejmost.

337700

11.8.2015 11:22

RE: Jo,

MK1 31.?.?.?

Reakce na 337693

Vymaštenej národ ? a co ti co sebrali ameriku původním obyvatelům většinu jich pobili a zbytek dneska žije v rezervacích , zavlekli miliony černochů z afriky a z otročili je, nepovažovali je ani za lidi (v některých státech ještě dneska nepovažují) ... a můžeme pokračovat který ten národ je vymaštěnej.

337939

12.8.2015 9:50

RE: Jo,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 337939

některý víc, některý míň, rozdíly tu jistě jsou, ale když už přišla řeč na "hrdou zemi plnou statečných a schopných lidí", bylo by asi záhodno se seznámit dostatečně s celkem nedávnou minulostí, a jak si tito lidé počínali u svých sousedů. Jak jsou na tom třeba mongolové, křováci, či jiné národy je tedy irelevantní, protože máslo na hlavě má každý. Ale tito "kdysi hrdí samurajové" ho maj na hlavě zvláště velký kýbl a to, co dostali, si "statečně" vykoledovali.
A mohli dostat ještě nášup, tohle nebyl zdaleka ten nejhorší scénář, ve hře byla invaze lidově demokratická ze strany jedné a svobodně demokratická ze strany druhé, země by pak byla rozpolcena a uvržena do letitého konfliktu s daleko více devastujícími následky, jak se ostatně událo později na jiných místech.
Ještě jednou, bylo to ošklivé, ale ten "hrdý národ" naproti žádné pochvale nešel.
Jinak, chování k indiánům bylo jistě nepěkné, jenže dnes je těch vybitých indiánů víc, než třeba nevybitých slováků, a jsou ve všech sférách společnosti, tedy nejen v rezervacích, ale i v politice, vědě, kultuře atd.. Představa, že se dodnes bude po vlastním kontinentě prohánět jen tak několik kmenů na koních a lovit bizony, snad už neni ani dětsky naivní.
Takže jo, japka poslušně pochodovali krajinou svých sousedů, kde bezbranné venkovany maskarovali po milionech tím nejperverznějším způsobem, což měli nejspíš asi z té své hrdosti a statečnosti.
A ještě k příspěvku výše, samozřejmě, že je to považováno za kontroverzní, a také notně kritizováno, jestli si toho tady ještě dotyčný nevšiml, tak mnoho článků i tady je přebíráno z amerických zdrojů, a to často nejsou žádní "dizidenti", ale veteráni politiky i mediálního světa.

337991

7.8.2015 11:34

Zvrhnutie atómových bômb AMERIČANMI na japonské mestá bol jednoznačne zločinný precedens!

lubosmat 195.?.?.?

Už nikdy potom nebola americká armáda a ani jej jednotliví členovia braní na zodpovednosť za spáchané vojnové zločiny, však čo už to je oproti tomu neospravedlniteľnému a nikdy nepotrestanému zločinu proti ľudskosti, vykonanému v rozpore so všetkými vojenskými konvenciami.

Tento akt nemal s japonskom a jeho konečnou kapituláciou nič spoločné, však ani poriadne nevedeli o čo šlo, internet a ani posielanie SMS správ vtedy akosi nefungovalo a tých pár vysielačiek veľa osvety tiež nenarobilo.

Zato pochvastanie sa účinnosťou svojej vojenskej technológie pred svojimi spojencami, tak to rozhodne zastrašovací účinok malo.

Dnes je to prakticky to samé v bledočervenom, Američania so svojimi spojencami strašia svojich váhavých spojencov a nepriateľov svojou schopnosťou, takto pekne precedentne vraždiť civilné obyvateľstvo kdekoľvek vo svete, pričom dobre vedia, že ich nikto pred ich vlastný vojnový tribunál nepoženie.

337695

8.8.2015 13:47

Svržení atomových bomb ve válce se nesmí opakovat

Ing. Miloslav Dědek 95.?.?.?

Zatím neexistuje celosvětová organizace, která by mohla účinně předcházet válkám, ekonomickým krizím a řešit další globální problémy. V současném zastaralém a nefunkčním pojetí politiky prognózují politologové budoucnost podobně jako meteorologové počasí. Je na čase začít budoucnost lidstva systematicky, cílevědomě a plánovitě realizovat. Globální demokratická vláda by mohla být organizací, která by umožnila rozumným politikům dohodnout se na tom, jaká bude budoucnost celého lidstva. Globální demokratická vláda by zajišťovala trvalý mír na celé planetě prakticky stejným způsobem, kterým EU zajišťuje trvalý mír v rámci celé EU. Evoluci politického uspořádání světa je možné pouze zpomalit ne zastavit. Jedna možná cesta k novému politickému uspořádání světa je uvedena v článku: http://miloslav7.blogspot.cz/2015/01/otevreny-dopis-vsem-lidem-na-planete.html

337742

8.8.2015 15:22

Použili AB jednou

Oudrnicky 178.?.?.?

mohou hodit podruhé, hlavně až se jejich říše zla začne hroutit. Hlavně že si USA hrají na světového četníka a přito jsou to oni kdo poprvé a zatím naštěstí naposledy znenužili AB proti lidem. NEZAPOMEŇME! [pláč]

337743

9.8.2015 14:21

6.srpna Hiroshima,

n.z. 174.?.?.?

dva dny na to Nagasaki a dalsi den - kapitulace. Proc tak nahle? Tema se v soucasne dobe diskutuje z novych pohledu. Jednm takovym je, ze duvod ke kapitulaci nebyla druha bomba ale skutecnost, ze SSSR (nebo 'zeser' - jak s zkratkovite rika) napadl 9. srpna Japonsko.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet%E2%80%93Japanese_War_(1945)

Jsou v te souvislosti zminovany dalsi skutecnosti: nalet na Tokyo z 9. na 10. brezna 1945, pri kterem zahynulo 120 tisic Japoncu - nejvic kdy bylo zaznamenano pri jedinem utoku behem 2.s.v. Dalsi skutecnost: sedesat sest jinych japonskych mest bylo v predchozich mesicich zniceno, nektera kompletne casto za pouziti zapalnych bomb. A zadna kapitulace neprisla. Proc?

Uvedeny nazor zahrnuje prave tu skutecnost, ze neutralita SSSR byla az do doby utoku na Manchurii (stale jeste drzenou Japonskem) zdrojem moznosti k vyjednavani se Spojenymi Staty, za jeho prispeni o vhodnejsim podminkach primeri. To byla realna alternative. Tato moznost aktem za strany SSSR nahle zmizela. Japonsko bylo v te dobe jeste dostatecne silne k odolani invaze z more. Mohlo trvat nekolik mesicu do doby, kdy by USA mely na miste dostatecnou pozemni silu, a i potom by o trvalo dalsi dlouhe mesice k dosazeni kapitulace - zdali vubec.

Tudiz - teze o tom ze sovetske Rusko nahle zmenilo svoji pozici nutne vyvolava otazku o spolupraci se Zapadem a tim k podrizenosti se cilum Zapadu. Nic takoveho se nemuselo stat, prave jak se reciprocne nestalo ze strany Zapadu v dobe, kdy Rusko trpelo nejvice. Kazdy si to muze vysvetlit po svem; ja vlastni vysvetleni mam. A to je v souvislosti s tim, co predchazelo a co nasledovalo - az do tohoto dne. Japonsko bylo predurceno ke kooptovani do zapadni sfery vlivu jiz dlouho pred tim; pravdepodobne jiz v dobe valky s Cinou. Cina z toho vyklouzla, Japonsko tam spadlo. Atomove bomby byla nezbytna platba za to se tam dostat.

A dnes? Japonsko je tak podrizene a multikulturalni jak je jen mozno v te nejbujnejsi fantazii.

337795

10.8.2015 12:53

RE: 6.srpna Hiroshima,

tartus 213.?.?.?

Reakce na 337795

podriadene mozno, ale multikulti by som ani nepovedal, Ano turizmus tam prekvita ale skusal sa niekto z vas prizenit sa do japonskej rodiny?

337881

10.8.2015 17:15

RE: 6.srpna Hiroshima,

n.z. 174.?.?.?

Reakce na 337881

Mluvil jsem o tom nedavno s jednim, ktery s tim prosel a bydli permanentne v Japonsku se svoji japonskou zenou a dvema detmi. Je to "vyzva" (spatne prelozene slovo "challenge" ktere by melo byt namisto toho "narocnost" ), jak se ted modne rika; ale je to proveditelne. A rekl bych, ze uspesne; jejich deti jsou velmi ciperne a viditelne inteligentni schopne komunikovat ve dvou recech.

Jeji rodice jej nejprve ignorovali, pak jen 'milostive' snaseli a nakonec se uvolili k navsteve rodiny zenicha. Nyni se zda byt vse v poradku. Chce to cas a trpelivost. A lasku, jak se peje v pisnickach.

Popravde, i ja jsem podobny pripad, ac zena neni Japonka ale Asiatka jine narodnosti. My jsme se ovsem poznali na neutralni pude nove zeme. Zjistili jsme na vlastni kuzi a k vlastnimu uspokojeni, ze humanita je pro nas vsechny kdo jsme a citime se jako - Lide. To nema s 'multikulti' co delat.

337902

11.8.2015 21:54

zabij civilistu, zachráníš žoldáka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Nejabsurdnější na tom je, že zabitím statisíců žen, dětí a dalších civilistů měly být zachráněny životy vojáků.

337970

Příspěvků: 68

07.08. 01:19 Andrew Siddur  Kdyby…
07.08. 05:15 Satanist  RE: Kdyby…
07.08. 09:35  RE: Kdyby…
07.08. 14:02 Sugar  RE: Kdyby…
07.08. 01:22  Ale životy ušetřeny byly
07.08. 09:39 Norman  RE: Ale životy ušetřeny byly
07.08. 11:00 hestroy  RE: Ale životy ušetřeny byly
07.08. 14:37  RE: Ale životy ušetřeny byly
07.08. 23:03 Satanist  RE: Ale životy ušetřeny byly
07.08. 18:44  RE: Ale životy ušetřeny byly
07.08. 20:56  větší pes mrdá...
07.08. 21:25  RE: větší pes mrdá...
07.08. 21:03 Jacob  RE: Ale životy ušetřeny byly
10.08. 05:24 arbitr  RE: Ale životy ušetřeny byly
08.08. 22:41 Kyros  RE: Ale životy ušetřeny byly
07.08. 13:01  RE: Ale životy ušetřeny byly
10.08. 13:49 u  RE: Ale životy ušetřeny byly
12.08. 09:37 Zvirak  RE: Ale životy ušetřeny byly
12.08. 12:13 Zvirak  RE: Ale životy ušetřeny byly
07.08. 04:25 Robert Nohejl  Spadla na goymi bomba,Big Boy, ve zkutecnosti, jinymi slovy Golem
08.08. 06:42 Robert Nohejl  RE: Spadla na goymi bomba,Big Boy, ve zkutecnosti, jinymi slovy Golem
10.08. 04:03 Robert Nohejl  RE: Spadla na goymi bomba,Big Boy, ve zkutecnosti, jinymi slovy Golem
16.08. 04:52 Robert Nohejl  RE: Spadla na goymi bomba,Big Boy, ve zkutecnosti, jinymi slovy Golem
07.08. 07:38 pavt  zkrátily bomby válku?
07.08. 07:54 Dušan  RE: zkrátily bomby válku?
07.08. 08:25 F&T  RE: zkrátily bomby válku?
07.08. 11:11 hestroy  RE: zkrátily bomby válku?
07.08. 14:02 tartus  RE: zkrátily bomby válku?
07.08. 21:10 kajman  RE: zkrátily bomby válku?
08.08. 10:10 tartus  RE: zkrátily bomby válku?
08.08. 22:56 Kyros  RE: zkrátily bomby válku?
09.08. 00:09 tartus  RE: zkrátily bomby válku?
09.08. 12:46 Kyros  RE: zkrátily bomby válku?
09.08. 22:33 tartus  RE: zkrátily bomby válku?
07.08. 08:46 Klovatina  RE: zkrátily bomby válku?
07.08. 10:11  RE: zkrátily bomby válku?
07.08. 11:06 hestroy  RE: zkrátily bomby válku?
07.08. 12:43 pavt  RE: zkrátily bomby válku?
15.06. 21:44 Vopice  RE: zkrátily bomby válku?
07.08. 13:36 fan B  "Stalinov plan napadnut zapad"?
07.08. 19:41 dub  RE:
08.08. 08:48 JB  RE:
08.08. 11:38  RE:
08.08. 23:08 Kyros  RE:
09.08. 07:46  RE:
09.08. 12:51  RE:
09.08. 17:00  RE:
08.08. 21:41 dub  RE:
07.08. 09:03 výjimečné porušení omerty  Z hlediska II.ww bylo svržení bomb bezvýznamné
07.08. 09:49 Norman  Ja by som Japoncov nepodceňoval
07.08. 09:49 WAZARI  Počty obětí
07.08. 09:59  RE: Počty obětí
07.08. 10:57 lucifuge  Kdo to vždy odnese?
07.08. 11:09  Jo,
07.08. 12:00  RE: Jo,
07.08. 14:34  RE: Jo,
07.08. 19:31  RE: Jo,
08.08. 04:10 favela  RE: Kdyz sem s nim sla do lesa...
07.08. 13:04  RE: Jo,
11.08. 11:22 MK1  RE: Jo,
12.08. 09:50  RE: Jo,
07.08. 11:34 lubosmat  Zvrhnutie atómových bômb AMERIČANMI na japonské mestá bol jednoznačne zločinný precedens!
08.08. 13:47 Ing. Miloslav Dědek  Svržení atomových bomb ve válce se nesmí opakovat
08.08. 15:22 Oudrnicky  Použili AB jednou
09.08. 14:21 n.z.  6.srpna Hiroshima,
10.08. 12:53 tartus  RE: 6.srpna Hiroshima,
10.08. 17:15 n.z.  RE: 6.srpna Hiroshima,
11.08. 21:54  zabij civilistu, zachráníš žoldáka

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

46

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 95 čtenářů částkou 16 224 korun, což je 46 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 1

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 2

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 5

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 13

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 6

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Magor Novotný si přeje, aby Zeman a Babiš zemřeli08.09.20 22:29 Česká republika 11

Britský COVID teror v metru07.09.20 23:45 Británie 12

Žárovku vynalezl černoch, říká Biden07.09.20 23:12 USA 5

Měnové kurzy

USD
23,09 Kč
Euro
27,02 Kč
Libra
29,38 Kč
Kanadský dolar
17,35 Kč
Australský dolar
16,56 Kč
Švýcarský frank
25,10 Kč
100 japonských jenů
21,98 Kč
Čínský juan
3,41 Kč
Polský zloty
6,02 Kč
100 maď. forintů
7,44 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
30,32 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 880,58 Kč
1 unce stříbra
561,54 Kč
Bitcoin
241 582,70 Kč

Poslední aktualizace: 22.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 374