Diskuze k článku

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Příspěvků 76

23.7.2003 2:32

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

k clanku odpovim vtipem jeste z byvale cssr, tedy asi v obdobi tom, kdy se "oba staty" honily kdo kde koho driv trumfne nebo bude driv.
takze pozor:
do bileho domu se dostala zprava, ze rusi doleteli na mesic a malujou ho na cerveno, pockejte az ho domalujou a pak tam vpiste bilym coca cola, znel povel z nasa!!!
no, a jdu se divat na the osbournes show. (ozzy osbourne and family-
drivejsi clen skupiny black sabbat!!!!!)
stefan

16685

23.7.2003 5:37

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

195.?.?.?

Přesně tak. Kapitasmus nemá zájem na projektech u kterých je návratnost až za několik generací. Částky by byly astronomické a okamžitý zisk nulový. To žádný kapitalista, když ho k netlačí silný politický nepřítel, neudělá. Prostě by zkrachoval. Takže na Mars (když to dobře dopadne) za 500 let!!!!

16690

23.7.2003 7:29

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Tomas Marny 209.?.?.?

Reakce na 16690

JA, pokud mi reknes kde bydlis, necham te poslat na Mars hned.
A kdyz by ti bylo smutno, dam ti tam vtipalka Stefana.. urcite se jeho vtipum zasmejes. [chechtot]

16693

23.7.2003 23:45

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 16693

>JA, pokud mi reknes kde bydlis, necham te poslat na Mars hned.
>A kdyz by ti bylo smutno, dam ti tam vtipalka Stefana.. urcite se
>jeho vtipum zasmejes. [chechtot]

radeji tam bez sam, ty se tam lepe hodis s temi zvasty!!!!
stefan

16740

24.7.2003 5:02

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Tomas Marny 209.?.?.?

Reakce na 16740

Stefane, bez jako kam? A nerikej mi do (@#$%) tam sem te nedavno hledal ale ty ses musel nekde schovavat. Tak co, ja ti de anglina, uz se umis podepsat?

16764

23.7.2003 6:15

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

zalozak 202.?.?.?

Zajimavy clanek, v jiste "brutalni" jednoduchosti velice pravdivy. Me akorat zarazi ze takzvany prumerny obcan si neuvedomuje to ze ON ani JEHO RODINA pripadnou konfrontaci nepreziji (alespon ne bez ujmy) a oslavne tleskaji politice ktera vede k temto cilum.
Ale to je zase tema o necem jinem.
[zmaten]

16691

24.7.2003 0:30

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 16691

>Me akorat zarazi ze takzvany prumerny obcan si neuvedomuje to
>ze ON ani JEHO RODINA pripadnou konfrontaci nepreziji (alespon
>ne bez ujmy) a oslavne tleskaji politice ktera vede k temto
>cilum.

Nemyslím si, že průměrný občan přemýšlí o možné "konfrontaci" a už vůbec nevidím nikoho tleskat takové politice (tedy kromě USA).

Vy snad máte nějaké příklady na podporu svého tvrzení?

16746

23.7.2003 7:08

Nieco na zlepsenie nalady

Rado 24.?.?.?

http://www.wired.com/wired/archive/11.07/space.html?pg=1&topic=&topic_set=
(6 stran)

16692

23.7.2003 8:27

Monetokracie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Problém je mj. v tom že demokracie je mrtvá. Nastoupila monetokracie. Zájmy kapitálu prostřednictvím sdělovacích prostředků vyplachují lidem hlavy naprosto neuvěřitelnými bláboly. Lidé pak jako stádo sice bučí a remcají ale jdou ...

16696

26.7.2003 16:00

RE: Monetokracie

K.M. mnop_k2 (zavináč) hotmail (tečka) com 80.?.?.?

Reakce na 16696

>Problém je mj. v tom že demokracie je mrtvá. Nastoupila monetokracie. >Zájmy kapitálu prostřednictvím sdělovacích prostředků vyplachují lidem >hlavy naprosto neuvěřitelnými bláboly. Lidé pak jako stádo sice bučí a >remcají ale jdou ...

autor zrejme mluvi za sebe.

16958

23.7.2003 8:45

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na M

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

Pri sucasnych vztahoch by prienik na ine planety aj tak nepomohol. Koniec, ktory predpovedate by to len oddialilo. [zmaten]

16699

24.7.2003 12:40

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na M

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 16699

Koniec čoho? Každá evolúcia zatiaľ skončila zánikom živočíšneho druhu. A my budeme raz túto planétu opustiť, inak nás upáli vlastné Slnko.

16794

23.7.2003 9:24

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

qwe 193.?.?.?

Je ovšem otázka, kdo by nukleární válku lépe přežil a nakonec možná zvítězil. I když ztráty se předpokládají veliké, pro Čínu byla atomová bomba "papírový tygr". Je možné, že primitivnější země se lépe a rychleji vzpamatuje než USA, které jsou velmi závislé na technologiích, které by asi silně nefungovaly.

16700

23.7.2003 10:08

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Karol Klusáček karolk (zavináč) quick (tečka) cz 62.?.?.?

Celý článek je perfektně formulovaná hořká pravda budoucnosti lidstva.
Snad by stálo za zamyšlení, zda světové války nepřipravily lidstvo nenahraditelně o jádro lidí s nejvyššími morálními vlastnostmi,a tím i o jeho budoucnost. Morálka a čest je totiž známkou slabosti.

16701

23.7.2003 11:47

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

O dobivani Mesice se vyskytli dost velke pochybnosti a bylo na tento artikl napsano hodne radek a take to bylo dokumentovano na fotografiiich udajne z Mesice.prvni podezreni bylo prohlaseni ,ze do kamer americti kosmonauti pouzili normalnich filmu kodak a okazmite se prislo na to ,ze v dennich teplotach Mesice by zadny film nevydrzel tuto teplotu ,kdyz napriklad v Australii kamera ponechana na slunci se dostane do takove teploty ,ze film se proste spece dohromady,takz e na Mesici by tento film zcela neobstal a tim byla vyvolana rada podezreni ,ze cela akce byla politickym podvodem na ruske dobivani Mesice ,dale fotografie astronautu ukazovali dvojite stiny ,coz z prirozeneho hlediska neni mozne,mameli jen jeden zdroj svetala,bylo by dfobre ,kdyby rada nasich ctenaru navstivila tyto linky o pochybnostech pravosti lunarniho pristani.

16706

24.7.2003 12:43

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 16706

A to ešte nehovoríme o maďarónovy menom Štefan Nemere, ktorý tvrdí, že Gagarin vlastne nikam neletel.

Kozmický program bola prestížna záležitosť. Ak by Sovieti došli na to, že to bol Americký podvod, tak by sa im rehotali ešte dnes.

16795

24.7.2003 21:33

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk

Bolo Sinsaev 62.?.?.?

Reakce na 16795

Kozmický program bola prestížna záležitosť. Ak by Sovieti došli na to, že to bol Americký podvod, tak by sa im rehotali ešte dnes.
------
Slaby argument pan Murt. Co ak to bol obchod (mlcanie za mlcanie) a divadlo pre blbcov.

16818

24.7.2003 23:32

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 16818

Ako napríklad:

Sovieti nepovedia, že Američania nepristáli na mesiaci a Američania nepovedia, že Sovieti majú v mauzóleu gýpsového Lenina.

Akýže vlastne argument za? Pristánie na Mesiaci je historický fakt, skúste dať nejaký argument proti. (Čisto pre intelektuálne rozptýlenie, samozrejme.)

16823

25.7.2003 10:05

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk

Bolo Sinsaev 217.?.?.?

Reakce na 16823

Sovieti nepovedia, že Američania nepristáli na mesiaci a Američania nepovedia, že Sovieti majú v mauzóleu gýpsového Lenina.
---------

ano

16857

25.7.2003 3:59

RE: Prˇed cˇtyrˇiatrˇiceti lety vstoupil první cˇl

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 16706


>do kamer americti kosmonauti pouzili normalnich filmu kodak >a
>okazmite se prislo na to ,ze v dennich teplotach Mesice by >zadny
>film nevydrzel tuto teplotu ,kdyz napriklad v Australii.....
----------------------------------------------------
Panu Nohejlovi uniklo, ze na mesici, na rozdil od Australie, neni vzduch. Proto tam zadna denni teplota neexistuje. Meri se totiz teplota vzduchu.
Pravda, kdyby jste privezli na mesic teplomer, ukazal by, ze je tam pekny vedro. Bily teplomer by ale nameril min nez cerny. Rtutovy teplomer zase min nez ten s cervenym lihem. Ale kdyby jste je vsechny zastinili dokonale kovovou folii, ukazaly by absolutni nulu.
Proto byly vsechny pristroje, vcetne fotaku, natrene na bilo a izolovane.
A proto se v nich "nespekl" film jako v Australii u Nohejlu....
Proto take jsou vsechny dukazy paranoidnich webu o tom, ze americane nikdy nebyli na mesici pekna pitomost.
Proto jsou take zminene paranoidni weby pekna.... no dobre, to uz by bylo odbihani od tematu..... [smích]

Vas polovzdelany "budozerista"...... Mikin

16846

25.7.2003 11:55

RE: Prˇed cˇtyrˇiatrˇiceti lety vstoupil první cˇl

Libor 217.?.?.?

Reakce na 16846

Mikine, musím reagovat, protože to je snad prvně, co od Vás čtu konkrétní argumentaci (pravda, nemám už moc času prolézat diskuse s 80 příspěvky). Super.
Něco pro nevěřící Tomáše k těm dalším nesmyslům, jako jako problémy s vlajkou
a) byla na horní hraně vyztužená, bo by jinak splihla
b) díky již zmíněné neexistenci vzduchu má vše poněkud jinou setrvačnost - chybí odpor vzduchu, takže látka se mohla ještě nějakou dobu po rozbalení hýbat
Možná by nebylo od věci najít záběr, kde se ta vlajka fakt třepotá.

16872

28.7.2003 9:27

RE: Prˇed cˇtyrˇiatrˇiceti lety vstoupil první cˇl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 16872

Mě spíš zarazil ten snímek s překrytýma značkama:
na film jsou naexponovány v rozích a v polovinách snímku
poziční kříže. A na několika fotografiích samotné objekty
na fotografiích překrývají tyhle kříže.
Vysvětlení tohoto jsem zatím nenašel...

17039

25.7.2003 17:50

Poslyšte, Vy "polovzdělanej buldozéristo",

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 16846

to si moc fandíte, když si myslíte, že jste polovzdělaný. Na Měsíci sice není vzduch jako v Austrálii, ale kolem Měsice je lunární atmosféra (někdo preferuje termín exosféra), tvořená především atomy sodíku a draslíku. Samozřejmě tam není ani zdaleka absolutní nula, jak při Vašem domnělém polovzdělání tvrdíte, protože při té přestává pohyb atomů a lunární atmosféra by nemohla existovat. Zastínit teploměr sebedokonaleji kovovou folií by Vám hovno pomohlo, protože povrch Měsíce kromě odrážení slunečního záření část slunečního záření akumuluje a při vyrovnávání tepelného ekvilibria vyzařuje teplo. A povrch Měsíce má značnou tepelnou setrvačnost. Takže si můžete tuhle Vaši další hovadinu zabuldozérovat do měsíčního prachu.

16889

25.7.2003 18:36

RE: Poslysˇte, Vy "polovzdeˇlanej buldozéristo",

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 16889

Ooooo, veliky Taborsky, slunce vzdelanosti a moudrosti. Prosty ridic tezkych stroju se sklani pred vasi genialitou.....
Pomnete vsak, vase excelence, ze jsem, byt polovzdelany cerv, pouzil slovicko "dokonale". Mel jsem tedy na mysli dokonale zastineny teplomer. Nejen od primeho slunecniho zareni, ale i od tepelneho zareni odrazeneho od zeme, od mesice, od lunarniho modulu a od trepetajici se americke vlajky......
-------------------------------
Ja jsem se zde kdysi zminil o tom, cim se prave zivim. Ne o tom co ctu, co me zajima nebo jake je me vzdelani.
Negativni reakce na fakt ze jezdim po yukonskych silnicich s graderem jsem se zatim dockal jen od ctyrech lidi.
Pelesky, Valtra, Sinaeva a Taborskeho.......
Pripomina me to znacne knihu "Russia" od Davida K. Shiplera, korespondenta New York Times.
Tento rusky perfektne hovorici pan byl v Rusku sokovan faktem, ze ve "state delniku a rolniku" jsou lide zivici se praci vlastnich rukou v hlubokem opovrzeni. Zatimco i ta nejhloupejsi urdnice, ktera neumi ani psat na stroji, se povazuje za prislusnici "inteligencije".
Coz je ovsem v primem protikladu s demokratickymi zememi, kde vetsinou berou kazdeho jaky je, a lide kteri maji nejake "skills" a dokazou se tim slusne uzivit maji spise plus, nez minus.....
Toz tady je rada od "HEO" (ridice tezkych stroju) pro zminene ctyri pany: bezte si nekam za roh nafackovat, nezijete v Sovetskem Svazu ! [smích]

16896

26.7.2003 2:04

Poslyšte Mikine,

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 16896

ten predikát "polovzdelany buldozerista" jste si dal sám a stále ho používáte, tak teď neplkejte. Já jsem myslel, že se Vám to líbí.

Pokud jde o ten teploměr ve staniolu, tak na tom vůbec nezáleží, jak dokonale je zastíněný nebo izolovaný, protože na Měsíci není nikdy absolutní nula. Pan Janský vyčetl v moudré knize, že tam neklesne teplota pod -190oC a to je ještě zatraceně daleko k -273oC.

16923

26.7.2003 9:39

RE: Poslyšte Mikine,

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 16923

>Pokud jde o ten teploměr ve staniolu, tak na tom vůbec nezáleží, jak dokonale je zastíněný nebo izolovaný, protože na Měsíci není nikdy absolutní nula. Pan Janský vyčetl v moudré knize, že tam neklesne teplota pod -190oC a to je ještě zatraceně daleko k -273oC.

Jedna se ale o teplotu na povrchu. Ne nad nim, tam jiz mereni teto veliciny postrada smysl a jeho vysledek by pouze zalezel na absorpcnich vlastnostech teplomeru co se zareni tyce.

Absolutni nuly dosahnout nelze, ale odizolovany system, ktery sve teplo bez navratu vyzaruje muze dosahnout -273.14oC (0.01K), coz je "temer" absolutni nula.

16940

27.7.2003 2:25

Pane Janský,

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 16940

začínáte "argumentovat" jako Mikin. Mějte pěknou neděli.

16978

25.7.2003 19:31

RE: Poslyšte, Vy "polovzdělanej buldozéristo",

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?

Reakce na 16889

"Zastínit teploměr sebedokonaleji kovovou folií by Vám hovno pomohlo, protože povrch Měsíce kromě odrážení slunečního záření část slunečního záření akumuluje a při vyrovnávání tepelného ekvilibria vyzařuje teplo. A povrch Měsíce má značnou tepelnou setrvačnost."

To vyzaruje tak hodne tepla?

16899

26.7.2003 2:10

Pane Dane,

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 16899

vyzařuje dost tepla, aby tam nebyla absolutní nula - a to byla podstata rozporu.

16924

26.7.2003 7:06

RE: Pane Dane,

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 16924

>vyzarˇuje dost tepla, aby tam nebyla absolutní nula - a to byla
>podstata rozporu.
------------------------------
Ne, podstata rozporu byla v tom, jestli americani na tom mesici byli, nebo ne. Nohejl totiz tvrdil, ze by se na mesici obycejny film Kodak horkem spekl.
Proto bych vam pane Taborsky rad podekoval za to, ze jste me pomohl Nohejla presvedcit o tom, ze by film v prilis dobre zastinenem fotaku pravdepodobne popraskal mrazem,(i kdyz ne v absolutni nule) - ale rozhodne by se nespekl......
Jen doufam, ze Nohejl ted nebeha po Australii a nekrici: americani pristali na mesici, americani pristali na mesici !!!
Tamni lide by tomu nemuseli rozumet ...... [smích]

16936

28.7.2003 22:19

RE: Pane Dane,

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?

Reakce na 16936

"Ne, podstata rozporu byla v tom, jestli americani na tom mesici byli, nebo ne."

Ja vim [mrknutí jedním okem]

17089

25.7.2003 20:58

RE: Poslyšte, Vy "polovzdělanej buldozéristo",

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 16889

>Na Měsíci sice není vzduch jako v Austrálii, ale kolem Měsice je lunární atmosféra (někdo preferuje termín exosféra), tvořená především atomy sodíku a draslíku.

>Zastínit teploměr sebedokonaleji kovovou folií by Vám hovno pomohlo, protože povrch Měsíce kromě odrážení slunečního záření část slunečního záření akumuluje a při vyrovnávání tepelného ekvilibria vyzařuje teplo. A povrch Měsíce má značnou tepelnou setrvačnost.

A jste si jisty, ze intenzita onoho tepelneho (resp. infracerveneho) zareni emitovaneho z povrchu Mesice je natolik postacujici, aby doslo k ohrati predmetu nad povrchem az k nejake rozumne teplote, kdy by mohlo napr. dojit ke zminenemu "speceni filmu"?

Nasledujici poznatky jsem nasel v jedne moudre knize, jejich nasledna interpretace je ma vlastni [smích]:

Prumerna volna draha castic "atmosfery" na Mesici je nekolik set az nekolik tisic km. Jinak receno, na ohrati zakryteho teplomeru ma tato mesicni atmosfera (resp. exosfera) limitne zanedbatelny vliv.

Dale, emisivita povrchu Mesice je 0.93 (coz znamena ze jeho odrazivost pro slunecni zareni je 0.07). Cili pouze 7% dopadajiciho slunecniho zareni se odrazi od povrchu zpet do prostoru. Zbyle zareni je Mesicem pohlceno a posleze vyzarovano z povrchu pri vlnovych delkach kolem 0.01 mm (resp. 10 mikrometru) coz odpovida infracervenemu rozsahu spektra.

Presto teplota mesicniho povrchu dosahuje maximalni teploty v rovnikove oblasti kolem asi 100 stupnu Celsia, cili asi 370 Kelvinu. V noci (pred vychodem Slunce - den na Mesici trva kvuli vazane rotaci se Zemi 29.5 dne pozemskeho) pak klesa az na 80K (-190 st. Celsia).

Z toho vyplyva, ze sice Mesic sam pomerne intenzivne vyzaruje, nicmene na ochranu pred vyssimi teplotami bohate postaci panem Mikinem navrzene zakryti nepropustnou folii. Jedinym teplotnim hazardem pro posadku a pristroje je tedy pouze slunecni zareni. Zareni emitovane Mesicem bude mit jen maly vliv.


>Takže si můžete tuhle Vaši další hovadinu zabuldozérovat do měsíčního prachu.

Mozna byste mohl panu Mikinovi pri tom buldozerovani hovadin trosku pomoct... [velký smích]

16905

25.7.2003 21:40

RE: Poslyšte, Vy "polovzdělanej buldozéristo",

Zdenek Matousek 24.?.?.?

Reakce na 16905




>Z toho vyplyva, ze sice Mesic sam pomerne intenzivne vyzaruje,
>nicmene na ochranu pred vyssimi teplotami bohate postaci panem
>Mikinem navrzene zakryti nepropustnou folii. Jedinym teplotnim
>hazardem pro posadku a pristroje je tedy pouze slunecni zareni.
>Zareni emitovane Mesicem bude mit jen maly vliv.


>
>
>>Takže si můžete tuhle Vaši další hovadinu zabuldozérovat do
>měsíčního prachu.

>
>Mozna byste mohl panu Mikinovi pri tom buldozerovani hovadin
>trosku pomoct... [velký smích]
--------------------------------------------------------------------
Nemaje patricneho technologickeho vzdelani, dekuji za pekny prispevek, pane Jansky, ale jeste tak pro uplnost, byl bych rad, kdyby se k tomu vyjadril pan Malverik.[smích] I kdyz to neni o Palestine.

16908

26.7.2003 1:47

Pane Janský,

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 16905

píšete mi"Mozna byste mohl panu Mikinovi pri tom buldozerovani hovadin trosku pomoct". Mno, pan Mikin pomoc jistě potřebuje, ale když už jste se toho ujmul Vy, tak se Vám do toho nebudu plést. Snad bych jen doporučil, abyste si přibral na pomoc ještě psychiatra nebo dva, jinak všechna pomoc bude na prd. On je totiž pan Mikin chronickej případ.

Pokud jde o merit věci, který Vám zřejmě unikl: Buldozérista Mikin tady tvrdil, že na Měsíci by všechny dokonale zastíněné teploměry ukazovaly absolutní nulu (což je minus 273.15oC a čemuž jste se vyhnul uvést). Já jsem k tomu poznamenal, že ”samozřejmě tam není ani zdaleka absolutní nula”, a Vy jste vyčetl z moudré knihy, že denní teplota na Měsíci může dosáhnout 100oC a nejnižší noční klesnout na -190oC, což zřejmě není zdaleka absolutní nula, jak tvrdil bagrista. Nevím, jak chcete tuhle jeho hovadinu, propagovanou s arogancí jemu vlastní, odehrát do outu.

Buldozérista Mikin tvrdil, že “tam zadna denni teplota neexistuje”; Vy tady interpretujete moudrou knihu, že tam denní teplota je. Tak to si vypovídejte mezi sebou s Mikinem.

A to bylo všechno o co šlo. Vy jste do toho zcela zbytečně namíchal Kelvinovu škálu (aniž byste tedy alespoň řekl, že ta začíná na absolutní nule, což by ji možná dalo do jakési souvislosti s tematem). Stejně tak ostatní off-the-topic informace mi připadaly jako kosmetika pro zdůraznění image Vašeho moudra.

Mno, pravda, upozornil jsem ještě, že Měsíc vyzařuje akumulované teplo ze slunečního záření a jsem potěšen, že jste mě s tím neposlal na pomoc buldozéristovi a naopak jste k mé zmínce připojil detailnější údaje, vyčtené z moudré knihy.

Takže by mě opravdu zajímalo, v čem byly moje zaprášené školní vzpomínky v rozporu s Vaší moudrou knihou.

16920

26.7.2003 2:00

RE: Pane Janský,

zdenek 66.?.?.?

Reakce na 16920




>Takže by mě opravdu zajímalo, v čem byly moje zaprášené školní
>vzpomínky v rozporu s Vaší moudrou knihou.

>
vy jste chodil do skoly? [velký smích]

16922

26.7.2003 4:37

RE: Pane Janský,

Zdenek Matousek 24.?.?.?

Reakce na 16920




>Mno, pravda, upozornil jsem ještě, že Měsíc vyzařuje akumulované
>teplo ze slunečního záření a jsem potěšen, že jste mě s tím
>neposlal na pomoc buldozéristovi a naopak jste k mé zmínce
>připojil detailnější údaje, vyčtené z moudré knihy.

Pane MNO, potazmo Taborsky, nechcete se na ten Mesic podivat ? Ja bych Vas s radosti tak nakop do prdele, ze by jste tam rychlosti delove koule doletel za par dni. Vy asi budete pribuzny toho Taborskeho z Toronta, ze ? "Velikej inteligent". Takovym jako jste Vy, rikal Masaryk founove. Co jim jejich postaveni, nebo vzdelani stouplo tak do hlavy, ze nebyli schopni jakehokoliv pohledu dolu, a kdyz tak jen s pohrdanim a zduraznenim jejich "nadrazenosti". Omlouvam se, ze jsem taky jen "obycejny" opravar plynovych spotrebicu, OOPS. Krome toho, ja se povetsinou shoduji s Mikinem, a jak jste si jiste vsimnul, je nas tady takovych vic, ale znate to arabske prislovi:" Psi stekaji, ale karavana jde dal ". [velký smích]



16932

26.7.2003 13:26

RE: Pane Janský,

Petr Rehak rehakp (zavináč) email (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 16932

>Ja bych Vas s radosti tak nakop do prdele, ze by jste tam >rychlosti delove koule doletel za par dni.

Tak to bych chtel vedet jak by se predmet vrzen rychlosti delove koule, ktera zdaleka neodpovida unikove rychlosti ze zeme, dostal az na mesic [smích]) To by jste je tam musel dokopat celou tu dlouhou cestu. Ale vemte si pro jistotu poradnou zasobu kysliku tekutin a proviantu. Dale se vam bude hodit opalovaci krem s velmi velmi vysokym faktorem pokud se nechcete vratit rozpalen do ruda [smích]) Ale predem si nechte spocitat presnou fotbalovou drahu aby jste tem mesic nakonec treba neminul. Vemte si sebou hodne teple ponozky a mozna nejaky casopis az se budete cestou nudit protoze nepredpokladam ze vam odsouzenci budou chit delat spolecnost [smích])

16951

28.7.2003 22:32

denni teplota

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?

Reakce na 16920

No jo, ale denni teplota KDE na mesici? Centimetr pod povrchem, na povrchu, deset centimetru nad povrchem nebo v prumerne vysce kde by se tak mohl ten fotak (a i ten pomyslny teplomer) nachazet?

17095

13.8.2010 3:05

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Araon 202.?.?.?

Reakce na 16706

http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/lroc-20100413-apollo15-LRRR.html
http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/lroc-20100318.html
http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/lroc-20100322-apollo13booster.html
http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/lroc-20100322-luna21.html
http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/lroc_200911109_apollo11.html
http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/lroc_20091028_apollo.html
http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/lroc_20090929_apollo14sivb.html
http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/lroc_20090929_apollo11.html
http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/lroc_20090903_apollo12.html
http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/lroc-20100708-apollo16.html
[oči v sloup]

30625

23.7.2003 15:55

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Radek Zima 199.?.?.?

Pesimistum jako jses ty , pro ty je stale nadeje. Jako "velice chytry" Cech se urcite dostanes prvni na slunce. Ze ne ? Ze by jsi se tam spalil ?? Ja vim ze jsi tak chytrej ze tam pro jistotu poletis v noci !!

16721

26.7.2003 13:36

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Petr Rehak rehakp (zavináč) email (tečka) cz 160.?.?.?

Reakce na 16721

Vazeny pane Zima,
Je mi opravdu lito lidi jako jste vy.
Nevim jak si mam vas prispevek vylozit protoze pokud je minen jeko vtipne oziveni postrada prave onen vtip. Pokud je minen vazne a opravdu podle vas soucasna situace neni az tak hrozna postrada vas prispevek dostatecne mnozstvi argumentu.

16953

23.7.2003 19:38

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 160.?.?.?

>Naše planeta je malá, její zdroje jsou konečné. A lidí přibývá.

Zde je moznost trosku polemizovat. Nase planeta se stava pro lidstvo cim dal tim mensi. Avsak co se tyka preziti lidstva, nechodil bych tak daleko - az k osidleni jinych planet. V Cine a Indii zije vice jak 1/3 lidstva. Obe dve zeme jsou naprosto sobestacne a pokud by Cina neprochazela prudkym ekonomickym vyvojem, byly by i sobestacne dlouhodobe. Ano, zivotni uroven je tam nizsi, ale pro zivot staci. Dokud neni zemedelstvi natolik intenzivni, aby ubyvalo ornice, pak je mozne udrzovat lidske pokoleni do te doby dokud bude svitit Slunce, nebo dokud se lidstvo samo nezahubi jinak.

Co se tyka omezenosti zdroju na planete, tak bych to nevidel tak cerne. Pan Stwora mel na mysli zrejme predevsim zdroje uhli, ropy ci uranu, ktere jsou nezbytne pro zapadni ekonomiky jako zdroj energie. Z ropy, uhli ci uranu se ale clovek nenaji.

Navic i na vznik ropnych zasob je vice teorii. Ukazuje se, ze ropa (resp. zemni plyn) se nachazi i v oblastech jako je Skandinavie, kde je to ze soucasneho geologickeho pohledu nemozne. Nektera ropna loziska se po vycerpani za nejaky cas opet naplni. To privedlo na svet teorii, ze ropa mozna vnika pusobenim mikroorganismu na prelomu zemske kury/plaste pusobenim tepla z vnitrku Zeme (coz je na teplo premenena potencialni energie pri gravitacnim smrstovani shluku hmoty, ktery Zemi pred miliardami let utvoril).

99% vsech (neantropogennich) zmen na Zemi bylo zpusobeno slunecni aktivitou - prakticky jediny zdroj obnovitelne energie na nasi planete. Pokud se lidstvo neznici nejakou totalni valkou, virem ci znicenim zemskeho povrchu (pres soucasnou hrozivou situaci stale asi malo pravdepodobne), pak vzdy existuje moznost preziti. V tomto smeru vidim mnohem pravdepodobnejsi prechod (urcite nebude bezbolestny a klidny) k setrnejsimu vyuziti zdroju a poklesu lidske populace, nez moznost osidleni jinych planet.

Kritickou mezi je spotrebovavat maximalne tolik energie, kolik ji je slunecni zareni na Zemi schopno obnovit.

Ze to jde, o tom svedci fakt, ze cca 80% lidstva tuto mez neprekracuje.

16733

24.7.2003 8:33

Souhlas

Alan 193.?.?.?

Reakce na 16733

Souhlasím s Vámi, že spotřeba energie civilizací = energie dodaná sluncem využitá pro potřeby civilizace. Tzn. 100% fungování na obnovitelné zdroje. Od roku 1973 (první ropná krize) bylo promarněna většina zdrojů (času, peněz, intelektu, práce) na rozvoj konzumní společnosti, která je bez masivní spotřeby neobnovitelných zdrojů neudržitelná. Ropa a zemní plyn hraje nenahraditelnou úlohu jako zdroj energie (doprava) a chemická surovina (vyroba plastů a hnojiv). Bohužel v současné době je trh s ropou velmi těsný. Rezervní kapacita je cca 2 mil. barelů denně. Ta je při spotřebě 76 mil. barelů denně žalostně málo. Bez strategických zásob v zemích OECD by byla cena podstatně výše. Poptávka po zemním plynu na severoamerickém kontinentu přesahuje nabídku. To vedlo ke zdvojnásobení ceny v posledním roce. Předpokládám, že v případě horkého léta a studené zimy dojde k další energetické krizi (jako v Kalifornii), ale podstatně destruktivnější. Již dnes je chemický průmysl USA vážně poškozován. Administrativa USA si je toho vědoma a Irák je toho důkazem. Je tedy jasné, že mírný přechod na obnovitelné zdroje se konat nebude. Pod vedením tupců a jejich přisluhovačů vstříc problémům.
Pozn.: Teorie o vzniku ropy v zemském plášti (autor pan Gold) je sice možná pravdivá, ale většina ropy (lépe uhlovodíků) vznikla v jurských organických sedimentech (zdrojový materiál).

16770

23.7.2003 20:09

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?

Nemyslím si, že by expanze do kosmu byla pro lidstvo spásou. V kosmu totiž asi opravdu nic
užitečného nenajdeme.

Na Měsíc se přestalo létat proto, že tam prostě nic není. Teoreticky by tam sice bylo možné
postavit město (snad), ale to město by daleko více spotřebovalo, než vyprodukovalo - na
Měsíci není ani voda, ani žádné suroviny, všechno potřebné k přežití by se tam muselo vozit
ze Země. S okolními planetami to bude asi totéž. Těžko někdo bude investovat do cesty na Mars,
kde je jenom prach a špína. (A možná taky nějaké baktérie, které by mohly vyřešit problém
přelidnění lidstva jednou provždy.) Mimo sluneční soustavu se těžko máme šanci dostat. Bylo
by zapotřebí neúnosně velké množství paliva a cesta na nejbližší obyvatelnou planetu mimo
sluneční soustavu by trvala několik desetiletí.

16735

24.7.2003 9:26

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Michal 194.?.?.?

Reakce na 16735

To že na Měsíci není voda a suroviny, je jen další mystifikace, proč se vymlouvat na zbytečnost vesmírného osidlování.

16774

25.7.2003 10:54

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Peter rt (tečka) rt (zavináč) post (tečka) sk 62.?.?.?

Reakce na 16735

To je pravda mily pisatel. Predovsetkym tej "spiny" je tam pozehnane. Ale sak to by sa dalo poupratovat. Smeti by sa vyniesli hned v prvy den prichodu...

16866

23.7.2003 20:10

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 212.?.?.?

Ještě bych dodal, že nemalá část Země je stále neobydlená. A jsou na ní rozhodně přijatelnější podmínky pro život než na Měsíci.

16736

23.7.2003 22:47

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

František Hrobařík 81.?.?.?

Já si myslím, že žadní Američané na tom Měsíci nebyli, i to byl podvod korporací, na který jsme jim my a pan Stwora skočili.

My na to koukali [překvapení]

A imperialisté se nám smáli [chechtot]

16738

23.7.2003 23:27

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Jiří Táborský 209.?.?.?

Velmi zajímavý, podnětný a kontraverzní článek, který by zasloužil rozdělit do více samostatných tematických příspěvků.

Abych ale neutekl od letu na měsíc: mám ke startu Apolla vlastní nezapomenutelný zážitek.

Vypravili jsme se, tedy moje paní Dáša, sedmiletý syn Petr a pětiletá dcera Dáša a já, na (tehdejší) Cape Kennedy brzy ráno den před startem, protože bydlíme na opačném břehu Floridy. Petr byl od malička technicky založený a tak jsme s ním museli celou cestu nesčíslněkrát simulovat všechny procedury přípravy ke startu, start a jednotlivé fáze letu, které měl se svou sestrou nastudované a přezkoušené do detailů. Dorazili jsme před polednem a měli jsme ještě čas najít si na pobřeží místo k utáboření s dobrým výhledem na odpalovací základnu na protilehlém břehu. Odpoledne bylo už celé pobřeží obsazené sta tisíci lidí a aut.
Všichni předem oslavovali, dětem se nechtělo spát a tak jentaktak, že jsme nezaspali start.

Sám start je úžasný zážitek a nálada je ovšem ještě umocněna - jako na footballovém utkání - mnohamílovým davem, který odpočítává start, davová psychóza jak vyšitá a snad jen to nás jako rodiče omlouvá, že jsme zapomněli vzbudit naši dceru.

Nejdříve je vidět na obzoru kolem vyčnívající rakety rostoucí oranžová záře a ohromná oblaka osvětlenách par a plynů; okamžik po odpočítaném "GO" se začne zvedat raketová soustava a lidé kolem hopsají a tlekají a křičí, rakety lítají, prápory vlají, auta houkají. A potom dojde zvuková a tlaková vlna, která přehluší všecko - vzduch, země, prostě všechno kolem se chvěje a duní, přesně tak, jak Linda Lovelace prožívala její orgasmus ve filmu Deep Throat. Potom se to pomalu, až do úplného ticha vytrácí a lidé s otevřenýma pusama koukají do nebe.

Mno, a do tohodle ticha začne moje pětiletá dcera ze všech sil srdceryvně ječet - anglicky, jak to pochytala ve školce: "Oh shit, oh, shit, voni mě tady zapomněli! Já tomu nemůžu věřit, voni mě tady nechali, oh shit!"

Mnoho let později měla na Chalengeru svůj projekt, který v mezinárodní studentské soutěži vyhrál zlatou medaili US Army, první cenu US Air Force, první cenu cenu NASA a Cherry Blossom Award v Tokiu, ale jako nejnezapomenutelnější zážitek v dobývání vesmíru pro ni navždy zůstalo, jak jí uletěl raketoplán na Měsíc.

16739

24.7.2003 0:22

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 16739

>Velmi zajímavý, podnětný a kontraverzní článek, který by
>zasloužil rozdělit do více samostatných tematických příspěvků.

Úmyslně jsem se dotkl zběžně více témat v jednom článku. Je to proto, abychom jednou také viděli big picture - více z výšky. Ona ta témata spolu jistým způsobem souvisejí. Skládají mozaiku.

Postupně hodlám ke každému tématu, kterého jsem se tady dotkl, věnovat samostatný prostor.

16745

24.7.2003 1:25

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Peter 65.?.?.?

Reakce na 16739

Velmi pekne napisane...viem si ju predstavit. O com bola ta jej praca?

16750

24.7.2003 20:26

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 16750

"Waste Water Bioclarification: Monosexual Parthenogenetic Clone of Moina macrocopa (Crustacea:Cladocera) as a Bioclarification Agent for Waste Water Treatment". V Mission 51-L se měla testovat použitelnost procesu pro vesmírné stanice.

Práce byla zajímavá především tím, že to byla jedna z prvních prací s genetickým "bio-engineering" v makroorganismech. Na palubě byly ještě dva jiné studentské projekty v rámci programu SSIP( http://science.ksc.nasa.gov/htbin/wais.pl?SSIP, webové stránky jsou momentálně, jak jsem právě zjistil, v rekonstrukci. Jsou to ale jen abstrakty, a pro většinu lidí je to stejně suchopár).

16815

24.7.2003 2:38

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Pro pana Radek Zimu: optimosta je clovek ,jez se dostal k jedne dobre zprave,pesimista je stejny clovek ,jako optimista ,jenze tech zprav dostal mnohem vic.
Nejdiv bych doporucil panu Radek shlednout film ,jez byl natocen na toto thema s radou pochybnosti a vyjadrenim odborniku,kteri nepokryte neveri na let Appola 11 a na zaver jsou otazky kladeny samotnym kosmonautum ,kteri na ne neodpovidaji a utikaji od kamer pryc!!!!!
Mozna ,ze by po shlednuti takoveho filmu pna Radek zmenil stanovisko,film svym smerem byl velmi poucny a nijak se nelisil od normalniho logickeho -lidskeho mysleni.Jednim momentem bylo vyveseni americke vlajky na stozar a vlajka se "trepetala" ve vetru,ackoliv na Mesici neni ovzdusi,zaber byl absolutne cisty a je dnes u mnoha divaku ,jako dukaz z te doby a nebo z pozdejsiho opakovani poradu o Appolo

16753

24.7.2003 9:56

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Tom 24.?.?.?

Reakce na 16753

Pane Nohejle, pan Táborský tady jasně píše, že kosmonauté odletěli a jeho pětiletá dcera (do toho ticha) začala ze všech sil srdceryvně ječet - anglicky, jak to pochytala ve školce: "Oh shit, oh, shit, voni mě tady zapomněli! Já tomu nemůžu věřit, voni mě tady nechali, oh shit!"

Hergot, tomu pětiletému dítěti byste snad mohl věřit, ne? Jste snad vy pětileté dítě, když se tady snažíte o to, aby vám bylo věřeno, když tady křičíte "Američané jsou nazí!"? Dneska možná ano, je jiná doba. Ale tenkrát? No dobře, a i tenkrát by se o tom dalo pochybovat - když jinak nedáte ...

Přidržme se tedy vyvěšování té vlajky, jak tady uvádíte. Vy jste ten vámi dporučovaný film viděl? Pokud ano, tak si ho pamatujete, že? Hm, tak to si ho pamatujete dost blbě. Máte sice pravdu v tom, že se ta vlajka třepotá ALE netřepotá se ve ve větru (protože, jak jste stačil postřehnout, na Měsíci vítr vlajkou třepotat nemůže, anžto tam není) alébrž se třepotá pouze v době, kdy s ní třepotá ten kdo s ní třepotá. Sakra, pane Nohejle, to bylo třepotání, co? To by se jeden utřepotal ...

Pane Nohejle, pokud byste měl problém, dotřepotat se k tomuto poznatku, tak ukázku "vztyčení vlajky" na Měsíci najdete kupříkladu tady.
http://moon.astronomy.cz/Mise/ap17.htm

16778

24.7.2003 20:57

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 16778

Tome,

Váš inspirativní hlas tu chyběl. Až když jsem si přečetl Váš poslední komentář ke zděšení mé nezletilé dcery "Oh, shit, oh, shit, voni mě tady zapomněli", tak mě došlo, že ji tam na té Cape Canaveral beachi nezapomněli omylem, ale nechali ji tam schválně, aby nemohla ve školce vykecat, že Apollo 11 byla jen propaganda a Američani na Měsíci vůbec nebyli.

A taky koukám, že jste nám se poslal link na obrázky z jiného amerického švindlu - Apollo 17 místo Apollo 11. Oni snad nikdy s tou prolhanou propagandou o přistávání na Měsíci nepřestanou. Mno, alespoň už ti z Apollo 17 třepou tou vlajkou rukou. Na obrázcích z Apollo 11 (http://www.hq.nasa.gov/office/pao/History/ap11ann/kippsphotos/apollo.html) je jasně vidět ještě ten primitivní podraz s vlajkou z tuhého plastiku, jakože se třepotá v neexistujícím větru (na všech záběrech se třepotá úplně stejně). A ke zmatení publika tam ještě jeden astronaut erektuje cosi na pokusy s lunárním větrem, čert ví, co bylo za tím.

16816

25.7.2003 1:38

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Tom 24.?.?.?

Reakce na 16816

Pane Táborský,

že zrovna vy. Doufal jsem, že se mi podaří rozradostnit pana Nohejla, aby se jako neutřepotal v bludu a vy do toho vpadnete s ňákejma vobrázkama! Už jste někdy viděl, aby se na vobrázku něco třepotalo? Mno, možná v tej Ámerice máte třepotací vobrázky. Obzvláště, když tomu napomůžete rukou - to se roztřepotá chtíčem i Bardotka, co? Víte, on ten trik střeleckej spočíval v tom, že ta vlajka z plastiku byla hudělaná tak, aby to vypadalo - jako že se třepotá ve větru! Byl to tedy čistě estetický záměr.

Pravda, američané jsou - čím dál, tím blbější - a vzdalují se sami sobě rychlostí až kosmickou, nicméně se dá předpokládat, že s kvadraturou kruhu v době startu Apolla 11 nebyli ještě tak hluboce v prdeli jako dnes. A, račte si povšimnout, že jsem o politice ani necek ...

Když jsem zde postoval odkaz na link Apolla 17, nepřišlo mi na mysl, že se v tom bude nějaký šťoura nimrat (nimral šťourat) - vyvěšovávání jako vyvěšování. Prostě jsem hrábnul zrovna po tom videu, které mi přišlo pod ruku. Ale, až vy tady napastujete link na hejbací vobrázky - ne třepoptací, ale video - tak tady veřejně prohlásím, že vědec "Ž" (který mi prozradil informaci o třepotající se vlajce - je vůl.

Jsem profesionální bordelář a jako takový své zdroje a děfky tajím.

Tom

16830

25.7.2003 3:52

Mno, linků na hejbací vobrázky bych Vám tady mohl

Jiří Táborský 209.?.?.?

Reakce na 16830

napastovat spousty, jako třeba tenhle (http://www.mpicts.com/), ale to asi není, co jste měl na mysli. Za opravdické hejbací obrázky, co na mně asi chcete, jsem dostal dvojku z mravů hned v prvním pololetí druhé třídy a zůstala mi jak přišitá až k maturitě, Mno, jednou jsem měl taky trojku.

Panu Nohejlovi jsem náladu nechtěl kazit, ale ten prápor byl opravdu z tuhýho plastiku, aby vypadal jakože se třepotá ve větru. Replika je vystavena v KSC a třepotá se tam ve vitríně. A našemu panu prezidentovi se třepotá praporek na klopě, plechový a pěkně smaltovaný. U nás se všechno třepotá. My nemáme rádí schlíplé věci, proto jsme taky vyvinuli Viagru.

16845

25.7.2003 2:23

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk

jednorozec> kupredu (zavináč) vsemi (tečka) smery 81.?.?.?

Reakce na 16816

Jsem všemi těmi větry poněkud dizorientován.

Co může být jednomu pouhá lapálie na Zemi, je velevýznamný prd ve skafandru mimo oběh.

Je na čase vyčistit ovzduší. Kupředu všici. Rozprchnout!

16835

24.7.2003 12:48

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 16753

Ja som počul, že na mesiac prileteli ľudia už v roku 1942. Boli to Nemci a odvtedy tam majú nacisti tajnú bázu. V roku 1944 doleteli dokonca na Mars!

16796

24.7.2003 9:28

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Yosarian 62.?.?.?

Predpokladam, ze jadrova vojna vypukne, ked vedci zistia liek proti ziareniu, zrejme nejaky geneticky liek.

16775

24.7.2003 12:50

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Ja si naopak myslím, že človek "siahal" po hviezdach už odjakživa. Kebyže hviezdy pre nás nič neznamenajú, pomenovávali by sme ich?

A rozhodne expanzia na ďaľšie planéty je len užitočná bez ohľadu na náklady. Je strategické riziko, aby všetok náš živočíšny druh žil len na jedinej planéte. Jej zrážka už s relatívne malým asteroidom (20+ km) by bola fatálna.

Niekotré veci sú dôležitejšie, ako peniaze...

16797

25.7.2003 2:14

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Zdenek Matousek 24.?.?.?

Jeden muj kamarad tvrdi, ze na Mesici je rusno, ze jsou tam jine civilizace a doluji tam vzacne rudy. Pry se daji, velmi silnym dalekohledem, videt i urcite zablesky a pohyby.[b]Mno[b] , nevim, jeste jsem to nezkousel, nemam silny dalekohled. Ale proto pry uz tam Amici ani Soveti(drive) nemaji zajem letet. Ale hlavne :"vsechno je jinak". Jeste pro uplnost, muj kamarad je tezky UFOlog. A jeste dodava, ze stejne vidime jen jednu a tutez polokouli, coz je zase pravda, odvracenou stranu mohli videt akorat ti americti astronauti, jestli tam teda byli. Ja si myslim, ze ano, i kdyz se to treba Nohejlovic Robinkovi nebude libit.

16834

25.7.2003 2:59

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Shedl jsem vyveseni vlajky a mohu Vam rici ,ze to je naprosto ubohy zaber proti tomu ,co jsme meli na filmu ,ktery promitali v TV ,kde to bylo krasne barevne a ve velmi ostrem obraze ,takz e vlajka ,ktera se trepetala ,jakoby ve vetru byla dobre videt,tyhle zabery ,co jsem shledl jsou ubohe.
Mam to doma nekde natocene a tak to budu asi muset vyhrabat z archivu a mozna ,ze celou cast filmu nekde mam take ,ale zcela zretelne si pamatuji,jak vlajka se hybala,nebyla z zadneho plastiku,jen nahore mela podporu ,aby byla zcela rozvinuta.To je tak vse.

16839

25.7.2003 3:19

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Tom 24.?.?.?

Reakce na 16839

Pane Nohejle,

jsem opravdu velice rád, že jste se ozval. Nemám nejmenší pochybnosti o tom, co píšete. Byl bych vám neskonale vděčen, kdybyste onen film našel - "Měsíční uzel" by byl rozetnut. Jsem s pozdravem a zůstávám v dychtivěm očekávání.

Tom

16843

25.7.2003 7:55

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Luc Petr 193.?.?.?

Reakce na 16843

Take jsem ten film videl, ale bohuzel nenatocil na kasetu.

Falesne obrazky z "mesice" byly natoceny predem nekde v Anglii, nebot se predpokladalo, ze primy prenos z mesice nebude mozny.

Coz vsak nedokazuje, ze na mesici nebyli.

16850

25.7.2003 10:59

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Awak 62.?.?.?

Ten článek byl napsan fantasticky. Tleskám autorovi. Věřím, že na každém "šprochu" je pravdy trochu.
Ostatně moc korporací je předvídána již v knize "Obchodníci s vesmírem", což byla mimochodem vize do budoucna amerických autorů narozdíl od vizí sovětských, kteří nám předpovídali věčný blahobyt spojený s úsilím pionýrských průkopníků ("V souhvězdí Býka", Jefremov).
Obě knihy jsou napsány fantasticky a moc lituji, že budoucnost popsaná Jefremovem se nenaplní, ale naopak konzumní společnost, kde lidé budou jen loutky z knihy "Obchodníci s vesmírem" ano.

Momentálně je situace taková, že jsme jako druh na této planetě velmi přemnožení. Neexistuje dlouhodová vize a koncepce např. porodnosti, neexistují reálné plány na monstrózní projekty. Jestli že Egypťané byli schopní postavit pyramidy, co bychom byli schopní postavit my?¨

Jdeme jinou cestou. Cestou válek a uzurpování majetku. Ostatně není se co divit, tahle civilizace na tomto základu vyrostla. Jinak, to co zažíváme, opravdu demokracií není. Ale možná je to tak dobře, protože kdyby byl komunismus, asi bych si nebyl schopen dokázat pravdivost buddhistické filozofie a vzájemnou souvislost s ostatními vírami. Takto to jde.

Proto vím, že jsme všichni vesměs zkažení a je jen na každém z nás, jak se k tomuto postaví. Jinak cestovat ve vesmíru jde, protože možné je úplně všechno, na co pomyslíte. Je jenom otázkou, jestli Vás to naplňuje nebo nudí.

Když Vám například řeknu, že všichni jsme forma energie, asi si budete myslet, že jsem blázen, ale fyzik by mi dal za pravdu. Když Vám řeknu, že energií je úplně všechno, a že skutečná "reálná" hmota v podstatě neexistuje, tak si budete klepat na čelo.

Když Vám řeknu, že v centru galaxie je s největší pravděpodobností gigantická černá díra, tak se mi budete smát. Ale přitom to věděl již Baumann a před nedávnem se to objevilo v novinách jako nejnovější objev amerických vědců...

Když Vám řeknu, že se bytosti přerozují ze života do života, nikdo tomu neuvěří. A přitom o tomto mluvil již Platón a i Ježíš Kristus prohlásil "Neodejdete odtud, dokud i posledního haléře nenavrátíte."

Když Vám řeknu, abyste nehřešili, tak se ještě více upnete k materiálním požitkům a budete se snažit zapomenout.

Když Vám řeknu, že jste zapomněli, budete se posmívat.


16867

25.7.2003 11:41

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Musim shlednout nazvy asi 200 videopasek,ale driv pohlednete na tuto linku.
http://www.moonhoax.com/site/evidence
Zde najdete ,jak moznost koupit video o Appolo 11,tak i material o pochybnostech cele akce a rovnez zpravu ,ze telemetricke pasky ,jaksi zmizely a nejsou k mani,rovnez tam jsou fotografie a zaznamy lidi ,kteri meli ,co s timto projektem delat.

16871

25.7.2003 18:30

RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 16871

Pán Nohejl, tak uvažujem, či by sa niekde nenašla stránka, ktorá by dokazovala, že Austrália nikdy nebola objavená, pretože žiadna Austrália neexistuje.

16894

26.7.2003 4:14

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Kdyz budes kapitanem Ty ,tak je jasne ,ze doposavad jeste neexistujem .

16931

26.7.2003 4:37

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Tak,abychom dosli mejakeho konce ,aspon v jednom bode diskuse,jak jsem se zminil o pochybnostech slov reditele firmy Kodak,ze astronauti pouzivali normalniho filmu k fotografovani,coz se "skeptikum" zda nepravdepodobne,nebot na primem slunci po delsi dobe film se zacne spekat,mluvim ,opet o kondici ,tady v Australii.Zde jsem okopiroval mesicni teploty:
Moon's diameter 3,476 km
Surface temperature -170oC to +130oC
Distance from Earth 384,400 km
Period of orbit 27.3 days
Period of rotation 27.3 days
Takze bych se priklanel k tomu,ze nas pan reditel firmy Kodak chtel obalamutit a tento bod je jasny ,ze nemohli mit normalni film a jeho odborna vypoved zpochybnuje cele to "dobrodruzstvi" s Mesicem.
Doufam ,ze se nekdo ozve,kdo shledl film o nemoznosti pristani na Mesici ,tak ,jak nam Americane predlozili k videni.

16933

28.7.2003 22:39

Kodak director

Dan danielzyka (zavináč) seznam (tečka) cz 207.?.?.?

Reakce na 16933

"a jeho odborna vypoved zpochybnuje cele to "dobrodruzstvi" s Mesicem"

Spise zpochybnuje verohodnost vypovedi toho reditele. Proste si to vymyslel nebo zazmatkoval nebo se chtel vytahovat (reklama?). I kdyby reditel Kodaku rekl, ze kosmonauti meli zeleny boty, a nekdo jiny ze je meli fialovy, tak to neznamena, ze na tom Mesici nejaky boty nemeli.

17099

26.7.2003 8:09

Dnesni NASA je podvod!

albert 67.?.?.?

Puvodni NASA se nelze srovnat s dnesni NASA. Podobne jako dnesni americka vlada (NASA je jeji casti), je to banda politiku, lharu, podvodniku a mnozstvi z dnesnich NASA zamestnancu (civil servants) - naprosto technicky neschopnych jedincu. Daleko rafinovanejsi a prolhanejsi nez nejake politbyro sovetskych idiotu.
Svedcim, protoze jsem pro NASA, s cestnymi umysly, pracoval v manazersko-inzenyrske pozici na projektu "Ozonova dira". Gigantni podvod ...

Nemohu rici sam za sebe, ze pristani na Mesici bylo nahrane nekde ve state Nevada. Ale, na zaklade mnozstvi kontraversi (tuny jsou uverejneny, samozrejme v anglictine, na www), ci dnesnich do oci bijicich lzi americke vlady, a mych vlastnich zkusenosti s NASA darebaky zodpovednych za vyzkum "ozonove diry", je to vice nez mozne.

16938

26.7.2003 13:49

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Petr Rehak rehakp (zavináč) email (tečka) cz 160.?.?.?

Jenom me zarazi jedina vec.
Jak vetsina lidi zase houfne resi nepodstatny problem osidlovani jinych planet a pravdivost pristani na mesici.
Nikoho ani nenapadne poradne se zamyslet nad problemem nasi planety. A proc taky ze jo ? my si tu poradne nasvinime pokud mozno na ukor rozvojovych zemi a az to bude k nevydrzeni tak nasi peknou planetku zmuchlame hodime do kose a sup na jinou. Krasny to ukaz MODERNIHO zapadniho spolecenstvi. Vetsina zije snad v domeni ze planety jsou stejne jako papirove kapesniky na jedno pouziti. Chtel bych vedet co by na teto trend rekli nasi predci pred 200 lety. Ty by vas asi hnali takhle premyslet.

16955

27.7.2003 8:02

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Nase pece o Zem je prachbidna,precetl jsem si "Chartu Zeme" ,kde je take zapojen pan Gorbacev a rovnez jeden z Rockefeleru a kde se rika ,ze nemame valcit a mame dbat na cistotu,jenze ,cely ten cirkus je pro kocku,kdyz Amerika zamoruje radiaktivnimmi strelami ,vsude tam,kam prijdou osvobozovat a zaroven nadelovat rakovinu,tyhle reci vejmenu dobra se presne rozchazeji spraxi,kdyz ctete komunismus ,tak je to pohadka,raj na zemi,ale v praxi jsou to tabory gulagu,pokud lidstvo nevyresi sve "zemske problemy", tak bude pro vesmir lepsi,kdyz se lide nikam nedostanou ,aby to tam znecistili!!!!!

16986

5.8.2003 14:29

Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Zajímaly by mě ty studie o zmiňované v závěru článku. Asi nemám možnost přístupu k nim, ale rád bych si je někdy v budoucnu přečetl.

17484

11.8.2003 17:27

Diskuze je moderovana,

Jan Hanak jan (tečka) hanak (zavináč) osvitka (tečka) cz 80.?.?.?

tudiz je krajne nepravdepodobne, ze by muj prispevek prosel. Ale prece to zkusim - myslim si, ze autor je sileny paranoik v kombinaci s ultrakomunistou a nabozenskym fanatikem. A nejen autor tohoto clanku, kazdy, na ktery jsem klikl, nesl rukopis tehoz postizeni. Nadavat mi muzete na mail jan.hanak@osvitka.cz

17867

Příspěvků: 76

23.07. 02:32 stefan  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 05:37  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 07:29 Tomas Marny  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 23:45 stefan  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 05:02 Tomas Marny  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 06:15 zalozak  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 00:30 Jirka  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk
23.07. 07:08 Rado  Nieco na zlepsenie nalady
23.07. 08:27  Monetokracie
26.07. 16:00 K.M.  RE: Monetokracie
23.07. 08:45  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na M
24.07. 12:40 Graham Murt  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na M
23.07. 09:24 qwe  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 10:08 Karol Klusáček  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 11:47 Robert Nohejl  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 12:43 Graham Murt  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 21:33 Bolo Sinsaev  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk
24.07. 23:32 Graham Murt  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk
25.07. 10:05 Bolo Sinsaev  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk
25.07. 03:59 Mikin  RE: Prˇed cˇtyrˇiatrˇiceti lety vstoupil první cˇl
25.07. 11:55 Libor  RE: Prˇed cˇtyrˇiatrˇiceti lety vstoupil první cˇl
28.07. 09:27  RE: Prˇed cˇtyrˇiatrˇiceti lety vstoupil první cˇl
25.07. 17:50 Jiří Táborský  Poslyšte, Vy "polovzdělanej buldozéristo",
25.07. 18:36 Mikin  RE: Poslysˇte, Vy "polovzdeˇlanej buldozéristo",
26.07. 02:04 Jiří Táborský  Poslyšte Mikine,
26.07. 09:39 Jan Jansky  RE: Poslyšte Mikine,
27.07. 02:25 Jiří Táborský  Pane Janský,
25.07. 19:31 Dan  RE: Poslyšte, Vy "polovzdělanej buldozéristo",
26.07. 02:10 Jiří Táborský  Pane Dane,
26.07. 07:06 Mikin  RE: Pane Dane,
28.07. 22:19 Dan  RE: Pane Dane,
25.07. 20:58 Jan Jansky  RE: Poslyšte, Vy "polovzdělanej buldozéristo",
25.07. 21:40 Zdenek Matousek  RE: Poslyšte, Vy "polovzdělanej buldozéristo",
26.07. 01:47 Jiří Táborský  Pane Janský,
26.07. 02:00 zdenek  RE: Pane Janský,
26.07. 04:37 Zdenek Matousek  RE: Pane Janský,
26.07. 13:26 Petr Rehak  RE: Pane Janský,
28.07. 22:32 Dan  denni teplota
13.08. 03:05 Araon  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 15:55 Radek Zima  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
26.07. 13:36 Petr Rehak  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 19:38 Jan Jansky  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 08:33 Alan  Souhlas
23.07. 20:09  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 09:26 Michal  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
25.07. 10:54 Peter  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 20:10  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 22:47 František Hrobařík  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
23.07. 23:27 Jiří Táborský  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 00:22 Vladimír Stwora  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 01:25 Peter  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 20:26 Jiří Táborský  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 02:38 Robert Nohejl  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 09:56 Tom  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 20:57 Jiří Táborský  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
25.07. 01:38 Tom  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
25.07. 03:52 Jiří Táborský  Mno, linků na hejbací vobrázky bych Vám tady mohl
25.07. 02:23 jednorozec>  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk
24.07. 12:48 Graham Murt  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 09:28 Yosarian  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
24.07. 12:50 Graham Murt  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
25.07. 02:14 Zdenek Matousek  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
25.07. 02:59 Robert Nohejl  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
25.07. 03:19 Tom  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
25.07. 07:55 Luc Petr  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
25.07. 10:59 Awak  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
25.07. 11:41 Robert Nohejl  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
25.07. 18:30 Graham Murt  RE: Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
26.07. 04:14 Robert Nohejl  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
26.07. 04:37 Robert Nohejl  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
28.07. 22:39 Dan  Kodak director
26.07. 08:09 albert  Dnesni NASA je podvod!
26.07. 13:49 Petr Rehak  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
27.07. 08:02 Robert Nohejl  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
05.08. 14:29  Před čtyřiatřiceti lety vstoupil první člověk na Měsíc
11.08. 17:27 Jan Hanak  Diskuze je moderovana,

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

39

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 81 čtenářů částkou 11 672 korun, což je 39 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 1

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 1

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 1

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Měnové kurzy

USD
23,09 Kč
Euro
25,57 Kč
Libra
29,91 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
15,69 Kč
Švýcarský frank
23,32 Kč
100 japonských jenů
21,26 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,62 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,14 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 947,42 Kč
1 unce stříbra
393,48 Kč
Bitcoin
188 070,46 Kč

Poslední aktualizace: 19.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 226