Diskuze k článku

Jak se ekonomika propadá, narůstá válečná hrozba

Příspěvků 73

16.5.2015 16:11

Stratégia vývozu nekvalifikovanej práce do zahraničia a ponechania si ekonomických čerešničiek zlyhala!

lubosmat 95.?.?.?

Tento model si do určitej miery osvojili aj niektoré štáty EÚ, a „druhoradým“ alebo novým členom tohto združenia bol doknca násilne implantovaný model „Ty budeš delat to a Ty zas ono, a všichni dohromady uděláme moc!“, prevdaže bez už spomenutých ekonomických čerešničiek, o ktoré sa vládcovia EÚ /skôr poskokovia NATO/ štedro delia s USA.

Vazalské ekonomiky USA a EÚ sú navyše efaktívne vysávané so zbytkov obeživa nadnárodnými obchodnými reťazcami, ktoré nás masívne zásobujú „lacným“ tovarom z celého sveta a efektívne odpisujú domácich výrobcov spotrebného tovaru do otroctva, strát a postupnej nezamestnanosti.

Len na okraj napríklad Agrofert alebo Penta priamo vyrástli na ruinách bývalých podnikov zhraničného obchodu, tvária sa ako spasitelia, sú to však len supy dobre vykŕmené na komunistickej zdochline. Rozpad obchodných väzieb domácich producentov so zahraničím po roku 1989, na ktorom sa súčasní majitelia spomenutých spoločností v nemalej miere podieľali, položil základ vzniku podvyživenej ekonomiky, ktorá sa stala ľahku obeťou všakovakých ekonomických pokusov, ktoré nás dostali tam kde sa teraz nachádzame, všade samé skaldy, manufaktúry, na poliach GMO a paradajkami nás zásobuje „vyspelá“ západná Európa.

332963

16.5.2015 17:17

Světit Rusko

neregistrovaný 213.?.?.?

Hájek píše o fatimském proroctví. Je zcela jasné, jaké hodnoty Rusko v dnešní době zastupuje, tedy je to jediná naděje - prosím vyviňme úsilí a tlak na zodpovědné, aby se toto stalo včas skutečností.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Zjeven%C3%AD_Panny_Ma...

http://protiproud.parlamentnilisty.cz/duchovni-sve...

332965

16.5.2015 20:45

RE: Světit Rusko

Parmenidés z Eleje 90.?.?.?

Reakce na 332965

Doporučuji shlédnout níže uvedené video, současná hierarchie katolické církve není zrovna vstřícná k Rusku.


Vladimír Putin žádá o zasvěcení Ruska...
https://www.youtube.com/watch?v=kF-79izcIas

332970

16.5.2015 18:33

Erudovaný ekonom?

VojtaIL 84.?.?.?

Autor článku jako (údajně) zkušený ekonom doporučuje

> Daňové sazby by mohly být (v USA) nastaveny tak, aby kompenzovaly nižší náklady na výrobu v zahraničí.

Co to znamená? Prakticky je to totéž, jako kdyby se farmář rozhodl trestat nejlepší dojnice ze svého stáda za vysokou dojivost snížením krmné dávky. V delším horizontu musí takový farmář nutně podlehnout výkonnější konkurenci a zkrachovat.

Ochrana neproduktivních domácích výrobců před levnější zahraniční konkurencí je úplně stejná cesta do pekel. Díky daňovému ochranářství nic nenutí zpohodlnělé domácí výrobce ke zvyšování produktivity práce. Zatímco dodatečné zdanění motivuje zahraniční konkurenci ke hledání cest, jak toto zdanění svých produktů kompenzovat. A učinit je atraktivními i navzdory socialistické ochranářské politice státu. Těmi cestami jsou inovace a zvyšování produktivity. V určitém okamžiku proto přestane ochranářské zdanění levnějších dovozů fungovat. A nezbyde, než daně ještě zvýšit. Po několika takových krocích bude dosaženo jediného. Domácí (protežovaná) produkce se stane díky své zastaralosti a nekvalitě totálně neprodejnou. Úplně stejně, jako se postupně stala neprodejnou drtivá většina průmyslové produkce socialistických zemí v okamžiku, kdy se po pádu socialismu otevřel svobodný trh (viz AVIA, TESLA, LIAZ, JAWA, TATRA, AERO, ZETOR, ...).

Podobná doporučení jsou z kategorie EKONOMICKY NEGRAMOTNÝCH. Je mi líto.

332967

17.5.2015 0:08

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 332967

to je přeci naprostý nesmysl
spíš je to jakoby farmář bral od dojnic které nadojí víc mléka větší část nadojeného
navíc příklad pokulhává na obě nohy protože dojnice nežerou mléko

pokud budeme uvažovat že lidé jsou myslící bytosti obdařené svobodnou vůlí tak přeci snaha vydělávat mnoho peněz je přeci svobodná volba každého z nás přičemž víme do čeho jdeme takže stěžování si na vysoké daně je velmi pokrytecké nikdo nás k tomu nenutí

332981

21.5.2015 2:20

RE: Erudovaný ekonom?

rad 77.?.?.?

Reakce na 332981

druha cast [velký smích] Ty jsi dobrej blazen. Vysoky dane....to umi kazdej. ale co za to??? Ja ti reknu co- rozlezlejsi a rozlezlejsi statni sprava a nakonec budou buzerovat i toho nejposlednejsiho pohunka, aby si obhajili cinnost. A to se deje prave ted.
Ani vody. Bud komunismus anebo kapitalismus se vsim vsudy- stat uplny hovno a uredniku jak safranu anebo uzavrit hranice a nepodminenej prijem a k tomu kapitalůismus jak remen a prumernej otrockej statni urednik bude pro nuly co si neumi zavazat tkanicku. Dane jen tak a jedeme furt stejne, nevyresi nic.
Ted jsme diky takovym jako vy v situaci, kdy kluk s sikovnym napadem a bez pomoci rodicu a banky, nema sanci otevrit si svoji zivnost. Kde by vzal 500 000 nez mu to zacne vydelavat prachy na dane, pokladny, zbozi, zamestnance.....
Takze podnikat uz budou jenom synci podnikatelu (krom toho ze radsi budou dedit [smích]) Proste se ten start obycejnymu cloveku porad vzdaluje pokud chce podnikat- makat jak devka- a je to TEZSI A TEZSI. Uz ted je to na hovno a co za dalsich 15 let. 1 republika ve srovnani bude jak prochazka ruzovym sadem a to se mi prababicka neco navykladala. Proste blizime se k stavu: Nenarodil ses? Bez sance. A upozornuju, ze kazdej nemuze delat webovy stranky a jiny legrace. Nekdo ma na vic, ale je to drahy.

333228

17.5.2015 0:22

RE: Erudovaný ekonom?

hc 90.?.?.?

Reakce na 332967

Co to tu zase melete? Současnost jen dokazuje, že ten váš zbožňovaný kapitálismus je založen na vykořisťování, protože důvodem deindustrializace např. USA je sociální dumping. Neoliberální politruci jako vy ani nechápou, že lidé tu nejsou kvůli ekonomice, ale ekonomika je tu kvůli lidem. Dějiny vám to časem velmi tvrdě vysvětlí.

332984

17.5.2015 18:10

RE: Erudovaný ekonom?

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 332984

Sice máte pravdu, ale vaše tvrzení nechápou ani ti vámi zmiňovaní "lidé".

333040

17.5.2015 19:42

RE: Erudovaný ekonom?

dub 89.?.?.?

Reakce na 332984

snaha se cení, ale v případě tohoto vzatého "odborníka" je to snaha marná...

on ani nikdy neslyšel o embargu, jackson-vanick apod.
ale furt vám tady bude blábolit něco o jakémsi "svobodném" trhu a kapitálismu bez omezení, přičemž není schopen vidět ani tak základní fakt, že první, co se v kapitalismu děje, je po vzniku monopolu omezování úplně všeho, aby tento monopol zůstal zachován.

a skrytější věci, jako že základ tvoří finance a na emisi peněz existuje monopol, který ze své podstaty diktuje podmínky všem odvětvím systému a všem činnostem, protože jeho produkty jsou ze zákona nuceni používat všichni, tak to už je zcela mimo jeho říši představivosti a srozumitelnosti, což nám zce předvedl již tolikrát...

ale oceňui vaši trpělivost[smích]

333045

18.5.2015 8:10

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 332984

>Současnost jen dokazuje, že ten váš zbožňovaný kapitálismus je založen na vykořisťování, protože důvodem deindustrializace např. USA je sociální dumping. Neoliberální politruci jako vy ani nechápou, že lidé tu nejsou kvůli ekonomice, ale ekonomika je tu kvůli lidem.
Mohu o sobe prohlasit, ze jsem levicak. I kdyz je to proti principum, ktere si uvedomuji:
Zamysleme se nad malinkatou zaostalou vesnickou. Ziji v ni krome ostatnich vesnicanu dva mladi muzi s rodici i prarodici. Prace vsech se soustredi jen na vlastni obzivu. A tu najednou jeden z tech mladych muzu dostane napad neco vyrabet a pusti se o vecerech do prace. Po nejake dobe se to po vesnici roznese. A zacne byt o ty vyrobky zajem a prodava je. Tak ten muz i jeho rodina ma urcite prilepseni. Rozkrikne se to i po sousednich vesnicich a on uz nestaci vyrabet sam. Najme si souseda, poskytne do te doby bezradnemu cloveku něco si přivydelat, a vymeri mu mzdu.

Zaklad kapitalismu. Nikdo nemuze nic namitnout.

Jenomze najaty soused po nejake dobe prestane byt spokojen se mzdou a pozaduje vic na zaklade domnenky, ze jeho zamestnavatel ho vykoristuje.
Pak vznikne ve vesnici napad, ze by mohl pomahat starym lidem, kdyz ma tolik penez.

A kapitalista je postaven pred socialni problemy. Opravnene anebo neopravnene? Cili doposud jsem pravicak.

A pak ten kapitalista mnozi dalsi formy zisku, mezi nimiz jsou herny a automaty v nich. Jenomze to se uz lidem nelibi, protoze muzi tam nesmyslne utraceji, a proto vlada rozhodne herny zrusit. A majitel vymysli uskok: Necha predelat napisy nad dvermi - uz to nejsou Herny, uz to jsou Kulturni kluby. (Vychazim z dnesnich TV Zprav z regionu - stalo se.)
Toto uz neni kapitalismus, to je lumparna pod rouskou kapitalismu.

S timto nesouhlasim. Stava se ze me levicak.

Takze kapitalismus by mel mit jasna pravidla. Jenomze ty mohou byt nebo spise musi byt na ukor svobodneho podnikani.

A tak jaky system je zdravy, unosny?

333079

18.5.2015 9:00

RE: Erudovaný ekonom?

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 333079

Omlouvám se za puzení s vámi polemizovat, ale kapitalismus jako vlastnictví výrobních prostředků - ve vašem příkladu výrobní nástroje mladého muže - je v tom nevinně.
Představte si, že nekoupíte nabízené zboží či službu. Těžké, že ? Je to o chtíči zvířete zvaného člověk, a o pýše jako matce všech dalších zkažeností.
Ano v tzv. neregulovaném lidském světě se množina lidí velmi rychle rozvrství podle přirozeného statistického rozložení (3 sudičky v kolébce). Ať vezmete jakýkoliv parametr měření, najdete pro něj normální statistiku. Takže těch nadaných jsou pouhá 3%.
Zbytek je průměr a podprůměr = 97%.
Těžko chtít po 97% , aby nekupovali nabízený šmejd (zboží a služby) , když se více či méně radostně podílejí na jeho výrobě/produkci/vzniku pod vedením těch 3% a v jejich prospěch.
Zmiňujete kulturní kluby aka herny- a co alkohol, cigarety, drogy, čokoláda, zahrádkaření, rybaření, myslivost a další alegorické vozy ?
Kolik příslušníků průměru a podprůměru se bude zabývat tvorbou regulací všeho, aby se civilizace stala průměrnou a podprůměrnou. Neboť výsledek konání průměrných a podprůměrných je zase jen průměr či podprůměr, tedy zmetek. Z těch 3% vymýšlet regulaci nebude totiž nikdo.
App. socialismus měl jasná pravidla ? Ano dvě : držet hubu a krok a pochlebovat podprůměru s rudou knížkou. To byl učebnicový příklad statistiky podprůměru, ovšem i tam byly ty 3% , jenže těch 97% na ně nevidělo a tak to nedráždilo jejich zvířecí chtíče tak moc, jako se to děje dnes.
Kladete obtížné otázky o míře omezení jedněch druhými, o poměru nesvobody ku svobodě, ale podle mne tak věc zcela nestojí.
Pokud zakážete některé obory absolutně např. zákaz her o peníze, nemusíte regulovat míru sázek a výher. Když zakážete PET láhve , nemusíte regulovat jejich používání, sběr a recyklaci.
Všimněte si prosím, kdo parazituje na nezákazech , které jsou provázeny následnými zběsilými a proměnlivými regulacemi. Odtud vítr fouká.

333085

17.5.2015 0:25

RE: Erudovaný ekonom?

Kosk 93.?.?.?

Reakce na 332967

>Podobná doporučení jsou z kategorie EKONOMICKY NEGRAMOTNÝCH.
>Je mi líto.

Ale zde nepočítáte s problémem, který nastane, když ve státě zlikvidujete podobným způsobem tak velkou část výroby (čehokoliv prodatelného do zahraničí se ziskem), že už nedokážete pokrýt potřeby státu a nezbytných služeb výběrem daní (moc nezaměstnaných, starých, firmy které produkují něco co lze prodat v zahraničí neexistují nebo se daní v daňových rájích, služby nepřinášejí ekonomice zisky.... a přitom tam máte obyvatele.

Pak Vám zkrachují základní nezbytné služby státu jako je obrana, bezpečnsot, zdravotnictví a sociální služby a i samotná státní správa. To také není moc ekonomicky gramotné.

Jediná možnost je pak vyvolat velkou válku, získat poptávku po Vašich zbylých výrobních kapacitách v likvidovaných zemích (jinde je zničíte) a případně zredukujete vlastní obyvatelstvo zapojením do té války. Musí se ale odehrávat jinde než jsou Vaše aktiva. Klidně i u Vás, když jste se včas přestěhoval.

Má tohle řešení, pokud zahrneme obvyklé lidské vlastnosti (chamtivost, hloupost, stádní chování etc...? Já nevím. Někdo jiný ano?

332985

17.5.2015 0:46

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 332967

"Úplně stejně, jako se postupně stala neprodejnou drtivá většina průmyslové produkce socialistických zemí v okamžiku, kdy se po pádu socialismu otevřel svobodný trh (viz AVIA, TESLA, LIAZ, JAWA, TATRA, AERO, ZETOR, ...). "
...,ale pokud vím, tak se vyváželo i na západ a tesla vyráběla dobré "magiče" na svou dobu...jako vývoz do NSR. Zemědělské družstva vyvážela taktéž do NSR. Stavěli jsme rafinérky v Lýbii na klíč a když je chtěl na konci devadesátých let Kadáfí opravit opět na klíč od nás, tak už nebyl kdo by to dělal a uměl...to samé vagónka studénka, tu zničili v devadesátém američané a firma Thrall, prostě ji totálně zbankrotoval, když potom po roce 2002 přišla velká zakázka z Ruska na dlouhodobou výrobu cisternových vozů, tak už bohužel nebyla. Tatrovku tunelovali donedávna američané (velvyslanec USA Cabaniss) s indy,prostě si vyváželi za levno tatrovky do indie, dnes to má čech a vydělává to. JÁ DĚKUJI A OBDIVUJI VŠECHNY OBYVATELE ČSSR, KTEŘÍ BYLI SCHOPNI I PŘES EKONOMICKÉ EMBARGO ZÁPADU POSTAVIT ZA SVÉ JADERNÉ EL, TEXTILKY, JZD, ELKTRIFIKOVAT, POSTAVIT VÝROBNÍ CELKY NA KLÍČ (NHKG, Chemopetrol, Synthesie,OKD, ČKD, Karosa, Zetor,atd...) A TO VŠECHNO BEZ DLUHU! Poldi Kladno vyrábělo nerez ocel,dnes v cizím kapitálu. Nerez ocel velmi konkurovala Japonskému dovozu nerez oceli do Evropy, kam jsme taky vyváželi. Japonci a kauza IPB Nomura...vzpomínáte? V arbitráži (kterou zprostředkoval Bakala v Paříži) dostali tučné odstupné...a...a ještě předtím Nomura spekulovala na pokles IPB..., či-li vydělala opět a moc věděla co chystá. Celuloska Paskov, dnes v majetku rakouské firmy, podle jednoho pracovníka měla obrat 1 mld po vyvlastnění cca 200 mil. Utlumil výrobu, část převedl do Rakouska, dnes nevím......díky tomu jsme měli devize. Proto taky nemohli českoslovenští občané do zahraničí, protože naše měna byla nesměnitelná v zahraničí, bojkotovaná a bylo na nás embargo, většina devizí se používala na nákup patentů, a nových technologií. Ano nebyli jsme špička a v mnohém jsme zaostávali díky embargu, ale na to, že nás bylo jen 15 mil. (oproti cca 100 mil. Japonsku),jsme toho měli a byli schopni pokrýt a vyrobit nejen to základní, ale i něco vyvážet NA ZÁPAD!, tak to smekám klobouk dolů před všemi občany ČSSR. Znova říkám, že problém nás tady je v tom, že nás po revoluci stb-áci + veksláci s tichou podporou GRU (Klaus atd.) rozprodali za hubičku, podrazili nohy, a ještě si dovolují všechno házet 25 let na komunisty, kteří byli pouze politickou stranou...ekonomiku řídili dobře prověření stbáci, kteří nemuseli být "ve straně". Na to se zapomíná.

332987

17.5.2015 7:26

RE: Erudovaný ekonom?

Freddy 84.?.?.?

Reakce na 332987

Je jasné, že šlo o zničení Slovanů a tedy sebrat jím průmysl a zemědělství a udělat z nich závislé a blbce, Slovanům stačí přeci je chlast a tabák, ne. Prostě průmysl je taky TVOŘIVOST a tedy SAMOSTATNOST a to prostě Anglosasové a vyvolení loutkovodiči USA na Slovanech nechtějí. Slované jsou podle Anglosasů primitivové jako z Afriky, tak jedinně je jen kolonizovat a ovládat. Proto to vše v Československu tak dopadlo. A proto se Čechy a Sovensko nyní dobře ovládají.Ožrala Havel jak se chovat v po amricku nám to demonstroval. Pravda a láska vítězí.
Stejně tak to mělo doadnout z Ruskem díky ožralovi Jelcinovi. Havel a Jelcin si měli podat ruce.

332995

26.5.2015 7:26

Kdyby to nebyla tragedie...

favela 113.?.?.?

Reakce na 332995

...tak se komunisti v Cesku umlatej smichy...Klidne muzou rikat .." my sme tu svini zavirali do vezeni a vy jste si ho zvolili za presidenta ..!!!

333554

17.5.2015 10:12

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 332987

Takřka se vším lze souhlasit, ale pár věcí je přece jen jinak. Ono to není zvnějšku viditelné, ale existovala vnitřní neefektivita založená na letité nekompetenci mnohých vedoucích kádrů pro danou, či pro požadovanou činnost. Nekompetenci jak v oblasti řízení, tak v odbornosti k oboru. Jejich mnohdy jedinou "kvalifikací" byla "rudá knížka", nebo aleternativně i sounáležitost s jistou minoritní etnicitou souvěrců, kdy se tolerovalo dokonce i "vyhostění" z prostředí "vedoucí síly společnosti" při normalizačních čistkách. To se samozřejmě přenášelo až do těch výkonných složek a to v nízkých nárocích na jejich produkci. No a koordinovanost těch produkcí v celostátním, nebo i mezinárodním prostoru, ta byla přímo "ve psí" šířením strachu z informačních technologií, což bylo nakonec tím pravým důvodem k zaostávání za světem.

A právě tyto disproporce byly také hybnou silou davů při plyšákové "revoluci", vkládajících do ní naději na jejich nápravu. Holt zase ty davy skočily na lep, nebo správněji na vidinu špeku v podobě blahobytu Západu, nemaje vlastní zkušenost z toho, jaká bída a utrpení jsou za tím leskem vitrín skryty... nyní již to většina z nich ví.

P.S. Nemůžu s smířit s již metastázemi rakoviny, ničícími srozumitelnost zdejší "úřední řeči", kdy něco zcela nežádoucího je uváděno slovem díky, namísto správným termínem vlivem, nebo kvůli a podobně. Napsat: Ano nebyli jsme špička a v mnohém jsme zaostávali díky embargu..., to je podle mého pojetí Češtiny naprostá zvrhlost. A ony jsou příklady ještě otřesnější. Ten Ústav jazykozpytný, či jak se ta instituce nazývá, ten, právě tolerováním degradace toho co má střežit jako oko v hlavě, je nutné považovat za agenta cizích, této zemi nepřátelských služeb. Uzákonit i prznění "úřední řeči" ve veřejném prostoru coby trestný čin, by proto mělo být v zákonu o cizích agentech, jímž se mnohé země brání proti rozkladnému působení "pátých kolon", z naléhavé nutnosti uzákoněno bez zbytečného odkadu.

333008

17.5.2015 22:14

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 333008

"díky"...řekl bych, že toto slovo vyjadřuje spíše naši servilní povahu "se hrbit" a děkovat svým zotročovatelům..."čím srdce přetéká, tím ústa mluví". Tady vidíte jak je to zažrané v podvědomí..., tak tedy díky. Od teď už né "díky", ale "vlivem", to je logičtější.

333053

18.5.2015 12:18

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 333053

Tak vítejte na palubě. Už jsme až dva a:

Když nás půjdou miliony,
všichni proti větru,
každý ujde ten svůj metr,
dáme metr k metru.
Kde je síla zpátečníků,
kde je síla větru?
Proti proudu postoupíme
o sta kilometrů.
[vyplazený jazyk]

333106

17.5.2015 3:07

RE: Erudovaný ekonom? VS Ekonomicky negramotný!

lubosmat 95.?.?.?

Reakce na 332967

Kde bolo tam bolo, boli dvaja gazdovia a tretí „podnikateľ“.

Gazdovia mali všetko, čo potrebovali k životu. Podnikateľ ponúkol obidvom gazdom nové výkonnejšie kone, obaja síce mali vedľa svojich overených ťahúňov už odchované, ale zatiaľ do záprahu prislabé žriebätá. Obidvom gazdom podnikateľ prihral myšlienku zvýšenia konkurencieschopnosti získaním nového výkonnejšieho koňa, dokonca na kúpu nového výkonnejšieho koňa nemuseli mať ani žiadne peniaze v hotovosti, nového výkonnejšieho koňa si kúpia za výhodný úver od podnikateľovej súkromnej banky.

Jeden z gazdov podľahol reklame výkonnosti , vyššej produktivity práce a ponuke expandovať na zahraničné trhy, súhlasil a nového výkonnejšieho koňa si na úver obstaral. Okamžite tento gazda ušetril tretinu nákladov na zamestnancov, keďže sa znížil čas na obrobenie pôdy a nepotrebných paholkov prepustil, mal síce zvýšené náklady na nových psov, ktoré strážili jeho utešene sa rozvíjajúci „business“ pred prepustenými paholkami, ktorí sa stále ponevierali okolo farmy a navyše musel zriadiť vývarovňu pre chudobných, keďže mu to nariadila nejaká “nezávislá mimovládna“ organizácia.

Podnikateľ zriadil u obidvoch gazdov s ich súhlasom na zelenej lúke novučičké obchody, určil výkupné ceny produktov, ktoré boli pre nich nižšie ako ekonomicky únosné, keďže sa v týchto obchodoch objavila aj produkcia iných gazdov a za výrazne nižšie ceny .

Gazda, ktorý ešte nevyužil ponuku podnikateľa na nového výkonnejšieho koňa začal mať čoskoro problémy s konkurencieschopnosťou svojej produkcie a rozhodol sa nasledovať príklad prvého. Prvý gazda musel zatiaľ predať polovicu polí, aby mu podnikateľova banka neskonfiškovala nového výkonnejšieho koňa, keďže nestačil splácať „výhodný“ úver.

Ako táto rozprávka končí ? Gazdovia už nie sú gazdovia, ale paholci, preháňajú sa od svitu do mrku po od podnikateľovej banky prenajatých poliach na nových a výkonných koňoch patriacich podnikateľovi, v podnikateľových obchodoch si kupujú produkciu, ktorú nevyrobili, keďže ich vlastná produkcia sa hodí nanajvýš tak na výrobu biologického paliva.

332991

17.5.2015 9:49

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 332967

Obmedzenie zahraničného lacného dovozu sa môže nastaviť rozumne a nemusí sa jednať o kompletný zákaz!!! Môžu sa povoliť nejaké menej významné odvetvia, kde je rýchly vývoj, s tým, že strategické sa ochránia, aby bol aj nejaký stimul a konkurencia z vonku, ale aby to zase nezruinovalo celú domácu ekonomiku a hospodárstvo ako u nás po "revolúcii" (a krajina sa tak nestala kolóniou), bez ktorej nemôže žiaden národ existovať a nieto byť ešte k tomu aj sebestačným a suverénnym!!! Inak definuj mi ty ekonomicko-pavedný "odborník" (skôr teoretik), čo to je produktivita práce, zvyšovať produktivitu, zdravá produktivita a načo vlastne je tá produktivita!!! No povedz!!! Ešte mi vysvetli, ako je možné neustále zvyšovať produktivitu práce v rámci štátnych hraníc a vytvárať tak nadbytok, ktorý nie je potrebný pre národ a hlavne v uzavretej biosfére Zeme s obmedzenými nerastnými surovinami, aby nedošlo k zničeniu všetkého živého na Zemi, vrátane prírody!!! No jedine vojnami, za prítomnosti sociálnych nepokojov a likvidovaním nepotrebnej biomasy, tak, ako sa to deje v kapitalizme!!! Proste sa niečo musí plánovane a permanentne rozbombardovať a vyzabíjať (lebo bohatí a mocní sa nechcú deliť), aby sa mohlo zase začať budovať odznova a nakopla sa tak ekonomika!!! To chceš aj pre svoje deti???!!! K čomu je vlastne potrebné, aby jedna krajina vyrábala pre druhú, alebo nebodaj pre celý svet???!!! Načo je to dobré???!!! Jedine pre kapitalistu a jeho neustále väčší zisk a jeho parazitickú existenciu!!! Alebo je to dobré snáď kvôli údajnému "nevyhnutnému pokroku a konkurencii"???!!! Pokrok dokedy a kam???!!! Ten dnešný údajný "nevyhnutný pokrok a konkurencia" je skôr mýtom než skutočnosťou a skôr sa jedná o všeobecnú dekadenciu spoločnosti a človeka a "konkurenciu" v nemorálnom ojebávaní!!! Fakt je ten, že všeobecná kvalita statkov sa neustále znižuje, aby sa udržoval umelý dopyt a nenastala sociálna humanitárna katastrofa!!! Amerika je inak dosť veľká krajina s dostatočným počtom ľudí na to, aby si tí dokázali sami medzi sebou dostatočne konkurovať a inovatívne myslieť, a nepotrebujú na to nejaké stimuly od zahraničných výrobcov, ktorí ťažia iba z toho, že dokážu viac zdierať otrokov a domorodcov!!! Každý národ sa má v prvom rade starať sám o seba a snažiť sa naplniť čo najviac svojich demografických a základných životných potrieb podľa svojich možností a schopností!!! Iba tak môže byť nezávislým a suverénnym!!! Ako do určitej miery ČS pred "revolúciou"!!!

333004

17.5.2015 11:34

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 333004

Máš pravdu, ale... na rozdíl od snad všeho ostatního tvorstva na této planetě, má člověk říji po celý boží rok. A to i v podmínkách, kde by se vlastně vůbec vyskytovat neměl, jak jsou jsou pro něj nepříznivé. Nejspíš je to pozůstatek toho jeho "uplácání z bláta" poplatném podmínkám Ráje, s trvalým optimálním prostředím k jeho existenci, tedy od bezpečí a tepla, po dýchání, pití a jídlo. V podmínkách Země je pro lidskou existenci ale nutné mít jisté množství populace k dělbě práce, ale je v tom skryto nebezpečí přelidnění z té celoroční říje, které nyní již doznalo podoby katastrofy. Dosud vedené konvenční války a přírodní působení, to jak vidno na snížení natality lidstva nemá pražádný vliv. Atomová válka zase hrozí zánikem života vůbec a tak má lidstvo před sebou přetěžké dilema jakztohoven, když ta extrémní natalita nad mortalitou je jen částí problémů, které před lidmi stojí.

333014

17.5.2015 21:04

RE: Erudovaný ekonom?

tatko 85.?.?.?

Reakce na 333014

Dobrý večer!
Nemá to síce žiadny priamy súvis s článkom,ale nemôžem nereagovať na Váš príspevok o "preľudnení".Pri takejto príležitosti zvyknem uviesť jedno tvrdenie.
Stále čakám,že mi ho niekto vyvráti,ale ešte som sa nedočkal..Tak to skúsim aj na Vás a na Váš názor o "preludnení". Teda:
Ak by ľudstvo vytvorilo dav ,zmestilo by sa na územie bežného okresu, u Vás napr. okr.Břeclav,alebo na Slovensku okr.Galanta! Tak. A teraz mi ešte niečo povedzte o preludnení,prosím..

333049

17.5.2015 22:35

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 333049

Na Sahaře, uprostřed Pacifiku a i na pólech, nebo v brazilské džungli, či v sibiřské tundře a i v bažinách na pomezí Běloruska a Ukrajiny, je zalidnění prakticky nulové. V okresním měřítku Galanty by tam zase všichni museli stát v pozoru jako sardinky. U nás na venkově by to bylo tak akorát, kdyby ten venkov nemusel živit města. V mnoha světových metropolích si už ale lidé na mnoha místech nemohou ani vzájemně vyhnout, natož aby si dokázali vyprodukovat vodu a potravu.

Takže když se odečtou ta nehostinná místa lesů, vod a strání, tak pro slušnou existenci zajišťující bezpečí, teplo, vodu a potravu, no a navíc ještě místa pro volnočasové aktivity ve dny sváteční, tak pak toho prostoru má pro sebe lidská populace skutečně poskrovnu. Proto se také lidstvo stahuje do megacenter s mnohapatrovou úrovní, aby zůstalo potřebné místo k naplnění toho božího údělu - "v potu své tváře...", má-li přitom být ještě i "k JEHO obrazu", pokud platí toto přání Stvůrce i po tom vyhnání z Ráje.[vyplazený jazyk]

Jakkoliv lze o potřebném prostoru k existenci jednotlivce polemizovat, jedno je nezpochybnitelné. Současný trend růstu populace je důsledkem nějakých příčin a nemůže trvat věčně. Je proto nutné odstranit ty příčiny, neboť důsledky lze napravovat již jen metodami pro ty "dvoumoudré holé opice" nepřijatelnými. [pláč]

333054

17.5.2015 10:56

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 332967

" Úplně stejně, jako se postupně stala neprodejnou drtivá většina průmyslové produkce socialistických zemí v okamžiku, kdy se po pádu socialismu otevřel svobodný trh (viz AVIA, TESLA, LIAZ, JAWA, TATRA, AERO, ZETOR, ...). "

Ona se nestala neprodejnou - nýbrž kradejnou realizovanou prostřednictvím Velké privatizace - celý svět měl o tyto produkty zájem.

Zapomněl jste na naši keramiku, křišťál - a co Tamara - celý svět měl o ně zájem.

Proč platit, když lze v rámci Ministerstva pro správu majetku a jeho privatizaci za účasti amerických poradců krást a loupit.

Asi Vás to baví, jste mistrem provokace [velký smích]

333012

17.5.2015 14:25

RE: Erudovaný ekonom?

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 333012

Děkuji všem za reakce, dámy a pánové. Nemohu reagovat na každého z Vás. Tedy obecně.

DRTIVÁ VĚTŠINA REGULACÍ A BYROKRATICKÝCH ZÁSAHŮ STÁTŮ DO SOCIÁLNÍCH A EKONOMICKÝCH PROCESŮ SE NAKONEC VŽDY PROJEVÍ JAKO KATASTROFA. Příklady? Pozitivní diskriminace nepřizpůsobivých (téměř všude na světě). Dotace fotovoltaické energetiky (obecně jakékoliv dotace a přerozdělování). Veškeré státní či unijní kvóty, příkazy, regulace a zákazy. Nikdy nekončící neúspěšný boj s obchodem s drogami, s extremismem, s terorizmem, ...

V mém příkladu komerčního neúspěchu socialistické produkce (Avie, ..., Zetoru) šlo přece o totéž. Za socialismu nebyly podniky (jejich vedení) motivovány zájmem trhů o své produkty, ale plněním byrokraticky stanovených plánů. A proto se po pádu socialismu ukázala nahá pravda. Většina socialistických produktů (Tamara je mimořádným dílem malé skupinky nadšenců a bylo jí vyrobeno celých 23 [chechtot] kusů) se ukázala na vyspělých trzích naprosto neprodejnými. Čest výjimkám.

Proto opakovaně tvrdím. SOUHRNNÁ INTELIGENCE ÚČASTNÍKŮ TRHU O NĚKOLIK ŘÁDŮ PŘEVYŠUJE INTELIGENCI SEBEGENIÁLNĚJŠÍHO REGULÁTORA. Jinými slovy. Vše, co vymyslí regulátor se nakonec ukáže škodlivějším, než svobodné působení tržních sil. A kdo tomuto tvrzení nevěří, nechť mě přesvědčí jediným konkrétním příkladem. Příkladem, kdy se byrokratické zásahy do svobodného trhu ukázaly jako účelné, účinné a úspěšné. Samozřejmě krom zločinnosti. Jsem velmi zvědav. [smích]

333026

17.5.2015 15:04

RE: Erudovaný ekonom? Tenhle asi korunovaný!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 333026

Tak neregulovaný byznis je něco jiného než zločin vykuků vydrbávájích s okolím? [naštvaný]

333030

17.5.2015 16:02

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 333026

"Tato zpráva se v českých médiích objevila před 17 lety. Pamatujete na Tamaru a vlastně… i na samotnou Teslu?

Rodinné stříbro v krizi

Tesla Pardubice byla jednou z firem, které byly označovány za rodinné stříbro. Přesto byla prodána do soukromých rukou. V květnu 1995 ji v rámci privatizace koupila firma HTT Praha za 155 milionů korun. To už Tesla zaměstnávala 2 700 lidí, o polovinu méně než bylo v předchozích letech obvyklé. Zároveň čelila ztrátě trhů a ani další výhledy neměla zrovna růžové.

Pohled na samotnou privatizaci je velmi zajímavý. Účetní hodnota majetku Tesly dosahovala téměř 800 milionů korun, Fond národního majetku (FNM) i proto očekával prodejní cenu kolem 620 milionů korun. Několik podmínek zahrnovalo i zachování „efektivní míry zaměstnanosti“. Dvě školky dostalo město a prodeje částí firmy nebyly doporučeny. To vše lze vyčíst z privatizačního projektu.

„Podnik je v kritické ekonomické situace, proto nelze privatizovat prostřednictvím kuponové metody, jak se původně navrhovalo. Proto doporučujeme privatizaci navrženou vedením podniku, tedy přímý prodej společnosti HTT s.r.o. Praha,“ uvádí se v posudku FNM. Ministerstvo průmyslu a obchodu jen připsalo, že „zahraniční partner – firma Thomson, ve IV. čtvrtletí ustoupila od záměru kapitálově vstoupit do celého podniku a svůj zájem omezila jen na radiolokační techniku.“

Rozkrádačka formou přímého prodeje - nepřipuštěn žádný konkurenční projekt - kdy jste ani starou židli v rámci privatizace nedostal bez veřejné soutěže na budoucího nabyvatele.

Na Avii, Zetor atd. platí totéž.

REGULACE BRÁNILA MANIFESTACI MEGA ZLODĚJNY
[oči v sloup]

333036

17.5.2015 16:44

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 333026

>Vše, co vymyslí regulátor se nakonec ukáže škodlivějším, než svobodné působení tržních sil.

To je ovšem pustá teorie. V praxi žádná "neviditelná ruka trhu" neexistuje, protože jsou tržní vztahy zcela pod vlivem vlivových nadnárodních korporací, sloužících nejrůznějším cílům a ne běžné potřebné spotřebě. Pokud by tomu tak nebylo, neexistovaly by zbrojní mafie, protože nikdo z běžných komerčních spotřebitelů jejich produkci nepotřebuje a přece ta má lví podíl na trhu. K čemu by byl v domácnosti "neviditelný nadzvukový bombardér"? Nebo dron s šestihlavňovým rotačním kanónem? Nebo proč by se musely do spotřebičů instalovat "kurvítka" a kam to nejde, tak omezovat životnost produktů konstrukčně?

Civilizace stojí před úkolem začít používat to mezi ušima k tomu, aby na této planetě, na níž je lidstvo jen z jeho nouze trpěným hostem, aby si vytvořila spravedlivé existenční podmínky pro všechny, kdo se na nich chtějí a mohou podílet podle stanovených pravidel. Když se to přenese i do výchovy následných generací, nebude ani problém případných parazitů, tyjících z úsilí ostatních. Prostě se musí naplnit to "pomni člověče, že v potu své tváře..."...

Takže vy teoretici ekonomie jste zajatci svého bludu a tím i parazité, jelikož žádná věda s charakterem ekonomie v chaosu trhu neexistuje.

333038

17.5.2015 18:08

RE: Erudovaný ekonom? VS Ekonomicky negramotný!

lubosmat 95.?.?.?

Reakce na 333038

Objavila sa tu otázka čo to vlastne je efektivita – alebo produktivita práce.

Na to je celkom dobrý starý socialistický vtip: Anička jeden kopáč vykope jamu za jednu hodinu. Za koľko vykopú tú istú jamu dvaja kopáči? Pýta sa v škole učiteľka. Anička logicky odpovedá: Dvaja kopáči vykopú jamu za pol hodiny. Správne, hovorí pani učiteľka, a za koľko vykopú jamu štyria kopáči? Pýta sa učiteľka pre zmenu Janíčka. No štyria kopáči vykopú jamu za dve hodiny! No a na tento výsledok si ako prišiel? Janíčko odpovedá: No prvú hodinu hrajú traja kopáči karty a jeden zostávajúci dáva pozor, keby sa náhodou objavil majster. Druhú hodinu sa dvaja kopáči striedajú na kopaní tej jamy, keďže sa naraz do tej jamy nevojdú, tretí stále stráži príchod toho majstra a štvrtý zháňa niečo na svačinu v neďalekom bufete.

To bola socialistická produktivita práce, kde bol problém havne v kontrolných mechanizmoch, ktoré zlyhávali na nedostatočnom hodnotení práce manžérov.

V kapitalizme všemocný trh, za bližšie nedefinovaných podmienok došiel k inému paradoxu. Keďže ručná práca je jednou z najrizikovejšich činností, najskôr je potrebné kopáčov dve hodiny školiť o rizikách, potom sa hodinu čaká na zodpovedného vedúceho, ktorý odovzdá kopáčom pracovisko, medzitým sa už priblížil čas obeda a kopanie sa odloží na poobedie, po obede príde skontrolovať kopáčom bezpečnostný technik výstroj a prípadné požitie alkoholických nápojov, čo im opäť predĺži čas potrebný na vykopanie jamy. Konečne je zhruba po šiestich hodinách jama vykopaná, bez ohľadu na počet kopáčov.

Ešte stále nemáme odpoveď na to, čo to vlastne efektivita - produktivita práce je. Mala by to byť nejaká efektívne vynaložená suma prostriedkov materiálnych a ľudských na jednotku produkcie, ktorá je realizovaná na trhu so ziskom.

Paradoxom je, že o tom či jama bude vykopaná, alebo nie nerozhoduje zámer, ale či to bude efektívne a teda bude vytvorený zisk.

Každá produkcia je svojím spôsobom lotéria a preto sa snažia producenti presadiť určitú mieru istoty do realizácie produktu zvýhodňovaním svojej produkcie cez priame, alebo nepriame subvencie, takto ovládnuť trh, a efektivitu dosiahnuť neskôr.

Objavuje sa takto obrovské množstvo prostriedkov, spôsobov a metód, ktoré deformujú trhy, niekomu spôsobujú straty, a niekomu generujú zisky, tento chaos nie je nakoniec ani produktívny a ani efektívny.

V priamej rade honby za ziskami: 4. Jednoduchá produkcia tovarov a služieb, 3. Obchod s narkotikami a prostitúcia, 2. Poskytovanie finančných služieb a bankovníctvo, je číslo 1. Vojensko priemyselný komplex, obchod so zbraňami a vedenie vojen.

333039

18.5.2015 9:18

RE: Erudovaný ekonom? VS Ekonomicky negramotný!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 333039

k poslednému odstavcu - dá sa to napísať aj inak
4) obchod s reálnymi komoditami
3) obchod s "rozkošou" a pôžitkami, zväčša nelegálnymi
2) obchod s existenčnou neistotou
1) obchod so strachom

333088

17.5.2015 19:57

RE: Erudovaný ekonom?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 333026

Vámi papouškované mantře (nic jiného to není) o nadřazenosti tržních sil státní regulaci mohou věřit jen beznadějně naivní. Bohužel je jich ještě hodně, zejména mezi mladými, nezkušenými a nemyslícími. Určitě ji ale donekonečna opakují ti, kteří po plyšáku bez skrupulí rozkradli a cizím společnostem a firmám prakticky předali vše, co se dalo.Asi ne bez osobního prospěchu. Když uvádíte jako příklad ty špatné a "neprodejné" Tatrovky,před velkým listopadovým podvodem se jich vyrábělo téměř deset tisíc a byl o ně v Rusku, Číně a v dalších zemích obrovský zájem, protože fungovaly i v tamějších drsných podmínkách.

333046

18.5.2015 8:20

RE: Erudovaný ekonom?

Cico Ciciak 109.?.?.?

Reakce na 333026

Ty dogmatický trhovnícky truľo!!! Sú zásahy, ktoré sa skôr dajú nazvať populistické opatrenia idiotov a potom premyslené, konzervatívne a osvedčené ZÁSAHY ako správne nastavené dane, clo, dotácie, protimonopolné opatrenia, zákony, ústava... Si uvedom, že trh je len jeden zo stimulujúcich faktorov rozvoja spoločnosti a vôbec nie ten najdôležitejší!!! Najdôležitejšia je vždy koncepčná otázka, to znamená, čo spoločnosť chce, aké ciele sleduje a kam sa chce do budúcna uberať!!! Jeden z najdôležitejších cieľov je prežitie spoločnosti ako celku a zabezpečenie jej životných a demografických potrieb a na dosiahnutie tohto cieľa nie je trh nevyhnutne potrebný!!! Treba si uvedomiť, že ľudstvo žije podstatnú časť svoje existencie v rôznych tlupách, kmeňoch alebo rodových zriadeniach a to bez trhovníckych mechanizmov, respektíve neuvedených do extrému!!! Ako pozitívne príklady riadenej ekonomiky a hospodárstva v moderných dejinách si treba zobrať napríklad politiku Stalina - socializmus, čínsky model štátneho kapitalizmu (kde je kapitalizmus ešte drsnejší než na západe), alebo Japonsko a jeho zmiešaný systém!!! Zmiešaný systém v podstate vždy fungoval v každej kapitalistickej krajine odjakživa, či už v menšej alebo väčšej miere!!! Ako negatívne príklady a dopady ranného kapitalizmu na spoločnosť a svet kvôli nedostatočnému reguľovaniu trhu treba spomenúť napríklad divoký proces vzniku korporácií, monopolov a kartelov na západe a ich obrovskú moc a dopady na celý svet!!! Konkrétne príklady ani nemá zmysel menovať!!! Je ich plná celá história!!! WW2 ti stačí???!!!

333081

18.5.2015 15:15

RE: Erudovaný ekonom?

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 333081

> neregulovaný byznis je něco jiného než zločin?

Obchod postupně nahradil v lidských vztazích násilí, pane Šlaku. V dobách, kdy vzájemná směna mezi lidmi ještě nefungovala, dal se majetek jiného člověka získat jen násilím. Končícím buď újmou na zdraví či vraždou. A to je opravdový zločin.

> Proto doporučujeme privatizaci ... uvádí se v posudku FNM.

Moc děkuji za názorné dokreslení mých slov, pane Ne. Privatizace státního majetku po roce 1989 je dokonalým příkladem nekompetence státních byrokratů. Kteří namísto klasického prodeje majetku tržním způsobem dokázali jeho větší část totálně prošustrovat. Privatizace v ČR je jeden z nejlepších příkladů škodlivosti státních zásahů do ekonomiky. Děkuji Vám.

> žádná věda s charakterem ekonomie v chaosu trhu neexistuje

Představte si, pane Svědomí, že ti "hlupáčci" ze Švédské královské akademie věd to dodnes nevědí!?! A už 45 let udělují za ekonomii Nobelovu cenu. Je na čase, abyste je ponaučil. [mrknutí jedním okem]

> Efektivita
je jednou ze základních ekonomických kategorií, pane Lubosmate. Vážím si lidí, kteří se nad ekonomickými zákonitostmi dokážou zamyslet. Děkuji za Vaše doplnění.

> o nadřazenosti tržních sil státní regulaci
nemůže být pochyb, pane 217. Proč? Protože si jako na potvoru nikdo nedokážete vzpomenout na jediný státní zásah do reálné ekonomiky, který kdy skončil úspěchem.

> Najdôležitejšia je vždy koncepčná otázka, to znamená, čo spoločnosť chce, aké ciele sleduje a kam sa chce do budúcna uberať!!!

A o tom všem rozhodne kdo, pane Ciciaku? Velký geniální regulátor? Dovolte, abych se této Vaší naivitě pousmál. NEEXISTUJE jednotný názor na to, co je CELOSPOLEČENSKÝ PROSPĚCH. Důkaz? Zkuste nalézt ve zdejších diskuzích jednotný názor na to, čeho si přeje dosáhnout většina tzv. "zvědavců". Nenajdete NIC. Všichni Vám budou stále dokola omílat jen to, CO NECHTĚJÍ. [chechtot]

333115

18.5.2015 16:51

RE: Erudovaný ekonom?

Vopice 95.?.?.?

Reakce na 333026

>SOUHRNNÁ INTELIGENCE ÚČASTNÍKŮ TRHU O NĚKOLIK ŘÁDŮ PŘEVYŠUJE INTELIGENCI SEBEGENIÁLNĚJŠÍHO REGULÁTORA.

Ano, převyšuje a proto se největší rabování a likvidace životního prostředí odehrává hlavně ve třetím světě, kde ti "inteligentni" můžou dělat co chtějí.

Jen idioti a úplní vypatlanci si myslí, že bez regulace, tedy zákonů k ochraně životního prostředí, se životní prostředí ochrání samo, protože "inteligenti" mají na udržitelnosti zájem.

Jen úplní retardové a imbecilové nevidí rozdíl mezi průmyslovým městem v Německu a například Ostravou. Nebo třeba spotřeba vody v USA a v Evropě, kde deregulace v USA způsobila kompletní likvidaci podzemních zdrojů v některých oblastech.

A copak byste dělal s tímto, pane Vojto?

Vložený obrázek

To jen úžasný herbicid Roundap tak nějak malilinko přispívá k autismu a pokud se nepřestane používat, tak v roce 2020 bude polovina dětí v USA autisty.

Ale chápu, že to vás netrápí, oni to ti "inteligenti" nějak vyřeší, však si řeknou, že už nahrabali dost, regulace není potřeba, že? Minimálně pro blbce určitě ne.

333119

19.5.2015 10:13

RE: Erudovaný ekonom?

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 333119

Moc pěkný příklad, pane Vopice. Děkuji za něj. Z grafu je patrné, že byl vypracován cca před pěti lety. Kde zůstal ten Váš geniální regulátor? Proč dodnes nezasáhl?

333150

19.5.2015 14:33

RE: Erudovaný ekonom?

Vopice 188.?.?.?

Reakce na 333150

Myslel jsem, že při vaší inteligenci to snadno pochopíte, pane Vojto. Víte proč nezasáhl? Protože v USA mnoho "inteligentů" zastává stejný názor jako vy, tedy že regulovat" volný trh" je rouhání a že "volný trh" se řídí sám. Ale i my se v regulované Evropě můžeme těšit na podobná svinstva, hned jakmile bude podepsána TTIP a jakmile nějaké město odmítne postavit třeba spalovnu odpadu uprostřed města, tak "volný trh" zafunguje a město zaplatí miliardovou pokutu za to, že se odvážilo stát v cestě něčemu tak úžasnému, jako je "volný trh".

333161

18.5.2015 14:54

Socializmus vs Kapitalizmus - ktory z nich je perspektivny

Rafael 45.?.?.?

Reakce na 332967

Pozeras sa na vec z nespravneho pohladu. Priemysel sa za socializmu rozvijal pomalsie ako na zapade, ale kto povedal, ze je to zle? Priemysel na zapade je pohanany mamonom, fabrika je uspesna ked "zarobit" vlastnikovi novy majetok, zatialco v socializme staci aby si fabrika zarobila na svoje vydavky, mzdy a novy vyvoj. Socializmus je udrzatelny, pretoze premiestnuje bohatstvo rovnomerne medzi ludmi a nevytvara socialne trenie. Kapitalizmus zo svojej podstaty hromadi bohatstvo v malej skupine ludi co pocas generacii vedie k socialnym treniam. Keby socializmus bol uplne izolovany, t.j. ludia by nemali moznost kupovat veci zo zapadu a pozerat holywood filmy, vecsina by bola spokojna. Kapitalizmus potrebuje periody, krizy a vojny aby sa socialne nezhody vratili naspet do (docasne) normalnych kolaji, zatialco dobre nastaveny socializmus dokaze fungovat bez vojny a kriz donekonecna.

Marxov a Leninov socializmus, diktatura proletariatu, veduca uloha komunistov - to su len chybne implementacie. Neda sa napisat prirucka ako vytvorit skutocny socializmus, treba k tomu prist vyvojom. Priroda je v zasade socialisticka, vsetky zvierata tej istej rasy su viac menej rovne, aj ked su silnejsi a slabsi, vodcovia v zvieracej risi niesu povysovani na bohov a nebyvaju v prepychu zatialco ostatni v chudobe. Ak svorka ma, maju vsetci, ak nema, hladuje aj vodca. - Tot socializmus.

333114

18.5.2015 21:59

RE: Socializmus vs Kapitalizmus - ktory z nich je perspektivny

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 333114

Děkuji, krásně napsáno..
Jen bych doplnil - kapitalismus je boj kdo z koho, kdežto socialismus byl založený na spolupráci.
A zejména soukromé vlastnictví PŘÍRODNÍCH ZDROJŮ - ropa, uhlí, voda, lomy atd. je šílenost - to kapitalista nevytvořil, jen si přivlatnil.. To se vymyká normálnímu myšlení!!
Ještě chvíli takto a bude se platit i za vzduch.!!
Otazkou je - PROČ TO???
Vypadá to, že cílem zavedení kapitalismu bylo, aby lidstvo KLESALO ke dnu (do bahna) a ne aby se harmonicky ROZVÍJELO k nebi.. Prostě záměr temných sil si lidstvo podrobit pro své účely....
Mějte se.. [cool]

333130

18.5.2015 23:08

RE: Socializmus vs Kapitalizmus - ktory z nich je perspektivny

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 333114

Veľmi dobre vystihnuté. Toto by tiež potrebovali vedieť naivní Ukrajinci a tiež naši príliš ešte zelení zelenáči, čo pre nich svet gombička, a stačí to vyriešiť cez "námestie" raz a nastálo.

VijtaIL dokáže-š dobre formulovať myšlienky. Ibaže ešte stále veríš mantrám, ktoré ak si hocikto po pár desiatkach rokoch všimol nefungujú tak, akoby bolo povedané.

VojtaIL hovoríš o regulácii, že ju netreba. Nuž tak ťa verejne vyzývam, čo o nej vieš v základoch? Vieš o tom, že už len v človeku existuje hromada regulačných slučiek nastavených veľmi prísne, inak by sa človek rozpadol?

Vieš o tom, že podobných regulačných slučiek existuje v prírode hromada, a narušením každej vznikajú problémy? Čo sa stane, ak začneme čerpať niekde viac, než je zdravé ? Narušíme stabilitu, reguláciu. Komu prospievajú do vlnobitia zvlnené finančné vlny? Iba tým, čo o nich majú podrobné info a nie ľuďom, ktorí sú nútení na nich existovať, ale nemajú šancu ich sledovať. To je tiež účel, prečo boli vytvorené. Komu sú užitočné víchrice a kalamity?

Si asi neštudoval techniku a o teórii regulácie nevieš dokopy nič. Sú tam fantastické teórie na všetky možné regulácie, vrátane ekonomiky. Ty naraz perpetomobilne vyhlásiš, že nie sú treba. To je v prvom rade tvoja neznalosť v tejto oblasti, a o tom, že tvoja lokálne uvažujúca ekonomika je vytrhnutá zo širších súvislostí.

Ako hovorí Rafael, kto určí optimálnu intenzitu behu sliepok za (zlatou) dážďovkou? Prečo majú utekať naraz všetky sliepky, keď v podstate nemusí ani jedna, a môže s rovnakou energiou hospodáriť neskôr efektívnejšie?
Predsa čo nestihneme my, môžu potomkovia. Ibaže tu sa niekto príliš rozbehol a vytvára hystériu, psychózu, paniku, alebo nevie kedy dosť, aby ho iný nepredbehol. Má strach z toho, že tu nebude večne. No nebude.
Slobodný trh je škodlivá fikcia, treba lepšie definovať podmienky pôsobenia tak, aby boli splniteľné, a nie sa potom spovedať buď štátu, alebo rôznym cechom a "kartelom". Regulácií tu máme hromadu, ale skôr tých nežiadúcich, z toho asi tá averzia k nim. Tie žiadúce skôr chýbajú.

333133

16.5.2015 21:19

Válka s Ruskem není možná!

Léčitel 37.?.?.?

Konvenční nebo jaderná se nedá s Ruskem vyhrát. A rozpoutat válku , abych utrpěl porážku , je také hloupost. Proto také už USA přišly ke křížku a jsou nuceni vyjednávat. O rozkradenou a zbankrotovanou Ukrajinu nemá nikdo a to jsem velmi zvědav, jak se s toho vláda na Ukrajině vylže. Asi dost těžko. Tak si počkáme, co "stratégové" v USA a EU vymyslí! [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

332972

16.5.2015 22:03

RE: Válka s Ruskem není možná!

FRANTA1 194.?.?.?

Reakce na 332972

no jedna moznost tady je, zblbnout Polaky aby vyheftovali UKRy kteri s nimi soused aby tahli na Donbas. Sice to Amikum valku nevyhraje, ale ponekud to oslabi Rusko, a pak si zase nejakeho blba treba v Georgii najdou a budou to zkouset zas.

Proste spousta malejc psiku okusujici tlapky medveda

332975

17.5.2015 10:53

RE: Válka s Ruskem není možná!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 332975

To je skutečně jenom možnost, protože Putin samozřejmě ví, když je to bývalý pracovník kontrarozvědky a následně i její šéf, že by to byl jen průzkum bojem pro následnou ofenzívu prvního úderu od NATO. Jak už naznačil u Krymu, neváhal tehdy zvednout k pohotovosti své složky jaderných sil. A to byla na pořadu dne jen hrozba ze strany NATO.

V případě opravdu ozbrojené akce NATO proti území RF to již nebude jen pohotovost, protože není nač čekat a první musí být neutralizován skutečný původce takové agrese a její zázemí. Evropská část NATO si je moc dobře vědoma toho, že není bájný Fénix, povstávající vždy znovu z popela a tak si setsakramentsky rozmyslí být těm Yankees po vůli.

333010

16.5.2015 21:56

ekonomika USA se propadá pravidelně až do zahájení války

r.m. 80.?.?.?

ovšem na území někoho jiného

332974

16.5.2015 22:12

Celá západní ekonomika je jedno velké letadlo.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Pamatují se co se nám nalhali po roce 1989, jak je naše ekonomika neprosperující. Jistě, měla své nedostatky, ale v podstatě fungovala. Chtělo to pár kosmetických úprav. Pod vedením sedmilháře Havla, jsme tomu věřili, že k tomu dojde. Ale namísto toho, jsme přijali jejich model v podstatě nefungující ekonomiky, která, žije z vykořisťování nejen vlastních obyvatel, ale i celých státu. Přisedli jsme do letadla, kde na pyramidě má vedoucí úlohu USA. Všichni ostatní, mají pouze podřadná a podřadnější místa. Ze všech bank, se ztrácejí miliardové zisky a nikdo "neví", kam se ztrácí. Co je horší, aby letadlo letělo, musí do něj přispívat stále noví členové a zdá se, že už není co přibírat a tak vzniká napětí, protože letadlo letět musí, stůj co stůj. A jsme na prahu další války. Buď letadlo spadne, nebo někdo další bude muset krmit letadlo dál. Neboli opět s někým vymrdat po americký. Američani ani k nám nechodí proto, aby nás krmili, ale především proto, aby vydělali.

332976

16.5.2015 22:57

RE: Celá západní ekonomika je jedno velké letadlo.

R 88.?.?.?

Reakce na 332976

jojo, zrzavý chlap s předkusem se na kanálu vysmíval masivní výstavbě jako králíkárnám, blbý volič si kolem dokola volil lidi, co se dodnes chlubí tím, že 80% podniků bylo za úkol nechat kleknout, další, co rozprodávali národní majetek rychlostí 3 podniky za hodinu, 200 leté výrobní recepty byly házeny do koše a všichni jsme jásali nad kecy jak řízek je pravicový, batoh levicový, balená voda levicová, hůl pravicová .... jen se podívejte na videa z let 90-95 na zfanatizované lidi léčbou šokem.

332979

17.5.2015 0:43

RE: Celá západní ekonomika je jedno velké letadlo.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 332976

V podstatě je tady zakopaný pes, že letadlo, jako ekonomický produkt nefunguje. Je to pouze prostředek na zisk, který nic neprodukuje, pouze vysaje peníze z reálné ekonomiky a zpátky nic nepřinese, jenom to co se prožere. Společnosti fungující na tomhle principu se dostali až na špičku amerického finančního systému. Kdoví, kolik jich tam je? A mám silný pocit, že na tom stojí i Americký sen, krást, kde se dá. Myslím, že donekonečna nejde okrádat ani otroka, natož své spojence jako ČSR a EU, například novou smlouvou TTIP.
A pak, "prosperující" volný trh, kapitalismus, neoliberalismus a co já vím jaký smus, nefunguje, furt padá do krize. Já vím, že funguje pouze orgasmus a ten je příjemný od těch ostatních smusů.

332986

16.5.2015 22:26

Další zvrácenost amerického ekonomického myšlení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Aby stoupli zisky, ze samozřejmě nutné snížit náklady. To dá rozum no a největší náklady představují mzdy. Proto se uvažuje do budoucna o plně automatizovaných továrnách s minimem zaměstnanců. To rozhodně ušetří náklady. Pak se za velkou louží opět vynořila teorie o přelidněnosti zeměkoule a představa horních 10.000 je, že by se zredukoval počet lidí na 1 miliardu. Pro obsluhu nejbohatších by to stačilo. A tady nastává opět ekonomický rozpor. Pokud lidí přijdou o práci, nebo budou vydělávat málo, opět nebudou mít za co nakupovat a zisky opět budou stagnovat. Nebo i když bude omezená populace s dobrými přijmi, opět toho zboží nenakoupí moc, ale jen co potřebuje. Leda, že by se to zboží dodávalo mimozemšťanům, kteří už navázali diplomatické styky s JUSA.

332978

17.5.2015 21:35

RE: Další zvrácenost amerického ekonomického myšlení

Nemzet 89.?.?.?

Reakce na 332978

Na ekonomice celkem není nic zvláštního. Když pracuješ, můžeš mít, když máš, tak můžeš chtít. Když nemáš, tak nemůžeš nic chtít a musíš se postavit na začátek a pracovat. Bohužel, demokracie takové principy ignoruje a říká, že život je loterie a můžeš mít co chceš a kolik chceš, když to vyhraješ bez práce. Ale v realitě to takhle není. Vyhrává pouze jeden ze zeměkoule, za 100 let, jako Rockefeller, Rothschild a pár dalších. A ostatní tupouní z řad demokracie si myslí, že toho dosáhnou taky a tak šíří demagogii o svobodě a demokracii, podnikání, rovných příležitostech a jiných nesmyslech, ale toho skvělého postavení už nedosáhnou. Ti nahoře si to už hlídají a zaplatili si Havly, Topolánky, Nečasy, Kalousky, Schwarzenbergy a další, kteří za ně udělají špinavou práci a ti zaplatí dalším, až tady dole, kde se čtou tyhle příspěvky. A já žasnu, jak někdo může s holou prdeli, podporovat tuhle zlodějskou, kliku, která tady furt dokola omílá něco o demokracii, jako svého prostředku pro ovládání chudých bezvýznamných, ale početných lidí. A ti co nic nemají, je ještě volí, protože si myslí, že se budou mít tak dobře jako ti nahoře. Ale nebudou. Za chvíli nebudou mít co do huby a vyženou je na frontu, ale oni tam nebudou. Volové, vzbuďte se.

333051

16.5.2015 23:00

Tisíce lidí na staromáku kvůli hokeji

R 88.?.?.?

Ale jakmile by měli na přijít kvůli své budoucnosti, tak ani noha. Ideální ovce pro jakýkoliv režim.

332980

18.5.2015 13:38

RE: Tisíce lidí na staromáku kvůli hokeji

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 332980

[chechtot] ( pravda je tam někde venku ... ) [cool]

333110

29.5.2015 1:41

Presne Tak

coinageboy 76.?.?.?

Reakce na 332980

Idioti potrebuji chleb a hry...

Mne uz to zacina dochazet ze ja se naseru za to co se odehrava, ale vetsine lidi je to fuk....
Mozna ze bych se mel zacit vic venovat svym konickum: Prachy - vydelat, Sex, Drugs, and Rock+Roll....
Zivot je kratkej, uzijme si dne - "Carpe Diem!"

333698

17.5.2015 5:33

Clo a ne daně na ně :-)

DLebeda 84.?.?.?

Toto není první článek, jehož autor vidí spásu ve zdanění výroby produkované v zahraničí. Dle mého názoru ale poněkud kulhá proveditelnost takové politiky. Jak správně poznamenává překladatel - to, že přijde finančák do centrály společnosti a řekne "Ty jsi zlá korporace, outsourcuješ výrobu do zahraničí a sem jen dovážíš hotové výrobky, tak my ti za to napaříme takovou a makovou vyšší daň" nic neřeší, protože společnost sbalí kufry (sídlo) a přestěhuje se o neoliberálně řízený stát vedle a v rámci zóny volného obchodu s tím už nic neuděláte... Přitom účinné opatření existuje staletí (ne-li déle) a jmenuje se clo. Chceš prodávat na našem trhu? Buď to tu vyrob (a dej tak našim lidem práci a odveď z ní daně), nebo zaplať vstupní poplatek náš trh (clo) na každý kus zboží co tu chceš prodat. Je jedno kde má firma sídlo, řeší se přímo konkrétní zboží které prochází hranicemi (celními zónami) a nazdar. Celní politika se samozřejmě dá nastavovat bilaterálně, stát od státu jinak a vyrovávat tak "mzdový dumping" výroby ve státech, kde se vyrábí "za zrnko rýže". Neříkám tím, že zóny volného obchodu za všech okolností nemají svůj smysl. Mají. Ale jen v rámci oblastí s podobnou životní úrovní (podobnými náklady na mzdy), nikoliv však v případech, kde se mzdové náklady liší řádově natolik (Evropa, USA vs. Indie, Čína), že už se pak konkurenceschopnost nedá dohnat žádným, ještě rozumným, zvýšením produktivity práce. Naopak v prostorech s podobnou životní úrovní (náklady na mzdy) jako např. v rámci evropy nebo mezi USA a EU (ale samozřejmě ne formou TTIP) vidím zóny volného obchodu jako přínos, protože vytvářejí konkurenční prostředí které tlačí na inovace a posouvá vývoj dopředu.

332993

17.5.2015 6:46

Nějaký Valerij Pjakin...

Sibolet 90.?.?.?

Lehce utrousil,USA PADNE...a Česko se sloučí se Slovenskem..Jinak U MĚ DOBRÝ http://leva-net.webnode.cz/products/rozkol-v-globa... a takový ukrutný DENÍČEK https://www.youtube.com/watch?v=3Hky-4UJHyQ

332994

17.5.2015 11:53

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Mentol 178.?.?.?

Reakce na 332994

Pokiaľ si ten človek vážne myslí, že sa Slovensko spojí s Českom, tak si zjavne neuvedomuje politickú realitu.

333015

17.5.2015 12:56

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 333015

ten člověk je evidentně jen další konspirační exhibicionista
netřeba ho brát vážně plácá hovadiny [mrknutí jedním okem]

333019

17.5.2015 15:06

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 333019

Tak proč věnuješ tolik času sledováním těch jeho teorií? Jak jinak bys mohl něco takového tvrdit?

Nebo spíš nemaje jak ho z toho konspirování usvědčit, opět alespoň demagogicky plivneš jedovatou slinu. Tedy ti povím, jestli byl ten had v Ráji jedovatý, tak při pohledu na tebe musí mít mindrák a jestli je zde někdo exhibicionista, ne však v konspiraci nýbrž v demagogii, tak se podívej do špíglu. Bude to sice jen virtuální a zrcadlový obraz, ale jinak od tebe k nerozeznání jako jednovaječné dvojče. Ale dávej si přitom pozor na jakýkoliv komentář. Ne všichni jsou vůči svému jedu imunní. [chechtot]
A co Šapitó? Furt je ještě štědrý? Jestli je, tak neváhej ty jeho vstupenky do Ráje měnit za drahé kovy a šutry. Možná i za perly, ale hlavně za něco co je k přežití, jinak si je budeš moci zanedlouho nacpat do strožoku a do kanafasu, protože husí peří si za ně nepořídíš. [vyplazený jazyk]

333031

17.5.2015 19:03

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 333031

já přeci nic neskladuju
skladuje to internet to je mocný čaroděj a snese vše
mně stačilo přečíst tři souvětí a bylo mi jasné že autor toho textu nemá všech 5 pohromadě [mrknutí jedním okem]

333041

17.5.2015 19:42

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 333041

Takže skladujete… Typické freudovské přeřeknutí.

333044

17.5.2015 22:59

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 333041

>mně stačilo přečíst tři souvětí a bylo mi jasné že autor toho textu nemá všech 5 pohromadě.

Tak to seš na tom líp nežli sám náš Stvůrce, až bude třídit ty dobré a zlé skutky. A to prý je vševědoucí. Měl bys mu dát školení získané na té usambassy, jak na to vytřídění použít moderní metody vynalezené Yankees. Třeba ti pak za ty demagogické hříšné skutky zmírní trest z pekla na očistec.

333056

17.5.2015 23:14

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 333041

>já přeci nic neskladuju

K té citaci ještě dovětek. O tom tvém:
>mně stačilo přečíst tři souvětí a bylo mi jasné že autor toho textu nemá všech 5 pohromadě
co ti stačí k hodnocení, to hovoří za vše. Nešlo přece o žádné skladování, ale o sledování... trapas co? No ale vůči těm ostatním jenž zde předvádíš je to prkotina.

333058

17.5.2015 23:47

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 333058

to je otázka konzistence pana pjakina
pokud i ve zbytku díla jsou takové nesmysly jako v těch zmíněných 3 souvětích tak stačí přečíst daný vzorek
pokud to tak není znamená to že tvrzení pana pjakina nejsou obsahově konzistentní a to znamená o důvod víc proč si myslet že nemá všech 5 pohromadě [mrknutí jedním okem]

333061

18.5.2015 18:14

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 333061

Ano,já pro jistotu přečetl pozorně všechny vaše příspěvky, a konstatuji, že jste nevyvrátil a nepochopil, vůbec nic z toho, co analýzuje Pjakin. Ničemu nerozumíte. Vaše blekotání mi připadá jako štěkot domácího ratlíka na tygra. No nic,pokračujte,je to zábavné.

333121

19.5.2015 10:13

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 333121

a proč bych měl ty bláboly vyvracet?
beztak věřící nelze přesvědčit tak proč se namáhat? [cool]

333149

21.5.2015 2:29

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

rad 77.?.?.?

Reakce na 333058

Jezis chlapi... pjakin je taky jenom clovek a muze mit svoje mouchy. Neni jedinej kecalista, kterej by se zavdecil vsem. Proste on svet vnima jinak, nez my tu v Evrope. Celkove dobry, ale to neznamena, ze nema pravo rict i totalni hovadinu. Hned neni potreba tipnout to co dela celkove, ze. (pisu jak Havel[smích] Takovej clovek, myslitel se nenarodil. Je fakt, ze ten nas prdelakov uz tu je tak dlouho, ze my vysereme a vyjebeme po cesku s kazdym a slovaci se to od nas uz taky naucili, takze my jsme vecni. My se spojime, rozpojime, ale predevsim abychom se nezaspinili. Co nam zbyva, ja nemam doma ani spuntovku [chechtot]

333229

17.5.2015 15:18

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 333015

Politickou realitou je, že oba státy jsou co do svých vztahů na tom stejně, jako byly ve federaci, kdy to Československo nyní zastupují orgány EU. Ovšem oba se tím rozvodem oslabily mezinárodně, jako ti Svatoplukovi fagani a teď hledají jakousi pochybnou útěchu v jakési neformální visegrádské cenové čtyřce. Je načase, aby se z těch svých magořin poučili.

333032

17.5.2015 22:53

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

FRANTA1 194.?.?.?

Reakce na 333015

No hele bratre Slovaku, politicka realita se meni a Slovenska realita se zmeni az Madari si zacnou narokovat Zitny ostrov kde zije asi pul melounu gombosu.

Pak se ukaze, jak jsou vam Cesti "huncuti" dobri.

a abys zbytecne neprskal, tak prohlasuji, ze Slovaky mam rad, ty realito.

333055

18.5.2015 7:34

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 333055

Presne tak!!! ČS je treba opäť spojiť, vystúpiť z eu a nato a vybudovať životaschopnú armádu ako nárazník voči poľsku, maďarsku, utečencom, nato...!!! Jak budú do budúcna dochádzať zdroje (hlavne pitná voda), tak ju bude treba!!! ČS si dokáže vyrobiť takmer všetko (už to raz dokázalo) a za prebytok bude nakupovať suroviny a to, čo ešte nedokážame vyrobiť!!!

333074

18.5.2015 7:36

RE: Nějaký Valerij Pjakin...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 333015

A koho zaujíma politická realita???!!! Politika má byť len odrazom priania spoločnosti!!! Treba to už konečne tým pro-západným kolaborantom vysvetliť!!!

333076

17.5.2015 10:59

Celosvětově se ekonomika nepropadá a válečná hrozba je věčná

Nikdo (original) 212.?.?.?

Jsou to jen takové šachy, kdy se válčí o zdroje a kvůli tomu se vypouští mlha na zakrytí tohoto prostého faktu. Boj o moc se neobejde bez obětí, na oběti pěšců je lidstvo zvyklé a teprve, když se obětuje věž (zde USA), tak se chvíli mudruje proč. Většinou se to zahladí ideologickými nesmysly, které plodí a šíří vydržované tlupy pseudointelektuálů. Loutkovodiči vědí, že dějiny je třeba neustále zamlžovat, případně fyzicky likvidovat těch několik myslících bytostí, které nemají dost pokřivený charakter na to, aby držely hubu a krok.

333013

17.5.2015 15:37

RE: Celosvětově se ekonomika nepropadá a válečná hrozba je věčná

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 333013

Jo to platilo do doby, než ty prostředky válek nabyly schopnost likvidace všeho živého v globálním měřítku a to v době, kdy už jde skutečně o lámání chleba, jinak řečeno o ještě zbývající zdroje. Možná to ale z nějakého jiného důvodu platilo již i před mnoha tisíci let, když nám tu po té předchozí a technicky mnohem vyspělejší civilizaci zůstaly jen ty nepochopitelné artefakty v Gíze, před nimiž dnes musí všichni jen v němém úžasu smeknout. Jsou pro nás Memento mori! a tak nezbývá než se z nich poučit.

333034

17.5.2015 20:41

Válka - falešná naděje západních světovládců před bankrotem Západu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Nesplatitelně zadlužený Západ blahobytně žil a stále ještě žije na účet zbytku světa. Nyní se jeho takzvané elity snaží zachránit tím, že vyprovokují velkou válku s Ruskem a Čínou až do padnutí posledního evropského otroka, a to opět za zájmy a zisky prohnaných chazarských a západních intrikánů.Ty hrůzy v celém světě jsou především jejich dílo.Vládnou pomocí jen strachem krytých peněz a úroků z nich,pomocí médií, zkorumpovaných politiků, lží, intrik a vojenských agresí. Jejich hlavní heslo bylo a stále ještě je Rozděl a panuj. Dvakrát to těm zrůdám vyšlo, doufám, že potřetí k tomu nedojde.Už jen proto, že tentokrát by to byl i jejich konec. Naprosto definitivní a zcela zasloužený.A oni se mají hodně rádi.

333047

19.5.2015 0:15

Příčina úpadku je všude stejná

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Státy nemohou vytvářet peníze aby mohli budovat "zadarmo" podniky, byty a sociální zařízení. Musejí si půjčovat a musejí poslouchat na co kolik vydají. Samozřejmě více na import než vytváření soběstačnosti. Některé státy např. Irsko už to pochopilo, a žádá převedení tvorby peněz z komerčních bank do rukou státu. Pak je možné se velmi rychle oddlužit. Zadotovat tuzemské podnikání tak, že žádná konkurence zvenčí nebude schopna prorazit. A vše co stát do reálných projektů nainvestuje se mu velmi rychle vrátí. Takže je to jako pohádka s půjčenou 100 Kč... díky níž se odlužila celá rodina a pak se ta půjčená 100 Kč mohla klidně už zničit. Jenže stát když si půjčit 100 Kč na deset let musí vrátit 200 Kč a to je jádro veškerého problému. Donekonečna nelze zvyšovat zisk... jedná se jen o přesouvání bohatsví, někdo zkrachuje jiný levně koupí... ale v tomto systému bude muset zkrachovat nakonec jednou každý.

333137

19.5.2015 14:29

Vymyslieť vyvážený fungujúci systém pravidiel v ekonomike, je ako vytvoriť perpetuum mobile vo fyzike!

lubosmat 195.?.?.?

1) Cieľ je ideovo rovnaký : „Vyrobiť peniaze alebo energiu prakticky z ničoho!“.

2) Výsledok je prakticky totožný: „Vytvoria sa uzatvorené systémy, ktoré môžu po roztočení bez ďalšieho príjmu energie zdanlivo celkom samostatne fungovať!“.

3) Aj kameň úrazu majú rovnaký: “Po zaťažení alebo nevhodnom zásahu zvonka sa tieto systémy takmer okamžite zastavia!“.

Mojím zámerom je uvedomiť si pôvod požiadavky. V prvom prípade požadujú, aby ekonomický systém fungoval jeho jednotlivé a často zdanlivo nezávislé subsystémy, ktoré sa stratám do okolia snažia zabrániť. V druhom prípade požaduje aby perpetuum mobile fungovalo jeho tvorca, tento nie je jeho súčasťou, a primárne sa snaží zo systému energiu vyťažiť .

Prístup ekonómov k ekonomickým systémom je podobný, snažia sa z nich energiu vyťažiť aj za cenu ich degradácie a postupného zastavenia.

Základná ekonomická jednotka každého ekonomického systému je človek, ktorého motivácia netkvie primárne v tvorbe zisku, ale v uspokojovaní vlastných potrieb.

Výkonnosť ekonomiky je okamžitou hodnotou funkcie motivácie, ekonomických potenciálov a pozitívnych prepojení s reálnou ekonomikou /zjednodušene schopnosti vytvárať zisk, profit, efekt .../ všetkých ľudí v systéme. Výkonnostné limity ekonomiky sú viac závislé na okamžitom nastavení alebo štruktúre systému v danom okamžiku, než na množstve peňazí nahromadených v bankách, alebo prisúvaných do ekonomiky zvonka.

Ak je ekonomika riadená zvonka /náš prípad/ fungujú jej súčiastky ako v nejakom hlúpom perpetuum mobile, až do úplného zodratia, naproti tomu ekonomika riadená zvnútra relatívne autonómne, má šancu svoju štruktúru rozvinúť a tak zvýšiť svoju výkonnosť alebo skôr povedané energetickú hladinu na novú, vyššiu úroveň.

Ekonomika oproti perpetuum mobile bude mať vždy výhodu v tom, že jej súčiastky majú vnútorný energetický potenciál motivácie a tento je predpokladom fungovania akokoľvek nezmyselne nastaveného ekonomického systému.

333160

Příspěvků: 73

16.05. 16:11 lubosmat  Stratégia vývozu nekvalifikovanej práce do zahraničia a ponechania si ekonomických čerešničiek zlyhala!
16.05. 17:17 neregistrovaný  Světit Rusko
16.05. 20:45 Parmenidés z Eleje  RE: Světit Rusko
16.05. 18:33 VojtaIL  Erudovaný ekonom?
17.05. 00:08  RE: Erudovaný ekonom?
21.05. 02:20 rad  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 00:22 hc  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 18:10 výjimečné porušení omerty  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 19:42 dub  RE: Erudovaný ekonom?
18.05. 08:10  RE: Erudovaný ekonom?
18.05. 09:00 výjimečné porušení omerty  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 00:25 Kosk  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 00:46  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 07:26 Freddy  RE: Erudovaný ekonom?
26.05. 07:26 favela  Kdyby to nebyla tragedie...
17.05. 10:12  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 22:14  RE: Erudovaný ekonom?
18.05. 12:18  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 03:07 lubosmat  RE: Erudovaný ekonom? VS Ekonomicky negramotný!
17.05. 09:49  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 11:34  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 21:04 tatko  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 22:35  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 10:56  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 14:25 VojtaIL  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 15:04  RE: Erudovaný ekonom? Tenhle asi korunovaný!
17.05. 16:02  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 16:44  RE: Erudovaný ekonom?
17.05. 18:08 lubosmat  RE: Erudovaný ekonom? VS Ekonomicky negramotný!
18.05. 09:18  RE: Erudovaný ekonom? VS Ekonomicky negramotný!
17.05. 19:57  RE: Erudovaný ekonom?
18.05. 08:20 Cico Ciciak  RE: Erudovaný ekonom?
18.05. 15:15 VojtaIL  RE: Erudovaný ekonom?
18.05. 16:51 Vopice  RE: Erudovaný ekonom?
19.05. 10:13 VojtaIL  RE: Erudovaný ekonom?
19.05. 14:33 Vopice  RE: Erudovaný ekonom?
18.05. 14:54 Rafael  Socializmus vs Kapitalizmus - ktory z nich je perspektivny
18.05. 21:59  RE: Socializmus vs Kapitalizmus - ktory z nich je perspektivny
18.05. 23:08 ppppp  RE: Socializmus vs Kapitalizmus - ktory z nich je perspektivny
16.05. 21:19 Léčitel  Válka s Ruskem není možná!
16.05. 22:03 FRANTA1  RE: Válka s Ruskem není možná!
17.05. 10:53  RE: Válka s Ruskem není možná!
16.05. 21:56 r.m.  ekonomika USA se propadá pravidelně až do zahájení války
16.05. 22:12  Celá západní ekonomika je jedno velké letadlo.
16.05. 22:57 R  RE: Celá západní ekonomika je jedno velké letadlo.
17.05. 00:43  RE: Celá západní ekonomika je jedno velké letadlo.
16.05. 22:26  Další zvrácenost amerického ekonomického myšlení
17.05. 21:35 Nemzet  RE: Další zvrácenost amerického ekonomického myšlení
16.05. 23:00 R  Tisíce lidí na staromáku kvůli hokeji
18.05. 13:38 výjimečné porušení omerty  RE: Tisíce lidí na staromáku kvůli hokeji
29.05. 01:41 coinageboy  Presne Tak
17.05. 05:33 DLebeda  Clo a ne daně na ně :-)
17.05. 06:46 Sibolet  Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 11:53 Mentol  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 12:56  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 15:06  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 19:03  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 19:42 Andrew Siddur  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 22:59  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 23:14  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 23:47  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
18.05. 18:14  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
19.05. 10:13  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
21.05. 02:29 rad  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 15:18  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 22:53 FRANTA1  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
18.05. 07:34  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
18.05. 07:36  RE: Nějaký Valerij Pjakin...
17.05. 10:59 Nikdo (original)  Celosvětově se ekonomika nepropadá a válečná hrozba je věčná
17.05. 15:37  RE: Celosvětově se ekonomika nepropadá a válečná hrozba je věčná
17.05. 20:41  Válka - falešná naděje západních světovládců před bankrotem Západu
19.05. 00:15  Příčina úpadku je všude stejná
19.05. 14:29 lubosmat  Vymyslieť vyvážený fungujúci systém pravidiel v ekonomike, je ako vytvoriť perpetuum mobile vo fyzike!

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

25

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 52 čtenářů částkou 7 480 korun, což je 25 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 3

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Měnové kurzy

USD
23,25 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,86 Kč
Kanadský dolar
17,56 Kč
Australský dolar
15,88 Kč
Švýcarský frank
23,51 Kč
100 japonských jenů
21,37 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,16 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 007,22 Kč
1 unce stříbra
393,44 Kč
Bitcoin
203 406,79 Kč

Poslední aktualizace: 13.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 502