Diskuze k článku

Historie, kterou nás neučili

Příspěvků 58

5.5.2015 1:19

tak, tak, opakovat, klidne i tisíciletí

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 95.?.?.?

proste takový malý reparát, co si zaslouží treba tito adepti:
https://www.youtube.com/watch?v=Zkj8kqO1U_s&fe...

Jinak opravdu neznát historii je trochu jako rust bez korene.
Nejsem znalec dejepisu, ale je kolem videt, že bez nej težko získat náhled na procesy v budoucnosti.

332315

5.5.2015 6:27

RE: tak, tak, opakovat, klidne i tisíciletí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 332315

>neznát historii je trochu jako rust bez korene.
Kdy a kym je vykresleni historie verohodne? Presunme se do normalniho zivota kolem sebe: Vsichni jsme byli svedky ci ucastniky nejakeho vysetrovani a videli, jak se nahledy ruznych lidi na nejake deni lisily. Notabene na nekdejsi, davnejsi.

Treba Milos Jakes. Jak byl a je stale pojiman po padu opony - jako prostota, hlupacek, jehoz nazory vyvolavaji shovivavy usmev. Parlamentni listy ho pozadaly 1.5.2015 o rozhovor. Nemyslim si, ze by editor nejak jeho nazory vylepsoval, naopak by asi vyuzil moznosti ho nejak zesmesnit. Precteme si ten rozhovor a posudme, jestli ma v nahledu na dnesek dobry a hlavne fundovany nahled. Presto vsechno nahled na neho nebude zmenen. Pohled na davnejsi udalosti byva zkreslujici, at se jedna o pohled z jakekoliv strany.
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Lid...

332318

5.5.2015 6:46

David Irving

Erwin 91.?.?.?

napsal v úvodu své jedné knihy : "Historici jsou obdařeni schopností, která je upřena i bohům - měnit to, co se již stalo".
Mnoho historiků postupuje tak, že mají nějakou myšlenku či zadání od těch, kteří jej platí a následně hledají pro svou teorii důkazy v archivech apod. Pochopitelně to, co se jim do konstrukce nehodí, ignorují.

Takový historik nemusí nutně lhát, ale zamlčení určité události, která má vliv na to, jaký obrázek si pak člověk o této události udělá, je totéž, jakoby lhal přímo.
Žádná historie totiž objektivně neexistuje, existuje jen v našich myslích, stejně jako spousta dalších věcí. A mnohdy tak historie žije svým vlastním životem zcela jinak, než to doopravdy bylo.
Běžně pak určité bláboly opisuje jeden od druhého a takový pohled na historickou událost se stává neměnnou skutečností.

332320

5.5.2015 10:59

RE: David Irving

tartus 213.?.?.?

Reakce na 332320

velmi pekne povedane.

332337

5.5.2015 22:02

RE: David Irving

Korutan 80.?.?.?

Reakce na 332320

K tomu bych chtěl dodat jednu maličkost. Existují historické události, které byly a jsou zamlčovány v minulém i současném dějepisopravectví. Nebo jsou zkreslovány na obdobném principu v obou obdobích. Pravděpodobně je pouze náhodou, a mým subjektivním dojmem, že se jedná o děje, které jsou dosti podstatné a v jejichž pozadí stojí voldemordovská partička.

332376

8.5.2015 7:37

Poznamka k vyvoji dejin a dejepiscu..

favela 113.?.?.?

Reakce na 332376

Snad nejdrive je treba si uvedomit postaveni historika ve spolecnosti. Na Priklad vehlasny p. G a jeho dilo "Decline and Fall of Roman Imperium". P.G. byl parazit.Plno penez a tak si rekl vyrobim dilo a budu slavnej, mam sedet doma jen tak. Poridil si pomocniky a zaplatil,kteri,ze nej /muze bejt i spoluprace, pripoustim/,dilo dle jeho prani vytvorili /je spoustu prece kolem toho/..Na dilo se podepsal a protoze byl puvodu burzoasniho take dbal aby dejiny byly psane a interpretovane a prosazovane prave z tohoto a ne jineho uhlu a s mnozstvim dalsich burz. dejepiscu ,tito ovladli historii!! A protoze burzoasni kapitalismus delsi dobu ovladl svet,tak se dilo dockalo logicky velke popularity./i v skolach samozrejme/.Potom se objevili velmi slavni profesori /i unas/ latinici, kteri bezmyslenkovite omilali,propagovali ideologii a burzoasne oslavovali Rimske Imperium s jejich vudcimi osobami at byli kdo byli.Tak bohaci jsou vzdy nejlepsi a remeslnici,delnici,farmari vzdy luza zmitana iracionalnimi pohnutimi,dazadujicii se her napr. Ani zminka o J.G.Caesarovi, ktery byl take vyznamnym socialnim refomatorem a proto byl a musel byt zavrazden plutokraty.A kdo byli ti historicky odsouzeni lide? Remeslnici,farmari,pekari,lecitele,delnici atd.tvorici hodnoty, tak jako dnes my vsichni zde../plebs/. "Chleb a hry" na ne. Nic jineho. Hry se odehravali v arenach. Vybudovani ovsem stalo udesne mnozstvi penez. A tak byli logicky postaveny bohaci a ti v nich meli nejlepsi mista i s cisari.Take samotne provaddeni 'her"placeni gladiatoru,jejich vydrzovani,dovoz zvere a opravit a upresnit jejich "dejiny". "Masakry a bohaci" ! Lide byli nalakani vstupem zdarma a navic jidlem a tak byla ucast chudych hojna..Ale zrovna tak jako tito lide byli casto znechuceni a protestovali proti krvavym orgiim a "vkusu" bohacu /tak jako my dnes/. A v "dejepisech" se o tom neuci ani o tom jak my jsme znechuceni tim podobnym dnes...

332481

5.5.2015 22:31

RE: David Irving

ignorkazik mamagargamel (zavináč) gmail (tečka) com 95.?.?.?

Reakce na 332320

Arkaim. Napište jen toto jedno jednoduché slovo do googlu. Nebo raději rusky Аркаим, kdo rozumí. Už jenom toto slovo popírá celou pavědu-oficiální historii.

Před nejméně 4000 let ohromné město se zásobováním vodou, kanalizací, otopem i klimatizací.

Takže o co jde - historik bere peníze za vymývání mozku naším dětem, a pokud jde o profesora, tak velmi velmi slušné, nechtějte po něm, aby přiznal svůj celoživotní omyl. Raději zatají fakta.

332379

5.5.2015 23:24

RE: David Irving

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 332320

Prostudovany archivy fungujou stejne jako stary stalety kroniky do kterejch generace kronikaru zapisovali dejiny tak jak se dovopravdy udaly a proto aby nebyli zadny pochybnosti David Irving , Harry Barnes, James Keegstra , Ernst Zundell , Fred Leuchter , Richard Verrall ( Richard E. Harwood ) , Jurgen Graf , Carlo Mantogno, David Irving , Robert Faurisson , Arthur Butz a dalsi .... aby svou teorii obhajili pres sirokou verejnosti nepopiratelnymi fakty a dukazy jim venovali tolik casu .

332380

7.5.2015 10:20

RE: David Irving

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 332380

Tady jeden neví, má-li to brát jako ironii, skepsi, či grimasu, zejména když jak známo historická data jsou pouze konsensus historiků, nikoliv výrok soudu, kdy ani ten není prost omylů, viz termín "justiční vražda". Docela školní příklad šíření bludu o historickém dění předvádí egyptologie o tom co je v Gíze, vydávajíce za skutečnost naprosté bláboly z kategorie "zbožných přání". [oči v sloup] [chechtot]

332439

8.5.2015 1:35

RE: David Irving

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 332439

Dukazy a nepopiratelny fakta jsou tez historickymi daty ! Dejiny se nedaj prepsat kdyz existuje tisice nepopiratelnejch dukaznich faktu tim, ze erar v ramci pofiderni democracie na kterou mu kazdej se@e uplatni paragraphs na vochranu fantasmagorie a dalsich vymyslenejch blabolu.

332471

8.5.2015 9:49

RE: David Irving

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 332471

"Pravdu povediac, som z tých tvých príspevkov voľaaký zmëtený," ako by povedali ujo bača na salaši [zmaten]
Opravdu máš za to, že:
>Dejiny se nedaj prepsat kdyz existuje tisice nepopiratelnejch dukaznich faktu... [oči v sloup]

Samy dějiny se zajisté změnit nedají. Ovšem těmi tisíci "nepopiratelných důkazních faktů", těmi lze - od tisíckrát papouškovaného prostého falza, až po tisíckrát papouškovaný účelový výklad - těmi lze jejich přepsání dosíci docela snadno. Stačí mít k tomu potřebný obolus a... a ochotných ochotníků i profíků se k vydávání fikce za fakta pak najdou celé davy. Soudobá Ukrajina je toho názornou tvrdou lekcí a soudobý výklad průběhu II. SV ze strany tehdy poražených a dnes jejich pohrobků o revanš rozlezlých po celé planetě, k takové a ještě tvrdší lekci, neúprosně směřují.

332483

8.5.2015 11:03

RE: David Irving

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 332483

Přesně tak,dnes už neslavíme "výročí osvobození od německého fašismu",ale jen "ukončení jakýchsi vojenských operací v Evropě",přestože se na spoustě míst bojovalo ještě nějaký ten den a k ukončení 2.sv.války chybělo ještě min.3 měsíce....
Takže za pár let budeme vyvěšovat v těchto dnech černé prapory,strhneme pamětní desku výsadkářů z kostela a postavíme pomník nebohé oběti teroristického útoku na Heydricha,toho chudáka,co to s náma myslel tak dobře a jeho potomkům začnem vyplácet rentu, když ne my jako stát,tak určitě církev,protože ta na to má a ta se už postará,aby se věci daly do pořádku,proto taky řídí "min.školství,osvěty a kultu....a všeobecného oblbování" ...Je to hnus!!![bliji]

332487

10.5.2015 7:09

Nemohu si odpustit teseni

favela 113.?.?.?

Reakce na 332487

a napsat ,jak doufam, ze se brzy doctu v oficialnich mediich ,spolu s jeho Excelenci SS/Spoj.Staty/, ktery nic jineho necte/ jak zide zavirali esesaky do koncentraku,nutili je pracovat a 6 milionu jich presne...atd. Chudi lide a pensisti,coz je to same dnes jsou stale v mensine a tak jsem marne doposavad ocekaval ze jeho Excelence velvys. SS v CR v souladu s Chartou OSN , Atlantickou Chartou a ruznymi deklaracemi ,kde stoji ze narok na praci, patri mezi zakladni lidska prava a ktere vsechny civilizovane staty prijali na svete za sve ,a kdy velevazena Excelence konecne vyrazi v Praze do ulic s davem nezamestnanych a pensistu demonstrovat za jejich mensinova prava !!!Prispelo by to jiste k jeho sklepni popularite. Drive byli velvyslanci mazani na rozdil ode dneska. Pan Velvys.by si mel uvedomit ,ze prave jeho vlast USA jiz po 200 let usilovne bojuje za zminena lidska prava a necekat az mu to nekdo nakuka.../blbost se ukazuje byti nakazlivou a nejaka Mrchel mu neporadi, ale po zvoleni jiste Hitlary /zkazy to diplomatu USA,mu muze jit i o kejhak/..... Domnivam se dale, ze zminene oblbovani uzitecne jest /aspon bylo v minulosti/ a rozciluje a provokuje stale veci pocet lidi k premysleni, tech kteri odolavali dosud premysleni o tech evidentnich lzich a podvodech a prohlednou...A na vychode jiz svita ,mocne svita a na lepsi casy i blyska a hromy biju, ze pane velvys. ?...

332525

9.5.2015 6:03

RE: David Irving

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 332483

Tak tak, dejiny se zmenit nadaj a tak sem to taky myslel..... By the way , jednou pri navratu z Vysokejch Tater ( jeste vsude lezel snih a sem tenkrat lez s Jozou na Jestrabi vez a Mengusovku ) , me v kolibe jeden baca s kterym sme se znali rek co by meli delat kuchari nad lavorem s haluzkama kdyz by jim dosla bryndza a si je vobednala israelska delegace vracejici se z pilgrimage jako mistni specialitu a rozhodne to nemyslel jako joke !

332502

16.10.2015 16:14

RE: David Irving

dygi 77.?.?.?

Reakce na 332439

naprosto souhlsím , mocní vždy měli své poskoky,které využívali k manipulaci viz zahi hawas . Společnosti které tzv. hýbali a hýbou světem ,vždy zatajovali informace at jsou to fyzikální,matematické,chemické či biologické nebo technologie ,které našli či ukradli. Tohle tajnůstkařství mocných chamtivců je příčinou organizovaného chaosu (zní to blbě co?) dnešní doby a vyůstění ,které naše mozky přestávaj pobírat. Kčemu mi je informace např. že Nikola Tesla sestrojil začátkem 20 století automobil na elektrickou energii ,kterou bral z éteru lajicky řečeno ze vzduchu, když v dnešní době jezdime na naftu?? chce semi [bliji] a můžu pokračova , ale připadám si občas jak kafemlýnek tak zatim stačí....

340767

5.5.2015 7:44

Strana velké Otčiny

Thor 193.?.?.?

(u nás spíše Vlasti) může být i Stranou velkého Ruska, ale snad další překlady budou přesnější. Jsou totiž některá slova a spojení, u kterých musíme znovu najít význam, který vede k činům ...

332323

5.5.2015 8:58

K úmyslu.

martin bareš 90.?.?.?

Jsem pro všemi deseti.

Jsem za tento web rád a jsem rád za články.
A to přitom nesouhlasím, že naše cosi, co autor článku nějak nazval, má "s kapitalismem málo společného".

Je to typický hnusný systém, který se chová stejně všude ve světě, když se dere k moci. A na jeho konci je.....
A to mluvím jak ze zkušenosti vlastní, tak zobecňuji.
Hádal bych se do krve.

Tak jako není socialismus s lidskou tváří, tak není ani kapitalismus s lidskou tváří. Fantasmagorický blud, ve stylu přání je otcem myšlenky.

Ale plně respektuji tu mravenčí práci zde, kterou ani neumíme docenit a za historické články jsem zkrátka rád.
Těším se.

Ahoj!

332326

5.5.2015 9:52

vedecká analýza dejín

zwedavec 87.?.?.?

úvažovaná rekonštrukcia dejín pred 200 rokmi, seriál: http://myslenkyocemkoli.blogspot.sk/2015/01/zkaza-velke-tartarie-1.html

fakty o dejinách: http://www.kramola.info/

332331

5.5.2015 11:09

co nam prinesie poznanie historie

tartus 213.?.?.?

Poznanie historie je dobre, ale nemusi byt vzdy osozne. Ono je to osozne len pokial sa z toho ludia vedia poucit a v buducnosti sa vyvarovat tych chyb. Zial takých ludi mozno zratat na jednej ruke pracovnika na pile.
Predstavme si druhy extrem, historia bude tabu a nikdo o nej nebude vediet. nebudete vediet kdo skym kedy bojoval, kdo kde co vytvoril, proste budete zit pre dnesok s tym co vam odovzdali predkovia. Nebudete nenavidiet susedny narod pre nieco co sa odohralo pred desiatimi generáciami.
to len tak na zamyslenie.

332338

5.5.2015 12:52

RE: co nam prinesie poznanie historie

lesov 82.?.?.?

Reakce na 332338

"Kdo
nezná svou minulost, je odsouzen ji
opakovat."

Taky bych nebyl takový optimista. Historie se bude do zblbnutí opakovat neboť na myšlení lidí se nic nemění, žádný pokrok v tomhle směru. Mění se jen forma, obsah nestojí za nic, slušně řečeno.
Ale jednou bude líp. Kdy to bude? Například až dveře budou mít jen kliky nebo fotobuňky, bez zámků a bez klíčů.
Už víte, kdy to bude? [velký smích]

332342

5.5.2015 19:13

RE: co nam prinesie poznanie historie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 128.?.?.?

Reakce na 332342

Bude to, až opravdový komunismus zvítězí nejen v naší zemi, ale i v našich srdcích.

(pozn. pro cyniky, ironie to opravdu nebyla [mrknutí jedním okem] )

332360

7.5.2015 22:50

RE: co nam prinesie poznanie historie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 332360

Komunizmus je o víře, bohužel o víře bez boha a tak je to stavba na tekutém písku tezí, antitezí a syntezí těch, kteří se prodrali k moci. Má-li se zamezit vzniku neustálých antagonizmů mezi mocí mocných a bezmocí bezmocných, nezbývá tedy než vzít ten rozum do hrsti a připustit, že člověk byl stvořen pro podmínky panující v Ráji, s dostatkem většiny všeho potřebného pro jeho existenci bez nutnosti vlastního úsilí. Tedy mít bezpečí, teplo i vzduch a ten zbytek k jeho existenci potřebný, tedy vodu a potravu, tu postačilo mít na dosah ruky, protože byl vegetarián.

Nyní je ale ať již pro tohle, či pro tamto, ba třeba i pro cosi úplně jiného, beze změny své výbavy na Zemi. Na planetě s pro něj smrtelně nepřátelským prostředím a ještě jako součást v potravním řetězci. Takže tento tvor si mimo vzduch musí ty jediné pro něj přijatelné rajské podmínky "v potu své tváře dobývati". Jenomže on je přitom "líný jako vandrácká hůl" [oči v sloup] a tak jak může, tak se třeba i strhá, aby nemusel nic dělat [vyplazený jazyk] , nebo aby to za něj odmakal někdo jiný. Jediná člověčí naděje jsou proto androidi... tedy dokud si nezaloží odbory a nevymohou občanská, neřku-li politická práva... no a pak se děj vůle boží. [pláč] ... [chechtot]

332466

7.5.2015 23:35

RE: co nam prinesie poznanie historie

REBEL1956 mholovac (zavináč) pobox (tečka) sk 85.?.?.?

Reakce na 332466

Ako vtip je to perfektne...

332468

5.5.2015 12:12

ďalšia zaujímavá stránka

zwedavec 87.?.?.?

http://www.suenee.cz/

PS: Informácie treba filtrovať, sú tam aj blbosti.

332341

5.5.2015 17:28

Kdo je a kdo NEni Historik??

coinageboy 76.?.?.?

Musim se smat naivite prohlaseni ze nekdo neni historik, protoze na to nevychodil ucnovsky kurz na VS.

Tenhle prihlopulej argument se pouziva proti kovanemu historikovi Davidu Irvingovi.

Tento argument se pouzil proti nadanemu malirovi ktereho neprijala Vidnska akademie umeni.

Potkal jsem spoustu lidi kteri historii vystudovali - a zadnymi historiky nejsou...
Rad bych taky vedel, kolik slavnych maliru vzeslo z Videnske maalirske akademie... (nevim o zadnem..)

332353

5.5.2015 18:04

Poznámka o důvěryhodnosti

pavt 89.?.?.?

Jsem rád, pane Stwora, že chápete, že Starikov je ruský nacionalista, pro kterého verze historie je stejně deformována, jako dejme tomu pro německého či třeba amerického nacionalistu. Měl jsem vůči jeho článkům mnoho výhrad, ovšem primární problém není v tom, že by nebyl historik, ale jak pracuje s fakty.
Studium historie se skládá z dvou základních částí - první jsou historická fakta. Ta jsou jen jedna a poctivý historik je uvede všechny. Nepoctivý si pak vybírá jen ta, která se mu hodí, případně si vymýšlí nová či mění ta stávající. Druhou základní “komponentou” je interpretace historie na základě faktů. Zde se kreativitě meze nekladou a 10 historiků může stejnou událost vykládat 10 způsoby. Nemusí v tom přitom být vůbec nějaká snaha po falšování či dezinterpretaci. Například z doby vlády Achnatona byl objeven tzv.Amarnský královský archiv, sestávající z několika desítek klínopisných tabulek tehdejší mezinárodní korespondence. Četl jsem hned několik různých variant (někdy vzájemně si odporujících) interpretace tehdejší historie, přičemž se historikové rozhodně nesnaží historii falšovat, ale dobrat se pravdy. Každý ji ovšem vidí jinak a z hlediska nás, amatérů, každá verze zní logicky.
Starikovovi nevyčítám primárně jeho někdy divoké interpretace, ale jeho práci s fakty, která často překrucuje či zamlčuje. Interpretace jsou pak někdy nelogické, jindy v rozporu se skutečnostmi, které neuvedl či pozměnil. Prostě nacionalista si historii upravuje tak, jak se mu hodí.
Problém je ovšem v tom, že v článcích, které zde byly, popisuje dobu, o které přeci jen něco vím. Nejsem žádný odborník, ale přeci jen něco znám. A dle mého názoru tuto dobu popisuje nedůvěryhodně. Nyní chystáte pokračování o historii, o které toho vím minimum. Proč bych měl právě tomuto autorovi věřit, když mi přijde nedůvěryhodný? To je u historika zcela zásadní problém. Nemám nic proti alternativní historii, když je podložena důvěryhodnými ověřitelnými fakty a zní logicky. Bohužel, dle mého názoru Starikov toto nesplňuje a překládat jeho texty je proto ztráta času a “deviz”[smích]

332356

5.5.2015 18:41

RE: Poznámka o důvěryhodnosti

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 332356

To jste řekl moc krásně. Skoro mě to dojalo k slzám. Tak to prostě nečtěte, jsou tu lidi, které to zajímá.

Docela by mě zajímalo, jak hodně a jak jste prověřoval zdroje, z kterých jste čerpal, abyste "přeci jen něco věděl".

Já už například vím, že hodnotíte články podle chyb v překladu (nenamáháte se to prověřit), neprověřujete zda například Hotchkiss může být kromě tanku, děla, kulometu například i puška. Nedodal jste podklady pro své tvrzení, že se příběh podaný Starikovem nezakládá na pravdě, ale pouze jste to subjektivně tvrdil bez jakýchkoliv pochybností.

Ve finale jste osočil autora, že tvrdí, že Poláci nutně chtěli něco koupit od Anglánů, přičemž v článku o tom nebylo ani slovo. Uvědomujete si to vůbec?

Jak se má pak člověk postavit k vašim subjektivním a někdy přímo lživým příspěvkům? Stejně jako ke Starikovi? Možná ještě s větší nedůvěrou, protože vás jsem usvědčil ze lži velmi snadno, zatímco vy jste nevyvrátil z onoho článku vůbec nic.

Opravdu mě bavíte. Miluju lidi, co někoho z něčeho osočují a pak udělají to samé, ale desetkrát hůř. Obecně se těmto lidem říká, že si tzv. nevidí do huby. [chechtot]

Tím netvrdím, že Starikov má 100% pravdu, ale pokud vy věříte tomu, z čeho jste čerpal, abyste "přeci jen něco věděl", tak byste se nad sebou měl opravdu vážně zamyslet.

332357

6.5.2015 8:08

RE: Poznámka o důvěryhodnosti

pavt 80.?.?.?

Reakce na 332357

Já se vyjadřuji za sebe, nemohu se vyjadřovat za jiné. Samozřejmě, nemusím toto či ono číst, ale snad mohu vyjádřit vlastní názor - nebo je to tu zakázané?
Co se mých zdrojů týče, těch je požehnaně, četl jsem na toto téma více článků či knížek, jde o věci obecně známé. Já - na rozdíl od Starikova - zdroje jasně uvádím, to on tvrdí něco, co nikde jinde nestojí (např. jednání polské vojenské mise v Anglii) bez udání jakéhokoliv zdroje. Zdroje uvádí i tak problematický zdroj, jako je Wikipedie. Starikov ne. Já uvádím jasné argumenty, proč mi autorovo tvrzení přijde jako buď zcela vymyšlené, nebo překroucené. Že vy tyto argumenty nechápete či nechcete chápat, to je bohužel váš problém, ani mě to nepřekvapuje.
Já uvedl spoustu argumentů - od vyvrácení autorova tvrzení o nestatečností polských pilotů po vyjasnění, proč vyhlášení války trvalo 3 dny. Mohlo by se pokračovat, ale je to zbytečné.
Ano, i já dělám samozřejmě chyby - ale jestli jste si nevšiml, já na rozdíl od autora píši pouze komentáře - v rychlosti, během práce, bez možnosti trpělivé mravenčí práce s ověřování, pouze s letmým nahlížením do literatury, je-li vůbec v tu chvíli k dispozici - například nyní, na služební cestě mimo domov. Autor píše články - v klidu, s možností si rozmyslet každou formulaci, ověřit jakékoliv tvrzení, protože na to má čas a možnosti. Jestli v tom nevidíte rozdíl - no, opět mě to u vás nepřekvapuje… Přesto z toho autorovi vycházejí splácaniny plné vysloveně lživých či pokroucených tvrzení.
Nemusíte věřit mým komentářům - jenže vtip je v tom, že já tvrdím něco, co si celkem běžně lze ověřit jinde, případně zdroje rovnou uvádím. Starikov tvrdí věci, které nijak nedokládá, prostě je obvykle tahá z prstíku. Jestli vám připadá lepší prostě proto, že tomu věřit chcete - prosím. Je to vaše volba.

332395

5.5.2015 19:26

RE: Poznámka o důvěryhodnosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 332356

"první jsou historická fakta. Ta jsou jen jedna a poctivý historik je uvede všechny. "

A jak prosímvás ta všechny (sic) fakta zjistí? Co je to vlastně takový jeden historický fakt? Každá událost? A kdo to pak stihne přečíst, když je, jen těch pozorovaných, faktů víc než počet nejkratších okamžiků soustředenosti krát počet lidských životů za celou historii [velký smích] ?

Aha, on pak velevážený his-storyk musí nějaká ta fakta, asi na základě božského vnuknutí či co, prohlásit za nepodstatná, a uvést jen zbytek, defakto zanedbatelný. Ovšem narozdíl od zcela identických, leč samozřejmě zcela nevědeckých metod ošklivých ruských stariku je toto velevážený oficiální his-storyk, a proto má samozřejmě pravdu on, protože ji prostě má a basta.

A kdo o tom bude pochybovat je terrrororrrrrista a antitydlytentoo.. a vůbec fuuuj...

Nějak tak jste to myslel [velký smích] ?

332361

6.5.2015 4:04

RE: Poznámka o důvěryhodnosti

favela 113.?.?.?

Reakce na 332356

...zase to opakovane, arogantni podcenovani nas ovci a urcovani nam v co verit a co je spatne...My sami uz jsme se naucili rozeznat /a nebylo to lehke/ ocenit,zhodnotit pruzkumy dejin tech co udelaji chybu nebou tech co opomenou fakt, od tech kteri ZAMERNE A PODLE lzou!!! Dalo to praci ale jsme uz trochu za vodou...Mohu vas ujistit. My si dnes precteme /diky Zv. napr./ ruzne prameny a interpretace toho co se udalo a dame hlavy dohromady a diskutujeme co asi je a co neni pravda a udelame si sem tam nejakou syntezu, i vlastni !!! nazor, bohuzel pro nektere dejepisalky ,vlastni nazor !!! V tom je asi kamen urazu neni-liz pravda.Protoze na konci filmu Nekdo to rad horke se pravi "Nikdo neni perfektni". A tak i p. Starikovi tolerujeme a nebo take ne jeho nedostatky a ocenime pravdive nazory oprene o fakta./At je nacionalista nebo treba deformovany zahradkar/.Materskych skolek a 100% pece o nas jiz netreba...Ale ,diky za vase starosti o nas. Presto vsechno...Pan Starikov dostal slovo a v demokratickem Zvedavci i hlas v pripade nesouhlas....Nekde to stale chodi i takhle p.pavt. a sebou to prinasi obcasna a nenadala prekvapeni....

332390

6.5.2015 9:39

RE: Poznámka o důvěryhodnosti - neb 10 historiku

FRANTA1 194.?.?.?

Reakce na 332356

Pafft pise "A dle mého názoru tuto dobu popisuje nedůvěryhodně. Nyní chystáte pokračování o historii, o které toho vím minimum."

....a mate to, jak asi paf' vi ze neco je neduveryhodne kdyz o tom vi prd - cili minimum?

Ohledne znalosti pomerne nedavne historie, jsem asi o neco starsi nez paff a tak si sem tam troche mistni historie kterou jsem videl na vlastni oci pamatuji. Proto vim ze od 45 roku az dodnes existuje tolik historii kolik bylo valcicich stran, a jak se darilo v prubehu casu hlavne zapadnim historikum menit udalosti.

faktem je, ze Ruska verze (pomerne velmi pravdiva) byla v prubehu casu rozmelnovana a upravovana na zapade tak ze nakonec nasi cesti potomci maji ted jasno ze Ceskou kotlinu osvobodili Amici a ze ted jsou rusove rise zla.

Jinak bych rad od pafffka se dozvedel v cem ten ruskej propagandista keca, a jaky je rozdil mezi "divokyma" a "krotkyma" interpretacema.

Jiz jednou jsem se zde zminil ze "venku" jsem mel moznosti cist pameti Sovetskych" papalasu - vcetne Chruscovovych, a tyto v celku potvrzuji nektere udalosti o kterych Starikov pise tak ze...

332401

10.5.2015 9:07

RE: Poznámka o důvěryhodnosti

maršal Žukov 195.?.?.?

Reakce na 332356

úchyl znásilnil malé dievča v parku. Akými spôsobmi sa toto dá ešte interpretovať?
Napríklad takým, že ju načal radšej on ako keby to mal spraviť dvojmetrový neger, ktorý už slintal o 200 metrov ďalej a tým vlastne dievčatko zachránil?
O tomto sú interpretácie, ale pravda je len jedna. To platí vo všetkom

332531

5.5.2015 20:55

Overtonovo okno v praxi, Hitler zasíván do podvědomí

neregistrovaný 213.?.?.?

Bylo to na titulce Centra v sekci Sport...

http://sport.aktualne.cz/hitler-je-v-koncich-zjistil-ze-jagr-vede-prazske-povstani/r~5c306076f31811e4b5ba0025900fea04/

332368

18.5.2015 9:11

RE: Overtonovo okno v praxi, Hitler zasíván do podvědomí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 197.?.?.?

Reakce na 332368

CO je to overtonovo okno?

Dnes už i ti méně chápaví říkají České televizi "Hitler TV" kvůli tomu, že tam denně běží pořady o WWW2 nebo holohoaxu.
Ti chápavější ví, že nám prostě ordinují denní dávku holokaustu.

333087

5.5.2015 21:29

Díky!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Pane Stworo,

Díky! Oriental Reviews čtu, ale občas bych je rád sdílel i s někým, kdo anglicky nevládne, za překlad jsem vděčný a rád přispěju.

A pro ostatní - budu vděčný za věcné připomínky k textům. Starikov mě překvapil hodně, toklik, že než jsem ho začal brát vážně, jsem se dost pokoušel si věci ověřovat, ale zatím nacházím spíš potvrzení.

TR

332373

5.5.2015 22:20

RE: Díky!

dub 89.?.?.?

Reakce na 332373

rusové totiž otevřeli zcela archivy min. do r. 45.

zatímco západ je nejen, že nechal zavřený, ale utajení prodloužil o dalších 75 let.
takže není divu, že západní historici, i kdyby chtěli být upřímní, nemají veškeré relevantní info.

i když nutno dodat, že starikov čerpá i dost z pamětí protagonistů, a ty jsou dostupné všude...

332378

6.5.2015 10:03

RE: Díky!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 332378

Nejen to,snaží se zničit faktografické materiály.Viz požáry archívů v USA a ve stejný den v RF. Na štěstí v Rusku se to nepodařilo dokonale.

332404

6.5.2015 0:33

.

Cico_Ciciak 109.?.?.?

Títo drístaji a zástancovia kapitalizmu - libertariáni a pravičáci, ma nestačia prekvapovať stále novými hlúposťami!!! Tým ich populistickým rečiam o tom, že dnes nie je kapitalizmus a že ten bájny TRUE kapitalizmus je niečo vznešenejšie, ľudskejšie a vlastne v poriadku, než čo tu máme dnes, sa môžem len uchechtávať až sa za bachor chytám!!! A naopak tu budú niečo drístať o neajakom údajnom "socializme"!!! Títo hlupáci by si mali najprv spraviť jasno v pojmoch!!! V jednoduchosti povedzme, že socializmus je forma všeobecne spravodlivej spoločnosti pre všetkých, ktorá je založená na spoločnom vlastníctve a bla bla bla..., to nie je dôležité!!! Na tom sa všetci zhodneme!!! Ale dnes rozhodne nie je žiaden socializmus!!! Dnes tu máme nezmyselný globálny liberálny kapitalizmus vo svojej najzhubnejšej podobe!!! Na tom sa tiež všetci zhodneme (iba blbec nie), takže nechápem tieto drísty o "socíku"!!! Povedzme, že minulý režim bola určitá forma/stupeň socializmu, aj keď do toho úprimného to malo rozhodne ďaleko!!! Problém bol, že tu ani nikto nechcel zavádzať (nebola snaha) skutočný socializmus (aspoň sa priblížiť)!!! "Socík" nám bol podvrhnutý a naočkovaný ako projekt globalizácie globálnych parazitov s množstvom defektov, ktoré im poslúžili!!! Ďalej ku kapitalizmu!!! Už ma to fakt unavuje a preto to píšem posledný krát!!! Zjednodušene znamená kapitalizmus možnosť podnikania!!! Čím sa líši od remeselnej výroby alebo maloobchodnej výroby???!!! No predsa tým, že kapitalizmus vyrástol na priemyselnej revolúcii, veľkopriemysle a veľkokapitále, ktorý umožnil aj bez vlastného pričinenia (parazitizmom, švindlovaním, špekulovaním, amorálnym jednaním, trebárs aj bez porušenia zákonov, alebo presadením vhodných zákonov pre seba), bez vlastnej práce a šikovnosti, dosahovať ohromné zisky, čo v remeselnej výrobe nebolo možné, kedže všetko robil remeselník/remeselníci a záležalo len na jeho/ich zručnosti a šikovnosti!!! To práve ranný liberálny kapitalizmus dal možnosť nekonečne bohatnúť a vyniknúť kapitálu, akciám, burzám, bankám... a posadil človeka na druhé miesto za prachy a kapitál a prachy/ekonomika sú len prostriedok moci!!! Alebo aj inak!!! Politika je len predĺžená ruka ekonomickej moci a je jej podriadená ako všetko v našej tzv. "vyspelej" (ne)civilizácii!!! To práve ranný kapitalizmus bez obmedzení a so školáckymi chybami, keď neexistovali protimonopolné opatrenia, dal možnosť vzniknúť monopolom, kartelom, korporáciám a konglomerátom, ktorých predsa nikdy neazujímalo zarobiť si tak akurát na živobytie ako remeselníka alebo malého obchodníka, alebo bežného človeka, ale iba dosahovať čo najväčšie zisky pre majiteľov a akcionárov, získavať čoraz väčšiu moc, vplyv a drtiť konkurenciu akýmkoľvek spôsobom, aj za cenu porušovania a obchádzania zákonov, morálky a nepísaných pravidiel férovej hry!!!

332382

6.5.2015 0:34

RE: .

Cico_Ciciak 109.?.?.?

Reakce na 332382

Korporácie potom sprivatizovali štáty a vytvorili si z nich svoje filiálky ako nástroje svojej globálnej moci!!! Až potom prišli tie bájne údajne "ničiace" zásahy štátu, ktoré majú podľa libertariánskych trtkov údajne na svedomí vznik monopolov, čo je samozrejme holý nezmysel!!! Tie už existovali v tej dobe!!! Tým si práve už vzniknuté monopoly a kartely iba pozrichrovali svoju moc a odstránili zbytkovú konkurenciu, ktorú sa im nepodarilo skúpiť a hlavne si korporácie cez štáty a medzinárodné inštitúcie upevnili svoju globálnu moc!!! Pretože po túžbe po peniazoch, prichádza na rad túžba po absolútnej moci!!! Tomu predsa nemohla zabrániť žiadna debilná neexistujúca neviditeľná ruka trhu a slabý obrezaný štát už tobôž!!! Smithová "ruka" funguje maximálne v remeselnej výrobe, ale nie v kapitalistickej veľkopriemyselnej výrobe!!! Ak niečo skutočne a brutálne hýbe trhom, tak je to chamtivosť, prahnutie po moci, klientelizmus, korupcia, emócie, švindle, manipulácie, lživé a manipulujúce reklami, sociálne inžinierstvo a psychológia, podprahové programovanie oviec a más, naočkovaný bezbrehý konzum nepotrebných sračiek, defektný unifikovaný vzdelávací systém... a nie nejaký prirodzený dopyt a ponuka!!! Hahahaha!!! Toľká naivita!!! Však si naštudujte akými podvodmi, švindlami a nemorálnymi praktikami vybudoval rokefeler svoje impérium a monopol standard oil, až ho museli tí ussácki "polo-bohovskí" pravičáci a libertariáni - "symbol dokonalého" kapitalizmu, rozbiť!!! Alebo rotšild!!! To je kapitola sama o sebe, jak všetkých ojebal, že angličania prehrali v bitke u Waterloo!!! To práve kapitalizmus urobil z ľudí zver a vyextrahoval z nich to najhoršie, čo v nich je a umocnil to na x-tú a túto špinu rozšíril do každého aspektu ľudského života!!! Alebo inak!!! To kapitalizmus dal možnosť vyniknúť 1% príživníckych psychopatov a degenov bez zábran!!! Tak prečo stále fňukáte vy debilní dogmatickí libertariáni???!!! Čo stále robíte z toho kapitalizmu takú obrovskú a spásonostnú modlu, keď ňou nie je???!!! Čo vám už načisto jebe???!!! Nechápem tú potrebu neustále kvákať: Toto nie je kapitalizmus, toto nie je kapitalizmus..., ako papagáj, ako keby si chceli tým dokázať, aký sú múdri, alebo čo!!! Liberálny kapitalizmu je mŕtvy a totálne zlyhal na plnej čiare a ľudstvo urobí najlepšie pre svoju budúcnosť, keď ho pošle do riti!!! I keď proti podnikaniu nič nemám, ale podporujem malé a stredné podnikanie s rozumným centrálnym plánovaním a stanovenie rozumnej hornej hranice spotreby pre všetkých bez výnimky!!! To je podľa mňa jediná dlhodobo udržateľná cesta!!! Alebo inak boj jak zvery v džungli, teda kapitalizmus!!! Však to bolo už od začiatku jasné, že kapitalizmus sa bude riadiť heslom: Maximalizuj svoje zisky bez akéhokoľvek svedomia!!!

332383

6.5.2015 0:35

RE: .

Cico_Ciciak 109.?.?.?

Reakce na 332383

Tá všeobecná dekadencia a sociálne problémy, čo tu máme dnes (a rozhodne to je stále kapitalizmus, či sa to nejakému libertariánskemu trtkovi páči, alebo nie), i keď nie v nejakej laissez-faire forme manchesterskeho typu, ale to je tak všetko, to je práve zásluha kapitalizmu ako takého - teda zisk nadovšetko, ži na dlh, nepozeraj na zajtrajšok, po nás potopa...!!! Od určitého stupňa/úrovne spoločensko-mocenskej pyramídy, už nejde o zárobenie si peňazí na živobytie a nejaké koníčky s primeranou mierou, ale o absolútnu moc!!! Keď sa bavíme o kapitalizme, tak sa musíme baviť o jeho formách, fázach, alebo v rámci určitej hierarchicko-mocenskej úrovni spoločnosti (ovce na spodku pyramídy fachčia v tuhom kapitalizme a žerú sa navzájom ako vlci a globalisti si kapitalizmus prispôsobujú v prospech seba, ale aj tam sa žerú a nie že nie!!!), kedže nejaká čistá utopistická forma kapitalizmu je holý nezmysel a čistá utópia!!! Nikdy nebol a nikdy nebude!!! Už len kvôli tomu 1% nenažraných parazitických psychopatov a degenov, ako som už spomínal a hlavne preto, že homo-sapiens je tvor SOCIÁLNY a len vďaka tomu doteraz prežil na Zemi!!! Tie drísty libertariánov o atomizovaných spoločnostiach a podobných zvrátených neprirodzených hlúpostiach, by nás ako živočíšny druh, totálne odrovnali!!! Mňa nezaujímajú nejaké debilné utopistické a dogmatické poučky libertariánov o kapitalizme, ktoré si beztak prispôsobujú podľa seba a ich vlhkých pravičáckych snov, že je to slobodné podnikanie, slobodný trh a vlastnenie výrobných prostriedkov!!! Áno, výrobných prostriedkov, a preto remeselnícka výroba a kapitalizmus sú 2 rozdielne veci!!! Skôr sa stavím, že bude do budúcna existovať 75% socializmus než 100% slobodný a voľný trh!!! Mňa zaujíma reálny kapitalizmus v praxi a nie nejaké utopistické drísty!!! 100% slobodný trh beztak neexistuje, nikdy neexistoval a nebude existovať, to je mýtus!!! Preto si radšej zadefinujme reálne poučky o kapitalizme: Kapitalizmus je maximálne ožobráčenie pracujúcej väčšiny na úkor parazitujúcej nepracujúcej menšiny!!! Maximalizuj svoje zisky bez ohľadu na sociálne problémy a životné prostredie, lebo inak ťa zničí konkurencia a zhynieš!!! Teda znič ju ty prvý!!! Och aké "vznešené"!!! Kapitalizmus je defektný systém, ktorý nemôže dlhodobo fungovať v uzavretej biosfére Zeme, bez toho, aby nezničil všetko živé na planéte, a je to systém, ktorý ide na to úplne zle, a práve preto bol implementovaný priamo alebo nepriamo globálnymi parazitmi, alebo boli nimi vytvorené také podmienky, aby mohol vôbec vzniknúť, aby im slúžil!!! Respektíve už od samého začiatku bol jeho vývin podchytený a riadený, ale tento proces sa vymkol kontrole a kapitalizmus ani nemal prerásť do takejto bujarej podoby ako dnes a ani nemal tak dlho existovať!!!

332384

6.5.2015 0:36

RE: .

Cico_Ciciak 109.?.?.?

Reakce na 332384

Preto globálni kurátori pracujú na demontáži liberálneho kapitalizmu!!! Takže dnes tu máme rozhodne kapitalizmus, o tom nemôže byť žiadna diskusia!!! Preto aj vlastne sa vedú všetky tie imperialistické a kolonialistické vojny o suroviny, lacnú pracovnú silu a nové odbytiská!!! Bez tohto by ten "slávny" západný liberálny kapitalizmus, ktorý si žil na úkor iných a nemá ani suroviny, zakapal!!! A v jednom štáte je asi každému debilovi jasné, že liberálny kapitalizmus nemôže fungovať, pretože mottom liberálneho kapitalizmu je dosahovanie neobmedzených ziskov!!! Ale ako chcete dosahovať neobmedzené zisky bez surovín, lacnej pracovnej sily, nových odbytísk, bez sociálneho napätia, revolúcií a občianských vojen v obmedzenom priestore s určitým množstvom ľudí a hlavne obklopený konkurenciou, ktorá si ide brutálne po krku???!!! Jasné, že to nie je možné a dlhodobo udržateľné bez neustáleho zhubného rozširovania (globalizácie) sa ako rakovina von do sveta a preto vždy víťazí na plnej čiare zdravý rozum - plánovanie, plán, koncepcia, centrálne plánovanie...!!! Asi sa zhodneme, že globalizácia pax americana je špatná!!! "Liberální ekonomika není schopna řešit reálné problémy ekonomiky/národa/hospodárstva, které vlastně (sama) způsobuje!!! ...zavedení demograficky plánované reálné ekonomiky s prvky tržního systému!!! Ekonomika tak bude dělat to, k čemu je určena!!! Sloužit státu/národu, resp. lidem a jejich demograficky podmíněným potřebám!!! Trh bude jen stimulem pro rozvoj společnosti, nikoli však pro nesmyslný a nemožný trvalý růst spotřeby a bezbrehý konzum!!!" Amen!!!

Korporácie, monopoly a kartely krívia trh omnoho viac než občasný zásah štátu!!! Liberáli si tárajú len také polopravdy a jednu časť pravdy, ktorá sa im hodí, keď tvrdia, že štátne zásahy za všetko môžu!!!

Ono aj ťažko je niečo vyčítať štátom, keď proste zatiahli tie mega-dlhy korporácií, bánk a vlastne aj obyčajných ľudí, počas finančnej krízy po roku 2008, ktorá prišla z ussa, keď pred krízou veľké banky v ussa a asi tá "slávna" "neviditeľná ruka trhu" začali poskytovať brutálne úvery, hypotéky každému bezdomovcovi, aj keď vedeli, že tie peniaze už neuvidia a malé banky, aby prežili, tak to začali robiť tiež!!! Tam bolo hneď od začiatku jasné, čo chcú veľké banky!!! Dostať do problémov malé banky a potom ich za zníženú cenu špekulantsky odkúpiť a ešte viac si upevniť svoj monopol!!! Však keby štáty po svete tie dlhy nezatiahli, tak si neviem predstaviť, čo by sa dialo!!! Takto to len pravdepodobne oddialili!!! Ale osobne si beztak myslím, že žiadna kríza nebude, pretože tá by so sebou stiahla aj globálne elity a hlavne najväčších veriteľov ussa a držiteľov dolárového zeleného sracáka!!!

332385

6.5.2015 0:37

RE: .

Cico_Ciciak 109.?.?.?

Reakce na 332385

Podľa mňa môže dolár fungovať a byť udržovaný pri živote kľudne ešte dlho a môže sa to naťahovať ľubovoľne a upustí sa od neho, až keď budú mať zaň globálne elity náhradu a nejakú alternatívu!!! Pochybujem, že by riskovali totálnu kalamitu a stratu globálneho riadenia v tom totálnom chaose, čo by nastal!!! No ale čo som chcel povedať, že práve kapitalizmus nám dal závažie na nohu v podobe súkromných monopolov a monopolných strategických odvetví ako napríklad bankový sektor a veľké firmy, ktoré zamestnávajú hodne ľudí (a zobral suverenitu), ktoré hazardujú s nami všetkými a ktoré nás všetkých držia za gule a ktoré nás môžu kedykoľvek stiahnúť so sebou a preto sa ich všetky štáty aj s politikmi boja a majú problém na ne zatlačiť!!!

Kapitalizmus - Parazit ľudstva!!!
---------------------------------
http://cicociciak.blogspot.sk/2015/01/kapitalizmus-parazit-ludstva_17.html

332386

6.5.2015 1:30

Dlouhé logicky navazující. (už na to nevidím, ale nedá mi to .-) )

.lak 77.?.?.?

Reakce na 332385

Což o to škodiči to s gustem a radostí překroutí i jen z exhibice že mají "pravdu" popírači, jasně že chytřejší no [smích]. První a poslední malér systému je že konkurence je nezdravá a nabalující na sebe všechny možné inklinace záporných vlastností až se postižení tím žijící přestanou zabývat a jde jim to mimo rozsah chápání a komunikace se nikdy s nimi nemůže protnout nikdy v žádných zájmech. Proč? Protože konkurence je zrcadlový opak spolupráce i vlastností tímto formován a tedy celý systém kapitalismu je systémově a funkčně defektní a nevede k jiným benefitům než právě odstraňování konkurencí a samozřejmě to v periodách končí kolapsy a válkami, devasty a zmary hlupáků držících se zlatého telete a jimi postižených. [mrknutí jedním okem]

Kvalita,... moje je střelba od pasu.

332388

6.5.2015 1:23

Historie se dnes neučí, historie se přepisuje!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Z Rudé armády se dělá útočník, z Wehrmachtu a Německa napadený, z osvobození Polska včetně Osvětimi asi bude brzy okupace v historických učebnicích. A Poláci to už naplno rozjíždí tohle přepisování dějin i na Plzeňsku při oslavách osvobození: http://aeronet.cz/news/slavnosti-svobody-na-plzens...

332387

6.5.2015 6:39

RE: Historie se dnes neučí, historie se přepisuje!

Sibolet 90.?.?.?

Reakce na 332387

a je to v přímém přenosu...http://www.novarepublika.cz/2015/05/co-noveho-v-ct... To je jako ignorance ortodoxního pejskaře.Jakmile se miláček začne točit,aby se příznačně přihrbil,páníček se diskrétně otočí a zahloubá se do mobilu,nebo na střechách počítá holuby.Posléze odkráčí,aniž by se sám přihrbil a doplnil MOmentální výpadek paměti [oči v sloup]

332393

6.5.2015 8:01

RE: Historie se dnes neučí, historie se přepisuje!

tartus 109.?.?.?

Reakce na 332387

problem je tento, predstav si ze tvoj sused planuje na teba utok, a zhromazduje fakt velku armadu, mas dve moznosti, zachovat sa cestne a nechat ho zautocit ako prveho, s vedomim ze ta prevalcuje, alebo zautocit skor ako bude plne pripraveny a samozrejme s vedomim, ze pokial to nezvladnes tak budes za zleho ty. Hitler nemal sancu byt ten hodny, proste nam dal par rokov naviac a pol europy zachranil pred bolsevizmom.

Treba si uvedomit jednu vec, historia ktorusa ucime dnes je historia vitazov,nieje pravdiva. ked pochopime ze vyhrali vprvom rade zidovsky oligarchovia tak je jasne kdo "je" zly a kdo dobry vtejto vojne. Je smutne ze napriek tolkej nenavisti ktoru odporcovia tohto systemu si stale neuvedomuju ze tento system podporuju.

332394

7.5.2015 23:53

RE: Historie se dnes neučí, historie se přepisuje!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 332394

>Hitler nemal sancu byt ten hodny, proste nam dal par rokov naviac a pol europy zachranil pred bolsevizmom.

Pokud mě paměť nemýlí, tak nás chtěl Hitler zachránit před bolševizmem dílem v plynových komorách, dílem v otroctví jeho soukmenovcům, dílem vystěhováním na Sibiř a zbytek se znaky árijské rasy, poněmčením. Bolševizmus naopak likvidací Hitlera zajistil Evropě víc jak 40 let v míru a sotva byl "uzbrojen", tak ten dlouhý mír skončil. A nesnaž se to zpochybňovat těmi několika epizodami, při potlačení Západem řízených destabilizací ve východním bloku, vedených snahou o změnu výsledků poválečného uspořádání světa a dovršovaných právě nyní demagogickým překrucováním dějinných událostí s vyzdvihováním kdejakých marginálií západní fronty a současně marginalizací těch skutečně podstatných z fronty východní.

Jo a oprav si tu url na kterou pořád lezeš s těmi svými náckovskými příspěvky. Nějak ti tam pořád vypadává na předpona "ne". [oči v sloup] [bliji]

332469

7.5.2015 15:50

Historie vs Dějiny

Sam Ting Wong 81.?.?.?

Podle všeho se dá konstatovat, že historie je pokroucený výklad dějin, tedy toho, co se v minulosti stalo. Někteří dokonce naznačují, že slovo "historie" by se dalo rozložit na "iz tory a" čili něco jako "z tóry". Možná je to přitažené za vlasy, nezkoumal jsem to.

332456

7.5.2015 17:35

RE: Historie vs Dějiny

REBEL1956 mholovac (zavináč) pobox (tečka) sk 85.?.?.?

Reakce na 332456

Presnejsie je : prisposobene vykladu Tory - Staremu zakonu - jmudaiznu a v konecnom dosledku potrebam sionizmu.

332462

10.5.2015 1:00

kapitalizmus

maršal Žukov 195.?.?.?

pán Stwora, kapitalizmus je vláda kapitálu. Len tento systém umožňuje právne zdatným psychopatom získať si takúto moc. V komunizme by nemali šancu. Myslím pravý komunizmus, nie tzv. komunizmus co sme tu akoze mali.

332518

10.5.2015 12:28

RE: kapitalizmus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 332518

To máš tak generalisime. Komunizmus je synonymum pro Ráj na Zemi, kdy se přidá k Desateru jedenácté přikázání, že: "každý podle svých schopností a každému podle jeho potřeb". Jenže k tomu i podle Bible musí uplynout ještě nejmíň 1 000 let, tedy 50 generací poté a jen pro ty, kdož projdou sítem spravedlnosti Stvůrce, až se k tomu odhodlá. Proto "nevíme dne, ni hodiny". Že?

Takže zatím se dá hovořit jen o tom předstupni - socializmu - kdy má platit poněkud skromnější forma toho jedenáctého přikázání a tedy "každý podle svých schopností, každému podle jeho zásluh". Jenomže v tom je právě ten "zakopaný pes", či "jádro pudla", ba dokonce "úhelný kámen" - není toho, kdo by ty schopnosti, nebo i zásluhy, spravedlivě zhodnotil. Lidská spravedlnost je jak známo subjektivní, nikolivěk objektivní a ta ani v tom socializmu, (stojícím na tezích, antitezích a syntezích ateizmu, místo alespoň na víře, když už ne prozatím na poznání o stvoření), bezbožném socializmu, holt jaksi nezabrání, aby ti zdatní psychopati doznali nějakou újmu při prosápávání se k moci. A to i za podmínky, že by tomu socializmu již nebyly kladeny kapitálem překážky. Ani tudy tedy cesta nevede.

Nezbude proto, než přijmout to nabízené poznání o záměru jakési, pro nás až virtuální inteligence, tedy o záměru jak zjistit v prťatém izolovaném kousku vesmírného prostoru, co se zde projeví při opačném trendu entropie - oživením hmoty. Samozřejmě když se k tomu předem vytvoří nezbytně nutné podmínky - Sluneční soustava. A co z toho poznání pro člověčí ego vyplyne?

No dá se předpokládat, že ze subjektu člověčího nabubřelého "dvoumoudrého" ega, se stane pokorný objekt subjektu výzkumu, jímž je ten Stvůrce. Objekt, který si uvědomí svoji neschopnost stavět se na roveň svému Stvůrci a který, aby naplnil svoji roli "být k jeho obrazu", nemá jiný návod k použití nežli mu nabízí Bible (ve svých úvodních částech tzv. Genesis a Exodus nepochybně vykradených z daleko starších písemností pozůstalých po předchozí pracivilizaci schopné realizace toho co je v Gíze, ale zato již praxí ověřených), kde Desatero je základním zákonem.
A JE TO!
Má to ale drobný zádrhel. Musí se k tomu poznání "prokousat" všichni a to je jak vidno, "cesta zarúbaná"... že by jen prozatím? [vyplazený jazyk]

332544

10.5.2015 19:56

RE: kapitalizmus

maršal Žukov 195.?.?.?

Reakce na 332544

Medzistupeň každému podľa jeho zásluh je bezpohlavný mackopes, ktorý práve nesie v sebe ten zadrhel - jeden hodnotí druhého.
Najlepšie si svoje schopnosti vie zhodnotit každý sám v spolupráci so svedomím.
Možno o 1000 rokov, možno nikdy, ale mal by to byt cieľ alebo smer. Cesta.
a vo tom to je [smích]

332556

11.5.2015 2:41

RE: kapitalizmus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 332556

>Najlepšie si svoje schopnosti vie zhodnotit každý sám v spolupráci so svedomím.

Na to opravdu věříš? A co když je to, co někdo činí, v naprostém rozporu s morálním etalonem - Desaterem? [zmaten] Tedy je to lhář, zloděj, či vrah? [oči v sloup]

Podobně je to se správností zhodnocení vlastních schopností. Příkladem budiž "černá kronika" v médiích. Od úrazů, až po úmrtí jimi způsobenými a ten shora uvedený citát tak nemá v ničem oporu. Dokonce jeho respektování nese četná rizika.

Lidstvo je dnes ve stavu, kdy možná nemá ani pár měsíců na razantní změnu v tom kam směřuje - k vzájemnému vyhlazení. Takže ano, mít směr je nutné, jenže ne za 1 000 let, ale bez zbytečného prodlení... No jo, ale kam se vydat; že? Kapitál nese riziko vyhlazení, socializmus je iluze... a pro návrat do paleolitu už nejsou mamuti... sakra práce... [oči v sloup] [bliji]

332563

11.5.2015 17:25

RE: kapitalizmus

maršal Žukov 195.?.?.?

Reakce na 332563

Socializmus az taká ilúzia nie je. Socik vo východnej Európe bol celkom fajn, stačilo reformovať...
Hlavný problem je ako píšeš eliminácia psychopatov a parazitov. Nie je to nemožne. Rovnostárstvo nie je bohviečo ale 100 krát lepšie ako voľne pole pre psychopatov na ich ceste k moci.
Verím, ze Putinove Rusko bude stále viac v mnohom príkladom

332623

11.5.2015 7:38

A kde vzit a nekrast , kdyz ani

favela 113.?.?.?

Reakce na 332544

neni kde..Ten system ziti, ktery by byl jen normalni, nedeformovany a nedeformovatelny! To jsme jeste bohuzel nemeli a takze nemame ani jasny cil , vcetne s nasi vrozenou nedokonalosti..Tak ani dobra vule neni zarukou uspechu. Tezka prace neni a nemuze byt nahradou talentu. Udelovat podle schopnosti a potreb je myslim jen vychodisko vytvoreni podminek se soustredit na zivotne dulezite skutky,jenz dane potreby zajisti. /Vetsina nas myslim ma v povaze neco delat/.Myslim,ze muzem se poucit od Boha v jeho tvurci cinnosti a lecos zlepsit, coz je absolutni zaklad /lide dokazou hodne/. Jak to udelat a provest je zatim neresitelny problem ,vim/. Dalsi hlavni problem ,kde zacit, a mit nejake pruvodce poskytujici spolehlive limity /a kde je vzit/, ve kterych postupovat, aby to nemelo sanci se to zpetne vyvojem zase zvrhnout v case zpet. A buh a dalsi v tomhle totalne zklamali. Dizpozice k tvoreni jsou uz pronasledovane a zle potlacovane od utleho veku ditete, rodice jim nerozumi, ve skole uz vubec, pochopeni zase najdou nekdy v zivote u podobnych tvurcich povah ,ale nejaka pomoc pro ne?/Mozart napr.mala a miziva?. Pritom tvorivost pokladam za absolutni nezbytny vychozi oroginalni bod se vubec k necemu potom dopracovat. Jak s nasimi neuplnymi schopnostmi,chybami zaridit system hodne blizky 100% ? A zarazit jednou provzdy moznosti, kdy nas uchylaci,vzdy uchvati moc a vedou nas vzdy do zahuby. A nemame podminky ani klid od parasitu ,kteri musi zabranit svemu konci ,kterym normalni zivot lidi hrozi zkazou za kazdou cenu a maji prostredky a my nemame tak ani klid zjistit presne co vlastne zhruba chceme a potrebujeme ! Vime, ze problem je v nas. Jak spolehlive najit a pote oddelit v slozitem svete dobro od zla ,kdyz casto jedno predstira ,ze je druhe a naopak. /Napr. bezprostredni zlo se casem ukaze jako neco vlastne dobreho, nebo aspon normalniho/. A zapasime i s problemy naseho vnitrniho usporadani,nasi casto zoufale nedokonalosti,nedostatku a kdy je snadne ztratit nadeji, viru, poklesem do pesimismu /i kdyz optimismus je take casto nesmyslny/, i s tim ,ze doposud vzdy neco,co ja nazyvam zakony sveta nas zachranilo /zazracne/ od temer jiste neexistence. Je tedy neco mezi nebe a zemi /asi/, ale kde vzit jistotu a idenfikovat to,za ucelem aby to pracovalo pro nas furt. A pritom bychom to usili z velek casti venovali budoucim generacim..Prozatim nemame ani dobre vyuzene vestkyne z Delfske vestirny, aby nam poradili, co nas ceka a co nemine za ucelem vyhnuti te nepredvidatelne budoucnosti...Tisice dekovnych dopisu by je neminulo...Ale co neni muze BEJT. A zadrhelu haldy...jako vzdy.

332570

12.5.2015 2:14

RE: A kde vzit a nekrast , kdyz ani

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 332570

Ta tvoje beznaděj se jeví být upřimnou, ale pokud si dáš tu práci s pochopením obsahu toho na co reaguješ, tak uzříš světlo na konci toho temného tunelu, jímž civilizace směřuje kamsi do neznáma. On se ten obsah vztahuje pořád k témuž, na co bylo nejen zde již mnohokrát poukázáno tímto odkazem, ale co ti nejspíš uniklo. Tak se za tím poznáním vydej. Ono to není tak obtížné. Spíše jen pracné, ale o to víc trvale přínosné. Holt "bez práce nejsou koláče", jak dí jedna z lidových moudrostí. [cool]

332648

16.5.2015 7:41

Prace s pochopenim..

favela 113.?.?.?

Reakce na 332648

Bachorka - 1 dil : Spravedlnost /samozrejme nase lidska a nedokonala/ se opira o zakony, ktere vytvari a schvaluje mnoho lidi,a vetsinou !! smeruje s nejlepsimi umysly k maximalni objektivite a spravedlnosti jake jsme schopni. Ve svetle toho neni dodany nam bez objednavky Bozi zakon / a nikoliv nas lidsky/ tedy subjektivni ?
Co je poznani o stvoreni,co nam doda a kdy dodalo ? Dnes kdy je treba spravedlnosti nebylo zatim ujasneno.
Bachorka- 2 dil :Socialismus bez natlaku,agresi, barbarskych utoku /jeden priklad,za vsechny treba barbarsky utok na SSSR/ jeste nebyl vytvoren !! Jde tedy o cire spekulace pripravit a zamerit debatu k predem zamyslenemu zaveru...O tom cemu /socialismus /zabrani a cemu ne. Tedy nevime. Vime ?
Bachorka-3.dil: Prijmout virtualni bachorky o nezname neidentifikovane virtualni /tezko existujici/ inteligenci nas nevyvede virtualne k realite ani ve skutecnosti nikam. A tak pozvat je ku pomoci, ci zachrane ?? a doufaje v co ?...Ego cili v normalni proste nasi reci nase JA, je nam vsem vrozene, mozna zamerne, mozna nahodou ,kdo vi,zatim nevime ani netusime o co jde i s nasim vrozenym svedomim. My jako "objekt" stale mame nejakou mozna malou volbu.Snazime se jednat v souladu s tim nasim svedomim, vrozenymi dispozicemi, zdedenou povahou s jejim vyvojem v case nasi individuality uvnitr spolecnosti v niz zijeme. Pravda ,objevuji se znenadani situace a osobnosti, ktere dovedou strhnout vyvoj sveta dle jejich umyslu zpocatku casto neidentifikovatelnych a tak je mozne je ovlivnit az a jen pozdeji /nebo take ne, kdyz ziskaji podporu nekterych sociopathu/. V opacnem pripade prijimame jejich humanni cinost se samozrejmosti....
Bachorka 4.dil : Samozrejme mame stale nevyuzitou kapacitu a tak moznosti k vyvoji a tvoreni na rozdil od : Boha kdy /ale odmitam skrze jeho ciny, nekterymi propagovane byt stvoren k jeho obrazu/ je zrejme ,ze nema ani trosky svedomi,dale dle bible, papezu a jejich tupe strnulych skrticich dogmat uvalenych z tupe ztrnulych trunu /zeme stredem vesmiru/ dostat se nekam dal...Uvedene jsou jen prikazy a navody pro ty mezi nami,co je potrebuji a tak i vyzaduji v bludisti jejich zivota. A tak kdyz vam dnes nekdo vyvrazdi rodinu,tak vy se jeste nabidnete vrahum k dizpozici /pln "desaterove"dobre vule /proboha jen nikoho nezabit !!Prichazi poznani velmi cenne,draze zaplacene skrze nahlou neexistenci vasi rodiny. Ovsem prilis pozde. Ale pote,az se zbavite /treba zkusenostmi, ktere nejsou zdarma a musi byt tez navic spravne pochopeny a interpretovany/ prohlednutim a predevsim universalnim objektivnim /kudy vede nase cesta/ poznanim a pochopite dogmaticke zamery vrchnosti a jejich predepsane recepty a designem po staleti zdokonalovanym a dopad /nezabijet proboha,jsou tady "lide" i kdyz bezohledni zabijaci/ na toho na vas zivot nikoliv jejich. Pak mozna prijde i vykroceni s nezavislosti na vysnenych virtualitach...

332941

Příspěvků: 58

05.05. 01:19 ppppp  tak, tak, opakovat, klidne i tisíciletí
05.05. 06:27  RE: tak, tak, opakovat, klidne i tisíciletí
05.05. 06:46 Erwin  David Irving
05.05. 10:59 tartus  RE: David Irving
05.05. 22:02 Korutan  RE: David Irving
08.05. 07:37 favela  Poznamka k vyvoji dejin a dejepiscu..
05.05. 22:31 ignorkazik  RE: David Irving
05.05. 23:24 Satanist  RE: David Irving
07.05. 10:20  RE: David Irving
08.05. 01:35 Satanist  RE: David Irving
08.05. 09:49  RE: David Irving
08.05. 11:03 Emil Robot  RE: David Irving
10.05. 07:09 favela  Nemohu si odpustit teseni
09.05. 06:03 Satanist  RE: David Irving
16.10. 16:14 dygi  RE: David Irving
05.05. 07:44 Thor  Strana velké Otčiny
05.05. 08:58 martin bareš  K úmyslu.
05.05. 09:52 zwedavec  vedecká analýza dejín
05.05. 11:09 tartus  co nam prinesie poznanie historie
05.05. 12:52 lesov  RE: co nam prinesie poznanie historie
05.05. 19:13  RE: co nam prinesie poznanie historie
07.05. 22:50  RE: co nam prinesie poznanie historie
07.05. 23:35 REBEL1956  RE: co nam prinesie poznanie historie
05.05. 12:12 zwedavec  ďalšia zaujímavá stránka
05.05. 17:28 coinageboy  Kdo je a kdo NEni Historik??
05.05. 18:04 pavt  Poznámka o důvěryhodnosti
05.05. 18:41 hestroy  RE: Poznámka o důvěryhodnosti
06.05. 08:08 pavt  RE: Poznámka o důvěryhodnosti
05.05. 19:26  RE: Poznámka o důvěryhodnosti
06.05. 04:04 favela  RE: Poznámka o důvěryhodnosti
06.05. 09:39 FRANTA1  RE: Poznámka o důvěryhodnosti - neb 10 historiku
10.05. 09:07 maršal Žukov  RE: Poznámka o důvěryhodnosti
05.05. 19:51 Sibolet  Kulturně historická uderka....
05.05. 20:55 neregistrovaný  Overtonovo okno v praxi, Hitler zasíván do podvědomí
18.05. 09:11  RE: Overtonovo okno v praxi, Hitler zasíván do podvědomí
05.05. 21:29  Díky!
05.05. 22:20 dub  RE: Díky!
06.05. 10:03  RE: Díky!
06.05. 00:33 Cico_Ciciak  .
06.05. 00:34 Cico_Ciciak  RE: .
06.05. 00:35 Cico_Ciciak  RE: .
06.05. 00:36 Cico_Ciciak  RE: .
06.05. 00:37 Cico_Ciciak  RE: .
06.05. 01:30 .lak  Dlouhé logicky navazující. (už na to nevidím, ale nedá mi to .-) )
06.05. 01:23  Historie se dnes neučí, historie se přepisuje!
06.05. 06:39 Sibolet  RE: Historie se dnes neučí, historie se přepisuje!
06.05. 08:01 tartus  RE: Historie se dnes neučí, historie se přepisuje!
07.05. 23:53  RE: Historie se dnes neučí, historie se přepisuje!
07.05. 15:50 Sam Ting Wong  Historie vs Dějiny
07.05. 17:35 REBEL1956  RE: Historie vs Dějiny
10.05. 01:00 maršal Žukov  kapitalizmus
10.05. 12:28  RE: kapitalizmus
10.05. 19:56 maršal Žukov  RE: kapitalizmus
11.05. 02:41  RE: kapitalizmus
11.05. 17:25 maršal Žukov  RE: kapitalizmus
11.05. 07:38 favela  A kde vzit a nekrast , kdyz ani
12.05. 02:14  RE: A kde vzit a nekrast , kdyz ani
16.05. 07:41 favela  Prace s pochopenim..

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

43

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc červenec přispělo 99 čtenářů částkou 12 955 korun, což je 43 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Německo: Policie zadržela islamistu s pistolí s tlumičem, podle soudu nejsou důvody pro vazbu19.07.19 21:45 Německo 1

Proti-tabákovi fanatici přistiženi u podvodu19.07.19 18:16 Francie 0

Německo chce zavést povinné očkování proti spalničkám. Pro děti i některé dospělé19.07.19 11:20 Německo 4

Politikové v Německu si opevňují Reichstag, občané nesmějí mít ani pepřový sprej19.07.19 09:24 Německo 2

Mainstream opatrně připouští, že západní vlády dělají vůči vlastním lidem sviňárny17.07.19 18:02 Neurčeno 4

Proč hynou čmeláci a včely v Ústí?15.07.19 20:36 Česká republika 8

Běsnění politické korektnosti: Agenda 007 bude hrát černoška15.07.19 20:28 Británie 8

Twitter zablokoval všechny účty vedoucí k pomoci Juliu Assange13.07.19 13:00 USA 2

Chcete si půjčit a v okolí volí lidi SPD a KSČM? Banka vás vyhodnotí jako problém13.07.19 11:08 Česká republika 8

Obohacení polenem11.07.19 19:48 Německo 2

Aktvistka Čaputová plní zadání: Nejprve školila Čínu, teď buzeruje Orbana11.07.19 17:23 Slovensko 11

Neberte nám našeho okupanta, skandoval "dav" 30 podivných existencí10.07.19 10:25 Německo 2

Evropské hodnoty objevily Ameriku10.07.19 08:37 Česká republika 2

Jste bílí? Zaplaťte dvojnásobek09.07.19 20:07 USA 2

#MeToo naberá nový rozmer? Známa herečka prichádza s obvinením: “Znásilnil ma pohľadom”09.07.19 17:40 Indie 3

Reportáž ruské TV ze švédského města Malmö07.07.19 11:33 Švédsko 8

Lodě s migranty u Lampedusy jsou již dvě. Na vylodění čeká sto afrických okupantů06.07.19 21:47 Itálie 1

Talianska slniečkarka zaperlila: Potrebujeme migrantov, aby nás naučili vychovávať deti a pestovať pšenicu06.07.19 12:06 Itálie 3

Oprsklá pašeračka černochů žaluje Salviniho06.07.19 10:20 Itálie 5

Výzkum CVVM04.07.19 12:55 Česká republika 0

Měnové kurzy

USD
22,75 Kč
Euro
25,54 Kč
Libra
28,44 Kč
Kanadský dolar
17,42 Kč
Australský dolar
16,02 Kč
Švýcarský frank
23,17 Kč
100 japonských jenů
21,12 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
6,00 Kč
100 maď. forintů
7,86 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
36,10 Kč
1 unce (31,1g) zlata
32 423,11 Kč
1 unce stříbra
368,72 Kč
Bitcoin
241 910,72 Kč

Poslední aktualizace: 20.7.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 852