Diskuze k článku

Oklamané Polsko (VI)

Příspěvků 51

29.4.2015 9:03

Opět fantasmagorie...

pavt 78.?.?.?

Autor přešel od překrucování a zamlčování faktů, kterým se vyznačovaly minulé díly, k vysloveným lžím. Některé přímo uráží polské vojáky, což je dost nepochopitelné. Nelze vyvrátit všechny nesmysly v článku, ale aspoň něco - největší lží je tvrzení, že “Místo sestřelování a narážení do německých letadel a umírání se ctí na bojišti přibližně 500 polských letadel odletělo do Rumunska”. To se nestalo už z toho důvodu, že začátkem války mělo polské letectvo 397 bojových letadel první linie, zbytek byly cvičné či zcela zastaralé stroje (celkových 1900 letadel sice působí impozantně, ale realita byla skromná). Z toho bylo 159 stíhaček PZL P 11 a P 7 (dost zastaralé) a ty způsobily Němcům celkové ztráty nejméně 126 letadel a další desítky poškodily. Jde o lepší poměr, než měli Britové za bitvy o Británii. Dále není pravda, že “Žádná mobilizace v Polsku vyhlášena nebyla”. Poláci koncem srpna zmobilizovali 700000 mužů, všeobecnou mobilizaci sice zprvu odvolali, ale nakonec ji vyhlásili 30.srpna. Ten tlak proti mobilizaci neměl ty paranoidní autorovy důvody, ale způsobil jej fakt, že právě řetězec všeobecných mobilizací spustil 1.sv.válku a tomu se západní politici chtěli vyhnout. “Mezitím si byli vůdci západních demokracií velmi dobře vědomi, že k německé invazi dojde brzy ráno 1. září” - opět nesmysl, protože původně mělo dojít k útoku už 26.srpna. Proto 25.srpna dali spojenci Polsku písemné záruky, což Hitlera přimělo útok odvolat a západní politici se kojili nadějí, že to bude definitivní a proto nechtěli situaci zjitřit polskou mobilizací. Ta ale nakonec stejně byla zahájena, i když pozdě. Fakt, že válku Anglie a Francie vyhlásily “až” 3.září byl zcela v normě, stejně to fungovalo za 1.sv.v. Chápu, že v totalitním režimu se války vyhlašují obratem, ale demokracie holt mají parlament a nějakou dobu to trvá. Ve stejnou dobu začala ve Francii všeobecná mobilizace. Francouzi nikdy Polákům neslíbili žádná letadla, během května 39 byla ale slíbena francouzská ofenziva 2 týdny po zahájení války, kterou ale následně Francouzi změnili na průzkumnou operaci - a tu také uskutečnili, konkrétně 7 září. Neměli ale detailní plány na další útočnou operaci a v době, kdy byl výpad v šíři 25km proveden, už bylo jasné, že se Polsko neudrží. I proto nepokračoval a 12. září byl postup zastaven. Samozřejmě, nechci obhajovat “podivnou válku”, ale francouzská armáda byla značně přeceňovaná, stejně jako britské letectvo, které na válku prostě nebylo připravené. Bylo málo letadel a minimum zásob bomb, takže nezbylo, než házet letáky. Ostatně, i Němci ke svému šoku zjistili, že polské tažení je připravilo o více než polovinu všech zásob bomb, a to byli na rozdíl od západních spojenců na válku připraveni.

332022

29.4.2015 9:25

RE: Opět fantasmagorie...

tartus 109.?.?.?

Reakce na 332022

dakujem za doplnenie udajov, ale na veci to nic nemeni, teda meni. Ak poliaci vyhlasili mobilizaciu uz 30. srpna, a hitler ich napadol az 1.zari tak je jasne ze hitler konal v sebaobrane, lebo krajina vyhlasuje mobilizaciu az ked je pripravena zautocit.

a ktym lietadlam, ak mali 1900 lietadiel a odletelo ich 500 tak autor nemusel nutne klamat lebo netvrdil ze to boli bojove lietadla, aj ked z kontextu to tak moze vyzerat.

ale stejne to nic nemeni na tom ze Anglicke politicke spicky ovladane <cenzored> proste tu vojnu zamerne vyvolali.

332026

29.4.2015 10:08

RE: Opět fantasmagorie...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 332026

Má to len jednu chybu invázia do Poľska bola naplánovaná na 26. Augusta a bola na poslednú chvíľu odvolaná, sabotážna skupina abwehru(predchodca Brandenburgovcov) už operovala v Poľsku dostala sa tam z Oravy motorizovaná jednotka(neviem teraz presne pluk, brigáda) sa podarila zastaviť na poslednú chvíľu pred poľskou hranicou(východné Slovensko) [mrknutí jedním okem]

332028

29.4.2015 13:32

RE: Opět fantasmagorie...

tartus 213.?.?.?

Reakce na 332028

ano predpokladam ze Hitler vo svojej demencii zaslal poliakom notu kde im pise ze 26 ich chce napadnut a poliaci vo svojej debilite chceli vyhlasit mobilizaciu az 4 dni po tom.
Za akého retarda ma povazujes?

Mobilizacia sa vyhlasuje bud vden alebo nasledujuci ked je krajina napadnuta, alebo pred utokom na cudziu krajinu.

332050

29.4.2015 21:52

RE: Opět fantasmagorie...

Marek 94.?.?.?

Reakce na 332050

Koho chtělo ČSR napadnout, když vyhlásilo mobilisaci před obsazením Sudet? Mobilizaci můžeš vyhlásit, když máš jasné informace o tom, že chce určitý stát zaútočit na tvé území. Až nyní zmobilizuje RF, třepte se strachy.

332070

29.4.2015 21:58

RE: Opět fantasmagorie...

dub 89.?.?.?

Reakce na 332070

už zmobilizovali, i když tomu říkaj cvičení. a všechny 4 vojenské okruhy.

332071

29.4.2015 23:52

RE: Opět fantasmagorie...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 332071

To by byla a je klasická známá výbava.
Nejsi [chechtot], jsi dost v obraze a křížová modulace geniů se v cíli netluče. Jednodušší nenažraní ani neví s čím si hrají. Tým maká jinak jinak než strach z hladu, bussines. Teď pozor chudáka mamona a jeho poslušných strachu z bídy. [vyplazený jazyk] Potom je tu založení a prolíná pochopením a politikou a to všichni víme že je to politika nejen velmocí a když je skryté superkategorie nechytí tak prostě spolčení jedou. Svět je malý. A borci si jedou nejen třeba samuraje.
Je to složitější, ale vstupní data programátoři prostě zájmům schopných do kompu a programu zatím nedají, a debili jsou stejně mimo aktuální profit i když principiálně ano. Zahubili-li by nenažraní současní bezmozci lásku a přínos obecně tak vzápětí by se nemuseli usmažit v pekle. Zatím retardované a intelektově postižené drží spříznění. Ale to neznamená že je to musí bavit. Taky mohou dát do pohybu šelf na kanárech a spláchnout 666 m. vysokou tsunami vetřelce kteří tam hubili američany a kontinent supai debilní.
...nebudu přepisovat je to zkrácené a zjednodušené, volby mají a schopní taky... [mrknutí jedním okem] Vím že pochopí pod 2°°. Tak tradá pokud si cinknou že nebudou [cool]

332072

29.4.2015 10:19

RE: Opět fantasmagorie...

FRANTA1 194.?.?.?

Reakce na 332022

tak nevim, nevim, ale zda se mi ze I Paft trosku keca a to..o polskem letectvu. Z 1000 letadel ktere polaci meli "byla vetsina znicena jeste na zemi na jejich zakladnach, takze bych rad videl tech 136 sestrelenych nemeckych letadel. Jestli nejake spadly, pak bud samy od sebe, nebo je sundalo protiletadlove delostrelectvo.Dale.. Polaci na hranicich vzdorovali dva dny, a pak zkolabovali... kuriozni bylo napadeni 3 pancerove divize (Guderianovy) Polskymi husary ozbrojenymi kopimi a savlemi -byli rozsekani na kusy. dale cituji" Polska armada byla porazena temer ve stejnou dobu, kdy zacaly valecne operace, a to ne proto ze by postradala udatnost......

...Koreny polske porazky......jejich armada ocekavala naprosto jiny typ utoku........Francouzi a Britove predpokladali ze Polaci se udrzi bez jejich pomoci po cely podzim......I kdyby Francouzi zautocili tak jak slibovali behem 14 dnu od mobilizace stejne by prisli pozde.... cituji z knihy "Tankova valka"

Muj osobni nazor na Polskou kampan je ze Polaci konecne dostali co chteli, a misto Velkopolska meli Generalgouverment.

dojimave je take Paft-ovo narikani nad nedostatkem anglickych bomb a hazeni letaku misto nich.. fakt je, ze jak Frantici tak I Anglani byli posrani hruzou ze skopcaku a delali vsechno proto aby to vypadalo ze neco delaji zatimco delali ho@#@#.

Francouzi sice vtrhli kousek do nemecka ale pak se lekli a honem supajdili zpatky aby zase nemce nepopudili....

na konec perlicka... Pri zacatku opravdove valky (po polsku) hraly dulezitou ulohu nase ceske tanky pojmenovane na Pz 35(t) a Pz 38(t) bez kterych (podle zdroje) by si nemci mohli tezko dovolit invazi do Francie. Zajimave je, ze vetsinu ceskych tanku mel pod velenim Rommel

332029

29.4.2015 10:42

RE: Opět fantasmagorie...

pavt 78.?.?.?

Reakce na 332029

Dovoluji si citovat z Polsko 1939 - zrození bleskové války: strana 54 - “Z 285 německých letounů sestřelených v průběhu polského tažení jich 126 připadá na vrub stíhačům. Dalších 279 německých letadel bylo vážně poškozeno”. Strana 30 - “V rozporu s populárním mýtem se píky jako zbraně již nepoužívaly a polské jezdectvo bojovalo jako jezdectvo většiny ostatních armád…kavaleristé bojovali po sesednutí pěšky, s puškami…atd”. Strana 50 - “Podle jednoho z mýtů o polském tažení bylo polské letectvo zničeno již 1.září na svých letištích, ve skutečnosti se již o den dříve rozptýlilo na polní letiště”. Prostě, nesmíte věřit německé propagandě. Němci utrpěli značné ztráty, například 674 tanků, 319 obrněných automobilů atd. Na rozdíl od západních zemí rozhodně neviděli výkon polské armády tak kriticky. Polsko nemělo šanci i proto, že bylo Německem ze tří stran obklíčeno - s tím ostatně polské předválečné plány nepočítaly… Německá taktika byla zkrátka lepší, což se o rok později ukázalo ve Francii. S tím ale před válkou nikdo nepočítal.
Vámi zmiňovaný boj jezdectva proti tankům se udál například u Mokré 1.září, jezdecká brigáda se zde bránila (pochopitelně bez koní, staticky v obranných postaveních) opakovaným útokům 4.pancéřové divize a díky špatné koordinaci Němců jim způsobila těžké ztráty, nakonec ale musela ustoupit.
Ano, Angličané a Francouzi se báli bombardování měst, protože si při poměru sil dobře uvědomovali, že Němci jim to mohou lehce oplatit. Kromě toho tu aspoň u Francouzů nebyla moc vůle bojovat…
A co se českých tanků týče, tam máte pravdu, ty Němcům velice prospěly i v dalších fázích války.

332032

29.4.2015 14:51

RE: Opět fantasmagorie...

To je jedno 78.?.?.?

Reakce na 332032

Nesmíme zapomínat, že zahájení mobilizace ke konci srpna 1939 a pak odvolání, a pak 1. září znovu vyhlášení mobilizace vytvořilo v Polských ozbrojených silách značný zmatek a dost to pomohlo Německu. Pro mě jako pro Čecho-Moravana tak jako tak byla politika Francie a Británie ostudná. Měli jsme spojence a byli jsme mu věrni. A spojenci nás zradili! Měli jsme to vůbec divné sousedy a kamarády. SSSR, kámoš na věčné časy, nás na rozkaz Ukrajince Brežněva napadl v roce 1968 s vojsky států VS = Němečtí vojáci, Polští vojáci a Maďarští vojáci tak na našem území protiprávně řádili během 30 let již podruhé! Takže během 30 let naši kámoši a sousedé 2x pošlapali naše národní práva! Nu a teď náš kámoš USA poškozuje naši ekonomiku protiruskými sankcemi a tahá naše vojáky do podivných konfliktů ve světě... Nejlépe by bylo vyhlásit neutralitu na způsob Rakouska.

332058

30.4.2015 3:59

RE: Opět fantasmagorie...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 332058

Fantasmagorie je hlavne srovnávat mnichovskou zradu s rokem 1968. A ty sousedy bych nerelativizoval, je to "trochu" rozdíl, ale dojem se vytváří úplně opačný.

Když si SSSR dělal pořádek aby mu zrádci v ČSSR pod medovými řečičkami o třetí cestě k socialismu, svobodě a demokracii (co mi to jen připomíná...) nevytrhli strategicky důležitý kus území ze sféry vlivu a nepřidali se k geopolitickému nepříteli, tak je to strašná katastrofa ještě půl století potom, ale když nás zradili západní spojenci, v důsledku čehož tady za okupace zemřely statisíce lidí a vlastně byla vůbec celá druhá světová válka umožněna, tak jsou to jako dokonalí hrdinové ke kterým se musíme povinně poníženě lísat. A to že si čeští letci v anglii, za to že za zájmy británie pokládali život, museli pak zlatem platit všechno od střeliva po knoflíky of uniforem, tak to se také "jako nestalo".

A když si pořádek na zadním dvorku ve střední americe dělali USA, a jen v Hodurase vyvraždili 40000 lidí, tak to jsou samozřejmě hrdinní bojovníci za svobodu a demokracii a leze se jim povinně do p...

A to že se tady každej může před němcema ponížeností posrat a že už se všichni kolaboranti těší že budou zas sudeťákům vracet pohraničí, tak to ani radši nekomentuju [bliji]

Ale jo, místo toho radši pak každej televizní debil nadává na Rusy, asi proto že si tu druhou světovou dovolili vyhrát a my tu vyvoleným nadlidem poř8d zacláníme a zabíráme místo a nechce se nám (dostatečně rychle) vyhynout.

332077

30.4.2015 14:41

RE: Opět fantasmagorie...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 332077

s kritikou USA naprosto souhlasím ale když schvaluješ vpád vojsk VS do SSSR podotýkám že protiústavní a tudíž protiprávní tak tím schvaluješ i řádění USA ve střední americe
takže si laskavě nejdřív rozmysli co plácneš [mrknutí jedním okem]

332109

30.4.2015 20:51

RE: Opět fantasmagorie...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 332109

No kolego, taky si předem POŘÁDNĚ rozmyslete, co plácáte..
Kdy vpadla vojska VS do SSSR?? [chechtot] [chechtot]
To bylo v nějéké strategické PC hře nebo kde, nějak mi to rozum nebere..
A hlavně - VS tu přišla na "pozvání", at to bylo od kohokoliv, fakticky se tu neválčilo a mrtví byli jen neštastnou náhodou..
To v případě vpádů USA kamkoliv bylo zcela opačně..
Takže nejze porovnávat neporovnatelné..
Mějte se a příště pozor na to, co píšete.. [chechtot] [chechtot]

332131

29.4.2015 15:40

RE: Opět fantasmagorie...

Vopice 94.?.?.?

Reakce na 332032

>V rozporu s populárním mýtem se píky jako zbraně již nepoužívaly a polské jezdectvo bojovalo jako jezdectvo většiny ostatních armád…kavaleristé bojovali po sesednutí pěšky, s puškami…

Vznik tohoto populární mýtu je údajně připisován nacistické propagandě, ale tenhle obraz namaloval v roce 1939 Polák Jerzy Kossak.

Vložený obrázek

A tenhle hezký obrázek asi někdo jiný...

Vložený obrázek

Zajímavé je, že dnešní svobodní a konečně demokratičtí Ukrajinci (Slava Ukrajině, panu Banderovi slava), vypodobňují "moskaly" podobně...

Vložený obrázek

332061

1.5.2015 12:14

RE: Opět fantasmagorie...

hc 90.?.?.?

Reakce na 332061

Podle toho, co jsem o tom četl já, tak Poláci samozřejmě nebojovali šavlemi proti tankům. Měli ale armádu mechanizovanou v menším rozsahu než Německo nebo předtím Československo (ovšem plně mechanizovanou armádu tehdy neměl nikdo). K situacím, kdy na koních útočili proti tankům sice zřejmě došlo, ale nedopatřením. Rozvědka dodala špatné informace nebo tak něco.

332159

29.4.2015 11:46

RE: Opět fantasmagorie...

ignorkazik 95.?.?.?

Reakce na 332022

čezký general bartůšek:

http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1clav_Bartu%C5%A1ka

polistopadový šmejd.

Chci podotknout, že Kaddafi byl plukovník. A tito šmejdi, co netrefí ani slona, jsou z fleku generálové.

Tento čezký šmejd si pochvaluje, že bylo spáleno 160 lidí v Odesse.

Doslova a do písmene si přeju, aby tento polistopadový zmrd a šmejd mě žaloval. Slibuji, že u soudu vyfasuje nejmíň jednu mezi rohy. Je to swině.

332037

29.4.2015 12:04

RE: Opět fantasmagorie...

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 332037

Plukovník Kaddáfí byl "Kabrňák"....,jako kapitán v 69-tým napřed vyhnal z Líbye připitomělýho monarchu a pak z Tripolisu a Benghází i Anglány a Američany a to bez jediného výstřelu a mazali tak,že po nich za základnách zbyl jen nepořádek a haldy pornogrfickejch časopisů(to ještě tenkrát měli aspoň trochu zájem o opačné pohlaví..).....pamatuju si to,jako by to bylo teprve včera....a pamatovali si to i ti arogantní anlosasští bastardi a nikdy mu tu potupu neodpustili a jen čekali na ten vhodný okamžik....

332042

29.4.2015 12:17

RE: Opět fantasmagorie...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 332037

Kolik máte dioptrií? Na vámi postovaném zdroji je uvedeno jméno Bartuška,mimo to je to pouze diplomat.

332044

30.4.2015 0:25

RE: Opět fantasmagorie...

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 332022

Musim priznat , ze tento dil (VI) me velice zklamal co se "jistejch historickejch faktu" tyce, napriklad mobilizace polskyho vobyvatelstva , pocet polskejch letadel - nesestrelenejch , sestrelenejch i tech znicenejch na zemi , zastaralych pusek a nakonec ani ty udaje o odletech z Polska do Rumunska ktery se nezakladaj na skutecnejch udalostech ani nahodou a zacinaj hranicit s fantasmagorii.... Autor clanku by si mel uvedomit ze historie by se mela sepisovat podle skutecnejch faktu a tak jak se udaly.

332073

29.4.2015 9:06

...pokračování výhrad...

pavt 78.?.?.?

Je třeba si uvědomit, že jak Poláci, tak Francouzi očekávali, že válka potrvá nějaké 3-4 měsíce. Právě rychlé zhroucení Polska nikdo nečekal a zcela změnilo situaci. Francouzská mobilizace trvala cca 12 dní a dříve nemohl být žádný útok zahájen. Potom už bylo pozdě. Autor ale zapomíná i na některé význačné momenty války, například na protiofensivu na Bzuře, která umožnila Polákům bránit Varšavu.
Jako naprosto fantasmagorické mi přijde líčení snahy Poláků nakoupit si začátkem války zbraně. Evidentně o tom píše člověk, který o vojenství neví nic a podle mého názoru si to vymyslel. Britové by asi těžko nabízeli Polákům “10,000 zastaralých pušek Hotchkiss”. Hotchkiss jsou jednak kulomety a za druhé francouzské, ty by tedy Britové určitě nenabízeli. Sami neměli dost zbraní pro svou vlastní armádu. Kromě toho, i kdyby začátkem války kývli na dodávky protitankových či protileteckých děl, bylo by něco takového zcela nereálné. Jednak jde o dobu dodání (do Polska tehdy byl přístup jedině přes Rumunsko, což znamenalo týdny cesty), kromě toho další týdny by trvalo vycvičení posádek, problém by byl s dodáním munice atd. Co se zanedbalo před válkou, nebylo možné nahradit za pár dní. Například, v červenci získali Poláci prapor lehkých francouzských tanku R35 a ani pro ty nedokázali vycvičit včas posádky. Kromě toho, Poláci měli skvělou protitankovou pušku vz.35, ale ta byla tak tajná, že se k útvarům ani nedostala a vojáci ji neuměli použít.
Jako vrchol drzosti je pak zmínka, že polská vláda přešla 7.září rumunskou hranici. Ano, polská vláda utekla do Rumunska, ale až 17.září v reakci na sovětský vpád, který hrozil tu krátkou hranici s Rumunskem úplně přerušit! To je výrazný rozdíl… Samozřejmě, nemá tu smysl zmiňovat polské předválečné plány, které mimochodem počítaly s postupným stahováním k rumunským hranicím, což právě sovětský pád překazil, atd. Také důvod, proč Beck během války již nehrál žádnou roli, je jiný.
Autorovi bych doporučoval, aby se místo psaní o historii, kterou nezná, věnoval raději práci jakékoliv, ale jiné. Bude tím daleko prospěšnější…

332023

29.4.2015 10:23

RE: ...pokračování výhrad...

tartus 213.?.?.?

Reakce na 332023

vyzbroj polska sice nepoznam, ale podla sovietskych archívov mali sovieti v 1941 najvetsiu armadu na svete, a presto ked sa ich Hitler napadol tak Stalin ziadal pomoc zo zapadu, teda konkretne nech mu poslu tanky a zbrane. To iste vidíme dnes na ukrajine, Kyjev ziada zo zapadu zbrane, hoci jeho armada je vetsia ako ta donecka a luhanska.
co tym chcem povedat? proste kazdy srab ziada zbrane od svojich spojencov ked ho ten ktorého doteraz sikanoval napadne.

332030

29.4.2015 11:04

RE: ...pokračování výhrad...

ignorkazik 95.?.?.?

Reakce na 332030

jak může být přístup do polska "JEDINĚ PŘES RUMUNSKO". Pan je evidentně expert.
je to troll

332035

29.4.2015 12:09

Také bych měl nějakou výhradu

Vopice 50.?.?.?

Reakce na 332023

Děkuji za obšírné vysvětlení. Tím Hotchkiss kulometem francouzské výroby jste měl na mysli toto?

Vložený obrázek

Pokud ostatní "fakta" vámi tak sebejistě oznamovaná mají stejnou úroveň, pak potěš pámbů.

332043

29.4.2015 12:37

RE: Také bych měl nějakou výhradu

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 332043

Ano,...opravdu,přece jen je ten svět poněkud složitější,než si většina představujeme.... [velký smích]

332045

29.4.2015 13:31

RE: Také bych měl nějakou výhradu

pavt 78.?.?.?

Reakce na 332043

Za prve, já vůbec netvrdím, že nějaká taková jednání probíhala - podle mě je to autorův výmysl či překroucení, což by u něj nebylo nic nového. Jen tvrdím, že Hotchkiss je kulomet, ne puška, přičemž v úvahu připadá asi pouze M1914, nejlepší francouzský prvoválečný kulomet. Ten se za druhé světové války občas ještě používal. Vzhledem k tomu, že jej Poláci z výzbroje v roce 1936 vyřadili, tak nevidím důvod, proč by jej najednou v roce 1939 zase brali. Angličané tento kulomet nikdy nepoužívali, a tak jej Polákům ani nabízet nemohli...

Co se tvrzení výše týče, "že jak může být přístup do polska "JEDINĚ PŘES RUMUNSKO" - stačí se podívat na tehdejší mapu - gdaňský koridor byl obsazený, CCCP, Slovensko a Maďarsko nepřátelské. Jediné bezpečné železniční spojení bylo s Rumunskem, protože baltské moře Němci ovládali, takže přes Litvu se tam nic nedostalo. Doprava vzduchem za německé vzdušné převahy samozřejmě sci-fi... I z toho důvodu se domnívám, že jde o autorův výmysl.

332049

29.4.2015 14:32

RE: Také bych měl nějakou výhradu

Vopice 199.?.?.?

Reakce na 332049

>Za prve, já vůbec netvrdím, že nějaká taková jednání probíhala

To nikdo ani nikde netvrdí, že něco takového tvrdíte, tak se proti tomu nemusíte ohrazovat.

To, co jsem vám ukázal na obrázku, který jste zřejmě neviděl, je Hotchkiss repeating rifle model 1883. Tedy staré harampádí, o kterém autor mluví. Čili velké LOL Polákům.

http://www.armorypub.com/images/WRA/W.C.%20Vol.%204%20Illust%201.jpg

To s tím kulometem podsouváte vy, pravděpodobně proto, že o pušce, kterou zmiňuji, nic nevíte. Ale to není chyba autora, ale vaše, to snad chápete.

Možná ta zdlouhavá doprava přes Rumunsko byla právě důvodem, proč Britové mluvili o dodávce za půl roku.

Mně to smysl dává, nevidím logickou chybu.

332057

29.4.2015 15:00

RE: Také bych měl nějakou výhradu

pavt 78.?.?.?

Reakce na 332057

No, děkuji za informace o té pušce, tu opravdu neznám, zajímám se spíš o I a IIsv.v, tohle v té době již bylo zastaralé. Pokud jsem si zjistil, tak tato puška nebyla ve výzbroji britské armády, takže kde by ji asi Britové vzali? K tomu, že spíše jde o kulomet, mě vedl zmíněný počet nábojů - znamenalo by to 2000 nábojů na jednu pušku, což je zcela nereálné, daleko více to odpovídá vybavení těžkého kulometu. Samozřejmě, dodávka 10 000 pušek nedává žádný smysl, zatímco dodávka 10 000 těžkých kulometů, které pravděpodobně dokázaly prorazit tenký pancíř tehdejších PzkpfwI (alespoň naše tehdejší kulomety to dokázaly) by jistý smysl dávala.

Proto si tedy osobně myslím, že jde o zcela pokroucenou informaci, takže hledat v tom pravdu je beznadějné. Takové pušky už tehdy nebyly ani ve skladech...

332059

29.4.2015 15:31

RE: Také bych měl nějakou výhradu

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 332059

PAVTe,vystřílet 2000 nábojů je pro kulomet dílem několika okamžiků a přesně tolik je v patrontašce např BVP atd.na jedno natažení fršlussu,ale pro repetýrku by to mohlo být třeba na cca 20 dní,(čili skoro do konce války a porážky Polska).....,takže o kulomet zcela jasně nešlo....
Vaše připomínky k článku jsou zajímavé,ale zbytečně se nezamotávejte do věcí,kterým evidentně nerozumíte,zbytečně snižujete tím hodnotu svých,jinak zajímavých postřehů,které stejně,jako autor článku,jste nezažil,ale máte je naštudované......... [velký smích]

332060

29.4.2015 17:26

RE: Také bych měl nějakou výhradu

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 332057

Pan Pavt má samozřejmě pravdu. Poláci skutečně nakoupili a používali kulomety Ckm wz. 25 Hotchkiss. Račte si laskavě sám vygooglovat. Vaše báchorky o zastaralých vintovkách Hotchkiss jsou zcela mimo mísu. [velký smích]

332062

4.5.2015 6:22

RE: Také bych neměl nějakou výhradu

favela 113.?.?.?

Reakce na 332057

soucasne diskuse ,jsou zdrave kvalitni.... Vojensti historici se shoduji ze polaci bojovali o mnoho statecneji a dele nez francuzy ,kteri zradili nejen nas ale i sami sebe a anglicky expedicni sbor uprchl diky Dolfovi /Dunkerque/...Napadlo me pri cteni, co by se stalo kdyby polaci nakoupili zbrane od svych sousedu, ktery jich meli furu /CR/a co kdyby se vcas s nami , Rumunskem , Jugoslavii propojili...Dale je dnes dokazano,ze vojenske prepadeni Ceskoslovenska bylo by posledni Hitlerovou akci. Plan Green, nemeckych generalu znamenal svrzeni Hitlera a podvrataci-britove to vedeli. Proto musel Ceskoslovensko dostat Dolf zadarmo a za kazdou cenu...Tak a zase ted,hajdy demonstrovat..

332262

29.4.2015 20:34

RE: Také bych měl nějakou výhradu

dub 89.?.?.?

Reakce na 332043

to máte těžké, když někdo nezná rozdíl mezi slovem puška a kulomet, či v angličtině rifle a machine gun...

pak žije ve svých bludech. tím spíš, že historii čerpá jen od autorů, kteří mají všechny důvody spoustu věcí zatajovat, obzvlášť amík polského původu. a notabene jen hračička v oblasti tanků...

332066

29.4.2015 13:30

Vrchol drzosti

Vopice 176.?.?.?

Reakce na 332023

>Jako vrchol drzosti je pak zmínka, že polská vláda přešla 7.září rumunskou hranici.

Předtím, než začnete bědovat na vrcholem drzosti, by možná stálo za to, podívat se do originálu článku. A hle! Tam není 7. září, ale 17. září.

>Autorovi bych doporučoval, aby se místo psaní o historii, kterou nezná, věnoval raději práci jakékoliv, ale jiné. Bude tím daleko prospěšnější…

No, možná byste tedy mohl vyčinit překladateli, ale zrovna v tomto případě se autor nemýlil a nebyl vrcholně drzý.

Takže, snaha se cení, opravdu, ale někdy to chce také trochu důslednosti. To mluvím například o tzv. fantasmagorickém líčení snahy Poláků koupit si zbraně. Zde se kromě mnoha zajímavých informací píše například toto:

Poland’s major weakness, however, was its lack of a modernized military. In the 1920s, Poland had had the world’s first all-metal air force, but had since fallen behind other powers. Poland was a poor, agrarian nation without significant industry. While Polish weapons design was often equal or superior to German and Soviet design, it simply lacked the capacity to produce equipment in the needed quantities.

Tedy Poláci ačkoliv měli dobré zbraně, nebyli schopni je vyrábět ve větším množství. Co tedy měli dělat, než se je pokusit nějak získat? Napadá vás jiné řešení?

A jste si opravdu jistý, že jediná cesta, jak dostat zbraně z Británie je přes Rumunsko? Letadla? Westerplatte?

332048

29.4.2015 13:50

RE: Vrchol drzosti

tartus 213.?.?.?

Reakce na 332048

NO hned v prvom odstavci je vazne napisany 7. zari
"utekli polští vůdci do Lublinu a 7. září přešli rumunskou hranici"

332051

29.4.2015 14:15

RE: Vrchol drzosti

Vopice 171.?.?.?

Reakce na 332051

Promiňte, nedošlo mi, že někdo nepochopí, co znamená originál článku. Takže originálem článku míním tu původní verzi v angličtině, kterou najdete, když kliknete na link po článkem, nikoliv tento článek. [oči v sloup]

332055

29.4.2015 13:54

RE: Vrchol drzosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 332048

díky, opravim, až budu u svého stroje...
dub

332052

29.4.2015 13:55

RE: Vrchol drzosti

pavt 78.?.?.?

Reakce na 332048

Aha, děkuji, takže omluva autorovi, je to chyba překladatele - nicméně zamlčel fakt, že útěk polské vlády byl důsledek sovětského vpádu. To dost onu informaci mění.

Poláci si samozřejmě zbraně kupovali, o tom nic, sám přeci zmiňuji nákup tanků z Francie. Určitě si ale zbraně už nekupovali po začátku války, na to nebyl čas, ale autor právě tohle tvrdí... A v této době, jak zmiňuji, by byl skutečně problém tam ty zbraně dostat. Westerplatte bylo obklíčené a pak dobité, letecká doprava byla problematická, protože spojenci neměli takové kapacity, kromě toho Němci měli vzdušnou nadvládu a sestřelit dopravní letadlo pro ně bylo triviální. Já jen zdůrazňuji, že i v tomto se autor zjevně mýlí, takže je pak velkou otázkou, v čem se mýlí dalším. Podle mě je naprosto nedůvěryhodný - tady nejde o alternativní dějiny, ale o pravděpodobně vědomou manipulaci. Osobně tento seriál považuji za takovou přípravku pro ideologické zdůvodnění vpádu CCCP do Polska. Prostě - jde o stejnou propagandu, jakou můžeme vidět s opačným znaménkem při snahách o bagatelizování role CCCP v II sv.v.

332053

29.4.2015 14:23

RE: Vrchol drzosti

Vopice 199.?.?.?

Reakce na 332053

>Určitě si ale zbraně už nekupovali po začátku války, na to nebyl čas, ale autor právě tohle tvrdí...

Nějak jsem nepochopil, v čem se autor mýlí, když napíše, že když Poláci požadovali vojenskou pomoc, tak jim Angláni řekli, že si mají koupit zbraně od neutrálních zemí. Vy víte, jak ty jednání probíhala?

Autor píše, že jim nakonec slíbili, že jim dodají za půl roku těch 10 tisíc zastaralých pušek Hotchkiss (pravděpodobně Hotchkiss repeating rifle model 1883).

Buď nechápu psaný text já, nebo vy. Dle mého chápání není nikde napsáno, že si Poláci kupovali zbraně, ale že jim bylo navrženo, ať si nějaké koupí, případně že jim dodají staré harampádí za půl roku. Ale jestli jste někde našel větu, že si Poláci kupovali zbraně, tak mi ji prosím vypíchněte.

V případě že jí nenajdete, pak by se vaše příspěvky daly považovat za vědomou manipulaci...

332056

29.4.2015 10:27

článok o Putinovi

zwedavec007 87.?.?.?

Kedy tu bude článok o Putinovi ako rozdáva Ruské územie? Na západe američanom, na východe číňanom, na juhu arabom.

332031

29.4.2015 21:39

RE: článok o Putinovi

Sibolet 90.?.?.?

Reakce na 332031

jo,jo je tady článeček o nějakém PRODEJI,co PRAVICUJÍCÍ UPOCENCI nevydejchají http://outsidermedia.cz/tajna-zakladna-nato-koupe... [chechtot] [chechtot] [chechtot] [cool] [chechtot] [chechtot] [chechtot] [vyplazený jazyk] [vyplazený jazyk] [vyplazený jazyk] [vyplazený jazyk]

332069

29.4.2015 19:04

tak kdyz Polaci sestrelili kolem 180 letadel..

FRANTA1 194.?.?.?

s temi kramy ktere mely -PZL 11 bylo to nejlepsi, delalo kolem 375 km/h, tak jak by asi dopadla Luftwaffe proti letectvu CSR ktere bylo podstatne lepsi nez polske?

Prece ta dvouplosnikova Avie sla sice o neco min nez mezek, ale byla v 38 na nejakem zavode v evrope druha za M109 a byla obratnejsi.

Ovsem lze rici ze kvuliva anglofranticke "pomoci" jsme tu valku proti skopcakum tenkrat nevyhrali co??????????

Ohledne polaku na konich - husaru... skutecne tenkrat ti blazni harcovali proti tankum, pisatel podotyka, ze si polaci mysleli, ze nemci maji tanky z papiru...

serial o "oklamanem Polsku" se sice hezky cte a jestli je tam par chyb, to prece nezakryva skutecnost, ze narod ktery si hraje na velmoc a nema na to dopadne tak jak si zaslouzi.

Lide rikaji ze kdo nezna historii tak ze.... ale na druhe strane Polaci se zrejme hrabali mooooc ve sve historii Velkopolska a jejich kridlatejch husaru ci tenkrat rytiru, a chteli ji opakovat, a dopadli na hubu...

takze si vyberte [chechtot]

332064

30.4.2015 11:13

Kam se to zvrhla diskuze?

jikjik 90.?.?.?

Mám dojem, že nějakým pitomým směrem.

Jádro článku je přece o tom, že Velká Británie a Francie prostě nedodržely slovo a fakticky nahnaly Polsko do porážky. Ostatně ne poprvé. Jednoznačným cílem prostě bylo "nakrmit" Němce, aby se mohli vrhnout na SSSR. To za prvé a bez jakékoliv diskuze.

Za druhé huláni a tanky. To tak jednoduché nebude. Podle knihy A. Buškova Ledový trůn (kterou jsem nedávno přeložil a připravuji k vydání) si Poláci počínali asi docela slušně, ale blízko se nacházející německé oddíly zaútočily a Poláky převálcovali. Onu legendu, že vzali na koních tanky útokem prý pustil Goebbles, když napřed převlíkli pár mrtvol na poli a poslali tam jakéhosi amerického novináře.

A za třetí ten útěk polské generality. Nestudoval jsem, Poláky moc nemusím, chovali se o rok dříve dost hnusně, ale bez ohledu na vše ostatní se prostě a jednoduše polská modrá krev moc nepředvedla. A to se tady ani nepíše o tom, že během té krátké války polská armáda prováděla trestní operace ve své kolonii "Krasnorusku" a když polští důstojnící padli do sovětského zajetí, měli strach, aby se nedostali do rukou místních...

332091

30.4.2015 11:46

RE: Kam se to zvrhla diskuze?

FRANTA1 194.?.?.?

Reakce na 332091

No a oni Anglani neco nekdy dodrzeli? Vzdyt od 17 stoleti se vzdy drzeli zasady:

"CO MUZES URVAT, URVI, CO MUZES ZKURVIT ZKURVI!

"Rule Brittania, rule........


We newer fail we are Brittish [zahanbení]

332096

30.4.2015 23:36

RE: Kam se to zvrhla diskuze?

Satanist 173.?.?.?

Reakce na 332096

Tak London je dnes vic cernej nez bilej a do country site se uz taky rozlejzaj a videl jsem barevny z Indie, z Pakistanu a z Afriky so far as a Scotland..... Francie na tom neni vo vo moc lip a do nekterejch mest na jihu Francie a nekterejch ctvrti Parize ktery sou dnes uplne cerny se nevodvazej ani dobre vozbrojeni policajti ! V ceskym krateru a v SK jestli emigraci negru z Afriky do EU nezarazej se maj uz brzy taky na co tesit. Vono se staci podivat do Italie kde se talosi bojej kvuli negrum v noci uz vylizt i na ulici ! [zahanbení]

332139

1.5.2015 5:59

RE: Kam se to zvrhla diskuze?

rad 77.?.?.?

Reakce na 332139

Presne stejna zkusenost. Nedokazu si predstavit nasi sranda policii- pochuzkare, jak z nich tihleti budou mit respekt. Dle me nasi republiku to rozseka. ale mozna je to i dobre, protoze neni nad spolecneho nepritele. Uz je nacase, aby cesti knedlici (vcetne me) se nesrali. Zaminka by to mohla byt pekna. ale obejdu se pravda bez toho.

332146

1.5.2015 11:12

RE: Kam se to zvrhla diskuze?

FRANTA1 194.?.?.?

Reakce na 332146

Doufam, ze jsi mel na mysli "NASRALI" ze?

Nahodu nech nase "mestaky" na pokoji, vis kolik vyberou za zaparkovany auta bez cedulek? panecku to je kseft pro policajta, ale ukaz mu ze tamten pejsek te hezke svlecny se vysral ted prave na chodniku a "no od toho tu nejsem, ja sem pres parkovani"

332156

2.5.2015 8:24

Proč si je neberou Arabské státy

Freddy 84.?.?.?

Velmi by mne zajímalo, proč všichni ti Afrikánci neutíkají do Arabských států jak je Saudská Arabie, nebo Bahrain, Kuwajt atd. Vždyť jsou to jejich bratři Muslimské víry a jsou taky tyto státy velmi bohaté. Mám dojem, že tyto státy tyto islámské úprchlíky ještě finančně v Evropě podporují, aby zde prosazovali jejich islámskou ideologii. Proč jsou Evropani tak najivní a podávají Islamistům svou ruku, když oni Evropanům budou pak řezat hlavy.

332185

2.5.2015 13:22

RE: Proč si je neberou Arabské státy

Sibolet 37.?.?.?

Reakce na 332185

NATO má jasnou páku pravicový konzervativec https://www.youtube.com/watch?v=m-7jODaSgLw [oči v sloup] [oči v sloup] [bliji]

332193

2.5.2015 13:55

RE: Proč si je neberou Arabské státy

dub 89.?.?.?

Reakce na 332185

no protože vlády plné samovyvolenců (každej hajzl má mít dekl), kteří toto, multikulti a další rozkladné píčoviny, nařizují a organizují, jsou v evropě...

332194

2.5.2015 15:17

RE: Proč si je neberou Arabské státy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 332194

To je pravda ale USA nestála stranou. Od počátku přípravy komunistického experimentu a dalších rozkladných aktivit, byli intelektuálové Spojených států motorem tohoto experimentu,zatímco Londýn byl řídícím centrem.Příklad.

V roce 1798 se v americké Philadelphii konal tajný sjezd iluminátů.Zde byla založena společnost:

APENDIX E:NEW WORLD ORDER
Robison,1798

Proofs of a conspiracy
against all the
religions and goverments
of
E U R O P E,
cared on in the secret meetings
of
fre masons,illuminati,
and
reading societies.
(collected from good authorities,)
By John Robison,(A.M.)
professor of natural philosophy,and
secretary to the royal society of
EDINBURGH.
Nam tua res agitur cum proximus ardet.
The THIRD EDITION.
To which is added a Postcript.
---------------------------------------
PHILADELPHIA:
Printed for T.Dobson,No.41,south second street,
and W.Cobbet,No.25, North second street

Byl vypracován tzv:"Protokol moudrých mužů Sionu",podle kterého se v praxi odvíjí novodobá historie planety Země. Neplést si to s Protokoly sionských mudrců!
V srpnu roku 1897,se ve švýcarské Basileji uskutečnil další kongres,na kterém byly Protokoly sionských mudrců předneseny.

332195

2.5.2015 12:42

Podvod pokračuje, tentokrát plně v židoamerické režii

r.m. 80.?.?.?

https://dennikn.sk/91148/soros-ak-europa-strati-ukrajinu-cena-bude-obrovska/
Rusko Vladimira Putina je agresorom a Ukrajina bráni hodnoty a princípy, na ktorých bola Únia vybudovaná.
Větší lež jsem dlouho neslyšel, neviděl, nečetl.

332192

2.5.2015 19:38

RE: Podvod pokračuje, tentokrát plně v židoamerické režii

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 332192

Větší lež snad ani není. V mládí sem Ameriku obdivoval, neb sem ji neznal. Teď když ji znám se mi chce blejt z toho jak sem byl blbej.

332199

Příspěvků: 51

29.04. 09:03 pavt  Opět fantasmagorie...
29.04. 09:25 tartus  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 10:08  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 13:32 tartus  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 21:52 Marek  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 21:58 dub  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 23:52  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 10:19 FRANTA1  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 10:42 pavt  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 14:51 To je jedno  RE: Opět fantasmagorie...
30.04. 03:59  RE: Opět fantasmagorie...
30.04. 14:41  RE: Opět fantasmagorie...
30.04. 20:51  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 15:40 Vopice  RE: Opět fantasmagorie...
01.05. 12:14 hc  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 11:46 ignorkazik  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 12:04 Emil Robot  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 12:17  RE: Opět fantasmagorie...
30.04. 00:25 Satanist  RE: Opět fantasmagorie...
29.04. 09:06 pavt  ...pokračování výhrad...
29.04. 10:23 tartus  RE: ...pokračování výhrad...
29.04. 11:04 ignorkazik  RE: ...pokračování výhrad...
29.04. 12:09 Vopice  Také bych měl nějakou výhradu
29.04. 12:37 Emil Robot  RE: Také bych měl nějakou výhradu
29.04. 13:31 pavt  RE: Také bych měl nějakou výhradu
29.04. 14:32 Vopice  RE: Také bych měl nějakou výhradu
29.04. 15:00 pavt  RE: Také bych měl nějakou výhradu
29.04. 15:31 Emil Robot  RE: Také bych měl nějakou výhradu
29.04. 17:26 VojtaIL  RE: Také bych měl nějakou výhradu
04.05. 06:22 favela  RE: Také bych neměl nějakou výhradu
29.04. 20:34 dub  RE: Také bych měl nějakou výhradu
29.04. 13:30 Vopice  Vrchol drzosti
29.04. 13:50 tartus  RE: Vrchol drzosti
29.04. 14:15 Vopice  RE: Vrchol drzosti
29.04. 13:54  RE: Vrchol drzosti
29.04. 13:55 pavt  RE: Vrchol drzosti
29.04. 14:23 Vopice  RE: Vrchol drzosti
29.04. 10:27 zwedavec007  článok o Putinovi
29.04. 21:39 Sibolet  RE: článok o Putinovi
29.04. 19:04 FRANTA1  tak kdyz Polaci sestrelili kolem 180 letadel..
30.04. 11:13 jikjik  Kam se to zvrhla diskuze?
30.04. 11:46 FRANTA1  RE: Kam se to zvrhla diskuze?
30.04. 23:36 Satanist  RE: Kam se to zvrhla diskuze?
01.05. 05:59 rad  RE: Kam se to zvrhla diskuze?
01.05. 11:12 FRANTA1  RE: Kam se to zvrhla diskuze?
02.05. 08:24 Freddy  Proč si je neberou Arabské státy
02.05. 13:22 Sibolet  RE: Proč si je neberou Arabské státy
02.05. 13:55 dub  RE: Proč si je neberou Arabské státy
02.05. 15:17  RE: Proč si je neberou Arabské státy
02.05. 12:42 r.m.  Podvod pokračuje, tentokrát plně v židoamerické režii
02.05. 19:38 Antiseptik  RE: Podvod pokračuje, tentokrát plně v židoamerické režii

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

39

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 81 čtenářů částkou 11 672 korun, což je 39 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 1

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 0

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Měnové kurzy

USD
23,09 Kč
Euro
25,58 Kč
Libra
29,94 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
15,75 Kč
Švýcarský frank
23,37 Kč
100 japonských jenů
21,26 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,62 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,21 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 975,15 Kč
1 unce stříbra
393,18 Kč
Bitcoin
194 289,47 Kč

Poslední aktualizace: 18.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 757