Diskuze k článku

Oklamané Polsko (III)

Příspěvků 72

9.4.2015 8:47

Manipulativní článek

pavt 91.?.?.?

Sleduji tento “seriál” a nestačím se divit, což asi každý, kdo se o historii zajímá.
Nechci tu být nějakým arbitrem předválečného Polska, nemělo nijak příjemný režim - ostatně, to vedlo československé politiky k určité skepsi ke spolupráci s Polskem proti Německu. Autor toho tolik vynechal, že mu pak vycházejí pokroucené nesmysly.
Tak například zcela vynechaná je role mezistátních smluv, především smlouvy mezi Francií a CCCP a námi a CCCP o vzájemné vojenské pomoci. Poláci proti tomu velmi protestovali a požadovali, abychom v té naší smlouvě garantovali, že nebude uplatněna v případě války CCCP-Polsko. My jsme jim nevyhověli, což byla chyba, protože jsme se tím stali potenciálním protivníkem. Ta dohoda byla bohužel chyba, byla uzavřena na nátlak Francie a znemožnila nám spolupráci s Poláky, což mohlo snad odradit Hitlera od útoku na nás. Několik našich jednání s Poláky o společné spolupráci kvůli tomu bohužel zkrachovalo, protože Beck věřil, že se s Hitlerem dokázal dohodnout. Hitler byl v té době považován za důvěryhodného partnera, žádnou smlouvu zatím neporušil.
Poláci měli v té době těžkou situaci, na každé straně měli nepřítele, který je hodlal spolknout. Domnívali se, že nebezpečnější je CCCP (který měl tehdy největší počet tanků a letadel na světě), proto se snažili o přátelské vztahy s Německem a neprovokování. Měli s nimi dohodu o neútočení a garantované hranice. O garantování hranic a podobné dohodě jsme s Německem jednali i my, ale marně. Byli jsme jediný stát, kterému Německo hranice negarantovalo. Nikdo v této době netušil, že Hitler dokáže Německo tak rychle vyzbrojit (mimochodem díky tajné dohodě s CCCP o zkoušení prototypů tanků na ruské základně) - proto například naše opevnění mělo být dokončeno až v r.1940, kdy se předpokládalo vypuknutí války. Stejně se na to dívali i v Polsku, zatímco CCCP byl na válku připraven okamžitě, Německo ne.
Dnešní článek je absolutní blábol, protože neříká, proč po 15.březnu 1939 najednou celá Evropa pochopila, že s Hitlerem se jednat nedá, protože dohody nedodržuje. V ten den Hitler porušil Mnichovskou dohodu. GB se domnívala, že Mnichovskou dohodou bude garantována nezávislost zbytku ČSR, což se nestalo. Během jediného dne získal Hitler výzbroj pro 40 divizí, což v té době znamenalo v podstatě zdvojnásobení velikosti německé armády (v září 1938 měly německá i naše armáda v podstatě stejnou velikost). To je ten důvod, proč Polsko přestalo s Německem jednat. Samozřejmě, žádný společný útok na CCCP plánován nebyl, to je autorova fantazie - stejně jako Polsko odmítlo vpustit přes své území jednotky CCCP na pomoc ČSR v případě války s Německem, stejně tak se stavělo k německým jednotkám. Poláci nebyli blbí, ale snažili se ze situace nějak vybruslit, stejně jim to nepomohlo…

330752

9.4.2015 9:03

RE: Manipulativní článek

Rubens 87.?.?.?

Reakce na 330752

"mimochodem díky tajné dohodě s CCCP o zkoušení prototypů tanků na ruské základně" - No tu ale riadne zavádzate, v prvom rade musia byť na výrobu peniaze aby bolo na materiál a pracovnú silu, takže odkiaľ boli? Z CCCP určite nie.

330753

9.4.2015 11:08

RE: Manipulativní článek

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 330753

S tou předválečnou spoluprácí jak po stránce technické,tak velitelsko-štábní mezi Německem a SSSR v rozvoji tankové problamatiky má "pavt" pravdu....,byla dosti intenzivní a plodná a její hlavní protagonisté jako Guderian,Meinstein atd. její výsledky pak uplatnili při tažení do Polska a Francie a i proti svým bývalým kolegům z SSSR,pokud tito přežili stalinskou čistku v r.1937(jako např.Tuchačevskij to štěstí neměl...).....
V období před válkou byla spolupráce Němců se Sov.Svazem dosti intenzivní a prospěšná pro obě strany a znamenala i výměnu velkého množství techn.informací a licencí k výrobě a to nejen v oblasti zbrojní a tankové,ale i letecké techniky a výroby dopr.prostředků....

330763

10.4.2015 9:03

RE: Manipulativní článek

Rubens 87.?.?.?

Reakce na 330763

Mať licencie, patenty a informácie, keď nemáte na výrobu je Vám na dve veci, ja poukazujem na fakt, že si to vyzbrojenie A.H. niekto zaplatil, okrem informácií mal totiž A.H. niečo navyše - cestovný plán Mein Kampf, kde to pekne rozbalil, čo a ako. Chýbali mu k tomu iba peniaze. Po ich prísune to už šlo ako po masle, ale ako sa vraví, s jedlom rastie chuť a dolfík začal hrýzť svojich pánov. Preto musel zo scény.

330838

10.4.2015 10:45

RE: Manipulativní článek

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 330838

Republikán Louis T.McFadden,předseda Domácího Výboru pro bankovnictví a měnu mezi lety 1920-1931 ve vztahu k financování říše prohlásil:
"Německo padlo po 1.sv.válce do rukou německých Mezinárodních bankéřů.Ti jej skoupili a nyní jej vlastní celé a se vším všudy.Skoupili průmysl,zatížili hypotékou jeho území,kontrolují produkci a veškeré veřejné služby....Mezinárodní bankéři dotovali současnou německou vládu a poskytli každý dolar z obnosu prostředků Adolfa Hitlera...Prostřednictvím Výboru Fed bylo do Německa napumpováno více než třicet bilionů dolarů z amerických zdrojů...."
Peníze,přečerpané do Německa,měly zajistit jeho obnovu v rámci přípravné fáze k 2.sv.válce.Na jeho území proudily protřednictvím němecých bank Thyssen,které byly přidružené k bankovnímu domu Harriman z New Yorku,ovládaném Rothschildy....
R.1930 Rothschildové zakládají svou první "Světovou banku",Banku pro mezinárodní platby (BIS) ve švýcarské Basileji.Na stejném místě,kde se před lety konal ten pověstný první Světový sionistický kongres....Banku zakládají Charles G.Dawes(agent Rothschildů a vicepresident úřadu pres.Calvina Coolidge v letech 1925-1929),Owen D.Young(agent Rothchildů,zakladatel RCA a předseda General Electric od r.1922-1939) a Hjalmar Schacht z Německa (President Reichsbank)....
O BIS se mezi bankéři mluvilo jako o"centrální bance centrálních bank",bráno dnešní optikou,tak jako Mezinárodní měnový fond a Světová banka jednají pouze s vládami,jedná BIS pouze s ostatními centráními bankami.Všechna její jednání se pořádají tajně a účastní se jich vrcholní bankéři centráních bank z celého světa.Např.bývlý ředitel Federáních rezerv,Alan Greenspan dojížděl do ústředí BIS v Basileji desetkrát ročně na soukromá jednání....
BIS má také statut svrchované síly a je imunní vůči vládní kontrole.Shrnutí jejích výsad:
1.Diplomatická imunita pro její činitele a nedotknutelnost toho,co mají u sebe.
2.Nulové zdanění všech transakcí,včetně výplat zaměstnanců.
3.Imunita typu ambasád pro všechny budovy a kanceláře BIS po celém světě,včetně Číny a Mexika....
4.Nulový dohled nebo kontrola operací ze strany jakýchkoli vládních představitelů,kteří nejsou pověřeni bankou.
5.Osvobození od imigračních omezení.
6.Právo šifrovat jakoukoli komunikaci všech typů.
7.Osvobození od veškeré právní jurisdikce,dokonce disponují vlastní policejní silou....


Úryvek z knihy "Synagoga satanova",autor Andrew Carrington Hitchcock

Holt maj to ti ýbrmenši ošacovaný.... [oči v sloup]

....a lidi jen čumí a čumí a zajímá je jen ským zas je březí ta Džamíla Klobbásová.... [velký smích]

330857

9.4.2015 9:29

RE: Manipulativní článek

.lak 77.?.?.?

Reakce na 330752

Teď ussrael s mnohýmí vlohami i dědictvím na samou podstatu svých konání ojebe stařenku euálku díky nasviňodebileným zretardovaným který instalovaný systém neomylně postavil na povel expoatovaným. [chechtot] [překvapení] [oči v sloup]
Nechte si o sobě rozhodovat a o národech vymalovanými egoisty především svých zájmů vymaštěnci nadlidí, takové o nás bez nás jinak. Řízení společnosti shora pro stejně sebestředné a extrémní exoty na úkor celků. Jak smečka psů v postroji zápřahu na které se vrhli vlci volstrýtu a medvěd z druhé strany nechá hodovat. Kdy už fungování moderní společnosti za pomoci těžce debilních titulovaných se zvrhlo paradoxně či spíš příznačně do animalit na záměrně koncipované vychované a na geniálně zbulíkované šmaky hostiny predátorů kdy jim navrkaní sami lezou na bakchanálie hodování. [mrknutí jedním okem]

330754

13.4.2015 10:47

RE: Manipulativní článek

vierona 62.?.?.?

Reakce na 330754

myslim ,ze zaciatky vojny a pre dnou roky 1930az1940 pomerne dobre opisuje kniha -100Dokumentu o vzniku valky -Zabuda sa a to ze POslo este pred 2svet vojnou bol vnutro statny stat-nemali pristup k balttu proeto prva bitka na westerplace aby mohli obsadit gdyne a gdansk!Pobrezie baltu patrilo nemecku az po Kaliningrad !!!Za pomoci Anglie provokovali nemov a zvrazdili nemeckych obcanov zijucich na polskom uzemi.Nehovorí sa tu ani o naslinej anexii slovenskej galicie -este sa darí to vycitat zo starích map.

331099

13.4.2015 10:55

RE: Manipulativní článek

vierona 62.?.?.?

Reakce na 330754

Izraelsky politici su povodom z polska aj tie chutky sa u nich vyskytuju ako po vojne v polsku!!

331100

9.4.2015 9:46

RE: Manipulativní článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 330752

Dobrý den, i já sleduji ze zájmem tento seriál, nechci se autora zastávat, ale je to alternativní pohled na historii a jak je známo historii píšou vítězové. Poláci měli na východě velké ambice a chtěli pokračovat v expanzi, kterou jim bolševici svojí neschopností umožnili. Vy ve svém komentáři vycházíte z obrazu dějin, který Vám předložili/předkládají spojenci, obzvláště ti západní. Polský režim byl stejně militantní jako německý a ke svým nepolským menšinám se choval neskutečně brutálně. Poláci měli plán jak napadnou ČSR, který realizovat hned jak k tomu měli příležitost. !!!! Nezapomínejme, že v roce 1939 byly tři agresoři - Německo, Polsko a Maďarsko !!!! V roce 1945 byly všichni tři po zásluze potrestáni ztrátou rozsáhlých území.

330756

9.4.2015 12:16

RE: Manipulativní článek

tartus 213.?.?.?

Reakce na 330756

no neviem, polsko po vojne zobralo zvysky nemeckej pody ako odmenu za to ze donutilo nemecko zautocit.

330766

9.4.2015 18:52

RE: Manipulativní článek

Anellus anellus (zavináč) centrum (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 330756

Polsko po 2.sv.válce alespoň plošně žádné území neztratilo, právě naopak. Území západní Ukrajiny a Běloruska, která urvalo tehdejší Ukrajinské sovětské republice ve válce r.1920 Polsku de jure nikdy nepatřila. Válka r. 1920 kterou sovětská Ukrajina prohrávala, skončila jen příměřím. Rižskou smlouvou, což byla smlouva o příměří a předběžných podmínkách míru, nikoli smlouva mírová. Pozdější právní nástupce Ukrajiny Sovětský Svaz (vznikl 1922) měl s Poláky jen toto příměří a nikoli mír a tato území byla z jeho hlediska jen okupována, nikdy je smluvně Polsku neodstoupil. Přesto po 2.sv.válce, díky neskutečné štědrosti J.V.Stalina dostalo Polsko velkou kompenzaci za tato ukrajinská a běloruská území, která Sověti osvobodili . Celá západní hranice mu byla posunuta až na Odru a Nisu, tj. asi o 200-250 km. Dále dostali Poláci od Sovětů východní Prusko kromě Kaliningradské (Královecké) enklávy, tu si Sověti ponechali. A všechna tato území byla navíc během vítězného postupu Rudé armády zcela vyčištěna od německého živlu. Prušáci prostě před Rusy utekli. Takže dnešní Polsko je možná z celé jedné šestiny Stalinovým dárkem Polákům. A ti se dnes za to Rusům "odvděčují". Holt i pro Rusy platí "pro dobrotu na žebrotu".

330795

9.4.2015 9:59

RE: Manipulativní článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 330752

Autor zmenu britskeho pristupu v 1.dile clanku popisuje jako motivovanou neochotou Nemcu obsadit Podkarpatskou Rus jako nastupiste proti Rusku, tuto oblast pak obsadili Madari, coz bylo opet v protikladu s britskou linii uz od Trianonu a narusilo to alianci mezi Polskem a Rumunskem ve smyslu odvraceni pozornosti smerem od SSSR. Nejake spojenectvi CR nebo Madarska s Polskem je nerealne uz vzhledem k dobovym nazorum v Polsku, ostatne Chamberlain mel na krku propolskou opozici reprezentovanou katolikem Churchillem, tudiz ani nemohl stejne jednat jinak nez zmenit pristup a stejne byl pozdeji sesazen. Polaci potom zrejme vsemozne kladli odpor jakymkoliv dohodam s Nemci i Brity o Rusku nemluve, coz prave mohlo prispet ke vzniku valky. Pocatecni utok Nemcu proti Zapadu pak narusil evropskou rovnovahu sil a umoznil tak teprve totalni valku proti Rusku, tyto uvahy byly zrejme motivem smluv Francie a CR s SSSR, polsky odpor proti nim byl zrejme asi dan nespokojnosti s danym statem quo jak ve smeru vuci Rusku (Halic), tak zejmena ve smeru proti Nemecku (Slezsko).

330760

9.4.2015 22:04

RE: Manipulativní článek

hc 90.?.?.?

Reakce na 330760

Churchill a Chamberlain byli spíš jen variací na hodného a zlého policajta. Přinejmenším proti sobě nestáli v zásadní opozici. To lze snadno doložit tím, že Chamberlain zůstal jako ministr i v následné Churchillově vládě (a podobně Daladier ve Francii). Zdejší diskutéři se evidentně neumějí na věc podívat z jiného úhlu, než jaký veřejnosti narafičila tehdejší propaganda. Už jsem to tu psal posledně: 15.březen 1939 byl nejdůležitějším dnem. ČSR (podle západní strategie) neměla být zničena a navíc její zničení bylo zjevnou předehrou ke zničení Polska, což se také nemělo stát. Proto došlo po 15.3.1939 v přístupu Západu k Německu ke změně.

330810

9.4.2015 10:08

manipulativny prispevok

nezalezi 193.?.?.?

Reakce na 330752

Pretoze politika Polska voci susedom bola vzdy agresivna a natlakova.

Polski vojaci v decembri roku 1918 sa "vyznamenali" strelbou do davu v slovenskych mestach Podolinec a Spisska Stara ves, ked nasilne chceli obsadit cely severny Spis a obyvatelstvo sa im postavilo na odpor.

V roku 1920 vobec nedodrzali podmienky z dohody o zamene uzemi dojednanej s Benesom, ktory vymenil Tesinsko za 44 slovenskych dedin na Orave a Spisi a vobec sa neobtazovali o usporiadani nejakeho plebiscitu...v agresivnej politike vo vznasani narokov na ceske a slovenske uzemia pokracovali az do septembra 1939, ked pohar pretiekol...Polsko bolo dalsi stat, ktory participoval na Mnichovskej dohode 1938 a zabral dalsie jak ceske, tak slovenske uzemia.....

a este k spominanej medzistatnej dohode CSR Francuzsko CCCP...

Pred podpisom tejto dohody si francuzsky minister zahranicia predvolal polskeho velvyslanca vo Francuzsku a ziadal od neho zaruky dodrzania uzemnej celistvosti CSR v pripade jej napadnutia. Polsky velvyslanec mu odmietol ich dat !

330761

9.4.2015 14:52

RE: manipulativny prispevok

To je jedno 78.?.?.?

Reakce na 330761

Dobře napsané. Oni Poláci vůbec ještě neudělali národní sebereflexi svých bohatých dějin. Je to především úkol jejich historiků. Včera jsem se díval do historie tzv. Sedmileté války. Do té doby bylo Polsko opravdu Evropskou velmocí, kterou muselo poslouchat i vazalské Východní Prusko. Do té doby mělo za sebou Polsko asi 350 let starou historii agresí a expanzivní politiky na Rusi, kdy např. roku 1619-1622 dokonce Polsko okupovalo Moskvu! A chtělo dobýt i celé Rusko! Pak se jim jejich vlastní medicína, kterou servírovali Rusku, jaksi karmicky vrátila zpět v tzv. trojím dělení Polska po Sedmileté válce (asi o 150 let později), což byl ve skutečnosti vůbec první celosvětový konflikt v historii lidstva. A dnes Vám Poláci na potkání budou vyprávět, jací ti "Rusáci" jsou hajzlové, co jim v historii jen ubližovali! [překvapení]

330775

9.4.2015 18:20

RE: manipulativny prispevok

gippius 213.?.?.?

Reakce na 330775

Je to tak. Lidi, co jen neustále připomínají pakt Molotov-Ribbentrop, roní slzy nad Katyní, a Varšavským povstáním, jaksi explicitně dávají najevo, že dokážou reflektovat historii maximálně od začátku druhé světové války. A současný mediální diskurs je v tom vědomě podporuje. Je to žádoucí.

330791

9.4.2015 10:10

RE: Manipulativní článek

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 330752

Nějak jste zapomněl zmínit polskou okupaci některých našich severních oblastí. A dnes to chtějí sežrat znovu.
A pokud vím, prezident Beneš chtěl s Polskem uzavřít smlouvu o vzájemné pomoci a nedočkal ani odpovědi.

330762

9.4.2015 11:48

RE: Manipulativní článek

timur 85.?.?.?

Reakce na 330752

Hitler dokáže Německo tak rychle vyzbrojit (mimochodem díky tajné dohodě s CCCP o zkoušení prototypů tanků na ruské základně) - proto například naše opevnění mělo být dokončeno až v r.1940, kdy se předpokládalo vypuknutí války. Stejně se na to dívali i v Polsku, zatímco CCCP byl na válku připraven okamžitě, Německo ne.- nuž aj tu "blábol " - Nemecko sa poriadne vyzbrojilo až pripojením ČSR - a v prvom rade sa poliaci náhle otočili proti Nemecku vtedy, keď im VB prisľúbilo nátlak na Nemecko s tým, že im pripadne Prusko, a o to poliakom šlo, od začiatku, verili že vojnu s Nemeckom ustoja, áno, keby nie obsadenia ČSR, teda Čiech - Slovensko sa z toho vyzulo...

330764

9.4.2015 14:33

RE: Manipulativní článek

r.m. 80.?.?.?

Reakce na 330764

Slovensko sa z toho vyzulo...jako ze všeho. Včetně normalizace po 21. 8. 1968
Byli z Husákem tak spokojení, že se tam Listopad 1989 podařilo vykřísit velmi obtížně. A jen s nadějí na úplnou samostatnost. Na stáž!

330773

9.4.2015 19:24

k tomu "vyzutiu"

nezalezi 92.?.?.?

Reakce na 330773

Slovensko dostalo na vyber - rozdelenie medzi Polsko a Madarsko, alebo aku-taku samostatnost pod nemeckou kuratelou...netreba zabudat, ze na uzemi Slovenska zilo niekolkostotisic etnickych Nemcov.

Pan je mozno jasnovidec, ale zo zucastnenych nikto v marci roku 1939 netusil, ako dlho nemecka risa bude europskym hegemonom, pretoze nim bola.....

Takze menej provokovat a viac studovat

330799

9.4.2015 20:21

RE: Manipulativní článek

timur 85.?.?.?

Reakce na 330773

nie - nemali sme záujem o rozkrádanie štátu - veď preto museli otráviť Stračára aby sa tá rozkrádačka mohla začať, a veru - to bolo posledné od čechov, ten r. 1989 čo sme ešte strpeli, potom už bol rýchly koniec celej parády -

330800

10.4.2015 9:54

RE: Manipulativní článek

ROMAN1 85.?.?.?

Reakce na 330800

No, a teraz ste kdě? Co poslouchám zprávy z nezávislých médií na Slovensku, tak je to u vás ještě o něco horší, než v ČR. Už ani tu vlastní měnu dnes nemáte. Takže kdo na tom nakonec vlastně vydělal?
Před rokem 1992 tu byly (i ve FS-ČSFR) návrhy na spolkové uspořádání státu. Na Slovensku měly ještě méně podpory než v Česku. Republika byla rozbita, rozdělena bez referenda na dvě nesvéprávné části, a vykradena. Teď jsou ve IV.Říši oba její zbytky. Divid et impera. [naštvaný]

330844

10.4.2015 20:07

RE: Manipulativní článek

Rubens 87.?.?.?

Reakce na 330844

Deliť bolo treba, lebo Slovač by mlaskala- chrchloša za prezidenta nikdy nezvolila, toho si boli manipulátori vedomí. Dvoch kohútov na smetisku vždy nájdete(korzičkára a perochmatku dosadili podľa potreby), v podstate šlo podľa vtedajších zákonov o vlastizradu(narušenie územnej celistvosti), lenže žalobca sa nenašiel žiadny, vraj išlo o vox populi. No leda tak každý z nás dostal po papuli. A že sme na tom horšie? Uhoľ pohľadu, zlodejov máme narovnako, no po našej zemi sa zatiaľ okupačné kolóny nepromenádovali, aj vysielač ešte máme slobodný, Zem&Vek ešte vychádza a otvára čoraz viac ľuďom oči, zatiaľ čo Smeti strácajú ovce. Prezident síce nemôže do Moskvy, (neoficiálny dôvod, kto by tam chcel pičusa), ale do Ficka sa nám treťotriedny usraelský degen zo šapitó ešte nenaváža...

330905

9.4.2015 22:23

RE: Manipulativní článek

dub 89.?.?.?

Reakce na 330764

přesně tak - a protože to byli britové (a západní oligarchie), kdo chtěl aby se německo a sssr vzájemně zničily, tak celá báchorka o tom, že hitler nedodržel mnichov je jen báchorka.
bylo totiž předem dohodnuto, i když samozřejmě nedáno na papír, že mu bude povolena anexe čsr výměnou za to, že se po takovémto dozbrojení a rozšíření průmyslové základny vydá na východ.
proto nemohl být do mnichova pozván zástupce čsr.

330811

9.4.2015 12:19

RE: Manipulativní článek

martin bareš 90.?.?.?

Reakce na 330752

Pro mě je to zase pohled na historii z jiného úhlu. Díky za něj.

Nejsem tak protiruský, lépe protisovětský, jako Vy.

Vezměte, prosím, v úvahu jednání států, které měly na svou novou či pozměněnou realitu dobu 20ti let od první světové války:

- Polsko, se změněnými poválečnými hranicemi a vysokými a nereálnými ambicemi (pedevším naprosto agresivní politika vůči Sovětskému Rusku od VŘSR)
- Československo, jako nový stát
- Vznik Sovětské Rusi s okamžitou invazí 14ti států a povstaleckými armádami Kolčaka, Wrangela a nastolující úplně jinou vnitřní realitu - tady se opravdu stydím za slova o "bolševické neschopnosti", která tu někde v příspěvcích jsou. Z toho plynoucí všechna ta uspěchaná a tragická rozhodnutí ze dne na den včetně totálních čistek v armádě v předvečer války nové. Samozřejmě vedle všeho, co umožnilo existenci Sovětského státu. Kdo nic nedělá, nemůže existovat. A Sovětské vlády činily, tak existovaly. Mohly to vůbec dělat jinak?

Řeknu něco jiného: méně hodnocení, více přijetí a v klidu popřemýšlení. Jak to asi tehdy bylo.

330767

9.4.2015 16:42

RE: Manipulativní článek

ignorkazik 95.?.?.?

Reakce na 330767

Máte pravdu. O sprostém agresívním vpádu do Ruska po VŘSR není nikde ani zmínka. Rovněž polák bude čučet jak puk, když se ho zeptáte kde je ta stovka tisíc ruských zajatců po polském vpádu do SSSR v r. 1920. Polák ví jen o Katyni. Jedna polská učitelka němčiny dostala doslova hysterický záchvat, když jsem nějak mimochodem zmínil polský zábor těšínska. Prý nic takového není pravda!

Ze všech těch příspěvků ale čouhá jak sláma z bot - politika nových "státních útvarů" ve východní evropě se určovala v Londýně!

Kdo ví něco o žido-masonském pozadí vzniku USA a všech těch "revolucí" včetně "ruské" 1905 i 1917, a taky o židomasonském pozadí vzniku Československá a Masaryka (není to k smíchu jak tu byl instalován z USA, stejně jako Havel?), Polska atd - tato podřízenost české polské atd politiky Londýnu je zcela logické!

Ale tupé nevědomé stádo bude hýkat, jak jsme svobodní, volní a rovní atd.

330782

9.4.2015 17:13

RE: Manipulativní článek

pavt 91.?.?.?

Reakce na 330782

A ono to Rusko předtím nevpadlo do Vilna, nezaložilo Litevsko-běloruskou socialistickou republiku a nevysílalo průzkumné jednotky daleko na západ až do polského území? Nemělo snad v plánu pomoci svým německým soudruhům, kteří tak moc chtěli založit sovětskou republiku v Německu? Nevolal snad Lenin, že tím vypukne revoluce světová. A mimochodem - jaký stát leží mezi CCCP a Německem? A jak dopadlo těch 50 tisíc polských zajatců? Jsou vám známy například fotografie napichování polského důstojníka na kůl atd? A CCCP copak respektovalo mírovou smlouvu, dle které měla být Ukrajina a Bělorusko nezávislé?
Samozřejmě, nelze vůbec bagatelizovat polský nacionalismus a nereálné ambice, v té válce se těžko někomu fandilo, protože obě strany ji vedly brutálně a s maximální chamtivostí. Leč, rozhodně nebylo tehdejší CCCP nevinným beránkem

Těšínsko bylo problém a zrovna my v tom teda nemáme moc čisté svědomí, protože jsme je obsadili navzdory faktu, že tam tehdy žila polská většina, jejíž právo na sebeurčení jsme nehodlali respektovat, protože tudy mimo jiné vedla strategická železnice na Slovensko a šlo o bohaté průmyslové území.
A mimochodem - nepíše se žido-masonské, ale žido-zednářské...

330783

10.4.2015 0:06

RE: Manipulativní článek

ignorkazik 95.?.?.?

Reakce na 330783

"A mimochodem - nepíše se žido-masonské, ale žido-zednářské..."

mason je zednář a můžete si to napsat klidně pozpatky, nic se tím nemění.

Ovládají scout a spoustu dalších hnutí. Ale goj se může etablovat za svého životu nanejvýš do 33 stupně - zcela vyjimečně.

Co se děje na dalších stupních goj neví, neví komu slouží. Už mě nebaví uvádět dokola Bohemia Grove, vážně nebaví se žďuchat s debily.

Nevpadlo Rusko, ale 27 komisářů, z nich ani jeden Rus!

Varuji všechny: jak ruský cár nevěřil, že chcípne ve sklepě s celou rodinou, ani ostatní monarchové nevěřili, ani ruský statkáři - ani vy nevěřte! . jde o poslední dějství, buď NWO a redukce obyvatelstva na 100-500 mil sluhů, a vy to nebudete ! Soráč!

nebo Putin

Nemáte vzdělání, pane, to je ten problém

Pane, já to vzdávám. Pokračujte vy.

330817

12.4.2015 22:13

Fanatismus kalí mysl

Kiviss 197.?.?.?

Reakce na 330783

A uvědomit si, že upadáte do obdobného stavu, je nadějný začátek.

Genocida, vraždy, rozvracení územních celků za účelem surové krádeže ve velkém, to je kontinuum a smutný primát USA již několik století.

P.S.
Bez ospravedlňování čehokoli a kohokoli!

331069

9.4.2015 17:24

RE: Manipulativní článek

pavt 91.?.?.?

Reakce na 330767

Máte pravdu, protisovětský tedy rozhodně jsem. Myslím, že vše spojené s CCCP byla tragédie, kterou ovšem v prvé řadě odnesli Rusové (a stále si to nedokázali přiznat). Když si vezmete, o kolik chytrých hlav z emigrace přišli, jakou tíži museli díky komunistickému experimentu nést, kolik milionů mrtvých je to stálo…

Až si říkám, kde dnes mohlo Rusko být, kdyby komunizmus nevznikl a podařilo se upevnit prozatímní vládu atd. Rusko vůbec nebylo zaostalým státem, například v produkci oceli bylo v té době druhé na světě, samozřejmě, byla v něm spousta šíleně chudých lidí, ale stačilo mít k dispozici 20-30 let a podle mě by Rusové dokázali světu přímo zázraky… Je to velká a promarněná škoda…

A sovětské vlády to samozřejmě mohly dělat jinak - stačilo méně vraždit “třídní nepřátele”, pokračovat v NEPu, který se velice osvědčil, přestat usilovat o světovou revoluci atd. A ty totální čistky v armádě, ty se nedělaly někdy uspěchaně za revoluce, ale v době naprosté stabilizace v roce 1937. Ten režim měl prostě brutalitu v krvi, byl na ní postaven od samého začátku. Jinak to neuměl, jakmile se brutality vzdal, tak skončil.

330785

9.4.2015 23:56

RE: Manipulativní článek

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 330785

Vážený pane,kdyby tam byl býval zůstal Kerenskij se svojí partou místo Trockého,nic by se pro ruského mužika nezměnilo co se týče obsahu,ale pouze jen formou....Dnes,po sto letech,čeká na ruského mužika stejné rozhodnutí,které měl učinit už tenkrát,proto si to zřejmě zopakuje....doufám,že natentokrát už uspěje (před naprosto stejným úkolem stojí hlupáci na zbídačované Ukrajině....).... [oči v sloup]

330816

23.4.2015 23:52

RE: Manipulativní článek

jana12345 213.?.?.?

Reakce na 330785

prečitajte si solženicyna 200 rokov spolu a potom možno pochopite ,
kto intrigami a uplatkami zosnoval režim a kto ma tu brutalitu v krvi na zotrocenie inych narodov aby naplnili svoje predurčenie vyvoleneho naroda a nerobi to len v rusku, ale po celom svete, sposobom ze inych rozostvava sam pritom je zbabely a svoj zivot neriskuje ale zo vsetkeho sa uplatkami vykupi, pritom sa nestiti obetovat male ryby svojich sukmenovcov, aby z toho vytrieskal ako politicky, tak financny kapital, kto parazituje na svojich hostiteloch, pride do krajiny a za kratku dobu ju a jej obyvatelov rozlozi , zapad stratil mravnost a moralku a ked sa ju nepodari skoro obnovit, tak uz prehral. A nase vlady nas vlecu do stanice KATASTROFA na lod TITANIC.

331746

24.4.2015 5:01

RE: Manipulativní článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 331746

Lez - zadny Solzenicyn nikdy nebyl ! Byl Henlein - a ten byl okraden. Duka byl taky okraden ! A nejvice byli okradeni ....!?

331754

24.4.2015 4:57

RE: Manipulativní článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 70.?.?.?

Reakce na 330785

fsecko co rykate pane pavte, tak to rykate dobre a mate pravdu. Ja sem to 6 yaersu studoval na vysoke skole. Fsecy sme to tam zkoumali - chlapi, baby, buzeranti a lezby a fsecy sme zystili to jak ste to vy vypychnul v tom jak ste to napsal ! Nejhorsy na tem je ze utyskovali ty co chodija v tych capkach. Brutalitne byli utiskovany tak vymysleli perestrojku a brali odskodne a potem jim to putini zatrhli a tym je svetovy mir v ohrozeni, takze fcil je Rusko este vetsi nebezpecnost nez byl Stalin. A nejhorsi ze fseckych Stalinu je Putin. To rykal nas dekan na skole , a uklizecky taky. Za druhe svetove valky zadny Rus nepadnul, fsecy se vyhybali vojne a hrdinne padali akorat Nemcy a emericani. Uplne nejvice padlo tech v capkach, protoze bojovali za nas na fseckich frontach. I na banany.
Pujdu jeste na jednu vysokou skolu, ja mam vzdelani rad a studovat dnes radost, se muzu vice rozvinovat a uz me nikdo neomezuje. Mame demograzii a ukrajina je uz taky nas ucitel !

331753

9.4.2015 13:30

RE: Manipulativní článek

kyticka 37.?.?.?

Reakce na 330752

Právě naopak. Jsem rád, že se i zde na Zvědavci začínají objevovat články, které začínají bez předsudků nám vtloukaných 70 let do hlavy rozkrývat sledy veškerých příčin a následností, které zapříčinili 2. jakož i ale 1. světovou válku, ale bylo by dobré začít příčinami revolučního roku 1848 - tam vše začalo! Polsko hrálo tehdy (před 2.SV) roli Ukrajiny.

Hitler, který po svém nástupu ekonomicky vyvedl Německo z bahna k nevídané prosperitě se stal pro FED a spol bankéřské klany "demokratického" západu nebezpečným konkurentem a tak jej bylo nutno sestřelit skrze provokaci ze strany loutek, které vládly v Polsku. To samé se děje nyní Putinovi a Rusku. Sláva bohu, že je Putin na rozdíl od Hitlera jednak profesionálně vzdělán v oboru "politika-vláda-intriky" (je to důstojník KGB), tedy přesně ví jaká hra se proti Rusku hraji a též ví jak se tyto hry musí hrát aby se neprohrály. Díky bohu, že je Putin ponaučen z chyb, kterých se Hitler s Polskou udičkou bánkéři té doby mu předhozenou dopustil, kdy na Polsko ve finále zaútočil.

Kdyby Putin ve shodné situaci zaútočil v průběhu minulého roku na Ukrajinu (a důvodů mu Kyjevské loutky na pokyn vládců USA poskytly nesčíslně), tak tu již k dnešku létají jaderné rakety. A o to přesně šlo tenkrát jako o to samé jde i nyní. Vymyslet na konkurenta, kterého tehdy nekontrolovali (Hitlerovo Německo), jakož nyní rovněž nekontrolují (Putinovo Rusko) provokaci, aby na ni musel vojensky odpovědět a následně jej prohlásit na agresora.

Jen pro zajímavost první válka v proti Husajnovi byla úplně stejná.
1. Husajn odmítl dodávat ropu za dolary.
2. Kuvajt začal krást podzemními vrty z pod Iráku ropu.
3. Husajn se dotázal Bushe smí-li Kuvajt vojensky napravit. Záruky USA ropným společnostem v Kuvajtu byly Sadámem Bushovi přislíbeny. Bush útok Sadámovi schválil.
4. Husajn obsadil Kuvajt.
5. USA prohlásili Sadáma za agresora a zblbly v tomto duchu celý svět.
6. USA vedly útok na Irák
7. Sadám začal zase prodávat poslušně za dolary.

O co šlo tenkrát (zase k Hitlerovi) a o co jde nyní je dokonale analyzováno zde (Výborná analýza historie souvislostí a prognóza dolaru):
http://aeronet.cz/news/brezen-2015-konec-americkeh...

Mediální štvanice (předehra určená k tomu kdo je ten zlej) proti Hitlerovi (v té době v USA vyhlášen za muže roku a podobně) byla shodná jako je nyní proti Putinovi. Co se dále dělo po zahájení války včetně zvěrstev na obou stranách kdy vítězové zvýraznili ta Hitlerova a pomlčeli o těch svých, zde nekomentuji. Rovněž nekomentuji teorii ras, která ale opět tehdy vzkvétala nejen v Německu, ale po celém světě a to v GB jakož USA velmi významně, kdy minimálně jeden z národů se těmito principy tajně řídí dodnes.

330769

9.4.2015 13:34

RE: Manipulativní článek - pokračování

kyticka 37.?.?.?

Reakce na 330769

K tomu co je v těchto dnech uznáváno jako "skutečná historická fakta" bych uvedl asi toto:

Jak se věci v minulosti naší historie skutečně seběhly je soudit velmi rozporuplné, jelikož se řada věcí odehrála před značným časovým odstupem, kdy jednak dějiny, jak je známo, píší vždy vítězové a navíc, kdy ani ti nejpoctivější historikové nikdy nebyli přítomni na žádné z tajných porad vlád a společenství, kde se spřádaly plány jak a proč v tehdejší době hodlaly ty či ony státy, armády, banky, korporace, politické strany postupovat a jak hodlaly lidu prostému již proběhnuvší události správně politicky vyložit.

Podívejme jenom na současnost, například aktuální Ukrajina. Koukne-li se kdokoli na mainstreamový-proamerický, mainstreamový-proruský a tzv. nezávislý-konspirační web proto, aby zjistil co se stalo před několika dny na tom či onom místě, musí zákonitě dojít k závěru, že jakoby se jednalo o 3 naprosto jiné události. Jak potom primárně můžeme důvěřovat výkladům o událostech, které se staly před 10, 70, 100,2000 avíce lety?

Tedy pokud primární informace nejsou zcela zaručené, můžeme při vyvozování toho co se asi skutečně stalo, děje a bude dít, postupovat podobně jako detektiv řešící zapeklitý kriminální případ, kdy se pokouší dostihnout sériového vraha, za kterým je již řada obětí, ale který stále a stále uniká.

Co dělá takový detektiv. Jako první hledá motiv a ptá se "v čí prospěch (proč) se stalo (děje) to či ono". Dále se snaží najít v činnosti takového vraha podobnosti, minimálně z důvodu aby byl schopen identifikovat, byla-li ta či jiná právě nalezená oběť jeho dílem nebo ne. Jako poslední se snaží vysledovat v časové ose činnosti vraha různé trendy, ze kterých se snaží odvodit jeho další kroky. Tímto způsobem detektiv skládá jednotlivé zdánlivě i nesouvisející události, kamínek po kamínku, do doby, než mu vyjde mozaika logických, na sebe navazujících skutečností, na základě kterých, je schopen příslušného podezřelého identifikovat.

Pakliže se mu podezřelého podaří zatknout, následuje proces dokazování, protože i ten nejpodezřelejší podezřelý nemusí být ve skutečnosti hledaný vrah.

330770

9.4.2015 13:56

RE: Manipulativní článek - pokračování

.lak 77.?.?.?

Reakce na 330770

Budulínci nejednají logicky a spíš pudově hamty hamty a synergické děje a události je nezajímají a ani se jich to tedy intelektuálně netkne protože podle doktora Hnizdila jsou postižení absencí části biokompu i když si specialisty na mamon zaplatí jako kuchaře meny s loveckou družinou. Nicméně jako s chorobnými je nutné s nimi jednat v rámci jejich nepříčetnosti která postihuje valnou část planeťanů i kdyby za nimi byli hromady bezelstných ušlechtilých přínosných lidí že řezníci z volstrýtu či eufeministicky vlci trhu kteří ovšem jsou požíráni mamonem též co by zprostředkovatelé korupcí mocí a zmarů všeho.

https://www.youtube.com/watch?v=ms2DDtXH9bs

330771

9.4.2015 14:15

RE: Manipulativní článek

pavt 91.?.?.?

Reakce na 330769

Takže jestli jsem to pochopil, Hitler byl vlastně mírotvůrce, co žádný konflikt nechtěl? Rozumím tomu dobře? Vy opravdu chcete tvrdit, že 2sv.válka vznikla proto, že to hrozné Polsko Hitlera vyprovokovalo??? A co my, my jsme jej taky vyprovokovali, že nás musel obsadit? Jak, prosím vás? Nezlobte se, to jsou naprosté nesmysly.
Hitler vyvedl Německo k prosperitě jedině tím, že začal na dluh zbrojit. V roce 1939 mu Hjalmar Schacht řekl zcela jasně, že buď musí rozpoutat válku, nebo musí se zbrojením přestat, Německo se neúměrně zadlužovalo a nešlo s tím pokračovat. To byl veškerý jeho hospodářský zázrak. Zatímco USA v té době také na dluh dělaly New Deal, tedy investice do dálnic, infrastruktury atd., Hitler především zbrojil. Samozřejmě, nelze zapomínat na jeho sociální programy, pojištění, “odborářské” dovolené atd., kterými si získal dělníky, byl to přeci socialista z chudých poměrů a věděl, co dělníci chtějí. To však z něj vůbec nesnímá zodpovědnost za rozpoutání války, nikdo ji tehdy nechtěl, pouze on, protože předpokládal, že Anglie a Francie se na Polsko vykašlou a nechají ho osudu. Ostatní státy válku nechtěly, což dokazuje i fakt, že na ni nebyly připraveny. Když mu Anglie po několika dnech vyhlásila válku, byl z toho zcela překvapen. “Co teď,” zeptal se Ribbentropa…
Já nemám nic proti alternativním pohledům na 2sv.v., ale musí být založeny na nějakých rozumných faktech, ne na dojmech. Hilter válku chtěl zcela jednoznačně, stačí si přečíst jeho projevy, články, knihu. Dělat z něj oběť je nesmysl.

Váš pohled na Putina nesdílím, nemyslím si, že by kvůli Ukrajině někdo střílel rakety, ani ten největší válečný štváč nechce páchat sebevraždu - to je ale na jinou diskusi.

Co se Kuvajtu týče, chybí vám tam znalost místní mentality a souvislostí, na rozdíl ode mne jste v Iráku asi nebyl. Kuvajt kdysi patřil Iráku, dokonce byly v Iráku populární mapy, kde Kuvajt neexistoval. Iráčané Kuvajťany neměli rádi, záviděli jim, takže ve chvíli konce války Irák-Irán Saddám přemýšlel, jak získat popularitu a zároveň naplnit státní pokladnu. Kuvajt byl ideální cíl. Horizontální vrty Kuvajt přiznal a nabídl odškodnění, ale Saddám se s ním odmítl bavit a prostě jej přepadl. Vůbec neuvažoval o prodeji ropy za něco jiného, než za dolary, byl tehdy přeci kamarád USA po celou válku s Iránem. To vše až později. Atd., dalo by se pokračovat…

330772

9.4.2015 14:39

RE: Manipulativní článek

mat4 213.?.?.?

Reakce na 330772

Husajn bol vtiahnuty do Kuvajtu prave preto, ze nepokracoval v Iracko-Iranskej vojne (Iran je neuralgickym bodom SSA).

Hitler bol projektom zapadnych bank proti Stalinovi. Ta spolupraca Nemecko vs. SSSR mala vytvorit priatelstvo a navedenie Hitlera smerom na zapad. Stalin mal, ale malo casu.

Skor nez tu hodis duchaplny prispevok upozornujem ta na zlatu blokad 1925 zavedena iba rok po nastupe Stalina.

330774

9.4.2015 15:39

RE: Manipulativní článek

kyticka 37.?.?.?

Reakce na 330772

add Hitler
a) začněte právě tím rokem 1848 - zde si položte otázku proč se císař Františk nedal korunovat českým králem - kdo v té době zhatil vytvoření velké federace Německo-Rakousko-Uhersko, tedy zapříčinil, že jsme se nestali jeden středoevropský superstát, regulerní nástupce Svaté říše římské německého lidu, na který by si jen tak nikdo netroufnul.

Zde se opět koukněte do historie, které současné státy spolu po staletí spolužily za vlády Přemyslovců i Lucenbuků. Nezapoňte rovněž dohledat jak se Habsburkové dostali na český trůn - velmi rozumným a demokratickým rozhodnutím Českého sněmu. Vždy šlo o jeden a ten samý státní útvar. Rakousko, Maďarsko, Čechy a Morava. To že se postupem doby přecházelo z původní Staroslovanštiny na Němčinu neznamenalo, že ty rodiny co postupem generací přešli z češtiny na němčinu necítili se býti Čechy!


b) Kdo rozsekal Evropu na spoustu pidistátů a proč. Dohledejte si jak státy jako ČR a Polsko vznikly - spontálně to určitě nebylo. No a co v těchto státech okamžitě zavládlo
- vzájemná řevnivost mezi sebou
- absolutní rasová nesnášenlovost vůči všem domácím rodinám, které již generace mluvili Německy, kdy ač šlo u nás o kované Čechy s českýmy kořeny zde žijící generace, tak jim bylo z Prahy podsouváno že jsou Němci (v Polsku to bylo proti vlastním občanům obdobné - apropo nepřipomíná Vám to současnou Ukrajinu). Německu byly napařeny naprosto nereálné válečné reparace (také by jste si tom mohl něco přečíst kdo je prosadil, za co a proč).

c) No a Hitler postavil Německo na nohy tím že hned v roce 1933 odstřihl zkrachovalou wiemarskou marku od světových měn začal vydávat pracovní peněžní poukázky, kdy zejména jako první rozjel stavby dálnic jakož státních zakázky. Takto dostal do oběhu svou vlastní fiat-marku a Německo učinil postupně nezávislým, soběstačným a exportujícím. Za toto byl obdivován celým světem. Kdo zavedl jako první embargo na německé zboží, čímž v podstatě jako první ve 2. světové válce vystřelil?

d) Co znamenalo obsazení Sudet. Praha těm z pohraničí dokola tvrdila, že nejsou Češi, ale Němci-podlidi! Kdo dostával státní zakázky - mluvíš Německy, nejsi Čech (Böhm) jsi Němec (Deutsch) ... tak pro tebe tady nic nemáme. Co těm z pohraničí, kde tam byl v řadě případů hlad, měli nakonec dělat, než říct tak když jsme podle vás Pražáků Němci, tak jsme tedy Němci a chceme do říše! Trochu si počtěte o té době. Zdrojů je dost. Co sem pletete rok 1939, kdy byla situace absolutně vyhrocená. Já psal o Hitlerovi do napadení Polska. Apropo - kdy za již vyhrocené situace si za zabrání Sudet můžeme sami, které ti co po 1.SV Evropu od stolu čárama na mapě dělili (stejně jako Osmanskou říši - Irák-Kuvajt atd...), ji s velkou slávou za celosvětového souhlasu přemalovali dle přání 99% německy mluvících Čechů z pohraničí.

330778

9.4.2015 15:47

RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt

kyticka 37.?.?.?

Reakce na 330778

add) Irák, ne tam jsem opravdu nebyl.

Vychází pouze ze znalosti, že Kuvajt+Irák byla 4000 let nazpět Mezopotámile, potom (zkratkovitě) Osmanská říše a zase až po té 1.SV vzali Fr., GB a USA tužku a toto historicky jednotné území rozmalovali na haldu státečků kam dosadili místní náčelníky pastevců za na vodítku přivázané princátka. Přečettl jsem rovněž knihy "Tajná válka proti Židům" a "Co nezavály písky Mezopotámie".

Schválně si je najděte na internetu a něco si přečtěte o jejich autorech.

Tedy kolego, pokud jste tam nepůsobil minimálně jako diplomat po dobu 10 let, nebo tam nestudoval od základní školy po vysokou, myslím, že autoři knih mají dostatečný přehled o tom co se v té zemi opravdu dělo a děje, takže myslím si že určitý přehled mám i já byť jen zprostředkovaně.

Dále vycházím ze skutečnosti, že vše do sebe zapadá jako puzzle, tedy že je vysoká pravděpodobnost, že to je tak jak si myslím (viz můj doplňující příspěvek výše)!

330779

9.4.2015 16:14

RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 330779

Nepřidávejte Hitlera ani Irák, leckdy stačí přidat vejce a je z toho pěkná míchanina!
(Píšeme Ad, nikoli Add. Je to z latiny [Ad = k něčemu]).

330780

9.4.2015 16:42

RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt

pavt 91.?.?.?

Reakce na 330779

Nemám bohužel čas s vámi polemizovat nad tématy absolutně mimo tento článek. Opravdu to chce o té historii leccos přečíst, doporučuji[smích] Nicméně zkratkovitě:
- František Josef se nedal korunovat, protože to čeští Němci nechtěli. Německo Rakousko Uhersko nevzniklo mimo jiné proto, že to nikdy nebylo na pořadu dne, nechtěl to mimo jiné třeba pruský král, který nechal rozehnat sněm ve Frankfurtu, kromě toho netuším, co by ve Svaté říši římské dělalo Uhersko, které v ní nikdy nebylo…
- Přemyslovci, s výjimkou kratičké epochy za Václava II, ovládali vždy pouze české země, pouze nakrátko Uhersko a část Polska
- Za Lucemburků nikdy neexistovala ani personální unie s Uherskem nebo Rakouskem (kromě posledních 2 let vlády Zikmunda). Nevím, o jakém společném státě mluvíte. Mimochodem, nějak vám vypadli Jagelonci, kdy jsme s Uhry skutečně personální unii měli.
- Evropu na pidistáty rozsekal nacionalismus, velmoci si to moc nepřály a Masaryk měl co dělat, aby je na ČSR přesvědčil. Detaily mimo rozsah krátké diskuse.
- Hitler postavil Německo na nohy podvodem s MEFO směnkami, čímž skryl neskutečný nárůst státního dluhu a díky tomu měl peníze na budování dálnic a zbrojení. Falšoval také statistiky státního dluhu, takže v r.1939 mělo Německo cca 27miliard dluhů, které ovšem nepřiznávalo, válka byla jediná možnost jak z toho ven.
- Sudety - byli to Němci, kdo se cítili Němci a chtěli do Německa - opět to je na delší vyprávění. Samozřejmě, nejsme bez viny, ČSR měla mnoho chyb a národnostní politika nebyla ideální, měla se udělat federalizace atd.,ale NA SVOU DOBU to bylo daleko lepší, než co nabízelo třeba Polsko nebo Německo svým minoritám. Jmenujte mi jediný tehdejší stát (s výjimkou Švýcarska), který měl národností politiku lepší. A rok 1939 tu nepletu já, o tom je článek.
- Před 4000 léty bylo na území Kuvajtu s největší pravděpodobností moře
- Po většinu doby byla starověká Mezopotámie rozdělena na více městských států či malých království, ostatně, od nejstarších dob se to území nazývá zemí Sumeru a Akkadu. Jen málokterá říše zabírala skutečně celou Mezopotámii, ostatně, tak tu zemi nazvali Řekové, oni sami si tak neříkali. Dodnes to území není jednotné, jsou tu promíchané národnosti, věrouky atd. Národnostně nikdy jednotné ani nebylo. Atd.

330781

9.4.2015 18:02

RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt

martin bareš 90.?.?.?

Reakce na 330781

dodám jen k otázce sudetských Němců.

Jsem z Liberce a žiju zde. Otec byl z Děčína - Podmokel / Bodenbach. Zde s oddíly SOS, hájil železniční stanici Dolní Žleb proti Henleinovcům. Protože si s Němci od mala hrál na písku, nebyl proti nim nijak zaujatý před nástupem Hitlera, byl plynule dvojjazyčný. Jen jednou mi o tom řekl, co ho kamarádi odtáhli, když mu němci prostřelili nohu. "Kdyby mě neodtáhli, ti fanatici by ze mě svlíkli kůži za živa." Tečka. Víc se k tomu nevracel.

Bohužel Němci od první světové války v Sudetech, kdy Sudety připadly do ČSR, byli rozkladný element. Už tehdy dělali problémy.

Souhlasím s tím, že česká národnostní politika za 1. republiky byla velmi vstřícná a tolerantní. Němci na to neslyšeli. Nástup fašismu byl příležitostí k útoku na republiku.
Tady v Sudetech jsou Benešovy dekrety, Posselt, kníže z Hluboké - fašista a další podobní pro mne velmi citlivé téma i po tolika letech.
Jsem i členem JJHS (Jizersko ještědský horský spolek). Ten navazuje na činost obdobné německé organizace od začátku minulého století a stal se spolkem, kde fašistické tendence tvář této organizace nasměrovaly jasně. Spolek v roce 1942 přestal existovat. Stejný proces, velmi plíživě podotýkám (!), probíhá mezi některými členy i dnes. To je znepokojující. Návrat Clam-Gallasů, jednostranné odsuzování + vysmívání se minulému socialismu, atd.
Mám bohužel pocit, že takto položené otázky a problémy mnoho lidí neznepokojují (protože se tak děje nenápadně a účelově!).
Našla by se tady spousta místního materiálu. Je těžké to linkou rozdělit co ještě ano a co už ne. Rozhoduje osobní hledisko mocných a společenská objednávka.
Např. Byl vynikající projektant Porsche z Vratislavic /Maffersdorf kolaborant, když za Hitlera odešel pracovat do Němec?
To je jako posuzovat syna Bati zda měl či neměl dělat boty pro Wehrmacht, či zdali textilky na jičínsku za třicetileté války měly či neměly šít vládci panství Valdštejnovi uniformy.

Trochu jsem odbočil, ale smysl zůstává stejný: Náhled, respektive výklad či předělávání hisdtorie, či nevyvážené zdůrazňování jednoho a potlačování jiného.

Díky za přečtení.

330788

9.4.2015 18:50

RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt

kyticka 37.?.?.?

Reakce na 330781

Opět se odvolávám na doplněk mého příspěvku, kde píši, že i ten nejpoctivější historik nikdy nebyl na žádné uzavřené schůzce těch co plánovali akce, které následně úspěšně či méně úspěšně realizovali. Přečetl jsem toho značně a v řadě případů se historici ve svých vývodech velmi rozchází.

Diskuse je k článku plně, kdy na Českém příkladu první republiky ale i současně Ukrajinském demonstruji stále stejný scénář.

František se nenechal korunovat protože právě do toho Frankfurtu pozval i zástupce národů svého císařství a byl to právě Palacký kdo svými nacionalistickými projevy strhl na stranu rozeštvávačů jak Chorvaty, tak Slovince a celou ideu jednotného státu rozmetal na padrť. Po té se německy mluvící Češi po celou jeho vládu snažili panovníka přesvědčit, aby českou korunu přijal, kdy Sokolové a jiné nacionalistické spolky na něj trvale plivali. Tedy nevím kde jste vzal zcela opačné tvrzení

Přemysl Otakar II vládl v horním i dolním Rakousku, Štýrsku, Vídni a Korutanech, kde dokonce zakládal hrady. V konfliktu s druhým nejmocnějším rodem českého království Vítkovci (předci Schwarzenbergů) pro upevnění koruny nejprve založil nedaleko sídla Vítkovců Českého Krumlova královské město České Budějovice. Následně založil na půli cesty mezi těmito dvěma městy klášter Zlatá koruna který podléhal arcibiskupství Pražskému, kde vychoval generaci duchovních, kterými nahradil všechny dosavad působící na panství Krumlovských držav, kteří podléhali služebně Habsburskému Pasovu. Na to Vítkovci vypálili Zlatou korunu. Odvetou bylo vyplenění Č. Krumlova, kdy Záviš utekl k Habsburkovi do Pasova. Celé to skončlo na Moravském poli vraždou Přemysla, odevzdáním syna Václava II. do výchovy do Pasova a Habsburským dosazením zemskou správou Koruny České Závišovi. V den dospělosti Václava při korunovaci předal tento komplet Rakouské země Habsburkům s tím, že se jich koruna Česká na věky vzdává. To musel respektuovat jak Císař tak i Papež svaté říše římské. Od té doby původně Slované Rakušáci postupně přešli na Němčinu. Přemysl mimo jiné vládl v Polsku kde založil Královec, později Pruský Königsberg, nyní Rsuský Kaliningrad. Nebylo-li by Moravského pole, měla Koruna Česká rozehráno a vytvořený obrovské Slovanské středoevropské říše. Jinak vše to se financovalo z královských zlatých a stříbrných dolů v Kutné Hoře.

330794

9.4.2015 19:15

RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt dokončení

kyticka 37.?.?.?

Reakce na 330794

Další ambicí udělat z Prahy střed evropské říše byla snaha přesídlit vatikánský svatý stolec do Prahy ze strany Karla IV. Lucemburského. Proto se v Praze také tak budovalo a šlo Katolické církvi na ruku. Karel IV. císař Římský následně zajistil synu Zikmundovi korunu Uherskou, kdy císařství stabilizoval. Je nutno si uvědomit, že šlo o další součást původní Velké Moravy, kterou kdysi rozvrátilo pozvané Hunské vojsko proti Franskému císaři, které se ale odmítlo vrátit do rodných stepí a usídlilo se na území současného Maďarska, kde asimilovalo s původním Slovany-Velkomoravany (spíše Velkomoravankami kdy každý Maďar je prakticky po svém prapraotci stepní žoldák z dalekého východu a po své prapramáti Slovan-Velkomoravan).

Též nemám čas s Vámi polemizovat, tedy jen stručně dokončuji
- Karel takto vyplundroval státní pokladnu
- Václav nebyl schopen korunu spravovat pro nedostatek peněz
- Církev díky privilégiím zvlčela
- Husitské války na sebe nenechaly dlouho čekat
- Po nich porážkou radikálů u Lipan se česká šlechta chtěla opět integrovat do Evropy. Volila krále sama prve Jagelonce což nebylo žádné terno proto posléze Habsburky, kdy opět území původní Velké Moravy sjednotila. Přirozeně se ale již díky německy mluvícímu panovníkovy a předešlým událostem začalo přirozeně přecházet na jazyk Německý. Ale to jsme stále byli Češi jako Rakušáci nebyli Němci. Původ slova Östereich. slovanské slovo Ostřiky - tedy země ostrých kopců!

Středem císařství jsem se stali opět za vlády Rudofa Habsbusrského ke spokojenosti všeho českého lidu.

Bohužel Katolický fanatismus přinesený do rakouské větve Habsburků ze Španěl spolu se značnou zlatou hotovostí z nového světa odepsal české království při násilné rekatolizaci po Bílé hoře. Ačkoli protestanti nakonec 30 letou válku vyhráli byli jsme již násilně znovu pod papežským stolcem, kde vznikla poprvé zášť k Němčině jako dorozumívacímu jazyku, to proto, že dosazené katolické panstvo mluvilo výhradně německy a navíc k původním obyvatelům nemělo vybudovaný žádný vztah. Na tuto strunu potom navázali obrozenci v čele s Palackým, kdy takto vznikla i neloajalita česky mluvících Čechů k císaři Františkovi a to zejména v době 1. světové války. Tu jsme prohráli jako středoevropani my všichni.

330797

9.4.2015 19:16

RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt závěr

kyticka 37.?.?.?

Reakce na 330797

Tam někde hledejme kořeny Sudet a obdobně kořeny Polského šovinismu, který odnášeli všichni co na územích nově vzniklých států z pera vítězů 1.SV mluvili německy. To samé se děje na Ukrajině, Litvě, Lotyšsku, Estonsku. A komu je to ku prospěchu. Tomu co nechce mít silného konkurenta tomu kdo toto rozdělení a rozeštvání zorganizoval. Hledej bankéřské rody Rotschildů, Rockefererů co ovládali a ovládají GB, USA a i doposud částečně Fr. Takže zcela závěrem a tomuto všemu Hitler čelil, kdy právě Polsko byla čistokrevná Ukrajina a Putin je v tomto to samé co Hitler. Jde jen o to jak v této naprosto shodné situaci bude postupovat Putin. Hitler to původně z mírotvůrce skutečně nakonec dopracoval na hromadného zločince. Nicméně skuste si také přečíst něco od Suvorova. Zajímavý pohled do kuchyně Stalina.

Kdo si tedy vlastně skutečně jako první začal??? Kdo byl opravdu agresora a kdo hledal spravedlnost a rovnováhu??? Kde jsou skutečné kořeny rozeštvání obyvatel střední Evropy mezi sebou??? Kdo podněcoval po Napoleonských válkách nacionalismus, kdo byl za rokem 1848 a kdo se stal nejbohatším rodem po bitvě u Waterllo

330798

9.4.2015 18:22

RE: Manipulativní článek

Lin 88.?.?.?

Reakce na 330778

Kytičko, k bodu d): To myslíte vážně? Nemáte to přesně obráceně?
Píšete stejně, jako novodobí "hist(e)orici". Proč asi myslíte, že to dělají? K prospěchu a cílům koho asi? Nás jako národa?
Přečtěte si, jak ti ubozí Němci k nám byli přátelští a jak jsme je utiskovali . Ke svému tvrzení o "německém hladu" pletete chronologii a pokládáte stav těsně po 1.válce za stav způsobený vládou naší republiky. Pokud už mluvit o hladu, tak po 1. válce měli hlad úplně všichni - jedno, zda Čech nebo Němec. I v pohraničí se rabovaly obchody a sklady, byly hladové bouře. A jakože Češi za to můžou? Zvláštní názor máte... Tady výpis z historie Ústí nad Labem- listujte si a čtěte, je tam povíc stránek.

330792

10.4.2015 10:26

RE: Manipulativní článek

kyticka 88.?.?.?

Reakce na 330792

Trochu si rozšiřte hledí.

Mluvím o tom, že jsem tu vedle sebe žily rodiny po tisíciletí jako dobří sousedé. Postupem doby díky mocenským změnám tyto české rodiny začaly postupně jedna po druhé přecházet na němčinu jako jazyk ale stále spolu v poklidu žily vedle sebe. Ano přistěhovali se k nám i nové rodiny z území Polska, Chorvatska, Itálie a i Německa a Rakouska. Toto se dělo 1000 let zpět.

Po bílé hoře se začali teprve nenávidět katolíci a potlačení vyznavači církví českých. Zde za začaly i jisté jazykové odtažitosti, kdy německy mluvící byli spíše opravdu přesvědčení katolíci a česky mluvící byli spíše násilně rekatolizovaní.

V době kdy se začalo již vše uklidňovat (pozdní baroko) a přirozeně a bezkonfliktně se opět začalo přecházet na němčinu jako dorozumívací jazyk začaly zejména v benevolentním Rakousku začali právě čeští obrozenci jitři staré rány a ty sousedy co zde 1000 let v míru pospolu žily vzájemně rozeštvali což vyvrcholilo v roce 1848. Kdyby český národ stejně jako rakouský národ (mluvím o celé východní části Rakouska, ne o Tyrolách, Sazburku a Voralbergu) jakož Slezané přešli na němčinu jako doruzumívací jazyk, nebyla by možná ani 1. ani 2.SV, Praha by byla od roku 1800 metropole světového významu, střední Evropa by byla mocným a bohatým státem, který by určoval notu kultury a ekonomické prosperity celému světu.

Vše co se dělo po roce 1848 byl částečně živelný a částečně ze zahraničí živený nárůst soustav 5 kolon, které v případě česky mluvících Švejků nakonec velmi napomohli rozpadu mocnářství které bylo před tím ku prospěchu všech jeho příslušníků. A zde se ptám kdo měl zájem Evropu takto rozkouskovat a kdo tomu napomáhal. Jsou to ti samí co z nás nyní udělali kolonii. Ti samí co nyní chtějí udělat svou kolonii z Ruska. Hledejte mezi bankéřskými klany GB a USA.

Jak říkám již po několikáté co historik to jeho verze výkladu dějin. Co vítěz to jeho verze výkladu dějin. Sledujte celkové trendy a ne detaily. Potom lze získat určitý rámec o tom jak se věci asi tak přibližně odehrály.

Například výklad poprav v Katyni. Opravdu upřímně nevím kdo ty poláky popravil. Nejprve, že to byli Rusové (mrtvoly vykopal Wermacht). Potom, po 2. světové, že to zase byli Němci (a přiznali se k tomu). Po roce 1991 zase že to byly Rusové (a přiznali se k tomu) a nyní v roce 2015 se zase ozývají z Ruska, že to byly Němci, že přiznání bylo falešné a politicky vynucené (nakonec o tom nedávno rozhodl nějaký soud).

To samé z nedávna. Kdo sestřelil ten Boeing nad Ukrajinou. Verzí je mraky, důkazy někde v Anglii (co tam vlastně dělají), Malaisie (malý stát - také kolonie) do toho nemá co kecat a Rusko, které je halasně obviňováno, do vyšetřovacích spisů nesmí ani nahlédnout.

330852

10.4.2015 10:27

RE: Manipulativní článek dokončení

kyticka 88.?.?.?

Reakce na 330852

Tedy to co píšete, kdo byl před 2SV zlej, jestli Sudeťáci, nebo Pražáci je zbytečné zkoumat. V té době se obě strany nenáviděli a dělali si naschvál. Já se ale ptám, kdo je je rozeštval.

To samé a ještě hůře se dělo v Polsku a to samá a ještě hůře se nyní děje na Ukrajině, kde o hlavních rozeštvávačích díky internetu není pochyb již nyní. V dobách kdy nebyl internet jsme vždy až posuzovali z odstupem doby katastrofické následky. Nyní se tomu ještě dá zabránit. Myslím 3. světové.

330853

10.4.2015 11:15

RE: Manipulativní článek dokončení

hc 90.?.?.?

Reakce na 330853

Proč tu tolik brečíte po Němcích? Vždyť to byli packalové. Dnes máme mnohem lepší příležitost k míru a jednotě. Máme USA a angličtinu a až bude celý svět provincií nebo kolonií USA a všichni budou mluvit anglicky, tak to teprve bude mír jako řemen. Pax Americana.

330859

10.4.2015 13:03

Asi jsem to neposlal, vyrušil telefon, Tak znovu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 330859

[chechtot] ....bude mír jako řemen. Pax Americana.
Nebozí amíci využívaní nedožratelnými budulínky dostanou z ostudy darem kabát od budulínků pindostancům s vervou.
http://orgo-net.blogspot.cz/2014/11/200-let-americkeho-terorismu-prehled.html
https://www.youtube.com/watch?v=RGdT8zc-Ok0
http://www.czechfreepress.cz/dalsi-blogy/den-kdy-se-zhroutil-americky-sen-cely-clanek.html

330867

10.4.2015 15:12

RE: Manipulativní článek dokončení

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 330859

Upřímně. Nebylo by to špatné řešení. Má to jen jeden háček a to ten, že USA své kolonie neskutečně kořistí přes falešné petrodolary, kdy všechny ty kteří se dolaru chtěli zbavit skončili pod humatitárníma bombama.

Protože se ale nyní proti tomu postavilo Rusko a FED vládcům už opravdu teče do bot, chtějí rozpoutat proti Rusku, potažmo Číně armagedon, kdy to hrají na to, že s nimi manipulují plošně všechny občany sousedící EU do nenávisti k Rusům a k nenávisti Putina a to za zjevným účelem, aby EU šlo s Ruskem do války ve jménu zachování dolaru a USA.

Pax Amerika je hajzlárna na entou. Osobně vidím šanci v jednotné, ale především svobodné Evropě, do které přirozeně patří i Rusko.

EU se musí osvobodit od vodítka, které drží chorobní jedinci (světoví mega oligarchové) co nyní ovládají USA a Rusko v první fázi brát minimálně jako svého svéprávného souseda se kterým je dobré býti dobrým partnerem.

V současné situaci jsem pro jednotnou a rozumně vedenou EU. To jí ale nesmí ovládat přes nikým nevolené zástupce v Evropské komisi ti výše zmínění. V EU se nyní hraje o dvě nejdůležitější karty. Nenechat se zatáhnout do TTIP a nenechat se zatáhnout do války s Ruskem. Naopak jde o to s Ruskem rozvinout co nejtěsnější obchodní a přátelské svazky. Minimálně Holande i Merkelová to chápou, bohužel jim ale na krku svou botou stojí americká vojenská bota, tak kličkují jak to jen jde. Pokud padne petrodolar, vojenskou botu již nikdo nebude krmit, tak zmizí. Bohužel ta Americká bota je rozlezlá po celém světě a pokud by se snad začala rozpadat v chaotickém scénáři krachu dolaru a USA, tak si nedovedu představit, jací magoři se k té haldě sofistikovaných válečných hračiček můžou dostat.

ISIL to jen slabý odvárek. Pár ukořistěných US tančíků, co to je? To až se ve vzniklém chaosu rozpadu USA dostanou různé zločinné bojůvky fanatiků všeho druhu, nedej bože k jaderným zbraním, to by teprve byl mazec. I to si všechno uvědomují jak Putin, tak Prezident Číny, jakož i Merkelová a Holande. Myslím, že i sám Obama z toho nespí, byď je pejsek na vodítku magorů co ho ovládají.

To samé hráli ti samí proti Císařům Evropy před 1. světovou. To samé hráli ti samí proti Hitlerovi a Stalinovi (kteří se jim neplánovaně po 1. světové oba utrhli ze řetězu - Stalin vybušil jimi dosazené Trockysty a Hitler rozmetal Wiemarskou kolonii). Nyní to hrají proti Putinovi potažmo Číně, ale nyní již všichni ví, že tu máme zbraně co jsou schopny zničit celou planetu. A to není již žádná prdel!

330875

10.4.2015 19:48

RE: Manipulativní článek dokončení

kyticka 81.?.?.?

Reakce na 330875

Pokud jsem výše napsal, že "...Minimálně Holande i Merkelová to chápou, bohužel jim ale na krku svou botou stojí americká vojenská bota, tak kličkují jak to jen jde. ...", tak to nebylo úplně přesné.

Kromě té boty jsou oba státníci obklopeni houfem nesvéprávů placených kdykoli je třeba čerstvě vytištěnými dolary a protože má nad jak Německem, tak i Francií skrze mezinárodní bankovní systém jenž se sbíhá v důsledku v soukromé organizaci zvané FED ovládací nástroj nejtěžšího kalibru. Oba státníci jsou tím pádem pod neskutečným tlakem. Nakonec koukněme na pan prezidenta Zemana. Také nakonec musel pro svou návštěvu Moskvy 9. května zakličkovat. Proč se asi Německo a Francie na poslední chvíli přidaly k zakladatelům mezinárodní čínské banky?! Jedině tak vymaní své země z USA-FED závislosti. Nakonec to udělala i sama Velká Británie ve své politice proti USA zatím velmi nečitelná. (viz: http://www.czechfreepress.cz/emil-kalabus/uje...)

Jinak pro srovnání co se dělo před 2SV a co se děje nyní, plně související s články "Oklamané Polsko", zde do diskuse vložil "Balt 212.?.?.?" následující odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=LnDrZtvTiN0. Všem doporučuji shlédnout. Podstatně logičtější výklad příčin 2.SV než nás učili ve škole (jedno jestli té komunistické nebo nově demokraticko-kapitalistické)

330903

10.4.2015 20:19

RE: Manipulativní článek dokončení

kyticka 81.?.?.?

Reakce na 330903

Ještě jeden podstatně souvislejší odkaz o AIIB a dějinách dolaru.
http://aeronet.cz/news/brezen-2015-konec-americkeh...

330906

9.4.2015 17:29

RE: Manipulativní článek

Balt 212.?.?.?

Reakce na 330772

Pokud jste skutečně četl Hitlerovy projevy (možno objednat na Guidemedia.cz), neumím si představit, na základě čeho jste z nich učinil závěr, že to byl Hitler, kdo chtěl válku.

330786

11.4.2015 22:02

RE: Manipulativní článek

mtk 88.?.?.?

Reakce na 330786

To máte pravdu. Co chtěl Hitler je snad ve hvězdách (kdo ví, jestli to sám vůbec věděl),co se dá s určitou mírou jistoty říct, že chtěl "mýtus Hitlera", což se (mu?) podařilo. Tento mýtus někdo jiný použil ke svým záměrům, a to tak, že to dnes není pro hustou mlhu skoro vůbec vidět.
Ale něco přeci je.
http://en.wikipedia.org/wiki/Franz_von_Papen
http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Bernd_Gisevius
Není však jisté, zda v tom naleznete to, co je třeba.

330996

9.4.2015 17:45

RE: Manipulativní článek

gippius 213.?.?.?

Reakce na 330752

To zkoušení německých tanků v Rusku probíhalo ještě před Hitlerem.
A pravdu si myslíte, že nebýt dohody ČSR se SSSR, byli by se během mnichovské krize Poláci za nás postavili? Máte tento názor alespoň minimálně podložený?

330787

9.4.2015 23:37

RE: Manipulativní článek

jikjik 77.?.?.?

Reakce na 330752

Myslím, že podstatně manipulativnější text jste předvedl Vy.
Polsko si udělalo nepřítele na všech stranách samo (anektovalo území všech sousedů, především SSSR). Československo mělo s Polskem problém od roku 1919, proto nebyla možná žádná spolupráce. Že Polsko protestovalo proti smlouvě se SSSR je pro mě novinkou, ale fakticky Polsko bylo pro Československo jedním z hlavních potenciálních protivníků a smlouva se SSSR měla takové nebezpečí omezit, takže polský protest neměl smysl.
Co se týče spolupráce SSSR a Německa, tak ta se týkala období před rokem 1933, potom spolupráce rychle skončila. Ke krátké obnově došlo po kolapsu garancí Polsku, kdy SSSR musel rychle hledat náhradní řešení a využil německé nabídky a získal vzorky nejmodernějších německých zbraní.
Že opevnění mělo být hotovo v roce 1940 ... takovou pitomost snad ani nelze komentovat. Prostě se nedařilo je dokončit dříve, nehledě na to, že by to nepomohlo. Že by byla parita československé a německé armády v roce 1938? To snad nemyslíte vážně. Kromě toho Tuchačevskij sice nevěřil německému plánu zničit Československo za 3 dni, ale nevěřil, že by to trvalo o moc déle. No, a smlouva, kterou připravoval velvyslanec v Německu Masný, vybouchla proto, že se Němci dověděli o tom, že Tuchačevskij připravuje převrat a vsadili na něj.
A že Polsko se nechystalo proti SSSR [chechtot] jako humor dobré, ale mimo realitu. Polsko dokonce uvažovalo, že SSSR rozbije samo.

330815

9.4.2015 12:01

Spise nez Oklamane, bych rekl ze "pycha predchazi pad", jak Polaci slapli do ...

franta 194.?.?.?

No nevim, jestli je tento clanek nesmysl, ale dost jsem cetl historie druhe valky z obou stran a dokonce v dobe, kdy se jeste vysledky druhe valky neprekrucovaly cca do 73 roku, takze....jestli nekdo nekoho oklamal, tak to byli Polaci sami tim ze si nechavali nakukavat reci o znovuzrozeni Velkopolska..

Polaci byli skutecne zfasizovany stat, jmeno Pilsudski a Beck by vam neco mela rici, pokud ne ctete knihy o pred 39 Polsku.

Trosku se mi nezda, ze Hitler nechtel obsadit Polsko pri jeho Drang nach Osten protoze polske roviny jsou klasickou invazni cestou jak ze zapadu na vychod, tak i obracene.

Je tezke si predstavit, ze starej Napoleon by tahnul na Moskvu pres karpaty, nebo slovac, nerkuli Madarsko.

Je ovsem mozne, ze pitomi polaci by se ve sve nenavisti a s fasizovanym vedenim skutecne sprahli s nemci v utoku na Rusko, prece meli slavne kridlate dragouny a myslim dokonce par tanku ze skodovky, a snad i par Curtiss dvouplosniku, takze by to byla vydatna pomoc Reichswehru.

Ovsem verim pevne tomu ze Anglie - zeme nadutych parchantiku a krivacku nekde tahala za dratky, myslim ze mimo pripitomelych lordu z admirality meli v tom prsty hosi ze svetoveho Zidovskeho kongresu kteri uz od asi 35 roku vyhlasili Nemcum financni ci hospodarskou valku, na kterou Hitler reagoval znacne hystericky.

Ono by se to dalo rozbirat ze vsech stran, a vzdy se najde neco noveho co se da vselijak vysvetlovat, ovsem pravda je, ze Polaci si tenkrat mysleli ze jsou skutecne jakasi vojenska velmoc, a potom prisli na to, ze ne

330765

9.4.2015 12:23

clanok je kratky

tartus 213.?.?.?

a tak tam toho vela nieje, ale zas ak sa tomu niekto chce venovat nech si kupi hromadu knich o tisicoch stranach.
Na prezentaciu toho ako nam mainstrim klame a ako su klamany skolaci na skolach to uplne staci. ak tento iny pohlad na historiu otvori oci a donuti ho si nieco nastudovat, tak splnil svoju ulohu.

330768

9.4.2015 17:17

Alternativní pohled, nebo realita?

Balt 212.?.?.?

https://www.youtube.com/watch?v=LnDrZtvTiN0

330784

9.4.2015 18:02

Zajímavý, logicky vyznívající článek.

gippius 213.?.?.?

Německo v roce 1939 válku nechtělo, to je historiky obecně přijímaný fakt. Nebylo na ni připravené a to ani vojensky, ani ekonomicky a když válka vypukla, německá společnost byla nepříjemně překvapena a ohromena. Rovněž je známo, že polské zahraniční politiky v roce 1938 a v druhé polovině roku 1939 byly diametrálně odlišné. Německé požadavky na spojení s Danzigem byly sdělovány diplomaticky a s náznakem chuti ke kompromisům. Navíc narozdíl od českého pohraničí byl Danzig svobodným městem. A národnostně v podstatě německým městem. Jeho status byl opravdu jiný, než české sudety. Polský podíl na vzniku 2. sv. války je holý fakt. Němci jednali sice nesmírně brutálně, ale v podstatě logicky. Byl to preventivní, nutný úder. Mít silné protivníky na východě i západě bylo pro Německo v půli roku 1939 příliš nebezpečné. Článek není omluva strašlivého systému v tehdejším Německu, ale analýza motivů.

330789

11.4.2015 11:54

RE: Zajímavý, logicky vyznívající článek.

kajmik01 109.?.?.?

Reakce na 330789

gippius: Německo v roce 1939 válku nechtělo, to je historiky obecně přijímaný fakt.
Nevím jakými historiky. Přečtěte si jakoukoliv oficiální historickou publikaci od SSSR až po USA a všude se dočtete, že válku připravovalo Německo dlouhodobě. Ostatně plán napadení Polska byl schválen už v roce 1938
Plán „Fall Weiss“ (operace Bílá) generála Rundstedta byl Hitlerovi předložen 7. května 1938, finální verze plánu byla schválena o dva týdny později. Ohledně termínu útoku bylo stanoveno, že se napřed musí dořešit otázka Československa a vést rozhovory s Moskvou.
Takže v okamžiku kdy byl zbytek Československa proměněn na "Böhmen und Mähren", nastoupila intenzivní diplomacie se SSSR, kdy se využilo nevraživosti mezi Polskem a SSSR a touhy Stalina nasměrovat útok německých armád směrem na Západ. Po podpisu smlouvy Molotov-Ribbentrop dne 24.8.1939 dostaly připravené německé armády zelenou pro útok na Polsko. Rudá armáda zaútočila o 8 dní později a tím se Polsko definitivně zhroutilo.

330949

9.4.2015 18:40

Staré časy se vracejí, máme opět protektorátního prezidenta!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

A v pondělí vyrazí na týdenní nalejvárnu do USA. Oklamané Česko bude brzy v horší pozici, než předválečné Polsko. http://aeronet.cz/news/babis-vyrazi-na-tydenni-sko...

330793

9.4.2015 20:33

RE: Staré časy se vracejí, máme opět protektorátního prezidenta!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 330793

To víte, kolonie je kolonie. A ještě jsme na to pyšní, jak umíme glanzovat boty a chválíme se za to, jak jsme dobří.
Kruci, závidím Řekům jejich národní hrdost i když mají holou ric.

330802

9.4.2015 19:12

Psí krev

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

O Polácích je to známe, že prodají i vlastní babku, když přinese zisk. Bylo to vždy šejdíří.
Ale článek je to velice přínosný a věřím tomu, že to tak bylo. Takovou osvětu dějin, neudělal zatím u nás nikdo. Dík.
Anglii a Amíkům nevěřím ani dobrý den. Nikdy to s námi nemysleli dobře.

330796

9.4.2015 20:29

RE: Psí krev

timur 85.?.?.?

Reakce na 330796

no na Slovesku je príslovie - žid ťa okradne a poliak zabije - a to platí to už roku 1030 -

330801

9.4.2015 20:55

RE: Psí krev

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 330801

Můj děda říkal, kde vidíš Poláka tam ho bij a čepici mu vezmi a zahoď ( tu symboliku s čepici jsem dones nepochopil). A to byl vzdělaný muž, uměl čtyři jazyky, prošel kus světa a prožil světovou válku.

330803

10.4.2015 6:37

Je velika skoda ze autor clanku

Satanist 173.?.?.?

se tez nezminil vo ceskejch turistech Polakama unesenejch tesne po valce v Kerkonosich z ceskyho uzemi kteri pak roky budovali Warsavu a ceskej erar drzel hubu a krok ! Tak ze snad priste .....

330826

15.4.2015 17:21

Suma sumáru:

Definitíva 185.?.?.?

Za všetkým zlom na svete hľadaj anglosaso žida.
Židia, chazari, ovládli Britániu, Franciu, okupovali USA a okupujú do dnes, financovali vždy obe strany vojny, Nemecko a Poľsko boli figúrky na šachovnici.

Celá diskusia je veľmi plodná, každý má svoju pravdu a Slovania v dejinách doplatili na svoju nejednotnosť, moci chtivosť. Treba spraviť čiaru za minulosťou, pravdivo pomenovať prvotnú príčinu vojen a revolúcií vo svete za posledných 200 rokov a od dôb Starovekého Egypta. Treba pomenovať reálnu svetovú moc ukrytú pred verejnosťou: cirkev, dedičná moc, finančná oligarchia a ich mafie, ich centrum bolo a je Vatikán, Londýn, Izrael a nimi okupované USA a všetky svetové inštitúcie sú im podriadené, MMF, OSN, SB, FED, Bilderberg...G7 rieši len svoj profit, ostatní svet sú len otroci.

Pozrite sa našu politickú scénu, desiatky hašterivých strán, ktoré sú pod zahraničným štvaním, všetko na úkor jednoty národa a jeho prosperity. Prosperita spoločnosti v liberálnej spoločnosti je cudzí pojem, poznáme len vlastné vrecko, mamon. Všetko beží podľa plánu Starovekého Egypta a Starého zákona, peniaze vládnu svetu. Dajte mi možnosť tlačiť peniaze a nebude ma zaujímať, kto bude vládnuť po voľbách. Všetci sú otrokmi dlhu a úroku, aj Rothschild, len ten je na druhom konci reťaze.

Chudáci Poliaci sú silne manipulovaní a pripomínajú mi Ukrajinu.

331226

15.4.2015 19:14

RE: Suma sumáru:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 331226

To je prostě korporátní mustr a kde prostě oni (jsou mimo chápání řadových sapiens a sledují cíle zisků nikoli osob a společenství, právnické osoby) ovládnou společnost je vždy v krizi na všech myslitelných úrovních a když už vydevastují stávající tak nestěhují otrokárny ale dovezou si multikulťáky které profinancují státy voděné korporátníky jako debilní maňasy což se rozhodujících šperků nasyslených korupcí a kdo říká že ne tak má vážný rozumový deficit no a jich se to netýká protože oni jsou střední třída na rozdíl i když s přišláplými a možná nakopanými intelekty na hnojník darmožravých 1%ních na rozdíl od plebs což dávají stále nóblesněji najevo a povýšení lokajové typu zarválek jsou obzvlášť na zvednutí víka a naplňují přísloví poturčenec horší turka vrchem. Nejenom polsko má nepěkný náběh ale i tady jsem někde zaznamenal, na PL? že jsme tak 5. let od ukr, což je otřesná úvaha ale zcela s překotnými hejbly které nenažranci umí zcela jistě reálná, žel. A když jsem kdysi ještě za hluboké totality z radia slyšel že s fašizmem boj nikdy nekončí tak jsem si pomyslel slepice nevyprdla vajíčko tak alespoň něco. [chechtot] Po cca. třiceti letech se učím a měla pravdu s mým poznáním bezvýhradně. [mrknutí jedním okem]

331232

Příspěvků: 72

09.04. 08:47 pavt  Manipulativní článek
09.04. 09:03 Rubens  RE: Manipulativní článek
09.04. 11:08 Emil Robot  RE: Manipulativní článek
10.04. 09:03 Rubens  RE: Manipulativní článek
10.04. 10:45 Emil Robot  RE: Manipulativní článek
09.04. 09:29 .lak  RE: Manipulativní článek
13.04. 10:47 vierona  RE: Manipulativní článek
13.04. 10:55 vierona  RE: Manipulativní článek
09.04. 09:46  RE: Manipulativní článek
09.04. 12:16 tartus  RE: Manipulativní článek
09.04. 18:52 Anellus  RE: Manipulativní článek
09.04. 09:59  RE: Manipulativní článek
09.04. 22:04 hc  RE: Manipulativní článek
09.04. 10:08 nezalezi  manipulativny prispevok
09.04. 14:52 To je jedno  RE: manipulativny prispevok
09.04. 18:20 gippius  RE: manipulativny prispevok
09.04. 10:10 WAZARI  RE: Manipulativní článek
09.04. 11:48 timur  RE: Manipulativní článek
09.04. 14:33 r.m.  RE: Manipulativní článek
09.04. 19:24 nezalezi  k tomu "vyzutiu"
09.04. 20:21 timur  RE: Manipulativní článek
10.04. 09:54 ROMAN1  RE: Manipulativní článek
10.04. 20:07 Rubens  RE: Manipulativní článek
09.04. 22:23 dub  RE: Manipulativní článek
09.04. 12:19 martin bareš  RE: Manipulativní článek
09.04. 16:42 ignorkazik  RE: Manipulativní článek
09.04. 17:13 pavt  RE: Manipulativní článek
10.04. 00:06 ignorkazik  RE: Manipulativní článek
12.04. 22:13 Kiviss  Fanatismus kalí mysl
09.04. 17:24 pavt  RE: Manipulativní článek
09.04. 23:56 Emil Robot  RE: Manipulativní článek
23.04. 23:52 jana12345  RE: Manipulativní článek
24.04. 05:01  RE: Manipulativní článek
24.04. 04:57  RE: Manipulativní článek
09.04. 13:30 kyticka  RE: Manipulativní článek
09.04. 13:34 kyticka  RE: Manipulativní článek - pokračování
09.04. 13:56 .lak  RE: Manipulativní článek - pokračování
09.04. 14:15 pavt  RE: Manipulativní článek
09.04. 14:39 mat4  RE: Manipulativní článek
09.04. 15:39 kyticka  RE: Manipulativní článek
09.04. 15:47 kyticka  RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt
09.04. 16:14 Andrew Siddur  RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt
09.04. 16:42 pavt  RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt
09.04. 18:02 martin bareš  RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt
09.04. 18:50 kyticka  RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt
09.04. 19:15 kyticka  RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt dokončení
09.04. 19:16 kyticka  RE: Manipulativní článek add Irák-kuvajt závěr
09.04. 18:22 Lin  RE: Manipulativní článek
10.04. 10:26 kyticka  RE: Manipulativní článek
10.04. 10:27 kyticka  RE: Manipulativní článek dokončení
10.04. 11:15 hc  RE: Manipulativní článek dokončení
10.04. 13:03  Asi jsem to neposlal, vyrušil telefon, Tak znovu
10.04. 15:12  RE: Manipulativní článek dokončení
10.04. 19:48 kyticka  RE: Manipulativní článek dokončení
10.04. 20:19 kyticka  RE: Manipulativní článek dokončení
09.04. 17:29 Balt  RE: Manipulativní článek
11.04. 22:02 mtk  RE: Manipulativní článek
09.04. 17:45 gippius  RE: Manipulativní článek
09.04. 23:37 jikjik  RE: Manipulativní článek
09.04. 12:01 franta  Spise nez Oklamane, bych rekl ze "pycha predchazi pad", jak Polaci slapli do ...
09.04. 12:23 tartus  clanok je kratky
09.04. 17:17 Balt  Alternativní pohled, nebo realita?
09.04. 18:02 gippius  Zajímavý, logicky vyznívající článek.
11.04. 11:54 kajmik01  RE: Zajímavý, logicky vyznívající článek.
09.04. 18:40  Staré časy se vracejí, máme opět protektorátního prezidenta!
09.04. 20:33  RE: Staré časy se vracejí, máme opět protektorátního prezidenta!
09.04. 19:12  Psí krev
09.04. 20:29 timur  RE: Psí krev
09.04. 20:55  RE: Psí krev
10.04. 06:37 Satanist  Je velika skoda ze autor clanku
15.04. 17:21 Definitíva  Suma sumáru:
15.04. 19:14  RE: Suma sumáru:

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

39

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc červenec přispělo 92 čtenářů částkou 11 830 korun, což je 39 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Mainstream opatrně připouští, že západní vlády dělají vůči vlastním lidem sviňárny17.07.19 18:02 Neurčeno 4

Proč hynou čmeláci a včely v Ústí?15.07.19 20:36 Česká republika 8

Běsnění politické korektnosti: Agenda 007 bude hrát černoška15.07.19 20:28 Británie 8

Twitter zablokoval všechny účty vedoucí k pomoci Juliu Assange13.07.19 13:00 USA 2

Chcete si půjčit a v okolí volí lidi SPD a KSČM? Banka vás vyhodnotí jako problém13.07.19 11:08 Česká republika 8

Obohacení polenem11.07.19 19:48 Německo 2

Aktvistka Čaputová plní zadání: Nejprve školila Čínu, teď buzeruje Orbana11.07.19 17:23 Slovensko 11

Neberte nám našeho okupanta, skandoval "dav" 30 podivných existencí10.07.19 10:25 Německo 2

Evropské hodnoty objevily Ameriku10.07.19 08:37 Česká republika 2

Jste bílí? Zaplaťte dvojnásobek09.07.19 20:07 USA 2

#MeToo naberá nový rozmer? Známa herečka prichádza s obvinením: “Znásilnil ma pohľadom”09.07.19 17:40 Indie 3

Reportáž ruské TV ze švédského města Malmö07.07.19 11:33 Švédsko 8

Lodě s migranty u Lampedusy jsou již dvě. Na vylodění čeká sto afrických okupantů06.07.19 21:47 Itálie 1

Talianska slniečkarka zaperlila: Potrebujeme migrantov, aby nás naučili vychovávať deti a pestovať pšenicu06.07.19 12:06 Itálie 3

Oprsklá pašeračka černochů žaluje Salviniho06.07.19 10:20 Itálie 5

Výzkum CVVM04.07.19 12:55 Česká republika 0

Německo hrobařem Evropy01.07.19 23:35 Německo 3

Moderátoři vyhlásili sbírku na kapitánku ze Sea Watch, vybrali už miliony01.07.19 18:27 Německo 2

Policie uzavřela napadení Jakla jako přestupek, podezřelý je i on01.07.19 16:13 Česká republika 1

Neskutečná drzost pašeračky černochů do Evropy29.06.19 09:48 Itálie 4

Měnové kurzy

USD
22,77 Kč
Euro
25,56 Kč
Libra
28,45 Kč
Kanadský dolar
17,39 Kč
Australský dolar
16,04 Kč
Švýcarský frank
23,09 Kč
100 japonských jenů
21,13 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
6,00 Kč
100 maď. forintů
7,84 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
36,12 Kč
1 unce (31,1g) zlata
32 530,87 Kč
1 unce stříbra
368,78 Kč
Bitcoin
237 646,52 Kč

Poslední aktualizace: 18.7.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 287