Diskuze k článku

Únor 48

Příspěvků 58

17.2.2015 3:14

dnešní třicetiletí kapucíni..

Sibolet 90.?.?.?

Jsou v černém,mají kapuci na hlavě v každém počasí,bez perspektiv a v hluboké ignoranci a nezájmu o věci veřejné.Josef Staněk ještě rozebral zajímavě židovský postoj..http://hledani.gnosis.cz/proc-jsou-muzi-a-zeny-jud...

327249

17.2.2015 5:29

blabol

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

To byla zas snuska kecu... Autor by si mel uvedomit ze jeho zednarske blaboly uz dnes nikoho nezajimaji protoze celkova informacni uroven,a to nejen tech "co pravdu hledaji" je jiz na takove urovni ze jeho trapne pokusy o "inverzi dobra za zlo" jednoduse rozpoznaji, at uz maji podobu kupy hnoje hazene J.V. Stalina ktery zachranil pred zidobolsevickymi zrudami a jejich loutkovodici pachanou genocidou nejen Rusko ale i cele Slovanstvo, ci trapne adaptovane satanske desatero v zaveru clanku podsouvane za navod k lidskemu souziti (hlavne ta majetkova nerovnost aby byla, majetecek, majetecek, hrabat, hrabat, pozirat ty slabe, mnam mnam... uz se na to tesime my vyvoleni co mame mezi zenami a muzi tooolik uspesnych - jeste abysme nemeli, kdyz nase kolektivni podpurne-vylucujici strategie funguje lip jak mafie, no neee?)

PS Inzerat: vymenim listopad 89' i s jeho protagonisty za unor 48', zn. vcera bylo pozde...[velký smích]

327250

17.2.2015 8:31

RE: blabol

pepe 46.?.?.?

Reakce na 327250

Také s celým textem a nábojem plně nesouhlasím, ale abych ze sebe dělal navoněnou supervědmu jako se tu prezentujete vy, to mi za to nestojí. Věřím, že také máte co říci, a určitě máte v něčem pravdu, jen ty emoce vyměňte příště za něco přátelštějšího. Vaše bonita přichází vniveč.

327257

17.2.2015 10:10

RE: blabol

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 327257

ten suprvědoucí pán je v čase pozapomenutý bolševik, zde bude jakýkoliv pokus o diskuzi zbytečný

327265

17.2.2015 10:51

RE: blabol

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 327250

Můj názor na obsah toho dlouhého článku je už vyjádřen v předešlých 9.reakcích.Já jen přidám jiný inzerát:

"Vyměním kuponové knížky z 1.a 2.vlny privatizace za AK47..." [velký smích]

327270

17.2.2015 6:50

Fujtajbl

Nikdo (original) 212.?.?.?

Raději pominu to autorovo blábolení plné polopravd a pololží. Ostatně od člověka, který je postižený monoteistickým svinstvem, tedy se řídí názory vyšinutých obřezanců, těžko čekat něco jiného. Ovšem ta sveřepá touha vnutit po x-té nefunkční recept celé společnosti je už opravdu na pováženou.
[bliji]

327251

18.2.2015 7:10

RE: Fujtajbl

Aleš Krejčí / Brno 62.?.?.?

Reakce na 327251

To jenom šumí hlásná trouba Vatikánu, který chce zase ke korýtku, amíci mu válkama vlezli do zelí, tak je teď vyhání.. [bliji]

327359

17.2.2015 7:06

Bajky, pane Staněk!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

>Na těchto principech vyrostla západní moderní civilizace, jejich nerespektováním se zhroutí.
Omyl! Ten nejzákladnější.
Západní civilizace se právě vyčerpala, byla založena na chytračení, hamižnění a přetvářce. Svojí nenažraností se moderní západní civilizace jen "uskutečňuje", a tak pokračuje ke svému konci sežráním sebe sama. I její bůh je falešný, stejně hamižný jako jeho dítka. Taky si ho vytvořili k obrazu svému. Stačí se podívat třeba na mapy, jak vznikaly státy - zejména ty podle pravítka ohraničené. Základem toho počínání bylo drzé - my můžeme. Rozděl (odděl) a opanuj. Tak vypadají (velice zjednodušeně) vnitřní základní vazby té "západní moderní civilizace". Čeká nás prozření, že skutečné duchovno je úplně o něčem jiném.
A celé to desatero je dojemná "posvátná" péče o hromadění, tedy hamižnění, jako božské poslání.
Začíná to: Já (bůh) vás vlastním, jakož i zemi... Vy vlastníte manželku, kozy, ovce... Snažte se mne napodobit.

Jak božské!
Nebo ubohé.?...

327252

17.2.2015 7:28

Špatný článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Dle mého názoru článek nemá historickou hodnotu, protože autor je zatížen svým náboženským pohledem a proto z principu nenávidí komunisty a režim po 1948. Beru to podle jeho 10.tera - byt dobře myšleno, ale platí pro všechny??
Pak hlavně nesouhlasím s názorem na Stalina. Jednak po válce za jeho vlády Rusko zažilo nebývalý rozvoj a vzestup, i za cenu ekonomické blokády západu a po válkou zničeným průmyslu. Dále historik nemá používat své emotivní názory typu "asiatsky zákeřného Stalina a jeho KGB".. Umí se autor vůbec vžít do postavení Stalina po válce ?? 1) silná 5.kolona v jeho vládě (to jistě upřesní pan Nohejl..), která mu všemožně kazila jeho práci.
2) jaký asi měl Stalin být, když věděl, že Západ se ihned po skončení 2.WW tajně chystal na Rusko udeřit?? To měl jako Západu naivně věřit?? Jeho nedůvěra v cizí mocnosti byla založena na oprávněných pochybnostech..
3) jakožto vítězná mocnost měla nad ČSR právo (??) vítěze - dobyvatele. To platilo vždy a i na Západě toho USA bohatě využívaly a využívají - viz přítomnost v BRD. Proto nám byla přiřčena úloha nárazníkového pásma - s ostatními zeměmi východního bloku..
Čili shrnuto - podle mě to je subjektovní názor člověka a ne seriozní historický rozbor.. [cool]

327253

17.2.2015 10:18

RE: Špatný článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 327253

Umí se autor vůbec vžít do postavení Stalina po válce ??

člověk nemusí být zrovna pábíčkář, aby vnímal bolševiky negatině, a ne každému půjde tak snadno ztotožnit se stalinovými vizemi, jako třeba tobě, na to je totiž rovněž potřeba absolvovat nějaký ten výplach mozku [mrknutí jedním okem]

327266

17.2.2015 16:04

RE: Špatný článek

pes garyk 188.?.?.?

Reakce na 327266

Josif Vissarionovič byl především (opravdový) vítěz Velké vlastenecké války, tedy 2.sv.války (v překladu do čengliš: WW2 or WWII), a zachránce kejháků euro-slovanů. Na dobytých územích si mohl dělat co chtěl, a dělal (toho zlého) minimálně. Do ČSR například poslal, darebák, vagóny pšenice při katastrofálním suchu a neúrodě v roce 1947, když sám SSSR měl co dělat, aby se uživil. Z toho se dá usuzovat, že toho zlého dělal málo i obyvatelům Sovětského svazu. Ruská mentalita nikdy nepotřebovala "demokracii západního" typu. Ruský člověk vždycky vyžadoval a potřeboval cara, a tuto roli hrál Stalin naprosto geniálně. O tom, že na něj bude napliváno vrchovatě, sám prorokoval, ale zároveň správně poznamenal, že "historii přece nemůžou psát její současníci"... Měl je zkrátka na háku, imperialisty, židy i blbce...
Darebák a lhář soLŽEnicyn, který svou vlast prodával ve velkém i v malém

327296

17.2.2015 19:01

RE: Špatný článek

Aleks 86.?.?.?

Reakce na 327266

"Bolsevik" je autor tohoto clanku, ma nakonec i stejny slovnik. Pracuje pro stejne pany jako kdysy Trocky.

327329

18.2.2015 0:15

RE: Špatný článek

Aleks 86.?.?.?

Reakce na 327329

A jeje, omlouvam se za chybu, myslim v pravopisu...

327352

17.2.2015 11:47

RE: Špatný článek

hc 90.?.?.?

Reakce na 327253

Hodnotit Stalina a SSSR v poválečném období asi nemá smysl. Sovětský svaz postihlo kataklyzma a z toho se lze vyhrabat jen tvrdým režimem a železnou disciplínou.

327273

17.2.2015 8:24

to se neda ani docist

Aleks 86.?.?.?

Cekal jsem s novym dnem neco kvalitniho a zajimaveho, ale toto...Ztrata casu.

327255

17.2.2015 8:29

Desatero pro policejní diktaturu řízenou kartely

Prokopák 147.?.?.?

Nedokáži posoudit pravdivost tvrzení o poválečné situaci v ČSR, protože akašická svědectví nedokáži číst. Vyjadřovat se k nim tedy nebudu.

Dovolím si ale namítnout, že pokud by navržené Desatero mělo být kýmkoli přijato, tak vznikne policejní diktatura řízená kartely.
Důvod je prostý. Na rozdíl od Desatera židovského, křešťanského a dokonce i katolického, se v navrženém Desateru neříká ani slovo o Lásce k bližním, Odpuštění, Souladu, či Soucitu. Natož aby byly tyto pro autora zbytečné hlouposti základem společnosti realizovány v praxi. Bez nich jsou si však lidé vlky.
Uvedením do života by navržené Desatero skutečně dovršilo cestu Západu. Pokud má uvedený pisatel skutečně schopnost nahlížet do Knihy života, tak si v ní může počíst o schopnosti Západní kultury zničit vše, co se jí postaví do cesty. Pokud někdo jasnovidný není, tak ať netruchlí, protože není problém si přečíst o nespočetném množství důkazů o zkáze, kterou páchá už více jak tisíc roků západní "kultura" všem ostatním kulturám (včetně NEsvatého působení všech monoteistických náboženství). Západní kultura je genocidní a podle toho také dopadne. Ne proto, že bych si to přál, ale proto, že si to prostě zaslouží.
V současném globalizovaném světě požírá už Západ i sama sebe - podobně, jako bájný Ouroboros.

327256

17.2.2015 8:46

Je už jasné

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Jako národ jsme ve velmi často citovaném místě a zde zůstaneme, pokud nepřijde nějaký impuls zvenčí. Existuje článek od K. H. Borovského, kde říká, že národní obrození vzniklo na podnět Vídně kvůli napoleonským válkám, aby se posílila chuť bojovat "za vlast". I později to bylo podobné. Když vidím dnešní zdegenerovanou mládež, jeví se mi budoucnost v těch nejčernějších barvách. S "marijánkou", Ksichtoknihou a podobnými zhovadilostmi to nevyhrajeme.

327258

17.2.2015 12:46

RE: Je už jasné

Marten264 93.?.?.?

Reakce na 327258

Autor odvážně sáhnul na citlivé téma.

Občas někomu odmítnu podat ruku, s málokým si tykám, když jim řeknu, že jsou vnitřně nečistí, chtějí se prát.

Jste NEDOTKNUTELNÍ, již několik generací, svým způsobem života, tím co jíte a pijete, svými myšlenkami.

Vaše budoucnost je zde : Ektor - GENERACE X - více jak tři miliony shlédnutí

My nejsme zkurvený klony,my nejsme stejný jak voni,my nebudem sedět na lavici,běháme v poli a sbíráme body,jinej sport, jiný vzory,my žijem pro jinou story,na sobě čistej gear, ale stejně jdem fellit na špinavý schody,letíme životem, většinou fakáče nahoru, jinak to nejde,nenáviděj nás za to, že nechceme nosit ty růžový brejle,idioti, furt nechtěj chápat, proč nerespektujem stát,co nám tlačí zdechlý pravidla k nějaký hře, kterou nechcem hrát,stejnej kontinent, stejná země a stejný město, ale jinej svět,lovec hovna, pak loket z vokna,vole, káry, buchty a špinavej rap,keše na prdeli, kéry na kůži, flašky na ledu a kalby do rána,dvě buchty, dva body, jedem, jak magoři,serem na ty, který nejedou s náma.

Nikdo z nich do nás nevidí a nikdo z nás se jim nediví,dneska když jsme mladý, zejtra až budem šediví,uslyšej vod nás jenom jediný:
Chachachááá, pro všechny moralistický klauny,
chachachááá, pro ty, co neviděj do naší fauny,
chachachááá, už je to dávno zahranej match,
chčijeme smíchy z toho, jak nemůžou pochopit, co jsme zač.

Prej parta přehnanejch hovad,co se vod mala neuměj chovat,prej kalíme, hulíme, fetujem,serem na zákony, co k tomu dodat.
Jinej sport, jiná doba, chcem bouchnout, jak supernova, milovat město, na každý ulici,na každym rohu se cejtit, jak doma, chcem třídit falešný rádoby G's ať mezi náma není ten odpad, aby ty, co to viděli, zažili, je toho málo, z čeho se pochcat, vidim ty votroky, nevim, jak voni, ale my chcem kurva žít, širokej úsměv, protože víme, že jednou to budem mít, stejnej kontinent, stejná země a stejný město, ale jinej svět, tágo za minutu, láska na hodinu, přijdou ve 4 a mizej v 5, panáky na stole, na nohách J's, letíme nocí a studujem město, vždycky v obraze, plyn na podlaze,nediv se, musíme stihnout všechno.
Boom, boom, trefujem cíl i když si myslí, že pálíme vedle, nevěřej tomu, že zmrdi jak my budou na koni,

přitom už sedíme v sedle,boom, boom, když jedeme kolem a do oken duní ten kopák,

fakt si myslíte, že my jsme ty, který se nechaj zlomit?

Ale no ták!
https://www.youtube.com/watch?v=p9PbUCzQnuw

Kocábovali, Havlovali, Rumlovali jste ? A to knedlo, vepřo, zelo s pivíčkem, kafíčko s cigárkem a šlofíček po obědě, po ráno štamprličku ? Pro chamtivost jste zapomněli na výchovu svých dětí ?

Nevěšte hlavu, vždyť je to jenom rock'n'roll
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10362011008-ces...

327278

17.2.2015 9:15

Těžko mohu text nečíst, abych ho zhodnotil.

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Proto mi pan editor tentokrát dluží panáka a pivo za to utrpení.
Letos největší průjem došlý e-mailem a zveřejněný. [pláč]

327261

17.2.2015 10:20

UFFF

Dap z lesa 37.?.?.?

Zdá se, že panu autorovi nějak nedošlo, že není důležité kdo volí, ale kdo hlasy počítá...
Takže v momemtě, kdy mě někdo zastupuje je to o ničem, vždy to bude manipulovatelné.
To, že vnucuje víru v Boha národu, který v žádného nevěří svědčí samo o sobě o účelovosti tvrzení.. historie dostatečně dokládá, jak církve "víru" použily mocensky. Vždycky když koukám na nějaký kláštěr, tak si říkám kolik se ti mniši museli naházet lopatou...[velký smích]

Už jen to, že se autor pasuje do role "kazatele", který "ví" co je dobré pro ostatní, naznačuje pokus o manipulaci [velký smích]

Mě táta učil: střezte se lidí, kteří vám chtějí pomoci - ví moc dobře, proč to dělají [bliji]

327267

17.2.2015 11:32

Pravda/skutečnost je jen jedna, mylných a lživých interpretací libovolné množství

Pe-tri 141.?.?.?

Je naprosto evidentní, že autor vůbec nechápe mezinárodní (mocenskou) politiku. Žije v nekvalitních předsudcích a stereotypech. Ano únorem 48 skutečně (z hlediska výsledů 2.WW naprosto logicky) skončilo západní, Masarykovské období naší republiky, ale to nemá co do činění se ztrátou našeho slovanství. Právě naopak. A Stalin a komunismus a marxismus a MacCarthysmus atd...? Mj. je potřeba vše dopochopit, i rozdíly mezi trockismem a Stalinismem a i to, komu ve skutečnosti jde o náhradu pravých křesťanských hodnot tzv. internacionálním komunismem (když už zmínil ty masony). Dnes je skutečně již dost informací se v tom všem konečně zorientovat. Když to jeden udělá zjistí, že to je pořád jedno a to samé. Mocenský boj mezi světovými impérii o podobu společenského zřízení, o míru svobody/suverenity populace proti míře jejího ovládání. Prostě o boj mezi různými otrokáři o rozsah jejich vlivu, vždy na úkor řadového člověka. V současnosti se Rusko emancipuje a přechází ze stavu ovládané kolonie opět do stavu suverénního impéria, čímž krátí dech ostatním svým imperiálním konkurentům a proto ty boje, boje o zdroje (Lebensraum jak bychom řekli v minulosti). Propagandistické mediální kecy kolem jsou (jako vždy) jen krmení pro obelhané ovčany, líné si vyhledat informace a přispět tak jak ke zlepšení svého vlastního života, tak i života celé společnosti (k transformaci stáda ve spole-ctnost). Ovčan raději přežvykuje předhozenou šlichtu a bučí (třeba v podobě tohoto článku), než aby se přičinil najít si kvalitní krmi a prosperoval. Nu nic, každý svého štěstí strůjce.

327272

17.2.2015 13:30

Špatné, velmi špatné

hestroy 77.?.?.?

Proboha, to je neuvěřitelný blábol. Docela se divím, že to na Zvědavci vyšlo. Pošahaní bigotní katolíci mají na svět svůj názor, o který se s ostatními podělí buď po dobrém, nebo po zlém, jak už v naší historii mnohokráte prokázali.

Pan Staněk by si měl uvědomit, že komunisti tu povraždili daleko méně lidí, než katolíci, mnohem méně lidí vyštvali ze země, (vzpomeňme na Komenského), i tu náboženskou svobodu dodržovali komouši daleko více, katechismus se vyučoval ještě v 50. letech a platy černoprdelníků platil stát až do "revoluce".

Komunisti se moci mohli chopit jen a jen proto, že katolická církev plně zaštiťovala uspořádání světa pro extrémně bohaté a extrémně chudé, ke kterému dnešní společnost opět směřuje.

Katolická církev nikdy neměla zájem na skutečném sekulárním vzdělávání, protože by pak začalo ubývat oveček, které mají mozek vymytý natolik, že nedokáží vůbec posoudit, co se kolem nich děje a spoléhají se na dogmata jim předkládaná od jejich "pastýřů".

Jedním z těchto "pastýřů" je i pan Staněk, který svůj na dogmatech založený pohled na svět neváhá prezentovat širší veřejnosti jako PRAVDU. A z historie dobře víme, co tito fanatici dokázali napáchat. Úplně směšné je pak jeho hodnocení Islámu, kterému vyčítá to, co sám dělá! Tedy vnucuje svůj pohled jako jediný správný a tvrdí, že ten, kdo nesplňuje kritéria "správného křesťana", je zlý člověk.

Inu, ten, kdo věří v sadistického a psychopatického židovského boha, ani jiný být nemůže.

To už je na tom Zvědavec opravdu tak špatně, že musí otiskovat něco takového? [bliji]

327279

17.2.2015 14:52

RE: Špatné, velmi špatné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 327279

že komunisti tu povraždili daleko méně lidí, než katolíci, mnohem méně lidí vyštvali ze země
no, na medaili to neni, přeci jen, v soutěži jsou velmi krátce, ale na nějakou tu pochvalu to určitě bude

327287

17.2.2015 16:23

RE: Špatné, velmi špatné

pes garyk 188.?.?.?

Reakce na 327287

Elitní demokratismus (1990-2015), opět v kolaboraci s Římsko-katolickou církví, zničil životy nezměrně více lidí, než komunisti v 50.letech v hysterii povraždili. Na vraždění Římsko-katolické církve komunisti vůbec nemají, tam jde o srovnávání nesrovnatelného, proto také ŘKC vždycky kolaborovala, protože má na hlavě tolik másla, že i kdyby se jí roztopilo, tak jí vteče pro změnu do gatí. Ušmudlaná bude furt.

327297

17.2.2015 17:02

RE: Špatné, velmi špatné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 327297

všiml sis, že kde se dařilo katolíkovi, dařilo se i bolševikovi? samozřejmě rusko nevyjímaje, východní církev se také považovala za pravou všeobecnou instituci (třetí řím), latinská amerika je kapitola sama pro sebe, čínské revoluci předcházelo řádění katolických odchovanců také, atd., atd.;
samé náhody? historii píšou toliko činy nevyzpytatelných pobíječů líhnoucích se tu a onde z chaoticky se hemžící hysterické populace? [smích]
pokud je tato planeta v zajetí bledých tváří, pak je potřeba počítat s tim, že kam šlápla její bota, byl i sandál černoprdelníka, takže diskutovat, jestli byl někdo horší nebo lepší, to opravdu postrádá smysl, a ještě navíc, když je tak jako tak jeho dítětem a je jedno, jestli chtěným nebo ne...

327303

17.2.2015 18:38

RE: Špatné, velmi špatné

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 168.?.?.?

Reakce na 327297

ale ale..blbosti tu na zvedavcovi pise kde-kto, ale napisat taky nezmysel, ze demokracia nejak znicila niekomu zivot, to chce uz riadne "ine videnie sveta" [velký smích]

327320

17.2.2015 13:53

Článek plný výmyslů a demagogie

Heriot 85.?.?.?

Těžko oponovat v krátké poznámce na článek plný hloupostí a povýšenosti.
Stručně bych to řekl asi takto, přes všechna negativa, která po únoru 48 nastala je pro mne zásadní to, že i díky jemu u nás dnešní generace sedmdesátníků !! nepoznala na vlastní kůži válku. A že životní úroveň se pomalu, ale jistě, stále a stále až do roku 1989 [smích] zlepšovala. A to nemluvě o tom, že ta zmíněná negativa stejně v naprosté většině souvisela s mezinárodní situací. I dnes přece vidíme co umí USA ve světě a jakých zvěrstev jsou schopny se odpustit a jen naivní člověk si může myslet, že se tehdy o to nepokoušely....

327280

17.2.2015 14:33

RE: Článek plný výmyslů a demagogie

karel4u 76.?.?.?

Reakce na 327280

Ja vidim eru socialismu jako legitimni rezim. To, ze rostou preference komunistu jen reflektuje soucasne relace mezi tridami v Cechach.
Mam otazku, zil jsem v socialismu, nez jsem odesel poznat svet, ale nelibilo se mi to, neco tomu schazelo. Ackoliv te zivot nebyl tak spatny, co tomu schazelo, co to bylo?

327285

17.2.2015 17:15

RE: Článek plný výmyslů a demagogie

lubosmat 195.?.?.?

Reakce na 327285

Ja už 54,17% svojej pozemskej cesty žijem v „neokapitalizme“, ináč sa tento systém nedá nazvať.

Keďže nepatrím k ľuďom, ktorí sa chytili po 89 „svojej šance“ a uspeli, ale normálne každodenne pracujem, občas aj nepracujem, ako napríklad teraz a na 95% mám pocit, že sa oproti socializmu nezmenilo nič.

Hrozné na tomto konštatovaní je to, že medzitým ubehlo 25 rokov a len nejaký 5% rozdiel. Či k lepšiemu alebo horšiemu je ťažko povedať, som si však na 100% istý, že pokojný vývoj bez zásahov zvonka by dal ľuďom ako som ja viac ako +5%.

Ak Vám niečo chýbalo, bol to možno pocit dobrodruha, ktorý sa môže voľne rozbehnúť na všetky svetové strany a nemusí sa trápiť s tým, či sa bude môcť beztrestne vrátiť domov.

Ale to nebol interný problém zriadenia ako takého, bol to problém rozdeleného sveta v ktorom sme museli žiť, a opäť si nie som úplne istý, či to bola len chyba systému v ktorom sme žili my.

Ak viem podľa skúsenosti, že nikoho zo západu od roku 1989 nezaujímajú podmienky života ľudí v bývalých, a teraz už ekonomicky podriadených post komunistických krajinách, pričom stále majú akési reči o ťažkom živote ľudí za oponou, ktorú okamžite v novej sile budujú, keď sa im zdá, že protistrana naberá na sile, potom viem že je to hľadanie nesprostredkovanej pravdy, čo vám chýbalo.

Ako človeku zvedavému Vám vadila tá hmlistá opona, ktorá halila ten druhý svet do rúcha hmiel a neurčitosti.

Systém, v ktorom sme žili my, časť tejto opony strhol a nechal sa pohltiť, problém však je, že časť opony z tej druhej strany visí medzi nami ďalej, lebo oni sa zmeniť nechcú.

327309

17.2.2015 18:40

RE: Článek plný výmyslů a demagogie

n.z. 174.?.?.?

Reakce na 327285

Ptate se co tomu schazelo.

Moje odpoved je - prirozenost. Vse bylo jaksi priskrcene, nenormalni a vysoce politicky korektni. Nepouzitelne pro normalni zivot cloveka, ktery si vse co ma chce zaslouzit aby mel pocit samostatnosti a sebehodnoty. Ne aby mu to bylo darovano vymenou za poslusnost.

Proto jsem odesel i ja.

327322

17.2.2015 14:21

Prekrúcanie udalostí, alebo rozdielne uhly pohľadu?

lubosmat 195.?.?.?

Rudé právo napísalo: „Ľud nadšene víta súdruha Gottwalda!“

SME dnes: „Sfanatizované masy sa podriadili komunistickému diktátu!“

Rudé právo by napísalo: „Spojenecké sily oslobodeneckej armády LNR a DNR vytvorili zelený koridor aby sa oddiely UK armády mohli bez zbraní presunúť z obkľúčenia v Debaľceve do vnútrozemia UK, UK armáda sa porušujúc mierové dohovory pokúša za každú cenu preraziť z obkľúčenia!“

SME dnes: „Separatistické oddiely pod ruským velením ostreľujú pozície UK armády v Debaľceve, toto vierolomné porušenie mierových dohovorov dáva UK armáde legitímne právo na prechod do rozhodujúceho protiútoku!“

Článok mi pripomenul vyhlásenia politikov 5. Kolóny po roku 1989 typu, k udalostiam 1945÷1948: „Sfanatizované masy hulákali na námestiach, zatiaľ čo v postrannej uličke stovka liberálne zmýšľajúcich demonštrantov vyjadrila pokojným protestom svoj názor na pripravovaný komunistický prevrat.“

Rovnako pokojne vyjadrili skupiny liberálne zmýšľajúcich demonštrantov v Kyjeve svoje názory na vládu Janukoviča dlažobnými kockami a koktejlami Molotova.

Záver z toho je, že ak sa niečo globálnemu prediktorovi nehodí, tak sú masy sfanatizované a v opačnom prípade sa jedná o slobodné rozhodnutie kvalifikovanej väčšiny alebo správne mysliacej menšiny.

327282

17.2.2015 14:33

Nepoživatelná bramboračka.

jh111 185.?.?.?

Autor vytvořil nepoživatelnou bramboračku.
A to díky některým ingrediencím.
Za prvé co mohl Beneš očekávat po Mnichovu, útěku do exilu a atentátu na Hajdrycha ?
Očekávat návrat vítězného vůdce lidu?
Když si válku prožil bez nedostatku v Anglii?
Za druhé autor přeceňuje vliv církve na Českou společnost.
Ale to důležité nevidí a tím byl řád společnosti.
Řád je velmi důležitý. Jak říká liška v Exupéryho Malém princi.
Jelikož lovci, každý pátek chodili tančit s děvčaty.
Byl to řád na který se liška mohla spolehnout a v pátek se bez obav
jít projít, třeba až přímo do vesnice.
Vzpomeňte si na řád, který dodržovala policie a soudy za
první republiky. Inspektor Vacátko i policejní humoresky.
Řád dnešní společnosti zničila zkorumpovaná policie a soudy.
Jinak to, že do základů KSČ se dostalo mnoho bývalých konfidentů a zrádců, je pravda.

327284

20.2.2015 13:13

RE: Nepoživatelná bramboračka.

Eve 80.?.?.?

Reakce na 327284

Nedokazala bych to vyjadrit lepe. Bohuzel po prvnim odstavci clanku slo veskere soustredeni do kopru. Kdyby autor vynechal polovinu vedlejsich vet a veskere privlastky, clanek by byl citelnejsi.

327512

20.2.2015 14:45

RE: Nepoživatelná bramboračka.

pje 93.?.?.?

Reakce na 327284

Jen tolik, že korupce je prosté pronikání trhu do netržního prostředí.

327520

17.2.2015 15:00

Beneš a rok 1948

bubo 89.?.?.?

Názory pana Staňka jsou naivní až dětinské. Jako názory na Beneše ještě dnes opěvovaného Benešova přisluhovače P.Tigrida.
Většina veřejnosti tehdy před válkou o Benešově politice NIC nevěděla. Řekl bych, že „jeho vláda“ a zednářská elita měla v rukou jak tisk tak i rozhlas. Sám Beneš se dokonce někde (lze upřesnit) chlubil, že má pod palcem 5 novin a kdokoliv něco cekne, dostane po hlavě. (To byl pozůstatek politiky po tatíčkovi a agentu Britů Masarykovi)
Těsně před odchodem do exilu napsal Beneš Čapkovi dopis a přiznal něco ve smyslu, že věří bolševické revoluci a zřejmě zednářům, kteří ovládali nejen republiku, ale především přes své bankéře a yesmeny mezinárodní situaci. Prováděl stejnou politiku podrazů, úhybných manévrů v Londýně jakou prováděl před válkou doma. O žádnou demokracii mu nešlo, ale o to, setrvat opět ve funkci „presidenta“ , kterou uchvátil zpět v Londýně.
Předně ač Beneš abdikoval a de facto byl zrádce, se samozvaně zvolil presidentem v Londýně a sám si jmenoval „exilovou vládu“ nohsledů a přitakávačů. (Přitom sliboval poválečné potvrzení své funkce, nic takového se nestalo.)
Uznávaný novinář Rudolf Kopecký přesto Benešovi nevěřil a návrat z Londýna odmítl.
Beneš nelikvidoval jen strany po roce 1945 jako své soupeře, ale v exilu i své kritiky a „protivníky“. Přitom využíval i svého plk.Moravce.
Své kritiky ze strany agrární a dvou dalších nechal na pospas komunistické propagandě! Zradil i své exilové kamarády plk. Moravce a další šarže.
Benešovu politiku v Londýně, lhaní, překrucování, nadbíhání Moskvě a komunistům dobře popisuje jeho souputník Dr.Josef Macek ve svých vzpomínkách.
Jediné, co asi Beneš dobře pochopil, byla sféra vlivu SSSR. Agent NKVD Sudoplatov také naznačuje, čí byl Beneš agentem.
Pochybné osobnosti Drtina a Tigrid
Drtina byl Benešův poskok, Tigrid totéž neb pracoval jako JEHO hlásná trouba v BBC společně s dalším poskokem exdiplomatem Josefem Korbelem!
Celý článek je stále stejná hrůzná marmeláda o muži, který nadělal tolik zla. Jenže čemu se diskutující diví. Máme co jsme chtěli. „Historici“ dál malují Beneše na růžovo a zbytek veřejnosti tomu věří.

327288

17.2.2015 15:57

komentář

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Pokud si odmyslím Boha i Satana, má tento článek mnoho co říci. Rozhodně je evidentní že hlavní sociální a politické proudy nikdy nevznikají z ničeho a naráz, ale zrají a projeví se již jako hotový společensko politický směr (1948).Bez Mnichovské zrady by nebylo ani vítezství KSČ - je velmi problematické věřit napravenému zrádci, který se přípojil k protihilterovské koalici až po obratu na východním frontu ( aby snad nepřišel zkrátka při dělení kořisti). Na rozdíl od idealistického autora jsem ateista a definici dobrých i zlých sil mám jinou.Dle mého lze páchat dobro (chránit satiriky, kteří nesmyslně provokovali hrubými urážkami) a konat zlo (vyhnat se zbraní v ruce žoldáky z vlastní země),ale je vždy nutné vědět co dělám a proč to dělám. Nelze si nalhávat, že pokud budu jednat správně (např. dle příkazu USA ambasády)budu já a moje země v bezpečí.To je přece pitomost,klidně mne obětují protože bezvýznamných přikyvovačů mají dost( jako kdysi v Mnichově).Jen si dál hrajme na pitomce, to už tu jednou bylo.Můžeme si skutečně tu cenu dovolit?

327294

17.2.2015 17:50

RE: komentář

n.z. 174.?.?.?

Reakce na 327294

Na pitomce si ani tolik nehrajeme - to bych nerekl, mnozi z nas vi a rozumi. Vec je spis ta, ze smysl a vyznam "narodu" v tradicni forme byl potlacen. To mnohym jaksi nedochazi. Stale si jeste mysli, ze znamename "svet". Bohuzel, zaostali jsme a castecne diky tomu zoufalemu socialnimu pokusu.

Dale pak, at chceme nebo ne, nebyli jsme jako narod nikdy v Evrope vyznamny hrac - to byli jini. Tim nerikam, ze jsme bezvyznamni (svoji polohou jiste ne), ale jsme pri trose stesti tak druhe, ne-li treti housle. Krome toho co jsem napsal v predchozim prispevku, mame jeste jednu nectnost - neustale prehanet (prestrelovat) jak v jednom, tak v druhem smeru. Tak asi.

327311

17.2.2015 16:04

Pisatel je evidentne staromilec

n.z. 174.?.?.?

a do znacne miry vne reality soucasnosti (out of touch, jak se modne rika). Vim, ze kritikou osoby pisatele bych si mohl zpusobit vymazani prispevku, ale budiz. Nakonec to co piseme, minime-li to uprimne je vyrazem naseho nitra. Takze v zaveru - je to jedno a to same. Kritizuji-li jeho/ jeji vytvor, neprimo kritizuji i jeho/ ji. To je riziko kazdeho projevu a reakce na nej.

Muj otec se stal clenem KSC v roce 1945 ve veku relativni politicke nezralosti (i kdyz to by se nechalo diskutovat, jelikoz je znamo, ze lide za dramatickych okolnosti dospivaji rychleji). Jeho motivaci byly tri skutecnosti. Prvni bylo to, co popisoval jako "bida" (krizi umocnena socialni nespravedlnost) za Prvni republiky. Druha pak bylo jeho chapani 'zrady' zapadnich zemi a nasledne prijeti Sovetskeho Svazu jako naseho jedineho osvoboditele. Nasledne, zrejme chapal komunismus jako dukaz spravnosti(vitezstvi nad nacismem) a lecbu vsech dosavadnich problemu(o puvodu komunismu v SSSR vedel velmi malo). Tyto zavery se ukazaly jako omylne - ale clovek se prece muze mylit. Krome toho vim, ze prodelaval pozdeji prerod v chapani a skutecnym komunistou nebyl; poslouchal tez casto zapadni vysilani. Lec, ze strany-matky nikdy neodesel. Mam ho za to vinit? Choval bych se ja za podobnych okolnosti a s podobnou zkusenosti jinak? Nejsem si jisty.

V sirsim smyslu tak asi smyslelo vice jednotlivcu, kteri nestastnou volbou v roce 1946 ovlivnili budoucnost sve zeme. Ovsem, osobne si tez myslim ,ze naklonnost k realizaci snu 'komunismu' byla zpusobena jeste dalsimi factory. Jeden z nich je prislovecna ceska ZAVIST (ci neprejicnost, chcete-li) a potom to velmi pasujici slovo ceska POTOUCHLOST, neboli svarlivost, hadavost a sklon k nesouladu (J.Hutka to slovo pouzil v jedne pisnicce a po navratu do vlasti prozretelne vymazal).

Tudiz, tady to mame - jsme v jine dobe a myslim, ze se do roku 1946 zpet vratit nemuzem; tudiz ta sama hrozba neexistuje. Co je ale mozne a zadouci, je urcita aktivizace politickeho vedomi mas zvlaste v dobe vysokeho mezi-systemoveho svetoveho napeti. Proti vyrukovani s vlajkami nic nenamitam, spis naopak. Na boha bych nehral, to je mimo a krome toho ma mnoho interpretaci, tudiz je to osidne tema.

327295

17.2.2015 16:47

Únor 48 ještě není dobře historicky prozkoumán, spíše není dobrá vůle, aby se tak stalo!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

Staněk se snaží něco popsat, ale je zde dost nejasný úhel pohledu, který je zbytečně náboženský.
V roce 1948 už šlo o zcela jiné věci. Především nešlo o puč! V roce 1946 dostala KSČ 41% hlasů, protože si mnoho lidí pamatovalo na Mnichov, jak se zachovali mocnosti, Británie a Francie a příklon k SSSR a KSČ byl zcela přirozený. Také 6 let okupace a fakt, že ČSR osvobodila Rudá armáda, byl jasný faktor ve volbách.
Beneš už neměl valnou váhu i jako prezident a také jako politik byl již u lidí mimo hru.
Bohužel celá tragédie Února 1948 spočívá v promrhání lidské důvěry a odhodlání změnit poměry ve státě k lepšímu! Nakonec celé tolik dnes proklamované "znárodnění", proběhlo vlastně už před rokem 1948, pouze nebyly vyplaceny náhrady a k moci se dostali ekonomičtí diletanti,kteří teprve ekonomiku poškodili, podivným plánováním, přechodem na těžké strojírenství a podobnými hloupými zásahy! Také znárodnění malých živností po roce 1948 byla hloupost - v bývalém NDR bylo cca 200 000 malých živností a nikomu to nevadilo! U nás ale znárodnili každého ševce!!! Také proto ty služby tak špatně fungovaly!
Myslím, že pokud by nebyl přímý diktát z Moskvy a hlavně se u nás "soudruzi" chovali ještě hůře než museli, nebyl by dopad Února 1948 tak špatně přijímán. V celé Evropě tehdy proběhla nějaká forma "znárodnění", také v Británii a Francii a nikdo si ani po létech nestěžoval!!! Něco se vrátilo do privátu a něco je státní dosud, nebo jsou státní akciovky a fungují dobře!
Není pravda, že jenom privátní sektor je ten pravý hospodář!!!
To jsou kecy pana Klause a jiných ekonomických mastodontů!!
V roce 1948 jsme měli jako stát šanci dostat se na špici tehdejší evropské ekonomiky, neměli jsme tolik poškozené hospodářství válkou, ale jak ten Pán Bůh rozdává , tak nám zrovna rozdal špatné karty a potom už to šlo z kopce.
Podobný vývoj proběhl i po roce 1989, kdy také jsme měli dobrou startovní šanci a kam jsme se v ekonomice dostali!!!
1 800 miliard státního dluhu, který stále stoupá, hovoří za vše.

327301

17.2.2015 19:28

RE: Únor 48 ještě není dobře historicky prozkoumán, spíše není dobrá vůle, aby se tak stalo!

n.z. 174.?.?.?

Reakce na 327301

Libi se mi co pisete, velmi podobne memu nazoru.

Skutecne, znarodnovani velkeho prumyslu bylo v te dobe v Evrope normou, ac se ukazalo pozdeji nezivotne ci mene-prakticke, chcete-li. Jsem ale soucasne proti centralizovanemu vlastnictvi soukromym velko-kapitalem, protoze ten nema ZADNOU zodpovednost vuci narodu dane zeme. Vse bylo/ je v lidech v rizeni, jak se spravne rikalo.

S tim co rikate o lehkem prumyslu a sluzbach - souhlasim absolutne. I ten Shokialismus se mohl stat vice zivotnym kdyby to tak bylo. Lec blbci v politbyru byli jineho nazoru.

327336

17.2.2015 18:15

Vyrocie "Unoru 48" opat na palete

Gibi z Wilsonova 195.?.?.?

Tak zasa reci o "Unoru", pripadne puci. Uz to zacina byt prilis stereotypne. Je iste, ze samozvany prezidentm Benes zle odhadol situaciu. A jeho verni, ci nohsledi, podla toho ako ich nazveme,
neboli schopni mu otvorit oci a povedat pravdu. KSC a Gottwald ,celkom podla vtedajsich politickych pravidiel, prevzali moc. O ziadnom puci nemoze byt ani reci. Tzv. puc je iba prejav nemohucnosti vtedajsich "zapadnych" intelektualov, aj buducich (ala Skvorecky) a burzoazie, ktora nic nazabudla a nic sa nenaucila. Vysledok bol jasny. Teraz sa zasa hraje o buducnost a nova burzoazia (syncekovia byvalych komunistov) zasa robia to iste.
No uvidime, ci plati nazor Engelsa, ze dejiny sa pohybuju po spirale.

327315

17.2.2015 18:28

Boží mlýny

slávek 93.?.?.?

Souhlasím s autorem ohledně vyšších zákonitostí a jejich vliv
na osud jednotlivce ale hlavně národů a mas. V Čechách vždy platilo
poturčenci horší Turka...v roce 1948 naší čeští komunisté byli komunističtější nežli v okolních státech,v 1969 zase naši revizionisté, no v devadesátých letech právo trhu zase trhovnější nežli na západě. Ale na druhou stranu se říká, že nám Život vždy dává nikoliv co chceme, ale to co doopravdy potřebujeme. Z toho důvodu Česko prý čeká v budoucnu další okupace, kde budeme muset prokazovat, jak to s tou českou kolaborací s mocí vlastně máme.
Takže stále platí, že co si vaříme, to si také sníme. [bliji]

327317

17.2.2015 19:04

RE: Boží mlýny

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 327317

Už za pár se tu bude slavit 400 let kolaborací. [překvapení]

327333

17.2.2015 21:31

"inspirovane" blaboly

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Jsou to blaboly, jakoby je napsal sam satanas Kalousek pod timto pseudonymem. Kdyz to ctu, slysim jeho hlas a pak cinkat kasu a dolarove mince

327343

18.2.2015 8:53

Po dlouhé době dobrý článek

Pavel Kropil 93.?.?.?

Nejsem takový pamětník jako pan Staněk, ale již od počátku 90. let to cítím podobně. Obnova našeho národa nepovede jen přes ekonomické reformy, protože se vždy najde dost chytráků,lhářů a zlodějů, kteří to společnosti budou narušovat a ničit svým egocentrismem, bezcharakterností a politickým oportunismem.
Je důležitější duchovní obnova národa na křesťanských základech, jelikož ty jsou pilíři na nichž lze budovat zdravou společnost s nějakou úctou nejen k hodnotám, ale i lidem kolem.

327364

18.2.2015 10:01

fifty shades

Mr.Grey 217.?.?.?

Po tzv. sametové revoluci u nás nastala česká verze 50 odstínů šedi: V krátkém čase vzniklo pár miliardářů a ti dodnes se zbytkem národa vyjebávají krutým a zvráceným způsobem. To je 50 odstínů šedé na český způsob.

327365

18.2.2015 10:10

.

Cico_Ciciak 109.?.?.?

No a kde sú spomenutí nosatí???!!! Všade, kde sa montoval boľševizmus v Európe boli!!! Všimol som si jedno slovo o zednároch!!! I keď zednári boli vytvorení žido-sionistami, respektíve ich títo nosáči infiltrovali, tak aj tak by sa mali výraznejšie spomenúť!!!

327367

19.2.2015 3:17

Beneš prezident

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Akým právom vlastne Beneš celú vojnu vystupoval ako československý prezident?
Však predsa 5.10. 1938 podal abdikáciu a tým teda prestal byť československým prezidentom... a znovuzvolený už nikdy nebol.

327394

19.2.2015 13:13

RE: Beneš prezident

hc 90.?.?.?

Reakce na 327394

Vystupoval jako ten, za koho byl ostatními uznán. A za prezidenta ho uznával například i Emil Hácha. Znovuzvolen byl v roce 1946.

327428

19.2.2015 17:39

RE: Beneš prezident

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 327428

>Vystupoval jako ten, za koho byl ostatními uznán

No právě. Je to všechno nějaké zašmodrchané. Údajný stalinův agent, spáchavše tou abdikací velezradu, vezme roha k pofidérnímu budoucímu spojenci, který abdikace neabdikace, tu velezradu velkoryse zasklí a prezidentství mu navrátí nemaje k tomu přitom žádný mandát!!! A ještě si ho i s jeho dvorní suitou vydržuje. Asi jako příští investici, nebo na co. Nebo tam ta jeho kumpačka žila za své, coby turisté? Nebo s sebou vzali i část zlatého pokladu? Angláni nám přece po válce napočítali i onuce těch, kteří za ně válčili a umírali. Podle práva už prezidentem nebyl a tak se jím mohl prohlásit kdokoliv kdekoliv. Tak proč ausgerechnet právě on a tam? Vždyť v Anglii je přece už po staletí právo nade vše! Nebo je slepé nejen na jedno oko, ale naoko? [zmaten] [oči v sloup] [vyplazený jazyk]

327449

20.2.2015 0:23

RE: Beneš prezident

hc 90.?.?.?

Reakce na 327449

Snad jsem to napsal jasně, naučte se číst: prezidentem byl proto, protože ho za prezidenta ostatní uznali. Doma i v zahraničí. Posledním zvoleným předválečným prezidentem ČSR byl Emil Hácha. Ale ani on sám se za prezidenta ČSR nepovažoval, považoval za něj Beneše.

327480

20.2.2015 6:58

RE: Beneš prezident

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 327480

Možná, že se opravdu Hácha za prezidenta nepovažoval, moc o to totiž nestál. Nicméně jím byl.
Beneš v roce 1938 píše dopis Háchovi a oslovuje ho : "Pane presidente..." To asi jen tak z legrace.

327491

20.2.2015 20:41

RE: Beneš prezident

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 327480

To se jako nesmím zeptat? Mě opravdu zajímá, proč ho ti angláni považovali za prezidenta a proč i Stalin, když měl jako vítězná mocnost možnost tam rovnou dosadit Gottwalda. Jestli ale pro ta svá tvrzení nemáš argumenty, tak holt musím umřít blbej. [oči v sloup]

327549

20.2.2015 22:35

RE: Beneš prezident

hc 90.?.?.?

Reakce na 327549

Argumenty k čemu? Že byl Beneš všeobecně uznán za hlavu státu je holý fakt. To se měli Spojenci bavit o Československu s Háchou nebo Tisem? Beneš nebyl nějaká snadno nahraditelná nula. Ať už se to jeho kritikům líbí nebo ne, on to byl v domácí i mezinárodní politice Někdo.

327559

19.2.2015 20:28

Beneš byl osamocen,

Josef Kraus 90.?.?.?

ale to byli všichni poznamenaní válečnou Británií. Český národ roku 1945 nebyl národem let předválečných. To říkali, v soukromí a ne moc nahlas, naši vrátivší se vojáci. Ještě po letech vzpomínali, jak tehdy nevěřili, že by komunisty mohli racionální Češi volit. A možná ještě osamocenější byli ti, kteří poznali sovětskou skutečnost z první ruky - vojáci Svobodovy armády a ti, kteří prošli internací 1939-41. Za několik měsíců po válce už všichni radši mlčeli, aby je lidi nerozcupovali. Znám to z vyprávění a bylo to téma neveselé. Zápaďáci už s národem nikdy zcela nesplynuli, což by jistě takhle neřekli, ale jejich výlučnost byla patrná i někde v davu ostatních – aspoň pro mne, kterému rodinné poměry umožnily vypěstovat si na ně čuch. Na pana presidenta Beneše nedali dopustit, těžko mohl udělat víc než udělal.
Článku dávám 1 a doufám, že si pan Staněk z té trojky moc nedělá. Ty duchovní lidi se ze země nevydupou a kdyby mělo z Čech postoupit celých 40% - no, to přece ani není možné. Jak tak vidím kolem sebe, dost lidí se od politiky, tedy medií, odtahuje, protože negace těch temných duchů zasahuje i ty, kteří se snaží se jim postavit, třeba jen někde na internetu. Radostnější je myslet na něco vznešenějšího a komu to nejde, tak aspoň na psy, kosáky nebo při nákupu pozorovat v Globusu malé holčičky též na nákupu (holčičky možno zcensurovat). Pan Kozák má na konec letošního roku zajímavou předpověď. Je trochu děsivá, ale kdyby to běsnění, ta agonie, měly opravdu skončit, vzbuzuje to naději a optimismus i nás, kteří jsme smířeni, že neprojdeme. Když vidím současné děti, výchovu, jaké se jim dostává, skoro bych to s českým národem jako celkem vzdal. Ale že by mohl být ve srovnání se Západem jednooký králem, to ano.
Mimo téma: zmizeli malí ptáci, zůstali jen od holuba výš. Platí to pro pětitisícovou obec na kraji Prahy, pro park v Nuslích u Botiče a žádného jsem nezahlédl ani z vlaku do Prahy. Stalo se to v noci z 31.1. na 1.2. Fotil jsem ten den poloochočenou kosici na kýblu se shnilými padavkami, který byl připravený k odvezení do pole a než se stalo, kosáci ho půlku vyzobali. A to ty neshnilé jim rozhazuju po zahradě, bylo letos vyloženě překosákováno. Bylo by to na delší povídání, letošní zimu se s těmi ptáky něco děje. V posledních dnech se objeví občas osamocená sýkorka, u Botiče asi pět konipasů a občas se odněkud ozve vrabec. Ale krmítko na okně tak, jak bylo toho posledního ledna. Třeba to panu Kozákovi začíná vycházet a už tam na ty lidi někde čekají.

327460

20.2.2015 7:20

Rakovského protokoly

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

A není jednodušší a smysluplnější vysvětlení to, že Beneš jednoduše poslouchal svoje nadřízené zednáře, pro které bylo zaplavení Evropy jejich vymyšlenou ideologií (komunizmem) prvořádým cílem?

To, že Stalin pak tyto chazary krutě podvedl (řadu z nich poslal na popraviště) a tím nás zachránil před Novým světovým řádem na dalších 50 let. Tím ho samozřejmě nemíním glorifikovat, protože ty miliony mrtvých na svědomí má. Ale možná by bez něj nakonec byly desítky milionů mrtvých Slovanů. Západní zednářstvo se nikdy moc netajilo plánem na vyhlazení Slovanů.

Ostatně, všechno to je popsané v Rakovského protokolech.

327494

20.2.2015 14:35

stojí za to přečíst, ale i kriticky myslet

pje 93.?.?.?

Pokud porovnám své znalosti s páně Staňkovými, pak v mnohém se shodují, leč v mnohé nikoli. Pan Staněk jako mnoho jiných zapomíná na historický kontext. Tím kontextem byla poválečná euforie nad porážkou fašismu a hmatatelné potvrzení, že jediný, kdo skutečně pomohl proti Hitlerovi, byl SSSR, nikoli Francie, Velká Británie či poněkud bezzubá Malá Dohoda. Důvěra v autenticitu SSSR a domácích komunistů se odvíjela i od prokazatelné účasti mnoha komunistů v protifašistickém odboji společně s nekomunisty. Prostě zafungovalo jednoduché - když nás osvobodil SSSR navzdory vlastním obrovským obětem, nemůže to být Zlo. Podle tohoto jednoduchého schématu se pak zrodil volební výsledek roku 1946. Dále pan Staněk zapomíná, že kdyby nám v roce 1947 vypomohl při neúrodě nekdo jiný než SSSR a kdyby sedláci nezadržovali obilí před hladovějícím národem, byl by únorový bolševický puč pouhou pomíjivou eskapádou Stalinovy kliky. Jistěže se tu hemžili agenti KGB, zatímco jinde se hemžili agenti CIC. Byla to doba hemžení agentů a mocenského zápasu o další vývoj slibující ze zničeného nízkého základu pohádkové zbohatnutí. Nezapomínejme ani na pouhý generační odstup od Velké Deprese roku 1929 a její oprávněně dehonestační efekt pro velkokapitál.

327519

24.2.2015 14:58

Nejsme velmoc

nazdar 178.?.?.?

Článek je ve své podstatě protikomunistický. Do roku 1989 jsem antikomunisty obdivoval a sám jsem jím (v mírných mezích) byl. Avšak už asi 10 let po převratu, jsem začal antikomunismus považovat za pouhou pravicovou předvolební manipulaci občany. Za mnohem větší hrozbu pro společnost považuji současné rozkrádání a postupné zbavování občanů, jejich práv, ze strany pravice.
Také se mi nelíbí, časté sebeobviňování, jak náš národ za nic nestojí, jaké chyby nadělal, kvůli čemuž je svět tam, kde je. Domnívám se, že často přeceňujeme náš význam. Vývoj určují mocnosti. My můžeme částečně zasáhnout do toho, jakou formou se určená změna u nás uskuteční.
Po 2. SV, se upevnila pozice a síla SSSR. Tím vznikly jeho nároky na část Evro-py. Jak dalece budou jeho nároky uznány, rozhodnuly tehdejší mocnosti, zřejmě na Jaltě. A poválečný vývoj v Československu, se ubíral tímto směrem. Na nás bylo (pod dohledem komisařů KGB), kteří lidé budou tyto změny realizovat a jaké vyřizování nevyřízených účtů, se s tím sveze.
Z tohoto hlediska také vidím možnosti Beneše. Podle mého, měl na vybranou realizovat předurčené změny, nebo to nechat udělat někoho jiného. Jeho tragika může spočívat v tom, že se možná domníval, že ovlivní něco, co mocnosti již rozhodnuly. Přecenil svůj význam.

327772

Příspěvků: 58

17.02. 03:14 Sibolet  dnešní třicetiletí kapucíni..
17.02. 05:29  blabol
17.02. 08:31 pepe  RE: blabol
17.02. 10:10  RE: blabol
17.02. 10:51 Emil Robot  RE: blabol
17.02. 06:50 Nikdo (original)  Fujtajbl
18.02. 07:10 Aleš Krejčí / Brno  RE: Fujtajbl
17.02. 07:06  Bajky, pane Staněk!
17.02. 07:28  Špatný článek
17.02. 10:18  RE: Špatný článek
17.02. 16:04 pes garyk  RE: Špatný článek
17.02. 19:01 Aleks  RE: Špatný článek
18.02. 00:15 Aleks  RE: Špatný článek
17.02. 11:47 hc  RE: Špatný článek
17.02. 08:24 Aleks  to se neda ani docist
17.02. 08:29 Prokopák  Desatero pro policejní diktaturu řízenou kartely
17.02. 08:46 WAZARI  Je už jasné
17.02. 12:46 Marten264  RE: Je už jasné
17.02. 09:15 výjimečné porušení omerty  Těžko mohu text nečíst, abych ho zhodnotil.
17.02. 10:20 Dap z lesa  UFFF
17.02. 11:32 Pe-tri  Pravda/skutečnost je jen jedna, mylných a lživých interpretací libovolné množství
17.02. 13:30 hestroy  Špatné, velmi špatné
17.02. 14:52  RE: Špatné, velmi špatné
17.02. 16:23 pes garyk  RE: Špatné, velmi špatné
17.02. 17:02  RE: Špatné, velmi špatné
17.02. 18:38  RE: Špatné, velmi špatné
17.02. 13:53 Heriot  Článek plný výmyslů a demagogie
17.02. 14:33 karel4u  RE: Článek plný výmyslů a demagogie
17.02. 17:15 lubosmat  RE: Článek plný výmyslů a demagogie
17.02. 18:40 n.z.  RE: Článek plný výmyslů a demagogie
17.02. 14:21 lubosmat  Prekrúcanie udalostí, alebo rozdielne uhly pohľadu?
17.02. 14:33 jh111  Nepoživatelná bramboračka.
20.02. 13:13 Eve  RE: Nepoživatelná bramboračka.
20.02. 14:45 pje  RE: Nepoživatelná bramboračka.
17.02. 15:00 bubo  Beneš a rok 1948
17.02. 15:57  komentář
17.02. 17:50 n.z.  RE: komentář
17.02. 16:04 n.z.  Pisatel je evidentne staromilec
17.02. 16:47  Únor 48 ještě není dobře historicky prozkoumán, spíše není dobrá vůle, aby se tak stalo!
17.02. 19:28 n.z.  RE: Únor 48 ještě není dobře historicky prozkoumán, spíše není dobrá vůle, aby se tak stalo!
17.02. 18:15 Gibi z Wilsonova  Vyrocie "Unoru 48" opat na palete
17.02. 18:28 slávek  Boží mlýny
17.02. 19:04 výjimečné porušení omerty  RE: Boží mlýny
17.02. 21:31  "inspirovane" blaboly
18.02. 08:53 Pavel Kropil  Po dlouhé době dobrý článek
18.02. 10:01 Mr.Grey  fifty shades
18.02. 10:10 Cico_Ciciak  .
19.02. 03:17  Beneš prezident
19.02. 13:13 hc  RE: Beneš prezident
19.02. 17:39  RE: Beneš prezident
20.02. 00:23 hc  RE: Beneš prezident
20.02. 06:58 Erwin  RE: Beneš prezident
20.02. 20:41  RE: Beneš prezident
20.02. 22:35 hc  RE: Beneš prezident
19.02. 20:28 Josef Kraus  Beneš byl osamocen,
20.02. 07:20  Rakovského protokoly
20.02. 14:35 pje  stojí za to přečíst, ale i kriticky myslet
24.02. 14:58 nazdar  Nejsme velmoc

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

34

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 68 čtenářů částkou 10 139 korun, což je 34 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 0

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 0

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 5

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Měnové kurzy

USD
23,13 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,90 Kč
Kanadský dolar
17,50 Kč
Australský dolar
15,76 Kč
Švýcarský frank
23,38 Kč
100 japonských jenů
21,26 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,28 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 923,19 Kč
1 unce stříbra
391,37 Kč
Bitcoin
196 240,29 Kč

Poslední aktualizace: 18.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 330