Diskuze k článku

Rok, kdy byl USA vedený kapitalismus odhalen jako hlavní příčina globálního konfliktu

Příspěvků 48

20.1.2015 1:41

Tak tohle veřejnoprávní televize a rozhlas nezveřejní.

jh111 94.?.?.?

No inu měla by to být jejich povinnost.
Svoboda slova? Demokracie?
Vyprázdněné symboly bez obsahu o nichž se dobře tlachá, ale skutek utek.

325539

20.1.2015 2:32

Pozor na nepresnosti

jopo00 90.?.?.?

Aj keď v zásade s článkom súhlasím, je v ňom min. jedna nepresnosť. V tom známom tel. rozhovore Ashtonová nič neoznamovala, ale hrala prekvapenú, keď jej (myslím) Estónsky min. zahr. oznamoval tú Streľbu - pozor na nepresnosti.
V závere článku autor naivne predpokladá že vďaka slobode internetu sa nemôže zopakovať situácia spred 100 rokov. Kvôli tomu bol zinscenovaný útok v Paríži. V súčasnosti prebiehajú (samozrejme pod pláštikom boja proti terorizmu) kroky nad prevzatím kontroly nad internetom, takže užime si slobodu kým ju máme.

325541

20.1.2015 9:21

.........takže užime si slobodu kým ju máme......

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 325541

Kdo není ještě v seznamech, nechť se tam neprodleně zapíše. Kdysi jsme měli ostnaté dráty na hranicích, dnes je máme pevně zarostlé v hlavách...

325547

20.1.2015 9:40

RE: Pozor na nepresnosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 325541

Předseda Mao prohlásil: "Atomová bomba je velká věc. Pokud ji nemáte, ostatní vás neberou vážně." [mrknutí jedním okem]

325548

20.1.2015 21:49

RE: Pozor na nepresnosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 325548

A Rusové občas říkají " Nado imět muskuly, i potom možno sdělat dogovor". Což by v češtině asi takto znamenalo - nemáte -li dostatečnou vyjednávací sílu, jste ostatním pro smích..

325575

21.1.2015 15:33

RE: Pozor na nepresnosti

Drakan 178.?.?.?

Reakce na 325575

Přesný překlad je: Musíš mít svaly a potom se domlouvat.

325617

20.1.2015 12:17

RE: Pozor na nepresnosti

tartus 213.?.?.?

Reakce na 325541

vtip je v tom ze oni nemusia blokovat alebo cenzurovat internet. zijeme v informacnej dobe, kde je pretlak informacii, doslova sa v nich topime, a uprimne, 99% a viac ich je zbytocnych, nepresnych alebo rovno manipulacnych. proste a jasne, najst v nich pravdive a dolezite je skoro nemozne. a to vratane alternativnich medii, ktore tiez len preberaju to co sami chcu.

325553

20.1.2015 17:43

RE: Pozor na nepresnosti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 325553

100% - ny suhlas

325568

20.1.2015 9:20

Holt ono to plánování

.lak 77.?.?.?

rozvoje společnosti s ukotvením struktur společnosti byť hospodářskými zákony něco do sebe mělo, ovšem samozřejmě k vytýčeným cílům nejsou zodpovědní imunní korupce, což tedy třeba v Číně řeší nekompromisně a nakonec ku prospěchu celku, no a industrializace ku prospěchu většiny tržními budulínky je špatný vtip a že je to nekonečná rvačka o prostředky s tím urvi co můžeš je až k smíchu a s gradováním k pláči, posléze úpadkům a ve finále v krveprolití. [mrknutí jedním okem]

325546

20.1.2015 11:20

Nehrabejte se v rozborech vědců... Z NWOO

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

.lak napsal:
20.1.2015 (10.55)
A teď aktualizovat. [mrknutí jedním okem] Bruseláky co by funkční retardy nám seslal možná čínský bůh srandy, tak tam prý služby pindosům Clintona.
Ussraelci doma dostávají čočku multikulti a jsou co by kaoubojci vyhazování ze sedel po celém světě a jejich nádenickou TTIP robotárnu uálku jim asi předělají jiní dle gusta.
Z PL
Jednoduchá rovnice Saudarabia., Breznak Veliky, 20. 1. 2015 9:59:25
Dojde ropa a než dojde, zatím obsadíme Evropu, pak budeme mít kde žít.Původní obyvatelstvo vyženeme, anebo povraždíme, konvertiti nám budou sloužit coby otroci!Jednoduché a srozumitelné i pro blbce, jenže v EU a u nás to s IQ bude asi slabší!

[oči v sloup]

325550

20.1.2015 11:35

Rok,kdy byl USA...

pražská vlaštovka 213.?.?.?

Článek dostává absolutně za jedna!!!je to tak a není k tomu co dodat;snad jen si přát aby už konečně tahle hrůza skončila!!!!Rukopis byl od začátku jasný i idiotovi!!! Tedy 3xpodtržená za jedna!jitka neubergová

325551

20.1.2015 12:09

Kapitalizmus?

Viny 188.?.?.?

Prepáčte, ale ja v USA či EU žiaden kapitalizmus nevidím. Vidím len prekvitajúci socializmus so známkami fašizmu - ako NSDAP. Vidím korporácie prisaté na socialistickú, všeobjímajúcu štátnu bradavku, ktorá svojimi reguláciami a zásahmi do elementárnych obchodných vzťahov občanov, žiaden skutočný kapitalizmus, ktorý by bolo možné kritizovať, neumožňuje. Štátna bradavka dáva týmto korporáciám, neziskovkám...mlieko, ktoré tvorí z neprestajne sa zvyšujúcich daní a odvodov všeho druhu, ktoré nakoniec socialisticky tak akosi súdružsky, spoločne rozstrieka.

Nieje preto možno obviňovať kapitalizmus za stav spoločnosti, ak ten dnes vôbec nejestvuje. Je to naopak ten šialený sociálny štát, ktorý sa utešene rozrastá okolo nás a podporuje parazitov, neprispôsobivých, parazitické korporácie, neziskovky, ktoré by bez dotácií (iný názov pre nekalú súťaž a korupciu) neprežili ani deň. Umožňuje im sať plody tvorcov hodnôt prostredníctvom skorumpovaného socialistického štátneho cecku.

O akom kapitalizme sa tu teda hovorí??

325552

20.1.2015 14:40

RE: Kapitalizmus?

jh111 94.?.?.?

Reakce na 325552

Ano žijeme ve světě,kde téměř polovina světového bohatství je ve vlastnictví 1 procenta obyvatel.
Takže s tím sociálním státem to asi bude kreslení čerta na zdi.
Asi tak
http://www.blisty.cz/art/76174.html

325555

20.1.2015 15:52

RE: Kapitalizmus?

Viny 188.?.?.?

Reakce na 325555

"Ano žijeme ve světě,kde téměř polovina světového bohatství je ve vlastnictví 1 procenta obyvatel." Naprostý súhlas - viď moje pojednanie o štátnom cecku vyššie...

325557

20.1.2015 16:18

RE: Kapitalizmus?

Mufo 85.?.?.?

Reakce na 325557

No tak ty mas pekne skreslene predstavy o tom kolko penazi ide zo socialistickeho ceciku statu tymto korporaciam a kolko tych penazi tecie cez kapitalisticke vsehososaky tychto korporatnych parazitov.

Treba si uvedomit, ze rozny obrat niektorych korporacii niekolko nasobne prevysuje rocny obrat tych najbohatsich statov. A to nehovoriac o cistom zisku.

To co im cez ten cecik natecie do gagorov je len smet bez ktoreho sa zaobidu tak ci onak. Je to len ceresnicka na torte.

Odhliadnuc od toho mas ocividne diery v definiciach systemov, kedze socialisticky stat ako stat zamerany na socialne zabezpecenie spodnej a hlavne strednej vrstvy platene z obrovskych dani najbohatsej vrstvy chces priradit k statu ktory vyciciava strednu vrstvu a dotuje nou tu najvyssiu...

Trocha sa ti pletu macky s hruskami...

Treba si pozriet co vsetko uz vlastni napr. Taka Penta a jej dcesrske spolocnosti popripade akciovky kde maju vacsinu a potom zbadas kde sa ten zasrany kapitalizmus schovava ked uz ti nebije do oci...

Predpokladam, ze malo kto sa najde taky co by tu obhajoval socializmus ako ho pozname, ale oznacovat tento stat za socialisticky? No tak to je vysmech vsetkemu zdravemu rozumu a krasny trojity odpichnuty ritmerger priamo medzi stado oviec pochodujucim za cerveno-modro-bielou vlajockou s hviezdickami.

325559

20.1.2015 17:15

RE: Kapitalizmus?

dub 89.?.?.?

Reakce na 325559

nemluvě o tom, že i spousta zemí na západě jsou korporace - namátkou usa a německo...

od dob east india- a west india company jde stále o tentýž projekt

325563

20.1.2015 17:28

RE: Kapitalizmus?

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 325559

Z nedostatku nových hesel pro danou situaci je označení "kapitalismus" zcela na místě. Jde o kapitál. Ten vládne, kapitál (v rukou nadnárodních korporací) dosazuje vlády, které slouží pouze jako ochrana před případným nasráním obyvatelstva aby případné nasrané obyvatelstvo šlo demonstrovat před vládní budovy a nepošlapalo trávník před úřadem hlavy (head office). Ano vláda vládne nám jako zástupce korporací které je udržují u moci pro jejich dobro. Tudíž kapitalismus, kdo má kapitál ten vládne. O nějakém cecku a přisáté korporaci nemůže byt řeč. To jsou jen drobné odsávané zpět z dotací korporací politikům. Dnes je tzv. legální osoba v podobě korporace a stvořená úředním papírem úplně něco jiného než osoba z masa a kostí, stvořená však víte jak, ta jediná osoba co nějaká práva má. My jsme tu jen od toho abychom to platili a udrželi v běhu. Pokud se nám to nelíbí tak pod mostem místa dost a v kontejnerech se taky něco k snědku a k oblečení najde. Nakonec nás ještě i oblíknou a nakrmí ovšem pouze na cestu na frontu coby obránci svobody a démongrácie (pro ty korporace).

325566

21.1.2015 8:43

RE: Kapitalizmus?

Viny 188.?.?.?

Reakce na 325566

S týmto sa nedá než súhlasiť. Osobne nerozlišujem medzi štátom a korporáciou, keďže majú rovnakú štruktúru. V korporácii však tečie zisk do rúk vlastníkov. V štáte tečie paradoxne do rúk správcov majetku, rozumej politikov, resp do konkurenčných korporácií.

Čia je to chyba? No tých vygumovaných debilov, rozumej občanov, ktorí niesu ochotní sa o ten majetok aktívne starať. Ale je to pochopiteľné. Ak sociálny štát podporuje svojim konaním parazitov na úkor tvorcov hodnôt, nemožno sa čudovať že sa títo budú množiť až do bodu, keď už viac nieje možné účinne kontrolovať z pozície väčšiny svoj majetok, ktorý ale paradoxne tí paraziti vôbec nebudovali - v tomto prípade štátny majetok.

Akcionári/občania umožnili svojou pasivitou správcom/politikom rozhádzať svoj majetok a keďže je dnes, vďaka sociálizmu v ktorom žijeme viac a viac parazitov, ktorých si ten štát chová a vie dobre prečo a aktívnych občanov je len naprostá minorita je nepravdepodobné, že sa situácia zmení.

Platón nám to hovoril a my sme ho už zasa nepočúvali....

325592

21.1.2015 12:28

RE: Kapitalizmus?

nazdar 178.?.?.?

Reakce na 325592

"Čia je to chyba? No tých vygumovaných debilov, rozumej občanov, ktorí niesu ochotní sa o ten majetok aktívne starať"
Hezky jste jim to nandal. Vy jste nezúčastněný deus ex machina, který to vše pozoruje, ale nijak se ho to netýká? Asi ne, což? Vraťte se na zem, zanechte nadávek a přiznejte si, že situaci vyřešit nebude nijak snadné. Také neznám řešení, ale domnívám se, že bude zapotřebí spojit síly, nastartovat nějaký brain storming a potom vybrané řešení společnými silami realizovat a nenechávat se přitom rozeštvávat. Ale bude třeba najít nějakou uznávanou autoritu, která by nás dokázala spojit. Hledejme.

325608

22.1.2015 9:02

RE: Kapitalizmus?

Viny 192.?.?.?

Reakce na 325608

Nazval by som to skôr čiastočne zúčastnený, ktorý to ale pozoruje na rozdieľ o tých o ktorých píšem a ktorí to namiesto pozorovania veľmi úspešne ignorujú.

Ak by ste si prečítal pozorne môj príspevok zistil by ste, že si pri všetkej snahe nemôžem priznať, "že situaci vyřešit nebude nijak snadné", lebo o tom v tom príspevku už píšem a to takto:
Akcionári/občania umožnili svojou pasivitou správcom/politikom rozhádzať svoj majetok a keďže je dnes, vďaka sociálizmu v ktorom žijeme viac a viac parazitov, ktorých si ten štát chová a vie dobre prečo a aktívnych občanov je len naprostá minorita je nepravdepodobné, že sa situácia zmení.

Je na mieste si priznať, že ste môj príspevok nečítal, či nepochopil, neviem. Spojiť sily, naštartovať a realizovať sú krásne méty vždy, ale chýba Vám tam jeden zásadný prvok a to je ten niekto, so schopnosťou to urobiť, ktorá vyplýva z ochoty to urobiť a tá....nakoniec vyplýva z toho, že to ten dotyčný adept na tie méty aj reálne vidí a chápe a t.d. a tých je obávam sa ako maku. Dôvody tohto neutešeného stavu som tiež popísal v tom príspevku vyššie v kurzíve. Viď časť o pasivite a o tom chove parazitov.

Čo sa týka uznávanej autority, prešiel mi mráz po chrbte. Ak totiž bude aktuálna populácia s aktuálnymi kvalitami, schopnosťami, rozhľadom....hľadať uznávanú autoritu, koho myslíte že nájdu, aby ich reprezentoval? Ale to je predsa jasné, vôbec netreba premýšľať - tá populácia už predsa hľadala a našla, napr toho Babiša. Volá sa to voľby. [oči v sloup]

Opakovanie toho istého stále dookola??

Ale cvične prijmime postulát o uznávanej autorite, ktorá by "nás" dokázala spojiť, nezištnej, nebažiacej po moci....resp postrádajúce akékoľvek negatívne ľudské kvality, ktoré ako vieme moc znásobí - nejaký svätec. Ok. Už je tu, už nás spojil. Čo ďalej, ale konkrétne prosím.

325644

22.1.2015 10:04

RE: Kapitalizmus?

nazdar 178.?.?.?

Reakce na 325644

Váš příspěvek jsem četl a tak jak jsem ho chápal, jsem nalezl, jak odstavce se kterými souhlasím, tak větu, vůči které jsem se distancoval:
„Čia je to chyba? No tých vygumovaných debilov, rozumej občanov, ktorí niesu ochotní sa o ten majetok aktívne starať.“
Přišlo mi to moc příkré. Politici jsou ovládáni majiteli bank a korporací a občané nemají možnost, jak zasáhnout do konání vlády, i když je viditelně zaměřené proti jejich zájmům.
Chybí nám zpětná vazba na zvolené politiky. Názory, že když se nám politici nelíbí, tak si příště můžeme zvolit jiné, je otupováním občanů. Je třeba mít možnost, politiky odvolat a přijatý zákon zrušit. Je třeba doplnit stávající zastupitelský systém o prvky (přímé) demokracie. Minimálně o zákon o všeobecném referendu. Dle švýcarských zkušeností, pokud má referendum fungovat, tak nesmí být omezeno jakýmkoli procentuálním počtem účasti voličů (stejně jako je tomu dnes u voleb) a nemělo by být také nastaveno velké množství podpisů pro jeho vyhlášení. Ve Švýcarsku to je 1%. Toto je nástroj, kterým by se občané o svůj majetek mohli starat. Z českých politiků, tento názor trvale zastává T. Okamura. Proto mi přijde jako nejschůdnější cesta, jak se k takovému zákonu dostat, přes podporu jeho Úsvitu. Alternatívní postup, vyjití občanů do ulic, za tento požadavek, mi přijde hůře realizovatelný.

325654

23.1.2015 12:28

RE: Kapitalizmus?

Viny 146.?.?.?

Reakce na 325654

Nemôžem súhlasiť s "občané nemají možnost, jak zasáhnout do konání vlády". Ak do rovnice vložíte atribút uvedomelý a odhodlaný občan a pojem "akékoľvek nástroje zmeny" , môže občan naopak čokoklvek a má k tomu nespočet nástrojov. Bráni tomu skutočnosť, že občan nieje uvedomelý (jemnejšie pomenovanie pre vygumovaného debila) a medzi Farmou a futbalom sa ide vyčurať a otvoriť ďalšie pivo, takže nemá čas na zbytočnosti typu správa vlastného majetku alebo nebodaj politiky. Takto vybavený občan, je mokrým snom každého "demokrata".

Švajčiarsko je métou mnohých snílkov, ale to je rovnaké ako dať Jankovi Hraškovi z dedinky v Afghanistane či Nigérii demokraciu a úplnú slobodu. Tvrdíte, že tam bude za 10 rokov mier a prekvitajúca krása nebeská? Obávam sa, že uvedomelosť a angažovanosť švajčiara je s našincom neporovnateľná. Ak by sme mali dostatok uvedomelých občanov, nepotrebovali by sme referendum a zvládali by sme aj aktuálny stav. Občania sa môžu o svoj majetok starať aj teraz, ale jebú na to...

325692

21.1.2015 8:31

RE: Kapitalizmus?

Viny 188.?.?.?

Reakce na 325559

O skreslenosti predstáv môžme pohovoriť [smích]

Ak hovoríš o cecku a sosákoch podstatnejšie je, kto alebo čo je to, čo umožňuje ten tok cez tie cecky a sosáky. Takže v prvej rade sú to zákazníci, ktorí tie produkty a služby tých zlých, hnusných, nenažraných korporácií kupujú. Sú to občania? Výborne - tak potom nemajú právo si sťažovať, nech to nekupujú. Niesu to občania, kto tie služby a produkty kupuje, ale štáty? Potom platí téza o štátnom cecku.

A teraz to najdôležitejšie: sú to občania, ale nerobia to dobrovoľne, ale majú to príkazom/reguláciou/nariadením....štátu/tupej EU/....?? Potom však znova platí téza o štátnom cecku, ktorý zákonmi, reguláciami, vyhláškami, nariadeniami umožňuje korporáciám, aby bohatli na občanoch donútených im tým či oným spôsobom platiť. V tomto prípade prostredníctvom zákonných nariadení. Bez toho štátu resp EU a ich zvráteného sociálneho cítenia, podporujúceho neživotaschopné celky, by tie korporácie naprosto nemali možnosť uplatniť svoje plány a vplyv nad občanmi plošne, čo im tie štáty a EU a spol samozrejme naopak umožňujú.

Takže tak. Ale je samozrejme jednoduchšie hovoriť že TESCO, Bayer, Billa, VW.... sú zleeee a bakaneeee a tučnééé a nechutne bohatééé a súčasne tam ako kkti chodiť nakupovať. [chechtot] To je však už znak demencie. Podpora parazitov (vrátane tých korporácií) je vizitkou sociálneho štátu a EU. Vedená neomarxistami a maoistami to ani inam viesť nemôže. Bez nich by totiž všetky druhy tých parazitov, vrátane tých korporácií, neprežili.

Kto tu má teda skreslené predstavy?? To čo tu hovoríš, je naozaj výsmech všetkému zdravému rozumu. Otázka je či zámerne, alebo len z dôvodu obmedzenosti a neschopnosti (neochoty?) vnímať súvislosti. Vlajočku prehliadam, lebo na to už nemám pomenovania [oči v sloup] [zmaten]

p.s. Oligarcha Babiš, ktorý zbohatol na repke pod záštitou sociálneho štátu, ktorý vlastní obrovské množstvo pôdy, je dnes vo vláde, kde si poisťuje svoj vlastný biznis. Okrem toho vlastní médiá. Takže tu máme spojenie korporátnej, štátnej a dokonca mediálnej moci v jedných rukách. Nieje to náhodou definícia fašizmu? No je. A vadí to niekomu? Kdepaaaak.....

325590

21.1.2015 10:33

RE: Kapitalizmus?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 325590

principielně máš možná pravdu
ale ve skutečnosti neoperuješ s realitou a tou je myšlení obyčejného člověka
já chápu že jako stoupenec tržní teologie a zřejmě rakouské školy máš tendenci přehlížet určitá fakta a vidět kapitalismus tak v lepším světle než je
problém je v tom že to co navrhuješ je utopie která bez státních zásahů nefunguje a ty státní zásahy vytvářejí zase další problémy které správně popisuješ vynucují si ještě větší státní zásahy atd atd
prostě problém není ani tak v tom jestli se přerozděluje a jestli stát zasahuje do ekonomiky ale spíš v základních pilířích systému jako je třeba soukromé vlastnictví apod

325601

22.1.2015 9:24

RE: Kapitalizmus?

Viny 79.?.?.?

Reakce na 325601

Naopak som bohužial nútený " s realitou a tou je myšlení obyčejného člověka". Jej výsledky predsa vidíme všade okolo seba a snažíme sa z toho dostať von. ??

Niesom stúpencom tržnej teológie, ani rakúskej školy, ale som stúpencom elementárnej logiky. Naopak vidím kapitalizmus, socializmus, čokoľvekizmus v tom svetle, v akom skutočne sú.

Súhlasím s časťou o popise štátnych zásahov, ktoré tvoria problémy a tie generujú potrebu ďalších zásahov generujúc ďalšie problémy a tak množstvo problémov a zásahov rastie (či geometricky či exponenciálne o tom možno diskutovať) a tak logicky aj aparát na udržanie tohto evidentného šialenstva musí rásť a s ním aj náklady na jeho údržbu a s tým súčasne rastie aj korupcia a nabaľovanie nekonečných ďalších nemyslov, ktoré je treba udržiavať a t.d. Potiaľto súhlas.

Ostáva mi však absolútnou záhadou, ako po tom a aj predtým, čo naozaj veľmi dobre popíšete problém vonkajšieho zásahu do prirodzeného procesu a jeho ničivé rastúce negatíva (veľmi presné), ste schopný napísať toto. Dám vám to sem celé a vysvetlite mi to prosím:

- problém je v tom že to co navrhuješ je utopie která bez státních zásahů nefunguje a
- ty státní zásahy vytvářejí zase další problémy které správně popisuješ vynucují si ještě větší státní zásahy atd atd
- prostě problém není ani tak v tom jestli se přerozděluje a jestli stát zasahuje do ekonomiky ale spíš v základních pilířích systému jako je třeba soukromé vlastnictví apod

Písal ste to vy, alebo to tam dopísal niekto iný?? čo z toho si teda myslíte? Budem skromne dúfať, že si nemyslíte obidve naraz, lebo týmto momentom končí akákoľvek možnosť sa z týchto sračiek nejako dostať, keďže doublethink už je zakorenený. Nieje predsa možné, aby ste v jednej vete niečo napísal a v tej za tým to poprel a následne poprel aj to. Ostávam teda optimistický s vierou, že to bol len preklep. [překvapení]

325647

22.1.2015 12:38

RE: Kapitalizmus?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 325647

nevím jestli jsem to nenapsal nesrozumitelně (pro mě to srozumitelné je) a nebo sis něco šlehnul když jsi to četl
prostě jsem chtěl říct že kapitalismus bez státních zásahů není možný a že státní zásahy následně jsou příčinou dnešních problémů
takže když to zkrátíme za současné problémy může kapitalismus
a ted bychom mohli sáhodlouze debatovat o tom co je to kapitalismus co je to volný trh co je to práce co je to soukromé vlastnictví apod
ale to jsou ty jak jinde tvrdíš metafyzické kecy za které lze schovat téměř cokoli

325659

23.1.2015 12:36

RE: Kapitalizmus?

Viny 176.?.?.?

Reakce na 325659

Ja om to čítal a mám pocit, že šľahnuté máš ty a obávam sa, že si to nejako zle namiešal.

Ja sa ti (a nielen tebe) snažím vysvetli, že je to presne naopak - kapitalizmus nemôže fungovať SO štátnymi zásahmi, keďže už to potom nieje kapitalizmus, ale regulovaný soc trh, ktorý je zameraný na maximálnu možnú mieru prerozdeľovania MIMO trh, akýmsi vševedúcim byrokratom. Za súčasné problémy teda nemôže kapitalizmus, lebo tu žiaden kapitalizmus nieje. Namiesto toho je tu prekvitajúci hyper preregulovaný, maoisticko-marxo-soc fašizmus, ktorý chce kontrolovať všetkých a všetko a všade a vždy a úplne. Vidíš tu snáď niekde skutočne voľnú výmenu tovarov, služieb, olsôb, práce. Kde?

Odpoveďou je Nolanov diagram - kam radíš naše zriadenie, do ktorého kvadrantu? Bacha aby si si ale nenarazil hlavu o Gándího, Hitlera aj EU...ktorých, ak to spravíš poriadne, tam v tom kvadrante bez pochyby stretneš.

325693

23.1.2015 14:33

RE: Kapitalizmus?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 325693

ty se mi snažíš vysvětlit nesmysl v tom je ten problém
ve skutečnosti vůbec nevíš co to kapitalismus je jen plácáš poučky které jsi vyčetl z nějaké literatury a nad kterými ses asi ani moc nezamyslel
většina státních zásahl například vznikne jako důsledek lobbingu kapitalistů ve svůj prospěch a nebo jako pokus odstranit nebo spíš zakrýt negativní dopady tržní racionality na společnost
jako příklad za všechny stačí uvést například základní pravidlo hry kapitalismu a to je soukromé vlastnictví které je legitimizováno a vynucováno právě tím státem

kapitalismus vzniká z volného trhu státním zásahem bez státních peněz, státem posvěceného a ochranovaného soukromého vlastnictví, bez státem garantovaných dalších pravidel hry a rovnosti před zákonem při jejich prosazování by kapitalismus nikdy nevznikl

tvé mávání nějakým diagramem jen posiluje můj pocit že diskuze s tebou o těch záležitostech je ztráta času

325702

24.1.2015 14:28

RE: Kapitalizmus?

mtk 78.?.?.?

Reakce na 325693

No, mě by taky velmi zajímalo, kdo kdy viděl kapitalismus bez státu (a jeho zásahů takových či makových). Existence kapitalismu je přímo navázána na existenci státu. Operujete tu s neexistujícím jevem. Kapitalismus bez státní intervence je ne že naivní představa, ale prostě nonsens. Nikdy nic takového nikdy nevzniklo, a ani nevznikne. Střecha na domě beze zdí ve vzduchu držet nebude.

325750

21.1.2015 15:31

RE: Kapitalizmus?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 325559

Ten zkreslený pohled máš ty. Ano některé korporace mají obrat několikanásobně vyšší než rozpočty nejbohatších států, ale je potřeba rozlišovat obrat a zisk, zisk je obrat mínus náklady. Tyto největší korporace jsou většinou finanční instituce, kde se zisk pohybuje v řádu procent z obratu někdy i méně, ale pořád to jsou balíky. Když probíhaly bail outy po hypotéční krizi 2008, tak se bankám kompenzovaly právě jen ty ztráty nikoli propady obratu. A to ty státy utáhnou (z daní) nemluvě o státním prsu při státních nákupech, kde se přes všechna opatření a veřejné soutěže každý dodavatel napakuje s daleko větší marží než v soukromém sektoru. A neplatí to jen o ČR nebo SR. To je celosvětový problém.

325616

22.1.2015 9:32

RE: Kapitalizmus?

Viny 79.?.?.?

Reakce na 325616

- prečo majú tie korporácie ten obrat či zisk, kto ho zaplatil?
- kto tie " bail outy po hypotéční krizi 2008" kompenzoval? Kto to celé zaplatil a prostredníctvom koho?
- prečo sa "přes všechna opatření a veřejné soutěže každý dodavatel napakuje s daleko větší marží než v soukromém sektoru"? Kto mu to napakovanie umožňuje a kto to celé zaplatil?

Posledná otázka - viete že sa to deje a preto chcete viac toho istého?

325651

20.1.2015 17:04

RE: Kapitalizmus?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 325557

A co že nám z toho vyplývá? Čistokrevný kapitalismus jako v Litvě?
Výňatek s kterým souhlasím a proč se nechávají lidé programovat sedestrukcí nevím, třeba předvádí pracovitost a myslí si že je to tvořivost, ne?[smích]

Litva, je na tom daleko horsie. Nedavno, vysielala dokumentarnu reportaz o tomto probleme, australska SBS. Kazdy rok, od 2008, Litva straca okolo 3%, praceschopneho obyvatelstva. Vidiek, sa meni na jeden velky starobinec, chatra a vymiera. Za predpokladu, ze tento trend bude pokracovat, dopyt na navod, ako prezit hladomor, bude velky, aj u nas.

S tím že rusové půjdou něco obsadit už tedy ne. Protože si je tam z nouze rádi pozvou i když podle rétoriky tržíčka to bude invaze na demokradtůru až tam něco zbudují zas to budou chtít vyrabovat a předem tedy vychovávají hodné podkapitalistíky na agresi proti zlým rusům, no copak udělali s průmyslovým Dombasem a Novorosií která ukrajinu živila, ze dvou třetin tam roztříleli co fungovalo a budou tvrdit že za to mohou rusové? No tvrdí to, dobrý úžas a ještě větší že nabulikovaní snad věří že to nedodrbali vlastní oligarchové kteří samozřejmě chtějí bezprizorné sluhy a tím si je skvěle tvoří. [cool] [chechtot]

325562

20.1.2015 19:26

RE: Kapitalizmus?

Marten264 93.?.?.?

Reakce na 325562

Další povedený kousek banksterů je v případě Lotyšska. Nasledující článek mi nápadně připomíná i Českou perestrojku pod vedením Zlatýho zuba. A nyní i Ukrajinu.

http://www.novarepublika.cz/2015/01/konec-lotysska...

325573

21.1.2015 8:52

RE: Kapitalizmus?

Viny 188.?.?.?

Reakce na 325573

Jediná otázka - prečo sa tí ľudia, občania....proti tomu nebránili, kľudne so zbraňami v rukách? Lebo sú slniečkoví a zbrane, ako každý predsa vie, sú zlé? Hmm.....potom sorry, ale dobre im tak. Ak k vám do domu príde zlodej a začne vám vynášať veci z baráku a vy si namiesto ochrany vlastného majetku sadnete k telke, dobre vám tak......

Prečo sme sa my nebránili? Vlci boli, sú a budú a nezmiznú keď pred nimi zavrieme oči. Ak toto populkácia pochopí, je nádej. Ak nie, sorry.

325593

20.1.2015 18:04

RE: Kapitalizmus?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 325552

to je prostě vývoj kapitalismus není voplný trh spíš naopak kapitalismus na volném trhu parazituje

325570

21.1.2015 9:51

RE: Kapitalizmus?

Viny 188.?.?.?

Reakce na 325570

aha....a môžte mi prosím popísať ako by ten "volný trh" bez toho kapitalizmu približne fungoval? Niečo ako že by sa mávnutím čarovného prútika už ľudia nesnažili hromadiť kapitál, majetky, statky a rozdávali by si zvájomne všetko všetkým a paraziti by tiež zmizli a tiež otrokári by zmizli, aj náboženskí dementi by zmizli, aj mocichtiví ľudia by zmizli, aj zločinci by sa vyparili.....a vôbec by všetci žili šťastne až do skonania vekov?

Prosím o GPS koordináty spomenutého prútika. Ďakujem... [pláč]

To robíte schválne, alebo nechápete súvislosti? [zmaten]

325598

21.1.2015 12:49

RE: Kapitalizmus?

lubosmat 195.?.?.?

Reakce na 325598

Čo tak deľba zisku a strát medzi zmluvné strany? Prevziať výhody a riziká podnikania z obidvoch strán. Princíp „výhra-výhra“ v podnikaní, by mnohé vyriešil! Náš skvelý, všetkými ospevovaný západný model podnikania znie: „Výhra-prehra“, a ak nie je šanca na obtiahnutie partnera, tak taká dohoda sa neráta.

325610

22.1.2015 9:26

RE: Kapitalizmus?

Viny 79.?.?.?

Reakce na 325610

A bráni Vám niekto aby ste založil firmu a praktikoval to? Win-Win je bežne používaný model. Nerozumiem.

325648

23.1.2015 9:22

RE: Kapitalizmus?

lubosmat 195.?.?.?

Reakce na 325648

Korupcia. Nezmyselné direktívy. Vysávanie kapitálu od zdroja. Dlhodobé dotovanie konkurenčného tovaru korporáciami a štátmi vysávačmi. Práca je u nás niekoľkonásobne lacnejšia, ako napríklad v Rakúsku, pritom spotrebné ceny sú porovnateľné. ....

„Teórii o ekonomike postavenej na požičiavaní peňazí na úrok veria len blázni a ekonómovia“.

Ja viem, že sa pár otrokárom u nás veľmi dobre darí, oni si však o seba nemyslia, že nimi sú.

Tá stigma rozvojovej ekonomiky nám bola nasadená tak veľkoryso, ako veľkoryso sa naša ekonomika otvorila svetu.

Zobrali nám všetko a podhodili zopár drobných, aby sme sa mali s čím hrať, tak sa tu krásne bavíme za judášsky groš.

Pokiaľ nepritečú cudzie peniaze nič sa nerozbehne, z dôvodu odstránenia vývoja a výskumu a hlbokého podkapitalizovania.

„Start upy“ to je ono – organizácie hľadajúce a „podporujúce“ posledné zostatky nositeľov nápadov a po naštartovaní hybaj do daňového raja alebo „LOS ANGELES“.

325683

22.1.2015 17:47

RE: Kapitalizmus?

nazdar 178.?.?.?

Reakce na 325598

Podle mého názoru systém fungoval slušně, dokud si soukromé banky korupcí neprosadily právo vydávat peníze. Dnes prakticky v celém světě, kromě Severní Koreje, Iránu a Kuby. Před rozvrácením, to byla také Libye. My jsme do toho spadnuli po 89-tém. Zda u toho byl Havel, nebo někdo jiný, není důležité, neboť nikdo by neměl tu sílu tomu zabránit. Vymanit se z toho, se snaží Rusko a celý BRICS a výhledově i Švýcarsko. Nejsem finančník, ale vím, že zde jsou další ústupky bankám, jako je snížení % povinného krytí vydaných peněz, povolení emisním bankám spekulovat na burze a snad dokonce k tomu použít peníze klientů. Dále se ustálila praxe, že když se bankám spekulace nedaří, tak jim jsou ztráty s ušlým ziskem, doplaceny daňovým poplatníkem. Samozřejmě, že toto všechno (včetně praxe bank vyvolávat hospodářské cykly) vede k ožebračování občanů a soustředění veškerého majetku v rukou stále se zmenšujícího počtu lidí, nebo rodin.
Dále o nějakém „volném trhu“ vůbec nemluvte, neboť drtivé procento světové výroby a obchodu zajišťuje několik korporací, které by se daly na prstech spočítat, viz předchozí odstavec. Takže držme palce Rusku, aby se mu to uvolnění podařilo a ostatní viděli cestu.

325667

20.1.2015 18:20

RE: Kapitalizmus?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 325552

Ja to vidim jako jasnou oligarchii.

325571

21.1.2015 13:00

RE: Kapitalizmus?

nazdar 178.?.?.?

Reakce na 325571

Dle Wikipedie, existuje Železný zákon oligarchie, který říká, že ve všech velkých organizacích a společnostech, ve kterých dominuje organizace, nastává nevyhnutelné směřování k oligarchii. Také záleží na velikosti a složitosti organizace. Zákon nemusí platit pro menší organizace. Pokud tvoří organizaci velké a dobře strukturované skupiny a nejde o direktivní řízení shora, Železný zákon oligarchie také neplatí.
Z toho jsem vyrozuměl, že současná centralizace Evropy, nemluvě o TTIP, nemůže dopadnout jinak. Řešení vidím ve snížení tuhosti EU a vrácení více pravomocí národním státům. Tím se odstraní direktivní řízení států, které tu oligarchizaci způsobuje. K tomu bude třeba překonat vliv oligarchů na politiky a připomenout politikům, že všechna moc patří lidu.

325611

21.1.2015 17:00

RE: Kapitalizmus?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 325611

Je to v nadpise. A rozhodují prostředky, kapitál. A každá moc korumpuje a absolutní moc korumpuje je již profláklý a pravdivý výrok.
http://aeronet.cz/news/zapachajici-realita-25-let-po-sametu-pul-druheho-milionu-cechu-pod-hranici-chudoby-2-miliony-lidi-bez-prace-100-tisic-cechu-bez-domova-2-miliony-cechu-v-exekuci-najemne-az-30x-vyssi-nez-tehdy/

325620

21.1.2015 9:44

RE: Kapitalizmus?

opus111 89.?.?.?

Reakce na 325552

Pokud 1% nejbohatších vlastní 99% vyprodukovaného majetku, tak se o nějakém socialistickém přerozdělováním nedá vůbec hovořit!

A korporace, že něco přerozdělují?

Kde jste na takovou pitomost přišel???

325596

20.1.2015 19:15

počteníčko...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

http://www.literarky.cz/tema/87-tema-na-tento-tyde... [chechtot] [chechtot]

325572

21.1.2015 0:27

RE: počteníčko...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 325572

>http://www.literarky.cz/tema/87-tema-na-tento-tyde...
Pri cteni mi vyplynulo, ze Rus touzi po diktature. Ba co vic, primo po ni prahne. Pokud ano, neni mozne ho nahlodat, je tudiz neporazitelny. A jeste mi jaksi vyplynulo, jakoby autorem myslenek byl nas prezident. Pokud mu hlavou davno prochazi vsechno to, co je tu napsano, a orientuje se podle toho, je prezidentem velkym.

325579

20.1.2015 20:43

Francie: zajimave souvislosti + zákaz svobody projevu

te 46.?.?.?

http://afinabul.blog.cz/1501/charlie-hebdo-v-prosinci-2014-prevzala-rodina-rothschildu
http://wertyzreport.com/clanek/francie-zakazala-demonstrace-na-podporu-palestiny

325574

25.1.2015 8:45

Z PL

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Postřeh z PL k článku: Kousek od nás prý pomalu vzniká nacistický stát větší než Francie. Už to začíná děsit i Němce, jen my pořád nic, žasne analytik Haas.
A teď ten dvojí metr, patrně to mají ošetřené napříč euálkou a v 3.světové jsme obsazení a asi jenom metody budou chirurgicky zaměřené mengely.

Už vidíš lide český,, slovanka, 24. 1. 2015 23:59:08
do jakého spolku jsi to vlezl? Už chápeš lide český, jakou politickou reprezentaci jsi si zvolil? Začalo to Jugoslávií, pokračuje Ukrajinou. Ve skutečnosti je to pomsta nácků za výprask ve 2. světové válce. Ani se s tím už netají. Proto to ticho, když v pobaltských státech pochodují SSmani, proto ta podpora nácků na Ukrajině. Cíl je jediný, aby zase krvácelo Rusko. Český maloměšťák si chrochtá a netuší, že budoucí požár se už rozhořívá. Hlas rozumu, který se rozeznívá po Evropě, je zamlčován i našimi sdělovadly. Cenu za svou podlost si vyberou zrovna tak, jako naši politici včele s ČSSD, která zradí vždy, když o něco jde.
Reagovat

Už i mařka merkelů je zaskočena tím, co se na Ukrajině děje, vítěz, 24. 1. 2015 22:51:14
a co říkají politici.Rozdíl né zprávy, politici lžou a hlavně chtějí prachy.Ovšem peníze běžný občan nevidí a neuvidí........ ...Ukrajina jako taková bude končit,to už je jistota!
Odpovědět | Odpovědět citací | Citovat

325789

Příspěvků: 48

20.01. 01:41 jh111  Tak tohle veřejnoprávní televize a rozhlas nezveřejní.
20.01. 02:32 jopo00  Pozor na nepresnosti
20.01. 09:21  .........takže užime si slobodu kým ju máme......
20.01. 09:40  RE: Pozor na nepresnosti
20.01. 21:49  RE: Pozor na nepresnosti
21.01. 15:33 Drakan  RE: Pozor na nepresnosti
20.01. 12:17 tartus  RE: Pozor na nepresnosti
20.01. 17:43  RE: Pozor na nepresnosti
20.01. 09:20 .lak  Holt ono to plánování
20.01. 11:20  Nehrabejte se v rozborech vědců... Z NWOO
20.01. 11:35 pražská vlaštovka  Rok,kdy byl USA...
20.01. 12:09 Viny  Kapitalizmus?
20.01. 14:40 jh111  RE: Kapitalizmus?
20.01. 15:52 Viny  RE: Kapitalizmus?
20.01. 16:18 Mufo  RE: Kapitalizmus?
20.01. 17:15 dub  RE: Kapitalizmus?
20.01. 17:28 Antiseptik  RE: Kapitalizmus?
21.01. 08:43 Viny  RE: Kapitalizmus?
21.01. 12:28 nazdar  RE: Kapitalizmus?
22.01. 09:02 Viny  RE: Kapitalizmus?
22.01. 10:04 nazdar  RE: Kapitalizmus?
23.01. 12:28 Viny  RE: Kapitalizmus?
21.01. 08:31 Viny  RE: Kapitalizmus?
21.01. 10:33  RE: Kapitalizmus?
22.01. 09:24 Viny  RE: Kapitalizmus?
22.01. 12:38  RE: Kapitalizmus?
23.01. 12:36 Viny  RE: Kapitalizmus?
23.01. 14:33  RE: Kapitalizmus?
24.01. 14:28 mtk  RE: Kapitalizmus?
21.01. 15:31  RE: Kapitalizmus?
22.01. 09:32 Viny  RE: Kapitalizmus?
20.01. 17:04  RE: Kapitalizmus?
20.01. 19:26 Marten264  RE: Kapitalizmus?
21.01. 08:52 Viny  RE: Kapitalizmus?
20.01. 18:04  RE: Kapitalizmus?
21.01. 09:51 Viny  RE: Kapitalizmus?
21.01. 12:49 lubosmat  RE: Kapitalizmus?
22.01. 09:26 Viny  RE: Kapitalizmus?
23.01. 09:22 lubosmat  RE: Kapitalizmus?
22.01. 17:47 nazdar  RE: Kapitalizmus?
20.01. 18:20  RE: Kapitalizmus?
21.01. 13:00 nazdar  RE: Kapitalizmus?
21.01. 17:00  RE: Kapitalizmus?
21.01. 09:44 opus111  RE: Kapitalizmus?
20.01. 19:15  počteníčko...
21.01. 00:27  RE: počteníčko...
20.01. 20:43 te  Francie: zajimave souvislosti + zákaz svobody projevu
25.01. 08:45  Z PL

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

17

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc červenec přispělo 35 čtenářů částkou 5 852 korun, což je 17 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Zemřel řidič autobusu, kterého napadli migranti. iDnes mlží11.07.20 00:03 Francie 1

Černoši v USA terorizují bílé ženy a ještě se tím chlubí10.07.20 14:19 USA 0

Podivná stránka, podivné odhady budoucnosti10.07.20 13:58 Neurčeno 1

Poslanec Válek (TOP09): možná bude třeba očkování proti COVID-19 jako povinné09.07.20 16:40 Česká republika 1

Černoši se rozhodli nenakupovat u bílých, aby je potrestali. Tak si nakoupili předem08.07.20 12:11 USA 0

Další vystoupení proti bílým07.07.20 21:56 Česká republika 1

Spravedlnost u nás07.07.20 21:25 Česká republika 1

Primátor Grenoblu (Evropští Zelení/Piráti): Zlegalizujme ilegální migranty07.07.20 21:14 Francie 0

Georgia vyhlásila stav ohrožení - Black Live Matters zastřelili 8letou černošskou holčičku07.07.20 20:40 USA 2

Víkend v New Yorku po reformě policie: 45 přestřelek a 11 mrtvých07.07.20 18:44 USA 2

Vice prezident Zimbabve obvinil ze 40 leté krize v zemi bělochy: Nic nás nenaučili!07.07.20 17:31 Zimbabve 0

New York Times: Budeme psát Black s velkým písmenem a white s malým07.07.20 12:27 USA 1

Tlusté černošky se cítí diskriminované. Chtějí určovat módní trendy06.07.20 19:38 Británie 3

Jurij Bezmenov - Umění subverze | Psychologická válka06.07.20 13:37 Neurčeno 4

Německo vládne EU: Migranty přijmete! Postaráme se, vzkázalo i Česku06.07.20 10:52 Česká republika 7

Itálie opět vyměkla, dovolila pašerákům dopravit do Sicilie další várku afrických kobylek06.07.20 00:05 Itálie 0

V Portalnd Oregon zničili sochu jelena04.07.20 21:19 USA 2

Mohou prdy přenášet koronavirus?04.07.20 17:40 Austrálie 9

Pokračujte! Dvojice právníků brání svůj dům se zbraní v ruce před útokem lůzy04.07.20 15:04 USA 6

Už začínají vidět přínosy multikulturního obohacení i mainstreamová média04.07.20 14:19 Francie 0

Měnové kurzy

USD
23,54 Kč
Euro
26,64 Kč
Libra
29,79 Kč
Kanadský dolar
17,32 Kč
Australský dolar
16,38 Kč
Švýcarský frank
25,06 Kč
100 japonských jenů
22,05 Kč
Čínský juan
3,36 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,54 Kč
Ukrajinská hřivna
0,87 Kč
100 rublů
33,23 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 333,78 Kč
1 unce stříbra
439,99 Kč
Bitcoin
217 611,90 Kč

Poslední aktualizace: 10.7.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 256