Diskuze k článku

Jsou hikikomori obětí systému?

Příspěvků 79

1.12.2014 0:21

ne

dub 89.?.?.?

kdysi kdo chtěl pracovat, mohl. dneska je sehnat práci opravdu problém a s rozvojem technologií a nahrazování lidí stroji bude tento problém exponenciálně narůstat.

a přidáme-li si k tomu, že v této kolonii jsou požadováni jen "debilové", neb jde o montovnu a prodejnu západních šuntů, tak inteligentnější mají opravdu problém...

a bude hůř, nedojde-li ke změně systému.

322366

1.12.2014 1:02

RE: ne

.lak 77.?.?.?

Reakce na 322366

Soběstačnost regionů je řešení na spokojenost ale samozřejmě že mamon ošizený o úžer to přejede válečným pluhem. Praxe a zisk je hlavně o korupcích všech možných forem a logicky to vyúsťuje až v extrémní krize. A pan Vladimír ač si ho vážím má akademické kydy a kdyby prošel pár praxemi výrobních lágrů tak by nesáčkoval klišé a pohádky pro děti a v tom případě je i možné že za optimálních podmínek skutečně se může stát že někteří zůstanou dětmi nehledě jinak poměrných schopností. Jenom na příklad uvedu že jsem se jako zájemce o práci dostal ke karuselu a na dotaz kde mají manuál tak se dotyčný šéfík zhrozil, s praxí evidentně neměl mnoho společného ale věděl že manuál stojí 30 000 ježišmarjá a snad to umíte no. Verk tak za 15 melounů ale je otázka při jejich schopnostech že se ho někde z dobrých důvodů zbavili a zázraci po něm chňapli protože idiot bude obsluha. [smích] Tlačítek na ovládacím panelu 20 na 20 bez symbolů i když kolorovaných. Ani nekometuji. Jinak dělal jsem na tosce s výrobním číslem dva a byl to úplný prototyp se slabým kompem a tak týdně havaroval co s 50kg odlitkem na karuselu bylo ošajstlich. No a eletrikář se i vyjádřil že nové ovládání hydrauliky, ta řídící jednotka jednoúčelovky stojí 3mega a to nás tam radši všechny pozabíjejí než by to koupili. Koupili vyšlochtanou italskou linku a rázem nevadila obří nepřesnost a kvalita výrobků a 5 nás letělo. A todle a hodně podobné je všude a když nevíte minuty kam to eventuélně poletí tak jste čekatel exitus ale za riziko nasazení života vlasti vám věru nikdo nic nedá, sprosté kádrování líných lemplů vagóny a hlavně se to znuděným líbí v malém městečku většině velice. [chechtot] [cool]

322368

1.12.2014 20:10

RE: ne

Krepasan 78.?.?.?

Reakce na 322368

"Vyděláváte?
Jakub: Zatím ne. To málo, co získáme, dáváme zpátky do firmy. Výplatu si ještě nedáváme, platíme zatím jediného zaměstnance - slečnu v zákaznickém centru. A pak externí spolupracovníky."

Tak jako dříve bylo v módě pro některé hledat (nebo spíš si nechat vytvářet na míru?) DÍRY V ZÁKONECH, tak dneska musej ty chudáci nalézat "díry na trhu" (což v centrálně ovládané imitaci ekonomiky znamená, že na ně zbylo jen to "neefektivní" na co státističtí plánovači s korporacemi buď zapomněli a/nebo to ponechali jako drobky o něž nemají zájem - aspoň se dle nich mladí zabaví nějakou iluzí...notně nafukovanou medii...http://finance.idnes.cz/rozhovor-s-podnikteli-robe...)

322454

2.12.2014 0:55

Zač jsme si ty státisty zasloužili

Irigational 78.?.?.?

Reakce na 322454

"Podobně růžová, či spíše rudá, budoucnost nás čeká taky. Řepkový král jen ještě vykopne thymolínového Sobotku na Hrad, ustanoví se oficiálním premiérem a jízda nabere na rychlosti. Nepohodlné, samostatné, na státu nezávislé jedince nechat zlikvidovat nebo rovnou vychcípat. Vždyť se Andrej chlubil, že v jeho oblíbeném Chorvatsku skončilo po zavedení jím prosazované EET až 80 % restaurací. To je ten správný třídní boj, soudruzi, kurva, ne? Ojebávají to, platí málo na daních, tak ať jdou radši na dávky!Tak se buduje prosperita! A to v onom Chorvatsku ještě „zbaběle“ snížili DPH na 10 %, s takovou slabostí náš finanční mág nepočítá ani náhodou.

Takže v tom ideálním světě podle Nebureše budeme asi všichni na dávkách nebo státními zaměstnanci, popřípadě budeme vlastnit firmu, kterou bude erár krmit, aby měla z čeho „platit“ daně. Každá obchodní transakce bude hlášená na centrální registr DPH, registr zásob, registr tržeb, zdravotní pojišťovně, sociální pojišťovně, finančnímu úřadu a útvaru rychlého nasazení. Na jeden rohlík tak dostaneme sedm paragonů, které s doporučenými dopisy, podepsanými vlastní krví, rozešleme pověřeným úředníkům na kontrolu. U každé pokladny v každé provozovně bude stát finanční dráb a v případě porušení zákona na místě zastřelí prodávajícího i kupujícího. Ovšem daně budou vybírány přesně a hlavně spravedlivě.

Konečně tedy bude naše národní /=plánované státistické/ hospodářství v pořádku. Každý zaplatí vše, co mu bude vyměřeno, nikdo nebude provozovat daňové úniky. Stát si to ohlídá, vypočítá, přerozdělí. Bude to mít jen jednu maličkou chybu. Vím, že náš ministr financí je génius, dokáže dokonce snižovat dluh zaseknutím další stomiliardové sekery a využívá „vyšší princip“ socialistické spravedlnosti, kde jedni musí pod hrozbou kriminálů platit daně do bezvědomí, aby druhé bylo z čeho „podnikatelsky“ podpořit, ale přeci jen … Kde asi vezme ty reálné peníze? Od státních zaměstnanců? Od dávkařů? Od firem, které bude erár dotovat? To ví asi jen marxistický Bůh, „pravicový“ sociální inženýr a soudruzi budovatelé eurosocialismu.
" http://kriz.blog.idnes.cz/c/437766/Andrej-Spasitel...

Nikdo to nechce, nikdo JE nechce a přesto tu svou centralizovanou pseudoekonomiku tlačí tam kam potřebují - pro ně je to druhá koule moci (- státisti mající korporace).

322469

1.12.2014 3:00

RE: ne

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 322366

Ja to napisu jinak. Nechtel jsem to rozebirat, aby si snad mladi opet nemysleli, ze jde o nejaky mezigeneracni utok (vcetne me dceri), ale prece existuje generace, ktera byla vylozene hozena do more, bez toho, ze by umela plavat.

Byla to nase generace 90 let, kdy se z niceho nic zmenilo vse, co jsme vidali u rodicu a prarodicu. Kazdy se trasl o praci, mladi nemeli sanci, podniky houfne privatizovaly a "zakonzervovaly"... Kazdy kdo extra nemel nasetreno, nemohl poskytnout svym detem nic. A presto jsem nevidel ve svem okoli u vrstevniku rezignaci, vycitky za neco s cim rodice nemeli nic, kazdy se snazil VYPADNOUT z hnizda jak jen to slo, jakymkoli zpusobem.
I za cenu stradani a nebezpeci, zejmena v puli 90 let.
Kluci odchazeli do jinych mest, bydleli po ubytovnach, termin mama-hotel byl neznamy. Registrace na mestkem urade kdekoli v republice byla nemozna. Zustavalo jedine. Makat a kdo chtel po vecerech studovat, nebo se vzdelavat a hledat cestu k uplatneni.

I tehdy byly pripady (a nebylo jich malo), kdy lide zkouseli podnikat a rada z nich prisla i o barak (sice oproti dnesni exekutorske mafii si na vse prisla pouze banka), presto se otrepali a zkusili to treba jinak. Podvodu od pyramidovych her k bilym konum jako na bezicim pasu.
I tak si chtel kazdy alespon nasetrit na vlastni bydleni a ZALOZIT RODINU. Za kazdou cenu.

Pro autora clanku: Staci si pustit nejakou komedii na HBO, abyste pochopil jejich mysleni. My byli utahani na popik, oni maji za vzor 30 lete pubertaky a neschopne ucitele, ktere nazyvaji "mladi duchem", nez by je meli videt v realnem svetle jako zasekle, neschopne a trapne pubertaky. Jednoho vzneseneho dedulu v roli temer batolete, ktereho media prezentovala, pokazde, kdyz chrapal v parlamentu, jako "roztomileho dedulu" malem laskou sezrali...[smích]
Je to des, my jsme si vazily jeden typ ucitelu - prisny a spravedlivy.

Je jedno, co udelate, pokud to vnimate jako protest, alespon se zamerte na studium a vzdelavani v oboru, v kterem uspejete, remeslo, cokoli, co zajisti preziti. A mozna i bez statu, kdyz ho neumite branit. Co kdyz se system zmeni a bude potreba si opet utahnout opasky (jak jinak, nonstop) a zabezpecit energetickou a potravinovou sobestacnost? V zadnem systemu neplati, ze nekdo neco vyresi. To zname "naco, stejne to nekdo pak nejak udela, to nekdo vyresi".

Rodina je taky soucast problemu. Ona vrchnost vi, ze clovek, ktery ma rodinu, ma take nejake "otravne" pozadavky od statu, od zamestnavatele. Vyzaduje zdravotnictvi nejen pro bohate 1%.
A vy jim na ten lep dobrovolne sedate. Uz jen staci zadluzit se a na nejake realne protesty, vymoci si obcanske prava, nemate sanci.

322381

1.12.2014 6:11

RE: ne

dokopy 88.?.?.?

Reakce na 322366

Som starší ročník, tak to aj s rezervou ber. Spoliehanie na zmenu systému má extrémne malú pravdepodobnosť na úspech a tuším nemci hovoria - málokedy príde niečo lepšie. Zohnať prácu pre inteligentnejšieho nie je veľký problém, znamená to obvykle pracovať buď manuálne (určite nie ako debil, pretože systém kvality vyžaduje zamestnanie mozgu), alebo ako poháňač manuálne pracujúcich. Alternatívou je drhnúť rovnako, ale za väčšie peniaze v zahraničí. Naozaj inteligentní sa ešte môžu riadiť zásadou - veľa práce znamená, že nemáš čas na zarábanie peňazí (podnikanie, obchodovanie, politika...).

322388

1.12.2014 9:28

RE: ne

ježkovy zraky 46.?.?.?

Reakce na 322366

nedojde-li ke změně systému
dube, systém dělaj lidi, a pokud by to mělo být na celý planetě naráz, muselo by jít o celoplanetární superstát bolševicko-fašounskýho typu, kdy nějaká klika nadiktuje a vymůže co si umane;
ač si to tu mnozí (možná to ani netuší) něco takového přejí, stejně to nenastane, současná civilizace je natolik energeticky náročná, že to má už "za pár", pak nastane spontánní rozpad všeho, na čem stojí, dojde k novému boji o teritoria a k novému přerozdělování pozic;
pak lidé začnou chápat svět zase jinak, neboť co je dobrého k životu dnes, nebude dobré k životu zítra...
současný systém se rozpadne a lidé si začnou tvořit společenské systémy nové, podle podmínek jaké nastanou a ve kterých žijí a podle způsobu uvažování, který kde převládne;

znám i staré "hikikomori", lidi v důchodu, co zůstali jen sami se svým počítačem připojeným na síť (jsou na tom ale líp než ti se svou televizí), docela bych se vsadil, že diskutují i tady, a možná dokonce budou tvořit i "diskuzní jádro", nadruhou stranu mám ve svém okolí mnoho mladých, kteří mají slušnou práci a co vydělají, projezdí po světě, je to úplně jiná generace, než ta, která se narodila mezi 30tými a 50tými lety min. století, mají úplně jiný rozhled, jsou daleko zdrženlivější, více přemýšlí srovnávají apod., mají úplně jiný přístup k informacím a vědomostem, a hlavně jim začíná chybět "smysl pro systém", který byl vštěpován těm, kteří byli odchováni za bolševika a jenom rodič s dokonale vymytým mozkem a ztrátou soudnosti by mohl chtít, aby jejich děti byly vychovávány způsobem, jakým byli oni tekrát tady...

322406

1.12.2014 18:57

RE: ne

ded 37.?.?.?

Reakce na 322366

Přesně tak.
Páni kapitalisti si sami podřezávají větev. Jen hrabat pod sebe a neinvestovat do pracovních míst. Ostatně to už předpověděl jeden Havlův bezvýznamný politik.
A mladí?
Nelze se jim divit. Nemají žádnou perspektivu, max jako obchodní příručí. Fabriky, výzkumáky, zemědělství, text. průmysl zlikvidovány. Ještě nenarozené děcko a už stojí 40 tis. min. Tak k čemu se v takovém tzv demokratickém systému exponovat.

Bude hůř, ale bude i sranda, Ukrajina toho příkladem o co jde hospodářsky zdecimovanému tzv západu. Jenže dnes nejsou zbraně 1. a ani 2. svět. války.

322451

1.12.2014 1:08

Žádné blaho druhých státistům na srdci neleželo ani tehdy ani nyní

Blahorodí 78.?.?.?

"Povinnost pracovat" tak ale byla z jiných důvodů než si asi vysvětlujete...Rozhodně ne pro nějaké přílišné "sociálcítění" soudruhů...ale jednoduše proto, že vzhledem chybějící cenotvorbě by postupně začal být zřejmější i problém motivace...směnňovat svou práci jim (Tomu měla předcházet ta nařízenost mít práci)- a tím tak trochu i vydíratelnost režimu.
Je to obdobné vyčůraně-mocenské řešení jako proč je v Číně trest smrti a zároveň "politika jednoho dítěte" - když se chvilku zamyslíte, tak Vám dojde proč to tak musí být.

322370

1.12.2014 1:23

Tenhle článek není nejnovější,

Aja 82.?.?.?

http://www.novinky.cz/kariera/145794-japonci-jsou-..., ale myslím, že není od věci.
Poukazuje na jeden z mnoha aspektů uvedených v obou článcích, které se problémem zabývají.
Mladí Japonci nechtějí žít jako jejich rodiče, to je obětovat většinu času práci.

322372

1.12.2014 1:24

i jinak

Mirra 89.?.?.?

ono se na to lze dívat i z jiné strany (nepočítám ovšem ty drastické případy v Japonsku) - dnešní svět nenabízí žádný motor, je to jen ploužení se z práce, trochy odpočinku a zase do práce. A to jen kvůli penězům. Z víc jak 90% se jedná o nesmyslnou činnost bez konce kterou řídí zlomyslní manažeři jejichž hlavní starostí je jak co nejvíce své ovečky vytížit. To je třeba situace v dnešních montovnách. A ani o úroveň výše to není nijak růžové, odpovědnost velká, často rovnou hmotná, velký tlak na výsledky, získávání klientů. Pro většinu populace je to nesmyslné plahočení bez konce a to jen proto aby bylo na základní potřeby a nějakou tu lepší dovolenou.
Generace čtyřicátníků je na to tak zvyklá a disciplinovaná že ji to už ani nepřijde - a hlavně velkou část toho procesu už má za sebou.
Ale pro mladého inteligentního člověka 19-20 je zjištění že dalších padesát let bude žít v takovém stereotypu hrozné pomyšlení. A někteří to neunesou a vznikají tyto případy.
Hlavní rozdíl tkví v rozdílnosti dětství - dříve děti vyrůstaly v určité disciplíně a bez přehršle možností zábavy a volného času. A vidí jaké je čekají možnosti - buď ve výrobě kde se z valné části vyrábí jen proto aby bylo co dělat, obvykle výrobky co nejnižší kvality aby byla potřeba dalších v co nejkratší době, nebo v obchodě a marketingu tyto produkty za každou cenu prodávat, klidně i klamem a lží. A všechno jeden kolotoč bez cíle, jako myšky ve svém kolečku. A část jich po prohlédnutí odmítá se tohoto účastnit a těm nejcitlivějším rovnou hrábne....

322374

1.12.2014 11:44

RE: i jinak

havohej 78.?.?.?

Reakce na 322374

myslím že se tady dost pletete (a i pan Stwora, který použil můj citát z minulé diskuse) s tím věkem. Mě je 40 a prošel jsem 20tiletou praxí v různých firmách - a pochopil. Navíc mi došlo že život je tu k něčemu uplně jinému než dělat kariéru, mít rodinu splodit děti, vydělat prachy, získat majetek, celej život otročit na svoje sny a pak spokojeně (nebo spíš nespokojeně) v 70ti umřít. jde tu o skutečnou svobodu, ale to by bylo na trochu jiné téma a nechci to tady rozebírat, myslím že každý má prostor k přemýšlení.. Nebo ho nemá, protože nemá čas se kolikrát ani najíst nebo vyspat? [chechtot]

322419

1.12.2014 2:03

Problém

didusin 78.?.?.?

Mladí to nemají jednoduché, jiná situace je v Praze, podstatně obtížnější na venkově. Ale v jádru má Cílek v mnohém asi pravdu. Před několika léty jsem v kterémsi článku na BL, pro snížení nezaměstnanosti, uvažoval o možnosti zkrácení denní pracovní doby na 6 hodin. Domnívám se, že pracovní výkon po dobu 6 hodin, s jednou krátkou přestávkou, lze podat téměř na úrovni dnešní 8-9 hodinové pracovní doby. Taková změna by ovšem znamenala vážné a rozsáhlé změny organizace v mnoha oblastech života. Automatizace a nepříliš optimistické vyhlídky si nějaké zásadní změny vynutí - po dobrém nebo zlém...

322377

1.12.2014 3:23

RE: Problém

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 322377

Keller (tusim, nebo Stanek) na Vratimovskem seminari popsal, ze i 4 pracovni dny jsou moc, ze idealni by pokladal 3 dny.
Problem nikdy neni ve vysi platu. Ten muze byt zachovan, ale spise zvyseny (mimo asocialni CR).

Jen malokdo si uvedomuje, ze i ty 4 dny se tezko najdou, pro stale zamestnani. Firmy se radeji rozhodnou pro 12 hod. smeny a polovicni naklady a dvojnasobnym ziskem. Jak resit v trznim hospodarstvi pracovni tyden? Je to porad dokola. Pokud neexistuje zakon, ktery pevne definuje pracovni dobu, pocet pracovnich dnu atd, nic se nezmeni. A firma bud ma zakazky, ktere musi v terminu splnit, nebo zakazky nema... Oddelit z toho statni zamestnance, to tezko, to by bylo rvani na lesy... Neni paky, ktera by donutila chovat se napr. v pripade firem like Amazon jinak. Nejspise nebude, nebo to bude horsi po schvaleni TTIP.

Hlavni je, aby si mladi nasli uplatnitelny obor a neremcali nad tim, ze stari jim zabiraji misto. Vymluvy na "praxi" jsou pouze vymluvy firem a to by bylo dobre zmenit. Na druhou stranu, pokud nemaji adekvatni znalosti vzhledem k dosazenemu vzdelani, firma si nemuze dovolit zamestnavat "strouhace tuzek".
Nebo aby ten neproduktivni cas vyuzili studiem, ktery jim zamestnani, popr. samostatnost, zajisti.

322382

1.12.2014 2:33

Mně snad ani nepřijde...

Mareš 212.?.?.?

...že by nebyla práce. Práce je všude spousta, často i velmi záslužné práce, kterou je potřeba udělat a přesto ji nikdo nedělá, protože stát ji nezaplatí: raději z našich peněz dotuje barevné a neziskovky.

Ne, problém není v nedostatku práce. Spíš v tom, že podmínky dnešní existence jsou vysloveně demotivační. Hoďte oko sem: http://news.e-republika.cz/article1867-Kam-mizi-bo.... Teď uvažte: můj děda se vrátil z první světové a během dvou let si postavil z dělnického platu dvougenerační domek. Má dnešní dělník naději postavit si ze svého platu domek? Kde je těch sto let pokroku?

Nebo jiný případ: zadavatel mi dva roky nezaplatil za odvedenou práci. Nebyl to ojedinělý jev, po bližším zkoumání vyšlo najevo, že dotyčný tímto způsobem podniká už dvacet let (a přesto dosud ani nesedí, ani nevisí). On to nedělá naschvál, on prostě ty peníze nemá, protože jemu samému odběratelé platí s mnohaměsíčním zpožděním.
Nedomnívám se, že by kdy dříve v moderních dějinách bylo možné systematicky neplatit za odebrané zboží, potažmo za odevzdanou práci. U nás na tomto principu funguje ekonomika už čtvrt století. Jediné, co se všichni snaží platit včas, jsou daně... čímž občas dochází k tragikomické situaci, kdy člověk platí daně z peněz, které ještě nedostal (a možná ani nedostane).

A pak se tentýž člověk třeba dočte v novinách, že samolibý kripl Knížák koupil z našich daní do Národní galerie pár rezavých obručí a dal za ně tolik peněz, kolik většina z nás nevydělá za celý život.

Aby se jeden v dnešní době o cokoliv snažil, musel by prostě být buď debil, nebo beznadějný idealista. Já býval ještě před deseti lety idealistou, ale dneska už si připadám už jen jako ten debil. Naštěstí už mám blíž do rakve než do kolébky, protože kdybych v tomhle bordelu vyrůstal jako -náctiletý, taky bych z toho zhikikomořil.

322378

1.12.2014 11:54

RE: Mně snad ani nepřijde...

havohej 78.?.?.?

Reakce na 322378

" kripl Knížák koupil z našich daní do Národní galerie pár rezavých obručí a dal za ně tolik peněz, kolik většina z nás nevydělá za celý život." přesně a to je jeden příklad z desetitisíců takových. A je to "pouhých" 13,5 mega [velký smích] teď si to porovnejte s těmi různými miliardami.. Koho by bavilo tohle (nepřímo) dotovat, navíc pod bičem otrokáře? [bliji]

322421

1.12.2014 2:35

holt nenarodí se každý extrovertem

kimono 78.?.?.?

"Četl jsem, že za úspěch je už považováno, když po několika týdnech pravidelných „hovorů do zavřených dveří“ zaslechnou třeba z pokoje šoupání židlí." A za to tito odborníci inkasují? [velký smích] Možná kdyby se takto odborně navštěvovali hikimori navzájem, tak si tak zvaně "vydělají" možná i něco jiného než vězení (ač vy tvrdíte, že "dobrovolné", já bych řekl, že převážně situačně vynucené...).
Jinak to vše, co popisujete..jsou akorát možné důsledky, nikoli příčina. Pár tipů bych měl, ale nechci radit státistům, když už jim tak pěkně teče do bot...

322379

1.12.2014 2:59

hezká snaha,ale řešení to nemá

Adam.. 79.?.?.?

V souladu se zákonem o zachování energie to nebude stačit nikdy!
Některé kultury třeba v Indii a jejich kasty rovnou nepracují NIKDY a jenom "rozjímají nad okolním světem plným utrpení...,no výsledek by byl stejný,prostě člověk nikdy nebyl stvořen na práci,ale aby cestoval vesmírem a práci mají dělat roboti.

322380

1.12.2014 12:02

RE: hezká snaha,ale řešení to nemá

havohej 78.?.?.?

Reakce na 322380

jo taky se bavím, jsou lidi co v životě nepracovali a nemají nikdy žádný problém, s nikým ani nikdo s nimi. Našli "sami sebe" a to je opravdový cíl a smysl života. To jen v téhle šíléné kultuře a společnosti orientované na výkon/zisk na materiálno, na formu, orientované na ego a jeho iluzorní cíle je to hned nemoc a diagnóza, pochopitelně protože lidi přestávají být ovcemi a vystupují z matrixu - jak už tady někdo psal. Každý se s tím musí ale poprat sám, může prožít krásný život v iluzi (kariéra, prachy, rodina, matejek) nicméně umřít musí každý. jenže někteří ani to nemusí [chechtot] [mrknutí jedním okem]

322423

1.12.2014 12:09

Upozornění tlachalům

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 322423

Je polovina prvního dne v měsíci a vy už tady máte 4 příspěvky. Nárok máte na 10 za měsíc.

Upozorňuji vás a další rozdováděné diskutéry, kteří plní zdejší prostor (.slak, Satanist), že začínám silně omezovat jejich slovo. Pokud máte pocit, že máte co říct, napište článek a pošlete mi ho. Jinak platí, že nad 10 příspěvků budu pouštět jen ty skutečně obsažné a kvalitní.

322426

1.12.2014 13:42

RE: Upozornění tlachalům

Dušan 88.?.?.?

Reakce na 322426

Je mi to jasné, čekal jsem, že z toho budete létat z kůže.Už taky mlčím. Jen bych se ale Vás chtěl zeptat.Mám v hlavě pár témat na články. Ale nic pro totalitáře. Mohu Vám je nabídnout k otištění,budete-li mít zájem. Jen nevím, jak je poslat.Jsem počítačový analfabet. Prosím, odpovězte mi mailem. Děkuji a zdravím.

322431

1.12.2014 14:07

RE: Upozornění tlachalům

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 322431

>Prosím, odpovězte mi mailem.

Jak, když ho neznám?

Ale pokud nevíte, jak poslat článek emailem, bude lépe, když se zeptáte ve svém okolí někoho, kdo to ví. Já bych vás přes emaily asi těžko učil. Ani nevím, co máte nainstalováno.

Obecně platí poslat článek ve formátu OpenOffice nebo MS Word jako přílohu emailu. Ale můžete také napsat článek rovnou do emailu, někteří to tak dělají. Neposílat článek ve formátu PDF, z toho to neumím dostat.

Nicméně neslibuji, že to určitě uveřejním, vyhrazuji si právo článek odmítnout, to je v kompetenci editora.

322435

1.12.2014 15:52

PDF

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 322435

http://mujsoubor.cz/kancelarske-baliky/openoffice

322438

1.12.2014 18:17

PDF v LibreOffice

milboy milboys (zavináč) gmail (tečka) com 85.?.?.?

Reakce na 322435

Osobne používam LibreOffice a tu nie je žiaden problém s otvorením aj prípadnou editáciou konkrétne v "Draw".
Viem že to sem nepatrí, ale možno to pomôže aj niekomu inému.

322450

1.12.2014 20:57

RE: Upozornění tlachalům

Trust no One 62.?.?.?

Reakce na 322426

Odratajte 10 prispevkov z mojich a pridajte 10 havojedovi.

322458

1.12.2014 4:33

-každý kdo nezapadá do jejich mustrů-

Kzm 78.?.?.?

"Málo pochopený zděděný temperament může mít na váš život či na někoho, na kom vám záleží, překvapivé důsledky. Výzkum psycholožky Elaine Aronové o kategoriích temperamentu popisuje „vysoce citlivého člověka“ (míněno spíše ve smyslu „vnímavého“) a získává si poslední roky více pozornosti.

Podle Aronové se mnoho dětí během dospívání cítí špatně (a poté zdrogovaně, neboť školy v USA rády tlumí práškama děti, jež se liší), a přitom jim nebylo doopravdy nijak zle - zkrátka vyjadřovaly své vlastnosti v rámci běžného lidského typu - vysoké citlivosti.

V některých kulturách, například v Japonsku, se tato vlastnost vysoce cení, avšak bohužel západní společnost takovým dětem dopřává negativní či zmatené reakce od vrstevníků i dospělých. V roce 2011 dokumentární film Bully (šikana) ukázal dítě, jež spáchalo kvůli šikaně sebevraždu. Prvním znakem, že bylo "jiné", se ukázala být vysoká citlivost na hlasité zvuky - fakt, jenž nikdo nekomentoval vzhledem k jeho stresovým situacím ve škole.

HSP temperament (highly sensitive person = vysoce citlivá osoba), jak jej studie nazývá, se zdá být ve velkém předávaný dědičně (jak ukazují studie o dvojčatech i jiné výzkumy), ale prostředí hraje klíčovou roli v tom, jak se temperament vyvine. Výzkumníci objevili že vysoce citliví lidé se podněcují stimuly, které jiní nedetekují a rozdíl je též v tom, jak mozek člověka zpracovává informace. Nemohou se změnit, ale mohou se naučit, jak se ovládat a monitorovat.

Vysokou citlivost můžeme pozorovat i u dalších vyšších savců. Z evolučního hlediska je tato vlastnost ve skupině ceněná. Ačkoliv takové nechceme mít všechny, a dokonce ani většinu, u některých jedinců je to výhodné: mohou varovat ohledně potenciálních nebezpečí, bystře pozorovat chování jiných zvířat a sdílet moudrost jejich tendence k vyšším reflexím. V historii byli vysoce citliví lidé nejlepšími knězi-rádci v komunitách. Dnes se z nich obvykle stávají umělci, učitelé, výzkumníci a soudci.

V moderním světě má tento rys pozitivní i negativní aspekty. Dobrá stránka je, že dokážete lépe rozpoznat chyby a zpracovávat informace v mozku do hlubších úrovní. Aronová ve své práci též zpozorovala, že vysoce citliví lidé s těžkým dětstvím tíhnou v dospělosti k úzkostem a asocialitě.

Dle Aronové není tato vlastnost novým objevem, spíše něčím, co se až příliš často špatně chápalo a kulturně znevažovalo, tvoříce tak život složitější pro ty, co s tím museli žít." http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/4136-6-znameni-... /Brát s rezervou - ne všechno sedí./

322385

1.12.2014 5:46

RE: -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-

Dušan 88.?.?.?

Reakce na 322385

Tak pod tohle bych se podepsal. Patřím bohužel do popisované skupiny.Mám tedy osobní zkušennost. Teď volně cituji jednoho autora ze 17tého století: Kdo má citlivý čich, tomu vadí zápachy, kdo má ostrý zrak, zase vidí každý nedostatek na domě. Lidé mdlého rozumu jsou obecně klidnější na duši. Kon.cit. Je opravdovým peklem na zemi brát na sebe utrpení všech zvířat i lidí, vyhýbat se na silnici každé žábě a vidět kolem tolik rozjetých. Mnoho číst a stresovat se tím, že druzí nevědí, že např. bitva na Bílé hoře byla v neděli osmého listopadu 1620 krátce po poledni, nebo že ten či onen obraz je od Van Dycka a ne Rubense a že Telemann není Handel, ačkoliv se kamarádili. Navzdory informačním technologiím jsou lidé stále nevzdělanější, nebo už nejsou zvídaví,nečtou a na počítači hrají jen hry. Jen se podívejte na televizi, co ti lidé dnes žerou. Takhle ubohé to nebylo ani za bolševika. Zlatý Dietl. Jan Amos Segeš Nivnický po otci nazvaný Komenský napsal: Všichni třebas mluvili, každý své a žádný žádného neposlouchal,ačkoliv i trhali jedni druhými, vyslechnutí chtíce.Však ho nebylo. Spíše rvanice a pranice.Kon.cit. Přesně jako diskuze pod články na Zvědavci. Hotový Labyrint světa. Ještě že máme taky ráj srdce.

322387

1.12.2014 10:09

RE: -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-

ježkovy zraky 46.?.?.?

Reakce na 322387

ježíšmarjá, kolik lidí před čtyřiceti lety vědělo víc, nebo bylo moudřejších, než generace dnešní? tyhle řeči jsou úplně vedle, mám kolem sebe dorůstající děti a nestačím se divit, kolik toho vědí, a kolik věcí mohou dnes dělat; já s partou dalších sídlištních grázlů po jiné partě házel kamení, plácali jsme se mezi panely a v bahně věčně rozkopaných ulic, nebo jsme v přeplněných třídach dráždili hysterickou kantorku, která nám cpala do hlav bolševické žvásty o jakési utopii zvané "socialistické zřízení"; večer z úmorné šedivé a stereotypní práce a věčných front utahaný rodiče neměli na sídlištní spratky žádnou náladu a čas, ty méně šťastnější děti dostávaly denní nakládačku od věčně ožralejch fotrů vracejících se o půlnoci domu z umakartovýho kulturáku plni výchovných předsevzetí, a druhej den znova a tak furt dokola; stále stejné optimistické úvodníky v "novinách", jinak šeď bez vyhlídek; není divu, že lidi byli u vytržení i z toho dietla... když to teď po letech někdy vidim, akorát se mi sevře žaludek...

322412

1.12.2014 17:58

RE: -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 322412

Právě jste udeřil hřebík na hlavičku. Bez soukromí a za věčné rodičovské buzerace doma nikdo z mladých dlouho nevydržel.
Kluci se ženili po vojně a holky po maturitě. Bez váhání počali potomka aby jim splácení novomanželské půjčky s dvouprocentním úrokem rychleji odsýpalo.
Fabriky poskytovaly nenávratné a bezúročné půjčky na byty a domečky a pracák bylo neznámé slovo.
Dnešní mládež se nenarodila defektní. Narodila se do defektní doby.
Za nevhodných životních podmínek nehnízdí ptáci a neříjí jeleni a netáhnou lososi. Tak proč se divit lidem?

322446

2.12.2014 14:22

RE: -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-

0r0me 84.?.?.?

Reakce na 322446

Možná je to tím, co bereme jako reálné.
Jak brát společnost vážně, když ji vnímáte jako pouhou iluzi pořádku ve světě chaosu? Když vidíte, jak Vás pěkně sdírá? Když víte, že peníze jsou iluze, pouhá zhmotněná lidská důvěra?

Nikdy jsem na systému neparazitoval. Práci se nevyhýbám. I když jsem inteligentní a dokážu se živit mozkem, svoji část manuálních prací jsem si prošel. Z domova odešel na druhý konec republiky.

To ale neznamená, že dnešní systém není v 90 procentech marnost nad marnost. Dělat nesmyslnou práci dokola a dokola za minimální iluzorní prachy. To je doslova sebemrskačství.

Naštěstí se sebou pracuji, chtěl bych zanechat na naší pěkné planetě něco smysluplného. Ono naučit se spolupracovat s iluzí jménem systém je vyzývavě složité.

Divit se, že vnímaví jedinci se nehodlají účastnit závodu, který nemohou vyhrát je přinejmenším zvláštní. Když to nevnímáte, naskočíte a nadáváte na ty, kteří zůstali na nástupišti. To, že většina jede tak akorát do pr...e nevidí.

Pro ty, kteří zůstali stát na nástupišti bych měl asi jedinou zprávu. Neseďte na zadku, nebojte se "umazat" a najděte cestu domů.

322491

2.12.2014 17:44

RE: -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 322491

Odměňování lidí je nařízeno celosvětovým komplotem. Nechci teď rozebírat poměr platů a cen v ČR a v Německu - což je extrém a odpověď na účel EU.
V kontextu k Vašemu příspěvku mám na mysli dvě země, které jsem měla možnost lépe poznat a ceny v nich s platy srovnat. Jsou jimi Egypt a Vietnam.
Ceny jsou tam v poměru k platům opět právě takové, aby příjmy pokryly nezbytnou regeneraci sil do následující pracovní etapy. Nadstavba je možná pouze v režimu bank.
Vypadá to, že lidstvo je všude uměle drženo na hranici chudoby bez ohledu na to jaké hodnoty otrokářům vytváří.
Potupný statut a bezvýchodnost zaměstnaneckého poměru pochopí jen ti, kteří našli odvahu vystoupit. Těm, kteří vědomě nenastupují a hledají neparazitické alternativy se klaním.

322507

1.12.2014 5:04

Jednoznačně obětí jsou.

Dušan 88.?.?.?

V každé generaci se najdou lemplové, ale pakliže je to v takové míře, jak se píše je něco špatně v systému. Napadá mě rozpad tradiční kultury. Ta měla vždy a všude rituály přechodu z dětství do dospělosti.Obecně byl lidský život ritualizován, lidé věděli kam patří a co mají dělat a také to, co se nesluší. Tak to bylo po tisíce let a náhle je po tom veta. Je to zlověstné a mnozí tuší, jak to dopadne.Obávám se, že jiné řešení to nemá. Rozhodně jím není celoplanetární třídenní pracovní týden. Kdo by ho zavedl a vynutil? NWO? Pak by mohl zavést cokoliv. A to by asi moc populární nebylo.Mám výhodu víry.Přenechám řešení Bohu a za sebe dělám jen to, aby mě, až tam přijdu, nekopnul do prdele.A je to kurva těžké prožít tuto končící epochu dějin bez vraždy.

322386

1.12.2014 6:16

Tak me napadlo

Satanist 75.?.?.?

podle jednoho rozhodnuti soudce v USA ze zakonodarci statu v tom dnesnim demokratickym systemu aby usetrili muzou navrhnout ab hned schvalit paragraphs vo vyvyzovaci povinnosti rodicu v prospech hikikomori coz muze bejt jeste zajimavejsi protoze rodice se ze svejch vychcanejch punks ktery zacnou bejt jeste vic dfrzejsi a vychcanejsi uplne dose@ou .......

322389

1.12.2014 6:21

.

Archemone 95.?.?.?

Na vine je aj systém, ktorý si nedokáže ľudí vychovať. Rodičia nemajú čas kvôli lopote, školy zas dávajú vedomosti, ale žiadnu disciplínu. A hlavne mladým nikdy nikto nevysvetlí súvislosti potrebné v živote. Štáty nie sú sebestačné, výrobu zabezpečuje vrstva otrokov vyrábajúcich do zahraničia. existuje plno sprostredkovateľských firiem, ktoré sprostredkujú sprostredkovanie. Nie je to celé choré?

322390

1.12.2014 6:22

Dobrý článek pane Stworo

Heriot 85.?.?.?

Dal jsem Vám jedničku [smích], ač jsem občas nesouhlasil. Samozřejmě zásadní je nevyvolávat gnerační střet, to někdo moc potřebuje a v médiích se o to snaží denně...
Nicméně není až tak pravda, že staří vždy žehrali na mladé. Když si vezmeme cesty různých civilizací, tak vidíme, že i nežehrali a když žehrat začali, šlo to už opravdu vždy "z kopce", tak jak to stále rychleji jde z kopce dnes.
Systém, je zcela špatný, dá se říci zločinný, ale pořád ještě je k těm mladým ročníkům mnohem méně nemilosrdný. Chtějí samá práva žádné povinnosti, chtějí si rozhodovat sami, ale státe a rodiči plaťte mi to.
Nikdo přece nenutí ty desetitisíce mladých aby studovali nesmyslné soukromé školy chrlící nic neumějící bakaláře a magistry. Mohou jít na dobré řemeslo, to má pořád ještě cenu, ale to se přece dnes nenosí, dělat rukama, takový je socka, hodná opovržení. Každý chce být IN, neustále být on line na síti, cestovat, užívat si, nic se nenaučit a pak je frustrovaný, že nic neumí a stává se parazitem...
Mají volební právo, mohou demonstrovat, být radikální, žádat nápravu poměrů a dělají co - bojují do krve právě za ty budovatele tohoto systému, kteří jim ničí budoucnost. Stále a znovu se nechávají zmanipulovat do nejrůznějších švanic na lidi, jak to vidíme dnes s prezidentem. Není první, nebude poslední.
Řešení to nemá, bude to stále horší, pokračující cílená devastace rodiny, školství a obecné morálky vůbec bude situaci jen zhoršovat. Psychologové to nenapraví...

322391

1.12.2014 6:35

Jiný pohled

Six 87.?.?.?

Nalít si trochu čistého vína neškodí.
V okamžiku, kdy standardní dítě přijde na svět je již vykonán brutální útok na jeho debilizaci, rozuměj, kroky k jeho začlenění do Systému západní společnosti (stresové mateřství, strach matky, umělý porod). Následuje další zdementění vedoucí k tzv. požadovanému standardu společnosti (očkování, umělá výživa, další stresy rodičů, není čas se věnovat výchově - lepší odložit kamkoliv, strava, brainwashing ve školách v TV, umělé sociální programy....)
A máme tu ten správný typ dělníka, stávající společnost bude brát za jedinou možnou a dokonce ji bude bránit, sic bude sám ve sračkách.

Zamyslel se někdo nad tím, jak nesnadné je nyní vychovat zdravé dítě, a to myslým i duševně? O kolik řádů, pokud se to podaří, tyto děti převyšují své vrstevníky? Jakému tlaku debilizace poté musí čelit?

A pak tu tedy máme pár těch u kterých se to nějak nepovedlo dotáhnout do konce, dokonce si pokládají otázky - jak nepřijatelné. Většina z nich se časem poddá a se skřípěním zubů se zapojí, i když jim je často na blití.
A někteří to prostě nerozchodí, s touto společností nechtějí NIC mít a skončí různě, třeba v různých ústavech. V žádném případě se nesmí poukázat na skutečné příčiny. Tak se vymyslí nová nemoc a začne se jako řešit, ale z druhého konce problému.

Ale těžko toto pochopí někdo, kdo pravidelně sleduje žumpu zvanou mainstream. A přitom si dokonce myslí jak nezávislé uvažování má. Kdyby jen tušili, jak jsou jejich myšlenky ohýbány tím správným směrem.

Přeji pěkný den

322392

1.12.2014 7:53

RE: Jiný pohled

ar.pi 79.?.?.?

Reakce na 322392

Přesně tak... jsme v morální žumpě...

Je mi 45, celý život dělám a snad úplný lempl nejsem, nicméně vidím kolem sebe tolik demotivujícího jednání, že už dávno nemám radost ze života v této společnosti...

Moji rodiče nadávali na komunisty a na socík, vychovali mě v témž duchu a všichni jsme vítali Velkou listopadovou revoluci, Plyšák, věřili jsme, že bude všechno lepší.
Moji rodiče na to přišli mnohem dřív než já (inu, životní zkušenosti a rozhled), kam vývoj ve státě směřuje - ale nedožili se toho, co se děje posledních asi deset let, skoro bych řekl, že měli štěstí, že umřeli včas.

Je tu pár zaslepených lidí, kteří žijí ve svém světě a kterým se podařilo přijít k penězům, ti se zdají být relativně šťastní a spokojení, pak je tu ale spousta těch, kteří se snaží jenom přežít, od výplaty k výplatě, ze dne na den...
A spousta z nich ještě může porovnat "starou dobu" s tou současnou - a jaký je v tom rozdíl? Dřív byla televize a noviny plné "komunistické propagandy", Západ byl ten nejhorší a Sovětský svaz ten nejlepší, dnes je to sice převrácené, ale přitom úplně stejné, všude plná huba demokracie - ale jaké? a pro koho?
Jeden namaluje tykadla politikům na plakát a těžce to odnese, jiný namaluje "pussy" s naším prezidentem, je slavný a vydělá na tom nehorázné peníze...
Jinde pro změnu bombardují civilisty a je to vydávané za humanitární akci, další lidé nemají co do huby - ale pár zbohatlíků si pošle tryskáč pro pár luxusních potravin na druhý konec světa...

No není to hnus? Kdo v tomhle nepřijde o iluze, o nějakou víru v budoucnost? Je to prostě morální úpadek celé civilizace, kolikrát už se to v dějinách stalo - a ani dřív, ani teď to nikdo nechtěl a nechce vidět... Enjoy it, dokud můžeš[smích]

322395

1.12.2014 8:36

RE: Jiný pohled

výjimečné porušení omerty 109.?.?.?

Reakce na 322395

Shrnul jste to poměrně výstižně. Nicméně je třeba si stále opakovat základní pravdy :
Adaptace je evoluční proces, při němž se daný organismus (resp. druh) přizpůsobuje vnějším podmínkám a dalším faktorům, které panují v areálu jeho výskytu. Díky adaptaci, umožněné přirozeným výběrem, vznikají účelné (nikoliv však účelové) vlastnosti.

Chcete snad aby vaše děti byly nepřizpůsobivé a prohrály s těmi adaptovanými na podmínky panující v areálu jejich výskytu ?

Panující podmínky nám tu zanechali předci a právě produktivní generace, nebo snad to mají na triku ještě nenarozené děti ?

Takže bych nekritizoval děti/mládež , ale kouknul bych do zrcadla. Na hraběcí rady od místních lunatiků serte.

322399

1.12.2014 8:41

Musím se ohradit

xxxJirka 88.?.?.?

Já myslím, že jsou jen dvě možnosti
1) buď degraduje genetický fond lidstva
2) nebo je na vině prostředí, ve kterém mladý člověk vyrůstá.

Jinou možnost nevidím. A bod 1 se mi zdá nepravděpodobný. Takže mě vychází jediné. Chyba je ve výchově/nevýchově a nevhodném vlivu okolí. Ani jedno mladý člověk nezavinil, ani nemůže změnit.

Člověk, který přijde na svět, je jako nepopsaný list papíru.

322401

1.12.2014 9:27

RE: Musím se ohradit

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 322401

Bohužel bod jedna je reálný, dnes se to i přiznává. Inteligentní, vzdělaní lidé se "zmůžou" tak maximálně na 1 - 2 děti, ti druzí na několikanásobek.

322404

1.12.2014 9:14

V rámci tohoto systému řešení nejspíš neexistuje.

gippius 88.?.?.?

V systému, kde je jeden člověk skoro pánbu a druhý téměř lejno, kde se od mala nevybíravě soutěží, kde nejvyšší náklady nenesou ti nejsilnější a nejbohatší, ale spíš ti slabší a chudší, kde se prakticky všechno poměřuje penězi, tam je /nejen/ tento problém prakticky neřešitelný. Ve společnosti, kde jsou si lidé vědomi svého potenciálu, znají se, navzájem se oceňují a potřebují, kde je postoj "vytahování se", různé namachrovanosti, atd. něčím velmi potupným, tam /nejen/ problém hikikomori samozřejmě řešitelný je. To by nás ale v současnosti nesměl sužovat ten strašlivý fantom konkurence, soutěže, boje....
Je těžké to nějak ubalancovat, ale tam, kde je boj všude mimo domov, se žije těžko. Ať je to Japonsko, Ukrajina, nebo třeba Čechie....

322403

1.12.2014 9:27

chyba

Peluch 81.?.?.?

zajimavy clanek , ja osobne studoval a zil u rodicu do 25 skolu sem nedodel a rok tam byl zbytecne abych si prodlouzil mladi [smích] bylo to fajn ted sem si nasel uz 2 praci a je to k nicemu nenaplnuje me ta cinost mam partnerku a chtel bych mit rodinu (2deti min)jenze bouzjel prace kterou delam a nerikam ze delam za zivotni minimum mi financne nevystaci (obdivuju lidi kteri vychazeji s minimem [překvapení] ) na to abych mel svuj domov ktery si nemusim pronajimat a mel pro svou rodinu nejake vlastni zazemi kdybych si vzal hypoteku tak uz bouzejl deti bych musel odlozit protoze bych nemel dost penez na to abych je satil a zivil tak potom jaky tenhle zivot ma smysl kdyz nemuzu mit svou vlastni rodinu protoze bych se o ni nedokazal materialne postarat nechci aby moje deti znali rodice jen jako ty kteri rano vstanou a vecer se vrati zniceni a musi mit oba dve prace ci prescasovat proto aby uzivili rodinu a zajistili jim strechu nad hlavou co bych byl za rodic kdybych nemohl svoje deti prakticky ani vidat skoro ani o vikendu? Spousta lidi vi ze uz budou otroky tohodle zkurveneho systemu az do konce a tenhle system je jedina vec ktera za to muze a jsou to ty takzvane elity co jsou plne vinni tady s tohodle oni urcuji smer a je to bouzjel spatny smer protoze elity jsou banda zdegenerovanych uchylu co mysli pouze na sebe a lidi jim to vse basti vychovavaji podle knizek sve deti , veri ze zakony jsou spravne a uz nejsou ochotni bojovat proti nemu a radeji se hrnou s davem ovci do zahuby ani se nekterym mladym nedivim ze se nechteji zapojit do tohodle systemu proc? nema to zadny smysl pokud se system nezmeni aby smeroval uplne opacnym smerem nez k hloupemu NWO nema cenu se zapojovat je totiz jedno zda zivot promrhate zavreni v pokoji ci jako otrok ktery se porad snazi a system mu cil neustale oddaluje a hazi mu klacky pod nohy

322405

1.12.2014 9:37

Moje zkušenost

martin Bareš 90.?.?.?

Článek první dobrý a od pana Stwory k němu další také.

Přidám svoji zkušenost a můj kraťoučký komentář.

Japonsko: země s jinou výchovou, náboženskou tradicí, drilem ve školách atd. Krutost a úsměv, který s úsměvem nemá co společného, naprosto bezchybná auta. Vezměte japonské vojáky za poslední války. Dokonalost je hrozný žalář. Konformita též. Pozorujte japonské turisty.

Psychiatři vědí, že zatímco my deprese, chmury "ventilujeme vypovídáním", Japonci deprese schovávají uvnitř. Tradice, co také vede k tomu, co je napsané výše.

Informační revoluce. Zasáhla celý svět více než si myslíme. Jedenáct z deseti mladých má v uších cosi a něčemu naslouchá. Reálný svět to není. Takže generační mezera větší.

Globalizace a obludná moc peněz. jestliže mezi válkami měly v USA nejen kurzy osobního růstu atd., "předběhli svět", ale měli také kurzy "jak potřást srdečně rukou, aby partner byl přesvědčen o upřímnosti". Starý dobrý Carnegie a další zrůdy a guruové manipulace. Peníze drtí vše - i pohled z očí do očí, pokud ještě existuje.

S tím další: komunikace ztratila význam. Teoreticky - pokud by se sečetly všechny články v novinách, mediích všeobecně, všechna vyslovená slova a kolik toho lidé na zemi namluví - co myslíte, kolik z toho by mělo nějaký smysl. Velmi málo. Místo toho hloupý balast. O ničem. Žvanivost.

Na závěr: vždycky jsem pracoval. Udělal jsem spoustu chyb a i závažných průšvihů. Ale poučil jsme se z toho.
Jeden malý příklad: co se nažvanilo o panelácích po převratu, za dlouhá léta. Přitom ti největší žvanilové nehli prstem, aby něco pro ty "králíkárny" udělali.
A navíc nepokora. Kdo si z těch křiklounů vážil toho, že dostal zadarmo za socialismu byt? A státní establišment? Jak mu to dlouho trvalo, než vyměnil antikomunistickou propagandu skrytou také za paneláky (=králíkárny) - všechno se přece hodí, když můžem naplivat, tak do toho - za to, že se začali domy zateplovat, opravovat a právně řešit vlastnické záležitosti. Vždyť ty domy dožívaly. Dožívaly přirozeným způsobem.

Já jsem se na stavbě tří paneláků v družstebvní výstavbě také podílel. Tři roky, sto až stodvacet hodin měsíčně, kromě normální práce, kde jsem také dělničil. Té nejhorší práce. Výsledkem byl byt 1 + 1. Pane Stwora promiňte, ale že se za minulého režimu nepracovalo? Možná u Vás v Praze, ale jinak vždy záleželo na lidech. Já mám zničené zdraví.
Postavili jsme i mateřskou školku, jesle, saunu a zdravotní středisko, garáže a komunikace.
Že to po převratu často skončilo jinak? V soukromých rukou, či zdevastované? Neurážejte, prosím, ty, co pracovali.

Já jsem na to hrdý, že jsem našemu městu pomohl.

Tak hledejte třetí cesty, hodně štěstí.

S pozdravem: Za celého života nestranník

Nečetl jsem další komentáře.

322407

1.12.2014 11:15

RE: Moje zkušenost

jjj 213.?.?.?

Reakce na 322407

Emigroval jsem do NSR a jezdili za mnou rodiče moje i manželky. Všichni naši rodiče pracovali, snažili se a já si říkal: v čem to je, že ten reálný socialismus zjevně tak špatně funguje?

Jsem softwarový inženýr a tak jsem - aspoň pro sebe - brzo našel odpověď: je to v SYSTÉMOVOSTI.

Jeden z mnoha příkladů. které jsem nasbíral:
Pozorovali jsme s tchánem z okna stavbu nového čtyřpodlažního domu v sousedství. Tchán - 40 roků stavař, portýr - pozoroval, jak si němečtí dělníci říkají s přesností na 10 cm, kam chtějí vysypat beton z nádoby, kterou nosil velký jeřáb. Ten to klidně i 3x zvedl, než ti dole byli naprosto spokojení a směl beton vysypat. Říkal: "Tak to by u nás něšlo. U nás přijede Tatra, vysype beton na začátku stavby na hromadu a moji chlapi to musí vozit kolečkama v poklusu, aby ten beton neztvrdnul".

Můj závěr z toho byl, že tak si dokázali naši dělníci zničit zdraví - jak píše "martin Bareš" - a ÚPLNĚ ZBYTEČNĚ. Jejich výkon byl mnohem nižší a ruce měli večer po kolena. A nejspíš po 2 hodinách běhání s kolečkem, nebyli zbytek pracovní doby k ničemu použitelní. Hulvátovi s Tatrou se nestalo zásadně nic!

Problém byl výlučně v organizaci. A příčinou byla MOTIVACE toho, kdo byl zodpovědný.

Myslím, že to je i důvod toho, že nyní se hromadí systémově přemýšlející lidé ve straně Svobodných. Celá ČR je totiž parádním příkladem toho, jak škodlivý je nesystémový přístup k řešení problémů.

322417

1.12.2014 12:58

RE: Moje zkušenost

Eston 213.?.?.?

Reakce na 322417

Ten priklad s tou Tatrou a stavbou hovori len o tom, ze socialisticke Ceskoslovensko malo menej kapitalu a zlych managerov. A to kvoli neexistujucej prirodzenej cenotvorbe, kedze vsetko bolo planovane.. len tak. Planovana ekonomika spotrebovavala kapital, namiesto toho, aby ho efektivne vyzivala. Plany boli robene podla toho, ake priority mali sudruhovia a nie podla marginalnej produktivity kapitalu v podnikoch. Ked nemate skutocne sukromne vlastnictvo vyrobnych faktorov (co CSSR nemala), tak islo len o hru na ekonomiku a hospodarenie.

Druha strana mince vsak bola, ze vdaka tomu, ze ziskovost podnikov nebola povinna, ludia mali vzdy nejaku pracu a konkurencia nikoho velmi netlacila. Nech posudi kazdy, ci je to dobre alebo zle. Objektivne vsak takyto system sposobuje postupne ochudobnovanie vsetkych, pretoze sa prejeda buducnost. Vysledok je nakoniec rovnaky ako sucasne absurdne nekonecne zadlzovanie statov - upadok je nevyhnutny.

322428

1.12.2014 13:06

RE: Moje zkušenost

Norman redakcia (zavináč) nadhlad (tečka) com 89.?.?.?

Reakce na 322417

A zmenilo sa dnes, po sametovej, niečo na tom prístupe?
Nie je to aj dnes prakticky to isté, ten rozvozca betónu, čo kašle na kolegov a na svoju pracovnú česť (o takom niečom vlastne mikdy ani nepočul).

Za socializmu si ľudia mysleli, že za všetko môže ssystém, socík - dnes je jasné, že je to oveľa hlbšie.

Vrátane toho, že sa nebránia odrbávaniu Západom, teda že nie sú len letargickí voči práci, ale aj voči svojej obrane.

322429

1.12.2014 21:17

RE: Moje zkušenost

martin bareš 90.?.?.?

Reakce na 322417

Pane inženýre odpovídám na Vaši odpověď.
1) Do převratu jsem až na krátké vyjímky dělničil. Prošel jsem nějaké fabriky a mohu říct, že nemáte pravdu. Za tehdejší situace u příkladu, který jsem uvedl, byla práce velmi dobře organizovaná.
Vzhledem k možnostem, době atd., se dělalo maximum a dobře a organizovaně, chcete-li.
Tím nevyvracím fakt, že v organizaci práce jsme se všichni měli co učit.
a) argumentovat Německem, ale není úplně nejlepší. Jednak Němci, co se týče organizace a pracovitosti, byli vždy na špici. Dále z vlastní zkušenosti vím, jak a kde jsem po Čechách pracoval, těžko mi k tomu můžete něco říci. Vždycky jsem musel pracovat a ne tak, že bych přehazoval písek z jedné hromady na druhou, omyl. Práce měla smysl.Já bych si také uměl vybrat národ, který je v něčem téměř nejlepší a dát ho jako laťku a porovnávat. Zpět k Japonsku: jejich výjimečnost a až slepá poslušnost se obráží zas v něčem jiném, například v tom, o čem je článek.
b) vybral jste jednu věc, ostatní nechal. Moje zkušenost z po-převratu, osobní. Ve vedlejším městě byla velká francouzská firma. Její metody a spolupráce managementu českého a vyššího francouzského byla taková, že fabriku zavřeli a 600 lidí bylo bez práce. O takových věcech se nepíše.
2) Článek je o něčem jiném. To jste úplně vynechal. V několika dotycích jsem přispěl do debaty, co si o tom myslím. Těším se, až si najdu čas a přečtu si komentáře lidí.
3) Používáte slovo reálný socialismus. Není reálný socialismus / kapitalismus, není kapitalismus / socialismus s lidskou tváří. Je ale nenažraný kapitalismus. Ten zmiňuji, ať je učesán nebo uhlazený. Jde o honbu za ziskem. Výsledek snažení toho kterého národa je úměrný historii, náboženským tradicím, společenským hodnotám, zkušenostem lidí, jejich historickou pamětí atd. Nejsem politolog či sociolog, abych podal vyčerpávající vysvětlení. Ale hrubě vše zjednodušujete.
4) Po převratu se pohybuju v zahraničních firmách a vím o čem mluvím. Také jsem pracoval v zahraničí a angličtinu zvládám. To že např. v Rusku nic nevěděli o technice, když Henry Ford už na dvoře montoval desítky Fordek, není důvod, abych poučoval, či plival na Rusy či SSSR. Tohle vede jen k aroganci, povýšenosti a hlouposti těch, kteří se domnívají, že sežrali Šalamounovo h+vno.
5)Všechno, co píši, se vztahuje k tomu, o čem je článek. Není problém vytahovat červené kartičky, ostatně celý ten Váš jednoduchý příspěvek k tomu vede. Stále mluvím k článku!
Problém je, že Váše odpověď je pro mnohé čtenáře dobře stravitelná.
Stravitelná z okna rychlíku, který nikde nestaví. Já neemigroval a jsem za to vděčný. Zkuste vidět věci z širšího pohledu než z okna, kde pozorujete stavbu domu a systémovost. Nechci Vás ale urážet.
Ke Svobodným se mohu vyjádřit, co si myslím, ale nestojí mi tito lidé za to...Automaticky kráceno

322460

1.12.2014 21:28

RE: Moje zkušenost

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 322417

No tak tohle mi prijde jen jako trapna subjektivni kauzistika. Nekdo neco nekdy (pred ~30 lety) videl, a neco videl vcera a prezentuje to tu jako kdyby slo o stejny typ staveb, ve stejnou dobu, o typicke pripady, o obecne vlastnosti.

Ja zas videl film jak se v 50.letech stavel Varsavsky "palac kultury a vedy" a technika byla na tu dobu a podminky prisla velmi pokrocila (zadne tahani betonu po koleckach... ono by to pri objemu stavby ani neslo, ze..) Ale na rozdil od vas to tu nespamuju prispevky abych dokazoval nadrazenost sovestkeho vedeni ci polaku na cechy ci nejakou podobnou ucelovou pitomost.

A v organizaci zalozene na planovanem hospodarstvi problem opravdu nebyl (co myslite, jakym zpusobem pracuje organizace takoveho nadnarodniho podniku, vzoru dneska? Myslite ze tam kazdou blbost resi nejaky vnitrni "volny trh" a ze si zamestnanci, business unity a branche nejak navzajem konkuruji?).

Problem byl spis v tom ze teoreticky optimalni system byl narusen zamerne - jednak na nevyssi urovni (zradci co diky principum tehdejsiho systemu si menohli urvat velky majetek chteli lidem znechutit socialismus aby jim nevadil prechod ke kapitalismu (a taky si to ti blbci pak "sami" vycinkali). Na nizsi urocni pak plosne rozkradani, opet tezko postihnutelne hlavne krytim ze shora (neslo si jit stezovat "o patro vys", protoze tam to bylo typicke jeste horsi, takze poctivci radsi drzeli hubu a krok).

Ale i tak to bylo celkove efektivnejsi nez dnes (srovnejme vystavbu bytu, infrastruktury, prumyslovych celku tehdy a dnes)
A to mame vyhodu naskoku techologickeho vyvoje.

Nakonec, ty chyby co byly tehdy jsou dnes stale, ale jeste horsi, a jako vsechno vic koncentrovane k tem co uchvatili nejvic moci (penez, vyrobnich prostredku) a medilani proaganda narozdil od te minule meni celkove povedomi moralky a etiky tak, aby to lidem nevadilo, a naopak se s tim ztotoznovali (prave zde diskutovana "konkurenceschopnost", vyhrat za kazdou cenu, hodnota osobnosti definovana tim co si kdo nahrabe, a vyzdvihovani tech nejhorsich lidskych vlastnosti jakozto prikladu vhodneho k nasledovani)


Jinak ohledne "znicil zdravi martin Bares", co by za to dneska lidi dali, kdyby po trech letech driny bylo na 1+1...

322461

1.12.2014 9:39

obeti systemu ?

QuoVadis 83.?.?.?

Velice zajimave tema, na ktere urcite existuje hodne rozdilny pohled od ruznych generaci. Jinak to vidi 20-30leti a jinak 40 nebo viceleti...

Par bodu, o kterych si osobne si myslim, ze maji velkou"zasluhu" na tom, jak mladsi generace vyrustaji a ziji:

Diky robotum a pocitacum bylo vytvoreno prostredi, ve kterem neni dostatek prace pro vsechny.
Globalizace tento trend jeste zhorsuje diky odchodu firem do "levnejsiho" zahranici (v EU Bulharsko, Rumunsko, globalne Vietnam, Kambodza, Cina atd...).

Socialni a duchodove systemy zcela tuto skutecnost ignoruji, orientuji se stale vice "vydelavacnym" smerem (vyssi prispevky, vyssi vek k nastupu do duchodu ...). Politiku a jejich klientely (statni/polostatni podniky) se toto netyka. Ta ma stale vyhody a privilegia.

Diky liberalizaci vzdelani dnes muze (teoreticky) kazdy studovat, co chce a kde chce, bez ohledu na to, jakou ma sanci najit pozdeji v praxi a zivote uplatneni.

Politika s korupci a nedemokratickymi rozhodnutimi odrazuje mlade lidi od zajmu na spolecenskem a verejnem zivote.

Mlada generace ma "falesne" vzory (Hollywood, Pop, ), ktere jsou jim ale "predepisovany" SYSTEMEM/Medii.
Tak jsou tisice zajemcu, kteri chteji byt Supertalent, Pop-Star atd.. na druhe strane chybi cim dal vice treba remeslnici.

Vzdelani je stale vice SYSTEMEN znehodnocovano (odstraneni znamkovani, postup vyse i pres hrube zakladni nedostatky ve cteni a poctech)

Rodina, krestanstvi a jeho kladne vlivy jsou SYSTEMEN niceny a zesmesnovany (Gender-Mainstream, Pussy Riots,...)

322408

1.12.2014 9:57

Situácia na Slovensku.

jan26 195.?.?.?

Situácia s mladými na Slovensku je tiež dosť zvláštna, ale v istom zmysle odlišná. Po puči 17.11.89 došlo k rozvratu celých hospodárskych odvetví a k strate státisícov pracovných miest, najmä v regiónoch vidieckeho a malomestského charakteru. Tie pracovné miesta, ktoré ostali, sú slabo platené. Väčšina mladých si po skončení štúdia hľadá prácu, lebo rodičia, ktorí žijú z 350-700 € na mesiac nie sú schopní ich vydržovať. Mladí odchádzajú masovo do zahraničia (Rakúsko, Čechy, západ Európy) a pomaly strácajú kontakt zo svojou domovinou. Obrovské množstvo ich pracuje v Bratislave, kde sú pracovné miesta, ale bývanie je drasticky predražené. Absolútna väčšina z nich odkladá založenie si rodiny, najmä pre absenciu vlastného bývania, nedostatok finančných prostriedkov na osamostatnenie. Niektorí (ktorí zostali v rodnom regióne) pracujú, ale naďalej bývajú u rodičov pre problém s vlastným bývaním. Čím dlhšie tento stav pretrváva, tým viac si zvykajú na pohodlie slobodného života bez záväzkov. Mnohí po 30.tke si už ani nechcú zakladať rodiny, stali sa z nich dobrovoľní singles (u nás sa im hovorí starý mládenec/ stará dievka). Tí "zodpovednejší" po dovŕšení 30 roku života predsa len vstúpia do manželstva, väčšinou s 1. dieťaťom. "Biela" časť populácie takto starne a nepotrvá dlho, začne vymierať. Naopak, početná vrstva počerných asociálov z osád, parazituje na sociálnych dávkach a množí sa geometrickým radom. Mladé cig. "mamičky" majú neraz iba 13 rokov, úplne bežný je incest (štát situáciu ignoruje). Momentále ich počet dosahuje vyše 400 tisíc, za 20 rokov odhadujem vyše milióna (>20% populácie). Mnohí mladí ľudia si berú úžernícke pôžičky na bývanie, ktoré ich dostávajú do rizika fin. bankrotu (exekútor). Pripadá mi to ako pokuta za snahu viesť normálny život.
Hlúpo postavená politika "nepodpory" mladých socializovaných rodín tento problém ešte viac prehlubuje. Je pravdepodobné, že je súčasťou politiky likvidácie pôvodného etnického zlženia európskych štátov, ktoré má nahradiť etnický galimatiáš ovládaný nepočetnou ale vplyvnou Je.(W) menšinou. Každý pokus zasiahnuť proti tomuto spoločenskému rozkladu zúrivo atakujú pochybné mimovládky, riadené a financované zo zahraničia.

322410

1.12.2014 12:19

RE: Situácia na Slovensku.

Dan z Piesku 147.?.?.?

Reakce na 322410

Ujdeme do země krále Ladislava.
Peklo si utvárame sami na Zemi, nebo je jeho protikladom. Preto je peklo reálne a nebo nudné.
Príčina je v zabudnutí spievať. Sociálne "drbání" je podmienkou rozvoja spoločnosti. Pokiaľ sa sústredíme len na osobný prospech, stávame sa citovým robotom. U robota emócie navonok neexistujú. Pokiaľ vyjadríme emócie, sociopati nemajú šancu. Ak budeme emócie vyjadrovať po japonsky, je jedno, či má Júlia 14 či 40 rokov. Ale štyridsaťročný Rómeo sa volá Don Quichote.
Učme sa od tých, ktorých kritizujete. Tí si spievajú, pracovať celý život nebudú a nakoniec majú prestrejší život ako živé roboty, ktoré im to platia. Aj tí, o ktorých nesmieme hovoriť, sú si vedomí, že multikulturalizmus znižuje produktivitu práce. Ide o to, že práce nesmie byť dosť pre všetkých, teda aspoň tej ocenenej. Práca zle platená je vždy potrebná, práca dobre platená je umenie. Lenže umenie bez vízie je "Knížák", alebo len obyčajné riťolezectvo - najlepšie pozorovateľné u ministrov školstva. Škostvo je múzeum starých právd. Pre niektorých stačí "klaňať sa a šľapať". Lenže, komu sa klaňať ak skutočne mocní sú v zahraničí oddelení krycou sieťou firiem? A na koho šľapať, ak to sú naše deti a naša budúcnosť.
Hikimori je odmietnutie systému a paratizismus na rodičoch. A hovorím to ako človek, ktorý ešte platil staromládeneckú (26%-nú daň). Dnešný systém nepotrebuje zaľudniť novými potomkami starej viery. Dnešný systém je "rampáš" na konci kvasenia, ktorý potrebuje usadiť kaly. Možno nás preskočí AI (= umelá inteligencia), možno nás vyflokuluje znečistenie planéty a možno dôjde aj na planetárnu kataklyzmu spôsobenú všeobecným použitím najúčinnejších zbraní. Technická civilizácia už po druhýkrát nenaštartuje, lebo najefektívnejšie ložiská surovín sú minulosťou. Alebo prežije nakoniec len abiologická inteligencia, ktorá bude potrebovať opravárenské biologické jednotky ...
Nie je to o zodpovesdnosti, nie je to ani o schopnostiach ani o ochote. Ide len a len (ospravedlňujem sa na tomto fóre všetkým čechom, ale slováci chápu ..) čecháčkovství = švejkování, t.j. keďže systém nehrá fér, my sa tvárime, že mu to žerem a pritom na to serem ...

322427

1.12.2014 12:07

Tenhe svět se stal globalizací jeden velkej "koncentrák",heftlingové...

Emil Robot 46.?.?.?

..migrují z jednoho baráku do druhého s vidinou zlepšení,ale k tomu nedochází.Pokud dojde ke zlepšení v jedné věci,u druhé zas tratí...
Jejich životy jsou bezcenné a nikdo o ně nestojí,naopak,stále více někomu překáží,pokud se je nepovede zapojit jako tažné zvíře a to se právě u těch "mladých inteligentních lenochů" nedaří,právě proto,že jsou inteligentní....oni totiž vidí nemyslnost toho všeho takového žití a nevidí žádnou naději na změnu....Říkávalo se,že:"mládí žije z naděje a stáří ze vzpomínek..",dnes staří žijí "ze setrvačnosti a tito mladí se uzavírají ve svých alternativních světech",protože tu naději nevidí,nemají motivci žít a zapojovat se do toho jim odporného,veskrze zhovadilého systému a proč,to už tu bylo několirát velmi výtižně popsáno.....

322424

1.12.2014 13:56

reakcia

JUGA 188.?.?.?

Dnesna spolocnost je taka aka je, no hovorit, ze je to dnes tahsie ako kedykolvek predtym a preto su mladi ludia single a nepracuju je dost zjednodusene . Ved v historii ludstva boli doby, ked bolo malo prace, chudoba aj hlad a deti sa rodili. Postata bude zrejme hlbsia. Moj osobny nazor je, ze nasi predkovia chapali hlbsie podstatu zivota, chapali potrebu rodiny, deti, vedeli sa obetovat, pretoze v tom videli zmysel zivota. Je zrejme, ze zit sam, bez patnera pripadne doma s rodicmi bez prace a skutocnych socialnych vazieb, pripadne si len uzivat zarobene peniaze je lahsie ako chodit do prace, budovat vztah, zivit rodinu a vychovavat deti. Je to narocne a nepochybne aj v dnesnej dobe vyzva. Moj postoj a moja skusenost hovori, ze prave tym clovek rastie, ak prijima vyzvy, ze zije a stretava sa s inymi ludmi, ktori ho formuju, ze obetuje bezduche uzivanie pre rodinu a deti. Takto moze rast a moze rast aj spolocnost v ktorej zije. Necudujem sa vsak, ze v dobe, v ktorej su deti odmalicka vychovavane k uzivaniu, k bezduchemu konzumu, mnohe drzane za ruzicku do osemnastky, tazko cakat v dvadsietke vyzreteho cloveka s jasnym postojom k zivotu a pripraveneho sa pobit o svoje miesto na Zemi. Preto by sme mali zacat vychovou uz od mala, viest deti k samostatnosti, k tomu aby rozmyslali a nebali sa prevziat zodpovednost za svoj zivot. Potom isto nebudeme musiet riesit tuto temu, nech uz bude doba akakolvek...

322432

1.12.2014 14:06

RE: reakcia

Sibolet 194.?.?.?

Reakce na 322432

tohle je podle nějakého Jana Šinágla putinovsko-komunistická propaganda https://www.youtube.com/watch?v=T_HaH4OsA8M#t=301 [bliji] [bliji]

322434

1.12.2014 14:55

Hikikomori a oběti systému?

Antiseptik 67.?.?.?

To proboha není otázka ale konstatování problému. Jistě že jsou, všichni jsou obětí systému. Systém jsme totiž my a co jsme si uvedli do pohybu to máme. Nebo snad nám vládnou nějací marťani? Ne lidi jako my. Systém má jednou ale za to podstatnou chybu. Místo aby propagoval do vedení lidi s hlubokým sociálním cítěním, kdo jiný by měl asi vést společnost, tak umožňuje pronikání sociopatů a dokonce psychopatů do vedení. Ti ovšem nevidí skutečnost že je nás moc jako potecionální problém k řešení, ale jako příležitost k obohacení. Jací jsme je pouze výsledek toho jak a na jakém základě společnost funguje. Bude mu v dohlednu 70 a zažil jsem toho mnoho. Jediné co jsem se naučil je že nezáleží na tom kolik člověk vydělá, ale na tom kolik mu na konci měsíce zůstane v kapse. Systém který jsme vytvořili, nebo alespoň nechali jiné vytvořit, ovšem dělá co může aby na konci měsíce nikomu nezbylo nejen nic, ale aby si ještě musel půjčit. Jinak by totiž jedno procento nemohlo vlastnit víc než polovina světa dohromady. Někde to vzít museli. Lidí je moc a surovin ubývá. V daném systému tak jak je to je problém volající po válce. Hikikomori a bezdomovci se blbě okrádají, špatně se na nich bohatne. V systému jako je náš ovšem není možné je využít produktivně k zlepšení světa, jejich jediná hodnota pro systém je buď jako kanonenfutr, nebo v horším případě jako zdroj náhradních dílů. Něco je v základu špatně. Dalo by se to také vidět jinak, spousta lidí spousta možností a produktivity. Ovšem není dost materiálu. A pokud jsou lidi produktivní a přitom nespotřebovávají materiál, nedá se na nich moc vydělat. V takovém případě totiž nikoho nepotřebují. Každou korunu kterou někdo vydělá musí někdo zaplatit, nikdo nevytváří peníze vlastní snahou, pouze přesvědčuje jiné že mu je mají za něco dát. Pokud tyto peníze obíhají dostatečně rychle a v dostatečném rozsahu společnost funguje. Pokud se hromadí na hromady tak se společnost hroutí. A je úplně jednou kolik stojí houska, pokud je dobrá a má na ní každý.

322437

2.12.2014 14:07

RE: Hikikomori a oběti systému?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 322437

Položil jste si správnou otázku, jen ta odpověď je trochu unáhlená:".. Nebo snad nám vládnou nějací marťani? Ne lidi jako my.."
Jak můžete tvrdit, že to nejsou marťani, dokonce že to jsou lidi jako my ? Vy jste je snad viděl, vy je znáte? Já ne. Ať se podíváte kam chcete, ze všeho čouhá agenda nwo, každá změna je krok proti lidstvu, takže jistota, že nám vládnou lidi jako my, rozhodně není na místě.

322487

2.12.2014 15:50

RE: I tzv. hikikomori jdou, celkem logicky, ruku v ruce se systémem

Alena Vrbová 90.?.?.?

Reakce na 322487

Dobré odpoledne,

tady se chci, pana Antiseptika, veřejně zastat. S pochopením jeho textu(obsahu), osobně, rozhodně " problém " nemám.
Přinejmenším se více přiblížil k pravdivějšímu vyjádření..:".. Nebo snad nám vládnou nějací marťani? Ne lidi
>jako my.." Pravděpodobně vás vyvedla z míra asi jen tato věta°" Ne lidi jako my."
Proto si dovolím znění, pana Antiseptika, více upřesnit proto, že měl na mysli především asi toto: " Ne, jsou to lidé, jako my jsme lidé. " Nebo Vy se, osobně, za člověka nepovažujete? Myslel tím svým výrokem lidsto jako celek, nikoliv konkrétní charakterové rysy, které jste podprahově, pravděpodobně myslel/a/ Vy.

než-li Vy tím svým:. >Jak můžete tvrdit, že to nejsou marťani, dokonce že to jsou
>lidi jako my ? Vy jste je snad viděl, vy je znáte? Já ne.

Také Ty lidi, osobně, neznám. A přesto nepochybně vím, že to nejsou žádní " marťani ".

PS: A jak už tu léta píše diskutér pan Udo1 - " Člověk(lidé) se nerodí zlí. "

S pozdravem
Alena Vrbová

322496

5.12.2014 13:05

RE: I tzv. hikikomori jdou, celkem logicky, ruku v ruce se systémem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 322496

"Také Ty lidi, osobně, neznám. A přesto nepochybně vím, že to nejsou žádní " marťani ". " ..To si nechte zarámovat a zasklít. Je to vzorový příklad jednoho úsloví: Jistota, matka hlupáků. ,není to přesná citace, ale ducha to vystihuje.
Možná by vás pochopil astronom a popularizátor vědy pan Grygar. Věří v boha ,ale marťani nejsou, protože nemá spolehlivé důkazy. A na dotaz, co jsou spolehlivé důkazy, odpověděl, že by to musela být vědecká práce publikovaná v prestižním vědeckém časopisu. Tady by pomohl snad jen pan Chocholoušek.

322755

5.12.2014 15:35

RE: I tzv. hikikomori jdou, celkem logicky, ruku v ruce se systémem

Alena Vrbová 90.?.?.?

Reakce na 322755

[smích]

Když si to myslíte.

A nyní mě omluvte. Tento styl " diskuse ", jaký jste nastínil/a/, nepovažuji, osobně, za smysluplný. Nechci tím ztrácet svůj čas.

S pozdravem
Alena Vrbová

322772

1.12.2014 16:37

Problém je systémový.

Martin Hofer 90.?.?.?

V celé řadě evropských zemí je nezaměstnanost mladých lidí alarmující. Někde přesahuje i 60% například v Řecku a Španělsku, a téměř 40% na Slovensku například. Ale mohou si za to opravdu sami? Politici a různí experti jako obvykle svalují vinu na systémové oběti. Jak ale může mladý Španěl najít práci, když konkurenční generace má dnes běžně tři mizerně placená zaměstnání? Žijeme v systému kdy banksters berou vše. Žijeme v systému, kdy maximalizace profitu přinutila korporace vyvézt pracovní místa tam, kde mohou využívat práce otroků za pár centů na hodinu. Většina zbylých pracovních míst je navíc reálně-ekonomicky kontraproduktivních.
Po krizi v roce 2008 shrábli banksters neuvěřitelných 50 bilionů dolarů na bailoutech. Do reálné ekonomiky nebyl investován jediný niklák. Peníze zůstaly v derivátovém kasínu (dnes 2 triliony dolarů - angl. Quadrillion with the big Q). Myslí-li si někdo, že je vina na straně hikimori, tak není. Už řadu let jsem vděčný za to, že mám kus života za sebou. Mladým nezávidím. Oni mají co závidět starší generaci a jednou budou živí závidět mrtvým. Práce dnes v našich deindustrializovaných zemích není potřeba. Nastupující technologie a robotizace přinese elitám problém. Udržovat přebytečný plebs při životě nebo ho likvidovat válkami, geneticky či nějakou epidemií?
Je zde ale ještě jedno řešení. Jmenuje se všeobecný, základní příjem. Není to nějaký socialistický výstřelek, je to ufinancovatelný systém i sociálně-ekonomická nutnost doby. http://www.vseobecnyzakladniprijem.cz/
Našly se prostředky pro too Big to Fail a too Big to Jail. Našly se prostředky na nákup jejich "criminal liabilities..." Proč by se nenašly prostředky na obecný příjem? Znamenalo by to také reálně ekonomický skok. Pracovali by jen ti, kteří mají potřebu tvořit. Ubylo by byrokracie, a kontrolérů všeho druhu, ubylo by parazitů. Narovnal by se otrocký a pokroucený trh s otroky (pardon trh práce). Skončily by krysí závody (hezký termín)...

322440

1.12.2014 17:46

je to smutne

one satsang2112 (zavináč) gmail (tečka) com 85.?.?.?

ako velmi je pan Stwora mimo. obcas si rad zvedavca precitam, vazim si urcity nadhlad, ktory tu panuje aj rebelstvo proti negativnym pohybom v spolocnosti. no aj tymto clankom ma autor presvedcil, ze dobry umysel vobec neznamena, ze autor chape ludsku psychiku a procesy, ktore sa v ludoch odohravaju. skoda.

322445

1.12.2014 18:11

Jsem trochu překvapen,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

že ani vy, pane Stworo, jste nezmínil jednu podstatnou věc. Celá společnost je nastavena na to, aby podíl takovýchto jedinců, kteří se nereprodukují ani ekonomicky ani biologicky, narůstal. Je to jeden ze sociálních programů (společně s feminismem), které snižují fertilitu. Přirozené role a vzorce chování, dané našim pohlavím, jsou rozostřovány (homosexualita, gender), takže jedinec ani neví čí je. Člověk je tak pohlcen virtuálním světem, dostupností her, dostupností jakékoli formy zábavy, včetně virtuálního sexu, že je snazší koupit si nějaký ten masturbátor, okukovat nereálné souložící akrobatické prsatky a udělat se, než jít ven a sbalit holku s rizikem zesměšnění při balení nebo v posteli. A to vůbec nemluvím o náročnosti vytváření a rozvíjení nebo minimálně udržování vztahu.
Ti lidé jsou sociálně naprogramováni na tento vegetativní stav a jako všechny tyto záležitosti, někoho to dostane, někdo to ignoruje. Důležité je, že je to cíleně zaséváno do psychiky dnešních lidí.
A není to jen zamezení biologické reprodukce, co je cílem. Hned v závěsu za tím se jedná o neschopnost obrany svých práv až si pro ně přijdou, aby nám je odňali. Takový jedinec napíše na dané téma brilantní, vyargumentovaný, ostrý blog, ale potom se nezvedne, nevytáhne zpod postele upilovanou brokovnici a nepůjde bránit svou svobodu. Zůstane sedět u kompu a bude sledovat nárůst karmy a účastnit se diskuse se svými čtenáří.

322447

1.12.2014 20:07

Za výpadek ...

Kiviss 77.?.?.?

... může BISka, placení hackeři nebo přetížení serveru? [mrknutí jedním okem]

322453

1.12.2014 20:10

Poznámka

Kiviss 77.?.?.?

Rozumím, s některými částmi (výroky) hrubě nesouhlasím, a vysvětlím.

Např.:
"je to krysí závod, který přeje schopnějším a likviduje ty slabší"

Empiricky i podle vědeckých studií jsou zde spojovány různé kategorie lidí (ve smyslu "způsob myšlení" ) do jednoho celku.
Je to logicky nesprávné a de facto totéž, jako hledat odpověď na současnou otázku ANO/NE nebo chtít zadat 1 a 0 ve stejnou chvíli.
Tzn. chcete-li se dobrat cíle, je potřeba vidět "ty mladé" ne jako pytel "něčeho", ale jako nůši obsahující např. jablka a hrušky. (zjednodušení)

Jinak je to stejně slepá ulička, jako filozofie "ekonomického génia" Tomáše Sedláčka v článku:

Proč mají složití lidé složitý život?
Link:
http://dialog.ihned.cz/komentare/c1-62865640-proc-maji-sloziti-lide-slozity-zivot
(bohužel v HN, dle mého názoru, ukradli část historie, jako babišovic Mafra. Článek již není k přečtení celý!)

Empiricky, například "Pussy Riot" a upřímný folkař, dvě strany stejné mince.
Psychologicky jde v podstatě o obdobný problém jako zde:
http://zvedavec.org/nazory_6249.htm#ptr321302

Člověk poškozený, kterému chybí některé kognitivní funkce a zpětná vazba, má v demokratistickém systému "zelenou".
(Je to, mj., skvělý nástroj na vytváření "kouřové clony" a odvádění pozornosti od křiváren, krádeží a vražd.)

Netrápí jej zda:
a) to co dělá, až zas tak umí
- stačí mu říct: "Ty jsi dobrej." a dál to již "neřeší" (dejte hlupákovi moc ...).
b) zač, proč, pro koho nebo v čí prospěch to dělá
- stačí mu buď "plácání po zádech" nebo "prachy na dřevo".
(Odpovědí může být otázka: "Proč být celebritou ve sportu, showbusinessu ... se tak vyplácí?" )

Naopak, má-li jedinec kognitivní funkce a zpětnou vazbu v pořádku, je pro demokratismus "blechou v kožichu" a v ZÁSADNÍ nevýhodě!
Má potřebu se ptát: "Dělám to dobře?" "Poctivě?" "Jak to dělají jiní?" A to je obrovský handicap, který dokáže vyrovnat jen rozumná a vyspělá společnost.

Netýká se to však jen muziky a kultury všeobecně.
Stačí se zaměřit na otázku (a dát do protikladu, porovnat):
- kolik lidí zbohatlo poctivou prací?
- kolik je miliardářů, kteří opravdu něco vymysleli nebo vytvořili (pro společnost [mrknutí jedním okem])?

322455

2.12.2014 3:31

RE: Poznámka

limitne2017 78.?.?.?

Reakce na 322455

Co je ale zajímavější otázka:

Divné je, že za ty spousty let už se tu nevytvořili v „jejich“ zemi (ČR) žádní noví „ekonomičtí miliardáři“ – tedy nikoli z těch, co si to přihráli „při rozstřelu“ na přelomu k letům devadesátým.

To svádí k zamyšlení. Jak to že už se potom žádní nevytvářejí? Kdyby byl kapitalismus (jak naprosto většinová lstivá propaganda a infokované mozky většiny diskutérů - a většina se opět mýlí... a nápadně přepjatě tvrdí, že prý KAPITALISMUS "je" a že "kolabuje" (a to že on je vin a ne oni) a pak teprve že "bude ještě líp" až už hrozbu SVOBODNÉ EKONOMIKY OBYČEJNÝCH LIDÍ nadobro zažehnají.
Být to tak..tak by přece mělo přibývat ekonomicky úspěšných jak postupuje doba---Přitom je to spíš naopak - zužuje se okruh a obnažují obrysy státisty řízené ekonomiky...
Prostě to ani nemůže být kapitalismus, když podvodem byl zbudován „základ“ - neekonomicky a porušováním majetkových práv - prostě militárně-politickým násilím. [oči v sloup]

322471

2.12.2014 12:17

RE: Poznámka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 322471

1) Ale vytvořili, jen vy a vám podobní o nich nevíte, protože vám to v Blesku nenatloukli do palic.
2) Každý "rozstřel" mění poměry nespojitě , to vás ve VUMLu neučili ?
3) i miliardář průměrně žije 75 let , takže to chvíli potrvá, než provedou jejich dědicové více či méně úspěšné pozůstalostní "rozstřely"
4) proč si berete do úst "kapitalismus" , když si to pletete se státně korporátním fašismem ?
5) kdo je ekonomicky úspěšný , kdo má největší dluhy nebo pohledávky ?
[vyplazený jazyk]

322484

2.12.2014 21:18

Odpověď je u kolegy ...

Kiviss 109.?.?.?

Reakce na 322484

... ale koukám, že jsem ji měl píchnout spíš sem.
Tady pasuje jako (_!_) na nočník.

322533

2.12.2014 21:14

Ano, to jsou ty paradoxy! :-)

Kiviss 109.?.?.?

Reakce na 322471

- Práce kam se podívám, ale není kdo by ji platil.
- Kapitalizmus, to nejlepší z nejlepšího co kdy na světě bylo, a všichni zúčastnění se řítí do čím dál větších dluhů a do války, jako vždy.
- Demokracie (kterou nikdo nikdy neviděl), kam vstoupí, tam nestačí hrobníci kopat hroby.

NĚCO MI UNIKÁ?

322532

1.12.2014 21:14

Jedná sa o zdravotný problém...

pozorovateľ 82.?.?.?

Ľudia so syndrómom hikikomori sú ľudia s vážnymi zdravotnými problémami, pričom jeden z týchto problémov je ťažká sociálna fóbia. Príčiny sociálnej fóbie nie sú príliš preskúmané, sú ľudia, u ktorých sa sociálna fóbia objavila zo dňa na deň a po niekoľkých rokoch rovnako bleskovo a spontánne zmizla. Predpokladá sa, že sociálna fóbia súvisií s nedostatočnou produkciou niektorého typu hormónu alebo neurotransmittera. Jednou z príčin tohto deficitu môže byť otrava organizmu ťažkými kovmi, pesticídmi alebo oslabenie organizmu v dôsledku ťažkého stresu.

Ďalší zdravotný problém, ktorému hikikomori, NEET a freeters čelia, je tzv. syndróm chronickej únavy (Chronic fatigue syndrome). Kto niečo podobné zažil, vie aká zničujúca je to choroba. Človek by rád pracoval, ale nedokáže, má silu ako 70ročný dôchodca, unaví sa aj pri krátkej ceste do obchodu. Príčiny CFS sú taktiež neznáme, ale v odborných kruhoch sa diskutuje že sa jedná o ťažké bakteriálne infekcie organizmu (primárne podozrivé sú chlamýdie, mykoplazmy, borélie, EBV a ďalšie). V zahraničí boli dosiahnuté pozoruhodné úspechy liečby CFS pri použití agresívnej antibiotickej liečby.

Keď to zhrniem: hikikomori a spol. sú ľudia vo veľmi zlej situácii. Majú vážny zdravotný problém, ktorý ich okolie nechápe a lekári nevedia liečiť. Zväčša sa stretávajú s odsudzovaním zo strany okolia, čo ich v rámci obrannej reakcie vedie k uzavretiu do bezpečia vlastného sveta (vlastnej izby v prípade hikikomori). Dvojnásobne je to ťažké, ak na človeka kladie spoločnosť obrovské nároky - ako je tomu v Japonsku. Taký človek si uvedomuje, že nikdy nemá šancu tieto požiadavky splniť a tak úplne rezignuje na svoju budúcnosť.

322459

1.12.2014 21:36

Zaujímavý náhľad do sveta hikikomori...

pozorovateľ 82.?.?.?

Zaujímavý náhľad do sveta hikikomori poskytuje tento festivalový film.

Hikikomori - Kal Karman a Francesco Jodice, dokumentárny film, 24min., 35mm, Taliansko, 2003. SK titulky

http://archiv.azyl.sk/festival2005/data.php?id=pla...

a rozhovor s filmárom:
http://archiv.azyl.sk/festival2005/data.php?id=roz...

ospravedlňujem sa za zúfalú obrazovú kvalitu videa, ale nenašiel som nikde lepšiu verziu.

Skúsený človek vidí pri pohľade ľudí z tohto filmu vidí, že majú viditeľné známky rôznych zdravotných problémov, hlavne príznaky CFS.

A ešte doplnenie k môjmu predošlému príspevku o príčinách hikikomori syndrómu:

Písal som, že jeden z potenciálnych spúšťačov sociálnej fóbie je otrava ťažkými kovmi. Je zaujímavé, že tento zdravotný fenomén sa objavil hlavne u ľudí tráviacich veľa času za počítačmi. V minulosti sa v procesoroch bežne používali silne neurotoxické kovy ako kadmium a olovo, ktoré sa z prehrievajúcich procesorov vyparovali do ovzdušia. Pokiaľ to platí dodnes, znamenalo by to, že dnešná "počítačová" generácia ľudí nie je "zlenivelá", ale naopak priotrávená výparmi z počítačov....

322463

1.12.2014 21:43

rage against machines - bouře proti strojům

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 162.?.?.?

Když první stroje "brali práci" manuálně pracujícím, tak se tito bouřili, prováděli sabotáže, umírali při demonstracích.

Druhá pracovní revoluce proběhla v naprosté tichosti. To bylo tehdy, když počítače začaly brát práci střední třídě a středoškolákům. Nikdo si nestěžoval, mnoho lidí dokonce počítačovou éru považuje za zlatou a blahobytnou.

Ale pravda je, že za problémy s nezaměstnaností může už dávno přežitý kapitalistický systém ze "století páry", který nám dnes vládne a ne stroje a počítače.
Nebo jisté nejmenované etnikum, které přišlolo k obrovské moci a majetkům právě v kapitalizmu "století páry" a proto mu tento zastaralý systém i nadále vyhovuje.

322464

1.12.2014 22:20

Systém je nereformovatelný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Systém, v němž je prakticky vše založeno na zisku generovaném jakýmkoliv způsobem bez ohledu na lidi i přírodu, na gigantických lžích, intrikách, manipulacích, jen na strachem z důsledků krachu krytých hromadách virtuálních i papírových peněz,na ještě mnohem větších hromadách fiktivních finančních derivátů, na socializaci ztrát a privatizaci zisků stále užší skupinou asociálních finančních oligarchů, je krutou negací a karikaturou proklamované demokracie, svobody a lidských práv. Neustále plodí války, krize a do očí bijící sociální nespravedlnost. Je nereformovatelný a právě nenažranost těch nejbohatších defitivně zničí systém, který je vyprodukoval.

322466

2.12.2014 5:14

S tím ...

Kiviss 95.?.?.?

Reakce na 322466

... bych raději moc nepočítal. Viz:

Záhadná stavba Tykačovy bývalé: Staví Noemovu archu?
Link:
http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/domaci/zahadna-stavba-tykacovy-exmanzelky-buduje-noemovu-archu.html

- je sice iluzorní spoléhat na to, že mi taková chalupa v případě nukleárního konfliktu nějak zvlášť pomůže. Ale co vy víte, co se takovému poškozenci v hlavě děje?

- na druhou stranu může jít jen o "billboard" a jakousi zvrhlou "propagační" přípravu pro věci současné/budoucí a bezprostředně budoucí. Opět "ale", moc bych na to nespoléhal.

322473

2.12.2014 5:27

... dovětek

Kiviss 109.?.?.?

"Medvěd je kamarád. Přijde, jen když má hlad. Zabije nejslabší kus a odejde. I on musí žít.
Občas se přijde podívat. Jen tak, a pak zas odejde. Neublíží. Toho se nemusíš bát.
To vlci. Vlci, to jsou svině. Přijdou, zabíjí a zase odejdou. Jen tak, bez důvodu. Prostě zabijí."

To jsou slova pastevce z Iránsko-Arménského pomezí, z Iránsko-Arménských hor. Člověk téměř bez vzdělání (v NAŠEM pojetí).
Tehdy jsem s ním v duchu částečně nesouhlasil. To pro ty vlky.
I vlk většinou ctí pravidla. Nakonec se často ukáže, že škodu udělal zvrhlý a zdivočelý pes-zabiják.

Síla té neuvěřitelná moudrosti mi došla až později:
- Žij, a nech žít. Ne to pokrytecké zabij, ale nesmí to být z mého.
- Obrana proti bestii je jen v semknutí se stáda. Stádo a honák "jedno jsou"!
Pastevec slouží stádu a stádo slouží pastevci. Jsou si, do jisté míry rovni! A jsou na sobě závislí.

Poškozenci, "pravičáci" a demokratisté nectí rozum/konsekvence, solidárnost a odpovědnost.
Cílevědomě rozbíjí soudržnost "stáda", atomizují společnost.
Je to, po staletí, snadný způsob, jak jednotlivě oddělené kusy připravit o šanci na obranu.

Osud takových obětí je pak stejný, jako osud 60 000 000 - 100 milionů povražděných amerických Natives (původních obyvatel Ameriky), australských Aboriginals ...
... Jugoslávie, Libye, Sýrie, Ukrajiny ... Evropy (?) ...

322474

2.12.2014 18:35

Chyba nebo úmysl systému????

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Nechci se pouštět do filozofování, ale zkusme si shrnout tyto myšlenky..
Podle mě je na vině jednoznačně systém a to globalizace a vláda světových elit.
Začněme takto - pokud bylo ve městě třeba 5 pekařů, nikdo nemohl své pozice využívat, protože by zkrachoval - lidé by šli vedle, kdyby zdražil. Pak se třeba jeden dostal levně k penězům z banky, skoupil své 4 konkurenty a začal diktovat své ceny ve městě. A bohatl, tak koupil konkurenci v okrese, kraji atd. Až se stal monopolem v zemi. Pak expandoval do zahraničí a stal se až v krajnosti celosvětovým monopolem, proti kterému si žádná slabší vláda nedokáže postavit. Pak si koupí i vládu prostřednictvím svých lidí a stává se tak de fakto neomezeným pánem země.. Takto to asi funguje. A protože zájem těchto elit je zisk za každou cenu, stali se z lidí "lidské zdroje", na jejichž osudu elitám nezáleží. Lokální vlády se jich bojí, ev. v Evropě se bojí Bruselu a Brusel poslouchá USA a VB. A kdo vládne vládě v USA víme - světové elity. Čili kruh se uzavírá.
A cesta ven??
Jedině zničení celostvětové globální moci, kterou drží USA svým dolarem a armádou. A na tom Rusko a Čína a BRICS usilovně pracují. Takže se třeba dožijeme ještě toho, že tento otrokářsko-kapitalistický systém globálních elit padne a bude nahrazen systémem spravedlivějším, založeným ne na konkurenci, ale na SPOLUPRÁCI...
Volně na to navazuje tento článek, třeba..
http://www.czechfreepress.cz/rusko/jason-hamlin-zl...

Samotným tématem je ještě to, kdo tvoří ty světové elity a proč se ke zbytku světa chovají tak, jak se chovají - jako k otrokům.. [cool]

322513

2.12.2014 19:47

RE: Chyba nebo úmysl systému????

.lak 77.?.?.?

Reakce na 322513

Budulínci co nesnesitelně trpí když nehamají a neskáčou jim k vůli moci. Za každým rohem vidí taky darmožrouta navíc kypícího štěstím, blahobytem který si oni s posedlostí nedovolí a to při prostředcích a workoholismu je je týrá k uzoufání, když nepodřimují podporují pride parade, riotky a majdany, sem tam si přikuchnou orgány to nejde natisknout [smích], no a šlechetně jeden za 18. druhý bez dvou za 20. Asi je to bontón dvora a společenské etiky. Proč by se měli mít líp než oni schopní (všeho) a nejlepší v soutěži trhu okolí čehokoliv mít kdosi lépe a už víte motivaci postižených a opětující jim svou slabomyslnost kreténů nepříčetných z pozice nóblesních blahorodí a těm z kterých otráveně kypí. [vyplazený jazyk] [překvapení] S jednosměrným dětským myšlením nečtěte, je to rébus který vás rozhodí nebo zhulvátí. Prostě mimo rozsah, ovšem jako celá kultura budulínků která se přes egoismus nemá šanci dostat a být čímkoliv přínosná. Mňamejte a to myslím vážně upřímně budulínci, pohřbíváte neživotný systém škodičů i sebe zbůhdarma. [cool] [mrknutí jedním okem]

322517

2.12.2014 21:33

Nechuť k dospívání

Jana P. 84.?.?.?

Řekla bych, že velkou roli v tom hraje dnešní výchova dětí. Většina dětí nemá v rodině nejen žádné povinnosti, ale ani žádná pravidla a omezení. Rodiče i prarodiče se mohou strhat, aby malému princi nebo princezně nikdy nic nechybělo, aby bylo splněno každé přání. Děti se pak nenaučí překonávat překážky, smířit se s neúspěchem, podřídit se. To všechno je v dospělosti čeká a oni na to nejsou připravení, bojí se toho. A tak se drží toho, co považují za bezpečné zázemí. Ve 30 už je sice nikdo tolik nerozmazluje, rodiče už jim buď nechtějí nebo ani nemohou zajistit všechen komfort, ale pořád je to pohodlnější, než vykročit do toho složitého a nepřátelského světa kolem.

322539

2.12.2014 23:49

RE: Nechuť k dospívání

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 322539

>Řekla bych, že velkou roli v tom hraje dnešní výchova dětí.
Mate pravdu. Avsak jen povrchni. Hlubsi, tedy nejhlubsi tkvi v otazce, ktera je znama uz po tisicileti:

Kdo anebo co to zapricinuje ci umoznuje, ze ta vychova muze byt prave takova?

I ta odpoved je znama po celou tu dobu. Ze tam dospivaly velmoci a pak to vnucovaly ostatnim.

A vite, co si malokdo chce pripustit? Ze to celosvetove navrstvene dospeni do takove bezradnosti nemuze nebyt zarodkem tech nejvetsich hruz.
Amen.

322557

5.12.2014 14:31

Je to o samostatnosti a odvaze převzít odpovědnost

V 90.?.?.?

Ztotožňuji se s citovaným příspěvkem xxxJirky. Vidím to na svém 17-letém synovi, který rovněž nebyl postižen skleníkovou výchovou. Se svými vrstevníky ve škole docela trpí - považuje je většinou za děti. Jeho přáteli (nikoliv facebookovými, ale těmi skutečnými) jsou lidé mezi 28 až 57 lety, se kterými intenzivně sdílí společné zájmy, jejich prostřednictvím si našel práci a doma ho moc nevídáme.

322764

Příspěvků: 79

01.12. 00:21 dub  ne
01.12. 01:02 .lak  RE: ne
01.12. 20:10 Krepasan  RE: ne
02.12. 00:55 Irigational  Zač jsme si ty státisty zasloužili
01.12. 03:00  RE: ne
01.12. 06:11 dokopy  RE: ne
01.12. 09:28 ježkovy zraky  RE: ne
01.12. 18:57 ded  RE: ne
01.12. 01:08 Blahorodí  Žádné blaho druhých státistům na srdci neleželo ani tehdy ani nyní
01.12. 01:23 Aja  Tenhle článek není nejnovější,
01.12. 01:24 Mirra  i jinak
01.12. 11:44 havohej  RE: i jinak
01.12. 02:03 didusin  Problém
01.12. 03:23  RE: Problém
01.12. 02:33 Mareš  Mně snad ani nepřijde...
01.12. 11:54 havohej  RE: Mně snad ani nepřijde...
01.12. 02:35 kimono  holt nenarodí se každý extrovertem
01.12. 02:59 Adam..  hezká snaha,ale řešení to nemá
01.12. 12:02 havohej  RE: hezká snaha,ale řešení to nemá
01.12. 12:09 Vladimír Stwora  Upozornění tlachalům
01.12. 13:42 Dušan  RE: Upozornění tlachalům
01.12. 14:07 Vladimír Stwora  RE: Upozornění tlachalům
01.12. 15:52  PDF
01.12. 18:17 milboy  PDF v LibreOffice
01.12. 20:57 Trust no One  RE: Upozornění tlachalům
01.12. 04:33 Kzm  -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-
01.12. 05:46 Dušan  RE: -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-
01.12. 10:09 ježkovy zraky  RE: -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-
01.12. 17:58 Moiry  RE: -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-
02.12. 14:22 0r0me  RE: -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-
02.12. 17:44 Moiry  RE: -každý kdo nezapadá do jejich mustrů-
01.12. 05:04 Dušan  Jednoznačně obětí jsou.
01.12. 06:16 Satanist  Tak me napadlo
01.12. 06:21 Archemone  .
01.12. 06:22 Heriot  Dobrý článek pane Stworo
01.12. 06:35 Six  Jiný pohled
01.12. 07:53 ar.pi  RE: Jiný pohled
01.12. 08:36 výjimečné porušení omerty  RE: Jiný pohled
01.12. 08:41 xxxJirka  Musím se ohradit
01.12. 09:27 WAZARI  RE: Musím se ohradit
01.12. 09:14 gippius  V rámci tohoto systému řešení nejspíš neexistuje.
01.12. 09:27 Peluch  chyba
01.12. 09:37 martin Bareš  Moje zkušenost
01.12. 11:15 jjj  RE: Moje zkušenost
01.12. 12:58 Eston  RE: Moje zkušenost
01.12. 13:06 Norman  RE: Moje zkušenost
01.12. 21:17 martin bareš  RE: Moje zkušenost
01.12. 21:28  RE: Moje zkušenost
01.12. 09:39 QuoVadis  obeti systemu ?
01.12. 09:57 jan26  Situácia na Slovensku.
01.12. 12:19 Dan z Piesku  RE: Situácia na Slovensku.
01.12. 12:07 Emil Robot  Tenhe svět se stal globalizací jeden velkej "koncentrák",heftlingové...
01.12. 13:56 JUGA  reakcia
01.12. 14:06 Sibolet  RE: reakcia
01.12. 14:55 Antiseptik  Hikikomori a oběti systému?
02.12. 14:07  RE: Hikikomori a oběti systému?
02.12. 15:50 Alena Vrbová  RE: I tzv. hikikomori jdou, celkem logicky, ruku v ruce se systémem
05.12. 13:05  RE: I tzv. hikikomori jdou, celkem logicky, ruku v ruce se systémem
05.12. 15:35 Alena Vrbová  RE: I tzv. hikikomori jdou, celkem logicky, ruku v ruce se systémem
01.12. 16:37 Martin Hofer  Problém je systémový.
01.12. 17:46 one  je to smutne
01.12. 18:11  Jsem trochu překvapen,
01.12. 20:07 Kiviss  Za výpadek ...
01.12. 20:10 Kiviss  Poznámka
02.12. 03:31 limitne2017  RE: Poznámka
02.12. 12:17  RE: Poznámka
02.12. 21:18 Kiviss  Odpověď je u kolegy ...
02.12. 21:14 Kiviss  Ano, to jsou ty paradoxy! :-)
01.12. 21:14 pozorovateľ  Jedná sa o zdravotný problém...
01.12. 21:36 pozorovateľ  Zaujímavý náhľad do sveta hikikomori...
01.12. 21:43  rage against machines - bouře proti strojům
01.12. 22:20  Systém je nereformovatelný
02.12. 05:14 Kiviss  S tím ...
02.12. 05:27 Kiviss  ... dovětek
02.12. 18:35  Chyba nebo úmysl systému????
02.12. 19:47 .lak  RE: Chyba nebo úmysl systému????
02.12. 21:33 Jana P.  Nechuť k dospívání
02.12. 23:49  RE: Nechuť k dospívání
05.12. 14:31 V  Je to o samostatnosti a odvaze převzít odpovědnost

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

42

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 92 čtenářů částkou 12 729 korun, což je 42 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Britský architekt věští zářnou multikulturní budoucnost Praze20.09.19 21:00 Česká republika 0

A je to zpátky: Paříž a Řím tlačí na rozdělování migrantů. Neposlušné země chtějí pokutovat20.09.19 17:39 Evropská unie 3

Kanadský premiér má problém: Před 20 lety šel na karneval za Araba19.09.19 10:14 Kanada 4

Školy v Británii mají problém s babochlapy na záchodech19.09.19 00:28 Británie 4

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 5

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Měnové kurzy

USD
23,47 Kč
Euro
25,86 Kč
Libra
29,27 Kč
Kanadský dolar
17,70 Kč
Australský dolar
15,89 Kč
Švýcarský frank
23,68 Kč
100 japonských jenů
21,82 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,66 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 596,97 Kč
1 unce stříbra
421,78 Kč
Bitcoin
237 932,85 Kč

Poslední aktualizace: 21.9.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 683