Diskuze k článku

Ponkrácovy návrhy zlepšení českého jazyka vzhledem ke genderové rovnoprávnosti

Příspěvků 38

8.9.2014 0:47

Já bych nechal svítíčko slunit

.lak 77.?.?.?

[chechtot]
http://druidova.mysteria.cz/Poezie/PISEN_SUPERSTRUN.htm

316925

8.9.2014 1:49

Lučba a silozpyt jsou bezvadné výrazy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Nicméně ta historie je záležitost Tóry. [smích]

316927

8.9.2014 4:34

trochu zcestné srovnání

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Mám pocit že autorem zvolená analogie je poněkud velmi nevhodná, neboť zcela ignoruje jak důsledky, tak záměr a motivaci, a je založena na srovnání povrchních podobností.

Pan Hron rozhodně neměl žádné zlé úmysly, zkrátka takový poctivý lidový koumák co chtěl jazykovou svébytnost dotáhnout dál a podpořit naši národní kulturu.

Zatímco femikrávy jsou pátá kolona kulturní fronty imperialismu západu. Nejde o žádný vývoj jazyka, jde o jeho vykořenění, spolu s naší kulturou, a tupému přijetí kultury primitivní a cizí, se všemi důsledky pro nás a naši existenci.

Kdyby program pan Hrona měl větší podporu, mohly se vymyslet i vhodnější výrazy a třeba i celý mechanismus vytváření, odvozování či adaptování slov, v souladu s původním slovanským společným jazykem a jeho strukturou. Kdyby se tomu poskytla širší podpora, mohlo to dopadnout velmi zajímavě. Stejně navíc půlka výrazů vypadá směšně jen kvůli tomu že na to člověk není zvyklý odmalička. A taky je si vhodné uvědomit, jak debilně najednou vyzní ony "správné", "inteligentní" cizí přejaté výrazy, když se zamyslíme nad jejich doslovným či původním významem. Člověk si až říká zda to nemá na ono cizí obyvatelstvo, o jehož matřský jazyk se jedná, nějaký podvědomý vliv...

Nadruhou stranu, kdyby se širší podpora dostala dnešnímu "feminismu", tak zachvíli budou všichni povinně nějakou zdegenerovanou aglofonní orwelovskou novořecí, v níž půjde maximálně tak vyjádřit láska v velkému bratrovi a požadavky na uskopojování základních potřeb (nejlépe zcela genderově neutrálních...). O to samozřejmě systému jde, akorát narozdíl od fašismu na to jde opatrněji a víc nepřímo, ale o to zákeřněji. Žába se prostě musí vařit pomalu...
Takže v tom i dosahuje větších úspěchů. Např. ani za protektorátu nemusely být nápisy čistě německé, stačily dvojjazyčné. Zatímco dnes... samé shopy, markety, pizzerie, arény, galerie (bez obrazů...), night cluby...
A to nemluvím o zaplevelování nejen názvů ale i samotného jazyka. Vtipné a smutné zároveň je, že ti zaprodaní trotli se používáním vývojově mladšího a primitivnějšího anglického jazyka cítí být "něčím víc". Je to ale logické, že primitivní část národa se hlásí k primitivismu, nejen jazykovému. Co je ale zcela nelogické, je ponechávat tento odpad v řídících pozicích.

316931

8.9.2014 10:19

RE: trochu zcestné srovnání

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 316931

Kultura se už asi 2,5 mil let mění difuzí (těžko hledat čistý český výraz se stejným obsahem, snad "prolínání se vzájemným ředěním", a ta kultura to už si ani netroufám překládat). O životnosti kultury nerozhodují nařízení ani izolace od okolního světa, ale praktické životy lidí. Co je jim k užitku, podle jejich názoru, to přijmou, co ne opustí. Politicky korektní žvásty nám jednou, doufám, budou připadat stejně úsměvné jako Hronův jazykový purismus.

316945

8.9.2014 7:49

Mrtvý jazyk

MoUdrostrak 90.?.?.?

Článek je zpočátku vtipný.
Na druhou stranu, chceme používat "mrtvý jazyk"?
I ten češtin je nádherný právě proto, protože jsem schopen +- 10-20 let určit, kdy byl původní text (prózy, básně, či technického obdahu a pod.) sepsán. A zohlednit tak i jak tehdejší reálie, tak trendy a tendence.
Jen pravicujici jednoduchy organismus potrebuje mit V.Š.E. projeto a přeloženo a prevykladano pres FOX News ci ProTiProud a pod.
Stejne se nakonec novotvar prosadí sam.
Kdysi jsem prinesl do Gott/liny "SUPER". A zpočátku se Pepici a Mařen/ky smali, protoze znali jen BA 96 - nic dalšího se jim nea/soc/iovalo.
A vida, neni to tak davno, co mi jeden professor spilal, ze jsem diky tomu pomohl zdegenerovat několik ceskych slov, ktere nyni SUPER pretloukl.
Netvrdim, ze jsem byl jediny. Ale urcite v mem Gott/linskem okoli prvni. A zachranil ten češtin pred zmrtvenim.

316937

8.9.2014 11:26

RE: Mrtvý jazyk

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 316937

>Jen pravicujici jednoduchy organismus potrebuje mit V.Š.E. projeto a přeloženo a prevykladano pres FOX News ci ProTiProud a pod.[/i]
Ale vlastně je to chválihodný počin, když uvážíme, že je "současné putinovské Rusko rozhodně pravicovější, konzervativnější, než současný západ..."
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Pra...
Vzhledem k Vašemu udivujícímu rozhledu ovšem nemůže být pochyb o tom, že jste to analyzoval opět skvěle, pane Moudrostrak [smích]

316950

8.9.2014 18:35

RE: Mrtvý jazyk

Nikdo 212.?.?.?

Reakce na 316937

"Super" je trapné a cizácké, "bezva" je skvělé a naše.

316980

11.9.2014 22:05

RE: Mrtvý jazyk

hs 82.?.?.?

Reakce na 316980

"Super" je trapné a cizácké, "bezva" je skvělé a naše.

Taky to tak cítím.

317271

8.9.2014 8:05

E

Tralala911 37.?.?.?

Rovnoprávnost v jazyce je v pořádku. Horší je rovnoprávnost rolí v hasičském zboru.Završením ženské emancipace bude, až ženy budou sbírat roztrhaná těla po haváriích, zprůchodňovat ucpané fekální kanály apod. Dokud jim tohle nedopřejí, pořád v mužích bude kus barbara.

316938

9.9.2014 14:28

RE: E

Vladimír Šmídl 85.?.?.?

Reakce na 316938

Genderovou nevyvážeností se s humorným nadhledem zabývá autorka Věra Nosková v knize Přece by nám nelhali!,,Kritizuje" výrazy,ke kterým nemáme genderový komplement ,například -zbabělost,člověk,
(a to ani v angličtině). Mne naopak udivuje,že nikmu nevadí sladká voda jako protějšek vody slané a fyzika může vzít čert,když má vysvětlovat,že teplá barva (oranžová- 3000 °K) má nižší barevnou teplotu, než studená (modrá 8000°K).
Naproti tomu srovnejte názvosloví jednodušších anorganických
sloučenin (kysličníky,soli) s ruštinou nebo němčinou. (zapomeňte na ferrocen) a čeština na tom není tak zle.

317034

9.9.2014 16:04

RE: E

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 317034

Myslím, že fyzika nevezme čert (pokud fyzice rozumí), pokud mluví o barevné teplotě.

Lidské oko vnímá barvy v trojrozměrném prostoru, a vnímá je jinak, než fyzikální podstatu. Každá barva, která obsahuje žlutou (tedy barvu Slunce a barvu, na kterou je oko nejcitlivější a vnímá ji jako nejjasnější) je „teplá barva“. Každá barva, která obsahuje modrou (ukazující brrr, voda! studená!) je „studená barva“.

Barevná teplota souvisí se zářením absolutně černého tělesa při různé teplotě, a zde vznikají barvy pouze v jednorozměrném prostoru, tedy jen některé. Řada lidsky vnímatelných barev zde nevzniká vůbec a nikdy se neobjeví. Ve skutečnosti barevná teplota je spíše technický,než fyzikální termín a pro určení charakteru světa je na exkrement. Protože oko vnímá 3D prostor barev, barevná teplota popisuje jen výsek v 1D prostoru. Proto mě při koupi žárovek a LEDek barevná teplota v podstatě nezajímá, chci to vidět.

Kromě toho v kvantové fyzice existují vůně a barvy, které jsou zase něco jiného.

Matematik a fyzik ví, že slovo nic neznamená, význam má až smysl slova (definice slova). Pokud se bude matematik a fyzik vztekat nad používáním nějakého slova v jazyce, vcelku je to dobrá rozlišovací schopnost, že nemá talent. Abstraktní uvažování pro tyto vědy nutné se projevuje také tím, že se dokáže odlišit konkrétní věc od abstraktního principu, mimo jiné slovo od jeho významu.

Názvy anorganických sloučenin v chemii v češtině jsou geniální. Stejně jako vědecké české názvy rostlin a zvířat. v angličtině je to krkolomné a lámané, dost na nic.

Miloslav Ponkrác

317038

8.9.2014 8:33

POVINNÁ ČETBA

fohat 194.?.?.?

pro všechny ignoranty,mladší 60let http://www.zpovednice.cz/detail.php?statusik=75130...

316939

8.9.2014 9:15

RE: POVINNÁ ČETBA

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 316939

Tak zrovna to v odkazu bych jako povinnou četbu moc nedoporučoval,je to tam až tragicky zednodušené do debilní,nic neříkající demagogie,lidově řečeno "je to šoustlý bejkem"... [chechtot]

316940

8.9.2014 12:59

RE: POVINNÁ ČETBA

fohat 194.?.?.?

Reakce na 316940

Kdopak z nich je ROBOT? Přemýšlejte,studenti https://www.youtube.com/watch?v=c9rrgJXfLns [oči v sloup] [oči v sloup]

316953

8.9.2014 10:44

Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Kangaroo 14.?.?.?

Pred nekolika tydny se mi dostal do rukou cesky casopis v nemz byl clanek o zdravi. A tam jsem narazil na vyrazy, ze mi vstavaly hruzou vlasy na hlave:
"Karcinogenni tumory mohou byt malignantni nebo benigni."
Cozpak uz neni mozno stejnou informaci vyjadrit jako "Rakovinotvorne nadory mohou byt zhoubne nebo nezhoubne"??
Sleduji jak zoufale se dnes mnozi Cesi snazi byt v reci "IN" za kazdou cenu - strkaji anglicke vyrazy do kazde vety, ikdyz to neni nutne ani vhodne...
Nasi narodni obroditele Kolar, Safarik, Celakovsky, Kramerius, Jirasek, Nemcova a dalsi se musi pri takovem znasilnovani sve milovane cestiny obracet v hrobe!!! [zmaten] [pláč]

316947

8.9.2014 11:21

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

risa 193.?.?.?

Reakce na 316947

hej, ty, běž si udělat selfie, jo?
[velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

316949

8.9.2014 12:49

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

matys 188.?.?.?

Reakce na 316947

Kangaroo 100% SOUHLASIM
mnozi Cesi se snazi byt v reci "IN" za kazdou cenu - strkaji anglicke vyrazy do kazde vety, i kdyz to neni nutne ani vhodne....
- jsem pysna na CESTINU!! [smích] [smích] jakou ma bohatou slovni zasobu a kolik (hodne!) ma dvojsmyslnych [vyplazený jazyk] vyrazu [smích]
Jenze vsichni mladi si mysli, ze kdyz delaji ze umi anglicky, ze vypadaji chytrejsi...Ziji ve state kde se hovori nemecky.
Ja osobne bych navrhovala ESPERANTO jako oficialni mezinarodni jazyk (nejedna se o ne^ci matersky jazyk) Bylo by to spravedlive, protoze ESPERANTO BY SE MUSEL UCIT KAZDY ! [vyplazený jazyk] [velký smích]

316952

8.9.2014 16:43

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 316952

Myslím, že čeština má jednu maligní (z latiny [smích]) vlastnost, a tou je strašná emocionalita, která je někdy až zbytečná.

Zkuste si třeba najít emocionálně neutrální slovo třeba pro „vonět“, „smrdět“, „cítit“, ve kterém neuvedete v konotaci žádné hodnocení daného čichového vjemu, ani dobré, ani špatné a ani tam nebude vnímán za žádných okolností.

Tak jsem to s drtivou většinou sloves v češtině.

Jakmile se potřebujete vyjádřit neutrálně, je čeština v rejži. Čeština za každou cenu cpe člověka k tomu, aby řečník či pisatel chtě nechtě vyjádřil ke všemu svůj postoj. Je to natolik patologické (slovo z řečtiny [smích]), že v češtině se nejde, nebo jen se značnými obtížemi, vyjádřit věcně a diskutovat věcně. Neustále mě někdo napadá za to, co jsem napsal o nějakém věcném tématu, protože to mylně považuje za můj zásadní osobní názor.

V tomto chvála za angličtinu a anglicismy. Všiml jsem si, jak o mnoho rychleji a s mnohem menším počtem nedorozumění se vyřeší věci, když je to psáno anglicky. I ten text je výrazně kratší, protože odpadá vysvětlující část, kde neguji, že jde o osobní postoj, a jak to osobně myslím.

Čeština je bohužel nuceně emocionální, nuceně hodnotící a nuceně vyjadřující nějaký postoj autora za každou cenu. Ženám emocionalita vždy a všude obvykle perfektně vyhovuje, ale občas je to na zvracení. Mám někdy pocit, že mě to vrací do pudově-emocionálního jednání.

A to mám češtinu opravdu velmi rád.

Miloslav Ponkrác

316970

9.9.2014 22:57

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 316970

>Čeština za každou cenu cpe člověka k tomu, aby řečník či pisatel chtě nechtě vyjádřil ke všemu svůj postoj.

Co je na tom proboha k zavržení? Postoj řečníka či pisatele musí být publiku znám! Není žádný neutrální postoj. Emoce takové i makové, mužský a ženský princip, či podpora nebo odpor, jsou nedílnou součástí každé inteligentní entity a jen pokud dočasně nevíme kam to či ono začlenit, odkládáme to do třetího rodu jako TO. Celý Vesmír je postižen dualitou a i ten neutron má jen vyrovnané náboje, ale někam patřit musí. [překvapení] [zmaten] [oči v sloup] [vyplazený jazyk]

Ta snaha o "neutralitu" vygradovala v Češtině až do zdegenerování slova díky, "díky" jeho použití i v naprosto negativním kontextu a to proto, že ten Západ nezná předponu záporu "ne" a kdejaký pitomec se to snaží naroubovat do Češtiny bez toho západního vyjádření záporu za slovem. Je to vidno i slyšno při kdejaké katastrofické události, jako například když mluvčí vyšetřování toho spadlého mostu odpověděl redaktorovi: "Díky špatnému postupu při opravě mostu se tento zřítil a zabil čtyři dělníky." No nezabil by ho člověk za to? [zmaten] [oči v sloup]

317070

10.9.2014 10:03

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 317070

„Není žádný neutrální postoj.“ – co je to za nesmysl?

„Postoj řečníka či pisatele musí být publiku znám!“ – při čtení či studiu matematiky či fyziky mě postoj autora ani trochu nezajímá. A je spíše rušivý. Tyhle soudružské zvyky lustrovat osobnost pisatele po bulvárním způsobu za každou cenu opravdu nejsou potřeba.

Korunu tomu nasazuje druhý odstavec, který je psán angločeštinou. Pomíjím „Češtiny“, „Češtině“ s velkými č, což je anglofonní zvyk proti pravidlům českého jazyka.

Jinak si, ksakru, v té záplavě vaší snahy vybrat. Použití slova „díky“ v negativním kontextu je tedy kvůli: buď 1) snaze o neutralitu, nebo 2) kvůli neschopnosti Západu mít předponu ne. Možná by vám slušelo více věcnost a více logiky, než vyjadřování vašeho postoje.

Miloslav Ponkrác

317102

10.9.2014 11:00

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 317102

>...při čtení či studiu matematiky či fyziky mě postoj autora ani trochu nezajímá.

Ale měl by. On totiž ten postoj autora vypovídá i o jeho důvěryhodnosti a lze se tak vyhnout zcela zbytečnému marnění času studiem jeho chybných závěrů.

>Pomíjím „Češtiny“, „Češtině“ s velkými č,...

Když už je někdo za něco kárán, měla by mu být ozřejmena správná verze, za což to "...s velkým č,...", přičemž to "č" je malé(!), ji lze za správnou sotva považovat.

>Jinak si, ksakru, v té záplavě vaší snahy vybrat.

Nějak si v té větě vážně nejde cokoliv vybrat a v tom ostatním, vážený neuznávači postojů, platí obojí. On totiž ten mluvčí, ve snaze "být nad věcí" a tedy jen jinými slovy "být neutrální", se vyslovil tak jak bylo uvedeno a věcnost i logika tak chybí tvé kritice, protože o meritu věci, byť by bylo postojem, ani nehlesne zřejmě proto, že jako její autor máš sám v tomto máslo na hlavě. [vyplazený jazyk]

P.S. Nebývá zvykem, aby se sám autor článku vyslovoval v diskuzi k němu. Je k němu vázán svým autorským postojem a nutně tak vnáší do diskuze prvek té autority, která diskuzi ochromuje.

317111

10.9.2014 11:44

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 317111

„Ale měl by. On totiž ten postoj autora vypovídá i o jeho důvěryhodnosti a lze se tak vyhnout zcela zbytečnému marnění času studiem jeho chybných závěrů.“

Pokud najdete stoprocentní metodu, nebo abych nebyl tak přísný, alespoň metody s pravdivostí závěru 90 %, kterým z postoje autora poznáte důvěryhodnost závěrů matematických či fyzikálních prací, tak se urychleně přihašte výboru pro Nobelovu cenu. Nikdo si ji nezaslouží více, než vy, pokud to zvládnete.

Geniální lidé často zastávají neuvěřitelně podivínské postoje naprosto nečitelné běžnému člověku.

Nehledě na to, že jiní lidé se zase ve svých postojích dokáží dovedně přetvařovat.

Znovu říkám, pokud dokážete to, co tvrdíte, a kvůli čemu je důležité znát postoje autora – pak se vám hluboce omlouvám, ale právě jste dokázal něco, co ještě nikdy žádný člověk před vámi nedokázal. Prosím, nenechte si to pro sebe, a napište si o tu Nobelovu cenu. Bylo by škoda, aby objev takového formátu a schopnosti takového formátu, které máte vy, jen tak zmizely ze světa.

xxxxx

Ohledně komentářů k vaší snaze o marnosti „být neutrální“ už nebudu dále diskutovat, postoje známe – navzájem spolu nesouhlasíme.

xxxxx

Myslím, že když se rozhlédnete po zvědavci, ba i po internetu, zjistíte, že je naopak zvykem reagovat na diskusi ke svému článku. Stačí vám na to běžná statistika. Otevřete si pár článků a dělejte si čárky, kdy se autor nevyjadřuje ke své diskusi. Je dost pravděpodobné, že až budete počítat čárky, nebude ani jedna. Prostá statistika vám dokáže, že se vlemi hluboce mýlíte.

To je věcí vaší víry, že svět je iluze, a neexistují jiné věci, než postoje autora. Pokud v článcích a diskusích nehledáte nic jiného, pak zásahy autora jsou pro vás rušivým činitelem, neb vám narušuje klidné vytváření kádrového, politického, ideologického a náboženského profilu autora. Většina lidí ovšem zastává názor, že existují věci věcné a debaty věcné – a tak se k nim vyjadřuje. Tak jako já.

Miloslav Ponkrác

317116

10.9.2014 17:27

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 317116

>Geniální lidé často zastávají neuvěřitelně podivínské postoje naprosto nečitelné běžnému člověku

Tak to jsem opominul. Proto asi to neporozumění mě obyčejného člověka, při kontaktu s někým kdo je géni(t)ální. [vyplazený jazyk]

Ale pokud by tomu bylo naopak, jistě tě neopomenu prostřednictvím Zvědavce pozvat na to moje dekorování Nobelovkou i když já sám tam nepojedu. Jednak se rozdávají naprosto nesmyslně, jako ta Obamovi, nebo ty za ekonomii a pak, nemám žaket, ani cylindr a lakýrky a ani bych v tom neuměl chodit jako to umí ti dekorýrovaní. [velký smích]

P.S. Jo a na ty citace je celkem jednoduchý fígl, kdy se citace dá do schránky, pak se na místě jejího požadovaného výskytu umístí kurzor a palcem pravé ruky se stiskne a podrží klávesa "Alt Gr" a k ní se krátce stiskne ukazováčkem téže ruky (tedy tím nad pravým palcem!!!) klávesa ">", neboli také "." (slovy tečka). No a pak již stačí obvyklé "Ctrl-v", A JE TO!... Jak prosté... i pro génie teoretiky. [chechtot]

317148

10.9.2014 21:34

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 317148

„Tak to jsem opominul. Proto asi to neporozumění mě obyčejného člověka, při kontaktu s někým kdo je géni(t)ální.“

Já bych to nerozmazával. Dejte si otestovat v nějakém nezávislém testu, zda podle postoje poznáte kvality odborné práce člověka. Třeba takový Sisyfos (jakkoli tu organizaci považuji za nesmysl, ale toto nedělají nejhůře) po těchto lidech pase a kohokoli rád otestuje, zda je planě mluví, a nebo ty schopnosti má. Myslím, že pro ně nebude problém, předložit mám postoje mnoha význačných matematiků, fyziků a jiných vědců a nechat si od vás ohodnotit jejich kvalitu práce. Výsledkem budete mít vědecky a statisticky zpracovánu vaší úspěšnost. A jako vedlejší efekt vás budou používat po tomto testu jako další příklad šarlatána. A nebo dostanete tu nobelovku.

xxx

Nobelova cena za ekonomii neexistuje, jak si snadno můžete zjistit. Nobelova cena za ekonomii se nedává, to pouze závistiví ekonomové, kteří koukají, na čí slávě se přiživit si založili svou pidicenu – a nazvali si jí „Nobelovou cenou za ekonomii“, ačkli Nobel s tím nemá nic společného, nikdy si takovou cenu nepřál, a výbor co rozdává a rozhoduje o Nobelových cenách žádnou takovou za ekonomii neuděluje.

Když si v Praze Klaus založí nadaci a bude udělovat třeba „Nobelovu cenu za sochařství“ přímo v Praze, pak to nemá s oficiální Nobelovou švédskou cenou pranic společného.

Tedy ještě jednou, Nobelova cena za ekonomii neexistuje a nikdy neexistovala.

Miloslav Ponkrác

317180

11.9.2014 18:35

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 317180

Tak jsem zadal googlovi "Miloslav Ponkrác" a... on je to programátor(!), ve kterém ani detailní popis k umístění citace nevyvolá žádnou reakci, on je to muzikant, který hraje na kytaru v obráceném gardu a on je to i astrolog, numerolog, kartář a prostě okultista a k všemu je graduovaný na univerzitě v Plzni. [překvapení]

Tak k této veličině je moje maličkost jen prachem který se v prach obrátí a nemohu než šeptnout - HOWGH!!! [zahanbení] [oči v sloup] [chechtot]

317258

11.9.2014 22:24

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

hs 82.?.?.?

Reakce na 316970

Jenže emoce patří k životu a k životu také patří komunikace mezi lidmi. My se právě proto, že naše výrazy jsou často velmi emotivní, dokážeme domluvit a rozumíme si. Američané se díky té nemožné angličtině nejsou schopni domluvit a také si vůbec nerozumí. Pak každý potřebuje tlumočníka (tedy psychologa), aby sdělil svým nejbližším své pocity, názory apod.

317273

8.9.2014 15:46

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 316947

> "Karcinogenni tumory mohou byt malignantni nebo benigni."

Všechna cizí slova (krom výrazu "malignantní", správně by mělo být maligní) ve Vašem citátu, pane Kangaroo, pocházejí nikoliv z angličtiny, nýbrž z latiny. Jedná se o běžně užívané medicinské termíny. Díky medicinské latině si vzájemně rozumějí lékaři z celého světa.

Pokud byste si přečetl poutavý román autora A. Haileyho Konečná diagnóza, rozuměl byste jim také. [smích]

316967

9.9.2014 10:38

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 14.?.?.?

Reakce na 316967

Pane Vojto,

to nastesti vim take...spousta slov v anglictine je prevzata z latiny. Nicmene to nic nemeni na tom, ze cestina dokaze vyjadrit totez aniz by musela sahnout po latine nebo anglictine...nebo snad to tak neni? Pritom nepopiram, ze je dost vyrazu technickych, ktere zdomacnely v mnoha jazycich, nejen v cestine.
Ziji s anglictinou jiz 28 let, nicmene vzdy me pri navsteve Ceska vytoci, kdyz slysim jak tam lide - hlavne mlada a stredni generace - mluvi. Kdyz jsem se v jednom pripade ohradil proti vyrazu "destinace" a tvrdil, ze pouzit napriklad "misto urceni" nebo "cil cesty" by v danem pripade bylo docela v poradku, jeden mladik, asi tak 30 roku stary, jizlive poznamenal: "Je nacase strejdo, abyste se zacal ucit svetovej jazyk!" [zmaten] [pláč]

317021

10.9.2014 12:09

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Nikdo 212.?.?.?

Reakce na 317021

Slovo destinace se používalo dlouho před tím, než se po plyšáku začal prostý lid učit ten degenerovaný jazyk negrů. A to hlavně proto, že je to odvozeno z uměle splácané latiny(destinatio) a ne ze zbarbařené angličtiny.

317120

11.9.2014 22:32

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

hs 82.?.?.?

Reakce na 316967

Proboha, tomu snad rozumí každý.

317275

9.9.2014 7:58

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

Osamělý poutník lssah (zavináč) atlas (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 316947

Právě v nesprávném nebo zkomoleném užívání cizích výrazů spatřuji výhodu. Našinec totiž okamžitě pozná, že řečník či pisatel je mimo mísu, že se jedná v podstatě o primitiva (jednoducháka? [smích] ) a dá si větší pozor na obsah takového sdělení.
A jen na okraj. Spolehlivě mě vytáčí třeba nesprávné užívání slov "katastrofální" a "katastrofický". Člověk hned vidí, že ten druhý do toho nevidí. U redaktorů, hlasatelů a politiků je to na pováženou. To má být elita národa? Fuj!

317008

11.9.2014 22:16

RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....

hs 82.?.?.?

Reakce na 316947

To se mi nezndá jako velký problém. Jsou to lékařské výrazy, které lékaři běžně používají a pokud článek je psaný lékařem, není to nic divného. Já jsem ale zažila šok, když jsem se na serveru: http://www.72hodin.cz/2014/
dočetla takovéto výzvy k mládeži:
"Máš nápad, jak zlepšit místo, kde žiješ? Dej dohromady pár kámošů, s nimiž nápad uskutečníš, nebrblej, mákni a buď cool!" a "Kecy nemaj cenu". To je opravdu šok. Rada dětí a mládeže na svém serveru uvádí takovéhle výzvy.

Čekám, že příští rok by tam mohlo být třeba: "Hele vole, nekecej a pojď na to." Nebo něco podobného.

Opravdu výchova jako řemen. Třeba se dočkáme i toho, že budou učitelé říkat svým žákům: "Hele vole", jen když se jim "přiblíží".

317272

8.9.2014 16:45

pouze "hisandherstorie"???

E123 193.?.?.?

a co na to říká příslušnictvo třetího pohlaví? [oči v sloup]

316971

8.9.2014 18:06

Mě jen hrozně zaráží

Dunn 77.?.?.?

Ta jejich rovnoprávnost, ale zkuste za ní nezaplatit v hospodě a bude čumět jako puk a myslím, že dlouho nezasunete.Je to pokrytectví a nic jiného.Feministky ublížily ženám strašně a jedině vůl se dnes ožení a dělá blbce, přitom ještě přijde o majetek.Bez chlapů nejsou nic!Pak dají i za držkovku.

316975

11.9.2014 22:37

RE: Mě jen hrozně zaráží

hs 82.?.?.?

Reakce na 316975

A nenapadlo vás, že všechny ženy nejsou feministky a že feministky mluví za sebe, nikoliv za ženy??????

Pokud totiž hážete všechny ženy do jednoho pytle a vaše chování ospravedlňujete chováním feministek, jste feministka v kalhotách.

317277

8.9.2014 18:24

Sem se zase zasmal .....

Satanist 75.?.?.?

hlavne ty "chemicce ktera vypousti plyny...." A ted si predstavte takovyho "sandniggera" (novy cesky slovo pro Araba tentokrat z Brna) kterej si slape na jazyk ze si to bude vykladat jako - Co krok to prd a co prd to krok ... [chechtot]

316977

9.9.2014 1:27

Řešení

didusin 78.?.?.?

Domnívám se, že přechýlování mužských jmen by v některých "rodinách" pomohlo dětem v identifikaci, komu ze dvou tatínku je přisouzena role "maminky".

316997

9.9.2014 9:57

"his torie"

j.a.p. 76.?.?.?

Pakliže existuje asymetrie mezi rodem podstatného jména a jeho počátečními písmeny které incidentálně tvoří zájmeno přivlastňovací, jako v případě slova historie, tak z lingvistického pohledu nejde o jazykovou výchylku břemenného kmenu, poněvadž ukazovací zájmeno "his" není členem domácí množiny slov. Nicméně současná proliferace anglorodé mluvy činí ze slova "his" předmět slovesně proximní a proto je třeba hledat sociálně podmíněnou justifikální rovnováhu ve slovech souladných, slovo onanie budiž příkladem. Podstatné jméno onanie je rodu ženského, jehož tři první písmena - ona - tvoří tomto případě osobní zájmeno souladné. Je třeba dodat že to byla spisovatelka Božena Němcová, která měla největší zásluhu na tom že slovo onanie vytěsnilo z jazyka českého do té doby hojně užívaný výraz "sebeprznění" spolu s kolokviálním výrazem "vejmrsk."
Jelena Azbukovna Pekař, Ph.D.

317017

Příspěvků: 38

08.09. 00:47 .lak  Já bych nechal svítíčko slunit
08.09. 01:49  Lučba a silozpyt jsou bezvadné výrazy
08.09. 04:34  trochu zcestné srovnání
08.09. 10:19  RE: trochu zcestné srovnání
08.09. 07:49 MoUdrostrak  Mrtvý jazyk
08.09. 11:26  RE: Mrtvý jazyk
08.09. 18:35 Nikdo  RE: Mrtvý jazyk
11.09. 22:05 hs  RE: Mrtvý jazyk
08.09. 08:05 Tralala911  E
09.09. 14:28 Vladimír Šmídl  RE: E
09.09. 16:04  RE: E
08.09. 08:33 fohat  POVINNÁ ČETBA
08.09. 09:15 Emil Robot  RE: POVINNÁ ČETBA
08.09. 12:59 fohat  RE: POVINNÁ ČETBA
08.09. 10:44 Kangaroo  Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
08.09. 11:21 risa  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
08.09. 12:49 matys  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
08.09. 16:43  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
09.09. 22:57  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
10.09. 10:03  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
10.09. 11:00  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
10.09. 11:44  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
10.09. 17:27  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
10.09. 21:34  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
11.09. 18:35  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
11.09. 22:24 hs  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
08.09. 15:46 VojtaIL  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
09.09. 10:38  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
10.09. 12:09 Nikdo  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
11.09. 22:32 hs  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
09.09. 07:58 Osamělý poutník  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
11.09. 22:16 hs  RE: Nejvetsi problem vidim v nasilnem po-anglictovani cestiny....
08.09. 16:45 E123  pouze "hisandherstorie"???
08.09. 18:06 Dunn  Mě jen hrozně zaráží
11.09. 22:37 hs  RE: Mě jen hrozně zaráží
08.09. 18:24 Satanist  Sem se zase zasmal .....
09.09. 01:27 didusin  Řešení
09.09. 09:57 j.a.p.  "his torie"

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

44

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 91 čtenářů částkou 13 252 korun, což je 44 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Němci chtějí odstranit Babiše přes Milion chvilek, protože překáží zrušení Benešových dekretů20.11.19 23:29 Česká republika 20

Babiš na Ukrajině odsoudil ruskou agresi a podpořil územní celistvost Ukrajiny19.11.19 22:52 Česká republika 3

Destiletý syn vdovy ISIS: "My vás zabijeme, vybijeme vás. My vás povraždíme."19.11.19 21:09 Sýrie 12

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 4

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 3

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 3

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
23,07 Kč
Euro
25,53 Kč
Libra
29,80 Kč
Kanadský dolar
17,37 Kč
Australský dolar
15,66 Kč
Švýcarský frank
23,22 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,28 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,63 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,20 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 808,09 Kč
1 unce stříbra
394,57 Kč
Bitcoin
175 558,50 Kč

Poslední aktualizace: 22.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 051