Diskuze k článku

Kniha, o které byste měli vědět

Příspěvků 98

10.6.2003 7:06

Kniha, o které byste měli vědět

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 80.?.?.?

>Za každý dolar, který americký stát vybere, dostane bílý daňový poplatník zpět 63 centy, černý dostane 6,83 dolaru.

Z toho plyne, že v USA žije kolem 8 procent černochů (pokud chcete výpočet, rád dodám ale při průměrném IQ bělocha byste si to měl umět spočítat sám), takže se dá říci, že o ně v podstatě ani nezakopnete. A to jsem ještě nepočítal, že stát taky něco utratí. [smích]

Ledaže by americký stát měl jiné zdroje než od daňových poplatníků - možná sponzorské dary, jako Zvědavec - a amíci to odkoukali.

14786

11.12.2005 13:46

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Nori Kazu norikazuokamoto (zavináč) seznam (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 14786

Ať je podíl černochů v populaci USA jakýkoliv (je to mimochodem asi 14% ne pouze 8%), faktem je, že jsou, pokud jde o veřejné fondy, čistými příjemci!!! Nazvete je parazity? To už nechám na vás.

30486

10.6.2003 8:11

Kniha, o které byste měli vědět

Viktor victor159 (zavináč) atlas (tečka) cz 213.?.?.?

Souhlasím s autorem, konečně to někdo napsal tak, jak to doopravdy je...

14788

10.6.2003 9:12

Kniha, o které byste měli vědět

KP 193.?.?.?

Škoda, že tam nebola aj Bukovská.

14789

10.6.2003 9:21

Kniha, o které byste měli vědět

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Doufam ,ze lidska blbost zauraduje natolik ,ze se z plavciku nestanou rasisti!!!!!

14790

10.6.2003 9:32

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Eberhart Malke-Niznik niznik (zavináč) ananas (tečka) sk 193.?.?.?

Reakce na 14790

Hlavne by sme sa mali vsetci zamysliet, ci sme ochotni sa zastat slabsich, ked su v nevyhode (v mensine), i ked pri tom prideme k urazu a este nas oznacia za rasistov. Problem je, ze sa pomaly vytraca cest...

14792

10.6.2003 9:39

Kniha, o které byste měli vědět

IK 147.?.?.?

Skvělý článek, určitě je nutno diskutovat o této problematice. Gratulace autorovi

14794

10.6.2003 9:47

Kniha, o které byste měli vědět

Eberhart Malke-Niznik niznik (zavináč) ananas (tečka) sk 193.?.?.?

Nasa civilizacia siahla neraz k zmene z r-strategie na K-strategiu a minimalne raz z K-strategie na r-strategiu.

r na K: Latini prichadzaju z Azie a podrobuju si Etruskov, vznika Rimsky narod, meni sa na K.
Avsak punske vojny ho privedu ku zmene strategie a vznika Rimska risa.
Po uzavreti Pax Romana sa strategia meni znovu na K. Ked Uralo-Altajske a Gotske kmene (s r-strategiou) znicia Rim, casom sami prijmu K strategiu.

Inde na svete, v inej dobe, Temucin, ked si podmani Cinu, prijima jej kulturu. (Zaujimave je, ze vysledok zo stretu rovnakych civilizacii r a r alebo K a K je jasny: presadi sa ucinnejsia r, Mongoli vs Arabi, alebo K. Avsak suboj r a K nema jasny vysledok. Niekedy sa presadi K - Goti vs Rim, Mongli vs Cina, niekedy r - Turci vs Byzanc, Mongoli vs Nizna Rus.

Rovnako Tenoch, ked dobyja Mexiko, meni strategiu svojho naroda.

Kym v ludskej spolocnosti K-strategia predstavuje defenzivnu civilizaciu, r-strategia ofenzivnu. Najmocnejsia Europska defenzivna civilizacia bola Byzantska risa, ktora zacala ako ofenzivna a snazila sa vydobytky udrzat. Nepodarilo sa.
Jedinou momentalne existujucou defenzivnou civilizaciou je Cina. Ako defenzivna civilizacia existuje nepretrzite od roku 226 pnl.

Dnes sa pomaly blizi cas rekolonializacie. Avsak stale sa ozyvaju kuvicie hlasy ludi, ktori ocividne nechapu o co ide.

A co sa tyka pozitivnej diskriminacie: Clovek, ktory pripusti, aby bol takto zvyhodneny, je clovek bez cti!

14795

10.6.2003 10:48

Kniha, o které byste měli vědět

vesničan 213.?.?.?

[překvapení] zajimavy nazor

14796

10.6.2003 10:54

Kniha, o které byste měli vědět

alatyr alatyr (zavináč) centrum (tečka) sk 213.?.?.?

K-strategie bod 6. mívají větší tělesné rozměry.
r-strategie bod 7. mívají menší tělesné rozměry.

z toho jednoznacne vyplyva, ze treba trestne stihat K-strategov, pretoze napadli r-strategov, ktori boli mensi a slabsi. Aby to vyvazili pouzivaju bod 1. mají více potomků a bod 2. vyšší míra agresivity a soutěživosti a pokusili sa vyrovnat skore v bode 6. kratší průměrná délka života, pretoze k-stratgovia podla bodu 5. mají delší průměrnou délku života.

14797

10.6.2003 20:19

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14797

Nie je tomu tak. Väčší ľudia musia mať pomalšie nervové reakice ako menší, ktorí sú tým pádom viac náchylní stať sa hyperaktívnymi a nervóznejšími. Ak príjmu ľudia definitívne K-stratégiu, premenia sa o milión rokov na tulene, ako to píše Kurt Vonegut v románe Galapágy. [smích]

14815

10.6.2003 11:03

IQ a genetika ???

Vaněk vladimir (tečka) vanek (zavináč) sweco (tečka) se 194.?.?.?

Ono na tom něco samozřejmě je. r-strategie, strategie plevelů, se opravdu docela dobře hodí na Cikány a jim podobné skupiny na okraji společnosti. Ale že by r-strategie automaticky znamenala nižší IQ, a že by obojí bylo zafixováno geneticky, to se mi jaksi nezdá.
V Evropě po mnoho staletí (prakticky až do 2. světové války) bylo přežití jedince v první řadě určováno náhodou. Přežití morových ran, světových válek nebo třeba TBC či zápalu plic nemělo s IQ co dělat. A ani poslední generace bělochů díky rozvoji mediciny a zvýšené péče o handikapované všeho druhu k nějakému genetickému nárustu IQ asi nepřispějí. V tzv. primitivních společenstvech tomu bylo (alespoň do příchodu civilizace bílého muže) spíš naopak. Vyšší IQ opravdu znamenalo větší šanci na přežití při lovu či v boji primitivními zbraněmi. Takže, jestli IQ opravdu je geneticky přenosné, tak bílá rasa na tom moc nevydělá. Viz např. Jarred Diamnod, ”Guns, germs and steel” (http://interkom.scifi.cz/2000/20000310.htm). Ty řeči o lenosti primitivních lidí a nadřazenosti bělochů, to si vymyslela doba osvícenecká (Hume, Hegel, Kant, jakož i Luther a mnozí další), i když tenkrát opravdu to nejmenovali rasismem.
Otázka měření inteligence je vůbec velice sporná. IQ testy měří většinou jen technickou zručnost anebo logické myšlení. Nevěřím, že existuje např. test, který by spravedlivě porovnal inteligenci někoho, kdo se od mládí baví luštěním křížovek anebo počítačovými hrami ale neví nic o přírodě, třeba s negramotným lovcem z deštného pralesa, který v tomto ”ráji pro lenochy” bez potíží přežije.
Je jasné, že rozdíly mezi národy existují. Před pár lety se např. ve Švédsku (a podle mě právem) jeden politik znemožnil, když prohlásil, že Albánci z Kosova mají nejspíš sklony k zlodějně zakódované v genech. Ono je fakt, že hodně Albánců krade. Ale na druhé straně, třeba velká většina dnešních Řeků je albanského původu (i když vám to zapřou), a ten ”zlodějský gen“ se jaksi za pár generací vytratil. A podobných případů by se našlo stovky, i mezi Cikány. Velká část těch „ryze národních rysů“ tedy podle mě závisí mnohem víc na výchově a vlivu prostředí, než na genetice.

14798

10.6.2003 14:16

RE: IQ a genetika ???

Quak 195.?.?.?

Reakce na 14798

Narazil jste, Vladimíre, na zásadní problém, s nímž si věda dost neví rady, a proto zevšeobecňuje výsledky statistik do konstrukcí, které zdaleka nemusí odpovídat realitě. DNA kóduje především biologické vlastnosti, které mají zjevně animální fylogenetický původ. Z hlediska mentálních funkcí může kódovat určité kvantitativní charakteristiky mozku. Nicméně to neznamená, že by jednoduše řečeno vždy znamenala větší hlava větší mozek, a tím pádem větší potenciál mozkových funkcí. Příkladem budiž Anatol France se svou podprůměrnou mozkovou kapacitou 1200 cm3. Jde tedy spíš o kvalitativní parametry ve smyslu schopnosti lépe a účinněji využít, co je dáno. Otázkou Vámi nadhozenou je, zda velká část "ryze národních rysů" závisí mnohem víc na výchově a vlivu prostředí. Další otázkou je, zda kromě dvou uvažovaných mechanismů, tj. genetického kódování a vlivu prostředí (do něhož můžeme zahrnout rovněž výchovu), neexistuje ještě nějaký další faktor, určující charakterové rysy jedince, které se výrazně prosazují bez ohledu na jmenované faktory. Mohu podle vlastní zkušenosti říci, že takový faktor existuje jako statisticky dobře zjistitelný jev - u geneticky identických dvojčat, které jsou tak vděčným a nedoceněným zdrojem výzkumu o vlivu faktorů, který poskytla sama příroda. Zkoumejte dvojčata a uvidíte, že většina dosavadních předpokladů, stavěných jako hotová věc či přinejmenším jako buď anebo, se bude jevit jako postavených na vodě. Možná pak dojdete k závěru, že předpoklad známý jako "tabula rasa", je mylný.

14805

11.6.2003 8:44

RE: IQ a genetika ???

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 14798



>Otázka meˇrˇení inteligence je vu?bec velice sporná. IQ testy >
>veˇtsˇinou jen technickou zrucˇnost anebo logické mysˇlení. >Neveˇrˇím,
>zˇe existuje naprˇ. test, ktery´ by spravedliveˇ porovnal inteligenci
>neˇkoho, kdo se od mládí baví lusˇteˇním krˇízˇovek anebo pocˇítacˇovy´mi
>hrami ale neví nic o prˇírodeˇ, trˇeba s negramotny´m lovcem z
>desˇtného pralesa, ktery´ v tomto ”ráji pro lenochy”
>bez potízˇí prˇezˇije.
--------------------------------------------------
To je velice dobre napsano. Testy inteligence jsou uz dlouhou dobu povazovany za velice sporne. Jestli je to jeden zakladu na kterem je ta kniha stavena, tak je tam mozna spatne uplne vsechno.........
Co se tyce moji osobni zkusenosti, tak zhruba polovinu mych spolupracovniku tvori poslednich 17 let indiani, plus jeden cernoch. Kdyz je porovnam s temi ostatnimi, zadny rozdil v inteligenci, pracovitosti a nicem jinem nevidim.
Stejnou zkusenost jsem udelal i za svych cest po svete. Jsou li mezi lidmi a narody nejake vetsi rozdily, pak jsou dane rozdilem v kulturach, zivotnim prostredi a podobnych vecech.
Nejake reci o snizene inteligenci urcitych ras nebo narodu jsou opravdu jen rasistickym nesmyslem....


14827

11.6.2003 18:03

RE: IQ a genetika ???

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14827

Pán Mikin, chcem vyjadriť nespokojnosť s tým, že urážate inteligenciu pána Jiřího Valtera tým, že hovoríte, že je rovnako chytrý, ako vašich 17 indiánov a jeden černoch. Nie je tomu tak. Ak si pozornejšie preštudujete jeho príspevky, isto zbadáte, že tam je nemalá diferencia. Prosím pamätajte na to a nezabudnite to do budúcna pravideľne uviesť. Naozaj na tom záleží.

Ďakujem

14847

12.6.2003 8:46

RE: IQ a genetika ???

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Reakce na 14847

Pane Murt, rozhodl jsem se Vam vyhovet.
At napise pan Valtr cokoliv (a myslim tim COKOLIV), nebudu jeho inteligenci srovnavat s inteligenci sveho cerneho spolupracovnika Tonyho, ani s inteligenci svych indianskych pracovniku Bruce, Jenny, Willyho, dalsiho Willyho, Silvie, Richarda, Petera, Jimmyho a dalsich. Nebylo by to fer, protoze ten rozdil je skutecne znacny......
Tak prisaham....... [smích]

14871

12.6.2003 14:57

RE: IQ a genetika ???

fanda 193.?.?.?

Reakce na 14827

staci ti ist do ameriky a potom pochopis preco sa vsetci boja rozpravat o rasizme. tato kniha ma rozputat diskusiu o rozdieloch medzi rasami. a tie, len si ich treba pripustit.

14878

10.6.2003 11:04

Kniha, o které byste měli vědět

Mishak mishak (zavináč) atlas (tečka) cz 212.?.?.?

Splácám trochu více věcí dohromady.
Je únavné sledovat, jak bojovníci proti rasismu ihned napadají a hrozí každému, kdo je prostě už vyčerpaný z věcí, které nikdo neřeší a nikdo nemá zájem měnit. Zkuste třeba někde napsat: "Už mě nebaví platit daně a dívat se, jak mé peníze cikáni prokouřují a propíjejí a když jim dojdou, tak mi ještě něco ukradnou." Začnou vám argumentovat stavem společnosti, odlišnou mentalitou a nutností začlenit je... Mě to přece nezajímá, když něco zjevně nefunguje, nemohu tvrdit opak. Tiše tu jenom tolerujeme skupinu příživníků.
Zvláštní, že když totéž řeknete v jakékoliv hospodě, všichni vám dají za pravdu, takže ten problém lidi cítí, ví o něm a ví také, že to nemá východisko.
Zajímalo by mě například, jaká by byla ušetřená částka v rozpočtu, kdyby tu cikáni třeba nebyli nebo pracovali. Všechny ty sociální dávky, motivační programy a příspěvky magistrátů na nové a nové byty a domy pro ně, protože cikáni bydlet musí, my ne a všichni ochránci práv by nám vyčetli, že jsme je vyhnali na pole. Měřme přece stejným metrem. Mám pocit, že ten rasismus je spíše obrácený. Oni jsou agresivní a jejich síla je v tom, že útočí hromadně a navzájem si pomáhají, což už u nás nikdo bílý neumí. Pak se ztratí v chaosu své komunity a nikdo jim nikdy nic nedokáže.

14799

10.6.2003 15:38

RE: Kniha, o které byste měli vědět

mM 195.?.?.?

Reakce na 14799

Mam stejny nazor na problematiku s cikany jako autor. Pochazim z Usti n. L., kde jsou mista, kam se normalni clovek boji zavitat i ve dne (ul. Na nivach, Predlice, Kr. Brezno-pristav ...)- nakonec neni ani o co stat. Drive tomu tak nebylo. Dnes jsou cikani stale agresivnejsi, sikanuji bile spoluobcany i na ulici vnitrniho mesta, z principu neplati nikdy v HMD, kde se nehorazne rtoztahuji a event. i kradou. Normalni clovek doplaci na tuto stale se rozrustajici skupinu parazitu na vsech urovnich a casto je proti ni i znevyhodnovan. Napr.: pri lonskych letnich povodnich byli cikani ze zaplavenych lokalit lepe ubytovani nez mnozi stejne postizeni bili.

14807

10.6.2003 12:23

Kniha, o které byste měli vědět

SOFAD 80.?.?.?

tento clanok ma naozaj silnu vypovedaciu schopnost...napriek tomu si myslim...ze smerovanie súčasnej "humannej a superdemokratickej" spoločnosti... podobne pokusy nazvat veci pravym menom...urcite nezastavi.

...ved preco aj...

...Clovek je tvor naprogramovany k sebazniceniu ....

...clovek je uz oblbnuty...stale pocuva...rasizmus...humanizmus...demokracia...sloboda...atd..atd...bla bla bla...

...potom pride den vyplaty...zaplati pozicku na byt...zaplati cestovanie a zvysok mesiaca pocuva o tom ako treba Ciganom postavit nahradne ubytovanie...

FOK ...

14800

10.6.2003 12:33

Tabu

Víťa vitakappa (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Tu knihu Petra Bakaláře mohu každému přemýšlivému člověku vřele doporučit. Mne osobně velmi zaujala, je dobře napsaná a hlavně předkládá údaje nezkresleně a pravdivě (tedy tak dalece, jak je u tak citlivých témat možné).

14801

10.6.2003 12:34

Pár poznámek z dubnového Vesmíru

Pavel Gora 195.?.?.?

Pár poznámek ke knize z dubnového Vesmíru
http://www.vesmir.cz/04_2003/215.htm

14802

10.6.2003 15:36

RE: Pár poznámek z dubnového Vesmíru

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 14802

Článek z Vesmíru vřele doporučuji k přečtení

14806

10.6.2003 18:05

On staci ten zaver

VPI squawbum (zavináč) hotmail (tečka) com 152.?.?.?

Reakce na 14802

Hlavním problémem Bakalářovy knihy není to, že píše o práci kontroverzních autorů, ale že jejich názory nekriticky přijímá. Rushton, Lynn, a MacDonald jsou tak vzdáleni současným myšlenkovým proudům v USA, že je seriózní badatelé ignorují nebo je citují pouze jako odstrašující příklady. To platí zejména o MacDonaldovi, jehož argumentace pamětníkům připomene nacistickou propagandu. Bakalář se mohl pokusit o kritické zhodnocení práce těchto tří autorů, tuto příležitost však nevyužil. Výsledkem je epigonské opakování zastaralých názorů, které neobstojí ve světle současných vědeckých poznatků.

A jinak taky http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/chronicle/archive/2003/06/09/MN52597.DTL

Coz oboji ovsem jen utvrzuje pane Stworuv kult v tom, ze CELY svet je spiknuty proti nim, takze oni prece musi mit pravdu zatimco zbytek sveta podleha medialni masazi. S takovouhle logikou se prece ani Peleska nemuze zmylit [velký smích]

14809

11.6.2003 2:51

RE: On staci ten zaver

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 14809

Peleška se mýlit může.
V čem se však nemýlí je ubohoučký útok pana! VPI /ani jméno nemá!/
Mediální masáž je natolik známý a denně provozovaný fenomén,
že je skoro zbytečné se o něm zmiňovat.
Příkladně případ "Český sen" je nad slunce poučný.
Co je v televizi je "pravda" a kdo má na televizi vliv,má "pravdu"
i ve volbách. Jenom ta tolik omílaná "demokracie" dostává trochu
na zadek.A o moji logiku se prosím tolik nestarejte.
Nevím,proč jste vůbec použil mé jméno.
Je to z Vaší strany taková nejapná a zakuklená pejorace.
Možná by neškodilo více argumentů,kde jsem se zmýlil,jinak
je celá diskuze lichá a postrádá smysl.

14820

11.6.2003 7:14

RE: On staci ten zaver

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14820

Drahý kolega, rovanko ako každý vie, že Cigáni kradnú, každí tu vie, že Peleška mlží. (Ale nemali by ste brať v zlom, stali ste sa archetypom, čo nie je málo.)

Okrem toho je samozrejme zbytočné diskutovať na tomto fóre o obsahu danej knihy. (Jej autor to tu asi vnímať nebude). A naviac diskutovať formou citátov z iných kníh...

14823

11.6.2003 18:25

RE: On staci ten zaver

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 14823

Čím mlžím?

14851

11.6.2003 21:17

RE: On staci ten zaver

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14851

Viď nižšie.

14854

10.6.2003 12:49

Kniha, o které byste měli vědět

ladA 139.?.?.?

ono je to s toleranci obecne jedne rasy k druhe pekne zapeklity, no podle myho nazoru v posledni dobe lidi hned za oslovenim /cikan, cernoch/ vidi neco jinyho, mozna strach.. a tak od toho davaji ruce pryc, a ustupuji, utikaji. jednou to bouchne, ale to uz nad sebou budem mit usitej takovej bic, kterej nam zada nenecha chladny...

14803

10.6.2003 13:12

Kniha, o které byste měli vědět

Alibaba 195.?.?.?

Alibaba nerozumět. Nemělo to být "Doufam ,ze lidska blbost nezauraduje natolik ,ze se z plavciku stanou rasisti!!!!!". Mi to připadá jako zápor na nesprávném místě.

14804

10.6.2003 20:37

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14804

Alibaba nepoznať pán Rober Nohejl. Alibaba ísť Austrália, Alibaba poznať.

14817

10.6.2003 17:26

... chovají se jako děti

Atom tklas (zavináč) seznam (tečka) cz 147.?.?.?

Cikáni se většinou chovají tak trochu jako malé děti, a to s kladnými i zápornými stránkami. Prostě nedosáhnou morální úrovně "bílé většiny". Platí na ně jednoduchá pravidla, protože složitá si nedokáží osvojit. Jednají impulsivně, nedokážou ovládnout svoje chování. Nemyslí na budoucnost, žijí teď. Nedělají si větší zásoby. Neudrží pohromadě větší částku peněz a naopak si klidně půjčují na vysoký úrok. Také naštěstí obvykle nedovedou vymýšlet složité intriky - neuvidíte cikána tuneláře. Z každé rány se dokážou rychle oklepat. Orientují se především na sebe, blaho ostatních jim nic neříká - nejsou zlí, prostě jim jsou ostatní lhostejní. Prostě se chovají jako děti. Jsou mezi nimi výjimky, na které to neplatí. Naopak i mezi "bílými" jsou jistá individua, která se chovají hůř než většina cikánů.
Jako je dítě závislé na svých rodičích, jsou cikáni závislí na většinové komunitě. To se dá krásně využít. Můžeme se chovat jako moudří rodiče. Dávat jim to, co si sami obstarat nedokážou - bydlení, jídlo. A na oplátku vyžadovat plnění povinností - udržování bytu v pořádku, umyté schody a pravidelnou docházku do školy/práce. Nedávat jim do ruky peníze na nájem - sociálka může platit přímo bytovému družstvu. Vyžadovat omluvu za každý prohřešek, případně udělit odpovídající trest. Co ukradneš, musíš zaplatit - nebo odpracovat. Co rozbiješ, oprav. Nelíbí se ti to ? Tumáš chleba a vodu, zbytek dostaneš až začneš spolupracovat. Nebo se o sebe můžeš starat sám.

14808

10.6.2003 18:55

Kniha, o které byste měli vědět

Sedlis-Diehard Sedlis-Diehard (zavináč) ziplip (tečka) com 195.?.?.?

1) Kniha Tabu v soc.vedach. Cetl jsem ji uz pred nekolika mesici a muzu ji vsem doporucit (k objednani na nakladatelstvi Votobia votobia@telecom.cz - do 300 Kc se v pohode vejdete i s postovnym).
Proti autorovi teto knihy se rozjela velka medialni kampan, ktera ovsem brzy zase utichla. Tato kampan se totiz skladala prevazne z osobnich utoku na pana Bakalare a to se brzy oposloucha. Racionalni argumenty proti knize nikde zadne, ostatne kde je taky vzit, kdyz udaje v knize jsou nevyvratitelne ? No nevim, jestli pan Bakalar vyda jeste nejakou knihu jinde nez u politicky nekorektni Votobie. Aby nedopadnul jako Zündel...
Pokud jde o ten clanek na www.vesmir.cz , je to takove lacine recneni, ktere muze platit jen na lidi, co knihu necetli. Bohuzel to ma nevyhodu - takovych lidi je naprosta vetsina. Ostatne, to je ucel techto recenzi, vysvetlit lidem, co je dobre, co spatne, co cist a co ne. Povsimneme si, ze se NIKDY nedozvime, co konkretne je v knize spatne. Jen citace veticek vytrzenych z kontextu, polopravdy a lzi (napriklad seznam pouzite literatury ma nekolik stran. Nestoji to na par autorech, jak se ucelove pise na Vesmiru). Proti tomu se da udelat jen jedno - precist si to a myslet vlastni hlavou.

14810

10.6.2003 19:12

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 14810

>1) Kniha Tabu v soc.vedach. Cetl jsem ji uz pred nekolika mesici
>a muzu ji vsem doporucit (k objednani na nakladatelstvi Votobia
>votobia@telecom.cz - do 300 Kc se v pohode vejdete i s
>postovnym).

Jsem v jednání s autorem knihy. Nabídl jsem mu prodej české komunitě přes Zvědavce. POkud to vyjde, budete si moci obědnat knihu přímo tady.

14812

10.6.2003 19:32

No vidite pane Stwora

VPI squawbum (zavináč) hotmail (tečka) com 152.?.?.?

Reakce na 14812

a problem s financemi muze byt vyresen.

Zvedavec nebude jen amatersky (v tom ideologickem smyslu, softwarove jste jen profesionalne mirne podprumerny) rasisticko-antisemitsky webzin. Za mirny baksis zprostredkovateli si budou zajemci moci objednat i nejnovejsi nevzdelane bludy - ja bych nabidku doplnil o knihovnicku Osudneho Maska, aby byl vycet nesmyslu uplny.

Pane Stwora vy se zanimate obchodkom jak halicsky zid (Robert N. by vam prozradil, ze jste Chazar [smích]), jak se to slucuje s vasim odporem k praci a zidobolsevistickemu korporatismu obecne???

A pokud rasismus neni neci cup of tea, neco lehke pornografie a iracionalniho anti-amerikanismu doplneneho zdravou davkou pokrytectvi jiste na tehle strance esotericky zajemce najde.

14813

11.6.2003 13:37

RE: No vidite pane Stwora

Pet detain99 (zavináč) aol (tečka) com 205.?.?.?

Reakce na 14813

Proc na tento web chodis?Kdo je stale zvedavy na napadani a hodnoceni profesionality p.Stwory.Vyjadrujte se k clankum,knize a ne k tomu proc to, ci ono nekdo vybral na tenhle sajt.Nevidet jak je slozita komunita cikanu muze jen "postizeny".Prisedni si k cikanum v restauraci,tramvaji...projdi jejich hlouckem na ulici to budes podelanej,proc? Protoze nikdy nevis co muzes cekat.To same plati zde,projed cernosskou ctvrt kdyz se stmiva...A to mam mezi nimi hodne pratel...Nejsem zvedav na tvoji odpoved,ani jinych.Vsichni vite dobre jak to je a stale si na neco hrajete,prestanete az vam vyrazi zuby a do ust nacpou prazdnou penezenku...

14833

11.6.2003 17:14

Tzv. pan Písecký to má v krvi

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 14833

Čtete-li Britské listy, možná jste si všimnul, že tam opakovaně a úplně off topic uveřejňuje tato osoba jakýsi očerňovací pamflet proti vydavateli Čulíkovi.

On pan Písecký neumí nic jiného, než bořit. A protože není schopen přijít s protiargumentem, omezuje se na osobní výpady. A jak už je u takových ubožáků zvykem, nedokáže se pod ty své slinty ani podepsat. Pochopitelně, že Písecký není jeho jméno.

14842

11.6.2003 17:42

Stworo, ty mas

VPI squawbum (zavináč) hotmail (tečka) com 152.?.?.?

Reakce na 14842

mas v Piseckych peknejch hokej, koukej nastudovat historii Cirkve a pantheon zakladatelu - a ze Apostolove postujou komentare Off topic??? Orel much nelapa...

14843

11.6.2003 18:07

RE: No vidite pane Stwora

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14833

Kdo je stale zvedavy na napadani a hodnoceni profesionality p.Stwory.
------------------------------------------------------------
Ja.

14848

11.6.2003 23:02

RE: No vidite pane Stwora

albert 12.?.?.?

Reakce na 14833

>Proc na tento web chodis?Kdo je stale zvedavy na napadani a
>hodnoceni profesionality p.Stwory.Vyjadrujte se k clankum,knize a
>ne k tomu proc to, ci ono nekdo vybral na tenhle sajt.Nevidet jak
>je slozita komunita cikanu muze jen "postizeny".Prisedni si k
>cikanum v restauraci,tramvaji...projdi jejich hlouckem na ulici
>to budes podelanej,proc? Protoze nikdy nevis co muzes cekat.To
>same plati zde,projed cernosskou ctvrt kdyz se stmiva...A to mam
>mezi nimi hodne pratel...Nejsem zvedav na tvoji odpoved,ani
>jinych.Vsichni vite dobre jak to je a stale si na neco
>hrajete,prestanete az vam vyrazi zuby a do ust nacpou prazdnou
>penezenku...

Napsal jste to vystizne: Ti co radi (liberalove) by meli jako prvni byt zarnym prikladem pro ty druhe. Pro ty druhe, co podeziraji a neveri. At jiz podle statistik, historie, nebo z vlastnich zkusenosti.

Bili liberalove by meli jako prvni demonstrovat tem podeziravym a nevericim, ze zadny rozdil mezi rasami neexistuje. V tech zemich kde jsou cerni (napr. USA), tak zit v cernossckych ctvrtich-ghetech, posilat sve deti do "minority" skol a radovat se, ze jejich dcera vychovavana v humanistickem duchu multi-kulti ma statneho cernosskeho "boyfrienda", ktery ji laskou dokazal ze proti bilym lidem nic nema nebot dceru privedl do jineho stavu, a ze syn dokonale pochytil afro kulturu, mluvi vybranymi ebonickymi vyrazy a stroji se jako cerny rapper.
V Cechach by cesti humanisticti liberalove meli zit v idealnim souladu v cikanskych ctvrtich, sve deti plne integrovat mezi ratolesti svych romskych pratel a denne dokazovat pozitivnim a pratelskym postojem, ze cikani jsou vlastne jedni z nich. Prece vsichni jsme stejni, jsme lidske rasy a mezi vsemi jsou jak dobri, tak zli. A byt jako jedna velka "happy family"!
Copak jeden muze tvrdit, ze je nebezpecne se koupat v mori naplnene zraloky? Vzdyt je prece mnozstvi dobrych a pritulnych zraloku, tak co se bat? Nebudeme prece "zralokophoby" a tvrdit, ze vsichni zraloci jsou nebezpecni a v takovem mori se nekoupat! No to by bylo prece ohavne, tahle proti vsem zralokum, jako skupine, diskriminovat!

Ve skutecnosti, jeden ktery neni naivni, vi jaky ksindl je liberal: Ty druhe bude strkat a cpat tam, kam by sam nevlezl ani kdyby mu platili zlatem!
Jednoudcha definice liberala:
LIBERAL JE TEN, KTRY S RADOSTI A NADSENIM VENUJE CHUDAKOVI KOSILI ZE ZAD NEKOHO JINEHO.



14861

12.6.2003 10:00

RE: No vidite pane Stwora

technik technici (zavináč) uips (tečka) sk 193.?.?.?

Reakce na 14861

Panko Albert, zase ste to nepochopil, Ja ako liberal hovorim, ze ciganov nie je mozne nechat ich osudu a este ich za to aj trestat. Ja hovorim, ze im treba pomoct, lebo su chori.
Proste sa 14 rocne deti rozmnozuju medzi sebou a pozivaju lacny alkohol, to im treba zatrhnut, aby neboli degenerovani.

Obdarovavanie pride na radu neskor.

14875

10.6.2003 18:58

Kniha, o které byste měli vědět

Sedlis-Diehard Sedlis-Diehard (zavináč) ziplip (tečka) com 195.?.?.?

2) Cikani. Rozhodne se nejedna o ojedinely pripad. V mediich se o tom ale clovek vetsinou nic nedozvi, pritom kazda facka cikanovi od bileho je prezentovana v hlavnich zpravodajskych relacich jako strasny rasisticky utok, duvod pro emigraci cikanu atd. Predevcirem dve ctrnactilete cikanky napadly na koupalisti jednu bilou trinactiletou holcicku. Ackoliv se to objevilo v TV, opet nebylo receno, ze to byly cikanky. Pouze to, ze napadene bylo nadavano do "bilych svini." Bylo by mozne, aby 40 bilych napadlo cikany (nebo jinou "etnickou mensinu"[mrknutí jedním okem] a v mediich to bylo prezentovano jako 40 lidi napadlo 2 jine lidi ? Asi dost tezko.
Je tedy zrejme, ze tu funguje nejake vyssi rizeni medii. Neni totiz mozne, aby se k otazce rasismu (valky apod.) stavela vsechna vyznamna media stejne jenom nahodou. A pokud nekdo ridi media v ramci celych statu a kontinentu, aby o urcitych vecech informovala jednotne (nebo pro jistotu neinformovala vubec), pak se musime ptat : Kdo a proc vytvari spolecnost, kde rikat pravdu je nenormalni ? Komu to vyhovuje ?
Ocekavam ohledne cikanskych utoku rozhorcene reakce zanicenych antirasistu z fora pod clankem "Kladivo na rasisty." Zejmena od tech, kteri jsou na Zvedavci znami svou "objektivitou, nestrannosti a smyslem pro spravedlnost" (Mikin a spol.)

14811

11.6.2003 7:30

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Libor litr (zavináč) eposta (tečka) cz 217.?.?.?

Reakce na 14811

S tím útokem na koupališti mne to také zarazilo; kdyby nebyla zmíněna ona věta o bílých sviních, nebylo by vůbec poznat, o co vlastně šlo. Ona situace je o to horší, kolik vlastně těm dívkám bylo let. Pro mne je dost hrozné, vidět takovou nenávist zakořeněnou už v malých dětech.

14824

10.6.2003 20:29

Kniha, o které byste měli vědět

Chose 212.?.?.?

Take bych si dovolil vrele doporucit knihu "Vzpoura deprivantu" od Frantiska Koukolika a Jany Drtikolove. V dnesni dobe je to velice aktualni cteni.

14816

10.6.2003 22:36

Kniha, o které byste měli vědět

Petr Bakalar bakalar (tečka) petr (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?

Ty, kteří nemaji pristup ke knize, odkazuji na nasi webovou stranku (tj. Institut pro vyzkum tabuizovanych temat:
www.ivtt.net

Petr Bakalar

14818

11.6.2003 10:25

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Pavel Gora 195.?.?.?

Reakce na 14818

No bohužel je ten název "institut" poněkud velikášský. Navštívil jsem, ale odešel jsem zklamán.
Je to lapač na křiklouny, nic se tam seriozně neřeší.

14828

14.6.2003 12:54

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Bolo Sinsaev 62.?.?.?

Reakce na 14828

Skoda, ze si zostal tu.

14967

11.6.2003 2:30

Kniha, o které byste měli vědět

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Kniha má příslovečný název - Tabu v sociálních vědách ,
a to myslím hovoří za vše!
Kdo a proč vytváří podobná tabu? Jde o jiný a skrytý druh
cenzury!
Na titulní straně je pod nadpisem dovětek:
Rozdíly mezi rasami/Judaismus jako evoluční skupinová strategie/
Eugenika
Dále na třetím listě knihy je výňatek z listiny základních
práv a svobod:
1.Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.
2.Každý má právo vyjádřit své názory slovem,písmem,tiskem,obrazem
nebo jiným způsobem,jakož i svobodně vyhledávat,přijímat
a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.
3.Cenzura je nepřípustná.
Docela mně vadí a myslím,že nejsem sám, kdo má právě výhrady
k tabuizování určitých témat a to vzláště u nás v Česku není
nějaký nahodilý jev.
Připomněl bych případ knihy Adolfa Hitlera "Můj boj".
Vydavatel byl soudně stíhán a až výrokem Nejvyššího soudu
byl osvobozen.
Když si mohu zcela bez problémů koupit tuto knihu v jiných svobodných zemích ,včetně USA, mohu si ji přečíst v angličtině
na internetu,ale v Česku je vydavatel "kriminalizován"!
Dokonce tímto způsobem se knize dostalo vysoké popularity!
Když by se o ní nepsalo,zájemců o knihu by bylo možná tak jedna
desetina a ani možná to ne. Lidé obecně málo čtou a když už ,tak
pouze věci na které jsou nějak upozorněni.
Myslím,že máme za sebou dlouhé období nadvlády jedné ideologie,
která se právě vyznačovala zakazováním všeho,co se jenom pouze
pranepatrně dotklo duchovní zrůdnosti vůdčích elementů
totalitní společnosti.
A ejhle,uplynulo pár let a zase už se zde vyskytuje "někdo"!!!,
kdo nám začíná kázat,co máme a nemáme číst a jaké knihy jsou
ty jedině pravé a správné
Prostě vadí mně ta TABU!
Kniha sama je diskutabilní.Rozdíly mezi rasami zcela jistě jsou,
ale je nanejvíce potřebné o takových věcech hovořit a diskutovat
právě na vědecké úrovni,což text bezezbytku splňuje,právě pro rozsáhlý důvodový a pramenný materiál.
Nejsem odborníkem na témata v knize uváděná,ale jsem zastáncem
široké a hlavně plné debaty bez nějakých krátkozrakých omezování
popisovaných společenských dějů, vzláště těch velice palčivých.
Možnost postupné nápravy společnosti je jistě v lidských silách
a v časovém horizontu jedné generace,ale pouze za předpokladu,
že se o podobných jevech ve společnosti povede široká veřejná debata
a autoři podobných vědeckých a jinak zasvěcených knih nebudou
pronásledováni ani skrytým a podlým "šikanováním" z řad "odpůrců"
ralativní "pravdy".Žádná pravda není úplně objektivní,ale právě
proto je velice potřebné a prospěšné zavádět "tabuizovaná" témata
do široké veřejnosti.Je to dar demokracii,pokuď ještě nějaká
zdravá forma "demokracie" vůbec na světě existuje.
Někdy vidím "demokracii" hodně zdeformovanou lidmi,kteří si mohou
koupit a zkorumpovat skoro všechno,včetně zdravé a prospěšné
diskuze o možnosti a nároku na "pravdu".
"Pravdu" má televize a ten ,kdo umí více křičet i když vykřikuje
lež!

14819

11.6.2003 18:17

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14819

Na 2947 znakoch ste povedali, že síce tomu nerozumiete, ale si o tom rád pokecáte. Potom sa nesmiete diviť, že sa dostávate do rečí.
(Nič v zlom [smích] )

Čo sa týka knižky, už som vyjadril názor, že je zbytočne vyvracať citáty z nej inými citátmi, ale rád by osm sa vyjadril ku kriminilazácii: bola krátka a stala sa dobrou reklamou.
Nie je totiž pravda, že rasizmus zhorel v 1945 spolu s Hitlerom. Je to v nás a radi sa pozeráma na inochov zvrchu. Preto si radi prečítame, že sme ten najkvalitnejší genetický materiál ever made a, že keď sa nám nedarí, tak za to môžu Židia (nech už je to ktokoľvek).

K Cigáňom: Sú to ľudia sociálne chorí, treba ich liečiť. Nie nechávať v chorobe, ale liečiť. Na Slovensku sme napríklad obmedzili rodinné prídavky, takže teraz sa podaktorí z nich začínajú obzerať po krásach vašej krajiny. Ste na ťahu.
Toto je však len jedným z krokov. Náš štát pomerne bohate financuje Rímo-katolícku cirkev. Tak nech sakra niečo robia a nech do cigánskych osád vyšlú misionárov, čo by vysvetľovali, že obcovať s vlastnou matkou, sestrou a dcérou je zlé a že ich Satan (prípadne niekto, kto ich má na starosti) za to potrestá.
Rovnako treba trestať rodičov za zanedbávanie výchovy (napríklad nútenými prácami a odňatím starostlivosti o deti).
Proste nástroje tu existujú, len sa nevyužívajú. Potom Cigánske etnikum hlúpne a degenruje, čím si je samo na škodu.

14849

11.6.2003 6:38

Čárky ...

Atom tklas (zavináč) seznam (tečka) cz 147.?.?.?

Můžete mi někdo vysvětlit, proč se na tomhle fóru rozmáhá móda psát mezeru před a nikoli za čárkou v souvětí ?

14822

11.6.2003 7:44

Kniha, o které byste měli vědět

Tomas Marny 130.?.?.?

Kniha muze byt zajimava tim, ze opet posuzuje IQ podle barvy kuze, nebo podle etnicke prislusnosti.[velký smích] "Pravda" je ovsem velice relativni, takze knihy tohoto zanru jsou dnes naprosto zbytecne. [zmaten]

Paklize budu pokracovat myslenkove jako zminena kniha, budu nasledovat totalni idiotismus. Nevim, jak kdokoliv muze prohlasit, zabte cikana pred tim, nez se dozije deseti let, protoze stejne neco ukradne. Vtipne, pro nekoho mozna, pravdive? To snad chape kazdy, ze ne. Americky cernoch ma urcite IQ,huh:0? Nebo beloch zijici v maringotce, tak zvana white trash, ma urcite IQ, huh:0?.

Jiste, ze autor teto knihy a jemu podobni, potkali chytre cernochy, blbe belochy, nadane cikany atd.
Jak muze existovat nekdo tak stupidni, ktery jeste v 21 stoleti pise tak zavratne bludy. Ano, existuji pouze tri zakladni rasy a v techto rasach se vyskytuji chytri, mene nadani a totalni trotlove.
Podle vzhledu je ovsem nepozname, pozname jejich kvalitu pouze podle cinu. Problemy Evropanu a Americanu jsou dnes jeste stale naladeny barevne. Brzy ovsem prijde doba, kdy cela Evropa a Amerika se spoji proti Asii, jmenovite Cine. Nase mlada generace bude bojovat s cinany.
Jak muze byt nekdo tak ubohy...............................:0 [zmaten] [pláč]

14826

11.6.2003 17:52

RE: Kniha, o které byste měli vědět

malva 213.?.?.?

Reakce na 14826

Můžete si tu psát o čem chcete, i o tak zvaných tabuizovaných tématech. Ale samozřejmě s tím názorem se nemusí souhlasit. Tvrzení, že bílí mají větší IQ je staré jako tato rasa sama, není to nic nového. Nakonec to bylo to, co nahrávalo nacismu a fašismu s nadřízenou rasou a nadčlověkem. Nikdy tyhle lidské pohledy nepřinesly pro svět žádné řešení ani žádné zlepšení. Když Hitler kromě židů považoval za menněcennou i bílou rasu, která nebyla árijská, a to se týkalo i Čechů, to už byste měli hned jiný názor. Pokud se to ale týká někoho jiného, tak se tady někteří vzájemně ujišťují, že se tato otázka KONEČNĚ nazývá pravým jménem. Kdo má určovat co je pravé a co ne? Na to musí člověk mít nejen intelekt, ale i empatii, aby na takovéhle pokoutné řečičky neskočil. Ano jsou různé rasy, ale vznikly na této naší planetě a mají právo na důstojný život, nejenom někdo z nich. Nezastávám se řešení preferování kterékoli rasy, ale tedy ani té bílé rasy. Totiž do jaké civilizace a se jeden narodí a jakou rasu podědí, není vůbec jeho zásluha, je to čirá náhoda. Ale za životní postoje si už nese odpovědnost sám. Uvědomte si, kdybyste patřily k těm barevnějším, jak vy byste viděli svět, kdyby celé generace vašich příslušníků byly ve společnosti odmítány. Navíc jsem přesvědčena, že Češi jsou velmi netolerantní, ted si místo výrazu rasismus, jehož praktikování je zakázáno, používá slovo xenofobie. Jenže když se podíváte do slovníku, není to vůbec nic lichotivějšího fobie k cizímu, jenže fobie je psychická porucha, spojená s chorobnou bázní, nechutí, ODPOREM.
Takže pro lidi, trpící touto poruchou, to je opravdu vděčné téma, aby si zas radostně potvrdili, že jsou sami něco extra.
Ano, v přírodě je hodně druhů zvířat, ale člověk hodně druhů přivedl k vyhubení, právě proto, že se bral za jedinečného vládce. Protože má ale nejvíce vyvinutý rozum, měl by si uvědomit, že má žít a nechat druhé také žít. Také by si měl uvědomit staré známé pravidlo, které platí za všech okolnosti: Násilí plodi násilí, a nemyslete si, že to duševní zraňování bolí méně než to fyzické, naopak, fyzické se zahojí, ale psychické nikoliv. Česko je kritizováno za špatné zacházení s romy , kteří se u nás necítí v bezpečí. Na policii dochází i někdy k jejich surovému zabití a skinheadi jsou ochotni vraždit i jejich děti. Je zajímavé, že zrovna za té demokracie a svobody se ten problém vystupňoval do takových obludných rozměrů. Ono totiž v tomhle případě nezáleží na ni, ale natom, jestli lide jsou nebo nejsou sobci a jestli mají anebo nemají aspoň trochu empatie. Zvíře funguje na instinktu, a tak slabšímu druhu pomáhá. Bohužel část bílé arogantní rasy tento instinkt v přetechnizované civilizaci povětšinou ztratila.

14845

11.6.2003 21:31

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14845

... kdyby celé generace vašich příslušníků byly ve společnosti odmítány...
--------------------------------------------------------------------
Vidíte, ste to vy, kto vo svojej nafúkanosti hovorí, že len naša civilizácia je "spoločnosť". Ja, Murt, hovorím, že ich vlastná spoločnosť, je tiež spoločnosť. A oni, ktorých vtipne nazývate farebnejšími, si to myslia tiež a akonáhle poľavíme zo svojej snahy, aby práve naša spoločnost bola najlepšia, preberú iniciatívu. Ano?

Češi jsou velmi netolerantní, ted si místo výrazu rasismus, jehož praktikování je zakázáno, používá slovo xenofobie.
-------------------------------------------------------------------
Češi si hlavne začínajú pliesť dojmy a pojmy, pretože rasizmus je pohŕdanie inými rasami a xenofóbia je neprirodzený strach z cudzincov (čiže iných národov, bez ohľadu na rasu).

Protože má ale nejvíce vyvinutý rozum, měl by si uvědomit, že má žít a nechat druhé také žít.
------------------------------------------------------------------
Na kravskú stratégiu (coward) žiť a nechať žiť stačí kravský mozog.

...skinheadi jsou ochotni vraždit i jejich děti...
--------------------------------------------------
O tom dosť pochybujem, skineadi sami sú deti.

Bohužel část bílé arogantní rasy tento instinkt v přetechnizované civilizaci povětšinou ztratila.
------------------------------------------------------------------
[překvapení]

14856

11.6.2003 23:51

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Aja-vterka 66.?.?.?

Reakce na 14856

>... kdyby celé generace vašich příslušníků byly ve společnosti
>odmítány...

>----------------------------------------------------------------
>----

>Vidíte, ste to vy, kto vo svojej nafúkanosti hovorí, že len naša
>civilizácia je "spoločnosť". Ja, Murt, hovorím, že ich vlastná
>spoločnosť, je tiež spoločnosť. A oni, ktorých vtipne nazývate
>farebnejšími, si to myslia tiež a akonáhle poľavíme zo svojej
>snahy, aby práve naša spoločnost bola najlepšia, preberú
>iniciatívu. Ano?

>
>Češi jsou velmi netolerantní, ted si místo výrazu rasismus, jehož
>praktikování je zakázáno, používá slovo xenofobie.

>----------------------------------------------------------------
>---

>Češi si hlavne začínajú pliesť dojmy a pojmy, pretože rasizmus je
>pohŕdanie inými rasami a xenofóbia je neprirodzený strach z
>cudzincov (čiže iných národov, bez ohľadu na rasu).

>
>Protože má ale nejvíce vyvinutý rozum, měl by si uvědomit, že má
>žít a nechat druhé také žít.

>----------------------------------------------------------------
>--

>Na kravskú stratégiu (coward) žiť a nechať žiť stačí kravský
>mozog.

>
>...skinheadi jsou ochotni vraždit i jejich děti...
>--------------------------------------------------
>O tom dosť pochybujem, skineadi sami sú deti.
>
>Bohužel část bílé arogantní rasy tento instinkt v přetechnizované
>civilizaci povětšinou ztratila.

>----------------------------------------------------------------
>--

>[překvapení]

...moje babicka by o vas,pane Murte,prohlasila,ze z vas pragmatizmus caka na vsechny strany.Ale jak vime,pragmatizmus neexistuje,existuji pouze pragmatici.....a tak vas na jednoho timto pasuji.
Podezrivam vas,ze se tu naramne bavite.[velký smích]
A neopovazujte se tu rozpoutavat cesko-slovenske pechtle-mechtle.To by nam tak chybelo.

14863

12.6.2003 13:58

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14863

Podezrivam vas,ze se tu naramne bavite.
---
Niekedy naramne, niekedy nenaramne...
Verím, že žiadne pechtle-mechtle nebudú.

14877

12.6.2003 15:10

RE: Kniha, o které byste měli vědět

malva 213.?.?.?

Reakce na 14863

Pro Aju:
Podezrivam vas,ze se tu naramne bavite.

Tim si muzete byt jista, pan Mort se k tomu i priznal, rekl o tom neco v tom smyslu, ze diskuze je pro neho vetsim vzrusenim, ci napetim, nez akcni film. Kdyz se diva na akcni film, tak vi co bude a jaky bude konec, ale v diskuzi muze byt casto neocekavane prekvapen. Tak aspon vite, na cem si tady na tom diskuznim foru zaklada, jenom na sve vlastni zabave. Navic je presvedcen, ze je strasne chytry…a proto neustale provokuje druhe, o kterych si on, nadclovek, mysli, ze nedosahuji jeho IQ. …Uznava hlavne jen sebe, pak svou nadrazenou rasu a pak jeho vyspelou civilizaci, do ktere jen cirou nahodou patri, tak si mysli, ze tim je uz atomaticky genialni inteligent. Ostatni narodni problemy jsou mu uplne ukradeny, pokud se z nich ovsem neda neco vytriskat po zlem, k jeho parazitnimu dobru.

14879

12.6.2003 16:00

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14879

Pán Malva, a čo vzrušuje vás?

Navic je presvedcen, ze je strasne chytry…a proto neustale provokuje druhe, o kterych si on, nadclovek, mysli, ze nedosahuji jeho IQ.
------------------------------------------------------------------
Viete, pán Malva, je očividné, že nedosahujete moje IQ, avšak ja si na tom nijako nezakladám. Na druhej strane je mi ľúto, že vás to provokuje. Proste žite, ako viete. Ja na rozdieľ od rasistov si nemyslím, že na svete musia byť len samí kvalitní ľudia.

Viete, kedysi žil v Afrike jeden kmeň, ktorý mal vo zvyku predávať škaredé ženy svojho kmeňa do otroctva iným kmeňom. Samozrejme, že tento kmeň vymrel, pretože časom predal všetky ženy.
Tak isto, kebyže som tu sám, najchytrejší, už by to nebolo ono. Preto vás tu potrebujem, pán Malva, aby pri vás moje kvality vynikli.

Takže si vás hneď aj dovolím poopraviť na pár veciach:
-------------------------------------------------------------------
Uznava hlavne jen sebe, pak svou nadrazenou rasu a pak jeho vyspelou civilizaci, do ktere jen cirou nahodou patri, tak si mysli, ze tim je uz atomaticky genialni inteligent.
-------------------------------------------------------------------
Ja uznávam svoju vyspelú civilizáciu, do ktorej vy len číriou náhodou patríte. A nie, nemyslím si, že som automatickým geniálnym inteligentom. Ja som automatickým geniálnym inteligentom bez ohľadu na civilizáciu, ku ktorej náležím. Čiže je to len zhoda náhod.

Ostatni narodni problemy jsou mu uplne ukradeny, pokud se z nich ovsem neda neco vytriskat po zlem, k jeho parazitnimu dobru.
------------------------------------------------------------------
Nie je pravda, že sú mi národné problémy ukradnuté, avšak ako zástanca občianskej posločnosti preferujem riešenie problémov ľudí pred riešením problémov národov. (Aj keď samozrejme si neuzurpujem moc rozhodovať o tomto riešení.)

Za váš záujem o moju skromnú osobu ďakuje
Trotl Murt, automatický geniálny inteligent

14882

13.6.2003 10:24

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Be mail3 (zavináč) phantomemail (tečka) com 212.?.?.?

Reakce na 14879

Já myslím , že pan Murt JE strašně chytrý !
Národ problémy nemá - problémy maj lidi .

Pan Bakalář by mohl taky pro zajímavost srovnat lidi ne podle ras , ale pohlaví - věřte mi, já znám chytrých žen dost málo !I ten šicí stroj pro ně musel vymyslet chlap ! Možná nebýt nás chytrých chlapů, žili bychom v jeskyních . Z bílé rasy jsou nejchytřejší Švýcaři - proto tak dlouho otáleli s volebním právem žen !

14916

13.6.2003 17:27

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14916

Malva hlavne nie je žena, ale muž. (Všímam, že aj pán moderátor Stwora na neho reaguje ako na muža. Tu: http://www.zvedavec.org/nazory.php?clanek=609)

14937

12.6.2003 19:53

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Sedlis-Diehard Sedlis-Diehard (zavináč) ziplip (tečka) com 195.?.?.?

Reakce na 14845

Malva : Když Hitler kromě židů považoval za menněcennou i bílou rasu, která nebyla árijská...
Bila rasa je arijska cela. Slovo arijsky se pouzivalo uz pred tisici lety jako oznaceni indoevropskeho cloveka. To, co je nam prezentovano jako arijska rasa dnes, je nordicky typ.

Ano jsou různé rasy, ale vznikly na této naší planetě a mají právo na důstojný život, nejenom někdo z nich.
To samozrejme mate naprostou pravdu, ale na druhou stranu zadna rasa nema pravo parazitovat na jine, coz se dnes deje.

Česko je kritizováno za špatné zacházení s romy , kteří se u nás necítí v bezpečí.
Ne, to Cesi se diky cikanum neciti v teto zemi v bezpeci.

Na policii dochází i někdy k jejich surovému zabití a skinheadi jsou ochotni vraždit i jejich děti.
Typicke demagogicke recicky. Muzete uvest nejake takove konkretni pripady ?

14885

13.6.2003 13:01

RE: Kniha, o které byste měli vědět

malva 213.?.?.?

Reakce na 14885

Typicke demagogicke recicky. Muzete uvest nejake takove konkretni pripady ?

Nejsem povinna uvadet konkretni pripady, protoze jsem u toho nebyla, ale docetla jsem se to normalne v c e s k e m tisku, vsechno, co jsem uvadela jsem slysela v c e s k y c h mediich a o tomto poslednim pripade si precetla o zabiti 24 leteho cikana na policejni stanici, jednou tam byl umlaceny asi 50 lety cikan, spadl hlavou na ustredni topeni. Ten posledni priklad byl v Britskych listech. Mam dojem, ze tam i nejaka svetova organizace protestovala proti zachazeni s romy v Cesku, ale tim s jista nejsem. Take nemohu rici, ze bych se jich nebala, ale to normalni situace neni. Vim, ze zpusobuji nejvice kriminialnich cinu, ale Cechu pachajicich zlociny a podilejici se na nejhorsim zpusobu vydirani, ohrozujici sve spoluobcany, take neni vubec malo. Ta otazka se musi citlive resit a ne rozpoutavat jeste vetsi nenavist.Ti lide mezi nami ziji a budou zit, je v nas prospech to resit a nehledat jednoducha vysvetleni, ktera situaci jeste zhorsi.
Clanek nemam bohuzel zapsany a nebudu vam to hledat, abych vam neco dokazovala. Pokud mate zajem, vyhledejte si to tam sam, je to uplne z posledni doby: www.blisty.cz

14920

16.6.2003 1:44

RE: Kniha, o které byste měli vědět

malva 213.?.?.?

Reakce na 14920

Vynatek z clanku:


Nejkontroverznejsi jsou pripady policejniho nasili. Prijimame pripady, v nichz se obcan neboji vystoupit proti tomu, ze na nem bylo pachano nasili zejmena na policejnich sluzebnach. Samozrejme, ze to jsou velmi tezko dokazatelne pripady. Vsude ve svete jsou timto jednanim postihovany mensiny - at uz to jsou lide jine barvy pleti, Romove, socialne slabsi skupiny, bezdomovci nebo osoby vyjadrujici mensinove nazory, ucastnici demonstraci. Dosud se na nas nejvice obraceli prave ucastnici demonstraci a Romove. V nich je tezke vubec vzbudit duveru v pravo. Takove pripady resime po cele republice. V Brne jde treba o pripad Roma, ktery zahynul po padu z okna policejni stanice v Kralove Poli. Bez nas by tento pripad vubec nebyl dale vysetrovan. Jsem zmocnencem i v pripadu, kdy pet policistu v Karlovych Varech bezduvodne zbilo Roma, zavezli ho do lesa a mocili na nej. S temito policisty bude nyni soud. Ocekavame, ze by mozna poprve po roce 1989 mohli byt za takto zavazny pripad odsouzeni policiste."

15053

13.6.2003 12:38

RE: Kniha, o které byste měli vědět

malva 213.?.?.?

Reakce na 14826

Velmi vam vsem doporucuji si precist clanek na BL:
12. 6. 2003Pseudohumanismus je stejně škodlivý jako rasismusEduard Vacek“Nemůže být pochyb o tom, že v naší společnosti již došlo k dělení společnosti na: Naši a Vaši, My a Oni, Cizinci a Domácí, Cikáni a Bílí, Němci a Češi atd. Osobní kvality člověka jsou posuzovány také podle kritérií, jak se k dané problematice postaví…..”

Neni tam ten otevreny rasismus zalozeny na IQ, ktery je opravdu neprijatelny. Vliv na rozdilnosti mezi lidmi ma kultura, nabozenstvi, historie, socialni a zivotni podminky, system, nikoli IQ, aby spolecne lide nemohli zit. Spousta lidi (barevnych nebo barevnejsich) po emigraci uplne splynula s novou majoritou, naprosto bez socialnich problemu. Psat o IQ v souvislosti s rozdilnostmi ras je nejnebezpecnejsi zpusob namireny proti dustojnosti cloveka, je zvraceny a nelidsky.

14918

11.6.2003 11:54

Kniha, o které byste měli vědět

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

To rozdělení na K- a r-stratégy mi není dost dobře jasné. Píšete, že "K-strategie se uplatňuje v relativně stabilním, předvídatelném prostředí s dostatkem prostředků pro život." a "r-strategie strategie se uplatňuje v nejistém, rychle se měnícím prostředí s nedostatečnými prostředky pro život."

Dále ale píšete "Čím chladnější prostředí, tím více bylo nutno bojovat o přežití. To s sebou přineslo potřebu spolupráce, altruismus, rozvoj jazyka a postupně také zvýšení průměrného IQ v populaci. Šlo o přirozený selektivní vývoj, přežili jen ti, kteří pro to měli schopnosti. Chladnější prostředí dalo vzniknout K-strategii." a "V subtropickém a tropickém pásmu, kde byla příroda dostatečně štědrá a nebylo nutno bojovat o přežití, se spíše dařilo r-stratégům.", což je evidentně rozpor (ve kterém prostředí se tedy uplatňuje r-strategie - v tom, které má nedostatečné prostředky pro život, nebo v tom, kde není nutno bojovat o přežití?)

Rovněž bych polemizoval o tom, že v subtropickém a tropickém pásmu není nutné bojovat o přežití - rozhodně jsou tam životní podmínky těžší než v mírném pásmu. Je možné, že r-strategie vznikla právě v pásmu obtížném pro život, ovšem to by zákonitě musela vzniknout nejen v pásmu příliš teplém, ale i příliš chladném (Skandinávie, Grónsko). Asi těžko lze označit Eskymáky nebo Vikingy za r-stratégy (nebo ano?).

Jinak ale s článkem souhlasím.

14832

11.6.2003 14:51

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14832

Vikingovia okolo roku 1000 boli typickými r-stratégmi. Eskymáci nikdy.

14836

11.6.2003 15:49

RE: Kniha ... K a R strategie

Jan ŠŠimůnek jsim (zavináč) med (tečka) muni (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 14832

Je to trochu složitější, i v těch tropech jsou různé komunity. Vezměte-li Křováky, jsou to typičtí k-stratégové. Mají jedno dítě vždy za několik let a hodně do něj investují. Investují do něj znalosti, které mu umožní přežít i ve velmi nehostinném prostředí pouště. Predikabilita je dána tím, že v tomto prostředí si obeznalý člověk vždy něco k jídlu a pití najde.
Zato usedlí černoši jsou typičtí r-stratégové: hodně dětí, minimální investice do nich a minimální potřebné znalosti pro přežití. Ta nepredikabilita se projevuje tím, že když přišla neúroda, pomřeli na hladomor a nebyli schopni s tím nic nadělat. Do značné míry se na té nepredikabilitě podmínek v tropech a subtropech podílela i nemožnost úschovy potrevin na delší dobu.

14839

11.6.2003 16:25

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Pavel Gora 195.?.?.?

Reakce na 14832

Právě že se splantalo víc věcí dohromady nevhodným způsobem. Skoro by někdo chěl bydlet v ledničce, aby měl chytré děti [smích]

Mezopotámie evidentně patřila v pozdní době kamenné mezi oblasti se snadným životem a teplým podnebím, ale právě kvůli přemnožení lidí zesílil selekční tlak, jehož důsledkem byl mimo jiné neolit.
Ukvapené a příliš zjednodušené závěry spolehlivě odhalují nekvalitní práce. Škoda jen, že témata o rozdílu ras a vlivu prostředí na chování lidí v dlouhodobém měřítku opravdu jsou tak trochu tabu.
Zaměňuje se biologická stejnost a sociální rovnoprávnost.

14840

11.6.2003 23:19

Neco navic

Sedlis-Diehard Sedlis-Diehard (zavináč) ziplip (tečka) com 195.?.?.?

K tem argumentum typu"se mnou pracuje 10 cernochu" apod. - jestli to neni nahodou nasledovne - citovano : G.L.Rockwell, 1967 :

"...Kdyby mi byl někdo ochoten dát peníze na pokus, s radostí bych ho provedl. Vykoupil bych polovinu domů v liberálním a černochy milujícím městě v Ohiu nebo Severní Dakotě, nastěhoval tam černochy a během několika měsíců by bylo město plné fanatiků a nenávistných lidí, stejně jako v Mississippi.
A důvodem nebudou "předsudky" bílých lidí, ale to, že ČERNÍ JSOU PROSTĚ BIOLOGICKY JINÍ.

Když jsem intelektuálům na univerzitách na toto poukázal, začali na mě vytahovat dlouhý seznam černochů, kteří to někam dotáhli: Senátor Edward Brooke, Adam Clayton Powell, William White, W.E.B. DuBois, Ralph Bunch atd.
Tohle je trikový argument, který na vás platí, dokud se nepodíváte pod pokličku.
Ukazují nám směs, aby prokázali dobré vlastnosti jedné přísady.
Dynamit je vyroben z pilin a nitroglycerinu. Takže byste klidně mohli říct, že dynamit je ze dřeva.
Ale copak je někdo tak šílený, aby tudíž tvrdil, že DŘEVO JE VÝBUŠNÉ?
Když se smíchají dvě věci, nelze tvrdit, že výsledek je důkazem o vlastnostech jedné z přísad.
Obvyklým příkladem černocha, který to někam dotáhl, je v současné Americe Adam Calyton Powell, který prošel vysokou školou jako bílý a jehož rodiče jsou skoro bílí. W.E.B DuBois je bílý muž s lehce negroidními rysy, čerstvě zvolený senátor Brooke je bílý muž s trochou černé krve, a takových je spousta. Jediné místo, kde najdete skutečné černé černochy na veřejnosti, jsou oblasti atletiky, hra na tamtamy a zpěvy džungle.
KDYKOLI SE SETKÁTE NA VYŠŠÍM MÍSTĚ S ČERNOCHEM, NAKONEC VŽDYCKY ZJISTÍTE, ŽE JE TO BĚLOCH S ČERNOŠSKOU KRVÍ, KTERÉHO NAŠLI INTELEKTUÁLOVÉ.
Je to totéž, jako když hodíte nějaké piliny do nitroglycerínu, necháte to vybuchnout a pak řeknete, že je to důkaz výbušnosti dřeva.
Dynamit není dřevo a bílý muž s částí černé krve není černoch (v biologickém slova smyslu).
CHCETE-LI ZNÁT VŠECHNY VLASTNOSTI DŘEVA, PROZKOUMÁTE DŘEVO, TAK JAK HO POKÁCÍTE V LESE.
CHCETE-LI ZNÁT VŠECHNY VLASTNOSTI ČERNOCHA, PROZKOUMÁTE ČERNOCHA TAK, JAK HO CHYTÍTE V KONGU.
Když to uděláme, nenajdeme inteligenci podobnou té, kterou vládne senátor Brooke, ale spíš vlastnosti africké gorily.
To není nenávist, to je skutečnost..."

14862

12.6.2003 9:16

RE: Neco navic

Thomas Marny 130.?.?.?

Reakce na 14862

Ano prosim a pokud opravdu chceme vedet, kolik cernochu budeme potrebovat na pokryti srechy obycejneho domu, optame se nasich pratelu Bile Sily (White Power)Ty nam to s radosti spocitaji,.. vysledek?
Budete potrebovat asi deset cernochu ale musite je nakrajet opravdu na jemno.
Dle toho co pisete, je naprosto jasne, ze jste na universitach uklizel. Intelektual z Vas nikdy nebude.

14874

12.6.2003 19:56

RE: Neco navic

Sedlis-Diehard Sedlis-Diehard (zavináč) ziplip (tečka) com 195.?.?.?

Reakce na 14874

Thomas Marny : Dle toho co pisete, je naprosto jasne, ze jste na universitach uklizel. Intelektual z Vas nikdy nebude.

Ja jsem ale jasne napsal, ze to je citace. Pokud vam vas intelekt neumoznuje pochopit rozdil mezi citatem a vlastnim prispevkem, tak opravdu - To mas Marny...
Jinak vazne nevim, jestli autor na Brown University uklizel, ale vim jiste, ze tam vystudoval filozofii.

14886

13.6.2003 8:14

RE: Neco navic

Tomas Marny 130.?.?.?

Reakce na 14886

Podud vazeny inteligente citate, tak citejte v uvozovkach, pak mi bude jasne, ze je to citat a ne pouhe cintani. [překvapení]
Co se ty meho jmena, byl bych rad, kdyby jste je nezesmesnoval.

14910

16.6.2003 21:37

RE: Neco navic

Sedlis-Diehard Sedlis-Diehard (zavináč) ziplip (tečka) com 195.?.?.?

Reakce na 14910

Tomas Marny :
..tak citejte v uvozovkach, pak mi bude jasne, ze je to citat a ne pouhe cintani.

Nevim, ale jednoznacne uvest, ze je to citat, k tomu autora a rok uvedeneho citatu mi pripadalo jako dostatecne. Vzhledem k tomu, ze krome vas to vsichni pochopili, tak to asi dostatecne bylo. Dale se bavit o teto veci mi pripada bezpredmetne.

15079

11.6.2003 23:59

Kniha, o které byste měli vědět

Aja-vterka 66.?.?.?

Nemotame tu dohromady rasy a rasismus?
Kdesi jsem cetla pojednani o tom,jake rozdily jsou mezi rasami z pohledu vrcholovych sportu,ktera rasa ma vetsi predpoklady pro ten ktery druh sportu.
Rasy se lisi i krevnimi skupinami(u cernochu,jestli si dobre pamatuji,udajne prevlada skupina O).
Tedy lisime se a na kom asi zalezi,zda si budeme rovni?A kdy?

14864

12.6.2003 8:58

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Tomas Marny 168.?.?.?

Reakce na 14864

Ajo fterko, Vase pamet je ochabla vekem. Cernosi maji stejnou krevni skupinu jako belosi, mozna, ze jste mela na mysli, ze u cernochu se vyskytuje -o (minus ou nebo nula) skupina casteji nez u belochu, coz ma spolecneho s IQ asi jako vy zenskeho rodu chromozom XX a ja muzkeho chromozom XY. Poznatky tohoto druhu, jsou na velke H. Krev kazdeho i vase, je cervena. Jak jiste vite, jste hlavne "uhli" a voda no a s hornikama urcite nemate nic spolecneho. Budhiste veri, ze nejprve jste zena a po znovu narozeni muz, nedokazujte ze maji PRAVDU.
No a co se tyce sportovnich vykonu, Cesi jsou nejlepsi hokejiste o tom neni pochyb. [velký smích]

14872

12.6.2003 16:05

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14872

Cesi jsou nejlepsi hokejiste o tom neni pochyb
----------------------------------------------
[velký smích] A nech mi niekto (pán Malva) vyčíta, že sa sem chodím pobaviť [velký smích]

14883

12.6.2003 22:20

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Aja-vterka 66.?.?.?

Reakce na 14872

>Ajo fterko, Vase pamet je ochabla vekem
..hmmm,asi mate pravdu.
Cernosi maji stejnou
>krevni skupinu jako belosi, mozna, ze jste mela na mysli, ze u
>cernochu se vyskytuje -o (minus ou nebo nula) skupina casteji nez
>u belochu,
..prectete si to jeste jednou,nenapsala jsem nic jineho,nez vy.
coz ma spolecneho s IQ asi jako vy zenskeho rodu
>chromozom XX a ja muzkeho chromozom XY.
Kdo mluvil o IQ?Vzdyt to rikam,ze pleteme rasy s rasismem.Rec byla o rozdilech a rovnosti.
Poznatky tohoto druhu,
>jsou na velke H
..myslite?Proc?
Krev kazdeho i vase, je cervena.
Ja mam modrou.[velký smích]
Jak jiste vite,
>jste hlavne "uhli" a voda no a s hornikama urcite nemate nic
>spolecneho. Budhiste veri, ze nejprve jste zena a po znovu
>narozeni muz, nedokazujte ze maji PRAVDU.
Nic proti tomu.

>No a co se tyce sportovnich vykonu, Cesi jsou nejlepsi hokejiste
>o tom neni pochyb. [velký smích]
Tady vahaaaaam.

14890

12.6.2003 22:23

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Zdenek Matousek zmatousek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 14872

>Ajo fterko, Vase pamet je ochabla vekem. Cernosi maji stejnou
>krevni skupinu jako belosi, mozna, ze jste mela na mysli, ze u
>cernochu se vyskytuje -o (minus ou nebo nula) skupina casteji nez
>u belochu, coz ma spolecneho s IQ asi jako vy zenskeho rodu
>chromozom XX a ja muzkeho chromozom XY. Poznatky tohoto druhu,
>jsou na velke H. Krev kazdeho i vase, je cervena. Jak jiste vite,
>jste hlavne "uhli" a voda no a s hornikama urcite nemate nic
>spolecneho. Budhiste veri, ze nejprve jste zena a po znovu
>narozeni muz, nedokazujte ze maji PRAVDU.
--------------------------------------------------------------------
Je to uz asi dvacet let, co jsem cetl knihu "UNWANTED"(NEZADOUCI) o Christianu Barnardovi, ktery jako prvni provedl uspesne transplantaci srdce. A v te knize je take zminka o jednom vedci z Toronta, mimo jine cernochovi, ktery objevil, ze cernosi maji v krvi jedno telisko na vic, nez bili. S krevni skupinou to nema nic spolecneho. Nevim jestli je to 100% pravda, ale snad to tak nejak je. Zeptame se odborniku. Mam dojem, ze jich tady par mame.[smích]

14891

14.6.2003 1:09

RE: Kniha, o které byste měli vědět

jan 67.?.?.?

Reakce na 14891

>>spolecneho. Budhiste veri, ze nejprve jste zena a po znovu
>>narozeni muz, nedokazujte ze maji PRAVDU.
>----------------------------------------------------------------
>----

>Je to uz asi dvacet let, co jsem cetl knihu "UNWANTED"(NEZADOUCI)
>o Christianu Barnardovi, ktery jako prvni provedl uspesne
>transplantaci srdce. A v te knize je take zminka o jednom vedci z
>Toronta, mimo jine cernochovi, ktery objevil, ze cernosi maji v
>krvi jedno telisko na vic, nez bili. S krevni skupinou to nema
>nic spolecneho. Nevim jestli je to 100% pravda, ale snad to tak
>nejak je. Zeptame se odborniku. Mam dojem, ze jich tady par
>mame.[smích]

Mam stale vic pocit, ze cernosi maji spis o kolecko vic ...

14951

12.6.2003 0:22

Kniha, o které byste měli vědět

mateji brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reknu to velice opatrne. Kdyz bych si mel vybrat spo -
lecnost ciganskou nebo neciganskou, vybral bych si spo-
lecnost neciganskou. Mam proti ciganske spolecnosti ur-
cite vyhrady. Maji jiny zpusob zivota. Stejne tak i esky-
maci. Jiny zpusob zivota maji vsak i Papuanci. Jinak se
chova treba v Kanade clovek ze Svedska a jinak clovek
treba z jizni Argentiny. Jinak jsme se trebas chovali my
zde, krteni vodou nasi Vltavy. Proste kazdy jsme jiny.
Kdybych se dostal nekde do prostredu tropickeho pralesa
v Brazilii, tak domorodi lide, me tam budou povazovat
za cloveka s nedostatecne vyvynutym intelektem. Jsem si
jisty, kdybych tam zil sam, ze bych tam asi stezi prezil
dva tri dny. Cist nejake pojednani, ze nase inteligence je
odvysla od nasich genu, povazuji za stejne hulvactvi jako
kdyz naciste provadeli mereni lebek a urcovali, ze oni jsou
nadrazeni nad vsemi ostatnimi. To je proste barbarske zneuziti vedeckych poznatku v rukach ignotantu, kteri se
za kazdou moc snazi presvedcit sve okoli a hlavne sebe
ze jsou lepsi nez ti druzi.
Mezi nami a antropoidnima opicema je v genech asi 2 %
rozdil. Jsem zvedav, ktery "vedec" objevi, ze mezi "vel-
kym bilym panem " a ciganem je trebas jen jedno procento
rozdilu. A taky bych chtel vedet co psaly "noviny", kdyz v
v 17 a 18 stoleti vrchnost na Jizni Morave a v Madarsku
postrilela vsechnu vysokou zver a v loveckem nadseni "vy -
pustili" s kleci desitky ciganu a vsechny je postrileli a potom
je pekne vyrovnali do rady s jelenama s se srncama a pocitali
sve lovecke uspechy. Za ty dve stoleti jich postrileli stovky.
Radost jim pokazil az pan cisar Josef II, svym patentem, ze
cigani se nesmeji na lovech strilet.

e.j. rehorek

14865

12.6.2003 19:59

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Sedlis-Diehard Sedlis-Diehard (zavináč) ziplip (tečka) com 195.?.?.?

Reakce na 14865

Mateji : Mezi nami a antropoidnima opicema je v genech asi 2 % rozdil. Jsem zvedav, ktery "vedec" objevi, ze mezi "vel-kym bilym panem " a ciganem je trebas jen jedno procento rozdilu.

To je typicky ucelove spatna interpretace genetiky. Genetika totiz neni o procentualnich rozdilech. Jeden chybny gen napriklad muze zpusobit, ze na ruce nevyrostou prsty. Jak moc je geneticka stavba takoveho cloveka odlisna od toho, co touto poruchou netrpi ? Asi ne prilis. Jak moc se procentualne geneticky lisi genius i IQ 140 od idiota s IQ 50 ? Asi take prilis ne. Presto tezko nekdo muze tvrdit, ze rozdily mezi temito lidmi jsou nepozorovatelne, pripadne ze vubec neexistuji.

14887

13.6.2003 2:38

RE: Kniha, o které byste měli vědět

mateji brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 14887


Rozdil 2 % mezi nami a onemi atropoidnimi opicemi,
to neni vysledek anatomicky ci fysiologicky ci nejaky
jiny. To je vysledek opravdu vedeckych genetiku po prostudovani vsech zhruba 350.000 genu z geneticke
mapy nas a tech opicaku. Proboha, kdo jiny by mohl
prijit k takovym zaverum ?
Tato fakta jsem uverejnovana jako zakladni poznatek
ve vsech soucasnych celosvetovych ucebnicich moderni genetiky.
A o genech inteligence taky bylo taky hodne napsano.
Typicky priklad jsou dvojcata, ktera vyrostla u ruznych
rodicu a v ruznem prostredi. Maji naprosto stejne geny
ktere ovlivnuji inteligenci, ale protoze vyrostly v jinem
environment jsou uplne jine ve svych projevech. To se
tyka trebas konkretne nekolika desitek dvojcat z Rumu-
munska po padu Ceausescu, ktere byly adoptovane. Jedno
dite zustalo trebas doma v nejake chude Rumunske rodine
a druhe ze dvojcat bylo adoptovane do Zapadniho Nemecka
ci do Anglie. Tim uplne stavi do pozadi ty teorie, ktere
rikaji, ze geny ovlivnuji inteligenci a jasne a vedecky a
hlavne prakticky ukazuji, ze tyto teorie jsou vlastne pave-
dou a slouzi jen primitivum, hlupakum a rasistum.


14899

15.6.2003 13:35

RE: Kniha, o které byste měli vědět

malva 213.?.?.?

Reakce na 14899

Jake to stesti, panme malvo, ze nejste zaujaty. Ani proti Israelcum
a ani proti Paletincanum. Celou tu tak slozitou situaci Jeruzalemu
berete velice objektivne. To se me na vas moc libi.

Dekuji za oceneni u jineho clanku, ale ja jsem drive psala jako Erika, a to jste mi vsichni obvinovali z fanatismu. Ja se snazim opravdu byt objektivni, ale abyste to vzdy zaregistrovali, museli byste byt take vy objektivni.

“jsem uverejnovana”
ze by Mateji byl zase pro zmenu zakamuflovana Matejka???
Nebo uz to je vyjadrene v tom “i” na konci jmena???
Ne, samozrejme je jasne, ze to je tzv. tiskova chyba: “Jsou uverejnovana.”

Typicky priklad jsou dvojcata, ktera vyrostla u ruznych
rodicu a v ruznem prostredi. Maji naprosto stejne geny
ktere ovlivnuji inteligenci, ale protoze vyrostly v jinem
environment jsou uplne jine ve svych projevech.
Tim uplne stavi do pozadi ty teorie, ktere
rikaji, ze geny ovlivnuji inteligenci a jasne a vedecky a
hlavne prakticky ukazuji, ze tyto teorie jsou vlastne pave-
dou a slouzi jen primitivum, hlupakum a rasistum.

Ackoliv jste si svymi prispevky neziskal vubec moji uctu ani sympatie,
v tomhle musim s podivem konstatovat, ze s vami uplne souhlasim.
Jinak tento souhlas nepokladam za duvod pokracovani diskuze mezi nami,
vase logika mi v jinych pripadech vubec nevyhovuje.

Jeste chci jednou upozornit na tu nezaujatost. Ta je ku prospechu uplne vsem, staci zmenit nickname, a uz se na stejneho cloveka divate uplne jinak.





15032

16.6.2003 21:32

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Sedlis-Diehard Sedlis-Diehard (zavináč) ziplip (tečka) com 195.?.?.?

Reakce na 14899

Typicky priklad jsou dvojcata, ktera vyrostla u ruznych rodicu a v ruznem prostredi. Maji naprosto stejne geny ktere ovlivnuji inteligenci, ale protoze vyrostly v jinem environment jsou uplne jine ve svych projevech. To se tyka trebas konkretne nekolika desitek dvojcat z Rumumunska po padu Ceausescu, ktere byly adoptovane.

To mate sice pravdu, ALE : Inteligence (stejne jako cela lidska osobnost) je vysledkem genu a pusobeni prostredi (je nesmysl tvrdit, ze jedna nebo druha slozka nehraje roli). Kdyz nechate zit od prirody (geneticky) vyjimecne nadane dite ve sklepe, vyroste z nej polozvire neschopne zit samostatne ve spolecnosti. Kdyz ale debila od prirody (geneticky) date do nejlepsi rodiny a treba ho nechate studovat Oxfordu, bude z nej porad jen debil vychovavany v dobre rodine a studujici na Oxfordu. Uplne polopaticky : Muzete docilit toho, ze se z genia stane debil, ale z debila nikdy genia neudelate. Tedy dukaz mozne degenerace prosazujete jako dukaz rovnosti, ktera neni.
Doufam, ze se od Vas dockam dalsich fundovanych poznatku z oblasti genetiky.

15078

13.6.2003 9:47

Kniha, o které byste měli vědět

mmg 195.?.?.?

Mala pripomienka:
Utoky belochov na Ciganov a naopak nemozu byt oznacene ako rasisticke, pretoze Cigani patria k bielej rase. Takze nanajvys ako etnicky motivovane utoky.

14914

14.6.2003 13:31

Kniha, o které byste měli vědět

Bolo Sinsaev 62.?.?.?

Knihu som cital a bolo to v kazdom pripade zaujimave citanie. Myslim, ze omnoho zaujimavejsie ako film The Pianist alebo inne osudy doteraz nesfilmovanych alebo nespisanych osudov poslednych troch obeti Holehocaustu alebo Styroch tankistov a psa. Napinavejsie ale, bude sledovat dalsie osudy pana Bakalara a vydavatelstva Votobia odkial som si knihu objednal.

to Mr. Murt
vidim, ze ste v dobe mojej absencie na fore degradoval z Grahama na Trotla. uslo mi nieco? alebo je to vase, mnou uz davno predpokladane druhe ICH.

14969

14.6.2003 17:44

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt, AGI dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 14969

Ale netešte sa predčasne, zároveň som bol označený za Automatického geniálneho inteligenta. (To povedal Jiří Valtr, že to povedal Milan Peleška, sehr kompliziert, nicht wahr?).

Čo sa týka trotla, už neviem kto konkrétne sa pýtal pléna, že ktorý trotl mu niečo vysvetlí, a keďže ja viem skoro všetko, tak som sa ponúkol. Ako vidíte, drahý kolega, prejavilo sa to na mojej karme...

14984

15.6.2003 16:52

Kniha, o které byste měli vědět

mateji brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Ackoliv jste si svymi prispevky neziskal vubec moji uctu ani sympatie,
v tomhle musim s podivem konstatovat, ze s vami uplne souhlasim.

*

To se vam pane malvo vubec, ale opravdu vubec nedivim !!!!!!!
My jsme od sebe tak vzdaleni jako den a noc.

15037

16.6.2003 1:49

RE: Kniha, o které byste měli vědět

malva 213.?.?.?

Reakce na 15037

Vy jste tady na techto strankach tvrdil, ze se lidi nemaji hadat a misto toho si podavat ruce. Tak si vyberte, co vlastne chcete. Vy si tak chcete podavat jedine ruce s lidmi, kteri zpivaji jednu pisnicku. Na ostatni umite byt jen jedovate ironicky.

15054

16.6.2003 13:42

RE: Kniha, o které byste měli vědět

mateji brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 15054

Ano, chci si podavat ruku s tema lidima, co jsou o cele situaci
v tak komplikovanem malem useku informovani. Ne na zaklade nejake
polokomunisticke ideologie. Vy o tom vite tolik, jako Pelisek
nebo Nohejl. Musite vedet ( ato vite) jak arabove nenavidi Zidy.
Kdyz zalozili svuj novy stat Israel to nebyli Palestinci, kdo
ned druhy den na ne zautocil. Palestinci z pocatku docela spo-
lupracovali S Israelcama na kibucich i v tovarnach. Ale to se nelibilo okolnim arabskym statum. Zide se svou podnikavosti a pracovitosti, umocnenou neobvyklou znalosti aplikovane inteligence
dostali svuj stat behem necelych deset let na jedno z prvnich
a nejbohadsich statu na nasi planete. To se nelibilo muslinum.
Proto tam zacli pronikat ruzne ty "Hamase. " finacovane okolim.
Nakonec se to vymyklo z ruky i Palestinskemu vedeni, a prestali mit nad nema moc. Hamas a jini militantni slozky ovladli svojima
teroristickyma utokama sve postaveni v Israeli. Kazda armada, vcet-
ne Israelske je povinna proti tomu bojovat aby uchranila zivoty
svych danovych poplatniku. Ale nikdo tam nevi, kdo je prislusnikem
Hamasu a kdo ne. Tak kulka si nevybira, kosile je blizsi nez kabat.
Ze je Israelsti vojaci chteji likvidovat tomu se nedivte.
................ ale zase me to pripda, jako bych nekomu vysvetloval, ze 1+1 = 2 , zkuste si to sam najit v ucebnicich
a premyslet objectivne, tady nikdo eni proti Paletincum to je
valka proti HAMAS a ted se k te valce dokonce prida Egypska armada.
Tak uz proboha nepiste Palestinci, palestinci, palestinci ...ale
Hamas, Hamas, Hamas... tento web side cte denne tisic lidi, co si
o vas budou myslet. To chcete dopadnout jako ten sasek Pelisek ?
Dejte se do toho a uvidite, ze vam to pujde. Pripadne se optejte nejake Palestince, jako ja jsem za posledni dva tydny mluvil se trema.

15065

17.6.2003 3:48

Kniha, o které byste měli vědět

mateji brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Kdyz ale debila od prirody .......
pane .......what ever is your name ......... vzdyt vy mluvite
o mentalne retardovanem clovekovi, ktery je psychiarticky klasifi-
kovany jako debil, to jest jeho IQ je mezi 60 az 80. Proc se tady
snazite hrat na cloveka co vsechno zna a vi ?
Ano, moje znalosti genetiky jsou velice dobre fundovane. Byly
prozkouseny tremi universitnimi profesory a byl me za ne udelen
i diplom.
Vy nemate zadne pravo takovym to zpusobem na me utocit. Tyhle utoky
jsem si uz odbyl v komunistickem Ceskoslovensku od slavne delnicke
tridy co me tvrdila, ze jsem vystudoval za jejich penize. Kde se
ve vas bere toto sproste urazeni ? Nestaci, ze vas kazdy prispevek
je plny odporneho rasismu, hrubianstvi a totalniho ignorantstvi ?


15090

17.6.2003 5:50

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 15090

Hele Matěji,Ty jsi studoval,když ještě skoro žádná genetika
neexistovala.Dnes je pravda rozlušten genetický kód člověka,
ale zase je potíž,že je v něm skoro 90% informací nadbytečných,
/přesně 88 - 92%, jak u kterého druhu /
takže stejně dost dobře nevíš, kde který příkaz slouží k syntéze
nějakého enzymu ,či bílkoviny,protože je jich na stejném místě
a úplně stejných třeba 16 za sebou.Skoro by se dalo říci,
že je v tom nějaký "Pánbůh".
Jinak lze souhlasit s oponenty článku,že stanovit IQ je složité
a když některé " rasy" vykazují jasné a průkazné vlasnosti,
nelze vyloučit odchylky a pokuď jasně nestanovím četnost
takových odchylek v konkrétní "rase" jsem z vědeckého
hlediska opět "namydlen" ,jako u objektivního stanovení IQ.
Třeba Židé mají jako vlastnost "chytrost" ,ale to Matěji
nebude Tvůj případ,neboť po přečtení Tvých příspěvků,
lze dovodit ,že patříš k oněm záporným vyjímkám.
Možná,že jsi již dosti stár a tak trochu senilníš,
ale to přeci není důvod ,aby si musel tolik soustavně kecat.

15095

17.6.2003 16:04

RE: Kniha, o které byste měli vědět

mateji brodsky (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 15095

O...Pelisku, ty "mudrce", ty jsi opravdu clown na Zvedavci.
Jiste musis byt takovy i v zivote. Genetika existuje tady uz tisicileti, od te doby jak clovek zacal zuslechtovat plemena
zvirat. Stejne tak od dob, kdy zacal pestovat obili. Od klasu
jednoho ci dvou zrnek az po trebas 36 zrn v klasu. Cili asi
tak 5 a pul tisice roku. A tak stary ja nejsem. Tobe taky clo-
vek musi rict vsechno. Ja mam oproti tobe tu vyhodu, ze
mam zvedavost stale. Ty dva semestry genetiky jsem udelal
az zde externe. V Saskatoonu. Vies ?
Jsi uplne dopleteny s tema enzymama, oni totiz jsou bilko -vinami taky. Stejne tak o nadbytecnosti informovanosti.
Je me smutno, ze takovi lide jako

Sedlis-Diehard -- Sedlis-Diehard@ziplip.com -- 195...*

a ty se snazite delat ze sebe chytre lidi a napadate jen tak,
na co prisli po desitkach let ti nejlepsi genetici. Clovek by
mel mit aspon ty zakladni elementy respektu k lidske praci.
Podivej se na jeho a tvoje prispevky. To je utok za utokem.
Pro neho a tebe neexistuji tady na tomto svete zadne duchovni hodnoty.
Jen si klikni na tu prvni cast jeho jmena Sedlis-Diehard a procti
si to. Pro neho je vsechno jen a jen negativni. Tam neni ani
kousicek ucty k nikomu a nicemu. Tam je jen jeho sebelaska.
A stejne tak ty. Vsemu rozumis, vsude jsi byl, vsechno znas.

Pelisku, ale stejne pujdeme spolu v Praze na pivecko.

15108

17.6.2003 20:56

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Peleška Milan peleska (zavináč) email (tečka) cz 62.?.?.?

Reakce na 15108

Asi jsem se vzhledem k rozsahu příspěvku nevyjádřil dostatečně
jasně.Jistě máš Matěji dva semestry genetiky.Já Ti je neupírám.
Jenomže Ty hovoříš o genetice spíše pátera Mendela a já jako
neodborník - spíše trochu lépe poučený laik - hovořím
o naprosto jasném konkrétním fenoménu genetického kódu člověka,který
byl komplexně popsán někdy před dvěma lety.
Právě neobyčejně pozoruhodný aspekt tohoto objevu je zjištění
o obrovské nadpočetnosti genů,čili konečné sumy informací,
která je potřeba ke konečnému "popsání" všech vlastností
určitého živého organismu. Ten počet je doopravdy cca 10 krát
větší než by bylo potřeba.
A právě časové použití určité informace bude ještě velmi dlouho
značnou překážkou k úplnému rozvinutí všech genetických technologií
i když jsem přesvědčen ,že zde věda stojí před obrovskou a konečnou výzvou, neboť to znamená jasný průnik do úplné podstaty života
a nevím zdali vůbec "zpupné" lidstvo podobnou možnost unese
a nedojde ke zneužití takových informací.
Ty hovoříš o nepřirozeném vývoji druhů,čili o zasahování přirozenou
cestou do genetického výběru.To je počet obilek v klásku,kdy najdu
přirozenou mutaci / větší počet obilek / a tu potom "zpevním"
a podpořím a upevním onu mutaci a ostatní jiné formy potlačím.
To je "šlechtění" a je možné "šlechtit" lecos. Třeba psy nebo
krávy.Technologie je pořád stejná.Vyberu a potlačím ostatní.
Já však hovořím o genetických manipulacích pomocí mikrotechnologíí,
kdy zasahuješ přímo do genetické informace při "přepisu" z DNA
na RNA , prostě "na tvrdo" a nemusíš čekat,až co Ti naroste,nebo
se narodí a podle výsledku postupuješ.
Když to hodně zvulgarizuji,vezmeš určitou požadovanou " vlastnost"
a tu přímo zakomponuješ do DNA tak ,že ona je již jinou DNA, dokonce můžeš dosáhnout úplně jiného druhu z nepředvídatelnými
vlastnostmi,což hrozí velkým nebezpečím nejenom ke zneužití,
ale i bezděčným omylem a vznikem "nebezpečného organismu" pro
život vůbec.
Zatím se "příroda" úspěšně brání takovému násilí a i když dosáhneš
klonu,jako v případě ovce "Dolly" , její vlastnosti neumíme ještě
ovládat,jelikož buňka odebraná z matečného materiálu vemena
ovce,která byla naklonována, měla za sebou 6 let života a "Dolly"
žila cca 2 roky a už byla osmiletá a zemřela.
Takže se Ti nepodaří zasáhnout informaci o časování dělení buňky
a to právě v nejcitlivějším okamžiku přepisu na RNA,kde je také
současně napřeno největší úsilí vědy,protože se začíná ukazovat,
že RNA je někdy důležitější než samotná DNA a dokáže se asi
nejakým podivným způsobem kombinovat pro nás z nadbytečnou DNA
a právě vytvářet ony nepostižitelné další informace.
Docela je zajímavé,že je také možné kombinovat DNA rostliny
a živočicha, takže je možné vyklonovat rostlinu,která bude ve
své buněčné struktuře produkovat nějakou čistě živočišnou
látku jako léčivo. Příkladně se pracuje na bramborách,které
budou produkovat inzulín.
Máš semestry,ale tady stačí rok si něco nepřečíst a všechno je jinak!!!

15114

17.6.2003 21:14

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Sedlis-Diehard Sedlis-Diehard (zavináč) ziplip (tečka) com 195.?.?.?

Reakce na 15108

Mateji :
Ja na vas prece zadnym zpusobem neutocim, o nejakych sprostych urazkach uz vubec nemuze byt rec (nebo mi muzete citovat, kde jsem se toho dopustil ?). Ano, debilitu a genialitu jsem zamerne pouzil jako kontrastni inteligencni protipoly, tedy jednoduchy nazorny priklad. Neco proti ?Nehodlam prehlizet, kdyz si nekdo upravuje pravdu k obrazu svemu (ja jsem nenapadal vysledky nejlepsich genetiku, ale jejich naslednou interpretaci z vasi strany). Vyjadruji se tu slusnym zpusobem. Kdyby kazdy muj prispevek byl "plny odporneho rasismu", nebyl by zverejnen (je to proti pravidlum teto moderovane diskuse). Toto je relativne svobodna diskuse a mate moznost presvedcit me na zaklade argumentu, ze nemam pravdu. Pokusil jste se o to ? Ne, nikdy. Svymi ubohymi vypady vuci mne pouze dokazujete, ze kde dojde argument, musi prijit rana (nejlepe pod pas).

15116

17.6.2003 17:32

RE: Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt, AGI dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Reakce na 15095

Dnes je pravda rozlušten genetický kód člověka, ale zase je potíž,že je v něm skoro 90% informací nadbytečných, /přesně 88 - 92%, jak u kterého druhu /
--------------------------------------------------------------------
U niekoho aj 100%

15111

17.6.2003 17:30

Kniha, o které byste měli vědět

Trotl Murt, AGI dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 217.?.?.?

Pánovi Jiřímu Valtrovi:

A tak kdyz ma v textu slovo "Cechuni", prepise ho dodatecne zamerne na "cehuni"...
-------------------------------------------------------------------
Podľa mňa je to preklep, nie vznešenosť. Vy sám ste sa označil za "pečlivého", takže by vám mali byť preklepy cudzie.

a zminku o remize oprosti o upresneni, ze se jednalo o tiskovku po utkani ve skupine.
-------------------------------------------------------------------
...a boli aj časy, keď ste nás vedeli poraziť... no a čo? Jednak som MS nepozeral, a už vôbec si nemyslím, že tlačové konferencie po zápase sú na tom to najdlôležitejšie. Sorry, ale vôbec nerozumiem, čo si predstavujete pod vznešenosťou. Buďte teda aspoň raz vznešený a prestaňte sa krútiť...

Ja si nemyslim, ze vy mate komplexy prede mnou, a ani jsem to nenapsal.
--------------------------------------------------------------------
Chyba! Ak by ste povedal, že ja mám komplex pred vami, malo by význam sa o tom baviť, ale hovoriť o komplexe Čechov pred Slovákmi na základe môjho správania k vám sa mi javí nepatričné. (A nie je to ani trochu vznešené.) Vlastne prečo ste s tými národmi vlastne začal? Pripadajú vám Slovaci natoľko odlišní svojou mentalitou?
Traduje sa takáto anedota:
Američan, Rus, Čech a Slovák majú byť motivovaní k samovražednému zoskoku z brala:
Američanovi: Skoč! Skoč za milión dolárov!
skočil
Rusovi: Skoč! Za milión dolárov!
njet
Za ródinu, za tu našu!
skočil
Čechovi: Skoč! Za milión dolárov!
ne
Za ródinu, za tu našu!
čeho?
Skoč! Je to zadarmo!
skočil
Slovákovi: Skoč! Za milión dolárov!
ee
Za ródinu, za tu našu!
[zmaten]
Skoč! Je to zadarmo!
[zmaten]
Tak ty neskočíš, čo?
--Ja že neskočím? ...a skočil
--------------------------------------------------------------------
Teraz doplňte nejaký váš o Slovákoch [velký smích]

15110

17.6.2003 21:30

Kniha, o které byste měli vědět

Sedlis-Diehard Sedlis-Diehard (zavináč) ziplip (tečka) com 195.?.?.?

Dnes je pravda rozlušten genetický kód člověka, ale zase je potíž,že je v něm skoro 90% informací nadbytečných, /přesně 88 - 92%, jak u kterého druhu /
--------------------------------------------------------------------
U niekoho aj 100%


To bylo dobre [velký smích] That's right [velký smích]

Pokud se muzu pripojit, vtip o Slovacich znam jen jeden urazlivy, tak ho tu radsi nebudu prezentovat... Ale abych neco prihodil, dnes mi prislo e-mailem toto :
Rodina Jebalových ide na rodinnú dovolenku. A dôjdu teda na recepciu, že sa zapíšu. Otec to hneď vybalí na recepčného: Ja som Jebal so svojou ženou, dcérou a synom. A toto je môj syn, tiež Jebal so svojimi deťmi a manželkou. A recepčný sa díva, akože dosť znechutene, a hovorí: Pozrite, mne je jedno, kto tu s kým jebal, ja vás zapíšem ako jednu veľkú skurvenú rodinu...

15120

26.6.2005 18:42

Kniha, o které byste měli vědět

k.boucek k (tečka) boucek (zavináč) email (tečka) cz 194.?.?.?

IQ jó to já znám , makám na tom. Každej má takový IQ , akorát tak aby mu to stačilo. Pokud si IQ chce zvýšit tak jde opakovaně na nějaký ty testy a ono to jednou vyjde sice ho to uspokojí, ale sám ví, že je to podvod, který jenom někomu podstrčil. Ach, proč takové okliky, ten kdo na to nemá stejně jednou dojede jenom se kousek sveze a pak nic. To už se zvládá hůře . Vezmeme SUPERSTÁR, tedy superstar nemají potřebnou intelgeci k projevu na veřejnosti, neumí intonovat. Vadí to někomu? Jim teprve, ne oni to nevylhali a kdo to vylhal na kterou kozervatoř chodili? Nemám nic proti amatérskému zpěvu. Pokud máte zájem, zda Vaše dítko má náběh na vysoké IQ , tak napřed zjistěte po kom by mělo mít neuvěřitelné vlohy. IQ je dědičné a dá se určit spolu jinými vlastnostmi. Potom je to moje věc. Dokážu to prodefinovat a jsem na jedné vlně. k.boucek@email.cz

30438

Příspěvků: 98

10.06. 07:06 milo  Kniha, o které byste měli vědět
11.12. 13:46 Nori Kazu  RE: Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 08:11 Viktor  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 09:12 KP  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 09:21 Robert Nohejl  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 09:32 Eberhart Malke-Niznik  RE: Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 09:39 IK  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 09:47 Eberhart Malke-Niznik  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 10:48 vesničan  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 10:54 alatyr  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 20:19 Trotl Murt  RE: Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 11:03 Vaněk  IQ a genetika ???
10.06. 14:16 Quak  RE: IQ a genetika ???
11.06. 08:44 Mikin  RE: IQ a genetika ???
11.06. 18:03 Trotl Murt  RE: IQ a genetika ???
12.06. 08:46 Mikin  RE: IQ a genetika ???
12.06. 14:57 fanda  RE: IQ a genetika ???
10.06. 11:04 Mishak  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 15:38 mM  RE: Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 12:23 SOFAD  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 12:33 Víťa  Tabu
10.06. 12:34 Pavel Gora  Pár poznámek z dubnového Vesmíru
10.06. 15:36  RE: Pár poznámek z dubnového Vesmíru
10.06. 18:05 VPI  On staci ten zaver
11.06. 02:51 Peleška Milan  RE: On staci ten zaver
11.06. 07:14 Trotl Murt  RE: On staci ten zaver
11.06. 18:25 Peleška Milan  RE: On staci ten zaver
11.06. 21:17 Trotl Murt  RE: On staci ten zaver
10.06. 12:49 ladA  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 13:12 Alibaba  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 20:37 Trotl Murt  RE: Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 17:26 Atom  ... chovají se jako děti
10.06. 18:55 Sedlis-Diehard  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 19:12 Vladimír Stwora  RE: Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 19:32 VPI  No vidite pane Stwora
11.06. 13:37 Pet  RE: No vidite pane Stwora
11.06. 17:14 Vladimír Stwora  Tzv. pan Písecký to má v krvi
11.06. 17:42 VPI  Stworo, ty mas
11.06. 18:07 Trotl Murt  RE: No vidite pane Stwora
11.06. 23:02 albert  RE: No vidite pane Stwora
12.06. 10:00 technik  RE: No vidite pane Stwora
10.06. 18:58 Sedlis-Diehard  Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 07:30 Libor  RE: Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 20:29 Chose  Kniha, o které byste měli vědět
10.06. 22:36 Petr Bakalar  Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 10:25 Pavel Gora  RE: Kniha, o které byste měli vědět
14.06. 12:54 Bolo Sinsaev  RE: Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 02:30 Peleška Milan  Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 18:17 Trotl Murt  RE: Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 06:38 Atom  Čárky ...
11.06. 07:44 Tomas Marny  Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 17:52 malva  RE: Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 21:31 Trotl Murt  RE: Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 23:51 Aja-vterka  RE: Kniha, o které byste měli vědět
12.06. 13:58 Trotl Murt  RE: Kniha, o které byste měli vědět
12.06. 15:10 malva  RE: Kniha, o které byste měli vědět
12.06. 16:00 Trotl Murt  RE: Kniha, o které byste měli vědět
13.06. 10:24 Be  RE: Kniha, o které byste měli vědět
13.06. 17:27 Trotl Murt  RE: Kniha, o které byste měli vědět
12.06. 19:53 Sedlis-Diehard  RE: Kniha, o které byste měli vědět
13.06. 13:01 malva  RE: Kniha, o které byste měli vědět
16.06. 01:44 malva  RE: Kniha, o které byste měli vědět
13.06. 12:38 malva  RE: Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 11:54  Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 14:51 Trotl Murt  RE: Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 15:49 Jan ŠŠimůnek  RE: Kniha ... K a R strategie
11.06. 16:25 Pavel Gora  RE: Kniha, o které byste měli vědět
11.06. 23:19 Sedlis-Diehard  Neco navic
12.06. 09:16 Thomas Marny  RE: Neco navic
12.06. 19:56 Sedlis-Diehard  RE: Neco navic
13.06. 08:14 Tomas Marny  RE: Neco navic
16.06. 21:37 Sedlis-Diehard  RE: Neco navic
11.06. 23:59 Aja-vterka  Kniha, o které byste měli vědět
12.06. 08:58 Tomas Marny  RE: Kniha, o které byste měli vědět
12.06. 16:05 Trotl Murt  RE: Kniha, o které byste měli vědět
12.06. 22:20 Aja-vterka  RE: Kniha, o které byste měli vědět
12.06. 22:23 Zdenek Matousek  RE: Kniha, o které byste měli vědět
14.06. 01:09 jan  RE: Kniha, o které byste měli vědět
12.06. 00:22 mateji  Kniha, o které byste měli vědět
12.06. 19:59 Sedlis-Diehard  RE: Kniha, o které byste měli vědět
13.06. 02:38 mateji  RE: Kniha, o které byste měli vědět
15.06. 13:35 malva  RE: Kniha, o které byste měli vědět
16.06. 21:32 Sedlis-Diehard  RE: Kniha, o které byste měli vědět
13.06. 09:47 mmg  Kniha, o které byste měli vědět
14.06. 13:31 Bolo Sinsaev  Kniha, o které byste měli vědět
14.06. 17:44 Trotl Murt, AGI  RE: Kniha, o které byste měli vědět
15.06. 16:52 mateji  Kniha, o které byste měli vědět
16.06. 01:49 malva  RE: Kniha, o které byste měli vědět
16.06. 13:42 mateji  RE: Kniha, o které byste měli vědět
17.06. 03:48 mateji  Kniha, o které byste měli vědět
17.06. 05:50 Peleška Milan  RE: Kniha, o které byste měli vědět
17.06. 16:04 mateji  RE: Kniha, o které byste měli vědět
17.06. 20:56 Peleška Milan  RE: Kniha, o které byste měli vědět
17.06. 21:14 Sedlis-Diehard  RE: Kniha, o které byste měli vědět
17.06. 17:32 Trotl Murt, AGI  RE: Kniha, o které byste měli vědět
17.06. 17:30 Trotl Murt, AGI  Kniha, o které byste měli vědět
17.06. 21:30 Sedlis-Diehard  Kniha, o které byste měli vědět
26.06. 18:42 k.boucek  Kniha, o které byste měli vědět

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

23

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc červenec přispělo 48 čtenářů částkou 8 014 korun, což je 23 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Fokus VM - Bez jídla12.07.20 21:52 Česká republika 4

Papež a muslimové12.07.20 11:04 Neurčeno 4

Američtí vědci: 5G se není třeba obávat, nese s sebou jen minimální zdravotní rizika11.07.20 13:59 USA 8

Zemřel řidič autobusu, kterého napadli migranti. iDnes mlží11.07.20 00:03 Francie 3

Černoši v USA terorizují bílé ženy a ještě se tím chlubí10.07.20 14:19 USA 0

Podivná stránka, podivné odhady budoucnosti10.07.20 13:58 Neurčeno 4

Poslanec Válek (TOP09): možná bude třeba očkování proti COVID-19 jako povinné09.07.20 16:40 Česká republika 2

Černoši se rozhodli nenakupovat u bílých, aby je potrestali. Tak si nakoupili předem08.07.20 12:11 USA 1

Další vystoupení proti bílým07.07.20 21:56 Česká republika 1

Spravedlnost u nás07.07.20 21:25 Česká republika 2

Primátor Grenoblu (Evropští Zelení/Piráti): Zlegalizujme ilegální migranty07.07.20 21:14 Francie 0

Georgia vyhlásila stav ohrožení - Black Live Matters zastřelili 8letou černošskou holčičku07.07.20 20:40 USA 2

Víkend v New Yorku po reformě policie: 45 přestřelek a 11 mrtvých07.07.20 18:44 USA 2

Vice prezident Zimbabve obvinil ze 40 leté krize v zemi bělochy: Nic nás nenaučili!07.07.20 17:31 Zimbabve 0

New York Times: Budeme psát Black s velkým písmenem a white s malým07.07.20 12:27 USA 1

Tlusté černošky se cítí diskriminované. Chtějí určovat módní trendy06.07.20 19:38 Británie 3

Jurij Bezmenov - Umění subverze | Psychologická válka06.07.20 13:37 Neurčeno 4

Německo vládne EU: Migranty přijmete! Postaráme se, vzkázalo i Česku06.07.20 10:52 Česká republika 7

Itálie opět vyměkla, dovolila pašerákům dopravit do Sicilie další várku afrických kobylek06.07.20 00:05 Itálie 0

V Portalnd Oregon zničili sochu jelena04.07.20 21:19 USA 2

Měnové kurzy

USD
23,44 Kč
Euro
26,64 Kč
Libra
29,56 Kč
Kanadský dolar
17,28 Kč
Australský dolar
16,37 Kč
Švýcarský frank
24,91 Kč
100 japonských jenů
21,86 Kč
Čínský juan
3,35 Kč
Polský zloty
5,94 Kč
100 maď. forintů
7,52 Kč
Ukrajinská hřivna
0,87 Kč
100 rublů
33,21 Kč
1 unce (31,1g) zlata
42 355,78 Kč
1 unce stříbra
450,73 Kč
Bitcoin
217 819,49 Kč

Poslední aktualizace: 13.7.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 325