Diskuze k článku

Aristokracie nebo demokracie?

Příspěvků 35

6.6.2014 5:41

Liberalni demokracie

Moribundus 66.?.?.?

Verejnost je vnímana nie viac než zmatene stado neznalých a všetečnych outsiderov.. A sú to zodpovední ľudia, ktorí majú rozhodovať a chrániť spoločnosť od pošliapávania a pred zlostou zmäteneho stáda. Teraz, pretože je to demokracia -je stádu povolené občas požičať svoju váhu jednemu alebo inému členovi zodpovednej triedy. Tomu sa hovorí voľby. " Chomsky.

Clanok je trochu zmatocny nakolko miesa liberalnu demokraciu s parlamentnou a nespomina participacnu a priamu demokraciu kde je tiez parlament.

311128

6.6.2014 7:24

Už, už jsem tomu závěru chtěl přitakat.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Ale pak jsem si začal představovat ony cechy. například cech právníků, poté cech bankéřů, cech politiků, cech oligarchů...
Tak mne pak napadlo, že se nemusíme nikam vracet, že autorovi uniklo při tom namáhavém třídění, že tam už jsme. Autor by jistě namítl, že za právníky tam bude jeden právník, za bankéře jeden bankéř... Ale praxe bude ze zkušenosti jiná, vznikne mnoho právnických cechů, bankéřských cechů podle specializace, či jiných významných znaků - třeba s červeným štítem, modrým štítem... Pak tam bude jeden cech závislých povolání t.j. "podnikatelů" za mzdu...[naštvaný]

Takže nic, hledat dál je potřeba, ba i ty ideje je potřeba vrátit do hry, je to o celkovém směřování společnosti. Tím nemám na mysli, vzletné ideje k zakrytí dotování vybraných či vyvolených sponzorů partajních.
Cesta by mohla být - návrat k jednoduchým srozumitelným zákonům trvalé platnosti, a výchovou zdolat tu vynalézavost v jejich obcházení, či modifikování podle potřeby.

311129

6.6.2014 7:35

demokracie=vláda komu čemu 3.pád, nebo koho čeho 4. pád?

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 178.?.?.?

Souhlasím s autorem. Neco podobného také leckde pripomínám.

Ješte je možný i další výklad
demo-kracie = demoverze aristokracie, ale to spíš jako žert.

Demokracie je pojem, který opravdu skrývá oxymoron a zmatek. Pomáhá tím zavést dvojí metr, anonymizaci a odzodpovednení zástupcu za své činy.

Oxymoron/protimluv je to proto, že není možné současne sám sobe vládnout a zároveň se (relativne) svobodne rozhodovat. Lid sám sobe "demokraticky" vládnout nemuže, na vládnutí je potrebná hierarchie/struktura, která odporuje demokracii.

Politika dvojího metru je nic jiného, než druh strategie predátoru, kterí místo dosažení schopností určitého druhu volí radši úskok-schopnost jiné kategorie. Otázka je, co je správné a užitečné. V džungli asi obojí. Další otázka následuje, zda jsou lidé proto lidmi, aby se chovali jako džungle.

"Prímou" demokracii vlastníme teď, protože naše "svobodné a prímé" volby jsou zcela závislé na informacích poskytnutých "nezávislými" rozumej velmi často nekým koupenými médii.

Jak z toho ven? Priznat/najít nejakou formu aristokracie, monarchie. Protože dnešní demokracie coby na mnohých místech spíš vláda oligarchu kombinovaná s nadnárodními strukturami slouží jen na to, aby skuteční vládcové meli svou reprezentaci hromady placených a pritom neefektivních mluvčích=poslancu v parlamentu a úredníku státní správy (včetne navázaných institucí). Málokterý z nich je opravdu nezávislý a má i odpovídající zkušenosti. Bez zretelného karierního rustu, referencí a výsledku by se nikdo do parlamentu dostat nemel, ne jako je tomu teď. Firma bez postupne rostoucích referencí sotva získá lepší zakázku, proč by mel takový poslanec prijít k fleku jako v tombole?
Jinak jsme jen tam, kde jsme již dostikrát byli a máme jen nový náter na rovnostárství a placené neschopnosti. Ať dostává peníze jen ten, co neco umí. Omezit tvorbu perpetomobilních penez ze vzduchu. Ale to je moc práce, najednou by se mohlo ukázat, co kdo neumí. Pak nám nekdo naaranžuje revoluci s tema, "co to umí lépe". Schopný monarcha by ale mohl mít šanci. Nazvat veci pravým jménem je z dlouhodobé perspektivy jiste optimální.

311130

6.6.2014 7:52

RE: demokracie=vláda komu čemu 3.pád, nebo koho čeho 4. pád?

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 311130

Ješte jsem zapomel poznámku ke KOALICÍM. Koalice považuju za škodlivý prvek, který nemá v parlamentu co delat a ve skutečnosti brání zastupitelství, ať v dolní, nebo horní komore. Naruší se tím vertikální stromová struktura, a celý strom se chová, jakoby mel svázané vetvy.

Souhlasím s nickem 109... výše hlasne s tím, že by pomohlo, kdyby se zákony stavely jenom principiálne, a natolik jednoduše, aby je nebylo možné nekolikrát menit za pochodu behem volebního období.
Zákon a z toho plynoucí trestní odpovednost nemuže být neco jako podniková norma, která se pro každý podnik hodí jiná.
Pokud má mít smysl rovnost pred zákonem, tak to ten zákon musí také ve svém (jednoduchém) výkladu umožnit.
Současný stav je asi dusledkem alibizace soudcu, kterí se snaží mít všechno v zákonu, aby nemuseli projevit odpovednost za svá rozhodnutí. Chrání se tím dejmetomu pred mafiány. Je to ale trochu logické, když ty mafiány nejprve necháme dlouho behat po svobode, a pokud v lochu, tak jen krátce, falešný humanismus škodí. Jak se kdysi králové chránili pred loupežníky? Meli podobné problémy, a kdo s tím nehne, ať nedelá krále. Další problém je nadnárodní import "mafiánu" a ideologií zvenčí. Deláme, jakobychom se neznali a dusledkem je, že nevíme ani, komu sloužíme.

311131

6.6.2014 8:41

RE: demokracie=vláda komu čemu 3.pád, nebo koho čeho 4. pád?

slak 77.?.?.?

Reakce na 311131

Velmi dobrá až chvalitebná úvaha. Demokracie se hlupákům mění ve zlý sen a ostatní se s nimi nechtíc vezou. Musí se zařídit pro sebe, ale to zase nepřeje celku a je to v koncích podpora vlastnictví a egoismu, žel na vrub naivním. Které mocní poté snadno manipulují na prázdné a pusté nenaplnitelné žvásty. Prostě styl po mě potopa a podle toho také společnosti neřízené jako v rusku a číně dopadají. [překvapení] [mrknutí jedním okem] Osobně u nás jsem za komanče, ač bych tomu sám donedávna nevěřil, protože zájem o prosperitu jimi spravovanému celku se jeví nefalšovaný, navíc na rozdíl od jiných kteří mají paradoxně bolševické a tedy skupinově fašistické zájmy nehledíc dopadů na většinu nesoucí břímě jejich úzkých a mrzkých zájmů pro cílovou skupinu, kde ovšem je cílem rvačka kapitálu o nesestřelitelného. [chechtot] [cool] [oči v sloup]

311132

6.6.2014 12:12

RE: demokracie=vláda komu čemu 3.pád, nebo koho čeho 4. pád?

Dušan123 193.?.?.?

Reakce na 311132

Heh.

1. Rovnosť môže byť len v ľudskej dôstojnosti, hneď po odbornosti vyžadovať mravnosť (ako od seba a tak od ostatných),
2. Dosadzovanie do funkcií (od upratovača po riaditeľa) podľa schopností ale len pri Bezplatnom a kvalitnom školstve (od základky po univerzitu - žiadne elitárske drahé školy) - absolútne zabudnúť na automatické dedenie práv! - dosiahne sa aspoň čiastočná rovnosť príležitostí + vyberú sa kvalitné kádre na riadiace funkcie
3. zrušiť vlastníctvo pôdy (nie si na pôde v dome nestaráš sa osobne) ponúkne samospráva niekomu inému
4. ........

je toho ešte toľko ako sa musí zmeniť zdeformované vnímanie sebe sama a spoločnosti (spoločnej činnosti, spoločnej cnosti)

Ak ste si všimli narážam na KOB (KSB)

311152

6.6.2014 9:29

RE: demokracie=vláda komu čemu 3.pád, nebo koho čeho 4. pád?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 311130

pane p najdemokratickejšia funkcia v starom Grécku nebola v Aténach ale v Sparte, najmocnejší(s najväčšou právomocou) úradník volení na rok radou(tá bola druhá a až po nej spartský kráľ) a teraz pozor, po skončení svojho roku v úrade sa konal súd kde obhajoval svoje rozhodnutia v úrade a ak sa nevedel obhájiť tak dostal trest(nejaký nepekní spôsob odchodu z tohto sveta) [mrknutí jedním okem]

311141

6.6.2014 8:45

Pacient je technokrat.

Definitíva 95.?.?.?

Utápame sa v definíciách, v čistých, perfektných definíciách pripomínajúcich kabalu a prestávame používať zdravý rozum.

Súčasná moc sveta používa voľby na presadenie svojich záujmov, sú to súkromné finančné korporácie, mafie, kráľovské a šľachtické rody,ktoré vládnu svetu. Občan volí z politickej kandidátky, na ktorú sa politici sami zapíšu. Občan dostáva účelovú ponuku kandidátov, ktorí zaručene budú plniť príkazy NWO, posledné voľby v ČR sú toho príkladom, voľby do EÚ Slovania odmietajú, nie sú motivovaní, neveria, že v EÚ sa dá presadiť záujem Slovanov.

Zvyšky zdravého Slovanského rozumu, ktoré odolali kabale a nie sú zaťažené teóriou a definíciou kážu:

Priame voľby z okresov do parlamentu, ľudí známych ako najschopnejší z najschopnejších, podľa výberu občanov a nie politických strán.

Referendum na všetky rozhodnutia parlamentu. V dnešnej dobe internetu to nie je technický problém, ale problém amorálnosti našej politiky. Tam kde elita stratila morálku, tam musí byť politik pod kontrolou občanov. Zrušiť imunitu poslancov, zaviesť trestnú zodpovednosť poslancov a politikov. Referendum je samo očisťovací proces politiky od skorumpovaných, amorálnych poslancov. Štatistiky presne ukážu prácu každého poslanca a občan rozhodne. Že sú občania sprostí? Aj debil si vie spočítať výplatu a poľa výplaty sa bude rozhodovať vo voľbách, čo je vždy lepšie, ako skorumpovaná politická elita.

Uzákoniť v ústave, že zhoršovanie života občanov je trestné: zadlžovanie štátu, strata štátnej suverenity, podriadenosť Bruselu pri ESM, zvyšovanie daní a poplatkov, dovoz falšovaných a chemicky ošetrených potravín, podpora korporácií na úkor domácich podnikateľov, strata výroby a pracovných miest v prospech korporácií. Zrušiť dotácie ako zdroj krádeží, korupcie a vydierania a znížiť dane. Strata osobných slobôd, očkovanie, nosenie zbraní...

Otvorene sa postaviť proti diktatúre EÚ a NWO-USA, ako zdroj všetkého zla na svete, naposledy Ukrajina. Presadzovať Európu suverénnych štátov, ktoré spolupracujú na zmluvnom základe a na princípe obojstrannej výhodnosti.

Politické kandidátky sú o desiatich sionostoch, dvoch cudzincoch a jednom Zemanovi, čo mi veľmi pripomína Židoboľševickú VOSR v Rusku a následný boľševický socializmus v réžii kabaly a nie komunistov! Od čias Vladimíra I., Romanovcov a kabalistických boľševických socialistov, až Putin ako prvý sa vzoprel cudzej diktatúre. Povedzte občanom pravdu, občan nie je sprostý, pochopí a podľa toho bude aj voliť. Biblický projekt, ovládnutie a zotročenie ľudstva, piata kolóna finančnej svetovej moci, NWO.

Niet nad Slovanský zdravý rozum. Zažívame stret civilizácií, anglosaso židovskej a Slovanskej. Agresívnej, militantnej, podvodnej, klamárskej, otrokárskej proti Slovanom, ktorým vymazali ich rodovú a kultúrnu pamäť a zničili ich dejiny. Víťaz môže by

311134

6.6.2014 8:47

RE: Pacient je technokrat, 2.

Definitíva 95.?.?.?

Reakce na 311134

Víťaz môže byť iba jeden, lebo anglosaso židia už takmer 1000 rokov páchajú genocídu na Slovanoch, Slovania nemajú na výber, musia vyhrať. NATO a Slovania proti Rusku to je súčasť genocídy Slovanov pod kontrolou anglosaso židov, ovládnutie svetových energií.

311135

6.6.2014 11:01

RE: Pacient je technokrat, 2.

Budaneq 86.?.?.?

Reakce na 311135

Slava slovanům.. Skvělý shrnutí.. 100% souhlas. Volební vábnička "Projekt Kocourkoff" - Tablet zdarma z předinstalovaným SW (zdarma každému občanovi nad 15/18 let z Číny,případně vyrobený v ČR/SK ?? cena rozhodně míň, než už kolik bylo rozkradeno) který nelze prečůrat ani uplatit a všechna rozhodnutí snadno dohledat.Lepší než jedna "špionská" ID karta kterou musím nosit u sebe [smích]
Rozhodování (předkládají "starostové" (řešící starosti)) na lokální i státní urovni v řádu minut, nic složitého vybrat tlačítko ANO/NE, to zvládne i 65 starobní důchodce a do pár let Rozkvět. Sláva předkům i našemu rodu 8)

311147

6.6.2014 12:06

RE: Pacient je technokrat.

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 311134

Vo viacerom súhlasím, ale toto:

Že sú občania sprostí? Aj debil si vie spočítať výplatu a poľa výplaty sa bude rozhodovať vo voľbách

fungovať zjavne nebude. Hlúpy, alebo nejakým spôsobom nedopečený, neohľaduplný, asociálny človek bude stále očakávať viac, než si zaslúži. To funguje bez ohľadu na výšku príjmu a majetok.

Veľa z nás sme nakazení perpetomobilizmom, a ziskom z ničoho, a tam je ťažké očakávať primeranú sebareflexiu. To je aj dôvod, prečo ani komunizmus, ani imperializmus fungovať nemôžu, a podobné nápady protirečia ako prírode, tak aj matematike.

Len málokto z nás reálne vie, koľko a v čom musí pracovať, aby nebol ostatným na škodu. Toto sa od doby prvotnopospolných spoločností dávno vytratilo.

Je veľký rozdiel "zarobiť" a zarobiť. Naša životná úroveň sa prudko vyšvihla popri ťažbe ropy a plynu, zdrojov ale ubúda. Nabehnutým štýlom je jasné, že tie miliardy ľudí nie je ako uživiť. Sme nároční na spotrebu, chováme sa príliš konzumne, málokto to chápe. Nebyť bezbrehého konzumu, nahovárali by sa revolúcie a vojnové výpravy ťažšie.

Predátori budú ďalej požadovať tú "výplatu" za akúkoľvek cenu, presne, ako je tomu teraz. Sme tam, kde sme boli. Pokrok musí nastať v duševnej rovine, odmietnutím duševných návnad zameraných na koristníctvo, zapredávanie, a uprednostnením filozofie trvale udržateľného hospodárstva.

311151

6.6.2014 9:44

Aristokracie, Demokracie a nebo Pakokracie?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

To co vidím okolo sebe bych nazval Pakokracie. Kdysi jistý soudruh Džugašvili tvrdil, že výsledky voleb určují ti, kdo počítají hlasy. Co jiného však může vzniknout, když zločinci zmanipulují psychopaty, nastrkají jim volební lístky do rukou, a ti je běží zvolit. Protože těch psychopatů však dnes není pořád tak nějak dostatek, takže "totalitní strana již nemůže být volena 99,9 procenty voličů jako dříve", tak se oficiálně prosadí tzv. "demokracie", kde se zloději "právoplatně" mohou zvolit " ve svobodných volbách" již jen "demokratickou většinou" 50 procent psychopatů, a tím se problém na čas vyřeší. Jak absurdně zní dnes snad již naprosto neznámé, že volič by měl být svéprávný a nezávislý. Kdyby volby mohly opravdu něco změnit, děti komunistů by je už dávno zakázaly.....

311143

6.6.2014 12:49

Demokracia je principálny omyl

novapalo 212.?.?.?

Dobrý článok. Mnohé úvahy sú správne. Ale musím aj tak smutne konštatovať, že je omyl. Demokracia svojimi princípmi popiera základný zákon vo vesmíre a to duchovnú hierarchiu. Tak ako píše pán Kysucký vo svojej analytickej knihe "Demokracia je principiálny omyl", demokracia sa nedá opraviť žiadnym spôsobom. Demokracia určite skrachuje a bude nahradená novým systémom štátneho zriadenia. Dokonca p. Kysucký tvrdí, že demokracia je ten najhorší systém, aký tu doteraz bol. V knihe sa píše, že už Grécky filozof Sokrates povedal, že "... až zločinci demokraciu nakoniec ovládnu, pretože zločinci od prírody prirodzene tiahnu po pozíciach moci, vznikne tyrania horšia, než dokáže najhoršia monarchia alebo oligarchia. Pán Kysucký predpovedá, že konečný a jediný relatívne spravodlivý politický systém bude duchovný hierarchický systém. Kniha sa dá bezplatne tiahnuť na www.negativa.sk. Základné zákony vo vesmíre sú dualita a hierarchia. Každý rozumie duchovnej hierarchii od najnižšej po najvyššiu : kameň, rastlina, ryba, cicavec, človek, UFO. Ale nikto nechce pochopiť, že demokracia tvrdením, že ľudia sú si rovní, majú byť rovnoprávni, slobodní, je žiaľ hierarchický omyl. Kastovný systém principiálne správne chápe duchovnú hierarchiu. Dôsledok z toho je napr. aj taký, že žena nie je rovnocenná mužovi a preto demokratická emancipácia žien je omyl.

311155

6.6.2014 15:18

Slušný občan pokud už si uzurpuje právo kritizovat stát nebo vládu

Řádná občanka Prahy 3 95.?.?.?

tak by to měl dělat až poté, co pro systém něco udělá. Kolik z lidí, kteří si uzurpují rádoby právo něco kritizovat v této zemi sbírá např. starý papír nebo léčivé byliny? Ono je kritizovat i pozitivně, ale to by tito potížisté zřejmě ztratili smysl života. Lidé chtějí klid a stabilitu, ne čeření. My jsme např. pro systém udělali to, že jsme uklidili dvorek. A chceme mít klid.

311161

6.6.2014 18:56

RE: Slušný občan pokud už si uzurpuje právo kritizovat stát nebo vládu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 31.?.?.?

Reakce na 311161

Doufam, ze tento nazor je jen uprimne, byt velmi naivni vyjadreni a ze nejde o pokus o nejakou hlubsi manipulaci (i kdyz podbiziva klicova slova jako "slusny obcan", "potizista" ... ) dost tvrde svedci o opaku. Vubec cele to napadne pripomina jiste "inteligentni" vyroky typu:

... a kdyz se vam nelibi jak pracuji politici, vytvorte si stranu a sami kandidujte

... a kdo nema co skryvat, nemusi se bat kamer v obyvaku

... a kdo chce, praci si vzdycky najde

... a kdo se nediva v televizi na reklamy, jakoby tu televizi ukrad


A taky snad nebylo mysleno, aby si jako ponauceni ctenar vzal: Ano obcanku, starej se hezky o svuj dvorecek, a stat si nechame my... [mrknutí jedním okem] ?
ale kdyz ne to, tak co vlastne? Ze kdo nesbira stary papir, sbira proti nam [smích] ?

Jo a takova ta pozitivni kritika... to bude asi neco podobne logickeho jako humanitarni bombardovani, ze?
aneb kritizuje si jak chcete, ale ne ze budete rikat neco co se nam nelibi.


Bojujete proti drobnym nesvarum a jakymsi remcalum co vzdy z principu nesouhlasi, ale to opravdu neni problem dnesni spolecnosti. Dnesni spolecnost ma problem, ze samo-cizo zvana novoslechta vladne systematicky a schvalne proti lidu, napric politickym spektrem (snad s vyjimkou tzv. "extremistickych" stran) a ten, misto aby ji poslal do ....., jim to ve volbach legitimizuje, protoze uz ani nemysli natoz aby premyslel, ale jen prejima nazory z televize, ktere jim tam implantuje hadejte kdo...

A bylinky, uklizeny dvorecek ani tuna stareho papiru to nespravi, to nanejvys jen podpori falesne zdani normalnosti a o chvilicku oddali krach (ktery tak bude o kousicek hlubsi)

Tento system je svoji PODSTATOU tak protilidovy a tak uz vyhnil, ze nic mimo razne excise toho hnusu uz spolecnost nezachrani.

311166

6.6.2014 18:27

Demokracie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Na tohle slovo lidi slyší. Problém je v tom, že v ní nevládnou lidi prostřednictvím svých volených zástupců, ale oligarchové v pozadí přes své bohatství, jehož původ nejlépe vystihl Balzac. Pojem demokracie nejlépe naplňuje přímá demokracie, okamžitá odvolatelnost poslanců a politiků v případě,že nezastupují zájmy všech voličů, ale pouze či především těch mocných a bohatých, omezení imunity politiků a především kontrola boháčů. Nejsem pro rovnostářství, protože to by utlumilo aktivitu a kreativitu lidí, ale pro to, aby bohatství jednotlivců mohlo dosáhnout jen určité omezené výše a ostatní by šlo na potřeby státu. Stejně to ti současní boháči a superboháči jen vyždímali z těch chudáků dole.Proto dnes řídí svět oni, a to výlučně ve svůj vlastní prospěch. Politici jsou jen jejich loutky. Pokud nejsou,do vrcholných funkcí se vůbec nedostanou nebo jsou z nich rychle nejrůznějšími intrikami odstraněni.Kam současná "demokracie" vede je z historie známo. Války, převraty, krize, korupce, intriky, sabotáže jsou stále se opakujícími důsledky současného a velmi pokryteckého pojetí demokracie a slouží jen k posílení bohatství a moci těch, kteří se povýšili na bohy.Také je třeba média vymanit z vlastnictví oligarchů a dát je pod kontrolu veřejnosti.

311164

7.6.2014 1:24

RE: Demokracie

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 311164

Soucasny politicky stav je vysledkem rovnostarstvi. Vychazi z toho, ze vsichni si byli rovni a tudiz klade otazku, co bych delal ja, v teto situaci.
V zemich, kde kod chovani je jiny, protoze je rozdelen tridnim moralnim kodem. Mezi prasaty zvolene prase zustane prasetem se svymi pudy. Kde by aristocrat rekl, to ja nemuzu, tam prase rekne, to ja zkusim.
Zkratka, system je nezpravitelny tak jak je. Prectete si Marxe a Lenina.

311185

7.6.2014 11:00

RE: Demokracie

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 311185

Přátelé,jděte mi už konečně s těma vašema Aristokraciema "doprdele"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co je lidstvo lidstvem,tak tu vládnou stále jen ony:aristokracie
rodové,finanční,intelektuálské,náboženské,umělecké atd.,které se mezi sebou jen účelově kříží,jen aby se udržely u moci a mohly kupit majetek,který jim zase zpětně vytváří předpoklady udržení moci.A proto ten svět taky tak vypadá!!!!!
Tyhle pijavice žádný skutečný společenský pokrok nepřinesly,ba právě naopak a proto se snaží nynější stav udržet,nebo dokonce o celá staletí vrátit zpět.
Proto se mějme velice napozoru před těmi,kteří Aristokracie tak vzývají a lační po jejich vládě,skrývaje se přitom za obezličku,že mají na mysli a touží jen po Aristokracii duševně/vzdělanostní....,neboť i ta je velice relativní.....a ve finále vede k tomu našemu tolik milovanému ÝBERMENŠOVSTVÍ !!!!!

311202

7.6.2014 14:49

RE: Demokracie

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 311202

Jenže ty Emile jakoby jsi odmítal chápat mechanismus, za pomocí neho nám zde práve ta "aristokracie" vládne. Tím je práve falešná návnada demokracie a falešný pocit svobody.

Proto není rešením zmenit, prestavet tenhle systém, tím ho jen podporujeme. Rešením je spíše demaskování, identifikace, nazvání vecí pravými jmény a vytvorení aristokracie alternativní.

Aristokrati nám zde nabízejí "demokracii" jen proto, že jde o zastaralý systém, s kterým umí dobre manipulovat, co se i deje.

To jako když nekdo v dobe dronu nabízí souperi ke konkurenčnímu souboji luky a šípy. Nabízejí ruzné typy dekadencí a nefunkční rády. Nejde o žádnou konspiraci, ale v okolí pozorovatelný fakt.

311211

7.6.2014 15:18

RE: Demokracie

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 311202

vcera, na ceste do prace jsem si koupil noviny, velmi dobre napsane, vyborne postrehy o ekonomii, kde si novinar stezoval na ekonomicky stav zeme. Ekonomicky stav se pro obycejne lidi zhorsuje a je stale tezzsi se uzivit. Zajimave je, ze to byly noviny Mexicke.
stejna paralela toho co bych cetl v Praze. Dojel jsem po derave zeme k hranici, prejel jsem, a byl jsem na krasne dalnici. Mel jsem na vybr dve cesty, jedna podel more, kde jsou zaparkovany valecne lode, druha, ktera se prestavuje, rozsirujea jede se velmi pohodlne. Vse ciste a sporadane. Zkratka obrovsky rozdil. Tome vysvetlete,takovy rozdil mezi zememi ktere jsou tak blizke a tak rozdilne.
Jsou slovane indiany evropy? Ja tuto vidim. Stejne dukazy jak politicke a ekonomicke se vidi v Americekdyz jedete najih, tak jako v evrope kdyz jedete na vychod.

311214

8.6.2014 22:31

RE: Demokracie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 311214

Zdravím, problém je v tom, že Mexiko je kolonií USA a zisky z něho plynou do USA (slavná NAFTA či co..).. To stejné u nás - jsme jen kolonoií Západy a MILIARDY korun jdou do Německa, Rakouska atd.. , kde za ně třeba postaví pěkné dálnice a u nás zůstanou rozbité cesty.
Tak to bylo vždy - celá sláva Anglie byla založena na vykořistování kolonií..
Nebo jak napsal Petr Bezruč (volně řečeno)
z českých dělníků práce,
z jejich krve a potu,
tyčí se ve Vídni paláce..
A dodatek - ta slavná trans-atlantická smlouva chce udělat z celé Evropy kolonii USA, o nic jiného tam nejde..
[cool]

311257

9.6.2014 3:43

RE: Demokracie

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 311257

Mate pravdu, verse Petra Bezruce by se mely stat povinnym ctenim.

311264

9.6.2014 17:11

RE: Demokracie

Dap z lesa 37.?.?.?

Reakce na 311202

velmi přesně jste to vystihl !

Několikrát jsem to zde již opakoval - rozhodovací právo je NEZASTUPITELNÉ.
Kdokoli toto nerespektuje, znamená to, že mi chce poroučet !
A já si nenechám [smích]
Je to právo KAŽDÉHO jedince, které je stále nějakou silou pošlapáváno.
Nemusíte být oborník - vždyt doma také dokážete rozhoudnout o věcech, kterým nerozumíte - budto je chcete nebo ne.¨
Teprve pak nastupuje odborník, JAK se to provede.

Takže zastoupením KÝMKOLI bude vždy špatně, už jen proto, že každý má jiný úhel pohledu.
A aristokracie? Ta už nám dostkrát ukázala, co dovede.
[bliji]

311327

7.6.2014 13:21

Omyl demokracie a kríza elít!

lubosmat 188.?.?.?

Vláda ľudu, alebo akéhosi spoločenského konsenzu v podmienkach t.z.v. parlamentnej demokracie má svoje obmedzenie predovšetkým v kvalite jedincov, ktorí sa pasujú za oných zástupcov ľudu.

V tradičných spoločnostiach sa vyzdvihovali skúsenosti a múdrosť, ktoré predurčovali vodcov, neignorujúcich kolektívne rady.

Progresívny rast populácie umožnil vznik absolútnych vládcov, ktorí sa dokázali tvrdou rukou presadiť vo svete územných záujmov rozrastajúcich sa spoločenstiev.

V rozdelenom svete sa predrala do popredia politika, keďže vzájomná koexistencia viacerých spoločenstiev mohla byť výhodná pri presadzovaní individuálnych záujmov, podotýkam, že vždy na úkor tretích strán.

Politika bola odjakživa nástrojom na získavanie výhod voči ostatným. Výsledkom politického diania v 20-tom storočí bolo množstvo konfliktov, ktoré si vyžiadali obete miliónov nevinných ľudí všade vo svete.

Vo viere, že politik bráni naše individuálne záujmy, odovzdávame mu do rúk moc. Dnešné politické elity však neplnia svoje prvotné poslanie, stali sa nástrojom na presadzovanie úzkych skupinových alebo globálnych záujmov. Voliči sú hnaní do „pseudovolieb“ a neustále sú balamutení reklamou na akési osobnosti. Pripomína mi to šou pri hľadaní kráľovnej „krásy“, kde hľadáme najkrajšie dievča a v pozadí sa prezentujú širokej verejnosti handry, šminky, púdre a všakovaké magľajzy od výmyslu sveta.

Politika v súčasnej podobe sa absolútne nehodí do sveta spolupráce, katapultuje nás späť do stredoveku pseudovojen a hľadania pseudohraníc, so zámerom ponechania výhody manipulovať svetom skupinkou bohatých.

311210

7.6.2014 15:37

RE: Omyl demokracie a kríza elít!

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 311210

Myslím si to samé....,politika je systém na výběr "správců státu a země",který ale neplní tuto funkci,neboť je jimi zneužíván k prosazování privátních,sobeckých zájmů ambiciozních a bezohledných jedinců a skupin na úkor ostatních i samotného státu.....


Pozn.pro 5P:nepoučujte,nepředvádějte se vyjadřujte se kdyžtak k věci!!!!

311216

7.6.2014 22:05

RE: Omyl demokracie a kríza elít!

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 311216

Obetuju príspevek pro to, aby jste mel možnost se pokusit upresnit, pokud máte zájem, kde vás/nekoho konkrétne poučuju, kde se predvádím, a jsem mimo téma.

Bez vysvetlení to považuju od vás za nepochopení, účelové nálepkování a sotva nečím podloženou dedukci. Šéfování, nebo mentorování neprijímám.

Podle mne jste udelal presne to, co mi vytýkáte. Za slušné bych považoval napsat, že nesouhlasíte, nebo se vám to nelíbí.

311228

7.6.2014 15:51

Škatuľkovanie

maršal Žukov 85.?.?.?

Keď sa tu tak vo veľkom všetko musí nejako nazvať a uložiť do škatuľky tiež s nejakým názvom, tak prosím, vymyslite názov a zaškatuľkujte systém, aký vládne v Rusku a Bielorusku. Toto sú funkčné systémy v prospech vlastných občanov a zároveň nie na úkor občanov iných štátov. Nazveme to Putinizmus, alebo aby to malo punc historickej kontinuity: PSLT (Prefíkaný Stalinizmus s ľudskou tvárou)?

311218

7.6.2014 22:33

RE: Škatuľkovanie

lubosmat 188.?.?.?

Reakce na 311218

Piliere moci Putina sú postavené na:
1) Konsenze štátnej moci a moci oligarchov (mohlo by sa povedať určitom pakte o neútočení),
2) Loajalite armády (ak chcete bezprecedentnej podriadenosti),
3) Nezávislosti federálnej polície (úspešne bojujúcej proti korupcii v jednotlivých regiónoch a oblastiach),
4)Uznaním jeho osoby zo strany štátnej dumy, s ktorou vedie neustály otvorený dialóg,
5)a v neposlednom rade na stabilite v zahraničnej politike.

Do určitej miery by sa dalo zjednodušene povedať, že je to autokracia podporovaná oligarchami a armádou.

311230

8.6.2014 8:15

RE: Škatuľkovanie

maršal Žukov 178.?.?.?

Reakce na 311230

Ak má Putin pod palcom armádu, KGB a políciu, načo sú mu oligarchovia? Veď ak by im znárodnil nakradnutý majetok, národ by tlieskal postojačky a bol by večným vládcom. Oligarchovia sú nepotrebná psychopatická háveď, od ktorej sa dá očakávať jedine podraz, len striehnu na správnu chvíľu.

311240

8.6.2014 14:48

RE: Škatuľkovanie

lubosmat 188.?.?.?

Reakce na 311240

Určite, ale vo vzťahu k zahraničnej politike by to "Znárodňovanie" bolo ako červené súkno pred rozzúreným krížencom amerického bizóna a európskeho zubra. Takže preto ten pakt o neútočení.

Možno najväčšie umenie "Kapitalistických" vlád, je presvedčiť "Oligarchov" aby točili nahromadené peniaze vo vnútri priestoru, kde ich zarobili, mala by to byť ich psia povinnosť.

Z hľadiska regulácie tokov peňazí, je podľa mňa najväčšou systémovou chybou, vytvorenie finančnej oligarchie. Ak nemá štát kontrolu nad tokmi peňazí, nie je štátom v pravom zmysle slova (týka sa to aj USA).

Päť najbohatších slovákov z desiatich sú finančníci, tu je skrytá odpoveď našej závislosti na EÚ a ...

311248

8.6.2014 15:40

RE: Škatuľkovanie

maršal Žukov 85.?.?.?

Reakce na 311248

Vytvorenie finančnej oligarchie nie je systémovou chybou. Žiadny "Sato" nie je za to zodpovedný, je to stáročia starý cieľavedomý plán globálneho parazita. Tí piati pešiaci, ktorých spomínaš, sú užitoční idioti.

311250

8.6.2014 15:13

RE: Škatuľkovanie

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 311240

Rozbil jste nekdy rtutovy teplomer? Jiste si pamatujete, jak se kulicky rtuti spojovaly a potom rozlevaly. zalezelo to na tom, jak se menil uhel podkladu pod nimi. Stejne je to s politikou. Jak se meni podminky pro manipulaci, tak se meni politika statu.
Jestlize pro toho kdosi stezuje na soucasnou politiku tato nefunguje, znamena to, polopaticky, ze neni mezi temi pro ktere to funguje.
Jiste jste slyseli prislovi: nic noveho pod sluncem, tedy tato situace tady uz byla. Zde se musime zamyslit o tom, jak vznikaji politicka hnuti.
Vznikaji nahle, kdyz doba je tehotna zmenou.
Od vsech techto filosofu, jsem neslysel o tridnim uvedomeni, tuto starou nenavidenou vetu z minuleho rezimu. Ale, bohuzel je to Pravda, tedy kdo neni s name je proti nam je opet aktualni, protoze silnejsi vyhraje a stezovani si s usty v toalete jeste zadne zmeny neprineslo.

311249

8.6.2014 15:49

RE: Škatuľkovanie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 311240

autoritatvní režimy obecně mají jeden problém a tím je loajalita byrokratů nebo nějakých reprezentantů převodní páky moci
toto se dá vyřešit dvěma způsoby:
1)politický útlak - způsobem jaky používal stalin v SSSR
prostě vytvořením situace kdy si nikdo ve státní správě nemohl dovolit být jistý svou situací a tak byl loajální režimu a doufal že na něho NKVD neukáže
2)ekonomický útlak - úzká skupina lidí ovládá naprostou většinu zdrojů ve státě a ze správců systému je vytvořená privilegovaná skupina nad kterou visí damoklův meč vyhození a velké zhoršení materiální situace jednotlivců
v rusku je používán druhý způsob a oligarchové jsou něco jako dozorci v kriminále v podstatě se jedná o jakýsi modernizovaný feudalismus
druhý způsob funguje samozřejmě i na západě tam jsou ale větší možnosti pro nezávislý společenský vzestup to je zejména důslednější dodržování rovnosti před zákonem která v rusku v podstatě úplně chybí tam kdo má peníze a známosti může si dovolit téměř vše a může ho sesadit jen sám putin a lidi kolem něho když si vyskakuje příliš (dle mého názoru na tohle dojel například chodorkovskij)

i když samozřejmě se tam od jelcinovy éry v tomto v rusku mnoho věcí změnilo k lepšímu (to abych nebyl napadán že nevidím rozdíl)

je třeba dodat že druhý model byl naprosto běžný v evropě v 18. a 19. století proto například když já kritizuju putina tak zejména za to že zaváděním tohoto způsobu vlády kterého jsme se v evropě zbavili/zbavujeme/chceme se zbavit dělá z ruska bubáka jehož zničení bude bráno jako vítězství dobra nad zlem (západu nad ruskem)

PS: velmi mě rmoutí když vidím jak se zde zveřejnují články oslavující putina a hned vedle článků kritzující západní korporátní fašismus přitom systém v rusku by se dal taky označit jako korporátní fašismus
tedy rusko opravdu není alternativou možná nějaké rusko zbavené současného vojenskoprůmyslového komplexu ovládaného úzkou skupinou lidí kolem putina ale to zatím bohužel moc není vidět

311251

8.6.2014 23:53

Fašismus se poučil

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

z prohrané světové války. Teď si říká demokracie,nenosí uniformy, ale ohání se svobodou a lidskými právy. Pouze cíle se nezměnily. A vítězí. Jak prosté.

311259

9.6.2014 1:30

RE: Fašismus se poučil

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 311259

Nejhorsi na interpretaci svobody je dnes v pofiderni democracii cilenej brainwash kterej se vohani lidskymi pravy..... Doporucuju si precist Adolf Hitler - Projevy - (to co bylo skutecne receno) aby jste videli jakejma lzema a nesmyslama vas erar po dekady krmil ..... Nakonec tuto knihu Lukase Beera aby se lidem uz prestali vymejvat kebule jak psali na Aktualne CZ a na Idnes rozdavali pred soudni budovou v Brne.

311262

Příspěvků: 35

06.06. 05:41 Moribundus  Liberalni demokracie
06.06. 07:24  Už, už jsem tomu závěru chtěl přitakat.
06.06. 07:35 ppppp  demokracie=vláda komu čemu 3.pád, nebo koho čeho 4. pád?
06.06. 07:52 ppppp  RE: demokracie=vláda komu čemu 3.pád, nebo koho čeho 4. pád?
06.06. 08:41 slak  RE: demokracie=vláda komu čemu 3.pád, nebo koho čeho 4. pád?
06.06. 12:12 Dušan123  RE: demokracie=vláda komu čemu 3.pád, nebo koho čeho 4. pád?
06.06. 09:29  RE: demokracie=vláda komu čemu 3.pád, nebo koho čeho 4. pád?
06.06. 08:45 Definitíva  Pacient je technokrat.
06.06. 08:47 Definitíva  RE: Pacient je technokrat, 2.
06.06. 11:01 Budaneq  RE: Pacient je technokrat, 2.
06.06. 12:06 ppppp  RE: Pacient je technokrat.
06.06. 09:44  Aristokracie, Demokracie a nebo Pakokracie?
06.06. 12:49 novapalo  Demokracia je principálny omyl
06.06. 15:18 Řádná občanka Prahy 3  Slušný občan pokud už si uzurpuje právo kritizovat stát nebo vládu
06.06. 18:56  RE: Slušný občan pokud už si uzurpuje právo kritizovat stát nebo vládu
06.06. 18:27  Demokracie
07.06. 01:24 karel4u  RE: Demokracie
07.06. 11:00 Emil Robot  RE: Demokracie
07.06. 14:49 ppppp  RE: Demokracie
07.06. 15:18 karel4u  RE: Demokracie
08.06. 22:31  RE: Demokracie
09.06. 03:43 karel4u  RE: Demokracie
09.06. 17:11 Dap z lesa  RE: Demokracie
07.06. 13:21 lubosmat  Omyl demokracie a kríza elít!
07.06. 15:37 Emil Robot  RE: Omyl demokracie a kríza elít!
07.06. 22:05 ppppp  RE: Omyl demokracie a kríza elít!
07.06. 15:51 maršal Žukov  Škatuľkovanie
07.06. 22:33 lubosmat  RE: Škatuľkovanie
08.06. 08:15 maršal Žukov  RE: Škatuľkovanie
08.06. 14:48 lubosmat  RE: Škatuľkovanie
08.06. 15:40 maršal Žukov  RE: Škatuľkovanie
08.06. 15:13 karel4u  RE: Škatuľkovanie
08.06. 15:49  RE: Škatuľkovanie
08.06. 23:53  Fašismus se poučil
09.06. 01:30 Satanist  RE: Fašismus se poučil

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

35

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 77 čtenářů částkou 10 598 korun, což je 35 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 4

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Z dění ve Středozemním moři (videa)05.09.19 08:04 Itálie 0

Liberálne médiá sú zhrozené. Prieskum ukázal, že učitelia omnoho viac dôverujú Hlavným správam ako Denníku N alebo SME04.09.19 20:38 Slovensko 0

MeToo začíná ženám škodit. V USA roste nechuť je zaměstnávat04.09.19 20:26 USA 1

Itálie má novou vládu, Salvini kaput, přístavy otevřené okupantům04.09.19 17:43 Itálie 8

Měnové kurzy

USD
23,40 Kč
Euro
25,89 Kč
Libra
29,24 Kč
Kanadský dolar
17,66 Kč
Australský dolar
16,05 Kč
Švýcarský frank
23,58 Kč
100 japonských jenů
21,64 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,76 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,37 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 219,05 Kč
1 unce stříbra
421,48 Kč
Bitcoin
239 018,88 Kč

Poslední aktualizace: 17.9.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 829