Diskuze k článku

EU ztrácí ruský plyn z východní Sibiře ve prospěch Číny – historické selhání

Příspěvků 45

23.5.2014 0:24

Ex post

slak 77.?.?.?

S nahlédnutím do kalendáře přeji opožděně Vladimírům elán a invenci. [mrknutí jedním okem]

310497

23.5.2014 9:39

RE: Ex post

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310497

Diky http://ld.johanesville.net/havlicek-borovsky-02-kr...

310514

24.5.2014 11:17

RE: Ex post

Bluejamie65 109.?.?.?

Reakce na 310514

Věje vítr černomořský,
travou v stepi klátí;

sbíhají se do Kyjeva
páni kandidáti

Věje vítr od západu,
v Kyjevě se práší ;

každá firma haní jiné,
sama se vynáší. —

Jak to ten Havlíček mohl vědět[smích]

310592

23.5.2014 2:44

Nejak malo, ne???

coinageboy 98.?.?.?

289 Korun za preklad tohoto clanku??

To by snad bylo malo i za Prvni republiky....

310501

23.5.2014 7:40

Je to malinko slozitejsi.

Jiri Radosta 198.?.?.?

Ono to neni tak jednoduche. Pravda - Evropa si bude muset najit nove zdroje plynu a bude to hodne drahe. Ale ztrata evropskych zakazniku bude draha i pro Rusko. Musi rychle vybudovat velice dlouhy plynovod do Ciny a ztrati politicky vliv v Evrope. Vcetne moznosti vydirat zeme vychodni Evropy.
V konecnem dusledku muze jit behem nekolika let diky konkurenci cena ropy i plynu dlouhodobe dolu a prodelaji prave exporteri.

310510

23.5.2014 10:15

RE: Je to malinko slozitejsi.

fohat 194.?.?.?

Reakce na 310510

Petr Cibulka mi bude muset vysvětlit,ČÍM Rusové VYDÍRALI východní Evropu od roku rozpadu CCCP.Muže se ale stát zázrak,že Bilderberg se vymaní z tisicileté péče žrecu a prosadí na truc Ruska utajené energie.... [chechtot]

310516

12.6.2014 12:47

RE: Je to malinko slozitejsi.

Vínožravec 84.?.?.?

Reakce na 310516

Treba tím, ze kdyz zavreli plyn Ukrajine, protoze neplatila, "museli" ho zavrít i Evrope, aby si Ukrajina z toho "nekradla". To lze videt jako ne zcela neúmyslný varovný signál z Moskvy smerem EU. Kazdopádne to v praxi demonstrovalo, jak fatálne riskantní je tahle závislost na Rusku, o cemz se mluvilo jiz v dávných dobách stavby Tranzitního plynovodu. Svet se po rozpadu CCCP vúbec nestal takovou selankou, abysme se mohli spolehnout na mírumilovnost a lásku nasich obchodních partnerú na veky vekú. Henry Kissinger jednou rekl, ze USA nemají zádné tvalé prátele nebo neprátele, jen zájmy. A o Rusku se dá ríct totéz.

Dnes mozná bezprostrední nebezpecí nehrozí. Putin je financne na dne, za celou dobu nedokázal pro Rusko otevrít dalsí zdroj príjmú na asanaci zeme, nez tyhle zemní suroviny, bez jakékoliv lidskou prací pridané hodnoty navíc (tady si múze podat ruku s Chávezovým umrlcím hnátem). Takze dnes ty oproti tomuhle kseftu dobré peníze z Evropy potrebuje mozná víc nez Evropa jeho plyn. Ovsem bude to tak porád?

Evropa si musí otevírat jiné zdroje energie pro svoji fundamentální potrebu a Rusko si ponechat nejvýs jako doplnek, jako ne rozhodující polozku v celém kosi.

311535

23.5.2014 11:45

RE: Je to malinko slozitejsi.

Ing. Bizon 37.?.?.?

Reakce na 310510

Bojím se že cena ropy a plynu dlouhodobě dolů už nikdy nepůjde. Cena těžby už nebude o penězích, ale o energii, v tom je celý problém budoucnosti ropy a plynu. A americký břidlicový plyn je dost pravděpobně bublina...

Rozhodně ale máte pravdu v tom že je to celé "malinko" složitější, lidi to sice nevnímají ale plyn je palivo nasi evropské civilizace, neodvažuju se ani spekulovat jaký dopad bude mít eventuální útlum dodávek od Ruska na naší geopolitiku..

310521

23.5.2014 11:55

RE: Je to malinko slozitejsi.

ROMAN1 85.?.?.?

Reakce na 310510

Pane Radosta, Vaší poslední větě nerozumím. Pokud je cena produktu výslednicí nabídky vs. poptávky (tedy tím, co je ještě zákazník ochoten zaplatit), jak může cena plynu ve světě stále se zvyšující poptávky po energiích klesat? Podotýkám, že trhy se všemi druhy energií jsou propojené. Navíc, pokud energie z uhlí je fuj, z jádra ještě větší fuj, ropa prodělává zlom těžby, a větrníky + křemíkové lány to nezachrání, tak jak by mohla cena plynu KLESAT? [zmaten]

Pokud pyramidový finanční systém západního světa (a nejen jeho) stojí na ekonomickém růstu, musí se navyšovat, jinak se zhroutí. A ten růst je zase podmíněn přísunem energie - protože na energii stojí všechno - čili světová poptávka po energii se zákonitě musí ZVYŠOVAT. Protože teritoriální expanze systému už možná není - narazila na konečné limity, prolomitelné leda tak velkou válkou!
Řešením by bylo jedině MASIVNÍ využívání nějakých převratných, účinných a levných zdrojů - nebo zásadní změna finančního systému a odvržení boha nekonečného růstu. Obojí, zdá se, je ještě utopie... [pláč]

310522

23.5.2014 12:58

RE: Je to malinko slozitejsi.

Ing. Bizon 37.?.?.?

Reakce na 310522

Máte naprostou pravdu pane kolego. Veškerá prosperita a růst stojí na dostupnosti a obrovské spotřebě levné energie.

A je až neuvěřitelné jak málo se to veřejně bere v úvahu! Tento rok poprvé v historii Shell nenašel dost nových ložisek aby pokryly odstavování starých, a Evropa na to reaguje politikou která ohrožuje přísun ruského plynu? To je pro mně nepochopitelné...


A žádná snaha o nové elektrické zdroje? To je uplný konec. Thoriové jaderné technologie by nám zvládly dodávat energii na úrovni velké energetiky na stovky let a jsou i čistší než současné reaktory, ale nebyla a není vůle dát tomu pár desítek let vývoje.
Chápu že to je o politice a ekonomickém systému, ale když o tom uvažuju čistě energo-inženýrsky tak mi to příjde naprosto šílené..

310526

26.5.2014 1:35

RE: Je to malinko slozitejsi.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 310526

I kdyby se tu termojadernou reakci podařilo udržet kontinuálně, nebo alespoň coby dostatečně rychlé cykly, v chodu, jak se dá v ní generovaná energie převést na elektřinu? [zmaten]

310661

26.5.2014 16:26

RE: Je to malinko slozitejsi.

Zvirak 89.?.?.?

Reakce na 310661

Spousta lidí si neuvědomuje, že "úzké hrdlo" výroby elektrické energie je přeměna tepelné energie na pohybovou => turbíny. Kde je účinnost nad 40% utopií.
Spíš bychom potřebovali jiný mechanismus této přeměny, než vymýšlet lepší zdroje tepla-energie, protože stále bude tento potenciál narážet na výrazně omezené možnosti parních turbín.

310691

27.5.2014 11:38

RE: Je to malinko slozitejsi.

Ing. Bizon 37.?.?.?

Reakce na 310691

Jo, většina lidí netuší že 90% elektrické energie vyrobí turbíny..
To co navrhujete je ale termodynamicky nemožné, každý tepelný motor má teoretický limit účinnosti daný teplotama na vstupu a na výstupu stroje. Velké turbíny jsou vůči tomuto limitu účinné na 95%! Takže i dokonalý stroj bez tření a ztrát by měl při stejných pracovníich teplotách jen o pár procent větší účinnost než turbíny.

Mezi tepelnou a mechanickou energií je obrovský rozdíl entropie, což je vědecky řečeno neuspořádanost. Teplo je prostě naprosto neuspořádaný pohyb částic, takže nejde celé přeměnit na uspořádaný pohyb jedním směrem. Hypoteticky je to možné, ale chladná strana stroje by se musela mít teplotu absolutní nuly, nebo horká strana nekonečnou teplotu [smích]

310730

27.5.2014 17:32

RE: Je to malinko slozitejsi.

ROMAN1 85.?.?.?

Reakce na 310730

Tohle není nutno řešit, to už dávno vyřešily koogenerační jednotky (výroba elektřiny + tepla zároveň), protože to teplo je většinou zapotřebí vyrábět také. Zejména v té horší polovině roku. V té lepší je zase mnohem vyšší výtěžnost ze slunce, alespoň v mírném pásmu střední Evropy. Bohužel ani tohle nestačí, takové zdroje jsou při současné (s)potřebě energie v Evropě a Severní Americe zoufale nedostatečné - to by se Evropané ve svých nárocích museli uskromnit na 1/4 a Američané na 1/5 dneška - což by vyvolalo revoluci a chaos. Proto "jedeme" na dluh a ten vyrovnáváme fosilními palivy či jádrem. Tedy i zemním plynem.
Když k tomu stoupají spotřební nároky Čínanů a Indů (cca 3mlr. obyvatel), dojde zákonitě k disproporci-navýšení poptávky nad nabídkou. Fosilní zdroje jsou však omezené a konečné, dostane se k nim jen ten, kdo má větší svaly, tj. zbraně nebo peníze, což je v zásadě totéž. Ty zdroje navíc nejsou rovnoměrně rozmístěné.
Takže pokud dojde k přesměrování výrazného toku fosilního paliva-plynu, místo do Evropy tak do Číny (a později asi i do Indie), cena komodity sice může zůstat zachována, možná se dočasně i sníží, ale záleží na celkovém objemu odběru. Ovšem za tu "cenu", že se Evropa k plynu nedostane - se všemi důsledky. A naopak - pokud bude Rusko dodávat komoditu na obě strany (což je prozatím pravděpodobnější), nepochybně cena plynu nastoupá, poněvadž Evropa a Čína jsou v otázce odběru plynu SPOTŘEBNÍ KONKURENTI. Ovšem to navýšení bude jak pro koho, neboť cena dodávaných energií se často neřídí jen prostou tržní zákonitostí, nýbrž i geopolitikou.
Proto bylo elementární chybou Evropanů znepřátelit si významného dodavatele energie (Rusko), a dotlačit jej k diverzifikaci exportu. Evropští politici si tak podřízli vlastní větev - a nám taktéž.

310734

27.5.2014 22:15

RE: Je to malinko slozitejsi.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310734

Európsky politici urobili presne to, čo od nich ich zaoceánsky pán požaduje.

310739

12.6.2014 13:05

RE: Je to malinko slozitejsi.

Vínožrout 84.?.?.?

Reakce na 310734

A co má udelat Evropa lepsího? Poklonkovat Rusku, lézt mu do zadku a nechat si od nej delat na hlavu? Toho jsme meli v její východní cásti po celých 40 let víc nez dost.

311539

12.6.2014 14:23

RE: Je to malinko slozitejsi.

ROMAN1 85.?.?.?

Reakce na 311539

Víte co? Nejhorší je ten FALEŠNÝ pocit svobody. Protože my (ČR) se v tom zadku, jak píšete, nacházíme neustále. Možná jsme se na chviličku v roce 1990/91 nadechli, když jsme z jednoho zadku vylezli, abychom se ihned po hlavě vrhli do toho zadku washingtonského. Však to tam ten ryšavý slintal zařizoval, celý US-kongres mu tleskal ve stoje... [bliji]

311545

23.5.2014 15:41

RE: Je to malinko slozitejsi.

Jiri Radosta 198.?.?.?

Reakce na 310522

Dnesni ceny plynu a ropy jsou jeste porad hodne nadsazene a ropne spolecnosti i zeme exportujici ropu a plyn vydelavaji neuveritelne penize. V pripade Ruska tyto zisky pokryji vice jak polovinu statniho rozpoctu.
Vysoke ceny jsou dany z velke miry monopolnim postavenim nekterych dodavatelu. Pokud se treba Evropa nauci existovat bez ruskeho plynu (zvysenim dovozu z Norska, Spojenych Statu, Stredniho Vychodu a frakovanim) vznikne konkurence ktera stlaci ceny dolu. Ja si osobne myslim, ze za par let bude Rusko dodavat Evrope plyn a ropu dal, ale levneji.

310538

23.5.2014 20:47

RE: Je to malinko slozitejsi.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 310538

Myslet si to můžete, jenže v ekonomice, jejímž hnacím motorem jsou dluhy a úvěry, to jaksi nejde, aby se energie zlevňovala.Evropu nečekají žádné světlé zítřky, ale hospodářský úpadek a krach po vzoru Řecka.
Konkurence v cenách plynu..., kdepak jste na takový nesmysl přišel?

310554

23.5.2014 21:57

RE: Je to malinko slozitejsi.

Saša 24.?.?.?

Reakce na 310538

Radosta jen tak žertuje.
Jiri Radosta nezije v ČR, je to starý americký vlastenec a stárnutím se mužům zmenšuje mozek a zvětšuje prostata. Již se těší a směje jak ta cenová bublina plynu a ropy praskne jak ty ceny chýší v té Americe. Chechtá se a blouzní jak si načůrá do nádrže a uvaří si na prdu. Smích bez příčiny znamená, že jste buď idiot nebo zlaťoučké děvčátko....

310558

24.5.2014 8:36

RE: Je to malinko slozitejsi.

Jiri Radosta 198.?.?.?

Reakce na 310558

No Saso, kdybyste priste misto tech urazek napsal v cem se mylim, udelal byste lepe.
Mezi nami "devcatky" - ona z toho vseho bude mit jednou prospech i ta tezce zkousena Ukrajina. Pokud bude moci kupovat suroviny z ruznych zdroju za trzni ceny, nebude ji Rusko moci ani uplacet nizkymi cenami, ani vysokymi cenami vydirat.

310578

24.5.2014 9:42

RE: Je to malinko slozitejsi.

Saša 24.?.?.?

Reakce na 310578

Pane Radosto, Vaše slepá nenávist je neléčitelná a proto Vás nikdo nepřesvědčí. Je s podivem jak právě Vy, když nakupujete ve Walmart můžete výhodný obchod nazvat vydíráním. Ukrajina doplácí na to, že ji pár grázlů s pomocí „západu“ vytunelovalo a jejich hřivny ulili v dolarech v USA. Teď je bude stavět na nohy Evropa. Tady v Americe, většina lidí chudne a zlomek procenta nejzámožnějších na „krizi“ vydělává. Chci vidět jak ta Ukrajina nakupuje za Vaše tržní ceny. Je s podivem, že Nulandová a McCain nelítá teď na východ Ukrajiny rozdávat svačiny, když si tam separatisté zvolili svoji vládu a nechtějí tu nezvolenou.

310584

24.5.2014 11:00

RE: Je to malinko slozitejsi.

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 310584

Pokud někdo podporuje frakování, tak to nemůže mít v hlavě v pořádku a vůbec bych na něj nereagoval. Tenhle chudák by jistě i podporoval těžbu zlata kyselinou. Doufám, že se jednou napije této spodní vody a planeta se podobného hmyzu zbaví sama.

310590

24.5.2014 12:46

RE: Je to malinko slozitejsi.

steve 70.?.?.?

Reakce na 310590

.. budte velkorysy. Nekteri lide vekem zdetinsti ....
Postaci - dat jim nejakeho "pandulaka" na hrani ... - a daji s blbejma kecama pokoj ...

310597

24.5.2014 20:17

RE: Je to malinko slozitejsi.

Jiri Radosta 198.?.?.?

Reakce na 310584

Silne pochybuji Saso, ze timhle zpusobem diskutujete i v osobnim styku. [smích] Tez nevim, co s tim ma spolecneho Walmart nebo moje udajna nenavist. Pisi jen svuj nazor.
Rusko bude i nadale prodavat ropu a plyn do Evropy, protoze uz na to ma stejne jako Evropa vybudovanou infrastrukturu a vyplati se mu to i za polovicni cenu. Jenze se diky zmenene situaci bude o cenach vice vyjednavat.

310609

24.5.2014 10:15

RE: Je to malinko slozitejsi.

asasas 88.?.?.?

Reakce na 310578

Takže dle vás je normální vámi řečená situace, tedy producent měl pouze jednoho zákazníka, který když nekoupil měl problém s odbytem. Pak získal druhého, ted ypřestal být závislý na jednom kupující a tak je zákonité, že bude prodávat levněji? Za situace, kdy to nelze koupit od nikoho jiného? V reálném světe se děje opak vašich zmatrených teorii a ceny stoupají...

Holt školy a ekonomické myšlení(dříve selské počty) už dnes asi úplně propadli do teorií, které ale jaksi nemají oporu v realitě...

310586

24.5.2014 10:11

RE: Je to malinko slozitejsi.

asasas 88.?.?.?

Reakce na 310538

No tak tímto příspěvkem jste zabil veškerou vaši argumentaci. Jak chcete zvýšit těžbu? Krátkodobě to jde, ale jaksi o to dřív dojde co tam mají, protože už teď každé místo co jste jmenoval má sestupnou tendenci na produkci.

Takže dle varady se zvýší těžba a ropa a plyn nedejde 2040, ale 2025. To je dle vás řešení? A co potom? Bude každý šlapat na kole a dynamem vyrábět energii?

Bohužel pro evropu a Čínu, dosáhl Putin výhodu pro Rusko. Má možnost dodávat na západ nebo na východ a cenu bude teprve teeď určovat "poptávka", tedy hlad po energii a Rusko bude diktovat ceny díky poptávce...

Jo holt jst eoptimista, lkterý zapomíná na fakta a maluje si ruzove budoucnost... Pro vesničana v Čr je teď nejlepší volba si spíše koupit hektar pola a zasadit les, aby měl za 20 let čím topit v zimě pokud nechce dát polovinu platu za topení.

310585

25.5.2014 21:27

RE: Je to malinko slozitejsi.

Timechild 87.?.?.?

Reakce na 310522

Je tu ešte jeden zdroj, chodí po ňom každý z nás. Niekde je bližšie k povrchu (Island), niekde sa musí trochu viac vŕtať, ale nikde nie viac ako 10km a to je zdroj geotermálny. Je temer nevyčerpateľný(v dohľadnej dobe určite) a mohol by odstaviť všetky zdroje založené na fosíliách. Len tu nie je vôľa, prečo asi?

310656

26.5.2014 9:42

RE: Je to malinko slozitejsi.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310656

Niekde v Nemecku, pri hraniciach so Švajčiarskom je mestečko, kde stavili na geotermálnu energiu a postavili väčšiu geotermálnu elektráreň a tepláreň. Po necelom desaťročí sa im začala "zem pod nohami" hýbať tak, že asi tretina domov v mestečku má vážne problémy so statikou - niekde sa objavili i viac ako desať centimetrové trhliny stien.
Dôvod? Podzemie sa ochladilo o pár desatín stupňa - a zahriata skala v podzemi "trochu" zmenšila svoj objem...

310675

12.6.2014 13:42

RE: Je to malinko slozitejsi.

Vínožrout 84.?.?.?

Reakce na 310656

V roce 1356 polozilo zemetresení Bazilej do sutin - primerené dobe srovnatelné se San Franciscem 1906. Pred necelými 8 lety varovala maticka príroda pocítitelným zemetresením síly 3,4, ze si to klidne zopakuje, kdyz ji tam nenechají na pokoji: zacli proste vrtat po zhavé geotermální energii a kdyz byli 5 km pod zemí, prislo tohle. Dalsí podobné zemetresení nastalo v loni poblíz St. Galena. Takze tam, kde geotermální energie sama leze na povrch, to jde. Jinde spís ne.

311543

23.5.2014 12:43

A možno sme na vrchole energetickej konjunktúry?

lubosmat 195.?.?.?

Čo keď sa špirála energetického vývoja pomaly začne prepadať? Myslím tým, koľko dokážeme vyprodukovať ekonomicky využiteľnej energie na jednotku populácie. Mám taký dojem, že už teraz ideme na debet. Buď zapojíme do spoločenského produktu opäť staré dobré „vlastné“ kapacity, alebo počkáme až troška povymierame, Európa so svojou prirodzenou mortalitou je na dobrej ceste.
V prípade očakávaného nárastu populácie z „tretieho“ sveta, kde nestihla populácia zostarnúť natoľko, aby sa prestala množiť, a to hlavne vďaka omladzovaniu spôsobeného západom importovaným terorom, začne sa určite množstvo vyprodukovanej energie na jednotku populácie pomaly prepadať.
Rada na záver, ako prekonať energetickú krízu: Leštíme pol dňa plechovú slnečnú parabolu, aby sme si na obed mohli zohriať polievku zo švábov, tie tu okrem človeka tiež ešte určitú dobu zostanú.

310524

23.5.2014 13:38

free energy

Novotny 82.?.?.?

A free energy je na dalsich 30 let zakazana..kdyby totiz vsichni topili, jezdili a svitili zdarma, tak by rusky plyn nikdo nepotreboval. A to si Rusove moc dobre pohlidaji. Takze, at tu mame Vladimira Vladimirovice vsichni radi, nebo ne...bude to Rusko, kdo bude branit vyvoji timto smerem.

310528

23.5.2014 14:52

RE: free energy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310528

Ale nie...
1) plyn je i surovina na výrobu, napríklad hnojív alebo plastov
2) koľko percent trhu s plynom a ropou Rusko kontroluj?
Je to síce dosť veľký hráč, ale nie až tak veľký...

A konečne
3) Rusko má obrovskú "vlastnú spotrebu" energie - jednak je tam celkom dosť chladno a jednak musia energiu z vhodných zdrojov (hydroelektrárne...) ťahať na obrovské vzdialenosti od zdrojov energie k zdrojom surovín.
Stavím krpce, že ak by "free energy" skutočne fungovala, tak rusi budú naopak jedni z prvých, kto to rozbehne vo veľkom štýle, pretože by mohli naplno využiť Sibír.

310535

24.5.2014 10:23

RE: free energy

asasas 88.?.?.?

Reakce na 310535

Ne velký?

Takže rusko cca 655 (většinu vyváží...)
USA 571 (většinu spotřebují ony)
Kanada 165
Irán 115
Norsko 98
...
ČR 0,17

Takže víc jak 50procent volného plynu na trhu je od rusa, to dle vás je hráč, kterého nikdo nepotřebuje a lze nahradit? Jo prostě je to producent na úrovni slovenska? [velký smích] Logika asi nula nula...

A vaše velká vlastní spotřebu je 30 procent současné produkce, tedy bez těch polí co se mají otevřít a dodávat číně.

Takže než začnete vyvozovat dalekosáhlé úvahy a nesmrtelnosti chrousta, proč si nezískáte a nepřečtete volně dostupné informace na netu? Místo toho píšete své dojmy jak co bude, proč bude a najednou za 10 let budute v hospě u piva vykládat. No jooo, ale stalo se to či ono, proto moe poředpovědi nevylši, to nebylo proto, že bych nevěděl o čem melu...

310588

24.5.2014 12:01

RE: free energy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310588

Rusko exportuje ani nie tretinu svojej produkcie - v roku 2008 to bolo 191 mld m3 z cca 650 mld m3, ktoré vtedy ťažili - zvyšok, asi 450 mld m3 sa spotrebuje priamo v Rusku.

Ostatne, CIA World factbook je IMHO pomerne spoľahlivý a reprezentívny zdroj údajov, hodnotených rovnakou metodikou:

Rusko
ťažba 669.7 mld m3 (2013 est.)
spotreba 457.2 mld m3 (2013 est.)
export 196 mld m3 (2013 est.)
import 32.5 mld m3 (2012 est.)

USA
ťažba 681.4 mld m3(2012 est.)
spotreba 689.9 mld m3 (2011 est.)
export 45.84 mld m3 (2012 est.)
import 88.77 mld m3 (2012 est.)

EU
ťažba 162.1 mld m3 (2012 est.)
spotreba 443.9 mld m3 (2012 est.)
export 93.75 mld m3 (2010 est.)
import 420.6 mld m3 (2010 est.)

Čína
ťažba 117.1 mld m3 (2013 est.)
spotreba 150 mld m3 (2013 est.)
export 2.4 mld m3 (2013 est.)
import 53 mld m3 (2013 est.)

> Takže než začnete vyvozovat dalekosáhlé úvahy a nesmrtelnosti chrousta, proč si nezískáte a nepřečtete
> volně dostupné informace na netu?
Plne súhlasím. Jeden zdroj vám dávam zadara [vyplazený jazyk]

310595

24.5.2014 12:12

RE: free energy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310588

Ešte ropa:
Rusko
ťažba 10.44 million bbl/day (2013 est.)
export 4.72 million bbl/day (2013 est.)
import 16,380 bbl/day (2012 est.)

USA
ťažba 11.11 million bbl/day (2012 est.)
export 41,640 bbl/day (2010 est.)
import 9.213 million bbl/day (2010 est.)

EU
ťažba 1.621 million bbl/day (2012 est.)

Čína
ťažba 4.197 million bbl/day (2013 est.)
export 33,000 bbl/day (2013 est.)
import 5.664 million bbl/day (2013 est.)

a ropné produkty
Rusko
výroba 4.812 million bbl/day (2010 est.)
spotreba 3.196 million bbl/day (2012 est.)
export 2.92 million bbl/day (2012 est.)
import 24,300 bbl/day (2013 est.)

USA
výroba 18.45 million bbl/day (2010 est.)
spotreba 18.84 million bbl/day (2011 est.)
export 2.311 million bbl/day (2010 est.)
import 2.58 million bbl/day (2010 est.)

EU
výroba 12.05 million bbl/day (2012 est.)
spotreba 12.8 million bbl/day (2012 est.)
export 2.196 million bbl/day (2010 est.)
import 8.613 million bbl/day (2010 est.)

Čína
výroba 9.371 million bbl/day (2012 est.)
spotreba 9.79 million bbl/day (2011 est.)
export 664,000 bbl/day (2013 est.)
import 922,000 bbl/day (2013 est.)

310596

23.5.2014 16:51

Podpora Majdanu způsobí krizi a krach Západu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Evropští poskoci Velkého bratra podporou fašistického převratu na Ukrajině ublíží nejvíce sami sobě. Pokud bylo záměrem Velkého bratra přípravou a financováním Majdanu ohrozit a vyprovokovat Rusko a současně oslabit evropskou konkurenci, dílo se zdařilo. V případě Ruska ovšem poněkud jinak, než si západní světovládci naplánovali. Rusové se nenechali vyprovokovat k válce s Ukrajinou, ale přesměrují své plynovody a ropovody do Číny.Ostatně ze Sibiře to tam mají poměrně blízko a Čína je solventní a pěkně rozjetá. Evropskou ekonomiku tím v podstatě vypnou.Pokud státy, které mají již plné zuby pokrytecké, kořistnické a agresivní politiky Velkého bratra, přejdou v mezinárodním obchodě na platby v měně podložené zlatem, dojde k pádu dolaru jako rezervní světové měny a Velký bratr je před krachem.Politici Západu jsou bez ohledu na politickou příslušnost stejně jen poskoky západních oligarchů řídících svět ze svých bank a nadnárodních společností. Krachem Velkého bratra budou mít politici a oligarchové velké starosti s vlastními ožebračenými,naštvanými a slušně vyzbrojenými občany. Tak se gigantické lumpárny a intriky světovládců otočí proti nim samotným.

310544

27.5.2014 7:03

Volit pod tanky

favela 113.?.?.?

Reakce na 310544

a volit pod hlavnemi kanonu za vitezneho jasotu pucistu je opravdu neco jineho nez potom v tom systemu zit. Vyhled jisty ze na Vanocnim stole bude syrovy brambor kdyz se nekde najde ,nebo ukradne a k tomu syoveho kapra /Na Ukrajine i v EU/ tak se ta nespokojenost asi projevi.Je mozne ze se s tim pocita,ze Ukrajina drive,ci pozdeji spadne tomu kdo neco da neco jineho/treba moznost prave toho kapra usmazit/,nez dluhy za zbrane pro pucisty...A spadne jako zrala svestka bez jakekoliv namahy do klina....prave tomu kdo nepospicha s horecnym uchvacenim statu za kazdou cenu....A Putin prave dostal nejvetsi poklad na svete...od byvaleho nepritele...A co udelaji ti pro nez je zlato nade vse ???!!!

310724

27.5.2014 7:35

RE: Volit pod tanky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 310724

>Vyhled jisty ze na Vanocnim stole bude syrovy brambor kdyz se nekde najde, nebo ukradne a k tomu syoveho kapra /Na Ukrajine i v EU/ tak se ta nespokojenost asi projevi.Je mozne ze se s tim pocita,ze Ukrajina drive,ci pozdeji spadne tomu kdo neco da neco jineho/treba moznost prave toho kapra usmazit/,nez dluhy za zbrane pro pucisty...A spadne jako zrala svestka bez jakekoliv namahy do klina...
A zapomnel jste na zimu, pokud potrubi z Ruska zustane prazdne, jak se to ted rysuje!!!

310725

28.5.2014 3:31

S plnejma kapsama zlate se daleko nedoplave...

favela 113.?.?.?

Reakce na 310725

...nechtel jsem zacit hned s tim nejhorsim,uz jsou na tom takhle bidne kdyz si NEJAK prizvolili /pri zdi,ktera muze bejt klidne posledni zed jejich zivotu,pac sebevrazedny volby jsou ted v mode/ presidenta Waltzmana,/kdyby bydlel v Nemecku tak se jmenuje Waltstein/podivne je ze to Putin odkejval tomu nerozumim...Ale asi zase dostane zase nejaky miliardy,topi se v pezich a ve zlate.../a dve kila by mi moh pucit,bez uroku/...

310742

23.5.2014 17:16

idiotismus, ale jak pro koho

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 82.?.?.?

me porad udivuje, jak tito sebejisti komentatori neustale vychazeji z predpokladu, ze politikum jde snad o blaho zeme, kterou zastupuji, a pak se hrozne divi jak "idiotsky" se ti politici rozhoduji.
Ale politici se prece nezodpovidaji obcanum, a ve skutecnosti se rozhoduji velmi dobre, ovsem z hlediska zajmu tech, kteri si je plati...
Takze pro naledujici valku, na ktere jiste pujde skvele vydelat, je potreba proti sobe postavit rovnocenne soupere, nejlepe tedy USA+EU vs Rusko a Cina, kdyz uz to s tim islamismem nevyslo tak idealne jak se puvodne chtelo...
Proto je nutne "idiotsky" nechat sblizit rusko s cinou, a postvat proti nemu EU, ktera si tim tak "idiotsky" odrizne zdroj levneho plynu. Pro ktery si pak asi jako bude muset dojit na tu sibir, az oficilani srackomety zacnou pepiky a marenky presvedcovat ze za jejich omrzle prdele muze zly Putin...

Podobny zpusob rizeni udalosti byl uz davno uplatnen, napr. za 2s.v. kdy si muselo pro suroviny dojit Japonsko, kdyz loutkovodici zajistili aby mu USA zarazilo dodavky ropy a zelezneho srotu, cimz obe zeme vehnali do valky.

310546

27.5.2014 19:49

RE: idiotismus, ale jak pro koho

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 310546

Super postřeh, 100 bodů, přesně podle tohoto hesla:

"Čo sa pre nejakú skupinu populácie môže javiť ako chyba riadenia, môže byť pre inú skupinu cieľom.“

Některé věci jsou nám nepochopitelné ne proto, že náš rozum je slabý, ale proto, že podstata věci nespadá do okruhu našich pojmů.

Více zde: http://leva-net.webnode.cz/kniha-navstev/ [cool]

310737

23.5.2014 18:48

Pravděpodobnost amerických dodávek plynu do Evropy...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

... výrazně klesá. Pokud je rozsah zásob nadhodnocen stejně jako z břidlicové ropy. Vždyť rozsah zásob na největším ložisku byl nadhodnocen DVACETINÁSOBNĚ, tak nebudou mít co dodávat.

310550

25.5.2014 12:51

Amerika za chvíli těžbu z břidlic utlumí

Kazatel 89.?.?.?

Břidlice jsou jedna velká bublina a usaodpad to brzy bude muset přiznat.

310646

25.5.2014 20:13

Frakování

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

je z hlediska ekologie neuvěřitelná prasárna a další velká bublina Velkého bratra. Zasvěcení ví své. Podobných gigantických bublin je v zaoceánském vzoru českých zbohatlíků tolik, že až prasknou,pak teprve celý svět uvidí, co je to za intrikány a podvodníky a nebude se stačit divit.To už ale bude taková globální krize,že každý se bude starat jen o to, jak přežít důsledky tohoto údajně nejlepšího a nejdemokratičtějšího systému na světě...

310654

Příspěvků: 45

23.05. 00:24 slak  Ex post
23.05. 09:39  RE: Ex post
24.05. 11:17 Bluejamie65  RE: Ex post
23.05. 02:44 coinageboy  Nejak malo, ne???
23.05. 07:40 Jiri Radosta  Je to malinko slozitejsi.
23.05. 10:15 fohat  RE: Je to malinko slozitejsi.
12.06. 12:47 Vínožravec  RE: Je to malinko slozitejsi.
23.05. 11:45 Ing. Bizon  RE: Je to malinko slozitejsi.
23.05. 11:55 ROMAN1  RE: Je to malinko slozitejsi.
23.05. 12:58 Ing. Bizon  RE: Je to malinko slozitejsi.
26.05. 01:35  RE: Je to malinko slozitejsi.
26.05. 16:26 Zvirak  RE: Je to malinko slozitejsi.
27.05. 11:38 Ing. Bizon  RE: Je to malinko slozitejsi.
27.05. 17:32 ROMAN1  RE: Je to malinko slozitejsi.
27.05. 22:15  RE: Je to malinko slozitejsi.
12.06. 13:05 Vínožrout  RE: Je to malinko slozitejsi.
12.06. 14:23 ROMAN1  RE: Je to malinko slozitejsi.
23.05. 15:41 Jiri Radosta  RE: Je to malinko slozitejsi.
23.05. 20:47  RE: Je to malinko slozitejsi.
23.05. 21:57 Saša  RE: Je to malinko slozitejsi.
24.05. 08:36 Jiri Radosta  RE: Je to malinko slozitejsi.
24.05. 09:42 Saša  RE: Je to malinko slozitejsi.
24.05. 11:00 hestroy  RE: Je to malinko slozitejsi.
24.05. 12:46 steve  RE: Je to malinko slozitejsi.
24.05. 20:17 Jiri Radosta  RE: Je to malinko slozitejsi.
24.05. 10:15 asasas  RE: Je to malinko slozitejsi.
24.05. 10:11 asasas  RE: Je to malinko slozitejsi.
25.05. 21:27 Timechild  RE: Je to malinko slozitejsi.
26.05. 09:42  RE: Je to malinko slozitejsi.
12.06. 13:42 Vínožrout  RE: Je to malinko slozitejsi.
23.05. 12:43 lubosmat  A možno sme na vrchole energetickej konjunktúry?
23.05. 13:38 Novotny  free energy
23.05. 14:52  RE: free energy
24.05. 10:23 asasas  RE: free energy
24.05. 12:01  RE: free energy
24.05. 12:12  RE: free energy
23.05. 16:51  Podpora Majdanu způsobí krizi a krach Západu
27.05. 07:03 favela  Volit pod tanky
27.05. 07:35  RE: Volit pod tanky
28.05. 03:31 favela  S plnejma kapsama zlate se daleko nedoplave...
23.05. 17:16  idiotismus, ale jak pro koho
27.05. 19:49  RE: idiotismus, ale jak pro koho
23.05. 18:48  Pravděpodobnost amerických dodávek plynu do Evropy...
25.05. 12:51 Kazatel  Amerika za chvíli těžbu z břidlic utlumí
25.05. 20:13  Frakování

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

22

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc prosinec přispělo 45 čtenářů částkou 6 716 korun, což je 22 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Konzervativci v Británii zvítězili. Drtivě. Brexit bude!13.12.19 10:53 Británie 3

Hidžábem to začíná12.12.19 11:38 Francie 1

Italské námořnictvo čelí Erdoganovi: Na Kypr dorazila italská fregata Federico Martinengo 10.12.19 21:50 Itálie 1

Turečtí vojáci vyvěsili tureckou vlajku na řeckém ostrově v řece Evros10.12.19 20:19 Řecko 1

Turecká letadla dnes 30x narušila vzdušný prostor Řecka v Egejském moři10.12.19 19:50 Řecko 2

Důkaz o "nezávislosti" průzkumů veřejného mínění10.12.19 14:14 Česká republika 6

Střelec v ostravské nemocnici zabil šest lidí. Neměl legální zbraň10.12.19 11:21 Česká republika 6

EU nařídila sledovat už od roku 2020 spotřebu každého řidiče, někteří na to doplatí10.12.19 11:10 Evropská unie 1

Poslanci chtějí zakázat domobranu10.12.19 11:06 Česká republika 2

Čína zakáže americkou technologii - začíná ná totální technologická válka 09.12.19 20:19 Čína 0

Cultural Enrichment #1309.12.19 19:39 USA 1

Belgie: Muslimský mob podpaluje vánoční strom na náměstí a řve "Allahu akbar"09.12.19 19:27 Belgie 1

Hihi. Chvilkaři se zlobí na Klause mladšího. Nemohou zneužit symbol trikolory09.12.19 17:51 Česká republika 2

Z dcery Angeliny Jolie a Brada Pitta se stává kluk09.12.19 11:20 USA 1

Chvilkaři proti Babišovi, Sardinky proti Salvinimu - stejný scénář, jak přes kopírák09.12.19 11:15 Itálie 1

Augsburg: Muslimové na vánočních trzích ubili hasiče09.12.19 11:11 Německo 0

V Jizerských horách místní obyvatelé obnovili nacistický památník padlým vojákům Wehrmachtu a oddílů SS 08.12.19 21:01 Česká republika 3

Istanbulská dohoda - čeští občané jsou záměrně podváděni08.12.19 20:02 Česká republika 3

Neschválení Istanbulské dohody je neakceptovatelné, řve feministka. Odhlasujeme, že k Istanbulské dohodě přistoupí EU jako celek, vyhrožuje EU komisař06.12.19 11:41 Evropská unie 5

Národná rada SR schválila Dodatkový protokol, zavádzajúci nové trestné činy za vyjadrenia rasovej a xenofóbnej povahy06.12.19 10:56 Slovensko 2

Měnové kurzy

USD
22,91 Kč
Euro
25,47 Kč
Libra
30,54 Kč
Kanadský dolar
17,40 Kč
Australský dolar
15,75 Kč
Švýcarský frank
23,28 Kč
100 japonských jenů
20,95 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,73 Kč
Ukrajinská hřivna
0,98 Kč
100 rublů
36,45 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 803,92 Kč
1 unce stříbra
387,94 Kč
Bitcoin
161 867,17 Kč

Poslední aktualizace: 14.12.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 704