Diskuze k článku

Zakrývání vojenského naddimenzování USA-NATO

Příspěvků 51

22.5.2014 1:09

Třesky-plesky...

Emil Robot 46.?.?.?

Ten článek nestojí ani za komentář,jeho autor se zcela jistě pohybuje mimo reálný svět.... [chechtot] [chechtot] [chechtot]

310448

22.5.2014 1:21

Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.

Fabrice 85.?.?.?

Hned mi to asociuje představu o americkém školství. Vždyť tam dávají o tolik procent více z HDP než my, to musí být skvělé školství! Pak rozkliknete položky a zjistíte, že celé to navýšení je "spotřebováno" jen na ochranu před blázny se samopaly (och.rámy, policisté ve školách, rúzní asistenti apod.) a vzdělání je víc než podprůměrné!
Se zbrojními náklady je to zcela stejné! Slavný AEGIS systém ZCELA selhal při "návštěvě" torpédoborce D.Cook v Černém moři. Stačilo 12x simulovat letecký útok, při vyřazení tohoto systému protivzdušné ochrany, systémem rušení v ruském SU 24 (nejsem si jist přesným označením) a hned tu máme "náklady na zbrojení" v podobě nutnosti zásahu psychologa, protože hned 27 US "tvrdých" MARIŇÁKU postihlo psychické trauma a požádali o vyřazení z aktivní služby.
Pravda, toto by se u Ruských jednotek nestalo, proto nemusí vynakládat tolik finančních prostředků "na zbrojení" [smích])
Další nesmysl vidím v tom vyzdvihování námořních sil. Autor nějak pozapomněl či neví, že Čína investovala a vyvinula střely, která přesáhnou 7-12x rychlost zvuku. Jsou primárně určeny pro ničení námořních jednotek. Takovou střelu nezastavíte ničím. A loď i s tvrďáky na palubě již nikdy nespatříte.
Tolik ke skvělému článku, který možná potěší ducha US příznivce, ale v tištěné formě poslouží více pro očistu těla.
Těším se na další PR US propagandy.

310449

22.5.2014 11:04

RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.

herbert 85.?.?.?

Reakce na 310449

Clanok je "cudny", ale vy by ste mali prestat sirit nicim nepotvrdene spravy o 27 pokakanych US zabijakoch.

310466

22.5.2014 20:12

RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.

Fabrice 85.?.?.?

Reakce na 310466

"Čudny" jsi ty a možná tak i vypadáš. Nečteš, nevíš. Tak pokud to zvládneš, tady máš něco málo těch "nepodložených zpráv".
Na youtube se mi kvůli tobě nechce hledat. Takže další výzva pro tebe, něco se dozvědět. Viděl jsem i zprávy o této události takže najít bys to snad mohl.


http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pluko...

310486

23.5.2014 9:44

RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.

herbert 85.?.?.?

Reakce na 310486

Az trochu vyrasties a dospejes, tak zistis, ze nie vsetko co sa pise je pravda. Ani v jednom zdroji, na ktore sa odvolava plukovnik "Čermeji" nie je ani slovo o psychologickych problemoch posadky alebo o rezignacii clenov posadky.
Takze kde sa vzala informacia o 27-mich namornikoch?

310515

23.5.2014 10:52

RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 310515

Přálelé,kamarádi....,nehádejte se vždyť jde o hovno a je jedno,jesti si potom musela část posádky těch Donaldích oplechovaných necek vyměnit trenýrky,nebo ne.Všechna ta novinářská odezva a prndy okolo,je jen součástí válečné propagandy...Jisté a podstatné jsou dvě věci:
1.že to ruské "udělátko" docela dobře funguje,což je ke všeobecnému prospěchu.
2.že dle reakce šéfů US-kriegsmarine je to zaskočilo a přinutilo
k tomu,že si emerický Pepek námořník nasypal do tlamy trochu špenátu a hystericky něco zakňučel o bezprecedentní provokaci,kteréžto prohášení bylo určeno výhradně pro vnitřní potřebu US-politické scény a komparzistů a kulisáků z NATO a EU,aby tzv."zlý vůdce party neztratil tvář a zbytek autořiti".Všechny ostatní mimo tuto partu to jistě pobavilo a škodolibě si zamnuli rukama...
Ale.....
Jednoznačně se nad Evropou,vedenou stupidními zrádci a us-poskoky
stahují mračna, která nám po zbytek života nedopřejí spatřit slunce a na stáří se ještě alespoň trochu ohřát.A aby se vyjasnilo,to by se musel stát zázrak a ty se,jak víme nedějí.... A proto si jdu objednat zavčasu trochu dřeva a uhlí,dokud to ještě jde,než se tlupa Lídlujících Mařenek a ligově Gambrinusujících Pepíků probudí po MS v hockeji. Ještě, že mám kromě kotle na předražené "opičí pšouky" i kotel na dnes už na cokoli hořlavého,ekologie/neekologie,záčíná to být opravdu vážné,pokud těm politicým idiotům nespadne hřebínek, anebo je nesvéprávní občané EU nepřivedou k rozumu (v což nedoufám) ....[oči v sloup]

310518

24.5.2014 0:24

RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.

Fabrice 85.?.?.?

Reakce na 310518

souhlasím s tebou, ovšem takovými zarytými US rektoalpinisty to vše začíná a blbými neobjektivními kecy na ČT končí.
Máš recht, na houby se s ním hádat, víme své [vyplazený jazyk]

310566

24.5.2014 0:05

RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.

Fabrice 85.?.?.?

Reakce na 310515

chudáčku, přecenil jsem tě. Budu ti tedy psát pomalu, protože vím, že neumíš rychle číst a je jasné, že i orientace na webu ti moc nejde. Tak tedy sleduj:

http://indian.ruvr.ru/2014_04_21/Russian-Su-24-scores-off-against-the-American-USS-Donald-Cook-5786/

http://www.freerepublic.com/focus/news/3149167/posts

zvláště odstavec - After the incident, the foreign media reported that "Donald Cook" was rushed into a port in Romania. There all the 27 members of the crew filed a letter of resignation. It seems that all 27 people have written that they are not going to risk their lives. This is indirectly confirmed by the Pentagon statement according to which the action demoralized the crew of the American ship.

pa, a už se do složitějších diskusí nemíchej

310565

24.5.2014 9:27

RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.

herbert 84.?.?.?

Reakce na 310565

Co je zloziteho na diskusii s clovekom co iba pluje siru vsade okolo seba ale nie je schopny svoje tvrdenie dolozit JEDINYM doveryhodnym zdrojom? Mna to v podstate bavi, ked vidim ako ta ide za tvojim pc z druhej ruky roztrhnut od jedu, ze si niekto dovoli s tebou nesuhlasit [vyplazený jazyk]
Tie dva zdroje co si uviedol su v podstate rovnake BS. Mohol by si, ty inteleguan, poukazat, ktore "the foreign media" pisali o 27 rezignovanych namornikoch? Diskusia v Tvojom 2. odkaze je plna opacnych nazorov ako aj internet.
Never vsetkemu co citas. Namiesto toho sa radsej nauc rozmyslat.

310583

23.5.2014 15:14

UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...

Botičky od Diora 94.?.?.?

Reakce na 310466

"... nicim nepotvrdene spravy..."??? ALE JDĚTE, HALANE. Pentagon na svých stránkách přiznal, že imitovaný útok Su - 24 k na torpédoborec amerického námořnictva měl demoralizující účinek na posádku Pentagon v pondělí, 14.04., vydala prohlášení, ve kterém tvrdí, že ruský Su -24 bombardér v sobotu letěl několikrát u US Navy torpédoborec Donald Cook v Černém moři a zároveň několikrát simulované bojové útoky . Podle agentury Reuter mluvčí Pentagonu plukovník Steven Warren uvedl že dvanáctkrát ruský bombardér letěl v nízké výšce, jen 160m!, v blízkosti amerického torpédoborce. Prohlásil tyto manévry za děsivé a nepřijatelné , protože demoralizovali zaměstnance na lodi a měly negativní dopad na obecné psychologické klima v armádě. Simulovaný útok vedl k tomu, že 27 členů posádky torpédoborce podalo rezignaci. V komentáři ke svému činu dodali, že neměli v úmyslu vystavit svůj život nebezpečí. V důsledku toho byl " Donald Cook " nucen vyplout s nedostatečným počtem personálu. Propuštěných 27 členů posádky mohou následovat další což ohrožuje pokračování úspěšné prováděného úkolu . [pláč]

310536

23.5.2014 21:21

RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...

herbert 84.?.?.?

Reakce na 310536

Zdroj RT: http://rt.com/news/pentagon-destroyer-russian-jet-428/
A ano, SU-24 letel vo vyske 160m, ale nie nad US lodou, ale dalsich 300 metrov od nej. Kde sa tam ale pise o 27 namornikoch co udajne dali vypoved? Netvrdim, ze to nie je pravda, ale ziadam vas o doveryhodny zdroj. Diky

310556

24.5.2014 19:32

RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...

Fabrice fabrice (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 310536

Tomu rádoby slovenskému "američanovi" to nevysvětlíš.
A už je tak zblblý, že už nevěří ani svojim (Pentagonu). [chechtot]

310605

24.5.2014 20:34

RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...

herbert 84.?.?.?

Reakce na 310605

Ste rovnaky uboziak ako ti co akukolvek kritiku Izrahellu povazuju za antisemitizmus. Ja nijak nespochybnujem fakt, ze sa jedna Ruska stihacka priblizila k USS Donald Cook na vzdialenost cca 1000 yardov (cca 900m - to je o 100 metrov menej ako kilometer). Ja spochybnujem tu story o rezignacii 27 mich namornikoch, ktora sa objavila pravdepodobne na strankach RUVR, ale je znacne nedoveryhodna.
Vyjadrenie hovorcu Pentagonu plukovnika Warrena citovali viacere Ruske i zahranicne zdroje. Nikde sa netvrdi, ze plk. Warren sa vyjadroval o tom, ze slo o provokaciu a neprofesionalnu akciu. Nikde (ani zdroj ruvr) sa nepise, ze by plk. Warren hovoril o demoralizovani posadky, o negativnych vplyvoch na psychiku a uz vobec nikde sa nepise, ze by tvrdil cokolvek o rezignacii vojakov. Niekto tuto blbost vymyslel a je problem, ze niektori slaboduchi jedinci to zhltli ako navnadu a navyse to siria dalej a co je najhorsie tak to obhajuju rovnako militantne ako by sa jednalo o Holokaust(R).
Ste obaja (so slapkami od Diora) hanbou vsetkych "konspiratorov", ktori sa snazia svet vidiet realne a snazia sa normalne diskutovat nielen tu na zvedavcovi, ale aj na inych weboch. Dufam, ze aspon panovi editorovi z casu na cas poslete prispevok na chod webu, aspon tak by ste boli uzitocni. Inak radsej mlcte a namiesto sirenia bludov sa schladte napr. hlavou v zachode.
Zdroj z rt.com, kde sa nic nenachadza o Vasich bludoch som vam uz postoval. Tu mate dalsie zdroje, ktore sa mozete skusit pochopit(vratane US DoD, Reuters):
http://america.aljazeera.com/articles/2014/4/14/ukraine-us-ship.html
http://news.usni.org/2014/04/14/russian-fighter-buzzes-u-s-destroyer-black-sea
http://www.defense.gov/news/newsarticle.aspx?id=122052
http://www.reuters.com/article/2014/04/14/us-usa-russia-blacksea-idUSBREA3D15Q20140414

310610

25.5.2014 22:03

RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...

Fabrice 85.?.?.?

Reakce na 310610

chlapče, běž se léčit. Podle tebe je plukovník, Hlas Ruska, všechny uvedené zdroje zmatené a šíří pomluvy. Nikdo na Zvědavci tomu také nerozumí, ALE ty máš patent na to poznat, co je a není propaganda. Snad jen informacemi a "inteligencí" se ti vyrovná třeba CNN (kde jistě čerpáš moudro), kde odborníci tvého typu ani nepoznají podle "popisu" na mapě, kde leží Ukrajina, a to je podle tebe důvěryhodný zdroj. Tam se tímto útokem určitě pochlubí.
No nic, končím. S bláznem, jako jsi ty, jsem pohříchu ztratil času víc než dost.

310659

26.5.2014 9:06

RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...

herbert 85.?.?.?

Reakce na 310659

Ake typicke. Ziadne argumenty iba primitivne urazky choreho mozgu.

310670

26.5.2014 10:34

RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 310670

Prosím Vás,proč se rozčilujete,používat Reuters jako studnici moudrosti a pravdy a ohánět se jí může jen takový,který má předem vše jasné,jako Karel Dolejší BListů,které už se až na výjimky skoro nedají číst,aby se přitom člověk nenasral.... zvášť,když se mluví o témtech dotýkajících se nějak Ruska,nebo Sýrie...A odvolávat se na Al Jazeiru,ze které utekl z libanonské odbočky televize i její ředitel s většinou změstnanců na znamení nesouhlasu s její lživou prací pro katarského vezíra a CIA,může jen velice jednostranně předpojatý,nebo naivně důvěřivý člověk,bez jakýchkoli zkušeností.Jak je vidět,máte své zkušenoti se zdroji informací a lidé zde na foru také a vědí proč
si vysloužili jejich preferenci, nebo naopak odstup,proto si myslete své a jim to dopřejte taky.
Tady ale naštěstí neplatí to známé,"co nebylo na CNN,se vlastně nestalo"....

310678

26.5.2014 20:46

RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...

herbert 84.?.?.?

Reakce na 310678

Pane, vy ste tiez zjavne nepochopil o co v celej tej diskusii islo, ze?
Ten agresivny chumaj co s nim celu dobu diskutujem tu siri bludy a ON sa odvolaval na reuters, kde udajne (podla neho) uverejnili vyjadrenie hovorcu Pentagonu, ktory mal udajne hovorit o demoralizujucom ucinku incidentu SU-24 vs USS Donald Cook, z ktoreho sa malo 27 namornikov tak zlaknut, ze utiekli domov. Tak som panovi bez argumentov sem postnul odkaz na clanok z reuters.com (na ktory sa ON odvolaval) a proste som ho usvedcil zo lzi.
Takze opat. Dokazete vy alebo ktokolvek iny predlozit DOVERYHODNY zdroj informacii o rezignacii 27-mich namornikoch po stretu s SU-24? Pretoze ako jediny zdroj sa momentalne javi stranka ruvr.ru, ktora sa ale odkazuje na nemenovane zahranicne media. Ktore su to tie media, o ktorych pise ruvr?
To sa fakt nenajde nikto, kto ma jasny argument? Verte mi, ja by som mal tiez radost, ak by to bola pravda, ale nevidim ziaden doveryhodny zdroj tejto informacie tak tomu nemozem uverit.

>>> používat Reuters jako studnici moudrosti a pravdy a ohánět se jí může jen takový,který má předem vše jasné
No ak ste toto myslel na mna, ste uplne mimo. Stranky reuters.com som otvoril asi druhykrat v zivote. Prvykrat to bolo pri Rusko-Gruzinskom konflikte kde bola prave agentura Reuters usvedcena z vyroby falosnych fotografii udajne autenticky nafotenych pocas konfliktu. Asi ste si len spatne vylozili kontext odkazu.

Uvedomujete si vobec, ze sa ako vy, tak dalsi pri obycajnej ziadosti o dolozenie faktov, spravate neskutocne uboho a hlavne sposobom, ktory bezne nepochybne kritizujete? Mam na mysli to Vase nalepkovanie "takový,který má"... Nalepkujete iba diky tomu, ze nemate ani jeden solidny argument rovnako ako Vasi obvykli oponenti, ktori vas oznacuju za chorych konspiratorov.

310706

22.5.2014 11:44

RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 310449

Asi ste si ten článok nesprávne vyložili, pretože článok:

1. Jasne poukazuje na to, kto je vlastne agresor a kto sa iba bráni (námorné jednotky a vojenské základne - schopnosť operovať na cudzom území vs. pozemné jednotky, protiraketová obrana a slabšie námorníctvo - ochrana vlastného územia). otázka "Kdy naposledy vedly Rusko nebo Čína totální válku?"

2. Vyvracia mýtus, ktorým Amíci zdôvodňujú svoje megalomanské výdavky na armádu, kvôli tzv. národnej bezpečnosti (USA + NATO + spojenci v Ázii disponujú oveľa väčšou vojenskou silou ako Rusko + Čína)

A nikto netvrdí, že Rusko + Čína sú slabé.

PS: tá čínska nadzvuková technológia sa zatiaľ iba testuje a vraj sa nedá použiť za nepriaznivého počasia...

310472

22.5.2014 1:56

nezmysly

imperator 81.?.?.?

no neviem ale autor tohoto clanku nejak ignoruje zasadne fakty. tak napriklad celkovy pristup a filozofia ponimania armady ktora je pre tieto staty ako USA, Cina a rusko totalne odlisna, staci sa pozret na produkty zbrojarkeho priemyslu kazdej z tychto zemi. Spoliehat sa na namornu silu by sa v case sofystikovanych nuklearnych zbrani je prinajmensom absurdne, dokonca povedal by som ze naivne. som zvedavy ako chce dotycny pan ochranit svoju siestu siedmu ci XY-tu flotilu pred nuklearnym uderom vykonanym z vesmiru samostatne manevrovatelnou hlavicou, nizko - mimo dosah lodnych radarov - letiacou raketou alebo torpedom s nuklearnou hlavicou. Americania si zjavne zvykli na to ze kazdy protivnik proti ktoremu stoja, je zaostaly s mizernymi moznostami branit sa (Irak, Lybia, cely rad africkych juhovychodnych azijskych a stredoamerickych krajin) a prave preto dostali na frak v Gruzinsku, nestacia sa cudovat ako sa im rozpada kady scenar ktorymali pripraveny na ukrajine, o "demoralizovanej" posadke USS donald cook po blizkom stretnuti s 20-rocnym ruskym su-24 ani netreba hovorit. Autor hovori sa pyta kedy rusko a cina viedli totalnu vojnu. tuto otazku snad ani nemoze mysliet vazne ak vobec vie ze tu volakedy bola nejaka druha svetova vojna a nejaky jej vychodny front! co sa tyka vydavkov na armadu, ano USA jednoznacne vedu v cislach, samozrjeme vsetky vojenske operacie (a v poslednej dobe vsetky neuspesne) niesu lacne, takisto udrziavanie prevadzky kazdej lietadlovej lode, co sa tyka vynalozenych prostriedkov na vyvoj, tu by si mal panko spomenut na multimiliardovy vyskum vrtulnika RAH-66 Comanche, ktory skoncil v smetnom kosi alebo posledny omyl F-35 ktoreho vyvoj stal doteraz 400 miliard dolarov, a ktoreho zivotaschopnost v boji uz vcera bola na urovni stihaciek medzi tretou a stvrtou generaciou. o tom ze nove uzasne lietadlove lode USA a GB sa maju spoliehat vprvom rade na tieto lietajuce rakvy, tiez co-to vypoveda o tom do akej slepej ulicky sa dostali.
V kazdom pripade, kazdy teoreticky vojensky konflikt USA - Rusko sa bude viest nuklearnymi zbranami a to AZ V PRVOM RADE! to co zostane z konvencnych sil sa pouzije az ked bude protivnik paralyzovany. teda ak vobec nieco z konvencnych sil vobec zostane.
Byt americanom tak radsej by som venoval pozornost rastucej celosvetovej nenavisti voci vsetkemu americkemu a prostrednictvom EU aj celemu zapadnemu, z tohto tvorenie strategickych aliancii, napriklad incidentom v Syrii vytvorene spojenectvo od bejrutu v libanone cez damask v syrii, baghdad v iraku po Tehran v irane
USA budu velmi skoro vo velmi nezavideniahodnej situacii a mozu si za to samy.

310451

22.5.2014 11:00

RE: nezmysly

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 310451

dokončení.....na což USA před časem velice taktně upozornii Číňané.
Letadlové lodě a jejich počet jsou k dnes argumentem jen ve vztahu k rozvojovým zemím,jsou k obraně vlastního území nepotřebné a zbytečně nákladné.Jsou typické útočné zbraně agresorů a proto jejich počet a využívání charakterizuje jejich majitele a vypovídá o jeho politických cílech.

Porovnávat pouze množství miliard dolarů vydaných na zbrojení bez přihlédnutí k efektivitě jejich využití je nesmysl...tak,jako celý ten pitomý článek. [velký smích]

310465

22.5.2014 11:16

RE: nezmysly

herbert 85.?.?.?

Reakce na 310451

Asi tak. USA, GB potrebuju lietadlove lode pretoze si tym vynucuju svoju nadradenost nad narodmi, ktore nedisponuju ucinnou ochranou. Rusko ale i Cina diky bohu medzi tieto krajiny nepatria. Ich "obrana" je zatial predovsetkym obranna. Zaujimalo by ma ako by obstali lietadlove lode ak by boli na muske ruskeho raketoveho vojska. Takisto si myslim, ze by Rusi nemali problem behom par hodin zlikvidovat vsetky US zakladne raketami s konvencnymi hlavicami, pripadne konvencnymi bombami - http://en.wikipedia.org/wiki/Father_of_All_Bombs.

310469

24.5.2014 21:00

RE: nezmysly

Timechild 87.?.?.?

Reakce na 310451

Argumentovať množstvom finančných prostriedkov, mimochodom, vytlačeného toaleťáku bez hodnoty s cieľom okrádať predovšetkým usraelského daňového poplatníka s nefunkčnými vojenskými hračkami je mimo realitu. Ani zlaté vidle použité pri prehadzovaní hnoja nezvyšuje hodnotu tejto nevábnej komodity, i keď by si to majitelia zo City tak priali. Hovno hovnom zostane, aj keby ste mali dať za to majland vďaka Ojebamovi a podobným poskokom.

310611

22.5.2014 4:47

Panebože!

0Michael 95.?.?.?

Tak teda, o čom sa bavíme. Veď USáci nás ubijú, kedy chcú! Vládnu vojskom Svetu, buďme radi, že sme! Ale ono je to inak! Udatnosť Národov pri obrane Vlasti mení vojenskú silu! Tí emerikánski zasrani 17-18 roční regrúti hovno vedia o Vojne, vedia sa baviť na vojnu akurát na PC-čkach, vedia drony navigovať, ale nikdy nebudú vediť, čo je to boj o VLASŤ! Takže, napriek presile, aj tak, ak si dačo začnú, tak jednoznačne prehrajú!!! A bábkovodiči to vedia, kopú z posledných síl, ale aj tak to majú spočítané u obyčajných ľudoch! My, obyčajní ľudia chceme obyčajný MIER! Chceme pokoj a normálny život, bez zabíjacích techník!!!

310454

22.5.2014 10:44

RE: Panebože!

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 310454

Už jsem se ke článku vyjádřil hned po jeho instalaci,ale protože můj názor byl veice příkrý a málo konkrétní,pan editor jej nepustil.Proto se o to ještě pokusím jednou a to v několika konkrétních detailech,které vyvrací mýtus o US ARMY a její neporazitelnoti.
Čánek je stejná geobbelsovština,jako když po debaklu v bitvě u Stalingradu říšský ministr propagndy tvrdil,že "vojska branné moci se přeskupily a zaujaly předem připravené pozice".....

Tedy konkrétně:věta"...Usa mají 8.700 tanků Abrams,zcela otestovaných v boji,které jsou tak účinné,že žádný nebyl zničen nepřátelskou palbou."..Faktem je,že v Iráku bylo v letech 2OO3-2005 při invazi,která velice výmluvně začala v den důležitého židovského svátku,nasazeno 1.700 těchto technických divů,z nichž bylo vyřazeno z boje v tomto období okolo 700 kusů a to činností nepřítele a technichnickými poruchami,zaviněnými problémy s filtrací vzduchu pro motor a požáry vzhledem k horkům a písku v pouštním terénu.Z tohoto počtu se 120 kusů nedalo opravit a skončilo ve starém železe....
Ztráty způsobené přímo v první v první fázi války činností irácké armády v otevřeném boji v přímém střetu byly nepatrné,
ale potom v boji ve městech jich bylo značně.
Obrázků a krátkých videí zobrazujících likvidace Abramsů pomocí 60 let starých RPG 7,nebo jejich exploze na nastražených fugasech je dost i s ukázkami tragických osudů osádek,jejichž přeživším a zmrzačeným členům hned po válce rozdal Bush hromadu metálů a pokud místo uhořeých horních končetin neměli jen zahnutý nerezový hák,tak jim potřásl i pravicí.Světově proslulý chirurg Pomahač a jeho tým teď má plné ruce práce,aby některým z nich umožnil alespoň přežívat tím,že jim transplantuje obličeje z mrtvol....
Zmínka o létadlech a ještě neviditelných,je jeden velký blud.
F 117 byly v r.2007 vyřazeny z výzbroje,jako proti "opravdovému protivníkovi" nepoužitelné,protože s jejich neviditelností se počítat nedá.Strategické bombardéry B1 a B2,jichž mají spoj.státy v použitelném stavu okolo 60 ks,můžou nést jen pumy,nikoli střely s plochou dráhou letu s jadernou hlavicí,vypouštěné na dálku a neviditelné jsou jen pro držitele průkazu ZP pohybujícího se vně obydlí s vodícím psem s bílou hůlkou v ruce...Po prvním náletu nad Ruskem,nebo Čínou by se s největší pravděpodobností nevrátili zpět.A žalostně zastaralé Suprstrejtfotrýss B 52 v "pojízdném stavu" 42 kusů,kterýchto poslední kus byl vyroben v r.1962 a jsou udržovány v provozu "kanibalizaci" vyřazených kusů,protože výroba náhr.dílů je už dávno zrušena,to nevytrhnou a spíš,než nahánět strach Rusku,se hodí jako kulisa pro srazy veteránů z vietnamské války.
Co se týče GPS,"systém na dálkové ovládání blbců",se taky spolehnout nemůžou,protože v případě konfliktu s výše uvedenými zeměmi,by v relativně krátké době přestal fungovat,na co...Automaticky kráceno

310463

22.5.2014 11:34

RE: Panebože!

hel 90.?.?.?

Reakce na 310454

já s vámi plně souhlasím, jen si dovolím připodotknout, že na to, že absolutní většina lidí chce mír, to je málo VIDĚT...kdyby po událostech na ukrajině dala ta většina najevo jednoznačný odpor, vypadala by situace také dnes jinak....takto si propaganda ze všech jen utahuje jakoby si říkala- ty ovce stejně nejsou schopny odporu... [naštvaný]

310471

22.5.2014 14:44

RE: Panebože!

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 310454

Americká vojenská síla má dva účely, (tedy mimo hlavní účel kterým je obohacování se na vojenských zakázkách) utlouci a zdemolovat malé země které s nimi v předklonu nesouhlasí a psychologicky se pokusit přesvědčit Rusy a Číňany že by nad nim vyhráli. Jelikož se ani jedna země nechystá USA napadnout není to potřeba, leda ke snaze aby se rovnou vzdali. Což je strategie hodná prvního ročníku základní školy a vida postavy jako je Kerry, Obama, Nelandová, McCain a Psaci, pochybuji že by se dál než k opakování první třídy donekonečna dostali, kdyby nestudovali v Americe. Válku vyhrávají pěšáci, neb vzdát se nelze stíhačce ani letadlové lodi. Pěšáci ovšem většinou přišli už o nějakou končetinu nebo ucho v pidi-válkách co měli dokázat americkou nadřazenost celému světu a místo toho jenom ospravedlňují existenci VA (Veteran's Affairs) neboli ústavu pro válečné invalidy, kde většina skončila pokud ne rovnou na ulici. Takový úkaz bývá po skončení veliké války nikoliv před jejím začátkem. Jinak souhlasím s přehodnocením článku v diskusi a s faktem že obránce země vydá za tři útočníky.

310478

24.5.2014 4:16

RE: Panebože!

favela 113.?.?.?

Reakce na 310478

...Mogadishu v Somalii byl celkem dobra ukazka dobrej priklad jak banda divokych cernych s nekolika kulomety na dodavkach rozprasily US pancere,sundali taktez obrnenou helikopteru a zbytek US po zuby vyzbrojenych "vojaku" prchal zpet do kasaren velmi rychle/film Black Hawk down/!!!...Mnozstvi US veteranu ,kteri opravdu bojovali ve Vietnamu protestovalo proti kandidature jisteho Kerryho v 2004,kterej byl ve Vietanmu ,na "navsteve" 120 dni a dostal 5 medajli !!!/3x Purple heart and 1 stribrna a jedna bronzova hvezda to byl fofr/ par takovejch velkohrdinu by porazilo Vietnam asi za tyden/kdyby to bylo opravdu za neco/,asi uz byl clen elity a vyrabeli mu hrdinsky zivotopis, dalsi vytecnik MC Cain zase lital a masakroval z vysky 8 kilometru civilni obyvatelstvo v Hanoji ,coz se deje porad /jako v Iraku,Afganistanu a jinde/ale byl sestrelen pratelskou akci 1967/..Zajat zpival jako dva nebo vice kanaru...Ihned potom 1968 vietnamci "nasli" a zrejme "kanar" poradil velmi dobry system jak sestrelovat US letadla a muselo se s bombardovanim prestat protoze ztraty letectva a pilotu byly znacne v 1968..A kdyz se ho /novinar/na to zepta zepta zacne strasne rvat!!!/Otec Mc Caina taky admiral predsedal komisi,ktera SPRAVNE vysetrovala utok na lod LIBERTY 1968...a s takovejma ze prej to vyhrajou..Prijimaji do armady houfy feministek,homosexualu a cernych...Velka nachylnost u nich k panice a zmatku..protoze velkou roli hraji u nich zlazy a dale velke mnozstvi komisi ktere resi prestupky jako nahodny dotek nektereho z vyse uvedenych v tesnem prostoru valecnych lodi, ponorek atd zajistuje snizeni bojove moralky a spolu s politickou korektnosti tak zajistuje rychle uteky z mist problemu,panicky uprk pryc z Cerneho more spatrenim bojoveho letadla,valecne utocne lodi COOK , coz ale pripomina slavne husitske bitvy,kdy jen zjeveni husitu a zpev stacil k obecnemu uteku krizaku ...Kdoz su Bozi bojovnici...a zakona jeho !!!

310571

22.5.2014 5:17

Hezky

Moribundus 66.?.?.?

Tady je par doplnku k zdravemu zivotnimu stylu

http://english.pravda.ru/opinion/columnists/20-05-2014/127605-americans_look_in_the_mirror-0/

http://www.smirkingchimp.com/node/56019

310455

22.5.2014 16:52

Za všetkým hľadaj BIZNIS!

lubosmat 195.?.?.?

Nanútené vojenské výdavky USA do predražených vojenských technológií po celom svete, je v prvom rade perfektný biznis. Celá táto mašinéria pomerne rýchlo morálne zastaráva, čiže je nevyhnutná jej pravidelná obnova. USA ťahajú do zvýšených výdavkov na zbrojenie /hlavne tých „Made in USA“/ všetkých svojich „spojencov“ resp. vazalov. V tomto kontexte je jasné, prečo USA potrebujú poriadneho nepriateľa „bez nepriateľa sa len ťažko bojuje“. V čase oslabeného Ruska a v podstate dobre rozbehnutého „Monoteistického“ sveta, USA vymysleli ťažko identifikovateľný svetový terorizmus a nevyspytateľnú „al-ká'idu“. Opätovne sa prebúdzajúce Rusko s jeho partnermi, sú naproti tomu oveľa lepším terčom, ľahko sa dajú identifikovať a navyše sa nachádzajú na samom konci „Osi zla“. Rinčanie zbraní nám evokuje prípravu na „konečné riešenie“, ale BIZNIS v podstate nechce zbytočné straty. Zastáva nám nateraz len dúfať, že patologické správanie časti Ukrajinských oligarchov, je len oná výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo.

310482

23.5.2014 3:49

neni nic ,co by se nedalo prekonat

favela 113.?.?.?

Reakce na 310482

...ze se USA jeste nesetkaly s nejakym rovnocennym protivnikem , letadlove lode byly v mode 75 let nazpet,urcite slouzi hlavne jako strasak, ale jedine torpedo,ponorka ,rachejtle nebo iransky delovy clun atd,trefit obra je snadnejsi asi a vono je fajn mit za kazdou vesnici zakladnu s velkejma tankama atd. ale mozna je lepsi misto zakladen dat ty prachy na uzitecny a kvalitni vyzkum napr. malych zbrani na zniceni tech velkych a vice zranitelnych ,za hromady cinskych penez se jiste nejaky ten vylepsovaci vynalez poridi a utaji...Jsem si jist,ze uz neco existuje protoze ty jejich CIA jsou oslepli byrokracii kde si v kancelarich fandi jaci jsou to machri,ale i Izrael trochu korouhvickuje jinam nez predtim...Tady asi neco zapacha,kdyz padaj mosty a neni na opravu dalnic atd...a co my jeste nevime....Spoustu lidi v USA uz nejsou vlastenci a nechteji bojovat za juntu ve W. v cizich zemich,ktere nic neudelaly a kazda vetsi valka znamena odvody a ozbrojit populaci coz je dnes velmi nepopularni a vzdy bylo/casto se to nepredvidane zvrtne tam kam nema/....Junta je take vyssavac na penize a neda nic zpet ani lekarskou peci a granatu se nikdo nenaji a Mon-Satana-Lysenka taky ne...a kdyz tak to jejich zradlo poslouzi hlavne nepriteli...S velkymi a komplikovanymi monstry se lecos podelava na malickostech...!!!A to je take casto kamen urazu...

310505

22.5.2014 20:35

Budoucnost

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

lidstva je rukách několika rodinných klanů bankéřů a několika politiků a generálů. Existuje několik variant budoucího vývoje světa: globální světovláda několika rodin bankéřů, krize jakou lidstvo dosud nezažilo nebo válka, kterou přežijí maximálně tak radioaktivní švábi. Nechápu, proč se tomu říká demokracie. A lidstvo prý zatím nic lepšího nevymyslelo! Zoufalá vizitka lidstva v 21.století!

310487

23.5.2014 14:21

Fakt divný článek

Eda 212.?.?.?

Moc tomu nerozumím, ale ohledně GPS mají Rusko svůj systém a to přesnější. Vypnout ho nemůže žádná strana, jen to nebude fungovat možná pro civil. V mnohém mají USA vyspělejší technologii, ale co se týče spolehlivosti letecké techniky si myslím že na tom nejsou až tak dobře. Je zvláštní že Ruské vrtulníky se prodávají lépe, že jediný kdo létá do kosmu jsou Rusové, jediný kdo dokončil protiletadlovou a protiraketovou obranu jsou Rusové a nebýt Bomby Car, USA by pokračovali bez dohod o odzbrojení jako by se nechumelilo, protože na víc nemají. No a současné konflikty také nejsou dobrou vizitkou, nebýt Ramba, v USA měli dost velkou depku s tím jak to prohrávají. Nebo je tu někde nějaká vzorová ukázka, jak po zásahu NATO a USA země se změnila ve vyspělou demokracii?

310530

23.5.2014 16:16

v tomhle článku velmi kulhá logika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

respektive chybí pointa. ani se všema letadlovýma loděma nemůže usa válčit proti rusku nebo číně. leda proti nějaké zemi, kterou naprosto přečíslí, zejména díky satelitním technologiím, rušení, raketovému útoku na radary, letiště, protiletadlovou obranu apd. což třeba u ruska nehrozí, protože satelity a rušení mají manimálně stejné, mají spoustu možností proti letadlovým lodím (ponorky, rakety, letadla, torpédoborci nebo bitevní lodě), mají funkční protiletadlovou obranu, včetně detekce atd. čína je na tom obdobně. navíc to zřejmě nějakým způsobem sdílejí, což je logické, protože když vystartuje us letka tak rusko neví kam přesně letí (obdobně rakety). článek chce američany burcovat ale je nedovařený. píše se pouze o konvenčních silách, které slouží k provozování imperialistických válek. už mnohokrát bylo řečeno a každý průměrně inteligentní člověk by měl vědět, že rusko si drží američany zkrátka díky jaderné výzbroji, zejména taktickým jaderným nosičům. a závodit s usa ve vyzbrojování nechce. netisknou si totiž papírky, není to zatím fašistický stát kde vládnou mimo jiné zbrojní korporace, nemají světovládné ambice apd.navíc už se několikrát prokázalo, že rusové mají často výzbroj strategického významu o které se neví. a když dovolili licencování či okopírování např. skvalu, tak o něčem vypovídá. a zrovna ten nevím, jak by si s ním poradili letadlové lodě, včetně jejich doprovodu, který by byl asi první na mušce. nehledě na to, že zrovna ve válce by se rusové určitě neostýchali použít jaderné rakety vypouštěné z ponorek, tuším budou mít i něco podvodního, takže tam nevím, jak by se tomu loď ubránila...

310542

24.5.2014 21:15

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Timechild 87.?.?.?

Reakce na 310542

Mimochodom US erár má ešte jeden veľký problém, priamo pod riťou jednu veľkú prírodnú časovanú bombu, ktorej stačí dopomôcť silnejším výbuchom či zbraňou typu H.A.A.R.P. a to je Yelowstonský park, kde drieme supervulkán schopný okamžite zlikvidovať život v okruhu 1000 km a zvyšok spraviť neobývateľným na dlhé roky. A nie je ani treba celý kontinent nukleárne bombardovať, iba mierne uvoľniť tlak [chechtot]

310613

25.5.2014 2:47

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310613

To by nefungovalo...
Magmatický krb pod Yellowstone nie je nateraz ešte dostatočne zohriaty. Síce sa neustále ohrieva, ale pri súčasnom tempe ohrevu to potrvá ešte minimálne 5000, skôr ale viac ako 20 000 rokov, kým sa prehreje dostatočne na nejaký poriadny ohňostroj.
HAARP a iné hračky, vrátane toho najsilnejšieho, čo dokážeme v oblasti vodíkových zbraní vyrobiť (a to je zhruba jedna gigatona), nestačia ani na poriadnejšie podráždenie, nie to ešte na dostatočný ohrev. Bavíme sa totiž o niekoľkých tisícoch kilometrov kubických magmy.
Google: yellowstone magma chamber

310625

26.5.2014 18:29

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Timechild 87.?.?.?

Reakce na 310625

Dovolím si nesúhlasiť, tam nejde o zohriatie ale natlakovanie k tomu, aby sa kôra pretrhla. A už pri výbuchu Cár bomby sa Rusi obávali narušenia zemskej kôry a tak zrušili 3.stupeň a znížili tým účinok bomby na tretinu, max. na 60MT TNT. V Yellowstone stači prebiť tú kôrku a magma ide hore okamžite, pretože zhora ju nebude nič tlačiť. Podobne americké pobrežie je veľmi zraniteľné a tam majú najväčšie mestá. Vyvolať podmorským výbuchom niekde v Tichomorí tsunami nie je nemožné, dosah na území usraeského štátu by bol opäť katastrofálny, to sú tie asymetrické riešenia, kedy sa dá katastrofa vyvolať aj mimo napadnutie protivníkovho územia.

310697

26.5.2014 20:14

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310697

S Car Bomba a vôbec čímkoľvek porovnateľného kalibru je jeden problém - teoreticky dosiahnuteľný výkon je cca 6Mt na tonu, prakticky ale nie viac ako 5,2Mt/t, RDS-220 mala "jadrové zariadenie" o hmotnosti ~24,8 tony (27 ton s padákom a ďalšími dielmi) a merným výkon ~2Mt/t - kvôli olovenému plášťu. Z toho vyplýva vážny problém s dopravou tak veľkých náloží - neni nosič, ktorý by to bol schopný dopraviť na miesto určenia. Jediná ako tak použiteľná raketa by bol asi upravený Proton, na ktorý by sa dalo naložiť cca 30-35 ton nákladu (a cca 120-180Mt nálož), Sojuz nestačí ani na dopravu 75Mt nálože a vojenské balistické rakety už vôbec nie - najsilnejšia R-36 má nosnosť len okolo 8 ton, z toho na "zariadenie" pripadne maximálne 6 ton, zvyšok je potrebné počítať na tepelný štít a ďalšie vybavenie, takže limit použiteľnej nálože je 30-35Mt, čo je na "odštuplovanie" Yellowstone trochu málo.

Jadrové cunami - problém je dosť podobný - aby to malo efekt, sú potrebné vskutku gigantické nálože. Američania sa tomuto problému venovali koncom 50. rokov a aj na základe pokusných jadrových výbuchov v oceáne dospeli k záveru, že to nemá zmysle - výbuch nálože až do niekoľko desiatok megaton na hladine nemá väčší efekt v podobe prílivovej vlny, než priame účinky výbuchu, podhladinový výbuch napodiv tiež nie, a na "rozumný efekt" v podobe cunami vysokej aspoň 15 metrov vo vzdialenosti 500-1000km by boli potrebné nálože až jednotiek gigaton v hĺbkach rádu kilometrov.

310705

26.5.2014 20:51

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Timechild 87.?.?.?

Reakce na 310705

Vážený kolega, ste vo svojich argumentoch príliš pozadu. Argumenty o nosnosti sú staré niekoľko desaťročí. Ďalší fakt je, že podobný účinok má v krátkom čase po sebe odpálenie aj menších termonukleárnych náloží v danej lokalite. Tá lokalita je sama o sebe časovanou bombou, kôra nie je pevná, ako zrovna pod vami, je deravá ako ementál o čom svedčia rôzne termojavy viditeľné na povrchu. Takisto porovnávate neporovnateľné, pichnite špendlíkom do bowlingovej gule, nič sa nestane, ale tým istým špendlíkom vám balón buchne. A tá veľkosť kaldery robí celú kôru nad ňou veľmi krehkou, pláva v podstate na tekutine, ktorá sa navyše neustále tlakuje.
K tým vašim gigantickým náložiam, opäť stačí uvoľniť pnutie v zemskej kôre na správnom mieste a zvyšok spraví sama doska, ktorá tsunami odštartuje. A tie rozhrania dosiek su už niekoľko desaťročí známe. Jeden taký prúser opäť na usraelskom západnom pobreží čaká na uvoľnenie, je to len otázka času, či sa to stane samé o sebe, či im niekto k tomu "pomôže". A verte, žiadne gigantické výbuchy nie su treba. Stačí použiť princíp juda, rozhýbaná hmota už dokoná svoje, spoľahlivo v oboch prípadoch. Takže žiadných rakiet netreba mieriť na jablko či ich hlavný stan, katastrofa takýchto rozmerov by ich vrhla späť pred obdobie clovisského človeka.

310707

26.5.2014 21:42

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

dub 89.?.?.?

Reakce na 310707

no jak to tak podle množících se zpráv vypadá, možná ani nebude potřeba ten yellowstone nijak popichovat...

310710

27.5.2014 5:48

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

$lak 77.?.?.?

Reakce na 310710

Tak jistě a navíc prý stačí na tsunami spláchnoucí ameriku prý pohnout s nahromaděnou podmořskou hmotou na úbočí kanárských ostrovů, kdy se odhaduje tsunami až 60 metrů na pobřeží zkonqiskadorovaných indiánů.(mimochodem to čeká v systému úspěšných aplikací všechny) Ovšem setrvačnost rozběhnutého média je že prý voda vystoupá až do výše 1,5 kilometru výškově ve vnitrozemí. Dejte se modlení a konqiskadoři se budou z vašeho mrhání pozornosti a obluzení a zmarů životů plácat do stehen či se zraní pády ze židlí smíchy. [velký smích] [chechtot] [cool]

310722

27.5.2014 14:20

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310722

To je iná pesnička... A celkom iný mechanizmus vzniku cunami.

Na kanároch je nachystané niekoľko desiatok, možno i viac ako sto kubických kilometrov lávových prúdov prekladaných vrstvami tufu a sopečného popola. Až by sa to nejak pohlo (napríklad po zvodnení niektorej popolovej vrstvy), tak z toho môže byť veľmi, ale veľmi nepekné cunami. Tých 60 i viac metrov na pobreží južnej ameriky by som aj veril, "šplouchanec" do výšky 1,5 km veľmi nie - to by musela byť nejaká hodne "extrémna" konfigurácia pobrežia, asi niečo ako nórske fjordy - a to tam, myslím, nemajú.

V čom je rozdiel?
Car Bomba vytvorí behom milisekundy či dvoch dutinu/bublinu o objeme 10-20 km3, lenže v nasledujúcej sekunde či dvoch táto bublina začne kolabovať a behom maximálne 20-30 sekúnd sa celkom uzavrie. Voda sa "nestačí" dostatočne uviesť do pohybu, takže neprúdi, len sa prudko stláča - celý dej síce vyvolá gigantickú rázovú vlnu vo vode i v atmosfére, ale dej pripomína skôr prasknutie balónu pod vodou - stlačená vrstva vody expanduje predovšetkým späť do rýchlo chladnúcej a zmenšujúcej sa dutiny/bubliny. Časť vodnej masy teda prúdi od miesta výbuchu, ale časť naopak prúdi späť - tým sa stráca obrovské množstvo energie vloženej do vodnej masy v podobe jej prudkého stlačenia a ohrevu. Navyše, bublina žeravých plynov stúpa, takže bublina sa uzatvára "odspodu" a ďalšia časť energie sa následne "neužitočne" stratí v podobe impozantného "vyšplechnutia" vody kolmo k hladine.

Masívny zosun na pobreží prebieha v porovnaní s jadrovým výbuchom oveľa pomalšie - rýchlosťami tak do 40-50m/s. Masa hornín v zosuve však vodu vytláča "z jej predošlého miesta". Voda stačí odtekať, masa vody s rovnakým objemom ako zosun teda získava pohybovú, kinetickú energiu, a tú si nesie v podobe vlny zvýšenej hladiny, nie v podobe tlakového rázu.
Z mechanizmu pohybu vlny a tlakového rázu je zrejmé, že vlna si uchováva "účinnosť" v zmysle schopnosti vytvoriť cunami, do oveľa väčšej vzdialenosti, ako tlakový ráz.
Tlakový ráz zničí napríklad ponorky v okruhu niekoľko desiatok, možno niekoľko sto kilometrov, ale cunami na pobreží nevytvorí, maximálne trochu väčšiu príbojovú vlnu. Vlna, vzhľadom na svoj "valivý" spôsob pohybu v mori, tiež môže ponorky zničiť, ale tým, že ich "stiahne" do väčšej hĺbky, kde nevydržia tlak, ale keď dosiahne pobrežie s vhodným profilom dna, tak sa naň doslova "vykotúľa" - a narobí desivé škody.

310733

27.5.2014 18:35

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Timechild 87.?.?.?

Reakce na 310733

Vidieť, že ste nevideli ani jedno video podmorského výbuchu, tu pre ukážku iba takého drobčeka s ekvivalentom 30kT, teda rádovo 6tisíc krát menšieho, ako v prípade použitia prípadného následovníka Cár bomby http://www.youtube.com/watch?v=LnqxYl8R4c8. A ešte mi chviľu tvrďte, že vzniká iba rázová vlna. Na rôznych videách ich všade pekne vidno, lenže až po nej prichádza ozajstná pohroma. Pletiete rázovú vlnu s energiou do vzduchu vyzdvihnutej vody. Aj ten "špliechanec" sa vráti dole a vytvorí následnú vlnu, ktorá sa valí po hladine až príde k pevnine. Lenže podľa Vás neprúdi, prečo potom lode lietali po výbuchu hore dole a opakujem, bola to len bombička oproti tej, o ktorej uvažujeme. Tie pohyby, ktoré ste uviedli, nie sú simultánne a nerušia sa navzájom. Aj výbuch vodíkovej bomby vytláča vodu z jej predošlého miesta a nie že nie. Tým uvádza do pohybu obrovské množstvá vody a tie sa len tak nezastavia.

310735

27.5.2014 19:01

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Timechild 87.?.?.?

Reakce na 310735

a ešte jeden zdroj, tentokrát konšpiračný:
http://www.reformation.org/nuclear-tsunamis.html

310736

27.5.2014 22:50

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310735

Myslím, že mám o dosť pevnejšie základy o mechanike toho, čo sa pri "operácii Wigwam" dialo pod hladinou s "bublinou" počas jej cesty na hladinu.
Toto je napríklad prekleslené do modernej formy z jednej starej ruskej vojenskej učebnice vydanej niekedy v polovici 60. rokov
Vložený obrázek

Takže jedna rada - nechci učiť starého orla lietať [cool]

Väčšinu filmov publikovaných na nuclearweaponarchive.org som totiž videl ešte v 70. a 80. rokoch zo 16mm, tie zaujímavejšie z 35mm filmových pásov v ruskom preklade. [mrknutí jedním okem]

310740

27.5.2014 23:10

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310735

Ešte jedna vec k schéme "operácia Wigwam" a Cár bomba:
Vzhľadom k priemeru "ohnivej gule" výbuchu (Wigwam ~150metrov, RDS-220 ~4200-4500 metrov) sa "bublina" z RDS-220 dostane na hladinu vo fáze, ktorý u Wigwamu zodpovedá času 1,2-2,9 sekundy alebo ešte skôr. Takže pulzujúca bublina ako u Wigwamu prakticky nemá šancu vzniknúť - oceán na to nie je, pri priemere bubliny okolo 4,5 kilometra, dosť hlboký.

310741

1.6.2014 19:12

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 310735

Skutočne "podhladinových" testov bolo v skutočnosti odpálených len veľmi málo - len päť:
Crossroad - Baker (24. júl 1946) 21kt, hĺbka 27,5 metra dno v hĺbke 55m)
Wigwam (14. máj 1955) ~30kt, hĺbka 610m
Hardtrack I - Wahoo (16. máj 1958) 9kt, hĺka 150 metrov (dno v hĺbke 980 m)
Hardtrack I - Umbrella (8. jun 1958) 8kt, hĺbka 46 metrov (na dne)
Dominic - Swordfish (11. máj 1962) <20kt, hĺbka 198m

Efektom výbuchu RDS-220 vzhľadom k výkonu a hĺbke výbuchu celkom dobre zodpovedajú vlastne všetky - práve okrem pokusu Wigwam - Wigwam bol vhľadom k výkonu príliš hlboko.

310956

26.5.2014 23:00

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 310707

V 80.letech,když Reagan hrozil válkou a po Evropě rozmisťoval Pershingy a zasněně blábolil o protiraketové obraně ve stylu hollýÚdských "hvězdných válek",protože byl posranej až za ušima z konvenčních sil Varšavské smlouvy,z těch 40 tísíc kusů obrněné techniky,která na západě neměla v tu dobu konkurenci,tak mu ten dobrák s flekem na plešce řekl,že Sovětský svaz na americkou hrozbu nebude hledat mast stejného typu,ale odpoví"asymerticky".
Co tím měl namysli jsem se dozvěděl až do dlouhé době....V té době začínal mít "hubu nakřivo" nějaký akademik důchodového věku a jmenoval se Sacharov.Tento shrbený vědátor s tlustými brýlemi je považován za "otce sovětské vodíkové pumy".A byl to právě on,který se svým týmem vypracoval ten způsob "asymetrické odvety"proti USA.
Vzhledem k tomu,že po karibské krizi se k území Spoj. států nedalo přiblížit tak,jak by bylo potřeba,vymyslel rozmístit za pomocí ponorek v blízkosti,podél obou pobřeží USA systém podmořských jaderných fugasů,které by byly v případě provedení odvetného úderu odpáleny a dle výpočtů by vytvořily tak vysokou tsunami,která by i s následným zemětřesením a poklesem v místě styku těch slavných zemských ker umožnila zatopit tak velká území,že by se v některých místech setkal Pacifik s Atlantikem....
Technicky to není nic neproveditelného a následky by byly nejspíš ohromující.....naštěstí zatím tyhle šílenosti a ani jiné,o kterých zatím ani nevíme,nikdo nespustil....snad k tomu ani nikdy nedojde.
Nedávno jsem si na to vzpomněl,když ho hovado McCain zas veřejně vyhrožoval Rusku a Žirinovskij mu vzkázal,aby toho nechal,jinak se Rusko k tomu plánu může kdykoli i v nějaké menší míře vrátit a i kdyby se NATO posunulo až na Ukrajinu,tak ten starý plán lze proti USA využít.Ať raději nic nezkouší,protože to nemusí dopadnout pro USA podle jeho představ...

310715

26.5.2014 19:22

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Timechild 87.?.?.?

Reakce na 310625

a ešte dodatok, máte staré informácie, toho magmatu je aj dnes dostatok, stačí iba odštupľovať [oči v sloup]

310699

26.5.2014 19:25

RE: v tomhle článku velmi kulhá logika

Timechild 87.?.?.?

Reakce na 310625

samozrejme, chýba link, takže voilà:
http://www.topky.sk/cl/11/1371492/Sokovani-vedci--...

310700

26.5.2014 12:49

Škoda reči

GOR 80.?.?.?

Vo vlastnom zaujme nech si ten autor nieco nastuduje lebo iba nici doverihodnost tejto stranky nejake lietadlove lode uz su davno pase v dobe ked ich moze znicit jedna nadzvukova raketa,zakladne usa za poslednych desat rokov skoro zmizli zo strednej azie ,dalej rozpocty podla toho hodnotit armady je smiesne to su nafuknute bubliny,a tie vojny ameriky ani jednu nevyhrala okupacia neznamena vitazstvo a abramsy z oziarenou posadkou ktore strielaju ochudobnenym uranom dokazali znicit aj skurvene 50 rocne rpg 7 takze navrat do reality bolo tam este viac bludov ale nechce sa mi to setko rozoberat,neviditelne technologie ? [velký smích] srbsko zostrelilo starymi sovietskymi raketami ten neviditelny bombarder americky ,on je totiz neviditelny iba pre radary nato ,inac aj kvoli tomu zakazali aj cechom vyrabat radar tamaru to je na dlho tolko bludov si tu popisal ,,ze to vyzera ako na objednavku no co uz.zobud sa zo sna a pekny den. [velký smích]

310686

30.10.2016 3:25

Koment

1.1marko1.1 78.?.?.?

Cudne je len to ze Rusko a Cina dokazu za podstatne mensie vydavky spolahlivo drzat krok s USA. Asi preto je ten rozpocet taky ze USA maju po svete mnozstvo zakladni ktore ich stoja kopu penazi, no nechcu sa ich vzdat a dufaju ze raz budu peniaze na ich modernizaciu. Je to skutocne obrovska armada ale je strasne tazkopadna a zastarala... lietadlove lode su prekonane raketami kaliber a nenapadna ruska lodka je schopna na 5000 km znicit lietadlovu lod bez toho aby ju tato mohla realne ohrozit... USA sa nudu musiet vzdat svojich zakladni inak ich rusi s cinanmi uzbroja

352985

Příspěvků: 51

22.05. 01:09 Emil Robot  Třesky-plesky...
22.05. 01:21 Fabrice  Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.
22.05. 11:04 herbert  RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.
22.05. 20:12 Fabrice  RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.
23.05. 09:44 herbert  RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.
23.05. 10:52 Emil Robot  RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.
24.05. 00:24 Fabrice  RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.
24.05. 00:05 Fabrice  RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.
24.05. 09:27 herbert  RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.
23.05. 15:14 Botičky od Diora  UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...
23.05. 21:21 herbert  RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...
24.05. 19:32 Fabrice  RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...
24.05. 20:34 herbert  RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...
25.05. 22:03 Fabrice  RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...
26.05. 09:06 herbert  RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...
26.05. 10:34 Emil Robot  RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...
26.05. 20:46 herbert  RE: UČIT SE - UČIT SE - UČIT SE...
22.05. 11:44  RE: Gratuluji, větší hloupost jsem dlouho nečetl.
22.05. 01:56 imperator  nezmysly
22.05. 11:00 Emil Robot  RE: nezmysly
22.05. 11:16 herbert  RE: nezmysly
24.05. 21:00 Timechild  RE: nezmysly
22.05. 04:47 0Michael  Panebože!
22.05. 10:44 Emil Robot  RE: Panebože!
22.05. 11:34 hel  RE: Panebože!
22.05. 14:44 Antiseptik  RE: Panebože!
24.05. 04:16 favela  RE: Panebože!
22.05. 05:17 Moribundus  Hezky
22.05. 16:52 lubosmat  Za všetkým hľadaj BIZNIS!
23.05. 03:49 favela  neni nic ,co by se nedalo prekonat
22.05. 20:35  Budoucnost
23.05. 14:21 Eda  Fakt divný článek
23.05. 16:16  v tomhle článku velmi kulhá logika
24.05. 21:15 Timechild  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
25.05. 02:47  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
26.05. 18:29 Timechild  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
26.05. 20:14  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
26.05. 20:51 Timechild  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
26.05. 21:42 dub  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
27.05. 05:48 $lak  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
27.05. 14:20  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
27.05. 18:35 Timechild  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
27.05. 19:01 Timechild  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
27.05. 22:50  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
27.05. 23:10  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
01.06. 19:12  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
26.05. 23:00 Emil Robot  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
26.05. 19:22 Timechild  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
26.05. 19:25 Timechild  RE: v tomhle článku velmi kulhá logika
26.05. 12:49 GOR  Škoda reči
30.10. 03:25 1.1marko1.1  Koment

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

32

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 70 čtenářů částkou 9 592 korun, což je 32 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Evropské daně: Už se blíží...16.10.19 11:35 Evropská unie 2

ELÁN a jeho "Bulvárné krysy" na black listu rádií16.10.19 08:35 Slovensko 1

Itálie povolila vylodění dalších 176 afrických okupantů15.10.19 17:11 Itálie 1

Podepište mezinárodní výzvu k zastavení 5G sítě14.10.19 23:00 Neurčeno 0

Tomio Okamura u Luboše Xavera Veselého na XTV14.10.19 21:16 Česká republika 2

Erdogan požaduje po NATO podporu v jeho agresi11.10.19 16:39 Turecko 1

V Německu řádí "pravicoví extrémisté"09.10.19 19:09 Německo 10

Vraždící ilegální migranty bude zase těžší vyhostit!08.10.19 18:55 Česká republika 4

Andrejka se ráda hladí: Zločinná LGBT krade čtyřletým dětem dětství08.10.19 13:02 Česká republika 2

V Německu najel Syřan kamionem do řady aut, zranil nejméně 8 lidí08.10.19 11:03 Česká republika 0

O incidentu v Ostravě referovala média, žádné nezmínilo, že šlo o skupinu cikánů07.10.19 20:05 Česká republika 1

Feminacistky bagatelizují dopad Istanbulské smlouvy07.10.19 20:00 Česká republika 1

Klimatická aktivistka: “Musíme začať jesť deti! Nemáme dostatok času!”05.10.19 18:23 USA 11

Evropský parlament tleskal pašeračce okupantů do Itálie (a potažmo do Evropy)05.10.19 16:13 Evropská unie 1

Další cíl feminacistek: Herec Robert De Niro má zaplatit 276 mmilionů, protože mluvil sprostě04.10.19 16:42 USA 2

Mongolové ante portas!04.10.19 16:16 Česká republika 5

Putin označil Grétu tím co skutečně je04.10.19 12:42 Rusko 0

Tajný islamista zabil v Paříži čtyři policisty04.10.19 11:33 Francie 2

"Protiprávně" sterilizované ženy mají šanci na výpalné odškodnění 300 tisíc korun03.10.19 22:16 Česká republika 5

Gott pred smrťou ľutoval jednu vec, že s rodinou otáľal až do neskorého veku03.10.19 19:48 Česká republika 0

Měnové kurzy

USD
23,38 Kč
Euro
25,79 Kč
Libra
29,82 Kč
Kanadský dolar
17,70 Kč
Australský dolar
15,74 Kč
Švýcarský frank
23,43 Kč
100 japonských jenů
21,51 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
6,01 Kč
100 maď. forintů
7,77 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,30 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 687,49 Kč
1 unce stříbra
407,86 Kč
Bitcoin
190 789,24 Kč

Poslední aktualizace: 16.10.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 034