Diskuze k článku

Československý elektrotechnický a elektronický průmysl 1948 – 1988

Příspěvků 99

12.2.2014 12:38

Proč bombardovat území naší konkurence zbytečně drahými zbraněmi hromadného ničení,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

když můžeme místo třeba jaderné bomby úmyslně nasadit na řídící místo ve státě učeného ambiciozního Blbce ? Aby mohl Blbec účinně likvidovat hospodářství a škodit všem, musí mít samozřejmě vysokoškolský rozhled, a vysokou optimálně nejyvšší funkci. Jako ideální k takové v podstatě diverzní činnosti za úplatu / v podstatě bakšiš vzhledem k následujícím způsobeným škodám / byl naprosto vhodně vybrán cizinou třeba bývalý pracovník prognostického ústavu UVKSČ tehdy ještě inžinýr Václav Klaus. Již na svém prvním veřejném vystoupení v devadesátých letech na finančním foru ve švýcarském Davosu šokoval sál odpovědí v "pig-engliš" na otázku zahraničních novinářů :

Jak se československá delegace poučila z jednání?

odpovědí:
My jsme se sem nepřišli učit, my jsme sem přišli přednášet.

Pakliže bychom měli ničivou sílu novodobé špičkové české inteligence s oficiálními papíry na hlavu / novodobými diplomy /charakterizovat ničivou sílou třeba v kilotunách trinitrotoluenu jako standartní jaderné zbraně hromadného ničení, musíme si uvědomit, jak je takový vysokoškolsky vzdělaný blbec daleko a daleko nebezpečnější.....

304485

12.2.2014 14:28

RE: Proč bombardovat území naší konkurence zbytečně drahými zbraněmi hromadného ničení,

Olas 78.?.?.?

Reakce na 304485

Bohužel, vše nastartoval "kulisák", který na doporučení těch, co ho platili a podporovali, instaloval ješitu "ekonomického génia podprůměrnosti". Prvotní zájem byl hlavně z produkce TESLY o Tamaru a následně o Věru elektronická zařízení (spec. radary) pro které nebyl problém odhalit "neviditelné" letouny. Od tohoto okamžiku bylo vše co se odehrálo kolem TESLY perfektně zrežírováno.
Jinak pro doplnění ta primitivní forma angličtiny se nazývá Pidgin - engliš (volně přeloženo - lámaná angličtina) ta byla vyvinuta pro domorodce.

304495

12.2.2014 14:38

RE: Proč bombardovat území naší konkurence zbytečně drahými zbraněmi hromadného ničení,

uoi 37.?.?.?

Reakce na 304485

Obavam se ze po prevratu v r89 uz bylo stejne vpodstate jedno jestli podniky zaniknou idiotskym rozhodnutim byrokratickeho blba, nebo je postupne skoupi (a zavre) zapadni kapital. Mam takovy pocit ze oni zde tolik oslavovani investori si tu spolupraci predstavovali ponekud jednostrane...

Kdyz uz kapitalismus, tak statni

304496

16.2.2014 5:25

RE: Proč bombardovat území naší konkurence zbytečně drahými zbraněmi hromadného ničení,

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 304496

Tohle sem vystoural na Idnes. Je to 7 vet z projevu Vaclava Havla roku 1989. 1) Komuniste vas budou strrrrrasit nezamestnanosti, neni to prrrravda niceho se nebojte. 2) Pro me neni rrrrozhodujici s jakym slovem jsou socialni jistoty spojovany ale to jake jsou. Ja si prrrrredstavuju ze by meli byt daleko vetsi nez jake poskytovalo to co mnozi nazyvaji socialismem. 3)Prrriprrrravujeme koncept dukladne ekonomicke rrreforrmy ktera neprrrinese socialni strrresy, nezamestnanost, inflaci a jine prrroblemy jak se nekterrrri z vas obavaji. 4)Vsichni chceme rrrepubliku kterrra bude starrostlive pecovat o to aby zmizeli vsechny ponizujici prrrehrrady mezi rrruznymi spolecenskymi vrrstvami, rrrepubliku v niz se nebudeme delit na otrrroky a pany. 5)Jsou lide kterrri kali vodu a panikarrri ze se bude zdrrrazovat. Davejte si na ne pozorrr! 6)Zadne giganticke zdrrrazovani nebo dokonce nezamestnanost jak to panikarrri systematicky sirrri , nic takoveho neprrriprravujeme. 7)Jiz nikdy do zadneho paktu nepujdeme. JEDNA LEZ VETSI NEZ DRUHA!

304805

16.2.2014 8:04

RE: Proč bombardovat území naší konkurence zbytečně drahými zbraněmi hromadného ničení,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 304805

To je skoro desatero. Určitě je to pro spousty pomazaných návod jak jak zamést s okolím dočista a použít rozpracované jako hadry na jedno použití na vytření a vydrbání čehokoliv i s koutů do sucha. [mrknutí jedním okem] Mimochodem, kdosi se zmínil že bible je sběř nejhorších možných intrik a záměrů vydupání se životy naivních. [chechtot] [překvapení]

304806

16.2.2014 12:26

Řekl bych, že celý slavný "rok 1989"

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 304485

byla jen diskrétní ammmestie pro komunisty, protože kdyby měli všichni vedoucí pracovníci třeba ručit za škody, které za těch šedesát let socializmu vadnými koncepcemi způsobili, museli by toho půlku superarbitrovat pro blbost, a druhou půlku zavřít na doživotí do kriminálu. Bohužel, dnešní situace ale není lepší, i když třeba dřívější socialistické krejčí a holiče nahrazují dnes daleko chamtivější a bezohlednější slovenští estébáci...

304822

12.2.2014 13:20

Dohra

baronD. 172.?.?.?

> Pan velkomožný ministr manažerům světových (!) polovodičových firem vzkázal, že o spolupráci s nimi nemá žádný zájem, že TESLA půjde do privatizace, a že si mohou koupit kuponové knížky v kuponové privatizaci! Toto, když manažeři světových firem slyšeli, zůstali úplně zkoprnělí!

To teda byli zkoprnělí bezmezným údivem, poněvadž dobře věděli že kuponové knížky si mohli koupit ze zřejmého důvodu jen občané Československé republiky. On na to Klaus v tom tumlu asi zapoměl. Když mu to jeden z těch světových manažerů telefonicky připomenul, tak se na něj Klaus obořil: “Nepoučujte mě, prosím vás! Československý lid mi svěřil funkci ministra financí, kterou beze zbytku plním,” a bez pozdravu zavěsil. On Klaus nemá rád když ho někdo přistihne že neví.

304487

12.2.2014 13:57

Opět jen bajky a báchorky

VojtaIL 84.?.?.?

Například v tomto sdělení:

> Do Rožnova přijeli manažeři světových polovodičových firem z USA, Japonska a západní Evropy. Měli obrovský zájem o všemožnou spolupráci s Teslou.

Cha, cha. Oni nejspíš toužili po tom, vykrást z Tesly její beznadějně zaostalé technologie. Příklad. Koncem osmdesátých let zaměstnávala Tesla Orava cca 3000 lidí. A v souladu s plánem vyráběla přibližně 30000 barevných televizorů ročně. Inu. Proč ne? Řekne si laik. 30000 televizorů je dost, ne? NENÍ!!!

Podobná japonská továrna zaměstnávala v téže době 300 lidí a produkovala 300 tisíc televizorů ročně. Tedy cca 100 krát vyšší produktivita práce. A to byl také důvod, proč byly naše "socialistické" barevné televizory nedostatkové, i když stály více, než 10 průměrných měsíčních platů.

Autor tohoto článku opět prokázal, že píše o něčem, čemu shola nerozumí. Je mi líto.

304491

12.2.2014 15:11

RE: Opět jen bajky a báchorky

LaFox 90.?.?.?

Reakce na 304491

-proč by měli vyrábět víc než je plán, ty trumbero. LOL

304501

12.2.2014 15:48

RE: Opět jen bajky a báchorky

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 304491

Vojto,tys to,jako dycky zVojtil....Napiš nám kolik stál před pučem ten čs.televizor a jaká byla průměrná mzda....Jinak je Tvoje invektiva naprosto bezcenná.... [zmaten]

My mladí,co jsme v té době už skoro 20 let vydělávali,bychom to rádi věděli.

304506

12.2.2014 16:01

RE: Opět jen bajky a báchorky

Jiri Radosta 64.?.?.?

Reakce na 304491

Ta historka o "manazerech svetovych polovodicovych firem" je opravdu nanejvys podivna. Zeby se zastupci firem ktere si navzajem tvrde konkuruji hrnuli vsichni naraz a nerozlucne zrovna do Tesly ? Uz samotny fakt ze chybi jakakoliv jmena nebo dalsi udaje napovida tomu, ze jde o fantazii byvaleho soudruha reditele.
Ja si z poloviny osumdesatych let pamatuji zoufale prodavace z prodejen elektroniky, kteri museli kazdy vyrobek pred zakaznikem vybalit, vyzkouset a pak casto poslat zpatky, protoze ten kram nefungoval.
Na zapade se v te dobe napriklad cernobile televizory uz temer nevyrabely, u nas porad tvorily vetsinu produkce. Slo vlastne o jeden typ, umisteny v nekolika jen malo rozdilnych bednach zastaraleho designu s ruznymi jmeny. Ve vysokonapetove casti topily jeste porad 4 elektronky, protoze Tesla nebyla narozdil od konkurence schopna vyrobit dosti vykonne transistory.
A tak by se dalo pokracovat jeste dlouho.
Zda se, ze autor elektronice budto moc nerozumi, nebo si na tu dobu dobre nepamatuje.

304509

12.2.2014 22:40

RE: Opět jen bajky a báchorky

jr222x 90.?.?.?

Reakce na 304509

Například TV Oravan, byl osazen vysokonapěťovým násobičem, který obsahoval vn diody. Ve vysokonapěťových obvodech se tranzistory nepoužívají. Ani v budících obvodech (vn trafa) nebyly tranzistory, ale tyristory.

Na televize s elektronkami, kromě obrazovek, si po roce 85 nepamatuji (a výroba skončila určitě mnohem dřív).

Pozdější konstrukce už měly nv násobiče jako součást vn trafa.
V budících obvodech pak tranzistory cca 1500V/10A např. BU508. Ty v Evropě vyráběl asi jen Phillips a prakticky všichni výrobci TV je používali. Téměř žádný výrobce TV si nevyráběl vlastní speciální součástky. Otázka také je, kdy by je Tesla začala vyrábět, kdyby měla příležitost.

K vývoji špičkových přístrojů, Tesla i ostatní podniky, neměly důvod, protože trh nebyl nasycen a pro každý výrobek byl zajištěn odbyt. Kdyby ten požadavek přišel, Tesla by dokázala vyvinout lepší přístroje.

Nelze porovnávat výrobu v prostředí kapitalismu, kde přežití podniku záleží na tom, zda je na špici vývoje, a v socialismu, kde se výroba plánuje podle potřeb trhu, navíc v pětiletkách.
Vývoj ve východní části Evropy byl pomalejší než na západě, o tom není sporu. Ale vůbec si nemyslím, že kvalitu společnosti lze měřit rychlostí vývoje v oblasti spotřebního zboží.

304539

13.2.2014 1:02

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304539

No...v oravanoch bol pouzivany tyristor len v zdroji,inak ten zdroj mal nazov IPSALO,
a bol tam na prekvapenie aj VN tranzistor T33 (SU160 NDR kopia BU208 a vyrabany bol min 5 vyrobcami v EHS) na sekundari,ked tomu neveris,tak si ho asi nemal otvoreny...
VN nasobice sa pouzivali bezne uz od COLOR univerzal(rozklad KT120,KT119),split VN trafa tesla ani nerobila.
Uz si tu pripadam,ako v prognostickom ustave. [chechtot]

304553

13.2.2014 8:24

RE: Opět jen bajky a báchorky

jr222_x 88.?.?.?

Reakce na 304553

To není pravda.
Otevřenej jsem ho měl, opravoval jsem je cca 5 let.
Mluvím o typu C4333 (C343).
Obsahoval dva tyristory, jeden ve zdroji, druhý v horizontálu. Oba spínané modulem R.

Byly to dobrý televize.

Je to už 20 let, takže detaily si nepamatuji. Schema bych možná někde našel, kdybys chtěl pořád tvrdit, že kecám.

http://www.radiomuseum.org/r/tesla_oravan_color_43...

304569

13.2.2014 15:43

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304569

Ja netvrdim,ze bol zly,ale poukazujem na to,ze ten VN tranzistor T33 tam bol. Ci islo by to bez neho? Nejde mi o nejaku hadku,ale o fakty. [překvapení]

304591

13.2.2014 16:32

RE: Opět jen bajky a báchorky

jr222x 90.?.?.?

Reakce na 304591

Já se nehádám, uvádím fakta. Nakonec, schema zapojení se dá na netu najít. Předpokládám, že i jiný firmy (západní) tohle zapojení používaly.

304595

16.2.2014 21:46

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 304595

No ved preto som uviedol aj pozicnu hodnotu T33.

304857

12.2.2014 23:02

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 304509

Otázka je, co je opravdu pokrok. Jestli je lepší moderní televizor z poddimenzovaných polovodičových součástek asijské produkce, který po třech až pěti letech můžete vyhodit, protože po třech výměnách výkonového tranzistoru odejde plošný spoj. Nebo ten s pár elektronkama na správných místech, který se ale dal snadno opravit. Ušetříte sice pár wattů za žhavení, ale kolik materiálu a energie se promrhá na zbytečnou produkci? Celkově je západní konzumní výroba, založená na principu koupím - vyhodím - koupím si nové (ne o moc lepší, a hlavně nejlíp na půjčku) postavena na nehorázném plýtvání, kterému se ten kritizovaný husákovský socialismus ani nepřiblížil. S celou svou neefektivností, technologickou zaostalostí a drobným rozkrádáním. V současném režimu se plýtvá i krade ve velkém, ovšem obyčejný člověk z toho stejně nemá nic, kromě toho, že celý ten majdan platí.

304542

13.2.2014 1:09

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304542

Bavime sa o rokoch do 1988 a nie o rokoch po 2000...,spolahlivost polovodicov v TV a elektronkach bola trochu inde.Tie deje sa traduju od nastupu bezolovnateho cinu... a ciny [překvapení]

304554

13.2.2014 10:43

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 304554

Nevím, o čem se bavíte vy, já se bavím o tom, co jsem napsal.

304579

13.2.2014 16:42

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304579

Ze elektronky boli lepsie a tym padom pristroje opravitelnejsie? [oči v sloup]
Ked odide vyk.tranzistor ma to svoj dovod,tj.zly navrh,alebo dalsia spatna suciastka.
a nieco vam hovori MTFB ? http://en.wikipedia.org/wiki/Mean_time_between_failures
Emocionalny sentiment do techniky nepatri.

Rozmyslanie hodne vedenia tesly...

304597

13.2.2014 23:46

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 304597

Přestaňte už mžourat těmi svými pitomými smajlíky, a raději se naučte lépe číst (skutečný obsah, ne svoje vlastní představy). Já jsem nikde nenapsal, že elektronky byly lepší než tranzistory. Pouze bych řekl, že než tranzistor na hranici svých možností, třeba i ve špatně navrženém obvodě, tak to je rozhodně lepší elektronka z nějakých 70-80 let v dobře navrženém obvodě, i spolehlivější a určitě snadněji vyměnitelná. Přestože díky žhavení "žere" o pár wattů víc. Tak je to za běžných okolností, když spotřeba není kritická.

Takže nevidím jako kdovíjak kritické, když Tesla osadila elektronkami některé obvody, protože ještě neměla dostatečně kvalitní tranzistor, což ostatně netrvalo tak dlouho. A celotranzistorový televizor proti tomu nehodnotím jako bůhvíjaký pokrok, ale jen jako malý krůček v dalším vývoji. Mimochodem, jeden z těch prvních celotranzistorových ČB televizorů Tesla mám doma, stále funkční, po jedné výměně výměně výkonového tranzistoru v obvodu VN zdroje. U barevného televizoru zn. Hundai mi během 5 let tranzistor v podobném obvodu odešel celkem 3 krát, pak jsem upustil od dalších oprav, které se stávaly čím dál komplikovanější. Opravami elektroniky včetně televizorů jsem se "bavil" cca od svých 10 let, to byly televizory ještě celolelektronkové, a dělám to příležitostně až do dnes (i když jsem profesí fyzik), takže umím srovnat, co jak dlouho vydrželo a jaká oprava dala kolik práce.

Proto jsem zpochybnil to, co se běžně vydává za pokrok, ačkoli mnoho podstatného pro uživatele nepřinesl. Taky jsem nikde nenapsal, že by z polovodičových součástek nebylo možné vyrábět spotřební elektroniku lepší než z elektronek a třeba i takovou, co by vydržela "věky". Jenže to bohužel nikdo nedělá, jelikož je "žádoucí", aby se staré brzy vyhodilo a koupilo se nové, což se právě vydává za ten "pokrok". Já bych se raději např. díval na ČB televizi, kdyby se za ušetřené zdroje (finanční, vědecké i pracovní) víc létalo do vesmíru a míň lidí mělo na světě hlad.

Někdo mi tu jistě namítne, že právě konzum je motorem vývoje, což je možná i pravda, ale právě to je špatně. Až důležité suroviny stráví zbytečná výroba a jiné nebudou, bude konec tohodle "majdanu", který vystřídá bolení hlavy, kocovina a pozdní lítost.

304630

16.2.2014 22:08

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 304630

Hodnotenie podla jedneho smejdu hjunaj mi neprijde prilis smerodajne...
A treba obcas patrat aj po pricinach.(vobec sa to netykalo poddimenzovanosti VN tr.)Plosny spoj zniceny pistolovou pajkou o niecom vypoveda...(alebo vysokou teplotou mikropajky).Inak som sa tym zivil skoro 20r.Al PL509 sa da odfajcit velmi rychlo...
Inak s ostatnym suhlasim,co ste pisali ohladne vycerpavania planetarnych zdrojov.
Tak si este zmurkneme. [oči v sloup] Eto vsjo.

304861

20.8.2017 2:05

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 304630

je pravda kaťždé slovo ale tie polovodiče nepustili len tak že aha ja tranziztor a pustím oho veľa porúch znikalo a zniká vadným kondenzátorom v daném obvode ak si všimnete moderný LCD zdroj tak vetvy sú zdvojené pri rovnakom napätí prečo asi skuse uhádnuť a osadenie SMD čo už vôbec sa nehodí do zdrojov tým pádom to čadí a telky idu do koša

359637

13.2.2014 0:34

RE: Opět jen bajky a báchorky

burajko 78.?.?.?

Reakce na 304509

Selektivne okno,sa to mu u nas hovori.. [překvapení]

304550

13.2.2014 7:09

RE: Opět jen bajky a báchorky

Kurt 176.?.?.?

Reakce na 304491

Mám za to, že si mimo!!!
A teraz príklad neskutočného svinstva, ktoré bolo spáchané:
do roku 1989 sme patrili k svetovej špičke v oblasti zbrojného priemyslu.S kompletným zázemím, ktorý dával prácu vyše 250.000 ľuďom.Áno dobre čítaš. Vďaka "velkému humanistovi" z noci do rána z neho nezostalo nič.To bol začiatok úpadku československého hospodárstva.Multiplikačný efekt tohto sektora je obrovský.Tak sa nečuduj,že nasledoval prepad celého hospodárstva.Tu je prapríčina a nebola to náhoda.Od istého času lietam z Viedne.

304564

13.2.2014 14:33

RE: Opět jen bajky a báchorky

sunar 172.?.?.?

Reakce na 304564

>A teraz príklad neskutočného svinstva, ktoré bolo spáchané:
>do roku 1989 sme patrili k svetovej špičke v oblasti zbrojného priemyslu.S kompletným zázemím, ktorý dával prácu vyše 250.000 ľuďom.

Války podporují zaměstnanost kvůli zbrojnímu průmyslu a proto se USA snaží vést různé války jak je to jen možné. Možná že to Putinovi jednou dojde a on se postará o to aby začala další studená válka, která zruší nezaměstnanost v Rusku. V Česku se může zavést 3-letá povinná vojenská služba a to ubere na nezaměstnanosti v řadách mladých co skončí školu a nemohou najít práci. Někdo bude muset tu novou početnou armádu vybavit a udržovat a to dále přispěje k snížení nezaměstnanosti. A odkud se vezmou peníze na výplaty těm kteří se budou podílet na státních zakázkách spojené se zbrojním průmyslem? Ty se prostě vytisknou tak jako to bylo zvykem když byla plná zaměstnanost. Ceny zboží se budou uměle udržovat na přiměřené hodnotě, takže na inflaci si nikdo stěžovat nebude, tak jako to bývávalo. Ale nejdříve musi KSČM vyhrát volby, aby mohlo Česko vystoupit z EU a stát se členem Východnímu hospodářskému souručenství co zavede Putin. Z toho se bude radovat český textilní průmysl, kvůli velké poptávce po nových kabátech.

304589

13.2.2014 16:52

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 304589

[chechtot]
já se tedy směju, ale soudruhu bratru slovanu křesťanu putinu se to už celkem daří, a tak smích mi asi brzy zhořkne...
k tomu výborný a na dnešní dobu neobvykle bystrý článek zde http://www.blisty.cz/art/72141.html (důležité jsou i odkazy v článku pro kompletnější obraz)
no a já myslim, že to už vladimirovič vloni dal
http://qzprod.files.wordpress.com/2013/03/china-ar...
http://en.ria.ru/military_news/20140127/186951155/...

304598

13.2.2014 17:09

RE: Opět jen bajky a báchorky

Kurt 176.?.?.?

Reakce na 304589

Asi Ti to dobre nedochádza. Nestraš KSČM a Putinom,ale pozeraj sa na veci exaktne. Pokiaľ viem, vojna skončila 1945. Pokiaľ máš trocha prehľad, tak by si mal vedieť, kto a kde vyvolal vojny.Skutočné vojny so státisícami mŕtvych, ale to ste sa zrejme v škole neučili.Učili ste sa o príchode "demokracie".Ani slovo o rabovaní,kšeftoch,kriminalite , drogách a obrovskej nezamestnanosti. A dodatok: zbrojenie u USA, GB, Francie, Izraelu a neviem koho Ti akosi nevadí.To je v poriadku? Kto si myslíš že prevzal bývalé trhy po ČSFR? Vatikán? Ďalší "humanista".....

304601

14.2.2014 0:53

RE: Opět jen bajky a báchorky

sunar 172.?.?.?

Reakce na 304601

Nevymlouvej se. Když byla studená válka, československý zbrojní průmysl zaměstnával podle tvého odhadu 250 tisíc lidí. Když studená válka skončila, tak všichni mimo tebe pochopili že udržovat armádu a bojovou techniku v početních stavech které byly dány opačnou situaci byla nehorázná blbost. Zbrojní průmysl neprodukuje nic co by se dalo koupit na otevřeném trhu, ale pracovníci ve zbrojním průmyslu na otevřeném trhu nakupují (třeba housky a mlíko) aniž by tam něco dodávali. Následky takové nerovnováhy se projeví v závislosti na druhu hospodářského systému.
Co se týče vývozu zbraní, ty jsou potřeba tam kde se střílí a kde se střílí tam je bordel a sliby že až nepokoje skončí kupující určitě za zbraně zaplatí. Pokud se nejedná o politické zájmy, a Česko není žádná světová velmoc, prodej zbraní do zahraničí je většinou prodělečný podnik. Dyť ten třetí svět měl honičku splácet ČSSR za cukovarnické kombináty a jiná zařízení, jak si bývalý předseda vlády Adamec veřejně posteskl, když mu ta “glasnost” dala příležitost. Nechápu jak můžeš přirovnávat Česko k USA když se jedná o zbrojní průmysl.

304636

14.2.2014 1:47

RE: Opět jen bajky a báchorky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 304636

Srovnávat vojsko Žižky s rytíři v brnění tradá? Pokud vím termonukleární reakce se zapaluje 10 milióny stupni konvenčkou jadernou nebo? Laserem. Těžká voda deutérium byla v bouchlých jaslovských a tritium je snad všude. Srovnávat nelze na prýmky odznáčky a vyznamenání kapišto? Svalovci v představách a propagandě, velký kulový. Rota velení s automaty by je roznesla na kopytech a klidně by je zastoupil starší spojař. [cool] Bez spojení není velení. [překvapení] To srovnávání je jako s řešením rozplétání gordického uzlu což mašinérie armád jsou bez špičkových s mečem na řešení. [chechtot]

304637

14.2.2014 8:30

RE: Opět jen bajky a báchorky

Kurt 176.?.?.?

Reakce na 304636

Nemotaj piate cez deviate. Temer 20 !!!! rokov Česko a Slovensko inkasovali pohľadávky za predaj zbraní najmä z blízskeho Východu.Za tovar vyrobený počas spoločného štátu.To po prvé.
Po druhé, nepodsúvaj mi názor o zmysluplnosti udržiavania armády.Nič také som nekonštatoval. Daj jasnú odpoveď, či názor na rozhodnutie zrušiť z noci do rána celý zbrojársky komplex. To , že veci nechápeš je zrejmé z reakcie.Škoda, že si tak oduševnene nevysvetlil príčiny vojen po roku 1945 a kto v nich má prsty....

304656

13.2.2014 16:17

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Pavel Lepenka 79.?.?.?

Reakce na 304491

"Cha, cha. Oni nejspíš toužili po tom, vykrást z Tesly její beznadějně zaostalé technologie.".

Tak začíná příspěvek pana VojtyIL.

Nebudu Vás oslovovat např. "bývalý soudruh ředitel", či podobně nevhodně tak, jak by to udělali někteří pisálkové, kteří by se nejprve snažili zesměšnit autora příspěvku či článku. Takové oslovení přeci nemá nic společného s diskusí a ovzlášť s diskusí vedenou na "demokratických principech", pod které se tito pisálkové rádi schovávají.

Ale k věci pane Vojto IL. Možná nebo zcela určitě jsou Vaše znalosti z oblasti elektrotechniky mnohonásobně vyšší než moje. Přiznám, mé jsou zcela primitivní. Na té úrovni, že vím, že televize vysílá obraz a zvuk, ale na jakých principech se tak děje, je pro mě "španělská vesnice".

Paměť pane Vojto IL, paměť mám ale dobrou. Nevím jak jste na tom Vy, ale možná bych Vám jako neznalec mohl položit jednu otázku, aby můj rozhled byl o něco větší.

Z Vašeho příspěvku vyplynulo, že TESLA měla beznadějně zastaralé technologie. Na druhé straně při zločinném bombardování bývalé Jugoslávie resp. Srbska, nasadili, z mého pohledu "váleční zločinci" nejmodernější tzv. Americký "neviditelný" stíhací bombardér Lockheed F-117A Nighthawk. Jáké bylo zděšení, když američané zjistili, že jugoslávská armáda má ve výzbroji české radary Tamara a Věra, které tuto jejich "světovou technologickou špičku" jsou schopny zaměřit. A víte, kde byly vyrobeny? V TESLE Pardubice. M.j. nedávno jsem zaznamenal někde ve sdělovacích prostředcích, že už se budou odklízet "ruiny" této Tesly.

Vycházeje ze "selského" rozumu. Nemá autor článku pravdu? Myslíte, že bylo nemožné, aby "oni" manažeři měli důvod mít zájem o "všemožnou spolupráci".

Pane Vojto IL, asi jste inteligentní člověk, ale nejen počet vyrobených barevných televizorů či jejich poruchovost nemusí mít vždy plnou vypovídací hodnotu o úrovni elektrotechnického či elektronického (jak jsem uvedl na začátku nejsem odborník) průmyslu.

304593

13.2.2014 17:01

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304593

>Americký "neviditelný" stíhací bombardér Lockheed F-117A Nighthawk. Jáké bylo zděšení, když američané zjistili, že jugoslávská armáda má ve výzbroji české radary Tamara a Věra, které tuto jejich "světovou technologickou špičku" jsou schopny zaměřit.

Pokial viem,bol zostreleny systemom neva(S125),pri blizkom prelete nad jej prehladavacim + navadzacim + ozarovacim radarom,ktory tam bol uz nachystany(pravdepodobne uplateny francuzsky letovy dispecer NATO),tamara tam ani nebola,to je len pasivny primac.Pri stealth ide o to,ze znizuje viditelnu plochu radiolokacneho odrazu radovo,tym padom tazko ho zamerat v mikrovlnnom pasme.Viditelny je aj starymi radarmi uplne v pohode len pri tej dlzke sa na neho neda naviest raketa.A vo to gou.

304600

13.2.2014 17:45

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Emil Robot 46.?.?.?

Reakce na 304600

Přesně tak,žádná Tamara,ale 45 let starý PL systém SU produkce a dobře vycvičená obsluha...stačilo přepnout radar na jinou frekvenci,než tu nejpoužívanější a nejvhodnější,na kterou byl ten "nevididitelnej",pomaluletící hadrák postavenej a odborníkovi neunikl.
Celý ten system stealth byla jen dobře známá "pumpa na peníze daňových poplatníků" a v podstatě z hlediska vojenského "suchá větev",proto se mu Rusové,ač to byl v podstatě jejich vynález,příliš nevěnovali a zůstávali v klidu.Důkazem toho je fakt,že "nevidimky"F-117 byly z výzbroje vyřazeny v r.2004,hned po dobytí Bagdádu...tam byly co platné a to jen proto,že dobrák Saddám měl "cinkutou" hlavní řídící jednotku PLO...,ale to je zas jiná historie.

304605

13.2.2014 19:27

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Pavel Lepenka 79.?.?.?

Reakce na 304600

Pane anonymní uživateli,

já přeci nepíši ve svém příspěvku o sestřelení pomocí Tamary.

Pro mé trvrzení si přečtěte třeba článek: http://ekonomika.idnes.cz/radaru-vera-prokleti-tamary-nehrozi-d76-/ekonomika.aspx?c=A040528_114007_ekonomika_ven

S pozdravem
Pavel

304611

16.2.2014 21:44

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 304611

To bolo len na ozrejmenie a nebolo to zmyslane proti vam.
Vela ludi totiz tomu primacu pripisuje vlastnosti radaru...
On odchytava komunikaciu a vysielanie radaru a vypocitava podla toho polohu.
Neverim na nejake zdesenie amikov,pretoze vedeli o pardubickom predaji vsetko.

304856

13.2.2014 17:22

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

VojtaIL 84.?.?.?

Reakce na 304593

Máte naprostou pravdu, pane Pavle Lepenko. Čs. radar Tamara byl ve své době špičkovým zařízením. Radar Věra se bohužel vyráběl až po roce 1989. Těch Tamar se celkově v Tesle vyrobilo 23 (slovy dvacet tři) kusů. A většina jich skončila v SSSR.

Možná, že Vy považujete Tamaru za úspěch celého čs. elektrotechnického průmyslu. Já ne. Já ji považuji za vynikající výsledek práce malé skupinky vývojářů z Tesly. Dotované bohatými finančními i materiálními zdroji na vývoj, neb šlo o armádní zakázku. Ve výsledku však vyráběnou opět manufakturním způsobem, typickým pro celý tehdejší čs. průmysl.

Ony mnou už jednou zmíněné BEZNADĚJNĚ ZAOSTALÉ TECHNOLOGIE neznamenají jeden konkrétní produkt, pane Pavle. Já mám na mysli projekční, vývojové, řídící, technologické, výrobní, skladovací, montážní, manipulační a další vybavení našich tehdejších továren. Toho vybavení, na jehož úrovni je obvykle závislá kvalita, kvantita a především cena výsledných výrobků. A to bylo v naprosté většině našich tehdejších továren žalostné. Nebo nám snad ukážete nějaký obrázek čs. automatické výrobní linky z té doby? [velký smích]

Asi ne. Ve většině našich socialistických továren probíhala tehdy výroba tzv. zakázkovou (čti manufakturní) formou. A to byl také důvod, proč jsme nedokázali na světových trzích konkurovat prakticky žádným spotřebním zbožím. Manufakturní výroba je totiž vždy výrazně dražší, než velkosériová. Naopak jsme uspívali v kategorii investičních celků. Ty se totiž dodnes produkují výhradně zakázkovým způsobem. Zavést velkosériovou výrobu např. cukrovarů totiž dost dobře nejde.

Takže tolik k rozlišení úrovně jednoho konkrétního výrobku a celého průmyslového odvětví, pane Pavle. [smích]

304603

13.2.2014 18:54

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Pavel Lepenka 79.?.?.?

Reakce na 304603

Dobrý den pane Vojto,

jsem rád, že jste zareagoval na můj příspěvek tak, jak jste zareagoval. Věřím, že jako Čech jste hrdý na svůj národ, jeho um a to co dokázal. Předpokládám, že Váš příspěvek nebyl veden jen snahou pošpinit minulý režim.

Na Váš dotaz:

"Nebo nám snad ukážete nějaký obrázek čs. automatické výrobní linky z té doby?" mi nedalo ani tolik práce najít ten obrázek.

https://www.youtube.com/watch?v=QXsQwj092ME

Byl jsem v té době mlád, takže jsem neměl možnost se pohybovat ve výrobních svérách.

Nicméně pravda asi je v tom,že továrnám, z vytvořeného zisku, nezbývalo tolik co by potřebovaly na rozvoj, zejména k výrobě spotřebního zboží. (Na druhé straně máslo stálo 10,-kč). Zemědělství bylo dotováno, na což byly používány právě tyto peníze. Dnes je sice také dotované,na cenách to není znát a navíc si na to půjčujeme. To je však zcela jiná kapitola.

Faktem ale je, že na špičkových výstupech odvětví nemohly pracovat desetiticíce lidí, ale byl to vždy výsledek snažení určité skupiny lidí. Například družice Magion 1. První náčrt družice nakreslili inženýři Pavel Tříska a Jaroslav Vojta koncem roku 1973, první výkres technické dokumentace nesl datum 5. dubna 1974. I toto svědčí o úrovni technologií té doby.

Ale asi vše má své pro a proti. Určitě by bylo zajímavé vědět, jak pokročil náš elektronický či elektrotechnický průmysl za posledních 25 let. Kolik těch barevných televizorů český průmysl vyrobí, kolik to živí lidí atd. atd.

Myslím, že by nebylo od věci, pane Vojto, toto období popsat. Rovněž se domnívám, že by to bylo pro čtenáře daleko přínosnější než ta všudypřítomná přetahovaná, kdo je chytřejší či opak.

304609

13.2.2014 19:50

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 304609

Náš Vojta je starí komunistobíjca a milovník strýčka Sema spoza veľkej mláky, a náš Vojta ako nám prezradil pochádza zo Sovietskeho zväzu a sa mi tak marí že tam robil v armáde politruka(ak som si z jeho diskusií dobre zapamätal), takže pľuje na všetko Ruské a všetko čo bolo v ČSSR pred 89, je to niečo ako u nás ten Slováčisko Mesežnikov(Ruský žid/Žid bývali ČSR komouš, toho času pro USA/Sionizmus politruk), takže si z Vojtu nič nerobte, on je tu taký Emericky lakmusový papierik, motá sa všade kde sa povie pravda o bývalom režime(ktorá vadí dnešnému režimu v ČR, Wašingtonu a Tel Avivu) a hneď začne silno diskutovať ako to bolo a ako to má byť [mrknutí jedním okem]

304614

13.2.2014 19:04

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 304603

Co je lepší, plno údajně „zaostalých továren“ a plná zaměstnanost- nebo vůbec žádné továrny a plno mladých nezaměstnaných? Tady jde o to, že uplynulo celých 25 let a žádné nové moderní továrny se zde nepostavily, jak nám bylo slibováno, ale stali jsme se pouze otrockými montovnami západu.

304610

13.2.2014 19:39

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Jiri Radosta 64.?.?.?

Reakce na 304593

Kdyz jsem psal o "byvalem soudruhu rediteli", nemel jsem naprosto v umyslu urazet autora. Mel jsem pochopitelne na mysli byvaleho reditele Tesly, od ktereho autor tu neuveritelnou historku slysel. A nazvat vysoce postaveneho komunistickeho papalase soudruhem snad neni urazka.
Jinak se docela bavim komentari druhu ze "kdyby Tesla chtela vyrabet spickove pristroje, tak by je vyrabela". Protoze kdyby jsou chyby.
Ma vlastni zkusenost je takova, ze k oprave televizoru Tesla (byl to jednoduchy cernobily pristroj bez dalkoveho ovladani) jsem musel volat opravare v prumeru jednou za rok. Vsak se jich tehdy take zivila a uzivila cela armada.
Naproti tomu za poslednich 25 let jsem vystridal asi 5 barevnych televizoru s dalkovym ovladanim. Vetsinou JVC nebo Hitachi. Poruchu mel 1 z nich. Slovy JEDEN.
Nerikejte me, ze je to nahoda.

304613

13.2.2014 20:19

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Pavel Lepenka 79.?.?.?

Reakce na 304613

Dobrý den,

asi před deseti lety jsem si koupil televizor Tesla, úhlopříčka 80 cm. Zatím žádná oprava, ikdyž údajně ta Tesla již skončila.

Vývoj a pokrok jde stále kupředu.

Pavel

PS: Pane Vojto IL je pravda co o Vaší osobě píší? Pokud ne, tak je to od autora pěkně hloupé.

304616

15.2.2014 21:35

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304616

Ano,ale chasis z turecka. [smích]

304791

13.2.2014 23:41

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Proto 78.?.?.?

Reakce na 304613

Jen jste popsal důsledky vývoje v elektronice. Můj bývalý (a bohužel již zesnulý) šéf byl někdy okolo roku 67-68 v tzv. západním německu u příbuzných a pracoval tam několik měsíců na brigádě v RTV opravně.Bylo to v době,kdy studoval vysokou školu-čvut. (zde vládli koumisté-jen pro úplnost). Poruchovost přístrojů nebyla nijak odlišná od našich v té době, ale velmi se lišil způsob práce opraváře. Na cestě k zákazníkovi v něměcku vozili jen pár běžných elektronek, při jiné vadě odváželi TV na opravnu. Opravna neměla svůj sklad a např. pro odpor v ceně např. 10Kč jezdili cca 70 km do velkoskladu. Zde v čssr měla každá opravna svůj sklad s velkým sortimentem součástek. Nehodnotím, co bylo lepší, jen podávám pokud možno objektivní svědectví k posouzení čtenářům.

304629

13.2.2014 21:24

RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.

Proto 78.?.?.?

Reakce na 304593

Prostory, kde se vyráběla Ramona,Tamara jsou dávno prodány zahraničním vlastníkům (např. Foxconn). Budova o které se dnes v médiích hovoří je jen jedna z několika bývalých provozů Tesla Pce. Je to jen malý díl celkové zkázy. V této budově, která je naproti pardubické nemocnici se vyráběly převážně radiostanice. Součásti komplexu Tamara,Ramona se vyráběly v mnoha dalších továrnách v Čechách i na Slovensku.I Tatra si přišla na své. To jak polistopadové vlády naložily s tímto národním bohatstvím je trestuhodné. Jen tato kauza by měla dostat do "tepláků" mnoho agentů cizí moci u nás, Klausem počínaje.

304620

14.2.2014 11:58

Když to tak čtu, tak věřím,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 304620

že český vynálezce Tamary pan inženýr Pech pokud již tzv. "neprdí do hlíny", a čte to tady, tak asi v pozdních letech svého života musí upřímně litovat, jakým vlastně svůj vynález naivně a zadara odevzdal do ruky zlodějům, a hlavně idiotům...

304677

12.2.2014 14:39

Klaus si poradil sám

Bubeník 89.?.?.?

V podobném duchu nedávno vzpomínal (na blba a ješitu kLAuse) ekonom z USA Jan Vaňous v HN novinách. A také jistý manažer v Parlamentních listech na blba Dlouhého. Dnes se bohužel k blbovi kLausovi nikdo nezná, ač jej mnozí naivkové několikrát jako volové volili. Mají, co volili. Vyprodaný stát a mladí bez práce.

304497

12.2.2014 15:55

==================RE: Klaus si poradil sám

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 304497

Omyl, to nejsou blbové, to jsou profesionální agenti. Pracovní povinnost agenta končí až jeho smrtí. Havla určil zahraničím pověřený Tigrid. Klaus, Dlouhý, Zeman a spol. jsou Golemové rabína Komárka, ředitele Prognostického ústavu UVKSČ.

304508

12.2.2014 15:20

Tesla Rožnov

Martina 194.?.?.?

Autor zjevně vůbec neví která bije a nemá ponětí o skutečném stavu v Tesle Rožnov. Západní manažéři měli jedinou starost - zlikvidovat, co se nedá vykrást. Tesla Rožnov nebyla životaschopná a skončila by tak jako tak.

Celý článek je jenom štvavá propaganda, ostatně jako celý tento web.

304504

12.2.2014 17:05

RE: Tesla Rožnov

lucifuge 95.?.?.?

Reakce na 304504

To jsou ideologické výroky. Mnoho nemuselo skončit kvůli zaostávání. Tiskárny se velice rychle přizpůsobily, ač zaostalost zde byla obrovská. Zrovna tak to šlo i jinde, samozřejmě pokud by byl opravdový zájem.

304510

12.2.2014 17:14

RE: Tesla Rožnov

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 304504

"Autor zjevně vůbec neví která bije"

Autor přesně ví, která bije.

Pro zavraždění naší ekonomiky bylo tehdejší vládou zřízeno Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci (MSNMP). Pod taktovkou vládních činitelů se dostala aktiva našich ziskových podniků prostřednictvím Fondu národního majetku (FNM) do rukou západních spekulantů - celý proces tady jistili američtí "poradci" instalovaní na MSNMP.

O přímou spolupráci našich a zahraničních odborníků naše vládní sebranka neměla zájem.

TESLA Rožnov je kapičkou v moři Vaší nevědomosti a nevhodné argumentační agresivity...

304512

12.2.2014 17:39

RE: Tesla Rožnov

hestroy 91.?.?.?

Reakce na 304504

Důležité je, že se vyvíjíš a za těch pár let jsi došla k tomu, že se vlastně jedná o štvavý web. Což oceňuji a dodporučuji ti pro tvé duševní zdraví sem už nechodit, to je to nejjednodušší, co můžeš udělat, aby ses tolik nerozčilovala.

A líbí se mi ten termín "štvavá propaganda", to je jak vystřižené z politrukovy příručky. Ještě jsi mohla použít termín "oportunisti", ten byl také hodně oblíbený. A proti komu ta propaganda štve? Já jen, abych měl jasno.

304514

12.2.2014 18:07

RE: Tesla Rožnov

Dan z Piesku 147.?.?.?

Reakce na 304504

Zaostávanie ČS priemyslu bolo od -2 do 50 rokov. Niektoré veci nezastarávajú morálne, len fyzicky. Napr. Odpory, klasické žiarovky ... aby sme sme zostali na pôde elektropriemyslu. ČS súčiastky boli kvalitatívne predimenzované. Ak sa zmestili do tolerancie, boli to držáky, o programovanej životnosti kompomnet mal socializmus iba hlmisté predstavy. V priemere bolo zaostávanie za špičkou 10 - 15 rokov. U elektroniky sú to tri generácie, u elektrární práve odskúšanie prototypov v praxi. Životnosť technológie je rôzna, ale málokedy menej než 20, vtedy skôr 30 rokov, kým je nahradená nielen výkonnejšou, ale neprestane byť konkurencieschopná aj za zníženú cenu. ČSSR bolo majstrom v kopírovaní, povestná bola napr. SPOFA. Ku dňu vypršaniu patentovej ochrany liečiv už mala nabehnutú veľkovýrobu a pokrytý socialistický trh. Potom prudko expandovala na medzinárodné trhy, aby ešte zarobila na prudko klesajúcich cenách.
V elektrotechnike sme dobiehali svet pomaly z dôvodu embarga technógií. Tak sme vyvíjali a vyrábali, čo súdruhovia v zbrojnom priemysle potrebovali. Po pokrytí ich potrieb prišiel na rad aj spotrebný priemysel, pravda, ak neboli potrebné devízové dovozy. Devízy sa na spotebný tovar nemíňali a ak, tak sa to volalo Tuzex, a aj tam bola väčšina výrobkov domáca licenčná výroba. Neviem ako to bolo v Rožnove, hoci mama pracovala pre Teslu Bratislava, ale na Slovensku to posrali až privatizéri. Z Tesly Orava sa odčlenila OVP a vyrábala ďalej, kým Sony a neskôr Samsung nedostali dotácie. Dotácie vo výške trojročného platu zamestnanca položili domáceho výrobcu, ktorý konkuroval len cenou práce, lebo po páde socializmu nakupoval svetové súčiastky za svetové ceny a vyrábal použiteľný štandard za primerané ceny. (Posledné CRT televízory v Európe sa vyrábali na Slovensku pod značkou Sony.) Dnes na Slovensku vyrábajú LED televízory Samsung a aj Sony. Ich budúcnosť je rovnaká ako televízorov OVP, t.j. žiadna. Ak budeme chcieť vyrábať televízory OLED, Samsung si nezabudne vyžiadať ďaľšie dotácie, hoci budúcnosť asi bude patriť LG s horšou OLED technológiou, ale cena nepustí.
V svetových závodoch prehrávajú aj Japonci (Matsushita ako držiteľ patentov na plazmové televízie s ochrannou značkou Panasonic). Vyhrávajú tí, ktorí kradnú strategicky, t.j. Číňania a Kórejci, ktorí pridávajú ešte aj feudálnu autokraciu.
Som smutný z toho ako rýchlo dobiehame Česko v produktivite práce, HDP na obyvateľa, životnej úrovni .... Nie, že by sme tak rýchlo rástli, z rastu HDP sa nenajeme, len ČR nám beží v ústrety [smích]
Japoncov asi nedoženieme, ale Čechov, tých predbehneme. Ešte pár rokov vajatania a obzerania sa do zadu a český (pardon, priemysel v Čechách a na Morave) si stále bude spomínať na "kto za to môže" a presúvať kapacity na východ. Nie pre cenu práce, či dotácií, ale pre legislatívne brzdy, drahé ekoenergie a "švejkováni" na všetkých úrovniach.

304519

12.2.2014 22:18

RE: Tesla Rožnov

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 304519

Jenomže to je všechno čím dál tím větší šunt. Stejně neskutečně hloupé je srovnávat kvalitu obleků z OP Postějov z dnešní "cenově přijatelnou" nabídkou, čs. boty - dnes jsem koupil skvělé kozáčky za 400,- v Deichman a mokrý sníh napadl, musím to asi vyhodit, a rýma k tomu.
A co je úplná na n-tou blbost: ty cetky vůbec brát vážně. Jedině jako hry pro plebs, a korálky pro Indiany. Už viděl jsem bezďaky se dvěma slušnýma soupravami Sony, Panasonic, atd, ale pořád pod mostem. Jo, co bychom za ty soupravy dali, že jo, před 25 lety - no, brácho, menší starší chalupa s pozemkem určitě za ten elektronický v podstatě jedovatý odpad. No, kde je statek, a kde je ta stereo-souprava. Takže náš "kormidelník" prohlásil: jsou to králíkárny. Nevím co bych dal za takovou pražskou garsonku v Londýně čí Paříží, jenomže moc lidi to na vlastní kůži nezkusili, tak věří dál blábolům.

304537

13.2.2014 17:54

RE: Tesla Rožnov

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 304519

Když píšete o zaostávání, tak by chtělo uvést za kým československý elektrotechnický a elektronický průmysl tak hrozně zaostával. Copak španělský, portugalský, řecký, belgický nebo rakouský na tom byl nějak znatelně líp? Nebyl. Kdyby byla pravda to, co se dnes o bývalém československém průmyslu píše (propagandistické klausoviny), tak na tom Česko i Slovensko budou v současnosti znatelně hůř než Řecko nebo Španělsko. Což logicky nejsou.

304606

12.2.2014 22:21

RE: Tesla Rožnov

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 304504

Dosti si protiřečíte..
1) Že v nás Západ viděl konkurenci a zlikvidoval nebo koupil všechny podniky, je jasné. Byla to řízená kolonizace..
2) Tento web není štvavý. Proč?? Říká jen pravdu, jak vy..
3) Můj názor - ve spotřební elektronice (slaboproud..) to nebylo nic moc, to uznávám. Jenže je zde i silnoproud (průmyslová elektronika) a tam to nebylo až tak špatné, svět by se dal dohnat za pár let, kdyby se chtělo a ne nechtělo - viz 1). Třeba naše elektromotory či silové polovodiče nebyly až tak špatné a dneska všechno vlastní Siemens, např. Atd. Atd. Čili kruh se uzavírá opět v bodu 1).
A jaké bylo politické pozadí (viz. Klaus..) těžko řešit. Osobně si myslím, že kdyby se kolonizace nestala více - méně dobrovolně, přišlo by nějaké násilné řešení (odstavení podniků od úvěrů, embarga na trhy atd..) Tam je paleta silových možností demokratického západu dosti široká a když jde o peníze, tak nezná bratra.. [chechtot] [cool]

304538

13.2.2014 1:34

RE: Tesla Rožnov

burajko 78.?.?.?

Reakce na 304538

Okrem silovych tyristorov,na trakcie(vlaky,atd..),neviem o nejakych pouzitelnych vyrobkov z tesly,co by mohli dobehnut siemens(servozosilovace na cnc),neberte to ako lobovanie pre zapad,ale v tomto sme boli najslabsi.Rozoberajme radsej potravinarstvo,atd...to bolo na daleko vacsej urovni,ako vo west statoch.Inak tu temu polovodice som asi vyprovokoval ja ,v minulej diskusii,kde som bol nakoniec oznaceny ako obmedzeny uzko specializovany odbornik,bez rozhladu okolo seba.

304555

12.2.2014 23:01

RE: Tesla Rožnov

Jarin 37.?.?.?

Reakce na 304504

Pokud máme být v obraze musíme znát okolnosti, které asi žádný z nás nezná. Ani já ne. Myslím si ale, že znám jednu obecnou pravdu. Československý spotřební průmysl byl zaostalý neefektivní a konkurence neschopný skutečně byl. Ale taková Škoda Plzeň vyvinula a ve velkém vyráběla jistou lokomotivu 163/363 - složitý a technologicky pokročilý stroj. Veškeré součásti vyrobil československý průmysl sám. Ani dnes se jí nedaří špatně a kdo sleduje dění kolem, možná zjistil, že západní země včele s Německem jí život příliš neulehčují. Především když má konkurovat SIEMENSu. Dá se předpokládat že v pádu POLDI má prsty třeba KRUPP ESSSEN. Od západních manažerů jsme opravdu nic dobrého čekat nemohli. Najdou se ale i výjimky. Škodu auto zachránili před jistou zkázou...

304541

12.2.2014 17:40

Autorovi díky,

Bejbl 213.?.?.?

navázal dle mého úsudku na článek ,,Kde jsou vaše světové výrobky,pánové?", který jak je vidno v počtu reakcí, zaujal mnoho čtenářů. Jsem velmi rád, že většina přispěvatelů a čtenářů Zvědavce, nevidí jednobarevně. Pro ty, co si stále myslí, že jsme za bolševika neuměli, neznali a nekonkurovali, je určen odkaz na pořad ČT, týkající se také jednoho výrobního kolosu a to Praga Hlinsko a značky ETA.Takových fabrik bylo v tehdejším ČSSR mnoho.
Bejbl.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10176269182-retro/

304515

12.2.2014 20:59

Článek není žádná pitomost

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 91.?.?.?

už jen proto, že tvorí určitý prehled a seznam elektrotechnické tradice.

Názory, který tvrdí, že Tesla nebyla životaschopná tak, jako tak, a je témer jedno, jaký postup byl zvolen k devastaci samozrejme stojí za "houby". Za životaschopnost kteréhokoliv podniku jsou zodpovedni hlavne lidé, ne jen sám podnik nebo stroj.
Bylo by možná efektivnejší vymenit neživotaschopnéí lidi za životaschopné, a ne furt se jenom na neco vymlouvat.
Je mnohem méne námahy a více škody nastrádanou tradici bourat, než vybudovat novou. Zbourat, zneefektivnit podnik o desítkách lidí dokáže i jediný debil. Je docela zbytečné házet všechno na hlavu Klausovi. Kdopak se na tom nabalil? Klaus sám? Copak mu kolikrát ochotne neasistovali radoví do rytmu cinkající zamestnanci? Klaus jen vyslovil neco, co nekdo druhý chtel rád slyšet. Kdo se tu chtel mít zničehonic "lépe" a za jakou cenu?
Prece my ne, to ti druzí perpetomobilisti.

304528

12.2.2014 23:41

newspeak

kj 78.?.?.?

... Byl to komunista, ale vzdělaný člověk ...

Pardon, ale tyhle dvě vlastnosti jsou nějak v rozporu? Článek pěkný, pravdivý, ale dejte si pozor na sklouzávání do newspeaku [smích]

304545

13.2.2014 0:20

Takže len tak namatkovo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

TESLA T820A(prvé čo mi google predhodil)

Vložený obrázek

Vložený obrázek

Vyráběno 1987-1989

Tranzistorový stereofonní receiver s rozsahy DV, SV, KV a VKV (obě normy). Tlačítkové přepínání šířky pásma, stereo-mono, umlčovač šumu, AFC a vypínání tónových korekcí, otočný přepínač vlnových rozsahů a vstupů zesilovače, plynulá regulace výšek, basů, vyvážení kanálů a hlasitosti, 7 předvoleb pro VKV s pomocnou LED stupnicí, indikátor vyladění a síly signálu pomocí LED diod, senzorový knoflík ladění (po dotyku rukou se přístroj přepne z předvoleb na ruční ladění), zesilovač 2 x 30W sinus, výstup na sluchátka. Plechová skříň, hliníkový panel ve stříbrné barvě.

Receiver slušného výkonu (poctivých 2x30W sinus) s nešťastně řešenými korekcemi a řízením hlasitosti pomoci východoněmeckých int. obvodů. I přesto ale poskytuje hutný, dynamický zvuk, a je u mne v provozu, také proto, že na něj pasuje můj oblíbený gramofon MC600Q. Celá sestava je ostatně vidět na fotografiích.

http://audiotechnika.blog.cz/1008/tesla-t820a

[chechtot] [chechtot] [chechtot]

304548

13.2.2014 2:00

RE: Takže len tak namatkovo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304548

Tie A273D a A274D v korekciach,zeby zle skopirovane obvody z west bloku(inak aj originaly staly za prd sumovo)? Vyguglim ti kolko chces grundigov,philipsov,sony,panasonic...alebo coho chces z lepsimi parametrami z r.70 az r.80.

A...neviem ,preco nechapete jednu zasadnu vec,vzdy sme len kopirovali suciastky bez dalsej pridanej hodnoty,preto padol na 3.14cu polovodicovy priemysel v CSSR.
A ked tu niekto chce protirecit,nech da nazov aspon jednej originalnej suciastky vyrobenej vtedy u nas [zmaten]

304557

13.2.2014 8:07

RE: Takže len tak namatkovo

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 304557

>Vyguglim ti kolko chces grundigov,philipsov,sony,panasonic...alebo coho chces z lepsimi parametrami z r.70 az r.80.

Vygugli si radšej, koľko zahranično-čínskych šmejdov a mechaník sa predáva/lo dodnes, a ktoré sú OMNOHO horšie, než tie, na fotke hore. JEDNOHUBKY. Konštruktéri Grundig, Philips, Panasonic dosť vymreli, a výrobky sa väčšinou melú v Číne, alebo aspoň čínskym spôsobom. Na nič nie je dosť času, treba kvantá, tisíc verzií a funkcií na hrabanie sa v popole, okamžitá a masívna spotreba.

>zeby zle skopirovane obvody z west bloku(inak aj originaly staly za prd sumovo)

Najprv treba testovať, či za prd nestál konštruktér, čo ich použil. Tie obvody neboli až tak zlé, a podobná regulácia nebola jednoduchá, išlo aj o daň za komfort.
Stavím sa, že z diskrétnych prvkov by si nedopadol lepšie, a mal by si tam aspoň takých 10 tranzistorov.

Kopírovali a kopírujú dodnes všetci, nielen TESLA, hlavne z dôvodov zameniteľnosti súčiastok. Priemysel isto nepadol kvôli kopírovaniu. Robili sa aj vlastné veci. Dôkazom bolo napríklad veľa hybridných obvodov, ktoré sa nerozšírili práve preto, že neboli s ničím zameniteľné/zlučiteľné/kompatibilné. Vrátane slabej dostupnosti, alebo malosériovo vysokej cene v obchodoch.
Je ich plný katalóg "hybridné integrované obvody".

Priemysel padol kvôli krachmanažmentom, ktorí chceli ryžovať pod laťkou ako Indiáni za korálky a pálenku.

304567

13.2.2014 16:18

RE: Takže len tak namatkovo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304567

Porovnavat by som poprosil porovnatelne,a dnesne smejdy z vtedajsou produkciou.

Tie korekcie sumeli,viem to z tesly BA,merali sa v katalogovom zapojeni a porovnavane boli s originalom.Bol urobeny diskretny kor. zosilovac(tusim KC307V) o rad lepsi,lenze sudruhovia rozhodli,ze nemozu sklamat sudruhov z NDR.

>Dôkazom bolo napríklad veľa hybridných obvodov, ktoré sa nerozšírili práve preto, že neboli s ničím zameniteľné/zlučiteľné/kompatibilné.

A zabudol si dodat,ze tym padom aj zbytocne.(efektivita bola silna stranka TESLY) Trafil si kliniec po hlavicke... [chechtot]

304594

13.2.2014 22:49

RE: Takže len tak namatkovo

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 304594

Ja som to napísal práve preto, aby som naznačil, že robiť vlastné veci môže byť problém z hľadiska rozšírenosti, návyku konštruktérov ich použiť, dostupnosti náhrad po prípadnom ukončení produkcie. Lebo tebe predtým vadilo, že Tesla všetko kopírovala.

Láskavo nemysli za mňa, čo som zabudol, "trafil" a čo nie.
Príliš ironizuješ, a nemáš ako vedieť, z koho si robíš srandu. Nie si asi jediný, čo teslácke súčiastky dobre pozná, tak dopraj trochu pokusu o objektivitu aj iným.

304626

13.2.2014 8:53

RE: Takže len tak namatkovo

jr222_x 88.?.?.?

Reakce na 304557

Tranzistory, tyristory, odpory, kondenzátory, trafa ...
Jistě víte, že např. polovodiče obsahují PN přechod. Jak to chcete vyrobit jinak, aby to lidi jako Vy neoznačili za kopii? Tomu nějak nerozumím.

Jiná věc je, že se Tesla snažila vyrábět součástky tak, jak bylo ve světě zvykem. Např. vyráběla odpory v řadách (myslím) E12, jako výrobci na západě.

Nebo tranzistory, které měly přibližně stejné vlastnosti jako ve světě, nazvali podobným způsobem BC508(Phillips) KC508(Tesla).

To je ale pochopitelné, jenom naprostý vůl by vedl Teslu svou vlastní cestou a nesnažil by se přizpůsobit světu.

Podobná situace byla u výroby IO. Myslíte, že by Tesla měla vymyslet úplně novou řadu TTL obvodů?

No a pak tu byla spousta obvodů, které se prostě zkopírovaly, to máte pravdu.

Nicméně, vyjmenujte mi prosím součástky, které česká nebo slovenská firma vyrábí dnes.

304570

13.2.2014 16:34

RE: Takže len tak namatkovo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304570

>Jistě víte, že např. polovodiče obsahují PN přechod. Jak to chcete vyrobit jinak, aby to lidi jako Vy neoznačili za kopii? Tomu nějak nerozumím.

Asi to tusim co je PN prechod... este zalezi aj na technologii vyroby.A ta bola v pecku.
Zle vycisteny kremik,tym padom vysoky sum,litografia zastarala...... [chechtot]

>Nebo tranzistory, které měly přibližně stejné vlastnosti jako ve světě, nazvali podobným způsobem BC508(Phillips) KC508(Tesla).

A este vymenovat nejaky vykonovy tranzistor,ktory by aspon na 80perc. splnal parameter zahr. ekvivalentu.

>Podobná situace byla u výroby IO. Myslíte, že by Tesla měla vymyslet úplně novou řadu TTL obvodů?

Aspon mala dokoncit celu radu...

>Nicméně, vyjmenujte mi prosím součástky, které česká nebo slovenská firma vyrábí dnes.

Ktore polovodicove? A kto by ich kupoval,pri tej technologickej zaostalosti? [překvapení]
Asi jedine magor...

304596

13.2.2014 23:11

RE: Takže len tak namatkovo

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 304596

S tým zle vyčisteným kremíkom a šumom je to hovadina. To sa týkalo skôr chybovosti procesorov a podobne zložitých obvodov.
Že v sterilnom prostredí fajčili, čo bol asi najväčší problém by sa dnes riešilo obyčajným vyhadzovom.

Tranzistory KC509, KF517 boli na tom podobne, ako o 10 rokov neskôr predávané v našom kapitalistickom GM ako nízkošumové BC550.
OZ rady MAC156/MAB356 šumeli rovnako málo, ako ich zahraničné pôvody LF356, menej ako predošlé už pomerne kvalitné MAA748/LM748, a rozhodne predstavovali akceptovateľný pokrok, aj keď NE5532 šumeli ešte menej, a rada SSM ešte menej. Často vlastnosti zbabral len konštruktér nevhodnou voľbou podmienok.

Napríklad rada KD711/712, alebo menšie KD139/140 v ničom nezaostávali za ich zahraničnými kamarátmi BD.
Na parametre KD503 sa išlo tiež spoľahnúť, a to sú fakt seriózne vykopávky.

Argument na potrebnosť celého radu treba prenechať bývalým ekonómom. Ak bolo treba, bolo RVHP, obvody z bývalej DDR boli bežne dostupnejšie, než ruské, kto vedel robiť, mohol, výber nebol až taký zlý na tú dobu. Postsocialistickí obchodníci a manažéri napr. v GM robili aj väčšie seky, keď vyradili zo sortimentu kľúčové optočleny a statické pamäte.

304627

15.2.2014 22:36

RE: Takže len tak namatkovo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304627

Ale zalezalo a dost na kvalite Si a hlavne pri dotovani...a ako spominas aj ten bordel okolo toho,to ze to neriesili vyhadzovom je uz problem tesly,zakaznika by to nezaujimalo.
GM je povestna predajom smejdov aj teraz(cina)Tie BC550 okolo originalu ,ani nechodili.Jedine suciastky s V na konci,sa blizili k BC550,boli vyberane asi 5% z vyrobenych.KC517,skoda ho aj spominat,KC509,ako tak.
Co sa tyka MAC/MAB,nie je jediny parameter sum,CCMR,PSSR,settling time,teplotna stabilita offsetu atd.,v tom na original ani nahodou nedobehli.LF356 bol zakladny lacny op. vonku.Nespominam zamerne uV offset,to sa im ani nesnivalo (chopper op)
Ohladne tych vyk. tranzistorov som myslel tranzistor na urovni buv48(450/10A) r.79,alebo aspon BUT11...Z kD503 boli dobre tak do konc.audio zosilovac do ustredni rozhlasu,nie do priemyslu.(do 80v) a nedosahovali parametre originalu.Sice pisu mu 20A,ale sudruhovia zabudli na SOAR,takze original ma 15A,a vyzsie (h21e).Mal som moznost merat (h21e pri 10A).
A vobec uz nespominam vf techniku,skoda reci.Nema to zmysel dalej rozoberat,kedze je tu polovica ludi presvedcena o opaku.

PS:Tesla mala ostat vyrabat elektronky v tom bola dobra.

304792

16.2.2014 9:21

RE: Takže len tak namatkovo

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 304792

Si jednostranne prísny. Zbytočne zhoršuješ výsledky Tesly, myslíš si, že iní nerobili kiksy a vo väčších sériách?
Ak robili výber pri BC550V, tak ten robili aj pri KC509.
S KF517 išlo pracovať, ale skoro nikto nevedel, pri akom prúde, tam išlo o neznalosť konštruktérov a nedostatok katalógov.
Mal som možnosť porovnávať MAC157/MAB357 s LF357 v dosť náročnom obvode na vstupe osciloskopu a nezistil som rozdiel. Preto si myslím, že lovíš skôr akademicky.
Na SOAR zabúdal ten, kto sa nenamáhal alebo mu bol z iných dôvodov nedostupný konštrukčný katalóg. Bolo to tam uvedené aj pre KD503. Podobný problém vystupoval ale aj pre prípad zahraničných tranzistorov. KD503 v priemysle fungovali a niektoré ešte fungujú doteraz, kým ich nevyhodia z iných dôvodov. Ako 30 rokov žiadny vek pre psa.
Ak by som rovnaké kritérium použil na dnešné FET od IRF, ktoré sú inak skvelé, tak tiež by som sa musel pýtať, prečo ich nemôžem staticky zaťažiť na nominálny prúd, ale reálne iba na 50-70%.
Na Tesle mi vadila technologická nespoľahlivosť mini zelených odporov, používal som iné.

Presvedčenie vo VF technike? Testoval si niekedy šum vo VF zosilňovačoch? KF907/910 boli v tomto špičkové dokonca aj v porovnaní so sortimentom po r.2000, a kto s nimi vedel pracovať, a vlastnosti aj využiť, tak jeho výrobky nezaostávali za zahraničnými. Lepšie boli iba BF966, ale tie nemali ochanu, možno aj preto. Čo ti také chýbalo vo VF? Možno výkonové tranzistory. Mnohí výrobcovia nerobili všetko, aj dnes taký Philips kupuje od Toshiby a vlastnú má z TV iba polovicu skrine. Pritom napríklad sortiment A/D prevodníkov mal taký obrovský, že až neprehľadný. Buď mal naň konkrétne objednávky, alebo sa mu nezaplatil. Pritom dostupnosť v predajnej sieti na nule, iba po stovkách/tisícoch na ústredí vo Viedni.

Námatkovo vezmime si napríklad široko rozšírený v PC zdrojoch TL494, megaséria, a v čipe kiks, ktorý znefunkčňoval prúdovú ochranu. Nepredstaviteľne široký rozptyl parametrov optronov PC817 od rôznych výrobcov (rýchlosť versus zisk). Poriadne široký rozptyl vstupných parametrov obvodov rady LS/HC/HCT od rôznych výrobcov. Všeobecne takmer všade poddimenzované životnosti a prúdy elytov.

Tesla bol/a regionálne silný a významný hráč. Je zbytočné ju z toho rámca vykoreniť, a nevyvážene hodnotiť jej výsledky, nech boli aké boli, vždy sa našla aj kvalita, ktorú keby chcel niekto opäť dosiahnuť, tak má čo robiť. Vždy bola Tesla lepšia v porovnaní s tým, čo tu je dnes. Ešte aj po páde socializmu som viaceré súčiastky kupoval od Tesly, a podobne by sa zrejme chovali aj iní nezaujatí.

304810

16.2.2014 14:52

RE: Takže len tak namatkovo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304810

Ano tr. KC507-9,bola to jedna seria(vyber podla h21e).Dalo sa pracovat aj s KF517,ale milerova kapacita...,
MAC157/MAB357(offset lieta ako sialeny s teplotou),to je fakt a osobna skusenost z merania.Neviem si predstavit do coho bol dobry v osciloskopoch.
TR191 sa pajkovacich vlnach pouzit nedala.
A v akych ze linkach a na akych poziciach KD503 je pouzivany? (zdroj?)
Cakal som ,ze vytiahnes KF907/10,ale vf nekonci na pasme UHF/VHF.A co vykonove VF?

>Námatkovo vezmime si napríklad široko rozšírený v PC zdrojoch TL494, megaséria, a v čipe kiks, ktorý znefunkčňoval prúdovú ochranu. Nepredstaviteľne široký rozptyl parametrov optronov PC817 od rôznych výrobcov (rýchlosť versus zisk). Poriadne široký rozptyl vstupných parametrov obvodov rady LS/HC/HCT od rôznych výrobcov.

TL494 od Ti? PC817 je vhodny akurat do zdrojov,ale stale mozes vybrat lepsi,napr. od AD.Stale vyberas na porovnanie len (west-est?)najlacnejsie a k tomu cinske sr*cky a z tesly spicku,(ktora fakt neobstoji za originalom,ktory bol len slabsi priemer vo west,uz vtedy),nie je to trochu selektivne? A preco nespomenies z tesly "uspesnu" radu keramik,plastovych elytov,optronov...hmm?

Treba pouzivat originaly.Lebo cina...ma prsty vo vsetkom.Porovnavaj dobu pred cinou.(do 89)

>Všeobecne takmer všade poddimenzované životnosti a prúdy elytov.

Tesla mala iba jednu radu na impulzne zdroje,tie modre(TFXXX,to si uz nespomeniem a hladat sa mi to nechce,ale ESR na tu velkost.)A kolko ,ze tesla vyrobila imp.zdrojov?,...mal som tu cest zopar ich vidiet a opravovat.

Ano,ale to je dnes,da sa kupit aj kvalita(nieco stoji),vacsinou umyselne(kurvitka) zle navrhnute zdroje (vysoky ripple current).Pri Jamicon,Panasonic,oscon,...sa to nestava...

>Vždy bola Tesla lepšia v porovnaní s tým, čo tu je dnes.
Na toto sa neda ani rozumne reagovat.
A to som zamerne nezabrdol do meracich pristrojov,osciloskopov,voblerov,spektralnych analyzerov...Co myslis na com robila v 80r. tesla vyvoj? Len zopar ich bolo ruskych.Som neskutocne rad,ze nie som obmedzeny teslou pri svojich konstrukciach.

304832

17.2.2014 19:45

RE: Takže len tak namatkovo

ppppp ur (zavináč) stonline (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 304832

Vplyv millerovej kapacity ide znížiť znížením v/v impedancií, alebo prikompenzovať kladnou s.väzbou.
357 ofsetom nezaostával voči iným JFET OZ. Nebol nepoužiteľne vysoký, v bežnom rozptyle 20C dajme tomu 1mV.

KD503 nenáročné výkonové spínače, regulátory, zosilňovače - na to aj bol. Dali sa s ním robiť aj kvalitné zosilňovače, nielen ústredne. Iba to bolo treba aspoň trochu vedieť, a nechcieť od kravy, aby robila aj žirafu.

Výkonové VF neboli, niečo bolo v Rusku. Nad 1GHz tiež nie, ale ani dosť dlho v postsocialistickej predajnej sieti.

494 od všetkých. Išlo o topologickú chybu.
Nepovedal som, že neboli lepšie od 817. Iné od nich lepšie ale neboli dobre dostupné alebo stáli 20x toľko. Vadil mi ich obrovský rozptyl, že jeden nešlo nahradiť druhým. Najlepšie boli od QTC, potom niektoré COSMO. Až po nich SHARP a ostatní.

Niektoré keramiky a plastelyty boli fajn. Tantaly tiež. Bolo treba si vedieť vybrať, a šmejdom sa vyhnúť. Tak ako aj teraz.

Nie celá Tesla vyrábala nepodarené pulzné zdroje, ale niektorí jej konštruktéri, na ktorých to bolo priveľa, alebo nemali aj trochu šťastie. Začalo to B260, ale neskoro vyšli s FETmi. Takže nič moc. Oravákom tiež chvíľu trvalo, kým sa čosi naučili. Nedá sa ale povedať, že západ mal iba kvalitné pulzné zdroje. Divočín v TV som videl ozaj dosť, nedá sa povedať, že aj iní nič neposrali. Aj iné svetoznáme zahraničné firmy posielali ku svojim TV niekoľkostranové servisné listy, čo treba vymeniť/prekopať, ak TV príde na záručnú opravu.
Kurvítkam nepripisujem veľkú váhu, väčšinu porúch majú na svedomí menej zvládnuté konštrukcie.

>Vždy bola Tesla lepšia v porovnaní s tým, čo tu je dnes
To bolo myslené inak, v porovnaní s ničím dnes, žiadnym podobným podnikom, nemal som na mysli komplet kvalitu súčiastok v jednom mechu. Tých chýb na strane Tesly nebolo toľko, že by nešli mnohé opraviť, a fungovať v nejakej podobe ďalej. Chápem iba jednu vec, že hlavne režimom rozmaznaní ľudia by sa prispôsobovali ťažko, nevedeli by si predstaviť, čo to znamená krach, kým by nekrachli.

304904

13.2.2014 10:12

RE: Takže len tak namatkovo

Olas 78.?.?.?

Reakce na 304557

Zdravím a přeji příjemný den. Ty plky o součástkách i výrobcích West provenience by bylo dobré si nechat k pivu a neuvádět je jako seriozní. Jen stručně. TESLA Litovel vyráběla gramofony (kompletni chassis) pro renomovanou značku PE (Perpetum Ebner), které se za tůůůze bonů prodávaly i v Tuzexu a ti kdo neznali jejich původ je nakupovali a vychvalovali jako něco co by TESLA nedokázala. Výrobu těchto komponentů jsem viděl na vlastní oči. Jediné co na nich bylo tzv. West production byly ve finále nálepky (honosné) zn. PE. Pokud chcete srovnávat, nesmíte zapomenout na embargo uplatňované vůči nám ze strany West. I když naše firma měla dostatek volných valut ke koupi byl pro nás dvoupaprskový osciloskop TEKTRONIC s pamětí nedostupný. Z jedné strany tomu bránili stupidní úředníci u nás udělující povolení k obchodování s valutou, na druhé straně hranic zase ti kteří dbali na to aby naši technici nevyrobili něco .... snad kapesní atomovou bombu. Něco podobného bylo ve filmu "Vrtěti psem" naznačeno jako teroristy vyrobená kufříková A bomba.
Srovnávat magnetofon TESLA Sonet Duo se stejným výrobkem fy. Grundik je rovněž zavádějící. Co se týká pozlátka, ano Grundik byl více načančaný a hlavně v té době bylo trendy mít něco ze západu i kdyby to stálo za starou Belu. No raději dosti. Hýkat blahem ve svatém vytržení nad vším co bylo ze západu bylo považováno za IN.

304577

13.2.2014 0:32

Magnetofon Tesla K304 Condor

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

V závere osemdesiatych rokov spotrebiteľská verejnosť v Československu poukazovala na nedostatočnú schopnosť domácich výrobcov spotrebnej elektroniky dodať na trh prístroje kategórie prenosných hudobných kombinácií. Vtedajší národný podnik TESLA Pardubice riešil nedostatok vlastných kapacít a technológií spoluprácou poľským podnikom UNITRA v Lubartowe. Ten mal so stavbou podobných prístrojov pomerne rozsiahle skúsenosti, hlavne pri licenčnej výrobe a spolupráci s nemeckou firmou GRUNDIG. TESLA v tej dobe už mala vo výrobnom programe podobné, avšak menšie prístroje pod názvami TESLA Diamant a TESLA Safír. Bolo rozhodnuté, že poľská UNITRA bude dodávať do nového prístroja mechaniku a niektoré súčiastky. Prístroj TESLA CONDOR prišiel na trh aj napriek spomínanej snahe TESLY dosť neskoro, ale množstvo fanúšikov si získal veľmi slušným zvukovým prednesom a pomerne vyspelou technickou konštrukciou. Vyrábal sa od roku 1987 do roku 1989 v troch farebných vyhotoveniach strieborný, čierny a červený. Červených bolo vyrobených najmenšie množstvo a nebol o ne veľký záujem - po rokoch je však práve táto verzia považovaná za raritu.

Vložený obrázek

Vyrábal sa od roku 1987 do roku 1989 [chechtot]

304549

13.2.2014 16:04

RE: Magnetofon Tesla K304 Condor

Murkoslav 188.?.?.?

Reakce na 304549

Tento stroj si velmi dobre pamatam. Myslim ze stal okolo 9 000 korun ceskoslovenskych.

304592

16.2.2014 20:16

RE: Magnetofon Tesla K304 Condor

Riša klobasa (tečka) klobasa (zavináč) seznam (tečka) cz 193.?.?.?

Reakce na 304549

můžu potvrdit. tesla condor byl skvost, čnící nad západními i dálněvýchodními obdobné kategorie výrobky jak co se týká elektroakustických vlastností, tak i provozní spolehlivosti. snad jen pár drobností designových, ale člověk nemůže chtít všecho. i tak je vzhled celkem atraktivní dodnes. můj condor (výr. 1987) spolehlivě slouží už 2. generaci, má ho v současnost syn sebou na studiích a ani on na něj nedá dopustit. až máme pocit, že se milý condor bez problémů, za plného zdraví dožije další naší generace. [smích] [smích] [smích]

304844

13.2.2014 0:51

Snad stoji za pripomenuti

nz 99.?.?.?

ze pozornod povrchne myslicich a neznalych lidi se upira vylucne ke konzumni casti prumyslu. Viz pripad: Toshiba je lepsi televize nez Tesla. To zdaleka (jak autor jiz poznamenal) nepredstavuje tu nejdulezitejsi cast. Nejdulezitejsi casti byla v prvni rade elektrifikace provedena rychle behem nekolika let po valce a potom energetika tj. vyroba a rozvod elektrickeho proudu do tovaren a do domacnosti. Mohu rict, ze o tom neco vim jelikoz v tom oboru pracoval muj otec. Bylo treba nesmirneho sebeobetovani a usili tisicu pracovniku aby vse probihalo v nezbytnem souladu, aby tovarny mohly bezet a aby lide meli doma teplo a svetlo. Nezbytna prace na rozvodech (nejenom pri poruchach ale i pri renovaci a udrzbe) byla prioritni prede vsim ostatnim vcetne rodinnych a osobnich zalezitosti. To nebyla prace od casu do casu a po padla nedelam. To je zcela vne jakychkoli ideologii.

Dale pak bych chtel zminit, ze schopnosti jak nasich lidi tak prumyslu nezustavaly pozadu za zahranicim. Mel jsem jednou moznost pracovat ve vystavbe prumysloveho podniku kde hlavnim dodavatelem byla zahranicni firma s pod-dodavateli z tuzemska. Nasi podilejici se firmy nemely zadne vetsi problemy se podilet v retezci tak jak bylo zapotrebi 9je treba uvazit, ze standarty se lisily). Mluvim jak o oboru silnoproudu k pohonum tak slaboproudu, konkretne mereni a regulace.

Takze a v zaveru bych ctel zduraznit - prosim nehodnotit Csl. elektrotechnicky a elektronicky prumysl s falesnym predsudkem na mysli; neni to historicky a vecne zpravne. A nakonec- tento prumysl vychoval tisice znalcu (jako byl muj otec) a hlavne poskytoval obzivu jejich rodinam.

304552

13.2.2014 2:31

RE: Snad stoji za pripomenuti

ignorek 89.?.?.?

Reakce na 304552

"A nakonec- tento prumysl vychoval tisice znalcu (jako byl muj otec) a hlavne poskytoval obzivu jejich rodinam."- citace.

Ano, tak to je. Konečně víme, voč go. Ten průmysl poskytoval obživu. Se vší úctou k Vám i tatíkovi.

Loni 1600 sebevražd. Více než 5 denně, dost často sebeupálením. Zajímá mě, ale opravdu, co na to Zajíc s Palachem.

Myslím to vážně. Jak tu probíhají oslavy nebo cotoje tohocotobylo, tak bychom měli připomenout, a to nahlas i tyto obětí sebeupalení, hrdosti a bla bla bla. Teď už ale nevím čeho, že? Měli by raději upálit řídícího důstojníka a byl by klid.

304559

13.2.2014 17:19

RE: Snad stoji za pripomenuti

nz 99.?.?.?

Reakce na 304559

Dekuji za podporu meho videni reality, ci lepe receno historie. Je dulezite rozlisovat to, co je nezbytne od toho co neni. Verim ze uspokojeni spotrebnich tuzeb ma svoje dulezite misto, ale nezbytne to neni. To je i moje pozice v emigraci a ne nezbytne zalozena na me ekonomicke situaci. Mohl bych si dovolit 'vice' ale je tu otazka vyssiho druhu: PROC? Konsumerismus mi nic na mych lidskych hodnotach neprida.

O soucasnem psychicko-moralnim upadku v CR, dilem cteni diskuzi na Zvedavci a jinde vim. Do jiste miry mi to dela starosti, ale v zaverecnem pohledu me to uz tak zase 'netankuje'. Jsem stale vice ve styku se sirsim svetem a Cesko je jen jeho malou casti. Je na lidech tam, jak si to do budoucna zaridi; nikomu zadne rady zdarma davat nechci. Dnes se za vse tvrde plati. Mejte se dobre!

304602

13.2.2014 2:36

RE: Snad stoji za pripomenuti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 304552

Ja som nehanil energetiku,podla mna stale sme znacne vpredu z energetickou sustavou(oproti x statom ,aj v USSA).Debata bola o polovodicoch.Napr. SES Tlmace stale dodava konkurencie schopne suciastky,Elektrotechnicke soucastky ostrava tiez,to len tak namatkovo vyberam.Mne ide o suciastky do priemyslu a znacky semikron,internacional rectifier,ixys...sa v spotrebnom segmente nepotrebuju prezentovat.To su vyrobcovia ktori udavaju smer v energetike(IGBT,HEXFET,...)
A teraz nemyslim na "prifondovanu" fotogalvaniku. [smích]

PS> Bavime sa o ponormalizacnom traumatickom obdobi,ked uz ludia prestali verit
v pevne bratstvo zo SSSR,a potom zhasol plamienok v ludskych dusiach... [bliji]

304560

13.2.2014 2:05

Spotřební elektronika

baronD. 172.?.?.?

nebyla před rokem 1989 z většiny dotována státem, takže na cenách se odrážela skutečná produktivita výrobce. Jeden z posledních modelů “komunistické” barevné televize stál 8,500. (Od roku 1986 se do barevných televizorů montovaly doma vyrobené obrazovky a tak se cena poněkud snížila.) Při průměrné hrubé mzdě 3,170 korun v roce 1989 tedy stála barevná televize 2.7 průměrného platu. (Dnes se ta relace pohybuje mezi 0.5 a 0.75.)
Tesla měla mimo jiné problémy s vývojem a produkcí barevných obrazovek a proto se dovážely do roku 1986 barevné obrazovky především ze Sovětského svazu, později z Jugoslávie a také v menší míře i z Japonska.

304558

13.2.2014 5:33

RE: Spotřební elektronika

fohat 82.?.?.?

Reakce na 304558

aaano,dnes se notebook oproti zradlu znehodnotil na 2 tisice korun, Mohu ho nechat patnact deka i slupkou?

304563

13.2.2014 9:15

RE: Spotřební elektronika

ignorek 89.?.?.?

Reakce na 304558

Tentok a spousta dalších hejkalů popisuje technický vývoj za 25 let (pro méně chápavé čtvrtstoletí) a pletou do toho státní zřízení... To rovnou taky můžou porovnávat co vše skvělé bylo k dispozici po roce 1938 oproti roku 1913, a jak dobře byla vybavena česká domácnost v 1975 oproti 1950. No jo, dnes ty CRT obrazovky, dokonce i 22 palcové se valí u popelnic, čili zadarmo k dispozici, když podělíme svůj příjem tou nulou za pořízení, tak máme dnes nekonečně velký příjem a nekonečné blaho lidu. Chce se mi zvolat: ať žije Václav Klaus-Havel, abych ušetřil místo.

304573

13.2.2014 18:44

RE: Spotřební elektronika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 304558

Ono ale taky trochu zalezi na tom, kolik vam z toho hrubeho platu nakonec zbyde na sporeni na ruzne televize a dalsi veci osobni spotreby, ze?
Je sice hezke ze to dnes pry stoji 0.5-0.75x (to tedy spis nejake vylozene lowendy, jejichz analogie tehdy defakto neexistovala..) ale kdyz vam z toho platu seberou pulku na bydleni a energie tak je to najednou 1-1.5x a pak poplatky za leky, skolstvi (napr. i ucebnice se za onoho zleho socialismu poskytovali bezplatne...), dopravu, sport, zajmove krouzky...
Tak se po odecteni mandatornich nakladu na slusny zivot nakonec dostaneme na cenu klidne jeste o neco vyssi nez v minulem rezimu.

Ovsem k tomu navic byl tehdy zivot mnohem stastnejsi, kvalitnejsi a optimistictejsi (vse se zlepsovalo, i kdyz treba pomalu, ale i tak narozdil ode dneska, kdy to naopak jde vsechno rychle do...) a ruzne zrudnosti ktere dnes bereme uz jako samozrejmost prakticky neexistovaly (bezdomovci, exekuce, nezamestnanost, drogy, mezinarodni zlocinnost, prostituce, kulturne-rasove nepokoje, otrocke postaveni zamestnancu a naopak vrstva amoralnich vsehoshopnych zbohatliku...)

Jo, ale nebyly banany, to je na tom prece to nejdulezitejsi, zejo...

304608

13.2.2014 22:05

RE: Spotřební elektronika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 304608

Děkuji za váš příspěvek do diskuze, ušetřil jste mi námahu. A už mě také nebaví reagovat na ty, co sčítají dohromady jabka a hrušky. Bez něho bych byl nucen takto reagovat já sám. Plně se s obsahem ztotožňuji.

304624

15.2.2014 1:20

RE: Spotřební elektronika

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 304608

Tak tak. Podstatné je, kolik zbude po odečtení nákladů na živobytí.

Při hrubém přijmu cca 1000 Eur nemáte šanci si myslet na Sony, nejvýš tak na tu z popelnice. Jedině když konzumujete banány za 19 kč na kilo, máte šanci přežit do výplaty.

Jenomže, ty banány nejsou zralá, nemají ten obsah cukrů atd - jo, ty blázne- teď jsem si vzpomněl na ty komunistický jablka a slivky u cest 2 kategorie. Jo, a holky lezly na strom, a já jsem koukal pod sukně. Dnes nemusím, už vlastně není kam koukat, ženské chodí po náměstích, jak je máma odrodila. [bliji]

304744

13.2.2014 8:09

Téměř vše o Tesle před 89 a po 89

baronD. 172.?.?.?

je popsáno ZDE.
Akorát se ten krátký úvod nezmiňuje o tom že národní podnik Tesla vznikl spojením šestnácti firem včetně zahraničních v roce 1946. Z toho důvodu byl konkurence schopným, ale výzkum po roce 1948 začal zaostávat a když se objevila ve světe v padesátých letech technologie polovodičů, československá vláda se výslovně postavila proti tomu investovat do jejich výzkumu a produkci asi kvůli tomu že soudruzi v Moskvě neviděli v polovodičích nějakou budoucnost. Ovšem když se polovodiče začali uplatňovat v americké bojové technice, Moskva změnila názor. Tesláci ale na černo polovodiče vyráběli pro svůj vlastní výzkum a potřebu, tak jim to netrvalo dlouho se připojit k technologické civilizaci.

304568

13.2.2014 14:21

RE: Téměř vše o Tesle před 89 a po 89

FERDA ferr (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 304568

Nemám z toho klid
Takže bych se přidal ?
A o čem, že by to bylo ?
Například o tom, že vlastnosti domácích magnetofonů z hlediska mechanické spolehlivosti byly závislé na řemíncích ? Ovšem z hlediska účinnosti pohonu byly lepší, než dovážené.
Jo a ty řemínky jsou nadále skoro ve všem.

Nebo o tom, jak se vlastně podmiňoval vývoj věcí, protože ve vývoji jsem se pohyboval dost.

Problém byl vždycky zásadně v tom, že používání nejnovějších součástek bylo podmíněno
jejich prvotní spotřebou ve výrobě a tedy v době, kdy nebyl Internet jsme hledali v časopisech, četli Funk technik a taky žebrali o katalogy, načež zase o vzorky a tak to šlo stále dokola.

Za těchto podmínek pak dalším problémem bylo třeba i to, že zakázkové desky pro prototypy nám dělali v Praze A.S. Popova, což sice bylo dokonalé, a nikdo to tak dokonale neuměl.
Ale pak nám dodali stabilizátory, na 5V, které měly vývody přehozené jinak a nastal problém, co s tím. Desky byly navrženy jinak !
To bylo období, kdy prostě něco bylo za něco a tedy ani shoda nebyla mnohdy možná, protože šlo o patenty, třeba. I na to pouzdření.

V těch dobách -rok 1977 plošné spoje dělal v Brně Student servis -
- takže brigádně, po večerech, ve sklepě a nakonec i to jsme využili, neb už nás taky tlačily termíny.

Nebylo to o chybách z hlediska TESLY ! Ono hlavně šlo o to nadšení, víme ?
Postavili jsme systém pro učebnu a ten byl založen na seriové komunikaci,
mezi klávesnicemi žáků a pultem učitele. navíjel jsem tlumivky ručně, systém pracoval na principu spínání = klíčování zdrojů.
Takže vlastně to bylo něco jako CAN, dnes již široká technologie, jenže my
v Brně jsem na to byli jen tři ! Byli jsme první v Evropě !
Doslova tři lidi stavěli tento systém od první čárky na papíru.
Nikdy na to nezapomenu, byla to obrovská škola.
Takže kecy o neschopnosti Tesly mne pokaždé dovedou zdravě rozčílit.

Jistěže nebylo všechno s 50 funkcemi, ovšem dnes to asi se základními ve třech lidech nedá dohromady a o tom to je hlavně.

Pak jsem zase pracoval ve firmě s opravdu revolučními nápady, jenže vedlejší problém byla pro změnu komunikace.
Pak zase práce na výrobě závislé na objednávkách, kde největší problém bylo pořadí, co vyrobit kdy a z čeho a nakonec se stávalo, že to montážníci zpřeházeli do jiného města, což byla opravdu loterie.

Tolik s dovolením pamětník od elektroniky.
Dělal jsem u toho od roku 1964 a dodnes nepřestal.
s úctou Ferda

304587

13.2.2014 16:54

RE: Téměř vše o Tesle před 89 a po 89

jr222x 90.?.?.?

Reakce na 304587

Ten lidskej potenciál, kterej tu vždycky byl, je zásadní.
Za socialismu byl dosti tlumenej blbostí některých lidí nahoře. Furt se řešily maličkosti, neskutečně otravný. Ale většinou to bylo řešitelný.

Když přišel 89 tak jsme si mysleli, že se právě tohle zlepší, že nový věci budou mít zelenou, apod...

Bohužel opak je pravdou. Tvůrčí potenciál lidí v týhle zemi je permanentně zašlapávanej do země. Posledních 25 let.

304599

13.2.2014 20:03

Za bolševiků existovaly dva typy úderníků:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 304599

Jedni měli, když druzí brali tak dva tisíce, pravidelně třicet papírů, a pak ti druzí, a ti lezli bolševikům do zadků, dělali jim všechno iniciativně zadara, a někteří dokonce nutili ostatní, aby dělali stejnou fantasmagorii, případně je udávali bolšvikům, že to nedělají. Těm druhým jsem vždycky sypal louh z baterek do bot. Když třeba člověk viděl ta bolševická království od hajzlu k hajzlu ve VUSTu na Novodvorské v Praze, a děti protekčních bolševiků s inženýrskými tituly, jak si tam vynalézají v šedesátých letech minulého století již tehdy třicet let staré TANDELy, a nechávají se s tím fotit do Amatérského radia, objednávají zcela zbytečně embargované přístroje, roky čekají než jim to z ciziny přiveze nějakej podplacenej spřátelenej agent, a ty blahobytné výrazy, propadal beznaději. Kolik asi pracujících v továrnách tu pakárnu muselo desetiletí živit ?

304615

13.2.2014 12:16

A co do-prava?

MoUdrostrak 90.?.?.?

V jinak pěkném článku opomenul pan author česko-slovenský i fenomén elektrické dopravy: tramvaje, lokomotivy, trolejbusy, lanovky... S velkou částí z nich jsem se setkával na všech možných kontinentech. A často se setkávám dodnes. Česko dokonce umí používat různé napájecí soustavy asi v největší diverzitě na světě! A dodnes bez problémů!
Stejně tak elektrotechnické části cukrovarů, rafinerií, chemiček a dolů, pokud se na nich podílely zlé commun/istické firmy, vždy byly tyto části vyrobené v ČSSR a obdivované uživateli pro výdrž a snadnost údržby. Po převratu na ČSSR ihned zaútočily Siemens, ABB, GE a další. A kde je slavným čsl. brandům dnes konec?!

304580

13.2.2014 13:04

RE: A co do-prava?

fohat 194.?.?.?

Reakce na 304580

bytelné sovětské eskalátory,puvodně ze dřeva...ty se zmítaly na NÁM.MÍru,byly nahrazeny novějšími.Moje 80letá matka na ně skákala jako opice,ale ctěná EU usoudila,že jsou pro ně příliš RYCHLÉ,tak se vyměnily za pomalejší...tak pomalé,že když je nějaký ožrala zastavil,muselo stádo šlapat pěšky,aby to neochvějné pravicové schody ULEHČILO,pak se mohly teprve nastartovat.Transporta sekala DVOURYCHLOSTNÍ eskalátory ruzných délek do vestibulu,výborné držáky,také byly MOC kvalitně LEVICOVÉ...Též se nahradily ruznými typy,které jsou,nebo byly do roku 2008 poruchové.Znalci místních poměru,popište barvitě,jaké chráněné rostliny prorustají halami Transporty Chrudim,že kvuli ochranářum se prý nesmí bourat? [oči v sloup] [oči v sloup] [chechtot]

304583

13.2.2014 14:03

RE: A co do-prava?

radim10 217.?.?.?

Reakce na 304580

zdravím,

díky za připomínku. ty elektro části investičních celků samozřejmě také zmapované nejsou. strojírenství není můj obor tak nemám přehled jako v elektru. zkusím zapátrat v archivech a poptat se.

zdraví r scholly>V jinak pěkném článku opomenul pan author česko-slovenský i
>fenomén elektrické dopravy: tramvaje, lokomotivy, trolejbusy,
>lanovky... S velkou částí z nich jsem se setkával na všech
>možných kontinentech. A často se setkávám dodnes. Česko
>dokonce umí používat různé napájecí soustavy asi v
>největší diverzitě na světě! A dodnes bez problémů!

>Stejně tak elektrotechnické části cukrovarů, rafinerií,
>chemiček a dolů, pokud se na nich podílely zlé
>commun/istické firmy, vždy byly tyto části vyrobené v ČSSR
>a obdivované uživateli pro výdrž a snadnost údržby. Po
>převratu na ČSSR ihned zaútočily Siemens, ABB, GE a další.
>A kde je slavným čsl. brandům dnes konec?!

304586

16.2.2014 10:30

RE: A co do-prava?

Vladimír Šmídl idiotronic (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 304586

ČSSR zvládla výrobu epoxidových pryskyřic (ústí nad Labem) a arch. Otakar Diblík navrhl laminátovou skříň. Prototyp lze vidět v Techmánii v Plzni. ČSD však chtěly stroj podstatně menšího výkonu.
O lokomotivách na úrovni (technické parametry, počty vyrobených kusů) pojednává www.atlaslokomotiv.net
doporučuji též Wikipedii, jsou tam podrobné údaje o strojích, dodaných do zahraničí
Dale na stránkých Škoda transportation.

304816

14.2.2014 10:22

(NE)ZAPOMENUTELNÁ TESLA

bývalý antikomunista 188.?.?.?

VALAŠSKÉ MUZEUM V PŘÍRODĚ v Rožnově pod Radhoštěm pořádá výstavu, která obsahuje historická fakta vzniku, rozvoje a zániku Tesly:
http://www.vmp.cz/cs/programy-a-vystavy/vystavy/ne...

Přijeďte navštívit památný Radhošť a tuto výstavu.

Před Sametem jsme byli plně soběstační, jak ve výrobě potravin tak v průmyslu. Vyráběli jsme téměř vše, od špendlíku až po atomové elektrárny.

304670

27.5.2014 20:15

Tesla n.p.

Niko79 195.?.?.?

Zdravím.
Musím suhlasiť s názorom, že konkurenčne by Tesla
na zápdnom trhu neprežila. Vývoj v Tesle bol často o kopírovaní
napr. od Toshiba, Phillips.
Vyťaženosť Tesly v polovodičovej výrobe bola neefektívna.
Na jednu kremikovú dosku bola cca 60%.
Potom ako to zobrala Motorola a následne najskôr divízia
Motoroly - ONsemiconductor, ktorý sa potom úplne osamostatnil
sme mali vyťažnosť. 98-99%. Teda napr. s 3000 čipov na jednej
kremikovej doske ich prešlo 99% testami ako ok. Teda efektivita
bola vysoká, niekedy až 100%.
Treba povedať, že to boli hlavne naši ľudia, ktorý to
dosiahli a tu je otázka prečo to Tesla nevedala v tej dobe tiež.
Pretože v Onsemi bolo zamestaných veľa bývalích Teslákov.
Zrejme to bolo hlavne o vedení, štáte ktorý zaspal a zrejme
neinvestoval do vývoja a morálke samotných pracovníkov,
keďže celý proces je náročný a vyžaduje prísne pravidlá
čistoty. A zrejme sa tu odzrkadlilo, to že vývoj Tesly nebol ždy poctivý, ale okopírovaný väčšinou od Japoncov.
Výroba ONsemi skončila v Piešťanoch v roku 2009 a podľa
všetkého nedotácie a loby tomu pomohli. Rožnov ide zatiaľ ďalej.
Teraz je najľahšie nájsť nejakú osobu, osoby ktoré
môžu za koniec Tesly a písať članky opodobného typu. Ale skôr si treba položiť otázku:
Kto z nás urobil v tom čase niečo, aby to bolo inak?
Odpovedať si treba úprimne a z odpoveďe sa treba poučiť!

310738

12.12.2014 12:31

Něco na tom bude

Ladislav 141.?.?.?

Zajímavé, doporučuji pročíst odkaz http://albafos.blog.cz

323246

Příspěvků: 99

12.02. 12:38  Proč bombardovat území naší konkurence zbytečně drahými zbraněmi hromadného ničení,
12.02. 14:28 Olas  RE: Proč bombardovat území naší konkurence zbytečně drahými zbraněmi hromadného ničení,
12.02. 14:38 uoi  RE: Proč bombardovat území naší konkurence zbytečně drahými zbraněmi hromadného ničení,
16.02. 05:25 Satanist  RE: Proč bombardovat území naší konkurence zbytečně drahými zbraněmi hromadného ničení,
16.02. 08:04  RE: Proč bombardovat území naší konkurence zbytečně drahými zbraněmi hromadného ničení,
16.02. 12:26  Řekl bych, že celý slavný "rok 1989"
12.02. 13:20 baronD.  Dohra
12.02. 13:57 VojtaIL  Opět jen bajky a báchorky
12.02. 15:11 LaFox  RE: Opět jen bajky a báchorky
12.02. 15:48 Emil Robot  RE: Opět jen bajky a báchorky
12.02. 16:01 Jiri Radosta  RE: Opět jen bajky a báchorky
12.02. 22:40 jr222x  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 01:02  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 08:24 jr222_x  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 15:43  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 16:32 jr222x  RE: Opět jen bajky a báchorky
16.02. 21:46  RE: Opět jen bajky a báchorky
12.02. 23:02  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 01:09  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 10:43  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 16:42  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 23:46  RE: Opět jen bajky a báchorky
16.02. 22:08  RE: Opět jen bajky a báchorky
20.08. 02:05  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 00:34 burajko  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 07:09 Kurt  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 14:33 sunar  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 16:52  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 17:09 Kurt  RE: Opět jen bajky a báchorky
14.02. 00:53 sunar  RE: Opět jen bajky a báchorky
14.02. 01:47  RE: Opět jen bajky a báchorky
14.02. 08:30 Kurt  RE: Opět jen bajky a báchorky
13.02. 16:17 Pavel Lepenka  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 17:01  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 17:45 Emil Robot  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 19:27 Pavel Lepenka  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
16.02. 21:44  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 17:22 VojtaIL  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 18:54 Pavel Lepenka  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 19:50  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 19:04 Jarmila  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 19:39 Jiri Radosta  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 20:19 Pavel Lepenka  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
15.02. 21:35  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 23:41 Proto  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
13.02. 21:24 Proto  RE: Opět jen bajky a báchorky pana Vojty IL.
14.02. 11:58  Když to tak čtu, tak věřím,
12.02. 14:39 Bubeník  Klaus si poradil sám
12.02. 15:55  ==================RE: Klaus si poradil sám
12.02. 15:20 Martina  Tesla Rožnov
12.02. 17:05 lucifuge  RE: Tesla Rožnov
12.02. 17:14  RE: Tesla Rožnov
12.02. 17:39 hestroy  RE: Tesla Rožnov
12.02. 18:07 Dan z Piesku  RE: Tesla Rožnov
12.02. 22:18  RE: Tesla Rožnov
13.02. 17:54  RE: Tesla Rožnov
12.02. 22:21  RE: Tesla Rožnov
13.02. 01:34 burajko  RE: Tesla Rožnov
12.02. 23:01 Jarin  RE: Tesla Rožnov
12.02. 17:40 Bejbl  Autorovi díky,
12.02. 20:59 ppppp  Článek není žádná pitomost
12.02. 23:41 kj  newspeak
13.02. 00:20  Takže len tak namatkovo
13.02. 02:00  RE: Takže len tak namatkovo
13.02. 08:07 ppppp  RE: Takže len tak namatkovo
13.02. 16:18  RE: Takže len tak namatkovo
13.02. 22:49 ppppp  RE: Takže len tak namatkovo
13.02. 08:53 jr222_x  RE: Takže len tak namatkovo
13.02. 16:34  RE: Takže len tak namatkovo
13.02. 23:11 ppppp  RE: Takže len tak namatkovo
15.02. 22:36  RE: Takže len tak namatkovo
16.02. 09:21 ppppp  RE: Takže len tak namatkovo
16.02. 14:52  RE: Takže len tak namatkovo
17.02. 19:45 ppppp  RE: Takže len tak namatkovo
13.02. 10:12 Olas  RE: Takže len tak namatkovo
13.02. 00:32  Magnetofon Tesla K304 Condor
13.02. 16:04 Murkoslav  RE: Magnetofon Tesla K304 Condor
16.02. 20:16 Riša  RE: Magnetofon Tesla K304 Condor
13.02. 00:51 nz  Snad stoji za pripomenuti
13.02. 02:31 ignorek  RE: Snad stoji za pripomenuti
13.02. 17:19 nz  RE: Snad stoji za pripomenuti
13.02. 02:36  RE: Snad stoji za pripomenuti
13.02. 02:05 baronD.  Spotřební elektronika
13.02. 05:33 fohat  RE: Spotřební elektronika
13.02. 09:15 ignorek  RE: Spotřební elektronika
13.02. 18:44  RE: Spotřební elektronika
13.02. 22:05  RE: Spotřební elektronika
15.02. 01:20  RE: Spotřební elektronika
13.02. 08:09 baronD.  Téměř vše o Tesle před 89 a po 89
13.02. 14:21 FERDA  RE: Téměř vše o Tesle před 89 a po 89
13.02. 16:54 jr222x  RE: Téměř vše o Tesle před 89 a po 89
13.02. 20:03  Za bolševiků existovaly dva typy úderníků:
13.02. 12:16 MoUdrostrak  A co do-prava?
13.02. 13:04 fohat  RE: A co do-prava?
13.02. 14:03 radim10  RE: A co do-prava?
16.02. 10:30 Vladimír Šmídl  RE: A co do-prava?
14.02. 10:22 bývalý antikomunista  (NE)ZAPOMENUTELNÁ TESLA
27.05. 20:15 Niko79  Tesla n.p.
12.12. 12:31 Ladislav  Něco na tom bude

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

35

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 77 čtenářů částkou 10 598 korun, což je 35 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 4

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Z dění ve Středozemním moři (videa)05.09.19 08:04 Itálie 0

Liberálne médiá sú zhrozené. Prieskum ukázal, že učitelia omnoho viac dôverujú Hlavným správam ako Denníku N alebo SME04.09.19 20:38 Slovensko 0

MeToo začíná ženám škodit. V USA roste nechuť je zaměstnávat04.09.19 20:26 USA 1

Itálie má novou vládu, Salvini kaput, přístavy otevřené okupantům04.09.19 17:43 Itálie 8

Měnové kurzy

USD
23,40 Kč
Euro
25,89 Kč
Libra
29,24 Kč
Kanadský dolar
17,66 Kč
Australský dolar
16,05 Kč
Švýcarský frank
23,58 Kč
100 japonských jenů
21,64 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,76 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,37 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 219,05 Kč
1 unce stříbra
421,48 Kč
Bitcoin
239 018,88 Kč

Poslední aktualizace: 17.9.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 9 042