Diskuze k článku

Domovy seniorů

Příspěvků 81

2.12.2013 1:29

upresneni ..

steve 70.?.?.?

.. Smutná společnost, která se takto chová ke svým starým. ..
-----------
.. presneji - Zkurvena společnost, která se takto chová ke svým starým.

300158

2.12.2013 17:52

RE: upresneni ..

,khbg 95.?.?.?

Reakce na 300158

Dovolim si poznamenat, ze nie spolocnost, ale jednotlivci.
V mnohych pripadoch vlastne deti....a to je ovela smutnejsie.
Jasne, spolocnost tlaci na deti aby podavali maximalne vykony a doma si uz len trochu oddychli a na druhy den opat makat.
Otrok nema cas na rodinu, rodicov, deti, blizkych....a presne o to otrokarom ide!
O zvlcilu spolocnost, kde sa k sebe budeme spravat ako zvierata.
Taky ich otrokarsky maxicirkus, arena gladiatorov....

Nizsie bol dobry nazor na to, ze napriek chybam su tie domovy uzitocne.
A to je pravda!
Skoda ze je autor taky kratkozraky!
Nie vsetci stari ludia maju zijucich blizkych, niekoho, kto by sa o nich postaral.
A presne pre takych su tieto domovy vykupenim.
Urcite lepsie riesenie, ako byt trpeny cudzieho cloveka.

K tej otazke ze preco?
To je jesne aj malemu hlupacikovi, predsa pre prachy!
A to este nezapocitam dohody lekarov z domov s farmakofirmami a predpisovanie zbytocnych liekov....tiez pre prachy.
To je autor clanku naozaj taky kratkozraky?!

Kustura dobrovolneho "odchodu".
Preco nie, som za.
Ale to by nam cirkev nemohla od narodenia tlacit do hlav, ze dobrovolny odchod je tazky hriech a takych dobrovolnikov pochovava len pri muroch cintorina.
Potupa pre rodinu a cirkevne manipulovanie ruka v ruke....

Ja tam rodicov urcite nedam.
Ale co urobim ja, ked zostanem nevladny, neuzitocny....?
Nechcem byt na pritaz, takze.....pavučinovec plyšový to isti.
Cirkev nebude mat podozrenie, rodina hanbu a mne sa konecne ulavi.
Ale dovtedy budem zit a pomahat ako budem moct.

PS: Clanok je napisany velmi neobjektivne a zaujato.
A to aj napriek chybam domovov a systemu ako takeho.

300184

2.12.2013 18:39

RE: upresneni ..

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 205.?.?.?

Reakce na 300184

>Nie vsetci stari ludia maju zijucich blizkych, niekoho, kto by sa
>o nich postaral.
>A presne pre takych su tieto domovy vykupenim.
>Urcite lepsie riesenie, ako byt trpeny cudzieho cloveka.

Ale to je snad samozřejmé. Já přeci nikde nenavrhuji zrušení těch domovů, tak mi to nepodsouvejte.


>A to este nezapocitam dohody lekarov z domov s farmakofirmami a
>predpisovanie zbytocnych liekov....tiez pre prachy.
>To je autor clanku naozaj taky kratkozraky?!

Další zbytečný útok. Proč bych měl být krátkozraký? Že jsem nenapsal něco, co je obecně známo?

>Nechcem byt na pritaz, takze.....pavučinovec plyšový to isti.
Co to je?

300187

2.12.2013 19:25

RE: upresneni ..

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 300187

>Co to je?

Houba...

300193

2.12.2013 19:37

RE: upresneni ..

fohat 194.?.?.?

Reakce na 300187

jestli to není doktorská latina,tak ve filmu the hospital 1971 se řeší sebevražda 40miligramy draslíku..což je prý infarkt...a zřejmě taková injekce by se mohla užívat běžně ve starobincích pro vzpurné dědky,co si sedí na duchodech a nechtějí SPOLUPRACOVAT.... [oči v sloup]

300197

2.12.2013 20:02

RE: upresneni ..

,kstjhg 95.?.?.?

Reakce na 300187

Smrtelne jedovata huba, ktorej otrava sa prejavuje az po dvoch a viac tyzdnoch po konzumacii.
Mimo podozrenia zo zamernej otravy....
Zvacsa ide o totalne zrutenie vnutornych organov, ladvin a pecene.
Mortalita pri vedomom pouziti za ucelom "odchodu" je 100%.
Rastie aj v CR, aj v SR.

Mate pravdu, nikde nepisete ze ste za ich zrusenie.
Preco je potom clanok pisany v takej "blbej nalade".
Jasne ze su aj smutne pripady z domovov, ale su aj prijemnejsie.
Cela spolocnost trpi na "blbu naladu" a napriek tomu, sup sem s dalsim podobnym clankom.
Chyba mi vyvazenost.
Vzdy platilo, stale plati a platit bude: "vsetko zle je na nieco dobre".

Chyba mi aj iny pohlad na rozdielnu kulturu.
U nas je "odlozenie" rodicov nieco velmi nepekne....a casto naozaj je.
V amerike je to bezny jav, bezna sucast kultury.
Dokonca si tam seniori sami a s dostatocnym predstihom vyberaju tie "svoje" seniorske domy, kde budu chciet dozit svoje dni.
My nemozeme posudzovat ich kulturu a oni zas tu nasu.
Su to dva odlisne svety.

300198

4.12.2013 10:57

Nafutrovat někoho sedativy a otevřít na něj v mrazu okno,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 300158

to je běžné, ale příliš zdlouhavé. Taky najednou přijde návštěva, a na lidumilný perzonál to vrhá určitá podezření. Daleko lepší je 25 ml čerstvého vzduchu do žíly, a nebo pro majetnější, využít služeb "suicide klinik" ve Švýcarsku. Tamní demokracie to umožňuje už leta, a kosí je tam / sice za nemalý úplatek / ale diskrétně a rychle pentabarbitalem jako psy a nebo králíky. Pokud někdo bude jednou kontrolovat úmrtní statistiky třeba pražské Tomayerky, i když to bude již asi kvalifikovaně zfalšované, nebude vycházet z údivu. Ne nadarmo je v příchodovém tunelu pod tamní dálnicí nápis:

Odhoď důstojnost, a vytáhni šrajtofli !!!

Myslím si, že dnešním novorozencům v "česku" by měli dříve než je začnou očkovat, přivázat na nožičku provázkem plastovou lahvičku s patnácti gramy pentabarbitalu a návodem k použití.

300285

2.12.2013 1:58

No, Mame se na co Tesit

coinageboy 98.?.?.?

Moje stara mama u nas bydli - nastesti mame mistnosti, zachodu a koupelen dostatek, manzelka nemusi pracovat a tak se trochu stara. Financne nas to nezatezuje ale i tak je to na rozvod. Do starobince ji ale rozhodne nedam.

Ja bych takhle dobacovat nechtel, a tak se tema koncovkama drive nebo pozdeji budu muset zabyvat - kulka/kvalitni opiaty???

300159

2.12.2013 6:13

A co naše mládež?

franta 89.?.?.?

Už mám něco za sebou(73),ale hrozím se toho,že bych skončil v podobném zařízení.Důchod na to nestačí a družit se s podobnými osudy se nechce.Hodně je v dětech,jejich cítění k rodičům.

300163

2.12.2013 7:22

Kult mládí

Moiry 77.?.?.?

Stáří je obrovská deviza. V posledních letech bohužel nedoceněná a dokonce nenáviděná. Stačí se podívat na české filmy nedávné produkce. Například Kameňák, vlastně o ničem jiném, než o urážení a zesměšňování seniorů vlastně není. Takových filmů jsou desítky a jejich vliv je na chování mladších generací naprosto evidentní. S přihlédnutím k tomu, jací lidé současné české halasně propagované české kinematografii vládnou si lehce uděláme názor, kdo má na morálním rozvratu rodin největší zájem a podíl.
V době, kdy mladí svoje rodiče považují za vyhořelý jaderný odpad, ze kterého už nemohou nic vytřískat, chovají se k nim jako bohapustá hovada.
Závěr života v domovech důchodců je pro staříky často důstojnější volbou už proto, že tam nejsou izolováni od svých vrstevníků. Děti je ignorují, nebo je zesměšňují a ponižují. Respekt, péči a pocit sounáležitosti s rodinou si užijí jen ti, kteří mají našetřené peníze, ale jen do té doby, než úspory zmizí.
Dožití v plenách a na kapačkách se bez zdravotnické asistence stejně neobejde.

300164

2.12.2013 7:29

Dobrovoľný odchod

Viny 77.?.?.?

Proč vlastně tak lpíme na tom udržet člověka při životě co nejdéle? Toto je otázka, ktorej zodpovedanie má ďalekosiahlejšie dopady, než sa na prvý pohľad zdá....

Od starovekej Indie, cez Australských domorodcov až po národy južnej a severnej Afriky....všade bol dobrovoľný odchod z tohto sveta súčasťou toho najprirodzenejšieho práva každého človeka a je ním aj teraz a vždy bude, navzdory páchateľom tzv "dobra".

Takže znova tá otázka - prečo? Veľmi dôležitá otázka...

300165

2.12.2013 9:52

RE: Dobrovoľný odchod

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 300165

Proč vlastně tak lpíme na tom udržet člověka při životě co nejdéle? Toto je otázka, ktorej zodpovedanie má ďalekosiahlejšie dopady, než sa na prvý pohľad zdá....

preco, ja ti povem preco:
moja teta 93rokov je uz umelo udrzovana cca 5 rokov v klubu dochodcov!

takže znova tá otázka - prečo? !!

preto,ze ma tucnu rentu, ktoru si "klub" berie a zo ktotej zije. bohaty dochodca sa jim vyplati udrzovat, lebo nic nepotrebuje, len lezi, dostane levnu tekutu stravu a niekedy, ked ma stastie, ho aj umyju a prebalia.

[bliji]

300169

2.12.2013 14:49

RE: Dobrovoľný odchod

Zia 79.?.?.?

Reakce na 300169

To je bohužel pravda a netýká se to jen seniorů, ale i tělesně a mentálně postižených...

300177

3.12.2013 8:48

RE: Dobrovoľný odchod

Viny 77.?.?.?

Reakce na 300169

Ja som myslel skôr princíp, než jednotolivé prípady. Hovorím, že dobrovoľný odchod z tohto sveta bol súčasťou kultúr, v mnohých ohľadoch ďaleko prevyšujúcich tú našu aktuálnu. Zrazu sa však stalo, že dobrovoľný odchod z tohto sveta sa stal "hriechom" a podobne, vo všetkých novodobých náboženstvách.

Prečo? To je oč tu běží...

300220

3.12.2013 16:44

RE: Dobrovoľný odchod

Dap 37.?.?.?

Reakce na 300220

Bohajeho - a Vy nemáte na výběr ?! Vždyt volba je na každém.....nebo chybí odvaha ?....a co na to řeknou lidi,církev,společnost ?
At si políbí .
V tom spočívá totiž svoboda - možnost volby a odpovědnost za ni.

300235

3.12.2013 17:59

RE: Dobrovoľný odchod

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 300235

A ted si predstavte takovy nevinny inserat v novinach:
chystate se odejit v blizke dobe z tohoto sveta? Jak by se vam libilo odejit s velkou slavou. Hledame lidi kteri by nam pomohli zmenit spolecnost tim, ze se stanou Martiri za lepsi zitrky. Uz vidite, proc se chce aby lidi lpeli na zivotech, I kdyz casto za moc nestoji.

300240

3.12.2013 20:30

RE: Dobrovoľný odchod

Dap 37.?.?.?

Reakce na 300240

Izerát si dovedu představit,ale NEDOVEDU si představit že bych na něj reagoval [bliji]

300246

3.12.2013 21:50

RE: Dobrovoľný odchod

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 300246

Kdybyse clovek nebal smrti, tak by bylo tezke ho ovladat. To je ukol nabozenstvi. Vsimete si, ze zide si stezuji, ze jejich kultura je kulturou zivota, zatimco islam je nabozenstvi smrti. Napriklad, pri vojenske operaci vojaci kteri nemaji starch ze smrti nemusi mit tak drahou vyzbroj, zatimco zapadni vojaci musi mit alespon nadeji, ze se vrati. To jen tak pro ilustraci, jiste s dalsimi priklady muzete prijit sam.

300256

4.12.2013 8:39

RE: Dobrovoľný odchod

Viny 77.?.?.?

Reakce na 300256

Toto: Kdybyse clovek nebal smrti, tak by bylo tezke ho ovladat.

Už som sa bál, že to nik nenapíše... [mrknutí jedním okem]

300278

4.12.2013 8:42

RE: Dobrovoľný odchod

Viny 77.?.?.?

Reakce na 300235

aha.....to som nevedel...takže keď ste napr v nemocnici v pokročilom štádiu rakoviny, tak si môžte vypnúť prístroje, ktoré vás držia pri živote?

Nezapnú ich náhodou súdruzi okamžite naspäť a vás nepriviažu, aby ste už nemal znova tú možnosť???

A t.d. a t.d. a t.d.......???????

Vďaka vopred za odpoveď [mrknutí jedním okem]

300279

3.12.2013 21:19

RE: Dobrovoľný odchod

Helena Sasová 82.?.?.?

Reakce na 300165

Však nikdo nikomu nebrání odejít dobrovolně ze života.

300253

3.12.2013 22:06

RE: Dobrovoľný odchod

fohat 194.?.?.?

Reakce na 300253

na základě vědecky ověřených informací o reinkarnacích..je to uděl případně i s bolestmi..nebot v příštím životě se bytost stejně dokodrcá do stejné UČEBNÍ SITUACE,kterou tehdy řešil sebevraždou...Ostatně, kdejaký osvícenec umíral v nedustojných bolestech,neb lékařska věda tehdy neznala současné utišující léky...Bernardetta z Lourd..například...

300257

5.12.2013 8:58

RE: Dobrovoľný odchod

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

Reakce na 300257

Prečo sa nich nevykašlete? Nehádžte perly pred svine lebo ich rozdupú a obrátia sa proti Vám...
Sme tu na to, aby sme sme sa niečo naučili. Kto látku nezvládol, sa musí vrátiť a zopakovať si ročník...

300312

5.12.2013 15:53

RE: Dobrovoľný odchod

Viny 77.?.?.?

Reakce na 300257

Nádherný imprint, len čo je pravda. Je pravda že In-carna(cia) je studnica skúseností a mnohé bez "carna" nezískate, len tak že ste "in". Tá studnica však nieje bezodná. Vy hovoríte o sebevražde a ja o dobrovoľnom odchode, ako obyčajne - dve naprosto rozdielne veci, ale to už je u imprintovaných dobrým zvykom zamieňať pojmy a dojmy.

Takže ešte raz: Kedysi, v dávnych dobách bol dobrovoľný odchod (nezamieňať tupo so sebevraždou) z tohto sveta prirodzenou súčasťou kutúry a života, ľudia vedeli ako, kedy a prečo a pod, bez akýchkoľvek pomôcok za pár minút..... a zrazu sa to stalo hriechom a bolo to zakázané či stigmatizované a to poznanie zavrhnuté a zničené. Otázka je prečo sa tak stalo....ale kľudne si tam znova môžete pridať svoje imprinty a nezmysly, aby ste znova úspešne odignorovali jadro otázky.

Je to podobné ako u pojmu KARMA, a teraz si tipnem - veríte tomu, že karma znamená zákon príčiny a následku....a to je všetko, nič o procese jej vzniku a zániku, že? Mýlim sa? [velký smích] Od pojmu KARMA sa totiž odvíja táto vaša (chybná) premisa o Re-In-Carna, keďže ak je pôvodná premisa zle, aj tá z nej vzišlá bude zle. Dobre vás to súdruhovia naučili, majú z vás radosť, len tak ďalej, krásne zacyklene! [chechtot]

"Ale nekteří jsou na systému natolik závislí, že budou ochotní ho bránit..." Tak čo, ešte stále vás fascinuje tá žena v červenom? Otočte sa...

300331

4.12.2013 9:14

RE: Dobrovoľný odchod

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 300253

To je zcela zavádějící argument. Ti,kteří jsou těžce nemocní a upoutaní na lůžko, nemohoucí a nechodící, s malou nebo žádnou sebedůvěrou,strhaní bolestí a utrpením, nejsou schopni takového činu. Proto si někteří z nich přejí, odejít ze života bez bolesti a v míru, pomocí drogy.

300280

22.12.2014 19:50

RE: Dobrovoľný odchod

Satanist 75.?.?.?

Reakce na 300253

Ze ne ? A co mamlasove v eraru kteri se rozhodli, ze nevylecitelni marodi kteri si preji umrit budou tezce trpet ......

323859

2.12.2013 8:58

Ráj a očistec

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Současný systém je ráj pro bezohledné a především všehoschopné gaunery, pro ostatní spíše očistec vydávaný ovšem gaunery a médii za demokracii a ráj. Kdyby slušným lidem v roce 89 tehdejší vůdcové na rovinu řekli, co pro ně po převratu chystají za novinky, lidé by schovali klíče do kapsy a šli by domů. Výprodej a rozkradení státu, stejně jako vykrádání peněženek slušných lidí by se nekonalo.Velký podvod by skončil dříve než by začal.A to se nesmělo stát. To, že staří a nemocní jsou pro tento systém nežádoucí přítěží, je smutná pravda. Nedají se již ždímat a naopak vyžadují péči a náklady. Odvrácená strana nablýskaného pozlátka soudobého kapitalismu orientovaného jen na peníze,zisk a úspěch.

300167

2.12.2013 9:43

výchova....

fohat 194.?.?.?

Nevím,jestli měl ctěný editor na mysli kanadské,nebo české starobince,ale vzhledem k euroatlantické společnosti to vyjde nastejno.Pokud si člověk pěstuje rovnováhu rozumu a citu,tak intuice mu prozradí tolik,že nepotřebuje vubec instituci amerických cvokařu,kde se válí na pohovce a za těžké dolárky se vykecává...Tady v kráteru na to stačila vrba a zadarmo.Výchova člověka dělá divy,že i peklo puberty se překlene lehčeji,i když v mém případě to byla zkušenost věznice na Borech..Narušení hraničního pásma...Pokud se rodiče dokáží dohodnout na životních prioriách,tak matka věnuje výchově potomka přibližně šest let života s tím,že soudruh stát jí oškube na duchodu o tři tisíce..Ta investice do výchovy se vrací ve stáří,kdy vycválaný potomek má uctu,empatii k rodičum..je to kampelička vztahu,co se vloží,to vypadne...Pokrytecké vytí nad tím,jak dětičky odhazují rodiče jako odpad do starobincu není na místě,pokud by se někdo namáhal,aby zjistil,kolik kdo věnoval drahoceného času do VÝCHOVY.Oprašte si socialistický filmík Pozor vizita... [zahanbení]

300168

3.12.2013 7:28

RE: výchova....

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 300168

Fohate, souhlas. Trochu dodám něco málo za sebe. Byly doby, kdy jsem potřebovala mámu. Ne coby dítě, vzhledem k tehdejšímu systému si nemohu stěžovat, osmihodinová pracovní doba a tak, neměla jsem nikdy pocit, že jsem zanedbané či přehlížené dítě. Pravdou je, že jsem byla velmi vzorné a nenáročné dítě. Zodpovědné a nedětské. Potíž nastal, když jsem se sama stala mámou. Mohu chápat pracovní dobu, mohu chápat leccos, moje máma se však nikdy nestala opravdu babičkou. Že prý jsem si neměla pořizovat děti. Leccos jsem tu o sobě již před lety napsala, takže budu stručná, v souvislosti s mou hospitalizací odmítla pohlídat mi děti. Jen díky tomu jsem ochutnala, co to vlastně je ta juvenilní justice. Nikdy jsem po své mámě nechtěla nic, jen jednou. Nikdy jsem si nechodila půjčovat ani "půjčovat" peníze. Nikdy jsem si nestěžovala, když mě mlátil manžel, stejně bych se nejvýš dozvěděla, že co jsem si vybrala, to mám. Jak jsem se nakonec stejně dozvěděla. Jednou jedinkrát, poprvé v životě jsem opravdu potřebovala mámu. A taky naposled. Vím, že nemám mámu. Tedy, formálně ano, ale k čemu, že. Taky vím, že dnes ta paní je ve věku, kdy si začíná uvědomovat, že by se jí hodila dcera. Že tady není navěky a že už leccos sama nezvládne. Pochopila jsem to z těch telefonátů, kterými mě letos několikrát oblažila (předtím jsme spolu nemluvily pět let), ze kterých vyplývalo, jaká jsem to svinská dcera a ať po ní laskavě nic nechci. Jsem hodná holka. Mám taky tchýni, špatně se jí už chodí, zrovna před pár týdny jsem jí byla spolu se švagrovou na baráku umejt okna. Přes léto jí pleju záhony. Teď o víkendu jedeme za tchýní péct cukroví. Když tchýně potřebuje vymalovat barák, nakluše švagr s mým drahým a já se švagrovou to tam potom uklidíme. Prostě jak už to v normálních rodinách chodí. Ještě se neví, kdo si vezme "mamku" k sobě, až už opravdu nebude moct, ale nikdo se tomu nebrání. Ona se taky nikdy nebránila, když bylo třeba pohlídat nějaké to dítě. Ne moje, protože tehdy jsme se ještě neznaly, ale v principu je to jedno. Tahle v domově důchodců podle všeho neskončí. Vím však naprosto bezpečně, komu zadek rozhodně přebalovat nebudu. Naučila jsem se nepotřebovat svou matku. To poučení mě stálo dceru. Život je otázkou priorit. Co z toho plyne? Že každý, kdo je v tuto chvíli rodičem, by si měl uvědomit, že jeho děti jednou budou těmi, na kterých bude závislý. Ze začátku jen trochu. V rovině drobných výpomocí. Nakonec absolutně. A ten konec nás čeká všechny. V tom je jediná spravedlnost života.

300218

3.12.2013 15:39

RE: výchova....

Duanitta 194.?.?.?

Reakce na 300218

Tak tohle mne chytilo za srdce. Mám podobný problém, matku, která mne citově vydírá, musela jsem na to být upozorněna okolím až v dospělosti, ať si dám majzla, a jestli to vůbec vím. Dělá mi dnes problém s ní vydržet více jak hodinu, tak to omezuji, jak se dá... horší se to. Řešit se to nedá. Mám skvělý vztah s tchyní, a umím si představit, že se o ní jednou ráda postarám. S mámou si tím nejsem vůbec jistá. Už tuší, že je něco špatně, snaží se, ale já prostě nemůžu. Tedy ... k článku dodám, že někdy může být problém nejen na přijímači, ale i na vysílači, nashromážděná zranění se těžko překonávají. S pejskem to srovnávat nelze, pejsek je k pánovi vždy láskyplný upřímný a neubližuje, rodiče ano. Vy, kteří máte skvělé rodiče prosím nesuďte, nevíte o co se jedná.

300233

3.12.2013 16:07

RE: výchova....

Duanitta 194.?.?.?

Reakce na 300233

Ještě na dokreslení situace, zničila i mého skvělého tátu, má v sobě moc zničit i mne, pokud spolu budeme trávit více času. Tedy, alespoň pro mne, zaplatím veškerou péči, i ty okna jí umeju, oslavy absolvuji. K cizím lidem se chová jinak, až bych tak řekla "vlezdoněkam.." zvláště k mužům, takže tam problémy tolik vznikat nebudou, věřím, že oběma nám bude líp zvlášť.

300234

3.12.2013 16:57

RE: výchova....

Dap 37.?.?.?

Reakce na 300234

Lidé se k Vám chovají tak, jak jim sama dovolíte.

300237

3.12.2013 19:22

RE: výchova....

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 300237

Dospělými dětmi mává nabubřelé ego. Nejsou schopni unést vinu za svoje životní pády a jejich příčinu házejí na rodiče. Někdy právem, někdy ne. Je to tak půl na půl a je těžké si udělat názor z výlevu jedné strany. Před 20 lety jsem rok nemluvila s mámou a teď pro změnu od jara vytrestávám synáčky. Nehostím, nehlídám. Časem se to spraví, krev není voda a kde to jiskří, dá se dýchat. Nejhorší je, se užírat neprojevenými emocemi.
Nikdy se o mámu nepostarám s takovou láskou a obětavostí, jako ona o tu svoji a od dětí nic nečekám. Vývoj se vrací ke kořenům.
Jak začnou vypadávat zuby, příroda signalizuje blížící se smrt a to je dobré respektovat.
Díky protézám a farmacii je na světě příliš mnoho zombií.

300242

3.12.2013 20:26

RE: výchova....

Dap 37.?.?.?

Reakce na 300242

zkuste to brát méně emocionálně.
Každému co jeho jest.
Nehlídání není trest - jen vyžadování již vzniklého závazku (ze zákona) na konkrétním rodiči.
Není to důvod k "nebavení se". Škoda každé chvíle, kdy spolu nekomunikujete, spíš je třeba si to vysvětlit.
A užírat se tím ? Proč? Není to VÁŠ závazek. Pokud to nechápou, pak je načase, aby dospěli a pochopili že je jejich problém.
Proč si tolik nevěříte, když evidentně máte mámu ráda? Materiální zázemí není vždy rozhodující....

Se zombií souhlas - málokdo má odvahu přiznat, že to nezvládá a skončit to. Velký vliv tu stále hraje církev.

300245

5.12.2013 7:01

RE: výchova....

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 300242

Jistě máte pravdu, že každý příběh může mít více interpretací. Avšak...! Když váš syn bude mít třeba autohavárii a skončí ve špitále spolu se spolujezdkyní - svou ženou - taky odmítnete pohlídat? S tím, že vaše vnoučata skončí v pěstounské péči?
Jsou situace a situace. Odpustit jde téměř vše, jistě. Téměř. K příspěvku nad vámi - jak už jsem uvedla, byla jsem bezproblémové dítě. Nějak se ta výchova povedla, například v tom, že ani v nejhorších stadiích puberty bych nevypustila z úst jakoukoli invektivu vůči své matce. To se prostě nedělá. Vždycky jsem o tom byla přesvědčená. Vlastně jsem svou matku poprvé v životě poslala do prdele až letos. Kdy už jedno z mých dětí je dospělé, tedy alespoň formálně. Možná jsem to měla udělat dříve.

300304

2.12.2013 10:01

Nejen staří

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Tohle se netýká jen starých. Např. minulý týden ukazovali ve zprávách holčičku, které chybí část mozku. Vždycky se ptám - k čemu je toto dobré?

300170

2.12.2013 10:32

Příčina?

Alis 213.?.?.?

Nehledala bych chyby a vady na domovech důchodců, i když všichni víme, že je mají a někdy dost velké. Buďme rádi, že tahle instituce vůbec existuje, a že staří lidé neumírají hladem někde pod mostem (což by se asi mnohým z nich přihodilo, co si budeme povídat...). Ti lidé byli svou rodinou odloženi jako něco nepotřebného.
Zásadní příčina je v nás, v každém z nás. Děti se od nás učí nápodobou, ničím jiným! Sáhněte si do svědomí, a přehrajte si, jak se vy chováte ke svým staříkům - stejně se budou jednou vaše děti chovat k vám. Nejde o to, mít lepší domovy pro důchodce nebo možnost eutanazie. Jde o to, znovu obnovit sounáležitost rodiny a celého rodu, kdy staří lidé mají své výsostné postavení moudrých a zkušených rádců, a ke kterým celá rodina vzhlíží s respektem. A začít můžeme tím, že my sami změníme své jednání s rodiči a se staršími lidmi. Jedině tak se to od nás může mladá generace naučit.

300171

2.12.2013 12:13

RE: Příčina?

Evuli 94.?.?.?

Reakce na 300171

Naprosto souhlasím! Byla zde násilím (nebo i z pohodlnosti) zpřetrhána mezigenerační rodina a vzájemné prospěšné vazby. Hold na vše jsou vytvořeny instituce. Děti odkládáme do jeslí, následně patří do školky, potom je vychovává škola a družina, atd. A hold ve stáří nám už zase překáží, tak další ústav-domovy seniorů. Mediálně je totiž už mnoho let prosazována ideální rodina- tj.rodiče,dvě děti a pes. Schválně kde v reklamě, nebo v časopise jste viděli šťastnou rodinu prarodiče,rodiče,a např. 4 děti? Nebo tzv. rodinné vstupné na kulturní akce,památky...zde opět 2 dospělí a 2 děti, prostě se starými se nikde nepočítá, ať sedí ve starobinci nebo v nemocnici a neotravujou [pláč] ,že?
Musí se změnit tahle vadná hnusná ideologie a můžeme na tom pracovat všichni. Na rodinných vztazích je vždy co zlepšovat....

300173

2.12.2013 19:16

RE: Příčina?

slak 77.?.?.?

Reakce na 300173

Jistě, lidé by měli být upřednostnění před institucionálním a prúmyslovým rasizmem, ale dělají si to sami soupeřením, konkurováním a nikoli spoluprací a tak máme bolševiků všude jak nas.... a ještě je mají hlupáci za vzor. Podotknu že elita spolupracuje a mají na rozdíl od ostatních opečovávací podmínky a příkladnou spolupráci na ty své podmínky, ovšem sociálně níže napedagogovávají soutěž kde kromě vítězů bývají ostatní nekompromisně odsunutými a zavedená klišé většinu již přesvědčili že je to normální, ovšem je to spíš záměrná nevzdělanost s přímými potlačovaními pozitivních lidských vlastností a jasně kvetou nejhorší možné špinavé hejble a příkladně člověk na tu sešlost v poslanecké sněmovně zírá co je tam za exoty, kteří se dokonce vyvinili abolicí a snad si někteří asi myslí že jsou neviní a pletou si to v tomto podivném pojetí práva s netrestatelností z korupce i hospodářských trestných činů které tu jedou jednoduší a bohužel obdivovaní bulíci od převratu. Holt pro takový zákonodárný sbor je 3. z mravů málo a lidi si tedy bohužel zaslouží takovou vládu která místo k prosperitě je trvale zatahuje do beznadějí, bezprizorností a neofeudalismu s historicky profláklým církevníctvím a nakonec vláda peněz je nejhorší možná, když nám ČNB "prý" podhodila měnu o 5-15% o čemž se tedy dá pochybovat pakliže k 400 miliardám v oběhu chtějí přihodit "prý" 200 a pokud to tak je vězte že ty peníze budou tahat a tlouct okolí ti kteří s prací s jakýmkoliv přínosem pro společnost mají společného jako klíště s krví v sobě i s podmínkami na pohodlný a bezpečný nácuc z použitých. [chechtot] [mrknutí jedním okem] [cool] [překvapení] [zmaten]

300190

2.12.2013 10:53

Příčina a následek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Lidstvo se odchýlilo od tisíce let starých a funkčních sociálních norem a platí za to krutou daň. A to je teprve začátek.

Na http://freeglobe.parlamentnilisty.cz vyšel kratoučký článek: Globálná revolúcia. Strata slobody v mene slobody. Pulikováno 1.12.2013-cituji:
Europoslankyňa Anna Záborská o knihe napísala:Kniha Gabriele Kuby sa snaží otvárať luďom oči,aby videli a pochopili dnešný vývoj společnosti. Globálna sexuálna revolúcia je tu prvý raz predstavená v súvislostiach:myšlenkoví príekopníci od čias Francúzskej revolúcie,obrat od feminizmu k gender-ideológii prostrednictvom OSN, Eu a národných vlád,politické znásilnenie jazyka,epidemické rozšírenie pornografie,zrušenie všetkých morálných noriem prostrednictvom zrovnoprávnenia homo-,bi,-trans -a intersexuality s heterosexualitou, ktorá siaha až po "homo- manželstvá" s možnosťou adopcie a-ako najnebezpečnější front kultúrnej revolucie-prevýchova mládeže v školách a materských školách predčasnou sexualizáciou. Platí to, o čom hovorí podtitul knihy:všetko sa ponúká ako sloboda,pritom však vedie k jej zničeniu.

Zhora popsané potvrzuje článek: Podle EU by děti neměly sledovat pohádky s tradiční rodinou,ale porno. Nejlépe homosexuální. http//freeglobe.parlamentnilisty.cz Publikováno 19.1.2013

Důsledky této zvířecí filozofie a politické vůle vidíme v Norsku, v páchání "dobra" norskou sociální službou Barnevarn. viz článek: Děsivé důsledky norské dětské sociální politiky: Chlapec ubodal adoptivního brášku Publikováno 29.11.2013- cituji úvod:
Hrůza zachvátila městečko Liv v západním Norsku. Místo nového domova nalezl tříletý chlapeček v adoptivní rodině smrt. Nového brášku ubodal 13 letý kluk. Jeho motiv je neznámý. Pachatel se po zadržení při policejním výslechu k činu přiznal. Rodinné drama se odehrálo během návštěvy pracovníka ústavu péče o mládež v ostrovní obci Stord asi 60 km jižně od Bergenu. Dítě s těžkými bodnými ranami leželo před domem. Zraněn byl údajně i otec 13 letého delikventa.

Není to tak dávno, kdy masový vrah Breivik postřílel asi 70 mladých lidí. Nyní je mu umožněno (z humanitárních důvodů) během výkonu trestu studovat VŠ.

300172

3.12.2013 23:31

RE: Příčina a následek

Ellis 77.?.?.?

Reakce na 300172

Pravda, a dalo by se pokračovat. Velká část lidstva ztratila původní známost a spojení s živým Bohem-Stvořitelem a platí za to krutou dan, ted ve zdejším reálném světě. A to je teprve začátek. Jestli se nevzpamatují a nepřijmou Ježíšovu nabídku smíření s Bohem, budou trávit v beznaději svou věčnost bez Stvořitele navždy.

Dá se to velmi lehce ověřit, protože žijeme ve věku všeobecné informace. Přečtěte si jen několik výroků mužů v hodině smrti, co patřili ke známým ateistům. Věřili v NIC a čekali NIC, když život pohasne, nastane pro ně KONEC všeho, jakoby spánek na věky věků... Tragický omyl. Bude to zcela jinak a pozdě na návrat do těla ve viditelném světě, zůstanou tam, kam by si to dobrovolně nechtěli vyvolit nikdy!

Zbývá tedy už jenom varovat před násilným zničením vlastního
těla, nikdy svévolně neodhodit vlastní život. Je to velký, dočasně propůjčený dar jenom jedenkrát.

300263

2.12.2013 12:45

Zabudli sme odkaz Slovanstva.

Definitíva 85.?.?.?

Slovanské dejiny sú stratené, Ruské dejiny písali Nemci, židoboľševickú revolúciu a socializmus naordinovali a vykonali židia, Slovanské Pravoslávie, nie to dnešné cirkevné, ale to pôvodné staroslovanské, filozofiu bytia človeka, toto zničili a ničia stále kresťania.

Ak je základom spoločnosti rodina, rod, tak na seba preberá aj zodpovednosť za chorých a starých. Títo nekončia v ústavoch, ale sú s rodinou a dožijú doma s rodinou. My sme zabudli na chorých a starých, lebo nám Rothschild naordinoval bankovú úžeru a nekonečnú naháňačku za ziskom, nemáme čas ani na deti, nie to na rodičov, v práci trávime viac času ako doma.

Príklad z Belgicka. Debilko bol na farme v čistých montérkach, v čižmách, s vidlami v ruke. Montérky čisté, nevedel si ich ani zašpiniť. Ale úsmev mal od ucha k uchu, škeril sa na nás od radosti, bol doma s rodinou, nikto ho neskrýval a mával nám pri odchode, nie zlomyselne, ale od radosti. U nás zamrežované okno a sedatíva až narkotiká.

Každý sa musí v živote naučiť byť sám sebe pánom, musí vedieť akú kvalitu života a staroby chce žiť. Musí zdravo žiť, nesmie "chytiť" demenciu. O mojom spôsobe staroby si rozhodnem sám, pripravujem sa na to hlavne zdravým spôsobom života. Starobinec nikdy. Čas mojej smrti je výhradne mojím rozhodnutím. Zmeniť to môže len humanitárne bombardovania a USA drony.

300174

2.12.2013 14:43

Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně

F&T 84.?.?.?

Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně. Jakákoliv myšlenka zavádějící eutanazií na první pohled vypadá velmi užitečně. Vypadá to, že se zbavíme těch neperspektivních lidí a společnost začne prosperovat.

Bohužel to vede k tomu, že některé nemoci už ani nemá smysl léčit a kulka je tím nejlepším lékem. Od toho je jen nepatrný krůček k likvidaci nepohodlných lidí v koncentračních táborech.

Ale historie nám už několikrát ukázala, že ta idea je naprosto zcestná. Vede to do naprostého úpadku morálky a totálním rozkladu celé společnosti. Když už nic, tak mladí mohou získat pokoru tím, že budou starým pomáhat a tím se zlepší celá společnost. Také se od nich mohou naučit jejich životní zkušenosti.

Třeba existují univerzity 3 věku a je možné i seniorům dodávat vzdělání.

A jako podobný příklad je třeba kibuc v Izraeli. Tam se komunita postará i o staré lidi. Do důchodu tam nikdo neodchází, stará babička, která není nemocná může třeba pohlídat děti a tím může být až do pozdního věku prospěšná.

300175

2.12.2013 15:46

RE: Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně

Esmate 178.?.?.?

Reakce na 300175

A babicka v kibucu, ktera je nemocna, zemre prirozenou smrti na zapal plic. Ne, v kibucu se do duchodu neodchazi. Dedecek a babicka, ujidaji chlebicka. Take pekne komunisticke heslo z doby ovladane dnes narikajicimi Zidy. Kdopak to asi vymyslel...

300180

2.12.2013 21:11

RE: Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně

F&T 212.?.?.?

Reakce na 300180

Co já se pamatuji, tak když děda umíral kolem roku 1984, tak byl normálně doma a babička mu vařila. Pak dostal druhý infarkt a po 14 dnech v nemocnici zemřel.

Ale žádné pokrytectví s posdtrkkováním eutanazie tady za komunistů nebylo. To neexistovalo.

To s ujídáním chlebíčka slyším poprvé i když je pravděpodobné, že nějaké excesy v té době byly také.

300200

2.12.2013 22:04

RE: Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 300200

Malé odbočení k heslu "dědeček a babička ujídají chlebíčka". Je velmi zajímavé.
Je zřejmě daleko starší, než se nám různí Steigerwaldi, Navarové a Marjanovičové snaží namluvit, a nevymysleli ho tedy komunisti, aby zastrašili zpovykané starce zvyklé přepychu. Byť heslo samozřejmě mohlo být komunisty použito, což se mi však zdá trochu podivné, vzhledem k tomu, že staří lidé mohli být rádi, že přežili válku, a jistě nebyli nijak nároční.

A na mládež se nadávalo i v roce 1920, kdy v obecní kronice je uvedeno přísloví ""Dědeček a babička -- ujídají krajíčka""-- penze nebyly žádné, grunt se přepsal a povinností nového hospodáře bylo automaticky do konce života živit a šatit rodiče.

ZDROJ

300205

3.12.2013 4:36

RE: Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně

Esmate 178.?.?.?

Reakce na 300205

Zajimave - dekuji.

300214

3.12.2013 18:51

RE: Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně

čen 37.?.?.?

Reakce na 300175

Bohužel, v poslední době mám zkušenost, že není třeba eutanázie, starých a nemocných lidí se v nemocnici zbaví rychle a efektivně. Příklad, babička 83 let, má rakovinu žlučníku, neví o tom, je soběstačná a stará se i o vnoučata a pravnoučata. Jednoho dne zežloutne a lékaři ji pošlou do nemocnice s tím, že dostane stent do žlučovodů. V pátek nastoupí do nemocnice stará paní, která je ale v pohodě a za týden odvezou domů úplně vyzáblé klubíčko bolesti, dehydrované a vyhublé tak, že se jí nevejdou do pusy ani zuby. Samozřejmě bez ničeho proti bolesti a druhý den, po injekci na spaní, kterou jí píchla narychlo sehnaná lékařka, umírá. Jak toho tak rychle docílili? Neměla nárok na kapačky, byla neperspektivní, stará a nemocná. Z nedávné doby, muž starší s Parkinsonem,trochu začaly potíže, lékaři že je hospitalizují a změní medikaci. O víkendu jej našla jeho žena při návštěvě křičícího bolestí a s fialovou a oteklou nohou, tedy s trombozou na jednolůžkovém pokoji, kam jej přemístili, protože křičel bolestí už druhý den. Nikde nikdo, ani lékaři, ani sestry, když byla nakonec přivolána lékařka, byl převezen na internu, kde z něj už zbyla jen troska člověka. Do nemocnice přišel po svých a kromě PN v pořádku, jen na pozorování a změnu medikace. Kdyby jej žena nenavštívila, zemřel by bez povšimnutí a za bolestí na té samotce, takhle jim zemřel až o dva dny později. Žádná základní péče, která je u trombozy nutná neexistovala.. Jeho žena nechápala, z muže, soběstačného, během pár dní naprostá troska, ale naprostá, při poslední návštěvě ji už nepoznával. Nechápu, proč zavírali heparinového o vraha, vždyť jim pomáhal. Dneska si doktoři dělají eutanázii sami a bohužel, ne bezbolestně.

300241

2.12.2013 15:32

Vyvolenost bez peněz...

Esmate 178.?.?.?

Meli jsme známé, starší pár, Otto a Eva, jemu bylo přes 80, paní byla asi o 10 let mladší. Židi. My nikoho jiného neznáme, prakticky jenom židy. Pan Otto se začínal ztrácet a desorientovaně bloudil, paní se stala nepohyblivou. Jejich dcera se starat nechtěla, syn je sice pravidelně navštěvoval, ale na péči to nestačilo. Vybrali jim exklusivní židovský domov důchodců za 7500 švýcarských franků měsíčně pro osobu. Z důchodu na to neměli, tak se chybějící částka doplňovala z peněz, co dostali za "Holokaust", což byla také záhadná kapitola sama pro sebe. Paní Eva si dělala starosti co bude, až jim dojdou peníze, ale uklidňovala se ujištěním personálu, že se to už nějak zařídí, že se postarají. Po necelých třech letech peníze došly, pan Otto byl už jenom věchýtek a v koncem listopadu zemřel. Paní Eva zůstávala i nadále velice vitální. Přijeli jsme po Vánocích z Česka a šli ji navštívit. Bylo to koncem ledna, v pondělí, návštěvy prakticky žádné. Paní Eva ležela v noční košili při otevřeném okně nezakrytá na posteli. Venku bylo kolem -10 stupňů, ona promrzlá na kost. Snažili jsme s ní promluvit, byla pod nějakým sedativem, probrala se, chvili trvalo, než nás poznala. Zavřeli jsme okno, zavolali personal, více se dělat nedalo. Doma jsme zavolali jejímu synovi, co to s jeho maminkou je. Řekl, co by bylo, včera v neděli tam byl, a byla naprosto v pořádku. Paní Eva zemřela začátkem února na zápal plic.

300178

6.12.2013 16:37

RE: Vyvolenost bez peněz...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 300178

To jako že se zaměstnanci domova snažili její úmrtí urychlit?
To je teda drsné.

Ostatně, to že výpalné z holokaustu, které musí platit zejména německo málokdy skončí v rukou těch opravdu potřebných a poškozených je už celkem známá věc.

300376

6.12.2013 17:42

RE: Vyvolenost bez peněz...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 300376

"Ostatně, to že výpalné z holokaustu, které musí platit zejména německo málokdy skončí v rukou těch opravdu potřebných a poškozených je už celkem známá věc."

Holokaust je projekt siovší, které nalezly svým obětem - židům - do kožichu. Jednak okradly je a jednak za ně dostávají válečné reparace.

300378

2.12.2013 15:37

A co tak jezdit tam promítat třeba tento ...

hledající a nalézající 85.?.?.?

... film, alias pomáhat pokročilým ve věku v přípravě na onen svět? Samozřejmě jen pro zájemce, jakožto radostnou přípravu. [smích]

http://www.youtube.com/watch?v=fwCKg16moGs

300179

2.12.2013 17:40

RE: A co tak jezdit tam promítat třeba tento ...

oooooooooooo 213.?.?.?

Reakce na 300179

V trochu stravitelnější populární formě lze použít i "Saved by the Light" http://uloz.to/xTUyTF1/saved-by-the-light-avi

300183

2.12.2013 18:30

RE: A co tak jezdit tam promítat třeba tento ...

fohat 194.?.?.?

Reakce na 300183

aaano,ten Dannion Brinkley byl v životě pěkný zmetek,pak ta injekce ho změnila...PROTO zduraznuji,že takový člověk má tu naději se změnit k lepšímu..a Okamura s asijskou moudrostí právě kašle na obskurní minulost,ale sází na lepší stránku každého člověka..ta naděje funguje stále.. [cool]

300185

2.12.2013 18:34

Prišlo mi v emaile

Malý a zvedavý 84.?.?.?

BOMBA NÁPAD PRE SLOVENSKO
*Aké jednoduché!!

Bomba nápad!!
Dajme našich seniorov do väzení a zločincov do domovov dôchodcov!!!
Následkom toho:
By naši seniori mali denne prístup k sprche, prechádzky,
lieky, pravidelné zdravotné a stomatologické kontroly.. Mali by nárok na kolieskové kreslá, atd.
Dostávali by peniaze namiesto toho, aby za ubytovanie platili!!
Mali by nárok na kamerový dohľad, v prípade choroby alebo nehody by sa im dostalo okamžitej pomoci.
Ich postele by boli dvakrát týždenne prezliekané, ich bielizeň a oblečenie by im bolo pravidelne prané a žehlené.
Každých 20 minút by mali návštevu dozorcu a jedlo by dostávali až do izby. Mali by osobitnú miestnosť, v ktorej by prijímali návštevy svojej rodiny. Mali by prístup do knižnice, telocvične, k fyzickej a psychickej terapii a taktiež do bazénu a dokonca by mali právo na ďalšie bezplatné vzdelávanie. Na ich žiadosť by im boli legálne bezplatne k dispozícii pyžamá, topánky, papuče a ďalšie pomôcky. Mali by súkromné izby s vlastnou vonkajšou plochou obklopenou veľkorysou záhradou. Každý senior by mal právo na vlastnú televíziu, rádio a telefonovanie.
Existovala by riaditeľská rada, ktorá by vypočula a riešila
sťažnosti a dohľad by musel dodržiavať kódex správania

Zločinci by dostávali väčšinou studené, v lepšom prípade vlažné jedlo, boli by osamelí a bez dohľadu.
Svetlá by sa im zhasínali o 20:00 hod., mali by nárok na jeden kúpeľ týždenne (ak vôbec). Žili by v malej izbietke a platili by za to 500 EURO mesačne, a to bez nádeje, že sa z toho dostanú živí!

A konečne by bola spravodlivosť pre všetkých!

Ak ti tento nápad nie je proti mysli, pošli ho ďalej, nech sa s ním oboznámi čo najviac ľudí.

300186

2.12.2013 19:18

Všechno zlo na světě způsobil kapitalizmus!!

Dunn 77.?.?.?

O komunizmu nemluvím-nikde nebyl.Socializmus nebyl taky super, ale měl více výhod, než kapitalizmus!Socializmus byl pohodář a kapitalizmus je pro pár vyvolených vychcanů!Žid to tvrdě hlídá a chce Moc nad světem!Až budu cítit konec, tak dvě plata rohypnolu mě zaručí důstojný odchod do věčných lovišť!Přeji vám všem pevné zdravía co nejméně kapitalistožidovských sviní! [chechtot]

300191

2.12.2013 19:32

RE: Všechno zlo na světě způsobil kapitalizmus!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 300191

Komunismus JE v každé funkční rodině a v společnostech kulturních se alespoň rámcově v zdravotnictví a základních životních podmínkách blíží. [mrknutí jedním okem]

300194

2.12.2013 19:22

Moderní vyšinutá mysl bude mít můj názor za bezcitný až šílený

Nikdo 81.?.?.?

Ale podle mě ve starobincích skončí jedině lidé, kteří nemají dost sebeúcty, aby sami ukončili svůj život, když už ho nemohou důstojně žít. Není mi jich líto, ba jimi pohrdám. Většinou jsou to navíc lidé, kteří zplodili a vychovali mizerné potomstvo. Takže, dobře jim tak.

300192

2.12.2013 19:32

RE: Moderní vyšinutá mysl bude mít můj názor za bezcitný až šílený

hc 90.?.?.?

Reakce na 300192

A co vy si představujete pod takovým pojmem "důstojně žít"?

300195

4.12.2013 6:56

RE: Moderní vyšinutá mysl bude mít můj názor za bezcitný až šílený

Nikdo 81.?.?.?

Reakce na 300195

Především to znamená schopnost se o sebe postarat a být při smyslech.

300273

2.12.2013 19:36

Upřesním

Bedřich Maleš bedri3h (zavináč) seznam (tečka) cz 217.?.?.?

Spolu s manželkou se staráme o ležící osobu, hodně přes 90. Zatím se dopraví sama na mísu. Toto je ovšem poslední sebepečující aktivita, kterou zvládá. Bez nás by během několika dnů zemřela - nejspíš žízní. Ač není senilní - čtvrt hodiny vydrží číst noviny a několik zpráv z nich si chvíli, do večera, pamatuje, její standardní témata jsou počasí, to co děláme a to, co a jak dělala před čtyřiceti a více lety.
Já i žena jsme penzisté, takže se té osobě můžeme dost věnovat; žijeme však na venkově a máme menší hospodářství. Což je pro nás jednak omluva, že s ní netrávíme celé dny, ale ovšem také zdroj jednoduchoučkých témat k hovoru.
Snažím se představit si, jak by vypadala situace, kdyby nám tytéž povinnosti nastaly před pouhými několika málo lety - v našem aktivním věku. Na vesnici práce - jak známo - není, tudíž je nutno dojíždět. Mimo domov jsme oba bývali kolem 10 hodin; koneckonců Pražák, dojíždějící z Modřan do Dejvic na tom o moc lépe není, že. Ta osoba by byla snad v teple, ale zcela a naprosto sama, s rizikem, že když při cestě na nočník upadne - zemře. Jídlo: něco v nějakém termokufříku, který, jak vidím její slabost a neschopnost naučit se ovládat novou vodovodní pákovou baterii by nedokázala otevřít ... No ano: žena by mohla odejít do předčasného důchodu, pokud by to bylo nezbytně nutné, ty dva roky před nominální dobou. Ale co kdyby taková potřeba vznikla dříve? Příjmově jsme byli lehce pod průměrem; tedy jedni ze 2/3 vydělávajících. Odejít ze zaměstnání by znamenalo propad do chudoby a později o dost nižší penzi. To nemluvím o tom, že máme taky kopec vnoučat, jejichž rodiče také nevydělávají nadprůměrně (a mají hypotéky ...). Takže: neodsuzujme šmahem děti, které "odkládají" rodiče do DD. Doby, kdy na peci seděl staříček a spravoval koš či motyku a občas dohlédl na drobotinu, která se batolila pod pecí, zatímco mladí byli na nedalekém políčku - tyhle doby se už nikdy nevrátí - leda s koncem euroatlantické civilizace; což ovšem může vyústit v něco úplně jiného než návrat do idylky 19.století.
Když se vrátím k opečovávané osobě: Většinu dne hledí do stropu či do zdi; přitáhne si v sedě peřinu na obličej a kolébe se dopředu - dozadu; prsty vyrobí záhyb na peřině a ten přiklopí k sobě a studuje strukturu látky - odklopí a studuje strukturu látky, přiklopí a ... Rádio poslouchat nechce (nerada hluk), od "dvoubarevné" televize se "kazí oči" ... Do hlavy nikomu nevlezeme; možná je ten náš chovanec šťasten !? Možná byla šťastná i ta paní v DD, která seděla na vrátnici a sledovala cvrkot? Možná, že to jenom citlivým lidem namlouvá jejich svědomí a také projekce sebe sama do situace těchto starců, že musí být krajně nešťastni, že se cítí týráni atd. A co když ne?
Vzpomeňme ještě na jednu věc: Kdo v životě užíval svůj intelekt, ten ho bude u

300196

3.12.2013 13:42

RE: Upřesním

kavol 83.?.?.?

Reakce na 300196

no, jak by to vypadalo ve vašem "aktivním" věku, si raděj ani nepředstavujte ...

měli jsme to podobně s babičkou - a naši ještě v důchodu nebyli; táta pár let před důchodem skončil v práci (kam dojížděl jen asi hodinku tam a hodinku zpátky), v dané situaci bez šance získat něco v místě bydliště takže šel za lepším do Prahy, kde bydlel u kamaráda přes týden, domů jen na víkendy, já jsem byl v prdeli na škole a pak za prací v Brně, o víkendech spíš po akcích než doma, takže máti, která taky chodila do práce (a dvakrát do týdne tam kvůli úředním hodinám byla od rána do večera), na to byla sama, , resp. po dopolednách docházely sestry z místní charity, které se pokoušely i o nějakou rehabilitaci, a hlavně přihřály oběd a dělaly nějakou společnost, to bylo fajn, ale dlouhodobě neudržitelné ... na léto na dovolené tedy odložit babičku do LDN, napoprvé psycho, protože tam se přece chodí umřít, pak si zvykla, že po "prázdninách" se vrací ... jenže s věkem ubývalo sil všem, takže to nakonec na tom domově s odbornou péčí skončilo ... s prací to dohromady prostě nešlo, a bez práce si to nějak nedovedu představit ...

vono se teoretizuje krásně, ale najít po bezmála dvanácti hodinách mimo domov vlastního rodiče v louži moči, protože nemá sil na manipulaci s mísou, není nic moc zážitek (i pokud si odmyslíme tu práci s převlíkáním postele atd.; naopak nutno si přidat, že rodič je dosti puritánsky založen, s nemohoucností se nesmířil, resp. místo konstruktivního přístupu střídání a hledání činností, které ještě může, půlku času proběduje, jak nemůže, a má ještě dostatek jasného rozumu na luštění osmisměrek apod.), takže pokoj sdílený s paní, co může podat pití, když je problém pohnout se i pro ten hrnek, a se zvonkem na sestru, která buď na tu mísu pomůže, anebo v horším případě kdy neklapla samostatná snaha přijde vyměnit to počůrané prostěradlo víceméně ihned, se pak jeví značně vysvobozující ...

300230

2.12.2013 21:36

Na starobu zoznes vzdy iba to, co si v mladosti sam zasial...

calimero 147.?.?.?

....to plati lokalne (deti-rodicia) ale aj globalne(seniori-spolocnost a jej vztah k nim).

Aktualny stav spolocnosti nech uz je akykolvek, urcite nevznikol cez noc, dospel tam kam doslepl nejakym vyvojom a prave dnesni seniori maju na tom vyvoji zo vsetkych zucastnenych najvacsi podiel.

Takze budiz to nam buducim seniorom vystrahou [cool]

300201

2.12.2013 21:49

Opět nás pan Editor testuje

MoUdrostrak 90.?.?.?

Připadá mi, že se pan Editor opět rozhodl podráždit oVčany, když jejich podzimy života srovnává s psími osudy. U člověka je velká šance zneužití euthanasie při honbě za jeho majetkem. Což je v případě psa téměř vyloučeno. Proto jsme my lidé odkázáni trpět samotou a bolestmi. Je ale i nemalá šance, že zemřeme v klidu a míru ve spánku, při rychlé a nečekané nehodě atd. atd. Je mi líto opuštěných lidí. Stejně tak je mi ale i líto těch, kteří si musí „lásku" svých potomků kupovat dary, úsporami, závěťmi... Nepřipadá mi, že pan Editor zvolil šťastné téma. A ještě nepříliš šťastně jej i uchopil.

300202

3.12.2013 12:53

RE: Opět nás pan Editor testuje

fohat 194.?.?.?

Reakce na 300202

Invaze barbaru...takový zajímavý evropský filmík...Není ružolící Moudrostrak taky onen barbar?

300229

2.12.2013 21:55

Staří lidé

G3 37.?.?.?

Se starými lidmi se zachází tak, jak odpovídá jejich ekonomické potřebnosti. Nevidím důvod, proč by na jejich starobu měli doplácet mladší a zdraví členové jejich rodiny.

300203

2.12.2013 22:04

RE: Staří lidé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 152.?.?.?

Reakce na 300203

S dětmi se zachází tak, jak odpovídá jejich ekonomické potřebnosti. Nevidím důvod, proč by na jejich mladou neschopnost vlastní obživy a časté nemoce měli doplácet dospělí a zdraví členové jejich rodiny.

Euthanazujte předky a poté i potomky!

300204

3.12.2013 17:31

RE: Staří lidé

G3 37.?.?.?

Reakce na 300204

Ale vždyť to tak funguje! Nemusíte doplácet na neschopnost obživy a časté nemoci žádného dítěte kromě těch, které si z vlastní vůle zplodíte.

300239

2.12.2013 22:30

RE: Staří lidé

ascharad 90.?.?.?

Reakce na 300203

Určitě. Když žili kdysi lidé v tlupách,( v době prvobytně pospolné) odcházeli staří lidé v zimě ze svých příbytků do mrazu kde rychleji zemřeli aby se o ně nemuseli jejich potomci starat, protože bylo málo jídla a tlupa by celá nepřežila. Jsem si jistý, že i Vy jednou takto odejdete se ctí.

300207

2.12.2013 23:09

RE: Staří lidé

slak 77.?.?.?

Reakce na 300203

Mladší a zatím zdraví přes idiotský životní styl včetně po-travy budou věnovat své síly elitě v o níž sní a opravdu jen hrstka si vše zaplatí aby se neklepali o prachy protože fobie ze schudnutí je u pracháčů jako zubatá za dveřmi a moc si života neužijí a místo aby se věnovali pohodě domácího krbu a spolku nejbližších i těch bez kterých by nebyli živí šilhají do cizí zahrady kde je vždy ovoce sladší a vše lepší a sám mám málo platí dokud člověk nepříjde i o to co by ho nenapadlo ale život už je takový že neštěstí nechodí po horách ale po lidech a častěji než by se ve shonu všedních kapitalistických dní zdálo a vlídnost je darem nejenom nejbližším ale i sobě když někdo rád pomůže a mělo by to být u nejbližších pravidlem tak si sebe může vážit a je to víc než pofidérní honba za cíli které ve stáří jsou k ničemu a ta trocha jídla, péče která nemusí být jednoduchá nás odlišuje od smeček které v honbě za kořistí opouští své slabé a s vyrabovaným lovištěm což periodicky kapitalismus bravurně zvládá odpadají i jinak zdatní. Pokud se to takto vzdaluje civilizaci a kasínový kapitalismus (název soudobého cyklu, žádná renesance [smích])je parodie na funkční společnost a tedy se vzdaluje ideálům tak to je deformace nelidským prostředím a i evoluce se může tedy patrně obrátit a jsou kacíři kteří tvrdí že opice se vyvinuli z lidí a s půlstoletím sledováním okolí bych tuto variantu považoval nikoliv za nepravděpodobnou. [chechtot]

300210

3.12.2013 10:59

RE: Staří lidé

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 300203

"Se starými lidmi se zachází tak, jak odpovídá jejich ekonomické potřebnosti. Nevidím důvod, proč by na jejich starobu měli doplácet mladší a zdraví členové jejich rodiny."

Doufám, že budete, až nastane Váš starobní čas, za Vaše peníze utracen. Snad Vám ti Vaši mladší a zdraví poděkují, že jste jim ušetřil finanční obnos, který jste si cca 40let šetřil na stáří.

300224

3.12.2013 16:54

RE: Staří lidé

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 300203

Toto je ovsem provokativni, ale co kdyby se to reklo takhle: S zidy by se melo zachazet podle jejich socialni potrebnosti. Nevidim duvod proc by na jejich hamiznost meli doplacet lide kteri to mysli se statem a se spoluobcany poctive.
Jak vam to zni? Asi ne uz tak logicky.

300236

2.12.2013 22:20

kurvy židovské

maršal Žukov 85.?.?.?

ako sa im darí obracať bieleho proti bielemu. Ako sme to my ako výkvet civilizácie mohli dopustiť, aby nás takíto šmejdi takto postupne zničili?

300206

2.12.2013 23:01

Co to je?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 93.?.?.?

Co to je za blbej článek. A co třeba lidi, kteří něco tvoří. Znám paní, která ve svých skoro devadesáti letech ještě vydávala básně. Mluvíte jen o penězích a využitelnosti člověka. Je mi z vás špatně. Rozumím tomu dobře? To by jako člověk, který se cítí starý, opuštěný měl být veden k tomu, aby dobrovolně odešel ze světa. To propagujete?

300209

2.12.2013 23:09

taky dobre

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

Můžeme sledovat složité operace svých psích miláčků přímo na internetu. Jakmile se nám náš drahý psík ztratí, okamžitě se o něho postaraji v útulku i s lékařskou péčí. Jak se však na ulici ocitne člověk, nezavadí o něho ani pes.

300211

3.12.2013 6:09

Ceskej krater

Satanist 75.?.?.?

se necha prirovnat k Indii. A jak to funguje je nejlip videt na ghats ve Varanasi kde nebostici z bohatejch kast jsou poctive spaleni na hranici a popel vhozen do Gangy , ti chudci na hranici protoze drevo je drahej material se nechaj jen vohoret a pripalit nez jsou vhozeni do vody a tu nejchudci kastu plameny ani nevoliznou a zabaleny v hadrech plavou po proudu reky Gangy ..... V ceskym krateru jestli se nevzpamatujete to bude jeste horsi protoze kastam ktery vam nejvic skodej mezi kterou patril treba Veskrna zaplatite funus se vsi paradou vy, kasty ktery skodnejm kastam kejvaly a posluhovaly jim se svezou na krchov na hnojnym voze a ten zbytek jak s tim erar uz asi pocita si bude muset vykopat svou jamu a na hrbitov s lopatou doklusat pesky.

300216

3.12.2013 20:52

Pes má psí osud a člověk má osud člověčí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Každý pes taky neumírá v náručí svého milovaného páníčka.... Jsou i dost ošklivé psí životy. No a jak se chovají lidé ke svým rodičům? Tak jak si ty své děti vychovali a jakou společnost vytvořili....

300248

3.12.2013 21:24

Domovy seniorů

Helena Sasová 82.?.?.?

................"Proč vlastně tak lpíme na tom udržet člověka při životě co nejdéle? Co má ze života člověk, který celý den stráví na lůžku, dělá pod sebe a často v tom leží dlouhé hodiny, než ho personál přebalí, který nevychutná jídlo ani slunce, ani lásku, který je sice ještě při smyslech, ale nikdo s ním nepromluví, jak je den dlouhý?"................... přece proto, aby co nejdéle a co nevíce konzumovali hory prášků a různých medikamentů, spotřebovávali zdravotnický materiál, paní ředitelky měly kde dělat ty ředitelky atd. Důvodů mnoho.

300254

6.12.2013 16:34

domovy důchodců v Nizozemí -luxus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Tak jsem se dozvěděl, jak to vypadá v nizozemí. Od 55 let tam člověk má nárok (mimo mraku různých slev) na pobyt v domově důchodců, který spíš vypadá jako luxusní hotel. Každý svůj prostorný pokoj s wc a koupelnou, kvalitní strava v jídelně připomínající restauraci, u domova většinou krásná zahrada. A teď pozor!!!

To vše v přepočtu za 7 000 kč měsíčně.

300375

6.12.2013 18:15

RE: domovy důchodců v Nizozemí -luxus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Reakce na 300375

Majetkové zastoupení v českých firmách
1)Nizozemí 211,7 mld.kč
2)Německo 110,6 mld.kč
3)Rakousko 83,3 mld.kč
4)V.Británie 36,6 mld.kč
5)USA 93,3 mld.kč
6.Slovensko 21,9 mld.kč
7)Itálie 10,6 mld.kč
8)Rusko 6,1 mld.kč
9)Čína 2,2 mld.kč
10)Ukrajina 2,0 mld.kč
http://www.irucz.ru/cz/- Je uveden zdroj:Čekia (15.10.2010)

Banky v ČR jsou v cizích rukách http://www.finanza.cz (3.3.2011)

Na koho maká české obyvatelstvo?
http://www.outsidermedia.cz/Na-koho-maka-ceske-obyvatelstvo-1.aspx
Na stejném webu článek z 22.10.2012 s názvem: Miliardy odplouvají do daňových rájů a co s tím

Je to podobné, jako demokracie dle švýcarů. Viz článek: Tihle lidé z ciziny vám ukradli miliardy. Podvádět a vydělávat může jen Západ. Zdroj:
http://freeglobe.parlamentnilisty.cz, článek byl publikován 5.12.2013, popisuje kauzu MUS.Cituji závěr: Od počátku bylo cílem švýcarské strany peníze si přisvojit a ještě to před světem vydávat za očistu svého bankovního sektoru.

ČR nedostane z těchto ukradených miliard ani korunu. Takže já se nedivím

300380

10.12.2013 11:51

Názor

Josefina Bert josefinabert (zavináč) seznam (tečka) cz 91.?.?.?

Něco je tu zmíněno, něco opomenuto.Lidé v domově důchodců jsou obvykle lidé starší a staří- a v určitém stádiu bezmocnosti- někdo víc někdo méně.. někdo je ležicí, někdo se sem dostal po mozkové příhodě atd.
Pozastavil se někdo nad tím, že nějak žili- a dopadli bezmocně-
to je první co mě napadlo, když jsem v důchodáku začala externě pár hodin pracovat.
Dobrovolně se vzdali svého suverenního dožití- mají v sobě narvané tuny prášků, stěžují si, neumí se radovat ze života- většina z nich. Čekají a plýtvají svým aktívním životem.
Není to moc zábavné- oni to říkají a všichni chtějí brzy umřít.
Říkají mi- co tady? Jen čekám.Čekání je obecně nuda.
Proto jsem vždycky říkala, že by lidi měli chodit v mladém věku na exurze do důchodáků , aby viděli jak budou vypadat- pokud se o sebe nebudou starat po všech stránkách- duchovní , duševní i fyzické.
To je první věc- je to vina- těch seniorů... jak žili, tak dožívají a tak zřejmě i umřou... pokakávající se a a slintající, odkázaní na pomoc druhých.
Druhá věc je- jak pomoci, když už to nastalo. A prostě se s tím nic nedá dělat- pomoci své mamince,babičce atd.
Jednoznačně preferuji domácí péči.Ať mi udělala matka kdysi cosi.
Jsme tu jako duchovní bytosti, Náš úkol je žít v lásce a soucitu.
přes to nejede vlak. Řídím se heslem- člověk, který prudí- má nedostatek lásky. kdo je v pohodě- má lásky na rozdávání.
A tak nehleďme na druhé- byť staré a protivné a zlé jako na zatracené... ale nahlédněme za slupku toho jejich postoje..Je tam volání o lásku nás ještě schopných a čilých.
Já to v důchodáku cítím na každém kroku, a to se jistě týká dalších minoritních skupin obyvatel- potřebujících péči. nemyslím naše romské spoluobčany.
Prosí o lásku- a my jsme povinni jim jí poskytnout.
Pokud v domácnosti máme potřebného seniora, dá se péče prostřídat-profi docházková služba a rodina.
Dle mého to může fungovat dobře. nemluvím ze své zkušenosti.
Ale standartní důchodák- stoji cca 10 tis měsíčně pro seniora.
To se dá dát i docházkové službě.. celé či částečně a dle postižení a nutné pomoci dostanete i od 4000kč příspěvek na sociálce... Je to o pohodlnosti.. o nestarání se.
Dát do důchodáku svoje rodiče - NE!
Tak to vidím já.VS
[oči v sloup]

300529

Příspěvků: 81

02.12. 01:29 steve  upresneni ..
02.12. 17:52 ,khbg  RE: upresneni ..
02.12. 18:39 Vladimír Stwora  RE: upresneni ..
02.12. 19:25 Andrew Siddur  RE: upresneni ..
02.12. 19:37 fohat  RE: upresneni ..
02.12. 20:02 ,kstjhg  RE: upresneni ..
04.12. 10:57  Nafutrovat někoho sedativy a otevřít na něj v mrazu okno,
02.12. 01:58 coinageboy  No, Mame se na co Tesit
02.12. 06:13 franta  A co naše mládež?
02.12. 07:22 Moiry  Kult mládí
02.12. 07:29 Viny  Dobrovoľný odchod
02.12. 09:52 stefan  RE: Dobrovoľný odchod
02.12. 14:49 Zia  RE: Dobrovoľný odchod
03.12. 08:48 Viny  RE: Dobrovoľný odchod
03.12. 16:44 Dap  RE: Dobrovoľný odchod
03.12. 17:59 karel4u  RE: Dobrovoľný odchod
03.12. 20:30 Dap  RE: Dobrovoľný odchod
03.12. 21:50 karel4u  RE: Dobrovoľný odchod
04.12. 08:39 Viny  RE: Dobrovoľný odchod
04.12. 08:42 Viny  RE: Dobrovoľný odchod
03.12. 21:19 Helena Sasová  RE: Dobrovoľný odchod
03.12. 22:06 fohat  RE: Dobrovoľný odchod
05.12. 08:58  RE: Dobrovoľný odchod
05.12. 15:53 Viny  RE: Dobrovoľný odchod
04.12. 09:14  RE: Dobrovoľný odchod
22.12. 19:50 Satanist  RE: Dobrovoľný odchod
02.12. 08:58  Ráj a očistec
02.12. 09:43 fohat  výchova....
03.12. 07:28 baba_Blažková  RE: výchova....
03.12. 15:39 Duanitta  RE: výchova....
03.12. 16:07 Duanitta  RE: výchova....
03.12. 16:57 Dap  RE: výchova....
03.12. 19:22 Moiry  RE: výchova....
03.12. 20:26 Dap  RE: výchova....
05.12. 07:01 baba_Blažková  RE: výchova....
02.12. 10:01 WAZARI  Nejen staří
02.12. 10:32 Alis  Příčina?
02.12. 12:13 Evuli  RE: Příčina?
02.12. 19:16 slak  RE: Příčina?
02.12. 10:53  Příčina a následek
03.12. 23:31 Ellis  RE: Příčina a následek
02.12. 12:45 Definitíva  Zabudli sme odkaz Slovanstva.
02.12. 14:43 F&T  Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně
02.12. 15:46 Esmate  RE: Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně
02.12. 21:11 F&T  RE: Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně
02.12. 22:04 Andrew Siddur  RE: Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně
03.12. 04:36 Esmate  RE: Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně
03.12. 18:51 čen  RE: Tak tohle už v Německu vymyslel Hitler a dopadlo to špatně
02.12. 15:32 Esmate  Vyvolenost bez peněz...
06.12. 16:37  RE: Vyvolenost bez peněz...
06.12. 17:42  RE: Vyvolenost bez peněz...
02.12. 15:37 hledající a nalézající  A co tak jezdit tam promítat třeba tento ...
02.12. 17:40 oooooooooooo  RE: A co tak jezdit tam promítat třeba tento ...
02.12. 18:30 fohat  RE: A co tak jezdit tam promítat třeba tento ...
02.12. 18:34 Malý a zvedavý  Prišlo mi v emaile
02.12. 19:18 Dunn  Všechno zlo na světě způsobil kapitalizmus!!
02.12. 19:32  RE: Všechno zlo na světě způsobil kapitalizmus!!
02.12. 19:22 Nikdo  Moderní vyšinutá mysl bude mít můj názor za bezcitný až šílený
02.12. 19:32 hc  RE: Moderní vyšinutá mysl bude mít můj názor za bezcitný až šílený
04.12. 06:56 Nikdo  RE: Moderní vyšinutá mysl bude mít můj názor za bezcitný až šílený
02.12. 19:36 Bedřich Maleš  Upřesním
03.12. 13:42 kavol  RE: Upřesním
02.12. 21:36 calimero  Na starobu zoznes vzdy iba to, co si v mladosti sam zasial...
02.12. 21:49 MoUdrostrak  Opět nás pan Editor testuje
03.12. 12:53 fohat  RE: Opět nás pan Editor testuje
02.12. 21:55 G3  Staří lidé
02.12. 22:04  RE: Staří lidé
03.12. 17:31 G3  RE: Staří lidé
02.12. 22:30 ascharad  RE: Staří lidé
02.12. 23:09 slak  RE: Staří lidé
03.12. 10:59  RE: Staří lidé
03.12. 16:54 karel4u  RE: Staří lidé
02.12. 22:20 maršal Žukov  kurvy židovské
02.12. 23:01  Co to je?
02.12. 23:09 stefan  taky dobre
03.12. 06:09 Satanist  Ceskej krater
03.12. 20:52  Pes má psí osud a člověk má osud člověčí
03.12. 21:24 Helena Sasová  Domovy seniorů
06.12. 16:34  domovy důchodců v Nizozemí -luxus
06.12. 18:15  RE: domovy důchodců v Nizozemí -luxus
10.12. 11:51 Josefina Bert  Názor

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

38

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc říjen přispělo 85 čtenářů částkou 11 525 korun, což je 38 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Ďalšie 4 obete imigrantov, ktoré médiam nestoja ani za zmienku19.10.19 19:30 Rakousko 0

Africký okupant v Itálii: My jsme tady doma19.10.19 16:43 Itálie 2

Mějte panenky černošek a černoušků. K tomu nabádá ministerská příručka mikrojeslím19.10.19 02:59 Česká republika 1

Kalergiho plán na steroidech: další čerstvá várka okupantů dorazila do Chorvatska19.10.19 00:32 Chorvatsko 1

Idnes dokumentuje, jak v Polsku natočili vznik fake news, nejlépe, jak svede: výrobou fake news!18.10.19 15:19 Česká republika 0

Evropské daně: Už se blíží...16.10.19 11:35 Evropská unie 2

ELÁN a jeho "Bulvárné krysy" na black listu rádií16.10.19 08:35 Slovensko 3

Itálie povolila vylodění dalších 176 afrických okupantů15.10.19 17:11 Itálie 1

Podepište mezinárodní výzvu k zastavení 5G sítě14.10.19 23:00 Neurčeno 0

Tomio Okamura u Luboše Xavera Veselého na XTV14.10.19 21:16 Česká republika 4

Erdogan požaduje po NATO podporu v jeho agresi11.10.19 16:39 Turecko 1

V Německu řádí "pravicoví extrémisté"09.10.19 19:09 Německo 11

Vraždící ilegální migranty bude zase těžší vyhostit!08.10.19 18:55 Česká republika 4

Andrejka se ráda hladí: Zločinná LGBT krade čtyřletým dětem dětství08.10.19 13:02 Česká republika 2

V Německu najel Syřan kamionem do řady aut, zranil nejméně 8 lidí08.10.19 11:03 Česká republika 0

O incidentu v Ostravě referovala média, žádné nezmínilo, že šlo o skupinu cikánů07.10.19 20:05 Česká republika 1

Feminacistky bagatelizují dopad Istanbulské smlouvy07.10.19 20:00 Česká republika 1

Klimatická aktivistka: “Musíme začať jesť deti! Nemáme dostatok času!”05.10.19 18:23 USA 11

Evropský parlament tleskal pašeračce okupantů do Itálie (a potažmo do Evropy)05.10.19 16:13 Evropská unie 1

Další cíl feminacistek: Herec Robert De Niro má zaplatit 276 mmilionů, protože mluvil sprostě04.10.19 16:42 USA 2

Měnové kurzy

USD
22,95 Kč
Euro
25,64 Kč
Libra
29,80 Kč
Kanadský dolar
17,49 Kč
Australský dolar
15,73 Kč
Švýcarský frank
23,33 Kč
100 japonských jenů
21,18 Kč
Čínský juan
3,24 Kč
Polský zloty
5,99 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,93 Kč
100 rublů
35,98 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 204,69 Kč
1 unce stříbra
402,72 Kč
Bitcoin
182 283,85 Kč

Poslední aktualizace: 19.10.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 082