Diskuze k článku

Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...

Příspěvků 73

2.10.2013 2:44

elita proste nema zajem o vychodoevropske intelektualy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

neoglobaliste dnes prosazuji studentstvo rozvojoveho sveta , jde v podstate jen o to, aby se nadprumerne vzdelane masy krestanstva sikovne zatemnily a kultrury v "zabkach" neboli bosonozci aby se naopak akademicky zuslechtily , jde preci jen o to,aby se vytvoril novy clovek bez specificke barvy kuze, bez specificke kultury , jde o stvoreni noveho trans- homo patvora

297159

2.10.2013 9:46

Žvatlat na český pig univerzitě pig engliš to nic není,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 297159

ale už jsou třeba i v českých nemocnicích spolu s mongoly, vietnamci ukrajinci a poláky. Dát se pak od nich řezat v narkoze na operačním sále, to musí být chuťovka.............

297188

2.10.2013 21:34

Žvatlat na český pig univerzitě pig engliš to nic není,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 297188

ale kdoví kolik takových multikultiexotických superodborníků vyučuje v kelnerově dobročinném institutu. Není to pak diskriminace, soudruzi ?

297243

5.10.2013 8:19

RE: Žvatlat na český pig univerzitě pig engliš to nic není,

cvachovič 188.?.?.?

Reakce na 297188

Kdysi se komunističtí polodebilní synci taky cpali na medicínu. Pár jich pak dělalo na psychiatrii, kde nebylo co zkazit..... Jen jsem chtěla říct, že jsme už lecos přežili.....

297379

2.10.2013 16:21

SMYSL DNESNIHO VZDELAVACIHO SYSTEMU

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 128.?.?.?

Reakce na 297159

Smysl a poslani dnesniho vzdelavaciho systemu neni vzdelat lidi v cemkoli uzitecnem, ale prave nacechrat ega lidi tituly a vysokoskolskymi diplomy, aby si sami pro sebe domysleli, ze jsou elitou. Pritom se za leta nenaucili nicemu nebo nekvalitne a pokud ano, tak v neuzitecnem oboru, ktery spolecnost nikam neposouva.

Pribeh je tehoz druhu, takze kdo rozumi systemu ten vi, ze MU v Brne to dela spravne, v souladu s dnesni vzdelavaci doktrinou. Pokud chcete, aby se vase deti v cemkoli rozvinuly, nezbyva, nez vzdelavat deti sam nebo u znalce jakehokoli oboru s pedagogickym talentem.

297225

2.10.2013 5:12

Subverzi zdejší monoetnicity je třeba začít zlehka - moderátoři, zpěváci, sportovci

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

teprve později přijde přílivová diversifikační vlna bez ohledu na sebevětší nezaměstnanost - neboť nezvaní přišelci budou jistě dělat to, co místní populace (nikdy se nedodá "za ty prachy" ) dělat nechce ...
A běda tomu, kdo bude označen cejchem vymyšleným salonním jidobolševikem - už jen jeho zoufalé: "Já nejsem.." ho usvědčí ...
A podobných týmž etnikem (lingvisticky nedbale) vymyšlených nálepek ještě je ...
I lokajům plutokratů v hávu politických vůdců nezbude, než velebit blahodárnou "diversitu" - podobně jako Romneymu po jeho porážce, i když ho volila jen málokterá barevná kůže.

297161

2.10.2013 5:39

za prvni republiky.

fohat 194.?.?.?

Byl zcela bezny vymenny pobyt, kdy Nemec, pokud chtel, se v Praze ucil cesky a Cech z Prahy byl v Liberci ne letnim byte, aby se naucil nemecky.Ovsem byla to Nemcina, nikoliv sumavsky, ci bavorsky dialekt, kteremu nelze porozumet.Mily Usibepu byl mozna dosazen na universitu Clovekem v plisni ....a proti neziskovce a juvenilni justici se NESMI namitat.....

297162

2.10.2013 6:49

RE: za prvni republiky.

jak.mak 188.?.?.?

Reakce na 297162

Je zvláštne, že kompetentní toto dopustili. Je zvláštne, že novinári o týchto nedoukoch na univerzitách neinformujú vôbec.

Ich treba volať na zodpovednosť. Buď pobrali..., alebo sa proste strčili do... nejakej pochybnej neziskovke, ktorej pravým cieľom je rozvrátiť školstvo podobne ako sa to stalo na Slovensku.

297164

2.10.2013 7:17

Ehm

pm 62.?.?.?

Tohle je naprosto zvrácenej názor zmatenýho nacionalisty, co za každým rohem hledá čerta a cítí se u toho velice inteligentně, ale o světě ví hovno.

Nevím, proč univerzita zaměstnala černocha k výuce angličtiny (zřejmě umí anglicky?), vím ale to, že porozumět různým exotickým přízvukům se rozhodně hodí do praxe. Já se v práci dorozumívám anglicky, ale jen výjimečně mluvím s angličany (mimochodem, co anglán, to jinej přízvuk) nebo s němci. Většinou komunikuju s araby, francouzy, indy, číňany, apod. A proto, že nás angličtinu vždycky vyučovali buď rodilí mluvčí nebo češi, tak jsem jim (číňanům, indům, frantíkům, apod.) ze začátku vůbec nerozuměl. Ještě teď mám s některými problém.

Měli byste být škole vděčný za to, že kluka líp připraví do života.

297166

2.10.2013 8:26

RE: Ehm,ehm

slak 77.?.?.?

Reakce na 297166

Ano, to život od narození do smrti plánované ztráty, pokud možno nenápadně okolí. A dodám že demokratůra je o institucionálních, průmyslových a vlastně kterýchkoliv rasizmech a nově juvenilním. Když se 9 z 10 dohodne že ten nejslabší má padáka tak na ně nemá třeba kdo dělat a systém kasínového kapitalismu na outsorsinku stojí, potom vyhlašují demokratůry tam kde mohou vyrabovat zdroje protože práci přeci nebudou platit a hodnoty si vezmou, na tvoření zisků potom budou mít osvobozené a bezprizorné.[chechtot] Jo a se stylem reaganomiky pověsit kolty proklatě nízko a práskat bičem na dluh či hokynařit tchatcherovsky s generacemi nahospodařeného a chválit neviditelnou ruku trhu, bez státu který bude dbát na spravedlivé rozdělení hodnot občanům civilizací vytvořenou státní správou a i s orgány moci otočit proti vlatně 99% kořistěným, dokud nebude hnojník kokrhely kompletně rozhrabán a hospodařit nebudou mít už s čím. [cool] Není nad tržíček bez společenské kontroly, který samozřejmě přeje neoliberálům a 1% nejbohatších a prostředky na zametení s vlastně všemi nepřízpusobivými samozřemě z této koncepce mají. [bliji] 3 tisíciletí doba informatiky a pohřbení samotných základů společnosti a o kultuře nemluvě vůbec a o přínosu jiném než logicky jenom programovému zmaru, ďábel by to lépe nevymyslel a stačí hrát jen na noty mamonících kteří si kopou vlastní hrob. To jedno procento s nesouměřitelnými majetky se může hloupousti davu smát, ovšem na strategii kultury číny a ruska nemají a pokud tito sami nestrčí hlavu do oprátky tak doba samolibých dobráků může skončit i s prokouknutím tohoto závodu ke dnu a jeho odmítnutím postiženými.

297170

2.10.2013 10:00

RE: Ehm,ehm

pm 62.?.?.?

Reakce na 297170

Co to je, to je nějaký univerzální příspěvek ke všem tématům zvědavce? Jsi nemocnej slaku, měl bys zvážit ústavní léčbu.

297193

2.10.2013 10:14

RE: Ehm,ehm Ňamtare

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 297193

To povídej třetině práceschopných bez zaměstnání a prostředků a na drábkovi statistiky a řešení zaměstnananých nezaměstnanců za existenční minimum bez nároku na příspěvěk na stravu tě minulo a neprošlo u soudu, tak jásej, což v nové konstelaci nemusí. Univerzální kazisvěti nejsou nemocní, okolí může chcípat, kritiku nenosí a udělají klidně dluhové otroctví a odchod do důchodu v 73+ dětem že? [chechtot]

297196

2.10.2013 18:20

RE: Ehm,ehm

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 297193

Ustavni lecbu bi jsi mel zvazit ty. Pokud se chci naucit anglicky a zaplatim si tento kurs, tak to ma byt anglictina a ne nigerska anglictina.

297228

2.10.2013 8:34

RE: Ehm

Zmatený nacionalista 85.?.?.?

Reakce na 297166

Takže podle vás je správná výslovnost studijního jazyka na vysoké škole na škodu? Studenti by se měli přizpůsobovat žvatlání a špatné výslovnosti jakéhokoliv nedouka? To by tedy těm studentům měli pořídit ještě nějakého Inda, Japonce, Araba, Francouze, Rusa, případně také australského Křováka, aby to měli kompletně. Černoch z Afriky je celkem nedostatečný, k obohacení anglického jazyka o novou gramatiku zdaleka nestačí. A což potom jiné předměty? Tito cizinci by přece mohli inovovat také biologii, matematiku nebo chemii... Proč zůstávat u zaběhnutých pravidel? Proč se v gramatice držet správné výslovnosti? Proč se v matematice nebo chemii držet tradičních postupů? Cizinci nás jistě ve všech těchto oborech významně obohatí a naučí nás dívat se na věci jiným, novým a mnohem tolerantnějším způsobem [chechtot]

297171

2.10.2013 9:45

RE: Ehm

c4mp3r 85.?.?.?

Reakce na 297171

Na základnej škole sme mali kedysi učiteľa z Afganistanu, z matematiky nás naučil hovno a z fyziky dve, nevedel vôbec dobre po slovensky, ale šticovať a facky rozdávať vedel naozaj dobre.

297187

2.10.2013 9:58

RE: Ehm

pm 62.?.?.?

Reakce na 297171

Na univerzitě pravděpodobně nebude učit "jakýkoliv nedouk". Že má jiný přízvuk nemusí znamenat, že neovládá gramatiku. To, co říkáte, je dokonalá a hlavně dokonale hloupá demagogie.

Doporučuju si přečíst rozumný elerikův příspěvek z 9.39h

297191

2.10.2013 14:50

RE: Ehm

pje 80.?.?.?

Reakce na 297191

No, přizpůsobivost je vaší patrně nejviditelnější osobnostní vlastností. Se zásadami to je zjevně horší. Člověk studující studuje především nativní a odborný cizí jazyk, protože je to nejen kulturní etalon, ale i univerzální základ dialektů. Pokud chce angličtinu učit člověk, který bez ohledu na tvář a původ nemá vzdělání (gramatika a stylistika) ani standardní výslovnost (onen fonetický výslovnostní základ), je nekompetentním nedoukem, třebaže se to Vám moc nelíbí. Snažím se Vám naznačit, že vzdělání a postgraduální objevování koloritu jsou dvě ne zcela kompatibilní věci. Zjevně jste nikdy neučil a stejně zjevně kašlete i na český jazyk jako takový. Ostatně pro domluvu mohou sloužit i naše Smith and Wesson, že...

297214

2.10.2013 18:30

RE: Ehm

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 24.?.?.?

Reakce na 297191

Gramatiku se muzez naucit z knih. Ucitel nusi mit zretelnou vyslovnost. Vim o cem chlapik pise. Meli jsme tu take jednoho elektro inzenyra z Ghany, tomu take nikdo nerozumel. A jeho vyplodum jeste min. No nastesti uz je zpatky v Africe.

297229

2.10.2013 8:37

RE: Ehm

Moiry 77.?.?.?

Reakce na 297166

Autor článku měl na mysli výuku angličtiny, nikoliv jakéhosi dialektu.
Stejné zábrany a obavy z nařčení, jako má jeho syn měl nejspíš i personalista fakulty, který ho od přijímacího pohovoru rovnou nevyhodil.
Jinou češtinu má Němec, jinou Rus a jinou Vietnamec.
O angličtině to platí v celosvětovém měřítku a na kvalitě výuky záleží.
Ne každý potřebuje znalost cizího jazyka pro pouhé uzavírání obchodů.

297172

2.10.2013 8:53

RE: Ehm

pm 62.?.?.?

Reakce na 297172

Kdo tady mluví o obchodech? Jsme v čechách, většinou pracujeme ve firmách, které nejsou české. Často jde o nadnárodní společnosti, ve kterých se mluví X jazyky. Angličtinu potřebujeme i k uprdnutí..

Ten černoch může bejt jinak kvalitní pedagog (a taky pochopitelně nemusí). A jestli svou angličtinu przní přízvukem je sice nepohodlné, ale do života se to prostě hodí. A navíc je to parádní příležitost dozvědět se něco o Zairu či Nigeru..

A není to tak, že by kluk odteď mluvil křováckou angličtinou. Příští rok bude mít pravděpodobně zas někoho jinýho. Rozmanitost (nejen) u jazyků není na škodu

297178

2.10.2013 9:35

RE: Ehm

c4mp3r 85.?.?.?

Reakce na 297178

Ak sa chcem niečo dozvedieť o Zairu či Nigérii, neprihlásim sa kvôli tomu na kurz angličtiny, už si to konečne uvedomte.

297185

2.10.2013 9:49

RE: Ehm

PS 192.?.?.?

Reakce na 297178

Souhlasim s vami a musim vas podporit. Pokud je ucitel dostatecne kvalifikovany a ma znalosti k vyuce, pak nevidim duvod, proc by nemohl ucit. Take sam pouzivam anglictinu denne v praci i doma. Anglictina bohuzel neni jedna, ma vice forem a urcite se to hodi prijit do styku s ruznymi druhy, nez cistou "high class british english".
Jina situace by byla, pokud k vyuce anglictiny neni kvalifikovany nebo lhal skole o svych schopnostech/znalostech.

Trochu mi prijde zvlastni to rypnuti, na konci clanku, ze nenasli vzdelaneho cernocha - to mi prijde zbytecne a nepravdive tvrzeni.

297189

2.10.2013 9:50

RE: Ehm

Mareš 212.?.?.?

Reakce na 297178

Možná se budete smát, ale já po výuce českou učitelkou (přesněji, narychlo přeučenou ruštinářkou) měl nezanedbatelné problémy domluvit se s rodilým britským mluvčím, kdežto s Němci a Francouzi jsme si rozuměli báječně. [vyplazený jazyk]

Ne, ovládání angličtiny s nigerijským přízvukem je v globálním smyslu věcí zcela nepodstatné. S Afričany se nikdo nikdy o ničem nebavil a bavit nebude, protože nic neumějí a umět nechtějí (za posledních sto let se zvládli akorát přeučit z oštěpů na kalašnikovy). To už by spíš mělo smysl učit se angličtinu od Inda, protože střet s indickým přízvukem je zejména v IT vysoce pravděpodobný.

Což ovšem nic nemění na tom, že když je školou inzerován rodilý mluvčí, má to být rodilý mluvčí buďto britské nebo americké angličtiny, nikoliv rodilý mluvčí pidginu (či v lepším případě nigerijské standardní).

297190

2.10.2013 8:40

RE: Ehm

c4mp3r 85.?.?.?

Reakce na 297166

Nestačí byť len vďačný, podľa mňa by si mali za tú výsadu ešte aj priplatiť. Ja sa na tú školu prihlásim tiež, nie ako žiak, ale ako učiteľ, predpoklady na to mám, učil som sa ju jeden rok na základnej škole.

297173

2.10.2013 10:06

RE: Ehm

pm 62.?.?.?

Reakce na 297173

Člověk, co se AJ učil jeden rok na základce, má jistě vyšší kvalifikaci, než člověk, který ji neustále používá k tomu, aby se protloukal (pravděpodobně celkem těžkým) životem......

297194

2.10.2013 10:59

RE: Ehm

Olas 89.?.?.?

Reakce na 297166

Z vaši rerakce na článek jsem pochopil, že etika a slovní zásoba vulgarismů včetně jejich použití je pro vás .... ? Někdo jak píšete ví o světě ..... zato vy .... ? Zkuste se nejdříve zamyslit sám nad sebou. Osobně se domnívám, že elementární znalosti jakéhokoliv jazyka jsou základem pro postupné vniknutí do tajů nejrůznějších slangů a argotů s kterými se každý jedinec musí jaksi v praktickém životě postupně vyrovnat. Pokud, jak sám píšete, jste v základní lingvistické edukaci a hlavně zadarmo něco přece jen získal pak to vámi hodnocené málo přesto stačilo k vašemu dalšímu rozvoji. Ve vaši praxi (asi 20 roků) jste se setkal minimálně s polovinou populace této planety (většinou komunikuju s araby, francouzy, indy, číňany, apod.) a postupně jste zvládl komunikaci i jak uvádíte (číňanům, indům, frantíkům, apod.) ze začátku vůbec nerozuměl, ještě teď mám s některými problém. Napadá mě, že největší problém máte sám sesebou. Mějte příjemný den.

297201

2.10.2013 19:29

RE: Ehm

pm 90.?.?.?

Reakce na 297201

Ve vaši praxi (asi 20 roků) jste se setkal minimálně s polovinou populace této planety (většinou komunikuju s araby, francouzy, indy, číňany, apod.)

Ono stačí pár let dělat ve firmě, která má pobočky po celém světě a obchoduje se zákazníky z celého světa. Na tom ale neni nic zajímavýho, stejnej problém řeší tisíce a tisíce dalších čechů a já nejmíň z nich. Ano, opravdu se pak musíte domluvit s kdekym. Důležitý je rozluštit ten přízvuk, zbytek je nepodstatnej. K domluvě stačí elementární a klidně lámaná angličtina. Ta vám je ale k hovnu, když nevíte, co ten frajer na konci drátu říká.

A ten černoch navíc pravděpodobně jazykové vzdělání má, jinak by na univerzitě prostě neučil. Chytrej toho využije a něco se od něj naučí, hlupák zůstane hlupákem. Příjemný den i vám

297231

2.10.2013 7:24

Co čekáte od obětí humanistické blbosti?

popapulus 94.?.?.?

No právě, částečně je odpovězeno Copak si tito „humanisté“ neuvědomují, jaké nevratné újmy, hmotné i morální, svým studentům způsobují?
Jsou to humanisté a tak proč po nich chtít nějaké myšlenkové zapálení vlez do je pro ně nejdůležitější.

297167

2.10.2013 8:25

Nicol

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Nemyslim ze neni nedostatek anglickych ucitelu, ale mozna ze zidovsko zalozene EU uplatnuje Cechum multikulturu. Pak je dalsi vec, ze kdo plati ma dostat co si preje a tak jestlize ostatni studenti jsou take nespokojeni, meli by pozadat o noveho ucitele. Je dost zname kdo ovlada media, schvaleni tisteni knih a hlavne skolni vzdelani po svete a nema zajem aby nezidi vynikali. V Kanade kdysi ministrine skolstvi odesla na protest a napsala knihu kde lici jak se naschval zaclo podrazovat vzdelani. - Doufam, ze se najde lepsi ucitel.

297169

2.10.2013 9:23

Odpoveď

Viny 77.?.?.?

Pýtate sa: Je opravdu prosazování politické korektnosti, multikulturalismu a pozitivní diskriminace o tolik důležitější, než kvalitní vzdělání našich dětí?

Odpoveď je ABSOLÚTNE áno. Vzdelaní a múdri voliči sú postrachom vládnucich vrstiev a preto je lepšie keď sú obmedzení a multikultúrni. Viď Nórsko a ich katastrofu v oblasti školstva - deti sú naprosto vygumované....

297183

2.10.2013 9:27

RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...

kulich 172.?.?.?

On to ten jeho kluk určite poplet u zápisu a omylem dochází do třídy profesora Lumumby, který vyučuje kikongo, lingalu a kiswahili. Není divu že mu kluk nerozumí. Ale to se časem poddá...

Na angličtinu a s ní spojenou výuku na Masarykově univerzitě v Brně bych doporučil profesora Vanderziela:
http://www.muni.cz/phil/people/37043

On má teda pan profesor Vanderziel lehký vlámský přízvuk, ale studenti mu perfektně rozumí, zvláště když se bere vyvraždění indiánu v Kalifornii a pád amerických burz v roce 1929.

>Vzpomněl jsem si při té příležitosti na film Lhář [...]

Tak na ten film jsem si také vzpoměl - hned po přečtení pár odstavců toho článku.

297184

2.10.2013 10:36

RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...

hugo23 193.?.?.?

Reakce na 297184

mám z toho vyznění článku velmi podobný pocit jako vy. Možná by bylo dobré nejdříve vidět osobně nějaký hodnotnější důkaz, než spoléhat na názor, který prošel deformací po ose syn mluvící anglicky ,jako když bičem mrská --> uvědomělý otec --> internet (snese vše). Prostě něvěřím tomu težkopádnému popisu problému. Nejsem zastáncem zbytečné rozmanitosti, ale takto se to soudruzi dělat opravdu nedá. Pokud je ovšem situace opravdu tak tristní, jak vyplývá z popisu, hluboce se černochovi omlouvám. Zřejmě jsem ovčan zblblý pozitivní diskriminací, a ta - jak víme- nikomu neprospívá. Hoďte ho lvům !
Je mimochodem správnou angličtinou BBC newspeak ? Kolik lidí takto artikulujících denně syn potká ? ..jen se ptám ..

297199

3.10.2013 7:05

RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 297199

Kolik lidí takto artikulujících denně syn potká ? ..jen se ptám ..
Možná, že nepotká za celý měsíc nikoho, ale rozhodně neudělá chybu, když bude vzdělán v jazyce od rodilého mluvčího s přízvukem jazyka, kde je jeho původ.

297261

2.10.2013 14:57

RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...

pje 80.?.?.?

Reakce na 297184

Sdílím toto doporučení. Drobný chrocht či ráček, natož pak skotské tvrdé R na standardní výslovnosti pranic nemění. Je symptomatické, že školáci rodilými mluvčími z Británie, Austrálie a NZ či USA vůbec netrpí navzdory asi devatenácti dialektům, avšak nepříliš vzdáleným. Mimochodem, angličtina je kontextuální jazyk a na perfektním porozumění mluvčímu zatraceně moc záleží...

297217

3.10.2013 8:06

RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...

mkadlec 89.?.?.?

Reakce na 297217

Jednou jsem mel prilezitost poslouchat jak si povidaji skot (ze skotska, ne hovezi dobytek) s clovekem odnekud z Alabamy a obcas prispet s necim ve svoji stredoskolske anglictine. Nesedet s nima u stolu, asi bych ucuraval smichy [smích] Ale rozumet jim bylo obema perfektne, snad proto, ze oba byli prave ucitele anglictiny.

297263

2.10.2013 9:39

Moje praxe

elerik elerik (zavináč) centrum (tečka) cz 195.?.?.?

Nikdy jsem angličtinu moc neovládal, dokud jsem neodjel do usa za prací. Tam jsem zjistil, že realita je naprosto rozdílná od školní vyuky. Moje přítelkyně umí angličtinu jako když bičem mrská. Filmy zvládá bez titulků a přízvuk má perfektní. Gramatiku zvládá jedna báseň. Chodila na školu kde vyuka byla v angličtině. Realita. Přestěhovali jsme se do ciziny, a její angličtina je jí téměř k ničemu. Nerozumí co jí říkaj, protože byla zvyklá na perfektní školní angličtinu, a když něco říká tak jí nikdo nerozumí protože nikdo se školní angličtinou nezabývá. Ano v principu máte pravdu, ale v realitě, bych řekl synovy, užij si a nabírej zkušenosti. Učení není gramatika, opravdové učení je něco jako průzkum bojem a samotná praxe a čím rozmanitější tím méně překvapení nás potom čeká. Mluvím opravdu ze své zkušenosti. Angličtina například Islanďanů to je peklo na desátou. Náhodou podle mého super zkušenost. Na gramatiku v reálu všichni kašlou. Stejně jako v našem jazyce. Jen hnidopichové se šťourají v přesné gramatice například na fórech, ale podstatu článku ingnorují, všichni to známe [smích] Jo a jen taková poznámka, toto není kritika vašeho názoru nebo článku nebo vaší osoby. Toto je moje snaha o to vás oba dva podpořit a zkusit se vám ukázat pohled na věc jinýma očima. Váš názor je svátost o tom žádná. Chápu vás. Je to vaše zkušenost a tak nezbývá než vám pčát její úspěšný průchod [smích]

297186

2.10.2013 9:58

RE: Moje praxe

jjj 213.?.?.?

Reakce na 297186

TOTÁLNĚ S VÁMI SOUHLASÍM!

Osobně jsem měl 3 roky privátní učitele od Berlitz a vysloveně jsem požadoval, aby každé 3 měsíce lektora vyměňovali. Samozřejmě byli všichni perfektní v gramatice apod., ale jeden byl ze Skotska, druhý USA, třetí Austrálie --- pochytil jsem díky tomu plno odlišností v mluvě, výběru slov. K nezaplacení!
[smích]

297192

2.10.2013 10:52

RE: Moje praxe

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 192.?.?.?

Reakce na 297192

Jojo a k tomu jeste rozdil podle toho, z jake vrstvy (aspon v Britanii) clovek pochazi. Neni nad to se snazit domluvit s bandou elektrikaru z maly vesnice v anglii.
Nemluve o anglictine treba v Indii, to je skoro peklo, ale nejhorsi, co jsem snad zazil byla Signlish. To jsem opravdu nedaval, nastesti jsem tam byl jen 14 dnu.

297200

2.10.2013 10:13

RE: Moje praxe

pm 62.?.?.?

Reakce na 297186

Samozřejmě taky naprostej souhlas.

297195

2.10.2013 16:01

RE: Moje praxe

kubrt2 89.?.?.?

Reakce na 297186

No vy jste se docela povedl: " ale podstatu článku ingnorují, všichni to známe " . Spíš bych řekl , že každý jelito co v lepším případě dokončilo úspěšně či méně úspěšně základní školu řeší problémy Všehomíra - podobně jako náš Václav 1. ,tehdy blahoslavený (zejména zahraničními zbrojovkami). Nepřipadám si jako hnidopich, když se spokojím s vyjmenovanými slovy a shodou podmětu s přísudkem ( rozhodně bych třeba "řekl synovi" ... ). Znalost psaní, mluveného projevu a taktéž umění dialogu byla už docela dávno vizitkou vzdělaného člověka. Dnes to nefrčí - i když má každý k dispozici online slovníky, automatickou opravu chyb a podobně, spokojí se s konstatováním že podstata je hlavní a jejich myšlenky jsou přece natolik přínosné pro lidstvo, že před nimi musí všichni padnout na prdel i když ony tři věty obsahují šest hrubek ... rovněž se tato sorta lidí většinou příliš nezabývá korekturou svých myšlenek, většinou se jedná o rozvedení většinového ( tedy na fórtu) názoru s nulovou tolerancí k názoru jinému. Drobné výtky k názoru spojené s výtkami k pravopisu jsou většinou důvodem k verbálnímu napadení několikanásobně převažujícímu závažnost připomínek. To jen tak na okraj k "hnidopišství" ohledně gramatiky, vždyť to všichni známe ...
A tzv. rodilý mluvčí ? Kdysi v r. 91 jsem se taky nechal naverbovat na výuku Německého jazyka - bude to rodilý mluvčí, super ... akorát to vůbec nebyl pedagog, berlíňák jak poleno, když jsem se jeho vybroušený přízvuk pokusil použít ve Vídni, pouze proběhly nechápavé pohledy. Pokud se onen lektor na universitní půdě blížil jeho kvalitám, naprosto chápu autora článku. Jistě, ti lidé se taky musí nějak živit - ale pro stát jsou to vyhozený peníze a pro studenty ztráta času.
Omlouvám se hnidopichům - čárky v souvětích - to byla moje slabá stránka odjakživa [smích]

297223

2.10.2013 16:25

RE: Moje praxe

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 297223

"A tzv. rodilý mluvčí ? Kdysi v r. 91 jsem se taky nechal naverbovat na výuku Německého jazyka - bude to rodilý mluvčí, super ... akorát to vůbec nebyl pedagog, berlíňák jak poleno, když jsem se jeho vybroušený přízvuk pokusil použít ve Vídni, pouze proběhly nechápavé pohledy. Pokud se onen lektor na universitní půdě blížil jeho kvalitám, naprosto chápu autora článku."

Vídeň není dobrý příklad - tam je tzv. "čechoněmčina" a zkuste "bavorštinu [chechtot] " - asi jako Praha - Domažlice. A co Praha - Brno.

Není nad dobrou znalost gramatiky - ostatní doženete hudebním sluchem a pamětí - jinak není pomoci.

Ruština - dejte si Moskvu po 10ti letech výuky na ZDŠ a SVVŠ. Gruzínci byli spokojení, neboť mluvili stejně jako my.

297226

3.10.2013 9:49

RE: Moje praxe

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 297223

Až na Havla s vámi souhlasím. Kdysi mi napsal můj přítel z Astrálie. Když příde ze Západu pokyn Havlovi: Vašku vyskoč! Odpovědí je otázka: Jak vysoko? On opravdu pracoval na destrukci všeho českého s velkou láskou. Viz jeho věta ve vztahu k Benešovým dekretům: My se musíme vypořádat s minulostí, ať to stojí co to stojí. Výsledek známe.

297267

3.10.2013 13:01

RE: Moje praxe

elerik elerik (zavináč) centrum (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 297223

Ano Rakousko je jiná němčina než Německo. Učil jsem se německy naškole a je mi to tady celkem k ničemu.
Ovšem znám příběh dvou chlapců. Jsou z usa žijou v Praze. Tři měsíce než se přestěhovali do Čech se začali učit český jazyk. Mluvit s nimi bylo poměrně na pohodu. Uměli ji perfektně. Ale na Slovenských hranicích s Maďarskem by jistě došli zajímavému zjištění, že je to dost jinak.

297277

3.10.2013 12:38

RE: Moje praxe

WAZARI Milan (tečka) Javurek (zavináč) upce (tečka) cz 195.?.?.?

Reakce na 297186

Jste živoucím důkazem toho, že "na gramatiku všichni kašlou". Co se vrátit k životu na stromech a dorozumívání posunky?

297274

2.10.2013 10:17

Češi stále ochotně ohýbají záda

Boris Straka 178.?.?.?

Ano, pisatel to ocenil správně. Nebude reagovat ze strachu... Jako za komunistů. Čeho se pořád bojíte? Najměte advokáta a ten už to vyřeší. Rasismus nerasismus. Taky mám syna, taky studuje, ale raději ať nedostuduje na škole, kam nastoupil a přemístí se jinam, než tohle. Tak dlouho budeme ohýbat záda, až nám to zůstane. Dříve před Rusem a teď před Američanem a jeho nohsledem. Gratuluju. bost

297197

2.10.2013 10:19

Nicol

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

S pravou anglictinou se clovek dorozumi vsude a na ostatni to vezme cas tomu rozumet.

297198

2.10.2013 11:36

Redlichova universita v Brne je epicentrum havlismu a tudiz vsech mensinismu

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Toho negra tam nacpali prave jen a pouze pro jeho černou hubu.

297202

3.10.2013 8:34

RE: Redlichova universita v Brne je epicentrum havlismu a tudiz vsech mensinismu

ROMAN1 85.?.?.?

Reakce na 297202

A vy se divíte? Vždyť tomu rektoruje/rektoroval zarytý propagátor multi-kulti a pravdoláskovec ZLATUŠKA. Muška zlatuška poletuška, která neváhala na podzim roku 1999 vytáhnout z brněnských kanálů všechny feťáky a anarchisty, aby se jim postavila do čela. Šli totiž rozhořčeně demonstrovat před brněnskou halu RONDO, kde měl přednášku ZLÝ francouzský nacionalista Jean-Maria LePen, pozvaný SPR-RSČ. (Nebýt kordonu policie, asi by to dobře nedopadlo. Pro všechny.)
Takováto persona dělala rektora university! Dneska je to jeden z hlavních lídrů Babišova ANO. [oči v sloup] ¨
Já tedy tomu říkám rozhodné NE!

297265

2.10.2013 11:44

nedalo mi to...

hugo23 193.?.?.?

FYI http://eurabia.parlamentnilisty.cz/Articles/7813-b...

a nedá mi to , abych alespoň nezakoulel očima [oči v sloup]
od autora s takovýmto názorovým vyhraněním, bych objektivní článek na téma "černý huhlající učitel angličtiny" neočekával. Co bych naopak v podobných případech očekával, je alespoň jakýsi základní autorský profil. Nemá smysl - kór- v dnešní době, plýtvat mozkovou kapacitou nad podobným false flag bullshitem...
Příště tedy raději něco o pejscích a lásce.

p.s. http://cz.altermedia.info/historie/co-mnozi-nevidi-nebo-nechtiji-vidit-o-dr-tisovi_3841.html[/url]
"Dr. Tiso se svou obětavou, vlasteneckou a křesťanskou politikou a velmi chytrou diplomacií řadí po bok velkých pravicových státníků, jakými byli Franco, Salazar, Pinochet nebo Perón. Svůj národ nezradil, neopustil a žil pro něj až do konce. Vzal na sebe přetěžké břemeno, věren své kněžské povinnosti a poslušen Kristova povolání: „Vezmi svůj kříž a následuj mne!“
[překvapení] [chechtot]

297204

2.10.2013 14:23

RE: nedalo mi to...

qth 90.?.?.?

Reakce na 297204

To jsem se přesně chystal napsat - autor je známý fanatik, moc bych za to nedal, že je celý "příběh" vynmyšlený, aby na něj mohl naroubovat svá "moudra".

(např.)
http://cz.altermedia.info/z-domova/proe-nemam-rad-vietnamce_3954.html

Všimněte si formulací typu "moje známá". Nepatří do této kategorie také "můj syn"?

Na stránkách MU jsem samozřejmě žádného černocha vyučujícího angličtinu nenašel (nebyl by odkaz na jeho kurzy?), ale narazil jsem např na větu:

"V cenově zvýhodněných kurzech ATP vyučují jednou týdně studenti Katedry anglistiky v rámci své pedagogické praxe, střídají se se zkušeným a kvalifikovaným lektorem. Kurzy probíhají od 23. 9. 2013 do 13. 12. 2013 (12 týdnů výuky). Během státních svátků výuka neprobíhá."

Pokud by stížnost syn podal s tím, že vyučujícímu nerozumí, jistě by to nikdo na akademické půdě neházel pod stůl. Pokud samozřejmě po tatínkově vzoru nanapíše do stížnosti "já té černé opici, tomu černýmu hotentotovi nerozumím a taky ho nesnáším už od pohledu"

Věrohodnost článku: 0

Ale hlavně že se strefuje do těch správných témat, že?

297212

2.10.2013 12:04

Souhlas s článkem

Jirka2014 88.?.?.?

Aniž bych teď uváděl další argumenty, souhlasím v podstatě se vším, co je v "článku" (dopise). Tohle je prostě zkáza. Ano, není od věci, když jednu hodinu za semestr přijde nějaký rodilý Američan nebo třeba i nějaký Afričan, který mluví dialektem, ale co se týče výuky, tak by se jednoznačně měla vyučovat klasická - didaktická, spisovná - angličtina. Samozřejmě pak se člověk učí praxí. Ale vezměte si, jak je to zvrhlý přístup a implikace: Stejně se v praxi spisovnou angličtinou nenaučí, tak proč se ji učit?????? No právě proto: Prvně se nauč správně výslovnost a gramatiku a pak jdi do praxe. Přeci nebudeme ignorovat teorii, když stejně potřebujeme jen praktické znalosti???? Kde to žijete??? Sakra, uvedl jsem argumenty, čemuž jsem se chtěl vyhnout! PS: Konečně dobrý článek!

297207

2.10.2013 13:09

RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...

kulich 172.?.?.?

>Je mimochodem správnou angličtinou BBC newspeak ?

Já to vidím tak, že "správný jazyk" existuje, ale v jiném smyslu. Teda když budete pracovat v BBC jako hlasatel, tak se od vás bude očekávat určitá jazyková konformita s tím co je divák zvyklý slyšet. Ale na druhou stranu, když si chcete třeba zkrátit cestu čtvrtí kam není radno chodit pokud tam nebydlíte, tak musíte odpovědět těm co tam lelkujou na rohu přesně tak jak se v té čtvrti mluví, protože oni jsou velice nervózní a čmuchali střílej, pokud není jasný že si jdete koupit.

No vidíte - kupování... On ten student z toho článku kupoval zajíce v pytli. (A co taková zajíc f pitel?) Já bych teda jako otec o tom jazykovém incidentu pomlčel, že jako můj kluk má poněkud delší vedení (ichfrštééé vedený, president, ja?) když si předem nezjistí kdo mu bude za jeho težce a poctivě vydělané peníze v Masarykově univerzitě cpát anglická slovíčka do hlavy.

297209

2.10.2013 14:39

Z ostudy kabát pro MU

pje 80.?.?.?

Podvodník se za rodilého mluvčího prohlásit může, soudná univerzita jej jako rodilého mluvčího dané jazykové výuky přijmout nesmí. Závěry nechť si každý udělá sám.

297213

2.10.2013 14:56

To opravdu univerzitě nic neřeknete?

sk 195.?.?.?

...

297216

2.10.2013 17:16

Cože?

Ondraash 77.?.?.?

OMG! Toto? Proč? Nějak vůbec nechápu zařazení tohoto článku na Zvědavce. Nějaký známý? Nebo nějaký revanč? Za 5 kvuli snad všemu. Osobní názory patří tam, kam je všichni píšem, do diskuze.

297227

3.10.2013 1:54

RE: Cože?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 297227

>OMG! Toto? Proč? Nějak vůbec nechápu zařazení tohoto článku na Zvědavce.
Ja chapu. Autor je kriticky k soucasnemu problemu a editor takove smery necenzuruje. To je vse.
>Nějaký známý? Nebo nějaký revanč?
I kdyby. Obsahem i kritickym zamerenim ten clanek sem patri.

To, ze Masarykova universita takoveho cloveka zamestnava, tkvi v tlaku zvenci. Nase zeme je kritizovana za rasismus, a proto se timto ruzne nase instituce snazi onen posramoceny nahled zmirnit. Kdyby toho zapadniho tlaku nebylo, jiste by nebylo ani takovych rozhodnuti.
Zrovna vcera jsem mluvil se znamym rodilym Kanadanem. Mimo jine rekl: Proboha, proc jste nam sem poslali cikany? Ja nato: Jo, kritizovali jste nas za to, ze jsme rasiste, ze je diskriminujeme, a proto jste jim potrouble humanne otevreli dvere. Dobre vam tak.

Duvod toho problemu je zaklet v tom, ze nekdo nekde natoci anebo napise reportaz, tu poda neopravnene pokrivene jako nejaky politicko-spolecensky neduh, no a politici a nasledne ruzne instituce proste nemohou v onom duchu nekonat. Bohuzel, jadrem problemu jsou media. Ta jsou v celem svete uplne desive pokurvena.

Jinak se ale musim pousmat nad nekterymi zdejsimi snazivymi jazykovymi kritiky. Jak odsuzuji nekoho za jazykovou nedokonalost a sami ve sve materstine kupi jednu gramatickou chybu za druhou, v me dobe z treti tridy zakladni skoly. (Nemyslim tim preklepy, ty jsou poznat a dochazi k nim nedopatrene.)

297256

2.10.2013 19:11

???

Expresser 84.?.?.?

Absolútne nechápem, čo tento článok hladá na zvedavci. Za 5, in s hvezdickou. "Heil!" [bliji]

297230

2.10.2013 20:03

vzdelanie

maršal Žukov 85.?.?.?

vzdelaná mládež je to posledné čo tieto kurvy potrebujú. Nechápem, že sa ešte niekto je schopný čudovať nad tým, že táto naša obslužná elita má za úlohu konať v prospech svojho národa. To naozaj ešte stále nie je dostatočne vidno tú cielenú debilizáciu denno-denne na každom rohu?

297233

2.10.2013 20:22

Troska do mlyna

Liq 80.?.?.?

Japonec ma jinou anglictinu nez american a jinou nez... Je treba casu, nez si zak zvykne a porozumi. Na skole mozna najdete anonymni box, kde muze svuj nazor vhodit, aniz by byl dale penalizovan - a nemusite jen nadavat, ale vyjadrit tak svuj nazor. Spolupracovnici maji kursy anglictiny, kde se shodnou na nazoru, ze rodili mluvci nemaji prinosnou vyuku, nebot se vetsinou nepripravuji a jen improvizuji. Zato nerodili mluvci jsou v opacnem pomeru dobre pripraveni a zlepseni jazyka je znat.

297236

2.10.2013 20:46

typicka ceska nafoukanost

sidonie 24.?.?.?

fakt, ze vas synacek mluvi anglicky jako kdyz bicem mrska - kde se to naucil? jak dlouho zil v anglicky mluvici zemi? ja ziju v usa 30 let a stale se ucim - neopravnuje jeho ani vas ohrnovat nos nad nekym, kdo ma prizvuk - vsadim se, ze vas syn ma urcite cesky prizvuk, ktery dela jeho mrskajici anglictinu nesrozumitelnou mnohym anglo-natives.
ten profesor muze byt neuveritelne vzdelany, prinasi nove pohledy a zkusenosti na veci o kterych vas syn nema poneti. mluvim ze zkusenosti. kdyz jsem chodila na university of washington, seattle, tak jsme dostali profesorku z rumunska, ktera mela silny prizvuk. po nejake dobe, kdy jsme meli jako studenti stejnou reakci jako vas syn, jsme si zvykli and zjistili, ze je to jedna z nejlepsich profesorek kterou jsme kdy meli a kdyz odjizdela zpatky do rumunska, tak jsme ji udelali rozluckovy vecirek, ktery se neobesel bez uprimne litosti ze konci. trocha skromnosti, pochopeni, a tolerance jde velice daleko, a mozna tohle je lekce do zivota, kterou vy i vas syn - a mnozi prispevatele - nutne potrebuji.

297238

2.10.2013 21:58

RE: typicka ceska nafoukanost

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 297238

Asi tak...Schopnost mluvit anglicky se pozná i podle toho, jak je člověk schopen porozumět angličtině s přízvukem.

297246

4.10.2013 10:38

RE: typicka ceska nafoukanost

Zmatený nacionalista 85.?.?.?

Reakce na 297238

...jsme si zvykli and zjistili... [chechtot] [chechtot] [chechtot] Tak tomuhle se zase říká typická čecháčkovsko-amerikánská nabubřelost [bliji]

297338

2.10.2013 22:50

a co to ten Regionální rozvoj, že se vyučuje na Evropských universitách

r.m. 80.?.?.?

typu té Masarykovy v Brně? Nestačí mi představivost na dnešní množství vysokoškolských oborů.
Jinak potkal jsem pár absolventů z té evropské univerzity a moc mne teda neoslnili. Ti často raději makali pro ODS, než aby zůstali doma v Brně. Tady v Praze se dumpingově navezli do výkonných složek a prováděli ty modrobolševický prasárny jako výkoňáci. Purkyňoba)) společnost totéž, o té Nečas žvanil imrvére, že něco doporučila, když omezoval lékařskou péči.
Jsou pěkně ohební, když jde o to čímkoliv prolízt, aby dosáhli svých kuliček ke kutálení. Pěkně jste mi osvětlil, čím to je - tu univesitu vede grupa ujetých škrobů.

297247

3.10.2013 12:47

RE: a co to ten Regionální rozvoj, že se vyučuje na Evropských universitách

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 297247

K této otázce bych se asi připojil. Jaký má ten obor obsah? Není to jen nějaké "okecávání" pro manažerské rychlokvašky, kteří nic neumí, jen žvanit? Pak bych se nedivil té závislosti na přízvuku.

Kdyby ten předmět vyučovaný černochem měl nějaký smysluplný obsah, záleželo by na něm (na tom obsahu) a nějaký cizí přízvuk přednášejícího by byl naprosto nepodstatný. Po celém světě se domluvím s fyzikem nebo matematikem jakékoli národnosti, a stačí k tomu jen elementární znalosti jakéhokoli společného jazyka (angličtiny, němčiny, ruštiny, ... exotické jazyky typu svahilštiny jsem nezkoušel). Předpokládám, že inženýr nebo IT specialista bude mít podobnou zkušenost. Z článku jsem se nedověděl, jestli má ten černoch aspoň dobrou vůli, jestli se snaží svoje "vědění" sdělit a komunikovat, což by mu měli studenti stejnou měrou oplácet.

297276

3.10.2013 2:16

Svetem obchazi strasidlo.

miro21 72.?.?.?

To strasidlo se nazyva "politicka korektnost" a "reverzni rasismus".
To same se deje nejenom v Evrope, ale i v Kanade a USA.

297257

3.10.2013 13:54

Chyba na chybu se vrší

Jeden v davu 109.?.?.?

Jestli synátor umí anglicky jako když bičem mrská, proč všichni studenti jako třída nesmluví a nepřemluví negra, aby je učil svahilsky, hotentotsky a xingú, třeba jako bílí správci dole v Africe budou mít větší úpěch než tady v ovčí ohradě pod diktátem bači z Bruselského Kremlu.

297280

4.10.2013 3:04

RE: Chyba na chybu se vrší

kulich 172.?.?.?

Reakce na 297280

Hledáte někoho?

Jo, hledám.

A koho hledáte?

Bubu. Toho s Konga co tu učí anglicky. Jdu si na něj stěžovat.

Počkejte. Buba...Buba...
http://www.muni.cz/lang/people
Tak bohužel. My tu žádného profesora z Afriky co vyučuje cizí jazyky nemáme.

Opravdu? No to je ještě horší skutečnost. Můj kluk co tu študuje regionálni vývojařinu si stěžuje že Bubovi není rozumět a teď se ukazuje že on ho vlastně vůbec neslyší, protože žádný Buba tady není zaměstnaný jako učitel. No jak se pak má můj synátor něco naučit, že?

297314

4.10.2013 10:04

Vymyšlený článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Zdravím všechny diskutující,
myslím, že celý tenhle článek je vymyšlený. Díval jsem se na seznam učitelů Masarykovi univerzity a nikoho takového jsem tam nenašel.
Mám kamaráda, co na Masaryčce už cca 20 let vyučuje. Poslal jsem mu článek, probral jsem to s ním po pár dnech na kafi a ten mi řekl, že nikdo takový tam neučí.
Tak nevím, nevím...

A když si dám jméno autora do google, tak zjišťuju, že s tím rasismem to bude asi trošku jinak.

Adapa

297330

4.10.2013 10:15

proč tolik emocí nad negroangličtinou

Ďuro Trulo 89.?.?.?

když i původní angličtina prošla v ranném středověku devastačním vývojem v rámci její demokratizace lidmi z šervúdu. Inu národ , který měl Šejkspíra a neměl Jana Husa má jazyk poněkud jak říkají engliš poněkud "nekompaktibilní". Abych nekecal do větru tak tvrdím, že jazyk český umí cokoliv co bylo vysloveno přesně zapsat a cokoliv co bylo zapsáno přesně přečíst. Tedy spisovný jazyk český po reformě Jana Husa nikoliv po deformách čecháčkovských "týnejžrů" (viz vokno, votrok). Zkuste si přečíst anglicky tyto následující slova:
SHAKESPEARE ŠEJKSPÍR (přečíst i to druhé anglicky)
Compact Disc-CD sídý, cédé, kádé,
(přečíst všechny pseudoekvivalenty anglicky)
cecky, kecky, sesky, secky, kesky atd. [bliji]

297332

4.10.2013 10:25

jen origo english

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 78.?.?.?

tzn. pouze anglican pro anglickou english anebo amik pro americkou english. zadny ind, jihoafrican ci australan-nedej boze rychlokvasny
studovany cech. period!

297333

5.10.2013 12:24

RE: jen origo english

Čen 37.?.?.?

Reakce na 297333

A proto mne velmi mrzí, že pan Zamenhof neuspěl s umělým mezinárodním jazykem esperanto, který se lze snadno naučit a dokonce existují i rodilí mluvčí. A používání esperanta neprotežuje žádný národ, jehož jazyk je všeobecně rozšířen tak, že ostatní se jej musí povinně naučit. Měla jsem možnost povídat si s japonským profesorem v esperantu a rozuměla jsem každému jeho slovu, a to prosím se esperanto neučím dlouho. Má jednoduchou gramatiku, vše se čte tak, jak se píše a používá některá podobná slova ze všech evropských jazyků a latiny. Esperanto je pozoruhodný umělý jazyk a do esperanta je přeloženo spousta literárních děl. Psala jsem si i s učitelem esperanta z Kuby a přestože španělsky neumím, těm dopisům v esperantu jsem naprosto rozuměla. Mému vnukovi jsem předložila v esperantu povídku od Conana Doyla a dokázal překládat delší části vět, protože trochu zná latinu a dobře angličtinu a co neznal, našel ve slovníku.V tomto jazyce najdete i slůvka původem z češtiny. Mi salutas vin.

297396

4.10.2013 13:15

nějak tu funguje cenzura

Ďuro Trulo kamein (zavináč) gmail (tečka) com 89.?.?.?

dnes jsem se pokusil dvakrát zaslat příspěvek a výsledek nula. Co se děje cenzura i na zvědavci?

297349

4.10.2013 16:33

Ví autor, kde jeho syn studuje?

Víťa 188.?.?.?

Tady je seznam všech lektorů jazyků, kteří působí na Masarykově univerzitě:
http://www.muni.cz/lang/people


Žádné Afričany tam vážně nevidím.
Navíc, ten obor se na Masarykově univerzitě jmenuje Regionální rozvoj a správa a učí se na Ekonomicko-správní fakultě

Obor pojmenovaný "Regionální rozvoj" se učí na Mendelově univerzitě.
Předpokládám tedy, že se jedná o tento předmět:
http://is.mendelu.cz/katalog/syllabus.pl?predmet=7...

A o toho nigerijského doktoranda. http://is.mendelu.cz/lide/clovek.pl?id=31505;zpet=...
Na Linkedinu má docela bohatý profil a má za sebou i nějakou publikační činnost (v angličtině)

Už jenom proto, že nikdo jména Polownik nikdy na Masarykově univerzitě nestudoval (jasně, otec může mít jiné příjmení než syn).

Takže, autorovi doporučuji, aby si nejprve zjistil, kde vlastně jeho syn studuje [chechtot]

297362

Příspěvků: 73

02.10. 02:44  elita proste nema zajem o vychodoevropske intelektualy
02.10. 09:46  Žvatlat na český pig univerzitě pig engliš to nic není,
02.10. 21:34  Žvatlat na český pig univerzitě pig engliš to nic není,
05.10. 08:19 cvachovič  RE: Žvatlat na český pig univerzitě pig engliš to nic není,
02.10. 16:21  SMYSL DNESNIHO VZDELAVACIHO SYSTEMU
02.10. 05:12  Subverzi zdejší monoetnicity je třeba začít zlehka - moderátoři, zpěváci, sportovci
02.10. 05:39 fohat  za prvni republiky.
02.10. 06:49 jak.mak  RE: za prvni republiky.
02.10. 07:17 pm  Ehm
02.10. 08:26 slak  RE: Ehm,ehm
02.10. 10:00 pm  RE: Ehm,ehm
02.10. 10:14  RE: Ehm,ehm Ňamtare
02.10. 18:20  RE: Ehm,ehm
02.10. 08:34 Zmatený nacionalista  RE: Ehm
02.10. 09:45 c4mp3r  RE: Ehm
02.10. 09:58 pm  RE: Ehm
02.10. 14:50 pje  RE: Ehm
02.10. 18:30  RE: Ehm
02.10. 08:37 Moiry  RE: Ehm
02.10. 08:53 pm  RE: Ehm
02.10. 09:35 c4mp3r  RE: Ehm
02.10. 09:49 PS  RE: Ehm
02.10. 09:50 Mareš  RE: Ehm
02.10. 08:40 c4mp3r  RE: Ehm
02.10. 10:06 pm  RE: Ehm
02.10. 10:59 Olas  RE: Ehm
02.10. 19:29 pm  RE: Ehm
02.10. 07:24 popapulus  Co čekáte od obětí humanistické blbosti?
02.10. 08:25  Nicol
02.10. 09:23 Viny  Odpoveď
02.10. 09:27 kulich  RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...
02.10. 10:36 hugo23  RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...
03.10. 07:05 Erwin  RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...
02.10. 14:57 pje  RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...
03.10. 08:06 mkadlec  RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...
02.10. 09:39 elerik  Moje praxe
02.10. 09:58 jjj  RE: Moje praxe
02.10. 10:52  RE: Moje praxe
02.10. 10:13 pm  RE: Moje praxe
02.10. 16:01 kubrt2  RE: Moje praxe
02.10. 16:25  RE: Moje praxe
03.10. 09:49  RE: Moje praxe
03.10. 13:01 elerik  RE: Moje praxe
03.10. 12:38 WAZARI  RE: Moje praxe
02.10. 10:17 Boris Straka  Češi stále ochotně ohýbají záda
02.10. 10:19  Nicol
02.10. 11:36  Redlichova universita v Brne je epicentrum havlismu a tudiz vsech mensinismu
03.10. 08:34 ROMAN1  RE: Redlichova universita v Brne je epicentrum havlismu a tudiz vsech mensinismu
02.10. 11:44 hugo23  nedalo mi to...
02.10. 14:23 qth  RE: nedalo mi to...
02.10. 12:04 Jirka2014  Souhlas s článkem
02.10. 13:09 kulich  RE: Co dělat? Nic. Vztekat se, řvát, ale zaplatit...
02.10. 14:39 pje  Z ostudy kabát pro MU
02.10. 14:56 sk  To opravdu univerzitě nic neřeknete?
02.10. 17:16 Ondraash  Cože?
03.10. 01:54  RE: Cože?
02.10. 19:11 Expresser  ???
02.10. 20:03 maršal Žukov  vzdelanie
02.10. 20:22 Liq  Troska do mlyna
02.10. 20:46 sidonie  typicka ceska nafoukanost
02.10. 21:58 hestroy  RE: typicka ceska nafoukanost
04.10. 10:38 Zmatený nacionalista  RE: typicka ceska nafoukanost
02.10. 22:50 r.m.  a co to ten Regionální rozvoj, že se vyučuje na Evropských universitách
03.10. 12:47  RE: a co to ten Regionální rozvoj, že se vyučuje na Evropských universitách
03.10. 02:16 miro21  Svetem obchazi strasidlo.
03.10. 13:54 Jeden v davu  Chyba na chybu se vrší
04.10. 03:04 kulich  RE: Chyba na chybu se vrší
04.10. 10:04  Vymyšlený článek
04.10. 10:15 Ďuro Trulo  proč tolik emocí nad negroangličtinou
04.10. 10:25 stefan  jen origo english
05.10. 12:24 Čen  RE: jen origo english
04.10. 13:15 Ďuro Trulo  nějak tu funguje cenzura
04.10. 16:33 Víťa  Ví autor, kde jeho syn studuje?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

39

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 82 čtenářů částkou 11 674 korun, což je 39 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Kanadský premiér má problém: Před 20 lety šel na karneval za Araba19.09.19 10:14 Kanada 2

Školy v Británii mají problém s babochlapy na záchodech19.09.19 00:28 Británie 3

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 5

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Z dění ve Středozemním moři (videa)05.09.19 08:04 Itálie 0

Liberálne médiá sú zhrozené. Prieskum ukázal, že učitelia omnoho viac dôverujú Hlavným správam ako Denníku N alebo SME04.09.19 20:38 Slovensko 0

Měnové kurzy

USD
23,44 Kč
Euro
25,90 Kč
Libra
29,26 Kč
Kanadský dolar
17,68 Kč
Australský dolar
15,93 Kč
Švýcarský frank
23,61 Kč
100 japonských jenů
21,71 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,78 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,69 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 130,49 Kč
1 unce stříbra
417,29 Kč
Bitcoin
231 794,31 Kč

Poslední aktualizace: 19.9.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 859