Diskuze k článku

Minimální mzda nebo almužna

Příspěvků 113

21.7.2013 4:33

zebracenka

lindsay ntqld (zavináč) mail (tečka) com 203.?.?.?

Tito "kapitaliste" nevzdelana hovada se divi ze nikdo nekupuje jejich vyrobky?, Nikdo nepouziva jejich sluzby? No to zcela poukazuje na jejich totalni nevzdelanost, tak otresnou ze si nedovedou srovnat v jejich idiotickych mozcich , ze to je ta nejvetsi vrstva lidi. PRACUJICI! kteri je drzi u koryta. Bohuzel je to dnes prakticky po celem svete. Filosofie "profesora" Miltona Friedmana z Chigagske university vladne svetu. Obrati se , ale skody ktere napachaji bude nesmirne obrovske a odporne..

293626

21.7.2013 12:22

RE: zebracenka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 293626

ale oni nejsou "nevzdělaná hovada". Oni tohle přesně sledují. Přivést svět na okraj propasti a až budou zbídačené masy prosit o řešení, tak se za všeobecného jásotu chopí totální celosvětové vlády a 200 let stará demokracie se změní v otevřenou tyranii.

293653

23.7.2013 13:13

RE: zebracenka

miro21 77.?.?.?

Reakce na 293653

Nužky bohaty/chudy se otevreli již moc. To vytvorilo to správné podhoubí pro revoluci, ktere vytvorila nenazrana vladni mafie, kapitalisti, mnozi 'podnikatele' a jim podobni, sami svou lakotou.

293780

22.7.2013 12:31

RE: zebracenka

petesv 109.?.?.?

Reakce na 293626

Docela sranda je, že při porovnávání životní úrovně se vždy zapomíná, jak tzv. "západní" svět - USA + EU - soustavně plundroval zbytek světa, po staletí. Ovšem s těmi "druhými" zapaďaky - Jižní Amerika, Afrika atd - nikdo se nechce poměřovat. Tyto příjmy z "třetího" světa pomáhaly udržovat životní "úroveň" na "správném" západě. Američan chtěl z každého 1 USD investic minimálně 30% ročně, raději mnohem víc. Ovšem komunisty to pojali taky blbě. Stavěly po celém světě jenom za dobré slovo, např. jestli v Afganistanu ještě funguje nějaká infrastruktura, tak jedině ta co ji tam vybudoval Sovětský Svaz. Je toho dost, ani káčku za to neúčtovali. Tyhle experimenty neunese žádná ekonomika, ani ta komunistická. To samé prováděly komunisty i v rámci Sovětského svazu - cokoliv funguje v Tádžikistánu a všech těch "stanech" bylo postaveno na úkor Ruska, které mezitím zákonitě přišlo na buben. Takže porovnávání výkonnosti socialistické a kapitalistické ekonomik bez odečtení těchto vlivů nemá žádnou skutečnou vypovídací hodnotu.

293729

23.7.2013 5:43

RE: zebracenka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 293729

je to velmi výstižně řečeno

293771

21.7.2013 6:54

Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěkně

Mejla 85.?.?.?

tučné výplaty, vždyť vám v tom nikdo nebrání. Nebo že by ti nenažraní kapitalisti ? Zajímavé, že v Německu ani v jiných zemích žádné minimální mzdy nemají. Ještě zajímavější je, že vám vadí údajné kapitalistické rezidence, ale např. socialistická rezidence Standy Grosse na Floridě vám nevadí. Nebo ta socialiastická rezidence je v pořádku, kdežto kapitalistická rezidence ne ? Měl byste také někdy vstát od klávesnice a do té továrny si zajít a nejlépe si nějakou založit, peníze se vám jistě posypou sami.

293627

21.7.2013 9:16

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 293627

Jestli to nebude tim, ze vy jste medialni ovce a jak mate v nicku jeden velkej mejla. Asi si musite uvedomit, ze dnesni vlady, ods, socane a td jsou vlastne moderni kapitaliste obchodujici se socialismem a politikou. Nema to nic spolecneho s kapitalismem a socialismem. A navic jsem si nevsim ze by clanek hajil socialismus. Spise naopak kapitaliste byli vyzvednuti v tomto clanku. Ale to vam ovcim......

293640

22.7.2013 14:08

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Dan13 213.?.?.?

Reakce na 293640

S tou ovcí bych se vážený tolik neoháněl. Ten článek je jedna velká hovadina.

Už jen ta ptákovina, že by si stát sám tisknul peníze dle potřeby a nepůjčoval by si je na dluhopisových trzích. Autor článku buď upadl na hlavu nebo se někde pozapomněl na sluníčku, protože by něco takového skončilo zcela jistě ekonomickou katastrofou. Umožnit politikům a úředníkům, aby mohli natisknout další peníze vždy, když jim dojdou ?

Dluhopisové trhy alespoň částečně fungují jako barometr důvěry investorů ve schopnost státu aspoň trochu rozumně hospodařit.

Být ovšem na mě, tak stát by neměl mít možnost si ani půjčovat ani tisknout další peníze. Stát by měl hospodařit hlavně s tím, co je schopna vygenerovat vlastní ekonomika. Skončilo by tak bezuzdné utrácení (plýtvání) obrovských sum, které by měl stát nechat lidem v peněženkách. Dotace, korupce, bobtnající a zbytečné úřady, nesmyslné a drahé regulace.

Pokud v rodině máte méně peněz, dáte si více záležet při rozhodování, jak s nimi co nejefektivněji naložit. Co se asi stane, pokud si budete moci natisknout peněz, kolik budete chtít ?

293738

22.7.2013 21:31

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 293738

Článek je o tom , že když v 2-členný rodině budete mít 2x8050,- tak budete odevšad poslouchat pindy jak si žijete nad poměry. To Vaše rozhodování by bylo v takové situaci jistě demo verzně famózně efektivní.
Jestli si mohou tisknout banky peněz kolik chtějí, tak jaký se v tom rozdíl?

293758

22.7.2013 23:08

RE:

Dan13 37.?.?.?

Reakce na 293758

Život s minimální mzdou není životem nad poměry a banky si peníze netisknou. Jen využívají mnohonásobnou páku pro půjčování kapitálu, odvozenou od kapitálu vlastního.

293764

22.7.2013 23:30

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 63.?.?.?

Reakce na 293764

netisknou, to dělá národní banka. Ta je pak půjčuje bankám, aby za ně mohly nakupovat státní dluhopisy a jiné "cenné" papíry.

293768

24.7.2013 6:38

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 293738

Není nad ekonomy. Ti dokáží i nemožné na počkání a zázraky do tří dnů. Srovnávat státní finance s rodinnými, je ovšem mírně řečeno mimo mísu.

Lidé a tedy i rodina, jsou nuceni zákonem užívat ke své existenci státem definovanou entitu zvanou "peníze", z nichž je kdekým jiným, jen ne těmi kdož skutečné a potřebné hodnoty vytvářejí, při každé příležitosti vybíráno výpalné. Počínaje ziskem z nadhodnoty nájemné práce, přes DPH a spotřební daň, až po fiktivní autorské poplatky i desítky let po jejich smrti, ba dokonce i za pouhou možnost své vlastní dílo(!!!) užít, či za lichvářské úroky z úvěrů a fšimné za kde co. Entitu, kterou je přímo dovoleno generovat jen centrální bance a lidé, ač tvoří stát, se tak stávají vazaly těch, komu centrální banky coby sice soukromé instituce, leč s vlastnictvím pečlivě utajovaným, vlastně patří.... "Jo to se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou" - dala by se parafrázovat slavná věta feldkuráta Katze na ty, kdož na potu tváří těch potřebné hodnoty vytvářejících, nesplácením té "půjčky" paraziticky profitují.

Parazité samozřejmě zdůvodnění svého chování nenechávají volný průběh a dokonce si vydržují celé legie vysoce erudovaných užitečných idiotů, zvaných "ekonomové", které ověnčují i poctami nejvyššími, aby pro masy gojů tento parazitizmus přetransformovali do podob pro ně "trvale udržitelných"... přinejmenším než se to ucho opět utrhne...

Musí se ale na to vše nahlížet z pohledu existence té "doumoudré nahé opice" na této, pro ni tak nehostinné planetě. Jak známo, byla stvořena pro pobývání v prostředí pohostinného Ráje, kde žádný z civilizačních výdobytků nebyl potřebný. Bezpečí, teplo, vzduch, voda i potrava, byly neustále v potřebném množství i kvalitě (a bez otravných peněz, ba i bez kreditek i bez debetek. No taky v čem by je ti naháči nosili [oči v sloup] . Že?), k dispozici. Až s jejich odsunutím (taky za trest) na Zemi, vznikl Stvůrci obtížně řešitelný úkol, jak je zachovat při životě ve zdejším agresivním prostředí potravinového řetězce. Naštěstí pro ně zvolil ten poslední a dosud nejuniverzálnější ze stvořených organizmů - lidoopa - takže mu stačilo vybavit je proti nepřízni počasí a zpočátku je ochránit před predátory, než nabudou zaškolením vlastní dovednosti k přežití. Nějak se ale ty dovednosti zvrhávají, až ohrožují existenci celého toho experimentu s oživenou hmotou a pro Stvůrce se opět vynořuje otázka, co si s těmi "dvoumoudrými nahými opicemi" počít. No a pokud se ukáže, že se jaksi to jejich vybavení rozumem minulo účinkem a dělají si amibice být JÍM samým, pak...pak jim buď sám pámbůh milostiv... [mrknutí jedním okem]

293802

21.7.2013 9:27

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Barney 66.?.?.?

Reakce na 293627

Zajímavé, že v Německu ani v jiných zemích žádné minimální mzdy nemají.

Minimální mzda v Německu a Rakousku funguje na bázi kolektivních smluv dohodnutých mezi zaměstnavateli a zástupci odborových organizací v jednotlivých odvětvích hospodářství a pohybuje se kolem 1 300 EUR hrubého. V obou zemích se vedou dlouholeté diskuze o zavedení plošné minimální mzdy.

Stále přemýšlím, jak to ti němečtí podnikatelé dělají, že vyplácí 3krát až 4krát vyšší mzdy než naši a přitom nekrachují a nestěžují si jaké horentní mzdy musí "sockám" platit. Například takový Deichman-obuv má stejné ceny obuvi zde i v Německu a přestože německým prodavačkám musí platit několikanásobné mzdy, jeho prodejny v Německu prosperují. Buď jsou němečtí podnikatelé geniové nebo naši lepmli.

293642

21.7.2013 14:14

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Osel 89.?.?.?

Reakce na 293642

Odpoved je uplne jednoducha: nemali 40 rokov pri moci komunistov, a potom 20 rokov prekabatenych komunistov a vekslakov...

Jak proste, Watsone...[smích]

293659

31.5.2016 21:35

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Lukyyn 89.?.?.?

Reakce na 293642

V Německu minimální mzdy mají a to 8,5 eura za hodinu, viz http://www.pracomat.cz/poradna/pro-pracujici/332-m... [smích]

349051

21.7.2013 11:38

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 293627

Ale právě vy, "svobodní podnikatelé", co se koušou jako krysy v té rotující kleci v "demogratickém tržním zápasu" s ostatními krysami, vy jste opora toho šíleného pažravého systému, který diriguje bankovní kabbala, bez vás by ta kabbala nebyla nic. Tak se tady nenaparuj nad sockami, co firmu nezaložily, ne každej má na to správnou hlodavčí povahu.

293650

21.7.2013 12:50

RE:

Maraka 89.?.?.?

Reakce na 293627

Zákonem stanovená mzda v Německu je 8,5 Euro na hodinu. Zákonem stanovená nejnižší mzda jako tzv. "minijob" - cca 4h denně apod. je 450 Euro měsíčně.

293656

27.7.2013 13:25

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 293656

je to 7,81 Eur/h, ale v každe spolkové zemi je to jinak
a je to 400,-Eur za měsíc

293923

31.7.2013 9:42

RE:

erich 145.?.?.?

Reakce na 293923

V našom okrese sú ľudia štastný keď sa im podarí zohnať normal job na 8hod. za 350eur [naštvaný]

294019

21.7.2013 15:59

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Reakce na 293627

Tady neni otazka,co vadi a co ne,ale je treba najit reseni,proste zavest socialni spravedlnost,ktera by byla jak ta kapitalisticka,tak i socialisticka.Ceskoslovensko melo sveho kapitalistu tohoto razeni,pana Batu,jehozpusob vedeni podniku a vyplaceni lidi by byl dobrym prikladem.
Mozna,ze Vas prekvapi co napisi,ze Nemecko v ramci socialni rovnosti,se dostalo takto do valky,zavistiva Anglie hledela neradostne,jak v Nemecku se rozjel prumysl a lide zacli mit dobre platby,takze se kupovali auta ,za lidovou cenu,radia,staveli se rodinne domky,umoznila se rekreace pracujicih stanovili se bezpecnostni opatreni,napriklad lide v tezkem prumyslu meli narok na mleko,jako protijed,Hitler byl jmenovan "Muzem roku"a byl byste prekvapen,kdo jej navrhnul,mel velky ohlas v Anglii,kde byla velka nezamestnanost a bylo dost stavek,mnozi anglicti politici se vyslovovali o Hitlerovi pochvalne a to bylo spatne,zacly plany,jak prekazit tento vyvoj v Nemecku,Hitler mimochodem mel plan dvanacti roku premenit Berlin v moderni mesto,nebudem mluvit o dalnicich a jinych prednostech te doby.
V dobe Dubceka,zaclo soukrome hospodareni a take ustanoveni druzstev,tak rychle se zvedla produkce a sluzby a tim i platy delniku,jez nebyly tak rozdilne od vedeni drustev,skorem bez administrativy se dosahlo velkych prijmu,ktere se obradily do dalsiho rozvoje drustva,ale "normalisace " vse umrtvila byrokratickymi narizenimi,z poctu nekolika uredniku ke stovce produktivnich delniku,se pomer stale s uredniky natolik zvedsil,ze uz nebylo mozno dosahnout pro druzstvo vydelku,take chod celeho podniku pomalu znehybnel,takzese zpet dostali do komunistickeho "podnikani" kdy stovky uredniku bylo na nekolik desitek lidi u stroje,za mnohem mensi mzdy,nez kdejaky urednik.
Posudme priklad podniku Tatra na Smichove,byvala firma"Linghofer ",co pametnici pamatuji,tak stary pan byl sefem,manzelka vyplacela mzdy,sekretarka,dva-tri partaci a to bylo vse,v socialismu,postavili tam budovu se stovkami uredniku,v te same,nezmenene velikosti,jako za Linghofra,ktery delal pro presidenty luxusni vagony a vyvazel je do celeho sveta.
A,zde,opet byla zavist statnich podniku proti drustvum ,vramci konkurence a zivota schopnosti.Kdyz drustvo zacalo a byla zakazka,tak material jsme dostali autem za dve hodiny,kdyz uz drustvo bylo satatnim podnikem,pod statni kontrolou,tak,jsme na auto s matrialem cekali i dva dny,to,uz nase druzsvo melo plno namestku,inspektoru,zasobovacu,normovacu,sekretarek,inzinyru,
bezpecnostnich techniku,osobnich namestku a jinych,ktere jsme prakticky na pracovisti nikdy nevideli,ti,s dobrymi platy,zabili podnikavost druzstva a "snedli" vysledek produktivnich lidi.
Nedavno v USA ,zbankrotovane banky dostali od statu dolary,aby,jako nepadly,nezavreli se a vysledek,zbakrotovani bosove si udelali za statni penize,na cely tyden "Party na ostrovech" v prepychovych hotelech,jedna noc 1200 dolaru ,s jidlem, a zenskym "eskortem",az musel Obama zakrocit,dalo prasklo to,ze bosove si vyplaceli miliony,odmeny, v dobe ,kdy uz udajne prodelavali a byli ve velkem dluhu.

293663

21.7.2013 16:10

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Reakce na 293663

Pokud ma stat fungovat,tak,musi zrusit vsechna privilegia elity!
Tedy i neumerne odmeny za pad podniku-banky,kterou vedli a byli osobne zotpovedni za chod banky.
Jak, muze reditel banky,byt vyhozen driv,nez mu konci smlouva s castkou 33 milionu,co by "odstupne",ponechavaji se mu akcie na cely zivot a na dosmrti bude pobirat procenta z dalsiho podnikani banky,kde zustane jako spoluucastnik.To je zlodejna,to je kriminalita elity, a on s pytlem penez vleze zase do jine banky,co by zkuseny"podnikatel".
Mnozi politici si sami sobe odhlasuji pridani na plate i o 40%,zatimco stavkujici se perou o pouhych 5% a musi nakonec svuj opravneny pozadavek dokazovat nejvyssimu soudu,kdyz uz bez pridani na plate pracuji mnoho roku a ceny vseho jdou nahoru.
Spravne to rekl jeden milionar v USA,kdyz doslova rekl:"Ja ,jsem vydelal sve miliony,protoze jsme okradl chude!"
Penzistum se prida na penzi,ale,hned se jim zvysi dan z prijmu,kdyz zije penzista v podnajmu,tak po oznameni pridani na penzi,najemnik,hned zvedne penzistum najem,takze,penzista zase nic z pridani penez nema.
IMF,banka na pomoc rozvojovim zemim,vydelaval billiony dolaru.Jak,mohla vydelat IMF na nejchudcich zemich sveta, tolik bilionu, v ramci "hospodarske pomoci?

293665

22.7.2013 7:04

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Reakce na 293665

V bankovnictvi vubec nemate prehled,od koho vubec penize prisli a nebo,zda vubec jste dostali nejake penize,nebot jedna banka kryje druhou i kdyz jsou navzajem zbankrotovateli,tak stale manipulujou s neexistujicimi penezi,jen cisly na kompjutru,jez jsou pro vsechny odborniky naprosto neprehledne pole neznama,nikdo Vam nerekne pravdu,nebot vsichni z te neexistujici situace tezi sve vlastni zajmy,sebeobohacovani,ale ne v neexistujicich cislech,ale ,v produktech od produktivnich lidi.
At the outset of Obama’s first term in January 2009, a bank bailout of the order of $750 billion was announced by Obama, which was added on to the 700 billion dollar bailout money allocated by the outgoing Bush administration under the Troubled Assets Relief Program (TARP).

The total of both programs was a staggering 1.45 trillion dollars to be financed by the US Treasury. (It should be understood that the actual amount of cash financial “aid” to the banks was significantly larger than $1.45 trillion. In addition to this amount defence allocations to fund Obama’s war economy (FY 2010) was a staggering $739 billion. Namely the bank bailouts plus defence combined ($2189 billion) eat up almost the totality of the federal revenues which in FY 2010 amounted to $2381 billion.

Timto zpusobem banky a bankerikontroluji cely svet s penezmy,castkami ze vzduchu,aniz by mohli byt kontolovani statem,spise ,naopak,kontroluji politiky,aniz by v pravde receno,neco je to stalo,jsou immunni za financni podvod,jez je zakladem tohoto bankovniho mafianskeho svetoveho koncernu.Zde,produktivni clovek na zaklade bankovniho podvodu ztraci svoji vlastni hodnotu na poli financnictvi,matematickou cestou se casem stava otrokem,ne jenomon,ale cela spolecnost,jez je nucena platit parazity sveta.Dnes jsou uz ne milionari,ale bilionari a dokonce trilionari,par rodin staci vlastnit tuto planetu a my jsm ezde uz nezadouci,prekazejici, nadpocetni darmozrouti.

293712

22.7.2013 9:17

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

slak 77.?.?.?

Reakce na 293712

Člověk by řekl že to dali dohromady snad v armádě, která si jistí vítězství strategií Robin Hoodem naruby a partyzánštinou kdy je jich víc jak stromů v lese. A to jsem někde četl i dělba práce v průmyslech to má dobře vymyšlené. Všichni si navzájem velmi vědecky a propracovaně slouží navzájem se vyadorují ale "kvalifikované" lidi na práci nemají (zadarmo) a které potom roznesou na kopytech že jim zkazili co mohli, když jim to na papíře tak precizně klapalo. No, ale jestli od toho není demokracie a vláda většiny, kdy si prosadí zájmy největší skupina a systémově je volání po silné ruce těch s největšími prostředky sebevražedné, kteří samozřejmě ví kde je achilova pata a v rámci svého postavení logicky nahrávají zhroucení konkurenční velepočetné skupiny i s exploatovanými. A tento gordický uzel, spletenec zájmových a antiproduktivních vztahů nevěští nic pozitivního a v koncích dění naprosto nic dobrého. Že prý naše armáda vlastní třetinu generálů a pokud se tento mustr přebírá nedivme se potom naprosto ničemu, že i slova a pojmy v se mění v propagandu jejich cílů a snadno i v protiklady jimi formulovanými stanovenými ději. [mrknutí jedním okem]

293719

21.7.2013 18:23

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293627

>ani v
>jiných zemích žádné minimální

Pan Mejla ví kulové...... Minimální mzda byla před dvěma roky v ČR $2.72, tedy ani ne polovina částky co v Izraeli a podstatně méně než Korei.
Vložený obrázek
Česká minimální mzda odpovídá minimální mzdě třeba v Kanadě před téměř čtyřiceti lety!
Minimální mzda ve zlých a zadlužených Spojených státech se pohybuje dle příslušného státu od $6.25 do $9.19 a v průměru je přes $7. Vzhledem k inflaci je v USA ta minimální mzda o 30 procent nižší než před 14ti lety!

293671

21.7.2013 21:24

a to jsme zapomneli na Svycary

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 293671

ve Svycarsku je minimalni mesicni mzda neco okolo 3 400 franku , to neni vubec zly

293680

21.7.2013 22:05

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Jiri Radosta 173.?.?.?

Reakce na 293671

Moc hezka tabulka, Saso. Vsimnete si prosim, ze se v te prvni, bohate polovine nevyskytuje jedina zeme, ktera v minulosti "budovala socialismus".
A ze Kuba a Severni Korea kde se vedecky socialismus dosud buduje jsou natolik nuzne, ze se do tabulky vubec nevlezly.

293684

21.7.2013 22:40

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

dub 89.?.?.?

Reakce na 293684

eslivá to nebude tím, že tyto země západ zkolonizoval, vykradl a udělal si z nich zdroj levné otrocké práce za podmínek, které by mu doma, tedy na západě, neprošly a za které by ti, kteří by se o něco takového pokusili, skončili v base, neb by to u nich bylo protizákonné.

avšak na divokém východě, kde dosadili své loutky, se obávat nemusí. no a proto tu máme žebračenky a těšíme se pozici banánových republik.[smích]

293687

21.7.2013 23:20

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293684

>Moc hezka tabulka, Saso.

Ale pane Radosta, vybrané jsou státy s „rozvinutou“ ekonomií. Není také bráno v úvahu jak si asi užijete za tu minimální mzdu. Pokud nejste na Riviéře tak ve Francii vás ta jejich minimální mzda možná uživí, ale třeba ve Spojených státech si za těch $7 na hodinu budete užívat asi stejně jak s nejnižším platem v Severní Korei [chechtot]

293690

22.7.2013 7:11

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Jiri Radosta 173.?.?.?

Reakce na 293690

Zajimave je Saso, ze se ta ekonomie nerozvinula pres mohutnou humanitni pomoc i na Kube nebo v Severni Koreji ?
Situaci ve Spojenych Statech znam nejspis mnohem lepe nez vy a tak vas mohu ujistit, ze za $7 na hodinu si sice nebudete vyskakovat, ale budete nejspis bydlet v levnem domku, jezdit ojetinou a delat s prateli barbecue. Na Kube za tamni minimalni mzdu taky, ale jen pokud vam na to poslou pribuzni z Floridy prasule. V Severni Koreji v zadnem pripade.
Povezte, proc si vedou ti Jihokorejci o tolik lepe, nez jejich bratri na severu? Vzdyt je to stejny narod. A proc si mohou dovolit sve chude bratry opetovne zachranovat pred hladomorem, i kdyz jim ti bratri hrozi jadernou zbrani ?
A proc na tom byli zapadni Nemci o tolik lepe, nez ti vychodni ? Vzdyt je to stejny narod. Proc chrchlaly na vychode Trabanty, kdyz na zapade jezdily slusne, ekonomicke a ovzdusi nesvinici vozy ? Kde udelali soudruzi z NDR, Severni Koreje a Kuby chybu ?
Kde ?

293713

22.7.2013 8:09

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

mkadlec 89.?.?.?

Reakce na 293713

Embarga? Celni blokady? Neakceptovane meny?

293715

22.7.2013 8:32

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293713

Pane Radosto, oba dva známe problémy zemí bývalého komunistického bloku, jak se papaláši nabalovali a ta „dělnická třída“ více méně sabotovala. Oba dva víme, že při $7 na hodinu musíte mít v USA dva joby (pro lidi žijící v ČR tj. dvě zaměstnání) nebo vás musí někdo podporovat a bydlíte ve sklepě.
Z té jižní Koreje dovážíme pračky, televize, auta a staráme se, aby prosperovala. Ta Severní je tak pomluvená, že by od ní pes kůrku nevzal a z dobročinnosti ji živí Čína. Kuba je trochu zázrak, že přes naše (US) embargo lidé jsou dobře živení a mají zdravotnictví jaké jim můžeme závidět. Myslíte, že je to zásluha pár emigrantů v Miami? Všichni však víme proč „komunizmus“ zkrachoval, ale je zajímavé, že západní sociální a evropské státy prosperovaly. Až se zdá, že krach komunizmu vyvolal nevídanou kapitalistickou krizi. Dneska musíme hledat lživé záminky, aby bylo koho bombardovat. Není dost vnějších nepřátel a tak se sleduje kde kdo, teď tu čtu Der Speigel magazine has revealed German intelligence operated one of NSA’s spying programs. Povězte mně pane Radosta, kde udělali soudruzi z Detroitu chybu, že se USA musely zadlužit.

293717

22.7.2013 19:20

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Jiri Radosta 173.?.?.?

Reakce na 293717

Saso, ja si naopak myslim ze oba vime, ze tech 7 bucku v Americe na skromny zivot staci. Ja bych takovy zivot nechtel, ale porad lepsi, nez hladovet v nejake diktature. Zajimavy je, ze v te Americe pracuje spousta ceskych ilegalu za 2x tolik a to ti lide casto neumi ani anglicky. Takze $7 je mzda jen pro opravdove hlupaky ci lenochy.
Tez je zajimave, ze z te vasi zazracne Kuby zdrhaji lide porad jen jednim smerem a ze si tam Chavez nechal dovezt chirurgy a dalsi specialisty az ze Spanelska.
Z Jizni Koreje nedovazime aby prosperovala, ale protoze jde o kvalitni vyrobky.
A Detroit? Tam zije dnes jen tretina obcanu co pred lety, protoze se lide za praci v Americe stehuji. Bankrot je cesta, jak se nove realite prizpusobit.
Takze furt nevim, kde udelali soudruzi z NDR chybu.

293752

22.7.2013 22:50

RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 63.?.?.?

Reakce na 293752

zjistěte si laskavě, kolik lidí v USA je odkázáno v rámci programu SNAP na příjem tzv. FOOD STAMPS (kdysi se tomu u nás říkávalo žebračenky). Pak zas něco moudrého napište o Kubě. Proč nehodíte do placu místo ní třeba Haiti, je to o kousek vedle?
Detroit je počátek, těším se na vaše příspěvky za nějaké tři čtyři roky, až budou v bankrotovém řízení další města a USA budou válčit za "svobodu a demokracii" v zemích plných surovinových zdrojů nebo drog.

293762

21.7.2013 7:40

souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

musím a to z vlastní zkušenosti konstatovat, že chuť pracovat je u našich nezaměstnaných nebo lidí s minimální mzdou, tedy u některých a právě já na ně mám štěstí. dost potlačena, jak jinak si vysvětlit, že když požádám takového člověka o pomoc například s posekáním zahrady nebo pořezáním dřeva mou vlastní pilou nebo podobnou nekvalifikovanou manuální práci, nemají zájem, a to přes to, že podobnou nekvalifikovanou prací se živili nebo živí. Vybavuji si vyprávění mého dědy o krizi ve třicátých létech - ti lidé dělali cokoliv, aby přišli k nějaké koruně navíc, ale to bylo tehdy. Myslím, že se trochu zapomíná na to, že jak říkal klasik, nejjistější místo, kde najdeš pomocnou ruku je na konci tvého vlastního ramene, když stát selže a pomáhá málo, sednout si do hospody a nadávat toho moc nepřinese

293629

21.7.2013 8:58

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

QWSAQ 46.?.?.?

Reakce na 293629

Asi tak, že za těch 50 korun (minimální mzda), co dostane za hodinové sekání vaší zahrady, se mu fakt ani neoplatí špinit si montérky... Nechtějte po jiných, aby dělali to, co vy sám byste nedělal (za takové prachy).

293637

21.7.2013 14:47

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Mareš 217.?.?.?

Reakce na 293637

Nejlíp je to vidět při cenách pražské MHD. To takový sekáč přijede (dvacet šest korun za lístek), poseká zahradu (dostane padesát), odjede (dvacet šest korun za lístek) a má vyděláno celé mínus dvě koruny. Pokud navíc započítáme tu hodinu, kterou stráví na cestě a nedostane ji zaplacenu, zjistíme, že dotyčný právě věnoval zaměstnavateli padesát dva korun ze svého. To, co za práci dostal, nepokryje ani náklady spojené s dojížděním (tj. jízdné + čas strávený v přepravě). [velký smích]

293660

21.7.2013 16:57

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Osel 89.?.?.?

Reakce na 293660

Ten sekac ma mit

1. predplatny listek, minimalne na mesic
2. nema sekat zahradu jednou za mesic, ale kazdy den, cele leto. Na jesen ma hrabat listi, a v zime odklizet snih. Potom nebude mit problem si zaplatit jizdne...
3. Nemusi se stravovat, ani bydlet v Hiltonu (ja vim, to jste nepasal, ale je to logicke rozsireni vasi argumentace)
4. ma na sobe pracovat, aby nemusel "sekat zahradu" cely zivot.

293667

21.7.2013 20:38

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Mareš 217.?.?.?

Reakce na 293667

Ono by bylo úplně ideální, kdyby ten sekáč bydlel na stojato ve skříni, byl živ ze sluníčka a vůně kopretin a do práce lítal obkročmo hrábích. [mrknutí jedním okem] Tady byla řeč o tom, že si dotyčný někoho jednorázově sjedná na posečení zahrady, ne že si najme zahradníka na plný úvazek (což by vyšlo podstatně dráž než padesát korun za hodinu, protože zaměstnanec a daně a další překážky, které dnešní stát klade do cesty zaměstnanosti). I kdyby se dotyční dohodli, že sekáč bude chodit opakovaně, tráva se seká většinou jednou týdně a na to se měsíční předplacenka nevyplatí. To by těch klientů muselo být víc a pravidelně, což už od sekáče vyžaduje vedení účetnictví.

Samozřejmě by se taky dalo diskutovat o tom, kolik činí spravedlivá mzda takového sekáče. Patrně by se měla v nějakém poměru odvíjet od hodnoty času zadavatele (protože nebýt sekáče, musel by si zadavatel sekat zahradu sám), jinými slovy jedna hodina práce sekáče má právě takovou hodnotu, jako jedna hodina práce zadavatele. Ale to už je asi nad rámec tématu.

293677

21.7.2013 23:13

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Osel 89.?.?.?

Reakce na 293677

Mozno by bylo vhodne, kdybyste uvedl, kolik jste ochoten platit takovemu sekaci, a ja bych pak (pripadne, kdyby se mi to nezdalo malo)tu vasi travu posekal[smích] Tak kolik je vykricna cena?

293688

22.7.2013 6:09

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 293677

Kolik by pak stála hodinové sekání třeba u vrcholového politika? nebo podnikatele? to by bylo, za ty peníze, zájemců, dobrá by byla obrácená úvaha - jedna hodina práce našeho zástupce či jiného naše zájmy spravujícího úředníka v jakékoliv pozici by měla hodnotu hodinové mzdy nás, tzv- lidu, tedy měla by hodnotu průměrné mzdy. To by mně zajímalo, zda by na to politici šli [chechtot]

293708

21.7.2013 21:16

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

maršal Žukov 85.?.?.?

Reakce na 293667

A ked budu vsetci na sebe pracovat, kto bude kosit travu a za aku mzdu?

293679

21.7.2013 23:16

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Osel 89.?.?.?

Reakce na 293679

Ti chytri pracovali na sobe pocas studii, a cast nakladu nesli rodice. Ti mene chytri na sobe musi pracovat v dospelosti, na ukor volneho casu.

293689

22.7.2013 10:34

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 293689

Ku mne sa chodia nezamestnaní pýtať, či nemám nejakú prácu. Platím podľa dohody plus obed . Trochu empatie a funguje to.

293723

21.7.2013 17:00

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 293637

Nesmysl, jakých 50 korun? Nedávno jsem potřeboval zbavit miniaturní (cca. 350 m2) pozemek od přerostlé trávy křovinořezem, nabízel jsem 150 korun na hodinu, což nemám ani já ve svém zaměstnání. Postupně jsem oslovil 3 různé mladíky, kteří se živí sezóními pracemi při úpravě zahrad. Výsledek? Pokaždé neustálé odkládání termínu, poté smlouvání o navýšení ceny, aby to hodilo aspoň 1000 Kč (kolik lidí dnes vydělá za pár hodin 1000 Kč čistého nekvalifikovanou prací, bez vyučení v oboru?). Takže asi ještě není tak špatně, když je mezi námi tolik lidí, za které nemluví výsledky, zato nárokovat umí velice dobře, bohužel pro ně až za hranici jejich rentability.

P.S. Možná byste se divil, kolik studentů v tomto období pracuje za 50 - 70 Kč / hod. ve fabrikách, navíc nepravidelně jako zástupy za dovolené. Tam je to ovšem o zcela jiném přístupu k životu a tím samozřejmě i k práci. Navíc jako bonus nemají v hlavě nasráno a nepotřebují v práci vypít 5 piv a vyhulit 3 jointy jako Lojza, co si přeci nebude špinit montérky [chechtot]

293669

21.7.2013 18:24

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 293669

nabízíš prostě málo, tak si to posekej sám, nebo běž na pracák ať ti někoho pošlou, třeba přes agenturu, pak ale pod 250 na hodinu nepůjdeš, tak to prostě je - jednorázová práce se prostě za malé sazby nedělá, to není tím že jsou lidi líní, prostě jim to nestojí za to, to nechápeš, ty tržní rozumbrado?

293672

22.7.2013 6:04

RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 293637

nechci vás zklamat, ale já bych to dělala, pokud bych byla v té situaci a uměla to, a kromě toho, 50 na hodinu to jste z laciného kraje, podle mých zkušeností se platí nejméně 60 a nevím, zda si bere někdo sekáče na jedno dopoledne z Tramtárie, já mluvím o sousedech a podobně (ne všichni žijeme v Praze - to je ale překvapení, že?)

293706

21.7.2013 7:57

lenže

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

nervozita rastie, nič už nefunguje, a tak sa hľadá náhradný program - viď nepokoje v česku či teraz v emerice, nič nie je náhodné, stojí za tým veľa premýšľania ako na nás, len to je to - dav nemyslí - len koná, takže pravda, zastihne nás to nepripravených. Na čo - neviem, ale riesšenie určite je, majú ho elity a urobia to ....

293631

21.7.2013 8:04

všechno je jinak

Nikdo 81.?.?.?

Dnes si totiž těch horních 10 000 lidiček vystačí s minimem otroků, takže je pro ně cca 90% populace jen obtížný hmyz.
Zřejmě se dočkáme nějaké zásadní redukce populace v blízké budoucnosti. Vidím to na nějakou nemoc na míru. Už teď jsme systematicky mediálně připravováni na nové typy sezónních virových onemocnění, takže se tomu ani nebudeme divit, natož někoho vinit.

293633

21.7.2013 8:48

k poznámce editora

Josef Rozum 81.?.?.?

co napsal editor je samozřejmě pravda. globalizace vládne spolu s bankami. přesto situace není ztracená. z uvedeného vyplývá, že jediné co zbývá je řešení, které nám ukázal náš president Beneš po válce. v první řadě znárodnění bank a hned za tím znárodnění podniků s více než 50 zaměstnanci. dalším krokem musí být měnová reforma. nechat lidem jen úspory na stáří - tak 300 tisíc a zbytek zlikvidovat. ty peníze co mají bahatci v zahraničí nejsou problém. můžou se vystěhovat.
v tom okamžiku odpadnou všechny starosti s daněmi, tedy s vyhýbáním se platit daně. vyřeší se nezaměstnanost a další neduhy neoliberalismu. stát bude mít dost peněz na všechno. nebude to ráj pro všechny, ale nikdo nebude třít nouzi jeko dnes. bylo by zajímavé vidět, jak by Benešův pokus fungoval nebýt února 48.

293635

21.7.2013 9:12

A co Evropská sociální charta?

QWSAQ 46.?.?.?

Já nechápu, že všichni ignorují mezinárodní smlouvu - Evropskou sociální chartu:

ČÁST I
Smluvní strany uznávají za cíl své politiky, o který budou usilovat pomocí všech vhodných prostředků, jak na národní, tak na mezinárodní úrovni, dosažení podmínek, za kterých budou účinně naplňována následující práva a principy:
1. Každý musí mít příležitost získat prostředky ke svému živobytí prací, kterou si svobodně zvolí.
....
4. Všichni pracovníci mají právo na spravedlivou odměnu, která jim a jejich rodinám zajistí slušnou životní úroveň.



Tedy nejde o to, že stát nemá peníze a tak prostě minimální mzdu (a od ní odvozené další mzdy o málo vyšší) ponechá na stejné úrovni pět let a pak, s ohromnou slávou, žebrákům pětistovku přihodí.

Tady jde o to, že se stát (chartou) k něčemu zavázal a vůbec to neplní! Ta minimální mzda není o tom, kolik si může kapitalista dovolit zaplatit otrokům, ta má zaručit, aby to minimum bylo takové, aby zajistilo slušnou životní úroveň. A žádný dávky a přídavky, to PRÁCE musí zajistit dostatečné prostředky.

A že podnikatel nezvládne zaplatit svým otrokům 20 000 měsíčně? No tak ať to zavře, nebo ať si urve od huby. Dnešní podnikatelská (ale i jiná, např. úřední, lékařská, programátorská, bankovní, policejní, vojenská a obecně všechny vyšší funkce) nenažranost přesáhla únosnou mez.
8 hodin života v práci si nemůže někdo cenit na 10ti či 100 násobek ceny života jiného.

293639

21.7.2013 11:17

RE: A co Evropská sociální charta?

ppppp 78.?.?.?

Reakce na 293639

"A že podnikatel nezvládne zaplatit svým otrokům 20 000 měsíčně? No tak ať to zavře, nebo ať si urve od huby. Dnešní podnikatelská (ale i jiná, např. úřední, lékařská, programátorská, bankovní, policejní, vojenská a obecně všechny vyšší funkce) nenažranost přesáhla únosnou mez.
8 hodin života v práci si nemůže někdo cenit na 10ti či 100 násobek ceny života jiného."


Tak to jste hodne uťal. Práce a odbytu je všude "dost", stačí, když podnikatel zorganizuje, a dodá práci robotníkum na podnose. Skoro žádné komplikace a nekolikanásobné zdanení, fiktivní pridaná hodnota.

Je zamestnanec snad u takového podnikatele povinen pracovat? Ať si najde lepšího, kterí to ješte tímhle zpusobem nezavreli. Vy vubec ani nevíte, že u mnoha podnikatelu se dnes lidé chovají pracovne nekdy hure než za sociku. Lidi v roli pracovníku nebývají povinne tak schopní, jak by se očekávalo, mnohdy by sami sebe meli problém uživit.

Je snad jasné, že rozdíly v odmeňování v težkých desítkách až stovkách násobku nejsou správné, ale to pak oddelte nadbytek neproduktivní práce od produktivní, a zaridte lokální trhový prostor po tom, co nám ho s naší aktivní pomocí prakticky uloupili. Reálný normální podnikatel v hospodárské sfére nemá a nemuže si dovolit takový nadbytek, jaký jste ho nastínil. Pokud ho má, tak ho proinvestuje a svezou se s ním další lidé. Mzdy mu omezí v první rade cena jeho produktu, a ne posedlost nechutí odmeňovat lidi. To spíš jsou skoupí a parazitičtí ti co jedou v prímých a neprímých pyramidách a vydelávají perpetomobilne z ničeho.

293647

22.7.2013 1:35

RE: A co Evropská sociální charta?

QWSAQ 46.?.?.?

Reakce na 293647

A vy si myslíte, že by se všechno zhroutilo, kdyby konečně někdo zákonem nařídil minimální mzdy vyšší ne o 500 ale o 5000 Kč?
Všechno by fungovalo dál, věřte mi. Stejně jako už bylo vymyšleno spoustu poplatků, které dřív neexistovaly a stejně, jako se zvedla cena benzínu a dál se jezdí, stejně jako se zvedla cena cigaret několikanásobně a dál se kouří, jako se zdražila voda mnohonásobně a dál se lidi mejou...
Problém je pouze v tom, že chybí sociální cítění a neustále má někdo pocit, že on si zaslouží daleko(!) víc než ostatní a taky všechny výdobytky moderní společnsoti s tím spojené a ostatní chudina se může klidně spokojit se žrádlem pro psy a bydlením na ubytovně.
A ne, opravdu se všichni nemohou (z mnoha důvodů) vlastní pílí vypracovat na kardiochirurga a brát stejně jako on....

293695

22.7.2013 6:51

RE: A co Evropská sociální charta?

maršal Žukov 78.?.?.?

Reakce na 293695

Ale zrútil by sa parazitický systém založený na tlaku na nízku mzdu cez umelo udržiavanú nezamestnanosť. Načo by nás prijímali do EU, keby vedeli, že ich dobehneme v životnej úrovni? Ako je možné, že toto ľudia nevidia, že západný systém je založený na parazitovaní?

293709

22.7.2013 11:37

RE: A co Evropská sociální charta?

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 293695

Nejde o to, že by se zhroutila, nejspíš by pribylo brigádníku z rad bývalých zamestnancu, pár vecí by asi šlo více do stínu.

Skutečným problémem je, že to navýšení nebude kryté reálnou hodnotou práce. Moc se to neliší od vytisknutí penez nekrytých ničím. Jednodušší by bylo omezit parazitické zpusoby získávání príjmu. Obecne je problém tolika lidem dát smysluplnou práci, proto se vytvárí hodne fiktivní práce a fiktivní pocit duležitosti.
Pokud by z podobného duvodu prišlo ke kolapsu, mnozí by si uvedomili, jak je reálne ocenená zvyškem společnosti práce, kterou aktuálne delají. Takový Detroit se práve projevil, a co z toho se projeví u nás se uvidí. Lidé si v prumeru príliš moc o sobe myslí a mají neprimerené nároky "na krávu, co dojí". Kráva však má své limity a nemusí to delat večne. Je otázka, co udelá její tele.

Sociální cítení souhlasím je na moc nízké úrovni, a náš humanismus je v prumeru spíše formálního charakteru.

293726

23.7.2013 13:05

RE: A co Evropská sociální charta?

pavelh14 p (tečka) hlavka (zavináč) esotop (tečka) cz 78.?.?.?

Reakce na 293726

Všechno to všichni velmi komplikutjete. Ono to má vcelku jednoduché řešení. Jen se zamyslet nad tím, co je základní příčinou současného stavu a tu příčinu odstranit - a je to! Bez odstranění základní příčiny to prostě nemůže jít ať děláte a vymýšlíte co chcete, jen se vše neustále komplikuje. Však se stačí kolem sebe podívat, ignorovat vypečené ekonomy a věci vnímat reálně. Dokud větší část lidí nepřijde na to, co vše toto způsobilo, neuvědomí si to a nebude chtít nápravu, tak nic opravdu nepůjde.

nápověda zde: www.ekonomickareforma.cz/pdf/reforma.pdf

293779

23.7.2013 20:05

RE: A co Evropská sociální charta?

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 293779

Jednoduché rešení neexistuje, protože by ohrozilo ty, co z toho dosavadního profitují.

Stačilo by úplne, aby jste zamezili zahraniční intervenci na podnet hromady našich vlastních zpohodlnených a vyžraných vlastizrádcu po širokém odmítnutí obecne trpené inflace a vydelávání penez prakticky z ničeho. Nebo znárodnení toho, co bylo za babku prakticky bez náhrady ukradeno. O tom je skutečná restituce, a ne o honení si zámečku.

293791

21.7.2013 11:55

RE: A co Evropská sociální charta?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 293639

Papír snese všechno a ten dokument, potvrzující toto poznání, vznikl před víc jak 50 lety ve státech tuhého kapitalizmu za Churchillovou železnou oponou v údobí studené války, které k jeho uplatnění dokonce zřídily do té doby neznámý zvláštní institut - policejní těžkooděnce. [překvapení]

Takže to co ta sociální charta ve svém úvodu pouze požaduje, to bylo a je dosud i při pouhém pokusu o naplnění něčeho z ní, zvůlí mocných z vůle lidu zvolených k naplňování jeho vůle, všemi jim dostupnými prostředky likvidováno. Je to podle nich ochrana před zločinným socializmem, který měl přece tatáž ustanovení co ta sociální charta(!) a dokonce je totalitárně naplňoval. I bez té bohulibé instituce policejních těžkooděnců!!! [oči v sloup]

No jo. Když dva dělají totéž, není to totéž. Socializmus musel opustit světlo světa proto, aby si ti v něm žijící uvědomili, co je kapitál zač. Snad si dají příště na oba větší pozor.

293652

22.7.2013 1:17

RE: A co Evropská sociální charta?

QWSAQ 46.?.?.?

Reakce na 293652

Je jedno, kdy vznikl, Česká republika ho podepsala v devadesátých letech, nemluvě o dodatku. Jinak ale chápu, že dnes se kašle na všechny smlouvy i zákony. Mimochodem, Listina ZPS (součást ústavy) píše něco podobného:
Článek 28
Zaměstnanci mají právo na spravedlivou odměnu za práci a na uspokojivé pracovní podmínky. Podrobnosti stanoví zákon.


A tak se teda ptám, zatím jen zde, zdalipak se vám, v dnešní době, při dnešních cenách, jeví odměna za práci 8500,-Kč hrubého jako spravedlivá?
Mně rozhodně ne, takový peníze vám nestačí ani na slušný podnájem a jídlo, o jiných věcech nemluvě. A je prostě jedno, že "to prostě zvednout nejde", že by na to zaměstnavatelé neměli. Jak už jsem napsal, pokud současně někomu není blbý brát za 8 hodin práce denně 50 000,-Kč měsíčně a víc, ty rezervy jsou stále značný.

293694

21.7.2013 16:57

RE: A co Evropská sociální charta?

disident 88.?.?.?

Reakce na 293639

celý tento problém má jednoduchou příčinu:kapitalismus je systém,
který od prvopočátku byl založen na konkurenci.Když v roce 1990
přestal existovat t.zv.socialistický tábor,i když ekonomicky
značně nedokonalý, znamenal pro západní kapitalismus určitou
konkurenci hlavně v sociální sféře.Vymizením této konkurence začal
proces zániku kapitalismu západního typu.

293668

22.7.2013 4:09

RE: A co Evropská sociální charta?

coinageboy 98.?.?.?

Reakce na 293668

Amen. Prozivame tak zvany "race to the bottom" - tedy zavod ke dnu. Kapitalismus se nemusi obavat socialismu jako alternativy. V globalnim pracovnim trhu se vzdy najdou lide kteri budou radi pracovat za 10 korun na hodinu.

293704

22.7.2013 12:29

RE: A co Evropská sociální charta?

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 293639

Vsimnete si formulace "uznávají za cíl své politiky, o který budou usilovat". On totiz cil muze byt prohlasen za nedosazitelny, nektere prostredky za nevhodne, usili za marne. Velmi salamounsky receno, clovek v tom primo citi talmudisticke slovickareni.
O formulaci "právo na spravedlivou odměnu, která jim a jejich rodinám zajistí slušnou životní úroveň" uz se vubec nemusime bavit co je slusne, co je spravedlive, ze.

293728

21.7.2013 10:38

Hm, to jsou mi věci.

Abrakadabra 109.?.?.?

Zdá se ale, že "nejsou lidi" anebo ještě nikdo nevynalezl sjednocující heslo "Slušní a morálně pevní iteligeti spojte se!", protože na kvalifikované obsazení mocenských postů nejsou zdá se lidské kapacity. Kde jste všichni zalezlí? Kromě jiného bych rovněž nechal opravit ve článku hrubé chyby v české gramatice, to už nefunguje automatický PCKorektor?. [zmaten]

293643

21.7.2013 10:48

Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.

c4mp3r 89.?.?.?

Autor článku by mohol prestať kecať, radšej by mal vytvoriť pracovné miesta podľa toho, ako to opisoval, keď je to také jednoduché, ja sa potom uňho veľmi rád zamestnám. Nech teda vymyslí nejaký podnikateľský zámer, zoberie úver, za ktorý založí svoj majetok, vytvorí pracovné miesta a zavedie vysoko nadpriemerné mzdy, uvidíme, ako sa mu bude dariť. Ak by sa stal zázrak a náhodou by dokázal týmto jeho "ekonomickým" rozmýšlaním aj tvoriť nejaký zisk a náhodou by ten zisk bol vačší ako je priemerný plat jeho zamestnancov, určite by nakoniec po tejto všetkej námahe, stresovaní a riskovaní s radosťou odviedol tento rozdiel v podobe ním ospevovanej stopercentnej dane tak, aby sa nakoniec prekne spravodlivo dostal platovo na úroveň svojich zamestnancov, veď on to len celé vymyslel a iba založil celý svoj majetok. Ja konečne nebudem musieť aspoň stresovať, kedy a ako sa dostanem z červených čísel, poprepúšťam zamestnancov, určite sa u pána autora nájde miesto aj pre nich, predám technológiu a zariadenie, ponížim tak aspoň úver na úroveň, keď už budem môct v kľude spať a nebudem sa báť, že prídem o strechu nad hlavou, ale čo je hlavné, konečne si odpočiniem od neustálej šikany úradov, konečne budem mať aj nárok na dovolenku, PN, voľné víkendy a viac voľna, 160 hodín je predsa len lákavejších ako 260.

293644

21.7.2013 16:24

RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 293644

A ty bys někoho jako jsi ty zaměstnal? Odpověz si sám sobě.

293666

21.7.2013 21:35

RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.

c4mp3r 195.?.?.?

Reakce na 293666

Odpoviem priamo tebe, ale najkôr by si mohol aj rozvinúť svoju myšlienku a vysvetliť, čo si myslel tým "někoho jako jsi ty"?

293683

21.7.2013 18:54

RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.

ASHF 80.?.?.?

Reakce na 293644

Problém je, že autor článku kecá celý život. Z jeho profilu "Celý život jsem veřejně (a bez následků) nadával na komunisty. Dnes stojím nalevo."
Jinými slovy řečeno nadává celý život. I kdyby se společnost změnila podle jeho slov, nadávat bude pořád....

293673

21.7.2013 19:45

RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293673

Hrdě se hlásím, že jsem celý život rovněž veřejně (a bez následků) nadával na komunisty a dnes stojím nalevo. Kdybychom byli se vším spokojeni, ještě by jsme se houpali na stromech. On za těch komunistů ani na „západě“ nebyl takový ráj na zemi jak si to někteří malují a kvalita života i se všemi zlořády byla pro drtivou většinu asi lepší. Utekl jsem od těch zlých komunistů na divoký „západ“ a jako na potvoru ještě „rozdivočelejší západ“ se zas přestěhoval do Čech. [chechtot]

293674

21.7.2013 21:28

RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.

maršal Žukov 85.?.?.?

Reakce na 293644

Máš svoju pravdu, ale trochu si odbočil. Autor má pravdu, ale mzdy by sa museli zvyšit plošne a povinne, stúpla by kúpyschopnost tvojich zákazníkov a ty by si zarobil dost na seba aj vyssie mzdy.
Ale to by nasi politici nemohli byt babky v rukach zahranicnych firiem, ktore potrebuju nizke mzdy na Slovensku. Pre co ine si myslis, ze nas do EU prijimali?

293682

22.7.2013 23:14

RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 293644

Pokud nekecáš tak nebreč, vybral sis to. Miluju podobný pitomce co se ohání životem bez víkendů, dovolených, desítkami až stovkami hodin navíc v práci ( mimochodem, víš že "sekuriťák" čili vratočuč musí měsíčně strávit v práci cca 300 hodin aby si šáhnul na nějakejch 12-15 000 brutto ?) ... a ostatní jsou pochopitelně líné socky, neboť pracujou aby žili, nežijí aby pracovali.
Taky jsem to zkusil, taky byla dovolená přepych, ale v životě by mi nenapadlo někomu vyčítat že do toho nejde. Spíš lituju doby kterou jsem tehdy nestrávil se svými dětmi, tehdy jsem jim chyběl a tehdy o to stály.
Ostatně zkus mi prosím vysvětlit jednu drobnost : pokud budem všichni makat těch 260 hodin za měsíc, KDE se pro všechny vezme ten balík co vydělají ? KDO jim zaplatí, když budou furt všichni pilně v práci ??? Stačí jen pro začátek odpovědět na první otázku : KDE se ty prachy vezmou.
Tukám z jiného počítače - pokud sem píšu, tak pod nickem kubrt.

293766

21.7.2013 10:54

Prasovitost

slak 77.?.?.?

Tak ta Čína při plánování hospodářství má výhodu minimálně v tom že jako vývozce potravin může udělat cenu potravin pro obyvatele a tedy když nasytí tak může očekávat od pilných a šikovných výkony. Tady lidi se opravdu nenažerou a je to katastrofa když tímto šetří a logicky to jde se snižováním poptávky po jakostních surovinách zcela na smeťák, ovšem v ostatních sektorech se jde po modré též a dalo by se říct že prošetřit se k blahobytu je výsměch rozumu, skoro mi to připomíná Dlouhého výrok že tu je komparaktivní výhoda laciných pracovníků a kam to vede je jasné, ovšem zájem těch u kormidel může být paradoxně právě tento a než to zpedagogované pádivostní využité většině dojde tak jako bezprizorní nemají volbu a mohou držet hubu a krok a prošením to tedy u syslících nezmění, no možná je rozesmějí.

293645

21.7.2013 11:10

chtějí kapitalistické výkony za komunistické mzdy

r.m. 80.?.?.?

tuhle zvyklost sem zavedli naši privatizační soudruzi a jejich potomci dál utahujou šroub, jsou to Klausovi z komunistických drábů páni
západní firmy a další je časem napodobili, kdyby neměli koho napodobovat tahle zvyklost by se neustálila
po revoluci bylo snadné se uživit - mezi tím, kdo práci vykonával a kdo ji platil bylo jen minimum parazitujících prostředníků, kteří se tváří nepostradatelně, taky samej komouš a estébák...a stihli se rozmnožit [naštvaný]

293646

21.7.2013 12:40

Co?

Maraka 89.?.?.?

Velmi zajímavý podrobný článek plný pravdy, ale... nicméně nevím o tom, že by například u nás v Německu kde žiji a pracuji, probíhala nějaká velká krize, jestli tady něco vnímám, tak je to obrovský růst velmi silné a progresivní ekonomiky, řízen propracovaným nejen sociálním systémem, takže strašit lidi v ČR bez naděje a sociálního zázemí zřejmě nebude ten nejlepší recept "mám-li se v ČR postavit na nohy". Podívejte se na Rakousko, Německo, Švýcarsko, o severských státech ani nemluvě... skutečně si myslíte, že tady probíhá nějaká krize? Jedná se o více jak 100milionů lidí v okolí ČR. Kde je chyba? Jsem úplně obyčejný dělník 8h denně na maloměstě, mám základní čistou mzdu 8,5 Euro/Hodina (minimum podle zákona),nájem 4+1 200Euro, potraviny cca o 20% levnější a kvalitnější, pohonné hmoty kvalitnější, silnice opravené, na dálnici neomezená rychlost, obchod na každém rohu, kriminalita minimální, lidi tady nejsou na nic nasraný, nevím na co bych si měl stěžovat. Německý stát doslova lidi napěchuje penězy, protože, jedině tak si zajistí spokojenost, odbyt pro svoje produkty, růst a prosperitu, jedině tak se mlýnské kolo dá snadno roztočit... není třeba si vzít příklad? Vzpomeňme na Baťu a nestěžujme si na Židy, ti za nic nemůžou.

293655

21.7.2013 14:04

Ono je to jedno

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Jestli jedni vyžijí s pár tisícovkami, ti, co mají 2 - 3x víc peníze stejně utratí za nekvalitní šunty a ještě nosí nos nahoru.
Při agresivním tlaku na naše peněženky si málokdo na horší časy něco ušetří. Bude hůř a lidé zvyklí vyžít s málem získají výhodnější startovní čáru.
Dávno už mají své zahrádky, jsou zdravější, tak o co jde?
Peníze budou z vrcholu žebříčku priorit smeteny a to hodně brzy.

293658

21.7.2013 14:49

je to na houby

Enjoy enjoy (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?

když o tom, jestli minimální mzdu ano nebo ne, nebo kolik, rozhodují nějací politikové od stolu. Nemají ani páru o tom, co všechno podstupuje člověk, který je rok a víc na podpoře a hledá si práci.Jak se firmy snaží ušetřit náklady na zaměstnance tím, že chtějí zaměstnávat na poloviční úvazky, nebo na dohodu o práci. Jak se má potom rozhodnout člověk, který živí rodinu? Pracovní nabídky mizerný, rekvalifikace žádné...Minimální mzda drží na uzdě alespoň ty podnikatele, který by nejraději takové zaměstnance, kterým by nemuseli platit vůbec. Hlavně že si jejich manželky můžou koupit originální kabelku za 70 000,-, nebo měnit auta podle ročních období.To není má závist, jen smutek nad tím, že se nejdříve šetří na těch nejchudších

293661

21.7.2013 16:00

Minimální mzda nebo almužna?

Adrien 172.?.?.?

Tady je výběr několika zemí kde kupní síla za státem požehnanou minimálni mzdu je více nez třikrát vyšší než v Česku: Pobřeží slonoviny, Senegal, Gambie, Čad, Vanautu, Madagaskar, Burkina Faso (Ahoj!), Lesoto, Haiti, Sudán, Togo, Nigérie, Demokratická republika Kongo a Afghánistán. Mám takový dojem že v těchto zemích tu minimální mzdu asi bere vetšina pracantů, na rozdíl od Česka kde musí dělat melouchy jenom 2% lidí. Takový srovnávací údaj tady ale není:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_minimum_wages_by_country

293664

22.7.2013 1:13

RE: Minimální mzda nebo almužna?

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293664

Také z Wikipedie jsem dal tabulku v příspěvku zde.
Neříká to všechno, je třeba vzít v úvahu rovněž zdanění, rozsah či existenci všeobecného zdravotního pojištění, místní ceny a ostatní sociální zabezpečení.

293693

22.7.2013 7:11

RE: A co si za to koupim?

Adrien 172.?.?.?

Reakce na 293693

Místní ceny asi hrajou tu největší roli v porovnání. Třeba průměrná minimální mzda v USA představuje asi 95% průměrné mzdy v Česku, jenže skoro celá ta minimální výplata jde na zaplacení nájmu bytu. Naopak v Praze, kde je pronájem výrazně nejvyšší v celé republice, stačí ždibec přes polovinu průměrné mzdy na pokrytí průměrného pronájmu. Takže posobná situace s minimální mzdou musí existovat i v Česku, kde to minimum může pronajmout průměrný byt (60 m^2) akorát v Liberci a v Ústí nad Labem, aby aspon tisícovka zbyla na žvanec a zubní pastu, když chce clověk žít ve větším městě kde se naskýtá více pracovních příležitostí. Jenže Ústecký kraj trpí největší nezaměstnaností v republice a s Libereckým krajem to není o moc lepší. Daleko nejmenší nezaměstnanost má Praha, jenže na hl. město Pepa co dostává minimální mzdu nemá. A to je ten příslovečný začarovaný kruh.

293714

21.7.2013 23:35

Fanatický jásot davu nad utaženými opasky

Budejovicak 85.?.?.?

Kdykoliv pod nějaký článek o záměrném oslabování měny, či nízkých platech v celostátních novinách nakouknu do diskuse, vždy tam většina lidí jásá že už konečně se koruna oslabila, že konečně se zlevnila pracovní síla a když tam napíšu, že proč dobrovolně a masochysticky chtějí být lacinou silou, tak mě začnou kamenovat, že si přejí mít nízký plat, aby se exportéři měli dobře a mohli tak konkurovat. A vyzařuje z těch chudých zaměstnanců velký strach aby se jim náhodou plat nezvýšil. Blbost? Masochismus? Vyžívání se v submisivitě? Nebo vymytý mozek? Dále dodnes nechápu, že lidé, co se už 20 let plazí s vyplazenými jazyky po zemi, jak jsou odíráni a nadávají, jak je země rozkrádána tak vždy si je tam opakovaně zvolí znovu a hned druhý den nadávají, že byli zvoleni. Blbost? Masochismus? Vyžívání se v submisivitě? Nebo vymytý mozek? V jjedné jídelně jsem onehdá ztropil humbuk, protože místo 150g masa dali všem lidem cca 80 g masa po mém převážení. A co na to ti chudáci s malými porcemi? Pustili se do mne, a té co e šidí se omluvili, že prý to nevadí že jsou rádi že se aspon trochu nají a že je na ně hodná.

293691

22.7.2013 12:55

RE: Fanatický jásot davu nad utaženými opasky

osa x 193.?.?.?

Reakce na 293691

[smích] Tady nemůžete nastavovat zrcadlo vobyčejnýmu člověku , to byste se potázal se zlou - každej poctivej pracující vobyčejnej čech je totiž špičkovej ekonom a politolog a každej vám tu vysvětlí, že žije pro vyrovnanej státní rozpočet a růst HDP , jinak jeho život nemá smysl. [cool]
P.S. výše tzv. minimální mzdy je takový malý indikátor toho, jak si lidé v té které zemi váží jiných i sami sebe [oči v sloup]

293731

22.7.2013 13:17

RE: Fanatický jásot davu nad utaženými opasky

osa x 193.?.?.?

Reakce na 293691

ještě doplním citáty převzaté z www.ac24.cz :

Známost je prvním mýtem o realitě: To, co znáš nejlépe, sleduješ nejméně.
Oddanost je druhým mýtem o realitě: Věřící jsou nejvíce zraněni objekty své víry.
Přesvědčení je třetím mýtem o realitě: Jen ty, kdo hledají pravdu, lze oklamat.
Příslušnost je čtvrtým mýtem o realitě: Tak, jak se převalují vlny války, to dělá i loajalita.
Důvěra je pátým mýtem o realitě: Každá pravda v sobě nese i semena zrady.
- Magic, The Gathering

„Rozum si lze zvolit. Přání a vrtochy nejsou fakta, ani nejsou prostředkem, jak je objevit. Rozum je naším jediným způsobem, jak uchopit realitu; naším základním nástrojem přežití. Máme svobodu vyhnout se myšlenkovému úsilí a zavrhnout rozum, ale nemáme svobodu vyhnout se trestu v propasti, kterou jsme odmítli vidět.“
- Terry Goodkind, Víra padlých

293735

22.7.2013 1:48

Zase demagogie

Libor Kubica 213.?.?.?

Teď jsem se z článku dozvěděl, že jako podnikatel jsem:
"nenažraný kapitalista, který potřebuje ke své residenci na Riviéře novou v Miami a tryskové letadlo na dopravu."

Ale nyní věcné komentáře:

Zvýšením minimální mzdy v Česku budou některé menší firmy a živnostníci v době ekonomické recese dotlačeni k redukci zaměstnaneckých stavů.

Obdivujete západní minimální mzdy a zapomínáte na neporovnatelné pracovní nasazení. Zkusil jste si v např. v Německu rozložit v kanceláři časopis? Nebo si brouzdat soukromě na Internetu, aby to uviděl šéf?

293696

22.7.2013 2:20

RE: Zase demagogie

zorro 113.?.?.?

Reakce na 293696

"Zvýšením minimální mzdy v Česku budou některé menší firmy a živnostníci v době ekonomické recese dotlačeni k redukci zaměstnaneckých stavů."

Chudacci, uplne mi je jich lito. Zive si predstavuju pana podnikatele jak se slzou na krajicku rika zamestnaci: "Pepo promin, ale ja uz proste takhle dal nemuzu, prece nechces abych misto na Seyschely jel jenom na Kanary, jako nejaka socka, to snad chapes nee?". "Ale jo, sefe, me tak mrzi ze ta hnusna vlada schvalila tu minimalni mzdu, vzdyt ja na ty gumovy rohliky vubec tolik nepotrebuju a klidne bych tu rad za par pomeji pracoval i zadarmo!".


Pan Kubica by mel byt rad, az mu pote co ten uspesny kapitalismus definitivne chcipne, zbyde z toho co si nakrad aspon ta jeho natrzena prdel...

293697

22.7.2013 11:58

RE: Zase demagogie

Libor Kubica 193.?.?.?

Reakce na 293697

Nevím proč mě napadáte a urážíte.

Propustit člověka není nikdy příjemná věc.

293727

22.7.2013 20:59

RE: Zase demagogie

QWSAQ 46.?.?.?

Reakce na 293727

Vložený obrázek

293755

25.7.2013 3:06

RE: Zase demagogie

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Reakce na 293755

Dekuji,to je presne to,co se ted ve svete deje,pracujici trida,pomoci automatisace se stala mensinou a tak se dostali delnici bez prace do postaveni neuzitecnych jedliku,naproti tomu neproduktivni sily byrokracie se ve vetsine stala nepostradatelnou stranou k ovladani celeho systemu,stala se prodlouzenou rukou elity na ceste ke svetovlade.Cesta ke svetovlade s vetsinou produktivnich delniku by byla vec zhola nemozna a nebo do jiste miry nebezpecna,tad jde elite jen o to,jakym zpusobem se doslova zbavi nadbytecneho mnozstvi produktivnich lidi,pro ktere neni zamestnani,z drivejska tuto vec "resila valka",monument v USA,stat Georgia,jasne rika,ze 500 milionu lidi by byla zaruka stesti a hojnosti zarucena.Milionari,bilionari a ted uz dokonce trilionari uz nemaji prostor k velkemu podnikani,nebot vse na povrchu teto planety "nekomu patri",dokonce i destova voda je zbozi,jez nekdo vlastni,to neni vtip,ale hola zkutecnost,jez se projevila bouremi obyvatel proti zprivatisovani pitne vody,nebude trvat dlouho a budou obyvatelstvu pocitat i spotrebu vzduchu a nebo zavedeni dane,na kyslicnik uhlicity a methan,od zvira a lidi,tenmethan od elity,bude mimo dan,to da rozum.Elita prakticky hleda cestu jak omezit narust lidske populace,takze,valky,revoluce ,etnicke boure,rasove boure ,to vse je moznostech "sebevyvolenckych nadlidi",porozumeni najdeme v laboratorich na epidemie, jez pracuji,jak se zbavit lidstva afarmacie hleda cestu pres ockovani a chemikalie-dragy,jak lidskou populaci kontrolovat, AIDS a jine epidemie ,v zadnem pripade nejsou prirodni katastrofou,ale,umele vyvolanou zalezitosti,takze,dnes v rodinach probiha neviditelny boj s RADOBYVLADCI o pristi generaci.
SEDS OF DESTRUCTION : THE DIABOLICAL WORLD OF GENETIC MANIPULATION.
DID BILL GATES KNOW HIS POLIO VACCINATION PUSH WOULD PARALIZE CHILDREN?
TOP PSYCHIATRIST;`WEARE TURNING CHILDHOOD INTO A DISEASE!
FRPM AIDS TO SARS TO MERS,EMERGING INFECTIOUS DISEASES REMAIN A DIRE THRAT.
Proto ctivy ctenar porozumi,proc studenti z universit se zapojili do programu ziskat vzorky "Spanelske chripky" z tel davno pohrbenych horniku na Spilberskych ostrovech,nebot "Spanelska chripka zabila vic lidi ,nez vsech vojaku prvni svetove valky,jinou reci, receno,atova zbran nema tak nicivy ucinek,jako byologicka zbran,navic,po nebosticich zustava nedotceny majetek a ten jde predevsim,nebot kazda valka je jen a jen lupezi na druhych lidech,propagandou oduvodnena ,jako spravedliva valka,ktera ,v praxi neexistuje,valka je vrazdeni,at uz dostane jakoukoliv reklamu a pozehnani.

293859

25.7.2013 9:19

RE: Zase demagogie

Emil Robot 88.?.?.?

Reakce na 293727

To jistě,ale míra "nepříjemnosti"mezi propuštěným a propouštějícím je naprosto nesrovnatelná...

293872

22.7.2013 3:02

RE: Zase demagogie

Saša 24.?.?.?

Reakce na 293696

>Teď jsem se z článku dozvěděl, že jako podnikatel

V České kotlině se každý živnostník považuje za velkého podnikatele a tím pádem vztahovačně i za nenažraného kapitalistu. Ve Wikipedii je řada dokonce totožných argumentů pro a proti zvyšování minimální mzdy, ekonomové se nemohou shodnout. Zkušenosti z USA ukazují, že zcela nepředpokládaně zvýšení minimální mzdy často zvýší zaměstnanost, nehledě k společenské prospěšnosti. Neshodnou se ekonomové a určitě tedy ani my, proč ale vůbec platit „nekvalifikované“ pracovní síly? Jak píše pan Kubica jeho zaměstnanci si brouzdají po internetu a jistě užívají tepla podniku, mohou být rádi, že nejsou na ulici a jistě by pracovali se stejným nadšením i zdarma, aby získali tu pracovní zkušenost.

Začnu podnikat v Čechách pane Kubica [velký smích] [chechtot]

293702

24.7.2013 15:59

RE: Zase demagogie

ssena@seznam.cz 88.?.?.?

Reakce na 293696

>Obdivujete západní minimální mzdy a zapomínáte na
>neporovnatelné pracovní nasazení. Zkusil jste si v např. v
>Německu rozložit v kanceláři časopis? Nebo si brouzdat
>soukromě na Internetu, aby to uviděl šéf?

Z zrovna v této otázce jste zcela mimo. Pracovní normy ve fabrikách (i rámci jedné firmy s pobočkami v různých zemích) a "intenzita nasazení" v kancelářích je taková, že pokud by české normy zkusili v Německu (ani nemluvím o Francii nebo Itálii), firma by se zastavila, protože by všichni do jednoho šli do stávky. V Holandsku, kde jsem byl na školení mělo každé patro budovy "relax room" s pinčesem, TV, automaty na občerstvení s možností i ležet. Nevím jak s časopisy a sufrováním po netu, ale nasazení bylo proti českým podmínkách "velmi nestresové"

293834

22.7.2013 5:47

Baťa povedal:

Definitíva 87.?.?.?

Neexistuje ekonomická kríza, ale len kríza morálky. Kto privatizuje zisky firmy, ten okráda vlastnú firmu.

Sme otroci korporátneho finančného systému, vyrábeme to čo korporácie kážu a kupujeme to, čo korporácie ponúkajú, požičiavame si ich "peniaze" a naše úspory odkládáme do ich bánk.
Prerušte finančné toky do korporáci.

Teda mi všetci úmyselne a s radosťou tvoríme obrovské zisky korporácií, ktoré vládnu štátom a politikom.

Zmeňte morálku ľudstva, aby najviac hodnotený bol človek tvoriaci hodnoty pre spoločnosť a nie sociálny parazit s najvyšším kontom v banke. Vid aj prednáška Andreas Klaus.

O morálke spoločnosti vypovedá aj to, že po Baťovi nebolo pomenované žiadne letisko, ale po tlčhubovi a korporátnom poskokovi, ktorý si výčitky liečil alkoholom, áno. Divím sa, ČR nebola premenovaná na HR.

Baťa povedal. Aj Boh povedal. Vnímate ten rozdiel?

293705

22.7.2013 13:10

RE: Baťa povedal:

steve 70.?.?.?

Reakce na 293705

.. ktorý si výčitky ..
------
.. nikdy zadne vycitky nemel. Vuci nikomu nebo necemu...
.. havel byl obycejna egoisticka kanalie.

293734

22.7.2013 16:17

RE: Baťa povedal:

V 85.?.?.?

Reakce na 293734

to jste rekl moc slusne

293741

22.7.2013 9:38

Chudoba = ekonomická síla budoucnosti

woxow 94.?.?.?

Tam kde je chudoba, dojde ke snížení ceny pracovní síly. Tam se pak budují továrny a přitékají peníze a roste export. Až se to v číně zastaví, bude z USA stejná kolonie jako z Číny... Až bude v ČR hodně špatně, postaví se tu uz EU továrny a budeme mít super export. Ekonomika poroste. Problém současného trhu, je že všichni dělají všechno a snaží se prodat všechno. Tím dochází k plýtvání zdrojů. Bez centrálního plánování co kde a za jakých podmínek se bude vyrábět tak aby nevznikl přebytek zboží s neuvěřitelným tlakem na snížení mzdy aby byl prodejný. A kdyby bylo součástí centrálního plánování světa i minimální mzda... pak by se ekonomické podmíky srovnaly. Jenže to bychom museli nahradit konkurenci spoluprací.
Negativní důsledkem je, že všichni by se měli dobře a populace by se přemnožila a po jisté chvíli by opět rostla nezaměstnanost. Jediné řešení je proto zrušení osobního vlastnictví a zisku. Pak se konečně začne vyrábět kvalitně, jen pro potřebu s ohledem na ekoligii i životnost a lidé nebudou muset chodit do práce a přesto dostanou peníze na příděl, protože nikde peníze nebudou chybět.

293720

22.7.2013 10:53

Chudoba = ekonomická síla budoucnosti - perpetum leda hrobařiny

slak 77.?.?.?

Reakce na 293720

- to je jako kdyby v pr.... byli ryby nebyli by potřeba rybníky. Až přijde chudoba tlustý budou tenký a hubený nebudou, nasyslení zamigrují parazitovat kde ještě nevyžrali a ti se množili a budou a jsou proto vedeny války o zdroje ať s umnými či "humanitárními" kulisami a problém není vyrobit, ale komu prodat, proč a za co. Ti co to mají pod palcem si stejně natisknou peněz podle představ až na to že efekt se míjí s účinkem když to mizí v sobě vlastních parazitických systémech neproduktivních darmožroutů a zkráceně je to analogie hada požírajícího vlastní ocas. [oči v sloup]

293724

22.7.2013 12:35

RE: Chudoba = ekonomická síla budoucnosti

Emil Robot 88.?.?.?

Reakce na 293720

Ale to je přeci ten strašný komunismus,..a to nemůžeme připustit,...raději celou zeměkouli se vším všudy zničíme...jen ať ji nedostanou komunisti...a k tomu nám dopomáhej Bůh!

293730

22.7.2013 18:43

RE: Chudoba = ekonomická síla budoucnosti

woxow 94.?.?.?

Reakce na 293730

Jestliže gramotnost populace vlivem pouhé konzumace výtvorů jiných klesá, pak není divu že jinam než zpátky se nedostaneme. Pak přeskočíme na cestě zpět socialismus a spadneme rovnou do krizí a válek. To bych raději volila ten strašný komunismus.

To co dnes potřebujeme je inteligentní řešení. Řešení ve kterém nebude hrát prim zisk ani osobní zájmy jednotlivců, ale pohodový život všech. I ti jednotlivci totiž nebudou brzy v bezpelí a budou muset žít obkopení v ghetech které svou hamižností vytvořili.

Proč to tak marvencům klape? Protože vědí, že jsou na jedné lodi. A jedinec bez podpory celku je odsouzen k rychlemu konci. Všechno to lidské kupení bohaství je pouze o touze získat a ponížit ostatní. Jako by se o jeden měšec prali a prali noví a noví lidé. Problém není přitom v měšci ale touha po osobního vlastnictví.

293751

22.7.2013 21:13

roboti

QWSAQ 46.?.?.?

lidi jako by neustále jeli podle nesmyslného programu - produkovat, honit prachy... Ale představme si, že na práci už skutečně máme roboty, energie dostatek z nějakého přírodního zdroje nebo jádra... No a ještě ke všemu lidi už přestali bejt rozežraní a přestali chtít a potřebovat kraviny.
Budou i nadále potřebovat chodit někam do práce a platit tak svou účastí daň za život, nebo co vlastně budou dělat?

Tohle si málokdo uvědomuje, opravdové práce ubývá, ale jakmile někdo práci ztratí, okamžitě začně přemejšlet, kde sehnat prachy. No nikde přece, systém má být už dávno nastavenm tak, aby - ušetří-li se práce, přibylo lidem volna.
Ale když maj lidi volno, mají čas přemýšlet.

Největší problém pak není v tom, kterej chytrák zametá s lidstvem, ale to, že mu to to lidstvo dovoluje. Tak jako není problém v tom, že mi zloděj vykrade auto, ale v tom, že mu to dovolujeme (neplést si pasivní a aktivní ochranu!!!)

293756

22.7.2013 23:00

RE: roboti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 293756

super příspěvek, díky [mrknutí jedním okem]

293763

23.7.2013 6:08

minimální mzda je jen formalita

ppppp 78.?.?.?

Podstatné je rešit omezení pronájmu, pujček a sprostredkovacích schránek. Pak by se naplno ukázalo, o kolik by pribylo nezamestnaných, a kdo čerpal peníze skoro za nic z jedné velké a stále rozširované díry v hrnci. Intervenční vojska by nevedely, kam drív. Mnozí ale zatím verí tomu, že tohle ekonomické perpetum už brzo bude fungovat lépe, nebo aspoň tak, jak dosud.
Pár piv, a jdem tlouct do stolu dál. Co by se stalo, kdyby se prišlo na to, že treba polovina mesta delá zbytečnou práci? Nebo dokonce delá ješte takovou činnost, která brání v produktivite tem ostatním?
Kdo rekl, že ten a ten podnik je neefektivní, a je ho treba podrídit zahraničnímu vlastníkovi? Vetšinou parta zamestnancu. Ti se chteli mít rychle lépe, nebo alespoň neztratit nabylé nadstandardy, hlavne to lego a angličáky navíc.

293772

23.7.2013 12:59

Neomarxisitická mytologie

drfie 149.?.?.?

Zvýšení minimální mzdy neznamená zvýšení mzdy. Znamená to, že lidem, kteří dosud byli ochotni za min. mzdu pracovat, to teď stát zakazuje. Komu tohle má pomoct, těžko říct. Pokud by stát chtěl pomoci chudým, ať radši zvýší sociální dávky.

Ta pověst o Fordovi je taky vtipná. Ford prý vydělal peníze tím, že je rozdal mezi dělníky, kteří si za ně pak koupili jeho auta. I kdyby dělníci celý ten extra příjem využili na nákup Fordových aut, tak je to jako kdyby jim místo zvýšení mzdy dal auto. Jak rozdáváním aut dělníkům může firma vydělat, toť otázka.
Skutečnost prostě je, že Ford inovoval a předstihl konkurenci, proto si mohl dovolit dělníkům platit vyšší mzdy.

> Že sklidil bouři nevole od dalších kapitalistů, si každý dovede představit
Naopak, pokud by to byla jak autor popisuje, tak by od kapitalistů sklidil akorát posměch.

Pak zas pověst o Erhardovi. Autor tu celou dobu plive na "neoliberalizsmus" (což je snad ještě gumovější pojem než pravice a levice), aby pak vytáhl Erharda, o kterém wiki píše:
A staunch believer in economic liberalism, Erhard joined the Mont Pelerin Society in 1950 and used this influential body of neoliberal economic and political thinkers to test his ideas for the reorganization of the West German economy.

Souhlasit se dá snad jen s tím, ať si vezmeme příklad z (liberálních kroků [smích] ) Islandu.

293778

23.7.2013 13:40

RE: Neomarxisitická mytologie

woxow 94.?.?.?

Reakce na 293778

K Fordovi... jestliže zvýším 5x mzdové náklady, zvýší se poměrově i ceny pozemků, nemovistostí, zboží a služeb v celém okolí. Tím je celý sortiment za hranice regionu těžce prodejný... Takže v podstatě aniž by došlo k nějakému viditelnému zlepšení životní úrovně ve srovnání s jinýmy regiony (vylej nalej) došlo v konečném důsledku jen ke zvýšení částek odvedených na daních...

Jediný kdo to měl vymáknuté byli opět komunisté, kdy vše bylo centrálně plánované včetně cen. Pak mohlo vše prosperovat aniž by se to vzájemně rušilo. Existence konkurence stojí totiž civilizaci mnohem více než kdyby vynaložili prostředky na výzkum nových technologií, které dokázali dát člověku dokonalé a trvalé zboží, které by bylo možné v podstatě dědit a minimálně servisovat.

293781

23.7.2013 14:27

RE: Neomarxisitická mytologie

Emil Robot 88.?.?.?

Reakce na 293781

...vše už bylo řečeno a je zbytečné mlátit prázdnou slámu.Ten systém vydávaný za jediný možný,je ve skutečnosti už dnes mrtvý a to negativní,co nyní prožíváme,je jen jeho fyzický rozklad.A nepomůže mu ani svěcené vody všech těch pitomých náboženství,co jich tu je,ani žádní nositelé všech těch nobelových,či jiných cen za nic,ani ekonomie-ti jsou z drtivé většiny šarlatání v tom nejhorším smyslu slova a dle výsledků učinění potratáři.
Už to tu někdo vyjádřil včera v tom duchu že..."had si požírá svůj ocas"-přesně tak....je to "nereformovatelný samosystém sám pro sebe",který vytváří problémy,aby je řešil,ale nevyřeší je ,jen vyrobí několik dalších"...tento systém je obrácené "perpetuum mobile",je to dnes stejně nepotřebný a nebezpečný pro lidstvo vynález,jako atomová puma..jeho místo a pozitivní úkol v historii se naplnil,ale dnes je už překonaný a čím dřív se zastaví,tím líp,jinak nás dožene do totální záhuby....a všichni ti šílenci typu Klause a spol.,kteří se tu mrtvolu systému snaží za každou cenu oživit a všemi dostupnými prostředky přerazit ten hnilobný smrad,který kolem šíří,by měli být zavřeni do těch nejtužších blázinců a pohnáni k zodpovědnosti,za to,čeho se dopustili.

293782

23.7.2013 17:18

RE: Neomarxisitická mytologie

osa x 193.?.?.?

Reakce na 293781

Jediný kdo to měl vymáknuté byli opět komunisté, kdy vše bylo centrálně plánované včetně cen. Pak mohlo vše prosperovat aniž by se to vzájemně rušilo.
[pláč]
Tak tohle je síla, už jsem tu počet ledasco, ale soudruhu letos vítězíte, tímhle můžete oblbovat leda tak děti nebo blázny. [bliji]

293786

24.7.2013 23:13

RE: Neomarxisitická mytologie

woxow 89.?.?.?

Reakce na 293786

Pokud zapomenu na politické označní a vezmu ukazatele ekonomického vzestupu, nenecházím jiný režim, která by dosáhl takového hospodářského růstu a umožnil občanům takové ceny a služby zdarma. Ceny se 20 let neměnily a úroky na spoření byly několikrát vyšší než dnes. Dodnes jsou některé výrobky byly tak kvalitní, že i po 40 letech jsou funkční. A tyto výrobky byly tenkrát pro zahraniční lidi mnohem levnější než jsou dneska šmejdy z Číny. Chtěl bych vidět... jak by dnešní režim dokázal motivovat lidi aby z války zničené země vybudovali přebytkový stát. Dejte příklad které ekonomice se to z vlastních zdrojů a bez přílivu kapitálu a investic ze zahraničí podařilo.

293855

30.7.2013 10:10

RE: Neomarxisitická mytologie

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 293855

A zapomněl jste tady tržním komsomolcům připomenout, že takovou sprosťárnu, jako je centrální plánování, provozuje každá velká firma. Už vidím, jak třeba například McDonalds nechává své provozovny v rámci franšízy, ať si vzájemně konkurují s tím, že jen tak se na trh dostanou nejlepší výrobky a služby a firma jako taková, tedy jako celek, bude prosperovat. Jen si to vemte. Náklady na výstavbu, zařízení, logistika (porovnejme s daňovými úlevami, lákáním investorů a budováním infrastruktury)... Musím fakt pokračovat?

Nejmarkantněji je IMHO vidět absence centrálního strategického plánování ve školství. Není to jen tím, že do toho teď vidím i v rámci své práce, viděla jsem to i předtím. A x-krát jsem psala, že by mělo být zavedeno dotování výlučně těch oborů, kterých je nedostatek. To chce ale kooperaci ministerstva školství a ministerstva práce a sociálních věcí. Pro začátek.

Máme alarmující nedostatek zubařů. To je fakt, který neokecá nikdo. Jak je to možné, vždyť tady máme tak dlouho systém, který je založen na konkurenci!? (A další ke kooperaci - ministerstvo zdravotnictví.) Co však dělá náš stát? Snaží se tuto ZDRAVOTNÍ službu přesunout do jednoho pytle s fejsliftingy a silikonovými kozami.
Jaktože zalátání děravého zubu je tak málo státem/zdravotními pojišťovnami ceněno, přestože není o nic méně důležité než látání akutních traumat (klasické šití)? Díra v zubu je přece vstupní branou infekce do organismu úplně stejně jako díra v kůži! Prevence? A jak chcete provozovat prevenci, když nejsou lidi (zubaři)!? Je skutečně zdraví nadstandardní luxus? Tak potom ale nechápu, na co tam tu bandu vyžírků, kteří si říkají, že jsou státotvornými institucemi, máme. K čemu takový stát? Nejsou ničím jiným než pohůnky nadnárodních mafiánů, stojícími nad námi s bičem. Jo, Drábek. To je fakt nomen-omen.

Na druhé straně tady máme tři prdele absolventů ekonomek. Kur... s takovým ekonomickým kádrem bychom měli být ekonomickým tygrem evropy. A nejsme. Čím to bude? Nehledě k tomu, že tihleti absolventi stejně nepracují v oboru (pokud pracují), protože tolik ekonomů skutečně není zapotřebí. Je takový problém počet těchto oborů "zregulovat"? Kde se vůbec berou všechny ty myslivny, které tento obor vyučují? [velký smích]

Už zde v diskusi padlo, jaká by měla být funkce státu. Splňuje náš stát tuto funkci? Jestli ne, jak je to možné?

293995

30.7.2013 12:54

RE: Neomarxisitická mytologie

fohat 194.?.?.?

Reakce na 293995

milí Slováci DÍKY....na podlaze mi stepuje vaše automatická pračka Tamat,rok výroby 1985...za tu dobu asi tři opravy..a borec opravář na telefon JEŠTĚ FUNGUJE...a se zdviženým varovným prstem nás ochranuje před vyblejskanými aušusy dneška... [cool]

294001

30.7.2013 14:30

RE: Neomarxisitická mytologie

Emil Robot 88.?.?.?

Reakce na 293995

....neplánůjí jen cygoši a úplní idioti... [chechtot]

294005

7.8.2013 17:06

RE: Neomarxisitická mytologie

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 149.?.?.?

Reakce na 293995

Je to už sice poněkud off topic, ale přece...

> centrální plánování... provozuje každá velká firma
A proto taky nemůže žádná firma na svobodném trhu přerůst bez státní pomoci v megamonopol. S velikostí klesá produktivita. Nedá se to uřídit.
Centrální plánování selhává, protože nemá na čem založit svoje kalkulace, nemá tržní ceny.

>x-krát jsem psala, že by mělo být zavedeno dotování výlučně těch oborů, kterých je nedostatek
Na svobodném trhu nedostatek vyvolá tlak na zvyšování mezd, vyšší mzdy přilákají více studentů do daného oboru. Na nesvobodném trhu, jaký máme dnes, různé dotace natolik pokřivily motivace lidí, že to tak vůbec nefunguje. Stát (centrální plánovač) si vymyslel, že potřebujeme vysokoškolsky vzdělané lidi. Tak je máme. Přesto vzdělanost klesá.

>Máme alarmující nedostatek zubařů. To je fakt, který neokecá nikdo. Jak je to možné, vždyť tady máme tak dlouho systém, který je založen na konkurenci!?
To je vtip? Naše socialistické zdravotnictví, že je založené na konkurenci? Pojišťovny si konkurují tak akorát nabídkami plavenek nebo příspěvkem na očkování. A když na ně přijde nouze, tak jim stát vždycky dluhy rád zaplatí.

>Je skutečně zdraví nadstandardní luxus?
To se můžeme zeptat u každé z tisíce jednotlivostí. Problém je, že všechny tyhle jednotlivosti dohromady jsou tak drahé, že by na ně nestačil ani rozpočet zeměkoule. Proto je lepší nechat na lidech, jaké si zvolí priority, než jim je centrálně nadiktovat. Nebo se tvářit, že stát může dát všechno všem, když nakonec dá každému akorát přes hubu.

>Nehledě k tomu, že tihleti absolventi stejně nepracují v oboru (pokud pracují), protože tolik ekonomů skutečně není zapotřebí. Je takový problém počet těchto oborů "zregulovat"?
Kdyby si museli platit školné, tak by se sakra rozmýšleli jestli studovat něco, co je celkem k ničemu. Nebo raději něco, co je uživí a svým koníčkům (třeba i té ekonomii) se věnovat ve volném čase.

294161

23.7.2013 19:58

RE: Neomarxisitická mytologie

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 293781

Existence konkurence stojí totiž civilizaci mnohem více než kdyby vynaložili prostředky na výzkum nových technologií, které dokázali dát člověku dokonalé a trvalé zboží, které by bylo možné v podstatě dědit a minimálně servisovat.

Taky si myslím, príliš celkove plýtváme a vršíme víc odpadu, než je nutné. To je jenom v ružovém vyšší a rychlejší devastace prostredí. Prehnaná konkurence nadelá více škodu, než osohu. Mnohdy to videt i v rodine.

293790

23.7.2013 21:18

Autor má pravdu

Heriot 85.?.?.?

Na jedné straně tu je fakt globalizace, kdy anglosaský svět v zájmu svých zisků terorizuje a zbídačuje celou zeměkouli, na druhou stranu i v tom malém rybníku jako je ten náš je pořád prostor jakž tak přežívat.
Ovšem naše podnikatelské panstvo v zájmu svých zisků si platí pravicové politiky, kteří jim snižují či ruší daně, kteréžto ovšem přenášejí na pracující. Výsledkem, je mizivá kupní síla a titéž podnikatelé se diví a opět volají po dalším snížení daní a vůbec nechápou v jak začarovaném kruhu se pohybují. Jejich duševní obzor končí nákupem luxusního auta a apartmánu v Krkonoších...
A o tom to u nás momentálně je. [bliji]

293797

24.7.2013 7:14

Pan Vít šíří tyto socialistické tlach z gauče svého obýváku. Nejlepší jeho perla je, že za hospodářský růst může 100 %

Mejla 85.?.?.?

v Německu po 2. sv. válce. Nestydí se ani vymýšlet a žije ve světě svých socialistických fikcí a zjednodušuje si věci tak, aby pro něho byly snadno pochopitelné, když už není schopen pochopit podstatu věci. Jeho rovnítko 100 % daň = prosperita pak ukazuje jeho lehce zvrácenou psychiku. Pan Vít svými "skvosty" zásobuje průběžně všechna periodika.

293803

24.7.2013 23:59

Stejný kapitalismus se opakuje jak napsal Marx

Aeternitas 89.?.?.?

Marxismus je filosofií společnosti a dějin, filosofií, jež se pro ty, kteří v ní uvěřili, stala politickým programem sociální revoluce. Marx byl přesvědčen, že kapitalismus se zhroutí a bude nahrazen komunismem. Marx se vysmíval utopickým socialistům pro jejich naivní představy a chtěl být vědeckým, nikoliv utopickým socialistou, proto provedl důkladnou a nemilosrdnou analýzu kapitalismu, viděl v něm vykořisťovatelský řád, v němž se postavení dělnické třídy zoufale a stále zhoršuje. Věřil, že dělnická třída nakonec povstane proti vykořisťovatelům a revolucí smete kapitalismus. Marx napsal 3 díly Kapitálu, aby ukázal, že kapitalismus není ani přirozený, ani věčný. Revoluce přichází v důsledku vykořisťování a vykořisťování existuje v důsledku soukromého vlastnictví, vykořisťování člověka člověkem bude odstraněno, až zmizí soukromé vlastnictví. Otrokáři vykořisťovali otroky, feudálové vykořisťovali nevolníky a kapitalisté vykořisťují dělníky a vykořisťování jedné třídy druhou třídou vyvolá rozpory, které sílí a přerostou v revoluci.

Akumulace kapitálu: Malé skupiny velkých a úspěšných zakladatelů manifaktur, obchodníků a farmářů z nichž vzešla buržuázní třída, zároveň s tím byly masy malých rolníků postupně připraveni o půdu a drobní řemeslnící, kteří nevydrželi konkurenci manifaktur přišli o zbytky svého vlastnictví, tím vznikl proletariát, kterému nezbývalo než hledat práci za mzdu. S tím, jak kapitalismu přechází ke stádiu strojové výroby, ztrácejí dělníci poslední šance změnit své postavení. Osud dělníků je zpečetěn. Nezbývá jim jen se nechat najmout a pracovat pro kapitalisty, zde začíná vykořisťování, dělník nemá ekonomickou svobodu opustit kapitalistu a vyrábět sám. Vykořisťování je organickou a neoddělitelnou součástí kapitalismu a je možné zníčit vykořisťování jen zníčením tohoto systému. Kapitalisté nemají jiný cíl než ždímat z dělníků nadhodnotu. Dělník pracuje 10 hodin a vyrobí zboží za 100 Kč, dělníková mzda je 50 Kč a zbylých 50 Kč zůstane kapitalistovi jako nadhodnota. Dělník pracuje 5 hodin pro sebe a 5 hodin ro kapitalistu - nadbytečná pracovní doba, kapitalisté se snaží zvyšovat míru nadhodnoty. Rezervní armáda nezaměstnaných je neustále doplňována novou populací dělníků, ale i zbídačenými dělníky, kteří prohráli boj v konkurenci s velkými kapitalisty.

293857

26.7.2013 0:02

Henry Ford měl trochu jiné důvody...

pan Fuka 81.?.?.?

Hlavním důvodem proč Henry Ford zvýšil platy zaměstnestnancům nebylo proto, aby si mohli od něj koupit auta, ale proto, že kvůli dělbě práce, kterou zavedl a díky které měli dělníci vysoce monotóní práci se potýkal s velmi vysokou fluktulací. Téměř polovina zaměstnanců u něj nevydržela víc, jak jeden rok a každou chvíli se jeho zaměstnanci "házeli marod". Díky tomu se potýkal s obrovskými náklady na zaškolování nových zaměstnanců. Zvednutím mzdy docílil toho, že zaměstnanci tolik neodcházeli a neflákali se, díky čemuž klesli náklady na zaměstnance, čili to neudělal pro jejich blaho, ale pouze pro svoje!

293897

27.7.2013 15:38

JAK TO BUDE DAL?

grisa arikiran (zavináč) seznam (tečka) cz 85.?.?.?

Ze svet neni v poradku--z pohledu vetsiny--to se vi uz dlouho

Ale co s tim?

Moznosti se nabizi vic

Cekat?
Bojovat?
Modlit se?
V klidu umrit a nechat to na detech?

Ja sve reseni mam a denne na nem pracuji
Neco si vybrat je akcnejsi,nez nakonec byt vybran...na nucene prace.
... ... ... ... .
axsv

293924

Příspěvků: 113

21.07. 04:33 lindsay  zebracenka
21.07. 12:22  RE: zebracenka
23.07. 13:13 miro21  RE: zebracenka
22.07. 12:31 petesv  RE: zebracenka
23.07. 05:43  RE: zebracenka
21.07. 06:54 Mejla  Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěkně
21.07. 09:16  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
22.07. 14:08 Dan13  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
22.07. 21:31  RE:
22.07. 23:08 Dan13  RE:
22.07. 23:30  RE:
24.07. 06:38  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
21.07. 09:27 Barney  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
21.07. 14:14 Osel  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
31.05. 21:35 Lukyyn  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
21.07. 11:38  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
21.07. 12:50 Maraka  RE:
27.07. 13:25  RE:
31.07. 09:42 erich  RE:
21.07. 15:59 Robert Nohejl  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
21.07. 16:10 Robert Nohejl  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
22.07. 07:04 Robert Nohejl  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
22.07. 09:17 slak  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
21.07. 18:23 Saša  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
21.07. 21:24  a to jsme zapomneli na Svycary
21.07. 22:05 Jiri Radosta  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
21.07. 22:40 dub  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
21.07. 23:20 Saša  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
22.07. 07:11 Jiri Radosta  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
22.07. 08:09 mkadlec  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
22.07. 08:32 Saša  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
22.07. 19:20 Jiri Radosta  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
22.07. 22:50  RE: Autore Víte, váš článek není ani k smíchu. Ukažte nám tedy, jak se to dělá a založte si firmu a vyplácejte lidem pěk
21.07. 07:40  souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
21.07. 08:58 QWSAQ  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
21.07. 14:47 Mareš  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
21.07. 16:57 Osel  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
21.07. 20:38 Mareš  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
21.07. 23:13 Osel  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
22.07. 06:09  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
21.07. 21:16 maršal Žukov  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
21.07. 23:16 Osel  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
22.07. 10:34  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
21.07. 17:00  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
21.07. 18:24  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
22.07. 06:04  RE: souhlasím se vším, o čem článek píše, nicméně
21.07. 07:57  lenže
21.07. 08:04 Nikdo  všechno je jinak
21.07. 08:48 Josef Rozum  k poznámce editora
21.07. 09:12 QWSAQ  A co Evropská sociální charta?
21.07. 11:17 ppppp  RE: A co Evropská sociální charta?
22.07. 01:35 QWSAQ  RE: A co Evropská sociální charta?
22.07. 06:51 maršal Žukov  RE: A co Evropská sociální charta?
22.07. 11:37 ppppp  RE: A co Evropská sociální charta?
23.07. 13:05 pavelh14  RE: A co Evropská sociální charta?
23.07. 20:05 ppppp  RE: A co Evropská sociální charta?
21.07. 11:55  RE: A co Evropská sociální charta?
22.07. 01:17 QWSAQ  RE: A co Evropská sociální charta?
21.07. 16:57 disident  RE: A co Evropská sociální charta?
22.07. 04:09 coinageboy  RE: A co Evropská sociální charta?
22.07. 12:29 mkadlec  RE: A co Evropská sociální charta?
21.07. 10:38 Abrakadabra  Hm, to jsou mi věci.
21.07. 10:48 c4mp3r  Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.
21.07. 16:24  RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.
21.07. 21:35 c4mp3r  RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.
21.07. 18:54 ASHF  RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.
21.07. 19:45 Saša  RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.
21.07. 21:28 maršal Žukov  RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.
22.07. 23:14  RE: Autor by nám mohol ukázať, ako sa to robí.
21.07. 10:54 slak  Prasovitost
21.07. 11:10 r.m.  chtějí kapitalistické výkony za komunistické mzdy
21.07. 12:40 Maraka  Co?
21.07. 14:04 Jana Hanzlíková  Ono je to jedno
21.07. 14:49 Enjoy  je to na houby
21.07. 16:00 Adrien  Minimální mzda nebo almužna?
22.07. 01:13 Saša  RE: Minimální mzda nebo almužna?
22.07. 07:11 Adrien  RE: A co si za to koupim?
21.07. 23:35 Budejovicak  Fanatický jásot davu nad utaženými opasky
22.07. 12:55 osa x  RE: Fanatický jásot davu nad utaženými opasky
22.07. 13:17 osa x  RE: Fanatický jásot davu nad utaženými opasky
22.07. 01:48 Libor Kubica  Zase demagogie
22.07. 02:20 zorro  RE: Zase demagogie
22.07. 11:58 Libor Kubica  RE: Zase demagogie
22.07. 20:59 QWSAQ  RE: Zase demagogie
25.07. 03:06 Robert Nohejl  RE: Zase demagogie
25.07. 09:19 Emil Robot  RE: Zase demagogie
22.07. 03:02 Saša  RE: Zase demagogie
24.07. 15:59 ssena@seznam.cz  RE: Zase demagogie
22.07. 05:47 Definitíva  Baťa povedal:
22.07. 13:10 steve  RE: Baťa povedal:
22.07. 16:17 V  RE: Baťa povedal:
22.07. 09:38 woxow  Chudoba = ekonomická síla budoucnosti
22.07. 10:53 slak  Chudoba = ekonomická síla budoucnosti - perpetum leda hrobařiny
22.07. 12:35 Emil Robot  RE: Chudoba = ekonomická síla budoucnosti
22.07. 18:43 woxow  RE: Chudoba = ekonomická síla budoucnosti
22.07. 21:13 QWSAQ  roboti
22.07. 23:00  RE: roboti
23.07. 06:08 ppppp  minimální mzda je jen formalita
23.07. 12:59 drfie  Neomarxisitická mytologie
23.07. 13:40 woxow  RE: Neomarxisitická mytologie
23.07. 14:27 Emil Robot  RE: Neomarxisitická mytologie
23.07. 17:18 osa x  RE: Neomarxisitická mytologie
24.07. 23:13 woxow  RE: Neomarxisitická mytologie
30.07. 10:10 baba_Blažková  RE: Neomarxisitická mytologie
30.07. 12:54 fohat  RE: Neomarxisitická mytologie
30.07. 14:30 Emil Robot  RE: Neomarxisitická mytologie
07.08. 17:06  RE: Neomarxisitická mytologie
23.07. 19:58 ppppp  RE: Neomarxisitická mytologie
23.07. 21:18 Heriot  Autor má pravdu
24.07. 07:14 Mejla  Pan Vít šíří tyto socialistické tlach z gauče svého obýváku. Nejlepší jeho perla je, že za hospodářský růst může 100 %
24.07. 23:59 Aeternitas  Stejný kapitalismus se opakuje jak napsal Marx
26.07. 00:02 pan Fuka  Henry Ford měl trochu jiné důvody...
27.07. 15:38 grisa  JAK TO BUDE DAL?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

18

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 38 čtenářů částkou 5 502 korun, což je 18 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 1

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Čínští operátoři spustili 5G pro běžné uživatele01.11.19 15:25 Čína 3

Měnové kurzy

USD
23,12 Kč
Euro
25,51 Kč
Libra
29,73 Kč
Kanadský dolar
17,46 Kč
Australský dolar
15,83 Kč
Švýcarský frank
23,25 Kč
100 japonských jenů
21,18 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,64 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,15 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 665,45 Kč
1 unce stříbra
390,25 Kč
Bitcoin
201 961,90 Kč

Poslední aktualizace: 12.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 412