Diskuze k článku

Jak funguje dnešní svět

Příspěvků 58

13.7.2013 5:58

opravdu zajímavé

Evropan 835 (zavináč) seznam (tečka) cz 46.?.?.?

a velice poučné.....Jako by to byly myšlenky mého známého Radima V., ale to je jen hypotéza

293198

15.7.2013 10:16

Analýzy a...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 293198

http://www.youtube.com/watch?v=DA46W_YTGGI&feature=player_embedded

293335

13.7.2013 6:59

Nesouhlas

Jan-ek 80.?.?.?

Prehnane a za vlasy utazene. Za kampani hledej obycejne prachy, nic vic a nic min. Popravde, kupujes-li jakykoliv vyrobek, bez reptani v cene platis patenty, poplatky za design atd. Konzumujes-li film, nebo hudbu, bijes se za pravo neplatit. Protoze to neni primo v cene?.. Vidis v tom logiku? Ani ja nechci platit zbytecne. Ale: Proc se nikdo nezamysli nad plosnym zlevnenim veskereho zbozi a neplacenim za patenty?

293200

13.7.2013 18:13

RE: Nesouhlas

jaroslav 83.?.?.?

Reakce na 293200

Nesouhlas. Příspěvek má železnou logiku. Váš komentář jsou jen běžné kecy.

293242

14.7.2013 23:48

RE: Nesouhlas

osa x 193.?.?.?

Reakce na 293242

Takřka železnou logiku, ano, to je popis reálné evoluce prvoků v kaluži - boj o dominanci a zdroje, a zdroji je nejen bláto ale i mrtvoly padlých jedno- i vícebuněčných soudruhů, prostě jak říkají zde někteří zvědavci : kaliyuga.
Nicméně odpovědí na autorovo : Jediná cesta ke zlepšení je – učinit jednání těchto firem neúčinným pro získání alfa a beta samcovství. Jiná cesta nefunguje. je prosté NEKUPOVAT ( taky zde již psáno, např. zvědavcem "Jarmila" ).
Ale chtějte po mase tzv. obyčejných lidí, aby nekupovali a neplatili za kopance do varlat, to se vymyká jejich životnímu postoji naprogramovaného slušného otroka.
Několik % renegátů pro změnu celku znamená NIC - fakticky tedy jde o jejich soukromou životní filozofii přínosnou jen jim.

293318

13.7.2013 8:51

Devast potroublých

slak 77.?.?.?

bez přínosu okolí, řezníků kultury, logický systémový zmar mrhačů silou a energií proti prostředí které se otáčí aniž by si to domysleli proti takto rozkopulovaným, spřízněným parazitům a více takové kašičky na umravnění nenažraných budulínků-ek. Naše milé dámy bezvýhradně v tom ovšem jedou v míře nemalé taky svým protěžovaným výběrem a podporou rozjívenosti pohlavárů [chechtot] +++* [mrknutí jedním okem]

293205

13.7.2013 8:52

souhlas

usama-1 81.?.?.?

NAPROSTEJ SOUHLAS. [smích] Tohle zmrdovství, boj o moc se nedá vyhrát. Osobně si myslím že je vysoce důležité získat svobodné technologie a to ne kuli spáse obyvatel ale kuli udržení jakési nezávislosti pár jedinců kteří dospěli k poznání jako máte vy.

293206

13.7.2013 10:33

alfa samec, nebo dolu z kopce

ppppp 95.?.?.?

S vetšinou myšlenek souhlasím. Nepríliš se liší od podobného úhlu pohledu a tím je jízda z (predtím vytvoreného) kopce. Jinými slovy "není duležité", kdo co vypestuje, uvarí, ale kdo to sežere. Za vším tkví globální tupost myšlení lidí, absence stravitelné filosofie a principu, honení se za lesklými plíšky a jejich sbíráním jako to delá straka.
To samozrejme "alfasamci" ví a zneužívají toho nijak odlišne, než chytání rybiček na ruzné návnady. Pokud si vezmeme jakýkoliv lidský produkt, auto, dum, jídlo, a očistíme ho od všeho nepotrebného, co mu pouze zvyšuje cenu a "konkurenceschopnost" bez toho, aby zvýšilo skutečnou užitkovost, tak zjistíme, čím vším plýtváme, a co všechno jde do kapes jiných. My totiž máme neprimerené nároky a hodnotíme pozlátko.
Globální tupost lze úspešne podporit degradací společenských vztahu a zavedením ruzných nenápadných fyzických, nebo duševních deviací, buď pod rouškou pseudohumanismu, nebo pseudolidských práv, nebo diskriminací, které ve skutečnosti lidské výdobytky popírají, a predstavují pouze oslabení konkurenční společnosti. Nacházíme se spíše prumerne ve stavu společenské duševní nemoci, kráva nenadojí tolik, co sežereme.

Jen k tomu oteplování vyjádruju nesouhlas. Neexistují reálné data, že se neotepluje, mužeme se prít nanejvýš o kolik. Duvodem oteplení je premena vší energie (ropa, uhlí, jádro, elektrina) na teplo a posun energetické bilance príjmu do plusu, kterou samozrejme následuje i výdej/vyzárení do plusu, ALE pouze za cenu zvýšení prumerné teploty povrchu/atmosféry. Jasným príznakem jsou zvýšené nestability klimy a snaha prírody takhle vyrovnávat více rozvážené bilance. Pokud nekdo namítá, že ta spotreba je proti príjmu ze Slunce bezvýznamná, tak cucá z prstu, protože neumí spočítat, o kolik stoupne teplota, když se bilance poruší dejme tomu o 0.5 procenta vztaženo na plochu kontinentu, co bývá lokálne mnohem víc, jak lze doložit spotrebou energií. Na svete je dost prumyslových oblastí/zón s plochou vlivu o velikosti našich kraju v tisíckách km2, kde výdej energie do atmosféry na celé ploše toho kraje je vyšší, než 100% príjmu ze Slunce. Patrí mezi ne i huste osídlené části mest. Nápadne to pripomíná pokus části populace "kdyby všichni topili venku, nemuselo by se vevnitr".

293211

13.7.2013 17:02

RE: alfa samec, nebo dolu z kopce

M.P. 194.?.?.?

Reakce na 293211

Souhlas s globálním oteplováním. Neexistují OBJEKTIVNÍ data, zda se otepluje či nikoli. Stalo se to příliš politickým problémem a je v globálním oteplování příliš mnoho peněz, aby se to dovolilo zkoumat nestranně.

Na druhé straně spočítat o kolik stoupne teplota, když se bilance výdeje energie zvýší o 0,5 % nedokáže reálně nikdo na světě. Protože daleko větší roli z hlediska teploty hrají takové faktory jako jsou fyzikální vlastnosti atmosféry, odrazit a průhlednost látek, tepelná proudění, atd. V té rovnici teploty je velmi mnoho proměnných.

Jistě by se dalo vyzkoumat, zda oteplování je či není, případně o kolik. Nicméně toto je politický problém a ani věda si ho nedovolí překročit.

Miloslav Ponkrác

293234

15.7.2013 23:03

RE: alfa samec, nebo dolu z kopce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 293234

oteplování bezesporu existuje: Evropa preferuje buzeranty. Ale z hlediska zeměgule mírné oteplení klimatu byla přechodná etapa.
Teplotní výkyvy jednoznačně souvisí se slunečními cykly. Veškerá lidská aktivita v tomto směru je k smíchu. Jestli spálíte trávu na pozemku, nebo ji necháte v klidu shnít, výsledek je stejný: stejně CO2 i stejné množství energie se uvolní do ovzduší. Jestli lokálně pociťujete velké teplo, nemusí to souviset se Sluncem, ani s Golfským proudem, raději se ohlédněte jestli vás někdo ...
Chystejte si kožichy a sáně. Jeden sluneční cyklus končí, budete si utírat snople pěstí, jak před 500 lety, za malé doby ledové v Evropě.

293373

13.7.2013 19:15

RE: alfa samec, nebo dolu z kopce

slak 77.?.?.?

Reakce na 293211

Až na to že bez skleníkového efektu by tu byla průměrná teplota na zemi -160, 170 a ještě se 100% nepravděpodobně v poslední dobou což historie sledování meteorologie nezná drží tlaková výše v karibyku a tam vzniká a nebo ne golfský proud bez kterého by evropa byla guáno polární. A pravidelné 30tky za polárním kruhem nám se serií pozoruhodných povodní radši nepřipomínají že. Není snad severní plavba poprvé celoročně splavná? I s potencialním přístupem k nerostným surovinám v severním moři a krásné bylo také zveřejněné video na jutubu nakrájených ker v pravých úhlech až na tp že to bylo ve stovkách metrů a v desítkách na výšku minimálně. Motorová pila by musela mít lištu 100m? Nazdar bazar [smích]

293252

14.7.2013 9:01

RE: alfa samec, nebo dolu z kopce

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 293211

Celkový energetický príjem planéty sa spočítať dá celkom presne, rovnako presne sa dá spočítať energetická produkcia ľudstva zo spotreby fosilnych palív a jadra (drevo a iná biohmota je prakticky okamžitá alebo len krátko odložená spotreba transformovanej slnečnej energie). Oveľa horšie je to s odhadmi energetického výdaju planéty (odraz, vyžarovanie).
Väčší vplyv než produkcia CO2 však majú zrejme zmeny albeda v dôsledku ľudskej činnosti (odlesňovanie, poľnohospodárske monokultúry, aridizácia krajiny...)

Slak - rovnovážna teplota Zeme bez skleníkového efektu atmosféry by bola len niekde medzi -20° až -25°C (Mesiac má -23°C), ale zmeny povrchových teplôt za 24 hodín by mohli byť ku 150-170 stupňom (na Mesiaci +123°C až -240°C, ale pri oveľa pomalšej rotácii, takže na ohrev i chladnutie má viac času).

293282

16.7.2013 20:08

RE: alfa samec, nebo dolu z kopce

zzx 85.?.?.?

Reakce na 293282

Oba jste mimo (i kdyz ten prvni vyrazne vic), pletete si stav 'bez sklenikoveho efektu' a 'bez atmosfery'. A to je trochu rozdil.

I v pripade uplneho vymizeni vseho C02, metanu a dalsich sklednikovych plynu (koneckoncu i vodni pary, ale to by znamenalo i vymizeni oceanu a to uz by byla vyrazne vetsi zmena) by teplota na povrchu Zeme rozhodne nebyla nikdy -240 ani +120, a to ani behem polarni noci/dne. Nakonec podivejte se napr. na Mars. Atomosfericka proudeni takove obludne vykyvy teplot proste nepripusti.

293397

13.7.2013 11:57

Nepsal to pan Lhoták?

Betty 217.?.?.?

Dvakrát jsem si raději ověřila jméno autora...

"Ba dokonce ani ekonomické či sociologické vědy nenabízejí použitelný model. Nejlepší model mi nabídlo mé studium kybernetiky a teorie systémů. Jednoduše na světě se v jakékoli společnosti řada lidí snaží stát alfa samci či alfa samicemi a získat moc. "

Blahopřeji autorovi k materiálům, které mu v rámci kybernetiky nabídly teorii hierarchie mezi pohlavími zvířat.

Autor metodou dortu pejska a kočičky spojil boj o moc ve státě a nad státem se snahou autorů prodávat výsledky jejich práce. Nedovedu si ale představit, že by autoři zaplatili výrobu filmu a pak ji zadarmo nabídli všem, kteří mají zájem.

Já nemám za sebou studium kybernetiky jako autor, ale naopak sociologie. O tu jsem získala zájem díky životu odmalička se psí smečkou. Ta, pokud dobře funguje, je nádhernou ukázkou funkčního a efektivního společenství.

Hodnostní pořadí v ní funguje nejen tak, že vůdčí samec má lepší přístup k rozmnožování - to je jen chvíli, pár dnů jednou za půl roku během říje. Mnohem důležitější je, že alfa samec velí, rozhoduje a hlavně vynucuje dodržování pravidel. První žere a on rozhodne, kdy ke kořisti pustí zbytek smečky.

Na jedné straně každý "správný" bílý Čech nadává na cikány, že žijí z našich peněz, nepracují a jen berou. A co bílý Čech, který nechce platit autorovi za jeho práci a chce jen brát hotové dílo?

Z pana autora zloba ukapává dost silně. Úvodem naznačuje filozofickou úvahu, pokračuje náznakem studia kybernetiky, ovšem pokračuje silně emočně zabarvenými výrazy - firmy na něco dlabou, ve vědě se rozšiřují ptákoviny, stát se dostane do srabu, většina firem je zazmrdovaná, silnější pes šuká.

Po přečtení těchto výrazů autorovi opravdu nevěřím, že "nedělá žádný morální apel, přistupuje k tomu vědecky". Ovšem vědecký slovník se poněkud vytratil někde mezi začátkem a koncem článku.

Současnou civilizaci vidí autor jako špatnou, protože "Neoliberalismus, stejně jako omezení moci státu, či neviditelná ruka trhu není nic jiného, než vypuštění zvířecích instinktů v lidech." Já bych naopak velice uvítala, kdyby zvířecí instinkty v lidech fungovaly normálně - protože zvířata se ještě umí chovat tak, aby žila, přežila a to vše v souladu s okolním prostředím.

Jen člověk se pánubohu vymkl z ruky a dělá kolem sebe paseku.

293213

13.7.2013 16:36

RE: Nepsal to pan Lhoták?

M.P. 194.?.?.?

Reakce na 293213

Já jsem nikde žádné hodnocení nepsal, stejně tak jako jsem nikde nepoužil slovo ani hodnocení dobré/špatné.

Jenom bych chtěl upozornit, že jsem nepsal o roli alfa samce v psí smečce. Alfa samec v lidské společnosti funguje trochu jinak, než v psí smečce, byť jsou zde četné analogie.

Stejně tak jsem nepsal článek jako vědeckou práci, nepoužil jsem vědeckou terminologii a dovolil jsem si použít lidový jazyk.

Bohužel dnes není možné napsat článek, který se snaží popsat realitu bez toho, aby se našli lidé, kteří v tom okamžitě začnou hledat, jestli fandím Spartě nebo Slávii, či co považuje za dobré/špatné.

V článku není jediné mé hodnocení společnosti, jediné mé hodnocení, zda považuji jednání autorských společností či jiných skupin lidí za správné či nesprávné.

O neoliberalismu píši jen potud, že je tajnou zbraní alfa samců na získání alfa samcovství. Tedy strategickou cestou k získání alfa samcovství, chcete-li vedení a moci.

Dokonce ani nepíši, zda zvířecí instikty jsou dobré či špatné.

Snažil jsem se jen suše popsat motivaci (části) dnešního světa (aniž bych psal co je dobré a špatné). Tedy reálně popsat určité dění a zviditelnit ho.

Článek je čistě věcný. Snaží se přijít na kloub na to, jak to funguje, nikoli jestli funguje správně.

Miloslav Ponkrác

293228

13.7.2013 23:23

RE: Nepsal to pan Lhoták?

moucha 178.?.?.?

Reakce na 293228

"Článek je čistě věcný", jako bych slyšel Radima blahé paměti. Dík Betty, žes mě vrátila zpátky na zem. [smích]

293263

13.7.2013 17:43

RE: Nepsal to pan Lhoták?

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 293213

Zapomněla jste vypíchnout jednu zásadní věc. Upřímně doufám že jen pouhým nedopatřením. A tou je ta, že když se v psí smečce alfa jedinec nažere a je syt, nažerou se i ti ostatní. Narozdíl od alfa jedinců či rádoby alfa jedinců ve společnosti lidské. Tam se ten magor bude cpát a bude hromadit a bude mamonit a bude hamounit a bude koukat, jak kolem lidi umírají hlady a ani to s ním nehne, protože kdyby se měl dělit, ač syt (!) bylo by to ono okřídlené, pravicí definované"trestání úspěšných". A to je právě jeden z mnoha důvodů, proč není a nemůže být mezi lidskou a zvířecí smečkou nikdy žádná analogie.


Pan Ponkrác má pravdu, jen to měl možná pro vás vyjádřit ještě nějakou tou hyperbolou. Principem autorských práv je to, že člověk třeba složí písničku a tu pak prodává. Když se líbí, lidi kupují. Někteří však nekupují, nýbrž stahují zadarmo, či v případě prémiových sdílecích stránek za nějaký ten poplatek, čímž čistě hypoteticky připravují autora o zisk, který by vznikl tím, že si ten, kdo si jeho písničku stáhl, tuto koupil. Z mého hlediska je to nesmysl, říkám to jako máma od dětí, která by za takovou volovinu, která se nedá ani namazat na chleba, ani se v tom nedá máchat prádlo, nedala zlámanou grešli. V první půlce devadesátých let, kdy mě ještě muzika zajímala, jsem byla do určité míry ochotná si i zakoupit nějaké to CD, pokud mě silně zaujalo. Za celý svůj život jsem si koupila jen pár CD nebo DVD, spočítala bych to na prstech. Důvodem byla jejich cena. Kdyby stály třetinu, zřejmě bych si jich byla bývala koupila třikrát tolik. Proč nestojí dnešní novinky reálnou třetinu toho, co novinky před dvaceti lety? Vždyť CD jsem schopna si natočit už i já v domácích podmínkách za použití free softwaru! Nehledě na reálnou cenu nosičů, ve které je navíc již promítnut autorský poplatek bez ohledu na to, že jsou třeba prázdné! Tak kam všechny ty peníze jdou? [mrknutí jedním okem]

A dodávám, že jsem běloch, který nenadává na cikány, že nepracují. [cool]

293239

13.7.2013 18:29

RE: Nepsal to pan Lhoták?

M.P. 194.?.?.?

Reakce na 293239

Já žiji se psy asi 20 let.

Všiml jsme si jednoho, alfa samec v psí smečce musí splnit nejenom kritérium síly, ale také kritérium, že smečce prospívá a vede ji správně.

Pokud alfa samec není schopen bránit, prospívat a správně vést smečku, pak mnoho respektu nezíská.

Vědecky se jednostranně příliš zdůrazňuje síla a sexuální přednost alfa samce. Nicméně psi mají intikty zafixováno velmi mnoho užitečných strategií pro vztahy i kolektivní chování – a pozorovat je to nesmírně poučné. Příroda to udělal moc hezky.

Lidé pak mají svobodnou vůli a možnost různé vzorce chování daleko flexibilněji měnit, tak to není v čisté podobě.

---

Ohledně autorských práv. Tady je situace specifická autorskými poplatky.

293245

14.7.2013 1:56

RE: Nepsal to pan Lhoták?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 293213

Mam dojem ze bili Cesi kulturu dotuji svyma danema. Take se plati vselijake poplatky pri zakupovani prazdnych CD a pod. Take se plati tv a rozhlas. Takze proc by se mnel clovek za stahovani citit jako zlodej ?

293268

13.7.2013 12:12

Chcete znát pravdu? Ano, jde jenom o prachy. Nejlépe za nic, a pro největší vyžírky

Andrew Siddur 77.?.?.?

Příliš filosofický rozbor.
Nejde o žádnou moc a bla bla, ale jen o prachy.

Všichni je chtějí, hlavně ti, co nedělají nic užitečného, nebo ti, kteří si myslí, že když se jednou poškrábou na zadku, má je ten velkolepý čin zabezpečit do konce života.

Smutné je, že úplně mimo jsou i různí "experti" na kybernetické právo, jako Ing. Vladimír SMEJKAL, CSc., když se domnívají, že je třeba ještě větší represe než nyní. Nejradši by zpoplatnili celý internet – hezky podle kilobytů, jako za starých časů, a nadto aby lidi ještě platili za nějakou pos*anou muziku nebo knížku, kterou by si stejně normálně nepřečetli, jenom když se kolem nich na internetu náhodou ochomýtnou.

Už nyní je internet tak zcenzuorvaný (díky, Google a další milion cenzorských organizací konajících s podporou států), nesvobodný, téměř nic z něj nejde stáhnout (v porovnání s dobou ještě tak před 5-10 lety), ANTIneutrální (lidé v různých zemích nevidí stejný obsah) a zaměřen výhradně na zisk, až je to ohavné.
Za tohoto stavu už není žádné další utahování šroubů ani logické, ani nutné!

Ing. Vladimír SMEJKAL, CSc. ukázal svou pravou tvář nadutého elitáře, když se odhodlal k dementímu příměru (volná citace): "Říkat 'když si nemohu koupit knihu, protože je drahá, stáhnu si ji' je stejně morálně závadné jako říkat 'Když si nemohu koupit Rolls-Royce, protože je drahý, aspoň se projedu v tom, co stojí na ulici'."


Lidé jako Ing. Vladimír SMEJKAL, CSc. by byli nejraději, kdyby děti musely platit rodičům za to, že je naučí jíst příborem, zavázat tkaničku a umývat si ruce, aby pak přirozeně přešli k mistru etikety Špačkovi a platili jemu.

A zatím je rodinná výchova zdarma, ale kdo chce, může si později samozřejmě zaplatit Špačka.

Podobně to je (a mělo by být!), podle mého názoru, se softwarem a vším, co je (tedy už skoro není) dostupné na internetu. Pokud někdo potřebuje jakousi hloupou právní publikaci k zápočtu ve škole, je jedině dobře, když si ji bude moci stáhnout a nahlédnout do ní - bez toho, že by si ji musel za nesmyslné peníze kupovat, navíc když často ani není obvyklou cestou k sehnání(!).

Ten, kdo z ní předčítá před spaním své ženě a dětem, ať si ji klidně koupí! Podobně si i IT/internetový profesionál rád nakoupí balík programů pro svou činnost za nekřesťanské prachy.

Ovšem omezovat internet, aby jedinec nemohl uspokojit svou aktuální a nezištnou potřebu tím, že si stáhne, co zrovna potřebuje (nehledě na to, že to dnes už často ani nejde), je hloupé, smejkalovské.

293214

13.7.2013 12:34

boj o moc

maršal Žukov 78.?.?.?

toto sú pešiakoviny. Skutočná moc je v rukách sionistov. Zatiaľ.

293216

13.7.2013 14:15

Článek přináší víc otázek než odpovědí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Např. velmi kritizuje autoritativní přístupy všech u koryt, všechny snahy o moc
ALE
v rodině by rád onu autoritu strašně rád postavil na betonový podstavec. Jak by podle autora tato autorita měla fungovat?
Měla by mít právo mlátit děti? Měla by mít absolutní moc nad dětmi, takže jim např. znemožnit jakoukoliv pomoc zvenčí , třeba zrušením linek s pomocí? Měly by se dětské domovy stát ještě prvotřídnější ukázkou, jak strašně mohou děti dopadnout, když se něco stane s rodiči? Měly by se autoritami dědi co nejvíce strašit a pak v dospělosti by měli sami usilovat o naprostý společenský neúspěch a být co nejhorší v každé lidské činnosti a oboru?

A co když je fungování světa snáze pochopitelné přesně opačným popisem?
Děti jsou autoritativními rodiči a autoritativním státem vedeni k úspěchům a k maximální snaze být poslušný a dobrý v každé činnosti a posléze v práci , kde jsou cíle v každé profesi na každém postu jednoznačně dané a neoddiskutovatelné -

zkrátka jen pokračují v tom k čemu byli připraveni.

293222

13.7.2013 16:44

RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí

M.P. 194.?.?.?

Reakce na 293222

Nekritizuji autoritativní přístupy u koryt.

Jen jsem si dovolil napsat, že je běžné a základním instiktem usilovat o moc a vedoucí pozici. Bez hodnocení dobré/špatné.

Vsadím se, že kdybych napsal článek o gravitaci, kde bych napsal „věci hozené z okna padají dolů“, že bych se v komentáři dozvěděl: „Autor kritizuje přístup gravitační síly, která zabíjí lidi padající z oken.“ Dnes prostě všichni hledají kritiku a hodncení i tam, kde není.

V článku jsem jednoduše napsal, že výchozí nastavení člověka a společnosti (stejně jako zvířat) je, že se vytvoří určitý počet vedoucích lidí, alfa samců. Jenom jsem napsal, že je to výchozí stav a normální stav (pro sociology: norma ve smyslu statistického průměru a maximální pravděpodobnosti).

Tedy spíše konstatoval, než hodnotil.

Pokud nepůsobí žádné jiné síly, je základním výchozím stavem společnosti rozkastování lidí do různých kast.

Článek také musí mít přiměřenou délku, není stostránkovou vědeckou studií, kde bych právnicky precizně vysvětlil každou větu.

Miloslav Ponkrác

293230

13.7.2013 22:25

RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 293230

Pane Ponkráci , článek je dobrý, ale opravdu nevím jak by pokračoval do dalších detailů. Vy si to snad ještě zkazíte.

Pokud tohle není kritika autorit u korit , tak co je např. toto?
.... Firmy udělají jen a pouze to, co jim umožňuje získat či udržet si pozici alfa samců či beta samců. Na cokoli jiného dlabou.......
Chápal jsem to jako kritiku autoritářské -každým coulem- společnosti, která všude prosazuje právo silnějšího, třeba s líbivými hesly. Pokud jste to tak nemyslel , tak pak už nevím, nevím.


A tohle není kritika nesprávně prováděné vědy lidmi , kterým jde jen o koryta a zajištění vlastních jistot?
.......Psychologie ničí rodiny a zavádí nesmysly jako že autorita ničí osobnost dětí a proto je třeba, aby děti nemusely nikoho poslouchat. Ekonomie ničí ekonomiky států, což je nejnápadněji vidět na tom, že......

A nota bene nepíšete, že vám vadí podrývání autority v rodině?


Pokud jsem to složil správně , tak jsem nechápal váš rozpor dobrá autorita v rodině a zlá na pracovišti a postech. Oponoval jsem vám, že je to právě autoritativní výchovou pochopitelné, že se všichni snaží v tom samém pokračovat , co se v dětství naučili.

Aby to mělo hlavu a patu, tak jste měl kritizovat právě , že se
.....dnes většina firem zazmrdovala Jednoduše proto, že se v nich děje boj o alfa samcovství. KTERÉMUŽTO se naučili od hodných autoritativních rodičů s líbivými hesly o práci,úsilí a ctižádosti!
Jenže takhle by vám samotnému váš rozpor musel vytřískat oči.Namísto toho jste kritizoval , a ne , že né -
.......Jednoduše pokud se rozbijí ideály, kultura, civilizace, pak fungují zvířecí instinkty v lidech. A to instinkt „silnější pes šuká“
Tím jste tomu nasadil korunu, protože vám někteří oprávněně oponují, že zvířata mají humánnější instinkty, než lidi a zejména těch u koryt, které kritizujete.

Vyhrabat byste se z toho mohl jedině , že byste uznal instinkty za dobré a vytkl to špatné co se lidi špatně naučili od svých nadřízených autorit v dětství a co dál překrucuje vědu i poslání firem, dále.....rozbijí ideály, kulturu, civilizaci.

To však neznamená , že souhlasím např. se slavnou socioložkou Betty a zejména s její větou - Jen člověk se pánubohu vymkl z ruky a dělá kolem sebe paseku.- Protože člověk mu je zcela podřízen právě tím jak si sám sobě dává denně do dršky právě tou svou přeposlušností vůči zmrdovským autoritám. A s těmi autorskými právy jde jednoznačně z její strany o nenávist a maximální nechápavost, zřejmě díky uspokojivému platu ,který má a ráda platí za posraný CD 500,-Kč. Omlouvám se za rovněž nevědecké výrazy, ale jsou mi milejší než lejna a svinstva zabalená v uhlazených slovech a včetně ve vědě.

293260

14.7.2013 9:21

RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí

Betty 217.?.?.?

Reakce na 293260

Tak já jsem slavná socioložka? Sakra, profesor Keller by se měl třást hrůzou... On se ale netřásl, potkali jsme se jen u zkoušek na vysokou.

To, že se člověk vymkl bohu a dělá kolem sebe paseku, jsem nemyslela v rámci vlastního druhu, ale v rámci celého systému života na Zemi.

Vy sám možná máte problémy s respektováním autorit - pokud je považujete za špatné, změňte zaměstnání, volte jiné poslance, ohraďte se proti tomu, co vám vadí.

Necítím vůči ničemu nenávist, proč si kazit život takovými pocity, to nikomu nic dobrého nepřinese. Drahá CD nekupuju, hudby se na mě valí dost i nechtěně. Raději si zaplatím živou hudbu na koncertě svých oblíbenců, kamarádka mě bere s rodinou i na akce, které by mě samotnou neoslovily - a pak se mi to líbí. Teď začínám objevovat symfonickou hudbu a třeba v Janáčkovi náznaky džezu a swingu..

Dávám tisícové částky za knihy - to taky není žádná láce, ale chci to, chci je mít doma, ne jen vypůjčené, tak ty peníze dám, i když vím, kolik stojí papír a tisk.

Základní téma článku i následná debata na mě dělá dojem, že spousta slabých samců by ráda byla ve vedení, ale zřejmě na to z nějakého důvodu nemají a děsně je to štve.

Pokud si chce někdo vybojovat vůdčí pozici, musí porazit soupeře, to je zákon výběru. Spousta členů skupiny je ráda vedena, je to pohodlnější. Dole nefouká a je možno své chyby hodit na vůdce.

Ten si může užívat vrcholu, ale riskuje šrámy, boj a porážku. A taky závist okolí a pomluvy.

Přeji hezký a spokojený den....

293284

14.7.2013 17:08

RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 37.?.?.?

Reakce na 293284

Ach Betty. SlastÍ mi není reakce na provokaci, ale poznání hloubky atd....
Já myslím, že toho papíru je na knihy často velmi škoda , asi i těch co máte doma.
Pokud myslíte vážně to s tím bohem a člověkem a prostředí, tak přeci byste se vyjadřovala jinak, ale to vám to prostředí así až tak na srdci vůbec neleží, hlavně máte svůj plat, post nebo jistoty a jedete. Kdo rozhoduje o stavu prostředí nejvíc velké firmy nebo spotřetitel nebo voleni zástupci z lidu? Já myslí že ti nejbohatší, kteří nejsou voleni a přesto mají největší moc a určují budoucí směry ve vývojir A ti vám nevadí? Mě opravdu ano. A pokud snad i vám vadí' tak jak vám doprdele pomůže změna v zaměstnání a volby? Když mi to tak nepochopitelné radíte .
Spousta silných Samců je v potupně nízké roli pod hranicí slušného živobití a neschopní imbecilové mají posty,zakázky a známosti• Jaký zákon výběru v tomto pro vašeho boha vidíte? Kdo má jisté zakázky , známosti, ten se závistí, a pomluvami klidně bude chlubit' To je taky důvod proč v ČR je 5% nejbohatších stále bohatší krizenekrise' protože jim je všechno ostatní Jedno' Neveřím že jste socioložka ,ale že jste spokojená a nenávistná, to ano,

293307

14.7.2013 18:17

RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 293307

" Neveřím že jste socioložka ,ale že jste spokojená a nenávistná, to ano,"

Paní je feministka - ale že Vás dostala! Pár jich znám a je to nářez - kam se hrabou pánbíčkáři...

Každý studuje to, co potřebuje k objasnění svého životního postoje, se kterým si sám neumí poradit.

Tímto nemám na mysli technické vědy - těmto osobám jsou opravdu vzdálené.

293309

16.7.2013 8:23

RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí

Betty 217.?.?.?

Reakce na 293309

"Každý studuje to, co potřebuje k objasnění svého životního postoje, se kterým si sám neumí poradit."

Nikdy vás nenapadlo, že člověk taky někdy studuje a následně i dělá to, co ho baví?

293384

16.7.2013 11:24

RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 293384

A jaký je prosím rozdíl mezi Vaší potřebou, Vaší motivací a tím, co Vás baví?

293389

16.7.2013 19:43

RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí

Betty 217.?.?.?

Reakce na 293389

Velký. Jedná se o tři naprosto různé věci.

Vidíte, já jsem na vaši otázku odpověděla. Vy na mou ne. Taky způsob vyjadřování.

293396

16.7.2013 8:20

RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí

Betty 217.?.?.?

Reakce na 293307

Marně uvažuju, co bych tak mohla nenávidět... Proboha proč? Nenávist je projev bezmocného vzteku, který škodí nejvíc samotnému nenávidějícímu.

Píšete, že spousta silných samců je v potupně nízké roli pod hranicí slušného živobytí. Hm, tak asi moc silní nebudou, zato potupení - a to je pro chlapa průšvih největší.

Ať začnou něco dělat - neznám kolem sebe schopného chlapa, který by nedokázal vydělat, pokud není mrzák. I řemeslník dneska vydělat může - práce je dost, jen ne vždy ta, kterou by člověk chtěl.

Nemám svůj plat, post a jistoty. Jsem svobodná, bezdětná ženská, která se živí jako OSVČ svým řemeslem, takže jistoty vůbec žádné. Jen svou svobodu rozhodování o čase i lidech, se kterými se setkávám v rámci práce. Jsou to lidé z nejrůznějších vrstev, s košatými osudy - a to mi dává pokoru k životu, protože na každou životní situaci, radost i bolest mám živý příklad ve svém okolí.

Superbohaté pány nahoře neovlivním, ale malé věci ve svém okolí ano. Proto si cíleně vytvářím okruh spolehlivých přátel - dá to práci, jednou moji pro ně, někdy možná jejich pro mně. Společnou pomocí máme partu dobrých sousedů.

Nemám kolem sebe rodinu, proto se snažím mít kolem sebe blízké lidi i z jiných zdrojů. Snažím se žít slušně a pospolitě a okolí mi to v dobrém vrací.

Ovšem vidím, že spousta lidí se uzavírá do své rodiny s partnerem a dětmi, širší vazby nemá a cítí se velice ohrožená, pokud se rodina rozpadne nebo selže.

Revoluci dělat neumím a nehodlám, takže "ty nahoře" těžko ovlivním. Ale prací a slušným životem lze ovlivnit ty dole. Čím míň lidí, o to výrazněji.

293383

16.7.2013 21:41

RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 194.?.?.?

Reakce na 293383

Článek byl ale o tom jak funguje svět,že nejste revoluční typ pro velké celky, je jasné. Chtěla jste jen napsat o sobě něco hezkého a dokázat tak, že nejste nenávistná. Proč byste nenáviděla, když nechcete? [smích] Jako vtip dobré a co pořád máte s tím bohem?
Myslíte, že emoce je věc, kterou si vyberete a jste s ní jako s manželem?Emoce jsou projevem živé hmoty a většinou ovládají ony jedince a ne obráceně. Pokud ovšem má někdo celý život jako párty a to vy máte, tak ho celý život trápí problémy jiného druhu, např. problém co si dá k pití. No a když neví, tak se může poradit s jinými párty odborníky.
...spousta silných samců je v potupně nízké roli pod hranicí slušného živobytí. Hm, tak asi moc silní nebudou, zato potupení - a to je pro chlapa průšvih největší...
S takovými větami jakýma se tu předvádíte se vydejte třeba do Španělska nebo do naší vsi mezi mladé samce a řekněte jim do očí jak jsou blbý a neschopný, jak mají jet všichni do Prahy.
... dneska vydělat může - práce je dost, ... Myslím, že asi bude chvíli trvat než se vrátíte zpět na zem.

Vaším postem je cár papíru díky, kterému můžete dělat svou práci. Vaší jistotou je, že se můžete kdykoliv nechat zaměstnat, jak jiným radíte, nebo si můžete např. najít schopného tátu svého dítěte- těch schopných je kolem vás přeci tooolik hodně.

Jste jak Ferda mravenec budovatel, který buduje krásné terasy a balkónky a svobodně a po svém a každému radí, že může dělat totéž, pokud není mrzákem. Každý může budovat! Špatné je, a na tom se shodujeme, že naše mraveniště je zatoxikované. Místo přírodní materiály se staví z barely s jedy , které sem tam trochu kapou. Dost hnusný a netančím okolo toho jako vy. A článek se toho odvážně dotkl také. Nemá to nic s pesimismem. Vám se nelíbí také spousta věcí - lidi jako systém jsou mimo boha, samci jsou neschopní a tváří se ublíženě místo aby hezky budovali, asociálové nechtějí kupovat CD atd.
A mimochodem to naše mraveniště, kde se těšíte jistotami a ne , že né, uznáváte autority (od narození), a kde je vám sem tam někdy něco proti gustu, má na rozdíl od vašich vratkých názorů své stabilní zákony. Přírodní materiál vám nikdo z okolí nedovolí vzít ani na chvíli do úst, ani v rodině , ve škole ani přátelé ani kdykoliv potom. Bylo by to proti řádu věcí dané autoritami shůry, jen toxické barely.
Zlo v kořenech systému ignorujete a předhazujete je jako výsledky nehezkých kratochvílí nejchudších a mrzáků.
Z těch vašich uhlazených vět, jde slušnost sama, naučila jste se to hezky. Podezírám vás, že byste s těmi nejvyššími autoritami nejvíce odpovědnými za jedovatý svět klidně ráda i tančila.

293401

13.7.2013 14:54

Moc a peniaze

Dudo 87.?.?.?

V súčastnom svete sa dá moc kúpiť za peniaze, a preto absolútnu moc majú tý, ktorí ich tlačia. Absolútna moc je väčšia, ako moc zákonodarná (politici), výkonná(vojsko, policajné zložky, atd.), súdna(sudcovia) alebo korporátna (firmy, súkromný kapitál).

Riešením je vytvoriť celospoločenský systém, kde sa za peniaze bude dať kúpiť luxus, ale nie moc. Zaoberám sa návrhom takého systému už viac ako 10 rokov, a myslím že už som blízko. V tom systéme je navrhnutý postupný rozklad moci, ktorý nebude môcť žiadnym spôsobom ovplivniť akákoľvek mocenská skupina.

Presný popis má viac ako 400 strán, takže ho nemôžem dať do príspevku, ale časom ho zverejním. Možno aj na zvedavcovi.

293226

13.7.2013 16:49

RE: Moc a peniaze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 293226

Před pár hodinami byla v TV zmínka o meziválečném Německu a jeho hyperinflaci. Tam by se asi zasmáli vašemu názoru, že absolutní moc má ten, kdo tiskne peníze.

Jen do té doby, dokud jsou lidé ochotni peníze považovat za rozumný prostředek směny.

293232

13.7.2013 19:46

RE: Moc a peniaze

Dudo 87.?.?.?

Reakce na 293232

Nemám pocit, že by tý čo spôsobili hyperinfláciu v medzivojnovom Nemecku, stratili moc.
Mám pocit, že v súčastnosti jej majú ešte viac.

293254

13.7.2013 17:13

RE: Moc a peniaze

M.P. 194.?.?.?

Reakce na 293226

Trvalo dlouhou historickou dobu, než se podařilo z peněz udělat mocenský nástroj.

Penězi si koupíte moc do určité (byť velmi vysoké) výše. Ale má to limit. V určitém bodě velkého bohatství začnete lézt do zelí jiným alfa samcům s podobným nebo větším bohatstvím, než máte Vy. A mocnějších, než jste Vy. Pak dojde k boji alfa samců, které se neodehrávají (nebo zdaleka ne zcela) na úrovni peněz, ale na úrovni použití moci a strategie.

„Koupě moci“ je věcí strategie více, než peněz. Ostatně i k získání peněz (a tím v důsledku i moci) je podmíněno šikovnou strategií člověka jak ty peníze získat – ať už podnikáním, známostmi, přiženěním, krádežemi, mafií, lobiingem, zločiny, jakkoli. (Bez morálního hodnocení.)

Rozklad moci je nesmysl, protože moc se vždy vytvoří znovu. Už jen tím, že lidé jsou různě strategicky šikovní. Dříve či později přijdou na to, jak se stát alfa samci v jakémkoli systému. Jakémkoli, jakkoli postaveném.

Otázkou by spíše mělo být, kdo se stává alfa samcem, a kdo by to měl vést. To je reálnější.

Málokterá firma si nezvolí ředitele. Málokterá skupina lidí si nezvolí formálního vůdce. Málokterá zájmová skupina nemá mluvčího. Atd.

Na moci a alfa samcovství není nic špatného. Pouze jde o to, kdo by se měl dostávat nahoru.

Karel IV. v českých dějinách byl v podstatě také alfa samec. Cyril a Metoděj také ukázali svou moc a ovlivnili svou mocí (materializovnaou činy) víc, než ovlivní kdy nějaká Krejčíř, Kellner, nebo Babiš. Atd.

Rozklad moci je možný, ale paralelně s ním se vytvoří nová moc. Třeba na jiném principu, ale vytvoří.

Miloslav Ponkrác

293235

13.7.2013 19:21

RE: Moc a peniaze

Dudo 87.?.?.?

Reakce na 293235

Nemýlte si moc s autoritou.
Som proti moci alfasamcom, tak ako ich nazývate.

Každý kdo má zo svojho rozhodnutia priamy prospech na úkor ostatných a nezodpovedá sa prípadne škody, tak sa stáva elitou, ktorá ide proti väčšine.

V systéme ktorý som navrhol, spoločnosť vedú prirodzené autority, a v spoločnosti je vyvážená kladná a záporná motivácia konania jednotlivých ľudí.
Hlavným poslaním jednotlivcov v spoločnosti je ľudské šťastie, nie ekonomika.

Je to veľmi obsiahle, nemôžem to vysvetliť dopodrobna.

293253

13.7.2013 21:32

RE: Moc a peniaze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 293253

Jak chcete definovat přirozenou autoritu, jak chcete donutit společnost, aby tyto autority respektovala, jak chcete vyvážit kladnou a zápornou motivaci jednotlivých lidí?

Jak chcete zvládnout tak různorodé povahy, jako je - vezmu známé osobnosti - třeba alkoholička Bartošová, bezskrupulózní Ornela Štiková, veleslušný Marek Eben, vedle nich parta bezdomovců nebo několikanásobný vrah?

Vyváženou motivaci může chtít plánovat jen utopista...

293258

14.7.2013 5:05

RE: Moc a peniaze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 293258

"Vyváženou motivaci může chtít plánovat jen utopista..."

To je jistě pravda, neboť to je dosavadní poznaná skutečnost v dnešní kapitalistické společnosti, honosící se "demográcií", tedy čímsi na první pohled pěkným, ale byvším jen "jenom jako". V minulosti a možná leckde i nyní, je však taková vyvážená motivace přece známa. Nepramení však z přirozené zvířecí podoby lidských bytostí, nýbrž z jejich rozumové nadstavby, dané jim do vínku jejich Stvůrcem. Určujícím faktorem zde je váha oné entity, promítnutá do svobodné vůle v jejích intencích.

To Biblí sdělované, či ústy a tradicí předávané, to je právě takovým souhrnem limitů, v nichž se má svobodná vůle dovoleno projevovat. Je to však materie s velmi chabým argumentačním aparátem vyžadovaným v materiálním světě a dovoluje tak jenom víru. Leckdy se pak dostává svojí přehnanou poslušností k některým částem obsahu do pozice opozice s částmi jinými.

Materiální argumenty z nedávné doby však nedávají jiné, než jednoznačné přijetí kreativního principu vzniku jak Sluneční soustavy, tak následně i života v ní a s jeho dosavadním vrcholem v jeho vybavení rozumem. Z pouhé víry se tak stávají poznáním a s tímto vědomím pak může rozum překonat primitivní, pudy ovládané chování druhu, pokud se sám sebe nepasuje do role "být Jím", jak se právě opět děje, namísto role "být jen k Jeho obrazu", jak je mu dáno být údělem. I za utopii vydávaná beztřídní společnost, kde každý přispívá podle svých schopností a každému se dostává podle jeho potřeb, by tak měla šanci stát se skutečností... Jiná cesta k zachování "dvoumoudré nahé opice" coby druhu stejně neexistuje, když hranice možnosti své sebedestrukce má již na dohled a vize permanentní krize spotřební společnosti ji přibližuje na dosah.

293275

14.7.2013 9:43

RE: Moc a peniaze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 293275

Slovo Stvůrce mě vyděsilo. Vypadá to na křížence - matka stvůra, otec tvůrce....

Jsem velice přírodní člověk, boha jsem nikdy neviděla, nepotkala, nepocítila, jen jsem o něm slyšela nebo četla vyprávět jiné lidi. Považuji ho za vymyšlený ideál vůdce - alfa samce, do něhož si část lidstva promítá své představy nejvyššího velitele, soudce i hlídače dodržování pravidel.

Nestavím rozum nad pudy, protože vím, že v kritických situacích většinou ty pudy mají větší sílu než rozum. Pudy příroda vyvinula proto, aby nasměrovaly zvíře k tomu, co je pro něj dobré a výhodné. Potlačování pudů rozumem nic dobrého nepřinese - v nejsilnější podobě to vede k ohrožení jedince nebo druhu.

293287

15.7.2013 6:25

RE: Moc a peniaze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 293287

To vyděšení je v pořádku. Ke Stvůrci je nutné mít úctu a respekt. Když pro nic jiného, tak pro existenci sebe sama, protože ta je z Jeho svobodné vůle - povýšit jeden z druhů oživené hmoty na vrchol svého snažení, v tomto grandiózním experimentu s hmotným Vesmírem.

"Být k Jeho obrazu", zní motiv této snahy, jíž dovypiplat k použitelnosti je "práce jako na kostele" právě proto, že ten zvířecí základ pramenící z potravinového řetězce života na Zemi, je pro svobodnu vůli (určenou pro prostředí naprostého dostatku všeho potřebného i bez vlastního přičinění k existenci v Ráji), v nebezpečném prostředí naprostého nedostatku čehokoliv potřebného i za vlastního úporného úsilí zde na Zemi, ten je i po stovkách generací pořád příliš nežádoucí.

Každý experiment vyžaduje sledování jeho přůběhu a vyžaduje i případné korekce k získání požadovaného výsledku. Ten s inteligentní oživenou hmotou ve formě "dvoumoudré nahé opice" je vyžaduje o to víc, když se podmínky pro něž byla stvořena tak radikálně změnily zánikem tzv. Ráje. Dokonce se musí přistupovat ke korekcím tak zásadním, jako byla potopa, kdy se ponechá jen naprosto nezbytný vzorek pro pokračování experimentu. Soudobá odchylka od požadovaného záměru je již opět příliš velká a tak je učiněn pokus o její korekci vyzdvižením artefaktu tak výrazného, že ho nelze pominout tak, jako byly pominuty mnohé jiné - jsou jím pyramidy v Gíze a jejich svědectví na bázi soudobých vědeckých poznatků a matematiky. No a pokud ani toto nezabere pro korekci ke stavu "být k Jeho obrazu", lze si snadno dovodit, co bude následovat - v nejlepším případě opět ponechání pouhého vzorku... jak prosté... [vyplazený jazyk]

293322

14.7.2013 10:05

RE: Moc a peniaze

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 293258

A proč by měl být utopista? Dosáhnout tohoto cíle je nemožné, ale možné je se k němu nějak přibližovat. Proč se mluví a českém státě jako o absurdistánu? Protože si jiný stav společnosti neumíme představit a k zemím jako je Švýcarsko zíráme s otevřenou hubou. Buďte si jist tam přirozená autorita funguje velmi dobře.

293292

14.7.2013 10:19

RE: Moc a peniaze

Dudo 78.?.?.?

Reakce na 293258

Definícia prirodzenej autority:

Prirodzenou autoritou je osoba, ktorej s názorom na riešenie nejakého spoločenského problému súhlasia všetci ľudia, ktorí sa ho na to pýtali. Dotazujúci ľudia musia mať absolútnu slobodu klásť otázky, a mať možnosť tento problém položiť akejkoľvek osobe ktorú uznajú za vhodnú. Musia mať možnosť si s odpovedí vybrať tú, s ktorou súhlasia.

Prirodzená autorita má možnosť ovplivňovať ľudí, ale moc zmeny, je prenechaná ľuďom ktorí sa môžu slobodne rozhodnúť.
Ľudia využívajú prirodzené autority bez toho, aby si to uvedomovali.

Napr.:
Ak by ste mali dvoch priateľov, jeden by bol lekár a druhý automechanik, tak ak by vás bolela hlava, skôr by ste sa o radu pýtali lekára. Predpokladali by ste, že vám poradí skôr ako váš druhý priateľ, automechanik, tzn. že by bol vašou momentálnou autoritou pre váš osobný problém.

Ľudia by mali voliť svoje túžby a problémy, a nie politikov.
Tzn. že ľudia by boli zároveň zákonodarnou, súdnou i výkonnou mocou. Žijeme v informačnom svete. Dnes nieje problém spracovať informácie všetkých túžob a starostí. Vďaka tomu by každý človek mohol dostať svoj prídel moci(kladné celé číslo - na jeho výške sa dohodneme) a táto moc by bola automaticky prerozdelovaná autoritám, v ďaka nim by boli finančne ohodnocovaný.

Slovo Demokracia vznikla v starom grécku, a skladá sa zo slov Demos Kratein, čiže vôľa ľudu a nie vôľa tých čo majú moc.

Načrtol som tu len malú časť s mojej práce.

293294

13.7.2013 19:03

Co je politická korektnost, jak se projevuje a kdo jí representuje?

P. C. 77.?.?.?

Politická korektnost není termín neznámý. Ale nebudu na škodu si připomenout, co to vlastně je. Jaké má cíle a kdo ji provádí. Proč? Ono se totiž jedná o jen jinak pojmenovaný marxismus...

...v maďarském pokusu o komunistický převrat z roku 1918 G. Lukacs razil teorii, že provedením revoluce se musí zničit tradiční kultura. V tom se od Marxe nijak nelišil, co bylo ale nové, byl pokus o radikální výchovu dětí v rámci tzv „kulturního teroru“. To byl tedy nejenom násilný útok na tradiční kulturu, církve atd, ale i sexuální „výchova“ malých dětí. Cíl byl jasný zničit tradiční rodinu a vytvořit nového revolučního člověka.Po rychlé porážce maďarského puče, ke které mimochodem přispěla i česká armáda, utekl Lukacs do Německa, kde ve 30 letech spoluzaložil s F. Weillem „Institut pro výzkum společnosti“ později známý jako Tzv. Frankfurtská škola. Ta se chtěla pokusit adaptovat marxismus do nových podmínek. Stále vycházela z teorie nutnosti konfliktu, ale ten třídní se prostě nekonal. Neboť dělnictvo nemělo o revoluci zájem. Bylo tedy najít nový prvek, který onen revoluční prapor ponese...

...Frankfurtská škola převedla marxismus z ekonomické do kulturní oblasti. Když se novým vůdcem institutu stal Max Horkheimer přišel i s novou teorií „revoluce nepřijde od dělníků“, proto je potřeba vyvolat ve společnosti nový konflikt, který vynese jeho vůdce k moci. (Myslel tím doslova sebe samotného) Přišel tedy s teorií, že všichni členové společnosti jsou „psychycky utlačováni a potřebují se osvobodit“! Jeho souputníci Adorno a Fromm to doplnili o „nutnost sexuálního osvobození“ všech členů společnosti...

více zde:

Co je politická korektnost, jak se projevuje a kdo jí representuje?
http://eportal.parlamentnilisty.cz/Articles/5994-c...

293249

13.7.2013 19:05

Autorská práva v ČR a zločinné praktiky OSA

cOSA nostra 89.?.?.?

Autorská práva v ČR a zločinné praktiky OSA
http://www.jirihradec.com

293250

13.7.2013 22:26

vyasfaltovat,vytrhat dlažbu...

fohat 194.?.?.?

není munice vuči čemukoliv.. https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oDbSlTAMcuA

293261

14.7.2013 1:40

deviace

clovek 79.?.?.?

Dokud bude chvalena negativni deviace (Nobelova cena miru pro Obamu), tak se tady nezmeni vubec nic.
Lidi se museji naucit rozeznat negativni a pozitivni deviaci.
Bojovat s negativni deviaci smysl nema, protoze ona s bojem pocita, ale ignorovat ji.
Proste se jen pokouset rozsirovat pozitivni deviace, jako nerozezranost, pomoc druhym, nesobeckost atd.
Jedine tak budou mit zeme, ktere nam pocitaji chlupy v prdeli utrum.

293266

14.7.2013 4:32

Nechci SOCIALISMUS

Libor Kubica 78.?.?.?

Opět článek, který se nám mimo jiné zase snaží podsouvat, že každý slušný český nakladatel je vlastně parazit.

Jen povinnost pracovat (napsat knihu, zpracovat ji, zaplatit licence, udělat obálku, poslat zdarma povinné výtisky do knihoven atd.) a bez žádné odměny.

Protože obecně chtějí konzumenti vše zadarmo.

Nehájím Svěráka - odvození, že to JEN hodinový film (a zřejmě dal asi málo práce) mi nepřipadá adekvátní. Asi by bylo vhodné načuchnout filmaření, aby byla alespoň představa co jak dlouho trvá.

293274

14.7.2013 5:43

RE: Nechci SOCIALISMUS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 293274

Celá ta šaškárna s autorskými právy a duševním vlastnictvím vzniká a padá s tím, co si činí právo na posuzování čehokoliv - s penězi. Čímsi, co samo o sobě nemá žádnou hodnotu, jako ji ostatně nemá ve Vesmíru vůbec nic. Je to absurdní fraška o vládě imaginární entity nad skutečnými entitami. Tak imaginární, že je lhostejné její množství generované "kvantitativním uvolňováním" FED do oběhu, kdy už nikdo ani netuší, kolik nul má to vygenerované množství.

Jenomže kapitál je živ ziskem a ten musí být nějak vyčíslitelný, jinak je po kapitálu veta. A tak místo radosti autora díla z toho, že ostatní mu věnují část svého omezeného času, či že je někomu, tedy i ostatním prospěšné, jsou autoři hnáni neúprosným pravidlem trhu za ziskem, byť se tím jejich dílům dostává mnohem menší pozornosti publika. A Ďábel, ten vynálezce tohoto imaginárního karabáče, pod nímž se ty skutečné "dvoumoudré nahé opice" hrbí, ten se chechtá až se za břicho popadá... No bodejť by taky ne, když jsou to jen ubohé nahé a ne dvomoudré nahé opice, jak si samy lichotí. [chechtot]

293276

14.7.2013 12:05

RE: Nechci SOCIALISMUS

moucha 178.?.?.?

Reakce na 293276

To beru, ale není dobré cvičit se v umění jak lépe a radostněji ojebat svého bližního. Přijít do mateřské školky, oblbovat haranty a ještě se tvářit chytře, to je mnohem horší. Nic osobního, tohle myslím obecně.[smích]

293300

14.7.2013 7:05

RE: Nechci SOCIALISMUS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 293274

Proti tomu je lehka obrana. Nepsat, netocit, neskladat a pod. Jit delat neco jineho, co mu lide nemuzou ukrast. Neboli slovy spravneho pravicaka - rekvalifikovat se. Navic co se tyce knizek, pocitac je nikdy nenahradi.

293277

14.7.2013 9:45

Konkurence

mkadlec 89.?.?.?

Neexistuje nic jako dokonalá konkurence nebo jako dokonale tržní prostředí. Zničí-li se jakýkoli alfa či beta samec ve společnosti, a je jedno, jestli to bude stát, Kellner, Babiš, Sony, Obama, Monsanto, Microsoft, Apple, FED, či kdokoli jiný. Pak jediné co se stane je, že nějaký jiný současný či nový alfa či beta samec zaplní jeho pozici a jede se dál.
Tady bych si dovolil jednu pripominku. V prirode, narozdil od lidi, je mozne aby pozici alfa-samce napadl prakticky jakykoliv jiny samec, staci k tomu odvaha a dostatecne velke zuby, drapy, nebo treba parohy. Mezi lidmi nic takoveho mozneho neni, uz treba proto, ze pozici alfa-samce zaujimaji instituce, at uz je to stat, cirkev (s tou je to zvlast pikantni, s jejich celibatem), nebo nejaka firma. I vyse zminovani Kellner a Babis jdou do toho jako korporace nikoli jako jednotlivec.

293288

14.7.2013 10:10

Herce Svěráka si pamatuji z předlistopadu 1989 jak aktivně řídil schůze KSČ protekčních umělců PKS

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

v Obecním domě v Praze. Ten jeho horlivý výraz se dá najít snad jen na historických fotografiích kolaborujících židovských umělců protektorátu Bohmen und Mahren. Jablko nepadá daleko od stromu, a jeho podařený synátor je opět o něco zlepšeným exemplářem této nemilosrdné dřevomorky české kultury... [bliji] [bliji] [bliji]

293293

14.7.2013 10:55

článku by rozhodně prospělo

fist.of.heaven 213.?.?.?

kdyby autor pomaleji dýchal [smích] a nepsal to na jeden zátah. je to hroznej zmatek. jako prvotní myšlenka to je dobré, ale tohle se píše na tahák a pak by se to mělo učesat a předělat z odstupu. tohle opravdu vypadá na prima jízdu po prima materiálu. a nedostatek lidského sádla. článek mi přijde tematicky rozklížený a přitom je to zajímavé téma, ale podle mého jednostranně pojaté...

293297

14.7.2013 19:47

Řešení nabízí příroda a primitivní kmeny

woxow 89.?.?.?

Když někdo něco umí, a okolí se to líbí je vážený a užitečný. To stačí. Zpěváci muzikanti když uměli dobře hrát... dostali vždy najíst... tedy z práce těch kterým k práci hráli. Každý obětoval část svého času práce pro všeobecně prospěšnou věc. Dnes je to však jen o penězích. Stačí se poučit od mravenců... cheme-li se mít všichni dobře a mít všechno zadarmo, musíme se odnaučit myslet na osobní zisk. V tom je celý zakopaný pes. Pak jsou funkce a posty pouze čestná místa a projevy důvěry a uznání za vykonanou práci pro blaho všech. Jenže to by si moc ti co jsou u moci neškrtli... ti jsou odměňování ze snahy po osobním získu něbo úspoře většiny (oproti nim) chudé populace.

293313

14.7.2013 22:44

Jak funguje dnešní svět

Edycay 87.?.?.?

Málokdo si uvědomuje, že o dnešním světě bylo rozhodnuto už před tísíci lety, aby si takový mudralové mysleli, že lidstvo si za ten marasmus může samo a co ti Hegemonisti se světem udělali,spadá do kolektivní viny.
Tisíce let vedli svět tajné spolky a z utajení pomocí polopravd a lží rozhodovali o osudu lidstva a už tenkrát měli spočítáno, že se ted tady budete obvinovat, kdo za ten katastrofický scénář může.
Útěcha, že to příroda nedovolí a lidstvo dojde osvícení a spásy vymýšlejí zase oni, aby jste ještě nějaký čas drželi hubu a krok.
Přesně jako v Bibli, že v utrpení najde člověk vysvobození.
Už vidím, jak se šklebí ti v horních patrech hradu, při pohledu na tu spodinu.

293317

14.7.2013 23:56

kolotoč vývoje

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

pokud jsem pochopil autora článku , tak v podstatě základní myšlenka zní -- poukazuji na způsob tvorby alfa samců , který od přírodního nebo přirozeného nachází se nyní na FALEŠNÝCH základech -- pod rouškou demokracie se vytvořily paskvily místo zákonů , a to narcisoidními blbečky , kteří pár procházkami po Plzni získali právnické tituly . v podstatě náš život provázejí dvě pravdy - tou základní se zabývá jen pár jedinců a pak je tu daleko známější pravda virtuální , která se dá uplácat z čehokoli . vše co leží na falešných základech se dříve či později sesype a alfablbečci vyšumí . řím když skvétal , v jeho čele stáli nejschopnější . pak nastala korupce , boj o koryta a moc ... no , vždyť se to opakuje .

293319

15.7.2013 22:11

Aspekt pohledu

namornik 5.?.?.?

Nejlepší model světa mi nabídlo mé studium kybernetiky a teorie systémů.

Jako matematik a odborník na teorie systémů autor pohlíží na otázku v úrovni myšlení a zobrazení, která je mu nejbližší, tedy z jeho úhlu pohledu- nejadekvátnější.(Kéž by každý odborník mohl takto exaktně naznačit podobu našeho světa ze svého pohledu, v rovině svého vnímání).
Z úvahy tedy vychází výsledek, podle mého skromného mínění, že svět a jeho směřování ve všeobecném uspořádání a vývoji, resp. systém světové civilizace, je nyní i v minulosti zcela očividně a sofistikovaně, dle určitých analogií programován. Kvalita tohoto skrytého programu, který byl vložen do živého systému je obecně velmi destruktivní, až krajně sebedestruktivní. Připouští programátory-tvůrce, existenci svrchovaného dogmatu destrukce, povolení zásahu do hardweru na všech úrovních a vstupu virózním nástrojům kontroly a řízené policie. Likvidní je ke všem solitérním i síťovým entitám, které nemají kódový znak,"Charakter operačního systému vyvolenosti" . Tento program, který má za cíl transformaci a redukci lidské rasy na civilizaci centrálně řízenou a podřízenou, částicově stmelenou novým "náboženstvím", je vysoce likvidní povahy.

Pokud tedy jde skutečně o vložení programů do živého systému, jímž se tento systém ovládá, což je velmi pravděpodobné a historicky ověřitelné, bude nutné všem usilujícím i uschopněným přejít na jiný operační systém než je nám vnucován a vytvořit silnou bránu chránící vstup do nového rezistentního živého systému, vyšší kvality.

Doufejme, že noví programátoři příštích operačních systémů budou pracovat pro přežití a konstrukci.

293371

Příspěvků: 58

13.07. 05:58 Evropan  opravdu zajímavé
15.07. 10:16  Analýzy a...
13.07. 06:59 Jan-ek  Nesouhlas
13.07. 18:13 jaroslav  RE: Nesouhlas
14.07. 23:48 osa x  RE: Nesouhlas
13.07. 08:51 slak  Devast potroublých
13.07. 08:52 usama-1  souhlas
13.07. 10:33 ppppp  alfa samec, nebo dolu z kopce
13.07. 17:02 M.P.  RE: alfa samec, nebo dolu z kopce
15.07. 23:03  RE: alfa samec, nebo dolu z kopce
13.07. 19:15 slak  RE: alfa samec, nebo dolu z kopce
14.07. 09:01  RE: alfa samec, nebo dolu z kopce
16.07. 20:08 zzx  RE: alfa samec, nebo dolu z kopce
13.07. 11:57 Betty  Nepsal to pan Lhoták?
13.07. 16:36 M.P.  RE: Nepsal to pan Lhoták?
13.07. 23:23 moucha  RE: Nepsal to pan Lhoták?
13.07. 17:43 baba_Blažková  RE: Nepsal to pan Lhoták?
13.07. 18:29 M.P.  RE: Nepsal to pan Lhoták?
14.07. 01:56  RE: Nepsal to pan Lhoták?
13.07. 12:12 Andrew Siddur  Chcete znát pravdu? Ano, jde jenom o prachy. Nejlépe za nic, a pro největší vyžírky
13.07. 12:34 maršal Žukov  boj o moc
13.07. 14:15  Článek přináší víc otázek než odpovědí
13.07. 16:44 M.P.  RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí
13.07. 22:25  RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí
14.07. 09:21 Betty  RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí
14.07. 17:08  RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí
14.07. 18:17  RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí
16.07. 08:23 Betty  RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí
16.07. 11:24  RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí
16.07. 19:43 Betty  RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí
16.07. 08:20 Betty  RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí
16.07. 21:41  RE: Článek přináší víc otázek než odpovědí
13.07. 14:54 Dudo  Moc a peniaze
13.07. 16:49  RE: Moc a peniaze
13.07. 19:46 Dudo  RE: Moc a peniaze
13.07. 17:13 M.P.  RE: Moc a peniaze
13.07. 19:21 Dudo  RE: Moc a peniaze
13.07. 21:32  RE: Moc a peniaze
14.07. 05:05  RE: Moc a peniaze
14.07. 09:43  RE: Moc a peniaze
15.07. 06:25  RE: Moc a peniaze
14.07. 10:05  RE: Moc a peniaze
14.07. 10:19 Dudo  RE: Moc a peniaze
13.07. 19:03 P. C.  Co je politická korektnost, jak se projevuje a kdo jí representuje?
13.07. 19:05 cOSA nostra  Autorská práva v ČR a zločinné praktiky OSA
13.07. 22:26 fohat  vyasfaltovat,vytrhat dlažbu...
14.07. 01:40 clovek  deviace
14.07. 04:32 Libor Kubica  Nechci SOCIALISMUS
14.07. 05:43  RE: Nechci SOCIALISMUS
14.07. 12:05 moucha  RE: Nechci SOCIALISMUS
14.07. 07:05  RE: Nechci SOCIALISMUS
14.07. 09:45 mkadlec  Konkurence
14.07. 10:10  Herce Svěráka si pamatuji z předlistopadu 1989 jak aktivně řídil schůze KSČ protekčních umělců PKS
14.07. 10:55 fist.of.heaven  článku by rozhodně prospělo
14.07. 19:47 woxow  Řešení nabízí příroda a primitivní kmeny
14.07. 22:44 Edycay  Jak funguje dnešní svět
14.07. 23:56  kolotoč vývoje
15.07. 22:11 namornik  Aspekt pohledu

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

35

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 77 čtenářů částkou 10 598 korun, což je 35 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 0

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 4

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Z dění ve Středozemním moři (videa)05.09.19 08:04 Itálie 0

Liberálne médiá sú zhrozené. Prieskum ukázal, že učitelia omnoho viac dôverujú Hlavným správam ako Denníku N alebo SME04.09.19 20:38 Slovensko 0

MeToo začíná ženám škodit. V USA roste nechuť je zaměstnávat04.09.19 20:26 USA 1

Itálie má novou vládu, Salvini kaput, přístavy otevřené okupantům04.09.19 17:43 Itálie 8

Měnové kurzy

USD
23,40 Kč
Euro
25,89 Kč
Libra
29,24 Kč
Kanadský dolar
17,66 Kč
Australský dolar
16,05 Kč
Švýcarský frank
23,58 Kč
100 japonských jenů
21,64 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,76 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,37 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 219,05 Kč
1 unce stříbra
421,48 Kč
Bitcoin
239 018,88 Kč

Poslední aktualizace: 17.9.2019 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 308