Diskuze k článku

Moderní hudba = emocionální inženýrství

Příspěvků 67

12.6.2013 0:37

Nepochopeno

Robin 89.?.?.?

Těch 440 Hz není freqence hudby, ale zázněj technického akordu, vziklo to cca pred 25 rokama jako zvuk na ovládání elektronických přístroju, např. telefoních ustředen ap. Jmenovalo se to DMTF selektivní volba. S bigbeatem a havy metalem to nemá nic společného, používalo se to až v souvislosti s Industrialem a Technem, Trance etc.
Nicméně 44O Hz je jenom jeden zázněj ono je jich podstetně víc např 1600 Hz a ještě více.
Harmonický zázněj je 10 a 7 takže to taky nelze dělit 3 [oči v sloup]

Příště by to chtělo se poradit s ladičem hudebních nástroju, varhaníkem, ev. přečíst si manuál k el. varhanum, nebo v kostele na varhaním rejstříku si je podělit. Také by neuškodilo si konkrétní hudbu " přečíst " na oscilografu

291193

12.6.2013 3:55

Totalni nesmysl !

P.A.Semi 83.?.?.?

Evropska hudba je,a dlouho byla,zalozena na 12-(pul)stupnove stupnici.Kazda oktava je 2x vyssi frekvence,nez predchozi oktava,a prechod je rozdelen na 12 kroku.440 Hz je frekvence jednoho tonu na te stupnici.Vsechny ostatni tony maji jinou frekvenci,a "krasa" hudby je dana prave tou 12-stupnovitosti a dvojnasobnosti.Muzete hrat i na rucni nastroje,ale ty jsou vsechny ladene stejne - leda byste si naladili kytaru jen tak "od ucha" (a vyndali si prazce)-pak ale mate problem,ze s Vami nemuze hrat treba fletna.

Je tu jiny problem - ze tato 12-stupnova stupnice neni presne harmonicka:napr.3/5 nebo 8/13 je o drobny kousek vedle,nez by melo harmonicky byt.Ovsem neexistuje harmonicka stupnice tak,aby v ni byly napr.zaroven ciste kvarty i kvinty i sexty.Tedy s prechodem od smyccovych nastroju a urcitych vybranych omezenych tonin,hlavne ale se zavedenim klaviru,na kterem jsou vsechny toniny,se provedlo zaokrouhleni na 12-stupnovou stupnici,kde vetsina intervalu krome oktavy neni zcela presne harmonicka,ale je tak blizko harmonickemu pomeru,jak to je mozne.A ten drobny rozdil k presnym harmoniim stejne skoro nikdo neslysi.Dalsi rana presnosti harmonii je digitalni hudba,kdy zaokrouhlenim na 41 kHz je opet ztraceno trochu z te idealni presnosti tonu.

Porovnavat 440 Hz z hlediska numerologie je ohavny nesmysl.Ta cislovka 440 tam je dana delkou jedne vteriny,coz je ciste dohodnuty casovy usek (skoro) bez jakychkoli "kosmickych" souvislosti.Dulezite je,ze je potreba stanovit nejakou referencni frekvenci,aby kdyz se sejdou 2 nebo 3 hudebnici,aby meli nastroje harmonicky sladene,aby jeden nemel A 440 Hz a druhy by mel A 442 Hz,znelo by to velmi falesne (ovsem pokud maji oba dva A 442 Hz,neni zadny problem,snad krome lidi s "absolutnim" sluchem.)

Problem moderni hudby,ktery drive nebyl,spociva v pultonech,kde jsou stejne pocty stejnych pultonu mezi C a F jako treba mezi E a A.(Konkretne napr. pomer F/C je 1.33484, ale harmonicky presne by bylo 1.33333.Rozdil od harmonie je tedy 1.5 tisiciny...Pomer E/C je 1.25992,ale harmonicky pomer by byl 1.25,tedy rozdil je uz skoro 1 setina od harmonickeho pomeru.G/C je 1.49831,ale harmonicke by bylo 1.5,rozdil necele 2 tisiciny.Ovsem stupnice,ve ktere by bylo presnych treba 1.33333,by zase mela o to vice rozladene ty intervaly 1.25.Nelze udelat takovou stupnici,ve ktere by byly vsechny pultonove nebo harmonicke intervaly a vsechny ciste harmonicke (ale sla by udelat treba stupnice,slozena pouze z cistych kvart,tusim ze jeste v Recku se pouzivaly podobne ciste stupnice),takze 2^(1/12) na pulton je primereny kompromis s chybou kolem 1% od harmonie - coz je prave to,proti cemu tito alarmiste broji,ze Vam to kazi zazitek harmonie..)

Jinak pro zajimavost-Zeme se otaci nekde napul mezi tony F# a G (o 26 oktav nizsi)a obiha napul mezi C a C# (o 34 oktav nizsi),u Slunce to je slozitejsi,ale na rovniku se toci v B (o 30 oktav nizsi) a na polech az v F (o 31 oktav nizsi od "komorniho" A).Nejcistsi interval maji mezi sebou planety Zeme a Venuse,kde to je sexta minor 8/13,a Jupiter/Saturn,kde to je 5/2 (tercie)..

291198

12.6.2013 6:16

RE: Totalni nesmysl !

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 291198

Podepisuji. Autor se motá do nečeho, čemu vubec nerozumí a místo snahy se zorientovat radši zavádí tu "ohavní" konspiraci. Tím se u mne diskreditoval. Ale aspoň o tom muže být diskuse. Je úplne jedno, jakým číslem je nejaká frekvence delitelná, když človek nevnímá ten delitel, ale kmity vyhodnocuje podle plynutí času, který je každému vlastní, a hlavne ne diskrétní jako ten vymyšlený delitel.
Komorní "a" tipuju že je známé už od času Bacha, který vytáhl na svetlo temperované ladení, jinak rečeno mírné umelé rozladení za účelem možnosti transpozice, která prináší mnohem širší možnosti v zážitcích a interpretaci.

Arabové mají treba nekteré intervaly jiné, a to bychom teď mohli zase vymýšlet, s kým vším jsou spiknuti. Ať si hrají, co se jim dobre slyší.

44kHz je nepríjemne nízko volený standard vzorkování, jehož dusledkem je, že zavádí slyšitelné interference, zázneje v okolí podílu 44kHz celým číslem. Šlo o nadsazení teorie nad praxí, nebo zanedbání/nepochopení dalších teoretických dusledku, možná príliš velký ohled na pameť záznamových médií, výsledkem jsou spektrálne (pri reprodukci hudby, superpozici více signálu, ne harmonicky) zkreslené plechové vyšší stredy a výšky, zvlášte u prístroju s méne propracovanými filtry.

Jinak souhlasím i s tím, že mnohá dnešní hudba je aranžované pseudoumení, a spíše podporuje sociální destrukce . NEtýká se jenom nekterých druhu treba heavymetalu, preafektované, nebo preefektované hudby, ale i nekterých současných skupin, co hrají v rádii, a kterí jsou umele nekým a nečím dotováni, a mají podivne hnusné texty, nebo muziku.

291200

12.6.2013 10:59

RE: Totalni nesmysl !

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291200

Komorní "a" nijak nesouvisí s temperovaným laděním, za Bacha frekevence "komorního a" (což je pojem 20.století) oscilovala kolem 415Hz,ale zřejmě se s laděním dost experimentovalo. Temperované ladění vyšlo z potřeby hrát ve vzdálených tóninách u pevně naladěných nástrojů (klavír, varhany),jak správně píšete za účelem transpozice, což souviselo s rozvojem stále komplikovanějšího hudebního myšlení. Při hře např. smyčcového kvartetu temperované ladění neexistuje, takže ve světě hudby zní úplně všechno.

Celý článek je neskutečný náboženský paskvil od a-z, jehož vypatlaný autor nemá o hudbě ani páru. Stačí tato věta "a v mnoha orchestrálních skladbách z let 1300 až 1800 je povznášela proto, aby napomohla rozjímání o božském", aby mohl její autor být označen za arciblba. Vůbec se nebere v potaz jakou funkci hudba měla, kdo ji provozoval a komu sloužila. Konspirace se na zvědavci stala samoúčelem. Škoda.

Váš poslední odstavec je, bohužel, něco podobného. "Dekadence" je vždy záležitost generační, "dekadentní hudba" údajně bořila morálku už ve starověkém Řecku a Římu. Račte myslet na to, že když hovoříme o hudbě např. 15-18.století, jedná se o hudbu chrámovou nebo panskou, určenou zcela úzkému kruhu lidí - řekněme elity. Hudba, kterou slyšíte v rádiu, je jaksi určena zcela jinému druhu lidí.
Morální soudy haevymetalu a jiných hudebních žánrů většinou plodí náboženští a jiní vypatlanci a nebo nedouci umělecké estetiky, co mají potřebu kafrat do všeho, co jim nevoní.
Malá rada: pokud se vám něco protiví, co zrovna hraje v rádiu, tak volte následovný postup:
1/ vypněte rádio
2/ řekněte si, že ta hnusná muzika a texty nejsou určeny pro vás
[mrknutí jedním okem]

291232

3.11.2014 21:16

RE: Totalni nesmysl !

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 291200

a VERDI co?

320269

12.6.2013 7:26

RE: Totalni nesmysl !

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 147.?.?.?

Reakce na 291198

Super!!!

Ten rozdiel sa volá Pytagorejské koma (http://cs.wikipedia.org/wiki/Pythagorejsk%C3%A9_koma).

Zdá sa, že s tým už mal problém Pytagoras.

Jednoducho povedané, celá hudba je tak trochu o klamaní.

291203

12.6.2013 9:45

Nevýhoda diskuzí za články

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 81.?.?.?

Reakce na 291198

Kdyby tady nebyla možnost diskutovat za články, dotyčný by mi nejspíše poslal tento text emailem a já bych ho uveřejnil jako samostatný polemický článek. Takhle tento kvalitní příspěvek zapadne, ztratí se.

Samozřejmě, mohu to ještě stále udělat (a nejspíše to udělám), ale je to škoda, už to není ono.

291217

12.6.2013 10:16

RE: Děkuji za poučný text.

osa x 193.?.?.?

Reakce na 291198

Sekunda je podle soustavy SI definována jako doba trvání 9 192 631 770 period záření, které odpovídá přechodu mezi dvěma hladinami velmi jemné struktury základního stavu atomu 133Cs. /wiki/
Tedy 1 kmit vzduchu od čísla 440Hz je 20892344,9318181818 period u atomu 133Cs. Takové číslo mi již "ďábelské" nepřipadá o nic méně ani více než jako 1 litr vody o teplotě 4st.Celsia, tedy 1 kg, což jsou všechno stejně antropogenní vynálezy - jako andělé a démoni.

291225

28.4.2017 0:41

RE: Totalni nesmysl !

Karel Cvrk 94.?.?.?

Reakce na 291198

Jinak pro zajimavost-Zeme se otaci nekde napul mezi tony F# a G (o 26 oktav nizsi)a obiha napul mezi C a C# (o 34 oktav nizsi),u Slunce to je slozitejsi,ale na rovniku se toci v B (o 30 oktav nizsi) a na polech az v F (o 31 oktav nizsi od "komorniho" A).Nejcistsi interval maji mezi sebou planety Zeme a Venuse,kde to je sexta minor 8/13,a Jupiter/Saturn,kde to je 5/2 (tercie)..

Prosím autora o zdroje, nebo informace, jak došel k těm tónům- frekvencím Země, planet a Slunce... Díky [velký smích]

357502

12.6.2013 4:58

ach toto uz je co za vymysel

Stryko medved 78.?.?.?

Ako muzikant sa musim k tomuto vyjadrit. Za prve, hudba sa pouzivala na ovladanie ludi uz ovela skor. Hudba je mocna vec, ktora puta pozornost ludi a tak samozrejme ma aj potencial byt vyuzita na ovladanie ludi. Organy v kostoloch a katedralach svojim farebnym mocnym zvukom prinutili mnohych so zjezenymi chlpmi klaknut na kolena. Armadne orchestre ci choraly, vsetko toto sa uz davno pouzivalo na manipulaciu, hudba sa pisala na zakazku z roznych rozmarov bohatych, pri roznych prilezitositach, vsak dovody boli casto mocenske. Uz veskera nabozenska hudba je cisty produkt na manipulaciu. A to v ktoromkolvek nabozenstve. Podla wikipedie 440 hz bolo stanovenych az v 1955 a od roku 1926 to bol nejaky neformalny standart americkych vyrobcov. Ako mozete v clanku o standartoch ladenia vsimnut, zrovna britske standartne ladenie orchestrov je ine ako 440hz, takze hentu informaciu o sprisahani britskych mocipanov pokladam za cisty blud. Dokonca aj niektore americke orchestre. Ono kazdy citlivejsi muzikant ma tu frekvenciu troska inde, to znamena, ze niekomu to lepsie znie na 442, niekomu inde, niekomu moze kludne na 440. Dokonca sa to moze aj casom menit. Milerad by som videl aspon jeden vedecky overeny podklad ze nastroje ladene na 440 produkuju tieto emocie. Akoze nemam to cim vyvratit, ale kym mi to niekto nepotvrdi, tak sa mozem nad tym akurat zasmiat a odporucit autorovi tohto vymyslu skusit vnimat hudbu pocitmi a nie jeho pomatenou logikou. Hudba je vec pocitov, to ze ju nasa zapadna civilizacia od pociatku znasilnuje do logickych suvislosti je jedna vec. Ale este nikto sa s knizky nenaucil hrat. Ako autor uvadza, ze hudba je prax a technika, to je tiez totalne scestne myslenie cloveka, ktory hudbu vnima tak podla toho co o interpretovi napisali v novinach. Ak clovek hudbu citi a ma predstavivost, technika pride sama. Ako by bolo potom mozne ze niekto cvici 10 hodin denne a nesiaha ani len po clenky niekomu co cvici 2 hodiny za tyzden alebo ani necvici a iba sa hra. Bohuzial vysvetlovat nieco o citeni ludom ktori sa stratili v kolotoci dualizmu a utkvelych predstav je hrach na stenu hadzat.

291199

12.6.2013 11:07

RE: ach toto uz je co za vymysel

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291199

V Baroku se ladilo i na 395Hz, potřeba vyššího ladění vznikla postupně od přelomu 18/19 stol.z technických důvodů - více napnutá struna umožňuje lepší techniku hry. žádný satan v tom pochopitelně netrůní, to jen homo konspiraciensis definitivně hráblo.

291236

12.6.2013 7:31

440 Hz Key Frequency ?

Satanist 75.?.?.?

"This unnatural standard tuning frequency, removed from the symetry of sacred vibration and overtones, has declared war on the subconscious mind of Western man" Tady je link. http://henrymakow.com/musicalscale.html

291204

12.6.2013 7:51

Frekvence a jiné "manipulace"

Marten264 93.?.?.?

Řazení tónů a délky je hezky vysvětleno tady

http://cs.wikipedia.org/wiki/Okt%C3%A1va_%28hudba%29
http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C3%B3n
http://cs.wikipedia.org/wiki/Struna
http://www.kiv.zcu.cz/~lobaz/mhs/cviceni/zvuk_teoreticky.html

Ovládání lidí je nejenom skrze nosnou frekvenci ale také např. doprovodné obrazy - všimněte si nepřirozených pohybů nohou

http://www.youtube.com/watch?v=VBmMU_iwe6U

Ale také daleko jemněji skrze skryté echo a šumů

http://www.youtube.com/watch?v=Co9HWDZl8V0

291206

12.6.2013 7:55

RE: Frekvence a jiné

Marten264 93.?.?.?

Reakce na 291206

Ještě jsem zapomněl 440 Hz zní takto

http://www.youtube.com/watch?v=rFOl-9SNxLY

291207

12.6.2013 17:11

RE: Frekvence a jiné

borky 186.?.?.?

Reakce na 291207

Že niekoho napadlo nahodiť to sem, takto je to jasnejšie pre nás nevzdelaných vo svete akustických frekvencií. Ten tón je krajne nepríjemný, celé moje vnútro začalo vibrovať - dráždivo. Ak to máme to chápať tak, že hudba (nástroje)naladené v tejto tónine v nás majú vyvolať negativne pocity, tak to chápem.(?)
Vypočul som si f 432Hz od nejakého inda (liečiteľa) = tón je nižší a aj tón A digitálnej ladičky gitary (výška medzi 432 a 440hz).
Tieto vo mne nevibrujú.
Chápem to správne?

291266

13.6.2013 23:02

RE: Frekvence a jiné

Dunsun 94.?.?.?

Reakce na 291266

Nechapete.
Ten ton je neprijemny, protoze to poslouchate z youtube kde je to zaprve vetsinou neprijemne zkreslene, ale hlavne je to ciste sinusovy ton. Proto zni pomerne dost neprijemne. Neobsahuje zadne alikvoty (vyssi harmonicke) a zkratka zni neprirozene. Kazdy hudebni nastroj ma svou specifickou barvu zvuku (coz je prevazne dano prave temito alikvotami - specialne napr. smyccove nastroje jako housle, kontrabas apod. vyluzuji velke mnozstvi alikvot proto zni zajimave).
Jinak ano onech 440Hz je specialne pro me dost vysoko. Preferuji spise nizsi ladeni. Nastroje pokud maji dostacne dimenzovane telo pak mohou znit objemneji a jsou temnejsi. Coz se mi libi [smích]
Jinak clanek je skutecne jedna velka hruza a souhrn konspiracnich blbin. Jde videt, ze autor nikdy na nic nehral. Pak by vubec nemohl vyplodit onen nesmysl, ze je vse o technice a praxi. Mozne vsude jinde ale prave v hudne rozhodne tedy ne ! I kdyz ani tam se pochopitelne bez tvrde prace obejit neda.

291369

12.6.2013 9:08

symbolika číslic

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 89.?.?.?

Vím, že zde není prostor vysvětlovat, jak symboly číslic (=kategorie velikosti) souvisí s vnímáním hudby (kategorie emocí).
Vysvětlení je průkazné až v době, kdy populace pochopí smysl samotných symbolů, ze kterých skládáme slova a matematické věty.. Na mých "ovcích" je o této problematice dost textů, takže jen krátce[pláč]a asi ne pro každého srozumitelně [pláč] )

Sestupná řada číslic "432" vyjadřuje (při troše fantazie) nějakou sestupnou linii. Asi nemusím dodávat, že jde o postupnou degeneraci toho, čím člověk kdysi byl (velmi dávno - a ne v této sluneční soustavě). Jakmile bude obecnou vědomostí fakt, že z bible byla ve třetím století odstraněna celá část o reinkarnaci - pak i místní troubelíni pochopí, že organizmus vesmíru je navazovaný vývojem slunečních soustav, nikoliv nějakým "prásknutím boha". A symboly číslic vyjadřují SMĚROVÁNÍ- a to v libovolné oblasti, právě tím, jak jsou vedle sebe poskládané, jestli v symetrii či "řadě".
Proto zápis 440 (ano, vím, že pro "ppppp" a další tam chybí jejich berlička "Hz", která přiděluje zápis k určité oblasti lidského snažení)je "zastavením sestupu" - a nastavením "možnosti" tou je ovál (pro mnohé jen "nula"[mrknutí jedním okem], ovál, který je možné něčím naplnit.

Ano, naplnit přesně tím, co jako lidstvo děláme. Musíme nejdříve rozbít původní vnímání hudby (které je v článku považované za cíl snažení), abychom v sobě našli zcela jinou strukturu vnímání a myšlení.

Takže jsem opět proti celému kulturnímu světu, jen proto, že znám cíle a nástroje, kterými lze "komorní A" postavit do základny pro zcela jiné paradigma o člověku a jeho úloze v galaxii "Mléčná dráha". Kdopak ze zdejších asi ví, proč naše galaxie dostala tento název? Inu, začít musíte od jiného modelu atomu, je pulzní, byl na počátku vzniku téhle galaxie, a dosud funguje ve vrstvě sebeorganizace, která je schopná měnit svou pozici v prostoru a čase.

Mnohým z vás pomůže i studium textů na www.pan-do-ra.cz. Také nejsou pro každého stravitelné, ale když se máme v budoucnosti živit housenkami místo kuřat - tak proč nezkusit porozumět jinému vnímání reality, že...?

...přeji příjemné počtení, blíží se doba, kdy "blázni opět budou měnit svět".....

291214

12.6.2013 20:41

RE: symbolika číslic

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

Reakce na 291214

Hmmmm [smích]

432

V osmickove soustave 660; "zastaveni sestupu" a nastaveni "moznosti" jak hrom.

V hexadecimalni 1B0. Zase ta nula!

Binarne 110110000. Nuly hned ctyri - to je, panecku, najednou spousta te "moznosti" !!!

--

Jestli ono to spis neni o tom, ze tu nekoho chyta fantas [smích] [smích]

291280

12.6.2013 9:56

Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného "A".

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Mozog je veľmi jemne vyladený stroj s neuveriteľnými schopnosťami napr. keď sa do ľavého ucha pustí zvuk s 100 HZ a do pravého 110Hz cez sluchátka, tak ten rozdiel mozog "vyrobí" t.j. začne sám vytvárať chýbajúcich 10 Hz.

Z tejto vyladenosti vyplýva, že je citlivý na disharmóniu, a 440 je dosť disharmonické, lebo po rozložení dáva 11x5x2^3 pričom x= násobenie (veľké prím číslo značí disharmóniu), pričom číslo 432 po rozložení dáva 2^4x3^3 (sú to malé mocniny malých celých čísiel).

Chcem tím povedať, že hudba kde hudobné A=440 HZ (hudobné stupnice vychádzajúce z neho) rozbíja náš mozog na úrovni neurálnych štruktúr t.j. na najzákladnejšej úrovni.

Ostatne stačí si vypočuť toto video, autor videa nie je práve najlepší spevák, ale rozdiel medzi 1. a 2. predvedení je počuteľné (pre mňa 2. verzia zdala byť harmonickejšia).

PS: Dúfam že pán Stwora nechá tu ten článok.

291219

12.6.2013 12:11

RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 291219

>440 je dosť disharmonické, lebo po rozložení

To je oxymoron.

Jediný tón nemôže byť disharmonický. Harmónia sa týka výlučne súzvuku viacerých tónov. Oktávové násobky jediného tónu alias "harmonické signálu" sú stále harmonické, dávajú tónu farbu/spektrum, a nemožno ich v konkrétnom čase považovať za separovateľné, vo zvuku sa v danom čase nemôže nachádzať viac tlakových hladín, alebo rýchlostí. Ľudia bez absolútneho sluchu identifikujú bez porovnania "a" niekde medzi 400-500Hz, a to už musia byť skúsení muzikanti. O nejakých jednotkách Hz nemôže byť ani reči. Toľko kolíše už aj netemperované čistoladené husľové kvarteto.

291247

12.6.2013 13:25

RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 291247

Disharmonické pre mozog, ide o to, že pokiaľ ako A zvolíte nesprávne (440 Hz), nech hráte akýkoľvek žáner hudby výsledok znie disharmonicky resp menej harmonicky, ostatne je to aj počuť v tom videu čo som linkol (keď má niekto lepší hudobný sluch rozdiel počuje a môže tento rozdiel označiť za markantný).

Druhá vec je, mozog to rozkladá na sériu elektrických signálov, ergo signál v ktorom vystupuje po rozložení 5 a 11 pulzov dá mozgu viac práce so spracovaním, ako signál v ktorom vystupujú mocniny 2 a 3.

Ľudia s absolútnym hudobným sluchom uvedomujú na intuitívnej úrovni túto harmóniu/disharmóniu, keď počujú čistý tón či už umelo generovaný, alebo nejakého nástroja, že to je medzi 400-500 Hz, nuž to je závislé od okolností a od jedinca.

291252

12.6.2013 19:37

RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 291252

Ty používaš pojem červený na veci, ktoré sú dohodnuté ako modré.

Pochop už konečne, že pojem "disharmonický" sa týka súzvuku najmenej 2 tónov, ktoré nie sú oktávovými ani násobkami (ani násobkami hudobne čistých intervalov vzniknutých podielom niektorých čísel).

Ak sa ti čisto náhodou nepáči zvolená výška alebo farba tónu, tak stále nemáš dôvod hovoriť o neharmonickom tóne. Sínusový (muzikantsky guľatý, flautový) tón s akoukoľvek frekvenciou je vždy považovaný za harmonický, si v spore s definíciou harmonického signálu, tónu. Nemôžeš na čierne hovoriť biele. Tebe nepomôže ani na prstoch 2+2, stále si hovoríš svoje, a neberieš iných aargumenty.

Mozog nevlastní presný generátor času, a preto to nefunguje tak, ako si napísal. Ani človek s absolútnym sluchom nevyhodnotí tón s presnosťou, akú požaduješ. Dokáže to tak s presnosťou na štvrťtón, čiže zhruba 440+-20Hz. Alebo dolož, ktorý človek urobí koľko centov.

Mimochodom ten link čo si dal predtým je škoda hovoriť o nejakom porovnaní, hlas mu lieta mimo bežne v poltónoch, čiže v desiatkach Hz, oveľa viac, než dokladajú posun v ladení, v podstate spievajú dosť falošne, a nemajú nárok sa miešať do ladenia. Navyše tam má pustený efekt, čo mu gitaru rozlaďuje aj o viac, než odchýlka v ladení, takže nemôže byť vôbec nič počuť.
Kto aj na niečom niekedy ladil veľkú terciu, tak mi najskôr dá za pravdu.

291276

12.6.2013 22:11

RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291276

No, mě by zajímalo, co by konspirátoři vymysleli, kdyby se frekvence zvuku počítala třeba v dvanáctkové nebo šedesátkové soustavě. Uměl byste vypočítat 432 Hz "vesmírného" komorního A? [mrknutí jedním okem]

291284

12.6.2013 22:40

RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 79.?.?.?

Reakce na 291284

V sedesatkove: 7x60^1 + 12x60^0 (takze, s trochou fantazie a s pouzitim hex typu notace, je vysledek 7C).

Ve dvanactkove: 300 (3x12^2 + 0x12^1 + 0x12^0)

A ted schvalne, co na to konspiratori? [smích]

291289

13.6.2013 7:01

RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 291284

Čumí do počítače, tak jim to dám binárne nebo šestnáctové hexadecimálne, ať bádají

432: 110111000 1B8
440: 110111100 1BC

nebo když se jim líbí trojka, tak v trojkové, klidne i v fotbalove jedenáctkové, nebo hokejové 5 nebo 6tkové

432: 121000
440: 121022

budu je treba dráždit tím, že reknu, že ty 3 nuly znamenají prázdnou hudbu, oni mne na to zase, že naopak čistou a diskuse jede. Nebýt této témy si ale zase nepopovídáme nikdo [velký smích]

291304

13.6.2013 19:54

Názorný příklad

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291304

koč (264) ka (297) le (330( ze (352) dí (396) rou (396) pes (440) o (440) knem (396) ne (352) bu (352) de (352) li (352) pr (330) šet (330) nez (297) mo (297) knem (264)

264 (prodleva)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A máme tu dvojhlasou kompozici. Při výšce komorního A 440Hz. 1.řádek text s příslušnou frekvenci v přirozeném ladění , druhý řádek druhý hlas (prodleva, zní po celou dobu kompozice jako dlouhý tón)
Je to na podobném principu jako indická raga (+-). V souzvucích se jedná o dokonalé konzonance, kromě souzvuku c1-d1 (na slabiky „ka“, „nez“ a „mo“), které jsou poměrně dráždivé disonance (souzvuk velké sekundy).
Požádal bych pana 5p o převedení do frekvencí při výšce komorního A 432Hz (s dotazem, jakým způsobem se to provádí fyzikální akustice nerozumím), a pana Oracle, aby názorně matematicky vysvětlil, proč je jedno lepší než druhé. [smích]

291358

13.6.2013 20:22

RE: Názorný příklad

dub 89.?.?.?

Reakce na 291358

třeba vám v odpovědi pomůže toto:

http://www.youtube.com/watch?v=1zw0uWCNsyw

291359

14.6.2013 7:39

RE: Názorný příklad

ppppp 95.?.?.?

Reakce na 291358

Pokud nejde o rozdíl mezi temperovaným a čistým ladením, tak je možno použít oba zpusoby, rozdíly jsou v této oktáve na desetinných místech. Komu se nechce nahazovat do kalkulačky odmocninu, tak stačí použít intervaly čistého ladení, kde interval velké sekundy je frekvenčne 9/8 vztažného tónu, obdobne pro m.tercii 6/5, v.tercii 5/4, kvartu 4/3, kvintu 3/2, oktáva samozrejme 2násobek základu. Zbytek lze složit nebo odvodit.
Nebo vzít temperované ladení, a poskládat z malých sekund, jako součin násobku frekvence vztažného tónu s dvanáctou odmocninou z 2 (nebo ze 4 co je velká sekunda apod.) Buď vždy malou sekundu od predešlého, nebo jako interval s odpovídající mocninou 2 pod dvanáctou odmocninou.

Čísla stejne pokračují za desetinnou tečkou, nezávisle zda 440/432. Odpovídající rada "kočka leze dírou" pro 432 je:
256,288,324,341,384,432
temperované ladení má odchylku asi 3Hz, nejvíce kvarta a v.tercie

Video níže je pusobivé, až na to, že jde o jasnou manipulaci.

Poprvé použité tóny jsou s tak hlubokým vibrátem, že frekvenční spektrum daleko prekrývá onech 8Hz rozdíl. Všude, kde je použito vibráto, nebo podobný efekt nelze mluvit o korektne provedeném testu.

Podruhé obrazce jsou určeny rozmery desky a její modulem pružnosti. Vubec nesouvisí s ladením. Stejné obrazce lze udelat pri témer jakékoli frekvenci, včetne oblasti mimo slyšitelnost, s ohledem na proveditelnost a rozmery desky. Ptal bych se spíše, proč docela hezké prírodní úkazy zneužívají na ruzná podsunutí nepravd.

Navíc ladička reaguje jen na základní harmonickou, a na barvu tónu, kterou ukazuje deska vubec nereaguje. Deska funguje jako spektrální analyzátor pri své rezonanční frekvenci se specifickým zobrazením. Obrázky jsou výlučne o barve tónu (obsahu harmonických složek), a nesouvisí s frekvenci, jak se podbízí. Vibráto zjednodušuje hledání rezonance. Všechny ty obrázky jdou udelat pri jakékoliv frekvenci, včetne 666Hz, nebo 777Hz a podobne.

Zas nekdo potrebuje prodat piána a klávesy, co umí i teplou vodu a oba standardy. Musí být lepší, protože proste musí a protože medved. Protože co kdyby neco. Nebo aby nešlo hrát spolu s písničkama, zase to nekdo pretransponuje, a začne tvrdit, že to jeho je lepší. Proste čím víc zmatku, tím pro nekoho líp.

p.s. V predešlém príspevku jsem zpusobil chybu v binárním/hex rozkladu, místo 432 jsem rozložil nejprve 440, pak se zapomel, a pričetl další 8, takže mé čísla platí ne pro 432/440, ale pro 440/448.

291387

14.6.2013 12:53

RE: Názorný příklad

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291387

Díky.
Na experiment na videu mám podobný názor, když už experiment, tak chci vidět, jak se budou chovat všechny frekvence v pásmu alespoň 410-445Hz, a ne jen ty dvě vybrané. S tím vibrátem je to jasné, jak facka. Navíc by mě zajímalo, jakou toleranci ta magická frekvence 432 má. Pokud si tipnu +-0,5Hz, tak je to prakticky nepoužitelné pro akustické hudební nástroje, stačí změna teploty o 5 stupňů a všechno je jinak. Jedinou možností jsou elektronické samohrajky, které opravdu neuhnou. Ale tyto nástroje byly tuším také postaveny na paškál zde, žejo. Ve světle teorie 432 bych řekl že praktická hudba strácí svůj smysl.
No, na obrázek při frekvenci 666Hz bych byl vskutku zvědavý, nedej bože, aby se tam objevil třeba portrét nějakýho papeže. [smích]

291418

12.6.2013 22:19

RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného

slak 77.?.?.?

Reakce na 291276

Tak, kdysi jsem hrál na trumpetu a s dětskou dechovkou a ten můj nástroj to byl tedy kus, učiteli hudby se nepozdával a se zaujetím se do toho tak zažral že hodinu troubil jak zběsilý a potom když vzal svůj tak s údivem prohlásil teď mi hraje falešně ten můj a já šel do kolen. Jinak jsem dnes našel na YO-TUBE příspěvek k 11. září 2001 "architekti podali vědecké důkazy o řízené demolici.

291285

13.6.2013 14:28

RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 291276

To isté sa dá povedať aj o Vás, že neberiete argumenty ostatných na vedomie, meliete svoje a nepomôže Vám ani 2+2 na prstoch.

Mozog práve, že vlastní presný generátor času ktorá, je to skupinka neurónov hlboko v mozgu, generuje to kmity okolo 1Hz, žiaľ má jednu vadu na kráse,vlastne 2:
- u každého jedinca je to nastavené trochu inak;
- je citlivá na vnútornú teplotu organizmu.

Čo sa toho speváka na linku, upozorňoval som, že spieva mizerne. Čo sa týka efektu je spustené v oboch verziách (snáď ako fyzikovi nemusím vysvetľovať podstatu systematickej chyby v meraní)

291336

12.6.2013 21:48

RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291252

To je zvláštní, J.S. Bach celej život ztrávil na komorním "a" někde mezi 400-415 Hz. Prostě byli všichni po celé věky pomýlení, než nějaký chytrák vykouzlil 432 dělitelné 3. Na té nahrávce při 440 hošánek zpívá pěkně falešně, takže to je prostě zase důkaz jako prase. Když se sníží ladění, dochází ke změně témbru nástrojů, i hlasu. Je to prostě o něco níž, což může zpěvákovi pomoci, navíc pokud dlouhodobě hrajete v ladění při stálé frekvenci komorního A, tak se adaptujete, a změna vám pak působí potíže. Byl jsem na koncertě Šporcla, který má absolutní sluch, hrál společně s barokním souborem, který standardně ladí A na 415, Šporcl byl, chudák úplně mimo, tam kde očekával a2, ozvalo se mu gis2, a to ho tak vykolejovalo, že to rvalo uši. Ale zjevně to všichni dělali špatně, protože nenaladili na 432. Kterej degenerát zase tohle vymyslel... [mrknutí jedním okem]

291283

12.6.2013 10:05

jen k tomu Bachovi,

ghort 194.?.?.?

Bach ladil svoje A tusim na 416,6Hz, Mozart na 421Hz.
Ono to taky souviselo s ohledem na zpevaky, zvlaste ve vyssich oktavach by meli problem. V Nemecku plati (myslim) standard A 443Hz a Karajan jadil svuj orchestr jeste vys. Udajne s vyssim ladenim lepe vyzni smycce.

291221

12.6.2013 10:35

Komorni A

mkadlec 89.?.?.?

jak se zda, vzniklo jako kompromis. v prubehu veku se pouzivaly ruzne frekvence a to v rozmezi od 380 Hz do 451 Hz.
Pro vice podrobnosti Komorní “A” a jeho ladění
Z diskuse pod clankem vyplyva, ze pres normu, ktera uvadi 440 Hz, vetsina hudebniku slucharu ladi tak, ze komorni A vychazi na 442 Hz.

Mimochodem v clanku neni nikde uvedeno ze by se nekdy nekde jako standard pouzivalo 432 Hz. Taky moc nechapu proc by zrovna pocet kmitu za sekundu mel byt delitelny tremi.
Nicmene abych uklindil pritomne numerology, delka zvukove vlny o kmitoctu 440 Hz ve vzduchu je 77 cm. Hezke, skoro mysticke cislo, ne?

291227

12.6.2013 13:54

RE: Komorni A

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291227

Nehledě k tomu, že ikdyž si náhodou naladíte áčko na 432Hz, a do omrzení hrajete tuto magickou frekvenci, struna se vám zahřeje a spadne na 431Hz, a celá magie je v p-deli. [mrknutí jedním okem]

291257

12.6.2013 11:33

Blbost na entou...

Dux 80.?.?.?

Uplna ptakovina!! Jako tvurce vas muzu ubezpecit, ze na mne nikdo nevyviji zadny natlak, jak mam svoji hudbu tvorit. Dale, do hudebni struktury by jenom tezce cpal nejake satanisticke prvky, mnohem pohodlnejsi by byla textova stranka. Ladeni a=440Hz ma byt skodlive???! I kdyby, v hudbe vyuzivame 80 dalsich tonu. Ne jenom a-cko... Komorne A je jenom reference.

291239

12.6.2013 12:11

Hudba je o pocitoch

Viny 77.?.?.?

Samé čísla...ale o tých hudba nieje.

Vypočujte si hudbu hranú s ladením na 440 a potom to isté s ladením na 432, to je všetko. Mnohí to vnímať nebudú, ale mnohí budú...väčšina by mala. Sú ešte iné ladenia, ale to už je o inom [mrknutí jedním okem]

Samozrejme že na naladení VEĽMI záleží... Frekvencie tónov samozrejme intenzívne vplývajú na naše vedomie rovnako ako rôzne intervaly, rôzne nástroje a to ešte rozdielne v rôznych častiach dňa, počasia, či ročného obdobia.

Čakal som, že tu bude spomenuté tiež niečo o rytme. Totiž západná hudba používa 4/4 a 3/4 takt...a je vymalované. Tiež mol a dur (je jedno kde je prima - či na fis, či hes) a je vymalované 2x. A tak sa pri počúvaní takejto hudby uvoľňuje len určité veľmi úzke spektrum emócií, čomu napomáha neprestajne dobezvedomia sa opakujúca sekvencia harmonických akordov v západnej hudbe. Výsledok sú ľudia oklieštení o drvivú väčšinu emócií a prežitkov. Vypočujte si toto: http://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I a vnímajte čo sa deje s vašimi emóciami, ak popíšete tie mikro-stavy pri zmenách akordov, dôjde vám to. Tá sekvencia je niečo v zmysle: 1. akord - situácia; 2. akord - elevácia; 3. akord - zvážnenie; 4. akord - "všetko bude dobré, ale nie ukončené", čo nadväzuje na prvý akord [mrknutí jedním okem] A to nám hrá furt dobezvedomia....

Pre porovnanie, Indická hudba má stovky "stupníc" (Rága), podľa niektorých 16 tisíc a obrovské množstvo rytmov, ako 9-dobý, 10-dobý, 12-dobý a ich rôzne obmeny, lenže väčšina západu to nieje schopná počúvať, keďže ich mozgové centrá schopné vnímať tie emócie - sú zakrnelé. Nepoužívame žiadne štvrťtóny, ktoré sú absolútne nezbytné pre celistvosť prežitku vedomia...

Skúste toto, vybral som naschvál niečo, čo väčšina absolútne odmietne, lebo tieto emócie v západnej hudbe vôbec niesu prítomné a preto ľudia nikdy nemôžu tieto emócie a prežitky začleniť do svojich chápaní a východísk: http://www.youtube.com/watch?v=juGgvE14izw nie, nieje to falošne, je to zaspievané absolútne dokonale presne...
A potom skúste toto, malo by to byť omnoho lepšie, malinká časť emócií tu obsiahnutých je nám známa: http://www.youtube.com/watch?v=n_R1jso7e6Y
Pre nadšencov toto, najlepšie okolo polnoci, jednej ráno: http://www.youtube.com/watch?v=4e9VG7Ie2x0

291246

12.6.2013 12:26

RE: Hudba je o pocitoch

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291246

pre úplných nadšencov prikladám ešte rágu Marwa. Tam sa neobjavuje skoro nič z toho, čo poznáme: http://www.youtube.com/watch?v=A_8A9Ta3sb8

Enjoy [mrknutí jedním okem]

291249

24.6.2013 23:28

RE: Hudba je o pocitoch

qhort 178.?.?.?

Reakce na 291249

tak pro úplnou úplnost bych navrhoval ještě nějaká opus od skupiny Monarch. Třeba http://www.youtube.com/watch?v=wHnub1tDdZQ - nejlépe kolem půl čtvrté ráno, když už je žaludek vyprázdněn a za hodinu se má vyrážet na šichtu.... [smích]

292119

12.6.2013 13:49

RE: Hudba je o pocitoch

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291246

Bipolrní dur-moll systém Západní hudby vznikal 1000 let, tvoří dokonalý matematický model právě proto, že je založený na polaritě dur/moll. Není to ani dobře, ani špatně, není to hodnotnější ani méněcennější než hudba jiných kultur, prostě je to tak, protože západní člověk k přehledné strukturaci inklinuje. Ty příklady z indické hudby mě klidně mohou připadat jako monotóní, nepřehledné – což ovšem neobsahuje žádné hodnotící stanovisko. Prostě hudbu Indů nechám Indům a všem, co to mají rádi. Z těch 16 tisíc stupnic a nepřeberného množství rytmů nikdy nemůžete vytvořit třeba toto: https://www.youtube.com/watch?v=_qSUB2Z8NVs Jednoduchý přehledný systém spolu s jednoznačným notovýmm písmem umožňuje vzikat velkým a komplikovaným skladbám, jako je např. symfonie.
Co se týče té 4 akordové sekvence, tak to není žádné objevení Ameriky. Akordický sled toniky subdominanty a dominanty, což je základní kadence melodicko-harmonického systému, byl v 18.století zrovna tak užíván až do zblbnutí, a nikoho ani nenapadlo, vč. Mozarta, používat něco jiného. Dá se říct, že se jedná o módní trendy, které jsou pro Západ signifikantní. Západní civilizace má zkrátka určité charakteristické projevy. Srovnávat s jinými kulturami můžeme, ale vyvozovat z toho nedostatečnost, ochuzenost té či druhé strany, je zpravidla projevem nepochopení. A zdá se, že akordická kadence I.-V.-VI. – IV. stupně (jak uvádí váš příklad)zřejmě emocionálně funguje jak na tvůrce, interprety tak i posluchače, tak se objeví pod kdejakou písní. A píseň patří k nejjednodušším formám západní hudby, její jednoduchost určuje i její použití a význam, tak bych v tom žádné "vesmírné hloubky" nehledal. Od toho jsou jiné formy hudebního sdělení.
"keďže ich mozgové centrá schopné vnímať tie emócie - sú zakrnelé."
Opravdu?? To jste zjistil v terénu?

291256

12.6.2013 14:41

RE: Hudba je o pocitoch

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291256

Západný systém vznikal omnoho dlhšie, než len 1000 rokov. Je súčasťou celkového vývoja hudby ľudstva, siahajúceho omnoho ďalej než len 1000 rokov do minulosti. Nepamätám si, že by niekto nakreslil do časopriestoru hrubú čiaru od ktorej začala tzv západná hudba, aj ten jej pomyselný začiatok má niekde svoje korene.

Všetko čo hovoríte len dokazuje to, o čom píšem. Hudba, na ktorú odkazujete, slúžila na vyvolanie určitých špecifických emócií, poplatných dobe, náboženstvu a stavu v ktorom bolo žiadúce niektoré emócie mať a iné nie, rovnako ako dnes. V západnej hudbe je tento trend jasne badateľný, zatiaľčo v krajinách kde sa zárodky sociálneho inžinierstva neuchytili, pretrvali hudobné základy, sprostredkovávajúce emócie v celej svojej šírke. India je jedným z príkladov a nieje jediným, kde sa hudba v mnohom oprostila od príbehov a pomp. Sprostredkováva emócie západnému človeku neznáme a jej počúvanie má svoj postup. Trvá však nejaký čas, než sa človek naučí vnímať a prepracuje sa do bodu, kedy je skutočne schopný vnímať zdieľané.

Ten tzv jednoduchý a prehľadný systém (nielen v hudbe) je skutočne doménou či charakteristikou západu - zoradiť, zapísať, zasalutovať, pochodovať, naprosto presne zopakovať...správne, to je ono [mrknutí jedním okem] O tom je ten článok i môj príspevok. Nakoniec je zoštandardizované a zminimalizované všetko a keď už nieje kam ďalej, vzniká priemysel chrliaci stále to rovnaké odené do trocha iného kabáta, alebo moderna zvracajúca do vedra, vydávajúc to za umenie.

Opravdu?? To jste zjistil v terénu?
Aké emócie vo vás vyvolala rága Marwa? Vnímate to?

Postrehol ste napr, že malá sekunda je u tejto rágy vždy o niečo vyššie a je stála, teda nejedná sa o poltón (čo v 99.999% bráni západniarovi ju spievať)? U napr rágy Bhairavi je malá sekunda zasa vždy o niečo nižšie a tiež je stála. U rágy Darbari je zasa malá sexta a malá tercia vždy (dokonca aj pre zápaďáka počuteľne) vyššie, než by "mala" byť, ale nieje stála (interprét MUSÍ okolo toho bodu oscilovať), inak to nieje Darbari. Tieto nepatrné odchýlky sú však smerodatné pre skúsenosť emócií, ktoré sa v západnej hudbe nevyskytujú. Interpret, ak je majstrom, vie presne o koľko posunúť tie tóny a to na základe toho, kto ho počúva, aby dosiahol kýžený efekt [mrknutí jedním okem]

291260

12.6.2013 17:28

RE: Hudba je o pocitoch

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291260

>Západný systém vznikal omnoho dlhšie, než len 1000 rokov. Je súčasťou celkového vývoja hudby ľudstva, siahajúceho omnoho ďalej než len 1000 rokov do minulosti.
Zde bychom si měli vysvětlit, co myslíte systémem. Přirozené hudební cítění je tu, co je člověk člověkem, a každá civilizace (bílá, žlutá, černá) to má jinak. Současný dur/moll systém se do současné podoby mohl rozvinout až se vznikem notového písma, což se stalo cca 1100 n.l. Vzory byly v Řecku, ale tam vývoj dospěl k něčemu jinému. Současná hudba na Západě vychází z ducha západního člověka, a můžete si o něm myslet, co chcete.
>Všetko čo hovoríte len dokazuje to, o čom píšem. Hudba, na ktorú odkazujete, slúžila na vyvolanie určitých špecifických emócií, poplatných dobe, náboženstvu a stavu v ktorom bolo žiadúce niektoré emócie mať a iné nie, rovnako ako dnes.
>V západnej hudbe je tento trend jasne badateľný, zatiaľčo vkrajinách kde sa zárodky sociálneho
>inžinierstva neuchytili, pretrvali hudobné základy, sprostredkovávajúce emócie v celej svojej šírke. India je jedným z príkladov a nieje jediným, kde sa hudba v mnohom oprostila od príbehov a pomp. Sprostredkováva emócie západnému človeku neznáme a jej počúvanie má svoj postup.
To je typická západní kospirace. Studujte lidovou hudbu evropských národů, a najdete evropského člověka.
>Ten tzv jednoduchý a prehľadný systém (nielen v hudbe) je skutočne doménou či charakteristikou západu - zoradiť, zapísať, zasalutovať, pochodovať, naprosto presne zopakovať...správne, to je ono [mrknutí jedním okem]
To je, jakobyste číňanovi vytýkal šikmé oči.
>O tom je ten článok i môj príspevok. Nakoniec je zoštandardizované a zminimalizované všetko a keď už nieje kam ďalej, vzniká priemysel chrliaci stále to rovnaké odené do trocha iného kabáta, alebo moderna zvracajúca do vedra, vydávajúc to za umenie.
Jací jsme, takové máme umění. Článek je zcela o hovně.

>Postrehol ste napr, že malá sekunda je u tejto rágy vždy o niečo vyššie a je stála, teda nejedná sa o poltón (čo v 99.999% bráni západniarovi ju spievať)? U napr rágy Bhairavi je malá sekunda zasa vždy o niečo nižšie a tiež je stála. U rágy Darbari je zasa malá sexta a malá tercia vždy (dokonca aj pre zápaďáka počuteľne) vyššie, než by "mala" byť, ale nieje stála (interprét MUSÍ okolo toho bodu oscilovať), inak to nieje Darbari. Tieto nepatrné odchýlky sú však smerodatné pre skúsenosť emócií, ktoré sa v západnej hudbe nevyskytujú.
Ale jděte, evropský systém, krom temperovaného ladění, vychází z řady alikvótních tónů, což je přirozenost sama, tercii (a jiné intervaly)ladíme tak, jak nám lahodí uchu. Malá či velká tercie nám při souzvuku v přirozeném ladění ladí, protože vytváří minimální zázněje, proto ji považujeme za dokonalou konsonanci. A tímto způsobem se utváří škála (stupnice). Pochopitelně ve vertikální rovině, v horizon...Automaticky kráceno

291268

13.6.2013 9:51

RE: Hudba je o pocitoch

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291268

Současná hudba na Západě vychází z ducha západního člověka, a můžete si o něm myslet, co chcete.
Súhlasím, toho ducha som tu opísal. Pochodovanie, salutovanie, opakovanie...áno.

To je typická západní kospirace. Studujte lidovou hudbu evropských národů, a najdete evropského člověka.
Ľudovú hudbu, napr slovenskú som študoval a rád by som Vám dal za pravdu, ale našiel som v zásade: Yaman Kalyan s čistou i zväčšenou kvartou; rágu Yaman so zväčšenou kvartou (bez čistej), rágu Bilaval, náš krásny dur a t.d.; zistil že matka sa v sanskrite povie mata, číslo dva sa povie dvi, tri sa v sanskrite kupodivu povie tri, číslo štyri čátur.... Kde mám hľadať toho európskeho človeka prosím?

To je, jakobyste číňanovi vytýkal šikmé oči.
Nevytýkam, len konštatujem. Preto máme hudbu akú máme.

Jací jsme, takové máme umění. Článek je zcela o hovně.
Ten článok je práve o tom, ako sme sa dostali tam kde sme - ku konzerve umelcova hovna, resp ku 440Hz. A teda áno, je vlastne o hovne.

Ale jděte, evropský systém, krom temperovaného ladění, vychází z řady alikvótních tónů, což je přirozenost sama, tercii (a jiné intervaly)ladíme tak, jak nám lahodí uchu. Malá či velká tercie nám při souzvuku v přirozeném ladění ladí, protože vytváří minimální zázněje, proto ji považujeme za dokonalou konsonanci. A tímto způsobem se utváří škála (stupnice)
Alikvotné tóny vznikajú pri akomkoľvek type hudby, ale odvíjajú sa napr od toho naladenia. Ak niekoľko generácií necháte pracovať len z časťou nástrojov, nemôžte sa diviť, že im niečo lahodí a niečo nie, keď nič iné nepočuli a tak im niektoré emócie ostávajú skryté.

291318

12.6.2013 17:28

RE: Hudba je o pocitoch

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291260

dokončení:
Pochopitelně ve vertikální rovině, v horizontální (melodické) se dají tvořit tercie jaké chcete, ale v souzvuku vytváří velké zázněje, které zřejmě evropskému člověku vadí.
Tu ragu jsem samozřejmě poslouchal, jedná se o horizontální typ hudby, kde můžete tvořit intervaly dle libosti. Ale vydávat to za jedinou správnou neposkvrněnou hudbu, to je jak vystřižené z estetiky soudruha Ždanova.

291269

13.6.2013 8:53

RE: Hudba je o pocitoch

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291269

To je bežný omyl, intervaly si aké chcete tvoriť práve nemôžte, nesmiete [mrknutí jedním okem] Aby to bola skutočne tá ktorá rága, musíte niektoré používať častejšie než iné a niektoré nesmiete používať vôbec a to vrátane niektorých tónov a ich rôznych kombinácií a u niektorých rág tiež iné pri stúpaní a iné pri klesaní a pod. Pre neznalého to vyzerá to ako voľná improvizácia, ale je to presný opak. Pravidlá sú tak striktné preto, lebo len niektoré kombinácie s vynechaním iných, pri presných intervaloch sú schopné vyvolať efekt v podobe emócií, ktoré bežne niesu dostupné, ale ktoré ak ich raz človek zažije, stávajú sa jeho vedomou súčasťou a zahŕňa ich do svojho uvažovania.

Tzv európskemu človeku zvyknutému na pochodovanie, salutovanie a presné opakovanie to "vadí" preto, lebo tam nieje jasný a nosný "řád", nieje schopný postrehnúť emócie, ktoré sú mu síce s tým mozgom ktorý má vlastné a sú jeho súčasťou, ale centrá na ich vnímanie sú nepoužívaním zakrnelé, prípadne úplne nefunkčné.

To je presne ten bod, o ktorom som písal.

Nikde som nepísal, že je to jediná správna a nepoškvrnená hudba ale to, že sa v nej nachádzajú emócie európskemu človeku skryté, čo sám potvrdzujete.

Inak od horizontálneho typu hudby to má neskutočne ďaleko. Problémom je, že ak nezachytíte nosnú emóciu/emócie, nevnímate ten pohyb. Ak ju však zachytíte, ak to ste schopný vnímať, môžte i len po pár úvodných tónoch vstúpiť do extázy, ktorá v európskej hudbe nemá obdoby a interpret vás vedie do dovtedy naprosto netušených oblastí, ktoré sa pred vami otvárajú ako kniha a potom stačí použiť ten správny tón a máte v hlave explóziu niečoho o čom ste netušil že vôbec jestvuje. až do bodu, keď môžte vnímať rozličné emócie v každom tóne zvlášť.

Ale aj tak to bude asi znieť Vogonsky, takže skončím u toho, že ladenie do špecifických kmitočtov MÁ pre celkový zážitok z hudby veľký význam.

291312

13.6.2013 13:28

RE: Hudba je o pocitoch

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291260

Oprava: U rágy Darbari je zasa malá sexta a malá tercia vždy (dokonca aj pre zápaďáka počuteľne) vyššie, než by "mala" byť, ale nieje stála (interprét MUSÍ okolo toho bodu oscilovať), inak to nieje Darbari.

Tá malá tercia a malá sexta je NIŽŠIE. V skutočnosti je tá malá tercia len o niečo vyššie než sekunda a malá sexta je len o niečo vyššie než čistá kvinta. Najskôr som to napísal takto, potom som to zmenil, lebo je to komplikované ale nechal som tam "vyššie" namiesto "nižšie".

291331

25.12.2017 2:01

RE: Hudba je o pocitoch

Bohatier 62.?.?.?

Reakce na 291246

Viny - http://www.youtube.com/watch?v=juGgvE14izw nie, nieje to falošne, je to zaspievané absolútne dokonale presne...

Skusal som to chvilku pocuvat ale pocitovo to namna posobi dost zle ako ked pocujem napr metal a podobne veci. Hudba ktora je podla mna krasna znie asi takto nejako.
https://www.youtube.com/watch?v=MkS9YvmKbI4

361573

12.6.2013 12:44

Pohled z jiného úhlu...

leo69 176.?.?.?

Také by se na současnou tzv. "moderní" hudbu dalo podívat i z jiného směru. Tato zmiňovaná hudba bezezbytku vznikla na základech hudby černošské, kdy otroci, v okovech a násilím dovlečení do Ameriky, svojí hudbou v nenávisti "naříkali", či "čarovali" s touhou zabít a uniknout. Tyto základní principy proto v sobě nese i moderní hudba současná. Příkladů lze nalézt mnoho a to, že se někomu z nás, jako jedinci, některá hudba (řazení tónů) líbí, na celé věci nic nemění. Tato hudba (ovlivňující podvědomí současného lidstva) je ve své niterné hloubce o bolesti, násilí, smutku, nenávisti, atp. otroků...

m, [mrknutí jedním okem]

291251

12.6.2013 22:21

RE: Pohled z jiného úhlu...

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291251

>Tato zmiňovaná hudba bezezbytku vznikla na základech hudby černošské
To je zase pitomý blud. Moderní populární hudba, rocková, jazz, vznikla syntézou černošské hudby s evropským hudebním myšlením, přičemž nejvýraznější vliv černochů se odehrál na poli rytmu. Melodická složka je víc evropská (zde záleží na konkrétním stylu, který kam tenduje), harmonická složka je razantně evropská. Nálada v blues určitě přenáší prvky, o kterých jste psal, ale z toho nelze usuzovat o tak širokém pojmu jako je "moderní poulární hudba".

291286

12.6.2013 13:39

Nejnižší společný jmenovatel

Mareš 212.?.?.?

Tohle je tak trochu k tématu: Čtyřicet písniček na čtyři akordy [vyplazený jazyk]

Jinak mi to opravdu připadá jako spiknutí pro spiknutí. Daleko spíš za tím stojí potřeba působit na nejnižšího společného jmenovatele (tj. oslovit maximum možných posluchačů a současně urazit minimum možných posluchačů). Nejnižší společný jmenovatel je ta čevená nit, co se proplétá veškerou současnou kulturou: všechny filmy, všechny seriály, všechna hudba musí být natolik banální, aby nebyly myšlenkově mimo dosah průměrného (=amerického) diváka a posluchače. V opačném případě film / seriál / hudba málo vydělá, čímž majitelům práv (=parazitům lidstva) utíkají peníze. [velký smích]

291255

12.6.2013 16:40

Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne

P.A.Semi 83.?.?.?

To, ze je dohodnuta urcita standardni frekvence ciste a pouze znamena, ze kdyz jeden muzikant ma fletnu od vyrobce A a druhy treba piano od vyrobce B, tak spolu budou ladit. Jinak to neni dulezite vubec a slyset to neni... (A jako byvaly muzikant i ocenim, ze existuje neco jako ladicka, podle ktere si kazdy kytarista naladi, a zneji dohromady harmonicky. Taky se ale daji naladit kytary podle flažoletu - kde je disharmonie lepe slyset nez u beznych tonu), pak nejaky standard 440 nehraje roli... (A opet, pouzivat zde numerologii na 440 je ohavne - jednak to je frekvence jen 1 tonu ze vsech, dale to stoji na delce vteriny, ktera je snad trochu vazana na rotaci Zeme, ale kdyby byla jina vterina, mel by stejny ton jine cislo frekvence... Kdybyste vyjadril tu frekvenci v otackach Zeme, melo by snad smysl se zabyvat numerologii...)

Dulezite v hudbe jsou vztahy tonu navzajem - intervaly. Tzv. harmonie znamena, ze jeden a druhy zvuk s pomerem frekvenci napr. 8/13 se jejich vlny vzdy jednou za cas (po osmi vlnach jednoho a 13 vlnach druheho) presne potkaji. Pokud se nepotkaji presne, ale o kousek vedle, tak treba za 16 cyklu se opet potkaji presne (tedy za 128 vln jednoho a 209 misto 208 druheho), cimz ovsem vznikne disharmonie - vznikne dalsi (mnohem hlubsi, zde 16x) vibrace, ktera tam byt nema... (nebo se kterou se da navodit nejaky dalsi pocit - jak pisete o indicke hudbe)

Pomineme-li ale to, ze zapadni 12-pultonova stupnice je z principu mirne rozladena (ale jinak sterilne cista), tak naopak ta indicka "necista" hudba se zvysenymi a snizenymi intervaly je k tomu, aby lidi nejak (i kdyz pozitivne) manipulovala - z tohoto ohledu je Evropske ladeni spis "suche" a bez-emotivni, pomineme-li to, ze treba strunu na kytare lze protahnout do strany a udelat vibrato, ktere take neni ciste "suche"... A ovsem, ta indicka hudba je pro 1 interpreta, neni to pro vetsi sbor nastroju, a ani nemuze byt, protoze kazdy interpret by tu emotivni "necistotu" citil trochu jinak, a pak to asi taky nepujde zapsat do not...

Dale - ton A 440Hz zni jako suche a osklive pipnuti, ktere se v hudbe nepouziva (snad krome "kyber" ) . Kazdy nastroj tam ma v tonu vice frekvenci najednou (vyssi harmonicke), coz dela "barvu zvuku".

Jinak ke zlehcovani negativniho vlivu heavy metalu a spol - to, co Vam prenaseji za emoce a myslenky, je tak odporne negativni, nehlede na to, jestli maji nastroje ladene na 440Hz nebo jinak... V boostrovane hudbe zadna harmonie prakticky neexistuje. Pokud je nejaka hudba udelana tak, aby vam zprostredkovala pocit nasili a zla (jako heavy metal), nebo nevazanosti (v pripade rapu), nebo opilstvi a spiny (punk), nebo falesneho pozlatka (v pripade popu), nezalezi to vubec na zakladni frekvenci... Je ovsem a predevsim dulezite, co a jak Vam hudbou autor prenasi za pocity a emoce, jak vas naladí... (A ovsem na priznivcich urcitych druhu negativni hudby to pusobeni z nich uplne preteka a je to na nich videt i ocima, co z nich přetéká...)

291263

12.6.2013 23:58

RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne

janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 291263

P.A. Semi, váš příspěvek je zajímavý, všímáte si "součtů".

Ano, indická hudba (pozůstatek Atlantské) nám připravila emoční podklady (naladění kompromisů) pro ustálenou strukturu půltónů, uspořádaných opět do "dvanáctky" v "osmičce"/oktávě/. Nemá asi smysl zde rozebírat vztah "znamení zvířetníku" k formalizaci řady 12 půltonů v oktávě, půltóny=rozhraní=kompromisy jsou výsledkem používání mnoha indických "stupnic".

Samozřejmě i naše hudba má přesný úkol, ta harmoničtější skládá/spojuje ve vědomí "skupinové pocity" (oblibu žánrů apod), a ty jsou postupně "trhány" jednotvárností a razancí dnešní metalové a "elektrické" hudby. Je to nutné, protože příroda nedělá chyby, jen se jí musíme učit rozumět jinak než technikou zdrojů v latině a matematice, dovedených do absurdit v současnosti.

Proměna vnímání a myšlení populace probíhá na mnoha úrovních, hudba je jedním ze základních myšlenkových rozhraní. Emoční obsah intervalů a akordů postupně vyměňuje naše asociační řady za jiné, pocit neladnosti anebo naopak harmonie se přesouvá mezi uhlíkovými a křemíkovými strukturami (živou přírodou a elektřinou vedenými informacemi) do nových možností existence. Cíl této proměny je sice velkolepý, ale pro zdejší komunitu nestravitelný, takže počkáme, zdali na moje myšlenky dozraje čas - anebo mnou zachycený "balíček informací" si najde někdo další.
Pro mě je velmi podstatnou informací fakt, že vlna současného komorního "a" má délku 77 cm. Sedmý stupeň ve stupnici (citlivý tón) v sobě obsahuje směrovou sílu předcházející řady , automaticky vede naše vnímání/cítění k dosažení "oktávy".
V širším pojetí je směřování sedmého tónu ve stupnici vyjádřením principu "stálého růstu" v dosaženém prostoru. Záporný růst vnímáme jako rozpad, ale i krásný dům po čase potřebuje opravu, přestavbu pro nové podmínky.
...jsem rád, že tu někdo dovede hudbu vnímat v hlubších souvislostech.
...ono i to pythagorejské komma má svůj nesmírný význam, je nadmnožinou /opakováním/ vlastnosti "citlivého tónu", umožňuje formovat méně přesný, ale NÁSTROJ (pro vývoj dalších "součtových" systémů=stupnic. Samotná stupnice (sada intervalových=emočních vztahů tak slouží k vytváření emočních celků = hudebních skladeb, formujících kulturu dané skupiny lidí.

291293

13.6.2013 15:04

RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291263

Jinak to neni dulezite vubec a slyset to neni... Táto časť je ošemetná. Ako vieme, hudba je o pocitoch, ktoré sú nezdielateľné. To, či je niečo počuť resp či si toho je poslucháč priamo vedomý, či sa to či ono dostáva do jeho vedomého vnímania, nieje príliš dôležité. Dôležitý je celkový vplyv a vnem. Vieme že farba tónu vplyv má, množstvo alikvotných tónov a pod...prečo nie frekvencia ladenia, od ktorej sa to celé odvíja? Nech už tú frekvenciu nazveme akokoľvek, aj naše telo nejakú má, aj náš mozog...dokonca aj ten nástroj sám rezonuje v niektorých frekvenciách lepšie než v iných (myslím to drevo).

Intervaly sú veľmi dôležité a tiež kombinácie resp permutácie jednotlivých tónov a ich poradie a pod. K dispozícii v našom mozgu je ohromná škála emócií a je paradoxom, že z nej využívame len časť i keď si hovoríme vyspelá spoločnosť.

V indickej hudbe, ak zoberieme tú klasickú, nejde o manipuláciu, ale o sprostredkovávanie zážitku bez "podtónu", ktorý naopak v západnej hudbe je mnohokrát významnejší než hudba sama. Uvediem príklad:

Raga Darbari, je nočnou rágou najlepšie precítiteľnou v noci, povedzme okolo 1 ráno. Priložím sem dole video, kde si môžte prečítať to o čom budem hovoriť. Budem používať náš jazyk. Istý počet ľudí je schopných vnímať zdieľané priamo a nepotrebujú pomôcky rovnako, ako je istý počet ľudí, ktorí sú schopní cítiť nuancie v chuti vína priamo a iní potrebujú pomôcť. Pre ostatných je postup, ktorý im v naladení pomôže. U tejto konkrétnej rágy je základnou náladou "Kráľovský pocit/vnem"; "rytmus" je 16-dobý, čo neznamená že je to 2x8 či 4x4, to veľmi dôležité nepočítať to raz dva tri štyri, dva dva tri štyri...je to 16 a basta; text (bandiš) je nasledovný, (i keď preložiť to, prosím o trochu zhovievavosti, malo by to znieť pekne): "Šperky na mojich kotníkoch zvonia; ako len sa k tebe potajomky dostanem - môj milovaný...keď sú všetci obyvatelia domu hore; madona sa pýta svojho milovaného..."
To je všetko. Ide len o pomôcku k naladeniu sa na základný mód tejto rágy. Potom skúste túto rágu a tá už je bez slov s významom... Takže "Kráľovský pocit/vnem", súčasne s tým vnímať 16 dôb, súčasne sa nechať niesť tými pár vetami, než už pomôcky netreba. Tu: http://www.youtube.com/watch?v=4e9VG7Ie2x0

Porovnajte s týmto: http://www.youtube.com/watch?v=D6JN0l7A_mE Čo sa vám zdá manipulatívnejšie resp slobodnejšie v rámci sprostredkovávania emócií a vynášania vedomia ľudí do nepoznaných výšin, resp podsúvanie im čohosi, ako v tomto prípade...?

Alebo s týmto: http://www.youtube.com/watch?v=qrO4YZeyl0I Kam sa nás čo snaží preniesť?

V skutočnosti (a nechcem do toho príliš zabŕdnuť) sa jedná o rozdiel medzi lineárnosťou a nelineárnosťou vedomia. Západná hudba má štruktúru opakovateľnosti, presnosti a strohosti, keďže má povzbudzov...Automaticky kráceno

291341

13.6.2013 16:21

RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne

Viny 77.?.?.?

Reakce na 291341

ať v jednom a potláčať druhé... Prečo, to nechám na každom.

291349

14.6.2013 14:35

RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne

P.A.Semi 83.?.?.?

Reakce na 291349

Jeste k te frekvenci:

Dulezita je Barva zvuku (zastoupeni alikvotnich frekvenci), a Intervaly mezi tony vytvarejici Harmonii. Dulezity je Myslenkovy Obsah a Pocitovy Obsah. Dulezita je i otazka Pravidelnosti resp. Nepravidelnosti (rytmus). (Napr. jazz na 8 a 1/2 doby vytvari urcite napeti, i ta Indicka hudba se slozitym rytmem je urcite mnohem rafinovanejsi, nez 4x4 techno...)

Absolutni umisteni frekvence (A=440Hz=X cm) je ale velmi subjektivni - protoze vterina je jenom jedna, ale kazdy ma jinak rychly mozek a jinak vnima urcitou frekvenci (ano, pak muze zalezet, jak je dana frekvence harmonicka k frekvenci daneho mozku, ale pri takovem rozdilu frekvenci uz to nehraje roli).

Narozdil od toho, Harmonie (vztah tonu navzajem) je Absolutní a nezavisi na rychlosti/frekvenci posluchace, proste ty vlny do sebe budto zapadají, nebo se kříží, a nezavisi to nijak na tom, jestli se to meri ve vterinach a centimetrech nebo ve Dnech a palcich, nebo v Letech, nebo v uplne jinych jednotkach...

Jinak ja osobne posloucham vetsinou hudbu zrychlenou o 2 pultony, protoze mi to vyhovuje, a protoze se tim "šteluji" na jinou frekvenci, takze na 440Hz mam asi G, ale v zasade mi ani nevadilo to zrychlovat o arbitrarni jine nasobky (napr. 1.25x), nez me nekdo s absolutnim sluchem upozornil, takze jsem se prizpusobil na 1.122x (2 pultony)... Naopak nektere techno zni zajimave, kdyz se zpomali... (A ovsem bohuzel tady nemam youtube, abych si poslechl ty ragy... stejne by mi asi pripadaly pomalé... Pisu to tu ciste z teoretickeho hlediska...)

291428

13.6.2013 18:37

RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291341

Mám trochu dojem, že jste upadl do vlastních subjektivních pocitů, všechno, co píšete, je pravdivé, ale subjektivně pravdivé. Silně pochybuji o tom, že to může mít všeobecnou platnost. Hudba má jak všeobecně platné zákonitosti, tak je zároveň velmi odvislá od subjektivního vnímání. Oddělit jedno od druhého je jednak obtížné, a jednak je otázka, zda to vůbec má smysl.
Poslouchal jsem několik rág (skoňuje se to tak?). Princip je melodická linka spíš menšího ambitu nad basovou prodlevou. Tento princip, který se objevuje leckde v Evropě i Asii, vzbuzuje emoce právě tou "nekonečnou" prodlevou v basu v kontrastu se lkavou melodií, a se všemi těmi intervalovými zvláštnostmi.
To,jak vsvětlujete souvislost textu s hudbou (modem), je mi důvěrně známé, jen jsem tak postupoval u jiné hudby. Jsou to subjektivní stanoviska, která jistě můžete sdílet s určitým okruhem lidí podobně naladěných, ale obávám se, že ne s všemi.

291355

13.6.2013 22:04

RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne

Viny 91.?.?.?

Reakce na 291355

Vnímanie hudby, umenia je vždy subjektívne, o tom nieto pochýb, rovnako ako všetko ostatné. Jestvujú tu však body, kdesi hlboko v našom vedomí, ktoré sú nám akosi kolektívne známe. Je to veľmi podobné ako pri pohľade na ženu kojacu dieťa, alebo porovnanie smiechu rôznych rás a národov, či vyladenie plaču dieťaťa dokonale presne tak, aby tej konkrétnej matke rozvibroval tú najcitlivejšiu strunu, či pohľad na starú ženu hľadiacu do dialky - drvivá väčšina ľudí bude na všetky tieto podnety reagovať veľmi, veľmi podobne a nieje to len o Amygdale.

Ak už sme u rág, tak (ako som už písal) majster "napasuje" svoju interpretáciu tomu danému publiku, čo je v západnej hudbe s orchestrom veľmi obtiažne. Vie úplne presne čo treba, aby sa tie dvere do vlastného vnútra spolu otvorili.

Vnímanie tónov a rág, hudby a umenia o ktorom hovorím, nieje teda len o mojich subjektívnych pocitoch. Je to naša prirodzená súčasť, každého z nás a tiež celá škála emócií a prežitkov, ktoré z toho vyplývajú. Akonáhle raz prežité, stávajú sa vašou súčasťou i v bežnom živote a ovplyvňujú vaše vnímanie a rozhodnutia o ďalší rozmer. Títo ľudia (a to už je moja subjektívna skúsenosť), sa však veľmi ťažko zoraďujú do šikov, je ťažké ich ovládať cez povrchné pozlátka...sú pre nich len šedé a je ťažké ich presvedčiť, že celý svet je šedý a hodnoty spočívajú v plnení výrobných plánov. S poslucháčmi Lady Gaga je možné si robiť čo len sa zamanie....

Preto rozumiem tomu článku, lebo to o čom pojednáva, vidím všade okolo seba.

291364

14.6.2013 13:07

RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne

mtk 88.?.?.?

Reakce na 291364

Do určité míry souhlas, jen bych jaksi západní hudbu nezužoval na Lady Gaga. Lady Gaga totiž není zdaleka jen o hudbě, u ní hraje dosti výraznou složku vizualita, chování a spousta jiných faktorů, hudba je zde spíš jen doplňkem. A její posluchači možná ani nemají silné hudební cítění, zato mají silný vztah k ikonám.
Hudba nemanipuluje, manipuluje člověk, a užívá k tomu všech prostředků. Podívejte se na hudbu v konspiračních filmech Zeitgeist, 911, Endgame, Ring o power - podobný ráz hudby, který má utvrdit text a obraz. Zpravidla alarmující bicí, el.kytary, v kontrastu pak melancholie atp. atp.

291419

12.6.2013 17:49

muzika k mytí nádobí,či luxování..

fohat 194.?.?.?

to je ve sluchátkách Ray Conniff a žánr ala Zelené pláně,či Al Caiola a jeho Podmoskevské večery...dle pokročilého věku,či VÝVOJOVÉHO stupně si nikdo dobrovolně nenaordinuje do ovaru současnou DUS DUS RÁMUSENKU...to by se mu příznačně udělalo fyzicky špatně,zejména v oblasti duchovního srdce..Vývoj člověka je v ruzných fázích,třeba se uspěšně v Paříži pomocí alikvotního bručení vyléčí z rakoviny,nebo západně pragmaticky na ní ZHEBNE..nebot olbřímí ego nepropustí nic nového z nabiflovaných celoživotních dogmat...

291271

12.6.2013 17:55

Hudební firewall je na místě

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Hudba nepochybně má vliv na emoční systém člověka, a je však otázka, jaký. Nechat své myšlenky a emoce volně unášet hudbou je podobné jako nechat vykonávat na svém počítači nějaký (neznámý, potenciálně škodlivý) kód. Určitý hudební "firewall" je jistě na místě. Emoce vždy evokují myšlenky, a nevím, proč bych si měl dát obojí programovat od nějakého jiného, cizího člověka, ať už autora hudby, nebo hudebního interpreta, byť by to měl být umělec známý a uznávaný. Člověk se tím stává součástí nějakého širšího konsensu, nebo egregoru, například národního, ale i jiného, a je otázka, jestli o tom ví, případně jestli to opravdu chce (pokud ano, a je to jeho svobodné rozhodnutí, tak nic proti tomu).

291272

13.6.2013 9:10

Konspirační teorie mohou být úsměvné, jen je třeba, aby většina pravdy zůstala spolehlivě utajena.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 291272

........Vaše řeč musí být omračující, energická, agresivní,
sebevědomá. Více šumu a slovního pozlátka,
více nepochopitelného a vědecky mlhavého. Tvořte teorie,
hypothézy, směry, školy, metódy reálné i nereálné.
Čím extravagantnější, tím líp! Nevadí, že ty theorie nikdo
nepotřebuje, že zítra přijdou v zapomenutí.
Nechť gójové si lámou hlavu a nachází v nich, co v nich není,
zítra dáme novou stravu jejich primitivním mozkům.
Nezáleží na tom, co říkáte, záleží na tom, jak to říkáte.
Sebejistota v projevu bude chápána jako přesvědčení,
ambice jako vznešenost, způsob jak poučujete a opravujete
góje jako výtečnost./.../

Z manifestu zdravomyslícího žida, 1945

291315

14.6.2013 6:27

RE: Konspirační teorie mohou být úsměvné, jen je třeba, aby většina pravdy zůstala spolehlivě utajena.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 291315

A vo tom to je.

291382

16.6.2013 18:22

ale choď.

Ruf 178.?.?.?

Nekvalitné. Toto sú informácie kategórie diskutabilných hlúpostí.

291591

17.6.2013 11:14

Co tu řečeno nebylo

JE jestarsi (zavináč) seznam (tečka) cz 90.?.?.?

V celé rozsáhlé a zajímavé diskuzi se jaksi samozřejmě autoři věnují zvuku jako podnětu vnímaného sluchem.To ale není úplný popis problému. Aniž bych si dovoloval poučovat kohokoliv z diskutujících, také neznám úplnou premisu, předkládám k věci malý dodatek. Existují zvuky o nízkých frekvencích, tzv. infrazvuky, které vnímáme aniž bychom je slyšeli. Vnímáme je tělem, případně jeho částmi a orgány, které jsou s nimi v rezonanci a některé jejich frekvence jsou nejen nepříjemné ale i škodlivé až smrtící. Takové kmitočty mohou vznikat jako záznějě vzniklé interferencí tónů jinak bezpečných. To může být příčinou škodlivosti některé hudby, ve které se spojí agresivní disonance s její intenzitou.

291637

4.7.2013 17:56

Boli sme raz milovaný Palo abera

riselie 80.?.?.?

Kde najít tuto píseň a ¨bych ji mohl vložit na lidé .cz,předem děkuji za odpověď,Ríša

292711

13.6.2019 22:02

Kazdy ma svoju pravdu

Phytagoras 62.?.?.?

Cim presnejsie piano naladene blizsie k 440 HZ o to je nepriejemnejsie na posluch! Pocul som rozne dobove ladenia (ale ludsky hlas nic neprekona!). Sem tam si aj vypocujem nieco od Mozarta, Bethovena, Bacha. Ale nie to strojove intelektualne a este k tomu temperovane k 440HZ ale starsie dobove ladenia ktore pouzil autor daneho diela (lebo na 440 HZ to je ako pozerat na obraz bez farieb). A komu sa paci obraz bez farieb!?

372055

Příspěvků: 67

12.06. 00:22 F&T  Doporučuji ke shlédnutí tento seriál videí - odhalení hudebního průmyslu
12.06. 00:37 Robin  Nepochopeno
12.06. 03:55 P.A.Semi  Totalni nesmysl !
12.06. 06:16 ppppp  RE: Totalni nesmysl !
12.06. 10:59 mtk  RE: Totalni nesmysl !
03.11. 21:16  RE: Totalni nesmysl !
12.06. 07:26  RE: Totalni nesmysl !
12.06. 09:45 Vladimír Stwora  Nevýhoda diskuzí za články
12.06. 10:16 osa x  RE: Děkuji za poučný text.
28.04. 00:41 Karel Cvrk  RE: Totalni nesmysl !
12.06. 04:58 Stryko medved  ach toto uz je co za vymysel
12.06. 11:07 mtk  RE: ach toto uz je co za vymysel
12.06. 07:31 Satanist  440 Hz Key Frequency ?
12.06. 07:51 Marten264  Frekvence a jiné "manipulace"
12.06. 07:55 Marten264  RE: Frekvence a jiné
12.06. 17:11 borky  RE: Frekvence a jiné
13.06. 23:02 Dunsun  RE: Frekvence a jiné
12.06. 09:08 janko  symbolika číslic
12.06. 20:41  RE: symbolika číslic
12.06. 09:56 Oracle  Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného "A".
12.06. 12:11 ppppp  RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného
12.06. 13:25 Oracle  RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného
12.06. 19:37 ppppp  RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného
12.06. 22:11 mtk  RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného
12.06. 22:40  RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného
13.06. 07:01 ppppp  RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného
13.06. 19:54 mtk  Názorný příklad
13.06. 20:22 dub  RE: Názorný příklad
14.06. 07:39 ppppp  RE: Názorný příklad
14.06. 12:53 mtk  RE: Názorný příklad
12.06. 22:19 slak  RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného
13.06. 14:28 Oracle  RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného
12.06. 21:48 mtk  RE: Pre všetkých rádoby-kritikov, ide o zadefinovanie hudobného
12.06. 10:05 ghort  jen k tomu Bachovi,
12.06. 10:35 mkadlec  Komorni A
12.06. 13:54 mtk  RE: Komorni A
12.06. 11:33 Dux  Blbost na entou...
12.06. 12:11 Viny  Hudba je o pocitoch
12.06. 12:26 Viny  RE: Hudba je o pocitoch
24.06. 23:28 qhort  RE: Hudba je o pocitoch
12.06. 13:49 mtk  RE: Hudba je o pocitoch
12.06. 14:41 Viny  RE: Hudba je o pocitoch
12.06. 17:28 mtk  RE: Hudba je o pocitoch
13.06. 09:51 Viny  RE: Hudba je o pocitoch
12.06. 17:28 mtk  RE: Hudba je o pocitoch
13.06. 08:53 Viny  RE: Hudba je o pocitoch
13.06. 13:28 Viny  RE: Hudba je o pocitoch
25.12. 02:01 Bohatier  RE: Hudba je o pocitoch
12.06. 12:44 leo69  Pohled z jiného úhlu...
12.06. 22:21 mtk  RE: Pohled z jiného úhlu...
12.06. 13:39 Mareš  Nejnižší společný jmenovatel
12.06. 16:40 P.A.Semi  Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne
12.06. 23:58 janko  RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne
13.06. 15:04 Viny  RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne
13.06. 16:21 Viny  RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne
14.06. 14:35 P.A.Semi  RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne
13.06. 18:37 mtk  RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne
13.06. 22:04 Viny  RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne
14.06. 13:07 mtk  RE: Jeste k ladeni - fyzikalne, hudebne i duchovne
12.06. 17:49 fohat  muzika k mytí nádobí,či luxování..
12.06. 17:55  Hudební firewall je na místě
13.06. 09:10  Konspirační teorie mohou být úsměvné, jen je třeba, aby většina pravdy zůstala spolehlivě utajena.
14.06. 06:27  RE: Konspirační teorie mohou být úsměvné, jen je třeba, aby většina pravdy zůstala spolehlivě utajena.
16.06. 18:22 Ruf  ale choď.
17.06. 11:14 JE  Co tu řečeno nebylo
04.07. 17:56 riselie  Boli sme raz milovaný Palo abera
13.06. 22:02 Phytagoras  Kazdy ma svoju pravdu

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

72

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 141 čtenářů částkou 25 032 korun, což je 72 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Vážení čtenáři,

stalo se už smutným pravidlem, že na konci měsíce musím uvřejňovat tenhle křiklavý rámeček s prosbou o pomoc. Do konce měsíce zbývá poslední den a my máme vybráno jen něco přes 70 %. Prosím uvažte, zda byste mohli přispět na provoz tohoto serveru. Děkuji.

Ve zkratce

Připomeňme si chřipku před 25 lety na kterou zemřelo 12000 lidí30.09.20 21:35 Česká republika 0

Prymula zakázal zpívat. Dobrá zpráva: dýchat zatím ještě můžeme30.09.20 10:58 Česká republika 5

Rouška neposkytuje žádnou ochranu proti virům a tedy ani COVID-1929.09.20 07:27 Neurčeno 13

Přidusit, povolit. Přidusit, povolit. Prymula si to užívá28.09.20 19:12 Česká republika 4

Cross Club bude mít otevřeno i po 22. hodině25.09.20 14:25 Česká republika 8

Prymula: Chci méně prostoru v médiích pro kritiky svých opatření25.09.20 11:09 Česká republika 3

Média stupňují hysterii strachu, opět šíří poplašné zprávy24.09.20 22:34 Česká republika 2

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 9

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 3

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 6

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 15

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 8

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Měnové kurzy

USD
23,08 Kč
Euro
27,06 Kč
Libra
29,82 Kč
Kanadský dolar
17,32 Kč
Australský dolar
16,53 Kč
Švýcarský frank
25,12 Kč
100 japonských jenů
21,86 Kč
Čínský juan
3,40 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,45 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
29,75 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 757,68 Kč
1 unce stříbra
549,25 Kč
Bitcoin
248 649,11 Kč

Poslední aktualizace: 30.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 7 308