Diskuze k článku

Čína spálila 3 americké dodávky geneticky upravené kukuřice

Příspěvků 62

2.6.2013 0:46

jen tak dal...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 185.?.?.?

Ano, palit to svinstvo v elektrarnach by mozna bylo docela racionalni vyuziti... ale radsi bych tam spalil cele vedeni monsatana is posluhama z FDA... [smích]

290606

2.6.2013 9:55

Pálit Monsato a nebo geneticky upravenou kukuřici v elektrárnách

Fuj 89.?.?.?

Reakce na 290606

to je jen nedokonalý a asi málo úspěšný pokus o regulaci důsledků. Chce to odstranit příčinu. Co aby byl někým zručným "chcípnut" třeba jeden z iniciátorů a podporovatelů těchto svinstev, ctihodný pan Gates a spol ? / podporovatelé snížení počtu lidstva na Zemi různými vědeckými metodami, například jedovatá potrava, očkování.../. Likvidační metoda by mohla být stejná jako třeba u Huga Chávese, Steva Jobse, a nebo Fidela Castra...

290619

2.6.2013 12:35

Jíte GMO?

emil stonoha 88.?.?.?

Zajímala by mne studie jaké dopady má konzumace masa nebo vajec od zvířat krmených GMO plodinami na lidi, neboť téměř všechna hospodářská zvířata v ČR chované standardním způsobem jsou krmena přinejmenším GMO sójovým extrahovaným šrotem!

290623

2.6.2013 19:27

RE: Jíte GMO?

osa x 193.?.?.?

Reakce na 290623

Při vší úctě pane, studie lze na zakázku obstarat libovolné. On stačí pouhý rozum a bystrý rozhled kolem sebe. Takže díky poslancům jíme všichni GMO metodou filtrace přes vepřové, krůtí, kuřecí či hovězí maso. Demokratické chovné ignorantské většině je to fuk a prostitutky z tzv. vědy se prostituují za pár stovek euro. GMO je na tom jako DDT nebo PCB , zjevně populaci "prospívá", neboť jinak by jej nežrala v žádné podobě [bliji] , a jsme zase u toho vobyčejnýho zmanipulovanýho člověka , kdyby ho alespoň ti emzáci chovali na žír [překvapení]

290649

3.6.2013 5:58

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290649

Ano, naprosto s vámi souhlasím, studie lze obstarat libovolné, a proto je vhodné GMO posuzovat zdravým rozumem.
Zdravý rozum říká jednoznačně - tělo není schopno naprosto jakkoliv rozeznat žádné manipulace na úrovni genů - a to nejen naše tělo, ale tělo jakéhokoliv zvířete. Z tohoto pohledu jsou tedy GMO pro naše těla naprosto neškodná. To ostatně dokazují i ty studie, ale podporuje to i zdravý rozum.
Tímto nechci jakkoliv obhajovat chování Monsanta, stejně tak je otázka, nakolik je v kukuřici obsažen Roundup - co já vím, tak studie říkají, že naprosto minimálně, ale studie se dají zaplatit. Na druhé straně, v normálních ne-GMO potravinách máme zase jiné pesticidy či hnojiva, takže v tomto směru se asi GMO neliší.
Stejně tak je samozřejmě otázka, nakolik mohou GMO potraviny ohrozit přírodní koloběh. Osobně si myslím, že nikoliv, ale takové obavy jsou na místě.

Celkově se domnívám, že GMO jsou bezpečné, a to už z toho důvodu, že lidé už tisíce let konzumují GMO potraviny. Už naše obilniny jsou cca 10000 let geneticky modifikované - kdysi dávno naši předkové vyšlechtili obilniny, kde jednak dozrávají všechny rostliny v určitý čas a za druhé semena drží pevněji v klasu. U kukuřice například není zcela zřejmé, z čeho ji vlastně Indiání vyšlechtili, tak je "GMO". To samé s rýží. Proto si myslím že kolem GMO panuje zbytečná hysterie...

290678

3.6.2013 9:07

RE: Jíte GMO?

osa x 193.?.?.?

Reakce na 290678

10 000 b.c. a Indiáni a laboratoře - děkuji vám za učebnicovou ukázku GMO obřezané dialektiky - tato deprivace je výsledek vaší konzumace GMO nebo nějakých problému mezi početím a koncem puberty ? Vzhledem k nemožnosti odsunu takto nakažených na jinou planetu, je jediným efektivním řešením izolace, za předpokladu odmítnutí likvidace, problém je v tom, že vy nedáte pokoj, dokud neotrávíte vše a všechny a je vám jedno , jak dlouho to budete za účelem uspokojení své pýchy a hlouposti dělat. Kdyby to šlo, tak já bych se raději odstěhoval na jinou planetu , kde by byli takoví věrozvěstové pokroku jako vy popravováni na ulici. Kde berete tu drzost zasírat celý svět GMO ? Jste vyvolený ? K čertu s vámi ! [naštvaný]

290682

3.6.2013 17:02

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290682

Nezlobte se, ale domnívám se, že celý svět je "zasraný" daleko většími svinstvy, než jsou GMO. Troufám si tvrdit, že to jsou na tom ještě poměrně dobře, i když nechci zpochybňovat jejich potenciální nebezpečnost.
Až budete mít nějaké konkrétní argumenty, tak se ozvěte, do té doby by bylo vhodné "věrozvěsty pokroku" nepopravovat. Bohužel, bez moderních technologií by tu už dávno byl hladomor, o umírání na banální choroby nemluvě...

290704

3.6.2013 9:54

RE: Jíte GMO?

slak 77.?.?.?

Reakce na 290678

GMO patrně funguje na podobném principu jako homeopatie ale se znaménkem -, a po užití a odstranění vleklých problémů homeopatickým osciloskopinem už nepochybuji. Pokud jsou v tom třetiny enzymů a pětiny vitamínů doporučuji se spíš stravovat pilinami. Dělá podvyživené (bez hladu) s plnými střevy a i s následnými metabolickými poruchami. Prostě svinstvo zadarmo drahé.

290686

3.6.2013 11:01

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 290678

Zřejmě si pletete genetickou manipulaci a šlechtění. Těžko můžete používat zdravý rozum, když vaše vstupy jsou všechno lži a dezinformace, GMO a chemikálie.

290687

3.6.2013 16:51

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290687

No, já jsem sice obyčejný strojař, ale něco jsem si o tom přečetl a co já vím, tak si nic nepletu - genetická manipulace je pouze specifickým typem šlechtění. Dokonce existují speciální typy genetické manipulace, kdy nedochází k přímému přenosu genů, ale pomocí ozařování se maximálně urychluje mutace. Z toho se mohou nepřátelé GMO přímo po..., protože se tímto nepřenášejí geny, je to pouze zrychlené šlechtění a dosahuje se podobných výsledků, jako u pravého GMO. Mám dokonce pocit (ale nejsem si jist), že se takto upravené rostliny nemusí označovat GMO...

290702

3.6.2013 11:23

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 290678

Možná máte pravdu s tím, že tělo nepozná žádné manipulace genů, ale třeba se taky mýlíte. Pro mě je varovným světlem to, že se nám snaží GMO doslova vnutit. Já jsem svobodný člověk, který má právo vybrat si to co konzumuje. Nejsem pokusný králík. Můj zdravý rozum říká, že jahodu s rybou nezkřížíte ani za 10000let, nebo rýží s lidskými ledvinami nebo játry. Je to hra na Boha s nejistým výsledkem a co přijde na řadu jako další GMO zvířata? Nebo snad GMO lidské bytosti? Děkuji nemám zájem.

290690

3.6.2013 13:26

RE: Jíte GMO?

Heriot 77.?.?.?

Reakce na 290678

No Váš zdravý rozum říká, že GMO jsou bezpečné, jiný zase říká, že ne....Podstata problému je v tom, že se u potravin má dokazovat neškodnost, nikoliv naopak tvrdit - "můžete ho používat pokud neprokážete, že škodí"...
Tedy jestli se s pravděpodobností hraničí s jistotou neprokáže, že neškodí, nemají se používat.

A mezi šlechtěním a genovou manipulací je tedy zásadní rozdíl. Šlechtit můžete jen v rámci druhu a výběrem, což je přirozený proces. Při genové manipulaci kombinujete geny zcela druhově a rodově odlišných organismů....

290691

3.6.2013 14:26

RE: Jíte GMO?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 84.?.?.?

Reakce na 290691

> Tedy jestli se s pravděpodobností hraničí s jistotou neprokáže, že neškodí, nemají se používat.

Moc pěkná logika, pane Heriote. To tedy znamená, že jestli se s pravděpodobností hraničí s jistotou neprokáže, že:

- černá kočka přes cestu,
- Viagra,
- uhranutí pohledem,
- čistá pitná voda,
- hejkalové a bludičky,
- elektřina, ...,

neškodí, je nezbytné se jich vyvarovat? Opravdu? Ubezpečuji Vás, že 15 mm dešťových srážek na metr čtvereční čisté vody s jistotou zabije dospělého muže. Při jejím perorálním užití. Zakážeme proto vodu? [velký smích]

290694

3.6.2013 15:35

RE: Jíte GMO?

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 290694

Vámi vyjmenované věci mohou škodit pouze nesprávným použitím, případně nepřímo skrze sugesci.

Pokud ovšem tvrdíte, že správné použití GMO potravin zahrnuje i případné odstranění nádoru vzniklého z jejich požívání, pak proti vaší "logice" nemám námitek.

290696

4.6.2013 8:38

RE: Jíte GMO?

Heriot 77.?.?.?

Reakce na 290694

Tak pokud mezi potraviny zahrnujete a tedy asi i jíte kočky a hejkaly a bludičky, pak jistě by jste si měl jejich neškodnost ověřit... [smích]

290740

6.6.2013 21:56

RE: Jíte GMO?

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 290694

Moc pěkná logika, pane Vojto. Skoro jako bych už slyšel, že tu se 100% jistotou pramenící z vaší infantilní víry začnete přesvědčovat lidi o naprostých hloupostech, například o tom, že VW NEBYL NIKDY NIKÝM tunelován, což byla nehorázná krávovina hodná člověka s vážnou duševní poruchou či mizivým IQ.

Nějak jste zapomněl ve své snaze ohromit sdělit, za jak dlouho by musel dospělý muž vypít 15 litrů vody, aby ho to zabilo. Za hodinu? Nebo najednou? Váš příklad je totální hovadina.

Takže s tím ubezpečováním raději sečkejte, přeci jen už jste tu navykládal tolik krávovin, že jen málokterý senilnějící stařík jich řekne více. [chechtot]

290919

3.6.2013 16:59

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290691

Jak jsem psal, jsem strojař, ale co vím, tak mezi šlechtěním a GMO zas tak zásadní rozdíl není. Není pravda, že můžete šlechtit jen v rámci druhu - pak by nikdy nevznikla třeba taková mula, kříženec koně a osla. Jak jsem psal výše, existují techniky, kdy GMO řešíte ozařováním a z toho vyplývající zrychlenou mutací. Co je pak toto, taky GMO? Nehledě na to, že celý slavný přírodní výběr není nic jiného než vznik nových a nových druhů pomocí "genové manipulace".
Já samozřejmě netvrdím, že není třeba zachovávat opatrnost - naopak, ta je třeba přímo maximální, protože opravdu nejde o jednoduchou technologii a může mít vliv na přírodní prostředí. Vy ale chcete, aby někdo dokázal, že něco neexistuje - to bohužel nejde. Stejně, jako nedokážete neexistenci strašidel či víly Amálky, nedokážete, že to či ono je naprosto bezpečné. Dá se pouze se značnou pravděpodobností dokázat, že tomu tak je. Co já vím, zatím se nikdy bezpečně neprokázalo, že by GMO škodily. Možná jsou jisté náznaky, ale není žádný bezpečný důkaz. Přitom po něčem takovém pase spousta GMO nepřátel, takže kdyby se něco takového objevilo, určitě by to nezapadlo. Na spiklenecké teorie nevěřím...

290703

3.6.2013 17:16

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 290703

Prosím, nebudte až tak okatě naivní.. To že žádné studie škodlivost "neprokázaly" může být také způsobeno tím, že NĚKDO NEPUSTÍ studie, které o škodlivosti píší, do světa.. Monsantu se nikdo nedokáže veřejně postavit, aniž by nebyl umlčen, třeba i "nehodou" či "zasebevražděním". To je tak vysoká politika, že tam jeden život nic neznamená.
Pak tvrdíte, že tělo GMO nepozná - jak to víte?? Vy jste se svého těla na to ptal??????? Nebo jste to zase jen "někde četl", aniž by jste si mohl ověřit pravdivost toho článku? Co když to byla záměrná lež, chápete??
Jinak doporučuji si opakovat přísloví - Ševče, drž se svého kopyta - čili vyjadřujte se k tomu, v čem jste odborník, nebot takto můžete napáchat hodně škody (když on tam na Zvědavci někdo říkal, že GMO je neškodné, tak to asi bude pravda, Máňo..)
Pěkný den. [cool] [smích]

290706

3.6.2013 21:12

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290706

Já se snažím právě nebýt okatě naivní a nevěřit každé huráspiklenecké hypotéze, kterými se to tu jen hemží. Své informace čerpám z knih a z článku sepsaných odborníky, které se tu pochopitelně nevyskytují. Ano, samozřejmě, lhát mohou i ti odborníci, ale kde jinde se ptát? Těch, co tomu nerozumí vůbec, ale o to víc mají jasno?
Vy tvrdíte, že Monsanto zajistí, že NA CELÉM SVĚTĚ nikdo nepustí seriozní studii o škodlivosti GMO? A jinak normál? O víkendu sázela má žena na zahrádce zeleninu - nemáme se bát pomsty Monsanta, když jsem nepoužili jejich produkty??
Já netvrdím, že GMO tělo nepozná - to tvrdí současná věda. Zkrátka, podle současných znalostí nepracuje naše tělo na úrovni genetických informací v potravě, ale na úrovni bílkovin atd. Tím neříkám, že toto poznání nemusí být za pár let úplně jiné. To pochopitelně může, je x příkladů, kdy se v jednu dobu tvrdilo to a o pár let ono. Ovšem dopředu předjímat, že se poznání otočí, to je spiklenecká teorie na druhou...

Já se klidně budu držet přísloví "ševče, drže se svého kopyta", ale to by měli i ostatní diskutující. Tady na Zvědavci se totiž žádný odborník na GMO (i na jiné záležitosti) nevyskytuje, přesto je tu na diskusích plno. Tak proč jenom já bych měl mlčet? Protože se vám můj názor nezamlouvá?
Každopádně, pěkný den! [smích]

290711

4.6.2013 3:06

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 290711

Hlavní problém GMO je v tom, že vzniká v další generaci neplodné osivo (váš příklad s mulou...taky se dál už nemůže množit), a tím závislost na dodavateli osiva, a tím řízené hladomory a vydírání národů, zemědělců a firem...a tím POLITIKA v globálním trhu potravin...aneb jak ovládnout svět bez boje...

290723

4.6.2013 5:36

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290723

Ano, souhlasím, to je nesporná sviňárna. Za to ovšem nemůže technologie jako taková, nýbrž politika. Zde je ovšem napadána technologie a to, co zmiňujete vy, tu vůbec nezaznělo, přičemž zde zkrátka vůči globální firmě selhaly ochranné mechanismy států...

290727

4.6.2013 16:32

RE: Jíte GMO?

Přetrdílo 87.?.?.?

Reakce na 290727

prosím Vás, vysvetlite mi ako politika ovplyvňuje plodnosť GMO osiva.

290790

4.6.2013 17:18

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290790

No politika je v tom, že farmář se Monsantu upíše, nesmí si schovávat úrodu na další rok (co vím, tak 100% neplodnost osiva nelze zajistit, část semen je plodných) a je nucen povinně každoročně nakupovat osivo. Dá se tedy, s jistou nadsázkou, tento vztah přirovnat k nevolnictví. Farmáři sice mohou smlouvu vypovědět, ale co jsem četl (nevím to jistě), tak Monsanto některé následně kontroluje, zda opravdu už její osivo nepoužívají. Myslím, že takové obchodní praktiky jsou dost drsné a že zde selhává státní dozor.

290796

4.6.2013 21:18

RE: Jíte GMO?

Přetrdílo 87.?.?.?

Reakce na 290796

tak to ste čítali dosť zle, niekedy mám pocit, že máte problém pochopiť písaný text na základe údajov, ktoré tu skreslene podávate. Za prvé. Monsanto likviduje najmä ľudí, ktorí z princípu ich osivo odmietaju a to tak, že to ich svinstvo tiež vypúšťa peľ a keď sa ocitne na poli, ktoré nie je osiate ich svinstvom, tak takého majiteľa na základe copyrightu pritlačia k múru, prípadne sa mu stane malá nehoda terminujúca jeho existenciu, prípadne ho súdne vyzlečú z treniek.
To za A a za B, sú dôkazy o škodlivosti GMO, ktorými boli vo Francúzsku krmené hlodavce s neblahým dôsledkom na ich život. A keďže ide o mimoriadne odolný druh živočíchov(schopných prežiť A-bombu či iné svinstvá prakticky bez úhony-potvrdené v rámci jadrových testov) ale neschopných už bez úhony prežiť krmenie GMO, tak v prípade dvojmúdrych živočíchov niet pochýb o škodlivosti vzhľadom k dobe expozície.
C. Monsanto nedovolilo vo vlastných stravovacích zariadeniach podávať GMO potraviny, vraj z dôvodu možnosti výberu, ale vám alebo mne už ten výber nedoprajú a sú celí žeraví to svinstvo v ľúbivom sračkoobale predávať, podotýkam bez označenia.
Takže milý pane pavt, ako vás tu už ktosi upozornil, dávajte pozor, na to čím zachádzate. Karma alebo osud alebo hovorte tomu ako chcete vie byť riadna sviňa a navyše pracuje bez milosti.

290810

16.6.2013 19:36

RE: Jíte GMO?

Humila 88.?.?.?

Reakce na 290810

Dovolím si vstoupit do diskuze: Předně - neplodnost osiva je zajištěna geneticky - to se dá udělat. Je to podobné, jako když si vypěstujete rajčata z vlastních semen, pokud jste předtím pěstovali F1 odrůdy. Generace F2 je naprosto zdegenerovaná.
To, že Monsanto má vybrané geny patentované, a když je najde v osivu farmářů, kterým byly jejich plodiny náhodně sprášeny může farmáře soudně stíhat, to je věcí zákonů příslušných zemí. Mělo by tomu být naopak, mělo by být stíháno Monsanto, že "zkazilo" genofond farmářům. Ale Monsanto je nadnárodní a bohatá firma a tak snadno vlády chudých zemí podplatí.
Ty pokusy s těmi hlodavci jsou asi stejně průkazné, jako předválečné poznatky, že kozí mléko způsobuje u dětí chudokrevnost. Problém nebyl v tom mléce, ale v tom, že chudé děti se živily pouze kozím mlékem a bramborami. Je to otázka pestrosti stravy. Pokud budete potkany krmit pestrou stravou, GMO se nijak neprojeví.

291596

4.6.2013 9:40

RE: Jíte GMO?

čen 89.?.?.?

Reakce na 290711

Je legrační tvrdit, že něco tělu neškodí, protože odborníci tvrdí, že je tomu tak. Příklad: Mám ráda sladké a protože jsem nechtěla konzumovat příliš cukru, více, než dva roky jsem používala místo cukru Diachrom, který jak víte, obsahuje aspartam. Po dvou letech se začaly objevovat potíže, bolelo mne břicho, objevily se závratě, začaly mi otékat kotníky. Hledala jsem příčinu těchto potíži jak jinak než na Internetu a vyskočila mi i stránka u účincích aspartamu. Vyhodila jsem nově koupenou krabičku Diachromu a dávala jsem si pozor, abych žádnou potravinu s umělým sladidlem nejedla a ejhle, potíže se ztratily. Ale lékaři jej nadále vřele doporučují a dokonce v informacích o nových druzích Diachromu jsem četla, že o jeho špatných účincích na zdraví rozšiřují fámy bulvární média. Ale já jsem si vše ověřila na vlastním zdraví. Ale odborníci nadále tvrdí, že jde o skvělé sladidlo bez vedlejších účinků a lékaři jej nadále doporučují cukrovkářům a lidem, kteří potřebují zhubnout.

290747

4.6.2013 16:10

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290747

Samozřejmě, odborníci něco tvrdí a u tisícovky lidí toto platí, zatímco u někoho ne - nejsme všichni stejní a lidské znalosti nejsou nekonečné. Jsem rád, že se vám podařilo problém najít. NA druhé straně, bohužel je nutné se na odborníky a jejich rady spoléhat, protože koho jinak se chcete ptát? Nikdo z nás neví všechno...

290787

3.6.2013 17:40

RE: Jíte GMO?

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 290703

Zkuste si v rámci vašeho textu výše odpovedet na otázku, proč se účinky DDT ukázaly až po 50 letech. Dovedu si predstavit, že se té dobe tvrdilo totéž, co píšete vy.

Vemte si jen vaše vyjádrení "ozarováním se zrychlují mutace". Ptám se jakým smerem ty mutace? Jak víte, zda k lepšímu, nebo k horšímu? Kdo to posoudí, na základe jakých kritérií, a kdo posoudí posuzovatele? Vy tímhle zpusobem možná spíše "vyšlechtíte" lidi odolné jedum, než by jste hledal potraviny, které nasytí i jiné specialisty. Biodiverzita je mírou kvality života, a vubec není jisté, zda ji tímto zpusobem rozšíríte, spíše založíte zase jen nejakou monomultikulturu.

Ta "mechanika" je asi snáze predvídatelná, než biologie. Človek zas tak jednoduchý není, nekdy dobre, jindy špatne.

290707

3.6.2013 21:22

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290707

DDT se začalo používat koncem 2 světové války, první studie o škodlivosti vyšla v roce 1962 (tedy ani ne 20 let) a zakázáno bylo 1972 (ani ne 30 let, 10 let od studie). Takže žádných padesát let, jak bylo jasno, šlo to celkem rychle. S GMO ale právě vůbec jasno není, ačkoliv zde v diskusi to vypadá, že snad neexistuje větší jed...

Tu metodu s ozařováním jsem uvedl jako příklad, jak vytvářet GMO bez jakýchkoliv manipulací. Já nevím, jak se posuzují vhodné a nevhodné mutace, to opravdu neumím odpovědět. Lidi nikdo šlechtit nehodlá a co se jedů týče, tak potraviny a GMO zvláště procházejí daleko složitějším schvalovacím procesem, než cokoliv jiného (s výjimkou léků). Mimochodem, takové biopotraviny jsou ve srovnání s tím kontrolované nesrovnatelně méně...
Zda GMO ohrožují boidiverzitu je velká otázka a já jasně napsal, že toto je něco, co je třeba posoudit (je ovšem jiná otázka, zda je skutečně "biodiverzita mírou kvality života", to si nejsem jist).
Ano, my technici to bezesporu máme jednodušší, taky proto jsem rád za svou techniku. Ale abych šmahem zavrhoval nějakou technologii, které pořádně nerozumím a už proto je to fuj, to vadí i mému technickému srdci... [smích]

290713

4.6.2013 10:43

RE: Jíte GMO?

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 290713

DDT sa ešte používa, výrobcovia pretlačili nariadenie, ktoré umožňuje používať DDT do vyčerpania zásob, to znamená v zapadákove to svinstvo ešte stále používajú. Biznis must go on. [bliji]

Evidentne mýlite "hodinky a holinky", tvrdiť že genetická manipulácia je to isté ako šľachtenie je demagógia zo strany think-tankov, Vy ako dobrý papagáj to opakujete po nich.

Prvý hokej je že Roundup ready sója, kukurica atď nevyrieši hlad sveta, ale hlad korporácií po zisku áno.

Druhý hokej je nesprávna technológia vnášanie génov do buniek, ide o nástrel zlatými čiastočkami na ktoré boli nanesené gény, pričom gény sa vnášajú náhodne niekam sa nemusí dostať vôbec, niekde sa zachytí na správne miesto ale častejšie sa stáva to, že sa zachytí na nesprávne miesto a spôsobuje deformáciu organizmu. Je to systém padni komu padni, v Mexiku, v domovine kukurice (čo je chránené miesto) hlásia nielen GMO kontaminované osivo ale aj zdeformované rastliny.

Tretí hokej je horizontálny transfer génov, proste baktéria vezme genetický materiál buď od cudzej baktérie alebo z iného zdroja, ten iný zdroj môže byť aj potrava čo živočích skonzumuje, keď je zdroj GMO rastlina (celé zrno, tortilla atď), môže sa stať, že vznikne nový kmeň baktérií čo začne šarapatiť v tráviacej sústave zvieraťa alebo človeka.

Štvrtý hokej transfer mikro DNA (to je DNA zložená nanajvýš z 2 tuctov nukleových párov), do krvného riečištia a tým aj k bunkám, tieto fragmenty môžu byť spúšťačmi buď uzdravovania alebo rakovinového bujnenia.

Stále ešte tvrdíte že génová manipulácia je to isté ako šľachtenie?
Že treba dokazovať neškodnosť vecí?

290754

16.6.2013 19:41

RE: Jíte GMO?

Humila 88.?.?.?

Reakce na 290754

Nedávno jsem četl na www.osel.cz, že bylo -překvapivě- zjištěno, že transfer genů probíhá v přírodě naprosto běžně, pomocí virů, a to nejen mezi rostlinami, ale také i mezi rostlinami a živočichy.
Bing ho! To, co je v případě GMO předmětem rozsáhlé a vášnivé diskuze, v přírodě probíhá, jak se zdá, už miliardy let.

291598

3.6.2013 21:18

RE: Jíte GMO?

M.P. 194.?.?.?

Reakce na 290703

„Není pravda, že můžete šlechtit jen v rámci druhu - pak by nikdy nevznikla třeba taková mula, kříženec koně a osla.“

Ovšem zkřížit rybu s kukuřicí, to u šlechtění nikdo nedokázal. Pro genové manipulace no problem.

---

„Co já vím, zatím se nikdy bezpečně neprokázalo, že by GMO škodily.“

Jednak není zájem to prokázat. Nicméně představme si pohádku, že by někdo chtěl objektivně prověřit. Je to utopie, ale představme si to.

A jednak takto věda nepracuje. Věda není schopna a nemá aparát na to prokázat „s jistotou“ nic.

Doporučil bych studium statistiky a designu vědeckých experimentů.

Nejistota je přirozená součást každého vědeckého závěru. Jinak řečeno, neexistuje ve vědě jediné tvrzení ani jediný experiment, který by cokoli „naprosto bezpečně prokázal“, protože takové nástroje věda nemá.

Vědecké experimenty probíhají statisticky a dávají pravdědpobnostní závěry – tedy mohou se mýlit, i když se vše provede správně.

Ostatně lék Thalidomid, škodlivost DDT a řada dalších kauz Vás může poučit, jak nulové nástroje pro jistotu má věda.

290712

4.6.2013 5:44

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290712

Já si samozřejmě uvědomuji, že genové manipulace jdou dále, než šlechtění, nicméně princip je dle mne stejný (i když dosahovaný jinými prostředky, samozřejmě)

Nemyslím si, že by nebyl zájem prokázat škodlivost GMO. Naopak, tento zájem je ze strany jejich odpůrců přímo enormní. Navzdory tomu se to ale se slušnou mírou pravděpodobnosti nepovedlo. (O té pravděpodobnosti se zmiňuji výše). Je fakt, že GMO firmy se svými kritiky nespolupracují a nejsou ochotny s nimi sdílet data svých vlastních experimentů. Zde je prostor pro tlak státu. Na druhé straně, GMO tu už jsou delší dobu, takže každý z kritiků měl možnost jejich dlouhodobého studia a hledání nežádoucích vlivů - a oni to také dělají. Zatím ale evidentně na nic statisticky prokazatelného nepřišli.
Právě vámi zmiňované - Thalidomid a DDT - ukazují, že když se se solidní pravděpodobností prokáže škodlivost, jde to celkem rychle. DDT - 10 let od první studie o škodlivosti byl zakázán. Thalidomid se prodával pouhých 5 let, 3 roky po prvních náznacích škodlivosti zakázán. Právě proto nevěřím, že pokud by se prokázala (se značnou mírou pravděpodobnosti) škodlivost GMO, že by se to podařilo ututlat... Dnes je proti GMO taková opozice, že by to prostě nešlo.

290728

4.6.2013 6:31

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 290728

Vlbec tomu nerozumíte. Zásahová vnější manipulace s geny VŮBEC není ani principielně to samé co šlechtění!

290734

4.6.2013 10:15

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 290734

Máte tu 4 fenomény - rozdílné!
Neplést si je a nezaměňovat je:

- "Výběr přírodní" - neovlivněný kritérii lidí nebo jejich ubohoučkými komerčními či dětinskou "hračičkovostí - pořád do něčeho rejt dokud to nerozbijí" ovlivněnými protizájmy.
(Jiná zvířata - obvykle roznašeči semen, ale i opylovači, atd. na to vliv mají zcela přirozeně bez osobního záměru.)
/generativní - obvykle semeny originálních jedinců/

- "Šlechtění"
/generativní - obvykle semeny originálních jedinců/

- umělé vyvolávání poškození genomu mutagenními faktory jako od padesátých let zneužívané metody ozařování a podobně - VELMI NEHEZKY SE TAK CHOVAJÍ K ŽIVOTU ROSTLIN! NEJDE O ŠLECHTĚNÍ, ale o zásahové degenerativní poškozování za nějakým účelem nebo prostě zkoušejí jací chudáci jim z toho vzejdou.

- MANIPULACE zásahem zvenčí přímo do GENŮ - Taktéž nejde o šlechtění! Genom jako celek je narušem přidáním či odebráním nějakých částí informace a vychyluje se z jakési rovnováhy.

290750

16.6.2013 19:45

RE: Jíte GMO?

Humila 88.?.?.?

Reakce na 290750

- umělé vyvolávání poškození genomu mutagenními faktory jako od padesátých let zneužívané metody ozařování a podobně - VELMI NEHEZKY SE TAK CHOVAJÍ K ŽIVOTU ROSTLIN! NEJDE O ŠLECHTĚNÍ, ale o zásahové degenerativní poškozování za nějakým účelem nebo prostě zkoušejí jací chudáci jim z toho vzejdou.

- MANIPULACE zásahem zvenčí přímo do GENŮ - Taktéž nejde o šlechtění! Genom jako celek je narušem přidáním či odebráním nějakých částí informace a vychyluje se z jakési rovnováhy................



Vy zřejmě nevíte, že právě takto pracuje věda.

291599

4.6.2013 8:55

RE: Jíte GMO?

osa x 193.?.?.?

Reakce na 290728

K vašemu hlupáctví mám jen poslední dovětek : škoda, že vaše matka neužívala v těhotenství Thalidomid, na vašich horních končetinách "by se prokázalo se solidní pravděpodobností", že ten zázrak vědy byl jen něžně škodlivý , pochybuji, že by vám vadilo držet příbor nohama v rámci boje za pokrok - není nad osobní zapálení pro věc.

290742

4.6.2013 10:18

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 290742

A jestli myslíte, že Číně neboli jedné z poboček VIS ("Východoindické" imperiální společnosti) to všechno nějak vadí, tak jste akorát skočili na lep tajtrlíkům, kteří se snaží u čtenářů "altermédií" navodit sympatie s údajnými postupy onoho státu...

290751

4.6.2013 16:13

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290742

Jsem opravdu rád, že mi přejete takové hezké věci. Je zajímavé, jak zde, na Zvědavci, mají sice všichni plnou hubu řečí o toleranci a přímé demokracii, ale když mají tolerovat názor druhého, nesouhlasný s jejich, okamžitě se uchylují k nadávkám a útokům...

290788

4.6.2013 14:51

RE: Jíte GMO?

M.P. 194.?.?.?

Reakce na 290728

„Právě vámi zmiňované - Thalidomid a DDT - ukazují, že když se se solidní pravděpodobností prokáže škodlivost, jde to celkem rychle. Thalidomid se prodával pouhých 5 let, 3 roky po prvních náznacích škodlivosti zakázán. Právě proto nevěřím, že pokud by se prokázala (se značnou mírou pravděpodobnosti) škodlivost GMO, že by se to podařilo ututlat...“

Chápete takovou maličkost, jakože lék před jeho prodejem prochází VĚDECKÝMI a KLINICKÝMI TESTy? Tedy věda i veškeré experimenty nebyly dostatečné k tomu, aby zjistily obrovskou škodlivost Thalidomidu, která se jasně a rychle prokázala v praxi?

Mimochodem, Thalidomid se dnes prodává a užívá. Tedy máte poněkud pomýlené informace o tom, že se prodával pouhých 5 let. Thalidomid má registraci platnou po celé EU a tedy je platná i pro Česko.

O tom, jaký tlak byl na jednu úřednici, paní Kelseyovou v USA, která měla na starosti schválení Thalidomidu, a pečlivě si pročetla jeho testy a stále se jí to nezdálo a nechtěla ho povolit – to je velmi poučný příběh. Díky ní nebyl Thalidomid v USA povolen, ale stala se nejhorším vyvrhelem, na který plival špínu každý – takový je tlak nadnárodních korporací. Nemohla ani chodit kanaláma. Za 5 let se z ní stala hrdinka národa a převzala cenu přímo z rukou amerického prezidenta.

Dnes jsou tlaky daleko vyšší, a tlak od Monsanta je takový, že si ho neumíte ani představit.

Miloslav Ponkrác

290771

4.6.2013 16:33

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290771

Děkuji za detaily ohledně Thalidomidu, bezesporu zajímavé.
Já rozhodně neobhajuji, že to bylo v pořádku - zkrátka, lidské znalosti jsou omezené, bohužel. Obhajuji jinou věc - ve chvíli, kdy se prokázala škodlivost, tak se lék zakázal, respektive - máte pravdu - není povoleno jeho užívání těhotnými ženami. To podstatné je ovšem tak, jak tvrdím - po prokázání škodlivosti nastala reakce. Stejně jako s DDT.

Tím nezpochybňuji tlaky Monsanta a dalších, vůbec ne. Jenže dnes je trošku jiná situace - dnes je proti GMO ve světě obrovská opozice, která mít v rukou zásadní studie o škodlivosti GMO, tak budou zakázány a Monsanto se může postavit na hlavu. EU jen tak tak hájí evropský trh proti Monsantu, kdyby byly po ruce jasné studie, nebyl by problém dovoz jednoznačně zakázat a nebylo by co vysvětlovat. Pokud ale vím, EU nyní blokuje žádosti na registraci dalších GMO, pouze 18 GMO bylo schváleno v 90 létech.

290791

4.6.2013 23:03

RE: Jíte GMO?

M.P. 194.?.?.?

Reakce na 290791

Problém je, že dnes je jiná situace. Tehdy státy měly obrovskou moc, a to i nad nadnárodními koncerny. Dnes je pořadí moci přesně opačné.

Jinak řečeno, dnes je tlak nadnárodních firem mnohonásobně větší a možnosti států něco zakázat mnohonásobně menší.

Náš stát například zkoušel udělat na Polsko bububu v kauze používání posypové soli v potravinách a Polsko nás poslalo do pr… a tím to skončilo.

Pokus o zákaz nějakého léku či vakcíny nejspíše skončí mezinárodní žalobou, soudy, či protiakcemi společenství jako je EU, apod. na daný stát.

Jednoduše, dnes je situace horší a složitější. Co bylo dříve jednoduché a snadné, třeba zákaz léku, to je dnes téměř nemožné. Státy a politici už fakticky nemají téměř žádnou moc.

Jen poznámku: Nemám už sílu opravovat polopravdy va Vašich příspěvcích. Máte jich i v tomto neuvěřitelně mnoho. Ale opravím jen jednu: EU neuhájil obrovský trh proti Monsantu. V březnu 2013 podepsal obchodní dohodu o obchodní spolupráci s USA, takže na evropský trh volně přijde cokoli z USA, tedy i potraviny, a to i když nesplňují normy EU. Tedy jak GMO potraviny, tak různě hormonálně krmené maso a dobytek ošetřovaný v EU zakázanými látkami – to dnes může kdokoli dovézt z USA a smí to tu bez problémů a legálně prodávat.

Další větší polopravdou, na kterou jsem Vás upozornil je, že Vaše tvrzení o zákazu Thalidomidu a ukončení prodeje je lež. Tak ještě dodám, že totéž platí i o DDT, to se samozřejmě dodnes používá a prodává.

Jinak řečeno, zakázat se nepodařilo ani tehdy nikdy nic. A to tehdy šlo snadněji, bylo to jednodušší. Dnes i přes velkou opozici je něco zakázat těžší, protože moc států a suverenita států je milióntinová oproti minulému století.

Miloslav Ponkrác

290820

16.6.2013 19:52

RE: Jíte GMO?

Humila 88.?.?.?

Reakce na 290771

Chápete takovou maličkost, jakože lék před jeho prodejem prochází VĚDECKÝMI a KLINICKÝMI TESTy? Tedy věda i veškeré experimenty nebyly dostatečné k tomu, aby zjistily obrovskou škodlivost Thalidomidu, která se jasně a rychle prokázala v praxi?..............


Víte, že kdyby dnes byl objevený aspirin, tedy kys. acetylsalicylová, že by nikdo nebyl jako lék schválen? Protože způsobuje potraty u potkanů. Ale ne u lidí.
Thalidomid deformace potkaních plodů nezpůsobuje, bohužel u lidí ano. Nevím, zda se stále používá, dejme tomu že ano (pod jiným názvem?), ale nesmí být předepisován těhotným ženám. Pak je možná v pohodě.
Problém samozřejmě je i v tom, že ne každá matka užívající Thalidomid měla postižené dítě.
Podobně i penicilin způsobil smrt několika (desítek, stovek, tisíců?) lidí.

291600

4.6.2013 8:58

RE: Jíte GMO?

Heriot 77.?.?.?

Reakce na 290703

Tak mula je obvyklý příklad zastánců GMO. Nicméně mula a mezek se dále již množit nemohou, tedy to není přirozený proces, v přírodě by nepřežili a také neslouží jako potravina, aspoň běžně tedy. Takže ukazují, jak nepřirozené a jsou GM nad rámec druhů.
A šlechtění vždy končí u druhů, kdežto genové manipulace mohou sahat až nekonečně výše, gen ryby do kukuřice atd
U potravin zásadně se musí prokazovat neškodnost do nejvyšší možné míry danou současnou úrovní poznání.
U GMO se to na lidských věkových kohortách dlouhodobě neprovádí, asi vědí proč. Zatím se vždy argumentuje, že myšičkám v laboratoři s věkem dožití několika měsíců GMO nevadí..

290743

4.6.2013 9:38

RE: Jíte GMO?

pavt 95.?.?.?

Reakce na 290743

No, samiččí muly mohou občas mít mladé, ale nemá smysl zacházet do detailů. Nejsem biolog a tak netuším, zda je možné uvádět jiné příklady. Samozřejmě, že GMO je umělou manipulací, protože přirozené genetické změny jsou příliš pomalé (i když je lze urychlit - viz výše).
To samo ale dle mého názoru není zas tak podstatné - podstatné je to druhé ->je to škodlivé, či ne? Pokud vím, GMO podléhají stejnému schvalovacímu řízení, jako nová hnojiva, postřiky, potraviny atd. , prostě vše, co se konzumuje. Vy, jak vidím, byste chtěl něco víc - čekat několik desetiletí. Ovšem proč? Proč by měla mít GMO větší vliv, než třeba nové hnojivo? Osobně bych se daleko více bál toho hnojiva (kde je vliv prokazatelný), než GMO.
Kromě toho - proč tedy vadí GMO u průmyslových plodin, které se nekonzumují?? I ty, paradoxně, procházejí složitým schvalovacím řízením, mnohem delším, než třeba nová odrůda lnu atd.

290746

4.6.2013 15:03

RE: Jíte GMO?

M.P. 194.?.?.?

Reakce na 290746

GMO nepodléhá stejnému schvalovacímu řízení jako vše co se konzumuje.

Monsanto si vylobovalo v USA vládě speciální přístup a speciální zákony.

Jinak řečeno, GMO nepodléhají stejnému schvalovacímu řízení jako jiné věci.

Základní problém je, že podle vědeckých studií je GMO škodlivé a dokonce má i nižší výnosy, než neGMO plodiny. Jen se tyto studie nehodí. Laboratorní zvířata po konzumaci GMO hynou a mají deformace a poškození různých vnitřních orgánů. Nicméně tyto studie se pro podporu zisku nehodí, tak se jednoduše potlačují či se prosazují cinknuté.

Ostatně, podívejte se ven, za pár dní tu máte léto, a Váš teploměr jistě ukazuje někam ke 40 °C, protože je vědecky potvrzené globální oteplování a všichni se podle vědeckých důkazů totálně upíkáme vedrem.

Já Vám nikterak nebráním, abyste se živil odpadem z genetických pokusů. A uvěřil, stejně jako u Thalidomidu tomu bylo, že GMO je neškodné.

Miloslav Ponkrác

290774

4.6.2013 16:36

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290774

Máte pravdu, GMO nepodléhá stejnému schvalovacímu řízení, jako ostatní potraviny - předpisy pro GMO jsou (alespoň v Evropě) daleko přísnější. Zatímco nové odrůdu netřeba testovat, u GMO platí testy bez výjimky.
Konkrétně: "Bezpečnostní hodnocení GM potravin obecně zkoumají: (a) přímý efekt na zdraví (toxicitu); (b) sklon k vyvolání alergické reakce (alergenicitu); (c) specifické komponenty, u kterých se předpokládají nutriční a toxické vlastnosti; (d) stabilitu vloženého genu; (e) nutriční efekt spojený s genetickou modifikací a (f) jakékoliv nečekané efekty, které by mohly pramenit z vložení genu."

Vy tvrdíte, že "podle vědeckých studií je GMO škodlivé a dokonce má i nižší výnosy, než neGMO plodiny. Jen se tyto studie nehodí. Laboratorní zvířata po konzumaci GMO hynou a mají deformace a poškození různých vnitřních orgánů. Nicméně tyto studie se pro podporu zisku nehodí, tak se jednoduše potlačují či se prosazují cinknuté." Nejsa vědec, nejsem schopen vám to vyvrátit, ale dost o tomto pochybuji. Pokud by něco takového existovalo a bylo to skutečně vědecky průkazné, tak by se rozsáhlá antiGMO lobby postarala o zákaz.

Co se globálního oteplování týče, to mne dost podceňujete - globální oteplování není vědecky potvrzené a já osobně dost pochybuji a schopnosti lidstva tak globální záležitost zásadně ovlivňovat.

Jsem rád, že mi nechcete s GMO bránit - opět ale zdůrazňuji, proč se stále bavíme o GMO potravinách? Je mnoho GMO průmyslových plodin a proti nim se také brojí. Ano, znám argumenty o jejich nebezpečnosti pro hmyz atd., jenže co vím, nejsou studie něco takového prokazující. Proč i tyto GMO vadí?

290793

4.6.2013 23:16

RE: Jíte GMO?

M.P. 194.?.?.?

Reakce na 290793

Předpisy pro GMO jsou daleko přísnější, ale z USA můžete přivézt cokoli, a ochrana EU se na to nevztahuje. Viz můj jiný příspěvek.

K druhému odstavci, podceňujete sílu dolarů.

K třetímu. Globální oteplování je vědeckým konsensem uznávaná teorie. Nesouhlasí s tím ani všichni vědci, ba dokonce ani vědecké důkazy, ale to vědcům nebrání teorii globálního oteplování dále držet jako základní teorii a jako potvrzenou. Jinak řečeno, věda už je dnes o něčem jiném – a politika a peníze tam hrají větší roli, než studie.

O genetice dnešní lidstvo nic neví. Kromě toho, že objevili DNA a mechanismus, jakým se pomocí její kopie tvoří bílkoviny. Zbytek jsou slepé pokusy. Nikdo nezná mechanismus, jak to celé funguje. Lidstvo si hraje se sirkami ve stohu plném slámou nasáklou benzínem, a vydává prohlášení, že ten stoh nemůže nikdy chytnout a je to naprosto bezpečné.

Studie prokazující nebezpečnost jsou, je jich mnoho, ale zkrátka se mocným nehodí a tak jsou potlačovány. Ostatně kdo má miliardy na financování studií, ten rozhoduje, které se budou finacovat i které peníze nedostanou.

Svět není místem plných Dušínů, kde Monsantu, všem vědcům i všem politikům jde pouze o čistou pravdu. V médiích Vám také neříkají čistou pravdu. Morálka, čest, pravda a dobro – to nejsou pohnutky většiny institucí ani lidí, ačkoli z Vašich argumentů mám pocit, že zlé úmysly nikde na žádné straně nepředpokládáte. To je pak těžké diskutovat.

290823

5.6.2013 19:20

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 290823

S kolegou pavt nemá cenu diskutovat, je to zatím "nejmazanější" provokatér zde na webu, maskující se za malinko naivního všeználka, který nám nadhodí 5% pravdy a 95% propagandy a dezinformací....
A ješte si chudák stěžuje, že jsme zde málo tolerantní.. To je opravdu neskutečná licoměrnost.. Ale stejně jsme ho prokoukli, že ano...Mějte se..
Jinak je zajímavé, jak někdy sypou fakta z rukávu.. Jako by za sebou měli štáb lidí, co mu napovídají, jak reagovat.

[cool] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

290862

5.6.2013 21:12

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290862

No to jste mne teda prokoukl! [smích] Budu muset zavolat do CIA a s řídícím důstojníkem probrat, kde jsme udělali chybu... [smích] [smích] [smích]
Přiznám se, že ta míra podezíravosti a stihomamu mne fascinuje. Prostě se smiřte s tím, že mám jiný názor, než vy, že nevěřím na spiklenecké teorie (z velmi dobrých důvodů) a že nejsem úplně hloupý - děkuji za kompliment, že sypu fakta z rukávu, ovšem dnes, v době internetu, to fakt není tak těžké... [smích]
Prostě, jsem teď na služebce v Turecku, a tak mám po večerech více času a to i na zdejší diskusi. Ale nebojte se, už pojedu domů, takže se mne zase zbavíte - opět budu jen krčit rameny a kroutit hlavou nad tím, čemu jsou někteří ochotni věřit.
Hezký večer!

290874

6.6.2013 0:04

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 290874

Pane p. muzete vysvetlit proc zamestnanci Monsanta nejedi jejich produkty ? Ja osobne co vyprodukuji na zahrade snim.

290880

6.6.2013 5:51

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290880

No, tak zaprve, tato informace tu sice zazněla, ale těžko říct, zda je pravdivá, že. Já si ale myslím, že pravdivá je, a to z prostého důvodu - vy copak jíte semena? Nebo herbicidy? Tedy to, co Monsanto produkuje? Jinými slovy, zaměstnanci Monsanta nejedí produkty firmy zhruba ze stejného důvodu, jako nejedí své produkty zaměstnanci Škody Mladá Boleslav... [smích]

Pokud vím, v USA není povinnost GMO potraviny jakkoliv označovat, takže heslo "nejím GMO" je pouze teoretické, nevíte, co vlastně jíte (s tím mimochodem nesouhlasím). Zde byla zmíněna nějaká studie, jak laboratorní zvířata po požívání GMO ve velkém umírala atd. GMO už tu jsou přes 15 let. Jedí je miliony lidí na celém světě. Kdyby to skutečně byl takový jed, už by se to muselo projevit. Samozřejmě, nelze vyloučit, že mají dlouhodobé, třeba rakovinotvorné či alergenní účinky. To ale zase nesouhlasí se zmíněnou studií, tedy s tím, co se tu o ní prohlašuje. Já netvrdím, že GMO nemají vedlejší účinky. Tvrdím jen, že to zatím nebylo prokázáno, a že to není JED.
A to vůbec nemluvím o faktu, že tady jsou všichni proti průmyslovým GMO, které možná zdraví poškozují, ale nikdo je jíst nebude...

290886

6.6.2013 17:23

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 290886

Nedelejte ze sebe blbrho a neutapejte se ve slovickareni. Odpovezce zcela strucne na otazku proc monsanto nepouziva svoje produkty ve vlastnich jidelnach. Vasi posledni vete uz vubec nerozumim. Vy jo ?

290910

6.6.2013 20:01

RE: Jíte GMO?

pavt 78.?.?.?

Reakce na 290910

Dobře - tak za prvé - odkud tu informaci máte? Je důvěryhodná? Zde na webu se neustále podezírají média z falšování informací, zatímco kdekteré spiklenecké teorii se bezmezně věří.
Za druhé - představme si, že se Monsanto rozhodne skutečně GMO ve svých jídelnách bojkotovat. Jak to ale udělá? V USA není povinnost GMO potraviny označovat. Znamená to, že si musí tajně vypracovat blacklist všech farmářů, pěstujících GMO, a to nejen svých zákazníků, ale i zákazníků dalších firem. Kdyby jenom to - následně musí, opět tajně, sledovat toky těchto produktů. Musí sledovat, který farmář prodal GMO pšenici či kukuřici do kterého mlýna, kam šla následně mouka a který chleba je tudíž "kontaminovaný". Která kukuřice byla použita na výkrm toho kterého čuníka atd. Vše samozřejmě tajně. Celá tato aktivita je nesmírně náročná, až nemožná, a hlavně velmi drahá, přitom je nutné to provádět tajně.
Takže - dává vám to smysl? Opravdu si myslíte, že toto tajně Monsanto podniká? Pokud ano, máte za jedna z důvěry ve spiklenecké teorie.
Já osobně tomu nevěřím

Má poslední věta smysl dává jednoznačný - zde se strašně bojuje proti GMO potravinám, ale o GMO průmyslových plodinách nikdo ani necekne. Přitom je jich značné množství. Tak vadí vám tyto plodiny, nebo ne?

290916

6.6.2013 21:46

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 290916

To mi chcete namluvit ze Monsanto nema prehled o svem produktu ? Jakto ze se soudi s farmarema ? O zasobovani hlavnich kancelari se muzete docist na internetu. Jiste ze jsme nuceni se krmit GMO svinstvem. Nemame na vyber.

290918

5.6.2013 21:04

RE: Jíte GMO?

pavt 212.?.?.?

Reakce na 290823

Já myslím, že jsme to probrali dost, máme na věc každý jiný názor a každý své argumenty, vzájemně se nepřesvědčíme. Máte pravdu, že skutečně apriori nepředpokládám zlé úmysly, protože aspoň v mém oboru to tak zkrátka chodí. Ano, pravda, taková Škoda Plzeň by tu náhradní turbínu pro Temelín (kterou mi před měsícem ukazovali) sice mohla ošidit, ale v praxi si to nikdo nedovolí, každý chápe, jaké je to riziko a nikdo nechce nikoho zabít.
Kromě toho jsem velmi skeptický ke spikleneckým teoriím, protože s ohledem na Occamovu břitvu mi vycházejí jako málo pravděpodobné - představa, že nějaká byť velká firma dokáže na celém světě zarazit nějaké nehodící se vědecké studie, tomu prostě nevěřím. Svět je příliš velký a zájmy příliš protichůdné.

Globální oteplování je jiný problém a představa, že se teorie stávají uznávanými vědeckým konsenzem a nikoliv důkazy mne irituje. To pak prostě není věda. Proti této teorii je ale celkem značná opozice, kromě toho, i kdyby bylo globální oteplování faktem (což je možné), je další otázkou, zda je skutečně způsobené člověkem a zda je možné je zarazit. Zde jsem naprosto skeptický. Ale vysvětlujte to těm nadšeným bojovníkům proti CO2...

Každopádně děkuji za podněty a diskusi a hezký večer!

290873

7.6.2013 23:01

RE: Jíte GMO?

F&T 212.?.?.?

Reakce na 290873

Představte si, že by jste opravoval počítač tím, že by jste zkoušel náhodně měnit bajty v paměti. Ale naprosto bez znalosti celého algoritmu. Možná by se vám podařilo občas něco "vylepšit", ale následky na stabilitu by byly z dlouhodobější perspektivy naprosto nedohlédnutelné.

Pokud jste strojař, tak rozhodně nevrtáte ditečky do integrovaných obvodů pro vylepšení činnosti.

Naprosto stejné to je s GMO. Monsanto mnohem dříve před GMO experimentovalo s chemií a velké plochy půdy v USA jsou neobyvatelné a zamořené jejich chemickým odpadem.

Možná nějaké GMO vyjde, ale dříve či později vypadne něco, co bude opravdu škodlivé. A co když se ta škodlivost ukáže až ve druhé generaci třeba neplodností? Kde berete to přesvědčení, že je vše v pořádku? Proč musí Monsanto uplácet senátory?

Viděl jsem dokumentární film o americkém vojákovi na kterém zkoušeli experimentální léky. On bezmezně věřil vládě, že v tom nic špatného nebude. Po deseti letech se stal trvalým invalidou a má nezvládnutelné křeče a třes. A teprve potom pochopil, jakým experimentálním králíkem se stal.

Člověk naprosto ztratil pokoru a kvůli virtuálním papírkům se žene do záhuby. Takoví jako vy mají v lepším případě růžové brýle a v tom horším mají hmotný prospěch z pochybných produktů. Alespoň jako druh dříve vyhyne.

290958

8.6.2013 17:58

RE: Jíte GMO?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 290873

Mohl by jste konkretne vysvetlit co nam dobreho prinesl GMO ? A jste ochoten vedome zasobovat temi to produkty svou rodinu ? Jo cenim si pana P. M. neboji se podepsat. Petr Gruszka.

290972

17.6.2013 22:58

Kolego Pavte,

Humila 88.?.?.?

Reakce na 290873

máš to marný. Víra ve škodlivost GMO je prostě víra a na tu neplatí žádné racionální argumenty. To je stejné, jako kdybys chtěl na křesťanském webu diskutovat, že homosexualita není žádná nemoc a ohrožení společnosti, nebo že by bylo vhodné zavést do škol sexuální výchovu.
Málokdo ví, že USA se GMO kukuřice pěstuje skoro na všech polích, stejně jako GMO soja v Brasilii. Nikdo neví, že inzulín vyrábějí GMO bakterie. A další a další příklady.
Nikdo neví, že průmysl ročně syntetizuje na 1500 nových chemikálií, které otestuje pouze na základní parametry, ale nějaké detailní zkoušky, vzájemné působení i minimálních množstvích, atd., atp. není ani čas ani peníze. Chemizace prostředí je mnohem větší prů---r než nějaké GMO.
Problémem GMO může být alergie na nějaký gen v potravině, kde obvykle není, třebas ten gen z jahody v kapřím mase.
Ovšem nějaké zvláštní obavy z míchání genů asi nejsou na místě. Každý den shltneme miliony, miliardy? mikroorganismů s jejich geny - a děje se něco? V těle máme kolonie jak přátelských tak i patogenních mikroorgasnismů a virů, náš organismus s nima musí bojovat, většinou vítězí, občas ne.
A k tomu klimatu? Seriosní klimatologové říkají - ano teplota pomalu stoupá, ale nevíme proč.

291670

22.11.2013 15:16

RE: Jíte GMO?

Martin760 mvelcovsky (zavináč) seznam (tečka) cz 46.?.?.?

Reakce na 290678

Ano, pesticidy jsou špatné, gmo ( kukuřice) si pesticidy vytváří už v sobě sama, není ji tak třeba stříkaz.

To co popisujete, zní logicky z kontextu vašeho pohledu a kontextu informací a moudrosti běžné vědy.
Je to však složitější. Škodlivost GMO není jen v obsahu látek nebo změněných genů. Na určité úrovni se něco z lidí může změnit tím že člověk do sebe zakomponuje změněné organizmy které nezapadají do systému vývoje ( a já nemluvím o dna) netýká se to toho co dnes běžná věda dovede zkoumat. Taková změna se projeví u další generace nebo i přes generačně a to už nepůjde snadno spravit a dobré to nebude. Důkazú o škodlivosti gmo uznatelných vědecky je mnoho, jen se každý zdráhá je zveřejnit a šířit ( protože ti samí odborníci kteří s nimi příjdou nedovedou vysvětlit jak je to možné).

Dnešní běžná věda ještě ani neobjevila existenci jiných dimenzí. Vše co je zde je projev reality naší dimenze, ale v jiných dimenzích se také vše co je zde projevuje a to jinak a jsou mezi tím souvislosti. Můžeme změnit organizmus, ale to jak se jeví tam a co se tam stane s projevy lidského těla ( s tělem člověka v té dimenzi), když bude příjmat změněné organizmy
to zkoumat nedovede, ale ta změna se nakonec projeví i zde na zemi.

299778

2.6.2013 13:05

ANGLICKÍ vedci zistili že z modifikovaných potravín je rakovina.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

ANGLICKÍ vedci zistili že z modifikovaných potravín je rakovina..
Ale USA propaganda tvrdí že nie.

290629

3.6.2013 13:39

Svět podle společnosti Monsanto

dr.Click 85.?.?.?

Kam to všechno spěje díky takovým korporacím jako Monsanto pěkně ukazuje následující dokument.

http://www.youtube.com/watch?v=buwb6TMahW0



[bliji]

a nebude návratu .... !!!!!

290693

Příspěvků: 62

02.06. 00:46  jen tak dal...
02.06. 09:55 Fuj  Pálit Monsato a nebo geneticky upravenou kukuřici v elektrárnách
02.06. 12:35 emil stonoha  Jíte GMO?
02.06. 19:27 osa x  RE: Jíte GMO?
03.06. 05:58 pavt  RE: Jíte GMO?
03.06. 09:07 osa x  RE: Jíte GMO?
03.06. 17:02 pavt  RE: Jíte GMO?
03.06. 09:54 slak  RE: Jíte GMO?
03.06. 11:01  RE: Jíte GMO?
03.06. 16:51 pavt  RE: Jíte GMO?
03.06. 11:23  RE: Jíte GMO?
03.06. 13:26 Heriot  RE: Jíte GMO?
03.06. 14:26 Vojta49  RE: Jíte GMO?
03.06. 15:35 Andrew Siddur  RE: Jíte GMO?
04.06. 08:38 Heriot  RE: Jíte GMO?
06.06. 21:56 hestroy  RE: Jíte GMO?
03.06. 16:59 pavt  RE: Jíte GMO?
03.06. 17:16  RE: Jíte GMO?
03.06. 21:12 pavt  RE: Jíte GMO?
04.06. 03:06  RE: Jíte GMO?
04.06. 05:36 pavt  RE: Jíte GMO?
04.06. 16:32 Přetrdílo  RE: Jíte GMO?
04.06. 17:18 pavt  RE: Jíte GMO?
04.06. 21:18 Přetrdílo  RE: Jíte GMO?
16.06. 19:36 Humila  RE: Jíte GMO?
04.06. 09:40 čen  RE: Jíte GMO?
04.06. 16:10 pavt  RE: Jíte GMO?
03.06. 17:40 ppppp  RE: Jíte GMO?
03.06. 21:22 pavt  RE: Jíte GMO?
04.06. 10:43 Oracle  RE: Jíte GMO?
16.06. 19:41 Humila  RE: Jíte GMO?
03.06. 21:18 M.P.  RE: Jíte GMO?
04.06. 05:44 pavt  RE: Jíte GMO?
04.06. 06:31  RE: Jíte GMO?
04.06. 10:15  RE: Jíte GMO?
16.06. 19:45 Humila  RE: Jíte GMO?
04.06. 08:55 osa x  RE: Jíte GMO?
04.06. 10:18  RE: Jíte GMO?
04.06. 16:13 pavt  RE: Jíte GMO?
04.06. 14:51 M.P.  RE: Jíte GMO?
04.06. 16:33 pavt  RE: Jíte GMO?
04.06. 23:03 M.P.  RE: Jíte GMO?
16.06. 19:52 Humila  RE: Jíte GMO?
04.06. 08:58 Heriot  RE: Jíte GMO?
04.06. 09:38 pavt  RE: Jíte GMO?
04.06. 15:03 M.P.  RE: Jíte GMO?
04.06. 16:36 pavt  RE: Jíte GMO?
04.06. 23:16 M.P.  RE: Jíte GMO?
05.06. 19:20  RE: Jíte GMO?
05.06. 21:12 pavt  RE: Jíte GMO?
06.06. 00:04  RE: Jíte GMO?
06.06. 05:51 pavt  RE: Jíte GMO?
06.06. 17:23  RE: Jíte GMO?
06.06. 20:01 pavt  RE: Jíte GMO?
06.06. 21:46  RE: Jíte GMO?
05.06. 21:04 pavt  RE: Jíte GMO?
07.06. 23:01 F&T  RE: Jíte GMO?
08.06. 17:58  RE: Jíte GMO?
17.06. 22:58 Humila  Kolego Pavte,
22.11. 15:16 Martin760  RE: Jíte GMO?
02.06. 13:05  ANGLICKÍ vedci zistili že z modifikovaných potravín je rakovina.
03.06. 13:39 dr.Click  Svět podle společnosti Monsanto

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

25

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 52 čtenářů částkou 7 480 korun, což je 25 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 3

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Měnové kurzy

USD
23,25 Kč
Euro
25,58 Kč
Libra
29,84 Kč
Kanadský dolar
17,53 Kč
Australský dolar
15,80 Kč
Švýcarský frank
23,49 Kč
100 japonských jenů
21,39 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,66 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,16 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 054,99 Kč
1 unce stříbra
394,77 Kč
Bitcoin
201 515,96 Kč

Poslední aktualizace: 14.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 381