Diskuze k článku

Civilizace rozdupaná na kousky

Příspěvků 74

14.4.2003 5:17

Civilizace rozervaná na kousky

brnak 68.?.?.?

Ja v tom museu nekolikrat byl. Bylo prekrasne, clovek si pripadal, ze ani neni v Iraku. Je to obrovska skoda, jestli jsou ty pamatky zniceny. Ale vinit z toho Bushe, nebo USA by nebylo spravne. Drancuji si to tam sami. Ti lide byli od roku 1958 pod jednim, nebo druhym diktatorem, ktery je drzel na retezu. O tom se pan Fisk nikdy nezminil a nezminuje. Dnes, kdy se Iracani nemusi bat, ze budou na miste popraveni doslo k takovemu neklidu, ze to prinasi nenavratne skody. Je to tragedie, ale kdyz si porovname svobodu cloveka, s nejakou vazou starou 5000 roku, kdo je z nas ten soudce, ktery rekne, ze ta vaza ma vetsi hodnotu.
Ke stavu nepokoju, rabovani a nasili doslo po kazde valce v kazde zemi, Cesko nevyjimaje. Soused kradl sousedovi. Sovetska vojska vykradala musea, nemecka vojska vykradala musea, pokojni cesi se stali nepokojni a vykradali pohranicni domky tak, ze nenechali ani jednu tasku na strese.
Nez se vsichni (nebo skoro vsichni) zase rozzlobite na Bushe a na USA, tak si o tom napred popremyslejte. Podivejte se na povahu cloveka a nehazte hned vinu na zidy, Israel, USA, a podobne.

11877

14.4.2003 10:38

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Kartelus 62.?.?.?

Reakce na 11877

Nevim, ale nejak si protirecite. Zamysleni nechavam na Vas (sam jste tam byl, uznavate tu krasu i tu obrovskou ztratu). Prave ta znalost minulosti nam dava schopnost planovat a cinit protiopatreni! Jenze se mi zda, ze se planovalo jen valecne (nekolik mesicu dopredu) a to je pro mne neprijatelne a naprosto nedostatecne. Zde se jasne ukazuje BububuBushovo vyjadreni, ktere si spousta lidi vzala jako poucku pro sve schvaleni pro valku: "VALKA BUDE TO NEJMENSI ZLO". Musim se smat. Rika se tomu La Comedia del arte. Alespon tak to vidi jeden studak z Jablonce nad Nisou.

11894

14.4.2003 18:17

RE: Civilizace rozervaná na kousky

brnak 68.?.?.?

Reakce na 11894

Ono se dost tezko tezko cini vsechna protiopatreni kdyz je valka. Kazdy detail nemuze byt do podrobna propracovan, protoze ono to nikdy nevyjde presne tak, jak to bylo planovane.

Pokud se Iracanu tyce, drancuji si to sami, ale ja se jim vubec nedivim. Od roku 1958 ziji v cim dal vetsi bide a hladu, zatim co vlada zila ve vetsim a vetsim bohatstvi. Je to neco, jako kdyz je pes dlouha leta na retezu a najednou se pusti volny. Iracane nenavidi vladu a proto rozkradaji vsechno, co je spojenou s vladou. Do toho spada i to nestastne museum.

Ja nerikam, ze je spravne, ze rozkradaji veci z muzea, ale rikam, ze je chapu, protoze jsem mel dost moznosti je poznat.

11918

14.4.2003 12:22

male doplneni

Jan Jansky y2 (zavináč) seznam (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 11877

> Je to tragedie, ale kdyz si porovname svobodu cloveka, s nejakou vazou starou 5000 roku, kdo je z nas ten soudce, ktery rekne, ze ta vaza ma vetsi hodnotu.

To se samozrejme neda porovnavat, jenze je tu rozdill v duleziosti: smrti jednoho cloveka se nic nezmeni, rozbitim 5000 let stare vazy se likviduje povedomi kultury. Po likvidaci (a take stagnaci ci upadku) kultury prichazi konec civilizace. Tak tomu vzdy bylo. Navic - lide se zabijeli a budou se zabijet, tomu se neda zabranit, ale jedno muzeum by se urcite ohlidat dalo.

11899

20.4.2003 10:21

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Malva 213.?.?.?

Reakce na 11877

URYVEK:
Dnes je kritizovan prostě ten, kdo si dovolí kritizovat George Bushe, protože někteří lidé v ČR mají stále potřebu morálního ideálu, milovaného vůdce báťušky Stalina - znovu: horror vacui, bojí se stát se svým vlastním názorem sami - a na (americký) ideál si nenechají sahat, pořád se potřebují kollárovsky přimknout k nějakému tomu "dubisku". To, že jsou v dnešním zmateném světě jakákoliv "dubiska" značně nespolehlivá, jim jim jaksi nedochází. (Tyto bigotní názory jsou ovšem v české společnosti názory menšiny, neboť podle průzkumů veřejného mínění bylo více než 80 procent českých občanů proti útoku na Irák, viz pro lidi v ČR byla nynější válečná epizoda ozdravnou lekcí, dobře si uvědomili, že na žádné "spojence" není spolehnutí.)
Některým lidem ovšem nedochází, že skutečnost je složitější než stereotypní černobílé vidění světa a to, že někdo řekne "A", neznamená, že se proto bude i ve všech ostatních svých výrocích přidržovat ideologického mustru.
Svět takový není. Lidé bývají lidmi a nikoliv loutkami, jednajícími podle ideologického scénáře. Nedorozuměním je, pokud si někdo myslí, že ten, kdo v současnosti kritizuje ilegální americký útok proti totalitnímu systému v Iráku, nikdy nekritizoval ten samotný totalitní systém, protože je "zaujatý". Kritičnost vůči autoritám a psaní z hlediska obyčejných lidí není zaujatost.
Jeden čtenář se zeptal, jestli britský reportér Robert Fisk (další "zatracený komunista" [smích] ) někdy vůbec psal o vražedných zločinech Saddáma Husajna, když nyní kritizuje americký útok na Irák. FISK BYL PRITOM Z PRVNICH NOVINARU, kteří v osmdesátých letech celosvětově odhalili, že Saddám Husajn používá chemické zbraně.


12415

21.11.2008 20:18

RE: Civilizace rozervaná na kousky

bořek z vkv 81.?.?.?

Reakce na 11877

Souhlasím jen s tím, že jde o ropu, Američan, který se učí jen své dějiny, mezi, které počítá i životopisy héreček, asi ani o Babylonu a vůbec asijské kultuře nic neví. Stačilo se podívat na vstup USA do paláců Sadáma, poházené zbraně na nádherný nábytek, dupání po mramorových podlahách, co o tom vědí? .... Nevěřím, že místní kradli a ničili. Američanovi stačí opravdu burger.. navíc ,jak se omluví za zločiny napáchané v daných lokalitách, kde byly ty chemické zbraně. Jak to svět mohl dovolit? A my tak kulturně vzdělaní přikyvujem, stydím se, že jsem občan této ... země.

30598

14.4.2003 6:34

Civilizace rozervaná na kousky

ina 199.?.?.?

Kterou casti tela jste myslel
pri "tvoreni" teto uvahy?

11880

14.4.2003 8:25

Civilizace rozervaná na kousky

Lukáš Kunc Lukas (tečka) Kunc (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Jen tak na okraj - není náhodou arabský kalendář odvozen od útěku proroka Muhammada z Mekky do Medíny roku 662 n. l ? Proč potom 'V rohu zůstal na poličce přilepený štítek: "3500 let před Kristem"' ? Ze by umělecká nadsázka ?

11883

14.4.2003 22:35

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Grovik noro (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 11883

asi vam to nikdo nerekl ale v te oblasti byl Irak skutecne nejvispelejsi zemi a to na tolik ze se tam udava datum tak aby tomu rozumnel opravdu kazdy... mozna to cloveka prekavpi ale i Arabove pouzivaji dost casto normlni kerstansky kalendar ... ale to je pro nekoho nepochopitelne...

11934

14.4.2003 8:33

Civilizace rozervaná na kousky

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Ja bych se rad dozvedel vic informaci o tzv. lidskych stitech. Vim, ze byli vyslani komunistickou stranou i z Ceske republiky. Zajimalo by me, jaka byla jejich uloha, co nebo koho vlastne podle sveho nazoru jeli "zastitit", jestli nekteri z nich zahynuli.... Nevi o tom nekdo neco ?
Ten arabsky Sved o tom nic nepise. Co se tyce jeho reportaze, tezko by se asi nasel svedek zaujatesi a mene verohodny nez jeden z lidi, kteri jeli dobrovolne chranit Saddamuv rezim.....

11884

14.4.2003 9:07

Civilizace rozervaná na kousky

dobrodruch nqtropics2 (zavináč) ozemail (tečka) com (tečka) au 210.?.?.?

nenahraditelna skoda musea se neda prirovnat n.p.rabovani v povalecnem pohranici,to rabovali jen obycejni zlodeji kteri pochybuji by spusobily bezvyznamne skody v nasem narodnim museu.
Jen absolutne neinteligantni nebo nenormalni by mohli byt schopni
takoveho zlocinu,jedina moznost zbyva ze tam mohli byt zvlaste poslani takovou hroznou skodu provesti,to se mozna doufejme jednou vysetri.

11885

14.4.2003 10:43

Civilizace rozervaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Ja to vidim tak, ze koran kaze rucat modly.

11895

19.4.2003 14:53

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Erika 213.?.?.?

Reakce na 11895

Vidite to moc zjednodusene, kazde nabozenstvi ma sve fanatiky a umirnene, rozhodne se to netyka normalne nabozensky zalozenych lidi,
mohu vam na to uvest priklady:
"Bůh nemá slitování pro toho, kdo nemá slitování pro jiné"
Mohammed
Kazdy Zid, ktery prolije krev Gojimu (ne-Zidu), cini to same jako by cinil obetovani bohu.
Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772
Takze kdyz se chce pes bit, tak se vzdycky ta hul najde.

12375

19.4.2003 23:30

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12375

Kazdy Zid, ktery prolije krev Gojimu (ne-Zidu), cini to same jako by cinil obetovani bohu.
-------------------------------------------------------------------
Myslím, že ma len utvrdzujete v mojom názore, že náboženstvo je jed.

"Bůh nemá slitování pro toho, kdo nemá slitování pro jiné"
Mohammed
----------------------------------------------------------------
Mohmed toho povedal veľa. Dôležité je, že je islam je náboženstvo expanzie, kým judaizmus náboženstvom len viac-menej jedného národa, takže je islam nebezpečnejší.

12396

20.4.2003 9:57

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Erika 213.?.?.?

Reakce na 12396

Odpovidam vam velmi podrobne na vase otazky na konci techto prispevku, protoze jste se me na to ptal.

Absolutne je zavadejici, co pisete o expanci muslimů, kam expanzují, proč nepíšete o tom, že expanzují právě sionisti, že okupují palestinská území, proč nepíšete, že to mohou dělat právě za podpory Spojených států, že mají jednu z nejsilnějších armád kterou používají proti civilistům, proč nepíšete, že dnešní expanze Ameriky je v prospěch Izraele, že Izrael štve právě k těmto válkám přes židovskou americkou lobby. Podívejte se už jednou pravdě do očí /nechcete/ a neomílejte stále samá obvinění bez jakékoliv hlubší analýzy. To situaci nevyřeší.

12414

20.4.2003 16:53

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12414

Absolutne je zavadejici, co pisete o expanci muslimů, kam expanzují, proč nepíšete o tom, že expanzují právě sionisti...
---------------------------------------------------------------
Za ostatných 10 rokov sa islam stal štátnym náboženstvom v dvoch štátoch Európy: Albánsko a Bosna a Hercegovina. Toto ja nazývam expanzia. Ako to nazývate vy.
Viete, kde je Európa, však?

12428

14.4.2003 13:08

Civilizace rozervaná na kousky

Patriot 198.?.?.?

Spravne Brnaku, uhodil jsi hrebik na hlavicku. Ta 'luza' o ktere pan Fisk pise je Muhamedska, Iracka luza. On je ten Aran jeden jako druhej.
Pan Fisk (znamej levicak) predpovidal Ze bude Baghdad druhy Stalingrad. Nebyl, poradne se premakl a nyni nam chce kecat o Americke okupaci. Divim se, ze netvrdi ze to jsou Americane kteri tam drancuji ! ([smích]

11900

14.4.2003 15:00

Civilizace rozervaná na kousky

Milan non 195.?.?.?

Toto je len drncovanie v malom teraz pride ine a za take sa ludia neposielaju do vazenia. Obdobny scenar ako vsade inde, u nas to bolo len viac ucesane. Uz sa stretli zastupcovia MMF a SB a urcite sa budu pomahlat pomoc Iraku. Ich poradcovia vyznamne prispeju k zlepseniu ekonomickych ukazovatelov.

11906

14.4.2003 15:47

Civilizace rozervaná na kousky

zizka 213.?.?.?

Těžko chtít po BARBARECH, kteří nemají vlastní historii (a tu co mají, je založena na vyvraždění původního obyvatelstva a zabíjením mezi sebou sebe sama), aby měli úctu k historii lidského rodu.

Takovou bezuzdnost nedopustil ani Hitler. Ten kulturní památky alespon kradl pro německý národ.

11910

14.4.2003 22:41

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Grovik noro (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 11910

Na to ti neco reknu Jan Zizaka by se z tebe nejspis poblil... mimochodem... z ceho usuzejse ze neznaji svoji historii a ze jsou Barbari? barbarske je nekoho napadnout... barbarske je nebranit kulturni pamatky... a barbarske je si myslet o jinych ze jsou barbari... prave to si myslel Hitler o ostanich narodech... a to ze rozkradal jejich kulturu bylo jen dukazem ze neznal svou vlastni. Cesi nikdy nebyli zrovna beranci nakonec Slamnikovce Premyslovci vymlatili taky dobre [mrknutí jedním okem]) jenze.. neco se proste nekomu nehodi...

11935

14.4.2003 23:25

RE: Civilizace rozervaná na kousky

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 11935

> Cesi nikdy nebyli zrovna beranci nakonec Slamnikovce
>Premyslovci vymlatili taky dobre [mrknutí jedním okem]) jenze.. neco se proste
>nekomu nehodi...

kdo jsou ti Slamnikovci ? [velký smích]

11941

16.4.2003 20:23

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Grovik noro (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 11941

Bozinku hodina dejepisu nekdy .. hmm pata trida ???
Vyvrazdeni Slamnikovcu Premyslovci [mrknutí jedním okem]).... rekneme kmenova valka... Premyslovci prsote usoudili (tezko rict jak chytre [mrknutí jedním okem] ze Slamnikovci by mohli (a zrejmne i byli) konkurovat jejim zajmum na uzemi Velke moravy a tak je proste a jednoduse vyhaldili [mrknutí jedním okem].. genocida se tomu rika dneska [mrknutí jedním okem]

12175

16.4.2003 22:17

RE: Civilizace rozervaná na kousky

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 12175

>Bozinku hodina dejepisu nekdy .. hmm pata trida ???
>Vyvrazdeni Slamnikovcu Premyslovci [mrknutí jedním okem]).... rekneme kmenova
>valka... Premyslovci prsote usoudili (tezko rict jak chytre [mrknutí jedním okem]
>ze Slamnikovci by mohli (a zrejmne i byli) konkurovat jejim
>zajmum na uzemi Velke moravy a tak je proste a jednoduse
>vyhaldili [mrknutí jedním okem].. genocida se tomu rika dneska [mrknutí jedním okem]

ja jsem se ucil o SLAVNIKOVCICH, slamu mas tak leda v hlave

12192

17.4.2003 19:20

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Grovik noro (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 12192

Priznavam svou chybu [mrknutí jedním okem])... jen jsem zavzpominal.. a mnel sem pocit ze to byly Slamnikovci [mrknutí jedním okem] se stane.. ale rekneme si rovnou slo tu o pripomenuti souvislosti... a ty byli spravne... nebo ne? [mrknutí jedním okem]

12271

18.4.2003 13:50

RE: Civilizace rozervaná na kousky

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 12271

>slo tu o pripomenuti souvislosti... a ty byli spravne... nebo ne? [mrknutí jedním okem]

Nebyly, o genocidu se zde opravdu nejednalo.

12313

17.4.2003 0:54

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Zdenek Matousek zmatousek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 12175

>Bozinku hodina dejepisu nekdy .. hmm pata trida ???
>Vyvrazdeni Slamnikovcu Premyslovci [mrknutí jedním okem]).... rekneme kmenova
>valka... Premyslovci prsote usoudili (tezko rict jak chytre [mrknutí jedním okem]
>ze Slamnikovci by mohli (a zrejmne i byli) konkurovat jejim
>zajmum na uzemi Velke moravy a tak je proste a jednoduse
>vyhaldili [mrknutí jedním okem].. genocida se tomu rika dneska [mrknutí jedním okem]

Pane Grovik, doufam, ze se nebudete prilis zlobit, jestlize se vas
pokusim poopravit.Predne by jsme se meli shodnout na jmene tech vy-
vrazdenych, a to byli SLAVNIKOVCI, po knizeti SLAVNIKovi, ktery se
ozenil! s PREMYSLOVNOU STREZISLAVOU a mel s ni sest deti, mj. VOJTECH a SOBESLAV, ktery si delal vlastni politiku (vojensky poma-
hal cisari OTOVI III.)a tim se dostal do konfliktu s PREMYSLOVCI,
kteri v roce 995(28.zari)po dvoudennim oblehani LIBICE nad Cidlinou
vyvrazdili uvedene SLAVNIKOVCE. "CECHY BYLY POTOM SJEDNOCENY A POD-
RIZENY VLADE JEDINEHO PANOVNIKA'. Ale VELKA MORAVA uz tehdy asi jed-
no stoleti(90 let), neexistovala. Tak si tu ucebnici, sem tam,tros-
ku prolistujte, myslim, ze to neni na skodu. Ony ty udaje potom vy-
padaji verohodneji. Ale hlavne piste dal! Ja si vzdycky rad prectu
nazory a tvrzeni ostatnich dopisovatelu.

12205

17.4.2003 3:51

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12205

Nie som si isty, ale mne sa zda, ze posledna zmienkach ak uz nie o Velkej Morave, tak o Moravskych kniezatach je z roku 1005, ked bol porazeny Mojmir II.

12228

17.4.2003 7:15

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Zdenek Matousek zmatousek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Reakce na 12228

>Nie som si isty, ale mne sa zda, ze posledna zmienkach ak uz nie
>o Velkej Morave, tak o Moravskych kniezatach je z roku 1005, ked
>bol porazeny Mojmir II.

>

Pane doktore, syn Svatoplukuv, MOJMIR II, vladl po smrti otcove,kdy
se Cechy odtrhly od VELKE MORAVY, od roku 894 do roku, asi 907. Od
roku 1003 az do roku 1017 byla Morava pod vladou polaku, BOLESLAVA
CHRABREHO,nez je vyhnal knize OLDRICH a sveril MORAVU svemu synovi,
BRETISLAVU I. Ale to uz jsou zminky jen o MORAVE jako o uzemi, niko-
li o risi.

12235

17.4.2003 14:40

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12235

Dakujem.

12260

17.4.2003 4:16

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Brnak 68.?.?.?

Reakce na 12205

Zdenku a Zdenku!

Slavnik, Slamnik, to je pro Grovika "close enough" jak rikaji ti hloupi amici. Uz ho netrapte toho chudaka.

12229

14.4.2003 16:50

Civilizace rozervaná na kousky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Samozřejmě že nevíme, jak došlo k drancování Muzea antiky, o kterém píše pan Fisk. Možná to bylo v tomto případě jinak. Ale svědectví pana Bayomi v každém případě doplňuje kamínek do mozaiky obrazu současné Ameriky. Ten obraz je den po dni jasnější.

Svedectvi pana Bayomi bych neprikladal vubec zadnou vahu, vzdyt ten clovek nema zadny rozum.

11912

14.4.2003 17:42

Civilizace rozervaná na kousky

zdenek 24.?.?.?

tato ministerstva by si hlidal kazdy, Pepa nebo Franta, takze o co jde ?
a ze nenechali zapalit ropne vrty, co je na tom spatneho?
znicena muzea svedci o vysoke kultulrni vyspelosti Iracanu a o ucte k vlastni historii.

11916

14.4.2003 19:35

Civilizace rozervaná na kousky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Ministerstvo vnitra bylo jedním z těch dvou. Proč? Protože obsahuje mnoho informací, které budou Američané potřebovat.

Souhlasím, že v budově ministerstva vnitra může být mnoho dokumentů, jejichž zničení by bylo fatální. Může se jednat o archivy tajné policie (v jistém smyslu také muzeum)

A druhým ministerstvem bylo ministerstvo ropného průmyslu. V jeho archivech jsou uloženy informace nejcennější - informace o naftě. Zcela jistě nesmírně cenné pro americké olejářské firmy.

Jen bych dodal - cenné pro kohokoli...

Američané neměli dostatek mužů, aby postavili 200 vojáků k ochraně muzea, ale byli schopni uvolnit 2000 vojáků, aby střežili ropná zařízení v Kirkuku. Jejich inženýři tajně informují Washington, že ropná pole v Kirkuku jsou zachráněna a schopna obnovit dodávku nafty do několika týdnů.

Bránit ropná pole je celkem rozumné, ono jejich hašení není zrovna snadná, levná a bezpečná záležitost...

11922

14.4.2003 21:28

Civilizace rozervaná na kousky

Mikin mikin (zavináč) yknet (tečka) yk (tečka) ca 199.?.?.?

Neni snad dobre ze se Americanum podarilo zachranit alespon neco ? A co muze byt dulezitejsi nez ropne vrty a ministerstvo ropneho prumyslu ?
Ta zeme je znicena triceti lety pod vladou socialisticke Baathisticke strany a tremi valkami, do ktere ji ten pomateny diktator zavlekl. Potrebuje zacit tezit a prodavat ropu.
Dovedu si predstavit, jak by pan Fisk prskal, kdyby ministerstvo ropneho prumyslu zhorelo........ [smích]

11929

14.4.2003 22:47

Civilizace rozervaná na kousky

Grovik noro (zavináč) volny (tečka) cz 212.?.?.?

ja tu nektere lidi nechapu... ona to neni jen Iracka kultura ona je to kultura celeho sveta. To ze American nedokaze kulturu pochopit mne neprekvapuje... Americky chudacek ktery ma za sebou relanou historii skladajici se z vahlazeni puvodniho obyvatelstva, nasledne pak nekolik valek ktere v podstate od druhe svetove neskoncili. Opravdu raci zachranuje ropny vrt nez neco co ma SKUTECEN nevycislitelnou hodnotu.
Z meho pohledu je American kulturni barbar... a tim koncim. Byl a vzdycky bude. Poradne nezna vlastni dejiny natoz dejiny nejake jine zemne. Mozna kdyby je poradne znali nechovali by se tak jak se chovaji.

11936

14.4.2003 23:57

Civilizace rozervaná na kousky

Bolo Sinsaew 62.?.?.?

"Nestojime pred nejakou kradezou kulturnych pamiatok, ale pred nenavistnym zidovskym pokusom o vymazanie naseho duchovneho bohatstva a nasej kultury."

dnesne vydanie jordanskych novin "al-Dustour"

11946

15.4.2003 10:17

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 11946

To je populizmus, Bagdad bol zalozeny niekedy pred 1200 rokmi. (ako hlavne mesto islamu). A prave, ze sosky a vazicky su kulturnym dedictstvom celeho ludstva.

Ked sa teraz arabi zbavili svojho male zlostneho bozika teroru - Sadama, tak zacali likvidovat modly a kultove predmety bohov starsich, ktore mi povazujeme za kulturne pamiatky, ale mohamedani za hriesne modly, ktore koran kaze znicit.

Ak by tam boli ludia skutocne tak kulturni, ak hovorite, tak by si to isto ochranili sami. A ze to tam nesli americky vojaci postrazit? Uz by som aj videl tie clanky, ako americky vojaci rabuju historicke predmety. (Co sa sice obcas stavalo, aj cez druhu svetovu vojnu v Europe, ale zas nie vo vacsej miere ako v inych armadach).

A este: vazne mi nie je jasne, preco si myslite, ze je to zidovske sprisahanie, to tam ako prisiel nejaky rabin a kazal im, ze to maju vyrabovat? Si skor myslim, ze to je idea nejakeho siitskeho muftiho.

12019

15.4.2003 14:24

RE: Civilizace rozervaná na kousky

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 80.?.?.?

Reakce na 12019

>Si skor myslim, ze to je idea nejakeho siitskeho muftiho

Tak, tak. Možná bychom si měli vzpomenout, kdo naposledy v míru střílel dělem do kulturních památek (sochy budhů). Myslím, že odtud fouká vítr.

12034

20.4.2003 0:51

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 12019

Je strašně zavadějící, když pořád někdo urputně dokazuje, že prorok Mohamad mluvil o jinovercich, takže to znamená, že islám je nějaké krvežíznivé náboženství. To absolutně není pravda, to že jsou nějací fanatici, kteří jsou do extrémů (a to nejenom v náboženství, věřím, že každý extrémismus je škodlivý), neodůvodňuje plivání na náboženství jako takové. Velká většina Arabů jsou věřící, ale jde čistě jenom o neškodnou silnou duševní víru, která člověku pomáhá přežít a pomáhá mu snášet nesnesitelné situace a utrpení, kterému jsou dnes zvlášť vystaveni. Přitom všichni z nich mají doma i ty obrazy a sošky, nejsou to žádní Tálibánci. Muslimové a jejich svatá válka připadá dnes v úvahu jenom tehdy, kdyz se cítí ohroženi, a to zrovna v dnešní době, kdy jsou Západem považováni za nebezpečné, a kdy se vůbec právě nerozlišuje mezi náboženstvím jako takovém a mezi naboženským fanatismem. To je naprosto necitlivý a zrovna tak fanatický přístup. Na všech internetových stránkách se neustále ozývají židi, přestože právě teď jsou to oni, kdo ted vraždí, a každou zaslouženou kritiku hned obrátí na antisemitismus a rasismus, přitom zapomínají, že Arabové jsou také semiti, a že jsou to právě židé, kteří o nich rozšiřují lži s úmyslem je poškodit. Budete se divit, že v dávné minulosti to byli právě Arabové, kteří jim za jejich nadvlády ve Španělsku jako první dali úplnou svobodu a došlo k jejich nebývalému rozkvětu, židé byli španělským králem a královnou velmi utiskovaní a museli buď přejít na křesťanskou víru anebo odejít ze země. A před vznikem Izraele žili se židy v oblasti v naprotém souladu, až když přišli židé z celého světa do nově založeného Izraele a hned začali s pogromy na palestinské obyvatele se celá situace zkomplikovala a postupem doby je čím dál horší a krev nepřestává téci a nenávist se stává z neustálého příkoří nepřekonatelnou.Těmi křesťany jsem myslela to, že se už ani nepostí, tak jak to mělo být například před velikonoci 40 dní (nejíst maso, pravoslavní snad ani nekonzumují žádné živočišné bílkoviny), ani nepraktikují lásku k bližnímu svému, ani nepokradeš a ani nepožádáš cizí ženy, asi to neříkám přesně, náboženství jsem se neučila. Slavíme vánoce a velikonoce jen jako tradici, málokdo to chápe jen jako čistě křesťanskou záležitost. Asi málokdo ví, že ten náš opěvovaný Betlém je v Palestině, byl o vánocích a minulých velikonocích okupovaný a palestinští křesťané byli z praktik izraelských vojáků velmi vyčerpaní a neschopni velkých oslav, kdo z vás křesťanů o tom věděl???? Kdo ví, že Izrael postupuje proti křesťanům zrovna tak tvrdě jako jako proti muslimům???

Erika .... dalsi pokracovani

12398

20.4.2003 17:01

RE: Civilizace rozervaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12398

Muslimové a jejich svatá válka připadá dnes v úvahu jenom tehdy, kdyz se cítí ohroženi, a to zrovna v dnešní době, kdy jsou Západem považováni za nebezpečné, a kdy se vůbec právě nerozlišuje mezi náboženstvím jako takovém a mezi naboženským fanatismem.
-------------------------------------------------------------------
Toto vám povedal Muftí, alebo je to len váš názor?

12429

16.4.2003 18:45

Civilizace rozdupaná na kousky

Cor 213.?.?.?

Vitr fouká, ale úplně z jiné strany. Je to velmi jedndoché.
Ropné vrty si Američani uměli uhlídat moc dobře, ale při nezvládí, které nastalo po jejich rok plánované válce, nechtěli zakročit proti rabování, protože nechtěli, nebyla to jejich věc, oni přišli uloupit iráckou naftu a k ničemu neměli kompetence, jen k tomu kobercovém bombardování (oh oni přece nechtěli zabíjet civilisty, ale válka je válka, ti za to nejvíce zaplatili a proto teď všude demonstrují a nechtějí Američany, aby je okupovali) a tak k rabovani necinne přihlíželi, i když věděli, že žádné řízení neexistuje. To je ta prolhaná demokracie, kterou Iráku slibovali. Dnes stříleli do lidí, kterí si chtěli ustanovit v Mosulu řízení města, zemřely 4 lidi a spousta jich byla zraněna. Proti komu to bylo? Koho přišli osvobodit? Je to normální okupace a ignoranství ke kulturnímu dědictví. Lidé si sami dělali milice proti rabování, a několik jich přitom zemřelo, američani jen čučeli...
Irácký národ nejsou barbaři, barbaři jsou rasisti.

12151

16.4.2003 20:35

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 12151

> barbaři jsou rasisti.

to pises o sobe ? viz tvuj prispevek z 28.03.03 v 19:53.

12178

16.4.2003 20:58

Civilizace rozdupaná na kousky

Zdenek Matousek zmatousek (zavináč) shaw (tečka) ca 24.?.?.?

Irácký národ nejsou barbaři, barbaři jsou rasisti.



Nejak mi to nedava smysl v kontextu.Vy a vam podobni jste presvedce-ni, ze se to vsechno da vyresit mavnutim kouzelneho proutku, nebo ke
vsemu zaujmout pstrosi politiku, ale ono by tem vericim fanatikum by
lo uplne jedno jak smyslite a co jste zac. Vsichni kdo nejsou musli-
move jsou Dauri a krvavi psi, ktere oni musi pozabijet. Cim vic, tim
lip, pro jejich blaho a blaho Allaha. Ten proutek by snad mohl byt,
ale spis by to mel byt poradny prut, a nemusel by byt ani kouzelny,
jenom ho pouzit na pravem miste. Jak rikal Werich : " Kazdej dobrej
moralni predpoklad musi bejt futrovanej klackem, jinak by se zadnej,
moralni predpoklad neujal.

12181

18.4.2003 23:14

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Cor 213.?.?.?

Reakce na 12181

To je právě ukázka toho barbarského rasismu, plivání po náboženství, o kterém nevíte zhola nic. Z toho je přesne vidět, co jste zač. Arabům jejich náboženství dává morálku, která je ovšem pro vás španělskou vesnicí, vy je nenávidíte, a přitom je vůbec neznáte, tím jste sám fanatik. Jsou to oni, kdo jsou vystavováni násilí, co po nich chcete? Snad ne vděčnost? Izrael už déle než rok dennodenně vyvražďuje Palestince, bourá jim domy nad hlavou, všechno, ale úplně všechno jim ničí, i zemědělskou půdu s polodivými stromy rozbagrují, ničí jim rezorvoáry s vodou a oni se nemají proti takovému barbarství čím bránit, než svými vlastními životy a je je to jejich VLASTNI UZEMI, na kterém se jim děje to strašlivé příkoří, jenom proto, že USA chce bránit toho zdivočelého agresora bránit. A pak nám chce namluvit, že chce irácký lid osvobodit, zatímco jde o sporostou ozbrojenou loupež. Lidé jsou bez pitné vody, bez elektřiny, bez léků, bez dostatku potravin, všechna města jsou zničená. Oni vás nevraždí, VY JE VRAZDITE VE JMENU VASI SLAVNE ZAPADNI CIVILIZACE, jste arogantní k jiné kultuře, bezcitní k lidské tragédi a ignorujete humanitární katastrofu, do které jste je dostali, takoví jakoste vy, z nich udělali plenitele, a ještě je vám to málo, mluvíte o klacku, tím byste ovšem potřeboval dostat do palice vy! Vy jste ten pštros, který nechce nic vidět, jenom nenávidět, pak se nedivte, když za vaše násilí vám bude splaceno také násilím, na které se vzmůžou, protože jim vraždíte i jejich děti!

12337

19.4.2003 2:20

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12337

Pre vasu informaciu islam zalozil Mohamed, ktory nabadal svojich privrzencov este za svojho zivota k:
1. likvidacii vsetkych inovercov
2. buraniu ich modiel (vsetkcyh znamkach po ich kultoch)

Mohamed odstartoval svoju politicku kampan prepadavanim karavan smerujucim do Makky. (Ktora uz vtedy bola posvetne mesto.)

Islamske vrazdenie zoslablo, ked Mohamadov Arabsky kmen prestal hrat prvoradu rolu medzi moslimami. Avsak Turci plienili Europu az do 19. storocia.

Ak toto nabozenstvo formuje moralku niekoho, s kym mam jednat, budem pri jednani s nim velmi opatrny.

12340

19.4.2003 9:25

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Erika 213.?.?.?

Reakce na 12340

Jsme v roce 2003 a ne v dobe Mohameda. My krestane nezijeme podle krestanstvi z doby Krista, hlavne nevereci se s nim neztotoznuji uz vubec. Tady jde o nabozenstvi, jako takove a jako o kazde jine.

12363

19.4.2003 14:50

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12363

Jsme v roce 2003 a ne v dobe Mohameda. My krestane nezijeme podle krestanstvi z doby Krista, hlavne nevereci se s nim neztotoznuji uz vubec. Tady jde o nabozenstvi, jako takove a jako o kazde jine.
------------------------------------------------------------------

Mohamedánsky štát ostatne anektoval nemohamedánsky štát v roku 1975. To je 28 rokov, jedna generácia. Takže asi tak.

Kresťania (laici) žijú vo všeobecnosti podľa učenia sv. Pavla. Ak si to nemyslíte, napíšte mi prosím, v čom sa má líšiť správanie dnešného kresťana od toho, čo píše sv. Pavol vo svojich listoch.

Inak vôbec nerozumiem, ako myslíte to, že najmä neveriaci sa vôbec s Ježišom nestotožňujú. Respektíve, čo s tým chcete povedať. Prosím, vysvetlite mi to. A začnite tým, kto je neveriaci. Či je to ateista alebo ten, ktorý verí v niečo iné, ako vy.

Tady jde o nabozenstvi, jako takove a jako o kazde jine.
-------------------------------------------------------
Čo si predstavujete pod pojmom náboženstvo? Môžete mi to prosím definovať?

12374

20.4.2003 0:58

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

Reakce na 12374

Pokracovani:

JA ZASE VUBEC NEROZUMIM VASI VETE:
Mohamedánsky štát ostatne anektoval nemohamedánsky štát v roku 1975. To je 28 rokov, jedna generácia. Takže asi tak.Inak vôbec nerozumiem, ako myslíte to, že najmä neveriaci sa vôbec s Ježišom nestotožňujú. Myslela jsem tím ateisty, ve Francii a v Cesku je nejvíc nevěřících. Ten, kdo věří v cokoliv, nepokládám za ateistu, jedna se o duševní obohacení clověka, člověk se tím stává humánější a citlivější k utrpení druhých. KAZDA VIRA BY MELA CLOVEKA DELAT LEPSIHO A CHAPAVEJSIHO, a zrovna tady vedená diskuze mi často dokazuje opak toho. Tohle se v dnešní době právě nedostává. Jakmile jeden tady napíše něco o islámu, hned se na něj ostatní vrhnou a chtějí ty mohamedány a Arabáky „rozcupovat na kousky“ . Vysvětluji si to tím, že to jsou židé, kteří jsou na islám tak strašně alergičtí. Křesťanství, muslimanství a židovství mají stejný, tzv. nebeský původ ( i Abraháma), proč tedy tolik nenávisti a nesnášenlivosti?? Kdo ví, že Arabové nazývají židy bratranci, nevěřím, že by tenhle výraz někdy použil žid. (Píši žid s malým ž protože to chápu jako náboženství, i když je to víceménně sporné.)

Erika

12399

20.4.2003 17:08

Vysvetlenie vety

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12399

Mohamedánsky štát ostatne anektoval nemohamedánsky štát v roku 1975.

Mohamedánsky - nasledujúci učenie proroka Mohameda
štát - organizačná jednotka
ostatne - v ostatnom čase (ale nie posledne, pretože posledne znamená, že to tým skončilo, ostatne znamená, že to bude pokračovať)
anektoval - zabral

Čiže: Štát, ktorý nemal islam ako štátne náboženstvo bol zabratý (jeho územie bolo pripojené k) štátom, ktorého náboženstvom bol islam.

Myslím, že je to jednoduchá veta. Viete o aký štát sa jedná? Už som to tu raz spomínal.

BTW: Ešte stále sme si nevysvetlili, čo je to náboženstvo.

12430

21.4.2003 11:52

RE: Vysvetlenie vety

Erika 213.?.?.?

Reakce na 12430

Myslim, ze jsem toho vysvetlila a napsala dost.
Neni mym ukolem komukoliv vysvetlovat, co to je NABOZENSTVI.
Kdyz ma o to zajmem, tak at si prameny k tomu najde sam.

12467

20.4.2003 1:02

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Erika 213.?.?.?

Reakce na 12374

Dalsi Pokracovani:

V lidských právech můžeme vidět parafrázi a aplikaci zlatého evangelijního pravidla: Všechno, co chcete, aby lidé dělali vám, dělejte i vy jim (srov. Mt 7,12). Toto pravidlo bylo známé jak v antickém světě, tak u židů i křesťanů; tvoří tedy etické jádro, které může sloužit jako univerzální základ morálky.
V lidských právech můžeme vidět parafrázi a aplikaci zlatého evangelijního pravidla: Všechno, co chcete, aby lidé dělali vám, dělejte i vy jim (srov. Mt 7,12). Toto pravidlo bylo známé jak v antickém světě, tak u židů i křesťanů; tvoří tedy etické jádro, které může sloužit jako univerzální základ morálky.
Zdůrazňování národních specifik vytváří nebezpečí přeceňování vlastní identity a vede k nepřátelství a mnohdy i k nenávisti vůči druhým národům. Křesťan by měl respektovat a tolerovat každého, protože před Bohem jsme si všichni rovni. Začarovaný kruh nepřátelství, nenávisti a zášti lze rozetnout jen obrácením, usmířením a novým začátkem vzájemných vztahů. Jsme zde jen přechodně, pravý domov u Boha nás teprve čeká. Tím je relativizována národnost i etnická příslušnost.




12400

20.4.2003 9:50

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Erika 213.?.?.?

Reakce na 12374

Upozorneni: Prvni cast prispevku je vyse, omylem pripojena k jinemu vasemu prispevku, dejte si to dohromady...

12413

19.4.2003 4:09

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

brnak 68.?.?.?

Reakce na 12337

Cor/Malva

Tobe asi rachoti v hlave. Ty asi nevis, o sedmidenni valce, kdy 40 milionu arabu napadlo 5 milionu zidu. V par dnech si arabaci vyzuli boty, aby mohli rychleji utikat zpatky. Pri tom ztratili Gaza Strip. To je dost pochopitelne, protoze kdyz ve valce napadnes muj dum, a ja Te pobiju, tak zaberu Tvuj dum, protoze si to za svoji agresi zaslouzis. Dale asi nevis o unosech letadel s nevinnyma civilistama, o unosu lodi, o utocich na skolni a civilni autobusy v Israeli. Take asi nic nevis o utoku arabaku na USA v roce 2001. To je prakticky vyhlaseni valky. Takze Malvo/Cor, pokuk nic nevis, tak nic nekecej.

12345

19.4.2003 15:11

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

malva 213.?.?.?

Reakce na 12345

Nemohu za zminena cisla, maji je i anonymy, ke kterym nepatrim, a tak rozdilni prispevovatele jako pan Grovik a Graham maji nekde take stejna cisla, v zadnem pripade necitim povinnost neco vysvetlovat, kdyz i prave anonymove sem maji pristup. Na vasi poznamku mohu jedine dodat:"Podle sebe - soudim tebe" Sem muze prispivat kazdy a vy nejste urcite kompetentni, abyste urcoval co kdo ma a co ne, co kdo zna a co ne. Jste arogantni nafuka, nic vic, diskuze na takove urovni je uplne zbytecna...

12378

19.4.2003 23:34

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12378

Pán moderátor Stwora,
domnievam sa, že bude na mieste vysvetliť podrobne, čo znamená IP a ako narábať s výpisom príspevkov z IP. Mňa už to vážne nebaví písať dokola...

12397

19.4.2003 1:32

Civilizace rozdupaná na kousky

Malva 213.?.?.?

Američané rabováním "překvapeni", avšak britské a americké úřady byly předem varovány"Domnívám se, že nikdo neočekával, že irácké bohatství rozkradou sami lidé v Iráku," konstatoval v úterý brigadýr generál Vincent Brooks na ústředním velitelství amerických vojsk v Kataru. Americký ministr zahraničních věcí Colin Powell uvedl v reakci na kritiku, že Spojené státy nezajistily bezpečí iráckého kulturního dědictví, že se Američané pokusí najít předměty, ukradené z muzeí a opravit poškozené exponáty.Vážně bylo poškozeno Národní muzeum v Iráku, které obsahovalo jednu ze světově nejvýznamnějších sbírek exponátů až z éry Mezopotámie a z "kolébky světové civilizace". Čelný britský akademik však řekl v televizi CNN, že americké a britské úřady si byly vědomy možnosti, že budou muzea vypleněna, a že proti tomu měly být podniknuty kroky. Robert Springborg konstatoval, že "příslušné úřady řádným způsobem informovali" kunsthistorikové, archeologé a další vědci o tom, "že k plenění muzeí může dojít". I vzdělávací, školská a kulturní organizace OSN předem požadovala ochranu kulturního dědictví Iráku. Springborg zdůraznil, že americké a britské úřady byly informovány, že podle Ženevských konvencí mají povinnost ochránit kulturní dědictví země. "K tomuto nedošlo proto, že by se [o tomto nebezpečí] předem nevědělo," řekl Springborn, ředitel londýnského Ústavu pro Blízký východ na Škole orientálních a afrických studií Londýnské univerzity.Zejména vyplenění Národního muzea v Iráku svědčí o "hlubokém selhání" v komunikacích mezi úřady ve Washingtonu a vojáky v Iráku, anebo "o něčem nevysvětlitelném". Britský odborník dodal, že Národní muzeum v Iráku je jedno z asi pěti nejvýznamnějších muzeí na celém světě.

12339

19.4.2003 15:17

Civilizace rozdupaná na kousky

malva 213.?.?.?

A co mi nevychovance tykate, nechodil jste se mnou do skoly, vsiml jste si, ze ja tady nekomu tykam? Jdete si tykat se stejnymi do hospody...tam nebudete tak anonymni, abyste si mohl poustet na druhe pusu na spacir. Tady se mluvi k clankum a nejedna se o osobni vypady, pletete si pojmy..

12379

20.4.2003 1:16

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Malva malvaj (zavináč) centrum (tečka) cz 213.?.?.?

Reakce na 12379

Nevychovanci Brnak, ktery drze tyka nekomu koho nezna a i drze se tu vyjadruje:

Jen chci uvest na pravou miru, ze muj posledni prispevek patril Brnakovi, zapomnela jsem ho pripojit jako reagovat, ale diskutovat s nim nemam zajem..

12401

20.4.2003 19:19

Civilizace rozdupaná na kousky

brnak 68.?.?.?

Malva, aka Erika, aka Cor.

Je videt, ze vsechny tri se mate hodne co ucit o Islamu, arabech a politice.

12435

21.4.2003 15:39

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Prazacka 213.?.?.?

Reakce na 12435

To je argument typu bla bla bla, hlavně aby se odpovědělo cokoliv oponentovi. Většina vám podobných nechodí do diskuze na vytříbení názoru, ale pouze pro napadání opačných názorů. Nezajímají vás zasvěcené příspěvky, ale konfrontace (podle slovníku zbytečný spor) a vylévaní si vašich povah, které se vyznačují cynismem a rasismem. S vámi, který jste sám anonym „brňák“, a který neuvádí nikde svůj mail, a přitom si tu hraje na chytrého detektiva, i s ostaními vašeho rázu, se stává diskuze neuvěřitelně hloupou a nemíním se ji dále účastnit. Blábolte si tu mezi sebou, mně za ten věnovaný čas rozhodně nestojíte.
To vaše pohrdlivé „Arabák“ je pro srovnání vytvořené z „Židák“. Jste tak směšně hloupí, že ani nevíte, že to, co sami nesnášíte, byste neměli používat pro druhé. Pro pocit své rasové nadřazenosti, arogantnosti, pro svou zášť k druhému etniku, z které osočujete jiné, ale sami se v ní topíte až po uši, je důvodem, proč vás ve skutečnosti nikdo nesnáší . Za svůj osud si nesete zodpovědnost sami, a jestli vám teď momentálně čas přeje, ujišťuji vás, že lidstvo není tak zaostalé, jak si to myslíte vy, aby vám podle vašich představ ty vaše vytáčky a výmluvy pořád „žralo“. Za všechny chyby každý národ nakonec stejně draze zaplatí!!!

12473

21.4.2003 1:47

Civilizace rozdupaná na kousky

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Pani Malvo, Barbari a Neandrtalove o takovych vecech nepremysli tem jsou podklady lidske historie prilis komplikovane rozumet. Pro tyto tupce mysleni boli a to je to co dela takovy rozdil mezi Nemci a temito modernimi Barbary. Muze mi nekdo povedet kdy jakakoliv Nemecka vojenska jednotka podporovala hulturni rabovani a palicstvi takoveho rozsahu?

12444

21.4.2003 2:45

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 12444

> Muze mi nekdo povedet kdy
>jakakoliv Nemecka vojenska jednotka podporovala hulturni rabovani
>a palicstvi takoveho rozsahu?

to nemyslis vazne?

12446

21.4.2003 11:18

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12444

Prakticky počas celen Ruskej kampane. Išlo o trestné odiely SS v rámci prvej divízie SS Das Reich.

12463

21.4.2003 12:26

Civilizace rozdupaná na kousky

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Yo myslim naprosto vazne. Dejte mi priklady kdy se jednotky Wehrmachtu ci SS anebo jine zucastnili drancovani kulturniho rabovani a palicstvi vzacnych literarnich pamatek.

12468

21.4.2003 16:03

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

zdenek 24.?.?.?

Reakce na 12468

>Yo myslim naprosto vazne. Dejte mi priklady kdy se jednotky
>Wehrmachtu ci SS anebo jine zucastnili drancovani kulturniho
>rabovani a palicstvi vzacnych literarnich pamatek.

mas pravdu, ja jsem blbec, zapomnel jsem, ze Nemci po obsazeni kazde zeme okamzite vybavili muzea a galerie te ktere zeme dovezenymi obrazy a pamatkami.

12477

21.4.2003 23:20

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12477

V skutočnosti Nemci neplienili galérie. Avšak boli prípady, najmä v Taliansku, keď Nemci evakuovali historické pamiatky pred spojencami. Po vybombardovaní kláštora Monte Casino spojencami sa to zdalo rozumné.

BTW: Chcete konkrétny príklad? Mesto Narva, zrovnané zo zemou.
http://www.hut.fi/~andres/m44/m44narva.htm

12498

21.4.2003 15:48

Civilizace rozdupaná na kousky

Rabin David Weiss 213.?.?.?

„Netureikarta“- toto hnutí bylo založeno v roce 1935, jejho hlavní sídlo je v New Yorku, hnutí má své komunity v Tel Avivu a Jeruzalémě, dále v Británii, Austrálii a dalších zemích. V roce 1948 zaslali jeho členové OSN protest, kde odmítli existenci Izraele jako rasistického státu a dodnes ho neuznali. Z názorů rabína Davida Weisse Jisraeliho, který je jedním z čelných představitelů tohoto hnutí v USA.

Postoj hnutí k masakrům spáchaným na Palestincích:Je to velká lidská tragédie, tyto zločiny jsou bolestné pro židovský národ, je opovrhující, že je pácháno na nevinných lidech a navíc ve jménu židovského náboženství, což je v jeho v příkrém rozporu. Palestincům je od samého počátku zabraňováno, aby vládli sami sobě, je to velký útlak a ponižování.Někteří rabínové, vzývají v Izraeli boha, aby se pomstil Arabům, aby je vyhubil, rozdrtil a podrobil, že to je psáno v Tóra (starověké zápisy proroka Mojžíše a jeho učení). Podle jejich výzev se chová izraelská armáda. Například rabín Josef Aufádia, představitel náboženské sekty „Shas“ a světového hnutí východních židů (jehož strana je v Kneset třetí), nepředstavuje židovské náboženství, byl jenom vybrán jako vzor pro Izrael, protože vyhovuje jeho přáním a je pouhým agentem. Zmínění rabíni nedodržují Tóra, používají ji pouze jako nástroj ke svému zákonu. Ve skutečnosti jsou pronajímáni, aby Izraelci následovali jejich výzev. Hlásáním, aby židovský stát existoval na genocidě druhého, jakékoliv národa, jsou velmi nebezpeční. Postoj hnutí k existenci státu IzraelProtože židovství původně zabraňuje diskriminaci jiných národů a v různých zemích bylo na ně pohlíženo jako na židy, ve snaze uniknout této diskriminaci, vyměnili duchovnost a posvátnost židovství za nacionalistické hnutí, chtěli existenci světského státu v představě, že v něm budou chráněni a nikdo je už nebude znepokojovat. Z toho se zrodil sionismus, který přestože nemá nic společného s náboženstvím, zneužívá ho a upředňostňuje židovství nad ostatní náboženství. Zmíněné zločiny jsou velkou tragedií jak pro Palestince, tak pro židovský národ. Způsobují nesmiřitelné nepřátelství mezi dvěma národy, Palestincům způsobuje velké krveprolévání a ohromné pustošení. Je to horší, než co udělal Hitler s židy. Ti z nich, co byli na útěku, přišli do Palestiny a začali s jejími obyvateli nakládat stejně. Někteří jsou stoprocentní sionisti a některým byly vymyty mozky falešnými předsudky, které nemají nic společného s židovským náboženstvím. Po druhé světové válce, židé Safardím a Aškenázy odporovali vzniku židovského státu na úkor Palestinců, ještě před jakoukoli jejich újmou. Izraelci používají zastrašování a teror, každý kdo oponuje sionismu, je obviněn z antisemitismu a protižidovství. Připoutávají národ ke své ideologii argumentací, že kdyby dali zem Arabům, že ti je pozabíjejí. Vždy nenávidí arabské národy, obviňují je z primitivnosti, že nemají srdce a cit. To je nejen velký omyl , ale i zločin, vytrvale páchaný sionisty. V historii vládli jednak židé sami sobě a jednak byli pod vládou islámu v různých zemích: v Tunisku, IrákKráceno (Editor)

12475

21.4.2003 18:05

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

David Weiss (2) 213.?.?.?

Reakce na 12475

V historii vládli jednak židé sami sobě a jednak byli pod vládou islámu v různých zemích: v Tunisku, Iráku, Iránu, Jemenu a v dalších četných arabských zemích a jejich hostitelé se k nim chovali příkladně, lépe než v jiných zemích. To je součást židovských dějin a my to nemůžeme popřít, ale sionisti zasévají do srdcí lidí strach a děs, že Arabové je nenávidí, že je chtějí zničit. Tím utvářejí nové dějiny. Strana „Shas“ například poukazuje na to, že posílají do boje své děti umírat, ale přitom prohlašují:“ žádnou půdu jim nedáme“. Používají stále lži a intriky. Sionistická propaganda dělá nátlak na lid, aby Palestincům nebyla dána půda..Izrael i na nás pohlíží jako na odporného nepřítele, který ho chce zničit. Od vzniku Izraele jsme protestovali proti sionistům a během našich demonstrací, na nás ortodoxní židy, házeli kameny bez jakéhokoli slitování. Máme z těchto demonstrací spoustu snímků. Židé nejsou bojovný národ, jsou to právě sionisti, kteří válčí a nejdůležitější je fakt, že zdaleka nepředstavují všechny židy, ale ovšem se to obrací proti židům jako takovým. Desítky tisíc židů, kteří nechtěli žít v ponižujícím sionismu, odešli z Palestiny a žijí v Londýně, v New Yorku…velká početná skupina zůstala v Izraeli, aby mohla odporovat sionismu uvnitř státu, ti neustále demonstrují. Hlásáme, že není možnost míru pro Palestince a soužití dvou národů vedle sebe, dokud existuje protizákonný izraelský sionistický stát.Postoj hnutí k právu odporu Palestinců proti izraelské okupaci.My nejsme politické, ale náboženské hnutí. Jsme však stoprocentně přesvědčeni, že Palestinci mají právo bojovat proti okupaci, aby získali zpět zem, která jim byla uloupena, a sionisti nemají právo ani na minimum jejich půdy. Izrael obviňuje Palestince ze zločinů, ty však nejsou na palestinské straně, ale ve vojenském táboře Izraeli, který si přivlastnil palestinskou půdu a navíc soustavně Palestince utlačuje. Sionisti tvrdí, že intifáda je také zločin, ale ta je jen reakcí na děsivý útlak, ponižování a urážení, kterému jsou Palestinci stále vystavováni. Intifáda se vystupňovala za vlády Ariela Šarona. Palestinský národ má plné právo na seberučení a to jim bylo odňato.Všechno živé žije z vody, ale sionismus žije z prolévání krve. Když provede nějakou akci Palestinec, hned volají: podívejte se, jak chtějí žít, a hned od Západu vyžadují podporu na bezpečnost. My jsme židé, a tak nemůžeme být antisemité, z čehož jsme obviňováni. Chceme jen zastavit krveprolévaní na obou stranách. Muslimové nebyli nikdy nepřáteli židů, v historii jsme žili společně v souladu.Jejich nenávist začala se vznikem sionismu a jeho brutálností. Od samého počátku jsme jen proti sionismu, ten však existuje i mimo Izrael, a proto je nám neustále vyhrožováno..


12486

21.4.2003 15:51

Civilizace rozdupaná na kousky

Komise OSN 213.?.?.?

16. 4. 2003
Komise pro lidská práva OSN odsoudila IzraelSe značnou převahou komise pro lidská práva OSN odsoudila v úterý 15. 4. Izrael za "masové zabíjení" Palestinců a za osídlování palestinských území. Spojené státy jako JEDINE hlasovaly PROTI VSEM s tím, že kritika Izraele je jednostranná a nespravedlivá. Palestinský delegát Nabil Ramlawi řekl, že: “IZRAEL POUZIVA FORMY ZABIJENI A MUCENI, KTERE JSOU HORSI NEZ PRAKTIKY NACISTU

12476

22.4.2003 0:53

Civilizace rozdupaná na kousky

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Pane Weiss kazdy slusny clovek na tomto svete se znalosti Zionistickych zverstev odsuzuje Zionisty, obvinovat vsechny Zidy by bylo naprosto stejne jako obvinovat vsechy Americany z kulturni genocidy v Bagdadu. Prevazna vetsina Americanu a prevazna netsina poctivych lidi na tomto svete s timto barbarismem nesouhlasi

12501

22.4.2003 1:06

Civilizace rozdupaná na kousky

Pavel ntpng (zavináč) austarnet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Odvezli, zkonfiskovali,zabavili, ukradli co koliv to chces nazyvat ale za zadnou cenu nedovolili rozdupat, znicit, spalit znehodnotit pamatky lidstva meli trochu vetsi respekt pro historicke hodnoty nez nam ukazali Americane v Iraqu. To je bez jakychkoliv dohadu. Tato tragedie pujde do analu Americke historie a nikdy se navymaze

12503

22.4.2003 1:38

RE: Civilizace rozdupaná na kousky

Graham Murt dr_murt (zavináč) yahoo (tečka) de 212.?.?.?

Reakce na 12503

Pozor, toto je hrubo zavádzajúce. Američanom možno vytknúť len toľko, že nezabránili vyššie uvedenému.
Napokon, keď napríklad Moldavsko obsadili Nemci, Moldavci si nepodpálili národný archív (ak nejaký mali, ale predpokladám, že áno, veď prečo nie), keď potom Moldavsko obsadili Rusi, ani potom si Moldavci nepodpálili národný archív.
A nemyslím si, že by ho podpálili ani v prípade, že by ich obsadili Američania.

12505

22.4.2003 12:03

Civilizace rozdupaná na kousky

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Musim ,jen souhlasit se slovy rabbina Weiss,nebot znam hnuti Netureikarta dlouhou dobu a videl jsem i jejich mnohe protesty ,jak na pude Ameriky ,tak i v Jizni Africe ,kde svetove "spici" verejnosti predkladaji dukaz sve existence s tim ,ze zionisti nemohou a nemaji pravo mluvit za cely zidovsky narod a dober vim "jak je zionisti maji radi"za jejich postoj k nelegalne utvorenemu Israelu.Netureikarta ,naopak poukazuje na historickou minulost zionistu ,jez byli spoluodpovedni za holocaust spachany na evrpskych zidech a nikdy nebyli za spolupraci s nacisty zadnym soudem odsouzeni.Dnes muzeme najit na Internetu cast projevu rabbina Goldsteina ,jez dava svetove verejnosti nahlidnout do struktury zidovstva,kde se ctenar seznami ,kdo je kdo a ze neni zid ,jako zid,coz pro mnohe do jiste miry musi byt prekvapenim.Pred mnoha roky v Palestine bylo harmonicke ziti mezi zidy ,kteri predstavovali v letech dvacatych jen 12% populace a na mnohych mistech to byli velmi chudi lide a leckde byli udrzovani i pomoci svychn arabskych sousedu ,a s vetsinou Arabu a malym mnozstvym krestanu,v cele teto oblasti vladl klid ,az do doby ,kdy zacli z Evropy ilegalne dochazet askenasti zide,jez mnozi nehovorili hebrejsky,ale jen zidovsky.S prichodem techto pristehovalcu prislo i segregace mezi arabskym a zidovskym obyvatelstvem vyvolane ,ovsem zionistickym hnutim ,jez se zaclo organisovat i do prvnich oddilu Stern Gun a zapoclo s terroritickou cinnosti ,jez prakticky na statnim zaklade nezakonneho statu Israelu trva dodnes, ale s tim vsim nema Netureikarta nic spolecneho,nebot se nezabyva politickymi ambicemi ,ale venuje se vyznavani Torah.

12544

22.4.2003 16:48

Civilizace rozdupaná na kousky

Erika 213.?.?.?

O tom, kdo jsou větší barbaři, jestli ti co kradli nebo ti, z toho chtěli vytěžit a chtít zase ze všeho jen vytřískat jmění:
Kradené irácké umění je k mání na světových trzích!
Do Iráku má v nejbližší době dorazit speciální tým, který bude ukradené historické předměty hledat. Také univerzita v Chicagu například začala na své internetové stránky zařazovat seznam předmětů, u nichž se má za to, že zmizely. Její experti vycházejí z toho, že z bagdádských muzeí bylo ukradeno 50 tisíc až 200 tisíc skvostů poté, co město obsadily americké jednotky. KRITIKA USA: Archeologové a historici umění Spojeným státům vytýkají, že při útoku na režim Saddáma Husajna sice přijaly PREVENTIVNI OPATRENI K OCHRANE ROPNYCH ZARIZENI, ALE KULTURNI PAMATKY PREDEM NEZABEZPECILY a dokonce v prvních dnech proti rabování ani nezasahovaly. Panel expertů mezinárodní organizace dospěl k závěru, že devastaci muzejních sbírek v Bagdádu a dalších iráckých městech mají na svědomí nejen rabující davy, ALE ROVNEZ SPECIALIZOVANI ZLODEJI, KTERI KRADLI NA OBJEDNAVKU. Britský kunsthistorik a soudní znalec Dick Ellis upozornil, že pátrání by se mělo soustředit především na Británii, která je světově nejproslulejším trhem iráckých a obecně mezopotámských předmětů.
Irácké skvosty končí ve Švýcarsku Část z uměleckých děl nevyčíslitelné ceny, a tudíž mimořádné sběratelské hodnoty, jimiž se ještě před deseti dny pyšnila irácká muzea, skončí ve Švýcarsku anebo jím projdou. Umožňuje to "děravá" švýcarská legislativa. Jak dalece se projeví šok z vyrabovaných iráckých muzeí, se ukáže až v červnu, kdy o ní má jednat druhá komora parlamentu. Michael Müller-Karpe však za jediný účinný prostředek proti vykrádání muzeí a ilegálnímu kšeftování s uměním považuje úplný zákaz obchodu s uměleckými skvosty. "Dokud se bude vědět, že za ukradený svitek pergamenu z Mezopotámie kupci nabízejí desítky tisíc dolarů, nezabrání vyplenění muzea žádní hlídači," uzavírá.

12561

Příspěvků: 74

14.04. 05:17 brnak  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 10:38 Kartelus  RE: Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 18:17 brnak  RE: Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 12:22 Jan Jansky  male doplneni
20.04. 10:21 Malva  RE: Civilizace rozervaná na kousky
21.11. 20:18 bořek z vkv  RE: Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 06:34 ina  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 08:25 Lukáš Kunc  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 22:35 Grovik  RE: Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 08:33 Mikin  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 09:07 dobrodruch  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 10:43 Graham Murt  Civilizace rozervaná na kousky
19.04. 14:53 Erika  RE: Civilizace rozervaná na kousky
19.04. 23:30 Graham Murt  RE: Civilizace rozervaná na kousky
20.04. 09:57 Erika  RE: Civilizace rozervaná na kousky
20.04. 16:53 Graham Murt  RE: Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 13:08 Patriot  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 15:00 Milan  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 15:47 zizka  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 22:41 Grovik  RE: Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 23:25 zdenek  RE: Civilizace rozervaná na kousky
16.04. 20:23 Grovik  RE: Civilizace rozervaná na kousky
16.04. 22:17 zdenek  RE: Civilizace rozervaná na kousky
17.04. 19:20 Grovik  RE: Civilizace rozervaná na kousky
18.04. 13:50 milo  RE: Civilizace rozervaná na kousky
17.04. 00:54 Zdenek Matousek  RE: Civilizace rozervaná na kousky
17.04. 03:51 Graham Murt  RE: Civilizace rozervaná na kousky
17.04. 07:15 Zdenek Matousek  RE: Civilizace rozervaná na kousky
17.04. 14:40 Graham Murt  RE: Civilizace rozervaná na kousky
17.04. 04:16 Brnak  RE: Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 16:50  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 17:42 zdenek  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 19:35  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 21:28 Mikin  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 22:47 Grovik  Civilizace rozervaná na kousky
14.04. 23:57 Bolo Sinsaew  Civilizace rozervaná na kousky
15.04. 10:17 Graham Murt  RE: Civilizace rozervaná na kousky
15.04. 14:24 milo  RE: Civilizace rozervaná na kousky
20.04. 00:51  RE: Civilizace rozervaná na kousky
20.04. 17:01 Graham Murt  RE: Civilizace rozervaná na kousky
16.04. 18:45 Cor  Civilizace rozdupaná na kousky
16.04. 20:35 zdenek  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
16.04. 20:58 Zdenek Matousek  Civilizace rozdupaná na kousky
18.04. 23:14 Cor  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
19.04. 02:20 Graham Murt  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
19.04. 09:25 Erika  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
19.04. 14:50 Graham Murt  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
20.04. 00:58  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
20.04. 17:08 Graham Murt  Vysvetlenie vety
21.04. 11:52 Erika  RE: Vysvetlenie vety
20.04. 01:02 Erika  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
20.04. 09:50 Erika  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
19.04. 04:09 brnak  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
19.04. 15:11 malva  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
19.04. 23:34 Graham Murt  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
19.04. 01:32 Malva  Civilizace rozdupaná na kousky
19.04. 15:17 malva  Civilizace rozdupaná na kousky
20.04. 01:16 Malva  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
20.04. 19:19 brnak  Civilizace rozdupaná na kousky
21.04. 15:39 Prazacka  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
21.04. 01:47 Pavel  Civilizace rozdupaná na kousky
21.04. 02:45 zdenek  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
21.04. 11:18 Graham Murt  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
21.04. 12:26 Pavel  Civilizace rozdupaná na kousky
21.04. 16:03 zdenek  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
21.04. 23:20 Graham Murt  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
21.04. 15:48 Rabin David Weiss  Civilizace rozdupaná na kousky
21.04. 18:05 David Weiss (2)  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
21.04. 15:51 Komise OSN  Civilizace rozdupaná na kousky
22.04. 00:53 Pavel  Civilizace rozdupaná na kousky
22.04. 01:06 Pavel  Civilizace rozdupaná na kousky
22.04. 01:38 Graham Murt  RE: Civilizace rozdupaná na kousky
22.04. 12:03 Robert Nohejl  Civilizace rozdupaná na kousky
22.04. 16:48 Erika  Civilizace rozdupaná na kousky

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

18

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 38 čtenářů částkou 5 502 korun, což je 18 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 1

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Čínští operátoři spustili 5G pro běžné uživatele01.11.19 15:25 Čína 3

Měnové kurzy

USD
23,17 Kč
Euro
25,52 Kč
Libra
29,78 Kč
Kanadský dolar
17,52 Kč
Australský dolar
15,86 Kč
Švýcarský frank
23,33 Kč
100 japonských jenů
21,24 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,63 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,06 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 685,23 Kč
1 unce stříbra
388,28 Kč
Bitcoin
201 711,18 Kč

Poslední aktualizace: 12.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 620