Diskuze k článku

Španělsko dávno za hranicí smrti

Příspěvků 75

7.5.2013 7:30

lenže -

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

na Slovensku je to rovnaké - v Magyarsku to isté - takže ? - Nemecko znížilo platy aby podporilo export, kam??? - nikto nič nekupuje, nikomu nič netreba a investície do vzdelania sa míňajú účinkom, niet sa kde zamestnať, ta tak

289239

7.5.2013 8:13

Návrat k tradici

Z. 94.?.?.?

Nechci být ke Španělům necitlivý a nepřejícný, ale co se v jejich zemi momentálně děje, nepředstavuje nic jiného, než návrat ke španělskému standardu, byť poněkud krutým způsobem. Španělsko, stejně jako Portugalsko, Řecko a jižní Itálie, byly odjakživa mimořádně chudé oblasti; neexistuje jediný důvod, proč by měli jejich občané donekonečna debužírovat za německé peníze. Samozřejmě zde platí premisa, že ne všichni španělští občané si jich užili, neboť rovní a rovnější jsou vždy a všude. Můžeme to ovšem považovat za další důkaz, jak nesmyslný je celý projekt EU. Nedávno jsem viděl film Los Santos Inocentes z posledních let frankismu. Občané na hranici žebroty a několik donů, kteří mají peníze. Nemusí se to nikomu líbit, ale to je skutečné Španělsko. Pokud chtějí Španělé nahoru, což je jistě pochopitelné, těžko mohou počítat s klíčovou účastí německého daňového poplatníka. Článek je o španělské nezaměstnanosti, která je momentálně extrémní a souhlasím s autorem, že se jí mnoho let nebude chtít dolů. Nicméně průměrný Španěl prostě nemůže dlouhodobě počítat s platem 1500 € a starobním důchodem o třetinu nižším. Sorry... [cool]

289241

7.5.2013 18:18

RE: Návrat k tradici

hc 90.?.?.?

Reakce na 289241

Španělé nebyli nikdy beránci, naopak vynikali brutalitou vůči jiným i sobě samotným. Až jim zase rupne v bedně... Ale nejde jen o ně. Bohorovnost, s jakou se k současnému sešupu přistupuje, mě naplňuje jistotou, že to všechno skončí drasticky. Nemůžete počítat s tímhle, nesmíte počítat s támhletím, zvykejte si na svrab a neštovice - to je přece normální. Na konci bude mazec.

289284

8.5.2013 22:31

RE: Návrat k tradici

Sasin 178.?.?.?

Reakce na 289241

Jakým způsobem tedy Němci inkasují zisk na těch blbounech a mnohých jiných vás ještě nenapadlo, že. To je klasika. Muheeeee

289383

7.5.2013 8:23

To jsou plody demokracie

HonzaXX 195.?.?.?

Co dodat? Pokud to bude existovat, tenhle zastaralý systém z barbarských dob, pořad zde bude snaha uvrhnout co nejvíc lidí do otroctví a umožnit vládu bohatých barbarů. Všude, kam se podíváte je beznaděj a zavšivená společnost různými parazity. Demokracie patří na smetiště dějin. Nic lepšího nevidím.

289244

7.5.2013 8:52

RE: To jsou plody demokracie

osa x 193.?.?.?

Reakce na 289244

[překvapení] a nechtěl byste spáchat seppuku , abyste té zavšivené společnosti ulevil od svých negramotných výlevů a beznaděje ? [bliji]

Další sociálně-kulturní ekolog, co nesnáší trávu a mech na chodníku a všechny by řešil modrou skalicí. Co to zkusit v KLDR mezi povznesenými ?

289246

7.5.2013 9:57

RE: To jsou plody demokracie

Emil Robot 90.?.?.?

Reakce na 289246

Á,další gramotný zavšivovač světa párající ostatním břicha,dokud mu to jeho nepraskne s přežrání....

Myslím,že na seppuku přijde,ale bude se dělat "těm pupkatejm".Tak našlapuj opatrně...

289252

7.5.2013 12:23

RE: To jsou plody demokracie

osa x 193.?.?.?

Reakce na 289252

To je překrásný příklad inherence zániku v rozvoji tzv. moderní společnosti, frustráti vašeho levelu by na indickém venkově shnili v močále, protože tam nemají tu vámi haněnou moderní demokracii, v tzv. moderní demokratické společnosti jste hýčkáni a máte díky tomu prostředky pro šíření své agrese a nihilismu.
Španělsko není za hranicí smrti , španělští lidé si zvykli jen na příliv peněz z EU a ten nyní vysychá a vyschne, no tak si zase odvyknou . A nejen penězovodům z EU, i ostatním manýrům.

289261

8.5.2013 22:39

RE: To jsou plody demokracie

Sasin 178.?.?.?

Reakce na 289261

Co je moderní, určuje kdo ? A nekecám. Muheeee

289386

7.5.2013 14:24

RE: To jsou plody demokracie

slak 77.?.?.?

Reakce na 289252

Souhlasím a na "Hledání pravdy, borossos blog je za článkem "To neberu, moje reakce.

289271

7.5.2013 10:16

reseni

Tsignotschka 90.?.?.?

clovek by mel mit jen tolik majetku o kolik je schopen se sam postarat...tzn tovarna by mela byt v majetku vsech co v ni pracuji, kde kazdy ma stejny hlas a melo by byt na managementu, ktery delnikum vysvetlit proc by se tovarna mela ubirat zrovna timhle smerem a dokud se vseci nedomluvi, tak tovarna bude stat a vseci v ni budou ztratni

a tohle neni utopie, to je normalni skutecny fungujici svet slusnych lidi, zadny MATRIX hajzlu co je ted kolem nas

289254

7.5.2013 12:06

RE: reseni

Lukas111 77.?.?.?

Reakce na 289254

Situace ve Španělsku je skutečně děsivá. Nakonec i na mnoha jiných místech. Začínám mít obavu, aby Španělsko nezažehlo průšvih, ze kterého se stane celoevropský (celosvětový) průšvih šílených rozměrů.

Ale váš názor, aby továrna, kterou vybudovala soukromá firma či rodina, byla v majetku těch, kdo v nich pracují, je v podstatě úplně stejná podpora zlodějiny, kterou nyní patrně neschvalujete. A je úplně jedno, zda je zlodějem zkorumpovaný jednotlivec nebo kolektiv, jednající v "obecném blahu".

Čili ano, normální, fungující svět slušných lidí je utopie. Ale to už byste měl snad vědět.

289260

7.5.2013 18:33

RE: reseni

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 289260

Ja nic ukrast nechci, Kdo si co doted nakradl/vydelal/vydrel/vykapitalizoval, at si to taky klidne necha. Nikomu nic nezavidim, spise naopak je lituju.
je strasne zajimave k jakym zaverum dochazite.

S lidmi plnych predsudku je normalni, fungujici svet slusnych lidi opravdu utopie.

PS:by me jen zajimalo kolik z tovaren je opravdu vybudovanych, dedenych a spravovanych rodinama. Moc bych neveril filmum pro pametniky, to uz asi dneska neplati.

289286

7.5.2013 23:19

RE: reseni

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289286

Problém je, že ten, kdo buduje podnikání riskuje mnohem více než zaměstnanec daného podniku. Nejenže pracuje často i 14 hodin denně, 7 dní v týdnu, ale riskuje i své peníze, jistoty a "zabezpečení" - a často nejen své. Prvních 5 let přežije jen cca 10% firem!

Proto je fér aby za větší risk dostal i větší odměnu. V tom žádný problém nevidím, ten je podle mě spíše v tom, že mnoho lidí ty firmy třeba zdědí a mají prostředky bez práce, což rezevírá nůžky mezi chudými a bohatými (což neprospívá ani těm bohatým)

Nejlepším řešením je podle mě snížit všechny přímé daně, snížit příspěvky v nezaměsatnanosti apod. a razantně zvýšit dědické daně všeho druhu. Pokud chcete můžete podnikat a prosperovat, dokonce můžete zabezpečit svoji rodinu... jen to nebude na 5-10 generací ale jen na 2-3. A majetek se opět vrátí mezi lidi, což bude držet zmíněné nůžky pěkně na uzdě.

289294

8.5.2013 8:55

RE: reseni

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 289294

a co kdyz je jen problem v tom, ze na rozjeti podnikani nekteri dostanou pujceno a jini ne [velký smích] Co kdyz opravdu nemaji vsichni stejne moznosti???

Kdyby podnik vlastnili vsichni co v nem pracujou, tak by i jinak pracovali a podnik by klidne prezil, bo sef by nemusel pracovat 14 hod denne, nebude stresovany a nebude ze stresu delat spatna rozhodnuti....a delnici budou pracovat o to vice, bo se jim to projevi na vyplate.

Prominte, ale vami popisovane podnikatele neznam, nebo znam ale nedari se jim, proto musi tolik makat. Zato znam desitky co nic nedelaji, bo firmy jim "jedou" nebo je "tunelujou" ale hlavne ze si uzivaji. Od rana do vecera ozrali. Nebo dostavaji dotace a to uz se snazit nemusi skoro vubec, bo maji dotace na preziti a jeste muzou navic sve produkty prodat.

k vasim dedickym danim: takze ja ted budu v potu tvare budovat policka, kde nema zadne naklady jenom mou praci, ktere je neskutecne moc a moje deti aby to ziskali, tak budou platit silene dane?? tak to vam pekne dekuju a z ceho ty me deti dane zaplati?? Navic moje rodina nikdy nebude do nekonecna rozsirovat svuj majetek, protoze bychom se o nej uz nepostarali. NAm bohate staci mit pozemky k spokojenemu preziti. Nejvetsi majetky vznikly nakradenim ne poctivym vvydelanim.

Reseni je, aby se nikdo (zadny stat) do lidi nesral - kdyz budu chtit prodavat zabalene sracky na usmazeni jako hamburger a budou je chtit lidi kupovat, tak bych mel mit moznost jim je prodat, ne ze me budou regulovat nesmyslne zakony a pritom se tohle bezne prodava, ale osetrene konzervanty a ecky aje to od velkych firem a je to koser.
Zakony by meli omezovat jedine kdyz svou cinnosti ovlivnujeme ostatni (znecistovani, kradeze, ublizeni). (za kradez nahradu skody + neco navic, za ublizeni podle domluvy s ublizenym jinak taky ublizeni + neco navic, za znecisteni povinna brigada na cisteni) Tam kde se lide svobodne vzajemne na cemkoliv domluvi, do toho jim nema kdo kecat.

Cim jednoduseji chcete zit, tim vice jste svazovani zakony. A o tom to je. V kralikarnach zadne represe nepocite, ale zkuste zacit treba farmarit opravdu poctive a v malem a oficialne a uvidite jak se zeserete.

289318

8.5.2013 14:44

RE: reseni

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289318

K zahájení podnikání potřebujete hlavně začít něco dělat, peníze většinou nejsou třeba a pokud ano můžete si je vydělat.
Pokud nic nemáte, nic neumíte a ze zaměstnání na vesnici živíte rodinu můžete na několik víkendů jít dělat výkopy, pak si koupit vybavení + suroviny a odjet do blízkého většího města prodávat párky v rohlíku (tedy poté co si vyřídíte živnosťák a pronájem místa) a za pár měsíců, max několik let máte prostředky na rozjezd v podstatě jakéhokoliv menšího podnikání.

S tím, že pokud by podnik vlastnili dělníci tak by pracovali úplně jinak souhlasím, bohužel by to nebylo více. Buď by nepracovali vůbec nebo jen tak trošku na oko - jejich odměna by totiž byla defacto nezávislá na tom co oni sami udělají. Nehledě na to, že by si všichni mysleli, že pracují na ty ostatní [chechtot] (dělník nemá ani tušení jestli třeba nákupčí nebo účetní pracujou dobře...)

Dědické daně by byly více než vykompenzovány nižší přímou daní -> lidi by prostě dostali více peněz a je na nich co s nimi udělají

V tom, že je potřeba odbourat hromadu byrokracie a zeštíhlit stát se shodnem.

289344

8.5.2013 16:01

RE: reseni

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 289344

>
>S tím, že pokud by podnik vlastnili dělníci tak by pracovali
>úplně jinak souhlasím, bohužel by to nebylo více. Buď by
>nepracovali vůbec nebo jen tak trošku na oko - jejich odměna
>by totiž byla defacto nezávislá na tom co oni sami udělají.
>Nehledě na to, že by si všichni mysleli, že pracují na ty
>ostatní [chechtot] (dělník nemá ani tušení jestli třeba
>nákupčí nebo účetní pracujou dobře...)

Napísali ste veľkú hlúposť, výrobné družstvo po anglicky worker cooperative, kde sa praktikuje samo-organizácia pracujúcich je celkom bežná na západ od nás.

V Argentíne je/bol celkom bežný jav prevzatie zbankrotovaného podniku, najznámejšie príklady na prevzatie sú Brukman, Hotel Bauen a FaSinPat (predtým mal meno Zanon), čo sa týka Európy a zvyšku sveta tam sú skôr otvárané nové.

Najznámejším výrobným družstvom a možno aj najúspešnejším je Mondragón, má 75 dcérskych spoločností v 17 krajinách 7 v Česku a 2 na Slovensku, žiaľ málo sa o tom vie, z nejakého dôvodu nerobia tomu reklamu.
Možno, že je to spôsobené tou blbou ideológiou, že "družstvo je sprofanovaná myšlienka", zaujímavé je, že v Rakúsku družstvá fungujú a nie sú sprofanované.

289348

8.5.2013 20:14

RE: reseni

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289348

Družstva považuji za výrazně pomalejší a malinko odolnější alternativu běžných společností. Pokud ovšem nastane pád je mnohem tvrdší - mosty už jsou spáleny, tak se všichni snažte.

Zaměstnanec samozřejmě musí být férově odměněn za přínos firmě, ale rozhodně bych ho nehnal do toho, aby rozhodoval o věcech, kterým nerozumí a ani nechce věnovat čas tomu aby jim rozumněl.
Přístup "tak seš jedno kolečko, koukej makat, za to tě platíme" je samozřejmě ještě horší.

Na Mondragon jsem velmi zvědavý - čas ukáže jak bude fungovat až bude ještě hůř. Z jejich finančních výkazů jsem měl pocit, že se něco snaží tajit. (což může být i jen to, že hospodaří trošku jiným způsobem než běžné firmy, ale ty čísla se mi nelíbily)

289373

8.5.2013 18:12

RE: reseni

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 289344

Diky, ze mi davate na priklad prodavani parku v rohliku - ty nejvetsi sracky co muzou byt - opravdu dulezite, prospesne a smysluplne povolani. Navic melete nesmysly, bych chtel videt prodavace parku co uzivi rodinu a jeste si nasetri na rozjezd mensiho podnikani [velký smích]

Dam priklad - bych chtel prodavat kozi syry z nepasterizovaneho mleka (bo jsou opravdu zdravi prospesne)- ZAKAZANO, muzu jenom z pasterizovaneho - SILENE INVESTICE(vykachlickovana dojirna, vykachlickovana vyrobna syru....), ktere se mi na par kozach nezaplati do konce zivota, ale na vyrobu syru v kuchyni a obzivu rodiny by to stacilo.....
Nebo bych mohl vyrabet konopne masticky proti bolesti, teda nemohl protoze je to rovnou NELEGALNI.
a tak bych mohl pokracovat do nekonecna, jakakoliv vec, kde nejsou lide zavisli na korporacich je omezovana nebo zakazovana.

Ano delnik by pracoval vice, kdyby vedel ze jeho mzda je podle jeho prace. Kdyz delnik dostane stejne, jestli jde podnik do haje nebo se mu vylozene dari, tak je to pro nej demotivujici.
Samozrejme ja si spolupracovniky vybiram velmi peclive a radi si navzajem pomuzeme a jsme radi kdyz muzeme udelat neco za nekoho jineho a tim mu pomoci.

Zvysit dedickou dan??? takze ja budu makat na poli 20 let, potom budu makat spolecne se svymi detmi na tom samem poli dalsich 30 let, potom treba umru a deti budou platit za to pole silene dedicke dane? tak jste to myslel??

289356

8.5.2013 19:02

RE: reseni

popolvar 85.?.?.?

Reakce na 289344

Ak by pracovníci vlastnili podnik, tak by pracovali inak - v podstate menej. Je to tak. Viď. bývalé poľnohospodárske družstvá. Pracovali tam družstevníci = vlastníci = podielnici, aj normálni zamestnanci, a často tí "cudzí" pracovali oveľa lepšie, ako "vlastníci". Ono je to o povahe jednotlivca a jeho vzťahu k práci. Pre väčšinu je práca nutné zlo, minimum jednotlivcov nájde v zamestnaní svoju sebarealizáciu.
Je jedno, kto vlastní, kto pracuje, vždy by to malo byť postavené na vzťahu Človeka k Človeku, zamestnávateľ by pri odmeňovaní si mal uvedomovať, že aj ten pracujúci nie je otrok, ale tiež niekto, kto živí rodinu a má právo na dôstojný život /nemôže byť každý podnikateľom, majiteľom, proste stupeň sofistikácie výroby, špecializácia, koncentrácia potrebuje aj zamestnancov aj riadiace kádre aj vlastníkov - vizionárov/. Na druhej strane aj zamestnanec by sa mal snažiť pracovať so "srdcom" a odviesť poctivý kus roboty.

289359

8.5.2013 22:49

RE: reseni

Sasin 178.?.?.?

Reakce na 289359

Když člověk dělá na svém, kam by spěchal. Kam se má honit a pro koho má doparoma plnit plán ? To se podobá měšťákům, kteří by nařídili nejraději všem makat na 150% aby těch 100% si mohli sebrat, prostě šlohnout. Je to snad jinak ?

289387

9.5.2013 10:31

Svatá prostoto

Mathias 109.?.?.?

Reakce na 289344

Včera se tady mj koment neobjevil, tak snad dnes.

Vaše naivní povídačka silně zavání prostoduchou mentalitou počátku 90. let. Tehdy se taky nejeden Čecháček radoval, jak bude v kapitalismu podnikat a otevřel si stánek s hot-dogy. A přes ruce upatlané od hořčice si vůbec nevšiml, že kolem něj vznikají milionáři jak houby po dešti. Ti se ale prací nikdy neobtěžovali. Čili resultát je takový, že podnikáním se v této zemi moc zbohatnout nedá a bez kapitálu podnikání nelze rozjet.

Jinak ještě jedna poznámka. Dělení lidí na dělníky a nedělníky je optika poloviny 20. století. Dnes bych lidi spíše dělil na pracující a vydělávající. Z toho pohledu je účetní stejný dělník jako soustružník u pásu. A kdo je vydělávající? Inu ten většinou ani nežije v této zemi, ale někde na Maledivách.

289406

9.5.2013 15:20

RE: Svatá prostoto

Emil Robot 90.?.?.?

Reakce na 289406

Přesně tak to je,....k tomu není co dodat.

289412

9.5.2013 23:06

RE: Svatá prostoto

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289406

Moje první podnikání bylo že jsem "přeprodával" zájemce o hypotéku od realiťáků k hypotečním makléřům. Pro klienta, realiťáka i makléře to bylo výhodné a já z toho také zlomeček dostal. Náklady na rozjezd byla nějaké čtyřciferná částka.

Kamarád provozuje eshop, opět zanedbatelné pořizovací náklady (žádný sklad ani zásoby zboží nemá)

A jako nádherný příklad jak rozjet střední byznys s minimem kapitálu bych uvedl www.damejidlo.cz (podle OR bych tipnul, že začal sám a když chtěl rozšiřovat sehnal si venture kapitál)

Ten příklad s hot-dogama jsem uvedl proto abych ukázal, že když se chce tak to jde i když člověk nic neumí a nemá. Samozřejmě netvrdím, že je to nějaký super byznys. Nechtějte ale hned megakorporaci s 10.000 zaměstnanci.

Nemáte peníze a náhodou je do začátku podnikání potřebujete? Tak si je sežeňte! (a doporučuju nezačínat u banky, to je jen nouzovka)

A když už začínáte podnikat tak první, co potřebujete je KOMU budete prodávat a jaký to pro něj bude mít PŘÍNOS nikoli produkt či služba. (to abyste nezaspali v době před průmyslovou revolucí)

Závěrem už řeknu jen to, že ať už si myslíte, že něco můžete udělat nebo že to nemůžete udělat, tak máte pravdu. [cool]

289437

9.5.2013 23:43

RE: Svatá prostoto

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 289437

To jsou kecy v kleci. Každodenně KRACHUJÍ desítky až stovky dříve po dlouhou dobu úspěšní podnikatelé. Jak chcete někoho v tu samou dobu a v tom samém marasmu zbídačené ČR posílat začínat podnikat?!
Kdybych neměl za zády špičkové advokáty a poradce, skončil bych už v Česku taky. Bez nich by mi ale navíc byly všechny moje nápady naprosto nanic. A nevydělaly by mi tak ani korunu, protože i vyplnit jen nějaký formulář v ČR je chůze po tenkém lanu nad propastí. Naprosto si dnes nedokážu představit 'začátečníka', jak obstojí bez mentorů na českém trhu. Či jak platí statisíce měsíčně za backoffice, aby Vás nesežrali predátoři, kteří okamžitě startují Vás vytěsnit a spolknout, jak zjistí že Vám něco obživlo a nese.
Snažím se podporovat drobný lokální business, jak jen to jde. Nepamatuju si ale, že bych si někdy něco koupil 'z malého českého e- shopu'. Ta doba jejich start-upů (podělovačů) je už dávno pryč. A proto pohádka o Vašem úspěšném kamarádovi s 'malým' čerstvým e-shopem je leda vycucaná z prstu.

289438

10.5.2013 8:05

RE: Svatá prostoto

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289438

škoda toho tónu, nicméně ve vašem příspěvku jsou rozumné argumenty!

Podnikatelé krachovali, krachují a budou krachovat. Dnes trošku více, to je pravda, ale ono v pohodě stačí by se objevil někdo rychlejší/levnější/kvalitnější/flexibilnější a když na něj nezareagujete můžete mít problém. Na to ostatně dojel i můj zmíněný první byznys - nezareagoval jsem včas na vzniklou konkurenci, která měla výhodu v tom, že si zas až tak nelámala hlavu s tím, zda se to vyplatí klientovi (+mě srala nespolehlivost realiťáků)

Advokáty do začátku nepotřebujete - stačí mozek a ochota si přečíst zákony. Časem si je samozřejmě pořídit můžete.

Doporučit začít podnikat rozhodně můžu! Klidně začněte něčím menším při zaměstnání (jen ne MLM[smích]) a časem se to může rozjet ve větším. Nejhorší, co se vám může stát je, že se to nepodaří. Pokud nemáte dluhy není to žádná katastrofa. Zkušenosti vám zůstanou a můžete začít znova.

A u zmíněného eshopu jste si pouze vy vycucal z prstu, že "malý a čerstvý"

289448

10.5.2013 9:33

RE: Svatá prostoto

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 289448

Ok, takže přiznáváte, že v dnešní době se spoléhat, že "čertvý" e-shop uživí byť jen jedince na hlavní pracovní poměr, je realitou?!

Pokud ANO, tak je nesmyslné a nelogické dávat zrovna e-shop jako příklad, jak "začít podnikat"[smích]

Bez dobrých advokátů a poradců se nikam neposunete a nepřekročíte minimum dynamiky potřebné k tomu, abyste obstál na trhu. V Česku defilovaly v TV desítky (možná stovky) lidí, co měli dobré "nápady" - jmenovalo se to, tuším DEN D. Ve skutečnosti hledali právě mentory, advokáty, poradce, o které by se mohli opřít při startu podnikání. O peníze - hledání "investorů" zase tolik nešlo.

Přesto/právě proto, se (zpočátku "sexy"[mrknutí jedním okem] pořad odebral na hnojiště dějin, protože reálný život ve zbídačeném a zpravicovaném Česku není o "NÁPADU", ale o každodenním následném boji doslova na život a na smrt. Pokud se jen sebeméně dotknete konkurence, ihned si vykoledujete armádu kontrol, šikany a zablokování. Nevyhrává "invence", ale nápady jak ji vyblokovat a posléze dostat pod sebe.

V dnešním světě ani o "investora" nezakopnete. Ihned máte na krku zástupy Predátorů - a od nich Vás ochrání resp. férové podmínky zajistí, jen dobrý advokát, poradce, mentor... Kdo ho nemá okolo sebe, nepřežije i se sebelepším nápadem první rok dva a de facto se mu ani nevrátí vložená investice. Nápad anebo celý projekt mu bude v Česku bezostyšně ukraden. A on odstaven nadobro od válu.

Česko se velice, velice, ale velice liší od všech sousedních států! Míra "centralizace" a "akumulace" do jedněch resp. max. deseti dvaceti správných rukou (a ještě k tomu ovládaných zpoza análu či oceánu), je zde dotažena do naprosté dokonalosti[smích] A není náhodné, že housky, jablka, exekutoři i bankéři v Česku mají již jen stejnou chuť, zápach, móresy i výsledky.

Kdo se v Česku poklesne byť na jedinou sekundu, nemá už šanci se postavit na vlastní nohy. Zbývá mu jen a jen otročit pro někoho, kdo ho v potravním řetězci Vrchnosti a jejích Shabes/GOJ/im přijme pod sebe.

Proto je Česko a morálka i vztahy mezi lidmi tam, kde nyní je. A postupně se ještě více V.Š.E. zhoršuje a zhoršuje. Bez šance. Přestože, všechny okolní země se drží a přesto, že je Česko 4. nejúspěšnější "exportní" ekonomikou v EU. Jen je už v Česku V.Š.E. koncentrováno do pár rukou podobně, jako tomu bylo v dlouhých uplynulých desetiletích v Jižní Americe. Provázeno neskonalou bídou a otupělými armádami otroků. Po ovoci jejich, poznáte je!

289453

10.5.2013 23:40

RE: Svatá prostoto

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289453

O eshopech toho tolik nevím, protože jsem ho nikdy neměl. Domnívám se ale, že když tomu věnujete dostatek úsilí, tak by Vás uživit měl.

Co se týče poradců a mentrorů máte pravdu. Pokud bych jako číslo 1 toho, co je třeba dal CHTÍT/ÚSILÍ, číslo 2 budou INFORMACE a číslo 3 KONTAKTY. Jde mi hlavně o to, že peníze nejsou to hlavní - na čemž se shodneme. (Mimochodem pár dílů Dne D jsem viděl a musím také souhlasit)

Osobně jsem znal lidi, co úspěšně podnikali a dalo by se říci mentory ještě před tím, než jsem sám začal. Pamatuji si, že když jsem žádal o radu co se naučit donesl mi šest knih a na otázku kterou mám začít jsem dostal odpověď "všema" a upřímně lepší radu si nedokážu představit.

Samozřejmě nelze garantovat, že když budete podnikat budete úspěšní (třeba můj 2. byznys byl totální propadák), ale lze garantovat, že když nezačnete tak v podnikání neuspějete. Plavat se táké můžete naučit jen ve vodě.

ta "centralizace a akumulace" mě nehorázně sere, i kvůli mě i kvůli společnosti, či lidstvu jako takovému, ale bohužel s ní nic nedokážu udělat [pláč]
Proč myslíte, že je to jinde, třeba v USA, výrazně jiné?

289516

10.5.2013 12:06

RE: Svatá prostoto

Mathias 109.?.?.?

Reakce na 289437

To, co popisujete, je příštipakření a honění se za provizemi v řádu tisíců. Já měl na mysli opravdu velký byznys o kterém se normálnímu člověku ani nesní. V zásadě mezi vámi, prodavačem hot-dogů, dělníkem u pásu a nezaměstnaným není až tak velký rozdíl (bez urážky). Řekněme si to na rovinu.
1) nezaměstnaný: 10 000 Kč
2) dělník u pásu: 18 000 Kč
3) úředník: 20 000 Kč
4) pojišťovák: 30 000 Kč
5) majoritní akcionář nadnárodní korporace: 5 000 000 Kč

Tak vypadá podnikání v praxi.

289463

10.5.2013 22:57

RE: Svatá prostoto

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289463

A "opravdu velký byznys o kterém se normálnímu člověku ani nesní" jistě roste na stromech [chechtot]

Co se týče mého prvního byznysu tam byl největší rozdíl oproti úředníkovi či pojišťovákovi v tom, že by to fungovalo i bez mé aktivní účasti (po určitou dobu) + také zisk jsem měl o řád větší než co si oni vydělávají. (ale hlavně jde o to, že nepracujete pro peníze, ale pro aktiva, která vytvářejí peníze)

Začněte prostě od mála, časem se to může rozrůst, nic horšího než krach vám nehrozí. (Což je důvod proč si myslím, že není rozumné si na rozjetí podnikání půjčovat)

289513

12.5.2013 17:52

RE: Svatá prostoto

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 289437

to jsou blbosti, v ČR je živnostníků víc jak v celém Německu, "podniká" tu na OSVČ každej kdo má díru do prdele, kdejakej hokynář, putykář a švarc-helfr ze stavby nosí frňák nahoru, že je pan podnikatel. Ve skutečnosti tahle "podnikatelská" klausiáda znamená destrukci národního hospodářství, protože většina těch soukromníků jsou neefektivní tak, že ani neodvedou odvody a daně ze svých osobních příjmů jakožto fyzických osob, tržní demogracie to chce jen po zaměstnancích, - v podstatě jsou to paraziti na veřejném sektoru (veřejné služby a infrastruktura), za který co by fyzické osoby neplatí skoro nic [oči v sloup]

289606

15.5.2013 19:23

RE: Svatá prostoto

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 289606

Jste spadl totálně z višně- ale je asi zbytečné Vám něco vysvětlovat. Právě že drobní živnostníčci drží tuto zemi ještě jakžtakž nad vodou. Korporace platí kulové, neodvádí vůbec nic, mají daňové prázdniny a jejich zisky putují do zahraničí. Ale kdo je tady nejvíc ždímán až na kost to jsou právě drobní živnostníci. A pak je ještě vrchnost na závěr odrbe na důchodu.

Moje sestra si zařídila trafiku, kde vedle sebe zaměstnávala dva zaměstnance. Odváděla na kdejaký prd krvavé odvody, platila za zaměstnance jak mourovatá, když neměla na žvýkačkách cenu- mnohatisícová pokuta, atd., atd.,- prostě snášela tomuto režimu zlatá vejce. Když šla konečně do důchodu, tak dostala o 2000 Kč míň než ti její zaměstnanci(protože žvnostníkům to vypočítávají jinak než zaměstnancům). Můj muž dopadne stejně. Je taky drobný živnostník a již nestíhá krmit tu nenažranou státní bestii. Zrušil zatím alespoň DPH a chystá se požádat o předčasný důchod, protože se na takové podnikání, jaké tady panuje, může skutečně zvysoka vysrat.

289741

15.5.2013 22:20

RE: Svatá prostoto

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 289741

"drobní živnostníčci drží tuto zemi ještě jakžtakž nad vodou"

kdo že spadl z višně?

289747

16.5.2013 7:26

Jo živnostník, ten tvrdej chleba má

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 289747

Kdo že spadl z višně? No kdo jiný než Vy.[smích] To si myslíte, že nad vodou nás drží banky, které odvádějí zisky do ciziny a neodvádí žádné daně, nebo hypermarkety, které sem vozí hnůj místo jídla a zisky rovněž odvádí do ciziny, nebo montovny, které využívají českou otrockou sílu a zisky rovněž odvádí do ciziny?

A teď si přečtěte co všechno musí drobný živnostník zaplatit, aby mu bylo milostivě dovoleno vydělat si na sebe pár korun:
Musí si platit provozovnu
Musí si platit podnikatelské energie
Musí si koupit k podnikání auto (nejlevnější za 200 000 Kč)
Musí kupovat benzín a opravy auta
Musí platit pojistku a povinné ručení
Musí si koupit stroje a nářadí
Musí platit každý měsíc povinně VZP a sociální (nejmenší povinná částka je cca 3500 Kč)
Musí si platit účetní
Nesmí onemocnět, jinak zkrachuje
Musí si sám shánět zakázky a platit si inzerci
Nemá placenou dovolenou ani svátky jako zaměstnanec, musí si na to sám našetřit
Žije denně v obavách, že mu zákazník nezaplatí a na předražené právníky nemá
Musí průběžně platit různé mastné poplatky a pokuty na úřadech (třeba pokuty za to, že stojí s pracovním autem na místě kde pracuje)
Nedostává tak jako zaměstnanec žádné stravenky na obědy
Musí si sám platit měsíčně mobil a internet
Musí si sám platit různá školení a vzdělávání

A co mu z toho všeho placení zbude, to je teprve jeho výdělek, z kterého ještě musí zaplatit svůj byt, předražené energie, vodné a stočné. Pak si teprve konečně může jít nakoupit žrádlo do hypermarketu.

A na konci roku by ještě měli tito všemi směry vysáváni živnostníci platit nenažranému zlodějskému státu daně?

289771

16.5.2013 8:39

RE: Jo živnostník, ten tvrdej chleba má

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 289771

podepisuju... také jsem živnostník už dost let. Drobné podnikání je zlaté vejce, které naplácají načerno smolou, aby vypadalo nezajímave.

"invence" brasola je použitelná možná tak pro 2 lidi ze sta, a ty ostatní by klidne hodil pres palubu, protože smula, loterie nevyšla. Co by tak podle nej lidi delali. Jinými slovy jen šírí korporativismus, ať o tom ví, nebo ne. Ty současné služby by musel zastrešit zase jenom supermarket, zase jenom s koncentrací zisku buhvíkde.

Jiná cesta je delat práci, která donese užitnou hodnotu, a nejenom peníze, protože "získ-ávat" peníze a "vy-delá-vat" peníze není totéž.

Naše krize spočívá predevším v tom, že tyto 2 činnosti považujeme za stejne hodnotné.

Stejne tak není možné zavést rovnítko mezi delníky, kolikrát pseudo-manažmentem, a skutečnými organizátory a zakladateli firem. Stává se často, že takový co si slušne vydelá ve firme by si sám na sebe komplet vydelat neumel, a muže být rád, že mu nekdo takovou práci nabídl. Mela by se zrušit takhle domnenka "práva na práci". Máš právo pracovat, klidne ze dne na den, ale ne mít nabídnutou práci. Toto dnes nekterí rozežraní lidé neumí pochopit, a klidne ve své mimorealitní aroganci, jak psal osa-x, když není po jejich radši šáhnou po válce s kýmkoliv.

289777

16.5.2013 22:51

RE: Jo živnostník, ten tvrdej chleba má

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289777

Prvně Vám chci poděkovat, za to, že jste živnostník/drobně podnikáte.

Zajímalo by mě proč si myslíte, že šířím korporativismus? Moje vize jsou podniky všech velikostí, které si ale efektivně konkurují a to zabraňuje vznikům monopolů/oligopolů a vytváří to něco, co by se dalo dle ekonomické definice nazvat "efektivním trhem" (resp. něco co se tomu bude blížit mnohem více než současný stav)

Ano, uvědomuji si, že většina lidí, co začne podnikat neušpěje a přesto doporučuji začít (v malém, bez dluhů) - jednoduše proto, že to stojí za to a můžete opravdu něco pro společnost/zemi/lidstvo/whatever udělat.

Co se týče třeba zmíněného "přeprodání" k hypotečákům tak tam jsem opravdu poskytl službu - lidi dostali MNOHEM lepší podmínky úvěrů než co by si 99% z nich dokázalo samo vyjednat - ušetřili v drtivé většině řádově statisíce na budoucích úrocích. Pokud někdo ostrouhal pak banky díky tomu, že jsem jim znemožnil nabídnout tak nevýhodné podmínky jak by chtěly (a to tím, že jsem poskytl a dal dohromady informace a kontakty - tedy službu)
Realizovat to mě stálo sice minimum peněz, ale investoval jsem tam několik tisíc hodin času. Sám si určete, zda jsou to získ-ané nebo vy-děla-né peníze [smích]

Druhé podnikání mi krachlo dříve než se rozjelo. mínus 1,2 milionu, hotovo, balim, prozkoumat co bylo špatně a poučit se. Nevyšlo to, ale život jde dál! Lituju toho? Ne.

Ať už děláte cokoli tak jde hlavně o to aby to bylo prospěšné (a tím pádem jste dostali zaplaceno) a aby vás to bavilo (a tím pádem jste to dělali dobře)

Pokud se rozhodnete někoho zaměstnat tak najednou zjistíte, že sehnat dobrého zaměstnance není žádná sranda. To, že by se peníze sypaly "zadarmo" je stejná blbost jako to, že vláda tvoří pracovní místa.

289851

15.5.2013 21:06

RE: Svatá prostato

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 289606

"v podstatě jsou to paraziti na veřejném sektoru (veřejné služby a infrastruktura)"

Toto je zajímavé...[smích] Mýlí se tedy ten, kdo se domnívá, že co je veřejné, že patří všem, tedy i jemu? Nebo ten, kdo pociťuje, že naopak "veřejný sektor" parazituje na něm?

289745

7.5.2013 21:54

RE: reseni

Aleš Krejčí / Brno 62.?.?.?

Reakce na 289260

"Kdo nechce, hledá důvody, kdo chce hledá způsoby."
Lukasuv příspěvek je typickým názorem otroka s omezenou fantazií, nebo představivostí, či rozhledem. Na jednu stranu poukazuje na tu žumpu, ve které živoří, ale na stranu druhou se mu z ní vůbec nechce jenom proto, že neví, co ho čeká venku. Čili ano, normální, fungující svět slušných lidí bude utopie do té doby, dokud se právě takoví Lukasové sami na vlastní kůži nepřesvědčí, že stojí o něj usilovat. Bohudík, a bohužel, taková doba je už tady, tak jen doufejme, že podobní Lukasové nebudou mít příliš dlouhé vedení a i my se toho okamžiku dožijeme. [chechtot]

289293

8.5.2013 9:01

RE: reseni

Tsignotschka 90.?.?.?

Reakce na 289293

pekne jste to napsal [velký smích]
A nebojte cim vice to pujde do haje, tim drive to Lukasum dojde a opravdu se toho dozijem.
Preju krasny den.

289320

8.5.2013 10:05

RE: reseni

Lukas111 77.?.?.?

Reakce na 289320

Inu, pěkně jste mi to vy dva nandali [velký smích]

Souhlasím s "brasolem". A přiznávám, patřím mezi ty blázny, kteří podnikají. Nevím, co je víkend, co je svátek, dovolená. Dle mého názoru jsou pro podnikaní v současné době úplně nejhorší podmínky, ještě horší, než v době před 5 lety (realitní, ekonomická, finanční krize). Na pocit nejistoty jsem si už snad zvykl, ale dnes jsou zde i jiné faktory. A výdělek za to všechno? To byste ani nevěřili [pláč] Nicméně nemá smysl vás tímto zatěžovat, protože asi patříte mezi ty osvícené, kteří si myslí, že když podnikám, mám benzín zadarmo, auto zadarmo a vlastně úplně všechno zadarmo a všichni, kteří jsou kdekoliv zaměstnaní, na mě chudáci makají...

Jinak nevím, co má Lukasum dojít. Myslíte to, že s vámi dvěma přijde nový, lepší řád, kde jsou si všichni rovni? Kde si nikdo nezávidí, nekrade, nevraždí. Kde se všichni milují a žijí šťastně až do smrti? Inu, myslet si to můžete. Anebo si vezměte na dovolenou učebnici dějepisu pro ZŠ. Tam se možná dozvíte, jak všechny tyto pokusy dopadly. A pokud vás dokonce bude zajímat důvod, proč blaho pro všechny je utopie, použijte selský rozum. Malinko napovím, lidé mají v sobě i zlo, chamtivost, nenávist atd.

Mimochodem, co vy dva revolucionáři tedy děláte proto, aby vše bylo krásnější, milejší, sluníčkovější [velký smích] Pardon, myslím ne jen pro vás, to byste přeci nechtěli, ale pro všechny [mrknutí jedním okem]

289327

8.5.2013 17:04

RE: reseni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 198.?.?.?

Reakce na 289327

Lukasi jestli ze podnikate, musite uznat ze Brasol pise nesmysly. Uz ten zacatek podnikani bez penez. Uz jen pri registraci potrebujete penize, kde jsou vydaje na naradi, pojisteni, prvni platy, na zakoupeni materialu a pod. Jiste ze se prvni roky stavate otroky casu. Co se tyce ze mate neco zadarmo. Zadarmo neni nic. Na vse se musi vydelat. Ale cim vic vydelavate, tim vic si odepisujete na danich. Pokud chce lidstvo prezit, musi zmenit mysleni. Rabovat se neda do nekonecna.

289352

8.5.2013 23:48

RE: reseni

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289352

Nezapomněl jste náhodou ještě na Porshe? Musíte přeci firmu důstojně reprezentovat [chechtot]

289390

12.5.2013 0:15

RE: reseni

Thud 88.?.?.?

Reakce na 289254

A co těm, zaměstnancům brání v tom založit akciovku a takovou utopickou firmu založit? Odpovím si sám: lenost a strach před odpovědností. Ti "hajzlové" těm pohodlným dávají práci.

289568

7.5.2013 12:25

Vysvetlenie prosím

Viny 77.?.?.?

Je tu niekto, kto by mi mohol vysvetliť, v čom spočíva tá nezamestnanosť?

Nerozumiem tomu [zmaten]
- ľudia zo dňa na deň prestali chcieť jesť, piť, stavať domy, cestovať, túžiť po novej obývačke? Alebo
- zo dňa na deň zmizli všetky firmy resp ľudia, ktorí tieto potreby tých prvých uspokojovali či by uspokojovať chceli?

Prvé, alebo druhé?

289262

7.5.2013 12:48

RE: Vysvetlenie prosím

jjj 213.?.?.?

Reakce na 289262

Je to úplně prostinké: ve Španělsku se - stejně jako téměř všude jinde v Evropě - skoro nic nevyrábí, většina materiální produkce se dováží z Číny, Vietnamu, ...

A vyprávěnka o tom, že si lidi mají tedy místo toho prodávat služby je absolutní KOKOŤÁRNA, která logicky nemůže fungovat. (skvělý článek na FINMAG) Ergo .... celé národy žijí na dluh! A Španělé jsou jen mezi prvními, kteří cítí, že celosvětová globální konkurence s Čínou není možná, protože byli v Evropě vždy na chvostu a jsou tedy jako první v řiti.
Ale budou následovat další a další státy - Evropa nemá šanci si udržet tak vysoký životní standard za podmínek naprosté volnosti pohybu zboží! A Čína nebude vyrábět a sem dovážet léta letoucí stále na dluh, protože my k nim nic vyvézt nedokážeme ....!

289263

7.5.2013 15:22

RE: Vysvetlenie prosím

Viny 77.?.?.?

Reakce na 289263

Takže si myslíte, že za nezamestnanosť v Španielsku môže čínska konkurencia? Prečo tí ľudia kupujú tie čínske výrobky?

Prečo je v Rakúsku nezamestnanosť 4,9%?

289273

7.5.2013 23:51

RE: Vysvetlenie prosím

jjj 213.?.?.?

Reakce na 289273

Poslouchám pozorně profesora Luckeho, šéfa nové strany AfD v Německu, která chce rozpustit euro, a ten to vysvětluje velice jednoduše:
jižní státy mají mizernou produktivitu práce ve srovnání se státy vyspělými a dobře organizovanými (NSR, Rakousko), a proto nejsou konkurenceschopné. Takže komplikovanější věci dovážejí (na dluh!) ze severu Evropy, jednodušší věci (také na dluh!) z Číny. Zákazníci nejsou paka a kupují zásadně to zboží, které je cenově výhodnější - to je jasné.

Kdyby měly tyto státy vlastní měnu, byly by na tom stejně jako jsme my v Čechách - máme sice také mizernou produktivitu práce, ale tím, že koruna je laciná, vyplatíme se a můžeme pro Němce všelicos montovat! [smích]

A nejedná se o žádné mini-rozdíly! Na příklad Itálie by musela dle profesora Luckeho snížit platy v průměru o 30 procent, aby mohla konkurovat Německu!!! To je samozřejmě naprosto neprůchodné, Itálie proto dováží jako zběsilá, už teď dluží Německu 200 miliard euro na vyrovnávacím účtu (target 2) u Evropské centrální banky a situace se neustále zhoršuje.

289297

8.5.2013 15:12

RE: Vysvetlenie prosím

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 289297

No každá mince má dvě strany, nebo každá věc má dvě řešení..
Vy navrhujete snížení mezd v Itálii, aby byla vůči Německu konkurence schopná. Ale je i to druhé řešení - aby si Němci o 30% zvedli mzdy a NEBUDOU tak konkurence schopní.. Přitom je známé, že posledních 5-7 let platy v Německu stagnují. A tím získává ten náskok. Kde je tedy chyba - asi na obou stranách, ale háže se na Jih a ne na Německo. Pěkný článek paní Švihlíkové - zejména závěr..

http://www.blisty.cz/art/68040.html

289345

8.5.2013 19:23

RE: Vysvetlenie prosím

popolvar 85.?.?.?

Reakce na 289345

Aby si Nemci dvihli mzdy o 30%? Blbosť! Práveže Nemci ako jediní pochopili, že ak si chcú zachovať maximum výrobných kapacít vo vlastnej krajine, tak sa musia mzdami priblížiť = znížiť smerom k úrovni Číny. Dnes je svet globalizovaný, voľný pohyb tovaru, atď. Väčšina chce lacno kupovať od druhých a draho seba predávať. Ale pri dnešnom fungovaní sveta, mám na mysli výrobu, obchod, spotrebu, to čo bolo niekedy v rámci jednej krajiny umelo cez clá, ochranu domácej produkcie možné, dnes už nie je. Svet sa stal krajinou. Draho sa môžem predať jedine vtedy ak som jedinečný = výnimočný /to čo dokážem ja, tak nikto iný/, lebo ak dokážem len to, čo aj ten podpriemerný, tak musím so svojou cenou na jeho úroveň. A na druhej strane - tu v EÚ už sme príliš komerčne rozhýčkaní... nestačil by občas len chleba s maslom, to musíme každý deň žrať šunku?

289366

8.5.2013 19:15

RE: Vysvetlenie prosím

Viny 178.?.?.?

Reakce na 289297

Produktivitu máme v ČR resp SR omnoho vyššiu než v Nemecku či Rakúsku. Pracujem na pozícii, kde tie čísla vidím a nielen to. Tým to nieje.

Montujeme pre Nemecko, ale vytvorili sme im tu daňové raje, zatiaľčo zisky tečú do Nemecka.

Je to určitý druh otrokárskej kolónie a odpadného koša, kde pracujú ľudia za 1/5 mzdy a majú tovar nekvalitnejší a drahší než v Nemecku.

289364

8.5.2013 19:16

RE: Vysvetlenie prosím

Viny 178.?.?.?

Reakce na 289364

myslím tým tovar ktorý kupujú (kupujeme) v obchodoch.

289365

8.5.2013 19:45

RE: Vysvetlenie prosím

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 289364

Velmi přesně shrnuto

Světovláda prostřednictvím korporací tak rozhodla:
těm Čechům/Slovákům/Rumunům je hej, když si můžou koupit všeho míň a za víc prachů z jejich nízkých platů. Je jim tak dobře, jsou tak zvyklí, tak nač to měnit? Spíš ještě přitvrdit.

Ale jiné státy - ty, o kterých se bontonem předpokládá, že táhnou evropskou/světovou ekonomiku - k těm se musí pracka trhu chovat v rukavičkách. Pohněvat si takové Němce, ekonomika se se zlou potáže. Jaksi implicitně se to předpokládá.

Dnešní ekonomický svět je založen na takových dogmatech. Která se restriktivně dodržují.

Země považované za bezvýznamné jsou drženy zkrátka, aby si jejich ekonomika nevyskakovala, protože plánovači určili, že stejně na světovou ekonomiku vydělávají málo. Tak ať si tam lidi třeba pochcípají. Česko, Slovensko, Polsko... bezvýznamný póvl, jedno jakou má rozlohu.

Chudí budou ještě chudší, a ti bohatí ještě bohatší. Jiné řešení krize není.

Kapitál musí permanentně olizovat ty země, které mají "ekonomický potenciál", a žádné jiné. Hlavně tu zemi, která dostala celou planetu do háje - Ameriku.

Americký vyhledávač Google se dnes stará jenom o to, aby téměř veškerý zisk z internetu plynul výhradně do americké kapsy. K tomu mu dopomáhá cenzura internetu.

Google vám nadiktuje, co budete hledat a nakupovat; od korporací za to dostane pěkný bakšiš. Že vás zajímá něco jiného? Pche! Google je tu sám pro sebe a pro korporace, ne pro uživatele! Prostě vás to zajímat přestane, o to už se postaráme.

Vítejte v korporátním totalitarismu.

289369

8.5.2013 19:59

RE: Vysvetlenie prosím

Andrew Siddur 77.?.?.?

Reakce na 289369

Když dnes máme to výročí, ta paralela přímo bije do očí.

listopad 1989 = květen 1945. Nadšení, euforie ze svobody

DNEŠEK = 1969-1979. Z politického hlediska depresivní bezčasí; nikdo neví, jak bude zítra, jediná jistota je, že bude hůř.

Historie se opakuje. Všeobecná krize je dnes přitom daleko hlubší a fatálnější. Je snad v nedohlednu zase nějaký "Listopad", nádech nové svobody? Cynicky bych věřil, že už nikdy žádný nebude. Nakonec - ono je to jedno!

289370

7.5.2013 13:14

RE: Vysvetlenie prosím

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 289262

Ani jedno z týchto možností.

Proste stali sa 3 veci:
-špekulanti s nehnuteľnosťami využili výhodné podmienky na bankové pôžičky a postavilo sa priveľa predražených domov a bytov, následne trh s nehnuteľnostiam skolaboval. Mladí muži opustili školy aby mohli pracovať na stavbách, teraz niektorí nemajú ani stredné ani vysokoškolské vzdelanie, vrátiť sa do školy je ťažké a zamestnať sa na trvalo ešte ťažšie.
-banky sa vystrašili a prestali požičiavať, tak bezhlavo ako to robili pred tým, spôsobilo to zadrhnutie ekonomiky a teraz tie "lacné peniaze" z ECB idú na sanáciu bankových strát nie do obnovenie ekonomiky.
-prijali sa idiotské zákony a opatrenia, čo nielen prakticky znemožnilo zamestnať sa na trvalo, ale aj zakonzervovalo zlú štruktúru ekonomiky.

Som 100%-ne istý, že niekto využil ľudskú blbosť a chamtivosť aby poslal Španielsko na dno, aby potom následne mohol nielen totálne obrať národ o všetko ale aj získať lukratívne štátne aktíva. Podobne je to s ostatnými krajinami PIGS a aj niektorými post-komunistickými krajinami.

Dúfam že moja odpoveď bola dostačujúca.

289264

7.5.2013 13:48

RE: Vysvetlenie prosím

Oli63 88.?.?.?

Reakce na 289264

Banky sa vystrašili. Toto je to, nad čím som už dlhodobo uvažoval a nevedel som na to prísť. Vypasené bankové krivonosé svine sa vystrašili...Sami seba vystrašili. Bože môj... [velký smích]

Človeče, keby som nepoznal Vaše príspevky, tak odpoviem určite ináč.

289267

7.5.2013 15:30

RE: Vysvetlenie prosím

Viny 77.?.?.?

Reakce na 289264

Hovoríte, že nezmizol ani dopyt po službách a tovare a súčasne nezmizli ani firmy resp ľudia ktorí tento dopyt chcú a môžu pokryť. Z čoho potom vychádza tak vysoká nezamestnanosť - to predsa nedáva zmysel.

Nezamestnanosť sa samozrejme bude zvyšovať, ako budú postupovať technológie kupredu a bude potreba čím ďalej tým menej ľudí. Zlomom môže byť prvý komplexný nanoasembler, kedy už ľudský výrobný potenciál viac nebude treba. Ale toto teraz nieje dôležité. Dôležité je v tomto momente niečo iné:

Ako môže byť nezamestnaná viac ako 1/4 populácie ak súčasne niesu uspokojené potreby obrovského množstva Španielov, minimálne teda tej 1/4 a to len v prípade že ostatné 3/4 sú úplne spokojné, čo je samozrejme chujovina??? Chápete čo je ten bod?

289275

7.5.2013 16:30

RE: Vysvetlenie prosím

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 289275

Áno nezmizli, stále je niekto, kto chce to či ono, otázka ale je koľký z nich majú na to peniaze a je ochotný to zaplatiť? Veľa ich nie je, iste že to nie je 0, inak by ekonomika totálne zanikla.

Banky totiž prakticky prestali úverovať hlavne malým a stredným podnikom, ľudia sa prakticky nedokážu zamestnať sa na trvalo, preto namiesto toho aby utrácali začali koncentrovať na zabezpečenie základných ľudských potrieb a pokiaľ môžu, tak vytvárajú rezervy či sedia na rezervách.

Samozrejme vytvára to špirálu ekonomickej smrti a miliónov Španielov na nezamestnaneckých dávkach či bez stáleho zamestnania. Španieli sú ďaleko od spokojnosti, protestujú kedy a kde môžu, je im to na nič platné, len čakám kedy zavedú nenulovú daň z bankových vkladov ako to bolo na Cypre (v Španielsku je daň z bankových vkladov, ale zatiaľ je to len 0%) či ohlásia masové škrty na sociálnych programoch. Vtedy to začne ozaj vrieť.

Oli samozrejme, vlúdila sa mi chybička, malo by tam byť "banky sa vystrašili", vsadil by som na to veľkú sumu peňazí, že šéfovia to mali dopredu vyrátané kedy bude trh presýtený, veľký problém z toho nerobili vždy môžu požiadať podplatených politikov aby sanovali ich neexistujúce straty a ušlý zisk(de facto tie peniaze na "developing" boli vytvorené zo vzduchu).

289277

8.5.2013 19:07

RE: Vysvetlenie prosím

Viny 178.?.?.?

Reakce na 289277

Ak chýba len médium medzi dopytom a ponukou, nech začnú používať nejaký iný prostriedok zmeny než ríšsku menu.

289361

7.5.2013 14:01

no -

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

hlúposť - jedna banka - áno-len jedna to spustila a presne vedela čo sa stane, a teraz za obrázky natlačené FED-om skúpia svet za babku,

289269

7.5.2013 17:38

Moderny zapadny system znemoznuje ludom pracovat

calimero 147.?.?.?

Vykonavat sa dnes mozu iba take cinnosti, ktore umoznuju aby na chrbte kazdeho makacenka, ktory danu vec skutocne sam odpracuje, sa viezlo 50 darmozracov. (obrazne, ono ich nie je fyzicky 50, je ich asi 0,005 ale zisk konzumuju ako za 50tich)

Jednoducho co dobre nezaraba, to neexistuje a to ze nejaka cinnost uzivi toho, kto ju vykonava uz nestaci. Musi uzivit + napakovat este haldu dalsich, ktori to cele "financuju". Lenze tak lukrativnych cinnosti je v prirode strasne malo.

Tak sa dostavame do situacie, ze je vela prace, ktora vola po tom aby bola urobena, ale nik ju nesmie vykonat (aj ked je nezamestnanych dost) lebo nie je dost lukrativna aby sa na tom mohol patricne nabalit akcionar/bankar.

289280

8.5.2013 0:07

RE: Moderny zapadny system znemoznuje ludom pracovat

disident 88.?.?.?

Reakce na 289280

západní svět stál již koncem 80-tých let před krizí z nadvýroby.
Nečekaný rozpad východního bloku byl pro Západ záchranou v hodině
dvanácté.Obrovské množství zboží na Západě již neprodejného bylo
na Východě prodáno za fantastické ceny.Mezitím se trh na Východě
saturoval a v USA a Evropě začalo dominovat asijské spotřební
zboží.Vůdcové Západu vůbec nezaregistrovali,že by již v 90-tých le-
tech měli přikročit ke strukturálním změnám,ale dále nechali v cho-
du typicky parazitickou společnost netvořící téměř žádné hodnoty.
Reagonomika a thatcherismus tak de facto zničily západní ekonomiku.

289299

8.5.2013 5:34

RE: Moderny zapadny system znemoznuje ludom pracovat

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289299

Nevěřím tomu, že by o tom nevěděli. Buď to udělali cíleně anebo se, v lepším případě, jen báli toho, že strukturální změny by je stály politické body a proto se na to vykašlali.

289307

8.5.2013 9:27

RE: Moderny zapadny system znemoznuje ludom pracovat

Emil Robot 90.?.?.?

Reakce na 289307

Disident to vystihl...Dnešní krize je ta,co se západu podařilo "odložit na potom...."díky pádu Železné opony a důsledků z toho plynoucích.A před nějakým časem to "potom" nastalo.Političtí vládcové v Záp.Evropě to vypozorovali taky,že je nutno něco podniknout s blížící se krizí,jenže vlády a politická uskupení,nevytváří žádné koncepce rozvoje,protože na nadcházející volební období mají vždy dost práce s tím,aby se udržely u moci a navíc,jeden "politický názor"
nechce navazovat na ten opoziční po změně vlády.Navíc jim i ta mizérie vždy vzhledem k tomu,že drží moc,přinese to co potřebují a na zbytek kašlou.Viz naše vlády,které za 25 let,dle pouček Big Toonela zcela odvrhli "komunistické"plánování a zavedly "cigánský"způsob řízení státu (žití ze dne na den,však to nějak dopadne) bez jakýchkoli koncepcí,nebo aspoň vytyčení priorit ať v např.zahr.politice,ekonomice,obraně,dopravě atd.Jediná cílevědomá činnost je rozkrádání a upevňování svých pozic,co nejblíž "peňezovodům a spoléhají na jakousi setrvačnost systému.O stav státu a jeho ekonomiky jim vůbec nejde.To samé jsem vypozoroval ze ta léta i v Itálii.Navíc tam se vlády střídají takovým tempem,že nejsou schopny ničeho smysluplného kromě kradení,protože to umí,neb to činí politici celou svojí kariéru a na všech stupních a "voto tu de".....Kdepak je náš tatíček Osvoboditel a president Budovatel.....Klaus tu nadělal větší škodu než 30-letá válka s druhou světovou dohromady...

289322

7.5.2013 23:34

Španělsko dávno za hranicí smrti

hony 95.?.?.?

Copak Španělsko, ale v Evropě již delší dobu klesá odbyt po autech. A pokud auto průmysl činí až 35% veškeré výroby tak potěš pán bůh! Tady už nepůjde pouze o auto jako takové, ale vše co s tím souvisí a samozřejmě ČR to sprdne také. Technologie, které vyrobí od hamburgeru a čínských nudlí až po kompletní auto pouze přibývá a lidské práce ubývá. V supermarketech už jsou běžně automatické kasy bez prodavaček, atd. Prostě si musíme uvědomit, že zaměstnání bude luxus, ne výše mzdy, ale jestli tu práci vůbec budeme mít! Navíc další horror je, že velkým společnostem už se nevyplácí investovat do výroby (malé výnosy s velkými riziky a velkou konkurencí), ale místo toho pumpují peníze do finančních produktů, kde ještě mohou vydělat jistých 10 a více procent. Při investování desítek milionů se nebudou namáhat vymýšlet nové věci aby dali práci pár stovkám osob. Pokud lidi pochopí, že bez rodiny a souseda se obejdou čím dál méně a bude tedy výhodné pro všechny táhnout za jeden provaz pak bude i v krizi dýchatelno. Pokud však ne tak bude tisíce rodin trpět jako nikdy před tím.

289295

7.5.2013 23:45

RE: Španělsko dávno za hranicí smrti

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289295

Kde můžete vydělat "jistých 10 a více procent"?
Pokud něco takového objevíte okamžitě budete mít několik miliard zájemců...

289296

7.5.2013 23:59

RE: Španělsko dávno za hranicí smrti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 289296

Tak pro neoliberální šlechtu s nesouměřitelnými majetky není problém rozhoupat si cenu na trhu a následně na tom vydělat. O to potom musí být pracovníci výkonnější a nebo se nevyplatí a tak kvete nezaměstnanost a bezprizornost. Když bude vše tisíckrát dražší tak tihle dobráci o to víc vydělají a pořád budou mít víc a víc než kolik by mohli kdy utratit a sunou nás víte kam? No přeci k NWO a jejich kýžené půlmiliardě která jim jako sluhové bude stačit.

289298

8.5.2013 5:24

RE: Španělsko dávno za hranicí smrti

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289298

hony mluvil o firmách a finančních produktech, což je něco úplně jiného. Když jsme ale u té šlechty, tak ani ta nemá šanci na jistých (to by museli být všichni mezi sebou kamarádi...) 10%. (...kteří přelstili fyzikální zákony a vymysleli nafukovací zeměkouli) Krátkodobě to jde, dlouhodobě ne.

289306

8.5.2013 9:01

RE: Španělsko dávno za hranicí smrti

slak 77.?.?.?

Reakce na 289306

Samozřejmě že to nejde a amíci s euroni jsou důkazem, ale to neznamená že panstvo v mnoha klubech od bilberbergu, banksteři, triatelární komise a bůchvi co není domluvené. O tom, že pro sebe neoliberálci drží komunismus a právě takou strategii mají hovořil docela dávno i profesor Keller.

289321

10.5.2013 14:03

RE: Socio

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 289321

Keller není žádný "vědec",je to zábavolog, kterej povídá masám, co chtějí slyšet, založil si na tom byznys a krom toho ještě davům podsune kdejaké "soc" myšlenky, aby dav věděl, co má chtít. (Což je zájem někoho jiného než onoho davu...Komu jakýsi Keller posluhuje.).
Mimo to...sociologie je nesprávný název pro studium zajateckého výběhu jménem stát. (Protože to není dobrovolné, není to ani nějaká ze "společností". Stát NENÍ společnost, mimo to společností je vždy více, není jen jedna všeobecná.)

289475

10.5.2013 20:48

RE: Socio

slak 77.?.?.?

Reakce na 289475

Opravdu nepodniká s tím co ví, jenom analyzuje procesy ve skupinách lidí a jeho závěry se navzdory třeba i přáním neviditelných rukou trhu plní. Asi ví líp než kdokoliv kam se to posouvá a kde jsou možné konce. Nezkušení se baví,(já určitě ne) protože nevěří že by mohli skončit jako socky, on pouze analyzuje situace které v tomto banánistánu bez banánů mohou nastat a jinde už proti zaostalým jásačům a nechtějícím vědět proběhli. [smích] Kdyby posluhoval nebyl by až kousavě kritický k ledasčemu, no ale i sranda tam je, tedy jak pro koho samozřejmě.

289503

11.5.2013 17:54

RE: Socio

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 289503

To je informace o Vás...Že jste mu (a dalším) na to divadlo skočil a že mu to zatím ještě žerete a nejste vycvičen odhalit manipulaci. Dožeňte to.

289547

11.5.2013 23:45

RE: Socio

slak 77.?.?.?

Reakce na 289547

Sebe znám, že se znovu překvapím, ale nevadím si. Určitě ve školství bezpochyby ta výchova něčemu slouží, manipulace je v ledasčems. Nejde ani o to na něco skákat ale jestli jednotlivec v procesech má volbu a nebo je alespoň v obraze. Určitě ani mocným, politikům, manipulativním pod fousy nejde. Pokud mne zmanipuloval, tak asi tak jak tvrdí jeho kritici že kritizuje nedostatky ale nedává řešení. Jenže ani analogicky z myšlenkového proudu se elektrika nevyrobí, třeba až po transformaci užitých informací k tématům. Paletu má pestrou a mne nenudí a to je pro mne podstatné. A že se sebou nezahnu ani sám tak tedy kvalitní manipulace nehrozí [chechtot] U něho beru bytostný potenciál necenzurovaného přínosu.

289565

8.5.2013 19:32

RE: Španělsko dávno za hranicí smrti

popolvar 85.?.?.?

Reakce na 289296

Bez problémov, a predsa z tej miliardy potencionálnych záujemcov 99% tomu neuverí, lebo 10% je pre nich nemožné, nepochopiteľné, poznajú len 2% z banky a všetko čo je nad 2% smrdí pre nich podvodom.

289367

8.5.2013 23:41

RE: Španělsko dávno za hranicí smrti

brasol 88.?.?.?

Reakce na 289367

A máte nějaký příklad nebo jsou to jen prázdné neurčité kecy?

289389

8.5.2013 11:42

komupak asi bude vyhovovat evropská obdoba války severu proti jihu?

r.m. 80.?.?.?

hádejte, můžete třikrát.

289333

Příspěvků: 75

07.05. 07:30  lenže -
07.05. 08:13 Z.  Návrat k tradici
07.05. 18:18 hc  RE: Návrat k tradici
08.05. 22:31 Sasin  RE: Návrat k tradici
07.05. 08:23 HonzaXX  To jsou plody demokracie
07.05. 08:52 osa x  RE: To jsou plody demokracie
07.05. 09:57 Emil Robot  RE: To jsou plody demokracie
07.05. 12:23 osa x  RE: To jsou plody demokracie
08.05. 22:39 Sasin  RE: To jsou plody demokracie
07.05. 14:24 slak  RE: To jsou plody demokracie
07.05. 10:16 Tsignotschka  reseni
07.05. 12:06 Lukas111  RE: reseni
07.05. 18:33 Tsignotschka  RE: reseni
07.05. 23:19 brasol  RE: reseni
08.05. 08:55 Tsignotschka  RE: reseni
08.05. 14:44 brasol  RE: reseni
08.05. 16:01 Oracle  RE: reseni
08.05. 20:14 brasol  RE: reseni
08.05. 18:12 Tsignotschka  RE: reseni
08.05. 19:02 popolvar  RE: reseni
08.05. 22:49 Sasin  RE: reseni
09.05. 10:31 Mathias  Svatá prostoto
09.05. 15:20 Emil Robot  RE: Svatá prostoto
09.05. 23:06 brasol  RE: Svatá prostoto
09.05. 23:43  RE: Svatá prostoto
10.05. 08:05 brasol  RE: Svatá prostoto
10.05. 09:33  RE: Svatá prostoto
10.05. 23:40 brasol  RE: Svatá prostoto
10.05. 12:06 Mathias  RE: Svatá prostoto
10.05. 22:57 brasol  RE: Svatá prostoto
12.05. 17:52  RE: Svatá prostoto
15.05. 19:23 Jarmila  RE: Svatá prostoto
15.05. 22:20  RE: Svatá prostoto
16.05. 07:26 Jarmila  Jo živnostník, ten tvrdej chleba má
16.05. 08:39 ppppp  RE: Jo živnostník, ten tvrdej chleba má
16.05. 22:51 brasol  RE: Jo živnostník, ten tvrdej chleba má
15.05. 21:06  RE: Svatá prostato
07.05. 21:54 Aleš Krejčí / Brno  RE: reseni
08.05. 09:01 Tsignotschka  RE: reseni
08.05. 10:05 Lukas111  RE: reseni
08.05. 17:04  RE: reseni
08.05. 23:48 brasol  RE: reseni
12.05. 00:15 Thud  RE: reseni
07.05. 12:25 Viny  Vysvetlenie prosím
07.05. 12:48 jjj  RE: Vysvetlenie prosím
07.05. 15:22 Viny  RE: Vysvetlenie prosím
07.05. 23:51 jjj  RE: Vysvetlenie prosím
08.05. 15:12  RE: Vysvetlenie prosím
08.05. 19:23 popolvar  RE: Vysvetlenie prosím
08.05. 19:15 Viny  RE: Vysvetlenie prosím
08.05. 19:16 Viny  RE: Vysvetlenie prosím
08.05. 19:45 Andrew Siddur  RE: Vysvetlenie prosím
08.05. 19:59 Andrew Siddur  RE: Vysvetlenie prosím
07.05. 13:14 Oracle  RE: Vysvetlenie prosím
07.05. 13:48 Oli63  RE: Vysvetlenie prosím
07.05. 15:30 Viny  RE: Vysvetlenie prosím
07.05. 16:30 Oracle  RE: Vysvetlenie prosím
08.05. 19:07 Viny  RE: Vysvetlenie prosím
07.05. 14:01  no -
07.05. 17:38 calimero  Moderny zapadny system znemoznuje ludom pracovat
08.05. 00:07 disident  RE: Moderny zapadny system znemoznuje ludom pracovat
08.05. 05:34 brasol  RE: Moderny zapadny system znemoznuje ludom pracovat
08.05. 09:27 Emil Robot  RE: Moderny zapadny system znemoznuje ludom pracovat
07.05. 23:34 hony  Španělsko dávno za hranicí smrti
07.05. 23:45 brasol  RE: Španělsko dávno za hranicí smrti
07.05. 23:59  RE: Španělsko dávno za hranicí smrti
08.05. 05:24 brasol  RE: Španělsko dávno za hranicí smrti
08.05. 09:01 slak  RE: Španělsko dávno za hranicí smrti
10.05. 14:03  RE: Socio
10.05. 20:48 slak  RE: Socio
11.05. 17:54  RE: Socio
11.05. 23:45 slak  RE: Socio
08.05. 19:32 popolvar  RE: Španělsko dávno za hranicí smrti
08.05. 23:41 brasol  RE: Španělsko dávno za hranicí smrti
08.05. 11:42 r.m.  komupak asi bude vyhovovat evropská obdoba války severu proti jihu?

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

39

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 81 čtenářů částkou 11 672 korun, což je 39 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

University and College Union (UCU): Bílí mohou být černí, pokud si to přejí18.11.19 23:27 Británie 0

Texas: Černošksá učitelka surově zbila bílou středoškolačku se speciálními potřebami18.11.19 22:45 USA 0

Bletchley: Gang snědých mladíků brutálně napadl bílou dívku18.11.19 22:28 Británie 0

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 1

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 1

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Měnové kurzy

USD
23,09 Kč
Euro
25,57 Kč
Libra
29,91 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
15,69 Kč
Švýcarský frank
23,32 Kč
100 japonských jenů
21,26 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,62 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,14 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 947,42 Kč
1 unce stříbra
393,48 Kč
Bitcoin
188 070,46 Kč

Poslední aktualizace: 19.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 059