Diskuze k článku

Používáte cloud?

Příspěvků 32

21.11.2012 8:06

Ani fotky bez šifrování

Guru 178.?.?.?

Názor na cloudy mám zhruba v intencích pana editora. Již léta trpělivě vysvětluji lidem nebezpečí skrývající se za lákáním cloudů. Když před 11 léty šéf SUNu propagoval "tenké (thin)" klienty a ukládání dat mimo své HDD, všichni křičeli "to je fašismus" a 7 let byl klid. Teď milióny mládežníků co neumí násobilku hýkají blahem a nechápou.

Jedno bych rád zdůraznil: pokud se nacházíme ve světě, kde vlády vyspělých zemí provádějí mimosoudní popravy a targeted murdering, je v kategorii nebezpečné i ono ukládání nešifrovaných fotek. Vrahounské bestie využijí i vaše nešifrované fotky, aby znali vaši aktuální podobu a ještě kvalitněji zavraždili vás anebo vaše známé/rodinu.

Pro méně kritické věci, které nemáte čas půl hodiny šifrovat v TrueCrypt, doporučuji 7z. Ten obsahuje 256 bitů symetrické šifrování AES, které je velmi rychlé a pohodlné.

Pro mládežníky: nepleťte si simetrické a asymetrické šifrování.
256 bitové symetrické je zhruba stějně bezpečné jako 2048 bitové asymetrické.

Krátká rekapitulace:

Pro komunikaci používejte Pidgin + Encryption 3.1 a jeho 3072 až 4096 bitové asymetrické šifrování a XMPP servery někde hodně daleko.

Pro ukládání kritických souborů používat TrueCrypt a zvolit trojkombinaci šifrování (v roletě volby) - trojí různé šifrování postupně za sebou např AES-Blowfish-atd. Není nutné používat cloud, leda že chcete dokumenty později zveřejnit (např. v případě "nehody"[mrknutí jedním okem].

Pro ukládání méně citlivých věcí do cloudu (fotky z dovolené) používat AES 256 bitů symetrické šifrování v 7z, které je velmi rychlé a pohodlné.

Nezapomeňte, že vrahounské bestie (pokud jsou ve službách státu) používají také křížovou (síťovou) analýzu, tj. smíří se s tím, že nemohou dešifrovat váš dokument s důkazy jak zavraždili na dálku několik ministrů financí, protože nechtěli koupit další dluhopisy jisté zadlužené mocnosti a vše vypadalo jako série 7 úmrtí po sobě následkem "infarktu". Bestie si vytáhnou všechny přístupy k těmto nerozlousknutelným souborům a pozabíjeji všechny kdo si soubor stáhli - to je křížová (síťová) analýza v praxi.

Kdo si myslí, že přeháním, tak ať si přečte jak operovala Argentinská vláda v 80tých létech s podporou jisté nejmenované zadlužené mocnosti. Zavraždili zhruba 30.000 civilistů. Nejoblíbenější metodou bylo rozpárat břicho a poté zaživa vyhodit z vrtulníku do moře. Večer se potom telefonicky radili s Wash........, zdali je vše O.K.

Když si našinec uvědomí, že jeden prezidentský kandidát je agentem profláknutým Bilderbergu, druhý demaskovaným agentem CFR, třetí patrně agentem Chazarské ozbrojené entity atd., tak možná nejsme daleko od výše popsaného, co vyzkoušeli v Argentině.

279412

21.11.2012 10:11

RE: Ani fotky bez šifrování

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 279412

Pane Guru, nematte mladezniky. Symetricke sifrovani je vyrazne mene bezpecne nez asymetricke. Uz z principu veci, symetricke sifrovani pouziva stejny klic k zasifrovani i rozsifrovani zpravy. Navic je malo odolne proti BruteForce Decryption (tak dlouho zkousite klice az jeden pasuje). Pripominam, ze 256 bitu je osm Byte cili slovo o 8 znacich z ascii tabulky, zjednodusene receno. Pocet moznych klicu je priblizne 10^89

Asymetricke sifrovani je zalozeno na algoritmech vyuzivajicich logaritmy velkych cisel a funguje tak, ze zprava (cokoliv, co je sifrovano) neni desifrovatelna sirovacim klicem, ale jen desifrovacim, Dnes typicky 2048 bitu dlouhym, coz nam dava 5*10^287193 moznosti klice.

Jeste bych si dovolil poznamenat, ze ukladat sifrovana data do cloudu (ostatne kamkoliv verejne pristupne) je stejne, jako si na celo napsat, "Mam co skryvat, zajimam vas".

279416

21.11.2012 12:34

RE: Ani fotky bez šifrování

ltokar.sk 85.?.?.?

Reakce na 279416

Máte v tom zmatek .. symetrická šifra nie je míň bezpečná než asymetrická, pokud se měří v délce klíče, tak platí cca 1024bit klíč RSA /založená na prvočíslech/ je cca to samé co 80bit symetrická. Srovnatelně 256bit symmetrical je 15360bit RSA.
Hlavní rozdíl mezi asymetrickou a symetrickou šifrou je v tom, že asymetrická umožní přes veřejně dostupný kanál použít šifru. Symetrická tohle neumožňuje. Nemá možnost bezpečne vyměnit klíče. Dále, z duvodu rychlosti se stejně na výměnu používa asymetrická a pak další šifrováni už běži klasickou symetrickou šifrou.

279421

21.11.2012 16:02

RE: Ani fotky bez šifrování

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 279421

Mate pravdu. Moje chyba.

279426

21.11.2012 22:33

RE: Ani fotky bez šifrování

Tester tester (zavináč) fester (tečka) com 67.?.?.?

Reakce na 279421

ok. ja teraz pouzijem ako sifru cas. Je presne 22:30... a zase mi nefunguje tato stranka. Anonymizer mi to mozno vyriesi a pomoze. Problem je jedine v tom, ze som si nie isty, ci to je nejakym neohlasenym vypadkom ako pan Editor spominali pri migracii servera, alebo je to sposobene cloudom (aby som sa drzal temy), alebo .... no naozaj netusim ....

279439

22.11.2012 8:59

RE: Ani fotky bez šifrování

netinfo 80.?.?.?

Reakce na 279439

Nie je to len váš problém, mám prístup na internet u dvoch rozdielnych ISP a u obidvoch je to rovnaké. Zaujímavé však je, že cez tor sieť Zvedavec funguje bez problémov.

Takto to vyzerá u jedného z ISP:

tracepath zvedavec.org
..
8: ffm-b2-link.telia.net 32.565ms asymm 9
9: abovenet-ic-136943-ffm-b2.c.telia.net 29.272ms asymm 10
10: xe-3-1-0.mpr2.ams5.nl.above.net 37.521ms asymm 12
11: so-2-1-0.mpr2.lga5.us.above.net 115.402ms
12: xe-0-2-0.cr2.ord2.us.above.net 141.627ms asymm 13
13: xe-1-0-0.cr1.ord2.us.above.net 153.406ms asymm 11
14: xe-3-1-0.mpr1.ord6.us.above.net 152.659ms asymm 13
15: 64.124.146.114.allocated.above.net 479.545ms asymm 11
16: asw-eo183.ord03.singlehop.net 141.334ms asymm 12
17: no reply

279452

21.11.2012 15:03

RE: Ani fotky bez šifrování

Jenda__ 89.?.?.?

Reakce na 279416

1) 256/8 určitě není 8

2) RSA s 2048b klíčem určitě nemá _tolik_ možností (ani nevím, jak jste k 5*10^287193 přišel, jeho binární logaritmus se mi na mé přetaktované 486 počítat fakt nechce). Každé číslo totiž není prvočíslo, klíčový prostor [keyspace] je tak mnohem menší. Navíc zatímco u symetrického šifrování se snažíte fakt lámat jednu možnost za druhou, u RSA faktorizujete. To se fakt nedá srovnávat.

3) Mnohem víc, než prolomení AES/Blowfishe/RSA, bychom se měli obávat útoků postranními kanály. Je složitější zlomit AES256 nebo vám do počítače nainstalovat virus, který si klíč prostě přečte? V době, kdy VUPEN prodává vládám za $100k exploity na všechny běžné prohlížeče? V době, kdy MS posílá kdovíjaké aktualizace na všechny počítače s Windows? V době, kdy linuxové distribuce mají každá padesát vývojářů, kteří mohou podepisovat balíčky? V době, kdy se software stahuje z několika velkých serverů?

279424

21.11.2012 22:47

RE: Ani fotky bez šifrování

Janeček 24.?.?.?

Reakce na 279412

Nezapomente, ze nejspolehlivejsi sifrovani je navrhnou svuj vlastni sifrovaci algoritmus. Nemusi be zcela dokonaly, protoze to, ze je neznamy je velky problem neb nelze pouzit brute force method a bude nutno nasadit team matematiku, aby se pokusili algoritmus rozlousknout, coz je mnohem drazsi nez u znamych algoritmu pouzit hrubou silu. Vysledek je take nejisty neb neni jiste jak dlouho bude trvat rezlusteni a zdali se to vubec povede.
Ma to vsak jednu nevyhodu a to tu, ze asi bude levnejsi vystavit vasi osobu muceni neb to je asi levnejsi nez grupa matematiku. Clovek si proste nevybere.

279441

21.11.2012 23:16

RE: Ani fotky bez šifrování

Jenda__ 89.?.?.?

Reakce na 279441

„Nezapomente, ze nejspolehlivejsi sifrovani je navrhnou svuj vlastni sifrovaci algoritmus.“

Jmenujme třeba Crypto-1 nebo A5/1. To jsou ukázky, kdy se někdo snažil navrhnout vlastní algoritmus a moc se mu to nepovedlo.

„Nemusi be zcela dokonaly, protoze to, ze je neznamy je velky problem neb nelze pouzit brute force method a bude nutno nasadit team matematiku, aby se pokusili algoritmus rozlousknout, coz je mnohem drazsi nez u znamych algoritmu pouzit hrubou silu.“

Jednak někde musíte mít program na šifrování tím skvělým algoritmem, takže jeho analýzou se dá zjistit, co za boty jste tam udělal, jednak brute-force není u současných silných algoritmů (AES, *fish, Serpent) při dostatečně silném hesle možný vůbec.

„Ma to vsak jednu nevyhodu a to tu, ze asi bude levnejsi vystavit vasi osobu muceni neb to je asi levnejsi nez grupa matematiku.“

To bych čekal i u použití jakéhokoli jiného algoritmu nebo i při nepoužití žádného algoritmu.

279442

22.11.2012 0:37

RE: Ani fotky bez šifrování

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 279442

pokavad nejste sifrovaicm expertem a to expertem vysoke urovne ,tak tu vasi sifru rozlusti odbornici prekvapive rychle

279444

22.11.2012 8:04

RE: Ani fotky bez šifrování

djb 80.?.?.?

Reakce na 279444

Není pravda. Pokud nepotřebujete veřejný klíč, dělá se to tak, že si vygenerujete třeba megabajt šumu - chcete-li to autentické a skutečně náhodné, tak nahrajete výstup z analogových součástek tranzistoru nebo elektronky - no a s tímhle klíčem tu zprávu nějak matematicky a vratně spojíte. Může být i primitivní XOR. Nedostane se do toho bez klíče nikdo. Nikdy.

279449

22.11.2012 10:03

RE: Ani fotky bez šifrování

Petr Řehák 194.?.?.?

Reakce na 279449

Presne tak. Podobnou vec jsem si udelal taky na dopisovani s pritelkyni pres firemni email protoze mela podezreni ze jim ho v praci ctou coz se ji nelibilo. Mel jsem to za par veceru i s primitivnim uzivatelskym rozhranim. Klic jsem sice generoval pseudonahdne pomoci Random, ale seed jsem jsem zadaval rucne nikoliv jak je defaultne pres curenttime. Variace je jednoduche generovani seed pres pohyb mysi.
Vysledek bylo par megabytu symetrickeho klice kde pouzite casti se rovnou znehodnocovali (klasicka Vermanova sifra). Klic se hodil na flashdisk a emailem nebo pres ICQ (prectete si ve smlouve s ICQ ze co poslete patri JIM) se posila jen zmet znaku.
Kdyz se nekdo dostane ke kodu zadnou chybu nenajde, protoze je to tak primitivni ze tam nesla udelat [velký smích]
Zbyva jenom ziskat klic. A kdyby byl generovan opravdu nahodne (funkce random i kdyz s nastavovanym seed porad neni 100% random) tak zadnej bruteforce nepomuze ani za milion let.
Problem je ze pro cloud reseni to nema smysl. Protoze klic je stejne velky jako prenasena data [mrknutí jedním okem]

279454

22.11.2012 11:42

RE: Ani fotky bez šifrování

Jenda__ 195.?.?.?

Reakce na 279449

To jste si ale nevymyslel vlastní algoritmus, ale použil jste Vernama. Ale pro šifrování dat se to moc nehodí, protože někde musíte bezpečně uložit ten klíč - a to už rovnou můžete uložit ta data.

279461

22.11.2012 19:00

RE: Ani fotky bez šifrování

djb 80.?.?.?

Reakce na 279461

To máte naprostou pravdu, že mi to nadělili už ve škole aniž bych měl šanci na to přijít sám[smích], ale, osobně se domnívám že jakmile v diskuzi přijde na řadu rada, že, "nejlepší bude když si všichni napíšeme vlastní programy a algoritmy na šifrování", tak končí seriozní diskuze, která by byla někomu k něčemu platná a už se jen tak hospodsky machruje [chechtot]

279482

21.11.2012 8:54

Mně to připadá zbytečné :-)

Erik Sedláček 178.?.?.?

Na notebooku mám 500 GB prostoru, z toho na disku C 200 volných a na disku D 155 volných. Jednou za čas vše podstatné zálohuji na externí HDD. Vše je mnohonásobně šifrováno. Takže absolutně nemám důvod a ani principielně nehodlám plošně předávat někam jinam jakámkoliv svá data, i kdyby to bylo šifrované [smích]

Ten účet jsem si tam ale vytvořil, ať Ti přihodí těch 500 MB [cool]

279413

21.11.2012 9:07

RE: Mně to připadá zbytečné :-)

Guru 178.?.?.?

Reakce na 279413

Ha, ha, ha. Oni i ty doporučené přátele (za které dávají 500 MB) zařadí do křížových/síťových analýz pro několik nejmenovaných agentur. Oni chtějí vědět kdo je s kým.

Pozn.: pochopitelně, silně přeháním

279414

21.11.2012 12:22

RE: Mně to připadá zbytečné :-)

Erik Sedláček 178.?.?.?

Reakce na 279414

Když jsou všechny zadané údaje falešné, tak vás to trápit nemusí [cool]

279420

21.11.2012 16:04

RE: Mně to připadá zbytečné :-)

djb 80.?.?.?

Reakce na 279420

A určitě máte falešnou i IP adresu, používáte anonymizující server o kterém víte, že není sledovaný a všechny hopy k němu od vás vedou přes routery u kterých dokážete smazat logy. Totéž jste smozřejmě udělal při přístupu k registračnímu mailu.
etc.

Network Forensics: Tracking Hackers through Cyberspace

279427

21.11.2012 9:11

BoxCryptor

jansmith1984 80.?.?.?

Tady je zajímavý názor z jedné diskuze:

16. 04. 2012 08:42 |
Ani šifrované data nejsou v cloudu v bezpečí. Poskytovatelé úložišť mají k dispozici takový distribuovaný výpočetní výkon, že můžou zkoušet brute-force na kterémkoliv uživateli se jim zamane. Nepomůže ani pravidelná změna šifrovacích klíčů, protože poskytovatel služby si beztak původní data ponechává a jen uživatel je vidí jako smazané, resp. nevidí je. Nebo si snad myslíte, že pokud smažete email s šifrovanou přílohou na Gmailu, že se ten email smaže fyzicky také z disků Googlích datacenter?


Btw, v případě aplikace BoxCryptor pro Dropbox je dobré vědět, že bezplatná verze šifruje adresář do velikosti 2 GB...


Peace,

jansmith[smích]

279415

21.11.2012 14:54

RE: BoxCryptor

Jenda__ 89.?.?.?

Reakce na 279415

Jenže pro hesla delší než 15-20 znaků na bruteforce nestačí ani všechen výpočetní výkon na světě… (uvažujme nekvantové počítače)

279423

21.11.2012 16:08

rozdělení dat je chybné

djb 80.?.?.?

Je nutné šifrovst vše, bez výjimky. Vč. receptu na míchaná vajíčka.

Protože - jak píše mkadlec - jinak se stává šifrování červeným praporkem "tady něco smrdí".

Jediný účinný způsob, jak ukrýt data je, nikomu nenaznačit, že by se o ně mel zajímat.

Proto by se naopak mělo šifrování stát normou a šířit uplně všude.

279428

21.11.2012 17:24

TrueCrypt

Peptalkin 62.?.?.?

Vazeni, pri tejto prilezitosti, ked je temou sifrovanie, by som Vam rad dal ohladom sifrovania hardiskov velmi cennu radu. Nebudem odporucat, aky algoritmus mate pouzit, to vsetko zavisi hlavne od toho, aky mate vypoctovy vykon masiny a aky ubytok vykonu ste ochotni strpiet. Kaskadovite algoritmy su najnarocnejsie na vykon pre sifrovanie on-the-fly.

Moja rada hlavne znie: Sifrujte hardisky bezoddielovo, to znamena nevytvarajte na nich ziaden oddiel(particiu). Hlavna vyhoda tohto sposobu tkvie v tom, ze hocikto si ten hardisk zapoji do PC, bude sa mu javit ako cerstvo kupeny a bez akychkolvek naznakov sifrovania. Proste hardisk ako keby cerstvo po nizkourovnovom formate. Hardisk sa namountuje az vtedy, pokial je splnena nejaka z podmienok, ako napr. zadanie spravneho heslo, dodanie spravneho keyfile, pripadne kombinacia tychto dvoch. TrueCrypt tento sposob sifrovania umoznuje. Ziadny iny sposob neodporucam viac ako tento, pretoze je najmenej napadny a pripadny utocnik ani nevie, ze ten HDD je vobec sifrovany. Ani hlavicka disku nic neprezradi.


A este bacha, opatrnosti nie je nikdy nazvys:
http://goo.gl/2jrGA

279430

26.11.2012 11:02

RE: TrueCrypt

brasol 88.?.?.?

Reakce na 279430

Na TrueCryptu se mi líbí, že dokáže vytvořit velmi silné širfy (prakticky nemožno sejmout beute force metodou) a navíc umožnuje "vrstvené šifrování" - tj. potřebujete heslo abyste se dostali k obsahu, který může obsahovat další "kapsu" ke které potřebujete další heslo a hlavně vědět, že tam něco takového je [smích]

V praxi pokud potřebuji zašifrovat něco důležitého dám do první vrstvy nějaký balast, který se tváří jako zašifrovaný obsah (třeba nějaké SM porno) a heslo naschvál zvolím slabé, tak aby šlo sejmout slovníkovou metodou či brute forcem. Poté co by se případný útočník dostal k tomuto obsahu je velmi pravděpodobné, že dál už zkoumat nebude. Druhá vrstva, která obsahuje už reálné informace je samozřejmě již dobře zašifrována, tak aby i kdyby útočník druhou vrstvu tušil bylo prakticky nemožné se k ní dostat.

Krom velmi dobrého zabezpečení má i tu výhodu, že kdybyste byli z nějakého důvodu donuceni heslo sdělit (ať už zákon nebo pistole u hlavy) tak prostě dáte heslo do první vrsty, kde se nachází pouze balast, který se tváří jako to, co je opravdu zašifrováno.

279584

21.11.2012 18:35

Nešifruji nic

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Osobně nemám ani páru, co bych měl šifrovat. Obchoduji na Internetu s prodejem digitálních produktů.(www.digitalresalerightsvip.com) Každému (z celého světa) když něco koupí, musím vydat elektronickou fakturu s ověřeným podpisem. Aby byla platná, musí obsahovat mé plné jméno, adresu, emailovou adresu, bankovní spojení (i když je platba přes PayPal), moje IČO a DIČ. Přičemž kdokoliv si může o mně zjistit skoro vše, když si zkopíruje moje IČO do živnostenského rejstříku (u s.r.o. do Obchodního rejstříku). Tam najde vše, datum narození, bydliště atd. Tak do pr*ele co bych asi měl kde šifrovat?

Cloud, kde mi nabídnou úložiště v maximu 16 GB je pro mě na nic. Mám server s neomezeným (ale skutečně neomezeným) prostorem a již nyní tam mám uloženo cca 30 GB produktů v ZIP formátu a to jsou mnou nabízené produkty jen za květen - říjen 2012. Přitom každý další měsíc tam jde dalších 50 produktů. Takže 16 GB mi je k ničemu.

279433

21.11.2012 22:24

a to mam někomu tak usnadnit?

456 94.?.?.?

a to mam někomu tak usnadnit? že si robotem vybere co nechci zveřejnit a pak jako vše na internetu...

279438

22.11.2012 9:54

další zbytečná vymoženost

Nikdo 204.?.?.?

Je tu někdo, kdo by dal dobrovolně album fotek z dovolené sousedovi, protože už doma má plnou skříň? Asi nikdo. Nicméně úplně neznámé lidi skryté za výpočetní technikou dnes většina populace zásobuje intimními informacemi, které by často nepošeptali ani svým nejbližším, protože spolkli vějičku serióznosti, anonymity a nezpracovatelného objemu informací. Lidé jsou prostě lehkovážní, pohodlní, příliš jednodušší atd.
Když si odmyslím problém s citlivými informacemi, tak stále nevidím důvod ukládat jakákoli data na cizí disková pole, když většina běžných komunikačních udělátek v současnosti má desítky GB místa na uložení dat.
Jen tak mezi námi, nevěřte žádným šifrám a máte-li skutečně citlivé informace, tak se s nimi vůbec nepřipojujte do sítě a úložiště těchto dat, co nejlépe fyzicky zabezbečte.

P.S.: Také mám blokovanou IP adresu na zvedavec.org, což je vlastně dobře, alespoň jsem donucen být trošku anonymnější. [smích]

279453

22.11.2012 18:57

Nejen že nepoužívám

pje 195.?.?.?

Učím též podnikové informační systémy. Na cokoli distančního jsem studenty nejprve připravil seznámením s komunikačními linkami mezi různými zdroji a databázemi dat s tím, že problém překopnutého (ši v Česku též ukradnutého) kabelu jim jistě pomůže udělat si představu. Na to jsem navázal bezpečnostními problémy jakékoli komunikační linky včetně odposlechu a možnosti ovlivnění a zcicení komunikačního obsahu. Po vysvětlení principu cloudu jsem ani nemusel naléhat a studenti sami argumentovali, že zabezpečení dat on-site je vždy levnější než cokli na distanc. Svěřovat cokoli dněšním smluvním partnerům při stavu mravnosti, tržního práva a spravedlnosti považuji za vrchol hlouposti. Howgh!

279481

22.11.2012 19:24

RE: Nejen že nepoužívám

pje 195.?.?.?

Reakce na 279481

Abych nebyl nesprávně pochopen, o zabezpečených datových kanálech a úložištích studentům samozřejmě říkám dost, aby se mohli kvalifikovaně rozhodnout. Jenže ono bývá u citlivějších dat lépe využít vlastní sítě s on-site datovými úložišti a Cibulkoviny klidně posílat tam, kde vlastník kapacit je neutrál vzhledem k obsahu a povaze dat. Varuji ale důrazně před podléháním mediální masáži o plošné výhodnosti cloudů. Odbornější média (např. Computer Connect) ale správně poukazují na nezbytnost ad-hoc multifaktorové analýzy vhodné volby datových úložišť, pokud se předpokládá frekventní databázový provoz tato data využívající. Mimochodem, snapshoty systému včetně datových logů lze elegantně distribuovat kam je libo, pokud se to dopustí...

279483

26.11.2012 11:39

a tady se mi to přestalo líbit

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

"Pak si stáhnete odpovídající aplikaci, která vám zajistí, že váš prostor bude otevřen v každém okamžiku." Který prostor bude pak otevřený pro koho? Drobným písmem tam asi bude, že prostor vašeho počítače pro dropbox, jeho partnery a law enforcement, předpokládám.

Pak bych opravdu doporučil starší slabší počítač pouze pro připojení k dropboxu s touto skvělou aplikací, a reálnou práci včetně šifrování dělat na jiném počítači. Na dropbox-stroj dávat jen věci už zašifrované a pochopitelně nic citlivého. Samozřejmě že podobná aplikace může být i součástí operačních systémů linux nevyjímaje...

279588

2.12.2012 13:48

Zajisteni

Kevin 95.?.?.?

Pokud mate na pocitaci skutecne citliva data, pak ten pocitac ma byt pripojeny pouze k jedine siti - elektricke. V jakemkoli jinem pripade se musite smirit s tim, ze vase data jsou pro korporace a bezpecnostni slozky otevrenou knihou.

A pokud jde o cloud - muslim, ze z nadseni pro nej kazdeho velice rychle vyleci vypadek internetoveho pripojeni zrovna v okamziku, kdy bude chtit z cloudu spustit treba prezentaci u klienta...

279857

30.8.2013 21:19

Copy

ttkk 89.?.?.?

Osobně jsem zálohoval na externí disk - odešel, a s ním i bohužel moje data. Dnes raději zálohuji do cloudu (internetové úložiště).

Nejštědřejší na místo zdarma mi vychází Copy: https://copy.com?r=zPku0e
Když se zaregistrujete přes zmiňovaný odkaz a nainstalujete si jejich aplikaci pro synchronizaci / zálohování dat, tak rovnou dostanete 20GB zdarma s tím, že když se přes vás zaregistruje někdo další, tak za každého dostanete dalších 5GB zdarma, což je super...

295290

17.1.2020 12:22

Řetězce jednoduše

Martin Fiala 37.?.?.?

Zašifrovat obyčejný text lze i na stránkách http://retezce.jednoduse.cz/

376135

Příspěvků: 32

21.11. 08:06 Guru  Ani fotky bez šifrování
21.11. 10:11 mkadlec  RE: Ani fotky bez šifrování
21.11. 12:34 ltokar.sk  RE: Ani fotky bez šifrování
21.11. 16:02 mkadlec  RE: Ani fotky bez šifrování
21.11. 22:33 Tester  RE: Ani fotky bez šifrování
22.11. 08:59 netinfo  RE: Ani fotky bez šifrování
21.11. 15:03 Jenda__  RE: Ani fotky bez šifrování
21.11. 22:47 Janeček  RE: Ani fotky bez šifrování
21.11. 23:16 Jenda__  RE: Ani fotky bez šifrování
22.11. 00:37  RE: Ani fotky bez šifrování
22.11. 08:04 djb  RE: Ani fotky bez šifrování
22.11. 10:03 Petr Řehák  RE: Ani fotky bez šifrování
22.11. 11:42 Jenda__  RE: Ani fotky bez šifrování
22.11. 19:00 djb  RE: Ani fotky bez šifrování
21.11. 08:54 Erik Sedláček  Mně to připadá zbytečné :-)
21.11. 09:07 Guru  RE: Mně to připadá zbytečné :-)
21.11. 12:22 Erik Sedláček  RE: Mně to připadá zbytečné :-)
21.11. 16:04 djb  RE: Mně to připadá zbytečné :-)
21.11. 09:11 jansmith1984  BoxCryptor
21.11. 14:54 Jenda__  RE: BoxCryptor
21.11. 16:08 djb  rozdělení dat je chybné
21.11. 17:24 Peptalkin  TrueCrypt
26.11. 11:02 brasol  RE: TrueCrypt
21.11. 18:35  Nešifruji nic
21.11. 22:24 456  a to mam někomu tak usnadnit?
22.11. 09:54 Nikdo  další zbytečná vymoženost
22.11. 18:57 pje  Nejen že nepoužívám
22.11. 19:24 pje  RE: Nejen že nepoužívám
26.11. 11:39  a tady se mi to přestalo líbit
02.12. 13:48 Kevin  Zajisteni
30.08. 21:19 ttkk  Copy
17.01. 12:22 Martin Fiala  Řetězce jednoduše

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

66

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc březen přispělo 140 čtenářů částkou 23 155 korun, což je 66 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Pozorujte dnešní právní zrůdy, ceny a lichvu! Šílené!!27.03.20 18:19 Česká republika 2

Jourová varuje27.03.20 14:54 Evropská unie 4

Vědci zjistili u 600 lidí 40 různých mutací koronaviru26.03.20 22:20 Island 3

Holandsko a Švédsko začínají ustupovat od teorie stádní imunity26.03.20 22:07 Evropská unie 2

Vláda mění své rozhodnutí ohledně odškodnění - bojí se bankrotu (a právem)26.03.20 22:00 Česká republika 1

Indie vyhlásila 1,3 miliardě svých občanů stanné právo26.03.20 21:02 Indie 1

Koronavirus: Drakonická opatření v Bolívii26.03.20 09:03 Bolivie 7

VIDEO: Massimo Mazzucco zajímavé souvislosti a "náhody" COVID-1926.03.20 07:56 Itálie 0

Politická korektnost a krvelačnost chorých feminacistek vedla ke konci mluvčího FK UK25.03.20 11:07 Česká republika 12

Ministerstvo obrany chce uspořit až 2,9 miliardy korun25.03.20 07:00 Česká republika 1

Evropská unie vojensky podporuje Turecko24.03.20 17:34 Evropská unie 2

V USA začala ekonomická krize24.03.20 04:25 USA 3

Video: Allahu akbar! Nepokoje v uprchlickém táboře Eleonas v Aténách23.03.20 17:51 Řecko 0

Video:Německo už není zemí mléka a strdí, ale Afričanovi to nevysvětlíte23.03.20 17:45 Německo 1

Protesty proti omezením kvůli koronaviru v Paříži23.03.20 16:19 Francie 0

Stát zakázal výrobu dezinfekce Martinu Žufánkovi23.03.20 15:43 Česká republika 1

Rusko a Kuba posílají do Itálie své lékaře22.03.20 17:35 Rusko 4

Blokování čínské pomoci Itálii v Praze22.03.20 16:08 Česká republika 3

Chmelár o prohlášení Stoltenberga: Je to šílené a nepříčetné21.03.20 08:40 Slovensko 2

Pracující rodiče se hroutí z množství domácích úkolů svých školáků20.03.20 22:25 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
24,60 Kč
Euro
27,48 Kč
Libra
30,64 Kč
Kanadský dolar
17,54 Kč
Australský dolar
15,17 Kč
Švýcarský frank
25,86 Kč
100 japonských jenů
22,80 Kč
Čínský juan
3,47 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
7,69 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
31,23 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 938,79 Kč
1 unce stříbra
356,21 Kč
Bitcoin
151 665,79 Kč

Poslední aktualizace: 28.3.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 595