Diskuze k článku

O platnosti ucenia Adama Smitha a obmedzeniach vylucneho ekonomickeho myslenia

Příspěvků 28

10.9.2012 9:43

článek je volaký zmetený

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Ano existují určité ekonomické zákonitosti které popsal smith to myslím nikdo nepopírá je ovšem třeba si uvědomit že ty zákonitosti vycházejí z chování lidí že jsou tvůrčí a chování lidí je poplatné společenským dmíněnostem na cž správně upozoril marx
marx ale neformuloval nějaké nové ekonomcké zákony on se ekonomií ani moc nezaobíral marx byl spíš sociolog zabýval se vztahy v tehdejší buržoazní společnosti na které nekritizoval fakt že lidé nemají stejně majetku nebo peněz
marx kritizoval odcizení a zvěcnění lidí pomocí peněz a rozvinuté dělby práce rozhodně nechtěl problémy tehdejší společnosti řešit zespolečenštěním soukromého majetku a výrobních prostředků což označil za "vulgární komuismus" a přirovnal to k řešení problémů v manželství zespolečenštěním žen

co se týče toho sovětského socialismu ten selhal protože od začátku selhat měl
zejména protože byl dosazen a udržován násilím poté protože ho doprovázela obrovská ne jenom ekonomická ale hlavně morální korupce i když po národněekonomické stránce to bylo jak já říkám jako stará škodovka - pod rukou šikovného opraváře to mohlo fungovat stovky let

já například druhou fázi ve formě tzv "reálného socialismu" považuji spíše za pravicovou a kapitalistickou protože v té době stát a režim na sebe vzal hodnoty klasické buržoazní společnosti 19. století (střídmost, spořivost, pracovitost, apod) navíc se mu povedlo tak jako keynesiánství vyřešit problém s proletariátem tím že udělal z proletariátu (malo)buržoazii s čímž by opět marx zcela jistě nesouhlasil
takže dočkejme času přechod od buržoazní společnosti do nějaké jiné právě probíhá sovětský model nebyl nikdy myšlen vážně ani jako pokus o něj jeho role spočívala spíš v rozvrácení minulých vlastnických a společenských vztahů a vytvoření určitého hodnotového vakua

274628

10.9.2012 9:44

vážený pane doktore, musím se zeptat , nezůstal jste svým naturelem v 19.století ?

osa x 193.?.?.?

Za prve: Kazda trhova, cize vymenna hodnota, sa vytvara pracou. - Lež je dnes hlavní tržní hodnotou a prací se nevytváří.
Za druhe. V procese vyroby, resp. ekonomickej cinnosti vo vseobecnosti, praca vytvara nadhodnotu. - tzv. "hodnota" je fikce a nadhodnota je nadfikce , v procesu robotizované produkce je ona nadhodnota dokonce záporná - bez vnucování pomocí lživé reklamy k realizaci na trhu nedojde.
Za tretie: Cena tovarov odraza ich hodnotu, je vymennou hodnotou tovaru vyjadrena v peniazoch. - v "moderním" dotačním prostředí toto již dávno neplatí .
Stvrty zakladny poznatok: Peniaze (okrem z drahych kovov) nemaju hodnotu. - dovolím si vás požádat, pokud pro vás nemají hodnotu, pošlete mi je prosím poštou, nebo alespoň Zvědavci na provoz. [velký smích] , - v "moderním" světě peníze mají stejnou funkci jako měly vždy, jsou vyjádřením společenské shody na mechanismu výměny čehokoliv kýmkoliv. Přeji hezký den.

274629

10.9.2012 14:14

Že sa človek zobúdza do reality planéty

anonym 46.?.?.?

- to je dobre. Že píše kopu nesúvisiacich vecí a robí zo všetkého obrovský guláš - to nie je dobre.
Pane, to že máte titul JuDr. neznamená, že máte pravdu aj vtedy, keď píšete nesúvisiace a nesúvislé drísty.
Študovať, chápať, znovu študovať, znovu sa snažiť chápať, nerobiť guláš.
Nie som najmúdrejší, ale taký guláš ako ste napísali Vy a ktorý sa tvári že má v sebe hlboké ekonomické poznatky a filozofické pravdy - Vy ste asi hodne presvedčený o svojej výnimočnosti a inteligencii.
Prosím editora, aby sa zamyslel nad obsahom uverejneného článku.

Bol nedávno škandál, že v serióznom vedeckom časopise uverejnili seriózny vedecký článok, veľa čitateľov ho posudzovalo, komentovalo - a nakoniec sa priznali týpci, že zostrojili počítačový program, ktorý písal články tak, že spájal do súvislého textu vedeckú reč, a čiastočne kopíroval a upravoval vety z iných náhodne vybraných článkov. No a počítač vytvoril kopu nezmyslov tváriacich sa ako seriózna práca a ľudia to zožrali.
A týpci boli zvedaví, či tie drísty bez zmyslu ľudia prijmú len preto, že to bolo v serióznom časopise.
A keďže ľudia sú stádo oviec a priznávajú neexistujúce autority len preto, že tieto autority predtým uznali iní ľudia - tak vznikajú takéto paškvily tváriace sa ako seriózne články.
Ak má autor záujem, budem o nejaký ten mesiac v Bratislave, môžeme sa stretnúť a osobne pokecať o ekonomike. A autor mi môže osobne dokázať, že má poznatky a nechápe ekonomiku len na tej najnižšej úrovni, na ktorej ju chápu v krčme pri pive.
Tento článok je len pospájanie výrazov, teórií, slov a kopy ďalšieho gulášu.
Ale je dobre, že aspom začínate myslieť aj o ekonomicko-psychologických procesoch tohto sveta. Len to prosím nabudúce radšej nezverejňujte

274639

10.9.2012 16:10

Adekvátnejší názov článku by bol : Einstein - ZLODEJ a PODVODNÍK .

erifus 93.?.?.?

Okrem spústy zbytočných poučovaní o elementárnych znalostiach ekonomiky,
ktoré
sú dnes známe pomaly už aj deťom základnej školy,
hodnotné na článku bolo jedine uvedenie zdrojov, dokazujúcich Einsteina,
ako
ZLODEJA a PODVODNÍKA !!!

Mňa by ale hlavne zaujímalo, či bol Einstein Žid, alebo Chazar,
pretože,
nejako mám chaos v tom, či sú tí zlodeji a podvodníci vlastne
vôbec Židia.
Hlavne mám tie pochybnosti po tom, čo som čítala,
o vystúpení Žida Benjamina Freedmana r.roku 1961,vo Washington D.C. ( District of Criminals ) v hoteli Willard na žiadosť vtedy nacionalistického denníka,COMMON SENSE.

Tiež ma ovplyvnila kniha "Holocoust Industry" od Žida prof.Normana Finkelsteina.

Od vtedy sa nemôžem zbaviť dojmu, že genetickí Židia sú vlastne
chudáci,
zneužívaní ako firemná tabuľa,
pod ktorou
agírujú primitívovia s tatarsko-turecko-mongolskou génovou štruktúrou.

Svet nadáva na Židov, ako sme voľakedy nadávali na Rusov,
alebo
dnes na Američanov
a jedná sa pri tom o "hluboké nedorozumění", ako istého času
vyhlásil pán Václav Klaus[smích])

Keď v minulosti otravovali svet tatarsko-turecko-mongolské hordy
svojimi zverskými, beštiálnymi nájazdmi,
bolo aspoň jasné "who is who".

Ale dnes ? Kto sa má v tom vyznať ?!

Jedine intuíciou musí človek cítiť, že také naivno-priesvitné
scenáriá, ako 9/11, agresia na Irak, Irán, Sýriu, atď.,
ktorých oficiálnym verziám
veria snáď už len debilovia, že ich autormi nemôžu byť inteligentné židovské mozgy,
ale
len a jedine primitívne turecko-tatársko-mongolské mozgy !!!

Nemýlim sa, alebo mám pravdu ?[smích])

274641

10.9.2012 21:09

RE: Adekvátnejší názov článku by bol : Einstein - ZLODEJ a PODVODNÍK .

slak 77.?.?.?

Reakce na 274641

Brilantní a souhlas,já říkám co není přínos obecně je DYDLACE

274651

10.9.2012 23:29

RE: Adekvátnejší názov článku by bol : Einstein - ZLODEJ a PODVODNÍK .

petesv 2.?.?.?

Reakce na 274641

Povídat žid-jako neříct vůbec nic. Ortodoxní Židé, odpadlíci od víry atd. O původu aškenazských židů třeba zde http://cz.altermedia.info/historie/kdo-jsou-dnesni-zide_2181.html Když židovská dívka si vzala nežida, vystrojili ji pohřeb se vším všude i s rakví a pomníkem, pro ortodoxní zemřela. Když likvidoval Hitler lidi s troškou židovské krve, likvidoval tak koho vlastně?
Původních Židů je snad 10%, zbytek Chazarů z Kavkazu.
Ale když někdo označí židovské praktiky těch či jiných pravým jménem, je ihned obviněn z antisemitismu. Vytvoření Israele a hra na schovanou za židy je vůbec nejlepší tah woldemordů. Vytvořením Israele získali woldemordi hlas v OSN a další výhody. Přitom to není první židovská autonomie. Stalin vytvořil v Rusku židovskou autonomní republiku, dodnes existuje, aniž o tom lidé vědí. Stalin sám pocházel z takové židovské vísky v Gruzii, stejně jako Lenin měl aspoň jednoho děda ukrajinského Žida.
Vytvoření Israele a hra na schovanou za židy je vůbec nejlepší tah woldemordů. Obyčejní Židé, a v Israeli je mimochodem skoro 50% těch, co tam utekli od Jelcina a jeho perestrojky, zas budou obětováni.

274655

13.9.2012 13:16

RE: Adekvátnejší názov článku by bol : Einstein - ZLODEJ a PODVODNÍK .

udo1 udo321123zavinacazetbodkask 37.?.?.?

Reakce na 274641

To je už lepší level Erifus, no prečo urážate Chazarov, Tatárov, Mongolov a Turkov?
Zrovna tak dákych mýtických Hebrejov.
Obávam sa, že si pletiete nacionálnosti s ideológiami.
Petesv má veľa pravdy.
Je mnoho rôznych starovekých aj novovekých konvertitov na túto zvrátenú ideológiu.

Stála otázka je:
Kto a prečo zvrátil judaizmus, židovstvo?
Zrovna tak:
Kto a prečo mohol tak zvrátiť pôvodné kresťanstvo, islam,.. a akú úlohu vyšpecifikoval príslušným cieľovým skupinám.
Alebo veríte histerickým mýtom o "našich blbých huga-čaka predkoch", ktorí manažovali maximálne sekerou, jedmi a peniazmi a ďalej sa nedostali Erifus?

Na mieste tých, ktorí boli v neľudskej zvieracej egoselekcii úspešnejší, by som si presne toto prial vo vzťahu k svojim ovciam.
..strihať a rezať..
..len aby ich pre boha nenapadlo, že existujú kurvy pastierske, ktoré ojebabrávajú tak dunča(judkovia), ako aj staré(kresťoši) a mladé(islam) ovce.
Nedopustiť, aby sa masovejšie stali Ľuďmi.
Amen!

Pôvod všetkých troch(a zrovna tak ostatných) ideológii je jeden a ten istý. Lokálky(j-elitky) sa vždy a všade po svete snažili vytvoriť in-formačné pyramídky..až jednej raz napadlo urobiť to globálne pod heslom:
"Keď nie my, tak iní
a preto radšej my."

Aj Nefertiti so synom odišla do dejín, Il-i-on, Troj-a(3a) padla rukou A-psí-lea a prešlo mnoho storočí kým prišiel Nebúcha-dnes-ar [smích], At-ény Is-ka-n-d-ar, Rim-miR a ďalšie príbehy, kde išlo dokola o to isté.
Sláva a zlato vojvodov sú však dristy.
Ticho a skrytosť volí moc skutku
a ochotná je pre cieľ obetovať všetko.

Čas je prachom dejín
i peňazí a skúseností jesto
štít elipsy má vojín
a posledný náboj v přilbě místo.
Amon

Väčší úlet, ako Einsteinov výlet do absurdnosti vzťahov,
je asi už iba "akože" neznalosť problematiky úroku a podstaty zamerania zvrátenej judaistickej ideológie s jej dlhodobou rolou v globálnych problémoch, zo strany "obyčajného" vnuka dvoch rabínov=K.Marxa.

voľný cit.ďalšieho kroku K.Marxa:
"Židia sú chymérická národnosť. Ide len o osoby, ktoré majú radi peniaze.."
Teda podľa K.Marxa neide o systematickú zvrhlú mafiánsku ideológiu..
Zároveň "nadhodnota" potom asi nemá skrývať celú problematiku úrokoviny - jadra rakovinového nádoru dnešnej globálnej civilizácie zakotvenej v infekčne zmutovanom žido-kresťanstve(Pentateuch-Deuteronomium a Izaiiáš) a jej metastáz a celkovým oslabením organizmu spôsobených chorôb vo forme ostatných neustále hasených sekundárnych problémov(ekológie, zdravotníctve, morálke, školstve, dôchodkovom systéme,..atď).
..a idiot-oikos stále špekulujú o aspiríne, diétach a analgetikách..

274752

10.9.2012 20:48

Konec zlatého věku.

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Lidská společnost nastoupila cestu zvráceným směrem v okamžiku výskytu prvního ekonoma.

274649

10.9.2012 22:52

RE: Konec zlatého věku.

steve 174.?.?.?

Reakce na 274649

.. Klaus !!!

274654

14.9.2012 1:18

RE: Konec zlatého věku.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 274654

Fakt to řekl? [zmaten] [oči v sloup] [chechtot]

274796

10.9.2012 23:33

RE: Konec zlatého věku.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 274649

Bohužel,paní Hanzalíková bezděky přesně trefila hřebík na hlavičku!
Není a neexistuje na světě nějaká ekonomická koncepce, která by bez problému zaručovala přechod na jiný harmonický "způsob" ekonomiky bez otřesů a sociálního napětí.Ekonomika se tak trochu podobá meteorologii, kdy je možné vytvořit krátkodobé předpovědi, podle kterých je možné řídit a ovlivňovat chod hospodářství.
V okamžiku,kdy se chcete dostat na dlouhodobé prognózy a usměrňovat reálné chování národohospodářských a posléze i globálních celků,začne systém "nabírat"velké a zásadní chyby a reálná ekonomika se chová jinak, než byla prognózována!
Co je platné, když má u nás vláda poradní orgán NERV a ve státě je běžně podporována a trpěna lichva,řádí zde několik exekutorských mafií, na které už je stát krátký, / viz správa BIS / kde jsou zasaženy soudy a jiné "nezávislé" orgány! I to je obraz ekonomiky a v západní Evropě a USA není situace příliš lepší - je trochu jiná, ale darebný systém je stejný, nebo velmi podobný!
Je založen na zisku za každou cenu, který se potom projevuje jako zásadní destruující prvek celé společnosti!
To již ani není kapitalismus,protože zde chybí volná a spravedlivá soutěž tržních sil - kde chybí právo a spravedlnost, není možné uplatňovat ani regulérní tržní ekonomiku!
A jsme na začátku, "nemocná" politika generuje "nemocnou" ekonomiku a kruh je uzavřen!
Zločinné politické kruhy jsou spolčeny se zločinnou bankovní mafií a společnost se propadá do fašizujících korporátních poměrů, kdy je "demokracie" sprosté slovo a lidé jsou "drceni" a "mačkáni" od všech možných malých i velkých "tasemnic" bez možnosti odvolání,protože "zákony" jsou také v jejich rukách!
Náprava je možná, ale je nutné zásadně "opravit" a napravit současný systém a "rozejít" se s politikou konzumu a ustavičného růstu a zisku za každou cenu a "výprodej" čistých politických zájmů a pravidel za peníze!Kapitalismus v současném pojetí skončil a budeme se muset poohlídnout po jiném fungujícím uspořádání společnosti.Přechod bude těžký a bolestný, ale jiné cesty není.Současný stav není dále únosný a politicky udržitelný!

274656

11.9.2012 7:16

RE: Konec zlatého věku.

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Reakce na 274656

Díky za rozvinutí mého příspěvku. Snad bych se jen ohradila proti slovíčku "bezděky". Řešení problematiky vidím v okamžitém zastavení nadměrné konzumace a zastavení toku financí tasemnicím.
Je to naprosto jednoduché a zvládnutelné úplně každým jedincem.
Narozdíl od vyřvávání pod transperenty v ulicích je toto bude moc bolet. Jen pozor na další ekonomy v maskách samozvaných mecenášů.
Zlo je v lidských myslích příliš hluboko zakořeněno na to, aby návrat ke zlatému věku proběhl nekrvavou cestou. Nezbývá, než modlit se, aby se redukce obyvatel planety, která je nezbytná pro zachovácí zdravých ekosystémů, dotkla pouze hamižných a bezohledných psychopatů. K tomu, aby se lidské myšlení ubíralo zdravým směrem, je ale nutné odstranit všude přítomnou pavučinu elektromagnetického smogu. S přihlédnutím ke slábnutí magnetického pole Země a čím dál častějším silným slunečním erupcím lze s odstraněním těchto blokátorů do budoucna počítat.

274662

11.9.2012 14:13

RE: Konec zlatého věku.

Dušan 213.?.?.?

Reakce na 274662

Odporúčam prečítať tento odkaz a k nemu diskusiu.

http://dolezite.sk/Zisk_a_doba_smejdova_130.html

274673

11.9.2012 11:57

RE: Konec zlatého věku.

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 274656

blbost
co chceš na současném systému napravovat?
kaitalismus je neopravitelný je třeba ho zahdit na smetiště dějin dřív než on zahodí lidstvo nějakou třetí světovou válkou
navíc s přihlédnutím k faktu jak se prosazuje automatizace a robotizace v různých odvětvích ekonomiky ani není jiná cesta než opustit čistě tržní mechanismus př rozdělování toho co se vyrobí protože pokud nebude téměř potřeba lidská práce tak zaniká jeden z mechanismů který umožnuje cirkulaci peněz v ekonomice bez které kapitalismus nemůže existovat
trh bude možné provozovat lokálně na úrovni nějakých malých komunit ve formě směnného obchodu nebo nějakých jarmarků kde si budou lidé směnovat to co vytvoří za nějaké lokálně platné poukázky
ale kapitalismus tak jak ho známe zanikne s kolapsem globální ekonomiky se zánikem globálního finančnictví velkými firmami a korporacemi

274670

11.9.2012 12:43

RE: Konec zlatého věku.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 274670

Máš pravdu,ale co za něj?To je největší světová otázka současnosti!!!Trh přestal fungovat,a co dál?

274671

12.9.2012 7:01

RE: Konec zlatého věku.

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Reakce na 274671

Současný trh lze srovnat se sítí vodních toků. Čisté praménky skutečných hodnot cestou zbytnělé a znečištěné končí v jediném oceánu(bankovní konta elit). Při pohledu z letadle na Aralské jezero jsem raději zavřela oči, ale pokud by se tok financí dokázal přidržet silou miliard jednotlivců přistoupivších k omezením konzumu, vyschlé banky by mi vůbec nevadily.
Skutečnost je zatím taková, že většina lidí svoje těžce vydělané a tvrdě zdaněné finanční prostředky začne okamžitě po výplatě posílat zpátky do oběhu a ještě si před další výplatou sem tam nějaké půjčí. Masochistické hýčkání molochů a otrokářů výměnou za iluze ze všudepřítomných reklam a podprahových signálů je bohužel pro většinu jedinců jediným smyslem života, kterého se nechtějí vzdát, protože nikdy nepoznali nic lepšího.

274694

14.9.2012 1:59

RE: Konec zlatého věku.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 274656

"Ekonomika se tak trochu podobá meteorologii..."

Nepodobá. Je chaosem stejně jako ona. Prostě nejsou dosud potřebné prostředky ani k jejich sledování a prognózování, natož pak k jejich řízení v reálném čase a tak se ty fraktály a teorie "motýlích křídel " projevuje v obou a ještě razantněji, jsa ovlivňována působením nepředvídatelné lidské svobodné vůle, vstupující do těch procesů.

Dokud nebudou základní existenční potřeby "dvoumoudrých" - bezpečí, teplo,vzduch, voda a potrava - naplněny bez nutnosti tvorby nadhodnoty jejich vlastním úsilím a tedy nepotřebností směnné hodnoty zastoupené pro univerzalitu penězi, nelze očekávat vznik společenství neovládaného antagonismy a tedy všemi jejich průvodními jevy. Chamtivostí, závistí, sobectvím, neochotou i dalšími z mnoha lidských "ctností" počínaje a nenávistí až za hrob, konče. [naštvaný]

274799

14.9.2012 18:59

RE: Konec zlatého věku.

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 91.?.?.?

Reakce na 274799

>Dokud nebudou základní existenční potřeby "dvoumoudrých" -
>bezpečí, teplo,vzduch, voda a potrava - naplněny bez nutnosti
>tvorby nadhodnoty jejich vlastním úsilím a tedy
>nepotřebností směnné hodnoty zastoupené pro univerzalitu
>penězi, nelze očekávat vznik společenství neovládaného
>antagonismy a tedy všemi jejich průvodními jevy. Chamtivostí,
>závistí, sobectvím, neochotou i dalšími z mnoha lidských
>"ctností" počínaje a nenávistí až za hrob, konče. [naštvaný]

Ani netušíte akú pravdu ste napísali. Nemusíte ísť ďaleko do histórie aby ste zistili, že "panstvo" odieral pracujúcich ľudí, totiž dane ste museli zaplatiť aj vtedy, keď nič nevyrástlo a nič nepredalo. Dneska ešte pred tým než prišla výplata na účet, uč máte strhnuté dane, keď ste boli v minulosti robotník či farmár museli ste zaplatiť (fixné) dane bez rozdielu na to, či máte na to alebo nie (od čias starovekého Egypta až po 19. storočie).
Takže najprv sa odrel ľud a tak mal právo sa najesť.

Keď si niekto myslí, že tento staro-Egyptsko-Rímsky systém vznikol náhodou a bol náhodou zachovaný dodnes, je na veľkom omyle. Bolo to vyslovene zavedené aby ľudia boli ľahko ovládateľný (musíte drieť a nemáte čas rozmýšľať) a chudobný boli náplne do kanóny:
-v starom Egypte dostali podiel na koristi a pôdu
-detto v starom Ríme + občianstvo po 20 rokoch pokiaľ nebol občan (to bolo potom keď z národnej armády prešli na profesionálnu)
- v Británií kráľovské námorníctvo bol sociálny inštitút- napr: admirál Nelson tam ako 13 ročný dostal základné vzdelanie
- súčasná Americká armáda je tiež sociálny inštitút pre belochov, pre hispáncov a černochov je vezenie sociálnym zariadením

Dve poznámky:
- útočné armády novoveku dosť dlho zaobstarávali svoje jedlo zhabaním všetkého čo sa dalo (od staroveku až po Napoleonské vojny), to viedlo k banditizmu (nie že by Rímska armáda na vojnovej výprave bola lepšia, tá ale v mierových časoch pestovala a vyrábala všetko pre seba)
- v Británií počas Dickensových čias chudoba bola zločin, som len zvedaví kedy zavedie podobný zákon Kalouskovo-Nečasová vláda, s krásnym odôvodnením, a istý Vojta (a jeho ženský náprotivok) bude tento prístup obhajovať do roztrhania teľa

274835

14.9.2012 23:11

RE: Konec zlatého věku.

udo1 udo321123zavinacazetbodkask 31.?.?.?

Reakce na 274799

Prvým vyjadrením ste A90("akože" štatistická nevyjadriteľnosť ekonomiky) hoodne podstrelil a druhým("nepotrebnosť" peňazí) hooodne prestrelil.

2.Isto,..raz možno budú peniaze naozaj ako nástroj prerozdeľovania tovarov a sluźieb nepotrebné. Od toho bodu sme eśte ale, obávam sa, nejaký ten kúsok cesty vzdialení.

1.Vy sa A90 s plnou vážnosťou domievate, že emócie jednotlivca v dave a davu ako celku nie sú štatisticky dostatoćne presne manipulovateľné vytváraním príslušných situácii, kde sa objekt "akoby" sám podľa momentálnych emócii rozhoduje?
Spýtajte sa na to prosím hociktorej inteligentnejšej ženy.
Ako manažér egocentrik by ste sa tieto dnes už beźne dostupné technológie štatisticky riadeného "chaosu" nesnažil skryť za fikciu "náhody"?
Ako sa hovorieva:
"Niekoľko múch jednou ranou."

Metodiky nepriameho štatistického riadenia sú mnohonásobne efektívnejšie ako priame direktívno-adresné tak v ekonomickom marketingu, jemu nadradenom prepojenom sociálnom, ako aj kulturologickom. Manžér, ktorý musí "bežným okom" rozpoznateľne často používať priame rozkazy je v lepšej firme upozornený(nepriamo), prípadne dostane ďalśí washbrain& psychotech lessons a ak nepochopí info medzi riadkami, letí v horšom prípade aj s paragrafmi bez vysvetlenia ako výstraha pre ďalších "neintegrálnych".

Zamestnajte sa A90 len tak zo srandy v prvej väčšej "nadnárodnej" korporácii a po prvých pár školeniach vám to rýchlo docvakne.
T.j., ak prekonáte odpor k mysleniu..a..ešte lepśie, keď po patričnej deklarácii kariérychtivosti po príslušnom prelustrovaní a splnení "(a)morálnych" autocenzúrno-"integritných" podmienok navštívite pár manažérskych kurzov hlavne na špecializovaných stážach u spriatelených zahraničných vzorov.

Mnohí držitelia "Nobeloviek" sú korporátnych školeniach naozaj na smiech a vnímaní odborne ako nevyhnutná marketingová kamufláź trójskych koníkov PR podvedomia psudointeligentného plebsu.
Títo zpravidla dobromyseľní honorovaní funkcionári(aparátčici) sú modernejšou variantou ich pseudonáboženského ekvivalentu = ideologicky napácovaným bývalým prekladateľom "svätých" textov sa zasa hovorieva aj podstrčené koníky "zasvätenia".
Isto občas komisári ocenia pre zachovanie divadla aj pár neborákov, čo si to zaslúžili, no prijatím ceny najlepšieho demagóga si zároveň tiež bugom neschopnosti rozlíšenia v podvedomí vypíšu osud.

Ľudia sa rodia dobrí, no keď kontrolujete kultúru, resp. jej koncepciu samo(?)riadenia, riadite v štatisticky prijateľných odchýlkach podvedomie masy..a voila máte biorobotickú zombikultúru konzumistanu nasmerovanú "samo sebou" do..
No nezhodil by ste pri vlastnom a-morálno štandarde vinu zodpovednosti za ten obecný sajrajt na svoje ovce?
..a keď chcete si v kľude zdriemnuť, občas dákeho barana hodíte na oltár, aby tupé posr..té stádo na chvíľu prestalo békať.

274853

11.9.2012 4:38

RE: Konec zlatého věku.

Jirka? 98.?.?.?

Reakce na 274649

>Lidská společnost nastoupila cestu zvráceným směrem v
>okamžiku výskytu prvního ekonoma.
Zenskeho pohlavi!

274659

14.9.2012 1:29

RE: Konec zlatého věku.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 274659

Ale tím jsou přece všichni ekonomové od přirození. [vyplazený jazyk]

274797

13.9.2012 15:13

RE: Konec zlatého věku.

Duanitta 194.?.?.?

Reakce na 274649

>Lidská společnost nastoupila cestu zvráceným směrem v
>okamžiku výskytu prvního ekonoma.
Ono ani před ekonomy to nebylo lepší, myslím, že právě první ekonomové chtěli upozornit na to, že peníze nejsou všechno - protože už jen uvědomění tohoto faktu je osvobození.

274768

11.9.2012 20:28

Vývoj za posledních pár stoleltí

brasol 88.?.?.?

Od Adama Smithe a knihy bohatství národů (mimochodem výborná - doporučuji k přečtení) došlo k několika změnám (následující je vždy důsledek předchozího)

Byla "dokončena" průmyslová revoluce - výrazně se zvedly možnosti produkce čehokoliv.

Globální nabídka převýšila globální poptávku - k tomu došlo velmi pozvolna a důsledek byl ten, že již bylo třeba zboží i prodávat.

obchodní značky + reklama - reklama samozřejmě existovala i dříve, ale tady se masově rozšířila.

přesun orientace od zboží k zákazníkovi - už se nevyrábí zboží a následně hledá kde ho prodat, ale hledá se zákazník a následně co mu prodat. Díky tomu vlastně vznikl "informační věk"

Všechny tyto kroky stále více a více rozevírají nůžky mezi superbohatými a zbytkem (do zbytku můžete v klidu zařadit třeba kvalitního doktora s platem čtyřnásobku průměru)

Toto rozevírání nůžek má v podstatě jediné východisko - válku (v nějaké formě)
Mezitím může a nemusí přijít otroctví (v nějaké formě), ale válku může pouze oddálit, zastavit ji nelze jelikož už nebude komu prodávat.
Z pohledu ekonomie je to jistota.

274680

12.9.2012 1:19

RE: Vývoj za posledních pár stoleltí

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 274680

řešit krizi válkou je jako léčit kuří oko uříznutím nohy
to ti řekne každej soudnej ekonom co nemá v hlavě nasráno
ale souhlasím s tím že existenci kapitalismu lze do budoucna udržet jedině válkou přičemž dojde k propadu civilizační úrovně zpět o nějakých 1000 let a pojede se znova
druhá možnost je opustit kapitalismus tedy opustit ho ve formě tak jak je dnes nebo posledních 100 - 200 let předkládán jako jediná alternativa které se musí všichni klanět jinak je stihne spravedlivý trest
nejde o to co zavést pak on i ten kapitalismus se utvářel zhruba 100 let než se plně prosadil ale spíš jak dál udělat určité věci tak abychoms e nevraceli do minulosti a vyhnuli se problémům typu války hladomory apod
hlavně by si každý měl uvědomit že řešení těžko lze nalézt v minulosti že řešením není znovuobnovení reálného gulášového socialismu keynesiánsky řízeného kapitalismu ani buržoazní společnosti 19. století s laissez faire kapitalismem
je třeba přestat hledat cestu v konflikty tvořící konkurenci a osamoceném odcizeném sobeckém individualismu ale ve spolupráci komunikaci a zodpovědnosti za všechny projevy naší existence

274690

12.9.2012 9:14

RE: Vývoj za posledních pár stoleltí

raskolnikov 46.?.?.?

Reakce na 274690

určité věci se stanou bez ohledu na to, jestli to říká nějaké učení nebo ne, naopak učení je často již reakcí na nastalé problémy se snahou hledat řešení a je to daleko od toho, že by to právě mělo být tou příčinou, která to dovedla do těch komplikovaných konců…
kapitalismus, socialismus a kdejaké termíny vysvětlující vazby v moderní společnosti jsou v podstatě jen snahou o vysvětlování vztahů ve společnosti industriální, což je nějaká odpověď na to, jak se vyrovnat s technologiemi, ale jen těžko to vysvětluje skutečnou podstatu lidských vazeb, které se daleko více odvíjejí od dění v jejich hlavách, než od zpětného sociálního imženýringu zahleděného do „mechanismů“…

a tady je problém, kterej se jen velmi těžko vysvětluje, protože je až příliš prostý, aby mohl být příčinou tak složitých problémů, přesto tomu tak nejspíš je… potíž je totiž v šíleném narůstání a zhušťování lidí, kteří tak vždy musí v každé nové generaci řešit něco, co nikdy v předchozí generaci neexistovalo a žijeme tak v neustálém provizoriu vztahů, a to se bude stále zhoršovat s tím, jak se „velká společnost“ stává kompaktnější, protože každý člověk je schopen vztahy řešit jen do určitého omezeného okruhu… no a tak se dostáváme do důsledků, ve kterém je konkurence uvnitř druhu zcela zákonitým a přirozeným vyústěním vedoucím k selekci, eliminaci, hierarchizaci atd., což je tím jediným možným řešením v nestabilním systému, aby se vůbec nějak stabilizoval…

a teď jsme u toho prakticky - ten prvotní projev živé existence je množení, kde bychom měli začít prokazovat zodpovědnost v prvé řadě, a tím myslím i to, být prostě nekompromisní k pohledu na chování svoje, ale i ostatních kultur, a pak se teprve můžeme bavit o dalším ladění společenských vztahů…
s tím, co jsem tu napsal, souvisí u můj nesmlouvavý názor na náboženství, a abych byl přesný, tak především na tzv. náboženství Knihy, které právě tu prostou reprodukci morálně zdůvodňuje, v čemž je kalkul, který staví lidi do pozice množícího se stáda jako základního kapiálu (capital je od caput = hlava) čímž trvale destabilizuje už nejen prostředí mezilidské, ale dnes už systém životního prostředí jako celku, no a pak i debata o republice a monarchii začne mít hlubší smysl...

274697

12.9.2012 11:51

RE: Vývoj za posledních pár stoleltí

Jan Ziny jan (tečka) ziny (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 274680

Bohužel tohle je logické vyústění čehokoliv a nebýt velkého strachu z následků války, po zkušenostech I. a II. světové, normálně bychom se zde mlátili. Strach ze zneužití některých vyhlazovacích zbraní je velký. Ale něco musí přijít. Buď musí přijít krize, ale totální krize, protože ať chceme nebo nechceme, stále si žijeme v blahobytu a to co prožíváme není krizí, anebo skutečná válka. Populace lidstva musí poklesnout o pár miliard, nebo se musí začít kapitál přelévat do "rozvojových zemí" a tam najít nový zdroj, který (opět jen dočasně) podpoří svoji spotřebou ekonomiku euroatlanských zemí.
Nebo: nebo se najde jiný smysl života než je poměřování HDP na hlavu obyvatele a neustále rychlejší komerční konzumentarismus.

274698

14.9.2012 2:46

RE: Vývoj za posledních pár stoleltí

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 274698

"Nebo: nebo se najde jiný smysl života než je poměřování HDP na hlavu obyvatele a neustále rychlejší komerční konzumentarismus."

Toto je sice jediný reálný způsob jak z toho marastu ven, sotva se však pro množství protichůdných zájmů a vztahů, od rodiny až po státní uskupení, dá v potřebně krátké době vymyslet, rozpracovat a zrealizovat takový záměr, opírající se o dostatečně mocný motiv, přijímaný za obecnou doktrínu - axiom.

Příkladně axiom: veškerý život na planetě Zemi je, (jak vyplývá z uskupení pyramid v Gíze jsoucím archivací inteligentního projektu "Sluneční soustava") [překvapení] , je součástí experimentu vyšší inteligence, který jako takový je jistě i pravidelně sledován, vyhodnocován a korigován. [zmaten] [vyplazený jazyk]

Dostat takový axiom do povědomí lidstva je však zhola nemožné, zejména dokud existují netolerantní náboženští fanatici, fanatičtí uctívači zlatého telete a jim vlastní užiteční idioti. [bliji]

274800

14.9.2012 21:51

Postřeh večera

Jana Hanzlíková 77.?.?.?

Tak mi příjde, že jsou tu dnes z té prohibice všichni vožralí [chechtot]

274849

Příspěvků: 28

10.09. 09:43 aristokrat  článek je volaký zmetený
10.09. 09:44 osa x  vážený pane doktore, musím se zeptat , nezůstal jste svým naturelem v 19.století ?
10.09. 14:14 anonym  Že sa človek zobúdza do reality planéty
10.09. 16:10 erifus  Adekvátnejší názov článku by bol : Einstein - ZLODEJ a PODVODNÍK .
10.09. 21:09 slak  RE: Adekvátnejší názov článku by bol : Einstein - ZLODEJ a PODVODNÍK .
10.09. 23:29 petesv  RE: Adekvátnejší názov článku by bol : Einstein - ZLODEJ a PODVODNÍK .
13.09. 13:16 udo1  RE: Adekvátnejší názov článku by bol : Einstein - ZLODEJ a PODVODNÍK .
10.09. 20:48 Jana Hanzlíková  Konec zlatého věku.
10.09. 22:52 steve  RE: Konec zlatého věku.
14.09. 01:18  RE: Konec zlatého věku.
10.09. 23:33  RE: Konec zlatého věku.
11.09. 07:16 Jana Hanzlíková  RE: Konec zlatého věku.
11.09. 14:13 Dušan  RE: Konec zlatého věku.
11.09. 11:57 aristokrat  RE: Konec zlatého věku.
11.09. 12:43  RE: Konec zlatého věku.
12.09. 07:01 Jana Hanzlíková  RE: Konec zlatého věku.
14.09. 01:59  RE: Konec zlatého věku.
14.09. 18:59 Oracle  RE: Konec zlatého věku.
14.09. 23:11 udo1  RE: Konec zlatého věku.
11.09. 04:38 Jirka?  RE: Konec zlatého věku.
14.09. 01:29  RE: Konec zlatého věku.
13.09. 15:13 Duanitta  RE: Konec zlatého věku.
11.09. 20:28 brasol  Vývoj za posledních pár stoleltí
12.09. 01:19 aristokrat  RE: Vývoj za posledních pár stoleltí
12.09. 09:14 raskolnikov  RE: Vývoj za posledních pár stoleltí
12.09. 11:51 Jan Ziny  RE: Vývoj za posledních pár stoleltí
14.09. 02:46  RE: Vývoj za posledních pár stoleltí
14.09. 21:51 Jana Hanzlíková  Postřeh večera

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

41

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc leden přispělo 103 čtenářů částkou 14 202 korun, což je 41 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Česká firma umí zpracovat plasty na palivo25.01.20 08:11 Česká republika 4

Lauren Southern v australské no-go zóně23.01.20 20:13 Austrálie 4

Varuješ před mamografem? Na policii s tebou!23.01.20 17:41 Česká republika 1

Vánoční nákupy migrantů v Bruselu23.01.20 17:31 Nizozemsko 2

Politruk Kartous bude kádrovat ředitele škol22.01.20 22:58 Česká republika 4

Glyfosat v medu22.01.20 20:27 Německo 1

Raketový úder Íránu přerušil ovládání amerických dronů v Iráku21.01.20 21:50 Írán 4

Co nabízí Tesco v Británii21.01.20 21:15 Británie 10

Po brexitu je třeba mít větší obavy o osud EU než Velké Británie 21.01.20 14:56 Evropská unie 1

Vladimír Putin odtajnil archivy SSSR o Mnichovské zradě21.01.20 09:52 Rusko 9

Večer rebelů v Řeporyjích20.01.20 21:58 Česká republika 1

Zemřel Jaroslav Kubera, politik, který nikomu nevadil20.01.20 16:36 Česká republika 2

Události v Říši18.01.20 23:17 Evropská unie 3

Praha 3 má nové logo. "Umělec" se chechtá a poplatníci pláčou18.01.20 11:13 Česká republika 13

Jakl dostal pokutu 1000 Kč za to, že byl napaden, znát trest druhého útočníka nesmí18.01.20 10:59 Česká republika 3

Cena dobíjení elektromobilů letí závratně vzhůru17.01.20 22:54 Evropská unie 4

Brexit prý bude Brity stát tolik, co jejich členství za 47 let, tvrdí eurohujeři v iDěs16.01.20 21:50 Británie 6

Neuvěřitelné: Čtyři soutěže královny krásy -- všechny vítězky barevné16.01.20 18:07 USA 5

Další krok k likvidaci národních států: žádné vlaječky poslanců16.01.20 16:28 Evropská unie 2

Vyvadil podal trestní oznámení na Novotného14.01.20 22:31 Česká republika 2

Měnové kurzy

USD
22,83 Kč
Euro
25,17 Kč
Libra
29,85 Kč
Kanadský dolar
17,37 Kč
Australský dolar
15,59 Kč
Švýcarský frank
23,51 Kč
100 japonských jenů
20,89 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,49 Kč
Ukrajinská hřivna
0,93 Kč
100 rublů
36,78 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 883,45 Kč
1 unce stříbra
413,62 Kč
Bitcoin
190 426,58 Kč

Poslední aktualizace: 25.1.2020 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 320