Diskuze k článku
Církevní restituce jsou nespravedlivé a nemravné
Příspěvků 24
Něco o fungovaní církve:
http://www.ezoterika.szm.com/zjavenia.html
se mi jeví jako podfuk z jednoduchého statistického duvodu. Prumer nemá jak smerovat kvalitu. Neexistuje "kvalifikovaná ulice", jenom kvalifikovaní lidé. Jejich prípadným prumerem s ulicí vznikne opet jenom ulice, kvalitní názory jsou rychle zprumerovány daleko vyšším počtem nekvalifikovaných a náhodních. Chtelo by to spíš sledovat vazby, kto pracuje pro koho, a kam smeruje prostredky.
Prímou demokracii nám podsouvají instituce v pozadí, které vedí, že rozlehlé "ulici" je nutno predložit "zaručene správné" informace, protože ví, že ulice musí pracovat, a nemá čas si je shánet sama, bude na to hledat správnou "firmu". Ulice pak splní úlohu "hlasovacích pandrláku".
Možná se Vám to tak jeví, ale měl by jste si něco nejdříve o přímé demokracii nastudovat, abyjste se mohl tzv. "kvalifikovaně vyjadřovat k problému".
Jak mám věřit Vaší kvalifikaci,když děláte v textu gramatické
chyby?
Doporučuji vám optat se někoho, kdo žije ve Švýcarsku, případně se tam jet na pár dní podívat nebo vyhledat příspěvky na toto téma. Byl jsem ve Švýcarsku mnohokrát, mám tam přátele a věřím jim, že není nic lepšího, třebaže se i tam věci horší, díky EU atd.
22.8.2012 21:49
RE: prímá demokracie
Jaroslav Kuba jarkuba (zavináč) seznam (tečka) cz 89.?.?.?
Reakce na 273591
Já byl nedávno ve Wallisu (kanton Švýcarska), dokázal bych si představit tam žít. V našem ZESRANÉM státě je to k POSRÁNÍ........
Nechápu jak někdo může považovat Švýcarsko za vzor. Je to stejné jako srovnávat ČSSR s Francií a Anglií. Trochu bych se zamyslel.
Švýcarsko těží ze svých bank, kdy do nich ukládali všichni hajzli světa své lupy. To přece nemůžete popřít. Od nacistů až po dnešní turbopodnikatele, byly věškeré finance směřovány do Švýcar. V zemědělství je to tak, že mají zemědělství na vysoké úrovni ale 4/5 obilí dovážejí. A dovážají je z Indie kde 200mil lidí trpí hlady. Francie a Anglie ještě v 60 letech měla kolonie po světě ze kterých čerpala výhody a ekonomický růst. To my jsme neměli a jsem jako čech hrdý na to, že jsme žili tak jak jsme žili a nedrancovali jsme cizí země a regiony, naopak jsme ještě často třetím zemím pomáhali.
Takže dle mého názoru může jen hlupák srovnávat vývoj v ČR s vývojem ve Francii a Anglii, a Švajc??? Jo přímá demokracie je super... ale pozavírejte jim banky a počkejme jak se bude přímá demokracie vyvíjet bez financí!!!! Bohužel někdy je potřeba ustoupit a nedemokraticky rozhodnout. Pokud máte prachy,můžete rozhodovat v přímé demokracii a prostě potřebné řešení dokoupit!!!! A my máme co? (takový smajlík tu není) Nechali jsme se rozkrást, rozdupat, zatemnit mysl, a teď si z nás dělají ve světě prdel.
souhlas - průměry jsou dokonale zvádějící, co se týče kvalifikované ulice, tak stačí skouknout hlas lidu např. na seznam.cz, ulice a lidu se domáhají vždy ti nejvychcanější manipulátoři, k tezi přispivatele "Bubeník" o švýcarských poměrech : vzdělanost a zejména povědomí úcty k soukromému majetku je tak o deset bilionů světelných let jinde, než v této bolševické postkolonii, mimochodem kdyže to obdržely ženy volební právo ve švýcarském systému a odkdy to sním jde s kopce ?
Dobrý a požehnaný den všem,
reaguji záměrně na pana 5p, neboť jeho odpověď na můj minulý příspěvek mi přišla velmi výstižná a pravdivá. Je dobře, že se pan 5p zastává církve svaté a svaté papežovi stolice, že důrazně požaduje, aby byly jakékoliv urážky církve po zásluze potrestány a také, že vyžaduje, aby náhodní kolemjdoucí nebyli mateni mými slovy. Velice oceňuji, že se razantně postavil proti heretikům v podobě Pussy Riot, kteří by ještě před pár desítkami let byli za své nechutné projevy upáleni na hranici.
Nyní bych rád přešel k církvi svaté. Církev svatá je jakýmsi svtlem v tomto tmavém a ponurém světě, kde chybí základní zbožnost. Dnes, když už není vyučován katechismus, který byl základním kamenem křesťanské morálky (které se pan 5p tolik zastává, což hodnotím jako velké plus), je daleko těžší, než kdykoliv historii, najít způsob, jak žít v souladu s křesťanskými principy, které tvoří základ dnešní civilizace, kde se lidé navzájem nepojídají, nesouloží jako zvířata, platí poctivě daně a šíří slávu našeho pána do zemí, kde lidojedi dodnes žijí a provozují smilstvo nejohavnější.
Pan 5p zcela správně a dle jeho spravedlivého křesťanského srdce píše o tom, že každá legrace má svoje hranice a něco stojí. Neboť každá legrace se
>pak začne lámat na vychytralost, vychcanost, podlost.
Dnes je těžké nasadit ohlávku bezuzdnému volnomyšlenkářství a zavedení těch správných dogmat, na kterých tento svět stojí od neposkvrněného početí našeho pána. Nicméně jakmile se opět zavede katechismus a odchylky od dogmat budou opět po zásluze trestány očistným plamenem, pan 5p získá opět svoje nezpochybnitelné životní jistoty.
>Takovýto prístup zakládá neúctu vuči jiným v diskusi. Tady nejsme na hruškách a nediskutujeme o "tovaru" jako určitá část populace.
Zcela správně. Zvědavec je velice seriózní médium, kde se probírají zajímavá témata, jako jsou například zlý žid, nemožnost přímé demokracie, pochody buzerantů, podřadné rasy a jiné. Tedy nikoliv hrušky, jak si někteří diskutující mohou myslet.
>Takhle nejedná mistr, ale pseudomistr bez principu
Toto je další, velice důležitá věta. Ano, pan 5p se správně pasuje na mistra, neboť jeho příspěvky jdou až na dřeň dnešních problémů a tyto lidi právě potřebujeme. Poté, co jsem si přečetl seznam jeho příspvěků, je mi jasné, že se jedná o nového mesiáše, který jednou povede lidi tím správným směrem, bez zbytečného přemýšlení, zato s těmi správnými principy.
>podle mého názoru takhle nejistá forma do verejné diskuse nepatrí
Zcela správně. Do veřejné diskuse totiž patří jen slova mistrů s principy, tedy například pana, který má všech pět p pohromadě, jeho příspěvky jsou snadno čitelné, plné hlubokých pravd, vážných témat a navíc umí česky i slovensky.
S úctou
Petr Kři...Automaticky kráceno
...zastat se tech a nejen tech kteri se modlia jejich prava se modlit je moje /a nase lidska / povinnost...mozna si delate nadeje ze me dostanete na uroven vasich demamgogickych nesmyslu....mimo to stekate na spatny strom , cirkev je /kdyz nekrade/ mimo hlavni proud deni...dnes. a jiz delsi cas...
preco nezajst este dalej do minulosti a neratat za cirkevny majetok veci ktore zhabali po ludoch co zavrazdili pri inkvizicnych sudoch.
mame tu zakony odsudzujuce komunizmus, preco tu nie je zakon odsudzujuci RKC za zverstva ktore v minulosti napachaala.
at do za tim kdo jim ten majetek zkonfiskoval
Ale kampan kterou proti nim vedou sociální demokrati mi přijde maximálně nevkusná a nechutná. Tady vyjímečně v něčem souhlasím s kardinálem Dukou. Ale co čekat od politiků kampan nepochybně vznikla v nějaké P.R agentuře která si zjistila že na méně přemýšlivou část populace to bude zabírat.
Jsem obklopen socialisty, kteří argumentují tím, že majetek církvím nikdy nepatřil a k tomu sociální demagogové mi pošlou složenku do schránky na uhrazení 12755 Kč za církevní restituce.
"Demagog je člověk, který hlásá věci, o nichž ví, že nejsou pravda, a to lidem, o nichž ví, že jsou hlupáci."
Oč jde? Nález Ústavního soudu z 1.7.2010 označil za protiústavní nečinnost parlamentu v nepřijetí zákona o restituci církevního majetku. Majetkový nárok je 134 mld.. Církvím se má vrátit majetek převodem nemovistostí z Pozemkového fondu ČR a Lesů ČR v hodnotě 75 mld. Za druhé finanční vypořádání ve výši 59 mld. bude spláceno ve lhůtě 30 let.
Dnes stát platí správu 17 církvím ročně za 1,5 mld., dalších 16 církví vznáší požadavek na tyto peníze odvedené daňovým poplatníkem. Prognóza státních výdajů na církve na 60 let dopředu je rostoucí, v roce 2068 bude stát vynakládat na církve 28,7 mld. za rok.
Výnosy ze zabraného církevního majetku státem jsou 3 mld. ročně.
Počet věřících klesá, ale počet registrovaných církví roste, čímž se zvyšují náklady státu na provoz těchto organizací.
coz mi pripomina, kdyz budou v cirkvi akorat cirkevni cinitele, budou taky dostavat prispevek? Nemeli by dostavat prispevek vypocteny per capita?
21.8.2012 14:30
RE: Restituce majetku 17 církvím
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?
Reakce na 273653
Souhlasím, pane Kadleci. Opravdu spravedlivé by bylo přímé financování. Kdy by každá církev dostávala daňové asignace pouze od vlastních věřících. Řečeno jednodušeji. Ti, kteří nezbytně potřebují své "duchovní pastýře", nechť si je laskavě zaplatí ze svého. Proč jim je mám platit (ze svých daní) já?
Zdraví Vojta49
proč? spolek králíkářů si též platí provoz z členských příspěvků, takže není jediný důvod, proč by měl být spolek modlářů financován jinak.
21.8.2012 17:46
RE: Restituce majetku 17 církvím
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?
Reakce na 273652
V roce 2068 již žádné církve nebudou, neboť i ten největší tmář pochopí, že bůh je v každém z nás a že nepotřebujeme žádný pozemní personál obývající egoistické chrámy plné manipulujících symbolů.
...jestlize se stala kradez , cirkevniho majetku a pachatele byli komunisti tak proc nebyli po zasluze odsouzeni...???!!!...obycejni lide v dobe komunismu zivorili...a nemeli zadny prospech z tech kradezi...dale horsi vec je ze Kalousek poslal vsem obcanum obsilku s tim , kazdy obcan dluzi okolo 12o 000Kcs /dnes je to vice/.....ted ministr financi ten samej Kalousek horlive souhlasi s tim ze se budou platiti cirkvi stovky miliard ...otazka je : Kde na vezme...???../kdyz je CR tak zadluzena/....
Tady je ten nález Ústavního soudu, je to pdf. Teď poněkud váhám, kdo je demagog. Dovoluji si citovat druhý odstavec nálezu;
Dlouhodobá nečinnost Parlamentu České republiky spočívající v
nepřijetí zvláštního právního předpisu, který by vypořádal historický
majetek církví a náboženských společností, je protiústavní a porušuje čl.
1 Ústavy České republiky, čl. 11 odst. 1 a 4, čl. 15 odst. 1 a čl. 16 odst. 1 a
2 Listiny základních práv a svobod a čl. 1 Dodatkového protokolu
k Úmluvě o ochraně lidských práv a základních svobod.
Já tam nikde nevidím, že by ÚS tvrdil, že je nutno katolické církvi poskytnout dar. Já tam vidím, že je třeba tuto záležitost právně ošetřit - zákonem - a to je IMHO rozdíl. Když se parlament rozhodne vydat zákon, který by hovořil o tom, že církev jakožto zájmová organizace nemá nárok na nic, bude to dle mého názoru v souladu s nálezem ÚS.
Mimo to mi přijde z lidského i právního hlediska úchylná aplikace lidských práv na instituci. Nevšimla jsem si, že by součástí naší Ústavy byla nějaká Listina základních práv organizací.
K těm socanům - já je sice nevolím, ale v tomhle mají pravdu. Když se osekají kudrlinky a nepodstatnosti, pak osekáno na dřeň je to přesně tak, jak znázorňují ony billboardy.
....opomijene ale dulezite je vedet ,kdo jsou tyhle cirkevni potentati , co se za nimi skryva , ale hlavne jestli podlehaji ceskym zakonum a nebo jsou to nejaci tajni agenti Vaticanu povereni ukoly rozvracet Cesko /s pomoci vlady CR a dalsich skudcu/.....at reknou pravdu .......Hitler chtel Sudety a tihle svatonackove chteji neco uplne stejneho ..proc a pro koho..?.......nemohou to sdilet se vsemi lidmi zijicimi v Cechach..?...musi ten majetek za kazdou cenu uchvatit...jako Hitler?...Uchvati-li te zahynes !.. je dnes svata cirkev...a jejich "svata pravda" kardinalu...a papezu.....a posvecenych homosexualnich ...Pride pedofilu ...brzy nam po jejich radeni zbydou jen ty modlitby....
Vážený pane
Naprosto s vaším článkem souhlasím,ale nezapomente,že nejvíce křičí po majetku právě banky at už Vatikánské nebo Italské stejně je to propojené a hlavně hedgeové fondy,protože ty SPRAVUJÍ Vatikánské peníze a nikdo jiný...tedy co se stane?Vykáží prostě v letech po převodu majetku zisk ve svých quartálních informačních buletinech.
Na druhou stranu státu peníze také nepatří do rukou ani do správy,protože je pouze použije na štědrou sociální politiku vedoucí k nákupu dluhopisů za miliardy,takže ani tady to nemůže zůstat.
22.8.2012 8:05
Aj ja som bol na sviečkovej manifestácii lebo som chcel slobodu v roku 1988
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?
Aj ja som bol na sviečkovej manifestácii lebo som chcel slobodu v roku 1988 ale keď som sa dozvedel isté skutočnosti dnes o pánovi čarnogurskom a o pánovi Sokolovi tak mi je veľmi toho ľúto že som bojoval za takýchto dvoch ľudí čo si to vôbec nezaslúžia. Ja som bol pred justičným palácom v roku 1989 a skandoval som že slobodu Čarnogurskému, ale keby bol zavretý tam dnes tak by som len povedal esembákom dobre ho tam toho Janka len strážte:
Viac je v blogu:
http://www.postoy.sk/node/3724
Dnešní církve nemají nic společného s Bohem. Neřídí se Biblí: "Zdarma jste dostali, zdarma dávejte" (výrok Ježíše Krista)
Nepořádek ve Vatikánu, restituce v ČR aj. jasně ukazují, že jim jde jen o peníze.
Ještě že z Bible znám jak to nakonec s církvemi dopadne.