Diskuze k článku

S měkkými protikorupčními zákony se korupce nezbavíme

Příspěvků 42

13.6.2012 5:47

omyl

Frak 76.?.?.?

ten český neobolševický ksindl jde pouze postavit do řady, a každému dát ránu do zátylku. hodit na hromadu a spálit.

270588

13.6.2012 7:02

Heriot

Heriot 85.?.?.?

Nemyslný článek. Je vidět, že autor vůbec není orientován a teoretizuje. Dnes už dávno problém korupce není v tom, že úředník vezme obálku a přednostně někomu něco vyřídí. Dnes je problém v tom, že si pravice zprivatizovala politiku a korupci povýšila na způsob vládnutí.
Firmy spřízněné s politiky samy rozhodují o vzniku zakázky, její velikosti a ceně. Že se na tom chce ještě někdo další přiživit je už marginální problém.
Jedinými účinnými prostředky proti korupci jsou majetková přiznání, zákazy anonymních akcií a co největší realizace zakázek z veřejných prostředků komunálními a státními firmami.
Jinak jsou to žvásty o ničem, vypouštění mlhy a honění desetníků tam, kde se ztrácí miliardy.

270590

13.6.2012 8:08

RE: Heriot

pavt 83.?.?.?

Reakce na 270590

Mohu se prosím zeptat, kde jste přišel na to, že si "pravice zprivatizovala politiku a korupci povýšila na způsob vládnutí"? On je takový Gross či Rath pravice? Uvědomujete si, jak se krade na krajích, kde vládnou "pravicoví" socdem hejtmani? Tím neříkám, že tzv. pravice nekrade (Promopro, Opencard atd.), jen chci říci, že to kradení není spjato s pravicí. Kromě toho všeho - vy někde v ČR vidíte pravicovou stranu, která by stála za skutečně pravicovými konzervativními hodnotami? Snad to není ten komický Kalousek, který deficit léčí zvyšováním daní, aniž by se snažil zeštíhlit státní aparát a především tam hledal rezervy (o boji s předraženými zakázkami nemluvě)...
Co se zákazu anonymních akcií - souhlas, ale dle mého to nic moc nevyřeší, dá se to lehce obejít vlastníctvím firmy s Kajmanských ostrovů atd. Je to jen taková vlaječka.
Majetková přiznání - to samé, snadno obejitelné. Kromě toho, miliony pod podlahou či v krabicích se jaksi nepřiznají...
Realizace státními firmami - kde jste přišel na to, že by to bylo levnější, proboha? Kdepak, existují možnosti, stačí se podívat ven, třeba do Rakouska (centrální registr zakázek a sazebník položkových prací, kde se kontroluje předražování, díky tomu srazili cenu za veřejné zakázky na 55%). Případně tip ze Švýcarska - jakákoliv veřejná zakázka nad určitou cenu musí být schválena referendem. To ale ty naše straky samozřejmě neschválí...

270592

13.6.2012 9:58

RE: Heriot

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 270592

Korupce se řádově zvýšila od nástupu pravice k moci, to je fakt, který se oddiskutovat nedá. Grossův nevysvětlený milion je absolutně směšný s megazakázkami typu opencard, nejnověji Drábkovy miliardy na nové IT místo starého plně funkčního. Či IZIP a další a další, to je ta pravicová privatizace politiky, která slouží k novému a novému rozkrádání zdrojů státního rozpočtu novým způsobem. Mlhy typu Rath a Gross.... [chechtot]
Obejít se dá jistě vše, nicméně majetková přiznání brání účinně využívání nakradených peněz, stejně tak zrušení anonymních akcií jistě není všelékem ale jedním z účinných opatření. Realizace veřejných zakázek státními firmami by samozřejmě byla ve finále mnohem levnější, bláboly o efektivnosti využívání veřejných zdrojů soukromými firmami jsou už hodně omšelé. Předražování, šizení, vymýšlení zakázek - tomu žádné registry nezabrání. Pravicové kalení vody.

270595

13.6.2012 10:34

RE: Heriot

Vopice 80.?.?.?

Reakce na 270595

A jéje, další naivka, který netuší, že "pravice" a "levice" je pouhé divadlo pro blbce. Kdybychom už chtěli přistoupit na model pravice a levice, tak pravice zřejmě chce minimální daně, minimální stát a svobodu jednotlivce. To tady nějaká strana splňuje? Ani v nejmenším. Takže mluvit o "pravici" může jen někdo, kdo jim na ty jejich divadlo skočil i s navijákem. U nás jsou pouze dvě bandy komoušů, kteří si hrají na "levici" a pravici". Stejně je to všude jinde, USA jsou zářným příkladem toho, že "levice" je nachlup stejná jako "pravice". Liší se pouze v tom, pomocí jakého modelu se bude rozkrádat stát. "Levice" krade pomocí sociálních programů, "pravice" pomocí "privatizace".

Chápu, že když už se jednou někdo dá cestou podpory jedné z těchto band, tak musí přistoupit i na zbytek tohoto divadla. Ale co mi není jasné, proč je na Zvědavci a ne třeba na Novinkách, kde většina lidí hru "Rozděl a panuj" hraje.

Nicméně souhlasím, že veřejné zakázky by měly realizovat státní firmy, tím by se "odklon" státních prostředků zastavil. Ale to nemá s "pravicovým kalením vody" vůbec nic společného.

270601

13.6.2012 13:10

RE: Heriot

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 270601

Pro naivky jsou naopak určeny právě pohádky o komouších, kteří jsou všude, stejně jako řeči, že všichni jsou stejní, čímž se nenápadně podsouvá, že takto je to vlastně dobré a jinak to nejde, hlavně nic neměnit...
Pravice, ta typická, jako naše, chce samozřejmě minimální stát, minimální daně a maximální svobodu jednotlivce, ovšem jaksi zapomíná dodávat, že tím myslí pouze někoho a jednotlivce vybrané...
[smích]

270609

16.6.2012 10:06

RE: Heriot

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 270609

Souhlas.. vláda levice tak strašná jako pravice nebyla, dle objektivních ukazatelů stavu ekonomiky tenkrát!

270699

13.6.2012 10:10

Autor je vedle

Bubeník 94.?.?.?

Tvrzení, že "V českých komunistických hospodách se prostě etabloval morální kodex „sloužit lidem a okrádat je“ není omluvou polistopadové zlodějně. Vše přeci vymyslel a uzákonil Klaus a jeho parta, kterou jmenoval diletant Havel. NA těch privatizačních zákonech, znamenající bilionové zlodějny je postaven celý režim a systém. Zbytek možností korupce a kráděží jen pokračuje dál, když jej realizují zločinci typu Kalouska či Nečase a jejich poskoků Drobila, Bendla atd. A justice je stejně jako Č.policie jejich!!!

270596

13.6.2012 10:20

jak nahoře,tak dole.

fohat 88.?.?.?

emotivní výlevy,jako defenestrace,kule do zátylku,nebo profackování Kalouska vubec nic nevyřeší.V podvědomí každého takového rebela dříme ono socialistické JDI PRYČ A PUST MĚ TAM....A pátrač čistého umyslu čistých lidí má co dělat,aby někoho takového pohledal.Obehraná písnička všech moudrých lidí stále platí....změn sebe a okolí k tobě bude přistupovat dle TVÉ MOMENTÁLNÍ ZMĚNY,která nemuže být pouze klipová,musí se STÁLE udržovat a pěstovat všemi protivy a zkouškami života...Pak po všech celoživotních peripetiích dozná ke ke svému pokornému užasu,že prochází životem bez velkch otřesu,má práci,exekutory zná jen z hororních zpráv nevědomcu,klopýtajících teprve na začátku oné cesty sebepoznání,odhalení emočních démonu v sobě a jejich eliminaci.

270598

13.6.2012 10:42

RE: jak nahoře,tak dole.

Vopice 93.?.?.?

Reakce na 270598

>V podvědomí každého takového rebela dříme ono socialistické JDI PRYČ A PUST MĚ TAM....

Opravdu? To soudíte podle sebe?

>Pak po všech celoživotních peripetiích dozná ke ke svému pokornému užasu,že prochází životem bez velkch otřesu,má práci,exekutory zná jen z hororních zpráv nevědomcu,klopýtajících teprve na začátku oné cesty sebepoznání,odhalení emočních démonu v sobě a jejich eliminaci.

To zní krásně a tak oduševněle, nebo jak to říci. Opravdu krásné. Skoro mě to dojalo k slzám. Ačkoliv ale procházím životem, tak jak popisujete, tak mi pořád někdo bere peníze z mé peněženky. Poraďte ještě, jak se zbavit daní, abych nemusel pracovat od rána do večera. I když se v tomto směru snažím změnit seč to jde, výsledek se pořád nedostavuje, ten stát se ne a ne změnit.

270602

13.6.2012 13:02

RE: jak nahoře,tak dole.

fohat 88.?.?.?

Reakce na 270602

třetí dimenze je postavená na pravidlech zdanění a hospodaření s daněmi.Přistoupíme-li na pravidla reinkarnace,tak odměnění hoši ve vládě a v parlamentu se nějak v minulosti projevili pozitivně,že obdrželi onu současnou prebendu,ovšem zapomněli na onu zodpovědnou kázen a slib,který v metavědomí provedli.Takže se to projeví při odchodu,tam platí oko za oko,zub za zub,což jim vubec,ale vubec NEDOCHÁZÍ.Dej cisaři,co je císařovo a Bohu,co je božího,zní možná otřepaně...ovšem každý prochází svou životní lekcí,aby se probral,někdo platí makačkou od rána do večera,někdo lavíruje na invalidním vozíku,škola ke změnám priorit je přepestrá.

270607

13.6.2012 15:03

RE: jak nahoře,tak dole.

Vopice 109.?.?.?

Reakce na 270607

Jo takhle... Tak to jo... Netušil jsem, že věříte těmhle věcem. Tady ale končí jakákoliv diskuse, protože o víře se moc debatovat nedá. To bychom se tu mohli za chvíli bavit o posledním soudu, očistci a dalších vychytávkách.

Raději nebudu rozvádět svůj názor, že tyhle reinkarnace jsou úplně stejný způsob ovládání mas, jako křesťanství. Oni pak lidičkové jsou ochotni zkousnout kde co, když jim někdo nabulíkuje, že vyšší spravedlnost vše vyřeší za ně. [chechtot]

270613

13.6.2012 16:02

RE: jak nahoře,tak dole.

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 270613

To rikate patrne jen proto, ze o reinkarnaci nic nevite. Mate predstavu jakehosi "stehovani dusi", ktera nejspis zahrnuje i nejaka ta zviratka.

270615

13.6.2012 21:28

RE: jak nahoře,tak dole.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 270615

Zato ti, kdo o reinkarnaci něco tvrdí, mají hafo argumentace k potvrzení svých tvrzení. [oči v sloup] Tak sem s nimi, ať neumřeme blbí. [překvapení] [chechtot]

270624

15.6.2012 13:35

RE: jak nahoře,tak dole.

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 270624

Radsi si neco prectete. Nechci vypadat jako agitator. Jen male nakopnuti zajimavym smerem kniha pana Zelenky, Elegantni buh.

270688

13.6.2012 14:37

zloděj volá : chyťte zloděje !

osa x 193.?.?.?

cituji : "bude potrestán ztrátou veškerého osobního majetku a státu propadne i majetek jeho nejbližších příbuzných" - pane Babáček, vy jste bolševické prase a hovado, stejnou rétoriku používal komunistický dobytek , když likvidoval a vystěhoval mého dědečka zemědělce a legionáře od Zborova jako "kulaka" . Gestapo taky s oblibou likvidovalo příbuzenstvo, protože podgeny nesmí přežít.
P.S. : vědí vaši příbuzní, co jste za dementa ?

270612

13.6.2012 21:55

RE: zloděj volá : chyťte zloděje !

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 270612

Neměj obavy ty potrefený huso. Klidně okrádejte a tunelujte dál i spolu s těmi svými nejbližšími příbuznými a s politiky, kteří jsa v tom sami namočeni až po uši, nic takového nedopustí. On to vyjádřil kníže pán o Parkanové jasně, že "chtít ji obvinit za politické rozhodnutí je nesmysl" - jakoby politici mohli beztrestně třeba stát i zruinovat. A kdyby to ti politici i dopustili, je vás Lotrandů už tolik, že než si na vás spravedlnost udělá čas, tak budete odloženi in memoriam i bez toho infarktu ze strachu z prozrazení, který z tebe trčí jako sláma z bot.

270625

14.6.2012 0:00

RE: zloděj volá : chyťte zloděje !

kosk 93.?.?.?

Reakce na 270612

To jsou ale silná slova. Jak jinak chcete odradit politiky a státní úředníky od korupce. Například v Číně je i střílejí. Tady jsme civilizovanější ale tuhle sortu lidí lze reálně potrestat jen tam, kde to nejvíc bolí. Což je jejich peněženka.

Jenomže často se preventivně brání tím, že prostředky přelejí na své rodinné příslušníky (manželka vyhraje konkurs, peníze se objeví na účtě babičky a tak podobně)

Vtip by spočíval v tom, že by na to politici víceméně dobrovolně přistoupili svým vstupem do politiky. Nikdo z nich přeci nemusí do politiky jít (není to ničí povinnost) a pokud ano, tak musí počítat s tím že když budou úplatní, oni i jejich rodina skončí na dlouho za katrem a pak někde pod mostem zcela bez peněz.

Pokud to necháte na jejich dobré vůli, tak se to nezmění nikdy, tohle snad musí být dnes po tolika letech jasné každému... Tahle sorta lidí raději uvrhne svět do hladomoru nebo třetí světové, jen aby si zajistili výhody pro sebe a své chlebodárce.

Je to bolševické? Možná, nehádám se, neboť neznám až tak dobře definici tohohle slova. Tak navrhněte jiný FUNKČNÍ scénář. [mrknutí jedním okem]

270634

14.6.2012 9:05

RE: zloděj volá : chyťte zloděje !

osa x 193.?.?.?

Reakce na 270634

nevšiml jsem si, že by v Číně stříleli celé rodiny korupčníků , máte všichni bankovní účty a platební karty, vše je dohledatelné do poslední koruny - jen chtít, ovšem to nejde za situace, kdy ti, kteří tvrdí, že jsou stát, nechtějí, resp. jsou mafie, tedy samotný stát je mafie, kdo je bolševik ? každý, kdo si myslí, že když má 51% převahu, tak si může dělat , co chce, stejně jako to hovado 270625 nad vámi

270642

14.6.2012 12:12

RE: zloděj volá : chyťte zloděje !

kosk 93.?.?.?

Reakce na 270642

Aha. Na které platební kartě že měl Dr Rath těch 7 mega když ho čapli? Visa Gold nebo jiná? Vše je dohledatelné do poslední korunky, ano ano... [mrknutí jedním okem]

Jinak že je samotný stát dnes už mafie to souhlas. Ale podle definice, že každý, kdo si myslí, že když má 51% převahu, tak si může dělat , co chce... je nejspíše bolševikem každý politik od listopadu 89. Nezdá se mi, že by někdy uvažovali jinak. Mohou být vůbec jiní nežli bolševikové? [bliji]

270649

13.6.2012 19:51

Výborný článek.

oijkio 81.?.?.?

- Ukazuje příklad, jak jednoduše by se to mohlo řešit.
- Samozřejmě, podobných zásahů by muselo být víc. A pravděpodobně mnoho z nich by mohlo být podobně jednoduchých.
- K problému samému: ono by se muselo chtít. Ono, to znamená ve sněmovně. Ve sněmovně se 20 let nechce, a tvrdím, že bez patřičného tlaku veřejnosti se chtít nebude. Proč? Protože zcela rozhodující většinu v ní tvoří v podstatě zločinci. Někteří už dokonce nikoliv v podstatě. Proč zločinci? Už jen proto, že většinu diskutovaných změn zákonů evidentně potřebných k omezování zločinnosti za těch 20 let nepřijali. Kromě laviny dalších zločinú prováděných jimi přímo, jejichž vyšetření dosud tak úspěšně brání.
- Potřebná jednorázová výměna poslanců v dohledném termínu, volbami, je velmi nepravděpodobná.
- zatím nevidím žádný jiný způsob s alespoň minimální nadějí na realizovatelnost, než postup vyzkoušený na Islandu.
- Pokud by se něco takového podařilo i jinde, byla by možná tendence, že se tak stane ve více Evropských zemích. A to by bylo skoro vyhráno.
- I ekonomika by šla jistě nahoru. A nemyslím si, že by to mělo být hromadnou zakázkou na výrobu šibenic.

270619

14.6.2012 4:41

Dva rozdilne clanky ktere ukazuji,kam demokracie se svobodou dosla.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Svet bude mit dve tridy,velmi bohaty a chudy,propast se zvetsuje,den ode dne.
Tento svet,jen tak od parazitu neocistime,nebot si je pestujeme.
Published on Tuesday, June 12, 2012 by Common Dreams
Federal Reserve Directors' Banks and Businesses Took $4 Trillion
in Bailouts: Report
'Inherent conflicts of interest' in 2008 bailout aftermath revealed- More than $4 trillion in near zero-interest Federal Reserve loans and other financial assistance went to the banks and businesses of at least 18 current and former Federal Reserve regional bank directors in the aftermath of the 2008 financial collapse, according to Government Accountability Office records made public for the first time today by Sen. Bernie Sanders.

takze,parazitum dame jeste pres politiky penize,parazity take, veskere finance jdou jednim a tem samym.
Politici-57 members of Congress among wealthy 1%
Members of Congress disclose their assets and liabilities in broad ranges. The estimated net worth is the middle of that range, as reported on their 2010 disclosure forms. Net worth does not include primary residence or other personal property. Updated Nov. 16, 2011.
Jak muze zkoncit lod ,ktera muze mit i dobreho kapitana,ale,cela posadka je piratska?
57 Members Of Congress Among Wealthy 1%
Issa, Darrell House R CA $448,125,017
McCaul, Michael House R TX $380,411,527
Kerry, John Senate D MA $231,722,794
Warner, Mark Senate D VA $192,730,605
Kohl, Herb Senate D WI $173,538,010
Polis, Jared House D CO $143,218,562
Buchanan, Vernon House R FL $136,152,641
Pelosi, Nancy House D CA $101,123,032
Rockefeller, Jay Senate D WV $99,057,011
Showing 1 to 530 of 530 entries
Samozrejme Elita ma pro nas take program,s tim,ze jim pomuzeme byt jeste bohatsi nez jsou,zde,ovsem nejvice pocita Elita s lidskou blbosti davu.
http://endoftheamericandream.com/archives/the-elite-are-attempting-to-convince-us-that-killing-off-our-sick-grandparents-is-cool-and-trendy
Just a few days ago, a Bloomberg article entitled "How 'Death Panels' Can Prolong Life" declared that we must "deny treatment to people who want it" in order to hold down costs....

Vložený obrázek


*

270638

14.6.2012 7:21

Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Vytvořit nový zákon má smysl , když ho skoro není potřeba. Zákon (jakýkoli) předpokládá totiž, že bude dodržován, či vyjímečně vymáhán v rámci stávajících poměrů – zejména morálky. Tam kde je vše v rozvratu, lze čekat pouze jeho obcházení.
Představa, že od vydání zákona se bude odvozovat morálka, v praxi nefunguje. Je to vidět i na vývoji biblického NEPOKRADEŠ. Aby se v něm utvrdili, museli 40 roků chodit po poušti. Jen jim trochu otrnulo, hned začli s výjimkami.
Bez zvláštního žonglování lze jednoduše odvodit souvislost onoho NEPOKRADEŠ s korupcí, jako krádež a následné zpeněžení „veřejných hodnot“ svěřených úředníkovi či poslanci k ochraně. Korupci nebrání dostatečně ani hora dosud odvozených zákonů. A další autorem navrhovaný zákon, byť radikálněji formulovaný, by nakonec možná docílil jen případných dalších nespravedlností.
Koho "neukrotí" při neodbytném pokušení pouhá představa ostudy (i pro celou rodinu), že by mohl být i jen podezírán z korupčního jednání, tomu bude šumafuk i další tvrdý zákon. Bude spíše hledat hledat skuliny ...
Celý systém je špatně nastaven ke klanění se penězům, vem kde vem. Copak právníci mají zájem na vymýcení korupce či kriminality vůbec? Jak by potom přišli k penězům? Museli by se živit méně výnosnou poctivou prací. Zatím stačí, když při hrátkách na právo „zkasírují“ korupčníka, nebo zloděje, případně stát. Ale ne zloděje housek, ale „pořádného“.
Systém vykazuje podstatné vady, jednoduché řešení není možné - změna žebříčku hodnot nutná- běh na dlouhou trať.

270639

14.6.2012 8:34

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

gjc 46.?.?.?

Reakce na 270639

Zní to srozumitelně, pochopitelně a s mnohým by se mohlo souhlasit, ale je tu ale.
Potíž je již v samotném zákazu nepokradeš který předpokládá nějaké vlastnické uspořádání. Otázka je, jak takový systém ale vznikl, či vzniká. Dohodneme-li se, že já budu užívat to a ty ono za určitých podmínek a dohodu někdo poruší, může to být chápáno i jako krádež. Stojí to na vzájemné dohodě o vztahu k věci, kdy se předpokládá, že oba se tak dohodli ku vzájemnému prospěchu. Pak tedy zákaz „nepokradeš“ je zcela nadbytečný a potenciálně naopak kontraproduktivní.
Proč tedy bylo „nepokradeš“ vynalezeno…
Vzhledem k výše uvedenému se nabízí, že je to již systémová ochrana. Je zde uspořádání, které nepředpokládá vzájemné dohody, ale je víceméně mocenské, tedy boží zákaz nepokradeš chrání vlastníka věci jaksi iracionálně, bez ohledu na to, jak k uspořádání došlo a stává se záminkou k represi, pro kterou poskytuje morální ospravedlnění. A od tohoto se dostáváme až k tomuto článku a stavu ve společnosti, kdy vlastnictví a vůbec systémové uspořádání nestojí na všeobecně obecně prospěšných dohodách, ale jedná se o uzurpátorský systém, který si žádá represi a samozřejmě morální záminky dotažené až do podoby zákonů, které pak logicky vždy vyhovují jen někomu a může to být dost dobře obratný manipulátor nebo bandita, nebo oba dohromady.
S článkem v podstatě vůbec nesouhlasím, neboť si nelze vynutit nevynutitelné.

270640

14.6.2012 9:49

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 270640

Tolik jako Vy, jsem se netroufl vyvázat z reality.
Ale. Přece jen bych rád, až ráno vstanu, našel svoje oblečení. Nejspíše proto, že mi vyhovuje velikostí, tvarem i barvou a též účelem. A ejhle - majetek - vlastnické uspořádání. Ochrana vlastnického práva ať už zarámovaná do božího přikázání nebo do systémového pravidla zvaného zákon i s represí se mi jeví jako žádoucí jistota. Myslím, že i to přikázání boží bylo spíše sdělením zkušenosti a jistým pokusem o "vnucení dohody". V jistém stádiu poznání by možná šlo přeformulovat dohody do čistější podoby bez potřeb nadpřirozena. Jaký "majetek" by zasluhoval takových ochranných zajišťovacích dohod, by muselo být znovu pečlivě zváženo. Ale než zbouráme stávající neřád, měli bychom najít společného jmenovatele. Jinak budeme nuceni např.pobíhat s holým zadkem, než se domluvíme.
Nebo snad budeme každý a každodenně "bojovat" i o každý kus hadru.
Jistoty vyžadují řád. Řád vyžaduje moc. Moc lze také zneužít.
Nebude-li moc, bude třeba bezmoc.

270644

14.6.2012 10:25

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

gjc 46.?.?.?

Reakce na 270644

Asi se s Vámi trochu pohádám. [smích] I když ne zas tak docela. Že jistoty vyžadují řád je nesporné. Otázka je, jsou-li ony jistoty tím pravým štěstím, nebo vedou-li k jistotě pozemského pekla.
Když už se bojíte o své oblečení, něco je špatně a jistota, kterou Vám poskytuje systém stojící na "božím zákazu" je tak jako tak už jen jistota iluzorní. Není-li důvod se bát, že Vám někdo oblečení sebere, pak i vytvářet sytém ochrany na základě "božího zákona" převedeného do pozemského systému je plýtvání silou, které bude zákonitě dříve nebo později nějak použito - a zneužito. Potom velmi pravděpodobně pocit iluze jistoty bude nahrazen pocitem frustrace, zmaru, vzteku za současného volání po tvrdší represi a nastolení řádu, který mi nějak vrátí pocit jistoty. To přijde, ale bude to vždy tvrdě vykoupeno a pocit jistoty bude stát na váze proti pocitu uvěznění.
Realita je především to, co prožíváme jako realitu a co si myslíme, že to je - o jiné realitě ani nejsme schopni žádné info podat. Jistota je nějaké prožívání stavu, a tak se naše činnost může dostat do úplného rozporu s tím, co bychom si přáli právě na základě toho, co naší mysl ovlivńuje nejvíce. Je-li to strach a obava, vzejde z toho produkt strachu a obav - obvykle nic pěkného.

270646

14.6.2012 13:07

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 270646

Tuším, že to, o čem vyprávíte, je hudba předaleké budoucnosti, neb člověk nedospěl (patrně na žádné úrovni "pyramidy"..), pán nad Vámi hovoří spíše o budoucnosti bližší, kdy řád přítomen bude, a není zcela podstatné zda z momentální nevyhnutelnosti (myslím, že ano), nebo z donucení právem silnějšího (myslím, že ano). A je otázkou, zda silnější spolu s těmi ostatními v nadkritickém množství dospěli k tomu, že by ten řád mohl být třeba spravedlivější. Neřád lze dnes aplikovat snad na pustém ostrově někde v tichomoří, kde si dosud řád necvrknul zpoza zadní packy. Třeba do toho někdy praštíme! [mrknutí jedním okem]

270655

14.6.2012 13:33

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 270646

Zajímavá debata, pánové. Dovolte, abych připojil několik svých poznámek. Nejprve k lidským "jistotám". Jsou spíše štěstím nebo peklem?

Pozorujeme-li chování lidí v různých dobách a v různých mezních situacích, dojdeme k jednoznačnému závěru. Jakkoliv tvrdou ruku snášejí lidé lépe, než anarchii. Na tom se myslím shodneme. Co to znamená? Lidé jsou ochotni obětovat část své svobody. Obětovat ji za pocit jistoty, vlastního bezpečí a spravedlivého uspořádání společnosti.

Tuto touhu lidí po jistotách využívají ti chytřejší z nás odedávna. Jsou dokonce zaznamenány případy, kdy propuštění otroci prosili svého pána, aby jim nedával svobodu. Až tolik se jí báli. Lidé se bojí svobody dodnes. Soudím že důvodem je strach z odpovědnosti za vlastní svobodná (a často katastrofálně špatná) rozhodnutí.

Současným projevem lidské touhy po jistotách je stávající distribuce moci. Veškerou moc má kdo? Bezpochyby stát. Co je to stát? Stát je silová organizace, vytvořená bohatými na ochranu jejich vlastních zájmů a majetků. Bohatí si také stát platí. (Tedy otázkou je, kdo jsou to ti "bohatí". Někdy se za bohatého považuje vlastník jízdního kola a placaté čepice s kšiltem. Při placení daní se naopak mnozí milionáři považují za žebráky.)

Že současný stav není ideální je všem jasné. Vzniklo ohromné hnutí, které nazývám NECHCISMUS. Jeho stoupenci přesně vědí, co nechtějí. Nikdo z nich bohužel neví, čím stávající uspořádání nahradit. Tak, aby lidem zůstaly jejich jistoty. A přitom zmizel pocit frustrace z nespravedlivého rozdělování společenského bohatství.

Samozřejmě to nevím ani já. Ovšem zásadně nesouhlasím s nechcisty, kteří si přejí okamžitě začít likvidovat, pálit a bořit. A přitom dětinsky věří, že až to současné (prohnilé, zlodějské, zkorumpované) bude zlikvidováno, SAMO VYROSTE na jeho troskách to nové, spravedlivé, čisté a poctivé. Myslím, že samo nevyroste nic.

270657

14.6.2012 15:15

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

Toblertwo 89.?.?.?

Reakce na 270657

Velmi zajimavy pochod myslenek, nad kterym se jeste musim pozorneji zamyslet [smích]

Nemohu pouze souhlasit s Vasim 4. odstavcem respektive s Vasi definici statu - to je myslim velmi zjednodusene - hlavne ta cast, ze stat je silová organizace, vytvořená bohatými na ochranu jejich vlastních zájmů a majetků - to je myslim aspon jemne pritazene za vlasy, ponekud jednostrane a mozna i tendecni. Aniz bych si na tomto miste dovolil (zatim) uvest nejakou jinou opodstatnenou definici... [smích]

Jinak "Nechcismus" je velmi zajimavy a trefny termin pro ono hnuti, ktere popisujete [chechtot]

Hezky den

270662

14.6.2012 15:57

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

kosk 93.?.?.?

Reakce na 270657

Myslím že stoupenci NECHCISMU v zásadě možná i vědí, jak by to uspořádámí chtěli. Problém je, že to s pravděpodobností limitně se blížící jistotě není možné vytvořit za použití současných stavebních materiálů (myšleno současných lidí s jejich povahou). Nebo na to alespoň nikdo nepřišel.

A ani já v principu nesouhlasím s nechcisty, kteří si přejí okamžitě začít likvidovat, pálit a bořit... Ale na druhé straně si myslím, že čekání na to, že se to nějak SAMO ZLEPŠÍ je stejně tak naivní představa. Stejně tak jako uvádíte Vy, že samo nevyroste nic, tak se ani samo nic nezmění.

Nejhorší na tom je, že neznáme nic smysluplného mezi tím. Takže se dá dovodit z historie, že to nějakou dobu bude stejné jako doposud (tedy marné snahy zlepšit to pomocí parlamentní demokracie), a potom se bude pálit, bořit... A tak pořád dokola...

270664

15.6.2012 9:00

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

gjc 217.?.?.?

Reakce na 270664

Reptající obecenstvo může přispět k nějakému rozkladu, obvykle s nadějí, že z toho vzejde něco lepšího - resp. spravedlivější řád, který někdo navrhuje a ostatní se přidávají. Proto se dokola staví a boří za současného chlácholení se "máme se lépe", nebo reptání "bylo lépe" podle fáze v kruhu boření a stavění. Pokud se sám stavím do role architekta systému, nesu kůži na trh, to se málokomu chce, proto je lepší to dělat z pozice mentora a manipulanta, a ještě mít po ruce někoho, na koho svádím nezdary.
Parlamentní systém je pro toto ideální, ale i ten vyčerpává své možnosti, jak klesá trpělivost a vitalita mravenců systému.
...
Jsou oblasti, kde společenské systémy příliš nedosahují a lidé jsou v tomto ohledu vrženy do oné diskutovné totální nejistoty a anarchie. Přesto žijí relativně svobodně a spokojeně a pomaleji. Pomaleji je důležité, je více času, neboť chvátání je jen chvátání do hrobu. Jde o zkrácování prožitku života - čili jeden rok se scvrkne - život se scvrkne a pak co - pohled na frustrované potomstvo, kterému se hnusí co rodiče vybudovali - pokud již rodiče selhali a nevtloukli dětem do hlav, že to je pro jejich dobro, a to jediné možné... prostě absurdní stav - nekončící kolečko pachtících se nevědomců pracujících na systému jistot, který se jim stále dokola hroutí pod rukama... musí se hroutit, kdy by se nehroutil, proces by se dávno zastavil a projektanti systémů by přišli o svoje hoby a mravenci by zlenivěli a život by se zpomalil a na všechno by bylo příliž času a lidi by leželi a kopali by se do zadku...

Když chci budovat systém jistot, uspěju jedíně tehdy, vytvořím-li prostředí, ve kterém vládne pocit nejistoty, jinak se na to každej vybodne. [mrknutí jedním okem]

270678

15.6.2012 14:09

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 270678

Pane Kosku. Ohlédneme-li se do historie, životní podmínky lidí se sice pomalu, ale kupodivu trvale mění k lepšímu. Zmizelo nevolnictví. Už skoro 7 desetiletí panuje (alespoň v Evropě) mír. Významně vzrostlo vzdělání lidí. Také jejich zdravotní a sociální zabezpečení. Možnosti seberealizace občanů vyspělých zemí jsou dnes v podstatě neomezené. Každý může dosáhnout všeho, nač jeho schopnosti stačí.

V historii docházelo i k prudkým zlomům – revolucím. Jejich iniciátory byly vždy konkrétní charismatické osobnosti. Které se obklopily hrstkou stoupenců svých idejí (Kristus, Sámo, Hus, Lenin, Hitler, Mao, ...). A tato skupinka pak přesvědčila jinak netečné masy, že "vůdcem" hlásaná "idea" i cesta jejího dosažení jsou to, zač je potřeba i položit život. Tyto revoluční skokové změny obvykle přinesly lidem jen utrpení.

Na základě těchto vlastních historických zkušeností bychom se tedy měli rozhodovat. Bude pro nás (a naše potomky) lépe, abychom následovali hřímající revolucionáře? Ty, kteří nás vyzývají plamennými slovy k totální likvidaci všeho starého? Nebo bude lépe se učit. A na základě poznávání složitostí tohoto světa vyvíjet tlak. Tlak na své okolí s cílem postupně zlepšovat to, co nás nejvíc pálí? Já osobně jsem pro to druhé. A nemyslím si, že se tímto způsobem "točíme pořád dokola".

Ještě si dovolím vyjádřit svůj názor na hlavní příčinu stávajících problémů všech vyspělých zemí. Tím problémem je stav kdy SCHOPNÍ UŽ MAJÍ VYDĚLÁNO. Co tím myslím? V současných vyspělých zemích se populace dělí na dvě základní skupiny. Menšina je schopných. Ti mají dar snadno získat dobré vzdělání, správně a rychle se rozhodovat, vést a motivovat ostatní lidi. Zbytek populace tyto dary bohužel nemá. Vzdělání si osvojuje jen obtížně, rozhoduje se většinou špatně a proto nedokáže zaměstnávat druhé.

Dokud ti "schopní" mají potřebu pracovat a vydělávat, jde pokrok rychle kupředu. Viz třeba kosmický výzkum. Za 16 let po válce vstoupil první člověk do kosmu. Za 24 let po válce přistáli lidé na Měsíci. A dnes? 67 let po válce? Nic moc, že?

Většina schopných totiž dosáhla stavu, kdy nepotřebují pracovat pro peníze. Většinou pochopili, že mají nechat své peníze, aby pracovaly pro ně. Kdy peníze nejlépe pracují? No přece tehdy, když je investuji do projektů, vedených schopnými lidmi. Kde ovšem vzít schopné lidi, ochotné pracovat? Kde ještě ti schopní nemají dostatečně vyděláno??? Přece v Číně!

270689

15.6.2012 21:31

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 270689

Koukám že ve srovnání s představami Vojty, jak a čeho se v historii dosáhlo by Hurvínek dostal doktorát z historie vojenství na každé universitě, možná i Nobelovku.
Ano zlepšení nastalo, nevolnictví bylo zrušeno, dožíváme se delšího věku ale těžko to byl důsledek snažení schopných. Holt se napřed museli lidi trochu vzbouřit, pár aristokratům hlavy setnout aby se nevolnictví zrušilo, a hlavně se zrušilo nikoliv proto že jsme humanisté, ale protože přišel průmysl a ten potřeboval pracovní síly. Ovšem ty byli na poli v nevolnosti. Tak se museli uvolnit do fabrik a dolů, ne že by najednou si žili jako králové, dřeli dál ale jinde. Aby se jejich podmínky zlepšili, to vzalo hodně stávek, odporu a střílení do lidí než k tomu došlo. O medicině raději nemluvit, schopní pouze vymysleli léky k udržení pracovních sil při životě, pravda nelehká záležitost když souběžně ničíme životní prostředí, dýchá se uhelný prach, asbest a jiný svinstva.
Stručně a jasně bez těch revolucí, vedených pomatenci by k ničemu nedošlo a došlo jen k tomu co bylo výhodné, nikoliv že by se někdo snažil lidem pomoct. Souhlasím jen že ty revoluce nebyly přímým zlepšením a že napáchali stejně škod jak užitku, ale bez nich bychom se tu nebavili, to by nám páni nedovolili a ani bychom na to čas neměli.
Schopní (všeho) neplatili vesmírný výzkum ani ho nedělali, ten byl jenom díky soupeření mezi komunismem a kapitalismem, po pádu prvního je to na nic, proto se to neplatí, platí se raději války, je v tom víc peněz pro ty schopný co to neplatí. Do těch válek taky nechodí, tam se pošlou ty přebytečný pracovní síly které nahradila technologie a Čínani.
Jestli si ještě někdo jiný myslí (kromě Vojty) že se všechny ty investice do té Číny vejdou, tak si nevšiml hromadného úpadku financí díky právě faktu že se už nedá nikam výhodně investovat. Čína nakonec má svých peněz víc než dost a utrácí je kde se dá než budou zcela bezcenný. Jo schopní (všeho) nám to tady pěkně zlepšili jen se podívat kolem. A nakonec jeden zcela podstatný fakt. Kdyby byli všichni lidi "schopný", tak by nebyl schopný nikdo, nebylo by na kom vydělat pětník. [smích]

270692

16.6.2012 0:45

RE: Autor se snaží,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Reakce na 270692

Hasek ve Svejkovi,je tam pasaz-kdyby byli vsichni chytri tak zase museji byt blby aby na ty chytry mel kdo delat.Jinak souhlas.Mozna ze nekteri pesimiste maji pravdu v tom ze historicky se vicekrat stalo ze vyvojove nizsi vytloukli sve sousedy brano paleontologii.Kdyz vidim logiku trojkolky tak se jedna v intencich feudalnich metod.Lapka bere lapku a ostatni jsou ci taky nejsou spotrebni material,podle toho jesli se daji a samozrejme jim slouzi vychova a promena spolecnosti v poddajne poddane, na cemz pracuji o 106,souvisejici financni krize ktera je vyvolavana celosvetove slouzi k otroctvi dluhu a je to cesta do pekel i pro ty zdrave a ohanejici se sec jim sily staci. [naštvaný] mozna oprasit myslenku mam radeji svobodu,jesli to v podminkach tisne neni spise tedy klec nainstalovana jaksi nepricetnymi,minimalne zivicima se zoufalstvym druhych

270695

16.6.2012 7:02

RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 270678

>Když chci budovat systém jistot, uspěju jedíně tehdy, vytvořím-li prostředí, ve kterém vládne pocit nejistoty, jinak se na to každej vybodne.
Vytvářet prostředí, znamená mít určitou moc a sdostatek vlastních jistot. Takže takový nechce budovat systém jistot pro všechny, leda lákat "nejisté" do ještě větší nejistoty, aby sobě zbudoval větší jistoty. I to co vypadá jako stejné jistoty pro všechny, je v určitém stádiu nevyváženosti jistot, jen potvrzením či dokonce prohloubením této nevyváženosti.
Jinak souhlasím s Vámi, že by bylo dobře se tím vůbec nezabývat a užívat p(r)ožitků života. Zkušenosti ukazují ale, že někteří již od pradávna budují své (a svého potomstva) jistoty na nejistotách druhých, uvádějíce je v omyl a klam a následné živoření. Poslední ostrůvky pozemského ráje mizí hned po příchodu misionářů klamu. [pláč]

270697

14.6.2012 14:53

Reseni jsou mozna...

Toblertwo 89.?.?.?

Procetl jsem si clanek i prispevky a je na jedne strane velmi zajimave jak nekteri s opravdovym zajmem pisi k veci, zatimco jini proste „jen“ neguji.

Dovolim si pripojit muj nazor, i kdyz jsem pri mem poslednim pokusu byl z reakci z casti velmi zklaman.

Korupce
Zakony o korupci, at jiz jsou jakkoliv „mekke“ musi nutne obsahovat i skutecnost, ze neoznameni mozne korupce je take trestne!
A tomuto bodu se musi venovat hlavni pozornost - v prevazne vetsine pripadu se tahle otaka "postum" proste neresi a to je chyba! Jakmile totiz nekolikrat budou opakovane osoby (at jiz uredni ci privatni) obzalovani a dokonce odsouzeni z trestniho cinu neoznameni pripadne korupce, zvysi se obavy vsech pro pripadne neoznameni byti obzalovani ci dokonce odsouzeni.

Tato podstatna cast zakonu o korupci (aplikovana v mnoha zemich), jestlize je opravdu tvrde a konsekvetne provadena vede k tomu, ze si, receno lidove, „zacnou davat bacha“. Neznamena to, ze k podobnym jednanim nedojde, proto neni na miste argumentovat, ze „to budou delat jeste opatrneji“… , ale znamena to jasnou hrozbu pro vsechny, kteri „o necem vedi a neoznami to“. Nezamezi to korupcnimu jednani, ale je to jedna z podstatnych cest k uspechu.

Akcie na drzitele
Co se tyce otazky akcii na drzitele, domnivam se, ze se v CR z toho stal tak trochu „trhak“, ktery se velmi casto opakuje. Zruseni techto akcii skutecne, jak jiz zde take bylo podoknuto, zdaleka nevede k nejakemu komplexnimu a definitivnimu reseni. Jak zde bylo spravne podoknuto daji se i akcie na jmeno velmi elegatne pravne obejit a drzitel zustane presto v anonymite. Jedine reseni je rigorozni „prosviceni“ majetku. V Nemecku (a mozna i jinych zemich) v techto, vetsinou danovych, otazkach existuje dokonce i system negativniho dukazu – dokazte, ze ne… (firma nepatri Vam, nemate ucet tam a tam atd.). Postacilo by kupr. oficialni „prirceni“ anonymni spolecnosti ucastnikum (smlouvy, obchodu etc.), kde by museli dokazat, ze jim firma nepatri – a kdyz nedokazi je jim to pricteno „jako, ze“. V hodne zemich je tento postup naprosto bezny.

Majetkova priznani
To same ale plati o majetkovych priznani – myslim, ze hodne lidi v CR (ale i cast zde diskutujicich) nema skutecne poneti o co se zde de facto jedna. Majetkove priznani (celeho majetku – tedy nejenom nemovitosti, ale vsech uctu, cennych papiru atd.) ukazuje hodnotu majetku ke konci danneho roku. Priznani prijmu a opetne majetku v nasledujicim roce ukazuje o kolik se mohl majetek zvysit (ci zmensit), stejne jako zmena hodnot investic (reality, cenne papiry atd). Jestlize mezi temito hodnotami vznikne nepomerny rozdil je na danovem urade, aby tuto diskrepanci resil – dalsi postup je pak velmi jednoduchy. Nechapu, proc tento v mnoha zemich praktikovany postup, ktery je naprosto transparentni neni mozno v CR zavest a proc ma tolik odpurcu – a to jak v politicke scene, tak u „normalnich“ obcanu. Kdo nema co skryvat, nema duvodu byt proti…

Preji hezky den. [smích]

270659

14.6.2012 21:15

RE: Reseni jsou mozna...

Toblertwo 89.?.?.?

Reakce na 270659

Dodatek k memu prispevku o majetkovych priznani.

Argumentace o nezdanenych penezich, neuvedenych v majetkovem priznani (at jiz v krabici pod podlahou ci zakopanou v zahrade [smích] nebo na uctech v danovych rajich) je naprosto chybna. Takoveto penize totiz prakticky nejsou k nicemu, vyjma mensich, ale velmi omezenych zprijemneni vlastniho zivota.

Ve vetsine „vyspelych“ statu je velmi obtizne, jestlize dnes jiz skoro nemozne, premenit nezdanene (cerne) penize na oficialni majetek – mysleno je v podstatnych castkach a ne troskarenim v malych polozkach. Dnesni kontrolni system ve vetsine statu tento postup prakticky znemoznuje. Je daleko jednodussi „vyloucit“ penize z oficialniho majetku do nezdaneneho – jenze jak je pak zase dostat zpatky? [smích]

Verte, ze tento problem dnes ma prevazna vetsina majitelu nezdanenych penez ve vetsine statu. V CR mozna „jeste“ ne vsichni, ale i tady se pro ne pozvolna zaviraji mozne cesty. Zavedenim majetkovych priznani by se i v tomto smeru udelal podstatny krok…

270673

14.6.2012 23:45

RE: Reseni jsou mozna...

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 270673

Oceňuji Vaši snahu, pane Toblertwo. Snahu o vytvoření takových pravidel, která by znesnadnila či dokonce znemožnila "odklánět" peníze z veřejných zdrojů do soukromých kapes. Rozumím tomu, že se nám snažíte ukázat, jak by to šlo, kdyby ... Dovolím si přičinit k Vašim úvahám několik faktických poznámek.

Víte, který stát má nejnižší míru korupce v Evropě? Švédsko. A jak promyšlené protikorupční zákony tam mají? Údajně nemají žádné!

Víte, kolik souhrnně vydává česká veřejná správa za tzv. informační a komunikační systémy? 200 miliard Kč ročně! To je totiž oblast, které rozumí jen hrstka skutečných odborníků. A tak se dá vypsat takové (formálně zcela transparentní) výběrové řízení, kterému dokáže vyhovět jen jediná firma. Ta, patřící tomu správnému strýci. A ta si jako vítěz výběrového řízení může legálně účtovat naprosto nehorázné částky. Vždyť předmětu fakturace nerozumí ani objednatel dodávek. Ty také nejsou vůbec důležité. Důležité je legálně "odklonit" peníze.

Když uvedeme v účinnost všechna Vaše opatření. Tak tyto "stýčkovské" firmy (viz Promopro) budou muset všechny své příjmy korektně danit. Proč ne? Výsledkem ovšem bude, že česká veřejná správa zaplatí za informační a komunikační systémy 300 miliard ročně. A pár desítek miliard se jí vrátí zpět ve formě daní. Pak peníze, vyfakturované veřejné správě soukromými subjekty za nesmyslné a nepotřebné "informační a komunikační systémy" (viz např. IZIP), budou úplně čisté. Jen budou chybět ve veřejných rozpočtech. Které proto bude potřeba ještě více zadlužit. Bohužel.

Až dosud jsme hovořili o "velkých sumách". Skoro nikoho nezajímá, jak obrovské částky utíkají tam, kde se pracuje sice s menšími, leč hotovostními platbami. V obchodech, hotelích, restauracích, službách, vietnamských tržnicích, na stavbách, ... Odhady hovoří o 500 miliardách! korun ročně. Které utečou do sféry tzv. šedé ekonomiky. A zcela uniknou jakémukoliv zdanění. Důsledek? Solidní firmy, které podnikají zákonným způsobem nedokážou těm "šedým" konkurovat. A končí. Trh nakonec ovládne vietnamská a ukrajinská mafie.

A ještě k legalizaci nezdaněných peněz. Že to nejde? Vám to opravdu uniklo? I ten nejhloupější z našich bývalých politiků (který to vždy myslel upřímně) přece elegantně zlegalizoval mnoho desítek milionů černých korun. Stačilo mu "výhodně nakoupit" a pak "šťastně se ziskem" prodat balík akcií. Jak snadné, že?

Co s tím?

270675

19.6.2012 21:16

RE: Reseni jsou mozna...

Toblertwo 178.?.?.?

Reakce na 270675

Prvni dil:

…a zase vidim, ze psani sem je trochu jako mluveni k hluchemu. Snad ani nema cenu odpovidat, ale udelam definitvne posledni pokus…

Je od Vas hezke pane Vojto, ze “ocenujete moji snahu”. Jen… Vase argumentace proste odpovida presne te argumentaci, kterou slysim v CR takrka stale. Z casti nepodlozene a neinformovane (stylem “jedna teta povidala”).

Musim se smat, kdyz ctu Vasi vetu
... Výsledkem ovšem bude, že česká veřejná správa zaplatí za informační a komunikační systémy 300 miliard ročně.
jak se k tomuto cislu dostanete je skutecne zahadne - trochu vycucane z prstu...

A Vas posledni odstavec mi ukazuje, ze 1. nectete pozorne a 2. fakt nevite o cem pisete:

1. jsem jasne psal v jinych a tim myslim vyspelych zemich - ze to v CR (napsal jsem "zatim" ) jde, je pouze absolutni neschopnost zavest ona opatreni o kterych pisi...

2. prave v techto mnou zminenych zemich by zazracne zbohatnuti S.Grosse proste neproslo a skoncilo by pokutou, danovym zatizenim a hlavne urcite trestnim rizenim kvuli danovemu podvodu. V tomto oboru se opravdu vyznam, takze si jeste dam naposled zde tu praci Vam vysvetlit jakym zpusobem by takove zbohatnuti bylo posuzovano v "normalnich" zemich.

Kurzovni zisk mezi nakupem a prodejem "nekvotovanych" (nepripustenych na burze) akcii tohoto razu by byl okamzite po zjisteni (na zaklade mnou zminenych majetkovych priznani) prozkouman. Bud byl nakupni kurz moc nizky - v tom pripade by byla uvalena okamzite darovaci dan na prodejce. Anebo byl prodejni kurz moc vysoky - pak by doslo k okamzitemu rizeni za zvyhodneni pro cast akcionaru. Na kazdy pad, by byl zisk zdanen - take okamzite - v ruznych zemich ruzne - v Nemecku max.sazbou okolo 50%, ve Svycarsku minimalne dani z pramene ve vysi 35% a obdobne v jinych statech.
Mimoto by bylo okamzite zahajeno vysetrovani za danovy podvod anebo aspon pokus o nej - za to se jde v techto zemich "natvrdo sedet"!

To je pane Vojto, jakym zpusobem by bylo s obdobnymi ksefty jednano v "normalnich" zemich. Ze tohle neni v CR (doufam jen zatim) mozne, je prave ten cely problem CR.

Nevidel jsem Vasi odpoved drive, protoze jsem prave v poseldnich dnech drzel prednasky, ktere se mimo jine zabyvaly problematikou tzv. zdanenych a nezdanech majetku - a znovu podtrhuji - v normalnich zemich je dnes temer nemozne nezdanene penize opet dostat do obehu - je to tema mezinarodnich smluv a dohod atd., ze tohle CR jeste vubec nijak neresi je obdobny problem jako americka FATCA („Foreign Account Tax Compliance Act“), kterou nepochopitelne ceske financni instituty dosud ignoruji a jednou u nich dojde k velmi neprijemnemu probuzeni, az si na ne US IRS (Internal Revenue Service) vyslapne - zatim to neni pro USA dostatecne dulezite.

pokracovani (2. dil) nasleduje

270804

19.6.2012 21:20

RE: Reseni jsou mozna...

toblertwo 178.?.?.?

Reakce na 270675

Druhy dil:

Priznam se, ze jsem ani uz nechtel odpovidat - ale je to skutecne tak, ze se proste vsude jen mluvi o tom co se deje a je mozne v CR - jenze prave, tam jsou mozne veci, ktere v "normalnich" statech mozne nejsou. A kdyz nekde pak napisi, jak by to melo byt, tak se mi dostane obdobnych odpovedi. Proste se zda, ze nikdo neni vubec ochotny se podivat "jak se to dela jinde".

Zmenit se da negativni situace, kdyz se clovek rozhledne a podiva se, jak by se melo jednat - a kdyz to vede k pozitivnim vysledkum se mozna snazit neco naucit. To ale v CR proste nejde. Vsichni vedi vse lepe... Uz se mi dostalo castovani “machra” a podobne. Ale pravym machrum typu Kozeny a pod. vleti pak vsichny na lep - Ti, kteri to mysli dobre dostanou v CR pouze negativni echo – jeste, ze ziji v zemi, kde jsou lidi, kteri neco skutecne vedi a znaji patricne ocenovani – jako experti a ne “machri” - a hlavne, kde jsou jeste lidi ochotni se neco priucit. I ja se rad priucim, ale od lidi, kteri opravdu neco znaji a vedi.

A jen tak mimochodem k Vasi informaci - ve Svedsku jsou pomerne tvrde korupcni zakony - tady napsat "udajne zadne" je prave presne to co myslim (“jsem nekde slysel…”). Neinformovanost je jiz sama osobe spatna, ale kdyz se z nedostatecnych anebo vubec zadnych inormaci dela "skoro-skutecnost", tak to nejen k nicemu nevede, ale je to velmi nebezpecne... Par diktatoru na tomhle svete se tak dostalo k moci a hodne jineho zla vzniklo presne z obdobne zabednenosti.

Sorry, ale tohle jsem jeste musel napsat a verte mi pane Vojto, ze to neni mysleno vuci Vam osobne, velmi ocenuji co jste npsal, protoze si aspon davate moznost se nad necim opravdu zamyslet, coz prave dela nedostatecne lidi v CR. Ale proste mi unavuje, kdyz se na dobre myslenou argumentaci odpovida, aspon z casti nedomyslenym a nepodlozenym tvrzenim.

Takze timto zde obdobne jako jinde proste definitivne koncim. Radeji budu nadale publikovat tam, kde je to oceneno a take patricne zaplaceno [smích] Vzdy si hloupe myslim, ze bych nejak mohl prispet k dobru v CR, ale kdyz to neni prano … [pláč]

Jak se hezky rika - hazet perly … ci hrach… proste nemam zapotrebi. Zaroven se omluvam vsem, kteri ty perly berou jak jsou [smích]

Preji hezky den vsem pozornym ctenarum [smích] [zmaten]

270806

15.6.2012 12:51

Marný boj s korupcí

Aeternitas 89.?.?.?

Korupce se nikdy nezbavíme, svět je postaven na podvodech, obhajobou pyramidového systému, firmy vládnou státu - neokorporativismus, korporace rozhodují, co má politik dělat a co si má myslet.
Rekapitulace: Co říkal John, když kandidoval v parlamentních volbách 2010? Neustále tvrdil, že nebude s dinosaury (dino= hrozný, saurus=ještěr) ve vládě. A kým se stal po volbách? Ministrem vnitra, stačilo mu obrátit svou "chiméru", že dinosauři odešli. Dalším podvodem je opětovně vypravěná a propagandou udržovaná pohádka pro naivní, že majetnější jsou ti, protože poctivě dřeli. Pokud dřeli tak, že vybírali poplatky a úroky od druhých, tak nevím jak se nadřeli, ti na druhé straně,co museli splácet ( ale jejich chyba, když neví na jakém podvodu se vezou).
Vědět kdo komu slouží, nemusíme chodit daleko: třeba vlajka EU, dává najevo komu slouží: modrý podklad, 12 zlatých muřích noh v kruhu, další symbolika stačí se podívat na budovu Evropského parlamentu EU. Co vidíme? Novodobou Babylonskou věž (Zmatek). Co znamenala Babel. věž? Všichni ( celá země) byli jednotni v řeči a činech,věž znamenala oslavu člověka, nikoliv víry. Proto byli lidé zmateni cizím jazykem a rozptýleni po celém světě, aby hledali víru. Přičemž "opak" nechce rozdělení na národy,chce jednotný systém, jeden stát, jedno město nový Babylon, jedno občanství, unifikace internacionality, jednotné smyšlení, jednotnou politiku, aby se lidé klaněli jen k němu.

270686

19.6.2012 22:04

RE: Marný boj s korupcí

Toblertwo 178.?.?.?

Reakce na 270686

Dobre, i kdyz mozna trochu "generelne" napsane. Nechci se poustet do zadne argumentace ani pro ani proti... Nektere veci jsou urcite trefne a nektere mozna mimo.

Velmi se mi ale libi Vase srovnani s Babylonem [smích].

Nevim zda znate knizku "Cernossky Pan Buh a pani Izraelliti" (Original - "Negro Lord Of Lords and God Of The Isrelites" )? Autor je Roark Bradford.

Velmi casto jsem pri prednaskach pouzival jeden citat z teto knizky pri hledani definice pro EU [smích].

Bradford popisuje v kapitole "Milostny romanek Abrahamuv" situaci v Babylonu. A jak Pan Buh udelal ten zazrak a najednou vsichni mluvili nejakou jinou reci a nerozumeli si... az posud vse podle bible. Ale pak prijde veta, kterou prave muze napsat pouze American:

"Netrvalo to dlouho a vsichni poznali, ze to jejich mluveni nema vubec zadny smysl, a tak si sedli na lod, odjeli do Evropy a jsou tam dodnes a porad si nerozumeji".

Tohle je fantasicka veta napsana jiz nekdy v 30tych letech minuleho stoleti. A Bohuzel to souhlasi dodnes...

Dik, ze jste mi to pripomel [smích]

270808

Příspěvků: 42

13.06. 05:47 Frak  omyl
13.06. 07:02 Heriot  Heriot
13.06. 08:08 pavt  RE: Heriot
13.06. 09:58  RE: Heriot
13.06. 10:34 Vopice  RE: Heriot
13.06. 13:10  RE: Heriot
16.06. 10:06  RE: Heriot
13.06. 10:10 Bubeník  Autor je vedle
13.06. 10:20 fohat  jak nahoře,tak dole.
13.06. 10:42 Vopice  RE: jak nahoře,tak dole.
13.06. 13:02 fohat  RE: jak nahoře,tak dole.
13.06. 15:03 Vopice  RE: jak nahoře,tak dole.
13.06. 16:02 mkadlec  RE: jak nahoře,tak dole.
13.06. 21:28  RE: jak nahoře,tak dole.
15.06. 13:35 mkadlec  RE: jak nahoře,tak dole.
13.06. 14:37 osa x  zloděj volá : chyťte zloděje !
13.06. 21:55  RE: zloděj volá : chyťte zloděje !
14.06. 00:00 kosk  RE: zloděj volá : chyťte zloděje !
14.06. 09:05 osa x  RE: zloděj volá : chyťte zloděje !
14.06. 12:12 kosk  RE: zloděj volá : chyťte zloděje !
13.06. 19:51 oijkio  Výborný článek.
14.06. 04:41 Robert Nohejl  Dva rozdilne clanky ktere ukazuji,kam demokracie se svobodou dosla.
14.06. 07:21  Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
14.06. 08:34 gjc  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
14.06. 09:49  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
14.06. 10:25 gjc  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
14.06. 13:07  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
14.06. 13:33 Vojta49  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
14.06. 15:15 Toblertwo  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
14.06. 15:57 kosk  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
15.06. 09:00 gjc  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
15.06. 14:09 Vojta49  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
15.06. 21:31 Antiseptik  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
16.06. 00:45  RE: Autor se snaží,
16.06. 07:02  RE: Autor se snaží, ale příliš zjednodušuje.
14.06. 14:53 Toblertwo  Reseni jsou mozna...
14.06. 21:15 Toblertwo  RE: Reseni jsou mozna...
14.06. 23:45 Vojta49  RE: Reseni jsou mozna...
19.06. 21:16 Toblertwo  RE: Reseni jsou mozna...
19.06. 21:20 toblertwo  RE: Reseni jsou mozna...
15.06. 12:51 Aeternitas  Marný boj s korupcí
19.06. 22:04 Toblertwo  RE: Marný boj s korupcí

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

34

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 68 čtenářů částkou 10 139 korun, což je 34 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 0

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 3

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 7

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Měnové kurzy

USD
23,16 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,89 Kč
Kanadský dolar
17,51 Kč
Australský dolar
15,78 Kč
Švýcarský frank
23,41 Kč
100 japonských jenů
21,29 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,98 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,32 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 992,88 Kč
1 unce stříbra
392,84 Kč
Bitcoin
197 848,10 Kč

Poslední aktualizace: 17.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 291