Diskuze k článku

Osvobození Plzně

Příspěvků 108

9.5.2012 7:59

To by jeden neveril....

Tony Dvorak hisdudeness (zavináč) email (tečka) cz 24.?.?.?

....ze za druhe svetove valky padlo 20milionu Rusu!
...Podle propagandy odevsud,vcetne Hollywoodu,by si jeden mohl myslet,ze za te valky zemreli pouze zidi...tkzv-Holohaux. What a paradox,co?

268527

9.5.2012 19:56

RE: To by jeden neveril....

hera 86.?.?.?

Reakce na 268527

Bylo jich asi 22 miliónů, ale uvádí se i číslo 23 miliónů. Putin někdy loni reagoval tak, že to nechá znovu přepočítat. K tomu musíte připočíst 6 miliónů Poláků, 1 milión Jugoslávců, asi 400.000 Čechoslováků a všechny ta malé skupinky Slovanů roztroušené v Maďarsku, Italii, Německu. Jako celkem realistické číslo se jeví 30 miliónů zabitých Slovanů v důsledku financování Německa FEDem, tedy potažmo Rockeffelerem a dalšími Židy. Byli to oni, kdo financovali Hitlera. K tomu musíte přičíst ještě desítky miliónů zraněných a zmrzačených Slovanů. Holywoodské shoa se 6 milióny židovských obětí bude asi židovský výmysl. S velkou pravděpodobnosti jich bude méně. A to co jsem četla o masovém zplynování, zejména pochybnosti o stopách plynu na zdech, nevím, nevím. Němci určitě dělali pokusy s plynem stejně jako i s jinými metodami jak rychle zabíjet a tak asi vůbec neměli zapotřebí masově zplynovat. Zdůrazňování židovských obětí - dejme tomu, že jich bylo 6 miliónů (nemá smysl se o to přít) - na úkor slovanských obětí je projev antigojismu. Antigojismus je pohrdání vším, co není židovské.

268584

11.5.2012 17:08

RE: To by jeden neveril....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 268584

nestydíte se? Zpochybňovat oběti těch mrtvých, ať byli odkudkoliv. V diskuzích u s Izraelí sympatizujících serverů je zase pokřik, když se vzpomene slovanských obětí a tady plivnete na ty židovské mrtvé, na spisovatele Poláčka a na další? Židé byly Německem vyhlazováni a protože v Německu a obsazených státech hojně po staletí žili, úchylní nacističtí vrazi je vybíjeli, taky Romy a Cikány vůbec. Ano, Slovanů zabili co do počtu nejvíce, ano, na jejich oběť se zapomíná (nezapomínají na ni ale oni sami?), ale Slovanů bylo násobně více nežli židů i Židů, měli za sebou veliké slovanské území a proto jako skupina přežili lépe nežli židé jakýchkoliv národností. Ale zpochybňovat židovské mrtvé je nechutné a odpuzující. Nezdá se vám, že židovkých obětí je vzpomínáno více proto, že oni sami na své mrtvé vzpomínají, kdežto my jsme si nechali namluvit, že jsem vlastně Keltové a Rusové jsou primitivové? Jinak padlí na sovětské straně nebyli zdaleka všichni Slované, slovanská území však byla obsazována wermachtem

268747

14.5.2012 1:33

RE: To by jeden neveril....

p. 123.?.?.?

Reakce na 268747

...zpochybnovat je neco za co se mame stydet a kdyz to po 60 let delaji ti druzi.. ...tak je to OK...soudruhu..??...to neni pro tebe soudruhu propagandisticky ... nechutne a odpuzujici...?...vice a lepe se vzpomina soudruhu kdyz ovladli vsechny sdelovaci prostredky a tak vzpominaji soudruhu porad v televizich...v novinach ,filmech ,porad se vzpomina a fest ...v mediich .. ktere jim patri a jini plati jim za tu propagandu a potlacovani jinych narodu..soudruhu....atd.......???

268884

16.5.2012 0:39

RE: To by jeden neveril....

Petr Petr 99.?.?.?

Reakce na 268527

Podle kamaradu meho otce, kteri se o konci valky obcas bavili to vypada, ze. Skodovaci vyrazili se zbranemi do ulic a Nemcum zbylo jenom par opernych bodu. Na pr. kostel ci chram svateho bartolomeje, zidovsky kostel a podobne. jeden jeho kamarad, jmenem T, byl sportovni strelec. Ostreloval Nemce na kostelu. z radnice. Meli tam pry kulomet. No a prijel dzip ( jeeep) a amici zacali strilet na radnic a panu T nakreslili hezkou linku presne nad ocima a pekne po vrcholu hlavy. Tak se tou jizvou obcas chlubil.

Rusove meli obrovske ztraty, ac do ztrat se pocitaji take raneni. Ale. Jenom za prvni rok valky proslo po polskem uzemi temer 4 miliony zajatcu. No ke konci valky si to z Nemci vymenili, ac Nemci meli ztraty necelou ctvrtinu. V Babi jaru na Ukrajine zase dobri Nemci meli nekolik pracovist a tam sli lide ve dvacetistupech a byli strileni obcas. V obri jame horely ojele a lidska tela. nemecky dustojnik vypovidal, ze to bylo pro nej strasne a ze kdyz sla nejaka malda divka, tak se ji snazil zastrelit. No ale meli ti popravci pouze malorazove zbrane.
Kazda ta jama mela kapacitu 6 000 denne, solidni vykon. Posleze Ukrajinci se probrali z nadseni k Nemcum, ale uz bylo dost pozde. Rusove prohrali zacatek valky take kvuli ukrajinske zrade. Na Ukrajine ale valka zkoncila az o 2 roky pozdeji. Tolik lze dnes vycist z ruznych odbornych serveru.

268999

9.5.2012 8:09

To uz sebou nese tahlteta demokracie, jenom jsme to pred tim nevedeli

Esmate 178.?.?.?

alespon ja. Jak se rika "za komunistu bylo dobre, to bylo jeste kam utect". [velký smích]
Zavadeni demokracie se deje, pri pohledu a nove zavedene demokraticke staty v Asii a Afrîce, rozbitim vodovodu, elektraren, nemocnic, tovaren a vubec vseho, co tak nejak verejnost potrebuje. Tak to vzdycky bylo, je a bude.

Tim se zajistuji nove zakazky pro osvoboditelske firmy a ropne spolecnosti, ktere potom ve svete - zkracene receno - "zajistuji americke (a jine) zajmy". [smích]

268529

9.5.2012 9:36

RE: To uz sebou nese tahlteta demokracie, jenom jsme to pred tim nevedeli

Roman roman (tečka) slama (zavináč) mail2me (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 268529

Nejen v Asii a Africe, pane. Před 13 lety se toto dělo i v EVROPĚ. Velmi blízko nás. Když bylo "humanitárně" bombardováno Srbsko a její součást Kosovo a Metochije. I tam se bombama rozbíjela veškerá infrastruktura státu, drceného předtím desetiletým obchodním embargem - elektrárny, teplárny, továrny, mosty... státní televize, obytné čtvrti, Čínské velvyslanectví, i mezinárodní rychlík do Soluně! NATO tomu říkalo LEGITIMNÍ VOJENSKÉ CÍLE.
[bliji]
Už tehdy jsem definitivně pochopil, co je současná DEMOKRATURA západního typu zač. I když byli jiní, co to s jistotou věděli mnohem dříve, třeba Miroslav Dolejší nebo Karel Kryl.

268534

9.5.2012 10:07

RE: To uz sebou nese tahlteta demokracie, jenom jsme to pred tim nevedeli

Libcin 78.?.?.?

Reakce na 268534

Dokonce byla bombardována chemička u Dunaje a celé okolí bylo chemicky zamořené. Oni se neštítí ničeho!

268535

9.5.2012 8:50

je dobré

fohat 88.?.?.?

že se nastaví ovar pamětníkum,kteří nezkresleně PAMATUJÍ. Pamatuji např.to,že někdy v polovině 70let bylo v Praze zasedaní ředitelu fabrik v rámci RVHP a tam se rozdělovaly kšefty,kdo bude opravovat dílčí část rozsekané infrastruktury BEJRUTU,který v době tohoto jednání stál ještě naprosto NETKNUTÝ...BYZNYS,milý STEVE nesmrdí a těším se od Tebe na další BONMOTY...

268531

9.5.2012 11:40

RE: je dobré

Miroslav Cyroň 46.?.?.?

Reakce na 268531

Nezlobte se, ale Vy jse byl jeden z těch "papalášů"? Že si to tak dobře "pamatujete". [velký smích]

268543

9.5.2012 12:42

RE: je dobré

fohat 88.?.?.?

Reakce na 268543

jeden technický ředitel v hospodě porušil zákon omerty...

268547

9.5.2012 13:04

RE: je dobré

steve 174.?.?.?

Reakce na 268531

..BYZNYS,milý STEVE nesmrdí ..
----
.. - jak ktery a jak komu. [mrknutí jedním okem]
.. a co tohle ? Smrdi nebo nesmrdi !?
----
http://www.youtube.com/watch?v=1rJBib-3q6A
.. Gatesovi nikdy nic nesmrdelo - je to lidumil, ktery propaguje vytluceni lidstva na "optimalni provozni minimum". Ted mrzaci desetitisice deti - vakcinami. A v nedeli chodi do kostela. Posloucha Cajkovskeho. Financuje zoldaky z nejspinavejsich smetist lidske zrudnosti. Libi se mu Praha a tutla syfla ...
... Smrdi, nebo nesmrdi ??

268549

9.5.2012 9:06

Podobne ako Plzeň...

Agathon. 178.?.?.?

pochodili na Slovensku napr. Nové Zámky.Málokto vie, že toto mesto bolo na Slovensku najviac zničené počas II.sv. vojny. Samozrejme, pred jej koncom,a tiež troma bombardovaniami západných spojencov.Iba prvé malo ako-taký význam, bol tu dosť významný žel. uzol. Ostatné 2 bombardovania nevedia vysvetliť ani vojenský odborníci.Moja matka ako malé dievčatko toto prežila /práve so svojou matkou cestovala cez N.Zámky/a dodnes má v pamäti všetky tie hrôzy. Nie je bez zaujímavosti, že pri výročiach bombardovaní sa spomína v miestnom plátku iba fakt, že ,,bolo bombardovanie", ale nikdy sa nepíše, že kto bombardoval. Jedna ,,autorka" dokonca cynicky napísala, že obetiam by bolo vlastne jedno, kto zhodil tie bomby./!!!/Raz som si preto spravil malú súkromnú anketu medzi mládežou, a dal som tri možnosti: že bombardovali Rusi, Nemci alebo Anglo-američania. Výsledok bol šokujúci, jeden chytrák dokonca tvrdil, že najskôr asi Japonci....!!! Ako sa vraví, kto nepozná svoju históriu...?

268532

9.5.2012 9:34

Žádné vlajky

haban 178.?.?.?

Včera (8.5.) jsme trochu cestovali a neviděli jsme jedinou vlajku!
Netuší někdo, co to znamená?

[zmaten]

268533

9.5.2012 10:16

RE: Žádné vlajky

prorok 88.?.?.?

Reakce na 268533

Pro nas to znamena: 'Dokonano jest'.
Pro demokraty: "Dobra prace"!

268536

9.5.2012 10:26

RE: Žádné vlajky

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268533

Já jednu viděl, na místní základní škole. Ale jinak jsem byl včera totálně zhnusen- utekl jsem z hukotu města za klidem do jedné rekreační oblasti. Procházel jsem se a ze všech stran bylo slyšet jen sekačky, motorové pily, drtičky větví a cirkulárky. Na jedné zahradě si už od rána mládež ožírala držky a měli u toho disco na plné pecky. Měl jsem pocit, že jediný, kdo s úctou vzpomíná na oběti války, jsem já... Je mi smutno

268538

9.5.2012 16:30

RE: Žádné vlajky

Vopice 176.?.?.?

Reakce na 268538

Luxore, to je dobře, že jste vzpomněl na milióny ruských vojáků, kteří položili své životy. A dokonce vám ani nevadí, že to byli komunisti. To je opravdu oceňuji.

Jinak mě tak napadá, že ten západ tu druhou frontu otevřít musel, jinak by Rusové osvobodili Evropu celou a zřejmě by pak lidé v těchto stáctech zvolili ve volbách komunisty, jako to udělali u nás a bankéřští zloději by museli od válu.

Spojenci měli jedinou úlohu. Sbírat vzdávající se Němce. Případně od Němců sem tam ještě dostat na prdel. [chechtot]

268570

9.5.2012 17:33

RE: Žádné vlajky

hc 90.?.?.?

Reakce na 268570

>Luxore, to je dobře, že jste vzpomněl na milióny ruských
>vojáků, kteří položili své životy. A dokonce vám ani
>nevadí, že to byli komunisti.

Přece dobrý komunista - mrtvý komunista. [mrknutí jedním okem] Jak řekl v roce 1941 Harry Truman: "Pokud bude vyhrávat Německo, měli bychom podporovat Rusko. Pokud bude vyhrávat Rusko, měli bychom podporovat Německo. Hlavně ať se jich mezi sebou pozabíjí co nejvíc."

268574

9.5.2012 18:48

RE: Žádné vlajky

jb 82.?.?.?

Reakce na 268570

Inu blábol, milá vopice[smích] nic než jednostranný blábol.
Trochu studujte a ještě více čtěte, pak hovořte[smích]))
Jistě pro své tvrzení o osvobození celé Evropy Rusama máte doložitelné a nezpochybnitelné důkazy. Rád si je přečti, to teď jsem na ně nenarazil[smích]))
A já zase tvrdím, že bez pomoci Spojenců tedy zvláště Amíků (Lend-Lease, slyšel/a jste?) by se Rusové dostali tak maximálně na svoje původní hranice. Koleje totiž měli jiný[smích])) a náklaďáků své výroby setsakra málo. Do Evropy totiž dojeli jeepama, Studebakerama a Dodge, svejch měli minimálně. Jináč by museli po svejch. A jíst by taky nejspíš neměli co, bo z osmdesáti procent dlabali emerický konzervy[smích])
A poslední válka byla hlavně o logistice, ne primárně o mrtvejch. Rusové totiž obecně své nedostatky v e výzbroji, taktice a logistice nahrazovali kanonemfutrem. S tím nenaděláte nic.
A nakonec - jediná země, která s Němci bojovala od začátku do konce byla která? Rozhodně ne SSSR který si s Ádou šábnul Polsko...

268578

9.5.2012 21:58

RE: Žádné vlajky

Sadko 85.?.?.?

Reakce na 268578

"A nakonec - jediná země, která s Němci bojovala od začátku do konce byla která?" T.j. přesně ta, která v Mnichově v září roku 1938 tuto válku svolila.

Rozhodujícím zvratem ve 2. světové válce byla ofensíva Rudé armády před Moskvou. 17.11.1941. Spojené státy vstoupily do války 7.12.1941.Do té doby dodávaly do GB převážně suroviny, a přenechaly GB 100 starých torpedoborců z 1. světové války. Masová produkce najela až po Pearl Harbor.

Vojenské dodávky USA do SSSR obnášely 10'982,1 Mio. US$. To jest přesně 1/3 dodávek do GB. SSSR držel v létech 1941-1945 frontu o rozměru ca. 2.000 x 2.000 km. Jen pro porovnání: na ca. 200 km z Normadie do Paříže potřebovaly USA a GB 78 dní.

Do Prahy přijeli Rusové na T34, SU, obrněných transportérech sovětské provenience, koňskými povozy a "per pedes apostolores".

"A poslední válka byla hlavně o logistice, ne primárně o mrtvejch." Jen 1.Běloruský Front potřeboval denně 25.000 tun pohonných hmot. Kdo mu je dodal? Rudá armáda měla 13 Mio. mužů ve zbrani. Každý z nich jedel jednou denně. 80 % z 13 Mio. jsou 10,4 Mio. "C" Ration vážila, pokud si dobře vzpomínám, 700 gr.

Proč mne při čtení takovýchto kommentářů přichází vždy na mysl výrok Friedricha Nietzsche: "Myšlení je dáno všem lidem, ale mnohým zůstane ušetřeno."

Ale v jednom máte pravdu, poslední válka nebyla o "mrtvejch", ale o osudu miliard budocích příštích. A především: Čechů.

268590

10.5.2012 7:37

RE: Žádné vlajky

jb 85.?.?.?

Reakce na 268590

Inu, pane Sadko, není nad dokumentární film.[smích]
v Čáslavského Hledání ztraceného času běžely dokumenty o povstání v Praze. Na konci byl příjezd Rudé Armády. A nějak jsem tam koníky a pěšáky neviděl, jen tanky a samochodky (obrněné transportéry tenkráte RA neměla, měli je pouze Amerikáni a Němci.......) a pak hafo jeepů, Studyn, doček a dalších vozidel nesovětské provenience.
Tož tak[smích])))
A rozhodujících akcí ve válce bylo více, dodnes se renomovaní historici přou o to, které to byly[smích])) takže Vaše rezolutní tvrzení je jen a jen tvrzení.
Podle mne to "možná" bylo vítězství v bitvě o Atlantik. Protože bez námořní komunikace by válka vypadala a možná i dopadla ouplně jinak.
A na konec - tady se obecně klade rovnítko mezi 2 sv.válka a Válka v Evropě. Ale byla to světová válka, a k porážce dvou dalších členů Osy nepřispělo SSSR ani prstíčkem[smích])) ba dá se říci, že mírovou smlouvou s Japonskem si Stalin uvolnil záda a mohl síly ze Sibiře nasadit pod Vámi zmiňovanou Moskvou[smích])

268613

10.5.2012 11:19

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 268613

Měli jsme rodinný domek hned vedle hlavní cesty BRNO-Praha a mohu potvrdit, že RA měla i koňské povozy. A protože koně asfalt nežerou, tak tyto povozy zůstaly na okraji Prahy.

Zřejmě máte v oblibě britskou encyklopedii nebo americkou Wordl Book. V obou je WWII silně zkreslená. To, že tuto válku připravovali anglosasové - jejich politické organizace, dnes již není sporu. Konkrétně pozadí podpory Hitlera bylo euroatlantické. Svědčí o tom proces ze dne 20.10.1942, kdy Leo T. Crowley, vládou ustavený správce nepřátelského majetku, zabavil na základě zákona o obchodování s nepřítelem veškerý majetek Newyorské banky UBC. A jak víme, Hitler napadl SSSR 22.6.1941 Mimoto, Lenin byl zednář 31 stupně a Stalin 33 stupně. Také počty padlých občanů SSSR jsou po přepočtu 27 milionů a mimoto pouze Srbů padlo 1,85 milionů. V přepočtu na jednoho obyvatele víc než v SSSR. Takže zabitých a zavražděných Slovanů je daleko více než 30 milionů.

V současné době probíhá v praxi další anglosaský vynález, tak zvaná: informační válka. Co to je vysvětlují podrobně ruské weby např. www.panarin.com To má opět vztah na válku v Líbyi a Sýrii. Takže, neřekl jste nám nic konkrétního, nebo důkazného.

268633

10.5.2012 16:27

RE: Žádné vlajky

jb 82.?.?.?

Reakce na 268633

Mám v oblibě fakta, doložená fakta[smích]))
U nás, na kraji Prahy, Rusové ke konci sídlili pár měsíců. Koně žádné neměli, náklaďáky byly do jednoho emerický, mám fotky i vzpomínky táty a dědy. Jak to bylo v Brně věru nevím, ale co vím z fotek osvobozování jižní Moravy tak zhusta jsou na fotkách Shermany, na letištích Bostony a Mitchelly, stíhací P-39 Airacobry (koneckonců Pokryškin na ní lítal skoro až do konce, proč asi, když jako eso si mohl vybrat co chtěl).
A jeden příběh nakonec. Desítky let měl v naší čtvrti pomníček padlý rudoarmejec, kytičky, pionýři a tak... až mi táta objasnil, jak že padl. Dva tejdny po konci války lezl vožralej se vychrápat do kabiny Studebakera stojícího na naší zahradě, na podlaze ležel odjištěnej a natáhnutej PPŠ, no a bylo....
Konkrétní fakta[smích]))

268655

11.5.2012 10:08

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 268655

Vaše hospodské názory se snahou ukázat jací byli Rusové primitivní na tomto webu neuspějí. Pokud chcete důkazy, přečtěte si pozorně příspěvky o patro níž.

To, že ve vaší lokalitě na kraji Prahy jste neviděl žádné koňské povozy, ještě neznamená, že je RA nepoužívala. Mimoto, při pohybu RA na západ Rusové získali velké množství vojenské techniky, včetně nákladních vozů. Některé vyžadovaly pouze malou opravu a byly pojízdné.

268716

10.5.2012 11:48

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 268613

Tím bych si nebyl tak jistý, že RA nepřispěla k porážce dalších spojenců Osy. Na konci války byla RA neporazitelná. Mněla tuším největší tanková vojska na světě. Jeden z jejich největších stratégů byl převelen na východ a tam zcela zlomili japonský odpor v Mandžusku. Postup RA na pevnině byl tak zdrcující, že se US obávali, že Japonci podají kapitulaci do Sovětských rukou. A tak se šmahem shodily Chlapeček a Tlouštík.
PS:Nevím, zda i v Asii mněli Spojenci nějakou demarkační čáru.
A dále tímto nesnižuji hrdinství Amerických vojáků a největší tíhu kterou v bojích nesli v Tichomoří.

268637

10.5.2012 16:40

RE: Žádné vlajky

jb 82.?.?.?

Reakce na 268637

Tak schválně, jak přispěla RA k porážce Itálie, a jak k porážne Japonska?
V prvním případě nulově, v druhém tak asi jedním, dvěma procenty[smích]))) vstoupit do války tři tejdny před jejím koncem, to je opravdu výkon....
A nějaký ten odkaz:
http://www.palba.cz/portal.php?topic_id=5211
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=5022
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=4964
Hezké čtení

268657

10.5.2012 18:42

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 268657

Je vidět, že Západ žerete, i kdyby Vám z toho mělo být špatně. Ale třeba se vám ve stáří rozsvítí, jak jste byl zamlada naivní.. Více k tomu netřeba.. [cool]

268666

11.5.2012 7:38

RE: Žádné vlajky

jb 85.?.?.?

Reakce na 268666

Jen tak pro info[smích] je mi letos šedesát.
Takže rozsvícení už mám za sebou[smích])) jo v mládí jsem byl blbej a levicovej[smích]
Trefil jste se vedle.....

268706

11.5.2012 8:22

RE: Žádné vlajky

Vopice 31.?.?.?

Reakce na 268706

Takže teď, když jste starej, tak jste blbej a ještě k tomu pravicovej? Jestli si myslíte, že rozsvícení přijde automaticky s věkem, tak to se ošklivě pletete. Stáří už přináší jen samá negativa. Ztráta schopnosti sebereflexe a schopnosti racionálního pohledu je pouze jejich část... Ne nadarmo se říká že starého psa novým kouskům nenaučíš. [chechtot]

268708

11.5.2012 13:44

RE: Žádné vlajky

AlA777 85.?.?.?

Reakce na 268708

[chechtot] myslel jsem, ze se starim prichazi moudrost, ale vidim, ze se tak stat nutne nemusi..

268732

13.5.2012 18:12

RE: Žádné vlajky

jb 82.?.?.?

Reakce na 268708

Jestli jsem blbej nebo ne, posoudí ti, kteří mne znají. Vy to rozhodně nejste a také nebudete, takže si Vaše soudy strčte za krempu klobouku[smích]))
A jako SW vývojář mám schopnosti racionálního pohledu až až[smích]))

268868

14.5.2012 9:33

RE: Žádné vlajky

lu.bro 78.?.?.?

Reakce na 268706

No protože v mládí jste žil za komunistů. Ale netrapte se. Možná se vše vrátí a zese budete všechny kolem zdravit čest práci. Jste zrovna takový jaká je vláda tak ještě chvíli vydržet.

268897

10.5.2012 22:35

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Reakce na 268657

No, komunisté atomovku neměli, takže ty japončíky na pevnině museli porazit úplně stejně jako německou brannou moc, tedy hrubou silou. Asi je vám známo, na jak dlouho měli naplánovanou válku američtí generálové s Japonskem, kdyby atomový holocaust psychologicky nezabral. Nakonec jim to plánování vyšlo v Koreji.

268676

10.5.2012 16:57

RE: Žádné vlajky

jb 82.?.?.?

Reakce na 268637

No tedy, kde jste sebral "Postup RA na pevnině byl tak zdrcující, že se US obávali, že Japonci podají kapitulaci do Sovětských rukou" by mne tedy moc zajímalo. O válce v Pacifiku jsem si přečetl hodně ale na tohle tvrzení jsem jaksi nenarazil.
A IMHO stejný problém co měli Japonci měli i Rusové[smích])) Myslíte si že byli schopni armádu která převálcovala v Madžusku Japy vůbec převést a hlavně, násilně vylodit na mateřských ostrovech? Inu, nebyli, neb nikdy takovouhle operaci neprovedli, neuměli to a neměli ani lodě transportní a bojové, natožpak výsadkové. A že by jich potřebovali hooodně. Navíc, neměli je ani v evropských vodách. RA byla suchozemská armáda, která nikdy a nikde neprovedla násilný výsadek z moře v taktickém, neřku-li strategickém měřítku. A jestli jo, tak sem s poučením, jsem zvědav a napnut.

268659

10.5.2012 18:32

RE: Žádné vlajky

erich 46.?.?.?

Reakce na 268659

To že nemali lode ste nabral kde? Podla vás Čiernomorská a Baltická flotila nemali lode? Taktiež Tichooceánska asi tak čím previedla vylodovacie operácie v Korei v 1945?. Tak isto ako napr. v Kerčsko-Feodesijskej operácii začatej 26.12.1941 na Kryme, kde vyloďujúcu flotilu tvorili 2 krížniky, 8 torpédoborcov, 6 mínoloviek, 15 hliadkových lodí a 14 transportných lodí z ktorých bolo vylodených 20 000 mužov 51.armády.

268665

11.5.2012 7:46

RE: Žádné vlajky

jb 85.?.?.?

Reakce na 268665

Kde? Z knih, literatury a odborných serverů...
Všechny Vámi vyjmenované flotily samozřejmě lodě měly, ale bylo jich málo a byly nevhodné pro násilné vylodění. Neměli obojživelné tanky, náklaďáky, neměli speciální vyloďovací plavidla, neměli tankery pro logistiku paliv.
Dva křižníky a osm torpédoborců, to je opravdu síla[smích])), ano, byli schopni jednorázově vylodit 20 000 vojáků, ale invaze do Japonska by si vyžádala výsadek první vlny tak 150 000 a samozřejmě následné další vlny výsadků. A samozřejmě se dalo předpokládat že by invazní síly trochu počochnili kamikaze.
Navíc, všechny Vámi vyjmenované flotily by se musely sebrat a objet celou zeměkouli, na své straně by musely mít vybudovanou patřičnou infrastrukturu, která na pacifické straně Ruska prostě nebyla.[smích]))
Prostě a jednoduše, jedinej, kdo měl na invazi do Japonska byli ti zlí imperialisti a plutokraté. SSSR ani náhodou.

268707

11.5.2012 15:05

RE: Žádné vlajky

erich 46.?.?.?

Reakce na 268707

Ja som vari písal že sa chceli vylodiť v japonsku? Na čo by to robili, keď v Jalte sa priamo dohodlo že to je úlohou USA a ZSSR zničí Kvantungskú armádu. (Mimochodom ZSSR nemalo s japonskom mierovú zmluvu ako ste písal, iba prímerie uzavreté po bojoch pri Chalkin-Gole v 1939)Vy ste chcel nejaký príklad hocijakej obojživelnej operácie, ja som vam dal túto. Ak chcete nejakú z Azie, skúste pozriet vylodovacie operácie rusov v Korei, Kurilách a pod. v 1945. Nemuseli obchádzať pol zemegule, mali tam Vladivostok!
Len teraz som zaregistroval vaše ostatné príspevky, tak ku nim by som asi tolko.
Ano Pokryškin lietal na P39 Airacobre a aj celá jeho jednotka. Zabudli ste ale napísať že tieto P39 ruský technici poupravovali oproti originálom. Skúste si pozrieť či nájdete aj nejaké západné stíhacie eso lietajúce na ňom. Isto nie, kedže briti ho odmietli lebo sa báli nasadiť ho proti nemcom a USA ho nasadilo iba nad Guineou a aj tam si z neho japonské Reiseny spravili lovnú zver. Takže tie úspechy v ZSSr neboli ani tak výsledkom dobrého lietadla ako skôr jeho pilotou.A tak to bolo aj s väčšinou ostatných lietadiel z Land-Lease. Čo sami nechceli poslali do ruska!
Predpokladám že viete že najlepší ruský (a zároveň spojenecký) stíhač nebol Pokryškin, ale Kožedub. A ten lietal iba na domácich typoch a na Lavočkine 7 dosiahol aj zostrely 2 najlepších USA stíhačiek P51Mustang, ktoré ho napadli, lebo si ho pomýlili s nemcom. Okrem neho to boli dalšie stovky es ktoré lietali výhradne na domácich typoch. Keď tak dávate ako príklad možnosť výberu, tak si vyhladajte francúzsku stíhaciu jednotku v ZSSR Normandia-Niemen. Tiež si mohla vybrať hocijaký typ do výzbroje a predsa si nevybrala západný, ale ruský JAK-1M, následne JAk9 a Jak3.
Čo sa týka vášho príkladu skladby vozového parku Červenej armády na územý ČSR, tak s tým máte pravdu a to z jednoduchého dôvodu, že boje v u nás boli v tej dobe druhoradé a preto aj jednotky bojujúce u nás boli menej významné s horšou výzbrojou. Elita bola vtedy sústredená v Nemecku v bojoch o Berlín. A tam keď pozriete fotky, nájdete asi pre vás neznáme stredne tanky T34, ťažké KV85,IS1, IS2, ľahké T60a T70, samohybky Su 122, Su 152, ISU 152 a mnoho dalších, výhradne ruských typov, Všetko typy, ktoré aj podla západných odborníkov boli nadradené všetkému čo mohol v pancierovej technike nasadiť západ a nieto ešte tomu čo posielal do ruska ako "pomoc".

268738

11.5.2012 15:36

RE: Žádné vlajky

Vopice 77.?.?.?

Reakce na 268738

Jsem rád, že jste si dal tu práci vysvětlit tyhle základní věci někomu, kdo kličkuje jak zajíc a ještě se tváří jako odborník.

Celé to začalo tím, že pan JB zcela z cesty začal komentovat moje tvrzení, že bez urychleného otevření druhé fronty by Rusové byli schopni osvobodit Evropu celou, tím, že bez spojenců by Rusové měli těžké časy. Ano, je to pravda, protože jejich ekonomika byla před rokem 1941 před kolapsem, takže museli KOUPIT jídlo, hliník a další suroviny. koupit. Nedostali to od strýčka Sama zadarmo.

Ale něco jiného to bylo v roce 1945, kdy Rusové měli již válečnou mašinérii rozjetou, jejich vojáci byli zoceleni vyháněním Němců a jejich vojenská technika v mmnohých směrech převyšovala nemeckou, o spojenecké ani nemluvě.

Jejich dopravními prostředky byly zejména tanky a samohybná děla, zbytek obstaraly třeba koňské povozy. Tvrzení, že bez emerických aut by nikam nedojeli, je úsměvné.

268741

11.5.2012 19:46

RE: Žádné vlajky

erich 46.?.?.?

Reakce na 268741

Pochybujem že v prípade JB to padlo na úrodnú pôdu, len nemám rád keď v nejakej diskusii sú prezentované názory len jednej strany. Takto som podla mňa dal aj opačný názor s naznačením konkrétnych vecí, ktoré si neznalí môže vyhladať a spraviť si vlastný úsudok.
Nemôžem jednoducho akceptovať podanie JB, ako keby rusy boli primitývny amatéry, ktorý ako keby za niečo hodnú techniku mali iba tú z západu a keby ju nemaly, tak by prehrali. No keby sa mali spoliehať iba na túto "pomoc", tak by to nedopadlo dobre.
Stačí keď pozrieme dodané typy napr. pri obrnenej technike.
Z Anglie im poslali tanky Matilda a Churchil, čo boli pechotné tanky, síce celkom dobre pancierované, ale kvôli svojej úlohe pomalé(aby pechota stíhala), s malou priechodnosťou a slabo vyzbrojené. Vhodné boli iba na podporu pechoty a aj tak boli zaradované do pechotných jednotiek. S USA prišli M3 Lee, po tom ako ich západné armády po bojoch v Afrike vyradil ako zastaralé. Rusy ich nasadili iba v bojoch kde nehrozil stret s tankamy protivníka. Dalšie boli M4 Sherman. Tie už samy osebe boli iba priemerné tanky, ktoré samy americký tankisti nazývali "pojazdným zapalovačom" lebo tak lahko sa zapálil. A to ešte valná väčšina ktoré boli dodané rusku boli verzie ktorá bola pôvodne vyvynutá pre britov, ale tý ju odmietli ako nevyhovujúcu. Tak ju dodávali rusom, veď náklady sa musia vrátiť.
Podobná situácia je aj pri lietadlách.
Z Anglie to bol hlavne stíhací H.Hurricane, ktorý bol etš s prižmúrením oka vyhovujúci počas bitky o Britániu v 1941, ale v 1942-43 keď ich dodávali boli už beznádejne zastaralé. Briti jednoducho nevedeli čo s nimi, tak ich ešte predali rusom. Boli nasadené hlavne proti Fínsku, ktoré bolo na tom o dosť horšie výzbrojovo ako nemci. To isté sa dá povedať aj o najpočetnejšom dodanom USA stíhacom lietadle P 40 Warhawk. Aj osud mali rovnaký - Fínsko. Z bombardérov to bol z 90% A 20, ktorý bol taktiež už zastaralí a rusy mali k nemu vlastné výkonnejšie typy Pe 2, Il 4, Tu 2. Tie kvalitné ako S. Spitfire, P47 Thunderbolt a B25 Mitchel boli dodane iba v desiatkach kusoch a mali preto iba minimálny vplyv, hlavne keď ku každému mali aj rovnako výkonný domáci ekvivalent.
Takže zhrnuté, Land-lease bola z 80-85% druhotriedna technika, ku ktorej pribalili aj niečo kvalitného. Nikto nepopiera že aj táto "zmeska" im ulahčila(hlavne tie nákladné autá), ale vyhrali by aj bez nej, no trvalo by to dlhšie a z väčšímy obeťamy

268767

13.5.2012 10:56

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 268741

> jejich vojenská technika v mmnohých směrech převyšovala nemeckou, o spojenecké ani nemluvě.
Mohl byste uvést konkrétní příklady? Dle mého Rusové Wehrmacht a Luftwafe utahali v drtivé kvantitě, kvalita vojenské techniky byla zcela jistě na straně Němců, o čemž svědčí nevídané individuální bojové úspěchy německých pilotů, tankistů atd, což sami rusové uznávají +-10%. Nejlepší německý pilot v počtu dosažených sestřelů E.Hartman (352) 10 let strávil v zajetí mj.i za "neúměrné poškozování zbrojního materiálu". Na západní frontě piloti dosahovali trojnásobně nižších výsledků (roli zde pochopitelně nehrála jen nižší kvalita ruských letadel, ale i četnost nasazení a další okolnosti, samotný Hartmann absolvoval na 1300 bojových letů). Nicméně ani Messerschmitt či Lavočkin jsem nikdy nepilotoval, takže jistě bude záležet na informačních zdrojích. [smích]

268851

14.5.2012 19:57

RE: Žádné vlajky

jb 82.?.?.?

Reakce na 268738

Tak popořádku odshora[smích]
Boje na Chalkin Golu atd nebyly vyhlášenou válkou, tedy se po nich nemohlo ani podepsat příměří[smích])
Vladivostok měli, ale skoro bez lodí. Velkou většinu měli v Evropě, a tedy by musely (ty lodě) obeplout zeměkouli.
Odkazy na vyloďovací operace RA najdete jinde v diskuzi. Výsledky byly dost tristní a vyloďovat se proti někomu, kdo by byl takový protivník jako Němci na Atlantickém valu, to by byl průšvih.
Ad P-39 srovnáváte nesrovnatelné. v Asii v období prvních japonských útoků létaly první verze (D, E atd) kdežto Pokryškinovci létali s posledními Q atd. Rozdíl je taky v tom, že nad ruskou frontou se létalo ve středních a nižších výškách, kdežto nad západní frontou a v Asii se létalo výše, 7 až 10 km. A Airacobra díky motoru Allison neměla dobrou výškovost, proto ji také RAF nad Evropou nepoužívala. Naopak v Rusku, kde se také působilo jako podpora pozemních vojsk, hrála kladnou roli její mohutná výzbroj včetně 37mm kanónu Oldsmobile. Navíc, Američani sami přiznávají, že JAAF a JNAF dost podcenili, jakmile se s nimi naučili bojovat (už v půlce 1942) a využívat dobré vlastnosti svých strojů, které neměly japonské (samosvorné obaly nádrží, robustnější konstrukce, lepší přístrojové vybavení atd) tak se situace radikálně obrátila.
S Normandií Němen máte pravdu, ovšem Jak-1M nebyla žádná sláva (tak na úrovni Hurricanu či P40E), JAK-9 a JAK-3 už jsou ale hluboce válečné typy, tedy srovnání s prvními LaL dodávkami více než kulhá.
A naopak - přečtěte si hodnocení La-5FN a La-7 kontra Spit MkIX našich pilotů, kteří na výše uvedených typech létali v RAF a posléze na východní frontě. Lavočkiny z toho moc dobře nevycházejí, kvalit Spitfirů nedosahovaly (nepochybuji o tom, že by si flígři z RAF nejraději vybrali Spity[smích]))), navíc mizerná kvalita výroby. Koneckonců se to projevilo i po válce v našem letectvu - zatímco Spity létaly bez problémů až do 1948 a poté hodně pomohly vznikajícímu izraelskému letectvu, vymetly nepřítele z nebe (a následně skončily posléze v Barmě), La-5FN byly nedlouho po válce z naší výzbroje vyřazeny a zlikvidovány, neb měly výrobní vady v konstrukci zadní části trupu a La-7 skončily nedlouho po nich. Naopak starší německé typy sloužily až hluboko do padesátých let. A srovnávat Pe-2 a dH Mosquita (obě u nás ve výzbroji) snad ani nemá cenu, což dozajista uznáte.
V tankové technice se až tak nevyznám, takže mé argumenty by nebyly validní ani věrohodné. A když něco neznám, je solidní diskuze nesmysl, bavím se raději o věcech které znám.

268919

14.5.2012 22:52

RE: Žádné vlajky

erich 46.?.?.?

Reakce na 268919

K vylodovaniu sa už vyjadrovať nebudem, vy ste písal že rusy žiadne nerobili, ja som dal príklady ktoré dokazujú že to tak nie je a v 1945 ich robili aj v ázii ako som už písal.
Ad P 39. Briti ich mohli tiež nasadiť na protizemné útoky, napr. miesto Typhonov keď mali v počiatkoch problémy s pevnosťou chvostovej časti, no nespravili to. A oni mali tiež Q, ktoré následne odsunuli do ZSSR.
Jak 9 bol nasadený od 1942, čiže keď dodávky L-L začínali narastať, takže zrovnávanie je namieste.
La5/7 boli vyradené preto, lebo boli vyrobené z tzv.drevosiny, ktorá jednoducho strácala po dlhšom čase(boli to stroje ešte z vojnovej výroby) svoje vlastnosti. Holt rusy šetrili kovom kde sa dalo a tie letové vlastnosti to nijak neovplyvnilo. Na celokovové typy sa prešlo po vojne -Jak9P, La9/11 atď.
Mosquito do ruska v L-L dodané nebolo, takže neviem prečo ho spomínate.
Ale celkovo už je naša debata príliš odborná pre tieto stránky a ani neprináša nič nové do kontextu témy, takže by sme ju snáď aj mohli skončiť. Aj tak sa len točíme do kola [velký smích]

268928

11.5.2012 15:27

RE: Žádné vlajky

erich 46.?.?.?

Reakce na 268707

A úplne som zabudol. Píšete že rusy nemali obojživelné tanky. Skúste pozrieť T-37, T-38, T-40 ktoré obojživelné boli. Ktorý západný tank mal túto vlastnosť už v svojej konštrukcii?
Na plávajúce mohli jednoduchými úpravamy s sériovo robeného príslušenstva spraviť aj tanky BT 5 a BT 7.

268740

10.5.2012 15:16

RE: Žádné vlajky

erich 46.?.?.?

Reakce na 268613

Odporúčam pozrieť aj viac ako len jeden dokument z konca vojny.
Rusi mali k začiatku vojny v stave dva základné nákladné vozy a to ZIS 5 a GAZ AA. Z prvého bolo vyrobených 523 000ks a z druhého 386 000ks.Ten sa pozdejšie rozvinul na GAZ AAA z ktorého bolo dalších cca.40 000ks. Okrem toho boli ešte dalšie menej početné typy ako YAG a pod. Takže voziť by sa mali na čom, len by museli viac rozvinúť výrobu, čo nebol až taký problém. Ekonomickejšie ale bolo doniesť ich cez Land-Lease, z ktorej mimochodom iba 21,30% išlo rusom, ale britom šlo 65,86%.
Ohladom neúčasti v bojoch proti japonsku, by som odporúčal pozrieť kto asi tak rozdrvil Kvantunskú armádu, ktorú mali japonci v pláne stiahnuť do Japonska na jeho obranu. Po jej zničení už nemali žiadne ozbrojené sili schopne obrany materského Japonska a preto....

268651

10.5.2012 16:51

RE: Žádné vlajky

jb 82.?.?.?

Reakce na 268651

Kvantungská armáda si tak mohla na pevnině akurát plácat hrady z písku, neb Japonci už neměli v létě 1945 žádnou možnost jak ji dopravit i s výzbrojí (mimochodem, dosti nevalnou) na mateřské ostrovy. Všechny za něco stojící transportní lodě totiž kotvily na mořském dně, a to tak že trvale. Americkým ponorkám a letectvu se v Pacifiku totiž podařilo to, co Němcům v Atlantiku ne, a to vymazat nepřátelské lodní linie z hladiny.
Tož tak, takže armáda v Číně byla japonskému generálnímu štábu na dvě věci - na prd a na nic[smích]
S ZISy a GAZy máte částečně pravdu, ano, měli je, ale když už uvádíte fakta, jakou nosnost měli tyhle věci okopírované od Forda ještě před válkou a srovnejte s LendLeasovými náklaďáky? Ty jejich auta byly 1.5 tuny, třítuny atd, kdežto americký o třídu či dvě vejš. A na výrobu svých náklaďáků už jaksoi kapacit moc neměli..... nejde jen o lidi, těch bylo dost, ale o obráběcí stroje, lisy, technologie, zdroje kvalitních materiálů atd atd....
A možná sleduju a čtu o druhé válce víc jak vy, a z více na sobě nezávislých zdrojů[smích]))) já jen že jste tak rychlej a sarkastickej v hodnocení.[smích]))) ale to se jednostranně zaměřeným diskutérům stává, že moc nechtějí slyšet jiné názory[smích]))

268658

12.5.2012 10:28

RE: Žádné vlajky

Venny 93.?.?.?

Reakce na 268613

Nějak mi pořád nebere hlava, že by se pomocí džípů a náklaďáků dala vyhrát válka - i kdyby byly sebevíc "vytuněné". Z Vašeho nadšeného dokládání o významu této dodávky bojujícím stranám mám aspoň podobný dojem: Tanky nejsou důležité, důležité jsou džípy. Asi nová strategie... Ona ta válka nebyla jen o logistice, ale především o zisku. Existují dokumentární materiály, kdy v troskách sestřeleného bombardéru Luftwafe nad britským územím byly součásti (významné funkce) Made in USA. Zejména se to, pochopitelně, nelíbilo obyvatelům Londýna, Liverpoolu, Coventry a dalších měst. Jistě to nebylo z pouhého rozmaru.
Věčné spory o významu toho kterého státu na výsledku II. sv. války se dají shrnout do jednoduchého kruhu: kdyby se Hitler nevázal na více frontách, Anglie by nejspíš padla. Kdyby padla Anglie, dodávky pro Rusko z USA by byly problematické a spolu s prostředky, uvolněnými z afrického a britského bojiště by to znamenalo porážku Ruska. Pokud by se Hitler dostal k ropě a na Střední Východ, byl by to konec asijských bojišť a USA by těžko účinně vzdorovaly Německu a Japonsku. Tím jsem chtěl naznačit jen to, jak všechny 3 hlavní vítězné mocnosti byly na sobě závislé a jejich představitelé si toho byly vědomi. A během času se situace vyvíjela nejlíp pro Rusko a USA.

268804

13.5.2012 18:29

RE: Žádné vlajky

jb 82.?.?.?

Reakce na 268804

Inu i ty tanky a samochodky potřebují palivo a munici, náhradní díly, lidi potřebujou jíst a pít[smích])) bez toho všeho je tank jen stojící kus železa kolem něhož se motají hladoví tankisti. Takže abyste mohl bojovat (ne hned vyhrát válku) musíte mít logistiku. Ta dopraví vše potřebné těm co bojují, a víceméně na jednoho bojujícího vojáka makali tři až pět dalších v zázemí. Takže důležité jsou jak tanky a výzbroj, tak i džípy a náklaďáky.[smích] Jedno bez druhého nefunguje[smích])) na to není potřeba žádná nová strategie[smích]))
Ad Made in USA v německých letounech - byl by nějaký důkaz, odkaz: Nějak jsem na tento fakt nikde v literatuře nenarazil, a to je B of B moje oblíbené téma[smích])) žeby Němci používali díly z USA moc nevěřím - jiný systém závitů (metrický kontra Whitworth), odlišné normativy atd atd a to nemluvím o způsobu, jakým by se díly a přístoje po zahájení nepřátelství z USA do Německa dostaly. Zrovna moc lamačů blokád k Němcům neprojelo[smích]))
Vaše závěry v posledním odstavci jsou HODNĚ odvážné a spíše patří kamsi na pomezí alternativní historie a fikce. Ono těch Němců bylo jen 80 milionů a obsadit půlku světa a hlavně jej udržet po delší dobu by asi nezvládli. Navíc zdroje britského impéria a USA je značně převyšovaly, což se jasně prokázalo v druhé půlce války. Takže s Vaším tvrzením bohužel nesouhlasím.

268869

13.5.2012 22:25

RE: Žádné vlajky

hc 90.?.?.?

Reakce na 268804

Británie padnout nemohla, protože to by tam Němci museli podniknout invazi a k tomu by museli mít současně převahu na zemi, na moři i ve vzduchu. A to neměli nikdy. K útoku na SSSR museli přejít přes Polsko a to je dostalo do války se západní Evropou a tedy do války na dvou frontách, i když si to asi nepřáli. Nebylo žádné kdyby.

268877

9.5.2012 22:32

RE: Žádné vlajky

rimi 85.?.?.?

Reakce na 268578

A dodavali jim to za tistene papirky nebo za zlato?

268592

9.5.2012 23:45

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 268592

samozrejme za zlato, a to za zlato dodané do USA
nie tak dávno (desať - dvanásť rokov?) jedna partia hľadačov pokladov vytiahla pár ton zlata z nejakého britského alebo amerického krížniku potopeného nemeckou ponorkou v severnom ľadovom oceáne. dosť pretiahli držky, keď zistili, že si z neho môžu nechať len päť (alebo desať?) percent a zvyšok musia odovzdať rusom - zlato, ktorým sovieti platili, patrilo oficiálne až do dodania do amerického prístavu pôvodnému majiteľovi - aj keď ho prevážala americká loď.

268595

10.5.2012 1:28

RE: Žádné vlajky

p. 123.?.?.?

Reakce na 268595

...v 1945 si nemci v Cesku "zapomneli" nas zlaty poklad a proto jsme jim ho museli "vratit"......opravdova valka zacala az kdyz spojenci / americane a britove / zjistili ze Hitler posila zidy do prace....

268600

10.5.2012 9:30

RE: Žádné vlajky

Roman roman (tečka) slama (zavináč) mail2me (tečka) cz 85.?.?.?

Reakce na 268595

Pouze malý detail, nebyla to americká loď, ale britský lehký křižník EDINBURGH. Bylo to velmi rychlé plavidlo (32,5 uzlů), proto plulo z Murmanska samostatně, aby snáze uniklo pozornosti nepřítele.
Tento kurýr vezl v květnu 1942 10 tun zlata, kterými sovětská vláda platila Anglo-Američanům za dodávky válečného materiálu, posílaného konvoji přes Severní ledový oceán a Barentsovo moře. Navzdory rychlosti plavidla došlo k zásahu ponorkovým torpédem, které lodi utrhlo téměř celou záď (trochu podobná situace jako o 2 roky dříve na německém Bismarcku) a zničilo 3 ze čtyř pohonných hřídelí, šroubů. Přes veškerou snahu posádky křižníku o záchranu a doplutí zpět do sovětského přístavu Murmansk, šla loď ke dnu i s celým nákladem zlata.

268627

10.5.2012 23:23

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Reakce na 268595

Například zlato vylovili z vraku křižníku Edinburgh už v roce 1981.Dost se o tom v komunistickém tisku psalo, prý to byl z hlediska potápěčského husarský kus.(Hloubka skoro 250 metrů, studená voda, tma a výbušniny, nic příjemného)

268681

10.5.2012 1:33

RE: Žádné vlajky

p. 123.?.?.?

Reakce na 268578

...predtim nez budete nekoho nabadat aby vice cetl snazte vy trochu take cist ...hlavne o vyrobnim potencialu a ohromnem rozvoji valecneho prumyslu v Rusku behem valky...americkou pomoc hlavne dostali britove , v druhem pripade USA doufali ze jim tou pomoci ulehci valku proti nemcum kdyz od nich dostavalili casto pekne na prdel....

268601

10.5.2012 1:47

RE: Žádné vlajky

steve 174.?.?.?

Reakce na 268578

.. zadna sovetska Ruda armada nikdy neexistovala, je to vymysl ! Ceskoslovensko osvobodila izraelska armada, ktere trochu pomohli americane. Ale jenom trochu, - skoro ani ne, vlastne vubec ne !
Kazde male decko vi, jak Moshe-ove zalehavali svymi tely nemecke kulomety a mnohdy zalehavali jenom tak ..., dokud k nim nemci neprivezli kulomety ! A proto ted mame tu svobodu aby mohly nase holky sukat jako cerveni mravenci na internetu ..
Fakt je jeden - 2.svetovou valku vyhral ve finale - "ajzik" - [bliji]

268602

11.5.2012 17:17

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 268578

prosím vás, nechtě těch hloupostí, kdyby západ se SSSR chtěl uzavřít smouvu o pomoci v případě napadení, nikdy by se Stalin s Německem nedomlouval, ale západ ho odmítl a co měl tedy dělat? musel oddálit útok Německa co možná nejdéle. |Pokud se týká "šábnutí si" Polska, pak je dobře vědet, že ta území, které SSSR obsadil, střídavě patřila k Rusku a k Polsku, Poláci nejsou a nebyli žádní beránci a i oni v Katyni, i když dříve, zabíjeli ruské důstojníky, ta Katyně je fakt prokletá. SSSR ne Rusové, ale Rusové a ostatní národy tehdejší federace sovětských republik by válku na Německem určitě vyhráli, i když by asi trvala o něco déle,prostě to dokázali, vždyť museli pomáhat ostatním spojencům i při postupu do Německa, vázat na sebe německá vojska. Posledníválka byla o mrtvých a proto jich zbylí spojenci neměli tolik, že válku za ni v podstatě vybojovala Rudá armáda. Až když Němci byli poráženi, až když ztratili lidi, zbraně i sebevědomí, pak teprve byla otevřena druhá fronta.Jinak podpora materiální sovětským vojskům byla, ale opravdu se jednalo o podporu, nikoliv o zajištění, tíži války nesl SSSR po dlouhou dobu sám, Taky své lidi živil, jak by jim to jídlo asi dovezli? severní cestou?

268748

10.5.2012 8:40

RE: Žádné vlajky

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268570

Jen totální sociopat může třídit oběti agresora. Já se klaním před všemi, kteří bojovali proti okupantům a je mi jedno jestli to byl rus, amík nebo hotntot. Klaním se před sověty, kteří bojovali proti Němčourům v jejich svatém „boji za lebensraum“, klaním se před čechy co bojovali proti rusákům při jejich zákeřné „internacionální pomoci“, klaním se před palestinci co umírají pod zbraněmi IDF v jejich svatém „boji za boží vyvolenost“

268618

10.5.2012 9:36

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 268618

Agresor byl na dně a věřil, že ho dusí židobolševik. Ale kde byste ho hledal vy, pane Luxor? Mnozí prostě uvěřili, že to musí být právě na východě, a tak se za podpory západu vyrazilo na východ. Zlý jazykové dokonce tvrdí, že na to bolševik čekal a skutečným agresorem byl ten východ a navlékl to tak, aby jeho agrese vypadala nakonec jako osvobození. Proto ve vzduchu visí takové nepříjemné dilema, kdy a vlastně čemu se bránit, kdo je zvěř a kdo lovec a čemu a komu se tu klanět, když už máte tu klaněcí potřebu.

268628

10.5.2012 23:36

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Reakce na 268618

Já se zase odmítám povinně klanět českým gerojům, kteří v civilních hadrech šli "statečně" bojovat s ukradenou německou flintou v ruce proti ustupujícím vojskům wehrmachtu a vědomě tak ohrožovali životy svých žen a dětí. Po válce se z nich zpravidla stávaly ty největší svině.

268682

9.5.2012 13:22

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 268533

Tak zrovna my jsme zase jednu vyvěsili na jedné místní základní škole. Utekli jsme z hukotu města poklidit zahrádky, bordel jsme pořezali a podrtili. Spojili jsme příjemné s užitečným, a když byl ten svátek, tak jsme si taky pěkně ožrali držky. Trochu jsme zatrsali na mášu-dášu od Davida a pozvali pár lidí dokola. Jen takový divný smutný člověk s praporkem a mávátkem odmítl, díval se zvláštně úkosem, tak jsme ho raději nechali táhnout jinam…

268553

10.5.2012 8:42

RE: Žádné vlajky

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268553

No tak to mě opravdu nepřekvapuje, ty na to přesně sedíš primitive. Nechápu zvrácenou mentalitu psychopatů, kteří svou nenávist vůči mé osobě, ventilují i v tak pietním tématu jako je poklona obětem války, jen to potvrzuje jaký jsi zmrd

268619

10.5.2012 9:06

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 268619

Mnozí lidé se z konců válek radují a slaví a jiní jsou zase zhnuseni. Další pak stále přepočítavají oběti a druzí na to zase kašlou. Co naděláte.
Děkuji za milou pietní odpověď. [smích]

268625

10.5.2012 22:39

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 268625

Jmenovče on se poznal[mrknutí jedním okem]
Takhle to viděl K.K.:

Jednou za čas
se páni ustrnou
a přijdou poklečet,
je to trapas,
když s pózou mistrnou
zkoušejí zabrečet,
pak se zvednou
a hraje muzika
písničku mizernou,
ještě jednou
se trapně polyká
nad hrobem s lucernou.
Co tady čumíte? Zkoušíte vzdechnout,
copak si myslíte, že jsem chtěl zdechnout?
Z lampasů je nám zle, proč nám sem leze?
Kašlu vám na fangle! Já jsem chtěl kněze!

Nejlíp je mi,
když kočky na hrobě
v noci se mrouskají,
ježto s těmi,
co střílej’ po sobě
vůbec nic nemají,
mňoukaj’ tence
a nikdy neprosí,
neslouží hrdinům,
žádné věnce
pak na hrob nenosí
Neznámým vojínům.
Kolik vám platějí za tenhle nápad?
Táhněte raději s děvkama chrápat!
Co mi to říkáte? Že šel bych zas? Rád?
Odpověď čekáte? Nasrat, jo, nasrat!

268678

10.5.2012 23:44

RE: Žádné vlajky

steve 174.?.?.?

Reakce na 268678

KK se nelibil komunistum, a tem vendoidum co prisli po nich - uz TUPLEM ne !! Oni totiz ti zli komunisti byli proti tem dnesnim kanaliim - mirne ovecky .... [smích]

268683

11.5.2012 1:16

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 268683

Tak, tak. Akorát nevím kterého měl tenkrát na mysli, nebo že by oba, když zpíval: Král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem

268689

11.5.2012 11:54

RE: Žádné vlajky

steve 174.?.?.?

Reakce na 268689

.. diky !, dobry odkaz na dobrou stranku .. [mrknutí jedním okem]

268726

10.5.2012 12:49

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 195.?.?.?

Reakce na 268619

Nechápu, co zde takovéhle hysterické výlevy dělají?

268644

10.5.2012 15:34

RE: Žádné vlajky

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268644

Tak zkus přemejšlet vopičáku

268652

11.5.2012 1:34

RE: Žádné vlajky

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 268652

Luxore, ty nádobo plná hnusu! Ty dřeze, tři roky nemytý! Ty češko zlomená, v noze Hrošíka liberijského, plyvat a kopat kolem sebe, jako ty a obtěžovat okolí, to umí kde kdo. To umím i já, hle - mameluku!! Problém je v tom, že kdyby každý jednal jako ty, kdyby každý klesl tak hluboko jako ty, kdyby každý byl takový šmejd jako ty, pak by veškerá komunikace byla nemožná. A civilizace žádná!!!

Vážím si každého, kdo poctivě usiluje diskutovat, ale tebe, ty svině v kůži člověka (omlouvám se všem příslušníkům živočišných druhů Prasete domácího i Prasete divokého, neboť z vlastní zkušenosti vím, jak úžasně inteligentní a důstojná jsou to zvýřata), tedy tebe, ty kurvo špatná, hysterická, tebe si vážit nemůžu.

Doufám, že se teď, když jsi vyvolat takovou reakci, budeš cítit osobně poctěn. Přeju ti tu potěšení, zvláště, když mě tohle radost nedělá.

Svátky jsou od toho, abychom si je užili, radostně, ne proto, abychom se oddávali pokryteckým projevům piety. Nelituju těch, kdo položili život v boji proti nacistům. Jsem rád, raduji se, že takoví lidé žili, a piju i za ně.

PS:
nepřátele si dělá každý sám [velký smích]

268690

11.5.2012 7:05

RE: Žádné vlajky

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268690

No tak to už je teda síla !

Poslední dobou zde nedělám nic jiného, než že odrážím agresivní útoky zdejší bolševické kliky. Už mě to nebaví. Proto jsem se rozhodl, že končím na Zvědavci. Takže přátelé a kamarádi- mějte se fajn. S mnohými z vás mi bylo ctí a velkým potěšením diskutovat
Luxor

268701

11.5.2012 11:49

RE: Žádné vlajky

steve 174.?.?.?

Reakce na 268701

.. no jo .., - je blbej a stastnej, snad mu to vydrzi az do prechodu .. [chechtot]

268725

11.5.2012 13:01

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

Reakce na 268725

Jenže co když má Luxor pravdu? Co když se opravdu stal obětí nátlaku bolševické kliky a starých struktur, které se tu skrývají a působí pod rouškou volnomyšenkářství, a přitom uvnitř jsou to stále titíž sveřepí a pomstychtiví aparátčíci, kteří neváhají hnát na smrt milóny vlastních lidí za dosažením konečné světovlády a lid pak uvěznili v sekcích z ostnátýho drátu, ze kterýho to páchne shnilotinou...

268728

11.5.2012 13:13

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 91.?.?.?

Reakce na 268701

Nic si z toho nedělejte. Takových volů je všude spousta. Zvědavec za to nemůže. Až Vás to přejde, rádi Vás zase "uvidíme".

268731

15.5.2012 10:37

RE: Žádné vlajky

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268731

Díky. Taky si říkám, že agresivní primitiv, který píše „plyvat či zvýřata“ mě nemůže rozházet. Ale už toho je moc. Takový gejzír nenávisti co kesudis vypouští, to už je příliš, úplně se mi z toho sevřel žaludek. Nechci se hádat, chci diskutovat, ale přitom se nechci nechat neustále urážet zdejšími komouši.
Každopádně děkuji za Vaši podporu (Erwine ?).
A na rozloučenou :
http://www.youtube.com/watch?v=p4aw6bm4228

268950

15.5.2012 20:41

RE: Žádné vlajky

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 268950

Luxore,Luxore,na co si to hraješ?Mám ti vyhledat a zkopírovat všechny zvratky z tvých vlastních "příspěvků"?Tvůj archiv je volně přístupný.

Píšeš,že se nechceš hádat,chceš diskutovat,ale jednáš- dlouhodobě-přesně naopak.Píšeš,že se nechceš nechat urážet,ale sám,dlouhodobě,urážíš snad každého,kdo s tebou nesouhlasí.Píšeš, opakovaně,že my komunisté jsme dobytek-ale nalijme si čistého vína:ty sám jsi dobytek.Sám na sebe prstem ukazuj.

Ty,ani jiní,nám komunistům nemáte co vyčítat.Měli jste co jíst,měli jste kde bydlet.Měli jste zaměstnání,čas na odpočinek a klid na život.Měli jste dostatek a bylo vám to málo.Chtěli jste všechno a nemáte už skoro nic.Nic než mamon a iluze.

Chcete po nás,abychom si změnili jméno,svou identitu.Zapoměňte, svou vlastní si změňte.Chcete,abychom se omluvili za všechny chyby a zločiny,kterých se příslušníci bývalé KSČ a komunistického hnutí obecně dopustili.Žádáte nás o to pořád dokola,ačkoliv už jsme tak dávno učinili.Každý normální člověk se omlouvá jen jednou.Každý pes kňučí jen jednou.Žádná další omluva nebude.Zvláště,když vývoj kapitalismu potvrzuje,že některé tzv. "zločiny" byly rozumnými a oprávněnými kroky, namířenými proti lidem,kteří myslí jen sebe a svoje sobecké zájmy.Žádný komunista před listopadem žádnou ukradenou továrnu pod polštářem neukrýval, ani uhelné doly pod postelí neschovával.

PS:
pro Klause,Kalouska,Bakalu a jiné podobné,bych ten Jáchymov otevřel znovu.Těm by slušel.Chceš-li, můžeš mě za ta slova klidně udat.Ale hlavně,nedělej ze sebe alušňáka,tím jsi nikdy nebyl.

268979

11.5.2012 14:15

RE: Žádné vlajky

Vopice 171.?.?.?

Reakce na 268701

Luxore, nenechte se těmito kryptokomunisty vyprovokovat. Já osobně vím velice dobře, že jste člověk nestranný, neboť k vašim nejoblíbenějším diskutérům, s kterým jste si tak často přátelsky plácali po rameni a vyjadřovali si vzájemnou úctu, je komunista Moudrostrak.

Proto si myslím, že zdejší bolševická klika spíše nepochopila váš skutečný přístup ke komunistické problematice. Měli by si přečíst historii vašich příspěvků, aby se konečně dovtípili, že i s komunisty najdete společnou řeč.

Tak se neurážejte, z bolševické kliky si nic nedělejte, a dál neste pochodeň poznání pro ostatní diskutující.

268735

12.5.2012 23:11

RE: Žádné vlajky

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 268701

Luxore, Luxore, zrovna ty si postěžuj na agresivitu diskutérů. Zrovna ty - dovolím si citovat tvá vlastní slova a přímo z této diskuse k tomu článku:

RE: Žádné vlajky
Luxor 195.?.?.?
Reakce na 268553
No tak to mě opravdu nepřekvapuje, ty na to přesně sedíš primitive. Nechápu zvrácenou mentalitu psychopatů, kteří svou nenávist vůči mé osobě, ventilují i v tak pietním tématu jako je poklona obětem války, jen to potvrzuje jaký jsi zmrd

268726
10.5. 15:34
RE: Žádné vlajky
Luxor 195.?.?.?
Reakce na 268644
Tak zkus přemejšlet vopičáku


Nuže, co k tomu říci? Stěžuj si na agresivitu diskutérů, tak jako lidé, trpící poruchou osobnosti, speciálně hysterickou poruchou osobnosti, si stěžují na to, že nemají žádné milece/milenky a kamarády/kamarádky. Nemají je, protože, z nějakého divného důvodu, všechny potenciální adepti na pozici milece/ky a kamaráda/dky jsou strašně zlí, podlí, nezodpovědní, nespolehliví a vůbec - nejsou oni to vlastně bolševici?! To je základní charakterový rys hysterické osobnosti, veškerou vinu za svou společenskou izolovanost svádět na kdekoho, jenom ne na sebe.

Je zajímavé, a pro mě coby komunistu i zábavné, kolik rádoby chytráků, používá v každé druhé větě pojem bolševik nebo bolševismus, aniž by věděli, co ten pojem vlastně znamená. Nuže pro všechny zaryté nevzdělance: bolševismus je zvláštním, časově a geograficky úzce specifikovaným proudem v rámci sociálně demokratického hnutí. Časově, tj. na začátek 20. století. Geograficky, tj. na území carského Ruska. Bolševismus lze také charakterisovat specifickými taktickými či strategickými principy, které tento úzký proud přijal a které jsou pevně spojeny se zkušenosmi, které bolševici udělali v průběhu tří velkých revolucí v Rusku, mezi lety 1905 až 1917...Každý komunista, který nepropadl fanatismu ví, že přenášet bolševické zkušenosti a bolševické principy mechanicky na jinou dobu a jinou zemi nelze, nelze a nelze!

PS: a nezapomeň utéct, před důsledky vlastního jednání, tak jako už tolikrát před tím. Kdybys byl chlap...ale to už je fuk... [velký smích]

268837

13.5.2012 8:06

RE: Žádné vlajky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 268837

>To je základní charakterový rys hysterické osobnosti, veškerou vinu za svou společenskou izolovanost svádět na kdekoho, jenom ne na sebe.

Můžete uvést odkaz na zdroj? Snažil jsem se to teď čtvrt hodiny vysurfovat a získal jsem pocit, že celý ten odstavec je snůška nesmyslů vycucaných z prstu, aka FLAME.

K tématu bolševismus tu nedávno někdo poslal odkazy na uloz.to na Solženicynovu knihu 200 let pospolu, kde druhý díl začíná příchodem bolševiků k moci a když se do toho člověk trochu začte, tak by asi z bolševismu na těchto stránkách čtenáře spíš nepodezíral.

Jinak asi nemá moc smysl se odstříhávat od zdrojů, kterých je na českém internetu jako šafránu. Já třeba taky jednou týdně chodím na D-Fense a baví mě pročítat tam debaty, ale kdybych chodil jen tam, tak bych si asi brzy pořídil pistoli a začal střílet cyklouše a měšťáky [smích]

268845

13.5.2012 12:25

RE: Žádné vlajky

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 268845

Popis poruch osobnosti najdete ve skvělé knize Františka Koukolíka, Vzpoura deprivantů.

Co se týče příchodu bolševiků k moci,najdete v prostoru vícero verzí.Co autor,to vlastní pohled.Fakt je,že moc korumpuje člověka.A bolševici byli také jen lidé.To za prvé.Za druhé,základní otázku je třeba si položit.Bylo carské Rusko státem,ve kterém se dalo žít?Byl to demokratický stát?Je současné Rusko,i díky bolševikům,dál než Rusko carské,nebo není.Co o tom soudí Rusové?A buržoazní stát,který chtěli nastolit na troskách carství umírnění revolucionáři,je schopen zajistit lidem,v dlouhodobém měřítku,prostor ke skutečnému žití a k demokracii?

Ano,kdejaký nýmand,který nikdy neprojevil snahu se společensky aktivizovat,ať už v nějaké politické straně,nebo ve volné iniciativě,bude kopat do těch,kteří tu odvahu a cíl mají.Vyzdvyhávat jejich chyby.Křičet,že chce lepší společnost,než tu kterou mu umožní straníci a aktivisté,avšak:vůbec nic pro to neudělá.Umí jen kybicovat.Takových jalových filozofů najdete v každé době mraky.Ale lidé nechtějí kecálka,lidé chtějí vůdce.

Bohužel,ten, kdo se vydá cestou moci,bez ohledu na to,jak svaté jsou jeho cíle,musí dělat kompromisy a v žádném případě nemůže zůstat čistý.Ten totálně čistý vždycky prohraje a to jediné,co mu zbyde je psaní svatých pamfletů.

268857

13.5.2012 14:24

Celá pasáž z Koukolíka o té vaší poruše

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 84.?.?.?

Reakce na 268857

"Histriónská porucha
Už v dětském věku nebo u dospívajících se lze setkat s histriónskou
poruchou osobnosti. Hysterická porucha osobnosti
se považuje za její mírnější podobu. Typické bývají
nepřiměřeně vystupňované citové projevy chování a potřeba
být středem pozornosti. O histriónské poruše osobnosti
se uvažuje při současném výskytu alespoň čtyř z několika
následujících rysů chování:
Histrióni mají trvalou potřebu chválení, uklidňování a
souhlasu. Jejich chování a vzhled bývají nepřiměřeněsexuálně
svůdné. Jsou nadměrně soustředění na tělesnou přitažlivost.
Jejich emotivita je přehnaná, například nezvládnutelně
vzlykají za nevýznamných sentimentálních okolností,
mívají nápadné nebo okázalé výbuchy vzteku, nadše-
ní, zuřivosti. Jakmile nejsou středem pozornosti, necítí se
dobře. Jejich nálady se rychle střídají, přitom jsou povrchní.
Histrióni jsou soustředěni na sebe, jejich činnost je zaměřená
na uspokojení bezprostředníchpotřeb, ve věci uspokojení
nesnášejí odklad. Jejich vyjadřování je "impresionisticky"
mlhavé, chybějí v něm přesnější podrobnosti.
Provokativní svůdnost hysterického dítěte nebo dospívajícího
je klamná a je nástrojem získávání citové přízně
nebo vytváření účinného nepřátelstvívůči třetí osobě. Většina
těchto postižených má poruchy vývoje poznávání jako
by všechnu energii spotřebovali na svůj odchylný citový
život, jeho vyjadřování a potlačování."

- Takže s tím flamem jsem měl pravdu. /thread

268860

15.5.2012 20:48

RE: Celá pasáž z Koukolíka o té vaší poruše

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 268860

Opravdu? A zkusil jste, bez urážky, nad tím textem přemýšlet,nebo jste jej intelektuálně zasklil? Jinak, o hysterii se dá číst i v jiných knihách. Zmiňuje se o ní například dr. Plzák, minimálně v jedné ze svých knih. Příkladem, pokud se nepletu ( i to se může stát) v knize pro dospívající chlapce z roku 1980, K lásce připraven.

Že něčemu nerozumíte, neznamená, že je to hloupost nebo blábol. Zkuste soudit pomaleji.

268980

9.5.2012 11:10

...

Vymazaný člen 89.?.?.?

Já sem zase viděl pár vlajek na autech. Ale to bylo asi kvůli hokeji. Svátek sem oslavil prací, vstříc kapitalistickým zítřkům. A vůbec, budou to asi nějaké pomluvy a lži. Naší celou zem osvobodila ta nejlepší armáda na světe - emerická. Buďme rádi, že jsme nedopadli jako Drážďany. S USA na věčné časy a nikdy jinak... [bliji]

268541

9.5.2012 13:04

Ve jméno páně!

Sadko 85.?.?.?

Nejen Praha a Plzeň, ale především "Hydrák" v Litvínově a, tuším, Semtín v Pradubicích. Kdo viděl 9. května 1945 v Praze Rusy a o pár dní později na Šumavě GI, má, při veškeré vděčnosti a úctě k absolutně všem těm, kteří tehdá pozvedli proti německé bestii ruku, jasný obraz o tom kdo rozhodl o záchraně lidstva před německým šílenstvím. A jakou za to zaplatil cenu.

Ptáme-li se, jakto, že na konci války... (viz článek), musíme se obrátit do minulosti, a především do československé minulosti, abychom našli životaschopnou odpovědˇ. Ptejme se: kdo objevil tu bestii z Braunau na Innu? Kdo jej, Hitlera, financoval? Kdo mu pomohl k moci v roce 1933? Kdo mu podlézal? Kdo mu pomáhlal v září 1938? Kdo mu strčil v Mnichově do chřtánu REPUBLIKU ČESKOSLOVENSKOU a s ní výzbroj pro, nejméně, 24 divisí? A strategické zásoby na 16 měsíců? A bezkonkurenční zbrojní průmysl?

Není lepšího důkazu o neporazitelnosti československého státu v roce 1938, než Mnichovský diktát. Jejich chráněnec, a pión v boji proti bolševismu, nemohl vyhrát? Tak mu ČSR věnovali. Což o dva roky později, 1940, udělali přesně tak s Francií. Ale ano!
Paní prof. Lacroix-Riz tomuto tématu věnovala 700 stránek. Zbytek je zcela přesně popsán v článku.

Dnes je korrektura "omylů" vzešlých ze dvou světových válek dokončena. "Kdo bojuje prohraje možná, kdo nebojuje už prohrál." (Brecht)

268550

9.5.2012 22:41

RE: Ve jméno páně!

hank 188.?.?.?

Reakce na 268550

Semtín určitě ne. Na Pardubice byly vedeny dva nálety v r. 1944, oba měly za cíl pozdější PARAMO neboli bývalou Fantovku, rafinerii minerálních olejů. První nálet se nepodařil, spojenci v noci naházeli omylem bomby na Pardubičky, protože střechy skleníků považovali za světlíky továrních hal. Byla přitom spousta civilních obětí.

Klíč k tomu, co bombardovat a co ne, byl jasný. Co bylo před válkou majetkem anglo-amerického kapitálu, muselo být uchováno. To byl právě případ Semtína, přestože to byla největší muniční fabrika v Protektorátě, zůstala po celou dobu války nedotčená. Ona totiž svým západním akcionářům vydělávala i za války, přestože formálně byli na opačné straně fronty. A doufali, že po válce se jim vrátí.

Naopak majetek tuzemského kapitálu a potenciální poválečnou konkurenci bylo nutno zničit. Proto ty nálety na Kolbenku a Škodovku v posledních týdnech války.

zdraví
hank

268593

18.5.2012 3:55

P. Sadko diky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 268550

nedokazal bych to lepe napsat, lidi jako by uplne meli vyplavene mozky a zapomneli na hruzy fasismu, na Gabcika a Opalku a generala Elijase, tenkrat v lidech horel jeste silny plamen vlastenecky,ale kdyz tady ctu nektere clanky a prispevky ,tak jen ziram nad lidskou hlouposti a nevzdelanosti

269127

9.5.2012 13:29

Posledni vyzkumy

steve 174.?.?.?

zcela jasne prokazuji, ze civilni obeti bombardovani byly napojeny na podvodne volby Putina a jeho korupcni kliky odebirajici pratelum usa naftova pole, potazmo - plynova rovnez.
Zminovat tyto vybombardovane ceske popirace je dnes vlastikoserzradne a ve jmenu pravdy a jinych uzakonenych vendosracek - je zadouci o techto drzet hubu, popr. je verejne odsoudit in memoriam a demokraticky pozavirat jejich exhumovane ostatky ..
Nas sametovy smetak si nejakymi vybombardovanymi cechy rozvracet nedame .., .. stejne to byli vsichni komunisti a socky !!

268554

12.5.2012 9:57

RE: Posledni vyzkumy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 81.?.?.?

Reakce na 268554

No vidíte to Steve, teď jste se polepšil. Mrzí mě ale, že jste nepopsal v pravdě a lásce počty znásilněných a spanilých angloameričanek. Už v čísle 7 milionů jste udělal početní chybu. Následně jste zapomněl připočítat znásilnění následná. Já vám to vysvětlím a použiju k tomuto úryvek z vtipu:

Po svatební noci pravil Sir své lady: Doufám, drahá lejdy, že jste této noci otěhotněla, a že nebudu nucen tyto směšné pohyby opakovati ještě jednou.

Tady vidíte jaký je rozdíl v jednotlivých kulturách. Všichni víme, že Rusové trtkajú rádi a opakovaně. Takže počet znásilněných a spanilých angloameričanek je třeba znásobit minimáně třemi, a tak dostanete úctihodné číslo 21 milionů. A zde se dostáváme k jádru pudla. Soudruh Sir Henry Kissinger měl pravdu, když prohlásil, že veškeré energetické zdroje planety patří anglosaské civilizaci. No to dá přece rozum, protože ruské surovinové bohatství nemůže toto utrpení spanilých angloameričanek vyvážit. Ani Irák a Líbye na to nestačí. Ale souhlasím s vámi, že demokracii si rozvracet nedáme.

268797

9.5.2012 13:30

"Povstanie"

Kooloman 195.?.?.?

Je to trochu OT, ale vždy ma pobavia tie hrdé reči o povstaní českého ľudu jeden deň pred koncom vojny, keď už bolo jasné úplne všetkým ako to dopadne... [oči v sloup]

268555

9.5.2012 23:40

RE: "Povstanie"

udo1 udo321123zavinacazetbodkask 37.?.?.?

Reakce na 268555

To naše "SNP" by bolo tiež adekvátne nazvať skôr občianskou vojnou riadenou tradične vonkajšími okolnosťami, záujmami skutočných mocných. Aj keď nápad to nebol úplne zlý..
Češi sa z opakovaných skúseností viac poučili ako my.
Moravské pole, Lipany, Biela hora,..
Navyše nás ich predstavitelia(?) tak trocha zneužili.
To je tiež fakt..

S temnou stranou Abendlandu(?) možno zákonite bojovať len na vyšších vojenských prioritách.
Konvenčné zbrane, bio-chemická genocída(chlast,drogy,..), financie, ideológie,..atď. sú na dáky uprising nedostatočné.
Ide skôr o chronologické interpretácie dominantných procesov(dejiny) a hlavne zmenu konceptu ideológii(najlepšie koncept NADRADENÝ tzv.Biblickému).
Češi aj kolektívne tušili(spolu so svojou reprezentáciou), že hrať zasa raz vo väčšej hre pešiakov sa nevypláca..

Navyše blbé karty za nepriamu a priamu zodpovednosť na masívnej legionárskej genocíde miliónoch mŕtvych medzi národmi ruska so zlatým klincom obrovského cárskeho pokladu, na ktorom bola z veľkej časti postavená mena a krvavá konjuktúra 1.republiky.
Snáď by sa to bolo dalo aj bez tej strašnej škvrny.
Na druhej strane mali isto T.G.M. a E.B.neľahkú pozíciu a mysleli to pre "svojich" popri hlavnej role dobre..

Nás po pomerne úspešnom spoločnom a hlavne čiastočne samostatnom hospodárskom rozvoji stála slabá informovanosť v kombinácii s priamočiarosťou pred a počas občianskej vojny v roku 1944 desiatky tisícov mŕtvych, vybombardované mestá, zničené takmer všetky dôležité cesty, cca.1500 vyhodených mostov, polovicu železníc, 55% priemyslu dokopy cca.320 miliárd U.S.dolárov škôd(v dnešných číslach). V mnohom škody väčšie, ako v Poľsku, Maďarsku, či Rakúsku, o protektoráte ani nehovoriac.

Pre vtedajšiu zahraničnú ČS vládu bolo "povstanie" vraj potrebné a tak aj pre niektorých ďalších hráčov..
Otázka pre koho vlastne tá "vláda" mierou svojho nepochopenia situácie a aj vedome robila?
To je ale už ďalší súvisiaci príbeh..

Podobné udalosti treba vždy znovu podľa nových informácii podrobne prehodnocovať, aby sa také svinstvá nemohli už opakovať.

Tak aj 1.ČSR.
Čo bolo dobré a čo menej?
Kde sa urobili chyby a prečo(z hľadiska dominujúcej globálnej politiky a jej procesov) a ako do budúcna dané faktory riešiť.
Bez zbytočného obviňovania a emócii.
Musíme spolupracovať bez imitácii a provokácii.
1000, či 2000 rokov dozadu sme boli jeden národ.
Pred nejakými 3000 rokmi aj spolu s Nemcami, či Frankami, alebo ďalej napr. aj s Keltami a Grékmi, Rimanmi, Etruskami.
Čo je nejakých pár tisíc rokov z hľadiska ľudských dejín?
O čo sa to tu vlastne naťahujeme?
Buďme konštruktívni(tvorme, s-trojme), inak nám rozhádaným budú tvorit osud iní a kto netvorí zomrie.
Taký je zákon.

268594

9.5.2012 13:32

Anonymous

ludy 78.?.?.?

Zjevuje se neustale cislo 33 kdo vi proc reknete

268557

9.5.2012 14:02

Škodovka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Jen tak naokraj, Škodaovka rozhodně neumřela, funguje dál, ať už jako Škoda Transportation nebo jako Škoda POWER, která se z největší pravděpodobností na dostavbě Temlína podílet bude.

268559

9.5.2012 15:36

RE: Škodovka

RomanTička 94.?.?.?

Reakce na 268559

Ovšem s jedním malým detailem. Už to není ČESKÁ firma, ale seychelská...

268568

9.5.2012 15:35

Koncime

ludy 78.?.?.?

Takze asi to zacina bejt na nas hosi. Mame rozum tak tu podme neco sestrojit.

Kolos jmenem kapitalismus konci.

268567

9.5.2012 15:39

nehraju si

ludy 78.?.?.?

http://www.youtube.com/watch?v=V9ykKgKWb8g

268569

9.5.2012 18:54

Rikal me plzenak Frank

Satanist 154.?.?.?

v Prescott v Ontariu - takovej starej spravnej rovnej dedek s kterym jsem byl nekolikrat lovit a chodil s nim na ryby do St. Laurence River zijicim v Canade uz vod 1946 - byl pametnik kterej pri bombardovani plzensky skodovky prisel vo rodice. Amiky zrovna v lasce nemel a i po tech letech venku to daval dost najevo. Vod nej svedka tech americkejch svinstev jsem se dozvedel co se tenkrat pred vysvobozenim a po vosvobozeni delo v Plzni.

268579

9.5.2012 20:20

RE: Rikal me plzenak Frank

Marteen 213.?.?.?

Reakce na 268579

Mohl byste nám o tom něco povědět? Vážně by mě to zajímalo.

268585

10.5.2012 4:39

RE: Rikal me plzenak Frank

Satanist 154.?.?.?

Reakce na 268585

Co chcete vedet? Jak tesne po valce divky cesky za puncuchy, par konzerv a cokoladu lezly amikum do postele?

268608

15.5.2012 0:31

Skodovka sroubovala pro Hitlera a pote pro Stalina

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 268579

nemuzeme se tomu vlastne ani moc divit, Skodovka byla druhy nejvetsi zbrojarsky zavod v Reichu hned po Kruppovi a spojenci rozhodne nemeli zajem tento giganticky zbrojarsky podnik usetrit, vzdyt na jare 45. roku nebylo jeste zcela jasne, zdali nakonec hosi od Us Army nepozenou Stalinovce za Ural, Patton zajiste touzil vymplatit tu komunistickou luzu z Evropy, soudruzi z Bileho domu vsak meli v umyslu nasledovat prani bankeru a vytvorit znepratelene tabory, nakonec jako tomu obvykle byva zapadni bankeri spolehlive zapujcovali miliardy komunistiockym zemim a zaroven take zapujcovali miliardy vlastnim vladam, ktere zadluzovali az po krk v ramci horliveho zbrojeni, vzdyt to ale vsichni zname, za vsim jsou prachy a mocipani a Skodovka proste byla vyhodnejsi byznys jako rozbombardovane sutiny

268933

9.5.2012 19:04

Ano. Naprosto demokratické pojetí historie.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Tolik demagogie, lži, podvodu, jako skvěla demokracie, skvělého západního světa, nikdy nikdo na světě nevymyslel. Prostě lidé, bez morálky. Pouze lžou podvádějí a kradou a říkají tomu demokracie. A tak je to i pravdou o Plzni na konci války. A hlupáci tomu věří, co jím říkají demokrati, a jezdi v amerických džípech. A pak takový primitivové, říkají co má a co nemá být. Že je z toho krize, to nikomu z nich nevadí. Je jedno, že nemá vzdělání, ale umí krást miliardy. Chemik řídí ekonomiku a ekonom řídí chemii. Je nejlepší, když nikdo nic neumí, jsme přece v demokracii a tady platí pravidlo, má se dobře, kdo krade. Tak si myslím, že bychom měli krást všichni. Ale když nikdo nebude nic vyrábět, jenom se bude krást, co pak budeme krást? Asi okrádat navzájem. Stagnace je už vidět teď a bude hůř, dokud bude existovat demokracie.

268582

9.5.2012 21:09

RE: Ano. Naprosto demokratické pojetí historie.

disident 88.?.?.?

Reakce na 268582

havlovské pojetí osvobození naší republiky od nacismu šířené
v rozjásaných 90-tých letech našimi novými agitpropčíky vypadalo
asi takto:nejdůležitější bylo osvobození části naší země(záměrně se
neříkalo jak tato část byla veliká)americkou armádou,Praha byla
osvobozena Vlasovci,Brno bylo osvobozeno Rumuny,východní Čechy
osvobodilo pár amerických džípů jedoucích do Velichovek atd.Hlavně
mlčet o Rudé armádě,nanejvýš zdůrazňovat jak rudoarmějci okrádali naše občany o hodinky.Nedávno bylo též slyšet v ČRo dva omezené
moderátory,kteří tvrdili,že za tak zv."totality" se ve škole vyučo-
valo,že Rudá armáda osvobodila celou republiku včetně západních
Čech.Asi nikdy neviděli "Školní atlas československých dějin"z
roku 1965 str.43,který v těchto dobách sloužil jako školní pomůcka.
Agitpropčíků je v naší zemi stále dost.

268588

10.5.2012 0:12

Ano. Ve školách už jsou opět jako za bolševika vyučovány překroucené dějiny!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 268588

Sám jsem byl dlouhou dobu také předmětem indoktrinace,než jsem se začal o dějiny a historii ČSR zajímat a vyhledávat všechny možné prameny a udělat si ucelený názor na vývoj našeho státu již od roku 1918.
Velmi málo se dnes mluví o "Mnichovské zradě",kdy měla ČSR bezpečnostní smlouvu s Francií a Británii o pomoci, ale tehdejší politická reprezentace těchto států "hodila" ČSR přes palubu na pospas Hitlerovi, s tím, že přeci nepůjdou do války kvůli nějaké malé zemičce uprostřed Evropy,kde "trápili" 3,5 milionů Němců!!!Proto také byli po válce po právu nakopáni Němci v Sudetech do řitě a táhli do říše,po které minimálně od roku 1936 tolik prahli a tolik toužili, když řvali v Karlových Varech a jinde"Chceme do říše!" O transferu 3,5 milionů Němců ze Sudet nemohl rozhodnout Beneš, ale o tom rozhodla spojenecká komise v Postupimi,takže bláboly o zrušení Benešových dekretů,jsou přinejmenším velice úsměvné!Jenom na Čechy si Sudeťáci troufnou, nevím, co by se dělo, kdyby podobné nároky vznesli třeba proti Polákům, odkud bylo vypakováno Němců po válce cca 7 milionů!!!
V uvedeném školním atlase, který byl vydán v roce 1965 a sloužil jako školní pomůcka až do 90. let, je jasně vidět velká mapa ČSR a na ní je přesně vyznačena demarkační linie, kde je jasně a přesně znázorněno, která území ČSR byla osvobozena vojsky USA a která území byla osvobozena vojsky SSSR!!!
Takže žádný soudný učitel nemohl žákům tvrdit, že celé území bylo ovobozeno pouze Rudou armádou!Možná, že se našli agitpropagátoři, kteří se pokoušeli něco podobného hlásat, ale každým žákem mohl být podobný pitomec slušně odkázán do příslušných mezí!Vím, že především v Plzni se "soudruzi" hodně snažili zmenšit úlohu a popřít osvobození Plzně vojsky USA,ale i u hodně blbých komunistů na dílnách Škodovky narazili! Vždycky jim ty starší chlapi řekli, aby přestali blbnout a věnovali se jiným, záslužnějším věcem!
Největší znárodnění v ČSR proběhlo už v roce 1946 za demokratické vlády prezidenta Beneše!
Dnes už se také jinak dívám na únor 1948,kdy lze pochopit rozhořčení obyčejných lidí po válce, když jim opět začali mocipáni lhát a různě je podvádět! Tisíce prostých lidí, kteří tehdy už od roku 1945 vstoupili do KSČ, nechtěli žádnou totalitu, ale spravedlivější uspořádní společnosti a byli krutě podvedeni a zneužiti, stejně tak jako byli lidé podvedeni a zneužiti po roce 1989,tzv. sametovou revolucí!!! Možná by si někteří lidé, co zvonili klíči na náměstích v roce 1989, nechali dnes ruce "useknout", kdyby tušili, kam za 22 let dojdou "výdobytky" sametového podvodu! Odstranit KSČ od moci bylo jistě potřeba, ale nechat stát vykrást a především morálně zplundrovat, hlavně mládež,je do nebe volající a ničím neomluvitelný zločin,který se bude "léčit" dalších několik desítek let!

268597

10.5.2012 20:02

RE: Ano. Ve školách už jsou opět jako za bolševika vyučovány překroucené dějiny!!!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 268597

...ničím neomluvitelný zločin,který se bude "léčit" dalších několik desítek let!

Tak tomu se říká optimismus a ten jak je známo, se projevuje u neinformovaných pesimistů.

Kdo by byl tím eventuálním léčitelem? A koho by léčil? A čím? A Jak? A za co? [oči v sloup]

268670

10.5.2012 5:23

Hrdinove

valecnik 70.?.?.?

Ono se pri tom slaveni ale vetsinou zapomina,na odbojare kteri bojovaly proti nemcum v dobach nejhlubsiho protektoratu,v dobach kdy konec valky byl v nedohlednu,a kdy vyhlidka na jejich budoucnost byla v celach Pankrace ci na strelnici v Kobylisich,bohuzel tito jsou ti jediny ktere by si mel cesky narod pamatovat a pripominat pro jejich odvahu.Oslavovani rusu ci americanu je jasny dukaz ze cesi stale nemaji narodni povedomi ci hrdost,bohuzel ta potencialni hrdost zmizela kdyz se nas prezident zpakoval a na zacatku valky zdrhnul do Londyna a slavna armada predala klice od opevneni do rukou agresora polaci mely prohru take jasnou ale bojovalyVlastenci z "petactyricateho" pripominaly nekoho kdo kope do chcipajiciho kone.A to bombardovani-pro americany je valka vzdy obchod v prvni rade.

268610

10.5.2012 8:46

trocha kulturního přehledu

jan vítek 90.?.?.?

"to bylo slávy, pan starosta gratuloval, bučely krávy" není Burian nýbrž VW (tím nemyslím to auto)

268621

10.5.2012 12:38

Tak jsem si zavzpomínal...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Když ještě za minulého režimu, jsem si povídal s pamětníkem. Byl nasazenej. Jeho zážítky byly šílený. Ale co mě tenkráte zarazilo, když vypravoval, že na konci války když se vraceli s vlakama domů jak civilní vlaky bombardovali Američani. Vypravoval jak dodnes vidí jak vlak zastavil a lidi se rozutíkali do polí - i on běžel...vypravoval že dnes ještě když se probudí v noci vidí černý obličej škodolibě smějícího se pilota /je prý zřetelně vidět, když si na vás nadlétává/, který nalétaval nad utíkající lidi /včetně žen s dětma/ a střílel do nich jako do zajíců, tak se bavili kluci v letadlech. Dneska když se dozvídám, co dělají v Afganistánu vojáci jak si hrají....nic moc se nezměnilo...

Další paradox byl, že jsem vyrůstal v menším městečku, kde byl pomník padlých hrdinů. Stávali jsme tam vždy ve všech výročích, kladení věnců ....apod.
Až od pamětníků jsem se dozvěděl, že ti tři rudoarmějci, ke kterým jsme vzdávali úctu -...byli

Jeden voják byl Němec, když utíkali auto vjelo strašnou rychlostí do zatáčky a vybouralo se a vojáci co byli na korbách se vysypali ven...
Jeden z nich byl strašně zraněnej a zemřel. Tak ho nechali ve městečku, aby ho tam pochovali.
Další dva byli rusové, kde byla posádka. Jedna žena /nechci jmenovat pro přeživší/ češka přišla domů že byla znásilněna ruským vojákem. Manžel vyrazil do místního zámečku a šel s manželkou k veliteli. Ten /Rus/ nechal nastoupit celou svoji posádku a žena šla a měla ukázat kdo z nich to byl. Ukázala
na dva vojáky a ten velitel vytáhl zbraň a na místě je zastřelil. Na nic se neptal. Ta paní se složila....

Dneska už k pomníkům nechodím, vzpomínám na bojištích a na místech komerčně neprofláknutých....

268641

10.5.2012 19:23

RE: Tak jsem si zavzpomínal...

čěf 94.?.?.?

Reakce na 268641

Válka je svinstvo a vytváří příběhy, které si posluchač ani netroufne hodnotit. Vyprávěla pamětnice, jak v malé obci na dnešním severním okraji Prahy, velmi těsně po skončení války, se nadšení sovětští vojáci projížděli se stejně nadšenými domorodci na nákladních autech. Na hrbolaté cestě jedné mladé ženě, sedící na kraji korby vozu, vypadlo malé dítě přímo pod kola a zahynulo. Když velitel osádky zjistil, co se stalo, vytáhl revolver a řidiče vozu zastřelil ...

268669

11.5.2012 16:59

díky, pane autore

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

děkuji za vyčerpávající, i když trochu posmutnělý článek

268744

14.5.2012 3:38

vylodeni neobeslo bez tezkych obeti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Pane vy celou zalezitost popisujete zpusobem, jako by US Army pristali po primem letu z New Yorku nekde okolo Mnichova a pak si jen tak v naskrobenych kosilich dojeli do Plzne na pivo a parky.

Valecne zlo se nevyhlo ani divizim gen. Pattona a hodne moc mladych americkych mladencu ztratilo zivot behem osvobozovacich akcich Evropy.

Cest jejich pamatce.

268888

Příspěvků: 108

09.05. 07:59 Tony Dvorak  To by jeden neveril....
09.05. 19:56 hera  RE: To by jeden neveril....
11.05. 17:08  RE: To by jeden neveril....
14.05. 01:33 p.  RE: To by jeden neveril....
16.05. 00:39 Petr Petr  RE: To by jeden neveril....
09.05. 08:09 Esmate  To uz sebou nese tahlteta demokracie, jenom jsme to pred tim nevedeli
09.05. 09:36 Roman  RE: To uz sebou nese tahlteta demokracie, jenom jsme to pred tim nevedeli
09.05. 10:07 Libcin  RE: To uz sebou nese tahlteta demokracie, jenom jsme to pred tim nevedeli
09.05. 08:50 fohat  je dobré
09.05. 11:40 Miroslav Cyroň  RE: je dobré
09.05. 12:42 fohat  RE: je dobré
09.05. 13:04 steve  RE: je dobré
09.05. 09:06 Agathon.  Podobne ako Plzeň...
09.05. 09:34 haban  Žádné vlajky
09.05. 10:16 prorok  RE: Žádné vlajky
09.05. 10:26 Luxor  RE: Žádné vlajky
09.05. 16:30 Vopice  RE: Žádné vlajky
09.05. 17:33 hc  RE: Žádné vlajky
09.05. 18:48 jb  RE: Žádné vlajky
09.05. 21:58 Sadko  RE: Žádné vlajky
10.05. 07:37 jb  RE: Žádné vlajky
10.05. 11:19  RE: Žádné vlajky
10.05. 16:27 jb  RE: Žádné vlajky
11.05. 10:08  RE: Žádné vlajky
10.05. 11:48  RE: Žádné vlajky
10.05. 16:40 jb  RE: Žádné vlajky
10.05. 18:42  RE: Žádné vlajky
11.05. 07:38 jb  RE: Žádné vlajky
11.05. 08:22 Vopice  RE: Žádné vlajky
11.05. 13:44 AlA777  RE: Žádné vlajky
13.05. 18:12 jb  RE: Žádné vlajky
14.05. 09:33 lu.bro  RE: Žádné vlajky
10.05. 22:35  RE: Žádné vlajky
10.05. 16:57 jb  RE: Žádné vlajky
10.05. 18:32 erich  RE: Žádné vlajky
11.05. 07:46 jb  RE: Žádné vlajky
11.05. 15:05 erich  RE: Žádné vlajky
11.05. 15:36 Vopice  RE: Žádné vlajky
11.05. 19:46 erich  RE: Žádné vlajky
13.05. 10:56  RE: Žádné vlajky
14.05. 19:57 jb  RE: Žádné vlajky
14.05. 22:52 erich  RE: Žádné vlajky
11.05. 15:27 erich  RE: Žádné vlajky
10.05. 15:16 erich  RE: Žádné vlajky
10.05. 16:51 jb  RE: Žádné vlajky
12.05. 10:28 Venny  RE: Žádné vlajky
13.05. 18:29 jb  RE: Žádné vlajky
13.05. 22:25 hc  RE: Žádné vlajky
09.05. 22:32 rimi  RE: Žádné vlajky
09.05. 23:45  RE: Žádné vlajky
10.05. 01:28 p.  RE: Žádné vlajky
10.05. 09:30 Roman  RE: Žádné vlajky
10.05. 23:23  RE: Žádné vlajky
10.05. 01:33 p.  RE: Žádné vlajky
10.05. 01:47 steve  RE: Žádné vlajky
11.05. 17:17  RE: Žádné vlajky
10.05. 08:40 Luxor  RE: Žádné vlajky
10.05. 09:36  RE: Žádné vlajky
10.05. 23:36  RE: Žádné vlajky
09.05. 13:22  RE: Žádné vlajky
10.05. 08:42 Luxor  RE: Žádné vlajky
10.05. 09:06  RE: Žádné vlajky
10.05. 22:39  RE: Žádné vlajky
10.05. 23:44 steve  RE: Žádné vlajky
11.05. 01:16  RE: Žádné vlajky
11.05. 11:54 steve  RE: Žádné vlajky
10.05. 12:49  RE: Žádné vlajky
10.05. 15:34 Luxor  RE: Žádné vlajky
11.05. 01:34 kesudis.m  RE: Žádné vlajky
11.05. 07:05 Luxor  RE: Žádné vlajky
11.05. 11:49 steve  RE: Žádné vlajky
11.05. 13:01  RE: Žádné vlajky
11.05. 13:13  RE: Žádné vlajky
15.05. 10:37 Luxor  RE: Žádné vlajky
15.05. 20:41 kesudis.m  RE: Žádné vlajky
11.05. 14:15 Vopice  RE: Žádné vlajky
12.05. 23:11 kesudis.m  RE: Žádné vlajky
13.05. 08:06  RE: Žádné vlajky
13.05. 12:25 kesudis.m  RE: Žádné vlajky
13.05. 14:24  Celá pasáž z Koukolíka o té vaší poruše
15.05. 20:48 kesudis.m  RE: Celá pasáž z Koukolíka o té vaší poruše
09.05. 11:10 Vymazaný člen  ...
09.05. 13:04 Sadko  Ve jméno páně!
09.05. 22:41 hank  RE: Ve jméno páně!
18.05. 03:55  P. Sadko diky
09.05. 13:29 steve  Posledni vyzkumy
12.05. 09:57  RE: Posledni vyzkumy
09.05. 13:30 Kooloman  "Povstanie"
09.05. 23:40 udo1  RE: "Povstanie"
09.05. 13:32 ludy  Anonymous
09.05. 14:02  Škodovka
09.05. 15:36 RomanTička  RE: Škodovka
09.05. 15:35 ludy  Koncime
09.05. 15:39 ludy  nehraju si
09.05. 18:54 Satanist  Rikal me plzenak Frank
09.05. 20:20 Marteen  RE: Rikal me plzenak Frank
10.05. 04:39 Satanist  RE: Rikal me plzenak Frank
15.05. 00:31  Skodovka sroubovala pro Hitlera a pote pro Stalina
09.05. 19:04  Ano. Naprosto demokratické pojetí historie.
09.05. 21:09 disident  RE: Ano. Naprosto demokratické pojetí historie.
10.05. 00:12  Ano. Ve školách už jsou opět jako za bolševika vyučovány překroucené dějiny!!!
10.05. 20:02  RE: Ano. Ve školách už jsou opět jako za bolševika vyučovány překroucené dějiny!!!
10.05. 05:23 valecnik  Hrdinove
10.05. 08:46 jan vítek  trocha kulturního přehledu
10.05. 12:38  Tak jsem si zavzpomínal...
10.05. 19:23 čěf  RE: Tak jsem si zavzpomínal...
11.05. 16:59  díky, pane autore
14.05. 03:38  vylodeni neobeslo bez tezkych obeti

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

42

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 92 čtenářů částkou 12 729 korun, což je 42 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Britský architekt věští zářnou multikulturní budoucnost Praze20.09.19 21:00 Česká republika 0

A je to zpátky: Paříž a Řím tlačí na rozdělování migrantů. Neposlušné země chtějí pokutovat20.09.19 17:39 Evropská unie 3

Kanadský premiér má problém: Před 20 lety šel na karneval za Araba19.09.19 10:14 Kanada 4

Školy v Británii mají problém s babochlapy na záchodech19.09.19 00:28 Británie 4

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 5

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Měnové kurzy

USD
23,47 Kč
Euro
25,86 Kč
Libra
29,27 Kč
Kanadský dolar
17,70 Kč
Australský dolar
15,89 Kč
Švýcarský frank
23,68 Kč
100 japonských jenů
21,82 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,66 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 596,97 Kč
1 unce stříbra
421,78 Kč
Bitcoin
232 227,73 Kč

Poslední aktualizace: 22.9.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 974