Diskuze k článku

Hugo Chavez může prohrát prezidentské volby

Příspěvků 27

30.4.2012 3:45

Po Teheránu Caracas ?

jm 177.?.?.?

velmi nepresne,statistika rika neco jineho. moznost chavezovi prohry samozrejme neni vyloucena,ale neni pravdepodobna tak jak byse se z clanku zdalo.spise bude snaha opozice zpusobit nepokoje, ruznobarevnou revoluci a podobne scenare.vice v pripravovanem clanku
Bolivariánská Venezuela a 4.světová válka!
Aneb
Po Teheránu Caracas ?
Čili
Venezuela je země, ve které na prezidentovi dosud záleží.
Neboli
Hugo, volby, naděje
[velký smích] [velký smích] [velký smích]

267928

6.10.2012 5:33

bolivariánská Venezuela a 4.světová válka! Po Teheránu Caracas ?

Hugo, volby, naděje 177.?.?.?

Reakce na 267928

olivariánská Venezuela a 4.světová válka!
Aneb
Po Teheránu Caracas ?
Čili
Venezuela je země, ve které na prezidentovi dosud záleží.
Neboli
Hugo, volby, naděje

Josef Mikovec....http://aulavirtualedemocracia.blogspot.com.br/2012/10/bolivarianska-venezuela-4svetova-valka_3.html
http://www.outsidermedia.cz/-Bolivarianska-Venezuela-a-4-svetova-valka--1.aspx

Diktatura bez hranic
Posoudit, že jde o " brutální režim v latinskoamerických parametrech" lze snadno. „Dle sečtení všech čtyř kategorií (participace na politickém životě, svoboda vyjádřování, rovnost před zákonem a efektivita voleb (tj. nejefektivnější způsob, jak něco změnit, je účastnit se voleb – mimochodem, v tomto ukazateli Venezuela dosahuje nejvyšších hodnot z celé Střední a Jižní Ameriky! – na tom je vidět ten diktátorský režim.... po sečtení všech 4 ukazatelů se ukáže, že Venezuela je třetí nejsvobodnější zemí z 18, kde byl průzkum proveden.... Další významnou součástí průzkumu jsou práva ekonomická a sociální (zde jsou údaje z roku 2007). Venezuela je zde zcela na špici a s velkým odstupem za ní následují další země. Venezuela dosahuje první příčky v kategorii rovnost příležitostí (64), v sociálním zajištění je rovněž první (51, Brazílie jen 25!), pracovní příležitosti (54), opět nejlepší a spravedlivá distribuce bohatství – opět nejvyšší hodnota 56! (Brazílie 12).
Kevin Young, ZSpace: US Policy and Democracy in Latin America: The Latinobarómetro Poll ZDE

276605

30.4.2012 8:38

Neni to tak slozite

Jiri Radosta 64.?.?.?

Venezuela by mohla byt diky svemu ropnemu bohatstvi jednou z nejbohatsich zemi na svete.
Bohata neni hlavne diky socialistickemu slendrianu marxisty Chaveze a diky tomu, ze ten pan rozhazuje miliardy na podporu dalsich marxistickych rezimu, vcetne stalinisticke Kuby.
Jiste ze ho pro jeho populistickou politiku voli ti nejchudsi (a take nejmene vzdelani a nejmene chytri), ale jsou to prave oni, kdo to nakonec odskakal nejvic.
Podivejte se na Brazilii. Tam se povedlo "levicovemu" presidentovi Lula de Silvovi pomoci chudym prave duslednym respektovanim pravidel trzni ekonomiky.

267949

30.4.2012 17:54

RE: Neni to tak slozite

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 267949

To by ale musela byť Venezuela jednou z najbohatších krajín aj pred Chavesom - a to rozhodne nebola.

267986

1.5.2012 9:27

Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.

Mejla 83.?.?.?

Reakce na 267986

K tomu nezměrné bohatství ve formě ropy, plynu, nerostů od železné rudy přes bauxit až po železo, úrodná půda, který by uživila celý kontinent atd. Úpadek Venezuely však začal dávno před vygumovaným lampasákem Chavezem, a to v době levicové vlny, která táhla v 60. letech 20. století celou Latinskou Amerikou. Tehdy došlo k rozkladu základních hodnot, rozmachu korupce a populismu. Např. v 80. letech 20. století Venezuela dovážela i vajíčka, taktéž dotovala dovoz spotřebního zboží (kosmetiky, fotoaparátů atd.), aby se vláda zalíbila lidem atd. To nutně muselo vyústit v krizi, která přišla kolem r. 1989, a od té doby se vše už jen zhoršuje. Venezuela má podobný osud jako Argentina, Kuba atd. Jen některé menší země si udržely slušnou úroveď (Chile, Paraguay).

268020

1.5.2012 20:14

RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.

Jiri Radosta 64.?.?.?

Reakce na 268020

Myslim Mejlo, ze mate pravdu.
K namitkam dalsich diskutujicich bych chtel rict jen to, ze Venezuelu nikdo neohrozuje ani nenuti zbrojit. Levicak Obama uz vubec ne. Pri soucasnych cenach ropy by tam mohli lidem padat peceni holubi do huby.
Je me divne, ze mizernou situaci marxistickych rezimu nechapou ani obcane zeme, kde vladli marxiste vice jak 40 let.

268046

2.5.2012 14:00

RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 268046

Vážení soudruzi Radosto a Mejlo, máte zajisté pravdu, že zlí levičáci ohrožují bohatství zemí, kde pečení holubi létají do huby. Je jasné, že kdyby ropu těžily západní ropné společnosti, rády by se podělily s chudými o své zisky, zejména, když ropa stojí majlant. To můžeme vidět v mnoha zemích, kde ropné společnosti pomáhají mnoha prostým lidem, zeména v Africe, vzpomeňme například deltu Nigeru, kde Shell naprosto nezištně zásobuje místní lidi surovou ropou, která teče přímo do řeky. Místní si toho kupodivu vůbec neváží a dokonce proti tomu protestují a zaslouženě dostávají od jejich ochranky po papuli. Je ovšem zřejmé, že v oleji už naložených zvířat řeka vyplavuje nepřeberné množství včetně holubů. A také je vidět, že Nigérie, pod moudrým dozorem zcela pravicových bossů zažívá boom, co se týká životní úrovně obyvatel. Ale můžeme se zmínit i o Aljašce a v podstatě všech místech, kde ropu těží soukromé společnosti.

A opět opakuji, že je vás obou zde velká škoda, na Lehožumpě najdete hned několik velmi vzdělaných a inteligentních emigrantů (jmenujme alespoň BenHura), s kterými si můžete své antikomunistické bláboly (záruka nulové znalosti historie) opakovat do omrzení! [chechtot]

268108

2.5.2012 14:39

RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 268046

No, tak to bych si netroufnul tvrdit. Např.nebožtíka Muamara taky nikdo neohrožoval ani nenutil zbrojit, a jak dopadl, že...
Nicméně s tou vaší poslední větou do puntíku souhlasím. Komunismus je svinstvo a bolševici jsou svině

268109

2.5.2012 16:01

RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 268109

Už jsme to tady také probírali... Starého psa novým kouskům nenaučíš... Pro jisté lidi budou vždy zlem bolševici. Ale kdybyste, Luxore, žil například ve zmiňované Libyi (ale i jinde, kam vstoupila "demokracie" na křídlech bombardérů), tak byste radostně vykřikoval, jací hodní že ti kapitalisti jsou?

Je to smutné, mám vás za docela rozumného člověka (dokonce i přístupem k volbám) a vy pořád nechápete, že dělení na levici a pravici slouží jen a výhradně mocipánům, aby se jejich stádo snadněji ovládalo.

Já bych například řekl, že lež je svinstvo, hamounství je svinstvo, hloupost je svinstvo, proradnost je svinstvo, zlodějina je svinstvo, zabíjení je svinstvo atd.

Vy to máte daleko jednodušší. I proto můžete nadšeně souhlasit s klasickým nezvědavcem. Ale dohlédnout dál? To už je asi zbytečná námaha, že?

Například nyní vychází najevo, že Velká Británie má na svědomí cca 50.000.000 lidských životů, což je více než počet obětí WWII. Vše pod laskavým dohledem "demokracie" a kapitalismu. A jelikož ty lidi byli zabiti tak nějak humánně a "pravicově", tak je to zřejmě v pořádku, že? A jejich majetky byly také "znárodněny", ale "pravicově" kapitalisticky, takže je to taktéž v pořádku. [chechtot] Nebo se v něčem mýlím? [oči v sloup]

268116

2.5.2012 16:39

RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.

Luxor 178.?.?.?

Reakce na 268116

Hestroy, zase se ve mě trapně mýlíte. Pravdu máte jen v tom, že já nenávidím vaši oblíbenou bolševickou ideologii a za relativně nejspravedlivější systém považuji kapitalismus. A nechápu proč mi pořád podsouváte něco co jsem neřekl a snažíte se mne někam zaškatulkovat, dnes dokonce až na Nezvědavce. Levice i pravice jsou pro mě stejná pakáž, já uznávám pouze DFensovo dělení na zmrdy, vohnouty a čestné lidi. A proto si dovolím vás opravit, že Libyi nebombardovali kapitalisti, ale zmrdi. Stejně tak koloniální války nevedli kapitalisti, ale zmrdi. Takže odpověď na vaši poslední otázku zní- ANO, mýlíte se.

268120

2.5.2012 17:51

RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 268120

Luxore, pro mě je bolševismus, stejně jako fašismus, stejně jako nacizmus, stejně jako kterýkoliv ismus si vymyslíte, jen ideologie, která slouží k ovládání lidí. Ale budiž. Když jste se zasekl na tom bolševismu, neberu vám to. Já jsem šel v bádání dál než k bolševismu a zjistil jsem zajímavé věci. Ale tím vás nebudu zbytečně zatěžovat.

Všechny ismy jsou mi totiž zcela u zadku, představte si, že ani nemusím do každého příspěvku psát, že bolševici jsou svině. Protože tím bych řekl jen A a na B by nezbylo místo. Ona každá mince má dvě strany, záleží na každém, na kterou stranu se zaměří. Pokud se zaměří jen na jednu stranu. Ale líbí se mi, jak selhání kapitalismu přičítáte jednotlivcům, zatímco u bolševíka házíte všechny do jednoho pytle. To se musí ocenit.

A vážně, pokud si chcete notovat o bolševicích, pak "inteligenti" z Nezvědavce nemelou o ničem jiném... A zcela jim to stačí ke štěstí. [chechtot]

268125

2.5.2012 19:14

RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.

Jiri Radosta 64.?.?.?

Reakce na 268125

Nevim Hestroy proc to soudruhovani, zeby stary zvyk ?
Jak jiste vite, soukrome tezebni i jine spolecnosti dokazou produkovat mnohem lepe a usporneji, nez statni moloch.
A pak uz zalezi jen na vladach dotycnych zemi, za jakych podminek jim dovoli tezbu. V takove Saudske Arabii, Kuwaitu i na Aljasce ziji lide velice slusne.
Luxore - ve Venezuele narozdil od byvale Libyje porad funguji alespon jakesi demokraticke mechanismy (vcetne voleb), neni tam kmenova revnivost a tak bych zadne nebezpeci ozbrojeneho konfliktu nepredpokladal.

268129

2.5.2012 19:20

RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.

Luxor 178.?.?.?

Reakce na 268125

Ale neee mě nezatěžujete, kdepak, já čtu rád, už od malička, tak se klidně podělte o svá zjistění, rád si je přečtu. A malou radu k tomu psaní-když jsou vám všechny "ismy" u zadku, tak se s nimi pořád neohánějte. A nikdo vás nenutí psát, že bolševici jsou svině, to já rád udělám za vás.

268130

30.4.2012 18:35

RE: Neni to tak slozite

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 267949

Dívejte, nejsou všichni takoví sobci jako vy.. Hugo rád Kubáncům pomůže, jako svým bratrům. Kuba za své embargo nemůže. Naopak je to velice lidské a hodno uznání, že ano.. Ne jak jiné státy, co vysávají druhé. Co se týče třeba znárodnění ropného průmyslu, tak zajisté by v takových podnicích byla vyšší produktivita práce a vyšší zisky. Jenže komu by ty zisky připadly?? Cizím firmám a odtekly by z Venezuely pryč. Snad si nemyslíte, že by západní firmy tam nechaly 100% zisku.. Ne ony nejsou jak Hugo, ty jen vysávají.. Brazilii držím palce, ale kam vede tržní ekonomika snad vidíte ve světě sám. A pak nezapomeňte, že Venezuela je na černé listině (jak byla Lybie a jak je Sýrie a Írán). Takže to nemají jednoduché. Uvídíme, nějak to dopadne.. [cool]

267990

4.5.2012 21:20

RE: klasicke kapitalisticke finty

waterfall 89.?.?.?

Reakce na 267990

Hugo zapoměl na klasické kapitalisticke finty - tzv. Quick Wins. On sice udělal mnoho pro rozvoj státu (školy, rozvoj venkova atp.) ale to je vše běh na dlouhou trať... lidé u voleb všach chtějí vidět i rychlé výsledky, rychlá vítězství... jinak vás znovu nezvolí... Takže až dostudují vysoké školy dnešní žáčci odlehlých základních škol a vrátí se domů, aby jako vysokoškolští agronomové pomohli místnímu družstvu... to může být deset i dvacet let... A pak stačí aby den před volbami nebyly na krámě rohlíky a máte to prohrané...

Ale samozřejmě jak bylo výše uvedeno, socialismus je děsně neefektivní... bohužel mnohem více než kapitalismus... a proto se zisky z ropy promrhají ve státní správě a k lidem se dostane jen pár procent... u nás to bylo stejné... Rozdíl, zda peníze vyvede kapitalistická zahraniční firma a rozhodne se nakoupit u našich lidí služby (úklid, stavbu, školení, manažery atd.) a nebo zda jsou peníze socialisticky rozdány "státním zaměstnancům" bez pracovních zásluh je v motivaci... kapitalistický systém rozdělení je efektivnější... Alespoň to tak všude na světě ověřila praxe... Jinak má každý možnost volby jet na Kubu či do KLDR...

268335

30.4.2012 23:14

RE: Neni to tak slozite

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 267949

Venezuela by mohla mít daleko příznivější ekonomickou situaci, kdyby nemusela zbrojit,aby zde nedošlo v rámci šíření "demokracie" a "svobody" k napadení Venezuely ze strany USA,ať již pod jakoukoliv záminkou,protože státy,které mají ropu,jsou často předmětem nevybíravé vojenské kampaně fašistických a všeho schopných USA!
USA žijí na dluh, kdy dnes jejich astronomický a těžko splatitelný dluh činí cca 15 bilionů USD, takže především USA by si měly zamést před vlastním prahem a nenavážet se do států, které nechtějí skákat,jak si velkokapitál především z USA, přeje.
Možná by se i ti různí "Radostové"raději měli starat spíše o ekonomiku dramaticky prodlužených USA,než o "socialistický šlendrián" marxisty Chaveze ve Venezuele!
Venezula nám globálně nevadí, ale ekonomický globální fašizmus USA se nás po krachu této politiky v USA, protože hra s tištěním stále většího množství nekryté měny, se nás dotkne více než citelně! [bliji] [bliji] [bliji] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

267998

1.5.2012 21:41

RE: Neni to tak slozite

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 267949

Jste si přečetl příručku pro mladého pravicového troubu, ne? Jak byste vysvětll skutečnost, že HDP na hlavu ve Venezuele je větší než v Brazílii?! Nechcete s tím hloupým propagandistickým školením přestat? Raději se vás ani nebudu ptát, jak je na tom Venezuela v porovnání s Kolumbií, do které už USA nacpaly miliardy dolarů!

268055

2.5.2012 5:25

RE: Neni to tak slozite

p. 113.?.?.?

Reakce na 268055

...nacpaly do zbrani pro kolumbijske zoldaky.......lepsiho nez Chaveze uz mit nebudou ....

268070

1.5.2012 6:53

Ne ze muze , ale Chaves musi prohrat volby

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 64.?.?.?

Proc, jina cesta je druha Lybie. A lidi se nevazi dobrych veci a prace a dlouhodobych planu a prodaji se za male penize, obrazky na televisi a tak cekam tichy pad Chavese.

268012

1.5.2012 21:14

pokud by Chavez prohrál volby

disident 88.?.?.?

bude záležet na tom,jak chytrá bude pravicová opozice.Pokud začne
podle vžitých plánů MMF všechno privatizovat a tím dávat všanc
nenasytné chobotnici korporací USA,bude ekonomická situace Venezuely daleko horší než za Cháveze navzdory jeho chybám.Pak se
bude opakovat stejný scénář jako v Nikaragui,kde se po demokratických volbách vrátil k moci levicový Daniel Ortega.Dokonce
diktátor a hromadný vrah Pinochet podporovaný USA se neodvážil zprivatizovat měďné doly zestátněné předchozími vládami.

268053

3.5.2012 4:36

RE: pokud by Chavez prohrál volby

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 268053

V podstate s vami souhlasim, mate o tom evidentne prehled. Pokud by "chavez" prohral volby, tak v tom okamziku by je s nim prohralo nejmene 50% obyvatelstva. V nadchazejicich volbach neni ani tak dulezite jak bude opozice "chytra", ale jak hloupi budou uzitecni blbci ze strednich trid. Kdyz si nebudou schopni uvedomit, ze prohrou Chaveze vrhnou zemi bud do obcanske valky daleko horsi nez v sousedni Kolumbii (prosty lid si nenecha vzit co uz jednou ziskal), tak si ten titul zaslouzi. I oni sami prijdou o to co meli. Behem Chavezovy vlady byla zarucena a respektovana pluralita o jake se te zemi predtim ani nesnilo; s jejim koncem bude konec i s tim.

K pochopeni vaznosti situace bych doporucoval se podivat na toho panacka Caprilese. Ma jeste jeden pridomek - Radonski (jeho koreny v zemi jsou velice melke) a tem jasne vi, do ktere party patri a komu nahrava. Je zahodno aby si na nej dali Venezuelane velky pozor, je to proradna devka. Mluvi o jednote, ale ma za lubem docela neco jineho. Hugo to vi a nazval-li ho prasetem, neprehanel.

268158

2.6.2012 5:49

RE: pokud by Chavez prohrál volby

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 268158

Zdravim po dlhej dobe.
Pcital som si prispevky a zasnem. Na tento posledny na ktory reaujem, mozem ako na jediny povedat, ze clovek co ho pisal aj realne vie nieco o Venezuele. Ostatny len pisu bludy a nemaju sajnu o Venezuele a uz vobec netusia co je to socializmus po Venezuelsky. O clanku ani nehovorim, to je len cista znoska nezmyslov. Capriles a 46% hlasov? Take skore nemal ani v primarkach ked si naklikali jednym prstom 3 miliony volicov [smích]
Situacia je asi takato. Opozicia sa velmi snazi, ale ma to proste marne. Ono, opozicia ktora ma za sebou len cca 25 - 30% populacie krajiny nema sancu na uspech. Oni to vedia, tak prisli s genialnym napadom. Zacali so socialistickou demagogiou. Nebudem pisat o tom ze zacali volebnu kampan tri mesiac pred zaciatkom volebnej kampane, ze pouzivaju vselijake klucky a balamutia ludi,ale pocuvat od pravicoveho kandidata, ktory v roku 2002 sa hned druhy den po unose Chaveza sam ucastnil hromadnych zatykani, spolu so svojim sefom volebneho stabu Leopoldom,ktory roky krical,ze treba zrusit misie ktore zaviedla vlada, ako je Barrio a dentro, Mision Sucre, Robinson, Merca a pod, teraz krici ze misione treba zachovat ale ze maju byt pre vsetkych. No ako keby neboli.[smích] Tak prisli s neskutocnym napadom.Misiones vraj potrebju zakon, tak zorganizovali zbierku podpisov aby sa parlament zaoberal zakonom o miesiones. Rozumej, ide o to urobit zakon o zakone, pretoze kazda z misiones je samostatnym zakonom.Az zasli tak daleko ze vyhlasili ze ustava priamo zakotvuje povinnost ze misiones maju byt zakonom. Najzaujimavejsie na ustave je ze bola schvalena celonarodnym referendom, po tom zo opozicia robila aj nemozne aby sa neschvalila, a cely cas ju neuznavala. Teraz je zrazu ta ista ustava svatym pismom pre opoziciu. Chavez to nekomentoval a nechal pana Capriles nech sa vybasni a potom prisiel s K.O.Vystupil v TV a jednoducho povedal, ze ok, kedze opozicia tolko nalieha na vytvorenie zakonu ohladom misiones, tak ze je totalne za a ze zasiela navrh do parlamentu o vyhlasenie referenda o zmene ustavy aby sa teda misiones uzakonili rovno do nej a boli tak naozaj garantizovane. A co sa nestalo? V okamziku slavna opozicia stichla o zakone o misiones. Su na smiech. Capriles ma dnes cca 21% podporu a kazdym dnom klesa. Klesa tak ze samotna opozicia zamysla o jeho vymene, a volaju ho Capriles Challota. Challota je urcity druh zeleniny, ktora nema absolutne ziadnu chut. Je bez farby, chute a vone a zalezi na prisadach s ktorymi ju clovek da varit, a nasledne chuti za prisadami. Teda ako jeden chce tak si ju pripravi. No a presne tieto vlastnosti vystihuju opozicneho kandidata. Mimochodom, Chavez nikdy nenazval opozicneho kandidata "prasatom" Nazval ho "Majunche " co v ziadnom pripade neznamena prasa. Ty co prekladali clanok by sa mali naucit po spanielsky. Majunche znamena nieco nepotrebne, zbytocne, nieco beztvare. A to presne je kandidat opozicie. O ostatnych "faktoch" uvadzanych prispievatlmi, je skoda stracat cas. Venezuela je neskutocne bohata? Ano je, ale zeby mohla byt tak lahko rajom ako niekto pise?

270139

2.6.2012 6:01

RE: pokud by Chavez prohrál volby

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 270139

Hmmm, no ano, ked postavi na nohy infrastrukturu, zaplati vsetky dlhy, vsetky skody co napachala pravica za poslednych 40 rokov, tak mozno raz aj bude. O akej "lavicovej" vlne sa to pise? Venezuela mala od 60 rokov na cele vzdy praviciarov ako remen. Chudoba najvacsie v latinskej amerike? Moje nervy, to je co za udaj? Nezamestnanost takmer 13%???? Dalsi blud. Nezamestnanost sa pohubuje posledne tri roky medzi 7 - 8 %.Rozvratena ekonomika? Tohto roku je rast HDP 5,9% Ked sa na to pozrie clovek z pohladu z pred dvoch rokov ked bol rast HDP v minuse 4,5% tak je to takmet 10% rast v priebehu dvoch rokov. Kolko ze maju rast HDP vyspele krajiny tohto roku? Myslim ze ani jedna nad % a vacsina ani nad 2%. Krici sa o vysokej inflacii, ale realita je ze je najnizsia za poslednych 30 rokov. Co zasa nechce povedat ze je nizka ale kazdym rokom klesa. Myslim ze slavnych 108% ako za Chavezovho predchodcu uz asi nedosiahne Zbrojenie? No ono to je zaujimave ako "pravicu" vzdy trapi zbrojenie. Mozem sa opytat kto nuti USA zbrojit ako divich a vydavat neskutocne prachu na flinty? Myslim ze nikto, ze? V CR, SR, neviem, okolitych statoch neprebieha sustavne obmena zbrani a vystroje za modernejsie? Myslim ze ano, tak preco to niekomu vadi vo Venezuele, kde sa vymenili tanky (mini tanky) zo 60 rokov za moderne? Lietadla ktore nemohli vzlietnut kvoli embargu na ND za najmodernejsie ruske? A stare francuzke automaticke pusky ktore uz nevedeli ani stirelat za najmodernejsie AK? Kde je problem? Alebo si niekto snad naivne mysli ze krajina ktora ma v sucasnosti najvacsie ropne zasoby na svete moze ostat bez armady? Nema nahodou pozvat NATO na ochranu?Mimochodom, je zaujimave ze kole oci zbrojenie Venezuely, ktora v precentach z HDP predstavuje najmensie vydavky na zbrojenie z celej latinskej merike, ale nikoho netrapi zbrojenie susednej Kolombie, ktora v percentach predbehla dokonca vydavky na zbrojenie aj Braziliu. Ludia ak chcete tocit o niecom, tak si prosim najskor zistite fakty. Mimochodom, opozicia dufala, ze Chavez otrci kopyta na rakovinu. Ocividne sa Kubanci posnazili a postavili ho na nohy. O to nejde, lenze ocakavat ze ak odstrania Cahveza, tak automaticky vyhra opozicia je totalna utopia. PSUV je sila o akej s opozicii ani nesniva ani s celou ich jednotou. A tyto "pani" ( nemam ich moc v laske) sa teda nedaju tak lahko vyhnat od koryta, takze tadial cesta tiez nevedie.Treba si uvedomit jednu vec ohladom "socializmu" vo Venezuele. Vela sa pise ze cerveny, ze komunisti, bolsevici a pod. Ono nic z toho nie je prevda. PSUV nie je ani komunisticka strana (tou je komunisticka strana Venezuely), ani bolsevisticka. Chavez ani nerazi cestu socializmu aku pozname my, alebo porovnatelny z nejakou inou krajinou. Je tu sloboda a demokracia o akej sa moze "demokratickym" krajinam len snivar. To myslim smrtelne vazne.Zabudnite na nejake hrozne, masivne znarodnovanie a podobe. Statne podniky tu prakticky neexistuju. A aj tych par podnikov (velkych) co boli znarodnene nie su vlastnictvom ani pod spravou statu (zamestnanecke akciovky)a drviva vacsina podnikov je v r...Automaticky kráceno

270140

2.6.2012 6:01

RE: pokud by Chavez prohrál volby

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 270140

Netvrdim ze nie je podporovane aj ine formy podnikania, ale zasa to nie je statne vlastnictvo a dokonca ani sprava. Su to plne autonnomne spolocnosti v Komunalnom vlastnictve (ulicne organizacie, obce, okresy a pod) riadene priamo ludmi co tie spolocnosti zakladaju. To by bolo na dlhsie.Naprilad zamestnanci sa tam prijmaju na zaklade hlasovania vsetkyc zamestnancov, vedeni je volene a pod. Dalsi blud: Vo Venezuele neexistuju JRD a ani druzstva ako niekto pise vyssie. 90% polnohospodarov su sukromnici s plnou podporou vlady. Ak sa zdruzia do druzstva (cooperativa) ta je zasa sukromna a je to ich vec, nik ich do toho nenuti. Takze zasa len JPP.A ropa. To je zauimava informacia a tym aj PDVSA ako jeden z najvacsich ropnych gigantov na svete . Je statna spolocnost od 70 rokov. To len pre informaciu. Chavez nevyhnal ziadnu zapadnu spolocnost, sa vyhnali sami. Islo o akceptovanie obchodnych podmienok za ktorych mohli tazit vo Venezuele. Kedze ich odmietli akceptovat tak dovidenia. Statny moloch moze byt moloch a sukromne spolocnosti mozu vediet efektivnejsie a hospodarnejsie tazit ropu, to je fakt a zrejme preto aj vo venezuele dodnes drvive mnozstvo ropy tazia sukromne spolocnosti. Ibaze uz nie z USA (aj ked tusim ze dve spolocnosti tu normalne tazia) Prisli ine, z Ciny, z Ruska, Talianska atd. a tie tazia ropu tak isto ako predtym spolocnosti z USA. Rozdiel je len v tom ze kym predtym USA spolocnosti neplatili za ropu VE nic teraz musia spolocnosti platit 50% z trhovej ceny. Ak by sa chcel niekot hadat ze ci to bolo predtym nic alebo nieco,realne to bolo cca 1 % z prenajmu ropnych poli, regalii a podobne. Teda vlastne nic. Najme sa jednalo o to ze ropa v tej dobe nebola deklarovana ako ropa ale ako baumit a predavana za cenu uhlia.
Ak tu niekto spomina Argentinu, zrejme mu unikol fakt, ze Argentina zije len a len kvoli Venezuele. Pretoze prave Venezuela bola ta krajina ktora zatiahla cely obrovsky dlh Argentiny ked vyhlasila statny bankrot a dnes ju prakticky vlastni. Aj tam sli naprikald zisky z ropy, a tiez napriklad na zlikvidovanie 25% analfabetov v krajine. V krajine tak bohatej a v 21 storoci ako vysledok pravicovych vlad 25% analfabetov???? Ako je to mozne? Ropa sla napriklad na Kubu vymenou za 40 000 doktorov ktor prisli do Venezuely poskytovat lekarsku starostlivost a poskytuju dodnes aj v poslednom zastrcenom kute krajiny (mision Barrio a dentro) Presne to iste co opozicia nemohla ani vidiet a kricala ze vsetci ti lekari su spioni a treba ich vyhnat a dnes Capriles tvrdi ze si nesmierne vazi pracu ktoru Kubansky bratia odviedli v krajine. Na smiech. No a pre tych co pisu o vysledkoch na kratke trate a hned, tak tych sa rozdava plnym priehrstim. Stavia sa na kazdom rohu, odovzdavaju sa byty a domy (zadarmo) opravuje sa co sa za 40 rokov neopravilo, stavaju sa tri nove trate metra, zavesna draha dve lanovky a podobne. S tymto Chavez nema absolutne ziadny problem. No a na zaver. Percenta z dnes 1.6. 2012. z opozicnej spolocnosti prieskumu verejnej mienky - Chavez 59% - Capriles 21,5 %
Que tal???? [chechtot] [chechtot] [chechtot] [chechtot]

270141

2.6.2012 7:32

RE: pokud by Chavez prohrál volby

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 270141

Díky za doplnění od pramene. Pište častěji!

270143

2.6.2012 17:53

RE: pokud by Chavez prohrál volby

canario447 canario447 (zavináč) centrum (tečka) sk 190.?.?.?

Reakce na 270143

Nie je ziadny problem, svojho casu som tu postoval aj clanok o drogovej problematike, aj o tzv. zbrojeni Venezuely a podobne, len toho casu je pomenej... [smích]

270160

25.9.2012 23:42

Chávez, aneb jak to skutečně je... 1. část

Astrofenes 89.?.?.?

Pro začátek pár statistik a historie:
1952 - 1958 => vláda pravicového diktátora generála Jimeneze. Popravuje 10 tisíc odpůrců a dostává od USA vyznamenání boje za svobodu a demokracii.
1958 - počátek Puntofija, armáda sesazuje vlastního diktátora a dvě nejsilnější politické strany "sociálně-demokratická" AD a pravicově-křesťanská COPEI vytvářejí společný politický pakt na přetvoření země. Následujících 40 let se více méně dobrovolně střídají u moci, jejich styl vlády je téměř totožný a v 60. letech znárodňují ropný průmysl, aby si sami namastili kapsy. Nulové dotaci sociálním programům a celé venezuelské společnosti z ropného programu.
1988 - vítězství "sociálně demokratického" populisty Carlose Andrese Peréze, který nejprve kritizuje USA a MMF a pak jde plně na ruku těmto silám. Peréz zahajuje masivní neoliberální reformu, privatizace, snižuje platy a důchody, zdvojnásobuje ceny benzínu a jízdného (VE VENEZUELE!!!!!!). V březnu 1989 dochází k povstání proti reformám. Podle vlády je zabito asi 217 demonstrantů, podle lidskoprávních organizací při OAS a OSN bylo zabito (včetně odvlékání a popravování) 2 500 - 3 000 demonstrantů. Vláda nasazuje armádu vč. jednotek pod velením Huga Cháveze proti demonstrantům.
V této době je situace ve Venezuele následovná - míra chudoby je 65%, extrémní chudoby 10%, počet lidí trpících podvýživou cca. 8-10%, počet dětí trpících podvýživou 8%, počet vysokoškoláků je 300 000 z toho 200 000 pochází z nejbohatších vrstev a negramotnost mezi lidmi 65+ dosahuje 90%, nemocniční síť téměř nefunguje a slumy se neustále rozrůstají. Ropný průmysl je ovládán elitou zkorumpovaných manažerů napojených na obě velké strany.
Na přelomu 80. a 90. let zakládá Chávez "Revoluční bolívarovské hnutí-200" formované z armádních důstojníků nesouhlasících s vražděním a terorem proti civilistům, kterého se Perézova vláda dopustila. V roce 1992 dochází k neúspěšnému chávezovskému puči, který je potlačen. Chávez nedokáže zmobilizovat obyvatelstvo ke generální stávce (zřejmě se bojí, že by se z Cháveze stal nový Jimenez). Peréz vítězí a odsuzuje Cháveze a ostatní vojenské velitele k dlouholetým trestům za velezradu. V roce 1993 nejvyšší soud Venezuely vydává zatykač na Peréze pro zpronevěření 20 miliónů dolarů. Nový křesťansko-demokratický president Caldera propouští Cháveze a spol. z vězení. Chávez vytváří politickou stranu Hnutí za 5. republiku a vítězí s ní v presidentských volbách, volbách do ústavodárného shromáždění a dalších presidentských volbách. Chávez se potýká s podnikateli i propodnikatelsky orientovanými odborovými předáky. Uspořádává několik všelidových referend. 1. o rozpuštění ústavy, 2. o přijetí nové ústavy a 3. o odvolání odborových předáků. V dubnu 2002, po sabotážích odborářů a podnikatelů ruku v ruce s manažery s...Automaticky kráceno

275493

Příspěvků: 27

30.04. 03:45 jm  Po Teheránu Caracas ?
06.10. 05:33 Hugo, volby, naděje  bolivariánská Venezuela a 4.světová válka! Po Teheránu Caracas ?
30.04. 08:38 Jiri Radosta  Neni to tak slozite
30.04. 17:54  RE: Neni to tak slozite
01.05. 09:27 Mejla  Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.
01.05. 20:14 Jiri Radosta  RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.
02.05. 14:00 hestroy  RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.
02.05. 14:39 Luxor  RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.
02.05. 16:01 hestroy  RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.
02.05. 16:39 Luxor  RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.
02.05. 17:51 hestroy  RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.
02.05. 19:14 Jiri Radosta  RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.
02.05. 19:20 Luxor  RE: Venezuela je nepředstavitelně bohatá země a uživil by ji v podstatě už jen turistický ruch.
30.04. 18:35  RE: Neni to tak slozite
04.05. 21:20 waterfall  RE: klasicke kapitalisticke finty
30.04. 23:14  RE: Neni to tak slozite
01.05. 21:41  RE: Neni to tak slozite
02.05. 05:25 p.  RE: Neni to tak slozite
01.05. 06:53  Ne ze muze , ale Chaves musi prohrat volby
01.05. 21:14 disident  pokud by Chavez prohrál volby
03.05. 04:36 n.z.  RE: pokud by Chavez prohrál volby
02.06. 05:49 canario447  RE: pokud by Chavez prohrál volby
02.06. 06:01 canario447  RE: pokud by Chavez prohrál volby
02.06. 06:01 canario447  RE: pokud by Chavez prohrál volby
02.06. 07:32  RE: pokud by Chavez prohrál volby
02.06. 17:53 canario447  RE: pokud by Chavez prohrál volby
25.09. 23:42 Astrofenes  Chávez, aneb jak to skutečně je... 1. část

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

25

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 52 čtenářů částkou 7 480 korun, což je 25 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Měnové kurzy

USD
23,25 Kč
Euro
25,58 Kč
Libra
29,84 Kč
Kanadský dolar
17,53 Kč
Australský dolar
15,80 Kč
Švýcarský frank
23,49 Kč
100 japonských jenů
21,39 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,66 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,16 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 054,99 Kč
1 unce stříbra
394,77 Kč
Bitcoin
201 515,96 Kč

Poslední aktualizace: 14.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 3 899