Diskuze k článku

Velký restart

Příspěvků 89

22.4.2012 17:23

Zrovínka dneska

baba_Blažková 89.?.?.?

jsem řešila s drahouškem, zda jsou nějaké paralely s Velkou Listopadovou Tunelářskou Revolucí. Řešíme to často, každý z nás na to nahlíží svou optikou. On mi tvrdí, že lidé tenkrát byli daleko nasranější, než lidi dnes. Já teda nevím, asi si to blbě pamatuju. Názory na demonstrace, které jsem slýchala ve svém okolí, by se spíše daly přirovnat k dnešním názorům na demonstrace, které převládají na Blogu iDěsu. Drahý tvrdí, že tak to nebylo (ale jak říkám, on si nepamatuje ani, jestli prodělal běžné dětské nemoci).
Každopádně tvrdí jednu věc, nad kterou stojí za to se zamyslet. Že tehdy s demonstranty vyjadřovali sympatie tzv. "kulturní činovníci" - bez urážky, kdyby se náhodou někdo chtěl cítit dotčen.

Takže jak tak koukám, jakým způsobem se vlastně vyjadřuje dnešní kulturní výkvět národa, tedy pokud zrovna nepřemlouvá bábu? Je vůbec slyšet? Vím o vás, pane Pantůček, ale to jsem já a pár dalších tady, kteří jsme navíc onálepkováni coby extrémisté. Vím, že před měsícem v Praze hovořil pan režisér Krejčík. Ale kdo dál???

267478

22.4.2012 18:30

RE: Zrovínka dneska

leo69 89.?.?.?

Reakce na 267478

Vzpomínám si, že při převratu v 89 nebyla většina lidí tak nasraná jako dneska.

Dneska říkám, že to po 89 měli vzít do rukou tzv. osmašedesátníci (většinou vzdělaní a zkušení odborníci) a zavéct tady socialismus s lidskou tváří. Povolit a rozvíjet drobné živnostníky, uvolnit více cestování do světa. A především, díky svým zkušenostem, nenechat vše rozkráct vlčáky ze západu, kteří se na nás a náš státní majetek třásli/vrhli jako slepice po flusu. Byla na to zralá doba a my jako Češi a české šikovné ručičky, jsme mohli už tenkrát nabídnout Světu jinou alternativu. Byla na to síla a vůle.

Příliš brzy se do všeho bohužel ale nabourali hajzli, zloději a bezpáteřní hovada (speciálně mám na mysli Klause se svým hulvátským rozbíjením slušných akademických diskuzí a názorů) a kam to vše vedlo vidíme dnes.

Sleduji i dění v dnešní kulturní scéně a bohužel zatím je tam také strach o živobytí (i když v soukromí jsou tam rozumné názory). Pan Zbyšek jde s kůží na trh, ale, a to jsme zase u toho, že jeho, a jemu podobné, nepustí debatovat v prime time na obrazovku a strhnout/ukázat cestu ostatním.

Bohužel lidi se dneska (a v podstatě i v minulosti) ještě bojí, stydí, neprojevují veřejně, dokud necítí, že jsou s většinou. Nevím, co bude tou jiskrou v prachárně, ale cítím, že to brzy bude velmi silný a bolestivý výbuch.

m,[mrknutí jedním okem]

267487

22.4.2012 19:08

RE: Zrovínka dneska

Karel IV 90.?.?.?

Reakce na 267487

Jeste nedozral cas. Jak chcete provest restart ve spolecnosti kde krome tunelu, podrazu, lidi strachujici se kazdy den co bude, strach o praci, znicene socialni vztahy v rodinach v komunitach, kde nikdo pomalu nikomu neveri, nikdo neplni co nemusi a zkousi kde nic nezaplati a co zrujnuje, v zamestnani praska jeden maly na dalsiho aby on tu agonii prezil co nejdele.
Strany infiltrovane prospechari a spiklenci, pokud by chtely udelat neco jinak. Nefungujici statni spravu. Perspektivu a vzor neni nikde. Co by se stalo kdyby se nasel nekdo kdo by proti celemu svetu chtel dat system do poradku? Komu bychom byli trnem v oku, nebyli bychom bombardovani?
Neni jeste cas. Ale zlom prijde. Dnesni elita neni schopna ze svych pozic ustoupit, pripada mi to jak v 89 kdy dali pro zachranu systemu p.Jakese aby to udrzel co nejdele. To se tenkrat ale system uz zhroutil vsude okolo. Lide si mysleli ze se budou mit jak na zapade, jen tak jim budou letat peceni holubi do pusy. Ale moci se chytili ti kteri tuto zemi dotahli tam kde dnes je. Rikalo se na 2 nebo tri roky si utahneme opasek a budeme se mit jako v Rakousku....
Zadna velka kauza nebyla odkryta, doslo k velkemu vytunelovani statu, dnes se u nas vyrabi jen okrajove zalezitosti o zemedelstvi neni ani rec. Haldy vysokoskolaku i s tremi vysokymi jsou cekateli na praci. nad 45 let muze jen blazen verit ze kdyz si da zivotopis do personalky ze sezene praci. Ano vybrali jsme jineho vhodneho kandidata. V praci jen cernoty, berou se zamestnanci z pracaku po jednom roku za 10 000plat, ale zamesnavatel chce podporu az 120 000 za to ze ho zamestnal, vetsinou po roku odchazi.
Kazda vetsi firma plati co nejmensi dane a na to ma spoustu poradcu, je jiz verejne znamo ze dane jsou vybirany vetsinou jen z platu delniku.
dale podobne o vyberovych rizenich, soudech , policii, zdravotnictvi atd.
Kde chcete najit nove lidi nezatizene timto systemem?
A tito nemohou pracovat sami, musi vyuzit ty co tu tomu dnes hovi, ty kteri vetsinou zamestnaji znameho nebo rodinneho prislusnika, nebo taky jen pekne zeny.

267497

25.4.2012 10:53

RE: Zrovínka dneska

rataj 78.?.?.?

Reakce na 267497

Zatím to vyzerá neutěšeně. Většina lidí má 2 možnosti. Buď se nechat úplně zotročit hrstkou nějakých "vyvolených" (netvrdím, že jde jen o Židy, to si nárokují i mnozí jiní), nebo se konečně proti zvůli mocných celosvětově postavit a vytvořit nový řád, ne pro pány a otroky, ale pro rovnoprávné lidi. Dneska to bohužel vypadá na 1. alternativu, jelikož elita má v rukou převážnou většinu mocenských nástrojů a podporu a spolupráci velké části inteligence, kterou poměrně dobře platí, nebo mlčení převážného zbytku inteligence, která se obává proti aroganci silné moci vystoupit.
Myslím si, že k jejich škodě, protože by už poté, co by došlo k realizaci 1. alternativy, asi moc příležitostí k svobodnému projevu a životu vůbec, neměli. Ne, že by inteligentní lidé, kteří vystupují proti zlořádům současného světa a usilují o lepší svět, neexistovali. Jsou v celém světě, burcují veřejnost články a knihami, ale zdá se, že je jich nějak málo, a nedokáží se celosvětově spojit. Nějaké odtržení jednotlivé země od obecného matrixu v současném stádiu globalizace asi nemá žádnou naději na úspěch. Určitá naděje pro nápravu řádu je v tom, že se po celém světě stále víc lidí probouzí v důsledku utahování opasků až k mezi pevnosti z letargie a v určité míře se to týká i inteligence (např. u nás vidí, co elita zamýšlí udělat s vysokoškolským vzděláním ).

267763

22.4.2012 19:42

RE: Zrovínka dneska

karel4u 200.?.?.?

Reakce na 267487

Nezapomente, ze vetsina duvodu nasranosti lidi na minuly rezim, tedy neschopnost cestovat na zapad a nedostatek zapadnich produktu bylo zpusobeno duvody ktere byly populaci nepochopene.
Nesmenitelnost koruny na svetovych trzich znamenalo, ze kazda deviza ktera skoncila v ceske bance se pouzivala na zakoupeni veci ktere byly nemozne koupit za koruny. Tedy banany, atd, proto jich bylo tak malo, i ten tuzex mel svuj duvod.
Co se tyce politiku, je jedno, jakou ma povahu, pokud jsou zakony na jejich kontrolu, v tom je genialnost konstituce usa, kterou stvorili lide, kteri vedeli, ze kazdy je potencialni zlodej. proto absolutne nezavisle soudnictvi s filosofickym nahledem na vec. to v cechach, kteri po revoluci prejali jen to pohodlne prehledli. Proto vznikla takzvana absolutisticka demokracie, ktera byla pokracovanim predesleho systemu. Vy jste nas zvolili, tak drzte huby, protoze my vime lepe. Intelektualove jsou v tomto pripade k nicemu, protoze jako dobri pejskove cekali pod stolem na drobky a byli ochotni za kousek lepsi existence napsat nekriticky co se od nich vyzadovalo.
Schazi nezavisli kritici kteri by byli schopni nastavit brzdy pred tim nez se vlak rozjel z kopce a uz nebyl k zastaveni.
Ceska revoluce mela take tu smulu, ze zacala ve stejne dobe jako zacatek pouzivani financnich derivatives a pokracovala behem jejich rozvoje. Derivatives oddelily financni cast ekonomiky od praktickeho kapitalismu. Tedy kdo ma jeste obraz toho, ze investice z bursy se odrazi v lokalni ekonomice se myli. S moznosti elektronickeho tradingu, svetova ekonomie se riti dolu, protoze jde jen o schopnost vydelani penez bez umisteni techto v partikularnich podnicich.
Jestlize kapitalismus nefunguje zpusobem, ze obohati narod, tak tedy zklamal. a narody generalne chudnou. kapitalista investuje a pouziva labor tim, ze si vybira mista s nejnissi cenou prace, jako cina, ktera dokaze vyrobit levne, pote vezme produkt a doveze ho do sve zeme, ale tim, ze znicil vyrobni schopnosti svych lidi musi jim umoznit pujcky, ktere jsou addiktivni, a tak jde kolotoc dolu. jede se z kopce. az se pod kopcem narazi. a tady jsme. jiste nekdo talentovanejsi nez ja a s mene arthritis v rukou o tomto muze napsat tesi.

267504

23.4.2012 0:43

realny socialismus jen snem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 184.?.?.?

Reakce na 267487

bohuzel tzv. realny socialismus bu nebyl schopen konkurovat a odolavat tlakum monopolarskeho kapitalismu zahranicnich ekonomickych bloku, sen je to ovsem krasny, souhlasim s vami

267533

23.4.2012 3:54

RE: realny socialismus jen snem

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 267533

Tuhle "pravdu" šíří vítězové, kteří píšou dějiny. Ověřit se to ale nedá. Možná stačilo vydržet a počkat na krizi kapitalismu, jako je tahle. Samozřejmě nejen v Československu, ale především v SSSR, který se neměl rozpadnout. Jelikož na tom SSSR byl za války mnohem hůř, než v době svého rozpadu, evidentně to nebylo ekonomikou. Všichni, kdo tu dobu zažili, vědí, že socialistický blok nevedli žádní lumeni, nasekali spoustu chyb, dopustili se množství nespravedlností, ale je to jen slabý odvar gaunerů, kteří vládnou teď. Celá ta historka o demokracii byl jen podraz na relativně slušné a čestné lidi, kteří vyrostli v mnohem lepší a čestnější společnosti než je ta dnešní a podrazy, které ušila hrstka gaunerů v režii Západu, si nedokázali představit.

Na osmašedesátníky nevěřím, přes líbivý začátek socialismu s lidskou tváří. Nebýt Brežněva a jeho tanků, svinstvo "demokracie" by k nám přišlo o 20 let dřív, jen roli Havla a Klause by si zahráli jiné loutky a figurky.

267541

23.4.2012 11:39

"podrazy, které ušila hrstka gaunerů v režii Západu"

jiricek777 93.?.?.?

Reakce na 267541

no dobre, zajimave je jenom to, ze na tomto "zapade", kde ziji jiz 45 let, je spolecnost uplne jina. Ano posledni leta je vse trochu priblble a blizici se kritice kterou cteme na zvedavci. Presto musim rici, ze slusnost ohleduplnost mezi obcany, i ve vztahu urad obcan, nebo vztahy zamestnavatel a zamestnanec jsou proste jine, lepsi nez v CR.
To vse umoznuje kvalitnejsi slusnejsi, tedy spokojenejsi zivot tady na "zapade" nez v CR. Bohuzel, ze to tak je. Asi to zalezi na lidech.

267562

23.4.2012 15:10

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 267562

Ale jistě, že na západě se máte vždycky dobře. Vždyť na vás otročí zbytek světa. Stačí, aby se jeden vládce vzepřel a chtěl platit za ropu hezky na dřevo a ne na dluh a jak dopadne. Rozbombardujete mu jeho zem k nepoznání a máte se zase o krapánek líp.
Jenže mějte na paměti, žádný řecky strom neroste až do nebe.

267574

23.4.2012 20:34

RE:

r.k. 188.?.?.?

Reakce na 267562

Zapad ceka obrovska restruktualizace zivotniho stylu, je to eufemismus, ale da se to rict strucne: bida. Muzete delat co chcete, ale parazitovani na Tretim svete uz narazilo i na fyzikalni limity a to znamena: konecna. O tom jak zije (a jak donekonecna zit nemuze) Zapad (v tomto pripade konkretne Spojene staty americke) pojednava tohle video --> Story of Stuff - Příběh věcí

267614

24.4.2012 5:03

nebudte si tak jisty

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 267614

ano, i my na Zapade budeme se muset stretnout s vaznym ekonomickym propadem, ale nakonec preci jen zvitezi lidska snaha a dumyslnost a te je na Zapade porad jeste vic nez vsude jinde

267639

28.4.2012 7:27

RE: nebudte si tak jisty

steve 166.?.?.?

Reakce na 267639

.. snaha a dumyslnost
----------
.. aniz bych chtel nejak vehementne oponovat .., vite - zatim vidim, ze ten Zapad je nejsnazivejsi v dumyslnejsim vrazdeni, rabovani, okradani zemi i narodu ..
Pokud jste to myslel takto - mate u me papundeklovou ruzicku ze strelnice pravdy-lasky ..... [cool]

267874

28.4.2012 8:31

RE: nebudte si tak jisty

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 267874

Steve má (jako obvykle) pravdu: Západ se vezl na conquistě - a ta je u konce sil.

Dočasně se Západ pokoušel o technologickou nadvládu, ale ta je také u konce (nejen pohledem na létající vraždící Predátory Pravdy&Lasky bankrotujících JůYsEj, ze které si zlý Írán nakonec udělal dětské zábavné modely na ovládání).

Ne náhodou mají Asiaté větší schopnosti imaginace a zvládání vysoké matematiky, nežli šílení vědci na Západě. Ne náhodou dokáží Asiaté vyžít se zlomkem tepelné či chladící energie, nežli rozmazlení konsumenti na Západě.

Západu nezbývá, nežli se OPĚT připravit na dobu ledovou, až si každý Číňan bude chtít vytřít pozadí hajzlpapírem a každý Ind či Brazilec zatouží pustit A/C.

Kromě produktů ZLÉHO přerozdělujícího Německa a/nebo přerozdělující Skandinávie, již není zboží, které by nedokázali Číňané či Brazilci vyrobit (včetně letadel, IT či vozidel). Pravicující EUropané (kromě ZLÝCH socializujících a přerozdělujících Němců či Skandinávců) už NEMAJÍ CO zlým Rusům či Arabům a/nebo Íráncům za zdroje energií a surovin nabídnout.

O hodných Emeričanech ani nemluvě - Ti si nejsou schopni už bez koupi patentu ze zahraničí ani vyvinout konkurenční auto či jinou věc "denní spotřeby".

Takže západní conquista skončila ve vteřině, kdy zlí Íránci převzali remote control hodných smrtonosných západních Predátorů na obloze.

Vložený obrázek

Conquista (a PAX EMERIKÁNA) skončila daleko dříve, nežli by se kdy pravicující a zinkající pivní Pepíci

Vložený obrázek

a lídlující Mařen/ky, co za Zlého Bolševíííka naslouchali hrdinně a undergroundově Kocábu či u táboráku conquisterským odrhovačkám

Vložený obrázek

pana Waldy Matušků (co volil VŽDY hodnou moUdrou ODS), nadály [vyplazený jazyk] [vyplazený jazyk] [vyplazený jazyk]

267875

22.4.2012 18:38

RE: Zrovínka dneska

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 267478

Drtivá většina těch nasraných lidí, kteří tenkrát cinkali klíči, byli komunisté. Ti nebyli nasraní na komunistický systém jako takový, ale prostě si mysleli, že demokracie a vznik politických stran je ta nejlepší alternativa k vládnutí komunistického monobloku.
Pamětníci, kteří zažili Velkou krizi a bídu První republiky už neměli sílu dál zblblé masy přesvědčovat, že to nakonec dopadne špatně.
Listopad 89 zorganizovali vexláci, šmelináři a alkoHavel se svou ožralou partou. Kdo jiný mohl dělat revoluci, než komunisti, kteří poslali demonstrovat svoje děti? Kdybyste tam tenkrát vpředu stála vy a nebyla byste ve straně, tak by vám nabančili, vyvezli za Prahu a neštěkl by po vás ani pes. Takhle po tlamě dostali dětičky komunistických papalášů a hned toho byly plné noviny.

267490

23.4.2012 10:42

RE: Zrovínka dneska

r.k. 188.?.?.?

Reakce na 267490

Pametniku te uzasne bajecne "stary vergl nova klika to je nase republika" 1.rep. bylo mozna dost, ac podstatne mene nez v roce 1968 kdy KSC podporu v lidech jeste opravdu mela. Je otazka, zda to ale melo v te dobe konce 80.let nejaky vyznam na vliv pro ovlivneni mysleni lidi, kteri uz byli narozeni nebo poznali akorat real-soc, a zda by recem o prvorepublikove "svajneraj", tedy zkorumpovane politice, nadvlade penez, bezdomovectvi, nezamestnanosti, nedostupne zdravotni peci atd. vubec porozumeli.. Nejsem si jistej.. [mrknutí jedním okem]

267558

23.4.2012 10:39

RE: Zrovínka dneska

Duanitta 194.?.?.?

Reakce na 267478

Obrovský souhlas ... už jsem to tu kdysi psala v reakci na dřívější článek pana Pantůčka - chce to víc známých osobností, prostě lidi jsou přizpůsobiví společenští tvorové, a asi je to v jiných každodenních věcech dobře.
Jinak za listopadu 89 - hned následující školní den bylo v každé třídě naší střední školy už připraveno po jednom diskutérovi, který věděl, v kolik na náměstí, že se bude zvonit klíčema, že už to vlastně padlo, že je to tutovka, hotovo [velký smích]
... tak to se prosím vědělo už v osm ráno v pondělí [zmaten] taky se kupodivu vědělo, co za hesla se bude volat, byl fahrplan na Jakeše do koše, máme holé ruce, na Štěpána bez Štěpána..
... tož to bylo nejlepší, co se dalo dělat místo matematiky. [zmaten]
Ty připravené diskutéry šlo nazvat přirozenými lídry kolektivu, v každé třídy jeden, a do té doby na téma ani moc nehlesli, podle mě se čekalo na pokyn Už.

Ovšem nevím, jestli tyto návody jsou použitelné pro dnešek, toto není návod pro svržení systému, jen pro maskování a legalizaci převratu zeshora. Jako tečku za celým programem si pamatuji jeden oslí můstek "Ještě před několika dny bychom si vůůbec nedokázali ani představit, že je něco takového možné, ó jaká krása, ó jaký zázrak", a tímto tvrzením se tak nějak zaplnila ta trapná mezera v posloupnosti, že to šlo tak snadno. Myslím, že sami byli překvapeni, jak to šlo dobře.

267557

23.4.2012 18:27

RE: Zrovínka dneska

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 267557

Mám podobné vzpomínky, i když mi bylo jen dvanáct. Na té úrovni ZŠ mi to tenkrát přišlo dost šílené, cítila jsem se nepatřičně. Přestože jsem vždycky o všem hloubala, uvědomovala jsem si svůj věk a přišlo mi úplně na hlavu čmárat o přestávkách na tabuli nápisy "Studenti, jsme s vámi" atd. Někteří kantoři to přešli mlčením, někteří to kvitovali s nadšením. Nikdo se ale neodvážil říct něco proti. Ze dne na den byli ze soudruhů učitelů páni učitelé, zrušili nám ruštinu, vyhodili ruštinářku, v hudební výchově jsme povinně zpívali "Ach, synku, synku"...
Celé to bylo prostě divné.
Je ovšem také faktem, že tehdy nás v občanské nauce učitelka začala drtit Listinu základních práv a svobod. Kam si ji však dnes můžeme strčit, všichni víme. Hlavně já.

267596

24.4.2012 1:25

RE: Zrovínka dneska

čochtan 89.?.?.?

Reakce na 267557

Dám Vám jen jeden malinký konkrétní případ a zbytek si snad každý domyslí:

V listopadu 1989 jsem byl ředitelem jednoho středně velkého podniku. Někdy v září přišel za mnou vedoucí ZÚ (zvláštních úkolů) s tím, že se nám nevrátil jeden zaměstnanec z dovolené v Kanadě a že to je již týden co měl být doma. Zeptal se mě, zda to má tedy ohlásit, nebo co má dělat. (Povinnost byla po týdnu takový případ ohlásit na StB). Řekl jsem mu ať ještě pár dnů počká, že se mu mohlo něco stát, mohl onemocnět atd. Kluk se skutečně za další týden vrátil a přinesl potvrzení od nějakého doktora, že byl nemocen. Tím jsem to považoval za vyřízené.

18.listopadu v podniku vzniklo OF a podívejme se, ten klučina se čirou náhodou stal předsedou OF a ze šuplíku vytáhl kompletně připravené seznamy OF na jednotlivých závodech, kontakty na studenty, kteří druhý den přišli na "návštěvu" do podniku atd.

Já jsem příliš starý chlap, abych věřil na náhody. Rád bych viděl toho doktora v té Kanadě, co mu podepsal ten papír.

Jen tak mimochodem, ten dotyčný pán, kterému jsem zachránil prdel tím, že jsme jeho prodloužený pobyt nenahlásili StB, se mi odměnil tím, že zařídil, abych se stal jedním z prvních nezaměstnaných v ČR. Na jeho požadavek a požadavek OF jsem byl na den mých 53 narozenin 19.ledna 1990, odvolán z funkce a propuštěn z podniku. Že se porušil tehdy platný zákoník práce nikoho nezajímalo.

267636

24.4.2012 16:12

RE: Zrovínka dneska

Duanitta 194.?.?.?

Reakce na 267636

>18.listopadu v podniku vzniklo OF a podívejme se, ten klučina se čirou náhodou stal předsedou OF a ze šuplíku vytáhl kompletně připravené seznamy OF na jednotlivých závodech, kontakty na studenty, kteří druhý den přišli na "návštěvu" do podniku atd
tak to by tak nějak odpovídalo, zapadalo do té pavoukové organizace diskutérů ve škole... safra, to musela bejt AKCE!

Klidně řekněte jméno toho úspěšného mladého muže, bude to navždy uloženo, možná ho někdo i známe a dáme si pozor na jeho výjimečné schopnosti a statečnost. To by se nemělo zapomínat, i když třeba byl jen mladej a blbej.

267703

25.4.2012 14:27

RE: Zrovínka dneska

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 267703

Dole kdosi napsal, že máme hořký kapky, který si zasloužíme a já s ním plně souhlasím...
ještě teď je mi špatně, když si vzpomenu na fronty aut u otevřených hranic, divoce pobíhající skupiny podivných postav s obrovskými igelitovými taškami po všech parkovištích u supermarketů v příhraničí... dnes nikam nemusí...zbyla jen kocovina...
...
OF 18. listopadu bude omyl, v tu dobu ještě bloudily první skupiny odvážlivců po Praze, pěkně tiše, aby je někdo neseřezal, mimo Prahu nikdo neměl páru, že se něco děje, TV jela své obvyklé, úplně stejné, každodenní "noviny".
Houstnout to začalo v neděli, po centru Prahy se potuloval docela slušný dav, celkem dezorientovaný, protože po té, co byl zastaven zátarasy v pochodu na Hrad, motal se v kruzích okolo centra až do noci. (Vím to přesně, motal sem se na čele davu také).
Zvláštní bylo to, že absolutně nikdo ještě netušil, co se z toho vyvrbí, a tak se lid raději ještě zdržoval za zataženými okny. Protože se policie stáhla, tak se druhý den sešlo již obrovské množství lidí. To už bylo jasný, že režim končí, ale opět, to bylo jenom v Praze! Drtivá většina země nic moc netušila. Myslím, že tenkrát začal někdo jednat s Adamcem "jménem lidu", a tak vzniklo nejspíš toto OF. To už se odpoledne sešlo na Václaváku neuvěřitelný množství lidí. Pamatuju si, když jsem přicházel někam ke spodní části, ve vzduchu visel velmi zvláštní pocit, nic podobného jsem nikdy před, ani po, nezažil, a pak jsem uviděl zcela zaplněný náměstí až nahoru, hlava na hlavě a nejpodivnější byl právě ten klid toho davu...bylo tam takové zvláštní ticho... a to bylo 20.11. v pondělí... až na druhý den se situace změnila, když se objevil na balkóně katolický kněz V. Malý a okamžitě se stal pro dav figurou č.1. Kdyby tenrát přivedl na tribunu cvičenýho medvěda jako budoucího prezidenta, stalo by se tak... což se nakonec vlastně také stalo...
...
V některých podnicích trvalo ještě pěkně dlouho, než soudruzi pochopili a začali rychle ukrývat legitimace a podepisovat petice a vstupovat do OF. Záleželo na hbitém úsudku, rychlosti a kvalitě převleku. Nepochybuji, že dnes mnozí legitky opět oprašují.
Jen bych dodal, ti hbitě převlečení skutečně dokázali likvidaci unikat a naopak pomáhali odstraňovat a obětovat úplné apolitické nestraníky, pouze stačilo, že byli nějak spjati s pojmem "vedení". Toto nikdy nemusí být organizované, je to prachobyčejné vybíjení frustrací na straně jedné a chytání se příležitostí na straně druhé... a ten režim opravdu oblíbený nebyl...

267772

23.4.2012 23:07

RE: Zrovínka dneska

dynos 88.?.?.?

Reakce na 267478

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=33662375485...

267628

25.4.2012 15:56

RE: Zrovínka dneska

Petr.jicineves 85.?.?.?

Reakce na 267478

Naprosto souhlasím s názorem, že kulturní výkvět národa se k aktuálním problémům jaksi nevyjadřuje a nechápu proč??? Vždyť tady jde o budoucnost nás všech!!!

267776

22.4.2012 17:41

Elita naroda

valecnik 70.?.?.?

Tato elita naroda-tedy akademici,pravnici apod.vladly doted a vsichni vidime kam to dospelo,tohle je jeden z nejvetsich omylu soucasnosti domnivat se ze clovek ktery ma vysokoskolsky titul musi byt inteligentni,znamena to pouze ze je uspesny{ci by mel byt]v oboru ktery si zvolil.At jsem spolupracoval ci velel komukoliv bylo mi vzdy naprosto ukradene kolik mel titulu,vzdy me zajimalo co ten dotycny umel a co dokazal,a vetsinou se mi potvrdilo ze vice prkticky inteligentni jedinci byly lide bez vysoke specializace v jednom oboru.Cize ten selsky rozum

267481

24.4.2012 22:55

RE: Elita naroda

ja2012 85.?.?.?

Reakce na 267481

Valecniku, z vaseho pisemneho projevu je zrejme, ze minimalne neumite cesky. "Pravnici vladly, jedinci byly..." Souhlasim s vami, ze diplom inteligenci nezarucuje, ale absolvent ZDS obvykle postrada i vami opevovany selsky rozum.

267736

25.4.2012 19:36

RE: Elita naroda

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 267736

Příteli, cítíte sebeuspokojení z toho, že někomu opravujete chyby?? Pokud ano, tak jste tím minimálně trapný.. Leckdy člověk s chybami v pravopise dokáže udělat více práce než INTELIGENT a šprt z češtiny.. [cool]

267784

27.4.2012 17:07

RE: Elita naroda

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 267784

Jeste k tomu vzdelani. Muzete udelat mnohem vice prace nez inteligent, ale je otazka, jak vas zamestnavatel za tu praci oceni. Lidi se vzdelanim je proste mene, tak si holt mohou vice vybirat za jakych podminek budou pracovat. Ja osobne jsem jsem SS na pozici VS a verte, ze s VS bych svuj postup mela mnohem snazsi. Navic jsem pozicne na svem stropu. Ne kvuli zlemu zamestnavateli, ale proto, ze sama citim, ze na jeste zajimavejsi/slozitejsi praci proste nemam proto, ze mi to vzdelani chybi.

267863

26.4.2012 1:35

RE: Elita naroda

karel4u 201.?.?.?

Reakce na 267736

Vite, ze vice nez 99% lidi teto zemekoule nejenze nezna ceskou gramatiku, ale nemluvi cesky. Take, mnoho lidi kteri prispivaji na tuto stranku prozili vetsinu zivota v cizine. Ja napriklad jsem nevidel cecha uz vice jak sest let. Ani jsem, krome telefonatu domu nemel sanci s nekym promluvit. Jestlize ceska gramatika je to co vam jde nejlepe, nemate bohaty repertoar. Anebo, jak rekl Arnost Lustig, kde jsem se to mel naucit.

267799

22.4.2012 18:26

Dakujem autorovi za nazor cloveka.....

Peter1235 81.?.?.?

Dakujem za clanok. Ako by mi z duse hovoril. Zial, ludi, ktori dnes rozmyslaju podobne ako autor (ako my ... teda vlastne ,.. kto "my"?... ked vacsina su ovce), je minimum. Prajem Cechom aby nasli cestu Islandu... a snad potom aj my najdeme ten spravny smer.
Drzim vam palce.

267485

22.4.2012 19:14

RE: Dakujem autorovi za nazor cloveka.....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 267485

Připojuji se k poděkování. Snah o stručné vystižení názoru slušného člověka bylo mnoho, tento považuji za jeden z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší, který jsem zaznamenal.

Mistr Jan Hus měl 4 artikule, tedy byla společnost jednodušší.
Dnes je třeba řádků víc, přesto, nevidím tam nějaký zbytečný, který by byl navíc a zároveň je tam vše potřebné.

Díky.

267499

22.4.2012 18:30

opatření jasná

esw 109.?.?.?

- ale třetí, např. jako "jugoslávská" cesta by znamenala humanitární vybombardování, Česká kotlina není Island, o tuhle parcelu byl vždy zájem, a "utlačovaná menšina", za 22 roků účelovou sociálkou namnožena na trojnásobek, je připravena k použití.

267488

22.4.2012 18:56

Pravicová politika a kapitalismus zcela selhal.

osa x 193.?.?.?

Druhá věta a lež. V této zemi nikdy tzv.pravicová politika ani kapitalismus přítomny nebyly. Na rozdíl od mafie.

267494

23.4.2012 1:45

RE: Pravicová politika a kapitalismus zcela selhal.

bazooka 178.?.?.?

Reakce na 267494

Osa X - Ty si zase jeden z tých chytrákov, čo sa tu chce hrať o slovíčka... Tak čo tu teda 22 rokov bolo ak nie pravica s kapitalizmom ? Snáď pokračuje socializmus alebo nejaká jeho sociálna alternatíva ?
Tak nám ty chytráčik definuj kapitalizmus, keď chceš byť tak múdry ! Aj pravicu. To som zvedavý...

267535

23.4.2012 12:14

RE: Pravicová politika a kapitalismus zcela selhal.

osa x 193.?.?.?

Reakce na 267535

[překvapení] , velká lež se skládá z malých lží, s agresívním proletářem nelze polemizovat

267564

23.4.2012 15:16

RE: Pravicová politika a kapitalismus zcela selhal.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 267564

Nepolemizujte a napište, jak si ten socialismus pod vládou Klause představujete.

267576

25.4.2012 9:43

Druhá věta a lež. V této zemi nikdy tzv.pravicová politika ani kapitalismus přítomny nebyly. Na rozdíl od mafie.

osa x 193.?.?.?

Reakce na 267576

Nic si nepředstavuji, vláda mafie není kapitalismus. Velice stručně dle wiki: " Kapitalismus je ekonomický systém, v němž jsou výrobní prostředky v soukromém vlastnictví a provozovány za účelem dosažení zisku. Ekonomické parametry (např. ceny) jsou určovány prostřednictvím volného trhu (nabídkou a poptávkou), a to i ceny práce, nikoli řízeny pouze zásahy státu (jako v řízených či plánovaných ekonomikách). Samozřejmě, že stát, či jiné organizace, které do tohoto systému nejsou zahrnovány, si ponechávají stále určitá práva systém regulovat. Ekonomiky takových států, kde stát zasahuje do ekonomiky jsou smíšené; tržní principy fungují v určitých oblastech, v jiných však vládne monopol či monopson státu. " --- Takže 1) výrobní prostředky v soukromém vlastnictví , to souhlasí, a tam , kde to tak je, to funguje dobře. Vidím kolem sebe veliké množství soukromých (kapitalistických) firem, které prosperují. 2) ostatní znaky kapitalismu zcela postrádám. Volný trh je totálně deformován dotacemi a státními zásahy tzv. regulacemi. Závěr: pokud si pletete způsob držení výrobních prostředků s hospodářskou politikou mafie potažmo státu, tak si opravdu můžete naivně myslet spolu s autorem lži, kterou kritizuji, že "kapitalismus selhal". A "pravicová politika" je ještě bludnější pojem v této mentálně (post)komunistické zemi. Pamatuji si velice dobře celých 22 let vlády Klause, je to 22 let hýčkání státní mafie a rozdávání darů a dotací (tzv. klientelismus) - to je mnohem blíže k socialistickému "každý podle svých schopností a každému podle jeho potřeb". Ale možná každý žijeme v jiné zemi.

267752

25.4.2012 18:18

RE: Druhá věta a lež. V této zemi nikdy tzv.pravicová politika ani kapitalismus přítomny nebyly. Na rozdíl od mafie.

leo69 89.?.?.?

Reakce na 267752

Nejsem si na sto pro jistý, ale zda-li mi dobře slouží paměť, tak: "každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb" je až komunistický ideál. Socialisticky bylo/je "každý podle svých schopností, každému podle jeho práce"... [smích]

m, [mrknutí jedním okem]

267781

22.4.2012 19:27

Zlej Dědek z hradu

Klausík 89.?.?.?

Pamatuji si, jak ministerský předseda Václav Klaus prohlásil na levicovou kritiku: JAKO BY JSME ZLIKVIDOVALI PROSPERUJÍCÍ SOCIALISTICKOU SPOLEČNOST. A pak prohlásil, že žádná vyspělá socialistická společnost nemůže existovat. Dnes když se ohlednete zpátky a řeknete něco dobrého o socialismu, tak demokrati Vás umlátí argumenty, to chceš, aby zde byla totalita jako v Severní Koreji, nebo na Kubě? Ale nikdo už neřekne, že zde existovali i jiné modely socialismu, třeba ten Československý, nebo V NDR. Kdyby se navázalo na rok 1968, tak jsme dnes v ráji. Ale dnešní prezident, zlej Dědek z hradu, jednoznačně prosazuje gangsterský kapitalismus. No prostě demokratický hnůj. A taky to tak zde vypadá. Byl u všeho zlého v tomhle státě.

267500

22.4.2012 21:39

RE: Zlej Dědek z hradu

Karel Reeh 88.?.?.?

Reakce na 267500

Jóó copak velkej Václav... Ten snad umí a rozumí všemu....

http://vtipy.netroof.eu/item/7249/matematice-fandim-ale-fyziku-zboznuji/

267513

22.4.2012 19:38

Predchozi rezim "nepredal" tuto zemi bez dluhu!

s 90.?.?.?

Rikat, ze predchozi system nepredal tuto zemi bez dluhu ma v sobe jiz dva rozpory.

Prvnim rozporem je pouziti slova predal, ktere vyjadruje dobrovolnost... Ktera zde rozhodne nebyla.


K dluhum - to, ze nebyl statni dluh neznemana, ze zde nebyl vnitrni dluh, ktery nas stal vice nez si vetsina polupace uvedomuje.

Tim vnitnim dluhem bylo zastarani technologii, ktere se projevilo prave po opetovneho zacleneni nasi zeme do celosvetoveho systemu. Ano, objem prumyslove produkce byl v konecne fazi ceskeho socialismu vetsi nez nyni... Ale co se vyrabelo? Ze jsme byli v osmdesatych letech nejvetsi vyrobci cernobilych televizi? K cemu?

To byl jeden ze zakladnich problemu - podnik, ktery vyrabel uspesny produkt (byl konkurence schopny), tak ze sveho zisku dotoval nekoho jineho, kdo mel z trhu davno zmizet. Misto toho, aby schopny podnik tento zisk investoval do vyzkumu a potazmo do vytvoreni jeste lepsiho produktu - byly mu zdroje odebrany a dany na neefektivnimu.

To se nasledne projevilo na krachu spousty "ceskeho stribra", protoze firmy proste nemely dostatecne konkurenceschopne technologie a ani kapital na inovaci. (Nebudu tu resit, ze se nasla spousta vykuku, kteri neco rozkradli a podobne. Protoze Ti by kradli vzdy, nezavisle na systemu... Staci mit jen moznost.)


Druhym, a pro mne jeste dulezitejsim, vnitrnim dluhem je pokriveni charakteru lidi - casto neschopnost akceptovat rozdilny nazor, rozdilny pohled na vec. Take neuveritelna pasivita, ktera byla samozrejme v ramci totalitniho systemu zadana.

Kricet po nejake zmene systemu mi prijde absurdni beze zmeny jednotlivcu - Zadna takova zmena totiz nepovede k blahobytu a spokojenosti lidi.

Je tedy potrebne zacit u jednotivce, nejprve sam u sebe... Snazit se nejen tolerovat nazory ostatnich, ale je i pochopit. Snazit se jako jednotlivec pomahat tem, kteri to potrebuji. Byt poctivy, nekrast...a neuvadet ostatni v omyl pro svuj prospech.

Pokud prijmeme fakt, ze system se neda zmenit bez zmeny jednotlivcu tvorici tento system... Tak dojdeme k zaveru, ze pote, co se zmeni (stanou se lepsimi lidmi) jednotlivci, tak by nasledne bylo jedno jaky je zde system. Pokud jsou totiz lide spravedlivi(dobri), je spravedlivy(dobry) i system.

Neni tedy potrebne menit system, ale zmena musi byt u lidi.



Jen pro zajimavost. Kolik nas stal experiment implementace socialismu? To je tezke spocitat..protoze jsou veci, ktere se nedaji vyjadrit financne (proc take?). Prikladem muze byt prave zmena charakteru lidi..

Vemte si CR a Rakousko.... Relativne stejne velke zeme, stejna populace...a dokonce i podstatna cast historie (Rakousko - Uhersko).

Mejme predpoklad, ze pred II. svetovou valkou byla uroven CR (CSR) a Rakouska stejna. Schlavne si spocitejte rozdil HDP CR a Rakouska od II. svetove valky az do soucasnosti... Jaky je ten rozdil? Po zapocitani inflace se dostanete k 10+ bilionum korun. 10 bilionu korun predstavuje zhruba 10 aktualnich rozpoctu CR! To je tolik penez, ze po dobu 10-ti let by nemusely byt zadne dane - zadne DPH, dane z prijmu, socialni dan, zadna spotrebni dat ...Automaticky kráceno

267503

22.4.2012 20:27

RE: Predchozi rezim

karel4u 200.?.?.?

Reakce na 267503

Vsechny tyto prispevky ktere hovori hovori negativne o minulem rezimu a vychvaluji soucasny rezim s ucelem presentovat ho jako jediny mozny jsou zavadejici, jsou jen za ucelem uspani lidi aby si nevsimli co se tu v soucasnosti deje. Kazdy rezim vznikl ve sve dobe a mel svuj duvod. Dnes je dnes a vcera bylo vcera. Je to jako kdyz mate erekci a divate se na fotografie byvalych milenek. Moc vam to nepomuze, abyste nasel zadostiucineni musite najit novou. Stejne tak abyste vybredli ze soucasneho marastu, musite zkoumat a zkouset a experimentovat.
Je jedno jaka byla minulost, kdyz soucasnost je nevyhovujici. Ti lide neprisli protestovat protoze jsou spokojeni. Oni chteji zmenu, jestli bude mirna nebo nemirna to uz zalezi na politicich samotnych. Jak muze politik okrast svuj vlastni narok ktery mu duveroval, jak to muze udelat cela vlada a cekat milosrdenstvi od hladovejiciho naroda. a jeste kricet, ze jsou to nejlepsi co muze narod mit. To je pane arogance toho nejvyssiho stupne, da se rici hloupost.

267507

22.4.2012 21:54

RE: Predchozi rezim

s 90.?.?.?

Reakce na 267507

Dobry den,

uplne jsme se nepochopili. Mym predchozim komentarem jsem rozhodne nechtel vychvalovat soucasny system a uvadet ho jako jediny mozny(!).

Pro racionalni uvahu je vzdy nutne podivat se na kladne i zaporne stranky. Nicmene o nejaky prehled jsem se nesnazil - chtel jsem jen rici, ze problem je vzdy (a bude) v lidech. A at kazdy zacne u sebe.

Masa casto neco chce - a to je zmena. Jen si pod tou zmenou nepredstavuji nic konkretniho. Chteji jen zmenu... ale jakou? K cemu? Chtit zmenit system bez uvedomeni si k cemu, je jako orat pole a nemit co zasit.

267517

22.4.2012 20:42

RE: Predchozi rezim

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 267503

Vy jste potřeboval ke kvalitnímu životu barevnou televizi? No potěš koště. Dnes jich máte jak máku na afghánském poli a k čemu vám to je? Prodlouží vám to život, zlepší lékařskou péči, zajistí vyšší důchodové zabezpečení, pošle vás to do důchodu v šedesáti letech jako dřív, zbaví vás to dluhů?

267508

22.4.2012 22:08

RE: Predchozi rezim

Kurt 89.?.?.?

Reakce na 267503

Ano, měli dluh 15 miliard korun. Ale taky spousty pohledávek. Co má dnešní vláda.Dluh 1,6 bilionu korun. Asi tak snězený krám a hlady pošilhává, kde by se ještě dalo krást. A jedovatou slinou ničí vše, co ještě nějak funguje. Nic pěkného si o tom nemyslím. Je to demokratickej hnus, lidí bez morálky vládnou světem. Jenom že neví, že morálka je generačně předávaná z pokolení na pokolení. Myslím, že už bude brzo konec demokracie=zlo z pekla.

267519

23.4.2012 7:52

RE: Predchozi rezim

pavt 86.?.?.?

Reakce na 267503

Moc děkuji za téměř jedinou rozumnou reakci. Článek je bohužel plný "legend" a teorií, které se sice v hospodách neustále omýlají, ale stojí na písku.

Například ono tvrzení o skvělém československém průmyslu, jehož privatizace byla zpackaná. Samozřejmě, nehodlám obhajovat vše, protože určitě lze nalézt příklady špatných a podvodných projektů (Královopolská v Brně atd.), nicméně celkově lze říci jediné - tehdejší strojní průmysl byl nekonkurenceschopný a zcela mimochodem, jeho privatizace se nepovedla nejen u nás, ale ani jinde ve východní Evropě a paradoxně i na Západě - například v Rakousku Schoeller Bleckmann, kde došlo k řízené likvidaci podniku na tlakové nádoby a z bývalé trubkárny zbyly jen díry v zemi. Zachránila se jen výroba nerez trubek.
U nás byla situace naprosto kritická, protože podniky neměly žádné kontakty na Západě a východní trh se rozpadl. Velkou tragédií byl pád Iráku, kde jsme měli slušnou pozici a který nám nezaplatil velké dluhy. V tehdejších firmách obchodníci znali jen CCCP. Jen velmi málo lidí znalo západní normy, pojmy jako ASME či API byly neznámé. V Transportě Chrudim v r.97 na obchodním oddělení z 20 lidí jen 2 uměli německy a jeden anglicky. A mohl bych pokračovat.
Co se zmiňované Poldi týče, tak tehdy došlo k velkému útlumu ve výrobě oceli a kapacity nové železárny Dříň nešlo naplnit - její výroba - pláty oceli tříd 11 a 12 pro tanky T72 - neměla jinde šanci, protože ruské neekonomické pece měly příliš drahý provoz.

Sklářský a textilní průmysl padl primárně díky konkurenci z Číny a Indie. Netvrdím, že se nedal zachránit vůbec, ale každopádně i při masivní státní intervenci by z něj zbyly trosky.

Nechci nějak obhajovat současný režim, ale je naprostou iluzí si myslet, že šlo vybudovat nějaký socialismus s lidskou tváří. Nešlo. Nebylo komu co prodávat...

267543

23.4.2012 10:29

RE: Predchozi rezim

waterfall 80.?.?.?

Reakce na 267543

Díky za super reakci, souhlasím a mohl bych vyjmenovat deset dalších omylů tohoto článku. Avšak je to házení hrachu na zeď.

Obecně je korupce spojována s přebujelou byrokracií. Pocit nespravedlnosti (z korupce) ústí v požadavek na ještě tužší regulaci a rozšíření byrokracie. Ve volbách to znamená silnější výsledek levice. Příčinný vztah je tedy oboustranný: korupce ústí v regulaci a regulace zase v korupci... Aspoň máme jistotu, že po volbách korupce zcela jistě neubude...

267553

23.4.2012 11:04

"protože podniky neměly žádné kontakty na Západě "

esw 109.?.?.?

Reakce na 267543

Kromě kolosů jako Škoda, Chepos, apod. neměly strojírenské podniky žádné přímé obchodní zahraniční kontakty nikde, protože všechno šlo přes PZO. Již v 90. roce byly PZO zrušeny bez náhrady. Podniky pochopitelně nemohly během pár týdnů nebo max. měsíců vybudovat svá obchodní zastoupení. Sám jsem likvidaci jednoho takové úspěšného a tradičního podniku touto metodou zažil: ještě v 89. roce byla produkce "prodána" na dva roky dopředu, ne "na Západ" (i když i tam byl nějaký odbyt), ale všude možně po světě, kam ke spokojenosti zákazníků dodával již v meziválečných časech. v 93 již byl krachující podnik "zachráněn investorem". Dnes je to pouhá výrobna s montovnou a s lacinou pracovní silou. Žádný vývoj, žádná konstrukce, žádná zkušebna, žádné vlastní licence - a zisk je vyváděn do zahraničí. Ten tah se zrušením PZO měl první poplyšový ministr průmyslu Fanklstein alias Dlouhý velmi přesně promyšlený, jak otevřít vrata "investorům". Jinak se tomu říká VELEZRADA.

267559

23.4.2012 15:34

RE:

pavt 86.?.?.?

Reakce na 267559

Víte, otázkou je, co bylo detailně promyšlené a co obyčejná neschopnost. Já nejsem příliš ochoten věřit spikleneckým teoriím a mé zkušenosti s naším průmyslem (a dle toho, co vím od starších) mi říkají, že většina (samozřejmě ne všechny) tehdejších strojařských podniků nebyla konkurenceschopná, i když samozřejmě existovaly výjimky, které by asi šlo zachránit. Problém byl, jak rozeznat ty výjimky od toho zbytku.
K tomu všemu přispěl Havel, díky jehož pozvání dalajlámy a Rushdieho odřekl například Irán s Čínou velmi lukrativní zakázky v První Brněnské... O jeho závazku ukončit výrobu zbraní nemluvě...
Dále, jak jsem zmiňoval, nejen u nás, ale všude v Evropě tehdy s klesajícím odbytem došlo k privatizaci velkých podniků a s tím spojených problémů. V Rakousku se například rozpadl Voest Alpine.
Vy říkate, jak váš podnik špatně dopadl. To je mi líto, ale vznikly jiné firmy, ne jenom montovny, ale firmy s vývojem a konstrukcí. Není jich moc, pravda, ale jsou. (třeba Slévárna Roučka se naučila odlévat nerez). Zachránily se a prosperují další firmy se svou konstrukcí - ČKD Blansko, MSA Dolní Benešov a další.
V tomto kontextu je třeba říct, že neznám žádnou postkomunistickou zemi, kde by se privatizace vydařila bůhvíjak skvěle. Bývalé DDR bylo doslova vybrakováno svými západními kamarády, Polsko a Maďarsko prožilo hyperinflaci, o ruské privatizaci nemá smysl mluvit atd. Připadá mi, že my jsme v této "squadře" zdaleka nedopadli nejhůř, i když bych si pochopitelně uměl představit lepší osud.
Ve shodě s předřečníkem bych ale zdůraznil jedno - pokud někdo chce oslavovat komunismus, co všechno vybudoval, ať se podívá do Rakouska. TO jsme totiž mohli nebýt komunismu mít...

267578

23.4.2012 17:06

RE:

esw 109.?.?.?

Reakce na 267578

To co se stalo, byla promyšlená likvidace čs. strojírenství, protože jinak než likvidačně to skončit nemohlo. Ten kdo se zaklíná nekonkurencechopností atd, nechápe, že prostě to "šokové léčení" plus kruponový experiment - to bylo likvidační z principu. To nemohlo jinak dopadnout, ten šok způsobil, a já jsem přesvědčen, že cíleně, výprodej části podniků za bazarové ceny a následnou přeměnu na cizí filiálky s exportem u nás nezdaněného zisku do zahraničí - a zbytek poslal ke dnu. A to není nic jiného než likvidace čs. průmyslu. Zemědělství dopadlo obdobně. Slovinci např. to NEUDĚLALI.
A jestli tomu někdo říká "spiknutí", prosím. Já tomu říkám ekonomické dobývání za vydatné pomoci místních velezrádců.
Dnes není ČR nic jiného, než vydrancovaná "banánová republika" bez jakékoliv suverenity, republika pod okupací "kosmopolitních" bank a korporací.

267589

23.4.2012 21:11

RE:

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 267589

Přesně tak. Ona společnost není formovaná pouze ekonomickým soubojem, ona je formovaná i soubojem intelektovým a ten spočívá v tom, kdo koho dokáže obelhat. A společnost je momentálně skrz naskrz obelhaná v tom, jakou povahu měla ona transformace.

Tak jako ležel za komunistů smog, tak tu dnes leží Lež, která mnohdy vůbec není reflektovaná. Lidi jako Klaus a vůbec celá vláda pevně věří vlastním lžím. Oni vůbec netuší, jak by měla samostatná, suverénní, autonomní, vyspělá demokratická země slušných lidí vypadat a fungovat. Věří jen tomu, co je vyneslo nahoru a to byla Lež, která sem byla importovaná a vládne tu, lidi jí prosáklí skrz naskrz. Ztratili měřítko Lži, protože Lež tu vybočila ze všech představitelných hranic, což dokládá to, že největší zloděj a lhář - ačkoliv těžko říct, nakolik je skutečně svéprávný, co se týče chápání svých vlastních slov, dovolím si tvrdit, že stupeň jeho narcismu je tak vysoký, že mu zabraňuje jakoukoliv byť sebemenší sebereflexi, schopnost rozpoznat, co vůbec říká -

je prezidentem na Hradě s vlajkou Pravda a Láska vítězí nad Lží a Nenávistí.

267619

23.4.2012 18:41

RE:

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 267578

Dejte pokoj s Rakouskem, to má také dnes dvakrát takový dluh, co my. Srovnáváte a přitom vypouštíte důležité položky.

267601

23.4.2012 21:50

RE:

pavt 86.?.?.?

Reakce na 267601

Kéž bychom byli na úrovni Rakouska! Opravdu by mne zajímalo, jaký současný stát by pro Vás mohl být vzorem...
Mimochodem - Rumunsko za komunismu nemělo žádné dluhy. Máte pocit, že se jednalo o vzorovou zemi?
Právě dnes jsem o tom diskutoval. Čím to je, že v Rumunsku žádný komunistický resentiment neexistuje?

267626

24.4.2012 13:09

RE:

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 267626

Měli tam holt špatnou propagandu. Lájfstájl manželů Ceausecových byl némlich stejný jako lájfstájl manželů Perónových kdesi v Argentině. A zatímco ta odbarvená semetrika z jižní Ameriky je dodnes div ne svatořečena, tak v Rumunsku je tomu víme jak.
[velký smích]

267669

23.4.2012 15:33

RE: Predchozi rezim

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 267543

Tady nikdo neříká, že socialistický průmysl jako celek byl skvělý, jenže jak ho chcete hodnotit ve srovnání se stavem dnes? To je naprosté fiasko kapitalistického podnikání!

267577

23.4.2012 16:39

RE: Predchozi rezim

pavt 86.?.?.?

Reakce na 267577

No, máte pravdu, socialistický průmysl se jako celek s tím dnešním nedá srovnávat.
Pokud budu hodnotit jen strojařinu, které rozumím, tak ten současný je úplně někde jinde. Místo průmyslu produkujícího podprůměrné a obvykle ve světě zcela nekonkurenceschopné výrobky tu máte firmy schopné obstát za mnohem komplikovanějších okolností, bez velkého bratra CCCP (který od nás odebral cokoliv), za velké čínské konkurence, která tehdy neexistovala, za situace zhroucení dříve léta stabilních trhů v Iráku a na celém Předním východě vůbec. Zatímco tehdy měly naši výrobci problém ujmout se např. v Saudské Arábii, protože Aramco normy tu nikdo pořádně neznal, dnes máme šikovné firmy, kteří to ve velmi náročné konkurenci dokáží. Mnohé naše současné firmy za sebou nechávají i výrobce německé, navzdory mediální masáži, jak jsou Němci dokonalí. Zatímco v 90. létech to byla tragédie, dnes jsme opravdu někde jinde. Tedy - v průměru - je situace ve strojařině výrazně lepší. Bohužel, průměr znamená vymizení nejen těch "dole", ale i těch nahoře.

Já neříkám, že je vše skvělé! To ani náhodou, udělaly se strašné chyby! Například se dopustil rozpad fungujících komplexních dodavatelů, kdy například taková První Brněnská byla schopna na klíč dodat celé řešení od konstrukce po vlastní realizaci (a to měla PBS obchodní zastoupení po celém světě, její privatizace o vánočních svátcích nezaslouží komentář). Staré kádry ze 70 let odcházejí a my mladí to prostě neumíme, protože jsme se to neměli kde naučit. Je velký problém, že naše firmy jsou většinou jen dodavatelské a ne investorské či inženýrské, takže ten největší zisk z realizace a organizace nějakého velkého projektu shrábnou na Západě. Proto by nás kolaps Německa naprosto zásadně ohrozil, protože na ně jsme navázaní. Je zásadní průser s likvidací učňovského školství, kterým jsme se mohli chlubit všude na světě a dnes je problém najít šikovného svářeče nebo operátora nějakého NC stroje. A samozřejmě, je zde spousta dalších menších problémů.

Potíž je, že místo aby se tyto řešily, nebo se o nich aspoň diskutovalo, tak jakožto strojař, jezdící po celé střední Evropě, musím poslouchat nesmysly, jak to za komunismu bylo skvělé a měli jsme fantastický průmysl. To je zcela v rozporu s mou každodenní zkušeností.

267583

23.4.2012 18:39

RE: Predchozi rezim

esw 109.?.?.?

Reakce na 267583

"... my mladí to prostě neumíme, protože jsme se to neměli kde naučit."

"... musím poslouchat nesmysly, jak to za komunismu bylo skvělé a měli jsme fantastický průmysl. To je zcela v rozporu s mou každodenní zkušeností."

Od kdy začíná ta tvoje každodenní zkušenost? Máš to ideologicky v hlavě srovnané, držíš se pevně neoliberálních dogmat, aniž si to uvědomuješ. Číst tvou slohovou práci je nudné.

267600

23.4.2012 21:47

RE: Predchozi rezim

pavt 86.?.?.?

Reakce na 267600

Moje osobní zkušenost začíná od r.1996, zkušenost mého otce a dalších starších mnohem dříve.

Zcela mimochodem - nyní jsem na auditu v rumunském Targovišti ve firmě, kterou tunelují Rusové - což mimochodem ukazují, že tunelování vůbec není specifickou zkušeností v ČR a přinesenou ze Západu.
V minulém týdnu jsem navštívil ŽĎAS, Vítkovice a Sandvik Chomutov, k tomu ještě jednu německou a jednu rakouskou firmu.
V předchozích týdnech a měsících to bylo podobné.
Netvrdím, že jsem expert na průmysl v ČR, ale nějaké zkušenosti mám.
Mohu se zeptat, jaké jsou ty vaše, že vás opravňují k takovým kategorickým soudům? Opravdu by mne to zajímalo. Já vidím relativně prosperující firmy. S čím konkrétně máte zkušenost vy?
Nedržím se žádných dogmat. Ani neoliberálních, ani jiných. Nic také apriori nedosuzuji jen proto, že se mi to nehodí do krámu... Pokud ale mám nějaké zkušenosti, nebojím se jich.
Možná je čtení mých řádků nudné, ale na rozdíl od čtení vašich komentářů se čtenář dozví aspoň něco konkrétního, hmatatelného.
Přeji hezký večer a méně nenávisti... Svět není tak černý, jak se zdá!

267625

24.4.2012 7:52

RE: Predchozi rezim

esw 109.?.?.?

Reakce na 267625

To vím taky, že jsou zde relativně prosperující firmy, např. všelijaká drobotina s několika NC stroji, která podle německých výkresů dělá obrobky pro Němce a často jejich majitel je zahraniční. Jaksi nechápeš pořád, že jsem psal o zničení čs. průmyslu, která nás živil a furt omíláš neoliberální dogma o "nekonkurenceschopnosti" - takže hold nic jiného se dělat nedalo, než průmysl "léčit šokem", následně vyprodat v bazaru a zbytek zničit, když byl "nekonkurenceschopnej", že? Jinak já začal, když ještě Chepos a celý komplex kolem něj perfektně fungoval. Tobě utekl ten "demogratickej přerod", na to bys musel začít s tou praxí o deset let dříve, abys to pochopil vlastní zkušeností.

267644

24.4.2012 11:22

RE: Predchozi rezim

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 267644

Nechajte ho, on je len 16 ročný MIPS (narodil sa 1996, pokiaľ si dobre spomínam [zmaten]), musí sa "otĺcť", na to aby pochopil, že nie všetko je a bolo tak, ako to tvrdia v škole a v médiach.
A jeho otec pravdepodobne nadáva na komančov a na to, že zámerne nechali spustnúť veci, pokiaľ prijmeme to, že plánovali legalizovať zlodejinu, je celkom logické predpokladať, že chceli zvýšiť nespokojnosť obyvateľstva.

267659

24.4.2012 14:43

RE: Predchozi rezim

pavt 89.?.?.?

Reakce na 267644

Já neopakuji žádné dogma - já zkrátka pouze nevím, co se tehdy mělo dělat. Opravdu netuším, jak se tehdy dalo poznat, který podnik stojí za to zachránit a který ne. Stála za to třeba Transporta Chrudim, KPS Moravské Budějovice, ČKD Blansko atd? Jak se to tehdy mělo zjišťovat? Já bych se sice též přimlouval pro zachování třeba Zbrojovky či Zetoru, ale kolik lidí, tolik názorů (zrovna o Zetor John Deere zájem měl a výrobu chtěl zachovat, ale přece nebudeme rodinné střibro prodávat cizákům, raději ať zkrachuje). Mimochodem, tehdejší "bankovní socialismus" prodloužil život mnoha firem (a vedl k velkým ztrátám skrytým v konsolidační agentuře). Kdyby se postupovalo opravdu šokem, nezůstal by kámen na kameni. Neproduktivní podniky, jako zmiňovaná Transporta, existovaly ještě dlouho po listopadu.
Opět zdůrazňuji, že bohužel ve stejnou dobu došlo ke kolapsu trhu v Rusku i Iráku (který nám zůstal dlužen spoustu miliard). Pár tlakových nádob pro Rusko už léta stojí ve Vítkovicích.
Snaha rozdělit tehdejší obrovské komplexy na menší firmy nebyla jen otázkou ČR, stejné to bylo i v Rakousku (VoestAlpine), Německu (Mannesman) a dalších zemích. I zde podniky krachovaly, protože došlo k velkému propadu produkce. Možná i za to může Dlouhý, co já vím...
Ano, souhlasím (a zmiňoval jsem), Chepos nám velmi chybí. Bývalí inženýři sice založily nějaké menší inženýrské firmičky, které se zúčastnily například rekonstrukce Iráku, ale pochopitelně nejsou to zdaleka tak velké projekty, jako dříve. Zde je evidentně nedostatečná státní podpora. Není co dodat.
Ovšem tvrzení, že by snad byl náš průmysl "vyprodaný v bazaru a zbytek zničen" je opravdu přehnané. Existuje mnoho bývalých fabrik - Škoda, Vítkovice, ZVU, trubkárny v Chomutově atd. Ano, některé patří zahraničním vlastníkům - a co? Třeba takový Mittal se k zaměstnancům chová lépe, než vlastníci čeští (o ruských nemluvě). Dle mé zkušenosti se podařilo zachovat mnohem více fabrik, než například v Polsku, Maďarsku či Rumunsku. I ve vámi zmiňovaném Slovinsku došlo k obrovským krachům, pamatuji na prázdný velký komplex v Ljublani.
Na rozdíl od jmenovaných zemí (s výjimkou Slovinska) u nás nedošlo k prudké inflaci a panice obyvatelstva. Poláci si měnily zloté na dolary, protože na měnu se nešlo spolehnout. Do Rumunska jste přijel a ze dne na den stál benzín čtyřikrát tolik. Čímž chci naznačit jediné - nepovedlo se vše skvěle, to ani náhodou, ale mohlo být mnohem hůř.
Mohu vás ujistit, že i dnešní průmysl nás živí - a vzhledem k nedotování ztrátových podniků lépe, než kdy dříve. O nějaké know how jsme bohužel přišli, mnohé jiné jsme se naučili. Lépe pracovat s nerezí, vyrábět precizní regulační ventily, moderní obráběcí stroje, o automoto průmyslu vůbec nemluvím a samozřejmě mnoho dalšího. To mi opravdu nepřipadá jako nějaký zničený průmysl…

267694

25.4.2012 10:32

RE: Predchozi rezim

Marten264 93.?.?.?

Reakce na 267694

Máte pravdu, průmysl i obchod se konsolidoval a je na tom dobře.

http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/statistiky-za...

Díky uvážlivému postupu státního aparátu jsme docela dobře přežili i různé výkyvy naší i ostatních ekonomik.

http://books.google.cz/books?id=nP5JS3_GhRQC&p...

Je tedy otázkou - co ty lidi tak štve ?
Že jdou do ulic a demonstrují - proti čemu ? Že jsou zadlužení ?
[překvapení]

http://www.mediafax.cz/ekonomika/3188501-Objem-pos...

Nebo snad, že objem financí bezpečně uložených v "cihlách" se sanuje dotiskem oběživa ?

http://www.mesec.cz/clanky/den-kdy-se-penize-staly...

Jako v Řecku i zde lidé spekulují proti vlastnímu státu a stát proti nim. Kdo vyhraje ?

Co myslíte ?

267758

23.4.2012 13:45

RE: Predchozi rezim

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 267503

S tím zastaráním technologii nemáte pravdu. Třeba pokud jde o výrobu integrovaných obvodů tak jsme byli v čele celého východního bloku. Západ s námi dost spolupracoval a vesele nám (za opravdu těžké peníze) prodával kdejaké technologie a my na tom nešetřili, takže pokud jde o elektroniku tak všechny technologie tu BYLY, buďto koupené nebo vyvinuté svépomocí. V každé fabrice furt byly delegace z jiných fabrik a sdílelo se veškeré know-how co se dalo. Uvedení nového produktu na trh ale nebylo otázkou týdne, ale muselo se to naplánovat, koordinovat a doprodat stávající produkt.
Stroje se po revoluci prodaly nebo sešrotovaly. Tesla tu už zůstala prakticky jen jako značka.
Mít na trhu 3 produkty jednoho typu je mnohem efektivnější než 300 různých produktů. To je to čím se pro smrtelníka západ toliko odlišoval... možností výběru téhož v jiných barvách. Zatímco tady selhávalo plánování a někdy něco nebylo dostupné vůbec. Čínský model je mnohem úspěšnější - dává svobodu drobným podnikatelům, kteří mohou rychle reagovat na změny a naplňovat obchody cetkami a stát řeší jen ty velké záležitosti (tedy to kde u nás dochází privatizacemi k největšímu rozkrádání a následnou substituci pomoci dovozu ze zahraniční).

267568

23.4.2012 15:47

RE: Predchozi rezim

pavt 86.?.?.?

Reakce na 267568

Při vší úctě bych si dovolil nesouhlasit. Jsem sice strojař, ale např.o historii mikropočítačů se velmi zajímám a mohu jednoznačně konstatovat, že například tam jsme byli v místě, kde záda ztrácejí své slušné jméno. Vzhledem k neschonosti Tesly navrhnout svůj mikroprocesor a schopnosti okopírovat pouze starý MHB8080 (co vím, tak nezvládli ani šestnáctibitový) bych se dost divil, kdybychom ve vývoji integrovaných obvodů byli na špici. Možná východního bloku, ale ten byl celkově velmi pozadu... Všechny technologie tu rozhodně nebyly (anebo minimálně nebyly pro normální lidi dosažitelné - pamatuji na marné shánění barevných LED), málokterý obor byl tak pozadu, jako právě elektrotechnika.
Samozřejmě je otázkou, zda se některé Tesly nedaly s pomocí státních subvencí zachránit a zda by to mělo nějaký smysl. Stroje tu byly a kdyby přišlo know how, možná bychom mohli nějaký čas sloužit jako laciná výrobna jednodušších IO.
Mít na trhu 3 produkty může za některých okolností být efektivnější - ale jak zajistit, aby právě a jen tyto tři produkty pokrývaly opravdu všechny potřeby všech uživatelů, to ještě nikdo nevymyslel. Plánované hospodářství bylo právě o této neschopnosti. Zatímco volná soutěž vede v jistém smyslu bezesporu k plýtvání, plánované hospodářství vede k tomu, že máte na WC Rudé právo místo toaletního papíru... [smích]
Čínský model nelze vůbec s Evropou srovnávat. Nízká cena práce, neexistence ochrany život.prostředí, pracovní právo na úrovni 19.století, regulace trhu nula, striktní ochrana před zahraniční konkurencí (získat certifikát pro výrobu tlakových nádob do Číny je mnohem dražší, než americký ASME), podhodnocená vlastní měna... za takových podmínek by i v Evropě byla prosperita...

267579

23.4.2012 16:40

RE: Predchozi rezim

LaFox 90.?.?.?

Reakce na 267579

"pamatuji na marné shánění barevných LED"
Tak to nemáte pravdu, mám je ještě v "šuplíkových" zásobách [smích]
Nejenom kulaté, ale i v té době moderní obdélníkové. Kupováno normálně v maloobchodě (Brno cca r.1985)

267584

30.4.2012 0:45

RE: Predchozi rezim

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 267579

Tesla Rožnov byla úspěšně privatizována a jede - a velmi dobře. Dokonce se teď pracuje na rozšiřování výroby za cca 2 miliardy. [smích]

267920

23.4.2012 16:34

RE: Predchozi rezim

maru 88.?.?.?

Reakce na 267503

Pro zajimavost z jine diskuze:
Hospodařit s tvz. nulovým deficitem, nebo dokonce v kladných číslech, bylo a je snad pouhým snem každé vlády. Nejsem ekonom, ale dneska by to snad mohl dokázat asi jen nějaký stát, který vyváží ropu a zásobuje půlku světa. Lidé si často někdy pletou státní dluh se zahraniční obchodní bilancí, které byla v ČSSR do roku 1989 skutečně velmi příznivá a činila v penězích asi +3,5 miliardy US dolarů. Faktem sice je, že z toho bylo asi 3,2 mil. v tzv. nesměnitelných měnách (obchody s Kubou, Irákem , a dalšími podobnými rizikovými ekonomikami), nicméně k tomu jsme však ještě měli zásoby tzv. měnového zlata ve výši asi 20 miliard US dolarů. Tedy celková zahraniční obchodní bilance ČSSR tehdy byla asi + 23,5 mld. US dolarů, a to skutečně nebylo málo. Bohužel nevím jaká byla tehdy celková státní bilance, moc se o tom dneska nepíše. Nějaký dluh tady určitě byl, ale nebylo to zřejmě opravdu tak úděsný jako dneska.
Jen bych snad dodal že v roce 2010 byla naše zahraniční bilance již v dluhu, a to asi ve výši 87 mld. US dolarů .
Není nic zvláštního , že státy hospodaří s mínusovým celkovým státním rozpočtem, ale docela úděsné je to, že zatímco v roce 1993 byl náš celkový státní dluh ve výši "pouhých" 159 mld Kč,v současné době je to již 1,5 biliónu Kč a na dluh se krade vesele dál.

267581

23.4.2012 17:00

RE: Predchozi rezim

waterfall 80.?.?.?

Reakce na 267581

Prosím nezapomeňte na tzv. skrytý dluh. Jedná se silnou podinvestovanost v mnoha odvětvích (infrastruktura, bydlení) plus škody na životním prostředí, které dodnes hradíme...

To je jako vyžírat fabriku tunelářem, který neobnovuje stroje, budovy a nenechá školit zaměstnance... nějakou dobu to tak jde... ale postupem času je vnitřní skrytý dluh příčinou krachu úplného...

Pokud tedy vyjmenováváte pozitiva předplyšového rozpočtu, zkuste se dobrat i těchto stránek, které lidem rozhodně nebyly prezentovny...

267586

23.4.2012 18:45

RE: Predchozi rezim

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 267586

Podinvestování? Když na něco nemám, tak si to nekoupím, co je na tom divného?

267602

22.4.2012 21:00

pane Zbyšku,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

hezký článek, ještě bych připoměl zmizelé tuny zlata z ČNB za Tošovského "úřednické" vlády...

267510

22.4.2012 21:10

to nepůjde

Kosk 93.?.?.?

mluvíte tam o tom aby se přihlásili akademici lékaři a tak podobně, opravdová elita národa. Necítím to tak. Víte jsem zrovna lékař, a my nejsme ve skutečnosti elita národa, která by Vás měla někam vést. Jo, jsme šikovní a vzdělaní, umíme Vám pomáhat a když je Vám zle máte nás za bohy. Ale jsme také chamtiví, ješitní, zlomyslní, mstiví, bezcitní .. prostě máme všechny tyhle běžné lidské vlastnosti taky. [mrknutí jedním okem] Je to obvykle skryto v pozadí, ale věřte tomu, že jsme stejní lidé jako Vy i se všemi ctnostmi a nectnostmi.

Vím to, protože v tom žiju už cca dvě desítky let a vidím to, na povrchu vidět není. Nikdy bych se nepřihlásil, protože právě Ti kteří by tam se mnou byli (kteří se umí probojovat na vrchol a do politiky šli už v minulosti) tam šli z prospěchu, a jsou to právě ti, kteří mají minimální morálku. A jsou to shodou okolností lidé, kteří to s důvěřivci umějí a většina z nich by byla u vesla i po "restartu".

Nepřežil bych s nimi a proto bych tam vůbec nešel. Nemám na to ani trochu chuti. Měl jsem známého, který byl v politice krátce po revoluci a byl to právě ten slušný a poctivý. Vzdal to a nevzpomíná na to rád. (spíše by si nafackoval)

A jestliže tomu tak je v našem městě bude to i jinde podobné. A i v jiných profesích. Nečekejte příliv těch, kdo tohle spasí z těhle řad. Ti, co se tam dostanou, budou totéž, co je tam teď. Vím o čem mluvím, mnohokrát jsem zažil skutečnou povahu řady svých kolegů na vlastní kůži. Víte, tu skutečnou, ne tu co je běžnému smrtelníkovi skryta za maskou lékaře. A jejich prodejnost. Jasně, nejsou takoví všichni. Ale ti, kteří se tam po restartu dostanou, tak ti přesně takoví budou. Bohužel. Tohle není cesta, která by mohla něco snadno vyřešit. [pláč]

267511

22.4.2012 22:20

Vážení diskutující

Pantoch 93.?.?.?

Velmi vám děkuji za vaše reakce a předesílám, že všem.
Elitou národa jsem myslel opravdové odborníky, kteří si politikou nikdy ruce neušpinili a poctivě pracovali. Volám po těch, kteří mají vizi a schopnosti, ale politicky jsou nepopsaným listem. Právě proto, aby se neopakovaly chyby našich současných a recidivujících ,,vdělanců."
Kdosi řekl:,, Politika si žádá ty nejkvalitnější lidi, ale ti nikdy nejsou tak hloupí, aby do ní vstoupili."
Proto žádám nejlepší mozky naší země, aby nám ukázali směr a pak, každý jistě rád začne i sám u sebe. Možná jsem naivní idealista, ale už nevidím jinou možnost, než RADU MOUDRÝCH, nezkorumpovaných vlastenců.
Váš Zbyšek.[mrknutí jedním okem]

267524

22.4.2012 23:14

RE: Vážení diskutující

ludy 78.?.?.?

Reakce na 267524

Asi netusite ze tu mame krizi kapitalismu ze uz ani sionismus nefunguje. Protoze lide neveri nikomu ani jednotlivci.

Takze jedine reseni je svoboda vsem, jinak receno penize vubec neresit, odkryt karty, dat jim kolik potrebuji calnout vsechny dluhy a vytahnout zkryte technologie.

Jde o to ze musime zacit setrit prirodu a to s ropou a penezi velmi souvisi.

Kdyz Kalousek ma vizi na par mesicu dopredu, ja mam vizi na staleti.... aby nase malickost prezila

267527

23.4.2012 11:37

RE: Vážení diskutující

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 267524

Jako fyzik a člověk, který se věnuje vědě, musím potvrdit to, co zde již zaznělo, že my akademici nejsme lepší, morálnější skupinou obyvatelstva. Kromě toho, máte pravdu, že politika je pro slušné lidi synonymum něčeho špinavého. Když se najednou někdo postaví a řekne, já jsem ten pravý, volte mně ... asi bych k takovému člověku pojal nedůvěru.

Snad by se mělo postupovat obráceně, lidé by měli sami ze svého středu vybrat a nominovat někoho, jehož život vidí a jemuž na základě toho věří. Jenomže, současné gaunerské politiky občané navolili - podle mého názoru - právě proto, že se jim morální hodnoty (těm občanům) nezdály důležité, naopak ocenili "vyčůranost" a ostré lokty, protože si (mylně) slibovali, že na tom budou mít podíl. Nebylo potřeba zvláštní jasnozřivosti odhadnout Klause, Havla, ..., Topolánka, Nečase, Vondru, Schwarzenberga, Kalouska, Johna a další podle výrazu ve tváři a podle pár pronesených slov. Schopnosti ministra školství Dobeše musely být každému taky hned jasné, po pár pronesených větách (Milouš Jakeš byl chytřejší). Normálně, v občanském životě bychom se s těmito lidmi nekamarádili, peníze bychom jim nepůjčili, na pivo bychom s nimi nešli a oběd bychom si od nich už vůbec nenechali uvařit. Tak proč byli zvoleni? Protože lidé uvěřili, že gaunerství, které těmto lidem kouká z očí a které se nedá zapřít, jim, voličům, přinese prospěch. Gaunerství, ostré lokty a nepodložené sebevědomí, snadnost jejich vzestupu je to, co lidé na těchto politicích obdivují. Tak čemu se divíme? Prostý lid obdivuje bohaté lidi, Romana, Kelnera, Bakalu, které vnímá jako úspěšné, kdyby to šlo, klidně by s nimi měnil. Že si své miliardy nakradli, stejně jako většina boháčů na Západě (ale v mezích zákona, takže tomu mohou legálně říkat podnikání) už nikoho příliš nezajímá. Zde je zakopaný pes.

Pokud se podaří současnou vládu shodit a vládnoucí politiky nahradit někým lepším, bude to velké štěstí (křesťani by tomu řekli - milost), protože jako celek, národ, si lepší politiky nezasloužíme, naopak, dostáváme hořké kapky, které jsme si stokrát zasloužili.

267561

22.4.2012 22:52

Vážení diskutující

ZYX 89.?.?.?

Velmi vám děkuji za vaše reakce a předesílám, že Vás všechny, v nejblišších dnech, bude někdo kontaktovat a doufám, že nám vysvětlite Vaše názory, na to co jste dnes tady napsali. My už Vám vysvětlime, co je demokracie. Tak se činte a pište dál.

267526

23.4.2012 2:04

RE: Vážení diskutující

steve 166.?.?.?

Reakce na 267526

.. soudruhu kapitane - vela dobre ste to napisali. Oni jsou teroristi ! Tu kolobezku Vasemu synkovi jsem uz umyl, jeste vytru schody a vypucuje Vasi soudruzce manzelce trampky ....
Kaficko bude zitra v devet na stole (3 cukry) ...
Vas rotny Janousek. [mrknutí jedním okem] [mrknutí jedním okem]

267536

23.4.2012 10:26

RE: Vážení diskutující

ludy 78.?.?.?

Reakce na 267526

Chteli ste reseni tady ho mate, nakrmit planetu jeste umime nebo ne? Vsehno ostatni nepotrebujem.

Demokracie rozhodne neni vyhrozovani milej pane.

267552

25.4.2012 12:13

RE: Vážení diskutující

L.C. 194.?.?.?

Reakce na 267526

A kdypak se ukážete? Já se ptám, abych vás náhodou, nedej bože, nepropásnul. Mimochodem, přijdete přes den a v přesile čtyři na jednoho jako odporné fašistické Gestapo, nebo po druhé hodině ráno a v přesile deset na jednoho, jako milá, přátelská a demokratická URNA. Já bych se rád připravil. Gestapo totiž alespoň občas klepalo a dnes se vyrážejí dveře beranidlem, tak abych raději nechal otevřeno. Ony ty dveře jsou nové a bylo by jich škoda.
Jinak věřím, že následující vzájemný rozhovor bude jistě minimálně pro mě přínosný. Nikdy jsem totiž nezažil waterboarding. Třísku jsem si pod nehet zarazil nedávno sám, tak to bych prosil tuto část lekce o demokracii vynechat. Je mi líto, že vám nebudu moci posloužit lépe, ale bohužel nemám nic, co by se dalo humanitárně vybombardovat.

267768

23.4.2012 3:05

Media patri odstrelit

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Velky vyznam v deni kazde zeme, ne-li rohodujici, maji media. A v kazde zemi jsou poplatna majiteli. I v tom pripade, je-li majitelem stat. Jak to udelat, aby ten vliv, to mrzaceni reality i svobody, neexistoval? Snad jen zakonem. Nevim vsak jakym, nevim, jak by mel znit, aby se nedal obchazet. Mozna, ze existuje a nekdo to vi, ale ja osobne tomu neverim. Takze i kdyz dojde k nejakemu politickemu prerodu, vzdy to media zkresli. Bohuzel.

267540

23.4.2012 10:37

RE: Media patri odstrelit

ludy 78.?.?.?

Reakce na 267540

to bude asi tim kdo ty media vlastni

267556

23.4.2012 8:25

Precist a poslat dal

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

http://www.nfpk.cz/_userfiles/soubory/clanky/2012_...

267545

26.4.2012 10:32

RE: Precist a poslat dal

exDIAs 87.?.?.?

Reakce na 267545

Sorry, ale tento pán pripomína iniciatívu 99%, ktorú aj ovce na Slovensku konečne prekukli a poslali kam patrí...
Modus operandi ako cez kopirák. Podľa činov poznáte ich...

267809

23.4.2012 8:25

Jedno je isté. "Textilná revolúcia" nás vyšla draho...

jan26 195.?.?.?

22 r. kleptokracie, vlády gangstrov a nadnárodných korporácií dohnalo naše krajiny do existenčnej krízy, ktorá v moderných dejinách nemá obdoby. Naše pomerne vyspelé hospodárstvo, ktoré nás bolo schopné bez dlhov a nezamestnanosti dôstojne uživiť, je nenávratne rozkradnuté. Kapitalistická "demokracia" bola, je a vždy bude len ilúziou, za ktorou sa skrýva tvrdá diktatúra zlodejských žralokov - psychopatov. Navzdory všetkým nedostatkom minulého režimu, dnes možno povedať, že bol nepomerne lepší, stabilnejší a ĽUDSKEJŠÍ.
Tí rozhľadenejší a lepšie informovaní už vtedy, na jeseň 89, vedeli, že je zle. Poznali sme jedného starého disidenta, ktorý trávil posledné roky svojho života, s podlomeným zdravím, v chalupe na Slovensku. Roky strávil v komunistických lágroch a uránových baniach. Stýkal sa z "elitou" vtedajších disidentov, ktorí sa v jeho chalupe stretávali na "pracovných poradách". Mal velmi dobré informácie a o plánovaných spoločenských zmenách vedel asi rok. Tvrdil, že v tom ide časť komunistov a ŠTB-ákov (ktorí si želajú zmenu - presne takú, akú sme následne videli)spolu s disidentskou mafiou. Tam môj otec prvý krát počul meno Havel. Jozef K. (zmienený disidentský vyslúžilec) si o ňom nemyslel nič dobré... Z nadchádzajúcich zmien nemal dobrý pocit. Vedel, že to bude obrovská zlodejina a bežní ľudia na tom budú velmi zle.
Môj osobný názor je, že november 89 sa do našej histórie zapíše asi tak, ako bitka na Bielej Hore, porážka pri Moháči alebo porážka Dóžovho povstania. Čiže ČIERNYMI písmenami a s ďalekosiahlymi dôsledkami.
Zárovaň sa obávam, že šance na pozitívnu nápravu sú minimálne. Stojíme pred dlhým obdobím temna, kedy zločinci v čele štátu a nadnárodných štruktúr definitívne odhodia masku "demokracie" a budú svoju ukradnutú moc a nalúpené statky hájiť terorom, špehovaním a represiou. Na zmeny je už príliš nekoro, ľudia precitli vtedy, keď už niet možnosti návratu...

267546

25.4.2012 11:01

Chtělo by to bez mýtů a chyb

pje 195.?.?.?

Metylester řepkového oleje motory neničí, pokud je součástí aditivované palivové směsi známé jako bionafta. Hygroskopické vlastnosti jsou systematicky prezentovány jako zdroj koroze bez ohledu na to, že se hygroskopické palivo dostává do kontaktu s korozi odolnými povrchy a že případné molekuly vody obsažené v palivu zlepšují účinnost spalovacího procesu v motoru. Na bionaftu jezdí spousty busů městské i meziměstské veřejné dopravy a životnost jejich motorů se nijak nezkracuje od těch používajících čistou naftu. Přesto autora Velkého Restartu nezatracuji, jen ho varuji, že hlásané dílčí nepravdy často shodí i vesměs pravdivé myšlenky...

267764

25.4.2012 22:58

RE: Chtělo by to bez mýtů a chyb

pavt 141.?.?.?

Reakce na 267764

Díky, to jsou velice zajímavé informace - neměl byste nějaký link? Nejsem expert na tuto oblast, ale co vím, tak problém biopřísad je hlavně v likvidaci palivového čerpadla, které je mazáno palivem, no a bionafta je mnohem méně "mastná" (omlouvám se za neodborný termín), než nafta klasická. Osobně bych řekl, že v tomto kontextu je koroze povrchů v motoru výrazně méně podstatný problém... Palivové čerpadlo odděláte po několika ujetých km i jednoduchým načerpáním benzinu - pokud vám tedy ještě předtím neodejde vstřikování...

267790

25.4.2012 23:43

RE: Chtělo by to bez mýtů a chyb

Pantoch 85.?.?.?

Reakce na 267764

Děkuji za odborné upřesnění. Nejsem chemik, ani historik, ani politolog. Jsem jen obyčejnej komediant, kterej čerpá z toho, že jezdí po celé republice s divadlem a má tak možnost denně slyšet problémy všech lidí.
Nedělám si patent na rozum. Jen chci, aby i ostatní vystoupili z anonymity a pokud možno aktivně a odborně, dali těm našim ,,klukům a holkám" najevo, že pohár již přetéká.
Váš Zbyšek. [smích]

267793

25.4.2012 21:56

Že komunisté neměli dluhy je lež

Frunik 77.?.?.?

11.11.1989 – Rudé právo přiznalo zadlužení Československa ve výši 12 miliard dolarů. Tolik k předání nezadluženého státu. A uvědomte si, že dolar stál na černém trhu 30 komunistických korun byť oficiání kurs byl nižší.
Dále, když už mluvíte o kradení, komunisté převedli v roce 1988 národní podniky na státní podniky. Z národního se staly státními, tedy odebrány národu. A to pomíjím zlodějiny z 50 let jako měnová reforma. Proti komunistům tahle vláda krade jaksi malicherně a v malém.

267788

25.4.2012 23:18

RE: Že komunisté neměli dluhy je lež

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 267788

Malicherne a v malom? [překvapení]

Pozreli ste na aktuálny Český verejný dlh a momentálny kurz je 18,80 Kč za 1 USD, vyrátajte to koľko tí súčasný amatéri nakradli.

267791

27.4.2012 20:52

RE: Že komunisté neměli dluhy je lež

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 109.?.?.?

Reakce na 267788

Přeháníte, ten dolarový dluh ve výši necelých osm miliard dolarů roce 1989 byl stejný jako v roce 1980, z čehož vyplývá, že se režim zuby nehty snažil, aby se nezvyšoval, ne tak jak se to děje dnes! Drtivá většina získaných deviz byla použita na modernizaci spotřebního průmyslu (textilního, kožedělného, sklářského a bílého elektroprůmyslu) a modernizaci hotelnictví a lázeňství.
Nezapomeňte také ale napsat, jaký byl dluh tehdejší NSR, také pár miliard dolarů?

267867

28.4.2012 4:49

RE: Že komunisté neměli dluhy je lež

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 267788

>11.11.1989 – Rudé právo přiznalo zadlužení Československa
>ve výši 12 miliard dolarů.
A kolik tehdy dluzil SSSR Ceskoslovensku? Kdyz uz o dluzich, tak o vsech!!!
[bliji] >Tolik k předání nezadluženého státu.

267873

28.4.2012 10:51

RE: Že komunisté neměli dluhy je lež

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 267788

Převod národních podniků v 88 byla akce oportunistického křídla v ksč, byla to příprava na nový režim. Příprava národního majetku na privatizaci po listopadu 89, o prodeji národního majetku nemůže rozhodovat stát, byla by to krádež i podle zákona, tento majetek bylo tedy nutné nejprve převést na stát. Tedy tato akce jde na vrub současnému režimu, prováděli to lidé již tehdy připravující současný režim a tu slavnou "spontánní revoluci". Záměrně navolení tupci jako Jakeš a spol nebyli schopni toto vůbec pochopit, natož tomu zabránit.
Současný režim lze směle srovnávat s pobělohorskou dobou, okrádání národa a jeho devastace nemá s jinou dobou srovnání, a to ještě není konec.

267878

Příspěvků: 89

22.04. 17:23 baba_Blažková  Zrovínka dneska
22.04. 18:30 leo69  RE: Zrovínka dneska
22.04. 19:08 Karel IV  RE: Zrovínka dneska
25.04. 10:53 rataj  RE: Zrovínka dneska
22.04. 19:42 karel4u  RE: Zrovínka dneska
23.04. 00:43  realny socialismus jen snem
23.04. 03:54  RE: realny socialismus jen snem
23.04. 11:39 jiricek777  "podrazy, které ušila hrstka gaunerů v režii Západu"
23.04. 15:10  RE:
23.04. 20:34 r.k.  RE:
24.04. 05:03  nebudte si tak jisty
28.04. 07:27 steve  RE: nebudte si tak jisty
28.04. 08:31 MoUdrostrak  RE: nebudte si tak jisty
22.04. 18:38  RE: Zrovínka dneska
23.04. 10:42 r.k.  RE: Zrovínka dneska
23.04. 10:39 Duanitta  RE: Zrovínka dneska
23.04. 18:27 baba_Blažková  RE: Zrovínka dneska
24.04. 01:25 čochtan  RE: Zrovínka dneska
24.04. 16:12 Duanitta  RE: Zrovínka dneska
25.04. 14:27  RE: Zrovínka dneska
23.04. 23:07 dynos  RE: Zrovínka dneska
25.04. 15:56 Petr.jicineves  RE: Zrovínka dneska
22.04. 17:41 valecnik  Elita naroda
24.04. 22:55 ja2012  RE: Elita naroda
25.04. 19:36  RE: Elita naroda
27.04. 17:07  RE: Elita naroda
26.04. 01:35 karel4u  RE: Elita naroda
22.04. 18:26 Peter1235  Dakujem autorovi za nazor cloveka.....
22.04. 19:14  RE: Dakujem autorovi za nazor cloveka.....
22.04. 18:30 esw  opatření jasná
22.04. 18:56 osa x  Pravicová politika a kapitalismus zcela selhal.
23.04. 01:45 bazooka  RE: Pravicová politika a kapitalismus zcela selhal.
23.04. 12:14 osa x  RE: Pravicová politika a kapitalismus zcela selhal.
23.04. 15:16  RE: Pravicová politika a kapitalismus zcela selhal.
25.04. 09:43 osa x  Druhá věta a lež. V této zemi nikdy tzv.pravicová politika ani kapitalismus přítomny nebyly. Na rozdíl od mafie.
25.04. 18:18 leo69  RE: Druhá věta a lež. V této zemi nikdy tzv.pravicová politika ani kapitalismus přítomny nebyly. Na rozdíl od mafie.
22.04. 19:27 Klausík  Zlej Dědek z hradu
22.04. 21:39 Karel Reeh  RE: Zlej Dědek z hradu
22.04. 19:38 s  Predchozi rezim "nepredal" tuto zemi bez dluhu!
22.04. 20:27 karel4u  RE: Predchozi rezim
22.04. 21:54 s  RE: Predchozi rezim
22.04. 20:42  RE: Predchozi rezim
22.04. 22:08 Kurt  RE: Predchozi rezim
23.04. 07:52 pavt  RE: Predchozi rezim
23.04. 10:29 waterfall  RE: Predchozi rezim
23.04. 11:04 esw  "protože podniky neměly žádné kontakty na Západě "
23.04. 15:34 pavt  RE:
23.04. 17:06 esw  RE:
23.04. 21:11  RE:
23.04. 18:41 baba_Blažková  RE:
23.04. 21:50 pavt  RE:
24.04. 13:09 baba_Blažková  RE:
23.04. 15:33  RE: Predchozi rezim
23.04. 16:39 pavt  RE: Predchozi rezim
23.04. 18:39 esw  RE: Predchozi rezim
23.04. 21:47 pavt  RE: Predchozi rezim
24.04. 07:52 esw  RE: Predchozi rezim
24.04. 11:22 Oracle  RE: Predchozi rezim
24.04. 14:43 pavt  RE: Predchozi rezim
25.04. 10:32 Marten264  RE: Predchozi rezim
23.04. 13:45  RE: Predchozi rezim
23.04. 15:47 pavt  RE: Predchozi rezim
23.04. 16:40 LaFox  RE: Predchozi rezim
30.04. 00:45  RE: Predchozi rezim
23.04. 16:34 maru  RE: Predchozi rezim
23.04. 17:00 waterfall  RE: Predchozi rezim
23.04. 18:45 baba_Blažková  RE: Predchozi rezim
22.04. 21:00  pane Zbyšku,
22.04. 21:10 Kosk  to nepůjde
22.04. 22:20 Pantoch  Vážení diskutující
22.04. 23:14 ludy  RE: Vážení diskutující
23.04. 11:37  RE: Vážení diskutující
22.04. 22:52 ZYX  Vážení diskutující
23.04. 02:04 steve  RE: Vážení diskutující
23.04. 10:26 ludy  RE: Vážení diskutující
25.04. 12:13 L.C.  RE: Vážení diskutující
23.04. 03:05  Media patri odstrelit
23.04. 10:37 ludy  RE: Media patri odstrelit
23.04. 08:25  Precist a poslat dal
26.04. 10:32 exDIAs  RE: Precist a poslat dal
23.04. 08:25 jan26  Jedno je isté. "Textilná revolúcia" nás vyšla draho...
25.04. 11:01 pje  Chtělo by to bez mýtů a chyb
25.04. 22:58 pavt  RE: Chtělo by to bez mýtů a chyb
25.04. 23:43 Pantoch  RE: Chtělo by to bez mýtů a chyb
25.04. 21:56 Frunik  Že komunisté neměli dluhy je lež
25.04. 23:18 Oracle  RE: Že komunisté neměli dluhy je lež
27.04. 20:52  RE: Že komunisté neměli dluhy je lež
28.04. 04:49  RE: Že komunisté neměli dluhy je lež
28.04. 10:51  RE: Že komunisté neměli dluhy je lež

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

29

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 58 čtenářů částkou 8 729 korun, což je 29 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 4

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 0

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Měnové kurzy

USD
23,21 Kč
Euro
25,59 Kč
Libra
29,90 Kč
Kanadský dolar
17,56 Kč
Australský dolar
15,77 Kč
Švýcarský frank
23,47 Kč
100 japonských jenů
21,38 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,65 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,28 Kč
1 unce (31,1g) zlata
34 037,40 Kč
1 unce stříbra
393,60 Kč
Bitcoin
198 354,98 Kč

Poslední aktualizace: 15.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 926