Diskuze k článku

Družstevnictví a socialismus

Příspěvků 87

5.4.2012 8:24

Slušovická kapitola

ppppp 95.?.?.?

Veľmi zaujímavý článok. Slušovice som si všímal už ako študent. Riešili veľa zaujímavých úloh, a podnikali v rôznych smeroch, vždy som sa pýtal, či sú niekým dotovaní, alebo to tak sami.

Dinosaury v zhoršených podmienkach vykapali, lebo boli veľké. Takže sa pýtajme, čo živí dnešné dinosaury. Ak budem stavať vežu alebo stenu z kociek do neba, môže sa stať, že pri určitej výške sa rozdrúzga vrstva, ktorá je pri zemi. Spadne vlastnou tiažou. Aby dačo mohlo stáť, treba vedieť, ktorým smerom a ako stavať.

266384

5.4.2012 8:54

třetí cesta, ta, která prý neexistuje...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Autor píše, že sovětský blok preferoval revoluci a zestátnění ekonomiky. Zajímavé je, že zrovna za dnes nejvíce očerňovaného Stalina tomu bylo trochu jinak http://janika.bloguje.cz/921007-stalin-a-podnikate...
Ještě "hůře" než německý sociální demokrat Detlev Rohwedder dopadla Jugoslávie, tam jim družstva "rozmluvili" zcela jinak.

266385

5.4.2012 17:06

RE: třetí cesta, ta, která prý neexistuje...

hell 188.?.?.?

Reakce na 266385

Souhlas a dík za odkaz na skutečně kvalitní článek.
Někdo tu píše něco ve smyslu že Havel byl všivák a prodal naše bohatsví Západu. To je fakt. Ale je možné, že pokud by by na jeho místě byl někdo jako Rohwedder, skončili bychom právě jako Jugoška. Ještě že ty češi, jsou takové zbabělé kurwy.. tomu říkejmě třeba paradox, který nám zachránil krky.

266397

6.4.2012 16:22

RE: třetí cesta, ta, která prý neexistuje...

PejsekAK__ 89.?.?.?

Reakce na 266385

v souvislosti s článkem na blogu Janiky,
další pohled na Stalina:
Několik slov o Džugašvilim

266441

8.4.2012 22:27

RE: třetí cesta, ta, která prý neexistuje...

hera 86.?.?.?

Reakce na 266441

Řada informací tady na Zvědavci je tak zásadního charakteru, že si to snad ani neuvědomujeme. Nebýt internetu a určitých webových stránek, tak bychom se o minulosti Sovětského svazu a role Stalina snad nikdy nic nedozvěděli. Snažila jsem se dohonit si vzdělání o této době sledováním dokumentu Velká vlastenecká válka. Tam se ale o družstvech člověk nic nedozvěděl. Hovoří se o devastující roli stalinismu na biologii (Lysenko) a kybernetiku, ale to se stalo až za Chruščeva, pokud se nemýlím (musela bych listovat v časopise Vesmír). Mimochodem, Vesmír ovládají židé. Šéfredaktorem je Ivan M. Havel, bratr Václava Havla, a žid Ivan Boháček je zastupujícím jednatelem nakladatelství Vesmír.
Asi je to nošení sov do Athén, když odkáži na dokument o FEDu s názvem Nestvůra z ostrova Jekyll od autora Griffina. Postrádám vzdělání v ekonomii a sociologii a nejsem sama. Jak poznamenal Griffin: "Tyto věci nenajdete v žádné učebnici ekonomie."
zde

266568

5.4.2012 10:01

František Čuba byl vizionář, který nejenom v Česku,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 117.?.?.?

ale i ve světovém měřítku předběhl dobu. Agrokonglomeraty typu Slusovic dnes vznikaji po celem svete - Cina, Vietnam, arabske zeme, Brazilie, Indie, Zeland, Staty. V zavistivem Cesku nemohl dopadnou jinak - byl znicen jako varovny priklad. Dve poznamky - zemedelska drustva v Cesku byla zalozena na principech kolchozu a je otazka jestli by byla schopna prezit - ta transformace do sro a as byla zrejme logickym vyustenim dlouhodobeho procesu. Asi posledni realne druzstvo Vcela dopadlo jak dopadlo. Opravdu uspesna druzstva ve svete (mimo kampelicky nebo spolky udrzbaru tam ci onde) jsou zalozena na propojeni privatne podnikajicich subjektu, kteri se spojuji v oblastech kde maji stejne zajmy. Napr. zemedelstvi kde se prvovyrobci diky druzstvum dostavaji ke vlastnictvi sluzeb (genetika, vyroba krmiv), spracovatelskemu prumyslu (mlekarny, jatky) a retailu. Tak vlastne participuji na celem potravinovem retezci a jsou chraneni proti nadnarodnim korporacim. Dva priklady - Fonterra,kterou vlastni 10000 novozelandskych farmaru, dnes nejvetsi exporter mleka na svete, nejvetsi investor napr. v Cine a ve spolecnem podniku s Nestle jednicka v Brazilii - druhym je treba Topigs patrici nekolika tisicum farmarum v Holandsku, svetova trojka na trhu prasat, dnes delajici velky byznys v Cine a jihovychodni Asii kde se chova nejvice prasat na svete. My jsme v roce 1989 zborili nejen Slusovice, ale oddelili jsme (resp. rozdali do zahranici) jak sluzby tak zpracovani a retail - vysledkem je ze misto mleka a masa pestuji zbytky zemedelcu repku pro pana Babise - nic jineho se diky strukture a zemedelske politice nevyplati. V roce 1989 jsme meli agrarni strukturu na makrourovni ve stavu, ke kteremu se dnes ve svete kdo muze pomalu a obtizne prokousava, podnik zahranicniho obchodu a neuveritelnou pozici v zemich, ktere jsou dnes pro investice a obchod nejatraktivnejsi. Zahranicni obchod se zrusil a na trhy nad kterymi se ohrnoval nos se dnes vracime pres oficialy na ambasadach ci zprostredkovatelskych organizaci typu Czech nevim co. Obavam se druzstevnictvi je hodne aktualni realita ve svete, zejmena v tom uspesne se rozvijejicim. U nas hodne vzdalena budoucnost.

266388

5.4.2012 10:47

Havel bylo zvíře

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Dnes jsem se poprvé dozvěděla, co to zvíře 21. srpna 1990 na Václavském náměstí řeklo: „Krajně temné slušovické žilky nenápadně prorůstají celým naším potravinářstvím... Znovu a znovu se tím potvrzuje, že naše revoluce není dokončena. Naopak to hlavní se musí teprve stát,“
Mně vždycky bylo záhadou, proč slušovické družstvo zašlo. Prý bylo trnem v oku i KSČ (Komunistická strana Československá). Slováci měli něco stejného nebo podobného a jmenovalo se to Agrostroj, pokud mě paměť neklame.
Ty důsledky tohodle zvířete vidíme dosud. Například na jižní Moravě fungovala Fruta tak, že místní zahrádkáři ji dodávali svoje produkty. Dnes lidi v pohraničí hledají kdejakou možnost se uživit, takže chodí sbírat třeba slimáky. Aktivity jednotlivců jsou v samém zárodku potlačovány. Na jižní Moravě například vznikaly automaty na mléko. Byl o ně zájem, jakmile se to rozkřiklo. Ale co se nestalo. Nejprve jim Odesáci-Esecáci zkracovali dobu, po kterou směl automat pracovat. A až když se to dostalo na úroveň dvou dvou dnů v týdnu a mléko bylo beznadějně vyprodáno, takže lidi stáli před prázdným autotmatem, tak byly automaty uzavírány a "prý není zájem". Kvalita mléka prodávaného s Lídlu, Penny, v Bille a další, je strašná. To není mléko. Mluvím konkrétně a případu zlikvidovaného automatu v Rosicích u Brna na Kollárově ul.
Tahle svině H. zlikvidovala všechny potravinářské řetězce, co tu byly. Úroveň české kultury je na nultém bodu, když H. dostal nějakou cenu za scénář. Jeho scénář a scénář například Kinoautomatu, no to jsou nebe a dudy. Odcházení je taková sračka, to člověk jenom zírá.

266389

5.4.2012 18:12

RE: Havel bylo zvíře

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 266389

Nenadávajte zvieratám do Havlov, to je neetické proti zvieratám, nejaký milovník zvierat ešte Vás zažaluje. [vyplazený jazyk] Vážne prosím nerobte to, ničím nezaslúžili také označovanie.

Čo sa týka Havla, on bola len figúrka akási tvár mocných, o tom je množstvo článkov, nielen tu na Zvedavci. Ktovie možno na sklonku života pochopil, že bol len pseudo-mocný na jedno použitie, ale je celkom možné, že mu nedošlo kvôli delíriu, že tým že sa predal, nezískal prakticky nič.

Vďaka mocným ktorý ho riadili (a riadia súčasných poskokov) sme v tej brinde a je to naša pasivita čo spôsobuje, že sme ešte v stále v ňom. Ďalšia vec je, že vďaka krokom za ktorými stál ako "nespochybniteľná morálna autorita" Havel, spôsobil to, že kto bol trochu chytrejší a schopnejší na vidieku, ten odišiel do mesta a zbytok ktorý nič nevie ostal a to dáva nikom ako osa x dobrú dávku munície. Ďalšou muníciou je, že vytváranie družstiev v roku 1948 sa snažil vytvoriť družstvá ako z tohoto článku, ale Beneš (ako to býva v našich končinách zvykom), bol pápežskejší než sám pápež, následne uchopil to zo zlého konca a všetci vidíme ako to dopadlo. Ľudia boli odtrhnutý od pôdy a následne nemali priamy záujem na tom aby to bolo v poriadku, kradli (viem o čom hovorím), flákali a proste všetko išlo dole vodou. Čo sa týka firiem z iných odvetví ako poľnohospodárstvo detto. [pláč]

266399

5.4.2012 18:50

RE: Havel bylo zvíře

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 266399

Pane Oracle pozor nato popíráte Havlocaust a predsa neznalosť holokaustu neospravedlňuje, tak pozor nato!!! [chechtot] [chechtot] [chechtot]

266400

5.4.2012 12:44

Nebudete-li se zabývat politikou, bude se politika zabývat vámi.

hc 90.?.?.?

Družstevnictví je biologickým nepřítelem jak těch, kteří vlastní ekonomiku, tak i těch, kteří vlastní politiku. A to už je drtivá přesila. Pokud se družstevnictví zaměří jen na ekonomiku a ne i na získání politického vlivu, bude zadupáno do země. Ale to ostatně vyplývá i z článku.

266390

5.4.2012 13:27

každý pracovník v družstvu pobírá spravedlivou mzdu, má spravedlivý podíl na zisku i na růstu majetku, demokraticky ....

osa x 193.?.?.?

Já prostě musím a nemohu si pomoci , kolik praktických zkušeností má pan Stočes s výrobními či zemědělskými družstvy ?? Text je referát teoretika, který zemědělství či výrobu v současném čssr viděl z rychlíku. Z praxe pouze sdělím, že družstevní zemědělství v čssr je ve stavu "rigor mortis" , ze kterého je již nikdo nereinkarnuje. Proč ? Nejsou lidé - žádný schopný a pracovitý vůdčí člověk nebude utrácet svůj čas s kolektivem současné populace venkova, která už neumí nic , aby prostřednictvím družstevních mechanizmů rozhodování nevzdělaní, hloupí a závistiví tupci rozhodovali o pobírání jeho spravedlivé mzdy za to, že se snaží s tímto kolektivem přežít na venkově navzdory státní politice i navzdory samotným družstevníkům. To je realita českého venkova po 60 letech reforem. Autor asi ani nezná a neví, že si např. rakouští sedláci pronajímají v česku půdu , aby na ní hospodařili , to jsou kouzla že. A proč asi ? Kdopak vyjednal zemědělskou kapitolu při vstupu do EU tak výhodně ??? Miluji teoretiky , hlavně Marxe a Engelse.

266392

5.4.2012 19:43

RE: každý pracovník v družstvu pobírá spravedlivou mzdu, má spravedlivý podíl na zisku i na růstu majetku, demokraticky

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 266392

bohužel hodně Čechů má v genetické výbavě, že se neumějí podřídit skutečným autoritám a do všeho strkají svoje rypáky.Listopad 89 byl vzorovou ukázkou českého rypáctví.Podle mě je družstevní forma podnikání jedna z nejlepších, stačí jen do vedení zvolit skutečné odborníky a autority, ne blbce se stranickou legitimací.

266402

5.4.2012 18:11

Nevím...

Zákys 88.?.?.?

Na co se spolehnout? Na státní rozpočet? Trénovat karate, doplnit si těch pět zásobníků ostrého střeliva do kalašnikova o další debničku, shromáždit si použitelnou sadbu brambor,pro první kolaps zásobování? Nebo se idiotsky usmívat podle tisíce let uplatňovaného návodu "sekera řezníka věnčena listím, uklidní důvěřivé hovado"?[zmaten] [zmaten] !!?

266398

5.4.2012 23:10

Jugoška

Libcin 93.?.?.?

Když někteří vzpoměli válku, vzpoměl jsem si na businessmana a muslima F.Abdiće, který před válkou vyhrál prezidentské volby v BaH a vlastním chybným ústupkem přenechal pozici Izetbegovićovi. Údajně měl v oblasti Bihaće něco podobného, jako JZD Slušovice. Volby vyhrál, protože byl populární, ale prezidentem se nakonec nestal! Byl projugoslávsky založený a jeho oblast a podnikání bylo zničeno válkou v roce 1993. Jenomže fígl je v tom, že tu oblast napadli muslimové z Izetbegovićovy frakce a tak jedni muslimové vyhnali druhé muslimy paradoxně do Srbska. Moc se o tom nepíše a pokusím se o tom něco zjistit!

266415

6.4.2012 13:52

....

L 109.?.?.?

Kolektivizace a druzstevnictvi??
[chechtot]

Clovek je opravdu nepoucitelny. Kdo se nepouci z minulosti prozije ji znovu.

Clanek je demagogie. Trochu pravdy, zbytek prekroutit a stvorit konstrukt.

Cuba by skoncil i za klasickeho bolsevika. Ti dnesni s nim provedli co provedli. Kazda ovce, ktera zacne vycnivat z rad (ex)soudruhu dostane po tlame.
Havel nebyl zadny pravicak a kapitalista. Byl to obycejny poskok.

Listopad 89 nebyl zadny pravicovy prevrat.

266434

6.4.2012 16:41

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 80.?.?.?

Reakce na 266434

Asi tak .
Pouze bych řek,že Čubu vyčnívat schválně nechali.Měl možnosti o jakých se jiným ani nesnilo.
Trochu to připomínalo "rekordy" určitých part havířů
Ale to by bylo na dlouho a přitom vůle o tom popřemýšlet,jak vidím tady chybí.

266443

6.4.2012 18:46

RE: ....

L 109.?.?.?

Reakce na 266443

Tady, na Zvedavci, chybi hlavne jiny pohled. Tedy minimalne od vetsiny komentujicich.
Kdyz to clovek tak cte, tak si pripada jak na strankach Rudeho Prava z roku 1970.
Paranoidni a neuspesni bolsevici skryvajici svoji hladovost po penezich za svoji neschopnost
- onu radoby socialnost, kdy stat ma dotovat holy zadek a prazdny zaludek- tedy i je.
Takze znovu, soudruzi...chcete socialismus a dotovani potrebnych?..
Proc ne, ale platte si to ze sveho radne zdaneneho prijmu a nedelejte si narok na muj zdaneny prijem(ze ktereho nechci platit liny, nevzdelany a neschopny povl-to znamena vas a vase pribuzne).

266453

6.4.2012 20:09

RE: ....

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266453

Hm...bezva. A můžu se zeptat, koho platíte ze svých daní dneska? Pracovitou, vysoce vzdělanou, nepostradatelnou a schopnou elitu? No... když se ten váš příspěvek rozebere, vaše přání je dávno splněné. Z daní nedotujete potřebné, ale odevzdáváte je nepotřebným a všehoschopným. Můžete být tedy spokojen.

266464

6.4.2012 21:12

RE: ....

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 266464

Kdepak Lin, daně platí jenom nevzdělaná, ošklivá, líná, neuspěšná lůza. Vzdělaní, krasní, úspěšní, inteligentní, pracovití... prostě nechci použít slovo avantgarda, abych náhodou nepopudil. Sakra jak byck to nazval? Nadlidi, to by mi mohl zazlívat Nietsche i liga proti antisemitismu, lidi a podlidi to bych si taky naběhl. Co takhle výkvět lidstva? Ten daně neplatí nebo v minimalní míře. Daně jsou totiž pro výkvět skutečný evoluční přežitek. Stát, centrální moc, pravní systém, policajti, solidarita, morálka, víra... to všechno jsou bolševické přežitky. Nepřináší to prej žádnou výhodu genu, základnímu to stavebnímu kameni civilizace.

Některé zavádějící tmářské idee jsou starší data než bolševici nebo Marx, ale to je pouze takový ideologický detail. Z toho důvodu se zavedlo třeba DPH, to musí zaplatit i střední třída, která se dostala ke vzdělaní a mohla by mít neoprávněné tendence neplatit, ale vyhnout se daním, to se vztahuje pouze na dokonalý výkvět. Taky daň z nemovitosti, ta se zavedla původně pro konzervaci moci feudálního státu, ale dneska je to daň, která se jedna z mála nedá schovat někdy na Bahamách nebo Kajmanech, ale protože pokrokovou ekonomiku kasínového kapitalismu, kdy 99.9999% peněz je virtualní povahy, tak z toho se naštěstí přežitek funkčního centrálního státu udržet nedá. To víte ony kredity trochu hýbou s cenami ve skutečném světě, i když zatím se pohybujou v kasínu. A až se pohnou směrem do reality, to teprve uvídíme konečný úspěchu pracovitého úsílí výkvětu lidstva.

No, takže morálka a víra vznikla díky tomu, že děti potřebovali vstřebat individualní zkušenosti starších. No a to nám pak zůstalo jako přežitek, stejně jako placení daní, altrusimus, rodina, pravní systém, vzdělání..., to všechno vyžaduje zbytečné náklady. K čemu je výkvětu nízká kriminalita, pravní stát, všeobecně gramotná a vzdělaná společnost, zdravá populace...? Skutečné opravdové individuum jde racionálně pracovitě vpřed na základě osobních výhod. Proto jim nezáviďme a držme jim palce za usilí s jakým nesou v potu a námaze pochodeň civilizace stále kupředu, zpátky ni krok. Není nadto, když nás řídí skutečný brilantní nástroj rozumu. Tedy sobecký gen, jak by řekl visionář Dawkins. Kdo jiný? Už Thatcherová věděla, že žádná společnost neexistuje. A to nevím zda znala myšlenky Dawkinse? Možná by začala mít i nefilosofické pochybnosti o existenci sebe sama. Jsem já nebo už jsem evolučně dorostl do dynamické manifestace shluku genu v přítomném čase? [mrknutí jedním okem]
http://scienceworld.cz/historie/vznik-nabozenstvi-...

266475

7.4.2012 6:43

RE: .... ATTAC

hera 86.?.?.?

Reakce na 266475

Z jedné knihy Jeana Zieglera jsem se dozvěděla něco o ATTACu. Hlavním, nebo lépe, jedním z hlavních cílů tohoto hnutí bylo zavedení daní na derivátní kšefty. Ví snad někdo něco více?

266495

6.4.2012 20:30

RE: ....

steve 166.?.?.?

Reakce na 266453

.. skoda, ze je ten inter. kosmos tak anonymni ...

266468

6.4.2012 21:13

RE: ....

L 109.?.?.?

Reakce na 266468

Neni. Klidne se ozvete na @ adresu kterou editor zna. A uvidime dal jaky jste hrdina.

266476

7.4.2012 11:21

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 266476

Editor sděluje IP adresy a e-maily jen Policiji ČR na její žádost vy policajtský provokatére.Proč by měla zrovna vaše emajlová schránka ukazovat na vaši pochybnou udavačskou identitu?

266504

6.4.2012 20:43

RE: ....

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 266453

>Tady, na Zvedavci, chybi hlavne jiny pohled. Tedy minimalne od
>vetsiny komentujicich.

>Kdyz to clovek tak cte, tak si pripada jak na strankach Rudeho
>Prava z roku 1970.

>Paranoidni a neuspesni bolsevici skryvajici svoji hladovost po
>penezich za svoji neschopnost


Tu? Čo Vám šibe z tej tupej TV propagandy? Každý taký o ktorej píšete sedí vo vláde, v parlamente, v senáte, vo vysokej úradníckej pozícií, v správnej rade "štátnych" firiem či financuje tú šarádu s názvom "voľby".

>- onu radoby socialnost, kdy stat ma dotovat holy zadek a prazdny
>zaludek- tedy i je.

>Takze znovu, soudruzi...chcete socialismus a dotovani
>potrebnych?..

>Proc ne, ale platte si to ze sveho radne zdaneneho prijmu a
>nedelejte si narok na muj zdaneny prijem(ze ktereho nechci platit
>liny, nevzdelany a neschopny povl-to znamena vas a vase
>pribuzne).

Keby sa človek mohol zabezpečiť obživu a bývanie pre seba rodinu s 2-3-4 deťmi bez nútenej práce manželky, hypoték a pôžičiek, tak by tu nikto nechcel rozdávať dávky a dotovať darmožráčov, lebo tí čo to naozaj potrebujú vypadnú kvôli tomu, že majú príjmy (nad rámec).
Totiž ten pseudo-socializmus o čom píšete je znakom "dobrého, slobodného, demokratického a kapitalistického západu", ktorý humanitárne bombarduje skutočne sociálnych, demokratických a slobodných, a kde sa museli kvôli kľudu kupovať darmožráči (hlavne prisťahovalci) almužnou. Táto praktika sa skončí z mnohých, už tu spomínaných dôvodov.

266471

6.4.2012 20:51

RE: ....

steve 166.?.?.?

Reakce na 266471

Oracle, - vykasli se na neho, prisel tady smrdet sluzebne, ten cucak je tak blbej, ze jsem si jisty, ze ma na stene tatuv diplom z VUMLu. Ucitele meli oba stejneho, akorat na VUMLu mel decentni sacko a pesinku si cesal do leva. Ted nosi fialove sacko a cese to doprava ..., ale porad stejna dusevni hovnarna .. [smích]

266472

6.4.2012 21:40

RE: ....

L 109.?.?.?

Reakce na 266472

Tak jo, vy stary struktury(inclusive dementni Stýf).
Keby sa človek mohol zabezpečiť obživu a bývanie pre seba rodinu s 2-3-4 deťmi bez nútenej práce manželky, hypoték a pôžičiek, tak by tu nikto nechcel rozdávať dávky a dotovať darmožráčov, lebo tí čo to naozaj potrebujú vypadnú kvôli tomu, že majú príjmy (nad rámec).

Kdo vas nuti do hypotek,2-4 deti, pujcek?...na Zapade je normalni najemni bydleni. Pochopte uz konecne, ze v CR a EU kapitalismus neexistuje.
To, co se deje je jen uchylna forma socialismu(asanace bank, statnich rozpoctu...-kapitalista by neschopnou verbez nechal zkrachovat....soudruh to zalepi z dani...OKRADE VAS, vy jelita!!), levicastvi, prerozdelovani, zlodejiny...s pravicovym smyslenim to nema nic spolecneho.
To jen soudruzi si system predelali k obrazu svemu.

266481

7.4.2012 0:52

RE: ....

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266481

kapitalismus fungoval v 50. a 60. letech
momentálně jsme ve fázi jakéhosi postkapitalismu
kdy jsou tržní síly používány k likvidaci tržní ekonomiky a ka nastolení komunismu v budoucnu po kolapsu a období chaosu

já osobně tržnímu bolševickovi dávám rok maximálně 2 [mrknutí jedním okem]

266491

7.4.2012 10:25

RE: ....

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 266481

>Kdo vas nuti do hypotek,2-4 deti, pujcek?...na Zapade je >normalni najemni bydleni.

Pokiaľ nechcete aby Váš národ vymrel, tak budete musieť mať 3-4 deti, inak vás vytlačia buď prisťahovalci či cigáni, obe skupiny dostávajú dávky bez toho aby odvádzali dane, tým pádom množia ako zajace, a čo sa týka tých detí bez nútenej práce manželky a/či bez rodinných dávok neuživíte na prijateľnej úrovni,nedáte im vzdelanie atď (nič proti žene ktorá chce pracovať popri rodine, ale nech to nie je z donútenia okolnosťami).
Čo sa týka západu nájomné a iné položky na bývanie tvoria pomerne menšiu časť výdavkov, kým v našich končinách to odnáša väčšiu časť výdavkov, z tohoto pohľadu byť dlhovým otrokom bánk 20-30 rokov je výhodnejšie, iná otázka je či sa to z dlhodobého hľadiska vyplatí.

> Pochopte uz konecne, ze v CR a EU kapitalismus
>neexistuje.
>To, co se deje je jen uchylna forma socialismu(asanace bank,
>statnich rozpoctu...-kapitalista by neschopnou verbez nechal
>zkrachovat....soudruh to zalepi z dani...OKRADE VAS, vy
>jelita!!), levicastvi, prerozdelovani, zlodejiny...s pravicovym
>smyslenim to nema nic spolecneho.

To čo opisujete je fašizmus (korporativizmus-spojenie úradnej kedysi otvorene aj cirkevnej moci a -medzinárodného- kapitálu) čo v EU/Európe je cca 80 rokov natvrdo v takej či onakej forme nech vládli hoci aj komunisti bolo to tu, len nosil sociálnu či sociálnejšiu masku a nazývalo sa to socializmus.
Mimochodom čo je podľa Vás "pravicové myslenie"?

>To jen soudruzi si system predelali k obrazu svemu.

Nesúhlasím, ono ten systém vybral súdruhov k obrazu svojmu.

266499

6.4.2012 21:51

RE: ....

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 266472

Souhlasím Steve. Mladíkovi smrdí ještě diplom tiskárnou a už by tady pokřikoval něco o lůze, ubožáček. Dostal se trošku k "lízu" a už tady machruje. Po kterých hřbetech asi vyšplhal...poctivá cesta to určitě nebude. Mám na tyhle kocourkovský, tzv. "kapitááálisty", čuch [smích]

266484

7.4.2012 18:46

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 266484

on je totiž takový ideově nevyrovnaný, o čemž svědčí jeho verbální agresivita.Možná ani chudáček netuší, že se tento špatný hospodářský stav tady na Zvědavci předpovídal už v době, když jako modrý pravicový cucák mával třepotalkou na počest zvolení Vény Privatizátora prezidentem.

266522

7.4.2012 22:47

RE: ....

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 266522

Víte, já vidím, že miliardáři a multimilionáři ve Francii, Německu, Itálii atd., se přidávají k iniciativě amerického miliardáře Warrena Buffetta a v časech světové i evropské finanční krize dobrovolně volají po vyšším zdanění příjmů bohatých. Tedy i sebe.
V Kocourkově je ovšem z jejich strany naprosté ticho. Tam vládne sobeckost a pouze jen výpady proti státu, když je chce zdanit. Dalo by se příkře říci, že nikdo z těch, jimž český stát tu více, tu méně pomohl k nejvyšší životní úrovni, nechci rovnou tvrdit že si jmění nakradli, necítí potřebu uskrovnit se a dát ostatním najevo, že v dobách nouze pomáhá každý dle svých možností. Nemají špetku solidarity, zato vynikají arogancí, hraničící se sprostotou. Proto taková individua nemohu ani cítit...

266529

6.4.2012 21:25

RE: ....

dub 62.?.?.?

Reakce na 266453

no nejúžasnější na této diskusi je, kolik blbů není schopno pochopit, že družstvo je jen a pouze jednou z právních forem podniku.
nic víc, nic míň. a rozhodně to nesouvisí výlučně se zemědělstvím. a už vůbec ne s nějakým sociálismem nebo jiným ismem.

ale kolik rádobymoudrých keců kolem toho tito nedoukové nadělají, že...

266477

6.4.2012 21:55

RE: ....

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 266477

Hlavní závada družstev je ta, že to "smrdí" soběstačností, vytváří to komunity, nezavislé zdroje i skutečný kapitál, který pracuje na lokální úrovni, má to silnější lokální zpětnou odpovědnost ať jde o sociální věci, zdraví, ekologiii, solidaritu.... Ale to neladí ani s megaobchodními řetězci, ani s Bruselem a s globalizací už vůbec ne. O některých ideologiích nemluvím. Samozřejmě tohle je mimo horizont vnímaní ideologického vola i genu. No jo no, ale jedná se o velmi efektivní a šetrné využívaní zdrojů přírodních i lidských. Líbí nelíbí, to se bude vždycky počítat, když splaskne podvod s tiskařským lisem. A "sláva" pyramidové hry je vždy dočasná.

266485

6.4.2012 22:06

RE: ....

L 109.?.?.?

Reakce na 266485

BartoSSku, na tohle reknu jen jedno: Druzstvo=KIBUC!!
InteligentnejSSi si to vygugli, hloupejsi zuSStanou levicovat v Jednotach a jinych radobySStrakach.

BartoSSku, SStejna levicujici SSracka, jen s jinym privlastkem.

266487

7.4.2012 10:52

RE: ....

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266487

Družstvo = kibuc, no však jo. A kde myslíte, že se ti soudruzi z Izraele asi inspirovali? A proč a k čemu to převzali, když to je to levičácký a životaneschopný výmysl? A proč zrovna oni, jediný bohem milovaný národ na planetě, dle historiků s nejstaršími kořeny? A proč se ti socialističtí soudruzi komunisti Izraelci tolik bratříčkují zrovna s kolébkou demokracie, s USA (kde mimochodem úspěšně pracuje mnoho komunit v obdobném systému)? A proč bylo u nás při naší cestě k demokratickému kapitalismu jako první zničené družstevní vlastnictví?
Jo, mám hodně otázek - a přidám další. Myslíte si, že družstevní vlastnictví vymysleli komunisti? A myslíte si, že tento způsob vlastnictví výrobních prostředků je závislý na nějakém konkrétním politickém systému a nikde jinde a v jiném nefunguje? [smích]
A že jste to vy, dám nápovědu. To tzv. družstevní vlastnictví má ze socialismu jen název a za socialismu prošlo zkouškou fungování "většího rozsahu", protože do této éry fungovalo jen lokálně.

266500

7.4.2012 16:42

RE: ....

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 266500

Jakékoli společné vlastnictví, družstevní nevyjímaje, trpí jedním zásadním neduhem, paní Lin. Skoro bych řekl, že zrovna Vy ten neduh znáte. V teorii se mu říká TRAGÉDIE OBECNÍ PASTVINY.

Ve stručnosti. Existuje společná (družstevní, obecní státní, ...) pastvina. Všichni spoluvlastníci ji mohou užívat. Zdarma. Pastvina však funguje jen do chvíle, než se mezi jejími uživateli objeví vyčůránek (plenič pastvin nebo také dojič socialismu). Který na pastvinu vyžene místo jedné kravky celé stádo dobytka. Maximalizuje svůj zisk na úkor společného majetku. A brzy je po pastvině.

Konkrétním nedávným příkladem je třeba Sazka. "Pastvina", na které se společně páslo devět sportovních asociací. Každý rok sklízely bohatou úrodu ve výši 1 miliardy korun. Zpohodlněli tímto penězovodem. A málokoho z nich zajímalo, jaký je skutečný stav "pastviny" a jak dlouho ještě může dávat úrodu. A mají po pastvině.

Všimněte si, kolik aut úplně zbytečně postává na parkovišti před každým panelákem. Kdyby se spolubydlící v domě dohodli, stačilo by jim k uspokojení jejich dopravních potřeb těch aut možná jen polovina. A ušetřili by. Proč nezaloží družstvo? No protože je každému jasné, jak by společná auta dopadla. Brzo by z nich byly nepojízdné vraky. Tedy slovy teorie "zničená obecní pastvina".

U dopravních prostředků prostě každý ihned uzná, že jejich společné vlastnictví nemůže fungovat. U výrobních prostředků je to samozřejmě totéž. Leda by jejich spoluvlastníky byli samí andělé. [velký smích]

266515

7.4.2012 18:04

RE: ....

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 266515

No, doufejme, že netvrdíte s absolutní jistotou zase něco, co je úplný nesmysl, jako obvykle a jakmile vám to někdo dokáže, tak se "takticky" odmlčíte.

>Konkrétním nedávným příkladem je třeba Sazka. "Pastvina", na které se společně páslo devět sportovních asociací. Každý rok sklízely bohatou úrodu ve výši 1 miliardy korun. Zpohodlněli tímto penězovodem. A málokoho z nich zajímalo, jaký je skutečný stav "pastviny" a jak dlouho ještě může dávat úrodu. A mají po pastvině.

Vy nevíte, co se se Sazkou stalo? Že se tam objevili ti "(všeho)schopní podnikatelé", které tak strašně obdivujete a prostě a jednoduše Sazku vytunelovali, s notnou pomocí státních kontrolních orgánů? Občas si říkám, jestli vám to ještě stojí za to, dělat ze sebe hlupáka... Nemíchejte jabka s hruškama, i když je to vaše jediná taktika. Sazka a družstva jsou dvě naprosto rozdílné věci.

266520

8.4.2012 12:23

RE: ....

sda 176.?.?.?

Reakce na 266520

Nojo, ono je to težké když pan 49 naivně předpoládá že člověk = idiotský sobec co si jen pořád kalkuluje jak si maximalizovat čistě jen osobní zisk bez ohledu na společnost nebo nedejbože třeba i na nějaké obecné morální principy (že by podle sebe soudím tebe? nebo prostě jen další výsledek celosvětového neoliberálního eugencikého experimentu se šlechtěním domácího zvířete zvaného 'homo economicus' ?)
Nicméně, takhle i přes masivní propagandu na vnitřní úrovni funguje opravdu jen pár procent sociopatů, kteří se to pak díky vlastnictví masmédií snaží podsouvat všem ostatním, protože nenávidí jaké jim, i přes vše co si nakradli a jakou moc uzurpovali, kažký alespoň elementárně slušný člověk nastavuje zrcadlo.
Ono když na té pastvině vyhánějí stáda normální lidé, tak se prostě dohodnou na nepsaných pravidlech spoluužívání a vychcánka který by si tam nahnal celé stádo by asi rychle někam hnali i se stádem..

266543

9.4.2012 0:11

RE: ....

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266543

V různých společenských uskupeních a řádech existovala různá pravidla a lidé se s nimi porůznu vyrovnávali. Od nadšeného přijetí přes akceptaci až po různé formy odporu, ať už aktivního či pasivního.
Dokonce jsme byli i my svědky toho, jak lidé stejně nadšeně vítají zcela odlišná pravidla.

Hádejte, z které kategorie jmenovaných pocházeli ti, kteří lidskou společnost někam posouvali.
Kdybychom měli planetu plnou Vojtů, tak dneska je Země ještě pořád placatá.

266570

7.4.2012 18:36

RE: ....

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 266515

Pravda koryto veřejně ždímaného rozpočtu v Kocourkově i jinde je proti tomuto strašlivému nebezpečí pastviny přímo ekonomický tygr. Co se týče efektivity korupce. Holt když prasata kvičí a semtam se hryžou o lepší flek u koryta, tak vytvoří nebývalý evoluční tlak na inteligenci svině. Možná když chvíli vydržíme, tak z toho vypadá i moudrá bytost s morálkou, duchovním rozměrem..., ale aby jsme při tom evolučním čekání na humanitu přes prase neušli na úbytě. Zatím jsem ve stadiu, kdy v soudních kauzách trpí evoluční produkt ztrátou paměti, nejsou použitelné důkazy v soudním procesu, a policie v jistých případech reaguje nestandartně... Policajti co reagovali standartně jsou odstrašující případ pro ty, co evoluční vývoj od koryt přežili. Takže čemu se hlídací pes demokratury v mediálním cirkuse diví? Nebo se jedná pouze o divadlo pro plebs?

Případně se čeká až na kauzu zapomene veřejnost v návalu jiných kauz jako Promopro. Máze pravdu, když obchodní společníci jsou pouze hříšní lidé, tak si dáme do ústavy, že majitelem firmy může být maximálně jeden člověk, abych ho náhodou nějaký obchodní společník navzal na hůl. V zemi, která je v úrovni korupce vzadu ua Albánií, někde na úrovni Nigérie, jiná rozumná cesta holt asi není. Nevěř nikomu, i s důvěrou vůči sobě buď opatrný. A ti ze zahraničí, ať si nejprve řádně zjistí do čeho v pupku Evropy a světa jdou, poněvadž práva se u českých soudů nedovolají ani po několika letech průtahů. Měli by si zjistit namátkou jak v ČR funguje exekuční právo. Mohli by být překvapeni reálným stavem věcí. Ono navštívit právnickou fakultu v Plzni by jim všeobecně otevřelo oči ohledně stavu právního státu na způsob Kocourkova.

266521

7.4.2012 19:09

RE: ....

hc 90.?.?.?

Reakce na 266515

A jaká moudra vaši teoretici vyvozují ze skutečnosti, že obecní pastvinou je celá zeměboule? Já z toho vyvozuji, že bude zničena, pokud se ji lidé nenaučí chápat a spravovat jako společné vlastnictví.

266523

7.4.2012 19:20

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 266515

To je sranda, že zrovna vy víte, kdo je ten vyčůránek, asi někdo z nás levičáků a rozvracečů, kteří ctíme lidskou práci a hanobíme bankovní parazity, tu vaši nutnou krev a motor dnešního kapitalismu.
Jestli jste si nevšimnul, tak žádnou pastvinu nevlastníme, protože ji máme vypůjčenou od doby, kdy se SBČS změnila na ČNB, pastýřem je příslušník správné vyvolené rasy a splácíme úroky.
A k tomu vašemu legračnímu příměru s automobily bych jen dodal, že existuje spousta lidí, kteří jezdí společně jedním autem, aby ušetřili.A představte si, lidi se sdružují i do družstev vlastníků btů a domy ve kterých bydlí, nechátrají.Socialističtí blázni.

266524

7.4.2012 20:28

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 266515

Málo informovaný Vojto49,
ten systém, který zde máme funguje,když vytváří nesplatitelné státní dluhy,zástupy žebráků a bezdomovců!
Jdi Vojto49 provokovat někam jinam, tady ti pšenka nepokvete! [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

266526

7.4.2012 20:32

RE: ....

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266515

Zdravím, pane Vojto. Příklad s pastvinou si pamatuju. [smích] Ale není zrovna dobrý pro družstevní vlastnictví. Obecní (státní) louka přeci není bezprizorní a její užívání zdarma bývá v praxi něčím podmíněné, ne? Byť tím, že jakákoliv způsobená škoda je napravena tím, kdo ji spáchá. Vlastníci louky (obec, obyvatelé) by z vlastního zájmu měli nápravu požadovat.
A proč se nehodí pro příklad družstevního vlastnictví? Protože družstevní vlastnictví není o bezprizorním majetku, ale o společném vlastnictví výrobních prostředků. A tak na té louce nemá vaše vlastní stádo co dělat, ne? A pokud ano, je to za poplatek nebo nefinanční protislužbu. Nemáme snad dneska obecní louky? Nebo mám tomu rozumět tak, že obecní louky by vůbec neměly existovat?
Příklad se Sazkou také není zrovna nejlepší. Měla své akcionáře, kteří ji vytunelovali. Z takového příkladu by vyplývalo, že neuznáváte jakékoliv vlastnictví, které není osobním. Tedy kromě družstev a akciovek také s.r.o., komanditky, v.o.s. atd.. Navíc tunelování dmešních akciovek se stání účastí je přesně v duchu "kapitalistický (soukromý) zisk - socialistická (státní) ztráta" . Což není vina formy vlastnictví, ale lidí, kteří jsou pověřeni správou.
Možná víte, že ani osobní vlastnictví není zárukou, že majetek bude udržovaný a spravovaný. Koupil od státu za pakatel, vyraboval a ruiny musela obec (stát) sanovat na vlastní náklady. Viz hojné příklady soukromých pozemků se skládkami.
A zpět ke kibucům, "auta" necháme na jindy, byla bych příliš dlouhá.
Pane Vojto, myslíte si, že Izraelci jsou hloupí a zkoušejí cosi, co je praxí oveřeno jako zkázonosné? Nebo - myslíte si, že se chystají přejít na socialismus? [smích] Podle mého není pravda jedno ani druhé. Naopak - zavádějí systém, který jim do budoucna zajistí přežití.

266527

8.4.2012 21:52

RE: .... Auta

hera 86.?.?.?

Reakce na 266515

Tak zrovna s těmi auty to není povedený příklad. Pod heslem Car Sharing lze nalézt návod jak to udělat, když lidé potřebují auto zřídka. V německy mluvících zemích heslo Auto teilen. Ve městech s plochým terénem se úspěšně rozvinulo pujčování si kol u stojanů. Forma vlastnictví je jak u aut, tak kol různá: soukromá, družstevní nebo to provozovuje město.

266567

8.4.2012 2:46

Kibuc byl jediný opravdu komunistický model společnosti na světě, který fungoval!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 266500

A fungoval dobře a dokázal ekonomicky pozdvihnout a zachránit mnoho lidí z největší bídy a utrpení!V Izraeli vám to řekne každý!!!
To je potřeba studovat a nežvanit zde nesmysly,co produkuje prolhaná,zlodějská a zkrachovaná kapitalistická propaganda!
Přirozeně v okamžiku, kdy komunity v kibucech se dostaly z nejhoršího,ekonomicky se pozdvihly, nechtěly lidé již nadále žít "komunitním" způsobem života a Kibuc se rozpadl.
Především druhá generace už nechtěla přijmout tvrdé a omezující pravidla v Kibucu a pokud nenastaly změny, z Kibuce odešla, i když jim komunita umožnila vystudovat a poskytla jinou podporu, život v Kibucu přestal být pro mladé zajímavý!
Tak trochu bych to přirovnal k masivnímu odchodu mladých lidí z našich vesnic v posledních cca 50 letech,kterým také nelze zabránit!Změnám ve společnosti nelze byrokraticky bránit!
A lidé v Izraeli, co zažili Kibuce, vzpomínají se slzami v očích, co se jim všechno podařilo vybudovat, třeba zúrodnit pouště a jiné heroické výkony!
Je potřeba znát historii v plné šíři a nejenom kdákat a kecat, co kde slyším a čím mne blbá,jalová,pravičácká propaganda zahrne!!! [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

266535

8.4.2012 10:11

RE: Kibuc byl jediný opravdu komunistický model společnosti na světě, který fungoval!

Lin 85.?.?.?

Reakce na 266535

Počkejte... to je nějak semleté páté přes deváté, že mi to vyznívá dost ironicky...[smích]
Kibucy se v Izraeli nerozpadají, ale naopak vznikají nové a o mladé nouzi nemají. Jezdí tam brigádničit také mnoho mladých ze světa (strava a bydlení zdarma + přivýdělek) a nezdá se tedy, že by kdo od kibuců ustupoval. Pravdou je, že kibucy prošly mnohými změnami v pravidlech, ale pro mne je to známkou vývoje a tedy i životaschopnosti. Ono se totiž nejedná ani tak o nějaký "kolektivní způsob života" , kde všichni všechno dělají společně. Ten byl skutečně takto nastavený za éry kolektivizace. Od toho se ustoupilo i u nás. Jde spíš o to, že se určitá parta lidí dohodne na společné práci na získávání obživy, kde si výrobní prostředky nepořizuje každý sám.
Možná vás bude zajímat, že i u nás se na kibucy najíždí. První je tuším pro pražské bezdomovce a jmenuje se Čihadlo. Funguje také jakási asociace na podporu kibuců v ČR a na Slovensku.
No... a s tím odlivem mladých z vesnic v posledních 50 letech jste trocha přestřelil/a. Jedni odešli, druzí přišli, vesnice žila. Ono to vůbec nesouvisí s nějakou "metodou". Když dneska vybudujete např.svou vlastní rodinnou farmu, můžete se setkat za pár let s problémem, že není komu předat štafetu, protože vaše děti odmítnou jít ve vašich stopách.

266540

8.4.2012 19:33

RE: Kibuc byl jediný opravdu komunistický model společnosti na světě, který fungoval!

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 266540

Kibuc je NĚCO ZA NĚCO, Lin. Členstvím v něm získáte existenční jistotu. Ovšem musíte se za to vzdát velké části svých svobod. Dobrovolně!

Chcete jako kibucník po základní škole studovat? Budete-li smět, nezáleží vůbec na Vás. Za Vás rozhodnou ostatní. Že se Vám to rozhodnutí třeba nelíbí? Smůla.

Když se Vám náhodou podaří vystudovat všeobecné lékařství a v kibucu pracujete jako lékařka, máte stejný plat, jako pasáček ovcí. Stejný, jako všichni ostatní. Smůla.

Přejete si proklábosit denně pár hodin v interntetových diskuzích? Kibuc má pro sto členů jen dva počítače. Takže denně 15 minut na poštu. Ani o chlup víc. Smůla. Atd. a tak podobně.

Ještě se vrátím na chvíli k tzv. tragédii obecní pastviny. Stačí jen trochu popřemýšlet. A už se Vám ty naše nejžírnější "pastviny" vynořují před očima. Pražský dopravní podnik, Pražský magistrát, ČSA, ČD, Česká armáda, Česká pošta, Státní lesy, Budvar, ŘSD, ČEZ, ... Jsou to vždy organizace, které pracují s velkými sumami peněz a současně jejich vlastnictví a tedy i kontrola nad nimi jsou nejasné. Jakoby neexistovali lidé, kteří za ty promrhané majetky odpovídají.

Třeba ty naše slavné státní lesy. Po celá dlouhá desetiletí hospodaří tak, že jejich výnos z hektaru lesního porostu je třetinový, než u sousedů těsně za hranicemi (Bavorské lesy). Proč? Neschopnost vedení? Kdepak, "pastvina".

Nejdražší české dálnice v Evropě? Také skvělá "pastvina. Mnohé "pastviny" už dokonce zanikly. Třeba několikamiliardový tzv. "Fond mládeže". Ten byl již zcela "vypasen". A dokonce i některá bytová družtva byla svými představiteli pěkně "vypasena". A družstevníkům nezbylo, než si své byty zaplatit znovu.

Dokázala byste paní Lin odhadnout, kterou významnou "obecní pastvinu" jsem záměrně vynechal?

266559

8.4.2012 21:17

RE: Kibuc byl jediný opravdu komunistický model společnosti na světě, který fungoval!

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 266559

Zaměňujete pojmy pane Vojto. Družstvo nemá ambice realizovat megaprojekty jako třeba výstavba infrastruktury na národní úrovni. De facto dáváte dohromady neuvěřitelnou úroveň politické korupce v rámci ČR s družstevním způsobem ekonomického podnikaní a kumaluce zdrojů a kapitálu na místní úrovni. Hlavní efekt družstevního podnikání je, že z malých regionů nějaká megakompany neodsaje ve velkém to, co lidi vydělají. Zůstane toho více v regionu, podporuje to místní ekonomiku, tím zaměstnanost, komunity...

Družstvo bude fungovat efektivně na lokální úrovni, tak do středbí úrovně na úrovni regionů maximálně do velikosti krajů. Nebo chcete stát tvrdit, že dálnice v Německu nebo ve Švýcarsku nejsou státní zakázky a staví je firmy s jedním vlastníkem? Během vyýstavby železnic v USA fungovalo, že soukromé korporace stavěli úseky, které se postupně spojovali, ale 150 let zpátky byla komlexita civilizace někde jinde. V Německu formálně výběrové řízení probíhá podobně jako v ČR, takže pokud to Němci postaví za polovinu a v lepší kvalitě, tak toto jde na vrub všeobecné mravní úrovni a daleko nižší míře korupce. V Švajcu to jde ještě jinak. Nezničitelný Kalousek s Vondrou apod. by šli v Německu po prvním korupčním průšvihu definitivně z politiky, na tom stojí rozdíl mezi cenou a kvalitou dálnic, zboží, služeb .... mezi Německem a ČR. Má to houbelec společné s družstevním vlastnictvím.

I když nevím do jaké míry je tento způsob rozšířený v Německu. ale ve Francii takhle spotřebitelé začali např. spolufincovat produkci potravin na farmách. Pro lidi z města velmi rozumný počin být v kooperaci s někým, kdo potřebuje peníze na provoz produkce kvalitních potravin na farmě peníze. Bankovky se totiž jíst moc dlouho nedají. Výhodné na obě strany, farma se nepřidá ke 35 tisícům farem, které ve Francii bankrotují ročně, produkty se nemusí voskovat, ozařovat, dlouhodobě skladovat... V tom dokumentu je zmiňovaný podnik na Ukrajině hospodařící od roku tuším 1970 na 4000 ha, bez pesticidů, umělých hnojiv, hluboké orby...Začali v době, kdy vjerchuška musela dát svolení. Když splníte plán, dělejte si to jak chcete. Tomu říkám hloupé vedení, protože oni splnili plán bez umělých hnojiv a pesticidů a to stojí ranec peněz. Ještě stupidnější v tomto kontextu je přístup Mosanta, které soudí farmáře, kteří nechtějí používat jeho sadbu, zato, že ukradli semena, z rostlin z potlačovanou schopností rozmnožování. Kdyby chamtiví blbci aspoň když lžou byli kreativní Problém není v družstvech, ale v agendě centraliazace, která je ochotná použít sebestupidnější neefektivní způsob výroby. Jestli někde to řídila strana a někde korporace vyjde na stejno.
http://www.youtube.com/watch?v=8Piu44L1Gmw

266565

6.5.2012 11:49

RE: Kibuc byl jediný opravdu komunistický model společnosti na světě, který fungoval!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 266540

Bohužel kibuc Čihadlo už asi na Točné nenajdete. Podle všech zpráv, které se mi o něm podařilo nalézt to vypadá tak, že byl násilně zlikvidován nějakými šmejdy v květnu 2011. Několik jeho obyvatel muselo být ošetřeno a vybavení jim kompletně zničili. Nic o pokračování tohoto projektu se mi nepodařilo nalézt, takže to vypadá, že ti chudáci někomu tak vadili, že jim jejich naději totálně sebral. Pokud máte jiné informace, tak se omlouvám, já nic jiného prostě nenašel.

268420

7.4.2012 15:49

RE: ....

Rene Bartosek 69.?.?.?

Reakce na 266487

Copak budování globalismu se nám v týmhle pětiletce zaseklo? Plán je ale svatej nesmí se podlézt, ale musí se překročit "soudruzi demokrati". [velký smích] [velký smích] Když to nejde s načervanalými a nahnědlými soudruhy v Bruselu, tak se bude muset přitvrdit do tmavých odstínů? Neberte to osobně, pro mě je ideologická barva pouze detail. Sionista jako nacista, bolševik jako jiný fanatik. Kupodivu družstva nemají žádnou barvu, respektive něco jako složenou bílou, kde jsou všechny barvy a teprve průchodem přes skleněný trojúhelník se rozloží na jednotlivé složky. Ale pro úspěšný chod družstva stačí ta neprojevená celistvá bílá. Zřejmě to nedokážete ideologicky vstřebat, ale s tím já už...

Sázka na strach a fanatismus neklapne ani náhodou a každý kdo si hraje s příliš tmavou barvou jakéhokoliv ideologie podle toho dopadne. Nebude žádná velká válka s Iránem, nebude žádná globální nekrytá měna, lidi nebudou trávení farmaceutickým průmylem, skončí tiskařský lis, skončí vojensko-průmyslový komlex, skončí expanzivní systém..., protože není schopen dále v rámci civilizace existovat. A jako civilizace přejdeme na udržitelný cyklus. A s ním půjdou na smetiště dějin všichni, kdo tento proces nebudou schopni akceptovat a přizpůsobit se tomu. Systém už dávno nabral slušnou rychlost a valí se to s obrovskou energií ke změně. S časy bezohledného parazitismu nastal ámen. Svět bude multipolární a tato pestrost multipolární světa bude vytvářet naši schopnost přizpůsobit se nevyhnutelným změnám sytémového charakteru, skrze tvořivost a vynálezavost lidí umocněnou rozmanitostí úhlů pohledů stojící na pestrosti různých kultur. Přeji hezkej den vám i vašim kamarádům, však vy víte kde? [mrknutí jedním okem]

266510

6.4.2012 22:19

RE: ....

dub 62.?.?.?

Reakce na 266485

není to samospásná myšlenka ani forma, ale zcela nepochybně pro určité účely organizace (i distribuce bohatství) forma velmi vhodná.

ale energetickou společnost bych jako družstvo opravdu neorganizoval[smích] nicméně jako forma správní společnosti spravující v rámci holdingu národní podniky (suroviny, energetika (všechny přírodní monopoly) apod.) je to celkem vhodné.
a družstevníkem s družstevním podílem na této správní společnosti by se stal každý občan, a podíl by též zanikal spolu s občanstvím.
takže podílníkem při narození/udělení občanství, zrušení podílu při úmrtí/odebrání občanství.

a tuto formu distribuce části bohatství je pak vhodné doplnit v rámci daňového systému systémem daňových asignací...

ale to bysme odbočili přiliš do komplexního systému.

266488

6.4.2012 21:48

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 209.?.?.?

Reakce na 266453

A tak jste se pravicovy soudruhu rozhodl, abyste nas poucoval o vyhodach neceho, co evidentne nefunguje a vidime denodenne kolem sebe? Ve srovnani s tim, co se dnes deje v teto zprivatizovane zadluzene trzni spolecnosti muzu zvolat: Zlaty socialismus!Jen nechapu, proc sem porad lezete, to vas vyslal soudruh Neff nebo Vjerka Tydlitatata??

266482

7.4.2012 3:00

RE: ....

steve 166.?.?.?

Reakce na 266482

.. soudruha sem vyslali "fsichni" - [smích] , akorat soudruh o tom nevi a mysli si, "ze to vymyslel sam" .... [chechtot]

266493

7.4.2012 7:06

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 266482

>A tak jste se pravicovy soudruhu rozhodl, abyste nas poucoval o vyhodach neceho, co evidentne nefunguje a vidime denodenne kolem sebe?

Ze se vam pletu do reci. Mohl byste nam sdelit co tedy podle vas evidentne funguje? A kde je to k videni?

266496

7.4.2012 19:48

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 266496

Copak neumiíte číst, napsal Zlatý socialismus. Nižší kriminalita, plná zaměstnanost, potravinová soběstačnost, žádné státní dluhy, pracující cikáni, levné potraviny a bydlení, malá míra korupce atd atd.

266525

7.4.2012 21:26

RE: ....

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 266525

ale na druhou stranu až pitoreskně směšná společenská rigidita kdy každý lpěl pouze na své "funkci" a nic jiného ho nezajímalo
tím pádem každý nápad inovativnějšího člověka narazil na neproniknutelnou byrokratickou bariéru a krédem systému bylo radši neudělat nic než něco pokazit
vnitřně ubíjející pokrytectví u každého člena společnosti
s tím souvisí i pocit nespravedlnosti který propukal u každého jedince který toho nebyl schopen nebo ochoten
což ústilo v rezignaci a pasivní přežívání nebo v nesmyslné mlácení hlavou proti zdi
ano byl pořádek a kradlo se méně ale to bylo spíš zase už zminovaným strachem funkcionářů o funkce a i jejich strana zajistit klid stabilitu a moc nevyčuhovat

ne tudy to skutečně nepůjde [mrknutí jedním okem]

navíc vracet se kamkoli zpět by bylo chybou je třeba jít vpřed ne se pořád ohlížet že dřív tehdy a tehdy bylo (prý) lépe

266528

8.4.2012 13:35

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

Reakce na 266528

Vracet se je stále kam, stačí být o trochu více poučenější.Tento systém nás vrací do globálního otrokářství, přitom jsou všichni svobodní, nevloudila se někde chybička?

266545

8.4.2012 5:56

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 266525

>Copak neumiíte číst, napsal Zlatý socialismus. Nižší
>kriminalita, plná zaměstnanost, potravinová soběstačnost,
>žádné státní dluhy, pracující cikáni, levné potraviny a
>bydlení, malá míra korupce atd atd.

A to nekde funguje. Pokud si vzpominam tak v Cechach a na Slovensku se tahle idylka rozpadla uz pomalu pred ctvrt stoletim.
Jestli mate tedy na mysli totalitni zlate casy komancu :
Utajovana kriminalita, nucene prace a zamestnanost(kazdy delal to co neumi), nedostatek zakladnich potravin na trhu, nesplacene dluhy kamosu z RVHP, cikani smelici s hodinkama a bonama pred kazdym tuzexem, levne potraviny jejich cena byla prizpusobena nizkym vydelkum strednich vrstev v prazdnych Masnach, bydleni v betonovych dzunglich, uplaceni, ktereho jsme se nezbavili dodnes at atd.

266537

9.4.2012 0:19

RE: ....

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266537

Banány nejsou základní potravina, demagogu.

266571

9.4.2012 4:33

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 266571

>Banány nejsou základní potravina, demagogu.

No o bananech jsem jako o zakladni potravine nemluvil, takze demagogie se zde dopoustite vy. Ostatne ty v ruznem stavu rozkladu k sehnani obcas byly, ale napr. cocka, spagety i nakladane okurky putovaly ve velkem na vychod. Dali se sice sehnat v Tuzexu, ale byla to strapac. Jo chleba uz v odpolednich hodinach take nebyl, ale ten clovek take nemusi, ze? No a pred Masnou se stalo od tri od rana, kdyz chtela hospodynka kousek bucku. Nejvice se socialisticky clovek nadlabl pri sledovani serialu "Zena za pultem". Kazdy dil stacilo zapit vodou a byl po obede.

266575

9.4.2012 9:33

RE: ....

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266575

Za komančů jsem NIKDY neměla hlad. Za tohoto režimu už párkrát ano.
Přesně ve smyslu toho vtipu s pointou "kde vezme občan ten zbytek peněz, to se vláda nestará".

266579

9.4.2012 9:41

RE: ....

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266579

K vůšemu bůčku - lžete. Bůček jsme kupovali jen na škvarky. Když jsme chtěli na oběd pečené vepřové, dávali jsme si plecko. Chleba nebylo nutno kupovat každý den, kupovaly se dvoukilové pecny, které vydržely i týden, aniž by zplesnivěly (což dnes nehrozí). A navíc - chleba si můžete upéci i doma. Byl na to i čas, při osmihodinových směnách.
Dneska můžete v TV čumět na spoustu dalších volovin. Zrovna teď běží kreslená verze Batmana pro děti. Pointa - vypadají jako idioti, moc spolu nepokecaj, hned se do sebe pustěj. Je tomu tak čtvrt hodiny, co jsem tváří v tvář tomuto pronesla, že ty kulturní komise za komančů měly leccos do sebe.
[bliji]

266580

9.4.2012 9:44

RE: ....

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266580

sorry za překlep.

266581

10.4.2012 3:39

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 266580

>K vůšemu bůčku - lžete. Bůček jsme kupovali jen na škvarky. Když jsme chtěli na oběd pečené vepřové, dávali jsme si plecko.

Ne nelzu, neurazejte. Tim se je diskreditujete. Mam dobrou pamet. Bucek nebyl, protoze byl nejlevnejsi a kazdy ho kupoval. Zato byly k mani drahe kotlety. Kdyz zdrazili bucek, byl na pulte, ale zase nebyly kotlety. To ovsem jen dopoledne. Odpoledne visel v Masne na haku jen spek a ty vykachlickovane prazdne prodejny vypadaly jako pitevny. A to se bavim o zasobovani ve velkych mestech. V malych to bylo se zasobovanim o moc horsi. Samozrejme ze behem let se sortiment nedostatkoveho zbozi menil. A to nemluvim uz o dalsich zakladnich a hygienickych potrebach, jako byl toaletni papir a damske vlozky. Zahranicni leky, ani nahodou. Kolik vam bylo pred triceti lety? Chodila jste vubec nakupovat?

266628

10.4.2012 18:54

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 266628

>A to se bavim o zasobovani ve velkych
>mestech. V malych to bylo se zasobovanim o moc horsi. Samozrejme
>ze behem let se sortiment nedostatkoveho zbozi menil. A to
>nemluvim uz o dalsich zakladnich a hygienickych potrebach, jako
>byl toaletni papir a damske vlozky. Zahranicni leky, ani nahodou.
At uz mate pravdu vy anebo pani, ktera se s vami pre, musime si umet dat predevsim tyto otazky:
1) Zili jsme tehdy podle toho, na co jsme meli?
2) Zili jsme tehdy na ukor budoucich pokoleni?
Odpoved:
Za 1. ano, za 2. ne.
Poslednich 20 let tomu bylo a stale je naopak: zili jsme a zijeme nad nase schopnosti a svym zivotnim standardem (podle vaseho meritka - plnymi obchody) jsme zadluzili nase deti a vnoucata. Vubec bych nepripominal banany ci vlozky, uz je to svoji nelogicnosti usmevne, poukazoval bych JEDINE na to, ze byvaly system nezanechal za sebou dluh!, zatimco ten dnesni..., skoda mluvit. No, a co se tyka nynejsich plnych obchodu, jeste v dohledne dobe uvidime, jestli ten nynejsi dostatek vseho bude porad. Opatreni vlad celeho sveta zacinaji byt NEBYVALE!!!

266687

10.4.2012 19:22

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 266628

Dívejte, nic není ideální. Všeho bylo tak akorát, aby člověk v pohodě přežil a nestloustl.. Maso se nemá jíst každý den, to snad víte. Pak maso bylo čerstvé - doprodalo se každý den, ne jak dneska, že jíte a nevíte co. Toaletní papír (nebo vložky..) v letech před 89 občas nebyl, to máte pravdu, ale stojí na tom svět ?? Dneska můžete mít vše, jistě i pochybné kvality, ale musíte na to mít !! Asi si žijete moc dobře, ale znám několik rodin, kde jsou bez práce a kde OPRAVDU HLADOVÍ !! A maso jí třeba jen 1-2 dny v týdnu. Ne žeby nebylo, ale oni na to NEMAJÍ. To se dříve nemohlo stát. Takže budte rád, že žijete jak žijete a nepřejte si spadnout do chudoby nebo do bezdomovectví. Pak vás nikdo nezachrání.

266688

10.4.2012 23:12

RE: ....

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266628

Tak to skutečně netuším, kam jste chodil k řezníkovi. My jsme chodili "na Pískáče", v zimě, když se brzy stmívalo, nás máma vyzvedávala z houslí a nakupovali jsme tam těsně před zavíračkou. Měli tam nejlepší šunku na Jižním Městě. V době sameťáku mi bylo třináct. Nenechte se zmást, já byla už jako dítě dost nepříjemná tím, že jsem si hodně pamatovala, soudružkám učitelkám jsem pila krev už ve školce. Vím, že nás takových moc není, můj o deset let starší drahoušek neví ani to, jestli v dětství prodělal neštovice.

Na váš dotaz ohledně nákupů - ano, nakupovat jsem chodila od šesti let, věci, které jsem byla schopná unést (číst jsem se naučila sama bez pomoci už v pěti). Maminka na nás totiž byla sama, takže můj běžný všední den v té době vypadal tak, že jsem hodila o rok a půl mladšího brášku do školky a pak teprve jsem šla sama do školy (máma už od šesti bouchala na Donbase). Mívala jsem v aktovce lístek, co mám cestou domů nakoupit a kde.

Vložky a hajzlák si pamatuju, taky si pamatuju, že tehdy vyhořel sklad Harmaneckých papierní, což těžko někdo může svádět na komunisty, avšak demagogové takto rádi dodnes činí. Jo, byla jsem strašně divné čtivé dítě, které schroustalo všechno, co se mu dostalo pod ruku, tedy i noviny.

Z hraček mě nejvíce bavil Merkur a když mi matka chtěla udělat radost knihou, tak mi koupila nějaký ten atlas čehokoli - od šutrů až po zvěř. Ještě nějaké výhrady? Nebo chcete "na páku"?

266704

11.4.2012 18:07

RE: ....

Czech6 90.?.?.?

Reakce na 266628

>A to
>nemluvim uz o dalsich zakladnich a hygienickych potrebach, jako
>byl toaletni papir a damske vlozky

O nedostatek toaletního papíru se postaral náš Vašík z Disentu (nebo z Hrádečku?) a jeho přátelé. Vymyslel přímo dramatickoabsurdní hru. Zařídil nadostatek toaletního papíru čímž donutil lidi si utírat (nebo vytírat?) pozadí Rudým Právem kde jak víme bylo nejčastěji foto Husáka a celého UV KSČ (jo jo byla to slast a STB na nás nemohla).Tímto lid přestal mít stach a byl připraven na r.89. Okamžitě došlo udání od STB (jak víme Chátra tím byla prolezlá). No a UV se rozhodlo, že vrátí úder a nebudou na trhu dámské vložky. Tímto tahem chtěli donutit Vašíka zplodit potomka (těhotná žena zpravidla nepotřehuje vložky) a mít jiné starosti a né rozvracet republiku. Jak víme ten se na to vykašlal a komoušům zůstaly ,,Husákovy děti,, kterým museli postavit školky a dát jim vzdělání. Já vím jeden nemůže znát vše.

266752

12.4.2012 17:17

RE: ....

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 266752

Tak ten soudruh, co tu tvrdí, že nebylo za socialismu maso,tak samozřejmě lže jako když tiskne. Naopak, za komoušů se maso žralo až příliš- přímo ve velkém. Abych potěšila úchyly z Lehožumpy, tak zde připomenu poměry zaměstnanců v ROH. Chodili jsme na oběd, který stál 2,60 Kčs, bylo na výběr ze dvou masitých a jednoho nemasitého jídla (které si lidi málokdy brali). Přičemž se samotný oběd sestával: z polévky, z velké porce masitého jídla a ze zákusku. Přestože jsme se v té době všichni cpali jako diví, tak jsme vůbec netloustli, protože tehdejší strava byla oproti té dnešní, narvané hormony a antibiotiky,normálně ZDRAVÁ.

Jediné s čím mohu souhlasit bylo to, že nějakou dobu nebyly vložky a toaleťák- ale to vyhořela ta továrna, jak zde správně poznamenala baba Blažková. Ovšem lid byl dobře naložen, nebral to nijak tragicky, neb dobře posloužilo Rudé právo a hned stvořil básničku:
Není vata, nejsou vložky
není co dát mezi nožky.
Rada soudruha Husáka:
dejte si tam č.....a

266815

14.4.2012 10:11

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 266815

>Tak ten soudruh, co tu tvrdí, že nebylo za socialismu maso,tak samozřejmě lže jako když tiskne. Naopak, za komoušů se maso žralo až příliš- přímo ve velkém.

Vložený obrázek

Vložený obrázek

Vložený obrázek

Vložený obrázek

Jen pro vasi informaci, masa bylo tolik, ze padalo z pultu na zem a proto na pultech nebylo videt. Fronta na maso se rikalo i Stalinovu pomniku. Proc asi? Pokud si pamatuji tak Masny byly zavreny tri dny v tydnu. Otviralo se v utery a v patek se uz jen drhnul spalek.
V severoceskych papirnach ve Steti doslo k havarii stroje na vyrobu novinoveho papiru Rotostroj, ktery vyhorel, nikoliv linky na vyrobu toaletniho papiru. Presto se Rude pravo tisklo dal ve stejnem nakladu. Proc tedy podle vas soudruzi nedovezli toaletni papir ze zahranici? Tam take vyhorely papirny?

266917

9.4.2012 11:24

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 266575

Nechte toho trapneho lhani, je zajimave, ze kdo tvrde za komancu makal, tak nikdy nemel hlad. Ne jako pracujici lidi dnes, kteri kvuli zradlu z Lidlu chodi do bazaru prodavat porcelan po babicce.Mohu vas ujistit, ze kdyby bananovnik mel vegetacni podminky jako jablon, tak byste mel bananu jako jablek a za par supu.Volnemu dovozu jizniho ovoce do Ceskoslovenska branili neokolonialisticti vladcove, zakladatele dnesni "volnotrzni" Evropske Unie. Vam nekdo branil si ty okurky zavarit? Dneska koupite papundeklovou skrin z Ikei a taky si ji doma musite zbastlit sam.

266587

10.4.2012 4:09

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 266587

>Nechte toho trapneho lhani, je zajimave, ze kdo tvrde za komancu makal, tak nikdy nemel hlad.

No to je fakt. Za osm korun jste se nadlabl ve spinavem bufaci plicama na smetane se ctyrma knedlama a zapil to delnickou osmickou. Pokud je tohle pro vas smysl a naplneni zivota a vic jste nepotreboval, tak verim, ze vam bylo fain.

>Ne jako pracujici lidi dnes, kteri kvuli zradlu z Lidlu chodi do bazaru prodavat porcelan po babicce.

Neznam nikoho kdo pracuje, ze by mel hlad, nebo ze by musel prodavat rodinne klenoty, aby si mohl nakoupit potraviny kdekoliv. Tady ucelove nemluvite pravdu.

>Mohu vas ujistit, ze kdyby bananovnik mel vegetacni podminky jako jablon, tak byste mel bananu jako jablek a za par supu.

O tom me ujistovat nemusite, ja banany nejim. A mluvila zde o nich pani Blazkova, ne ja, tak to vysvetlujte ji.

>Volnemu dovozu jizniho ovoce do Ceskoslovenska branili neokolonialisticti vladcove, zakladatele dnesni "volnotrzni" Evropske Unie.

Ale jdete. Na dovoz nebyly valuty. Neprevracejte skutecnost, kterou kazdy pametnik dobre zna.

>Vam nekdo branil si ty okurky zavarit?

To sem si je me pestovat v obyvaku v mestskem byte? A co jsem tam mel jeste pestovat? Slepice, kraliky a zampiony? Kdyz se sehnaly male nakladacky od nejakeho zaradkare nebo soukromnika, tak je zena samozrejme zavarila. To ma byt omluva na to, ze okurky sly do Ruska ti si je prodavali za valuty?

>Dneska koupite papundeklovou skrin z Ikei a taky si ji doma musite zbastlit sam.

Ikea byla i za komancu a papundeklovy nabytek nevyrabi. Vyrabi nabytek z mekkeho dreva, ale je levny a s dnesni technologii uprav povrchu to pro mlade je na start bezvadne. Za komancu byla manzelska pujcka 30 tis. Zadluzen jsem byl na deset let a koupil jsem za to papundeklovou stenu a levny kanape.

Clanek je ovsem o druzstevnictvi za socialismu. On nekdo dnes brani farmarum, aby hospodarili kolektivne? Na rozdil od socialismu si dnes mohou svobodne vybrat.

266631

10.4.2012 23:23

RE: ....

baba_Blažková 89.?.?.?

Reakce na 266631

>Za komancu byla manzelska pujcka 30 tis. Zadluzen jsem byl na deset let a koupil jsem za to papundeklovou stenu a levny kanape.

To je zvláštní, naši z toho koupili nábytkovou stěnu z ořechu, sedací soupravu, koberec do obýváku a lednici. Ale možná dostali jinou novomanželskou půjčku než vy.

Nejste vy nakonec ten samý člověk, co mi tu před pár měsíci tvrdil, že lžu, když jsem sem postla fotografii nájemní smlouvy z roku 1985 zvící 90,-- Kčs čistého nájmu za 2+1 II. kat., 50 m2 (a inzerát nabízející dnes tentýž byt - na téže adrese - do nájmu za 7.500 Kč)?

P.S.: Tu nájemní smlouvu mám pořád schovanou, takové věci se nevyhazují. Víme proč. [cool]

266705

11.4.2012 1:52

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 266631

>Clanek je ovsem o druzstevnictvi za socialismu.
Já to tušil, že jste to ani nečetl, ale všechno Vám bylo jasné už z názvu. Tak jste sem standardně dopravil banány, toaletní papír a prázdné háky v masně. A zabírá to pořád...

266710

12.4.2012 17:30

RE: ....

Jarmila 88.?.?.?

Reakce na 266631

No a víte jaké se vyprávějí vtipy teď?
Takovéhle:
Na hřbitovní zdi sedí dvě kostry. Okolo prochází třetí a ty dvě se ptají: Tebe neznáme. Na co jsi umřel? Já jsem neumřel, povídá ta třetí kostra, já jsem dělník a jdu z odpolední.

266817

9.4.2012 3:20

RE: ....

djb 90.?.?.?

Reakce na 266537

Jak nemám rád komunisty, tak mě váš příspěvek přímo pobavil.

Utajovana kriminalita
za prvé kriminalita na nejvyšší úrovni je utajovaná dodnes, a na nižší úrovni se shovává za přestupky a rozmlouvání podání trestních oznámení ze strany policie, za druhé utajování nic nevypovídá o kvantitě - pokud jste nepochopil, tak sice utajovaná, ale pořád jí bylo méně


nucene prace a zamestnanost
právě se u nás zavádí pro lidi na pracáku také [chechtot]


(kazdy delal to co neumi),
to je samozřejmě kravina, mnoho lidí dělalo to co neumí, ale zdaleka ne každý
a myslíte, že dnes je to jiné ? vy jste asi nikdy nepořádal výběrové řízení na zaměstance anebo neprošel více firmami

nedostatek zakladnich potravin na trhu,
viz baba b. potraviny chyběly, ale nikoliv základní, hlady se u nás nikdy netrpělo

nesplacene dluhy kamosu z RVHP,
sakra nojo - my nejen, že jsme neměli dluh, oni dokonce dlužili nám, my byli schopní miliardy dokonce napůjčovat a dávat na dluh!!!


cikani smelici s hodinkama a bonama pred kazdym tuzexem,
skočte si v Praze např. na florenc nebo do nějaké zastavárny v libni a na žižžkově [chechtot]


levne potraviny jejich cena byla prizpusobena nizkym vydelkum strednich vrstev

a) co je na tom špatného ?
b) dnes jsou potraviny ve vyšší kvantitě, ale méně kvalitní a to je daleko větší zlo

v prazdnych Masnach,
jo, to se stávalo, máte jeden bod

bydleni v betonovych dzunglich,
jo, ale byty byly státní a na příděl - co by dneska mladé dvojice daly za možnost mít výhled do pěti let vystát frontu na byt, od nemožnosti dobře a levně bydlet se odvíjí další věci jako stres, malá porodnost

dnes se zase staví skleněné kukaně uprostřed historických center


uplaceni, ktereho jsme se nezbavili dodnes at atd.
no, druhej bod, abych přivřel oko, uplácení není naše výsada


Uzavřel bych to výkřikem komunismu a komunistům třikrát fuj - to je jedna věc, nebudu tu rozebírat, proč je komunismus hovadina, ale jiná věc je nulová sebekritika a neschopnost si vidět do huby nebo na špičku nosu, což děláte Vy.
A s takovými lidmi, jako Vy, co neumí objektivně přiznat "nepříteli" v čem uspěl a sobě vlastní chyby to právě celý jede do řiti.

266572

9.4.2012 4:19

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 76.?.?.?

Reakce na 266572

Pane dbj uz vas zacatek "nemam rad komunisty ale..." naznacuje mnohe. Ja netvrdim, ze kazdy je nebo musi byt maximalne uspesny, ale abych privolaval blahe casy socialisticke totality, to opravdu ne. Zhroutila se politicky, hospodarsky a moralne. To jestli se s tim par starcu nechce smirit, vas vysneny socialismus zpet neprivola. Za mych mladych let zase starici snili o cisari panu a nasi otci o prvni republice, v ktere byl 10dkg toceneho salamu dlouhy metr a houska byla velka jako vanocka, to vse za korunu. Drtive vetsine strednich vrstev se dari nesrovnatelne lepe a maji nesrovnatelne lepsi zivotni uroven. Kdysi jedna pani rekla reporterovi CT v prvnim svobodnem televiznim silvestru, kdyz se ji ptal co by prala svym spoluobcanum. Odpovedela : Prala bych tem se za totality bavili, aby jim bylo v pristich letech smutno a tem co bylo smutno, aby se bavili. Myslim, ze se ji to prani vyplnilo a jsem rad, ze tech veselych je vetsina. Je mi lito, ze vy jste nespokojen, ale zkuste to zmenit necim jinym, nez zoufalou touhou po tom co bylo a uz nebude.

266574

9.4.2012 10:53

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 266574

Tzv. socialismus nezanikl sam od sebe, protoze zadny pravy tady nikdy nebyl.Existovala zde jeho napodobenina, kterou zlikvidovali sovetsti komuniste sami.
Tu vysokou zivotni uroven maji vsichni na dluh, vy demagogu. A dluh se da splatit jedine tak, ze se vytvori jeste vetsi dluh, nevim o zadnem jinem reseni.
Takze uvidite za nekolik let sam, kam to s trznim hospodarstvim zalozenem na delani dluhu Cesko dotahne.
Evropa se stava fasistickou Unii se vsim co k tomu patri, jiste jste spokojen.Ja ne.

266585

9.4.2012 12:54

RE: ....

steve 166.?.?.?

Reakce na 266574

.. tu pani z toho svobodneho Silvestra jste radsi vytahovat nemel .., ona se z te radosti v nove dobe nacpala praskama a zapila to litrem rumu. V dopise na rozloucenou pise dceri a vendovi, - ze se na takovou radost - radeji vysrat !! Byl jsem na pohrbu a vsichni se srdecne smali, protoze - predtim byli smutni ... [mrknutí jedním okem]

266590

9.4.2012 18:41

RE: ....

djb 90.?.?.?

Reakce na 266574

S vámi je fakt legrace

>Pane dbj uz vas zacatek "nemam rad komunisty ale..." naznacuje
>mnohe.

Ano, to znamená, že nemám rád komunisty. Tečka. asi jsem to napsal moc komplikovaně ?

>ale abych privolaval blahe casy socialisticke totality, to
>opravdu ne.
Kdo tady přivolává blahé časy soc. totality ? Spadl jste z Marsu ? Mluvili jsme snad o konkrétních věcech, nikoliv o systému.


>Je mi lito, ze vy jste nespokojen, ale zkuste to zmenit necim jinym,
>nez zoufalou touhou po tom co bylo a uz nebude.

Tak to buďte v klidu, já podnikám, mám se dobře ani netoužím po tom co bylo.

Jo a tyto diskuze, kdy si (zde) vy sám vytvoříte nějaké předpoklady, které jsem nikdy ani nezmínil a pak začnete v podstatě polemizovat sám se sebou, tak po těch toužím zcela nejméně.

Tímto přestávám sledovat tohle vlákno.

266610

11.4.2012 18:47

RE: ....

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 266574

OMG. To je zase snůška demagogie, jak od Ben Hura.

>Drtive vetsine strednich vrstev se dari nesrovnatelne lepe a maji nesrovnatelne lepsi zivotni uroven.
Ano, mají televizi, na kterou si půjčili, auto, které sotva stíhají splácet a můžou se nažrat párků, v kterých není žádné maso, za pár kaček. V televizi dávají samé hodnotné pořady, zejména zcela pravdivé zprávy. A co je čeká? Samá zářivá budoucnost, kdy se bude už jen zdražovat a zdvihat daně, dokud stát nepadne na hubu. Tomu říkám skvělá životní perspektiva. A než začnete vykládat něco o tom, že za to může 40 let komunistické diktatury, mluvím nejen o Čechách, ale o většině Evropy.

A teď zkuste zase něco o komunistech, to vám jde nejlépe. Opakujte dokola tu vaši mantru o tom, že tu někdo sní o návratu komunistů, třeba tomu kromě vás uvěří i někdo jiný. [chechtot]

266757

9.4.2012 4:13

RE: ....

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 266537

Byla to pěkná banda, ti komunisti, což o to. Ti namyšlení papaláši z doby před třiceti lety, co s námi orali, přetvářeli naše myšlení, nedovolili svobodně cestovat, projevit bez postihu vlastní názor, atd. Nejhorší byla ta jejich tajná policie. Poznal jsem mezi nimi svině, z nichž se klepu ještě teď. Ale jsem přesvědčen, že ani jeden z předních představitelů KSČ by si tenkrát nedovolil něco takového, co si dovolí ti dnešní. Stanovili si pravidla, že legální zlodějna je nepostižitelná, korupce bují v nevídané míře a jejich arogance je ještě větší než za minulého režimu.
Kam se na tohle hrabou okresní, krajští ale i ústřední tajemníci neomezeně vládnoucí KSČ. A pochybuji, že by se něčeho takového vůbec opovážili. Za jejich éry (v kontrastu s dnešními praktikami vlastně nebyla tak špatná, jak se nám zdálo, co říkáte?) Dříve se takovým zlodějnám říkalo rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví. Chodilo se za ně nadlouho bručet. Dnes jsou legální zloději a korupčníci považováni za veleúspěšné a vážené občany. Bez náznaku postihu za jejich praktiky. A ti, co se živí poctivě jsou touto sortou považováni za socky a neschopné. Jo a pořídit si vlastní bydlení pro mladou, začínající rodinu je podstatně horší záležitost, než za komoušů. Myslím, že v té betonové džungli to zase tak příšerné nebylo.
A vůbec - kde jsou ty prorocké vize, že během pár let bude Československo na úrovni např. Rakouska? Dříve nebyl znám pojem bezdomovec, exekutor, atd, atd.... Dnes se každej akorát naváží do komoušů, ale objektivně vzato, pro většinu lidí to byla lepší společnost než nyní. Koukněte na odkaz, kde je ČR.

http://www.novinky.cz/ekonomika/263380-ekonomove-s...

266573

8.4.2012 2:19

RE: ....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 266453

L 109 - čistá modrá Klausovská demagogie, která prostě nefunguje, což je vidět nejenom u nás, ale i na tom "západě" , který je nám dáván za vzor!!! Náš ideovzor USA, už jsou tak astronomicky zadluženy,že světová ekonomická elita už jenom tupě zírá,odkud facka přiletí a celý prolhaný domeček se zhroutí!
Kapitalismus v současné podobě se naprosto zdiskreditoval a světové elity budou muset najít jiný způsob, jak řídit svět.Čína je sice na vzestupu, ale jde také konzumní cestou, která je zjevně slepá a bude pouze oddálením téhož západního procesu krachu! Je mi tě L 109 trochu líto, budeš nejspíše mladý bláznivý bloud, co si nasedl na tupé modré kecy naší zločinné ptákostrany, co už také přestala kdákat, že trh vyřeší vše!!!
Strana ODS už je tak blbá, že není vůbec schopna předložit nějakou politickou ideologickou vizi,aby se jí lidé, co jen trochu rozumí politice a ekonomii, nezačali z plna hrdla smát!
Je otázkou, zda je dnes v politice nějaký subjekt,který je vůbec schopen nějakou vizi předložit! Hlavně EU je řízena stejnými mozkovými "krávami" jako se vyskytují v ODS! Ti se příliš neliší, i když se proti sobě ostře vyhraňují, jako je kašpárek na Hradě! Tomu chybí jenom rolničky, ale péra krade dobře! To mu jde od ruky!Už nám asi zbývá jenom ten humor! [velký smích] [velký smích] [velký smích]

266534

11.4.2012 18:25

RE: ....

steve 166.?.?.?

Reakce na 266534

..Už nám asi zbývá jenom ten humor!
----
.. takze, - vidle do ruky a pojdme si "srandovne zatruchlit" - na Vaclavak ...

266754

12.4.2012 12:52

RE: ....

Duanitta 194.?.?.?

Reakce na 266754

Anoo, pokud myslíte 21.4., také se chystám, a nad vidlemi vážně, vážně přemýšlím [smích] no snad si je v návalu nešikovnosti nevrazím do oka nebo někomu jinému. Ať žijí odbory, uskupení kterému věřím, nemohu nic vytknout a které má organizační zázemí a kvalitní lidi ve vedení, a zdá se i zdravý rozum. Díky za ně, ani si to nezasloužíme, že české odbory mají takovou úroveň.. nepodlézají vrchnosti, když na ně chce ona ušít boudu, zato se umí přátelsky dohodnout s ostatními hnutími. Co kdy řekli, udělali, Když argumentují v TV, ostatním nezbývá než jim skákat do řeči tak, aby nebylo slyšet pravdu, co říkají. Ekonomice a penězům rozumí, lidem taky.
Nedovolme je pomlouvat, páč je to naše jediná šance.

266802

Příspěvků: 87

05.04. 08:24 ppppp  Slušovická kapitola
05.04. 08:54  třetí cesta, ta, která prý neexistuje...
05.04. 17:06 hell  RE: třetí cesta, ta, která prý neexistuje...
06.04. 16:22 PejsekAK__  RE: třetí cesta, ta, která prý neexistuje...
08.04. 22:27 hera  RE: třetí cesta, ta, která prý neexistuje...
05.04. 10:01  František Čuba byl vizionář, který nejenom v Česku,
05.04. 10:47  Havel bylo zvíře
05.04. 18:12 Oracle  RE: Havel bylo zvíře
05.04. 18:50  RE: Havel bylo zvíře
05.04. 12:44 hc  Nebudete-li se zabývat politikou, bude se politika zabývat vámi.
05.04. 13:27 osa x  každý pracovník v družstvu pobírá spravedlivou mzdu, má spravedlivý podíl na zisku i na růstu majetku, demokraticky ....
05.04. 19:43  RE: každý pracovník v družstvu pobírá spravedlivou mzdu, má spravedlivý podíl na zisku i na růstu majetku, demokraticky
05.04. 18:11 Zákys  Nevím...
05.04. 23:10 Libcin  Jugoška
06.04. 13:52 L  ....
06.04. 16:41  RE: ....
06.04. 18:46 L  RE: ....
06.04. 20:09 Lin  RE: ....
06.04. 21:12 Rene Bartosek  RE: ....
07.04. 06:43 hera  RE: .... ATTAC
06.04. 20:30 steve  RE: ....
06.04. 21:13 L  RE: ....
07.04. 11:21  RE: ....
06.04. 20:43 Oracle  RE: ....
06.04. 20:51 steve  RE: ....
06.04. 21:40 L  RE: ....
07.04. 00:52 aristokrat  RE: ....
07.04. 10:25 Oracle  RE: ....
06.04. 21:51 jen tak  RE: ....
07.04. 18:46  RE: ....
07.04. 22:47 jen tak  RE: ....
06.04. 21:25 dub  RE: ....
06.04. 21:55 Rene Bartosek  RE: ....
06.04. 22:06 L  RE: ....
07.04. 10:52 Lin  RE: ....
07.04. 16:42 Vojta49  RE: ....
07.04. 18:04 hestroy  RE: ....
08.04. 12:23 sda  RE: ....
09.04. 00:11 baba_Blažková  RE: ....
07.04. 18:36 Rene Bartosek  RE: ....
07.04. 19:09 hc  RE: ....
07.04. 19:20  RE: ....
07.04. 20:28  RE: ....
07.04. 20:32 Lin  RE: ....
08.04. 21:52 hera  RE: .... Auta
08.04. 02:46  Kibuc byl jediný opravdu komunistický model společnosti na světě, který fungoval!
08.04. 10:11 Lin  RE: Kibuc byl jediný opravdu komunistický model společnosti na světě, který fungoval!
08.04. 19:33 Vojta49  RE: Kibuc byl jediný opravdu komunistický model společnosti na světě, který fungoval!
08.04. 21:17 Rene Bartosek  RE: Kibuc byl jediný opravdu komunistický model společnosti na světě, který fungoval!
06.05. 11:49  RE: Kibuc byl jediný opravdu komunistický model společnosti na světě, který fungoval!
07.04. 15:49 Rene Bartosek  RE: ....
06.04. 22:19 dub  RE: ....
06.04. 21:48  RE: ....
07.04. 03:00 steve  RE: ....
07.04. 07:06  RE: ....
07.04. 19:48  RE: ....
07.04. 21:26 aristokrat  RE: ....
08.04. 13:35  RE: ....
08.04. 05:56  RE: ....
09.04. 00:19 baba_Blažková  RE: ....
09.04. 04:33  RE: ....
09.04. 09:33 baba_Blažková  RE: ....
09.04. 09:41 baba_Blažková  RE: ....
09.04. 09:44 baba_Blažková  RE: ....
10.04. 03:39  RE: ....
10.04. 18:54  RE: ....
10.04. 19:22  RE: ....
10.04. 23:12 baba_Blažková  RE: ....
11.04. 18:07 Czech6  RE: ....
12.04. 17:17 Jarmila  RE: ....
14.04. 10:11  RE: ....
09.04. 11:24  RE: ....
10.04. 04:09  RE: ....
10.04. 12:44 hc  RE: ....
10.04. 23:23 baba_Blažková  RE: ....
11.04. 01:52  RE: ....
12.04. 17:30 Jarmila  RE: ....
09.04. 03:20 djb  RE: ....
09.04. 04:19  RE: ....
09.04. 10:53  RE: ....
09.04. 12:54 steve  RE: ....
09.04. 18:41 djb  RE: ....
11.04. 18:47 hestroy  RE: ....
09.04. 04:13 jen tak  RE: ....
08.04. 02:19  RE: ....
11.04. 18:25 steve  RE: ....
12.04. 12:52 Duanitta  RE: ....

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

19

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc prosinec přispělo 39 čtenářů částkou 5 666 korun, což je 19 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Hidžábem to začíná12.12.19 11:38 Francie 0

Italské námořnictvo čelí Erdoganovi: Na Kypr dorazila italská fregata Federico Martinengo 10.12.19 21:50 Itálie 1

Turečtí vojáci vyvěsili tureckou vlajku na řeckém ostrově v řece Evros10.12.19 20:19 Řecko 1

Turecká letadla dnes 30x narušila vzdušný prostor Řecka v Egejském moři10.12.19 19:50 Řecko 2

Důkaz o "nezávislosti" průzkumů veřejného mínění10.12.19 14:14 Česká republika 6

Střelec v ostravské nemocnici zabil šest lidí. Neměl legální zbraň10.12.19 11:21 Česká republika 6

EU nařídila sledovat už od roku 2020 spotřebu každého řidiče, někteří na to doplatí10.12.19 11:10 Evropská unie 0

Poslanci chtějí zakázat domobranu10.12.19 11:06 Česká republika 1

Čína zakáže americkou technologii - začíná ná totální technologická válka 09.12.19 20:19 Čína 0

Cultural Enrichment #1309.12.19 19:39 USA 1

Belgie: Muslimský mob podpaluje vánoční strom na náměstí a řve "Allahu akbar"09.12.19 19:27 Belgie 1

Hihi. Chvilkaři se zlobí na Klause mladšího. Nemohou zneužit symbol trikolory09.12.19 17:51 Česká republika 2

Z dcery Angeliny Jolie a Brada Pitta se stává kluk09.12.19 11:20 USA 1

Chvilkaři proti Babišovi, Sardinky proti Salvinimu - stejný scénář, jak přes kopírák09.12.19 11:15 Itálie 1

Augsburg: Muslimové na vánočních trzích ubili hasiče09.12.19 11:11 Německo 0

V Jizerských horách místní obyvatelé obnovili nacistický památník padlým vojákům Wehrmachtu a oddílů SS 08.12.19 21:01 Česká republika 3

Istanbulská dohoda - čeští občané jsou záměrně podváděni08.12.19 20:02 Česká republika 1

Neschválení Istanbulské dohody je neakceptovatelné, řve feministka. Odhlasujeme, že k Istanbulské dohodě přistoupí EU jako celek, vyhrožuje EU komisař06.12.19 11:41 Evropská unie 5

Národná rada SR schválila Dodatkový protokol, zavádzajúci nové trestné činy za vyjadrenia rasovej a xenofóbnej povahy06.12.19 10:56 Slovensko 2

ODS: Občané ČR nesmí platit za podnikání premiéra Babiše, víme, jak na to dohlédnout06.12.19 10:50 Česká republika 1

Měnové kurzy

USD
22,90 Kč
Euro
25,51 Kč
Libra
30,26 Kč
Kanadský dolar
17,39 Kč
Australský dolar
15,76 Kč
Švýcarský frank
23,31 Kč
100 japonských jenů
21,09 Kč
Čínský juan
3,26 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,73 Kč
Ukrajinská hřivna
0,97 Kč
100 rublů
36,18 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 769,84 Kč
1 unce stříbra
386,83 Kč
Bitcoin
163 641,26 Kč

Poslední aktualizace: 12.12.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 6 200