Diskuze k článku

Jak jsem vezl motor do Ruska

Příspěvků 95

2.3.2012 7:13

Hezky auto ....

Satanist 154.?.?.?

Mel ten motor supercharger? Me se libi vod Audi 4.2 TDI common rail ....... Tady jsem videl jen 2 Audi s timto motorem. USA a CDN je na tom s vyberem Diesel engine fakt bidne. Diesel engine v USA a v CDN? Novy auto nebo pick up truck? WV 2 engines car&SUV , Mercedes 2 car&SUV , BMW 2 car&SUV , GMC 1 PU & van , Ford 1 PU , Dodge 1 PU , Jeep 1 SUV a to je asi vsechno - neni tu tech Diesel engines moc. A kdyz vidite jak takovy hezky maly Pick up truck vod Chevrolet , Isuzu , Ford , Toyota , Nissan s dieselem jezdej treba v Australii nebo v Europe tak se vam votvira kudla v kapse........V Thailandu uz jezdej novy 2012 Chevrolety pick up a maj se prodavat i tady. Ale pochybuju ze pro USA market v tom bude Diesel. Ford ma hezkyho novyho Ranger s Diesel engine ale ne pro USA a CDN market. Fakt by me zajimalo co na Diesel engine eraru v USA a v CDN tak strasne vadi? [naštvaný] Full size pick up s osmickou turbo Diesel prez 6.6 litru obsah ( ja mel GMC Sierra Duramax 6.6 ) maj spotrebu 12.5 az 22 l na 100 km oproti diesel engine co jezdej v Asii v Australii i v Europe za 6 az 9.5 litru nafty ...... Americani jsou idioti , vic jak 2 tretiny tech kdo si koupil full size pick up ho nevyuzijou ale budou si v tom vozit prdel protoze to je pro ne jakejsi status... Nic, takova ropna krize jim to v tech kotrbach da taky do poradku .... [velký smích]

264450

2.3.2012 8:21

CCCP

Luxor 195.?.?.?

Ukázka typického ruského bordelu a korupce. Dobrej článek.

264453

2.3.2012 9:28

RE: CCCP

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 264453

>Ukázka typického ruského bordelu a korupce. Dobrej článek.

No pravda, majú veľký bordel a veľkú korupciu v obyčajnom živote, ale poriadok v politike, my máme malý bordel a malú korupciu v obyčajnom živote a veľmi veľký bordel a veľmi veľkú korupciu v politike.
Inými slovami to čo oni majú na colníctve, my máme v politike, Vyšehradská štvorka je štvorica banánových republík.
Takže Vaša posmešná poznámka nie je na mieste.

264457

2.3.2012 10:05

RE: CCCP

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

Reakce na 264457

Súhlasím. Aký je vlastne "message" tohto článku?
Má vyvážiť proruské články predtým?
Treba mať rovnomerne vyvážený kádrový profil?
Píše sa rok 2012 a nie 1998.

264462

2.3.2012 10:13

RE: CCCP

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264457

Já bych zase řekl, že vaše idealizace Ruska je dost naivní a tvrzení, že nemají korupci v politice je úsměvná. Korupci Putin poněkud modifikoval a využil ji jako nástroj státní politiky- odměňuje poslušné kamarády a financováním hlavních médií se postaral o to správné „objektivní“ zpravodajství. Když se Putin dostal k moci, tak první co udělal bylo, že Jelcinovi udělil imunitu a zaopatřil své kamarádíčky, kteří mu pomohli nahoru (např.Čubajs dostal jako dárek na rozloučenou ruskou energetiku). Mafiány sice postrašil, když zatočil s Berezovským , Chodorkovským, Abramovičem a Gusinovským, ale to bylo všechno. Rozpočet FBS (KGB) se ztrojnásobil a roste počet zaměstnanců ve federální správě rekrutovaných z bezpečnostních služeb. Více než polovina klíčových držitelů moci nyní pochází z represivního aparátu.
Aby bylo jasno, já si také myslím, že Putin je nepochybně nejlepší „vládce“ Ruska za posledních 100 let. Nejvíc ho chválím, že přesunul pod státní správu část ropného průmyslu, ale na druhé straně umožnil chaotickou privatizaci půdy. Jde na to celkem dobře a hlavně měl velké štěstí, že po jeho nástupu k moci prudce stouply ceny ropy, což pomohlo růstu ekonomiky. Celkem mu i fandím, ale rozhodně si ho neidealizuji jako vy.

264464

2.3.2012 12:55

RE: CCCP

hell 188.?.?.?

Reakce na 264464

No měli bysme si trochu uvědomit reálie. Neříkám, že v Rusku není korupce ale mluvíme o roku 1998. A to byly časy,kdy nad Ruskem vládly jiné síly než dnes, nebo to tak mělo vypadat. Putina chce většina Ruska právě proto, aby se nevrátilo toto, protože následky této doby, tam jsou ještě dnes cítit.
Co se týče politické korupce. Ukažte mi zemi na Zemi, kde není a já se tam přestěhuji. Platí pravidlo, čím silnější eknomika, tím větší korupce. Je to prostě všude a zvláště tam, kde funguje "demokratické" propojení státu se soukromým kapitálem. V demokracii funguje stát jen jako penězovod od poddaných přes politickou korupci k bohatým.
Berezovskij, Chodorkovskij, Abramovič nenáhodou všichni tři neetničtí Rusové podporovaní USA vystrašení byly. Ale situace je komplikovanější. Komu z makroekonomického hlediska pomůže pronásledování zbohatlíků z předputinovské éry? Pokud chcete v zemi udržet co nejvíce kapitálu, nemůžete tyto lidi všechny zlikvidovat. Jen se s nimi můžetet domluvit na jistých pravidlech. Pro ekonomiku země je to lepší, než když utečenci vyvezou z Ruska nakradený kapitál. Z makroekonomického hlediska je jedno, kdo přerozděluje peníze, zda stát či jednotlivec. Je to zkrátka v zájmu Ruska a nejde vše zařídit ideálně během jednoho dne.

264480

2.3.2012 13:27

RE: CCCP

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264480

Však v tom nejsme ve sporu- já nejsem ten kdo tvrdil, že korupce v ruské politice není. Já pouze poukázal na to, že v Rusku má moc v rukou (stejně jako u nás) tvrdé jádro těch největších komunistických grázlů a fízlů, kteří si prioritně plní vlastní kapsy.

264486

2.3.2012 15:30

RE: CCCP

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 264486

U nás to je totéž. Když jsem chtěla měnit byt, normální cestou to byl neřešitelný problém. Tak se zašlo na soukromou realitku, která má své "tiché společníky" To byste nevěřili, co takový "tichý společník" všechno zvládne. Když vy coby fyzická osoba jednáte s úřadem, můžete si upsat ruce a uběhat nohy, můžete mít po boku právníka a citovat úředníkům paragrafy a vysvětlovat, že tyto paragrafy zcela konkrétně a jednoznačně řeší váš případ - výsledek nula. Ale když pověříte "tichého společníka", který ví, koho podmáznout, kam zavolat, záležitost je vyřízena během pár dní. A to jsme na komunální úrovni.

Co za svinstva se dějou výš, lépe snad ani nedomýšlet. Stačí kouknout na Kalouse. Nikdo ho nevolil, neznám nikoho, kdo by k němu pociťoval jakékoli pozitivní emoce, dokonce i pár mrtvol je kolem něj a hle - má nejlukrativnějšího fleka v ČR vůbec.
V tuto chvíli probíhá svatořečící masáž ohledně Vendy. Toho otcovraha.

A tady se ukazuje na země bývalého SSSR. Doma si zameťme. Nejsme vůbec o nic lepší. Dokonce se domnívám že s rostoucí byrokracií a nepřehledností paragrafů směřujeme přesně do takového systému, jenž je v článku popisován.

264492

2.3.2012 17:49

RE: CCCP

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264492

Ten "tichý společník" mi připoměl situaci na jedné nejmenované univerzitě Kocourkova (a najedná se o Plzeň). Přijímačky, absolvování zkoušek atd.- za patřičný bakšiš vše zařídí onen "tichý zpostředkovatel". Je to k zblití.

264502

2.3.2012 16:36

RE: CCCP

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 264464

Povedal som, že v politike je poriadok, druhá vec je ako ju Putin dosiahol (dal istoty svojim "kamarátom"[mrknutí jedním okem].
Z finančného hľadiska ruské verejné rozpočty sa pília (oligarchovia berú o 5-20% viac) a stále je v pluse a nielen vďaka surovinám, u nás verejné rozpočty sú bankrot a tunel (oligarchovia berú 50-200% viac).

264494

2.3.2012 17:35

RE: CCCP

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 184.?.?.?

Reakce na 264464

Jistě, korupce bude největší v Rusku.Jen mi vrtá hlavou, jak se to pozná z článku, kde se píše o Polsku a Bělorusku.
No nic, dnes psali v tisku, že čacká Policije ČR obvinila Promopro výtečníky z korupce, ale nešlo o korupci polityckou, anžto pan Křivohub Vondra je poctivý pravdomluvný polityk, a proto nebude a nemůže být trestně odpovědný.Zrovna my Češi bychom někoho měli poučovat.

264498

2.3.2012 11:30

RE: CCCP

Wilonix 80.?.?.?

Reakce na 264453

TedY ne že bych se chtěl zastávat korupce, jež je v Rusku všudypřítomná (no a kde není), ale článek mi přijde trochu moc účelový.
Několik nesrovnalostí mi ta nesedí.
Přejde fakt, že se to mělo údajně odehrát před 14-ti lety (což je dost dlouhá doba na změnu).
Takže bod první - co dělala Ruská mafie na polské celnici na přechodu mezi Polskem a Běloruskem.
Netvrdím ,že to není možné, ale to je pak způsobeno bordelem na Polské straně, nikoliv na té Ruské.
A za druhé - fakt netuším, co má Bělorusko společného s Ruskem, až na nadstandardní obchodní a vojenské styky, což by ovšem mělo být u sousedů pravidlem a nikoliv výjimkou.
A v roce 1998 už SSSR neexistoval navíc v té době nebyly vztahy Moskvy a Minsku kdovíjak růžové. takže nešlo o cestu do Ruska, ale do Běloruska.
Mohu přihodit zkušenosti mého děda, který jezdí každý rok na měsíc za příbuznými do Ruska a pokud mu mohu věřit (a proč by ne), pak největší bordel je na Polsko-Ukrajinském přechodu.
Na Ruské straně je problém jen, když se snažíte něco propašovat dovnitř nebo nemáte víza.

264471

2.3.2012 17:37

RE: CCCP

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264471

Asi to fakt bude hudba minulosti, což ostatně potvrzují i další diskutéři níže. Já osobně žádné zkušenosti nemám. Teda pouze jednu- před 35lety výlet starou škodovkou na Ukrajinu. Na celnici byl jediný problém a to že jsme měli na střeše windsurfing. Ivani na to vyděšeně čuměli a nevěděli co to je. Chtěli surfa rozřezat, protože důmali, že uvnitř se skrývá trpasličí špion ze CIA s atomovkou v podpaždí. Po dlouhém vysvětlování a pár krabičkách cigár nás nakonec nechali projet. Zážitek to byl úžasný- i přestože rusáky moc v lásce nemám, tak na Ukrajině byli lidé vesměs milí a pohostinní. Největší zážitek pak byl z naprosto fascinující panenské přírody. Ale to jsem odbočil. Kamarád jezdí často do zemí CCCP jako řidič kamionu a říkal, že to je vysoce adrenalinová záležitost, musím se ho přeptat na podrobnosti. Já měl zatím naprosto nejhorší zkušenosti se zamrdanými celníky v Bulharsku a v Turecku- situace podobná jako je popisováno v článku

264500

2.3.2012 17:26

RE: CCCP

Magnus Maximus 88.?.?.?

Reakce na 264453

Do Ruska jezdím, tedy lítám pravidelně, takže toto nemůžu posoudit. Ale po Rusku se pohybuji přes taxi jak oficiální, tak soukromé a všechno v pohodě. Když jsem tam déle než sedm pracovních dní, musím vyplnit dost dlouhý formulář na federální imigrační službě a poprvé ho za mě vyplnila ochotná úřednice a nic za to nechtěla. Naposledy mi v Moskvě přeložili kufr a ten letěl do Los Angeles a přesto jsem se s ním po delší době shledal u nás na letišti. Byl neporušen. Sice kolem toho bylo papírování, ale jinak v pohodě. Je však možné, že když se někdo vypraví autem, tak může na toto narazit. Dotyčný měl motor poslat letecky a bylo by vše OK. Finančně by ho to vyšlo možná o něco dráž, ale bez nervů. Dále mě zaujal výraz dušniky. Asi je to slang, protože minimax čili hasící přístroj se řekne огнетушитель.

264497

2.3.2012 17:46

RE: CCCP

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264497

Díky za info Maxime. Lítáte i vnitrostátními linkami Aeroflotu ? (říká se že je to dost hrůza, ale možná je to taky jen "Urban Legends"[mrknutí jedním okem]

264501

2.3.2012 18:25

RE: CCCP

Magnus Maximus 88.?.?.?

Reakce na 264501

Samozřejmě že létám s Aeroflotem a bez problémů. Poprvé byl let s Lufthansou a nic moc. Jednak velmi drahá letenka. Za to si však můžu sám neb jsem nevěděl jak to chodí. Dále letiště ve Frankfurtu na můj vkus špinavé a řekl bych dost omšelé. Záchody prostě hrůza. Já byl rád že z toho nemám žloutenku. V letadle Airbus A 320 či 330 opravdu ale opravu málo místa, sedačky byly potrhané. Asi už starší letadlo. Cesta zpět ... no to bylo letadlo snad ze sedmdesátých let. Takže nic moc. Ostatní cesty proběhly s Aeroflotem a pohoda. Letadla nová, jinak by je nepustili na letiště do EU. Uvnitř čisto a mnohem více místa u stejného typu stroje. Je možné že tam mají z tohoto důvodu méně sedadel. Krásně se daly natáhnout nohy. Podotýkám, že mám průměrnou výšku. Interier v pořádku a zařízen do modra. Lety zatím normální až na turbulence. Obsluha příjemná a v jednom případě dokonce žoviální. Takže o dost lepší dojem. Samozřejmě byl u mě velký strach právě z ruských poměrů. Zatím však fungovalo vše normálně. Letiště Šeremetěvo v porovnání s Frankfurtem špička ! V nových terminálech absolutní čistota. Vše klimatizováno. Záchody super. Jen mě překvapilo to, že i na těch super záchodech je tabulka jakože použitý papír do koše a nikoliv do záchodu. Obsluha na letišti příjemná. Zatím žádný problém. Vím však, že tam občas kolaps nastane, hlavně v zimě. S personálem je nutné se bavit rusky, protože jejich angličtina je prostě nesrozumitelná. Na vnitrostátních linkách jsem viděl menší letadla vrtulová. Je možné, že jsem s Lufthansou měl prostě smůlu na let. Letenka s Aeroflotem však cenově téměř třetinová. Takže zatím si nemůžu stěžovat. Horší je to samozřejmě s personálem například v různých kavárnách či hospodách, ale to je z jiného soudku.

264505

2.3.2012 19:34

RE: CCCP

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264505

Díky za info, to mě mile překvapilo.
Občas si přečtu zajímavý článek na DFensovi, ale v tomto případě zřejmě nechutně přestřelil:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=20070...

264513

2.3.2012 19:49

RE: CCCP

steve 166.?.?.?

Reakce na 264513

.. asi trochu(nebo vice) - "strasirybka". A "vlastenec" ... [chechtot]

264515

3.3.2012 0:54

RE: CCCP

x123 69.?.?.?

Reakce na 264515

jojo strasirybka [smích] tento termin se panu Stworovi opravdu poved, myslim ze je sance ze se to ujme [chechtot]

264528

2.3.2012 20:00

RE: CCCP

Magnus Maximus 88.?.?.?

Reakce na 264513

Článek myslím dost přehání. S Aeroflotem jsem vůbec neviděl, že by Rusové vůbec na palubě pili vodku nebo se snad opíjeli. Co se týká letiště, tak možná měl pisatel článku problém na terminálu F, což je nejstarší terminál ještě ze socialismu. Ten klimatizaci ještě nemá, ale má ji mít. Takže v létě je tam dost nedýchatelno. V tom by mohla být pravda. Zbytek letiště, tedy nové terminály jsou pod klimatizací a všude čisto. Stran letadel se nelze vyjádřit. Je možné, že někde na vnitrostátních linkách se letadlo-šunka může vyskytnout. Na takové tvrzení je však třeba prolítat Rusko křížem krážem. Mimochodem mám známého, který létal na vnitrostátních linkách po USA a vyprávěl mi o tom, že taková letadla by zde šla tak do šrotu. Za letu prý padaly nýty z křídel. Nikdy prý takové vraky neviděl. Pisatel hned na začátku neskývá svůj odpor k Rusům. Čili celý článek je tímto poznamenán. Faktem však je, že při dalším letu za Moskvu na místní letiště to bylo už o něčem jiném.

264518

2.3.2012 18:45

RE: CCCP

Karol 88.?.?.?

Reakce na 264453

Mam dotaz, ruske bordel na Belorusko-Polske hranici? No kdyz se kope je to jedno, hlavne, ze se kope.

P.S. Autor si mysli, hlupacci zanadavam na rusa a nikdo si nevsimne, ze se mno vyjebali belorusy.

264509

3.3.2012 8:45

RE: CCCP - a všimli jste si.

J. Hruška 79.?.?.?

Reakce na 264453

A všimli jste si, že to je tržní hospodářství, přivedené k dokonalosti? Zaplatíš - dostaneš.
J. Hruška

264539

2.3.2012 8:34

nuz

Nikto 85.?.?.?

za Jelcina to bolo vsade takto......volalo sa to divoke devatdesiate roky....

264454

2.3.2012 9:40

Ukrajina 2009

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

http://blogs.mail.ru/mail/urzon.uljanov/ , od části "kyrgizstán 2009" je to zajímavý.
Pár příkladů uplácení se tam taky vyskytne.
Video k blogu z předchozího odkazu:
http://www.youtube.com/watch?v=P7WsdCzUDeE

264458

2.3.2012 9:42

Situace na hranicích už je úplně jiná, i když evropských standardů nedosahuje!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Článek je starý 14 let a od té doby se hodně změnilo.
Článek nelže,opravdu to takhle na hranicích vypadalo.
Časy se mění,dokonce je v jednání bezvízový styk mezi Ruskem a EU!Občané EU jako turisté v Bělorusku nebo Rusku si už nemohou na nic stěžovat.Pouze služby kulhají, jako u nás za socíku,ale už také přišli podnikavci, že turisté jsou dobrým a stálým zdrojem peněz, takže se také snaží a služby jdou i v odlehlých místech rychle nahoru.V Rusku potkáte mnoho Němců,Švýcarů a jiných turistů z celého světa a pro ně je ještě stále ruský "bordýlek" zdrojem velkého pobavení a legrace,především pro mladší ročníky. Všude se ale snaží, i na venkově vybudovat nějaké ubytovací kapacity, pokud je tam něco, proč by tam turisté přijeli.Něco jiného je Moskva, Petrohrad a okolí velkých center a potom je venkov, který ještě "spí"! Je to všechno otázka času a výměna generací.Možná budeme jednou jistou formu "zaostalosti" vyhledávat zároveň s neporušenou přírodou a také ze širokou ruskou duší!Prostý ruský člověk je dobrák a poskytne vám první poslední, ačkoliv sám na rozdávání moc nemá!

[smích] [smích] [smích]

264459

2.3.2012 9:43

No než začnete kritizovat

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 176.?.?.?

Tak si vezmete ČR hranici před 14 lety kamiony neproclených cigaret, rumu, elektroniky a bůh ví čeho ještě.... a jak to probíhalo si nemusíte dělat iluzi....

264460

2.3.2012 11:11

vsude stejny

rimi 83.?.?.?

Osobne jsem mluvil s ukrajincem, ktery rikal, ze musel nasim (kdyz byly hranice se slovenskem) celnikum platit vypalne po ceste dom.
Taky pamatuju, jak jsme koupili plny kufr chlastu v nejakem prihranicnim duty-free na rakouske hranici a scenka vypadala asi takto:
-musite zaplatit clo
-budou vanoce, sefe
nacez se celnik otocil zady, a za zada jen natahl ruku, do ktere dostal papirek.

264469

2.3.2012 11:22

doubleM

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

No, myslím, že se to podstatně zlepšilo. V létě jsem přejížděl hranice Rusko - Lotyšsko a jediný kdo to tam brzdil, byli Lotyši (EU). Stejní jako Rumuni ve slavných dobách. Nějak jsem se jim nelíbil. Dokonce poslali můj osobák na rentgen. 5 hodin na hranicích a z toho 4,5 u Lotyšů.

264470

2.3.2012 11:39

toto se událo kdy?

Jan Vítek vyfukove (tečka) systemy (zavináč) seznam (tečka) cz 81.?.?.?

Tato událost se stala kdy?
Tipoval bych, že pokud někdy (nechci zpochybňovat pisatele za každou cenu) tak někdy mezi lety 1995 - cca 2003.
Když jsme poprvé na vlastní oči viděl celnici v Brestu. (zajímavý úkaz je, že je to celnice do běloruska, le město se jmenuje Brest litevský) tak se psal rok 1991 a jel jsem s rodiči na dovolenou
Škodou 105L (tehdy novoučkou, jen rok apůl starou, než se někdo začne smát). V té době ta hranice moc frekventovaná nebyla, oni občané vývalé CCCP nesměli moc cestovat, takže odbavení téměř bez čekání. Na polské straně bez čekání, tam seděl ožralý, neupravený polák který ani nechtěl vidět doklady a se slovy "jeď, rus si tě přebere". Na ruské straně vojáci se samopaly, obvyklé vyplnění papírů, čtangle salámu a dvoje cigára a za půl hodiny jsme byli na cestě.
Později s rozpadem CCCP a s tím jak začli více cestovat, tak se dělaly fronty, které řešila místní mafie, to nepopírám, místa ve frontě se kupovaly a nebo doprovod přes hranici.
Papírování je v Rusku kapitola sama o sobě....ALE....pokud to bylo už za samostatného běloruska, tak se tam nic neclilo, protože to byla jen tranzitní země na cestě do ruska.
pak jsem se na této hranici mnoho let neobjevil, ale v roce 2003 tudy jela moje matka na dovolenou na Kavkaz a říkala, že odbavení naprosto standartní jako na jakékoli západní hranici.
Proto soudím, že pokud se takovéto manévry odehrály, muselo to být někdy mezi tím.
CO MI ALE VRTÁ HLAVOU DOTEĎ je otázka, kam tam nacpali tolik kontrol? za hraničním přechoden v Brestu je zhruba po 500 metrech odbočka doleva do města a v tom samém místě směrem rovně začíná jejich slavná "všeruská" dálnáce M1 (na evropských mapách E30) která vede rovnou cestou do Moskvy bez jediného města po cestě. Všemu se vyhýbá. je to po ní do Moskvy asi 1050 Km a i to škodovkou jsme to jeli jen asi 8 hodin.
Takže kam na těch 500m nacpali další tři kontroly, když podle autora článku mezi nima mělo být vždy několik set metrů ne-li km ??
vrtá mi to hlavou, protože za komunistů tam nebyly, v první polovině 90tých let tam nebyly po roce 2005 tam nebyly a dnes tam nejsou.
Cesta na východ byla vždy veselá, jen mi to přijde, že autor ten příběh dost "přikořenil"

264473

2.3.2012 11:56

nezabudajte,

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 217.?.?.?

ze ta prihoda je z casov "deutsche Mark" a to je uz dost davno za nami.
teraz to moze byt lepsie.... alebo horsie. [velký smích]

264474

2.3.2012 12:12

omluva

Jan Vítek 81.?.?.?

Omlouvám se autorovi, on to napsal už v první větě, že to bylo v 1998.
Je mým zlozvykem u člándků přeskakovat začátek.
[smích]
nicméně má otázka kam nacpali ty další kontroly platí.

264476

2.3.2012 13:19

V článku není o Rusku ani slovo

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Píše se tam o přechodu polsko-běloruském, navíc někdy 15 let zpátky. Že si ten člověk nezjistil dopředu, že proclívat musí importér (pokud to byla pravda), byla jenom jeho blbost. Navíc tam přijel bez pasu.

Celé je to takové populárně psané. Věřil bych tam jen těm frontám na hranicích (před patnácti lety). Takže info z článku 0.

264483

2.3.2012 13:30

rok 1998-2002

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

tak bych priblizne datoval tento clanek. Byl jsem v Rusku minuly rok, chystam se i letos. Pokud si najdu cas, napisu clanek. Zazitku hodne, urcite bude o cem psat.

264487

2.3.2012 13:36

Pěkná odyssea

Andrew Siddur 85.?.?.?

Nicméně - příběh se odehrál v roce 1998, to asi byly docela pionýrské časy, co se týče přejezdu hranic; z hlediska procedury jako před pádem Železné opony, jen už s trochou té finančně-materiální korupce navíc.

Dnes už máme na všechno kompjůtry a "volné" hranice, takže panuje v našich životech už navždy klid a mír a žádná byro-buzerace... Nebo ne...

264488

2.3.2012 17:35

Jste me vopravdu naladili .....

Satanist 154.?.?.?

,prave jsem vybiral kam se v lete podivam na dlouhej dvoumesicni cyclovandr. Mam fungl novej MTB (29er Norco Nitro 9.1) a planoval jsem cyclovandr po Balkanu, ale vy jste me presvedcili abych se podival do Ruska..... Ja se znam s americanem, - starej 70ti letej dedek a Rusko projel z Ciny do Europy na motorce. Jel nekdo z ceskyho krateru na cyclovandr do Ruska? Znate nekoho nebo mate odkaz na nekoho kdo tam naslapal par tisic miles? Rusko je veliky a daleko od civilizace tam muze bejt hezky.

264499

2.3.2012 18:30

RE: Jste me vopravdu naladili .....

Jan Vítek 81.?.?.?

Reakce na 264499

Doporučil bych spojit se s CK Kráčalík. specializuje se na tu oblast, většinou teda turisticky, ale každopádně má spoustu informací takříkajíc z první ruky. Máma s nima byla na Kavkaze, jen mikrobus, přívěs s věcma, ubytování různě ve školách, každý den jinde. žádný luxus.

264507

2.3.2012 21:16

Prečo

Lujza 78.?.?.?

sa všetkým zdá, že článok je negatívne ladený?
Ja, naopak, vidím, že dotyčného nikto neohmatával na intímnych miestach, nikto na neho nemieril zbraňou, nikomu sa nezdalo, že by mohol byť terorista a všetko prežil so zdravou kožou. To si pár ľudí na iných hraniciach (najsamdemokratickejších) už nemôže povedať.

264522

3.3.2012 2:54

Nebyly jste v Čierné nad Tisou

petesv 2.?.?.?

Dlouhý článek je fakticky o hou---ně. Čo bolo, bolo. Dnes nabídni Běloruskému policajtovi drobné-riskuješ skončit ve vazbě.

264531

3.3.2012 8:12

Idiotisující (či testující?) zlomyslný(?) slovanofobní článek

MoUdrostrak 90.?.?.?

1) "Bordell", který článek popisuje, panoval na hranicích ex-CCCP na konci (a byl výsledkem) panování hodného prozápadního alkoholika Jelzina a jeho prozápadní "demokratické" privatizátorské klaky.

2) Místo péče o stát a oVčany, demokratičtí prozápadní politici jen a jen pravicovali a privatizovali (s něčím dnešním někde podobné?!)

3) Přednostní odbavení na pasových a celních formalitách (kromě systémových a logických diplomatů či držitelů diplomatických pasů), je všude v západním "demokratickém" světě - FAST TRACK, VIP check-in, business lounges... Zbídačení pravicující a zinkající Pepíci a Mařen/ky, co za zlého Bolševíííka naslouchali undergroundově a hrdinně Kocábu a louskali samisdat Vency Lahváče/Chemapola Veškrny, se mohou přesvědčit např. zde: http://www.prioritypass.com/Lounges/Business-Loung...

Vložený obrázek

4) "Urychlení" dopravy zboží také není hodnému světu "dýmů/krásy" neznámou:

Vložený obrázek

5) Zatímco ve zlém "východním světě" je dnes korupce na úbytě - a i tehdy z ní "tyli" malí i velcí - v hodném západním "demokratickém" světě se o kořist z Priority Pass, FedEx a dalších systémů dělí místo 99% jen 1% těch, které nesmíme autocensurně jmenovat

Z vlastní zkušenosti konce 90. let. Místo činu: Terespol/Kukuriki:

V Praze s českým pasem na běloruskou embasádu pro vízum. Místo fronty káva s paní konzulkou a rada, ať místo víza si pořídím na českém oddělení Pasů a víz do běžného pasu razítko A/B služebnaja, které mi zajistí přejezd Běloruska (i celého ex-CCCP) tehdy bez víza.

Na osobním přechodu do Brestu fronta aut na tři dny na Polské(!) straně. Porada se "znalými" místními - a za půl hodiny setkání na nákladním přechodu s jinochem v P-126P, který měl na zadním okně pidiauta nápis TIR(sic!). Lano a moje auto se západoevropskou SPZ se stalo součástí(sic!) soupravy. Jak polští demokratičtí celníci a vojáci, tak zlí lukašenkovi znásilňovači žen a dětí s viagrou na rtech se tváli na Priority Pass naprosto normálně. Během několika desítek minut průjezd přes PL a BY odbavení. Doklady (paperwork) vyplňovali až u mého okénka. Řidič "tahače mé soupravy" radil, překládal a plodil součinnost. Za den se prý naprosto stejně otočil mnohokrát. Na běloruské straně poplatek klukovi ve Fiat 126P 50 DEM.

Poté až do Moskvy každých cca 50-100km Fast Track na M1 (tuším 5-20 USD) na každém "punktu".

Když se chce, všechno jde! I v hodném demokratickém Polsku, ve zlém Lukašenkově tyranském Bělorusku a/i hodném Jeltzinově demokratickém Rusku!

(Zatím...) nechápu pana Editora, proč vytváří na Zvědavec laboratoř pro identifikaci autocensurního myšlení... CUI BONO?!

264538

3.3.2012 10:16

Pašování za ČSSR

Duanitta 85.?.?.?

Prosím, jak ono to bylo tenkrát za ČSSR s tím zákazem přivážet zboží pro svoji potřebu přes hranice? Jsem to teď páčila z mamky, a zaujalo mě, že v jeden moment prý německý celník se zeptal, zda má někdo něco k proclení. Obligátně nikdo nic. A pak teprve začala prohlídka... tedy nebylo to jen tím, že lidem se nechtělo platit clo? Ale říkali tomu raději, že se to jako "nesmí"? Nevím.. Pak je ještě otázka zda to bylo clo dovozní či vývozní.

264541

3.3.2012 11:31

RE: Pašování za ČSSR

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 264541

Já mám zkušenost pouze s převážením věcí přes tehdy vcelku novou hranici mezi ČR a SR. Hrála jsem tenkrát v black metalové kapele a jeli jsme na akci. Ten k*kot na slovenské straně nám prolezl auto a v kufru viděl nástroje. A že prý clo, že jde o zboží atd. Samozřejmě jsme protestovali, zdržovačka jako kráva, volal ještě kamsi, pak naklusali ještě další ostří hoši, ale nakonec jsme (cca po hodině) odjeli bez nutnosti clo platit. Na blba člověk narazí všude.

264542

3.3.2012 11:40

RE: Pašování za ČSSR

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 264541

Duanitto, je to velice jednoduché:

1) Dovážet se smělo téměř vše (kromě pornogafie, spisů hodného Vency Lahváče/Chemapola Veškrny, popěvků hodného Martina Magora Jirouse a narkotik). Bezcelní limit byl naprosto stejný jako ve všech civilizovaných státech světa.
Nad bezcelní limit se zboží clilo dle podobných sazeb jako v civilizovaných státech světa. Na každých několik neobchodních vjezdů auty do zlé ČSSR připadalo např. jedno nové či ojeté auto, které si dováželi oVčané ČSSR. Kdo nechtěl nic dovážet individuálně, složil si peníze/devizy v ještě výhodnějším kurzu na účet v tehdejší Živnobance, akciové společnosti. Výhodný kurz byl vyčíslen v Tuzexových bonech/odběrních poukázkách - a zboží si buď oVčan vybral v Tuzexu anebo si jej přes Tuzex odebral. Stejně tak si mohl od někoho Bony sehnat či vyměnit s cizinci valuty a valuty použít při nákupu v Tuzexu.

Díky tomu vycházel tehdejší zlý bulharský leva při směně v Živnobance, akciové společnosti na Bony stejně, jako švýcarský frank. A proto si NIKDO bulharské leva ze služebních cest ani na koruny nesměňoval. A za pár týdnů práce v Bulharsku měl našetřeno na nové tuzexové auto...či luxusní finský nábytek do celého bytu. Anebo rovnou na byt v některé nadstandardní výstavbě hrazené z tuexového konta v Živnobance, akciové společnosti. K výběru z tuzexového konta v Živnobance, akciové společnosti, sloužila šeková knížka, což byla v ČSSR jinak rarita.

Vložený obrázek

Každý, kdo prokázal, že si na věci v zahraničí vydělal (či mu byly darovány), mohl si dovézt kolik čeho chtěl - a na co měl. Ostatní oVčané jen do výše devizových prostředků, přidělených Státní bankou československou před vycestováním. Anebo si sehnali darovací smlouvu od prvního Itala, Jugoslávce či Gastarbeitera.

2) Vývoz podléhal naprosto stejné regulaci, jako měly před a po WWII téměř všechny státy světa = co bylo státem oVčanům dotováno, u toho byl omezen vývoz jen na osobní potřebu. V praxi to fungovalo tak, že oVčané odjižděli do hodné Itálie, zlé Jugoslávie, či zlého Bulharska a zlého Rumunska se zlými socialistickými stany, kempingovým nábytkem a vybavením, rybářskými pruty, krášlící bižuterií apod. Jakmile dorazili k moři/do hor, byli obklopeni místními, kteří jim ihned (na důvěru) vybavení a "zboží osobní potřeby" předem zaplatili, nepravicující oVčané se si během pobytu věci užili. A před odjezdem je opět čestně a bez skandálů předali již novým právoplatným majitelům. Celníci návrat do zlé ČSSR bez "zboží osobní potřeby" neřešili...

Troufnu si tvrdit, že neexistovalo, aby v Jugoslávii byli oVčané ČSSR nazývání "paštikáři" jako je tomu nyní v Chorvatsku od nastolení hodné "dýmů/krásy". Naopak oVčané se vraceli z Jugoslávie s hodnými západními LPs

264543

3.3.2012 12:32

RE: Pašování za ČSSR

jb 82.?.?.?

Reakce na 264543

Bohuzel, pane Moudrostraku,
nemluvite pravdu a ted nevim jestli z neznalosti nebo schvalne[smích]
Ty doby o kterych pisete jsem osobne prozil, prozil jsem o sedmdesatych a osmdesatych letech vetsi dobu jak v te zle North America ci NSR, tak i v CCCP, SFRJ, NDR a pod, sluzebne i soukrome. A bylo to proste jinak. Tecka.

264545

3.3.2012 14:04

RE: Pašování za ČSSR

Duanitta 85.?.?.?

Reakce na 264543

Nojo.. díky. K těm celním opatřením - mě nevadí, když napravují to, co mají... tj. snaží se aby se dovoz rovnal vývozu, není nad tento kráásný rovnovážný stav, kéž by to bylo všude. O to staralo RVHP. Dlouhodobý přebytek či propad zahraniční bilance je chyba trhu, tak vzniká živná půda pro zlo ve světě, bankovní hrátky, MMF, štvavá nenávist, dluhy pro ty co málo vyváží, a nekonečnou pracovní dobu za nedostačující mzdu pro ty co více vyváží, kteří steně nakonec zaplatí ony dluhy těch druhých. Jestli něco socialismus uměl, tak eliminovat dluhy a jiný "bordel" ve financích... a možná o tom vlastně socialismus byl... Tedy to shrnu, mám jisté pochopení pro to, když se stát na hranicích stará o to, co se kam tahá [smích] a kam se tahaj peníze, tj. umím pochopit , i když s obtížemi, i ty bony.

264551

3.3.2012 14:45

RE: Pašování za ČSSR

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264551

RVHP, pětiletky, socialistická výpomoc, bony... tfuj tajskl. Zaplaťpámbu že už je to za náma

264552

3.3.2012 16:40

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 264552

Vložený obrázek
Ha ha ha že petiletky fuj [chechtot], v dnešnej dobe máme 4ročky(100 dní sa trocha snažia, 2 a pol roka kradnú ako straky a poslední rok sľubujú čo vám na očiach uvidia(a ak pred voľbami zistia že sa nedostanú k válovu, tak zdvoj - ztrojnasobia kradnutie [chechtot] )), občas aj menej, keď sa vládni páni rozhádajú ako u nás po roku a pol, xi xi xi !!! [chechtot]

264553

3.3.2012 17:03

RE: Pašování za ČSSR

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264553

Mno i tak se na to dívat [mrknutí jedním okem]
Alespoň ale máme možnost novodobým soudruhům ukázat fakáč a sbalit kufry aniž by člověk riskoval dávku kalašnikovem do zad od bdělého strážce socialismu

264555

3.3.2012 17:32

RE: Pašování za ČSSR

steve 166.?.?.?

Reakce na 264555

.. souhlas. Bdely strazce kapitalismu pouziva do zad - holokaust .. [smích]

264556

3.3.2012 17:41

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 264555

Len aby ste milý Luxore tím Fakáčom neurazil nejakého politika, úradníka, policajta alebo podnikateľa, to by ste mohol vyfasovať mastnú pokutu a pár mesiacov v Debokratickej base a nedajbože by ste milí Luxor tím vašim Fakáčom niečo popreli to by ste dostali najmenej 10 let, takže pozor na to popieranie!!! [chechtot]

264557

3.3.2012 18:31

RE: Pašování za ČSSR

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264557

Steve, 78-ko, kluci, dejte pokoj, snad nebude tak zle. [chechtot]
Ale vzpoměl jsem si na hezký výrok Miloše Kopeckého do médií. Tedy už si ho přesně nepamatuji, ale pointa byla asi tato: "vy budete tak dlouho žvanit o antisemitismu, až se vám ho tady podaří probudit". Co dodat... myslím že to pan Kopecký prorokoval velmi moudře a přesně...

264561

4.3.2012 0:38

RE: Pašování za ČSSR

steve 166.?.?.?

Reakce na 264561

Luxore - i pan Kopecky se mohl mylit, protoze nemylici se - je pouze brooklynsky rabin a tento rabin, .. a vychova k anti-goyoismu je bezna na jejich skolach. Nedavno jsme tady o tomto meli rovnez clanek ..
Takze zde nejde o vyvolavani NECEHO, - jde o konstatovani HOLE REALITY.
.. prosim, presvedsit se muze sam z originalniho textu rabina.
----
http://failedmessiah.typepad.com/failed_messiahcom...

264586

4.3.2012 8:33

RE: Pašování za ČSSR

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264586

Milý Steve. Po přečtení vašeho odkazu se mi udělalo trošku nevolno. Vlastně dost nevolno. Popravdě, vyzvracel jsem celou snídani
[mrknutí jedním okem]

264596

3.3.2012 19:39

RE: Pašování za ČSSR

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 264555

No jo, ale kam? [oči v sloup]

264565

3.3.2012 20:01

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 78.?.?.?

Reakce na 264565

Záleží čo hľadáte(a čo viete) a či si politicky viete udržať chlebárnu zavretú. Ak chcete žiť slobodne a slobodne sa vyjadrovať(nedokážete chlebárnu mať zatvorenú) a chcete aby v danej krajine bola aj vysoká životná úroveň, tak Švajčiarsko, Island a Fínsko. [chechtot]

264566

3.3.2012 21:18

RE: Pašování za ČSSR

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264565

Krásnejch míst je spousta. Mám vytipovanejch hodně destinací- Norsko, Finsko, Švýcarsko,Bali,Venezuela. Ale bohužel všechny mají jednu chybu- žádná z nich není mojí vlastí. Ten stesk po domově, který mě pravidelně po měsíčním pobytu v zahraničí začne ubíjet, ten mi pořád brání odjet natrvalo. [mrknutí jedním okem]

264569

3.3.2012 21:43

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 264569

Pane Luxor Nórsko, Fínsko, Švýcarsko, Bali, Venezuela dobrá voľba, ale malá analýza:
Nórsko: nesmie sa ukazovať Fakáč obohacovačom kultúry a neviem ako je to tam s popieraním(viem len o tom popieraní obohatením prisťahovalcami z Afriky a Stredného východu).
Fínsko, Švýcarsko OK len pretože som dosť lavicového zmýšľania tak Fínsko.
Bali, Venezuela dobré nič pre socky.

Mne krajiny srdcu milé, kde by som si vedel predstaviť žiť Rakúsko, Nemecko, Nórsko, Švédsko a Fínsko. [mrknutí jedním okem]

264571

3.3.2012 23:33

RE: Pašování za ČSSR

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264571

Proč myslíte, že Bali a Venezuela není pro socky ? Je tam velice levně a úžasně pohodoví lidé. Akorát z Bali nesmíte odjet na sousední ostrov jménem, které si teď nemohu vzpomenout, poněvadž tam mají takový nepěkný zvyk nekrofagie. [smích]
Do Německa nebo Rakouska bych natrvalo nejel. Byl jsem tam už x-krát, ale vždy jsem cítil, že na mě dívají jako na nějakou špínu. Mají pro to i svůj termín "Bömisch"

264583

3.3.2012 23:22

RE: Pašování za ČSSR

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 264569

S vlastí a steskem po ní bych si v tuto chvíli asi moc hlavu nelámala. Mě to tady sere tak, že to snad ani slovy nejde popsat a to dokonce i s použitím vulgarismů. Když jsem se sem vracela z UK, tak jsem to obrečela. Snad dostatečně ilustrativní. Proč jsem se vracela? Protože tu mám více než pět let se vlekoucí soudní tahanici, kterou odjinud nevyřeším. Ale jakmile bude příležitost, nečekám a beru kramle.

264581

4.3.2012 6:17

RE: Pašování za ČSSR

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 264581

Milá paní, máte velmi sympatické komentáře a nazýváte věci pravými jmény. Ani nevíte, jak Vám rozumím. Byl jsem minulým komunistickým režimem pronásledován pro své politické přesvědčení, pro udržování styku s lidmi v emigraci a šíření (prý)protisocialistické ideologie týrán výslechy na StB, vyhozen ze zaměstnání, později dokonce zbaven českého občanství a více-méně nuceně vystěhován z republiky. Dostal jsem se do USA. Když jsem později i s manželkou pobývali tady v USA, tak jsme se domnívali, že to jaksi není ono, že žijeme jen mezi ''pár'' přáteli a že tam ''doma'' to po tom slavném sametovém Listopadu bude mezi množstvím přátel a zbytkem rodiny snažší a že si budeme blíže. Zajímavé je, že po několika návštěvách v letech 1991 - 2005 se mi to tam jevilo poměrně uspokojivě a tak jsme udělali rozhodnutí se tam na "stará kolena" vrátit.
Obrovské zklamání nás čekalo ihned po návratu. Dealovat s tak arogantními úřady a společnostmi nás během času otrávilo natolik, že jsme se po osmi měsících vrátili zpátky do Ameriky. Též okradeni o několik stovek tisíc korun. S tou bandou arogantních mafiánů, tím míním tamní české, nelidské úřady, jsem se potýkal od první hodiny, kdy jen jsem vstoupil do tý země, která si stanovila a přistoupila na tak idiotské zákony, které dokonce v některých případech odporují Listině mezinárodních lidských práv i jakékoli logice.
[mrknutí jedním okem]

264593

4.3.2012 8:30

RE: Pašování za ČSSR

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264593

Blažková, JenTak
Přátelé píšete pěkné, ale smutné komentáře. Bohužel máte pravdu.
Kamarádi se občas na můj účet pohoršivě vyjadřují, že takový vlastenec jako já, nazývá naši zem Prasečákem. Pokouším se vysvětlit, že to je pouze konstatování reality a že to nic nemění nic na mé lásce k vlasti. Je to lidmi. I krásná místa se chováním lidí často stávají neobyvatelnými. Je to jako když si gestapo udělalo stanici v nějakém krásném zámku, nebo komouši chlívek z kostela. Proto také čím dál intenzivněji uvažuji o emigraci
[pláč]

264595

4.3.2012 14:56

RE: Pašování za ČSSR

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 264595

>Blažková, JenTak
>Přátelé píšete pěkné, ale smutné komentáře. Bohužel
>máte pravdu.

Víte pane Luxole, já nemám vůbec nic proti vlasti a poctivým lidem tam. Přestože jsem dětství strávil v padesátých létech mám hezké vzpomínky, přesto, že moji rodiče museli dát své malé hospodářství do společného kolektivu JZD. I tak se poté dokázali dobře uživit m.j. i své děti udržet na studiích. Já se i po létech prožitých v emigraci stále cítím Čechem. Mně vadí, že tihle-ti postkomunističtí vládci dokázali udělat naprostý HOVNO pro obyčejného člověka, naopak dokázali společnost rozdělit, povětšinou zlodějnami, na bohaté a chudé, prosadit a zlegalizovat takové poměry, kde zejména manuálně pracující, živící se poctivou prací má plat na hranicích životního minima a navíc je považován zbohatlickými snoby za odpad společnosti, téměř otroka a kdejakej gangster, mafián, zloděj a svině, kterej legálně (poněvadž zlodějnu si sami zlegalizovali), nakrade miliony se stává váženým a uctívaným občanem týhle zkurvený společnosti, kterou tak okázale nazývají demokracie... Komunistický režim dokáží pouze kritizovat, ale co vlastně přinesli českému národu oni? Kde je proklamovaná vize, že za pár let bude ČR na úrovni alespoň Rakouska...
Vinou vašich politiků z vás tam v ČR vytvořili vazala EU a Ameriky. Rozprodali, nechali rozkrást a zničit téměř vše, co něco přinášelo českýmu národu, takže teď jste tam jako národ "na huntě" a aby měli ti vládnoucí nenažranci alespoň do svých "koryt", tak holt musí ždímat ty, kterých je nejvíce - t.j. obyčejné lidi. Oni komunisti sice taky stáli za hovno, měl jsem proti nim svýho času plno výhrad, ale proti těmto sviním, co jsou u koryt teď, byli zlatí. Tak, jak jsem je dříve nesnášel a byl proti nim, jsem teď stokrát víc nasranej na současnej režim mafiánů, zlodějů, exekutorů a bezohlednejch zbohatlíků, protože v konečném výsledku je pro obyčejného člověka, zejména důchodce, život ještě horší, než za jejich tzv. "komunistické hrůzovlády". Jak praví rčení - všecno je relativní. To je ta příčina mého smutku... [naštvaný]

264612

4.3.2012 16:15

RE: Pašování za ČSSR

steve 166.?.?.?

Reakce na 264612

Naprosty souhlas !!

264618

4.3.2012 17:19

RE: Pašování za ČSSR

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264612

Naprosto jste vystihl mé pocity. Teda snad kromě té poslední věty- pro mě život teď a za bolševika je něco naprosto nesrovnatelného. Ovšem pokud tuto větu pronese člověk jako vy, který díky tomu zrůdnému režimu prošel peklem, tak to tedy už nutí k hlubšímu zamyšlení.
Mimochodem, patříte mezi moje nejoblíbenější přispěvatele Zvědavce. Mějte se hezky

264622

4.3.2012 18:04

RE: Pašování za ČSSR

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 264612

Ze se do toho pletu.... clovece vy by jste mel byt povazovan za "zlatousteho" Kolik takove uprimnosti clovek dnes slysi? Nez vsak co si vylevat srdce, nic tim nezmenime. Jakakoli nostalgie je nanic, jen podryva cloveku sebevedomi. Budme realiste a starejme se hlavne o sebe a sve rodiny. Pojem narod je v tomto svete vesmes stejne jen iluzorni.

264625

4.3.2012 15:54

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

Reakce na 264595

Luxore, premyslel Jsi nad Eqadorem? V lete tam neco kupuji. Venezuela- po smrti Chaveze bude tocak. Panama - moc proAmericka + uz tam rodinny barak mame. Columbie , kde vladnou drogove kartely je klid - riskantni. V celku dobre je neco v Asii, Thajsko-renta. Kambodia, Laos a pod. Jediny duvod proc mi vyhovuje jizni Amerika je rec. Divim se p. Stworovi ze ho neco tahne do Ceska. Hodne stesti s vyberem. PS. Zacinam premyslet nad Ruskem. Jeste nemam nazor.

264615

4.3.2012 17:15

RE: Pašování za ČSSR

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264615

Čteš mi myšlenky [smích]
Můj největší životní sen byla jedna ze zemí Peru/Equador/Bolivie/Venezuela. Nevím sám ani proč, nějaký záhadný magnet, který tam táhne mé srdce. Začal jsem se dokonce učit španělsky, ale jak šel čas tak zvítězila lenost a pohodlí zaprděného čechoprasečáku.
Dal jsi mi znovu brouka do hlavy. Dík [mrknutí jedním okem]

264620

4.3.2012 22:35

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 50.?.?.?

Reakce na 264620

Synku , zaden zahadny magnet neexistuje. Existuje to co si muzeme dovolit. Byt na mne, jsem nekde kolem Laosu. Ale rec mne blokuje.Svet je krasny, takze Vam preji hodne sily a odvahu.

264640

4.3.2012 17:18

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 184.?.?.?

Reakce na 264593

Nezlobte se, ale jste tak trochu demagog.Systém v USA není ani o trochu lepší než v Česku.Navíc jste podlehnul sebeklamu, že v Československu se komunisti zalekli druhých komunistů, jejichž rozmazlené detičky dostaly 17. listopadu 1989 pár facek na Národní třídě.Byla to jejich akce, pravda, trochu jinak dopadla než očekávali, ale to hlavní z toho, kvůli čemuž to divadlo zorganizovali, bylo za pomoci užitečných idiotů Havla a Klause, splněno.
USA jsou fašistický stát, obzvlášť poté, co ovce uvěřily ofiverzi 9/11.

264621

4.3.2012 19:11

RE: Pašování za ČSSR

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 264621

Nezlobím se, ale demagog snad nejsem. Já nikde nikdy netvrdil, že systém v ČR je ve své podstatě horší, než ten v USA. Já pouze tvrdím na základě osobních zkušeností tam i tady, že se lépe žije, rozumějte méně buzerací obyčejného člověka, je tady v USA. To činí (zatím) život zde příjemnějším, než v ČR. V USA, prozatím, všechno co člověk potřebuje, funguje bez větších problémů, morálka i slušnost patří v drtivé většině k samozřejmostem v mezilidském vztahu, lidé jsou si navzájem vstřícní a usměvaví, soukromý majetek je posvátný, nekrade se v takové míře a na každém kroku, není zde nespočet idiotských poplatků za kdeco, počínajíc bankou a konče u poplatku za vyčůrání na veřejném WC, není při jízdě autem povinné v používání světel, zimních pneumatik, atd.., nejsou zde povinné revize komínů, vymahatelnost práva netrvá roky, nebo dokonce desítky let. Značně se liší i exekuční systém, kdy vám zde neseberou majetek kvůli nějakému nedoplatku pár dolarů, nebo zvůli úřadů, či obchodních firem. Měl jsem na mysli zejména toto.
Souhlasím, že se to zde silně změnilo k horšímu po 11. září a sám jsem na to doplatil když moje úspory na stáří, v podobě 401K plánu, se ztenčily na polovinu. Souhlasím rovněž, že USA jsou na cestě k fašistickému státu, kdy velké vojenské a olejářské korporace ovlivňují zahraniční politiku plnou válečných tažení, atd, atd....

264630

4.3.2012 22:05

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 184.?.?.?

Reakce na 264630

To se omlouvám, víte, já jsem úředního šimla naposledy potřeboval, když jsem si vyřizoval bez problému novou občanku.
Že je systém špatný, vím od samého jeho počátku 89, proto se vyvaruji jakýchkoli pújček, úvěrů, minimalizuji svůj vztah k systému na co nejmenší míru.
S tou usměvavostí v USA, o té si myslím své, nějak totiž nechápu to obrovské množství střelných zbraní mezi lidmi.

264636

4.3.2012 22:14

RE: Pašování za ČSSR

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 264630

Na toho pred vami jste reagovat nemusel, ten je jeste evidentne nevyzraly (slusne receno toho moc nepoznal). Je ale dobre ze to pisete hlavne z toho duvodu, ze je to takrikajic z prvni ruky. Ja si pri cestach dolu (naposled jsem byl na stredozapade v r.08) vzdy uvedomuji, jak jsem to prosvih, ze jsem se zasek do Kanady. V U.S. je stale daleko vice respektu jak individuelne tak i stat vuci obcanum nez zde. Ti co kecaji o fasismu fantaziruji; v Cesku by se jim museli v porovnani dusit. Radeji dale nemluvit.

Eura vseobecne je vydrezurovany dav bez toho, zda je to pred valkou, po valce ci nyni. Jsou vsichni jak 'vyzehleni'. A to bez rozdilu, zda jsou to anglani, polaci, cesi ci rusove (ac ti asi nejmene). Kazdy je zvykly poslouchat autoritu, protoze nema zadny smysl pro svou vlastni hodnotu. Pritom ale podvadi jak je jen mozno. Nejaka hrdost je v coudu.

264638

5.3.2012 10:26

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 173.?.?.?

Reakce na 264638

Asi se vam libi vsechny ty valky, ktere USA po celem svete vedly a budou vest proto, aby si lide jako vy mysleli, v jake bajecne a svobodne zemi ziji.Mozna by vas probrala povinna vojenska sluzba nekde ve vietnam dzungli , pak byste treba rychle zmenil nazor.Tyhle reci si nechte pro osliky, kteri veri oficialni verzi 9/11.

264667

5.3.2012 16:22

RE: Pašování za ČSSR

n.z. 99.?.?.?

Reakce na 264667

Pletete, tak jako mnoho dalsich dobrovolne-neznalych, dve veci: stav mysli a chovani skotecnych lidi A trend officielni politiky. Lide jsou skveli a jsem si jist, ze by jste mel jejich porozumeni. Oficielni linka je diktovana jestraby, velkoobchodem, velko-bankami a AIPACem. Mam jeste neco dale vysvetlovat??

Mimochodem, povinnou vojenskou sluzbu jsem v CSSR odslouzil a polevala me hruza, ze bych mel byt pouzit coby vercajk k nejake 'soudruzske' akci jako treba proti Solidarite v Polsku. To byl take jeden z motivujicich faktoru proc jsem plachnul ze zeme.

264688

5.3.2012 21:13

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 199.?.?.?

Reakce na 264688

Nesnazte se z USA delat neco co nejsou a z logiky vyvoje ani byt nemohly.Cela historie od vzniku az po soucasnost USA je lemovana bezpravim, loupezenim a nasilim.Az teprve ted, v dobe krize, se najednou ocitaji jeji obcane chyceni do pasti.
Mmch, povinnou vojenskou sluzbu jsem si take odbyl v CSLA a ve srovnani s tou pakarnou, kterou vidim v nasich drahych USA bych nikdy nemenil.Na rozdil od US obcanu jsem do zadne valky rukovat nemusel.

264703

3.3.2012 22:42

RE: Pašování za ČSSR

Karol 88.?.?.?

Reakce na 264555

Luxor, pises lez... Zeptej se autobusaka co se stane, kdyz nakreslis tykadla, "nezavisla soudkyne" ti rekne jak je to beztrestne [velký smích]

Nu idealizovat si komunismus je blbost, ale vyslove lzi o dnesni demokracii se take neslusi.


P.S. Zeptej se provozovatele Zvedavce kdyz zverejni cislo o holokaustu, ktera jsou verejna a verejne napsana v Polsku. Copak reknou v CR? Jenom za to, ze zverelnil preklad.... [velký smích]. Jedno je pravda verbez nam vladla, verbez nam vladne.

264575

3.3.2012 23:21

RE: Pašování za ČSSR

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 264575

Jo ten autobusák nemá chybu.
Už se nám blíží krajské volby, takže asi zaskočím do papírnictví koupit nějaké pěkné fixy [mrknutí jedním okem]

264580

3.3.2012 23:25

RE: Pašování za ČSSR

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 264580

Pěkné malůvky
[smích]

264582

3.3.2012 22:45

RE: Pašování za ČSSR

Jan Vítek 81.?.?.?

Reakce na 264552

za náma? EU, dotace, kvóty.
bohužel teď je to ještě horší než za RVHP

264576

3.3.2012 22:51

RE: Pašování za ČSSR

Jan Vítek 81.?.?.?

Reakce na 264551

je to jednoduché, tady se hlídala ta vyváženost jen jednostraně, z nutnosti.
V rámci boje proti komunizmu nám dost zavírali cestu na západní trhy. Nezavírala nám je Moskva, ale právě západní státy. A protože se toho na západ moc neprodalo, tak se toho ani nemohlo moc nakoupit. Jednoduchá matematika. I po revoluci se mohlo volně směnit jen za 3000, pak za 5000, pak za 10.000,- a pak teprve neomezeně a ten proces trval několik let.
Nejsem zastánce komunizmu, ale všude chleba o dvou kůrkách. Ona i ta severní korea by ses asi měla líp, kdyby s ní zbytek světa normálně obchodoval, ale to mi nemůžeme, protože musíme bojovat proti zlým komunistům a kdybysme s nima obchodovali, tak by se mohlo ukázat, že jim to funguje. A nebo taky nefunguje, ale to nezjistíme, pokud se to nezkusí.
Situace kdy zbytek světa bojkotuje jinou zem jen proto, že tam lidé chtějí žít jinak mi ale nepřijde vůbec demokratická.

264577

4.3.2012 8:48

RE: Pašování za ČSSR

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 264551

Duanitto, přesně tak to nějak je: Buď honíte business anebo "pořádek". Oboje mít v naprosté rovnováze nejde. Proto ve zlé ČSSR existovala síta, která tlumila konzumentské vášně = konsum = život na dluh a vytloukání klínu klínem.

Místo toho se ve zlé ČSSR stavěli nemocnice, výzkumné ústavy a vše další, o co je po 20 let bitva privatisátorů a predátorů - a zinkající Pepíci i lídlující Mařen/ky jsou jen na dluh konsumujícími statisty. A vše jednou splatní (i za privatisátory a predátory) vlastními Pepíkovskými i Mařen/kovskými existencemi. Nechť tedy do té doby Pepíci i Mařen/ky bojují proti komunismu a pravicují. Času ještě chvilku mají [smích]

To, co provádělo zlé ČSSR byla cesta, kterou po WWII fungovala většina států světa: Dotace základních potravin, bydlení, energií, dětských potřeb apod. Během mnoha let zvrátila Západní Evropa bilanci zahraničního obchodu v neprospěch ostatních států světa ze kterých čerpala své bohatství, o které se ve mzdách dělila se svými rukojmími/oVčany. Proto započala nebývalá do dnes nekončící vlna immigrace do EUropy. Proto EUropané resignovali na plození dětí: chod firem, neatraktivních služeb i uspokojování sexuchtivých EUropanek začali zajišťovat immigranti.

Vložený obrázek

Protože každý ÚSPĚCH má svůj rub a líc: Se zbohatnutím musíte se odstřihnout od normálního světa - najmout ochranku, vybudovat 5 metrové ploty, senzory pohybu, automatické střílny. Naučit se říkat NE svým spolužákům z dětství, se kterými jsem cvrnkal kuličky. Úspěch není jen komfort, ale i diskomfort!

Proto je dneska EUropa nahnědlá: dusí se zlými immigranty, bez kterých ale není už schopna zajistit provoz. Nejen ten hospodářský, ale i orgasmy a potomky EUropanek.

Vložený obrázek

Možná to vše zlí Bolševící už od doby Marxových tušili a očekávali, když dnešním zinkajícím Pepíkům a lídlujícím Mařenkám odpírali hodný K_O_N_S_U_M, život na dluh, kreditní karty, hodná casina, herny, zastavárny, úřady práce, exekutorské úřady a placené odběry krve.

A samozřejmě geniální songy Kocáby...

264598

4.3.2012 9:30

RE: Pašování za ČSSR

Duanitta 85.?.?.?

Reakce na 264598

Tedy, mě ty bony nedaj pokoj.... [smích], tak jako dnes odsuzujeme moc zelených papírků FEDu nepodložených ničím, tak bychom měli uznat zpětně to, že (asi) (určitě) ministerstvo financí ČSSR tímto zabránilo, aby si lidi vůbec zvykali používat dolary, aby tady nebyl rozsáhlý černý trh k jejich slávě, a ve výsledku samozřejmě by se v dolarech určitě zadlužovalo, což by byla vstupní brána k ..nevím čemu.. viz mnoho příkladů na světě.
Celkově v tom vidím linii: budeme si žít tak, na co jsme si vydělali, dovezeme to, za co jsme vyvezli, lidi jste bohužel trochu moc "free" a některé z vás k práci ani invenci nedonutíme, tak holt jste toho tolik neudělali, tak víc nemáte... i kdybyste se uvekslovali. No ale nebylo to na dluh.
Omlouvám se, jestli tady blábolím samozřejmosti, ale je dobrý občas provětrat tu naštvanost nějakým poctem, že on to někdo kdysi uměl. V souvislosti s tím si troufám tvrdit, že komunisté se sionistama netáhli, jak se někdo občas snaží tvrdit.

264601

4.3.2012 11:47

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 264601

Duanitto, skvělý postřeh! Bony byly taková "natištěná" valuta/nevaluta. Každý kdo je chtěl, tak se k nim dostal - za tržní cenu. Kdysi za 2,- až 3,- Kčs (kačky), na samém konci, co si pamatuji za třeba 6,- Kčs.

Na druhou stranu NAPROSTO VŠECHNO zboží v Tuzexu bylo opravdu, opravdu, ale opravdu vysoce kvalitní - žádný honkongský či fake šmuk jsem tak nikdy neviděl. Dokonce na (starších?) Bonech byl nápis "...k nákupu exportního zboží...", protože Tuzex byl etalonem trhu, jak by to mohlo v ČR vypadat, kdyby se "víc chtělo". Bývalo tam i dobré československé pití, káva apod. Ne jenom krásné obaly a importovaný odpad uvnitř jako dneska.

Tzn. že Češi byli vedeni k tomu, že když už "konsumují", aby konsumovali na úrovni - a neplnili jen popelnice - a "má dáti" v saldu z výpisu účtu předlužených pravicujících domácností zinkajících Pepíků a lídlujících Mařen/ek.

V praxi tedy pokud někomu vznikla pohledávka za to, že pracoval v zahraničí, prodával do zahraničí svůj um, tranferoval dědictví ze zahraničí apod, spotřebovával tedy toto aktivum za KVALITU. Nikoliv tedy za odpad z "dýmů/krásy", který za pár týdnů skončil v popelnici.

Proto stát špičkově na druhou stranu pečoval Z_A_D_A_R_M_O o vzdělání, o seniory, stimuloval výstavbu nádherných kvalitních domů na českém venkově, dálnice, nemocnice, primární výzkum a hlavně skvělou kulturu, kinematografii, umění a zdravotnictví v nejposlednější obci, kde dávali dříve lišky dobrou noc.

A právě k tomu vedly i Bony: nepravicující oVčan byl tlačen do kulturáku, k výstavbě domu, k ochotníkům, do zlého Svazarmu, k modelářům, rybářům, radioamatérům - a měl pro to vytvořeny všechny podmínky. Pokud toužil po konsumu (bez půjček a dluhového otroctví), musel ze sebe něco skutečně přínosného vymáčknout ( v umění, vědě, výzkumu, medicíně - co šlo zpeněžit v zahraničí)

Vložený obrázek
anebo alespoň v nadstandardním pracovním nasazeni (zahraniční montáže, expertní cesty, egyptologie apod.).

A obdržel za odměnu Bony (od slova B_O_N_U_S - Sodexho Pass apod.). Kdo neměl zájem o "nasazení", ale chtěl také K_O_N_S_U_M_O_V_A_T, musel obětovat část svých korun (určených na potraviny, výstavbu domu či kulturu) k dosažení BONUSU a Bonů. A ukojil žízeň po konsumu.

Dnes je nejjistější cestou ke konsumu účast v mírumilovných humanitárně-bombardujících missích...

264605

4.3.2012 22:25

RE: Pašování za ČSSR

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 184.?.?.?

Reakce na 264605

Mně vadila skutečnost, že spousta toho, co se prodávala v TUZEXU, se dala vyrobit a vyráběla v tuzemsku, a přesto to bylo zboží pro vyvolené občany první kategorie.Namohlo to dopadnout jinak, než že se z toho stal výnosný kšeft pro vexláky a jejich řídící důstojníky z STB.
Píšete nádherné domy na venkově, ale stál jste tehdy vůbec v socialistické prodejně SD Stavebnin nebo Staviva s.p. a poníženě žebral u vrchnostenského blba, aby vám prodal deset rolí IPY? Vyráběl se šmjd pane a co bylo kvalitní, na to normální ovčan bez korupce neměl, protože komunističtí šmejdi celý ten systém takhle uměle udržovali v chodu a nebyli schopni vyrábět kvalitně, protože blb se stranickou legitimací měl vždycky pravdu a nešlo jej odvolat.

264639

5.3.2012 3:25

Čas od času se sionisty komunisté netáhli a bez imigrantů se Evropa

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 264601

dobře obejde (na rozdíl od různých podnikavců, kteří by pak museli vyplácet domorodcům slušné mzdy), počet gastarbeiterů nejen u nás často podezřele koliduje s počtem nezaměstnaných, nemluvě o úplně "nelogické" invazi indočínské...
Se sionisty se napřed táhlo, pak chvíli ne, po tomhle už vůbec ne, tady byla za odměnu na chvíli velká mezinárodní obleva ...

264652

3.3.2012 22:58

Jen pro upřesnění

čochtan 89.?.?.?

1. Autorem článku na tom blogu je majitel blogu, což lze snadno zjistit, takže pan Vladimír to mohl zjistit jediným kliknutím na odkaz "O nás".

2. Samozřejmě se jednalo o Polsko - Běloruskou hranici, ale ten motor se skutečně vezl do Ruska (alespoň si myslím, že Moskva je skutečně v Rusku), proto ten nadpis "Jak jsem vezl motor do Ruska".

3. Vše co je v tom článku napsáno odpovídalo skutečnosti, včetně těch dalších dvou celnic a posledního vojáka u závory. Bylo to úplně stejné, jako na hraničním přechodu Varta mezi NDR a NSR v roce 1985, kdy jsem jel služebním autem do NL (kvůli uspoře deviz se jezdilo z ČSR přes Vojtanov do NDR a poté do NSR) a absolvoval jsem podobnou maškarádu.

Já nevím, jak to tam vypadá dnes. Ten motor jsem tam vezl v roce 1998. To, že příslušníci té společnosti, která "zajišťovala pořádek na přechodu" mluvili rusky a pohybovali se na polském území, mě také překvapilo. Ale ne až tak moc.

4. Pokud si někdo myslí a je přesvědčen, že to bylo jinak, jeho věc, nikomu moje názory nevnucují a nehodlám nikoho o ničem přesvědčovat.

264578

4.3.2012 0:20

RE: Jen pro upřesnění

Jan Vítek 81.?.?.?

Reakce na 264578

Jak jsem napsal, od roku 1995 do 2003 jsem tam nebyl.
Jen jsem psal, že předtím, ani potom tam žádné další dvě celnice a závora nebyly. Mezitím tam možná byly, jen jsem měl technický dotaz kde na těch cca 500 metrech je postavili?
[smích]

264585

4.3.2012 2:01

RE: Jen pro upřesnění

čochtan 89.?.?.?

Reakce na 264585

To já doopravdy nevím, vím jenom, že po ujetí cca 1-2 km jsem zastavil u dalšího baráku s halou a přišel ozbrojenec (ono se tam v té době těžko poznalo, zda je to celník, nebo pohraničník, protože všichni měli stejné zelené uniformy) a opět mi udělal důkladnou prohlídku vozidla. A po cca 1-2 km další. Naprostá shoda s NDRáckými celníky a pohraničníky v tom roce 1985 na přechodu Varta. Tam ty NDRáky tenkráte ale ani tak nezajímalo, co vezu, ale zda někoho nevezu.

264590

4.3.2012 11:53

RE: Jen pro upřesnění

Jan Vítek 81.?.?.?

Reakce na 264590

Jasě, ale já to myslel technicky. když se projede přes hranici, tak je tam secta takových 500M okreska mezi keři a neposekanou travou, pak odbočka doleva do brestu a od ní se cesta už rozšiřuje na "jakože" 4 pruhy . po dalších pár set metrech je odbočka doprava. Doprava a rovně už pokračuje regulerní dálnice (podle ruského modelu, nevím jestli tam jsou už dnes svodidla nebo ne, je to stejné jako když moskevský vnitřní okruh má 3 pruhy každým směrem, ale jezdí se v 5 bez ohledu na čáry). Každopádně před cestou rovně na Moskvu se musí nejdřív odbočit doprava (tam je totiž benzinka, směr doprava je v podstatě nikam, ale rovně, v tom důležitém směru byla tehdy benzinka až po nějakých 50km). Nicméně mezi hranicí a začátkem dálnice mi to přijde, že je moc málo místa, aby tam mohlo být tolik kontrol od sebe tak vzdálených.

264606

4.3.2012 10:24

Vily

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

tak tohle je naprostá demagogie. Takhle to vůbec nefungovalo.

264602

4.3.2012 14:21

Tak to je Belo-rusko, rikate

n.z. 99.?.?.?

Ze tam panuje (vne Schengenu) uredni siml by se nechalo cekat a vlastne me to ani neprekvapuje. Ted' vam reknu neco z nasi "nejpokrocilejsi hranice sveta" - tj. mezi USA a Kanadou. Pracoval jsem dole na TN (pracovni viza) ktere mi pred koncem roku proslo bez toho, ze bych mel obnoveni. Rekl jsem si: no co, lide snad maji 'common sense' a nechaji me projit. CHYBA LAVKY! Zadrzeli me na celnici na letisti v Toronte a cekal jsem tam pres 12hodin nez me dovolili (asi coby potencialnimu cernemu pasazerovi) se vratit do meho bydliste a cekat nez mi zamestnavatel Fedexem poslal nove visa. Pak jsem jiz 'jen' pristi den prosel obvyklou (prisnou a doternou) celni pohranicni kontrolou. To vse bylo davno pred 9-11. Jo, urad je urad, kdeko-li na svete. Pravda, to 'vsimne' jsem neplatil a ja nekourim. Americti urednici jsou prece 'nepodplatitelni', ze.

264611

4.3.2012 17:28

píšeme rok 2012

petesv 2.?.?.?

Zkuste dnes něco nabídnout běloruskému policajtovi, riskujete vazbu. Ovšem ukrajinská Čierná nad Tisou je o něčem jiném. Tam pokud nevíte kolik do kterého okénka, tak neprojedete - prostě oranžáda. Ale to je typicky české - žvanit o Rusku, se "znalosti věci"

264623

4.3.2012 22:09

let do Warsawy 2011

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?

ja jsem lonskeho roku udelal tu chybu,ze jsem letel s Lotem pres Warsawu do Prahy , hned na torontskem letisti mne Polaci skasirovali o dalsich 100$ za extra batozinu,kterou jsem dle cestovky mohl bezplatne prevazet - letelo se prastarym ,totalne rozklepanym a hlucnym boeingem a na mezinarodnim letisti hlavniho mesta Polaku se nepristavalo u letistni haly s vysunutym rukavem pro cestujici,ale nasedalo se do starych autobusu, venku bylo nejakych minus 20 a dvere napraskanejch autobusu otevrene a my jen cerkali az z letadla vystoupi posledni pasazeri,coz byl personal a ten uz se skoro do autobusu ani nemohl vtestnat, vsude se promenadili osbrojenci v maskacich, mel jsem pocit jakoby Jaruzelski vstal z hrobu a vyhlasil stanne pravo, mala hala celni kontroly mi spise pripominala nejake autobusove nadrazi z 50. let, zase ozbrojenci v maskacich a ve mne uz varila krev, pak si sundat boty a maskacovi ozbrojenci prohmatavali nase tela jak nejaci uchylove, eskalatorem do hlavni haly [ano i v Polsku uz maji eskalator, neveril jsem vlastnim ocim] internet bylo mozno pouzit jen v jakemsi byznys klubu za mastne penize, k jidlu se nabizelo veprove koleno v neindetifikovatelnem nalevu a vsude posedavali manici a provokativne cumeli po svem okoli, pricemz nezapomneli natahnout sve dlouhe hnaty do prostoru pro chodce, aby se tem idiotum museli vsichni vyhybat, no proste svoloc a totalni propadak, totalni arogantni East European kultura, proste na vychod od Moravy uz mne nikdo nikdy nedostane

264637

5.3.2013 12:42

Převoz motoru

MajklM 94.?.?.?

Moc pěkný článek [smích]
Nedávno jsem rovněž řešil problém převozu motoru na východ. Měl jsem ale 2. Nakonec jsem to vyřešil přes dopravní společnost a jak to tak čtu, tak jsem snad udělal dobře. Zařídili poplatky, pojištění, administrativu,... Částku nemohu úplně posoudit, ale řekl bych, že byla oproti alternativě vlastního převozu a nervů rozumná.

285858

6.3.2013 10:49

RE: Převoz motoru

Jerome 89.?.?.?

Reakce na 285858

A jakého dopravce si použil? Taky bych potřeboval převoz těžkého nákladu a hledám někoho, kdo vyřeší všechny tyhle hlouposti.

285917

6.3.2013 15:05

RE: Převoz motoru

MajklM 89.?.?.?

Reakce na 285917

Firma se jmenuje Damco (www.damco.cz) Je to český přepravce, takže domluva na pohodu.

285933

Příspěvků: 95

02.03. 07:13 Satanist  Hezky auto ....
02.03. 08:21 Luxor  CCCP
02.03. 09:28 Oracle  RE: CCCP
02.03. 10:05  RE: CCCP
02.03. 10:13 Luxor  RE: CCCP
02.03. 12:55 hell  RE: CCCP
02.03. 13:27 Luxor  RE: CCCP
02.03. 15:30 baba_Blažková  RE: CCCP
02.03. 17:49 Luxor  RE: CCCP
02.03. 16:36 Oracle  RE: CCCP
02.03. 17:35  RE: CCCP
02.03. 11:30 Wilonix  RE: CCCP
02.03. 17:37 Luxor  RE: CCCP
02.03. 17:26 Magnus Maximus  RE: CCCP
02.03. 17:46 Luxor  RE: CCCP
02.03. 18:25 Magnus Maximus  RE: CCCP
02.03. 19:34 Luxor  RE: CCCP
02.03. 19:49 steve  RE: CCCP
03.03. 00:54 x123  RE: CCCP
02.03. 20:00 Magnus Maximus  RE: CCCP
02.03. 18:45 Karol  RE: CCCP
03.03. 08:45 J. Hruška  RE: CCCP - a všimli jste si.
02.03. 08:34 Nikto  nuz
02.03. 09:40  Ukrajina 2009
02.03. 09:42  Situace na hranicích už je úplně jiná, i když evropských standardů nedosahuje!
02.03. 09:43  No než začnete kritizovat
02.03. 11:11 rimi  vsude stejny
02.03. 11:22  doubleM
02.03. 11:39 Jan Vítek  toto se událo kdy?
02.03. 11:56  nezabudajte,
02.03. 12:12 Jan Vítek  omluva
02.03. 13:19  V článku není o Rusku ani slovo
02.03. 13:30  rok 1998-2002
02.03. 13:36 Andrew Siddur  Pěkná odyssea
02.03. 17:35 Satanist  Jste me vopravdu naladili .....
02.03. 18:30 Jan Vítek  RE: Jste me vopravdu naladili .....
02.03. 21:16 Lujza  Prečo
03.03. 02:54 petesv  Nebyly jste v Čierné nad Tisou
03.03. 08:12 MoUdrostrak  Idiotisující (či testující?) zlomyslný(?) slovanofobní článek
03.03. 10:16 Duanitta  Pašování za ČSSR
03.03. 11:31 baba_Blažková  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 11:40 MoUdrostrak  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 12:32 jb  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 14:04 Duanitta  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 14:45 Luxor  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 16:40  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 17:03 Luxor  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 17:32 steve  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 17:41  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 18:31 Luxor  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 00:38 steve  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 08:33 Luxor  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 19:39 baba_Blažková  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 20:01  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 21:18 Luxor  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 21:43  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 23:33 Luxor  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 23:22 baba_Blažková  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 06:17 jen tak  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 08:30 Luxor  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 14:56 jen tak  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 16:15 steve  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 17:19 Luxor  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 18:04 n.z.  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 15:54  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 17:15 Luxor  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 22:35  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 17:18  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 19:11 jen tak  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 22:05  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 22:14 n.z.  RE: Pašování za ČSSR
05.03. 10:26  RE: Pašování za ČSSR
05.03. 16:22 n.z.  RE: Pašování za ČSSR
05.03. 21:13  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 22:42 Karol  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 23:21 Luxor  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 23:25 baba_Blažková  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 22:45 Jan Vítek  RE: Pašování za ČSSR
03.03. 22:51 Jan Vítek  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 08:48 MoUdrostrak  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 09:30 Duanitta  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 11:47  RE: Pašování za ČSSR
04.03. 22:25  RE: Pašování za ČSSR
05.03. 03:25  Čas od času se sionisty komunisté netáhli a bez imigrantů se Evropa
03.03. 22:58 čochtan  Jen pro upřesnění
04.03. 00:20 Jan Vítek  RE: Jen pro upřesnění
04.03. 02:01 čochtan  RE: Jen pro upřesnění
04.03. 11:53 Jan Vítek  RE: Jen pro upřesnění
04.03. 10:24  Vily
04.03. 14:21 n.z.  Tak to je Belo-rusko, rikate
04.03. 17:28 petesv  píšeme rok 2012
04.03. 22:09  let do Warsawy 2011
05.03. 12:42 MajklM  Převoz motoru
06.03. 10:49 Jerome  RE: Převoz motoru
06.03. 15:05 MajklM  RE: Převoz motoru

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

11

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc duben přispělo 15 čtenářů částkou 3 943 korun, což je 11 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Staří bardi se probouzejí v zakrátko těžce zkoušené zemi05.04.20 13:02 USA 0

Vakcína ještě není, ale "odborníci" se už obávají reakce odmítáčů05.04.20 09:11 USA 6

Výroba ,,nezávadných, hygienických“ roušek05.04.20 07:58 Indie 4

Byl 15. březen 2020...04.04.20 19:59 Česká republika 4

Česká armáda odmítla pomoci českým lidem...04.04.20 12:10 Česká republika 2

Praha 6 přesouvá Koněva03.04.20 11:08 Česká republika 6

Hermafrodité a úchylové v Panamě mají problém. Málo respektu k jejich úchylce03.04.20 10:48 Panama 2

Člověk v tísni spustil pomoc Česku. A je zle.03.04.20 09:20 Česká republika 4

Proč jsou americké nemocnice klidné a prázdné?03.04.20 00:18 USA 8

Je podáno trestní oznámení na komisařku Jourovou za nenávist ke svobodě slova!02.04.20 19:22 Česká republika 3

Rockefellerova studie o "budoucí" epidemii02.04.20 08:56 Neurčeno 1

Už to začíná vypadat, jako by zemi vedli milionchvilkaři02.04.20 07:11 Česká republika 3

Podívejte se, kam přísná karanténa vede01.04.20 17:41 Itálie 5

Vláda: Zakážeme teplé počasí! Aby se lidi necourali venku01.04.20 13:10 Česká republika 3

Zákazy, zákazy, buzerace, zákazy: Několik mladých spáchalo zločiny. Opékali buřty v lese01.04.20 11:30 Česká republika 4

Policisté hlídají město v kostýmech v podobě koronaviru01.04.20 06:21 Bolivie 1

Rusko vyslalo do USA letadlo se zdravotnickými potřebami, Trump poděkoval. Proč o tom mlčí média?31.03.20 23:32 Rusko 0

D-Test provedl test roušek a respirátorů31.03.20 19:38 Česká republika 12

Minister Krajčí v súvislosti s koronavírusom plánuje zaviesť opatrenia voči občanom, ktorí odmietnú očkovanie31.03.20 16:02 Slovensko 3

Dějiny učí že po zpřísnění se návrat k normálu konat nemusí31.03.20 11:07 Česká republika 14

Měnové kurzy

USD
25,76 Kč
Euro
27,84 Kč
Libra
31,61 Kč
Kanadský dolar
18,12 Kč
Australský dolar
15,45 Kč
Švýcarský frank
26,37 Kč
100 japonských jenů
23,76 Kč
Čínský juan
3,63 Kč
Polský zloty
6,07 Kč
100 maď. forintů
7,60 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
33,72 Kč
1 unce (31,1g) zlata
41 690,29 Kč
1 unce stříbra
371,09 Kč
Bitcoin
175 085,08 Kč

Poslední aktualizace: 5.4.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 218