Diskuze k článku

Kolaps současné civilizace

Příspěvků 96

17.2.2012 3:31

Soumrak bohů

hera 86.?.?.?

Konec jedné etapy německé společnosti ukazují poslední filmové týdníky v roce 1945. Ve 42.minutě vidíme například start V2. Unikátní záběr.
Z doprovodného komentáře filmu si můžeme odvodit, jak by nás eventuelně mohly vlády vodit za nos. Prostě samý úspěch, všechno úspěšně řešeno. I ti bolševice byli 1945 úspěšně pobíjeni. Němci bojovali za svobodu celé Evropy a západní civilizace. U Ratiboře se stateční němečtí vojáci pohybují vpřed proti bolševické soldatesce. V USA zasahují proti stávkujícím dělníkům policisté s pendreky, zatímco v Německu byly zrušeny.
Namísto německých propagátorů si musíme dosadit ty dnešní z českého rozhlasu (všem v čele Jan Pokorný, proslulý zejména v týdnu nanebevzetí bombometčíka Jugoslavie a válečného zločince Václava Havla). Ti také bojují seč mohou za svobodu Evropy a západní civilizace proti teroristům. Jenže tihle teroristi neokupují žádnou zemi. Chtějí jen vyhnat cizáky ze své země.

film Soumrak bohů

263495

17.2.2012 8:33

Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

Vložený obrázek
Chceme takúto budúcnosť,

Vložený obrázek
alebo túto prítomnosť.


Palivový článek
Fischer–Tropsch process
Thorium
Skupina australských a českých firem vyvíjí thoriový reaktor
Traveling Wave Reactor - TWR
a možno, ak to nie je podvod(prirovnal by som to k objavu použitia ohňa)
Studená fúze
[mrknutí jedním okem]

263501

17.2.2012 16:09

RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 263501

Uvedomte si koľko vlastne sa natlačilo peňazí do Grécka(štátnych peňazí cez súkromné banky), koľko stála vojna v Iraku a Afganistane a nastolenie Demokracie a Slobody v týchto krajinách a predstavte si, že by sa tieto prostriedky investovali do hore uvedených projektov a to by podľa mňa ešte zostalo na dofinancovanie projektov ako ITER a návrat na Mesiac(v prípade Iraku a Afganu aj let na Mars). Takže si to zhrňme za cenu Grécka, by sme mali hore uvedené projekty(plus ITER a návrat na Mesiac) a za cenu Iraku a Afganu by bola ISS II, základňa na mesiaci a aj pilotovaný let na Mars. Technológie pri tomto získané by vrátili peniaze vložené do týchto projektov 1000 násobne(energetické projekty) a vesmírne dobrodružstvá 2-3 násobne(ako projekt Apolo).

ITER (Mezinárodní termonukleární experimentální reaktor) - celkový rozpočet projektu je 10 mld. €.
ISS (International Space Station) - Odhaduje se, že celkově přijde projekt ISS na 100 mld USD.
Náklady na marsovskou misi, která potrvá celkem dva a půl roku, NASA odhaduje na 450 miliard dolarů.
[mrknutí jedním okem]

263541

17.2.2012 22:02

RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?

Reakce na 263541

Jenom 450 miliard? Na TV show APOLLO hoax bylo utracené odhadem z roku 2005 nejakych 170 miliard dolarových papírků natištěných FEDem.Návratnost APOLLA se tak stala neuvěřitelně vysokou, když uvážíte, že se to celé odehrálo na Zemi.To je panečku vejvar jako prase!
Mimochodem, Řecko nedluží ani vindru, jako všechny ostatní státy, že se tomu věří je důkaz toho, že tato civilizace opravdu končí...

263572

18.2.2012 22:38

RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 263572

Apollo showhoax,that is my favorite[smích]

263626

19.2.2012 0:39

RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 263626

Vy fakt verite tomu, ze Americani budou nekdy chodit po Marsu?

263629

19.2.2012 1:25

RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 263629

můj názor je že program apollo byla jen šaráda pro lidi a že technika je úplně někde jinde než si všichni myslíme včetně možností získávání energie apod

263633

19.2.2012 20:36

RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 263629

Mám sto chutí Vám rozšlapat brejle za tuhle blbou otázku.

263671

19.2.2012 20:58

RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 72.?.?.?

Reakce na 263671

Radeji napiste odpoved, je to demokratictejsi nez nekomu rozslapavat brejlicky.Moh byste si neocekavane porezat nozicku.

263672

19.2.2012 22:54

RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 263672

Hmm,tak fajn,odpovím.Jistě i Tobě,také mám strach o nožičku. Ale tohle je kurva fakt demokratickej kolaps ty blbe z doby kamenný [smích]

263682

18.2.2012 22:05

RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 263501

Všimněte si prosím čelních laloků u druhého obrazu, hypertrofie, řekl bych.[smích]

263625

17.2.2012 8:49

Video na podobné téma

MartinSt 78.?.?.?

Hezké video z přednášky na podobné téma - ropný/energetický/finanční zlom (bohužel jen v angličtině), na které už odkazoval server http://proinvestory.cz/ najdete zde:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8WBiTnBwSWc

263504

19.2.2012 18:43

RE: Video na podobné téma

haban 178.?.?.?

Reakce na 263504

Ta přednáška je hodně zajímavá! A profesionální presentace.
Chris Martenson's presentation at the Gold & Silver Meeting in Madrid

Jen ten přednášející je "trochu" podezřelý. Christopher Martenson, bývalý
- vědec v oblasti biochemie
- Consultant In Business Development and Strategies at Pfizer
- Vícepresident farmaceutické firmy Pfizer (firma se zajímavým kriminálním profilem za podvody s léky)
- Vícepresident Life Sciences Division, Science Applications International Corporation
- kumpán (fellow) Post Carbon Institutu (klimatické změny)

V roce 2008 vyvinul vzdělávací video seminář a publikoval knihu The Crash Course, založené na conceptu Neo-Malthuziánství (přemnožení lidstva).

263661

17.2.2012 8:56

Píše se: Druhý zákon – energie se přeměňuje jenom jedním směrem, z použitelné na nepoužitelnou. To je zákon entropie, ..

esw 109.?.?.?

Princip růstu entropie - 2. termodynamický zákon /(dQ/dT)>0/ platí jen v termodynamických a ještě k tomu uzavřených a konečných soustavách. Není to univerzálně platný zákon a přeměnách energií. Existují i přeměny opačným směrem, ne ale v rámci termodynamiky.

263505

17.2.2012 8:59

Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva

petrus 78.?.?.?

Ropný zlom je hoax s cílem libovolně zvyšovat ceny.
Ropa a zemní plyn má abiologický původ, zásoby jsou nevyčerpatelné, ložiska se doplňují postupně z hloubi země.
(To samozřejmě neznamená, že ji lze těžit libovolně intenzivně a
stejně lacino jako dosud na některých místech.)
Fosilní je jen rašelina a hnědé uhlí.
Velmi podrobně to je probíráno v knize "Energetický blud", autor
Hans Joachim Zillmer, vydal Knižní klub 2011,www.bux.cz,
ISBN 978-80-242-2996-6

263506

17.2.2012 9:52

RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva

Cataleyo 91.?.?.?

Reakce na 263506

http://wiki.answers.com/Q/Is_oil_renewable_or_non-renewable

to čo tu píšeš ty je blud, ropa nieje obnoviteľná (ak áno tvorí sa tisíce rokov) ! podopieraš sa o jednú knižku, ktorú napísal nejaký Zillmer, ktorý nieje žiadny vedec, nerobí žiadne pokusy, on sám nevie. Keby bola obnoviteľná, nehľadali by sa ďalšie ložiská, stačilo by ich pár. A nehľadali by sa ďalšie alternatívne zdroje energií, ako náhrada za ropu.

263510

17.2.2012 9:59

Nepresné vyhlásenie

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 263506

Ropa, plyn a antracit nie sú fosílne palivá inak súhlas.
Ropný zlom je naozaj hoax, a súčasné teórie o pôvode ropy a zemného plynu sú neplatné. Prečo sú veľké ložiská v blízkosti zlomov?

Problém môže byť prečerpanie väčšiny ložisk, keď sa čerpá viac za určitú dobu, než sa to dokáže doplniť.

Čo sa týka článku je komplexná a veľmi rafinovaná pasca z dielne strojcov NWO, v podstate veľmi rafinovaná reklama na zníženie ľudskej populácie a na zavedenie tyranie.

263512

17.2.2012 18:33

RE: Nepresné vyhlásenie

Six 87.?.?.?

Reakce na 263512

Máte pravdu, článek je opravdu blábol pro věřící. Sem tam nějaká pravda okořeněná lží a nesmysly.
Kéž by ti věřící měli vliv na vytváření jen té své reality....
Six

263554

17.2.2012 23:31

To je zase hukot na plivátku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 263512

A odkud se tedy to černé zlato bere? Odkud se zhomtní?

Je snad součástí matrixu? Čího matrixu?

263578

18.2.2012 9:59

RE: To je zase hukot na plivátku

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 263578

>A odkud se tedy to černé zlato bere? Odkud se zhomtní?
>
>Je snad součástí matrixu? Čího matrixu?
Článok je z mátrixu.

Čo sa týka ropy, to sa pýtate správneho človeka, totiž táto otázka je pre chemika ako ja. [mrknutí jedním okem]

Existuje rekcia zvaná Fischer-Tropsch, kde z plynov ako metán, oxid uhoľnatý, oxid uhličitý, voda (v menšej miere aj súlfán-sírouhlik) a pri určitej teplote a tlaku v prítomnosti vhodného katalyzátora dá vzniknúť uhľovodíkom (hore vymenované plyny unikajú pri niektorých geologických procesoch). Anorganická teória pôvodu ropy dáva aj odpoveď prečo ropa obsahuje aj síru.

263601

17.2.2012 10:17

RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva

ludy 78.?.?.?

Reakce na 263506

Kdyz dovolite tak si na to udelame nazor svuj ano? Diky
Ne

263515

17.2.2012 11:14

RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva

osa x 193.?.?.?

Reakce na 263515

[chechtot]
plurál majestátikus již o něčem vypovídá ,
mám pouze otázku : z čeho si ten "svůj názor" děláte ?

263520

17.2.2012 23:28

RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Reakce na 263520

Každý si tímto stádiem musí projít. [mrknutí jedním okem]

263577

17.2.2012 11:58

RE: Pôvod ropy a plyn?

udo1 udo321123zavinacazetbodkask 91.?.?.?

Reakce na 263515

Re: Ludy
Naozaj by som bol s podobnými predpojatými "konvenčnými" názormi na Vašom mieste opatrnejší.
Vysvetľovali sme si tu neraz hlavné neoficiálne úlohy vedy a vzdelávania z pohľadu manažérskeho(Hierarchická dogmatika a dlhodobá aplikácia systémových stereotypov do podvedomia cieľových skupín=samo?riadiace mechanizmy).

Ako ašpirant na skutočnú globálnu moc(je známe, že vždy také osoby a združenia existovali) proste nemôžete dopustiť energetickú samostatnosť tak väčších, ako ani menších celkov. Ide o mocný kľúčový prostriedok kontroly. Vieme, že rovnako je to s financiami, vodou, médiami,atď..(kombinované prostriedky riadenia a náväzné "marketingovo"-manažérske technológie)

Bez ohľadu na to, či existujú alebo neexistujú dostupné prakticky neobmedzené zdroje energie, musíte hlavne neustále vytvárať nedostatok, stres, štatisticky riadený chaos v kombinácii s tvrdým poriadkom a pod. s ohľadom na tzv."socion-turálne" špecifiká..Inak máte pri egoistickej forme vlády rýchlo problém, ak chápete.. proste nesmiete dať otrokom kľud a čas uvažovať. Zvýšili by ste riziko vlastnej identifikácie(skutočného, či virtuálneho tieňového systému moci) do sociologicky neprípustných hodnôt. Následne by sa vám prakticky zavŕšený globalizačný proces vymkol z rúk a ľudia ako druh by pokročili vo vývoji a samo?riadení "kolektívnej osobnosti indivíduí" ďalej.. To sa z časti deje v dnešnej dobe..

Už počas všeobecného štúdia na našej technickej univerzite, zrovna tak na katedre, u kolegov, prof. a docentov na príbuzných katedrách aj z iných(zahraničných) univerzít som sa tu a tam stretával so zmienkami o tzv.dostupných "neobmedzených" energetických potenciáloch(paušálne trochu nekorektne nazývaných "voľná" energia), technológiách vychádzajúcich za Carnotov cyklus, či riadení "energie vákua"(piateho elementu=forme hmoty), z ktorého všetko "vzniká" a "zaniká"(sa vracia).

Samozrejme sme boli už ako študenti nenápadne nepriamo, no o to dôraznejšie ištruovaní o "heretickosti" podobných myšlienok. Ak by si niekto oficiálne dovolil niečim podobným sa seriózne zaoberať, okamžite dostane najprv "kariérne problémy", stopnutie finacovania príslušných projektov a podozrivý študent by proste mal pravdepodobne silné komplikácie dostať sa cez zápich vôbec ku skúške. Nasleduje "odborná" a mediálna diskreditácia a "autorské práva". Všetko funguje z pravidla nepriamo automaticky podprahovo.

Opečiatkovaní hierarchovia konajú v tomto zmysle ako zombiautomaty v rámci zotrvačnosti nastavenia systému. V princípe sa tento dogmatický mechanizmus nelíši od svojho sesterského cirkevného. Admini sa javia byť podľa dominantných parametrov a použitých manažérskych technológii dlhodobého robustného samo?riadenia systémov totožní. V niektorých pohľadoch je dokonca možno dnešná cirkev paradoxne ďalej ako tzv. oficiálna veda [smích]

263521

17.2.2012 12:04

RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.

udo1 udo321123zavinacazetbodkask 91.?.?.?

Reakce na 263515

Michael Ruppert v článku načrtol veľmi vážne problémy dnešnej spoločnosti(popri známom úročení a fiat money), ktoré je potrebné riešiť v masovom merítku.
Otázkou zostáva, prečo je postoj M.Rupperta tak histericko-apokalyptický a komu tým slúži?
..netvrdím samozrejme, že to M.R. robí plne vedome..

263522

17.2.2012 21:47

RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.

Kysučan 85.?.?.?

Reakce na 263522

Zdravím udo,

>Otázkou zostáva, prečo je postoj M.Rupperta tak
>histericko-apokalyptický a komu tým slúži?

>..netvrdím samozrejme, že to M.R. robí plne vedome..

No jasne. Safety first...
[smích]

Kto je Michael Ruppert?

Keď som ho zadával do vyhľadávača Google (číta už myšlienky... [smích] , tak sa mi po vyplnemí Michael Ru...objavil na 1. mieste) = Michael R. je už Lumen (čítaj osvietený)! Môžme si len položiť otázku prečo ?

Michael je bývalý dôstojnícky policajt (a že policajti sú hlúpy...), ktorý pracoval v DEA (protidrogové oddelenie) v LA a ako 55 ročný sa stal autorom From The Wilderness, kde popísal ako veľký odborník praktiky CIA, drog (tu súhlasím), ekonomiky, korupcie a alternatívne teórie na útoky 11/9.
V r. 2009 sa stal odborníkom (film Collapse) na takmer všeobecnú apokalypsu , kde nechýbajú mnohé strašiace katastrofické vízie vlastné novodobým strašiakom z tajných služieb (časť je uverejnená v tomto článku).
V r. 2006 bol veľký "odborník" M. Ruppert obvinený zo sexuálneho obťažovania a ušiel do Venezuely...Potom zaplatil pokutu 125 000 USD atď...

Chudák nevedomý (polovedomý), nevie pre koho pracuje, peniaze berie v ktorejkoľvek krajine a snaží sa ľudstvo poučiť o strašnom konci ku ktorému kráča...

Takže takto sú ti polovedomí vhodení do víru udalostí?

Ja viem, že Ty VEDOMÝCH berieš len na špičke PYRAMÍDY, ale potom treba plebsu poskytnúť dobre chápateľnú paralelu, aby si nemysleli, že Ruppert je ten, čo koná v záujme bežných ľudí, pretože chce ľuďom niečo povedať a ukázať im správny smer (to je samozrejme lož, pretože pravdepodobne dobre vie, že peniaze od strýčka Sama neprichadzajú len tak sami od seba, pretože je dobrý spolupracujúci policajt so samoštúdiom o oil peaku a iných výsostne odborných témach...hmmm).
Čiže slúži a vie asi celkom dobre definovať KOMU. Možno nevie komu ten KOMU slúži...

[smích]

263571

17.2.2012 23:41

RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 263571

Zdravím Kysučane, měl bych na Tebe dotaz, ovšem off topic pod všemi články zde. Takže raději zde: einwald@seznam.cz. Pokud nic, tak nic, budu respektovat. [smích]

263579

19.2.2012 12:05

RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.

udo1 udo321123zavinacazetbodkask 91.?.?.?

Reakce na 263571

Hej, hej..UTFG [smích]
Nie a nie tú techniku po prekročení kritickej hranice poriadne zautocenzúrovať [velký smích]
S mat(r)icovými samo(?)riadenými podprahovými systémami sociálneho inžinieringu je to paradoxne jednoduchšie..
..a tupé ryby sú logicky masírované propagandou o jednoduchosti cenzúry internetu a možnostiach "tajných" služieb bu-bu-bu.. ..pritom skutočná cenzúra(blokovanie vývoja) sa rieši v podstate "tradične".

Ešteže východný populus a jeho politici prešli nedávno 40!-ročným očkovaním.. Vektory cieľov našich krajín sú mierne odlišné od biblických. Efekt tohoto faktoru pre dnešnú formu únie je fatálny. Buď ju zmeníme, alebo sa rozpadne. Bola by jej škoda..

..a hej..aj u M.Rupperta, tak ako u každého, ide o mieru(pomer) vedomej a nevedomej morálnej korupcie=kolaborácie. Niektorí si logicky vlastnú situáciu snažia tupo zľahčiť nezáujmom o celoživotné zvyšovanie miery svojho subjektívneho chápania objektívnej reality.

Úlohou periférie tzv. Konceptuálnej moci - 4.zložkového in-resp.de-formačného systému - je dostatočne robustnými auto-optimalizačnými programovo adaptívnymi modulmi socio-kultúrneho inžinieringu popísané stereotypy a príslušný terminologický aparát samo(?)riadenia u jednotlivých cieľových skupín populácie vytvárať a podporovať(udržiavať) od narodenia.

1.Mafie (pod nich spadajú aj Slobodomurárske lóže a judaizmus, časť rôznych "neziskových" organizácii, médiá, atď..)
2.Cirkvi
3.Politické strany
4.Školský systém

Samozrejme hranice jednotlivých zložiek sa prelínajú a určite je možné uvedenú 4-bodovú špecifikáciu variovať. Ja som sa väčšinou stretával s týmto základným rozdelením.

..k téme..
Otázkou je, či sa USA rozhodnú zastaviť svoju umelú závislosť na rope a parazitovanie arabskách a iných krajín na technologickom pokroku generovanom biblickou civilizáciou.
"Ropa nie dielom rúk ľudských je.."
Kapacity a popisované energetické technológie by neboli takým problémom..Ide v prvom rade o politické rozhodnutie. Držím v tomto američanom palce. Supreme systémom sú v podstate do tejto situácie postupne tlačení.

..hmm..ak by sa U.S.citizens podarilo politicky presadiť používanie uvedených technológii voči správcom banksterov(GP včelárom Über-sanhedrinu), možno by im mohla byť odpustená aj časť egregoriálnej kolektívnej generačnej viny a dôsledkov za vyvraždenie miliónov pôvodných obyvateľov nového kontinentu..
To sme už ale zasa pri ďalšom súvisiacom príbehu z pozadia témy dňa..

263648

19.2.2012 17:04

RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 263648

Žiaľ som jeden z mála, ktorý vie o čom je reč. Vy tu proste popisujete riedenie sub-kultúr a skupín obyvateľstva v západnom svete. (Inak aj tento článok slúži na to, strašenie ovečiek- nepopieram, že olejové zásoby sú konečné, ale ich pôvod je anorganický tým pádom zásoby sa neustále dopĺňajú, ale to doplňovanie je pomalšie ako my čerpáme, žiaľ.)

Na objasnenie trocha biológie-genetiky. V genetickej výbave každého živého viac-bunkového tvora na Zemi existuje tzv. "junk" DNA a gény, gény kódujú bielkoviny, junk DNA pravdepodobne obsahuje veľkú časť riadiaceho algoritmu pre gény. Ďalšou zaujímavosťou je, že jednobunečné organizmy potrebujú k životu cca 300 génov.
Ďalšou zaujímavosťou je, že na úrovni génov rozdiel medzi šimpanzom a človekom minimálny, ale riadenie týchto génov je diametrálne odlišný.

Z kultúrneho hľadiska existujú tzv. memy (kultúrne gény), základ tohoto poznania položil Carl Gustav Jung a sú používané mozgovými trustmi, ktoré chcú dosiahnuť NWO. Udo Vy ste vymenovali 4 skupiny memov, ktoré viac-menej sa prekrývajú, treba dodať, že tieto memy sú variabilné v rámci kultúr. Hoci sa tu prebieha homogenizácia cca 1000 rokov, vďaka viac než 40 ročnému kultúrnej izolácie, máme mierne odlišné memy ako západ a pokiaľ riadenie týchto memov nie je adekvátne (môžeme brať na to jed, že nie je).
Obrazne povedané, na rozdiel od západoeurópskej holubice dostanú východoeurópsky "hrůzopták"-však to vidíme. [vyplazený jazyk]

O ostatných kultúrach ani nehovorím. [mrknutí jedním okem]

PS: Viem, že ste poslali pánovi Stworovi niekoľko článkov, a odmietol kvôli nezrozumiteľnosti. Z hľadiska týchto tém pán Stwora je obyčajný čitateľ, a z tohoto dôvodu treba napísať komentáre do textu, s tým ja pomôžem, email viete.

263656

20.2.2012 12:34

RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.

udo1 udo321123zavinacazetbodkask 91.?.?.?

Reakce na 263656

Done Oracle..
Čo ste tu popísal, je naozaj na ďalší dlhší rozbor a je podstatou skutočnej politiky(soc.-kult.inžinieringu), na rozdiel od tej virtuálnej. Asi by nám dal editor zasa vo vlákne stopku, príp.delete, ako už pár krát, bo to nie je okato k téme..Nemám rád plytvanie časom a energiou..

Poslal som Vám menšiu časť spomínaných publikácii s komentom. Odkazy na dostupné on-line archívy som tu neraz uviedol, no môžem tiež preposlať, ak chcete. Vladimírovi som toho poslal viac, len asi nemá čas a kapacitu na laifikáciu, čo chápem. Ak to viete (ako V.hovorí) poľudštiť, bolo by to možno pre ostatných zvedavých fajn. Ja som už asi trochu profesne zdeformovaný, ako som písal [smích]..a vzhľadom na okolnosti aj časovo obmedzený. Ak chcete, pošlem Vám toho samozrejme viac(cca.100 analyticko-prognostických prác-cca.10 000 strán materiálov + niekoľko 100 hodín mp3 a avi záznamov z prednášok, konferencii, oficiálnych a neoficiálnych politických rokovaní, atď..). Nechcem Vás však zahltiť..

Jadro materiálov má okolo 2-3000 strán. Obsahovo in-formačná nasýtenosť je však hraničná, ak chápete. Použitá odborná terminológia je myslím aj pre laika pomerne rýchlo osvojiteľná pri dostatočnej vôli. Pojmový aparát bol zámerne vyvíjaný postupne interdisciplinárno-simplifikačne pokiaľ viem min. od roku 1975 pre veľké projekty s možstvom rôznych odborníkov(kozmické, jadrové, zdravotnícke, in-formačno-konceptuálne vojensko-bezpečnostné, atď..)
Dik aj za ostatných.

u.

263708

24.2.2012 12:47

RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 95.?.?.?

Reakce na 263708

Rád by som tým aj zaoberal, ale z nejakého dôvodu to ešte stále nemám v schránke.

263924

26.2.2012 15:03

RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.

udo1 udo321123zavinacazetbodkask 46.?.?.?

Reakce na 263924

20.2.2012 som odoslal mail na mteleky@zoznam.sk. Problémy s doručením neboli. Napíšte mi mail priamo a prepošlem Vám to v reply ešte raz. Moju adresu máte. Dik.u.

264009

17.2.2012 12:29

Peak Oil + Global Warming = lepší kšeft nenajdeš !

karin 90.?.?.?

Reakce na 263515

Peak Oil (děs z docházející ropy) + Global Warming (z pálení Fossil Fuels (FF) jsou do nebe Greenhouse Gases (GG) = Carbon Tax (CT): zdanění emisí a obchod se vzduchem / "povolenkami" / "odpustky + Biofuels (řepka, palmový olej, produkce obilnin na pálení lihu). Dovedete si představit lepší kšeft než Píkojl ??? Než obchod se strachem, že všechno dochází??? Všechno asi jednou dojde, ale zisk z toho shrábnou spekulanti na komoditních burzách teď a dnes! Zdražte světové ceny potravin, zdražte ropu, uvalte uhlíkovou daň a máte na kolenou celé kontinenty! Kdo kontroluje světový obchod s ropou? USA + UK + UEmirates, Saudi, OPEC. Kdo propaguje Globální oteplování? "Vědci" z Východanglické univerzity, Lord Stern a spol. Kdo kontroluje obchod potravinami? Burza v Chicago, Cargill (USA) ... atd. Tady to máte česky http://blisty.cz/art/62309.html
tady anglicky s obrázkama http://www.bloomberg.com/slideshow/2012-02-06/in-demand.html a tady anglicky komplet http://www.engdahl.oilgeopolitics.net/

263525

17.2.2012 13:42

RE: Peak Oil + Global Warming = lepší kšeft nenajdeš !

Michal Pilný 80.?.?.?

Reakce na 263525

Upřímně řečeno, PeakOil ani GlobalWarming mě nijak zvlášť neděsí. Tahle civilizace toho dělá dennodenně spoustu pro to, aby vygenerovala co nejvíce strachu z čehokoli. Mě je to jedno, ať si všichni strčí své záplavy, zemětřesení, požáry, oteplování, obří asteroidy na kolizním kurzu a jánevímco dalšího, ať si to strčí kamkoli je jim libo.

Mě nikdo nemůže vystrašit. S tím, že tohle celé nemůže dopadnout dobře a taky to nedopadne dobře, jsem dávno smířený. Zajímá mě na tom všem jedna jediná věc: jestli to člověk jako druh v jakékoli podobě přežije. A pokud si lidé uvědomí, co a proč je brzdí v jejich snahách, tak prostě začnou dělat to, co je mimo jiné popsáno v tom dokumentu: začnou v rámci možností ignorovat oficiální systémy, konzumní produkci, osvobozovat se od závislosti na čemkoli, čeho bude nedostatek.

Když řekněme 100 lidí vytvoří vzájemně svépomocné družstvo, do něhož každý přispívá tím, co dovede a co zároveň družstvo dokáže využít, získá těch 100 lidí slušný produkční potenciál, který má určitou šanci členy družstva uživit, a tím nemám na mysli výdělečnou činnost, tím mám na mysli, že se uživí vlastní produkcí. Není přece potřeba vypěstovat v jednom měsíci 10 kg rajčat a v dalším 15 kg, když těch 10 kg družstvu předtím krásně stačilo. Můžete říct: nemají moc velkou šanci. Ano, nemají velkou šanci, ale mohou dostat příležitost, kterou lidé zabarikádovaní ve svém bytě obklopení zásobami jídla zcela určitě mít nebudou.

Se surovinami budou obrovské problémy, samozřejmě. Zvláště poté, co budou spotřebovány i ty recyklovatelné, smetiště přehrabána, megastavby rozebrány kvůli kovům, pak bude opravdu těžko. Zkolabuje doprava, zkolabují komunikace a jak bude zkomírat výměna informací, začne zkomírat i intelektuální úroveň společnosti. Obyčejný zahradník má prostě větší potenciál přežití, než absolvent MIT. Ale lidstvo bude mít na vybranou: buď primitivní společnost, nebo žádná společnost.

Není to deprimující, je to optimistické, protože to dává naději na přežití a to je mnohem víc, než co nabízejí katastrofické scénáře. Tak to vidím já.

263532

17.2.2012 17:31

RE: Peak Oil + Global Warming = lepší kšeft nenajdeš !

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 263532

> Ale
>lidstvo bude mít na vybranou: buď primitivní společnost, nebo
>žádná společnost.

Ale no tak čo to píšete, my predsa žijeme v primitívnej spoločnosti a to napriek tomu, že máme vyspelé technológie.
Prakticky máme pokrivenú morálku a sme zotročený kdejakým dlhom, necháme ľudí zomierať na hlad, hoci my máme prebytok, plytváme so zdrojmi a devastujeme planétu (žiadny vták nes*re do vlastného hniezda) a to všetko sa robí za mamon.

Vaša veta by mala znieť: ľudstvo má na výber, buď sa uskromní a bude žiť v harmónií s prírodou alebo nebude ľudstvo.

>
>Není to deprimující, je to optimistické, protože to dává
>naději na přežití a to je mnohem víc, než co nabízejí
>katastrofické scénáře. Tak to vidím já.

Po miernej úprave s Vami súhlasím.

263549

18.2.2012 0:42

RE: Peak Oil + Global Warming = lepší kšeft nenajdeš !

Michal Pilný 80.?.?.?

Reakce na 263549

Ano, to už je prostě jen úhel pohledu. Civilizace žijící v harmonii s přírodou se technologickým buranům jako jsme my nutně musí zdát primitivní, to byl důvod, proč jsem to tak zformuloval.

263583

18.2.2012 9:48

RE: Peak Oil + Global Warming = lepší kšeft nenajdeš !

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 263583

Žiť v harmónií s prírodou ešte neznamená, že nemôžeme mať technológiu, ale znamená, že tú technológiu musíme rozumne využívať.

263600

17.2.2012 12:24

RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva

usama 88.?.?.?

Reakce na 263506

No... Já myslím že bude stačit nekonspirovat, ale podívat se reálně na to kolik nových ropných nalezišť se za posledních 50-100 let našlo... [smích]

263524

17.2.2012 13:28

RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva

ms 90.?.?.?

Reakce na 263506

Přečetl jsem si tu knihu s tužkou v ruce. Velmi zajímavé postřehy, které mají hlavu a patu. Zvláště z pohledu chemie (můj obor). Obávám se, ale, že spotřeba ropy bude vyšší než její vznik procesy popsanými v knize. Alternativní zdroje je rozhodně vhodné hledat a uplatňovat. S tou ropu to je spíše politikum. Zejména americké monopolní politikum.

263530

17.2.2012 15:54

RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 263506

>Ropný zlom je hoax s cílem libovolně zvyšovat ceny.
>Ropa a zemní plyn má abiologický původ, zásoby jsou
>nevyčerpatelné, ložiska se doplňují postupně z hloubi
>země.
A i kdyby. Vyuzivani ropy se zvysuje, hlavne v automobilismu. Musi se udelat nejake protiopatreni - nic nezanika, jen se premenuje, a to uz znacne skodi.

263540

17.2.2012 17:23

RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 263506

Z hlediska geologie je 10 000 let nic. Četl jsem zajímavé informace o zvýšení obsahu ve starých vrtech. Jinak řečeno geologické naleziště vznikne v místě, kde probíhá abiotická přeměna a to, co vznikne se začne hromadit v nějakém fyzicky vhodném tvaru zemské kůry. Ve starém vrtu nemusí být nějaký přísun nového materiálu, to je pravda, takže může být splněna pouye jedna podmínka na vznik naleziště.

Dobrý příklad spodní voda. Musí být vhodné geologické podmínky, aby se mohla hromadit, a schopnost se zachytit a pomalu prosakovat plus čerpání zásob člověkem, protože zvířata ani rostliny to z větší hloubky mimo stromy a některé speciální rostliny neumí. Chemie v zemědělství, hluboká orba ... ničí život v půdě, snižeje se pórovistost půdy a schopnost zachytávat srážky, deregulace vodních toků, odlesnění, vysušení mokřadů a bažin, znečištění vody, spotřeba a jsme tam, kde jsme ohledně spodní vody jako civilizace. Nebyl bych tak úplně skeptický jako autor. Jde dělat zemědělství bez chemie. Tady je příklad z Ukrajiny, kde to na 4000 hektarech dělají od 70.let, a tehdy bylo plnění plánu svaté.
http://www.youtube.com/watch?v=8_Kz0QppkL0

Někdy by rád těžil z blízkostí zlomů. Kromě ropy tam bude všecko, zlato, uran, kovy... zemská kůra vznikla vychladnutím pláště a oceanská prej vzniká dokola. A když gravitace stáhla do jádra velké množství prvků podle hustoty, tak několik tisíc km pláště je promíchávano energii po miliardy let. Svrchní tuhá slupka má proti pomeranči nanotloušťku. Máme problém existovat v blízkosti mnohem klidnějších sopek a přesto se tam lidé vrací. Jakýkoliv ničivý výbuch totiž obohatí široké okolí o minerály a mrtvou organickou hmotu. asi největší přírodní pohnojení severní Ameriky byl výbuch Yellowstone, půlka s. Amerika byla pokryta několika metry popela extrémně bohatého na minerály, plus organická hmota pod ním. Pravda trvalo nějaký pátek, než výsledky tohodle "hnojení" někdo využil. Nemluvím o globálním ochlazení při výbuchu supervulkánu....

Na využívání surovin a energie ze zlomů můžeme zapomenout. To už bude "jednodušší" těžit suroviny na Marsu. Využitelnou energii a suroviny neleze získa efektivně z energeticky bouřlivých procesů, i jaderné fůze se musí kočírovta a jak píše autor, tak aby to bylo využitelné a bezpečné, tak to vyjde draho i při placení energetické ceny. Matička Země produkuje obrovské množství energie, třeba jenom statická energie v atmosféře. Otázka zní, zda jsme z toho technicky schopni čerpat a zda k tomu je vůle? Povede to to totiž nevyhnutelně k delokalizaci energetických sítí a snižení energetické závislosti lidí na centrálním odběru. Země může uživit 7 miliard lidí, ale nemůže uživit ani tu miliardu konzumistánců, kde 60 % obilovin padne na krmivo pro dobytek a to je pouze špička ledovce.

263548

17.2.2012 10:43

Polopravdy

Tondo 84.?.?.?

Bývalý policista je najväčší odborník cez chémiu, fyziku atď. V článku je kopa z odborných hovadín.

263516

17.2.2012 17:38

RE: Polopravdy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 263516

To je možné, že tam jsou chyby, ale celkový fundament je správný. Pokud myšlenka, že na 1 calorii v jídle v průmyslovém zemmědělství se spotřebuje 10 calorii v hnojivechm naftě, pesticidechm výrobě a údržbě těžké techniky je špatná? Pak to laskavě vyvraťe jako odborníky si na pomoc v rámci zdrojů vemte koho chcete.

Stejně tak myšlenka kolik energie musím nacpat na těžbu něčeho? V případě, že se třeba jedná o zlato se to dá přežít, pouze 10% zlata se dá použít v průmyslu a to jsem člověk, co tvrdí že drahé kovy se budou nutně v budoucnu používat ke krytí peněz, jenomý´že množství při stanovení cen nehraje roli, prostě za kus zlata dostanete více nebo méně brambor, cihel.... Ale pokud energetická bilance při těžbě zdroje, který sám tvoří 90% energie užívaného naši civilizace se začne blížit k nule nebo se stane dokonce ztrátová, tak s těžbou ropy je šmitec, přestože tu ropu de facto jíme.

Klidně požádejte o pomoc Coperfielda, aby vám z tohohle logického paradoxu pomohl vybruslit. Rád se nad konkrétními perlami moudrosti pobavím. Zatím jsme jako civilizaci prožrali čas několika generací a jsem v situaci, kdy tak několik minut po dvanácté, zda se jako složitá civilizace dokážeme zachránit na posldní chvíli je hamletovka otázka. Když jsem se k těmhle informacím před pár lety dostal, a ta věc mezi ušima byla nucena přimout, že to tak prostě je byl jsem několik týdnů v těžkých depresích. Na tohle si časem zvyknete, horší to je s optimismem mas, který se drží jako slípak flusu základní myšlenky. Tohl by přece ti, co to vedou nedovolili a určitě mají něco v rukávu. Falešné trumfové eso může ošidit nějakého moulu, ale na přírodní zákonitosti to stačít nebude.

263550

17.2.2012 22:36

RE: Polopravdy

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?

Reakce na 263516

Tak alespoň jednu vyvraťte, třeba jste neomylný jako všichni ekonomové, kteří nikdy žádnou krizi před pár lety neviděli a každého kdo ji předpovídal označovali za komunistického propagandistu.
A dnes se krizí zaklínají, aby unikli máchání ve studené tekoucí vodě.
Autor má pravdu, nemá smysl diskutovat s někým, kdo si myslí, že v kapitalismu se hraje férová tržní soutěž a růst může být nekonečný.

263574

17.2.2012 10:48

Jeden z nejelpších článků na zvědavci

RED 193.?.?.?

Díky... za tento článek. jedno z nejlepších počteních !!

263518

17.2.2012 12:05

Zcela zbytečná panika

Guru 78.?.?.?

Celý článek je napsán v duchu děsu, hrůzy a (ne)jistoty.

1. Ropa zůstane cennou surovinou pro chemický průmysl

2. Ropa, uhlí, plyn se postupně přestanou spalovat pod kotly
Během 8 let nastane postupný prudký pokles spotřeby fosilních
paliv.

3. 24.2. začínají oficiální 48 hodinové série testů technologie
Defkalion Hyperion. Proběhne první série, kde 7 různých nezávislých institucí provede 7 test vždy v trvání 48 hodin.
Výsledky budou publikovány. Již dnes se ví, že parametry jsou
bombastické - přinejmenším uhlí skončí v propadlišti dějin.

4. Na výrobních linkách je další technologie s ěště lepšími parametry. Datum uvedení neznám. Předpokládám pár týdnů/měsíců.


Pindat a naříkat nad ropným zlomem je velmi podobné naříkání
koňských handlířů po r. 1910 na téma: a chovatelé už nechovají 2,5 miliónů koňů, protože armáda (hlavní odběratel) nyní prý pošilhává po nějaké sci-fi vynálezu - po nějakých motorech kde to uvnitř asi jako nějak exploduje nebo co.

Ano věk ropy skončil, pro chemičky bude nadále nepostradatelná,
ale to tvoří 15-20% spořeby.

Lidstvo bude používat zcela nové technologie - LENR se vyvíjela 20 let, tento rok bude v sériové výrobě. Další jiné technologie uvidíme také tento rok. Nejprve ve stacionárních aplikacích (vytápění domů, ohřev vody, klimatizace atd.) později i v dopravních prostředcích.

Zachovejte klid, nepodléhejte panice.

263523

19.2.2012 21:03

RE: Zcela zbytečná panika

hestroy 77.?.?.?

Reakce na 263523

>Datum uvedení neznám. Předpokládám pár týdnů/měsíců.

>Další jiné technologie uvidíme také tento rok.

Jak dlouho už to tady píšete? 10 let? Je to směšné... Když je neuvidíme tento rok, přiznáte už konečně, že věříte bludům?

263673

17.2.2012 12:31

Bellova křivka

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Bellova křivka neexistuje.
"Bell curve" je anglický výraz pro Gaussovu křivku, nebo-li graf normálního rozdělení

263526

17.2.2012 12:41

zase straseni a jenom straseni

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

zkuste si zjistit neco o rostline konopi...nemyslim jako drogu, ale technicke konopi...minimalne ze 2/3 nahradi hrave ropu, jestli ne uplne...a proto vznikla marihuana

263528

17.2.2012 13:00

No fuj

Pavel -Čert- Němec 62.?.?.?

Jeste ze mame Fox news, kteri si zvou experty az z dalekeho Kocourkova, aby to globalni oteplovani uvedli na pravou miru.

263529

17.2.2012 13:32

Autor je odborník na co?

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

V rozhovoru uvádí
> Irák má asi 90 miliárd barelů ropy, která se dá získat. Pokud ale zvážíte, že v roce 2008 svět spotřeboval 89 miliónů barelů ropy denně, tak-že miliarda barelů vydrží 11,5 dne, ...

Dle mého soudu je 90 miliard více, než tisícinásobek 89 milionů. Takže irácká ropa by světu vydržela skoro 3 roky! A ne 11 dnů. Vychází-li autor ve všech svých alarmistických předpovědích z takto "kvalitních" matematických základů, tak to jsou jeho předpovědi skutečně "odborné" a nevyvratitelné. [chechtot]

263531

17.2.2012 17:38

RE: Autor je odborník na co?

kolokol 88.?.?.?

Reakce na 263531

Ověřoval jsem si to na googlu. A je to přibližně tak, jak uvádí článek - s těmi zásobami v Iráku a denní světovou spotřebou. Tedy opravdu na cca 3 roky. Dost lajdácká chyba.
Na druhou stranu není důvod se kvůli tomu moc chechtat. Já se na přežití rodiny v případě kolapsu připravuju už nějaký pátek, ale dobře si uvědomuju, že bez splupráce širší komunity to bude fungovat horko těžko. Na druhou stranu spojte se s lidmi, kteří vám řeknou CO? Na co zásoby, vždyť v Lídlu si nakoupím i v neděli večer ... [oči v sloup]

263551

17.2.2012 18:38

RE: Autor je odborník na co?

Dr.QQ 188.?.?.?

Reakce na 263531

Hovoril, že miliarda barelov vydrží 11,5 dňa. 90 miliárd, čiže všetka iracká ropa by aj podľa neho vydržala takmer tie 3 roky.

263555

18.2.2012 9:08

RE: Autor je odborník na co?

kolokol 88.?.?.?

Reakce na 263555

No jo, tak to udělal Vojta pitomce ze sebe i ze mě. Autorovi se omlouvám, lajdák jsem já.

263599

18.2.2012 11:07

RE: Autor je odborník na co?

Whiteeye 90.?.?.?

Reakce na 263531

autor nepíše že 90 miliard vydrží 11,5 dne.. píše že 1 mld vydrží 11,5 dne.. omg

263604

18.2.2012 12:57

RE: Autor se nezmýlil, zmýlil jsem se já

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 263604

Máte pravdu, pane/paní Whiteeye. Četl jsem text bez náležitého soustředění. Autorovi se omlouvám za bezpředmětnou kritiku. [zahanbení]

263608

17.2.2012 14:28

jasné , prosté a uvěřitelné

Vladimír Bílý vladimirbily (zavináč) post (tečka) cz 83.?.?.?

já tomu článku věřím...naopak nevěřím, že teorie zlomu je hoax..a i kdyby to tak nebylo a zlom ještě nenastal, nic špatného se nestane, pokud se budem racionálně a ekologicky chovat a stávat se nezávislými na systému v dopravě, v energiích a v potravinách.

263534

17.2.2012 15:07

bodaj by už ropa ani nebola! Bude lepšie!

Antagoras 213.?.?.?

Svet bez ropy bude krajší a raz aj šťastnejší. A hlavne prestaňte s demagógiou, že lieky sa vyrábajú za pomoci ropy! Je to klamstvo! Liečivá sa z ropy nedajú vyrábať. [cool]

263538

17.2.2012 19:38

RE: bodaj by už ropa ani nebola! Bude lepšie!

steve 166.?.?.?

Reakce na 263538

.. z ropy se vyrabi hlavne "demokracie" !!, - a samozrejme - "holokaust" ...
.. a to jsou nejlepsi leky NA VSECHNO ! [mrknutí jedním okem]

263563

17.2.2012 19:55

RE: bodaj by už ropa ani nebola! Bude lepšie!

Pavel -Čert- Němec 94.?.?.?

Reakce na 263563

tak tak, US army je nejvetsim konzumentem ropy na svete, pri kazde valce se spotrebuji miliardy barelu ropy. A my to zaplatime trikrat. Jednou cenu zveda poptavka po rope, kterou US army vytvari. Podruhe cena stoupne, kdyz rozbombarduji nejakou zemi a zastavi tamni produkci ropy. Potreti si priplatime, kdyz ropni giganti prevezmou tamni trh.
A mezitim po cele Nigerii slehaji z kominu desitky metru vysoke plameny spalovaneho zemniho plynu, ktery by pokryl spotrebu cele Afriky, zatimco si opodal bydlici Nigerijci nosi drivi z lesa zamoreneho kyselymi desti...
[bliji]

263565

18.2.2012 0:35

RE: bodaj by už ropa ani nebola! Bude lepšie!

steve 166.?.?.?

Reakce na 263565

.. nejenom Nigerijci ..
--------------
http://www.msnbc.msn.com/id/46427869/ns/us_news-li...

263581

20.2.2012 1:03

RE: bodaj by už ropa ani nebola! Bude lepšie!

p. 125.?.?.?

Reakce na 263565

...a zadnej poslusnej stat nemuze navrhnout/ poslusne hlasit/do USA aby se prestalo zbrojit valcit a tak nejlepe zlepsit nase ovzdusi/snizit emise/ ba ani s.Gore necekne....jako necek kdyz byl ve vlade....NATO/OSN podvedlo Rusko a Cinu kdyz slibilo ze bude dodrzovat neletovou zonu v Lybii a potom masakrovalo pravdivou laskou a hlavne bombami civilni obyvatelstvo a deti...v zajmu teroristu Al Qeady a jinych kteri dokoncuji co NATO a OSN zapocalo a ted Rusko s Cinou vetovali stejny podvod v Syrii/povyk v mediich byl ohlusujici/....zda se ze Al Qaeda vitezi na cele care...Hodne se jiz delsi dobu krici aby syrsky president/poctive zvoleny/ a vlada odstoupila /Nato , OSN atd./ a hlavne Hitlery Clinton ale je zajimave ze nikdo nekvikne aby odstoupila RECKA vlada s kterou rekove silne nesouhlasi vlada ktera demokraticky nebyla zvolena !!! /banker a hlavni gangster se do vlady dostal zadnimi vratky/!!!! a ted okrada a rozkrada majetek a porusuje lidska prava reckeho lidu a statrisicove protesty/daleko pocetnejsi nez V Syrii/se stale se stupnuji...a take neni vse na Z. v poradku kdyz se pocitaji neustale prispevky , nektere/treba i nezavadne se z nejakeho rozmaru arogantne zakazou bez priciny/bez udani duvodu coz znaci o absenci trochy lidske slusnosti... lepsi by bylo vypustit slova nebo vety zavadne jen/ , a tak p.S byl odsouzen /podminene/ s "pomoci" nejakych advokatu, kteri urcite meli poradit s prispevky , temi zavadnymi ktere pan S. nejak pustil !!misto aby je neuverejnil a tedy cenzuroval ..a nedobre to dopadlo ??!!!// a kdyz prisel temer anonymni befel od jakesi policie p.S zase "konzultoval" ty same velmi spatne advokaty s prevelice spatnymi radami a informoval ...nikdo nevi proc policii.....a kdo ze jsou Ti anonymni advokati v pozadi toho vseho....??

263687

17.2.2012 15:14

I jako nerost jí bude málo

Duanitta 194.?.?.?

Cit.BL:"Zpověď odpadlíka: proč nevěřit na ropný zlom?

Zatímco americké ropné koncerny se od 60.let soustředily na kontrolu lehce dostupných arabských a iránských polí, Sověti testovali svoji alternativní teorii. Zahájili vrty na tradičně nahlíženo neperspektivní Sibiři a na základě „abiotických“ postulátů objevili jedenáct velkých a jedno obrovské ropné pole, když se pustili do vrtů v krystalickém štítu. Pak se vydali do Vietnamu a v 80.letech na základě své teorie nalezli v hloubce přes 5km pod čedičovou vrstvou pole Bílý Tigr, které zásobuje Vietnam 6 000 barely ropy denně.

Díky abiotické teorii se Rusko v polovině 80.let stalo největším producentem ropy. Téměř nikdo na Západě nerozuměl tomu, jak se to mohlo stát. Dr. J.F. Kenney, jeden z mála západních odborníků, který studoval a vyučoval v Rusku geofyziku odvozuje, že např. saudské pole Ghawar za předpokladů 100% výtěžnosti dosud vydalo množství ropy, které odpovídá objemu 19 krychlových kilometrů. Není to absurdní?

Západní geologové se neobtěžují svoji fosilní teorii vědecky dokázat. Považuje se za svatou pravdu. Rusové sepsali značné množství vědecké literatury, ovšem v ruštině. Ruská teorie je na Západě ignorována.

Zatčení Michaila Chodokovského krátce po soukromé schůzce s Dickem Cheneyem v roce 2003 těsně předešlo prodeji rozhodujícího podílu ropné firmy Jukos do vlastnictví Exxon Mobile. Kdyby k prodeji došlo, kontroloval by Exxon největší kolektiv geologů a inženýrů zkušených v technologii abiotické teorie a hlubokých vrtů. Od roku 2003 ochota Rusů dělit se o své technologické znalosti významně klesla. Ostatně v 90.letech o jejich poznatky nebyl na Západě žádný zájem."
.....
Bojím se však, že při současné obří spotřebě možná vyčerpáme ložiska i při této variantě. Vemte si, co za objem spálíme každý z nás. Zeměkoule má průřez pouhých cca 13 tis. km. Kolik tam té nafty tak může být..

263539

17.2.2012 16:47

RE: I jako nerost jí bude málo

ludy 78.?.?.?

Reakce na 263539

Jak jsem rek obrazek si udelam sam, odborne vyklady najakeho ucitele co to ma naucene z knih me nechava chladnym. Jak tady se pise zeme neni nevycerpatelny zdroj, ropa je neobnovitelna nebo mi chcete tvrdit ze ano? Uhli take? Voda je nevycerpatelny zdroj? To je jako rikat ze zlato roste ze zeme, ja si ho vlastne muzu doma zasadit na zahradce a ono mi tam vyroste ze? Oni vlastne USA si zabiraji ropna pole jen tak pro srandu kraliku ze? Saudove tezi ropu z more, proc kdyz ji maji nevycerpatelnou? Proc se tezi na hure dostupnych mistech kdyz je nevycerpatelna?

Protoze jsme ve svete, kde ji chce mit kazdy, kazdy si chce prozit svuj americky sen a kapacity proste nestaci. Je jedno kdy dojde jestli to bude letos nebo za 50 let ale jestli bude dostupna vsem a za rozumnou cenu.

263544

17.2.2012 19:25

RE: I jako nerost jí bude málo

steve 166.?.?.?

Reakce na 263539

..Kolik tam té nafty tak může být.. ... [mrknutí jedním okem]
---
.. HODNE, MOC HODNE. Pro vsechny lidi z dobrou vuli - az moc !
Pro zlocince u koryt ??, co myslite ? ...

263561

17.2.2012 17:07

Nesmysl

Robert 2 212.?.?.?

Přečtěte si prosím (už někým výše zmíněný) tento článek pana Vimmera na Britských listech: http://blisty.cz/art/62309.html

Informace jsou (v tomto článku na Zvědavci a v tamtom na Blistech) v přímém rozporu.

Podle mého mínění je Peak Oil skutečně a) nesmysl (někdo tomu samozřejmě i opravdu věří); b) buď přímo vykonstruovaná nebo alespoň uměle živená agenda "diskrétní elity" (pojem sociologa Kellera); c) začínám se děsit, že Klaus má v další věci pravdu (což je mi těžce proti srsti) a Global Warming je totéž (představte si v tom případě, za jak velké imbecily to vlastně jsme...).

Nejvíc mě irituje to užívání "zdravého selského rozumu" na místě, kam nepatří. Nemůžete prognózovat vývoj celé lidské společnosti (+ přírody k tomu) pouhým protažením směru současného vývoje (i kdybyste ho byli schopní objektivně chápat). Takovou myšlenkovou "zkratku" můžete používat u méně komplexních jevů. Přehřívá se motor - brzo bude hořet a rozbije se. Ale takovou lineární úvahu nemůžete uplatnit na komplexnější jevy. Do těchto jevů vstupuje tolik proměnných, že je lze chápat pouze jako komplexní systémy. Tedy celky, jejichž obecným vlastnostem nelze rozumět pouhou analýzou vlastností jednotlivých částí. Musíte je vnímat naopak jen jako celky. Musíte tedy provést syntetickou úvahu, nikoli (pouze) analytickou. Na to ale samozřejmě "selský" rozum nestačí, protože ten používá pouze strnule zakonzervovanou zkušenost.

A úvaha o Peak Oil je přesně taková. Naprosto ignoruje exponenciálnost vývoje a jeho komplexitu (vzájemnou podmíněnost). Pracuje pouze s lineárně strnulým rozvrhem a tento rozvrh prostým sčítáním promítá do budoucnosti.

"Lidská vynalézavost" si poradila hravě s nastoleným problémem. Viz odkaz na článek. Člověk a společnost představují obrovský komplexní systém, který reaguje a přizpůsobuje se. Navíc se synergicky koncentruje na nebo naopak odklání od jednotlivých problémů podle jejich aktuální důležitosti. Předpovídat jakýkoli vývoj společnosti je proto nesmírně obtížné. Nejblíže přesné předpovědi bývají úvahy beroucí v potaz největší množství kvalitativně nejhodnotnějších proměnných. "Kvalitativně hodnotné" jsou ty, které co nejlépe postihují principy nějakého jevu. A principy zajišťování materiálního dostatku u lidské rasy jsou dosti vzdálené od pasivního čekání na konec lineárního úpadku. Lidstvo se vždy snažilo proti možnému úpadku bojovat, ne vždy (zcela) úspěšně. Ale za tyto neúspěchy rozhodně mohly daleko více jiné lidské vlastnosti než je nedostatečná vynalézavost (například touha po moci a ovládání druhých, atd.).

Ne snad, že by závislost na ropě nebyl problém. Ale daleko větší problém je otázka vůle a možnosti využití lidské nápaditosti. Samozřejmě ani lidská vynalézavost nemusí (a ani nemůže - přeci jen jsme jenom lidé)...Automaticky kráceno

263546

17.2.2012 19:46

RE: Nesmysl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 263546

Takže konečné dostupné využitelné zásoby jakéhokoliv nerostného zdroje jsou pro vás nesmyls? Nepovídejte, pro uhlí se musí jít do větší hloubky od doby, co začala jeho těžba ve velkém bratru nějakých 200 let. Co myslíte, když se všecko měří na peníze, dělá se to ze sportu? Stejné s ropou, proč když v Texasu toho na pevnině nebylo, navrtali několik tisíc vrtů do dna mexického zálivu? Jenom blbá ropná plošina vyjde na miliardu. Pár dílů z Dallasu jsem viděl, Boby byl sice dobrák od kosti, ale jeho brácha to viděl přes kvartálovou optiku.

Lidská vynálezovost. O té tady mluví i zastánci nekrytých papírových peněz, když s důvěrou spolehají na nekonečný let expenzivního letadla. Podle všeho inovace a kreativita nedokážou držet krok s lidskou chamtivostí a sobectvím..., promítá se ve formě inflace. Kolik cených papírů je v oběhu neví ani centrální banky, kdyby to poctivě evidovali. Objev 6 biliónů ( angl. trilónů ) zafalšovaných cených papírů mě pobavil. Zanamená to, že podsvětí a asi tajné služby neboi někdo takový začali čeřit vodu na hodně vysokém ekonomickém levlu. Americké dluhopisy se asi neobchodujou v nějaké místní družstevní bance.

Jeden nepříjemný faktor. Říká se tomu čas. Takže kdyby dneska někdo přišel s nějakým technickým zázrakem, který dokáže čerpat třeba statickou elektřinu přímo z atmosféry, tak překopání infrastruktury kromě zdrojů materiálových lidských ve formě odborníků, řemeslníků... ( to víte lidi ze služeb a kanclů to neumí a naučit je to vyžaduje kromě jejich ochoty taky nějaký ten rok ) bude to vyžadovat tak optimisticky od oka 10 let. V okamžiku, kdy ropa bude na příděl je pozdě, bez energie i ten čas se nám prodlouží, když to bude moc dlouho systém zkolabuje do naprostého chaosu.

Pneumatika je 30 litrů ropy. Kolik spolkne údržba infrastruktry malého města? Kolik překopaní infrastruktury malého města? Milióny lidi se přesunou z města? Kam? Budou nocovat celoročně pod stromem? Ohrozí to venkov? Může existovat i půmyslová civilizace bez venkova?

263564

17.2.2012 23:17

RE: Nesmysl

rataj 78.?.?.?

Reakce na 263564

Zásoby všech surovin jsou nezbytně konečné, lidstvo jako celek si však počíná tak, jako kdyby měly být neomezené. Podle mého názoru v celkovém měřítku nedokážeme šetřit, většina lidí si přeje stále vyšší komfort, tzv trvale udržitelný rozvoj, nemluvě o extrémních nárocích mocipánů na energetickou suprspotřebu (např. letadla, jachty s vrtulníkem, motorovými čluny atd) a enormním mrhání zdroji ve válkách. Obrovské plýtvání se zdroji se projevuje ve zbytečném převážení zboží, které lze nahradit domácími produkty, ze vzdálených zemí, v nevyužitých obalech, u výrobků dlouhodobé spotřeby se záměrně sníženou životností a j. Podstatně vyšší a to obrovské nároky na zdroje má Čína, Indie a další velké státy. Zemědělské půdy poměrně drasticky ubývá (u nás např. pro výstavbu suprmarketů , velkoskladů a komunikací na kvalitní půdě), zčásti není hospodárně využívána. O práci na venkově není zájem, vesnice u nás i jinde ve světě se vylidňují, pole, louky a lesy zde zůstávají bez hospodářů. Přibývá též mimořádných nepříznivých událostí (povodně, nyní třeba nebývale drsná zima), které vyžadují pro nápravu škod, jež napáchají, nadměrnou spotřebu energie. Nadměrná přebytečná a nehospodárná výroba produkuje spoustu škodlivin a odpadu, jehož likvidace stojí též mnoho energie. Ale lidi na nějaké řeči o nutnosti šetření neslyší, a poukazují jen na plýtvání těch nahoře.
Je jisté, že bez přesvědčení lidí, a bez rozumných opatření k nápravě a zejména bez osobního příkladu vrchnosti, jak si utahovat opasek, se stav těžko změní. Ale zřejmě by změna ke skutečně ekonomickému nakládání se zdroji, vyžadovala i celkovou změnu lidského myšlení a politiky. Nedělám si o tom moc velké iluze. Bylo by krásné, kdyby otázku energie vyřešil nějaký geniální vynález, ale zatím si myslím, že je to jen zbožné přání, protože se ještě nic takového, co by bylo schopno vyrábět levnou energii z nějakých zdrojů, neobjevilo na veřejnosti, nebo že by to nějací zloduchové překazili?

263576

18.2.2012 0:49

RE: Nesmysl

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 263576

Dvě slova nafukovací peníze!!! Když slyším kecy o reálnách cenách jakékoliv ekonomické ceny, tak mám husí kůži. Světová banka, MMF, mozkové trusty.... a jiní kecálci žvaní o potřebě šetřit, férových obchodních přístupech. Mají tu drzost přitom, kdy nafukovací peníze dosadili do funkce globálního platidla. Myslí si, že odfouknutí ekonomiky fungovat, nebude protože to jejich kasínu za šedesaát let trvaní pokřivilo realné ceny a proppojilo se ke všemu s energií. Ani ropy není nafukovací množství, takže díky navázaní na nafukovací prachy, byli nějaký čas neskutečně levná. Když zkusili narovnat její cenu, tak se ktomu okamžitě přihrnuli spekulativní kredity z kasína a skončilo to průserem a nestabilitou ve třetím světě ve formě hladových bouří.

Přemýšlejte kteří prašivý zloději pokřivil skutečné ceny ve skutečné ekonomice? Jakým způsobem systém fraktalních rezerv tahám lidem skrytě peníze z kapsy a jaké velké deformace díky tomu přišli k životu? To je co ruinuje farmáře a lidi na celém světě a dělá ze zemědělství málo zajímavé odvětví. Čím dal jste v ekonomice od "tiskařského lisu" tím více nařededější se k vám to, čemu ti darebáci říkají peníze dostane.

Nafukovací peníze, potřebují nafukovací ekonomiku. Za jakoukoliv cenu, ekologická defastace, plundrování nerostných zdrojů, vody, taky války... A protože zemědělství má strop, kde z půdy na hektar toho prostě více nevymačkáte ani průmyslovou cestou, tak této nafukovací ekonomice přestalo stačit jako první. Průmysl díky inovacím šel ke všem čertům pomaleji. To je důvod proč se ten papír přesunul do virtualního kasína "finančního průmyslu", kde šlo generovat největší zisk, virtualní realita totiž žádná omezení přírodními podmínkami i zákony nemá. Z půdy na hektar toho prostě více nevymáčknete a využitelné půdy je omezené množství. Zpludnrujte lesy, louky, savany na další půdu, máte zaděláno na ekologické průsery.

Žijeme v systémové krizi kolabujícího systému a šmejdi z bankovní oligrachie to moc dobře vědí, protože restart systému už byli nuceni řešit dvěma světovýma válkama. Další si jako lidstvo nebůžeme dovolit. Transformace na nexpanzivní systém vyžaduje přechod neneyxpanzivní peníze, tedy na krytou měnu, a když pro to vznikne dostatečná vůle, tak to je velmi kritický bod v životě civilizace. Zřejmě se neobejde bez krachu papírových měn a pak bude třeba rychle jednat. Sice systém má velkou setrvačnost, kdy některé věci ještě nějaký čas budou fungovat, ale nebude to trvat věčně. Pokud by kolaps měn byl spojen s važným realným propadem ropy bude to velký problém, půjde totiž o propojení dvou systémových krizí finanční a energetické. Na zničení civilizace stačí bohatě jedna z nich.

263584

18.2.2012 20:46

RE: Nesmysl

micha michaVej (zavináč) seznam (tečka) cz 92.?.?.?

Reakce na 263584

Tento,a další Vaše články jsou značně přínosné!A teď tu ještě máme Wargame(viz video na afinabul,to se jednomu udělá špatně,musel jsem si otevřít sedmičku [smích] ).

263623

18.2.2012 0:39

RE: Nesmysl

Antiseptik 70.?.?.?

Reakce na 263546

Jasně že selský rozum irituje. Zvláště když jde o to lidi oblbnout. Ono to není tak složitý aby na to selský rozum nestačil, pokud ovšem plánem není mlžení. Zásoby jsou konečné, potenciální spotřeba nekonečná. Pokud, a o tom není moc pochyb, stojí těžba nebo náhradní surovina stále více surovin získat, je jen otázka času kdy to přestane dávat smysl. Jediná lidská nápaditost na obzoru se jeví jako vyhrnuté rukávy a na kole do manuální práce s lopatou. [chechtot]

263582

17.2.2012 17:16

Nesmysl 2

Robert 2 212.?.?.?

vyřešit každý problém. Nicméně já si myslím, že v tuto chvíli je její využítí stále v obrovském deficitu, který způsobuje právě neochota (mocných) ji plně využívat. A to je ten zásadní problém, který bychom měli řešit.

263547

17.2.2012 17:49

Tohle je síla

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 77.?.?.?

Padělání za 6 BILIÓNŮ DOLARŮ!!!
http://proinvestory.cz/odhaleno-padelani-6-bilionu...
To nezvládne ani mafie, to musí být na mnohem vyšší úrovni...

263552

17.2.2012 19:17

RE: Tohle je síla

steve 166.?.?.?

Reakce na 263552

.. pouze STAT-y, .. - to zvladne, lehce - protoze "STAT-y" ony ruzne "mafie" porodil k obrazu svemu a svym sluzbam. DNES vsak STAT-y slouzi mafiim, a nejakych 6 falesnych bilionu - neni vubec nic ...., pouze nejaka mala chybicka se vloudila ..
... vzpomenme na US bankovni zlato, ktere bylo z Wolframu [chechtot] , na 3 tuny zlata - ktere zmizelo z Kanadskeho fondu, na tiskarny FEDu a jeho zeleny toaletni papir ...
... STAT = MAFIE. Nic mene, a spise vice ...

263559

17.2.2012 18:55

naše pyramídové hry

ppppp 178.?.?.?

Najmenej 2 odkazy som tu našiel, že ktosi vynašiel alebo ponúka studenú fúziu, bolo to pomenované ako e-cat, alebo defkalion a pod. Čo som pátral po princípoch, tak ide s veľkou pravdepodobnosťou o podvod alebo dokonalú ilúziu. Ide o parazitov, čo kazia meno ostatným, ktorí pátrajú po zdrojoch poctivo. Každý normálny najprv preukáže svoje výsledky a dovolí ich nezávisle otestovať. Nie je problém zaplatiť dajakých 7 inštitúcií, keď iba v našej republike cicajú fondy x pochybných projektov. Tuším vo Švédsku krivo svedčil celý tím profesorov univerzity. Problém je, že miera predpokladanej radiácie na nutnú premenu Ni na Cu nezodpovedá výkonu, ale je podstatne nižšia. Buď teda súčasní vedci dobre nepoznajú mechanizmus premeny Ni na Cu, alebo predkladatelia chybne merajú výkon procesu.

Zrejme sa budeme potýkať s problémom, koľko parazitov uživí hostiteľ. Iná otázka je, za akých okolností dokáže byť človek tak efektívny, aby bol sebestačný. Ropa a storočie ropy tento zdravý odhad úplne poškodili, pomocou ropnej dotácie sa zmenili hodnoty a priority medzi ľuďmi. Ropa môže začať pripomínať dávku pre drogovo závislého.

Bude problém, lebo prví, čo siahajú po zbrani sú paraziti, lebo vedia o tom, že sú paraziti. Na tomto princípe sa dlhodobo budovali aj finančné mechanizmy a pyramídy, ktoré sťahujú dane takou formou, ktorá je dlhodobo z hľadiska prežitia neudržateľná. Ruka v ruke s trhovou deformáciou poľnohospodárstva a priemyslu. Najefektívnejší obnoviteľný zdroj energie z hľadiska vstupných energií je dnes solárny, aj keď sa s tým manipuluje a tvrdí opak, treba si poriadne pozrieť vstupy a súvislosti. Chýbajú dostupné a efektívne akumulátory, a je nutná kogenerácia tepla a elektriny v zime, nie palivo meniť iba na teplo, ktoré je v podstate iba odpad pri premene energie.

Nevravím, že sa nemôžu objaviť niektoré vhodné neobnoviteľné zdroje za pomoci jadrovej syntézy, alebo štiepenia, ale treba pritom sledovať viacej faktorov, než iba bankovú investíciu.

Bola tu pripomienka o tom, že akýsi 2. termodynamický zákon neplatí, pritom autor najskôr nepochopil, že tento zákon nie je o fyzike, ale o matematike. Ak platí násobilka a sčítavanie, tak platí aj 2.TDV, z ničoho iného totiž nepochádza, je na prírode dosť nezávislý. Ako primárny zdroj vysokopotenciálnej energie sa dá považovať Slnko, a neviem o žiadnom procese v Slnečnej sústave, ktorý by nepodliehal termodynamike, vrátane živých organizmov. Baviť sa o termodynamike mimo Slnečnú sústavu nemá v blízkej dobe zmysel. Rovnako nemá zmysel rozoberať abstraktné "duševné" energie, lebo ak by sme o nich vedeli, nepotrebujeme tie "materiálne". Autor to popísal veľmi výstižne, "samé od seba sa veci neusporiadajú".

263558

17.2.2012 20:33

RE: naše pyramídové hry

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 263558

Keby boli na svete všetci chytrí ako vy, tak ešte naháňame v Afrike antilopy zo zašpicatenými, klacíkmy. [cool] [oči v sloup] [chechtot]

263567

17.2.2012 22:25

RE: naše pyramídové hry

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 263567

...jasné, a horel by v dreve flogiston...píše sa klacíkmi, keď už

Slušne povedané robte niečo s tými, čo nás prostredníctvom monopolov ukájajú, že bude energie dostatok, len nech ju veselo míňame a robíme nejakú tržbu tam, kde treba. Iba nám navrávajú, že Lenoni majú, alebo určite najneskôr zajtra budú mať riešenie. Neprídu predsa o zákazníkov. Preto stále generujú také sprostosti, ako statická elektrina z atmosféry.
Búrkový mrak je najstarší elektrostatický generátor poháňaný najstarším parným strojom. Časť energie bleskov potom nabíja ionosféru, ktorá nás chráni pred vysokoenergetickými časticami z kozmu. Elektrina z atmosféry nie je nič iné, než zvyškový prúd na vysoké napätie nabitého obrovského kondenzátora medzi ionosférou a Zemou.
Výkon všetkých búrok na svete je asi 700MW, teda asi toľko, čo jedna elektráreň. To je asi 1.2W/km2. Anténa s plochou 1km2 rozsvieti 1 LED žiarovku. Toto chcú nahovoriť, že je zdroj, len nech sa ľudia s tým magoria. Človek na šlapacom bicykli vyrobí oveľa viac. Tí, čo pomáhajú infikovať tieto kraviny, začínajú maskovať nedostatok, tak je to.

263573

17.2.2012 23:46

RE: naše pyramídové hry

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 263573

Ja som vo fáze objavovania pästného klinu, písmo a gramatiku mám na pláne objaviť až za pár desiatok tisíc rokov, keď už. [chechtot]

263580

17.2.2012 21:13

Zpátečnické myšlení

Mirra 85.?.?.?

tak lze charakterizovat obsah článku. Návrh na ještě větší rozdrobení do menších a menších komunit a prakticky návrat v čase do dob lovců mamutů. Očekával jsem zajímavé a praktické úvahy čím nahradit fosilní zdroje a kam směřovat úsilí civilizace a jak se tomu kolapsu vyhnout. Autor je zřejmě anarchista protože ti mají podobné myšlenky. Dostala mě věta že současné ideologie musí skončit protože předpokládají nekonečno zdrojů, jenže ono jich v praxi je nekonečno, jen ve Sluneční soustavě je hafo surovin. Nepochybuji že technologie umožňující nahrazení ropy existují, ale jsou v sejfech protože obchod se stávajícími zdroji je velmi výnosný a dokud budou tak pro obchodníky není důvod nic měnit.

Ale nedá se upřít že myšlenka na alespoň částečnou potravinovou soběstačnost není vůbec špatná, už jen proto že domácí potraviny jsou zdravější jak chemické výtvory draze prodávané jako potraviny v různých hyper,super marketech a také je to dobré pro případ nouze, třeba při katastrofě kdy je ztíženo zásobování tak by i drobné domácí výpěstky mohly znamenat rozdíl mezi životem a smrtí.

263568

18.2.2012 1:07

RE: Zpátečnické myšlení

Kosk 93.?.?.?

Reakce na 263568

To je ale nerealistické očekávání. Dejme tomu, že ropa vydrží dalších 100 let za rozumnou cenu. Fajn, pak je článek nesmysl, za 100 let se někam posuneme. Nebo že skutečně někde už existují technologie...? pak dtto.

Ale v úvahu vemte i možnost, že tomu tak není. Že zásoba fosilních paliv nevydrží za únosné ceny ani desetinu té doby a že žádná zázračná technologie není "v šuplíku". V jedné scifi knížce, snad Den Trifidů si pamatuju jak tam pořád někdo čekal, že "přijedou Amíci a daj ten velemaglajz do pořádku". Jenomže nepřijeli. Bez energií a surovin na chemikálie, plasty etc. neumí naše civilizace existovat.

Předpokládejme že první dvě možnosti nejsou pravda. Pak je článek pravdivý. Samozdřejmě s ohledem na to, že nebude stačit mít komunitu schopnou se uživit, ale i si to jídlo ubránit. Protože nastane středověk v té nejhorší podobě, horší nežli si umíme představit, něco, co nikdo z nás nezná a taky vůbec nikdo na to nebude dost připraven. A ten článek je pak hodně pravdivý.

Rád bych byl aby to nebyla tahle třetí možnost. Ale kde berete tu jistotu, že nemůže ..? Já nejsem vševěd, vy ano?

263586

18.2.2012 10:21

RE: Zpátečnické myšlení

Mirra 85.?.?.?

Reakce na 263586

samozřejmě že se nejde zbavit závlislosti na ropě rychle, ale razantní snížení spotřeby jen tím že by dopravní prostředky přešly na jiný druh paliva by enormě prodloužil dobu do vyčerpání ložisek.

Nic není stoprocentní ale jisté indicie tu jsou že v šuplících jsou vysoce vyvinuté technologie a jejich nasazení brání jen obchodní potřeby.

263602

18.2.2012 23:14

RE: Zpátečnické myšlení

Kosk 93.?.?.?

Reakce na 263602

Myslím že to za současných techologií nemůže situaci zlepšit. Jakýkoliv v současnosti známý "jiný druh" paliva je při své výrobě závislý na fosilních palivech a v drtivě věšině se ho sprotřebuje více, nežli získá.

Elektřina se vyrábí v elektrárnách na uhlí či plyn nebo olej, jaderné elektrárny v sobě mají "zabudováno" mnoho fislních paliv už při své výrobě. U vodních platí to samé, do vybudování vodního díla se "nalejou" kvanta fosilních paliv. Sluneční se nehodí všude a bez dotací by se neprosadily. Ostatní jsou marginální.

Vodík se vyrábí za použití elektřiny, takže tam platí to samé.

Biopaliva - tam musíte zorat, pohnojit, sklidit, odvést a zpracovat, to vše je na ropě závislé, ať už jde o líh či řepkový olej nebo podobné.

Indicie tu možná jsou, ale i pochybnosti, fakt si myslíte, že lze ty vysoce vyvinuté technologie utajit po desítky let? Osobně si myslím že nikoliv. Leda by jste vynálezce hned po objevu zmasakroval a znala by to pak jen jedna osoba...

Myslím že snížit spotřebu lze jen tak že se přestaneme takhle množit a nebudeme chtít každý den banány. Ale řekl bych že to spíš Klaus hned zítra podá pět přihlášek do KSČM, než aby lidstvo přestalo blbnou. Dyk to přeci není IN, no ne? [bliji]

263627

18.2.2012 0:49

Zajímavá statistika

haban 178.?.?.?

BP: Statistical Review of World Energy 2010 (pdf)

Rychlý růst spotřeby v Asii (4 miliardy lidí?)
Evropa a Amerika - cca 1 miliarda lidí ale dvojnásobná spotřeba

263585

18.2.2012 6:54

Kanada oilsands .......

Satanist 50.?.?.?

Vsem bych vam pral aby jste meli moznost tu devastaci prirody kvuli ty nechutny hmote a piskem v Alberte videt na vlastni voci. Eraru jde vo prachy a environment nebo zdravi lidi je mu u prdele. Navzdory masivnim protestum chce erar postavit pipeline z oil sands v Alberte do Kitimatu na pobrezi Pacifiku a pumpovat oil do tankeru, je to tam samej inlet a nespocet neustale se menicich morskejch proudu a je to tam velice narocny na navigaci. Exxon Valdes oil spill byla priserna katastrofa ale to jeste nic nebylo proti tomu jestli se tam neco vyleje. To by vyhubilo vsechno - phytoplankton, rasy , oisters, shrimps, salmons, kraby, ploutvonozce, delfiny, velryby ...zasralo by to diky morskym proudum cely pobrezi i v Puget sound far as Seattle az nahoru po Aljasku. Nevyhnulo by se to diky prilivu ani potokum , rekam , mokradum ..... zkratka a dobre environmental disaster takovej rozmeru ze by se z toho posrali i v USA jakej by to melo katastrofalni dopad a pennypincher Harper si furt neda pokoj! [naštvaný]

263592

18.2.2012 7:46

Kontrola

Lobogo 78.?.?.?

Problém je hlavně v penezích - židi nás naučili (rádi jsme se nechali)zbožnovat peníze, všechno se přepočítává na virtuální nestálou věc jako je hodnota penez.

Ten, kdo řídí koloběh penez je Vládce světa.

Je čína na vzestupu? když se tam vše výrábí? je?

Podle mě, pokud obchoduješ ve fiat měně, tak nemůžeš nikdy mít pod kontrolou své hospodářství, pokud naprostá většina "gigantů" co prosperuje v číně je americká nebo cizí - no tak co potom jepro čínu výhodné?

Co jak se korporace rozhodne a omezí výrobu? v r.2008-9 bylo 20 milionu propuštěných v číně, pokud se odhaduje že táto krize vytvoří 80-100 mil nezaměstnaných během půl roku, no tak co je potom teda ta velmoc?

Vládce světa je ten, kdo kontroluje měnový systém, s pomocí peněz pak jde kontrolovat zbytek a to velmi lehce.

"Jen totálně zotročený člověk se mylně domnívá, že je svobodný"

263594

18.2.2012 8:49

Děs a hrůza...

Dap z lesa 89.?.?.?

Článku jsem dal za 5.
Tyto nesmyly a především polopravdy v článku zavání akorát tak novým náboženstvím[smích]
Budeme-li vycházet z předpokladu,že není "kam by se energie ztratila" - vyjde nám zákonitě pouze to,že ji přeměněnou nedokážeme najít a využít k zpětnému procesu.
To ovšem je jen otázka času a bádání....většina vědců byla ve své době nepochopena,upalována právě takovýmu demagogy či teology jako je autor článku[smích]
Vždyt se rozhlédněte okolo sebe,nic se nikam neztrácí-pouze přeměnuje...a lidský život je krátký na to,aby byl měřítkem.
Vpodstatě i známá náboženství toto tvrdí - jen se toto pravidlo snaží vyčuraně ovlivnit nějakými zásluhami něčím preferované skupiny či jedince.
Přece nemá smysl žít stále ve strachu,co bude potom....po čem ??
Potom,až mě dojde COKOLI? Po smrti? Snad bát se bolesti či útrap....ty vám ale způsobí naši soukmenovci přávě z tohoto strachu,ne matka Příroda...!

263598

18.2.2012 13:25

Kapitalismus

Oldis 81.?.?.?

neni ideologie o tom ze zdroje jsou neomezene a muzu mit vse co chci. Kapitalismus je ideologie o tom ze uzka skupina muze mit co chce, prestoze zdroje jsou omezene, a to na ukor vetsiny, a ma na to na te ideologii postavene nastroje. O tom je kapitalisticka ideologie.

263609

18.2.2012 17:06

Rozhodně neplatí, ,Zapomeňte na ideologie, zapomeňte na státy a národy, nevzhlížejte k náboženství, odhoďte všechny pakt

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 177.?.?.?

Reakce na 263609

Válka o modré zlato aneb Nad vodou se nedá zvítězit čili
Ve válce pro sklenici vody na ideologii záleží

Rozhodně neplatí, ,Zapomeňte na ideologie, zapomeňte na státy a národy, nevzhlížejte k náboženství, odhoďte všechny pakty a doktríny. Příští světová válka o takových malichernostech nebude,.
Zde je další chyba Sivkovova vidění a interpretace ! Jedno totiž nevylučuje, ale podmiňuje druhé – krize podmiňuje nárůst nebo ubýtě hodnot, nárůst nebo ubýtě hodnot podmiňují krizi i v případech, kdy je krize zcela materiálního původu, a/nebo její příčina nijak nezávisí na lidech. Pokud nedojde k samotným, pouhým reflexům. Forma, autenticita a charakter společenství, jeho opodstatněnost, sebereflexe, spiritualita, kultura, kultury a ideologie, rituály, soudržnost, ...a s a b i y a ZDE , jsou v rámci daných materiálních podmínek přinejmenším nezanedbatelné, nebo dle charakteru krize rozhodující.
http://www.netsocan.cz/socan/num0110/mivoda.html#mivoda
http://www.czechfreepress.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=1701-valka-o-modre-zlato&catid

263616

18.2.2012 17:29

RE: Kapitalismus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 177.?.?.?

Reakce na 263609

presne tak.
na systemu a ideologii zalezi hodne
"Lidská rasa se nyní nebude zaobírat ideologií, ale tím, co jim umožní přežít. Kapitalismus, socialismus, komunismus by měli být vyhozeny do koše. Protože všechny předpokládají neome-zené zdroje. Ani jedna z těchto ideologií, které jsou už dávno mrtvé, neovlivňuje náš způsob živo-ta. Ani jedna z nich neříká, že musí být rovnováha mezi růstem, surovinami a planetou. " v tom se ruppeldt myli.na tom zalezi

263618

18.2.2012 17:50

RE: Kapitalismus

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 177.?.?.?

Reakce na 263609

Nové kyperské naleziště plynu mění aliance ve východním Středomoří
V důsledku nových spojenectví – Turecka s Hamásem a Izraele s Kyprem a Řeckem – se zhoršila bezpečnostní situace v regionu

http://www.ceskapozice.cz/zahranici/geopolitika/nove-kyperske-naleziste-plynu-meni-aliance-ve-vychodnim-stredomori
a take proto nebude povolena samostatna palestina

263619

19.2.2012 9:11

Peak oil

Marek 95.?.?.?

Posledny rok som sa zaobral projektom koncentrovanym na dostatok zdrojov pre rast monetarnej bazy, ktora je podlozena produkciou dlhu (Predpokladam, ze previazanie penazi a dlhu je mnohym citatelom zname). Sucasna monetarna baza vyzaduje neustalu expanziu, pretoze penazi je v ekonomike vzdy menej ako vytvorenych dlhov. Peak oil nie je hoax. Peak oil je fakt. Profil kauzdej studne, polia, celeho kontinentu a sveta je rovnaky. Pre tych, ktori tvrdia, ze peak je hoax, nech sa prosim pozru na vyvoj ropnych nalezisk vo svete. Peak ropnych nalezisk bol v na konci 60. rokov. Odvtedy postupne klesa. Viac ako polovicu svetovych zasob ropy v sucasnosti tvoria tazke ropy a ropne piesky, z ktorych je ziskavanie ropy energeticky narocny proces. Zasoby ropy su stale obrovske ale to nie je dolezite. Co je dolezite, je pomer investovanej a produkovanej energie. Ropa, ktora nam ostala ma pomer ziskanej energie k vlozenej EROEI okolo 1:10, zatial co v 30. rokoch to bolo 1:100. Pozrite si taktiez sucasne naklady spojene s najdenim jedneho barela ropy, tie sa dostali skoro na trhovu uroven jeho ceny. Ropny vrchol je nieco co sa uz stalo. V USA na zaciatku 70. rokov. Obrovske naleziska na Aliaske situaciu stabilizovali, ale aj napriek tomu produkcia v tejto krajine stale klesala. O realnej situacii nie je verejnost vobec informovana. Ekonomiky dlhodobo neunesu viac ako 80 dolarov za barel a uz vobec nebude udrzatelna neustala monetarna expanzia, ktora musi byt podlozena expanziou produkcie (tzv. hospodarskym rastom) aby nedoslo k hyperinflacii. S prichodom peak bude implodovat svetova ekonomika a zruti sa potravinovy trh, ktory je silne zavisly na rope.

Pripajam clanok, ktory som prezentoval na konferencii usporiadanej jednou ceskou univerzitou minuly rok, kde je zhruba nacrtnute prepojenie ropneho, dolaroveho a potravinoveho trhu: http://dobazmien.blogspot.com/2011/12/riziko-inflacie-ako-sucast-hospodarskej.html

263643

20.2.2012 7:06

Pár faktů o ropě...

Jiří Koubek 140.?.?.?

Objevilo se tady v diskusi pár zajímavých příspěvků ohledně ropy a jejím možném původu. Faktem je, že obě teorie o vzniku ropy mají svá pro a proti a argumenty, proč by mohly být platné. Je možné, že ropa vzniká obojím způsobem. Viz kapitola 1 této knihy (www přístup zdarma). Otázka je, jak rychle je taková ropa obnovitelná.
Další věcí je otázka zásob. Je důležité si uvědomit, že se nikdy nepodaří vyčerpat ložisko celé, záleží na složení ropy (hustota, množství síry) i na mateční hornině (ropa se nenachází v nějakých podzemních jezerech, ale je jí nasáklá nějaká porézní hornina, například pískovec). A jako rezerva se uvádí to, co jsme schopni za použití současných technologií vyčerpat, ale klidně v ložisků může zůstat až 90 či dokonce 95% původní ropy, které mohou najít využití v pozdější době s nástupem efektivnějších technologií. V současné době jsou známé světové rezervy (tedy to, co jsme schopni vyčerpat) v množství 1 392 miliard barelů, což při spotřebě z roku 2009 stačí na zhruba 45 let (při spotřebě z roku 2007 na 44 let) (odkaz). Je otázka, jak moc se tato spotřeba bude zvyšovat v závislosti na rozvoji zemí jako Indie a Čína, ale co si osobně pamatuji, tak se zásoby ropy odhadovaly na zhruba 30 let a dříve narození by mohli tento údaj ze své paměti doplnit.
Řekl bych tedy, že situace je mnohem složitější než, že přijde peak oil a všechno najednou zkolabuje.
Další věcí je cena ropy. Do té se pochopitelně promítá nutnost zavádění dražších technologií při těžbě, ale přes všechno toto jsem někde četl, že náklady na celkovou těžbu ropy i s náklady na průzkum, průzkumné vrty, stavbu nových zařízení se pohybují někde u 20 či 30 dolarů za barel. Přesto je cena zhruba 110 dolarů, na základě spekulací, kdy se v Perském zálivu zachrastí zbraněmi a cena ropy jde okamžitě nahoru.
K tomu přichází další paradox. Jak jsem již řekl, každá ropa je svým způsobem jedinečná - známá je WTI, severomořská Brent, z Ruska, z Lybie, Arabského poloostrova. A teď to nejdůležitější - rafinérie jsou stavěné na určitý druh ropy, nelze třeba vyměnit lehký Brent (0,37% síry) za arabskou ropu (cca 2,5% síry), rozhodně tedy ze dne na den. Zpracování ropy je vcelku náročný proces a rafinerie se nestaví tak, aby běžely na 50 % kapacity, to by nebylo ekonomické. Kvůli tomu EU dala své embargo vůči ropě z Íránu až od června, aby mohla přestavět své rafinérie na jiný druh ropy (zejména taková Itálie). No a tím chci jen ukázat, že je logicky na hlavu, aby chřestění zbraněmi v Zálivvu výrazně hýbalo s WTI, či severomořskou ropou, jde tady hlavně o spekulanty.
A nakonec jsem se chtěl dostat k posl...Automaticky kráceno

263700

20.2.2012 7:12

RE: Pár faktů o ropě...

Jiří Koubek 140.?.?.?

Reakce na 263700

A nakonec jsem se chtěl dostat k poslednímu bodu - jíme potraviny z ropy, jak tvrdí článek?
Zkusil jsem udělat takový odhad - veškerá produkce obilnin na světě dosahuje 2341 miliónů tun (kukuřice, rýže, pšenice). Pokud budeme předpokládat, že z toho uděláme to samé množství mouky (což pochopitelně nezískáme), při nějakých 14 MJ na kg mouky máme roční produkci 32,9 EJ (exajoulů, tedy 32 900 000 000 000 000 000 J - snad jsem neudělal chybu v nule) energie získané ze zemědělství v obilninách.
Barel ropy má energetický ekvivalent 6,1 GJ. Z den se vyprodukuje (a můžeme předpokládat, že spotřebuje) nějakých 85 mil. barelů ropy, tedy 0,52 EJ energie, tedy energie vyprodukovaná v obilninách za rok dává ekvivalent ropy na 2 měsíce. A nezapomínejte, že jsem vynechal další zemědělskou produkci (brambory - 331 mil tun/rok, cukrová třtina (10% cukru) - 1668 mil. tun/rok, maniok - 234 mil tun/rok..., veškeré oleje - slunečnicový, řepkový, sóju - maso jako takové neberu, tam je už těžké rozlišit, co je krmeno trávou a co primárními produkty zemědělství) No a to uvažujeme pouze v rozměrech, že veškerá ropa, co produkujeme, jde do zemědělství a žádný další průmysl neexistuje.
Takže z těchto čísel si myslím, že se článek velice plete a zemědělství jako takové dává mnohem více energie, než kolik je do něj vloženo.

263701

20.2.2012 16:26

RE: Pár faktů o ropě...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 263701

Ty čísla jsou zajímavé, šlo by to nějak zohlednit na světové vývozce plodin, tam by byl reálný předpoklad intenzivního zemědělství. Jestliže budou tvořit méně než polovinu jedná se o velmi dobrou zprávu. Technologie jsou fajn, pokud dokážou dostatečně zvýšit energetickou bilanci při získávání jakéhokoliv zdroje, plus započítání negativních dopadů. Faktem je, že jakýkoliv zdroj se nejprve získává za nejvýhodnějších podmínek. Ropa se velkém těží 100 let, uhlí 200 let, kovy ještě déle. Nejrozumnější se jeví omezit spostřebu a získat technologické náhrady než investovat do vylepšení technologie těžby. A přejít od ropy jako hlavního zdroje energie znamená technologickou revoluci, přejít k omezení spotřeby na neexpanzivní způsaob existence civilizace, znamená odklon od nafukoovacích peněz, taky revoluce, ale společenská a ekonomická. Globalizace je energeticky neefektivní, lokální spotřeba zdrojů, ale nejde dohromady s globalizací.

263720

21.2.2012 4:35

RE: Pár faktů o ropě...

Jiří Koubek 140.?.?.?

Reakce na 263720

No, zohledňování jednotlivých zemí je složitější, protože do toho nemůžete započítat, kolik zemědělských výrobků dovážejí a co si produkují sami (zemědělské stroje, hnojiva) a co dováží. Ale třeba takováý Čína, která je největším vývozcem všeho, vyprodukovala za rok 2009 475 mil. tun rýže, pšenice a kukuřice, přičemž v roce 2009 spotřebovala 9,69 mil. barelů ropy denně. Vypočítáno přes energetické ekvivalenty, dostáváme se na nějakých 31% energie produkované v zemědělství vůči spotřebě ropy. Ale oba víme, jak je na tom čínský export, a jak to tedy asi bude s tou ropou, kterou jíme.
S tím, že je nutné omezit spíše spotřebu, mohu jenom souhlasit, ale otázkou je, jak to prakticky udělat. Ale nesouhlasím s tím, že globalizace je energeticky neefektivní, tedy rozhodně ne a priori.
Problém se zemí je ten, že přírodní zdroje nejsou rozloženy rovnoměrně. Některé země mají více zásob ropy, jiné mají velké srážkové úhrny, další zase zásoby kovů. Nemůžete chtít, aby každá země soběstačná, pokud nemá k dispozici všechny zdroje, popřípadě by intenzivní využití takových zdrojů vedlo k ekologické katastrofě (viz Aralské jezero, či spíše už solná poušť).
Osobně si tedy myslím, že nejlepší by bylo trochu se zamyslet nad dnešními modlami jako "neustálý růst HDP", ale k tomu je nejspíše třeba ona společenská změna. Slovu revoluce bych se vyhnul, protože by k tomu měli lidé přijít sami a ne následkem nějakého direktivního nařízení seshora. No uvidíme, rozhodně nás nečeká nic nudného, ostatně asi žádná doba v dějinách nebyla nudná.

263766

24.2.2012 12:16

Kolik takových chytráků ještě

kurvas kurvas (zavináč) seznam (tečka) cz 81.?.?.?

Pán to řekl hezky, ale ve výčtu řešení zapoměl na hesla jako Tesla a dalších 4000 patentů ve vlastnictví vlády mordoru, které se nešíří aby jejich hegemonie nebyla narušena. Lež smrdí jako h*vno v autě a dojde i na takovýhle...omlouvám se za ten slovník, ale takový bláboly mě vždycky zvednou ze židle...a teď jdu na tu diskuzi

263920

Příspěvků: 96

17.02. 03:31 hera  Soumrak bohů
17.02. 08:33  Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.
17.02. 16:09  RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.
17.02. 22:02  RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.
18.02. 22:38 micha  RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.
19.02. 00:39  RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.
19.02. 01:25 aristokrat  RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.
19.02. 20:36 micha  RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.
19.02. 20:58  RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.
19.02. 22:54 micha  RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.
18.02. 22:05 micha  RE: Doba kamenná neskončila preto že by došiel kameň.
17.02. 08:49 MartinSt  Video na podobné téma
19.02. 18:43 haban  RE: Video na podobné téma
17.02. 08:56 esw  Píše se: Druhý zákon – energie se přeměňuje jenom jedním směrem, z použitelné na nepoužitelnou. To je zákon entropie, ..
17.02. 08:59 petrus  Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva
17.02. 09:52 Cataleyo  RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva
17.02. 09:59 Oracle  Nepresné vyhlásenie
17.02. 18:33 Six  RE: Nepresné vyhlásenie
17.02. 23:31  To je zase hukot na plivátku
18.02. 09:59 Oracle  RE: To je zase hukot na plivátku
17.02. 10:17 ludy  RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva
17.02. 11:14 osa x  RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva
17.02. 23:28  RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva
17.02. 11:58 udo1  RE: Pôvod ropy a plyn?
17.02. 12:04 udo1  RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.
17.02. 21:47 Kysučan  RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.
17.02. 23:41  RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.
19.02. 12:05 udo1  RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.
19.02. 17:04 Oracle  RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.
20.02. 12:34 udo1  RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.
24.02. 12:47 Oracle  RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.
26.02. 15:03 udo1  RE: Názor(spôsob skladnia faktov) a vnímanie(osobný postoj) M.R.
17.02. 12:29 karin  Peak Oil + Global Warming = lepší kšeft nenajdeš !
17.02. 13:42 Michal Pilný  RE: Peak Oil + Global Warming = lepší kšeft nenajdeš !
17.02. 17:31 Oracle  RE: Peak Oil + Global Warming = lepší kšeft nenajdeš !
18.02. 00:42 Michal Pilný  RE: Peak Oil + Global Warming = lepší kšeft nenajdeš !
18.02. 09:48 Oracle  RE: Peak Oil + Global Warming = lepší kšeft nenajdeš !
17.02. 12:24 usama  RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva
17.02. 13:28 ms  RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva
17.02. 15:54  RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva
17.02. 17:23  RE: Ropa, plyn a černé uhlí nejsou fosilní paliva
17.02. 10:43 Tondo  Polopravdy
17.02. 17:38  RE: Polopravdy
17.02. 22:36  RE: Polopravdy
17.02. 10:48 RED  Jeden z nejelpších článků na zvědavci
17.02. 12:05 Guru  Zcela zbytečná panika
19.02. 21:03 hestroy  RE: Zcela zbytečná panika
17.02. 12:31  Bellova křivka
17.02. 12:41  zase straseni a jenom straseni
17.02. 13:00 Pavel -Čert- Němec  No fuj
17.02. 13:32 Vojta49  Autor je odborník na co?
17.02. 17:38 kolokol  RE: Autor je odborník na co?
17.02. 18:38 Dr.QQ  RE: Autor je odborník na co?
18.02. 09:08 kolokol  RE: Autor je odborník na co?
18.02. 11:07 Whiteeye  RE: Autor je odborník na co?
18.02. 12:57 Vojta49  RE: Autor se nezmýlil, zmýlil jsem se já
17.02. 14:28 Vladimír Bílý  jasné , prosté a uvěřitelné
17.02. 15:07 Antagoras  bodaj by už ropa ani nebola! Bude lepšie!
17.02. 19:38 steve  RE: bodaj by už ropa ani nebola! Bude lepšie!
17.02. 19:55 Pavel -Čert- Němec  RE: bodaj by už ropa ani nebola! Bude lepšie!
18.02. 00:35 steve  RE: bodaj by už ropa ani nebola! Bude lepšie!
20.02. 01:03 p.  RE: bodaj by už ropa ani nebola! Bude lepšie!
17.02. 15:14 Duanitta  I jako nerost jí bude málo
17.02. 16:47 ludy  RE: I jako nerost jí bude málo
17.02. 19:25 steve  RE: I jako nerost jí bude málo
17.02. 17:07 Robert 2  Nesmysl
17.02. 19:46  RE: Nesmysl
17.02. 23:17 rataj  RE: Nesmysl
18.02. 00:49  RE: Nesmysl
18.02. 20:46 micha  RE: Nesmysl
18.02. 00:39 Antiseptik  RE: Nesmysl
17.02. 17:16 Robert 2  Nesmysl 2
17.02. 17:49  Tohle je síla
17.02. 19:17 steve  RE: Tohle je síla
17.02. 18:55 ppppp  naše pyramídové hry
17.02. 20:33  RE: naše pyramídové hry
17.02. 22:25 ppppp  RE: naše pyramídové hry
17.02. 23:46  RE: naše pyramídové hry
17.02. 21:13 Mirra  Zpátečnické myšlení
18.02. 01:07 Kosk  RE: Zpátečnické myšlení
18.02. 10:21 Mirra  RE: Zpátečnické myšlení
18.02. 23:14 Kosk  RE: Zpátečnické myšlení
18.02. 00:49 haban  Zajímavá statistika
18.02. 06:54 Satanist  Kanada oilsands .......
18.02. 07:46 Lobogo  Kontrola
18.02. 08:49 Dap z lesa  Děs a hrůza...
18.02. 13:25 Oldis  Kapitalismus
18.02. 17:06  Rozhodně neplatí, ,Zapomeňte na ideologie, zapomeňte na státy a národy, nevzhlížejte k náboženství, odhoďte všechny pakt
18.02. 17:29  RE: Kapitalismus
18.02. 17:50  RE: Kapitalismus
19.02. 09:11 Marek  Peak oil
20.02. 07:06 Jiří Koubek  Pár faktů o ropě...
20.02. 07:12 Jiří Koubek  RE: Pár faktů o ropě...
20.02. 16:26  RE: Pár faktů o ropě...
21.02. 04:35 Jiří Koubek  RE: Pár faktů o ropě...
24.02. 12:16 kurvas  Kolik takových chytráků ještě

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

50

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 101 čtenářů částkou 17 338 korun, což je 50 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010

IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Dezorientováni Němci chtějí více afrických kobylek. Demonstrují s nápisy "My máme místo"22.09.20 18:59 Německo 4

Obchodní centrum Mercury, České Budějovice: Rouškové gestapo v akci21.09.20 16:29 Česká republika 3

Janek Ledecký: Zůstaňte negativní a buďte pozitivní!21.09.20 00:15 Česká republika 0

Rasistická černoška v letadle: Jsem královna Kalifornie20.09.20 23:33 Neurčeno 2

Arabská strana Švédska vyzývá k vysídlení těch obyvatel skandinávské země, kteří odmítají multi-kulti hodnoty a etnickou diverzitu18.09.20 19:00 Švédsko 5

Někdo zmlátil cyklisty v Rumburku. Byli to cikáni?17.09.20 17:26 Česká republika 2

Proč hynou statisíce ptáků? A proč se před smrtí chovají divně?17.09.20 11:21 USA 14

Až 90% testů v USA je chybně vyhodnoceno a přiznává to NewYork Times16.09.20 23:02 USA 3

Svědci Covidovi? Je jich 50 a mlátí lidi, kteří nemají náhubek16.09.20 22:14 Česká republika 6

Český COVID teror v metru15.09.20 21:31 Česká republika 9

Vládní pomoc firmám se ukazuje jako velká past15.09.20 09:55 Česká republika 1

Vládní semafor ukazuje nulové riziko - vláda nařídila plošně nosit náhubky12.09.20 12:45 Česká republika 4

Další důkaz funkčnosti švédského modelu při zvládání Covid12.09.20 12:22 Švédsko 7

Likvidace dopravy autem po Praze11.09.20 09:12 Česká republika 6

Nemáte homosexuály, ženy či menšiny? Zapomeňte na Oscara09.09.20 12:14 USA 4

Vakcína proti Covid-19 firmy Astrazeneca se ukazuje jako riziková09.09.20 11:11 Rusko 3

Dr. Hariri - Nová data z CDC ukazují, že na COVID-19 zemřelo jen 6% z původních 160 tisíc08.09.20 23:41 USA 1

Magor Novotný si přeje, aby Zeman a Babiš zemřeli08.09.20 22:29 Česká republika 11

Britský COVID teror v metru07.09.20 23:45 Británie 12

Žárovku vynalezl černoch, říká Biden07.09.20 23:12 USA 5

Měnové kurzy

USD
23,09 Kč
Euro
27,02 Kč
Libra
29,38 Kč
Kanadský dolar
17,35 Kč
Australský dolar
16,56 Kč
Švýcarský frank
25,10 Kč
100 japonských jenů
21,98 Kč
Čínský juan
3,41 Kč
Polský zloty
6,02 Kč
100 maď. forintů
7,44 Kč
Ukrajinská hřivna
0,82 Kč
100 rublů
30,32 Kč
1 unce (31,1g) zlata
43 880,58 Kč
1 unce stříbra
561,54 Kč
Bitcoin
241 582,70 Kč

Poslední aktualizace: 22.9.2020 18:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 9 627