Diskuze k článku

Ziskem poháněný vězeňsko-průmyslový komplex: Ekonomika věznění v USA

Příspěvků 53

13.2.2012 13:17

Rozdíl nepatrný

petesv 2.?.?.?

No jo, ale oni tam v Americe sedí zcela demokraticky a nadšeně. Navíc tím vydělávají svým věznitelům, ani nechtějí jít "na půlku" trestu, aspoň podmazané soudci to někde ani neumožňují.

263092

16.2.2012 22:04

RE: Rozdíl nepatrný

jaan 67.?.?.?

Reakce na 263092

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1326187/Las-Vegas-tunnel-people-How-1-000-people-live-shimmering-strip.html


emici zivorici v tunelech ...

263482

16.2.2012 22:12

RE: Rozdíl nepatrný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 67.?.?.?

Reakce na 263092

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=suJCvkazrTc

Bidnici emericti.

263483

8.6.2012 13:41

RE: Rozdíl nepatrný

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 263092

Na rozdíl od našich vězňů a to ti naši nemusí ani máknout.Ani na placení alimentů. [velký smích] >No jo, ale oni tam v Americe sedí zcela demokraticky a

270379

13.2.2012 14:21

Problematický je už samotný titulek článku

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Vyvolává totiž dojem, že odsouzení zločinci sedí v amerických žalářích vlastně nevinně. Protože základním motivem jejich uvěznění je čísi zisk. A to jistě není pravda.

Důležitá je jiná otázka. Jestliže nás pobyt českého odsouzence stojí ve státní věznici 1000 Kč na osobu a den, nebylo by výhodnější, svěřit tuto službu také soukromému sektoru? Kdyby to například soukromá věznice s.r.o. dokázala za 500 na den, co by bylo pro stát, potažmo nás plátce daní výhodnější? A komu by vadilo, že soukromý provozovatel tvoří zisk, z něhož navíc odvádí daně do státního rozpočtu?

Dle mých informací činí podíl Afroameričanů mezi odsouzenými v USA větší polovinu. Přitom jejich podíl v americké populaci je cca jen 12%. Úřady údajně dokonce plánují počet nových míst ve věznicích dle počtu černochů, kteří v daném roce dosáhnou věkové hranice trestní odpovědnosti. Proč to dělají? No protože lze snadno odhadnout, že větší část z dospívajících černých mladých mužů si dnes už nedokáže najít uplatnění na trhu práce. Jednoduché manuální dělnické profese rychle zanikají. A na mentálně náročnější profese bohužel tito lidé nemají. A tak většina z nich začíná dospělý život trestnou činností. Úplně stejně, jako dospívající cikáni u nás.

Velmi bych uvítal, kdyby český stát postupoval při věznění cikánů stejně. Když už tito lidé nedokážou ničím přispět na svou vlastní existenci, tak ať nás ta jejich vězeňská existence alespoň nestojí tolik.

263094

13.2.2012 15:22

RE: Problematický je už samotný titulek článku

karel4u 189.?.?.?

Reakce na 263094

ale, pane vojta, tenhle pristup k cikanske otazce uz tu prece byl a byl vyresen. mista se jmenovala koncentracni tabory.
zajimave je, jak jste tvorivy v pristupu k lidem kteri vam nevoni. tedy, chtel by jste rehabilitovat hitlera, to zrejme ne.
take, co treba jine skupiny lidi, vy fasisto. jak se rika, kdyz prisli pro cikany mlcel jsem, kdyz prisli pro homosexualy tak jsem mlcel, kdyz prisli pro zidy mlcel jsem... zda se mi, ze jste fasista pane vojto a co vice jak to vypada, vy jste ziofasista, clovek ktery vyuziva zkusenosti z minulosti hypokriticky jen pro sve zajmy a zajmy svych soukmenovcu.

263102

13.2.2012 23:18

RE: Problematický je už samotný titulek článku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 263102

>ale, pane vojta, tenhle pristup k cikanske otazce uz tu prece byl
>a byl vyresen. mista se jmenovala koncentracni tabory.

> zajimave je, jak jste tvorivy v pristupu k lidem kteri vam
>nevoni. tedy, chtel by jste rehabilitovat hitlera, to zrejme ne.

> take, co treba jine skupiny lidi, vy fasisto. jak se rika, kdyz
>prisli pro cikany mlcel jsem, kdyz prisli pro homosexualy tak
>jsem mlcel, kdyz prisli pro zidy mlcel jsem... zda se mi, ze jste
>fasista pane vojto
Ano, vystizne jste ho pojmenoval.

>>"Velmi bych uvítal, kdyby český stát postupoval při věznění cikánů stejně. Když už tito lidé nedokážou ničím přispět na svou vlastní existenci, tak ať nás ta jejich vězeňská existence alespoň nestojí tolik."
Ja bych zase uvital, kdyby, kdyz uz se ceska policie zajima o nejake zdejsi diskutujici, proklepli, pane Vojto, za tento vyrok i vas. Ted jste se opravdu projevil jako fasista, kterouzto orientaci jsem ve vas vypozoroval uz davno.

263142

13.2.2012 15:27

RE: Problematický je už samotný titulek článku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 263094

Vojta 49 ty komunisticko/kapitalistický politruk netrep. V tej Amerike sa už postávalo prípadov že si niekto dal cez držku,(popr. krádež nejakej drobnosti) (kedysi sa to riešilo napomenutím alebo pokutou) a teraz pretože je basa v USA busines a sú v tom hmotne zainteresovaní aj sudcovia tak dostaneš basu rok/dva a budeš žrať prešlý odpad z hypermarketov a makať po stavbách, zametať ulice a triediť odpad. Súdim podľa dokumentu ktorý bol o komerčnom vezenstve natočení(alebo to boli nejaké články z tlače) tam bolo konkrétne že sa pár školákov pobilo a polovicu poslal sudca do súkromnej basy a sudcov bratranec sprostredkovával, robotu pre týchto basmanov a majiteľ basy, tento sprostredkovateľ a sudca sa delili zo zisku, no proste [bliji]

263103

13.2.2012 16:55

RE: Problematický je už samotný titulek článku

Pavel -Čert- Němec 62.?.?.?

Reakce na 263094

>Vyvolává totiž dojem, že odsouzení zločinci sedí v
>amerických žalářích vlastně nevinně. Protože základním
>motivem jejich uvěznění je čísi zisk. A to jistě není
>pravda.

Ale to jiste je pravda. Vezenska lobby jako kazda jina dela vse pro to, aby jejich business vzkvetal, vcetne oblibene americke hry "podplat si sveho kongresmana". To byste videl ten rev, pokud by nekdo chtel zrusit vysoke sazby za drobne drogove delikty. Oni si totiz navic vybiraji koho ubytuji a tak u nich konci odsouzeni za par jointu a vrahove konci ve statnich veznicich. To se pak delaji statistiky soukromych veznic, kdyz je struktura veznu a s tim i spojene naklady naprosto odlisna...

263109

13.2.2012 17:25

RE: Problematický je už samotný titulek článku

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 263094

Problematický je především postoj těch jednoduchých lidí, kteří bez znalostí širších souvyslostí hledají viníka. A protože jsou jednodušší, než je zdrávo, vždycky jej najdou.

Dokonalým příkadem budiš zvratky účastníků diskuse pod redakčními články na serveru Novinky.cz, kde pisatelé vyjadřují jednoznačné přesvědčení, že běžní,tj. obyčení Řekové jsou vlastně úplně líní lidé, neschopní jakékoli smysluplné práce (srovnání s Cikány jsem viděl i tam, milý Vojto), kteří si žijou neskutečně nad poměry, v přepychu jako králové. Bodejď by se tihle chytráci zamýšleli nad tím, jak přesně ke krizi došlo.

Tvůj problém je úplně stejný. Američané tahali černochy z Afriky na své plantáže proto, že byli výkonnými pracovníky, na naopak. Kdybychom měli dnes zhodnotit, čím přispívá společnosti obyčený pracovník a čím přispívá kapitalista, zjistíme, že největším parazitem, vyžerkou a největším budiškničemu je právě kapitalista, protože k rozmnožování bohatsví nepřispívá vůbec žádnou prací. A platí pravidlo, že čím větší je kapitalista, tím menší má potřebu pracovat, tedy - tím větším je parazitem.

Je ovšem mnohem jednodušší a bezpečnější otevřít si hubu na Řeka, nebo na negra, protože ani Řek ani negr mi nemůže ublížit tak, jako může kapitalista.

Fakt je, že americký negr nemůže skončit jinde než u zločinu, pokud chce přežít. A není to jeho vina, ale vina buržoazní společnosti. Té společnosti, která je tak zhovadilá a současně tak strašně zbabělá, že není ani schopna dívat se na důsledky svých vlastních činů a postojů a tak, jednou za čas slyšíme, jak ten či onen politik přichází s "řešením", například: tábory pro bezdomovce, kteří si můžou sami za to, že nemají práci, ačkoliv nezaměstnaných je mnohonásobně více, než-li nabídek práce. A slyšíme haldy idiotů, kteří tomu hajzlovi tleskají, jaký že je to dobrý chlap. Prd je a ne chlap!

PS:
Jestliže jediným důležitým aspektem našeho souhlasu či nesouhlasu je výše nákladů, proč ty vězně rovnou nepostřílet, nebo nezplynovat?

263112

13.2.2012 20:33

RE: Problematický je už samotný titulek článku

Mirra 85.?.?.?

Reakce na 263112

Většina Vašeho komentáře je pravdivá ale nelze souhlasit s tím že kapitalista (zaměstnavatel) je parazitem. Ve skutečnosti je podroben o dost většímu tlaku než obyčejný dělník a taktéž zodpovědnost kapitalisty a dělníka je nesouměrná.

Prostí občané často vidí jen to že kapitalista žije v luxusu a manuálně nepracuje a dělá aféry. Jenže to jen jen jedna strana mince. Kapitalista musí být schopný organizátor aby měl nějaký zisk a většina jeho práce je duševní, viditelná až v okamžiku realizace plánů a projektů. Taktéž odpovědnost je na jiném stupni - dělník často při odchodu dostane odstupné a může jít dál. Zaměstnavatel ručí celým jměním takže se přes noc může stát bezdomovcem nebo dokonce mrtvolou - a stačí třeba jen jedno špatné rozhodnutí. A s tím souvisí i větší psychický tlak a neomezená pracovní doba, vždy musí být po ruce kdyby se něco pokazilo. Dělník si odpracuje své hodiny, maximálně nějaký přesčas a má klid - je jen vykonavatelem instrukcí a nemusí se nervovat jak a kdy se správně rozhodnout.

Tím nechci shazovat dělníky, ale jde o to že ti jsou rukama a nohama vykonávajícími příkazy které diriguje hlava (kapitalista) která odpovídá za vše.

Jiná věc je když někdo sedí v bance či státním podniku a je prakticky jedno jaká udělá rozhodnutí protože i při vyhazovu dostane zlatý padák. Tam opravdu jde o parazity.

263130

13.2.2012 21:37

RE: Problematický je už samotný titulek článku

karel4u 189.?.?.?

Reakce na 263130

Je rozdil mezi ideologii a mechanikou kapitalsmu.
V roce 89 lide byli presvedceni, ze prestoupenim na jiny rezim jim bude umoznena urcita nezavislost od statu. Chteli se udelat pro sebe. Kazdy, kdo mel schopnost produkovat si chtel zaridit svou dilnu, nebo tovarnicku. To byla jejich predstava o kapitalismu. Schopnejsi a produktivnejsi budou vydelavat vice.
O cem vsak nemeli predstavu byla mechanika kapitalismu, takzvane bankovnictvi, ktere vydelava a vlastne otroci trh nekrytymi penezi. Penezi ktere nejsou pokryty produkci. Vsimete si trhu s derivatives a jine transakce o kterych se tehdejsim snilkum ani nezdalo.
V soucasne dobe prace je luxusem a bude ji stale mene. Pro vsechny, protoze penize se presunuly prave k bankerum. Toto je celosvetovy ukaz.

263135

14.2.2012 0:01

RE: Problematický je už samotný titulek článku

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 263135

karel4u,přítomnost banksterů v systému má zlé důsledky, ale není to zdaleka jediná příčina současného zla a to není nové, jak by si někdo mohl myslet.

Když si přečtete texty napsané různými autory v 19. století, zjistíte, že to, co se dnes děje, se dělo už tehhdy. Tak například Marx píše o nadvládě finanční aristokracie a popisuje mechanismus, který vede ke schodkům ve veřejných rozpočtech. Engels v roce 1846 vydává knihu, ve které popisuje život dělníků v Anglii: jak bydlí a zda vůbec někde bydlí. Jak se oblékají a zda vůbec mají co na sebe. Co dávají do úst a zda vůbec mají co tam dát. Jaký je jejich zdravotní stav. Jaké je jejich vzdělání. Jaké jsou podmínky na pracovišti. Jak reaguje nebo nereaguje buržoazní vláda na tuto realitu a jak reaguje dělnictvo. Žádná ideologie, pouze popis reality. Hororové čtení, po němž zjistíte, že to co nás čeká po demontáži sociálního státu už tu bylo. Fundamentální kapitalismus 19. stolůetí. Ale nejde zdaleka jen o Marxe a Engelse. ale o spoustu dalších autorů, jejich současníků.

Zmenšování objemu lidské práce při obnovování a zvětšování kapitálu rovněž není novým úkazem a, dle mého názoru, nesouvisí s nadvládou bankovní oligarchie. V tom bychom měli být spravidliví. Snižování počtu pracovních míst je důsledkem neustálého a čím dál rychlejšího rozšiřování strojní práce. Tam, kde bylo dřív potřeba deseti dělníků s pětikilovými kladivy, pracuje dnes jeden strojní buchar a u něj stojí jeden technik. Tam, kde dříve pracovalo deset inženýrů za rýsovacími prkny, tam dnes stojí jeden komp a u něj sedí jeden človíček, který pracuje se speciálním programem pro vytváření kontručních plánů.

Technologický pokrok bere lidem práci, proto dělníci v 19. století rozbíjeli stroje. Teoreticky by k tomuto jevu nemuselo docházet, kdyby reakcí buržoy na zvyšování produktivity práce, bylo snižování pracovní doby, nebo zvýšení platu tak, aby v rodině nemuseli pracovat oba dospělí. Jenže, za prvé,kdyby chtěl buržoa jednat lidsky, pak při všeobecně rozšířené tendenci ke snižování nákladů, by neuspěl v konkurenčním boji. Takže lidský přístup by vedl k tomu, že by přestal být kapitalistou a spadl do řad proletariátu; a za druhé, buržoovi je jedno, zda dělníci mají co jíst, nebo nemají - je to nelidské hovado, které myslí sobecky jenom na sebe. Apelovat na jeho lidskou stránku je marné.

Tak, abychoom zcela neuhnuli od podstaty diskutovaného článku, tvrdím, že jsou strategická odvětví, která by stát, coby společenský správce nikdy neměl pustit z ruky. A to je: výkon práva a spravedlnosti,obrana státu, zdraví a výživa obyvatel,energetika, vodní hospodářství a jiná.

263145

14.2.2012 17:28

RE: Problematický je už samotný titulek článku

haban 178.?.?.?

Reakce na 263145

Taky nějak nechápu, jak mohl někdo připustit, aby zdravotní pojištění a důchodový systém generovaly zisk.

Nebo aby stát vyhrožoval postihem za pouhé vlastnictví televize nebo rádia.
Jsou ti polytycy natvrdlí nebo navedení? [zmaten]

263219

14.2.2012 0:02

RE: Problematický je už samotný titulek článku

moonsite 66.?.?.?

Reakce na 263135

Spravne!!!!!
Korenem vseho zla je financni (=otrokarsky) system.
Ekonomove kteri o tomto problemu nemluvi nejsou zadni ekonomove. Jsou to uzitecni idioti at uz maji treba pet vysokoskolskych titulu.

263146

15.2.2012 4:25

RE vezen =zisk

p. 125.?.?.?

Reakce na 263146

...v imperialistickem systemu je vsechno zisk/kdyz ne ta se to musi nejak udelat a co neni zisk musi zaniknout..!!!!/ a tak cim vice veznu tim vetsi mamon a vice penez na podplaceni policie a soudcu aby bylo na skyvu pro bilionare....

263247

13.2.2012 21:38

RE: Problematický je už samotný titulek článku

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 263130

Přirovnání společnosti k organismu je staré a stejně tak dobré.Používali ho obhájcové vládnoucích tříd ve všech předchozích érách.A bohužel s úspěchem.Snad se proto na mě nebudete zlobit,když ho využiju k argumentaci proti vám. [smích]

V organismu pracují všechny jeho orgány, proto jsou stejně důležité pro jeho přežití a správný vývoj.Včetně mandlí a slepého střeva.Přesto žádný z jeho orgánů si nedělá nároky na osobní profit v rozporu s nároky ostatních částí celku.Žádá si a spotřebuje to, co nezbytně potřebuje ke své správné funkci. Proč vy, coby obhájce kapitálu protiřečíte vlastnímu argumentu tím, že přisuzujete určité části lidské společnosti právo větší spotřeby,než-li oběktivně potřebuje a než ji z hlediska fungování celku náleží?Mám věřit,že jde o spravedlnost a nikoli o sobecký zájem?

O podstatě třídního vykořisťování se nebudu rozepisovat.Zabralo by to spoustu místa a dávno přede mnou tak učinili jiní.Jejich knihy najdete v každé lepší knihovně.Místo toho se zaměřím na druhý falešný argument.

Argument:kapitalista-tedy bankéř,továrník nebo jiný magnát,pracuje ve svém podniku,dohlíží na chod a rozvoj,bez ohledu na čas,který při tom stráví.Je zodpovědný,chytrý,vzdělaný a společnost se bez jeho maličkosti neobejde.
To je lež jako věž.Možná to tak bylo kdysi,ale už dávno to neplatí.Takový kapitalista,továrník,bankéř,nebo jiný magnát nepracuje.Narodí se jako miliardář,a aniž by hnul prstem,zemře jako miliardář,na něj a jeho nadměrný životní standart dřou tisíce až statisíce lidí.O svůj podnik se vůbec nestará,to za něj dělají zaměnstanci,top manažeři jsou také jen zaměstnanci.Nestará se,není vzdělaný,ani chytrý,ani v nejmenším zodpovědný(viz současná hospodářská krize,ekologická katastrofa v Bopálu,ropná katastrofa v Karibiku ap atd),svůj čas tráví na jachtě nebo v kasínu,nebo v jiné zahálce.Společnosti ničím osobně neprospívá, pouze spotřebovává a křečkuje pod sebe vytvořené bohatství,v systému je už dlouho zbytečný a postradatelný.Tohle se stalo pozemkové šlechtě a stejně jako ona,i kapitasté na svou systémovou nadbytečnost dojedou.

Řeknete:nejsou všichni tak velcí a zkažení.Ti musí pracovat,aby se udrželi.A máte pravdu, ale...když ten malý burožoa vyroste a stane se velkým,stane se zákonitě stejně zhovadilým jako ten,kdo byl velkým před ním.Systém mu nedovolí jinak, pokud chce přežít na trhu.Je nutné znát své lidi a je nutné znát systém, Mirro.Každý malý buržoa je zárodkem kapitalisty.

Co s toho vyplívá?Vyplívá z toho,že soukromé vlastnictví výrobních prostředků,coby spůsob výkonu společenské správy hmotných statků se přežilo a bude nahrazeno,stejně jako byl nahrazen lenní systém a před ním otrokářství.

263136

13.2.2012 23:40

RE: Problematický je už samotný titulek článku

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 263136

Omlouvám se Vám i všem čtenářům, pane Kesudisi. Za své hloupé výroky. Ve svém příspěvku na počátku tohoto diskuzního vlákna. Konkrétně za výroky na adresu ubohých řeckých pracujících. Správně jste mě za ně pokáral.

Máte pravdu. Jsem jen jednoduchý člověk. A tak mnoha věcem nerozumím. Ale moc se mi líbí Vaše přirovnání lidské společnosti k organismu. To sedí. Kapitalisti jsou stejným orgánem společnosti, jako všechny ostatní složky společnosti. Tak nemají právo na žádné větší odměny. Správně! Zbývá už jen maličkost. Krom kapitalistů bude asi potřeba taky umravnit naše mozky. Představte si tu nespravedlnost. Lidský mozek váží sotva 2% hmotnosti celého lidského organismu. Ale spotřebovává 20% všech živin, které má naše tělo k dispozici z potravy. Tedy bere si mnohonásobně víc, než ostatní orgány. Tak co zkrouhnem dřív? Ty kapitalisty nebo naše mozky?

Ještě malou prosbu na závěr. Pořád na jednu věc nemohu přijít. Vám to pálí, tak to určitě budete vědět.

Nejspíš máte pravdu, že ti líní kapitalisti nejsou společnosti k ničemu. Jak to ale ti zmetci dělají? Jak udělají, že v zemích, kam nesmějí ani páchnout, to jde vždycky od deseti k pěti. V SSSR ani jeden kapitalista. A ten kolos se i se svým obrovským nerostným bohatstvím složil, jak domeček z karet. V Bělorusku, kde jsou ještě dnes skoro všechny podniky státní (tedy skoro žádní kapitalisti), jsou v krachu právě teď. Inflace za loňský rok tam dělala 109%. V Zimbabve, kde už vůbec nenajdete žádného kapitalistu, dělala inflace před pár lety 2.2 milionu % ročně. Za největší místní (půlmiliardovou) bankovku tam šlo koupit bochník chleba.

A proč Čína, dokud v ní byli kapitalisté zakázáni, trpěla hladem? A sotva za dvacet let, co byly kapitalisté povoleni, stává se světovou velmocí? Nebo rozdělená Korea. Titíž lidé na obou stranách hranice. Na severu ráj bez kapitalistů. A lidé tam umírají hladem. Dokonce severokorejští vojáci riskují životy a dezertují přes čínskou hranici, jaký mají hlad. A v Jižní Korei. Tam vydělávají lidé pod karabáčem těch hnusných kapitalistů asi třicetkrát víc, než ti Severokorejci. Jak je tohle možné?

Předem díky za stručnou odpověď, pane Kesudisi.

263144

14.2.2012 0:39

RE: Problematický je už samotný titulek článku

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 263144

Jo, to je spousta otázek najednou, ale pokusím se na ně odpovědět, i když nejsem zdaleka nejchytřejší na světě. Patřím vlastně k slabému průměru.

Nuže,otázka první:mozeček si bere tolik a tolik,protože to potřebuje k tomu, aby mohl podávat výkon.Přesto bere pouze tolik,kolik odpovídá jeho potřebám,nikdy více.Tedy,narážíte-li svou otázkou na nesmyslnost absolutního rovnostářství,vlamujete se do otevřených dvěří,neboť já toto nepropaguju.Problém s kapitalisty je v tom,že si berou víc,dokonce mnohem víc než by odpovídalo jejich potřebám.Rodinné rozpočty některých z nich jsou tak velké (rodinný neznamená soukromý,neboť soukromý se týká produktivní ekonomiky,zatímco rodiný pouze osobní spotřeby),tedy některé rodinné rozpočty jsou tak velké,že kdyby vlastník chtěl ze svého uhradit náš státní dluh,mohl by tak udělat tisíckrát.A kdyby tak udělal ne tisíckrát,pouze 999 krát,pořád by mu na fungování rodiny zbylo ještě dost.Nebyl by švorc.Znovu připomínám,že k tomuto bohatství se majitel nedopracuje poctivou prací.On prostě sedí na prdeli a dívá se, jak mu zkrz dividenty teče kredit na konto.Stejně feudál seděl a koukal jak tečou desátky.Forma se mění,podstata zůstává.

Otázka druhá se týká krachu zemí,které se postavily globálnímu kapitálu na odpor.Pochopení,proč tyto země zkrachovaly ovšem musí nezbytně předcházer znalost historie.Bez ní se nehnete,protože každá událost má svou příčinu.Tedy po každé takové otázce musí následovat jiná otázka:"co bylo předtím,nepřehlédli jsme něco?"Tedy, co se týče SSSR-ten vznikl na troskách císařského Ruska,nejspíš,spolu s Rumunskem a Tureckem,nejzaostalejšího státu Evropy.Tvůrcové socialistické ideologie věděli a chápali,že socialistická revoluce může přežít jen na základě dvou podmínek.1)odehraje se v hospodářsky nejvíce rozvinuté oblasti a 2)rozšíří se do většiny světa.Tyto podmínky nebyly splněny,takže první pokus o vybudování socialismu zrovna v téhle oblasti světa ztroskotat oběktivně musel.Co se týče dalších zemí,na které jste se ptal,je třeba znovu připomenout bod č 2,osamocená zemička tlaku globálního kapitálu neodolá a nutně zkrachuje.Globální kapitál může přivést k rozkvětu kterou zemi chce,třeba Somálsko,když bude chtít a stejně tak může kteroukoli zničit,když se rozhodne.Jeden příklad za všechny, zmíněná severní Korea trpí hladomorem a zaostává za světem mimo jiné i kvůli absolutnímu embargu,které by se dalo nazvat obchodní válkou,a které brání postiženému státu normálně obchodovat.Za takových podmínek by krachoval každý stát.Jestliže nedokážu importovat suroviny v dostatečném množství,nedokážu zprovoznit zemědělství ani nic jiného.Netvrdím, že režim KLDR je zlatý ani dobrý.Jen by bylo dobré,kdyby jeho kritici říkali celou pravdu.To nedělají.

263150

14.2.2012 14:49

RE: Problematický je už samotný titulek článku

Vojta49 apear (zavináč) atlas (tečka) cz 109.?.?.?

Reakce na 263150

Jsem rád, pane Kesudisi, že jsme v otázce příměru společnosti k živému organismu dospěli ke shodě. Jak tělesné orgány tak lidé se od sebe velmi liší. A nemají stejné zásluhy o správné fungování celku. Proto se liší i úroveň jejich spotřeby zdrojů.

Jinak jsem poněkud na rozpacích. Za přiznání k tomu, že jsem jen prostý člověk, si ze mě děláte legraci? Proč? Tvrdíte:

> severní Korea trpí hladomorem a zaostává za světem mimo jiné i kvůli absolutnímu embargu,které by se dalo nazvat obchodní válkou,a které brání postiženému státu normálně obchodovat.

Už také něco pamatuji. Ale na žádné embargo vůči KLDR si nevzpomínám. To embargo bylo vyhlášeno kdy a kým? Jak a kým je vynucováno? Na co se vztahuje? Jakým embargem lze donutit zemi, aby si nevysázela miliony morušovníků a nestala se světovou jedničkou v produkci přírodního hedvábí? Kdo a jak může zabránit korejcům v založení farem na pěstování ženšenu? Když k tomu stačí druhořadá půda, trocha slámy na mulč, bambusové rohože k přistínění a spousty pracovitých rukou? Tajvanský ženšen se běžně prodává za 10 Kč za gram. Proč KLDR není velmocí v pěstování ženšenu a nenabízí jej za 5,- Kč za gram? Kdo mi může zabránit, abych si z KLDR pár tun levného ženšenu dovezl?

Kdo a jak mohl zabránit tomu, aby si KLDR v padesátých létech objednala v ČSR libovolný investiční celek? Pivovar, elektrárnu, cukrovar, přádelnu, cementárnu, ...? A kdo a jak by dokázal zabránit tomu, aby český výrobce naložil celou technologii na vlak a přes SSSR ji dopravil až do KLDR? Kdo mohl KLDR zabránit, aby si od ČSR koupila (v době , kdy jsme ještě byli v motorkách velmocí my a ne Japonci) licenci na výrobu našich motocyklů včetně kompletních výrobních linek? Nebo licenci na výrobu osobních vozů Tatra, na naše špičková akrobatická letadla či na náklaďák Praga V3S? A jak by mohl severokorejcům zabránit, aby po léta tyto technologie rozvíjeli a stali se stejnou průmyslovou velmocí, jako jejich jižní příbuzní?

Proč bylo embargo uvaleno na komunistickou KLDR a nebylo uvaleno na komunistickou Čínu? Jakou by mělo takové embargo logiku? Čína je dodnes největším obchodním partnerem KLDR. Kdo a jak by mohl zabránit Číně, aby spřáteleným severokorejcům zprostředkovala úplně libovolný obchod?

A ještě. Když KLDR trpí tak těžkým embargem, kde se vzala výzbroj a výstroj pro její milionovou armádu? Jak přišla ke špičkovým technologiím, nezbytným k vývoji a výrobě vlastních balistických raket či atomové bomby?

Prosba na závěr. Jestli se pane Kesudisi odhodláte k odpovědi na mé otázky, prosím o doložitelné informace. Nikoho totiž netěší, když z něj druhý dělá blbce. Děkuji.

263197

14.2.2012 15:46

RE: Problematický je už samotný titulek článku

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 263197

Pane Vojto,mi dva se nezhodujeme téměř v ničem,tedy ani v pohledu na potřeby jednotlivých společenských skupin.Tvrdíte-li, že lidé se liší svými zásluhami a v návaznosti na tyto zásluhy se liší jejich potřeby, tvrdíte to vy, nikoli já.

Co se týče vašich dalších otázek, to si opravdu myslíte,že nemám nic jiného na práci než sedět u kompu a pomáhat kdejakému hňupovi s hledáním informací? Proč si to nevygooglujete,jako každý normální běloch?Je vám prostě líno a tak raději otravujete jiné,aby vám tu či onu pravdu přinesly na stříbrném podnose. Jsem ochoten kdykoli s kýmkoli diskutovat, ale nejsem ochoten nikoho vyučovat, protože vyučování je práce a zadarmo, vážený, nepracuje ani komunista.

No, jako akt dobré vůle, po dvou minutách ztrávených hledáním přes vyhledávač portálu Seznam.cz, jsem nalezl toto:

http://www.businessinfo.cz/cz/rubrika/korea-severni-kldr/1001444/

http://eurotyden.cz/osn-kldr-a-iran-si-vymenuji-raketovou-technologii-14052011-2239.html

Nemám čas ani chut analizovat ony texty a zkoumat jejich relevanci, abych vám pomohl překonat vaši neschopnost. Koneckonců, chcete-li pochopit svět okolo sebe, nezbyde vám nic jiného, než hledat informace v knihách. Knihy jsou zdaleka nejlepším zdrojem informací. Blb je ten, kdo knihy nečte.

263204

14.2.2012 16:13

RE: Problematický je už samotný titulek článku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 46.?.?.?

Reakce na 263197

>Jsem rád, pane Kesudisi, že jsme v otázce příměru
>společnosti k živému organismu dospěli ke shodě.
Vtirave pindy, abyste si nejakou, nahodne spriznenou dusi, ktera nema jeste poneti o zdejsich individuich, ktere provokuji, uchoval.
>Jinak jsem poněkud na rozpacích. Za přiznání k tomu, že
>jsem jen prostý člověk, si ze mě děláte legraci? Proč?
A vy nejste prosty clovek, kdyz verite oficialnim zvastum a dodavate jim radoby lidskou omacku?
>> severní Korea trpí hladomorem a zaostává za světem mimo
>jiné i kvůli absolutnímu embargu,které by se dalo nazvat
>obchodní válkou,a které brání postiženému státu
>normálně obchodovat.
>Už také něco pamatuji. Ale na žádné embargo vůči KLDR si
>nevzpomínám. To embargo bylo vyhlášeno kdy a kým? Jak a kým
>je vynucováno? Na co se vztahuje? Jakým embargem lze donutit
>zemi, aby si nevysázela miliony morušovníků a nestala se
>světovou jedničkou v produkci přírodního hedvábí? Kdo a
>jak může zabránit korejcům v založení farem na pěstování
>ženšenu? Když k tomu stačí druhořadá půda, trocha slámy
>na mulč, bambusové rohože k přistínění a spousty
>pracovitých rukou?
Ty otazky jsou produktem vasi PROSTOTY!!!

>Kdo a jak mohl zabránit tomu, aby si KLDR v padesátých létech
>objednala v ČSR libovolný investiční celek? Pivovar,
>elektrárnu, cukrovar, přádelnu, cementárnu, ...? A kdo a jak
>by dokázal zabránit tomu, aby český výrobce naložil celou
>technologii na vlak a přes SSSR ji dopravil až do KLDR? Kdo
>mohl KLDR zabránit, aby si od ČSR koupila (v době , kdy jsme
>ještě byli v motorkách velmocí my a ne Japonci) licenci na
>výrobu našich motocyklů včetně kompletních výrobních
>linek? Nebo licenci na výrobu osobních vozů Tatra, na naše
>špičková akrobatická letadla či na náklaďák Praga V3S? A
>jak by mohl severokorejcům zabránit, aby po léta tyto
>technologie rozvíjeli a stali se stejnou průmyslovou velmocí,
>jako jejich jižní příbuzní?
>Proč bylo embargo uvaleno na komunistickou KLDR a nebylo uvaleno
>na komunistickou Čínu?
Pozapomnel jste na valku v Koreji a jeji dusledky.
>Jakou by mělo takové embargo logiku?
Ze atakujici zeme nezvitezila. Preberte si to.

>Když KLDR trpí tak těžkým embargem, kde se vzala
>výzbroj a výstroj pro její milionovou armádu? Jak přišla ke
>špičkovým technologiím, nezbytným k vývoji a výrobě
>vlastních balistických raket či atomové bomby?
Bylo vyhlaseno primeri mezi Severni Koreou a utocnikem?
V dusledku toho, Severni Korea se soustredila na vyzbroj.
>
>Prosba na závěr. Jestli se pane Kesudisi odhodláte k odpovědi
>na mé otázky, prosím o doložitelné informace. Nikoho totiž
>netěší, když z něj druhý dělá blbce. Děkuji.
Nebudu pouzivat vystiznych privlastku, jen priznavam, ze kroutim nad vasimi slovy hlavou. A to jsem nic nevypil.

263207

14.2.2012 1:42

RE: Problematický je už samotný titulek článku

karel4u 189.?.?.?

Reakce na 263144

Zajimave je, ze jste ve svem prispevku o ode na kapitalismus nezahrnul staty ktere opravdu v soucasne dobe kvetou. Usa je skoro na dne, evropa se utapi v hlubokych ekonomickych problemech a cechy samotne jsou jak jiste vite v hluboke krisi. Pane Vojto, otevrte oci, nikdo nepomlouva kapitalisty jako byl napriklad pan Bata, Ford nebo Gates. Ti vytvorili neco praktickeho a cenneho. Lide si stezuji na spekulanty trhu, kteri skutecne nic kladneho neprinasi.
Soukrome veznictvi je velice negativni vec, nebot tim, ze prinasi zisk je vlastne zotrocovanim populace. Vede k takzvane "distortion of justice". Tim, ze je tam faktor zisku vznika pokuseni k prehnanemu uzivani zakonu, korupci a tim nici soudrznost spolecnosti, protoze jsou segmenty spolecnosti ktere budou excesivne pronasledovany, take proto, ze nemaji sanci na efektivni obhajobu a budou tudiz lacinimi obetmi. Na povrchu to vypada dobre, ale vsimete si, do jakeho excesu dosly napriklad execuce v cechach a jak se cely narod nyni bouri.
Jeste neco bych chtel dodat. Prectete si v novinach clanek o umrzlych bezdomovcich a potom nektere basne Petra Bezruce a vsadim se, ze se vam vyjevi slova internacionaly. Pro mladsi generaci, zkuste si poslechnout Internacionalu a budete se divit jaka je to sila. Ti vasi dedkove nebyli blbci, jen kdyz byli pritlaceni ke zdi tak z hnevu kopali jako kone.

263157

14.2.2012 1:58

Čínu řídí už hodně dlouho moudře a rozvážně Komunistická strana Číny!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 263144

Stát,který byl ještě před cca 40 lety pravidelně stíhán hladomory se pomalu dostává na úplnou špičku ekonomického pelotonu na světě!Kapitalistické USA -země svobody a demokracie!!! se nepočítá, protože už dnes ohrožuje rezervní měnou celý svět svým nesplatitelným astronomickým dluhem a konečně jednu globální ekonomickou krizi už prolhaná a nenažraná bankovní mafie z USA vyvolala!
Jenomže kardinální úspěch čínských komunistů nemůžou "vydýchat"
po celém světě takový všelijací Vojtové 49, ale to není vůbec důležité!
Čína nezadržitelně směřuje k úloze světové ekonomické jedničky, kdy má připraveno pro všechny svoje občany všeobecné zdravotní a sociální pojištění, na které se ještě "kapitalistické" USA doposavad nezmohly!
Čína výborně používá mix státního a soukromého majetku, kdy pouze cca 20% zásadních odvětví / energetika,zdroje vody apod., dálková doprava a nějaké další velké strategické podniky a podobné jsou v rukou státu/ a všechny ostatní podniky jsou tržní, což je cca 80% ekonomiky! Čínští komunisté ve svých ekonomických řídících výborech zaměstnávají několik nositelů Nobelových cen za ekonomiku z celého světa a proto také tak dobře ekonomika Číny vypadá! Právě teď se diskutuje v Číně pro rychlý převod národního hospodářství na co největší procento obnovitelných energetických zdrojů a zasádního zlepšení životního prostředí - Čína je dnes největším výrobcem fotovoltaických panelů, jejich cena stále klesá a už se pomalu fotovoltaický proud dostává na srovnatelnou cenu z ostatních fosilních zdrojů!
Prostě Čína nám ještě ukáže a budeme koukat jak telátka na nová vrata!Jak začne Čína vyrábět a exportovat auta v dostatečném množství do světa, tak si u nás vezmeme staré hrnce a půjdeme do světa a budeme volat: Drátovat, letovat!, jako za první republiky podomní cikorkové a další parta! [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích] [velký smích]

263158

16.2.2012 0:26

RE: Čínu řídí už hodně dlouho moudře a rozvážně Komunistická strana Číny!

p. 125.?.?.?

Reakce na 263158

...muzete je jmenovat ...ty nositele Nobelovy ceny ve sluzbach Ciny..????...a kolik jich je...???

263384

14.2.2012 18:46

RE: Problematický je už samotný titulek článku

Mirra 85.?.?.?

Reakce na 263136

Ale no tak [mrknutí jedním okem]
Společnost je živoucím organismem kde sice místo není pevně dané (to platí třeba v indických kastách) ale funguje určitá cirkulace - když někdo povýší tak se zase jiný zdola dostane na jeho místo.

Jdete v názoru opět do extrému jako bohužel většina lidí co nezná nic jiného než černou nebo bílou.

Soukromé vlastnictví je dobrá věc ale nesmí to dojít tak daleko aby nějaká korporace byla mocnější než leckterý stát. Ostatně, malé s střední podnikání je hlavním motorem pokroku. Velké korporace se spíš zabývají byrokracií a kartely a na samotný vývoj nezbývá moc času. I velké podniky co se zdají být vyjímkou získávají značnou část patentů a inovací odkupem malých startupů které se přímo nabízejí k odkupu. Z Vašeho příspěvku jsem vyčetl že se Vám nelíbí zrovna tyto mamutí uskupení a v tom s Vámi souhlasím, ty akorát dusí pokrok a ničí ekonomiku, ale kvůli tomu nelze zavrhovat celý systém. Pokus se zespolečenštěním všeho včetně žen už tu byl a držel se při životě jen násilím, tudy cesta nevede.
Chce to najít rovnováhu mezi oběma systémy. Tento pokus byl i v bývalém ČSSR a dopadl dobře, dokonce až příliš a o jeho konec se nepostarali komunisti ale Havel a jeho falanga, protože spojoval výhody kapitalismu a socialismu a to se nelíbilo západnímu kapitálu který si nepřál a nepřeje alternativu....

A jak píšete o tom že kapitalista časem zblbne - může se to stát, ale mnohem častěji zblbne ten co přišel z pastoušky do paláců (je to krásně vidět i v našem malém československém prostoru). Ten kdo se od mala pohybuje ve světě byznusu je proti tomu imunní (najdou se ale vyjímky, ostatně jako ve všem) a záleží také na výchově - pokud rodiče nevychovávají své potomky a nechají si je dělat bez omezení co se jim zlíbí tak je jasné že z nich nic moc dobrého nemůže vyrůst.

A kapitál neobhajuji jen popisuji skutečnost. Když byste si Vy vybudovat vlastní podnik, dlouhá léta na něm pracoval tak byste také určitě nechtěl plat obyčejného dělníka, ale chtěl byste si vynahradit ta léta práce a odříkání. Ostatně byl byste majitel a budovatel tak proč si neužít výsledků své práce??

263225

15.2.2012 21:17

RE: Mirro

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 263225

Děkuju,Mirro,za podnětnou odpověď.Je dobré,když se lidé navzájem korigují.Znovu,jako tolikrát před tím,jsem psal svá slova bez přemýšlení,zda mi lidé,kteří mě osobně neznají,budou rozumět.Když jsem napsal,že "soukromé vlastnictví výrobních prostředků,coby spůsob výkonu společenské správy hmotných statků se přežilo a bude nahrazeno",nemyslel jsem tím,že se všechno všem musí násilím vzít a pak bránit stejným násilím,aby něco neměli v budoucnu.Je jasné,že společnost se nechá omezovat ve svých projevech,jen v omezené míře a po omezenou dobu.Je-li společnost ve svém spůsobu života potlačena a tlaku časem nepodlehne,vynutí si změnu.Má-li společnost změnit svůj charakter, musí tak udělat postupným vývojem.Je zřejmé,že současný kapitalismus si nedokáže poradit s výzvami,které souvisejí s přežitím Člověka,coby živočišného druhu.Tyto výzvy si nutně vyžádají plánovitou koordinaci v ekonomice a omezení práv vlastníka.Na to ovšem klasický buržoa nikdy nepřistoupí.Ne dobrovolně.Lidstvo už prokázalo schopnost opustit stará schémata myšlení,když šlo o přežití.Věřím,že si tu schopnost podrželo.

Jistě není nic špatného na tom,když si člověk založí rodiný podnik a pracuje,sám nebo s příbuznými.Zajištuje tak pro sebe a své blýzké totéž,co dělník,když se nechá najmout-prosté přežití plus něco navíc.Pro tento případ platí,že co si dokáže vydělat svou prací,to je plně jeho a jenom jeho,minus daně.Krom toho,jeho selhání postihne jen úzký okruh lidí.

263357

15.2.2012 21:19

RE: Mirro 2/2

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 263225

Toto "je plně jeho a jenom jeho",dle mého názoru,nemůže být autoamticky vztaženo na toho podnikatele,který zaměstnává jiné lidi,mimo svou rodinu.To proto,že se už netýká jen jeho osoby a jeho blýzkých příbuzných.Vlastnictví nemůže dávat svému majiteli moc nad jinými lidmi,a tu dává vždy,nepřijme-li ten současně i zodpovědnost.Tedy,najmu-li člověka,aby pracoval v mém podniku a dělat tak práci,na kterou já nestačím,ani při zapojení všech příbuzných,nemůžu tvrdit,že dělník není mým partnerem.Myslet si,že je pouze přívěskem.Nutným zlem.Onucí,kterou holt musím trpět.Ale nemusím mu dát tolik,aby mohl žít,ne jen přežívat od výplaty k výplatě.Samozřejmě,že je partnerem,zaslouží náležitou odměnu.A odměna se musí nějakým způsobem,těch spůsobů si dovedu představit vícero,vztahovat k zisku,což je v rozporu s chápáním mzdy podle současných pravidel,kdy je cena pouze tržním vyjádřením pracovní síly.Cena pracovní síly,kalkulovaná podle tržních pravidel,se nepohybuje nahoru a dolů,pravidly jinými,než-li tržními.Tak se může stát,že podnik vykazující mnohamiliardové zisky,dává svým zaměnstnacům stejně nízké mzdy,jako živnostník,který zaměnstnává s obtížemi tři lidi,a neví zda jim bude mít vůbec z čeho zaplatit.Proč?Vyjmenujme si tržní tlaky,které určují cenu pracovní síly:1)konkurenční boj mezi dělníky o pracovní místa;2)konkurenční boj mezi buržoy o dělníky.Žádné jiné tlaky,vstupující do tržní logiky buďto nejsou,nebo si je nedovedu vybavit.Buržoa má samozřejmě spoustu možností,jak tyto tlaky využít ve svůj prospěch.Tak například řízená ekonomická migrace neslouží ničemu jinému,než oslabení konkurence mezi buržoy a zesílení konkurence mezi dělníky,stlačování mezd na úroveň,která plně vyhovuje sobcům v privilegovném postavení.

Tedy znovu,napadám-li kapitalismus soukromé vlastnictví,činím tak s vědomím,že každé pravidlo má své výjimky.Přesto pravidlo zůstává pravidlem.

263358

15.2.2012 22:14

aRE: Mirro 2/2

Ar 78.?.?.?

Reakce na 263358

Je rozdíl - alespoň z "právnického náhledu" - mezi SOUKROMÝM vlastnictvím a OSOBNÍM vlastnictvím.
Také není to samé firma, podnik, korporace, stát či jakýkoli POMYSLNÝ KONSTRUKT a reálný člověk s reálnými potřebami a vlastnostmi, které firmám vlastní být nemůžou, neboť tyto jsou umělým produktem právě člověka a nemají srdce atd. "Rozumějí akorát číslům", jak poznamenal jeden můj přítel._Nakolik si ještě iluzorní systémy chcete antropomorfizovat.

263371

15.2.2012 21:30

RE: Mirro 3

kesudis.m 46.?.?.?

Reakce na 263225

Krom toho nevěřím, že zblbnout může jenom zbohatlík,který si na bohatství nestačil zvyknout.Ano,takových lidí je hodně, ale jak někdo trefně a vtipně napsal v Britských listech, pokusím se to volně opakovat:
nejbohatší lidé této planety jsou totálně odtrženi od zbytku společnosti.Když plánují své operace,aby k těm X miliardám, které už vlastní,mohli přidat jednu či dně další,vůbec je nezajímá,kolika lidem tak zničí život. Nás tady dole vnímají asi stejně,jako fotbalista vnímá trávu,po které běhá a je možné,že fotbalista projevuje o tu trávu větší starost,než-li kapitalista o lidi pod sebou...

263363

13.2.2012 23:17

RE: Problematický je už samotný titulek článku

p. 123.?.?.?

Reakce na 263130

...co to zvaite za blbostikdyz kapitalista chce vic jde na govermnent a dostane tzv. millionares welfare ..tedy tucnou vypomoc a potom teprve vyhodi delniky a miliony si necha a stastne zkrachuje...protoze je pathologicaly greedy...cili chamtivec....

263141

14.2.2012 0:10

RE: Problematický je už samotný titulek článku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Reakce na 263130

Zaměstanavatel ručí celým jměním- kde si to slyšel - a proč je potom s.r.o., kde je vklad 200 000 korun a nazdar! A kolik bylo s.r.o. vytunelovaných!!! A když už jsem se rozhodl napsat, tak o všem! U nás si dovolím učinit hrubý odhad a to jsem ještě hodně hodný na pány podnikatele, kteří mají nějaké větší majetky, myslím tak od cca 50 milionů výšše!
Dvě třeniny těchto majetků pochází z rozmanitých forem zlodějny!!!
Jenom tak jedna třetina podnikatelů u nás je poctivá a to ještě nadhodnocuji!
Takže chceš říci jistě, že o tom rozhoduje, diriguje hlava / kapitalista / z velké části zloději a svině, kteří se dostali k penězům nekalou cestou,kradou a neplatí v ČR daně - jsou registrováni v daňových rájích a na zaměstnance z vysoka serou a jejich osud jej jim úplně u prdele, hlavně když se nažerou sami!!! Tak vypadá kapitalismum zblízka!
Svoje kecy o odpovědnosti kapitalisty - podnikatele si můžeš namazat na prsa!
To Ti může věřit nějaká bába od sporáku! Ta možná a ještě hodně těžko!
A když už jsem napsal a, tak také napíši b!My si volíme politiky,máme "demokracii", takže by také tito volení politici měli rozhodovat, ale to už dávno není pravda! Právě tyhle páni podnikatelé, kteří nakradli majetky, dnes rozhodují o politice a celá demokracie odešla do hajzlu! Mají koupené politiky,politické strany a také především média a kruh neomezené korupce se uzavírá, viz dnes hnutí gorila na Slovensku, kde si zloději a korupčníci z Penty koupili celou politickou garnituru, takže k nim na "lízačku" chodili všichni, jak pravice tak levice, a občan mohl volit jako blbeček a volil pořád ty jedny a samé zkorumpované svině!!! To je přesný obraz naší globální svobody a demokracie a takhle to chodí i v USA a jinde, jenom prostředky a cíle jsou jiné!!!!
[oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup] [oči v sloup]

263147

15.2.2012 4:46

RE: problem je nekde jinde

p. 125.?.?.?

Reakce na 263130

......vlada USA za poslednich 4-5 let navrhla nove zakony proti 3000 novych zlocinu a tyto byly jednohlasne s velkym nadsenim schvaleny kongresem v souvislosti s vedenim valky Obamovy administrace /i tech predeslych/ proti vlastni populaci........tyto zakony jiste budou take navrzeny a schvaleny v rade statu kde vladne US vyslanectvi jako napr.CR...

263249

13.2.2012 14:36

Kolik je věznů?

pavt 78.?.?.?

V článku mne zaujaly dvě na sebe navazující věty - Z každých 100,000 Američanů jich sedí 743 za mřížemi. V současné době se vězeňská populace v Americe skládá z více než šesti milionů lidí, což je počet, která dalece převyšuje počet vězňů držených v gulazích bývalého Sovětského svazu v jakýkoliv okamžik historie.
Troufám si tvrdit, že jde buď o nepřesný překlad, nebo o manipulaci. Pokud by v USA sedělo šest milionů lidí, určitě by to bylo mnohem více, než 743 na sto tisíc obyvatel. A pokud tam tolik lidí nesedí - což lze vyčíst z grafu v článku - tak je velmi manipulativní srovnávání s Gulagem v CCCP. Už vůbec nemluvě o prostém faktu, který tu zmínil předřečník - ti lidé byli odsouzeni, nejsou nevinní. Netvrdím, že v některých jednotlivých případech nedošlo k pochybení. Rozhodně ale v USA nemají ve věznicích 1 613 740 nebohých trpící nevinných vězňů... No a srovnávání s Gulagem je opravdu vtipné - jednak tam skutečně sedělo velmi mnoho absolutně nevinných, jednak podmínky...mám pokračovat?

263095

13.2.2012 16:13

RE: Kolik je věznů?

karel4u 189.?.?.?

Reakce na 263095

nevinnost je relativni, zakony jsou zakony a musi se dodrzovat, s tim jiste souhlasite. rezim v sssr mel zakony ktere mu dovolovaly prezit, stejne zakony ma soucasna ceska republika, chcete rici, ze jste proti trestani soucasnych neonacistek, ktere opravdu nic neudelaly. to jiste nechcete, protoze vam to vyhovuje. napriklad, kdyby minuly rezim trestal kolaboranty s kapitalismem prisneji, v soucasne republice by nebylo tolik lidi kteri umrzli. co myslite, menil by jste, havel ve vezeni a zadna nezamestnanost nebo ten bordel co je tu nyni.

263107

13.2.2012 17:21

RE: Kolik je věznů?

Antiseptik 67.?.?.?

Reakce na 263107

Jsou jenom dvě možnosti. Ví se že věznice jsou jeden z mála rozvíjejících se průmyslů v USA. Takže buďto tam sedí spousta nevinných, či vinných prkotinou, nebo jsou Američané výrazně větší kriminálníci než jiné skupiny. Hlavní je, že se jim podařilo po kultuře udělat průmysl i ze spravedlnosti. Soudě podle toho, jak se radostně nastěhovala mafie do USA už dávno, pravda bude asi obojí. V tom smyslu že ano Američané jsou větší kriminálníci než jiní a ano ve vězeních jsou často nevinní neb kriminálníci raději vedou vládu a průmysl. [velký smích]

263111

13.2.2012 15:21

jestli tam takto tloustnou

fohat 78.?.?.?

tak určitě se vystěhují do Čech a podříznou knížete,aby mohli na Borech klidně na doživotí posilovat muskulaturu a koukat na tv...http://www.outsidermedia.cz/Veznice-v-Arizone-1.aspx

263101

13.2.2012 19:37

Nevycházi mi to

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?

V článku je:

Z každých 100,000 Američanů jich sedí 743 za mřížemi. V současné době se vězeňská populace v Americe skládá z více než šesti milionů lidí, což je počet, která dalece převyšuje počet vězňů držených v gulazích bývalého Sovětského svazu v jakýkoliv okamžik historie.


Tak si to spočítáme:
V USA žije 300 milionů lidí. Podělme 300 mil / 100 tisíci = 3000. Vynásobme 743 * 3000 = 2229000.

Pokud jsou moje počty správně dělá to něco přes dva miliony vězňů a ne 6 milionů.

Dělám někde chybu?

263123

13.2.2012 19:51

RE: Nevycházi mi to

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 263123

Cituji z Wikipedie:

According to the U.S. Bureau of Justice Statistics (BJS) 2,266,800 adults were incarcerated in U.S. federal and state prisons, and county jails at year-end 2010 — about .7% of adults in the U.S. resident population. [9] Additionally, 4,933,667 adults at year-end 2009 were on probation or on parole.[4] In total, 7,225,800 adults were under correctional supervision (probation, parole, jail, or prison) in 2009 — about 3.1% of adults in the U.S. resident population.

Takže autor se 6 miliony je ještě konzervativní. Ve skutečnosti to je přes 7,2 milionu obyvatel (3,1% dospělé populace) tak či onak pod vězeňským dohledem.

263125

13.2.2012 19:57

RE: Nevycházi mi to

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?

Reakce na 263125

Ale pod vězňským dohledem není přeci za mřížemi. Já jsem napsla o mém kamarádovi. Ten je teď také v téhle statistice, stíhají ho na svobodě a teprv bude mít soud kvůli opilství za volantem. A rozhodně není nevinný.

Tož pořád to nějak nevychází.

263127

13.2.2012 20:31

RE: Nevycházi mi to

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Reakce na 263127

Čemu furt nerozumíte? Do těch 7,2 milionu spadají všichni, kteří jsou v probation, parole, jail, or prison, tedy v podmínce, podmínečné propuštění nebo ve výkonu trestu. Prison je federální nebo státní věznice, jail je okrsková věznice.

Váš kamarád byl propuštěn na kauci, tedy v této statistice, myslím, není, protože nebyl dosud pravomocně odsouzen.

263129

13.2.2012 21:11

RE: Nevycházi mi to

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?

Reakce na 263129

>Čemu furt nerozumíte? Do těch 7,2 milionu spadají všichni,
>kteří jsou v probation, parole, jail, or prison, tedy v
>podmínce, podmínečné propuštění nebo ve výkonu trestu.
>Prison je federální nebo státní věznice, jail je okrsková
>věznice.

>
>Váš kamarád byl propuštěn na kauci, tedy v této statistice,
>myslím, není, protože nebyl dosud pravomocně odsouzen.

Ale on tam určitě bude, protože bude odsouzen, o tom není pochyby a dostane podmínku. To znamená, že bude moci jezdit do práce, bude moci být doma s manželkou a dětmi a žít jinak normální život. To není jako být za mřížemi. Já nerozumím tomu, že lidi na probation a parol se počítají jako za mřížemi i když za mřížemi vůbec nejsou. Přeci není to samé být v USA na parole nebo probation jako být zavřen v Gulagu. To přeci nikdo nemůže myslet vážně.

263132

13.2.2012 19:53

Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 208.?.?.?

Kamarád jel jednou v pátek do města do baru. Na cestě zpátky udělal přestupek a policjt mu dal dýchnout. Nadýchal toho prý dost, měl asi pět piv. Sebrali ho a pustili ho až druhý den k večeru na kauci. A kdyby neměl peníze by snad seděl až do přelíčení a to by mohlo být i dva týdny a možná i víc, podle toho až by na něj přišla řada.

Mě připadá, že si vězení nezaslouží být přirovnávána ke Gulagu. V Gulagu seděli nevinní lidé kdežto ve vězeních v USA sedí hodně opilců zrovna takových jako ten můj kamarád. Zcela určitě jich není málo. Když zastaví opilého řidiče tak šup s ním do vězení. Stejné je to když někdo je opilý na veřejnosti, to ho stejně dají do vězení aby vystřízlivěl i když vůbec nic neudělal. V USa nemají záchytky. A ve vězeních je mnoho prostitutek, kteří by jinde neseděli, když je v USA prostituce nelegální. A za drogy je tam taky hodně lidí, kteří by jinde ve vězení neseděli. Ale za drogy je v některých asijských zemích rovnou provaz a i za velmi malé množství. Myslím, že jedna z takových zemích je Thajsko a další Singapur. Možná právě proto tam nemají žádné vězně kvůli drogovým deliktům.

263126

13.2.2012 20:48

RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA

Luxor 178.?.?.?

Reakce na 263126

Jsem rád, že nejsem sám, koho to zarazilo. Srovnávat současná vězení v USA s Gulagem je opravdu přinejmenším nevkusné [oči v sloup]

263131

13.2.2012 21:25

RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA

karel4u 189.?.?.?

Reakce na 263131

je to nevkusne, nebo nemoderni? Mohl by jste vysvetlit proc je to nevkusne?

263133

13.2.2012 22:16

RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 263133

Srovnat vězení s gulagem je projevem neinformovanosti, hlouposti nebo fanatismu. Mimo takové Guantanámo, ale to má 2000 vězňů ne několik miliónů. Protože dlouho platilo, že musel proběhnout soudní proces. Momentálně nám začíná platit, že někdo může zmizet i bez soudního procesu a práva na soudní proces, habeas corpus... v zájmu pocitu sucha a bezpečí. Ale zatím neexistuje několik miliónů lidí na základě této destrukce právního státu v base na území USA. Je to teprve novinka. Nepochybuju o tom, že existuje basa a basa, i když to není oddělono "cenovýma skupinama" jako za komárů, ale takové lepší a horší kriminály existovali a existují všude.

Manipulace jsou i lidi v podmínce a domácím vězení s náramkem jsou vedeni v této statistice, ono tohle není běžný způsob věznění ve světě. I když porušení podmínky vede k nástupu do basy. Furt lepší nechat člověka při první kolizi se zákonem při drobnějším prohřešku fungovat než z něho udělat bezdomovce. Vytváří to místo pro korupci, kontrola může být mnohem volnější u hlavounů. I při půlroční base, kdy nemůže běžný smrtelník dělat, když má všechno na splátky a žije od výplaty k výplatě o střechu nad hlavou, často rodinu... celý jeho život směřuje pod most. Navíc při tomhle způsobu vězení se musí živit sám. Kámoš měl 90 dní nárámek, prej tam byl senzor který snímal přes kůži i chlast v těle v malém množství. Tomu moc nevěřím, ale upřímně neměl bych chuť sám na sobě v takové situaci experimentovat a riskovat nástup do regulární basy.

Považte, že pro Breivika, zvažují postavení samotky, aby ho v base někdo nelynčoval. Jistě běžný vrah ani v Norsku takové privilegia nemá a nemůže s nima počítat. Na druhou stranu, několik let v běžné base zemích třetího světa se může pro běžný bílý ksicht jevit jako rozsudek smrti. Když to netrvá dýl jak dva roky, tak to funguje jako silná redukční dieta. Samozřejmě na někoho jako Krejčíř nebo But... si nikdo nebude vyskakovat ani v Thajsku nebo Jižní Africe, aspoň ne moc dlouho. U každého z nich jsou proto úplně jiné důvody. Prostě nějaký bývalý major od letectva sám o sobě nemůže šlapat do zelí s nelegálním kšeftem se zbraněmi ve velkém. A to vědí i kriminálníci a mafiáni v Thajsku. A Krejčíře budou trochu jiné důvody.

Průser je pošlapání práva habeas corpus, a to průser obrovský. Vzhledem k tomu, že nejde vyvolat soudní proces, tak to funguje jako Hlava 22 v praxi. Sice Ústava Spojených států zajišťuje právo habeas corpus, ale bez možnosti soudního procesu toto ústavní právo nejde uplatnit!! K čemu je někomu jasně vyhraný soudní proces, když nejde vyvolat. Na druhou stranu otázka zní, jak dlouho v takové situaci vydrží ze setrvačnosti fungovat právní stát?

263138

14.2.2012 4:34

RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA

petesv 2.?.?.?

Reakce na 263138

Kdo řídí opilý, měl by skončit v Gulagu nebo na Guantanamu. Co se týče práv lidí: http://www.databazeknih.cz/knihy/peklo-v-bazinach-22319 Není to výmysl. Otroctví v USA skončilo zcela nedávno. Když chcete nosit růžové brýle, nenasazujte je ostatním. Tím novým zákonem nezačíná nic, jenom pokračuje. A jaká práva má americký šerif, to tu nemají ani soudce se státním zástupcem dohromady, jedině kdyby jim pomohl psychiatr. Budete spokojený, dokud vás osobně nenakopne americká spravedlnost, už tak to chodí

263165

14.2.2012 19:11

RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 263165

Nevím jaké práva má americký šerif. Rád se nechám poučit. Pouze vím, že si ho lidi sami volí. Kdy přesně nedávno bylo zrušeno otroctví? Žiju v USA skor 14 let a nějak jsem si otroctví nevšimnul. Pravda příliš se nepohybuju na jihu. V policejním autě jsem dvakrát svezl, když kvůli nějaké vcelku blbosti na chvíli šoupli za katr řidiče a auto odtáhla odtahovka. 200 babek kauce složená šéhem to během hodiny vyřídila, žádné zneužití vazby jak v ČR, kde třeba člověk ztraví rok za katrem, aby u soudu byl zproštěn viny. Exekuční zákon v USA zlatý oproti demokratickému Česku. Jednou mi policajti dali narámky a miříli na mě kvérama, to se každému nepostěstí, ale já vybočuju z řady. Omyl, netáhnul jsme ohlášení o krádeži auta. Chovali se mě slušně. Jednou co vykradli sousedy mě kontrolovali, když jsem se pozdě vrátil šéfovým pracovním autem k baráku. Jinak nic kace jako preventivní kontrala zatím na ulicích nemají, pouze letiště, hrancie...

Pravda když jsem přijel, tak před těm 14 lety se mi tady policajti líbíli více, to ještě neměli evropské móresy. To znamená být zalezlý v křoví a napařit flastr za překročení rychlosti o dva km. Třeba kámoši udělali recesi, odpočítali nahlas 10,9,8... a zdrhli z golden nuget. Vedle v boxu seděli policajti a večeřeli taky. Naskočili do auta a začali ujíždět. Měli smůlu, byla zablokovaná ulička mezi garážemi. Mno, jeden z těch borců neměl lepší myšlenku než vylézt z auta a rozmáchnout rukama a říct What is up?, Dostál hned ze startu jednoho facana. Nikdo ho kupodivu nezatřelil jako chudáka Mendéze v londýnském metru. Soudce se při monstrprocesu zeptal, zda zločineci jsou ochotni zaplatit a kolik by byla utráta. Při ceně 7.52 měl velký problém, aby nevyprskl smíchy. Kromě útraty a advokáta, nedostali žádný flastr. To byli vánoce v časech toho otrotctví. Já tady totiž žiju, jsem tady na černo, nedělám bordel a tak nemám žádný problémy. Takže pohádku o Červené Karkulce bych zkusil u někoho, kdo USA zná jenom z vyprávění.

263227

17.2.2012 16:41

RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA

jen tak 96.?.?.?

Reakce na 263227

Pane Bartošku, cením si, že za každých okolností mluvíte pravdu.
Buďte rád, že nežijete v Kocourkově - exekutistánu a bezprávním státě. I když to, co v nedávné minulosti proběhlo a pokračuje v USA je také značný krok zpátky. Doufám pevně, že to tady v USA nedosáhne kocourkovských rozměrů.

263543

17.2.2012 19:23

RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 75.?.?.?

Reakce na 263543

Víte za těch 14 let jsem se naučil vážit si této země, a věc jako Patriot act, pošlapání práva habeas corpus, Guanatanámo, to že chybí dnes v USA lidé jako John Stockwell, lámání lidí jako Bradkey Manning psychickým týráním a všechno to směřování k fašismu po formální stránce. Zatraceně se mi to nelíbí, včetně zahraniční politiky, která přišla o zdravý rozum a stala se paradoxně největším bezpečnostním rizikem pro hroutící se impérium i svět.

Jestliže v Spojených státech nebude obnovena republika, nevyhnutelně impérium skončí fašismem tady není žádný výběr a pak to bude směřovat do "globální optimistické hry" vabank v režii ideologických fanatiků a narkomanů závislých na moci. Naučil jsem se za až teprve za poslední rok říkat celou pravdu, i celá pravda se dá používat i jako velmi účinná zbraň v desinformační válce.

Dříve jsme někdy hrál hru a nechal si něco pro sebe, i když mě řídili aspoň morální motivy na rozdíl od jiných. Ale upřímně řečeno bych raději hledal pravdu a užíval pravdu z úplně jiných důvodů. Pravdou je to, že moje srdce bude vždy mezi Spojenými státy a rodnou hroudou, i když zůstanu v USA. Z toho důvodu mě pěkně sere i to, co se děje v ČR, jenomže to nesmrdí nuklearním krchovem v celosvětovém měřítku.

263560

14.2.2012 5:10

Ti,co jsou ve vezeni,jsou ty samy otroci,jako ti na "svobode".

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 61.?.?.?

Vložený obrázek
Vložený obrázek
114.5 trillion dollar . Thi i US unfunded liabilitie . The 114.5 Trillion dollar uper- ky craper i the amount of money the U.S. Gover
www.strangepolitics.com/content/item/177369.html

Novy svetovy poradek,bude mitjedno nabozenstvi,jedny spravy,jedno skolstvi a jedno zdravotnictvi a take jedny otroky,bez naroku na majetek,zatimco druzi budou od milionaru, rust k bilionarum a trilionarum.
$114,500,000,000,000. - US unfunded liabilities
To the right you can see the pillar of cold hard $100 bills that dwarfs the WTC & Empire State Building - both at one point world's tallest buildings. If you look carefully you can see the Statue of Liberty.
The 114.5 Trillion dollar super-skyscraper is the amount of money the U.S. Government knows it does not have to fully fund the Medicare, Medicare Prescription Drug Program, Social Security, Military and civil servant pensions. It is the money USA knows it will not have to pay all its bills.
If you live in USA this is also your personal credit card bill; you are responsible along with everyone else to pay this back. The citizens of USA created the U.S. Government to serve them, this is what the U.S. Government has done while serving The People.
The unfunded liability is calculated on current tax and funding inputs, and future demographic shifts in US Population.
------------------------------
US banks gamble $5 million per US household; $532 trillion total
Carl Herman, Contributing Writer
Activist Post Reuters and wanttoknow.info provide prima facie evidence that the US 1% runs Wall Street as rigged-casino gambling to transfer wealth from the 99% to themselves. The amount of money fraudulently gambled is not millions of dollars, not billions, not even tens of trillions, but over five hundred trillion ($532,000,000,000,000).

Look at Demonocracy’s images to get an idea of this magnitude of money.

Let this sink in: $532 trillion means that the 1% US banksters gamble over $5 million dollars for every US household and $1.7 million for every American.

Valka jen urychly proces bohatnuti,oproti procesu bilionu zchudlych se stestim,ze muzou byt jeste nejaky cas zivi,oproti padlim "hrdinum" bojujicich za otrockou "odmenu", ktera je stejne z kapes danovych poplatniku.

263168

14.2.2012 13:55

co takhle " Ziskem poháněný vězeňsko-policejně-justiční komplex v české kotlince" ?

osa x 193.?.?.?

Zdroj: http://www.vscr.cz/client_data/1/user_files/19/file/správn%C3%AD/statistiky/Statistické%20ročenky/rocenka_2010_v8.pdf
to máme zhruba 22 tisíc vězňů , 36 věznic, 10,5 tisíce zaměstnanců VS ČR, počet obyvatel ČR cca 10 532 000 , to máme cca 208 vězňů na 100tis.obyvatel a přibližně 2 vězně na 1 zaměstnance Vězeňské služby ČR, průměrný hrubý hodinový výdělek pracující osoby ve výkonu trestu odnětí svobody je 30,25 Kč , náklady na 1 vězněnou osobu na 1 den cca 850 Kč - tolik výběr ze statistiky.
Praxí je pronajímání vězňů vězeňskou službou firmám , kdy si VS ČR fakturuje měsíčně za jednoho vězně 2x - 3x více, než je hrubý plat vězně a ten se pohybuje od 4500,- ( drtivá většina pracujících vězňů) do 9000,- Kč/měsíc (výjimky). Jistou bizardností je, že každý pronajatý pracující vězeň odebral 1 pracovní místo z trhu práce pro nezaměstnané registrované na úřadech práce .
Jak pracuje vězeňsko-policejně-justiční komplex v české kotlince a moravských úvalech ? Především opakovaně postihuje tzv. pachatele za tzv. trestné činy, které nejsou v jiných zemích EU trestné , tím je dodává do mlýnku na maso a na jejich pronájmu vydělává peníze a především odůvodňuje tzv. obyvatelstvu svoji opulentní nepostaratelnou existenci ! Proč člověk, který vykoná trest odnětí svobody, zpravidla skončí opět v systému tohoto represívního komplexu ? Většinou se totiž po propuštění naprosto nechytá ani s bydlením a ani s prací . Pro stále se zvětšující skupinu lidí , kteří byli nastoupeni do tohoto mlýnku se z toho tak stává doživotí.
USA mne tak nezajímá, nebydlím tam, co mne zajímá jsou zdejší poměry . Brutálně se zvyšující počet exekucí, počet lidí upadajících do bídy a počet bezdomovců je palivem rozbujelého represívního systému, který si takto zřídil kladnou zpětnou vazbu, aby si zajistil na úkor ostatních svoji prosperitu a blahobyt.

263195

20.5.2012 13:00

rozdíl

edalee 188.?.?.?

Na rozdíl od našich lumpů,ty musí živit daňoví poplatníci. [vyplazený jazyk]

269299

Příspěvků: 53

13.02. 13:17 petesv  Rozdíl nepatrný
16.02. 22:04 jaan  RE: Rozdíl nepatrný
16.02. 22:12  RE: Rozdíl nepatrný
08.06. 13:41  RE: Rozdíl nepatrný
13.02. 14:21 Vojta49  Problematický je už samotný titulek článku
13.02. 15:22 karel4u  RE: Problematický je už samotný titulek článku
13.02. 23:18  RE: Problematický je už samotný titulek článku
13.02. 15:27  RE: Problematický je už samotný titulek článku
13.02. 16:55 Pavel -Čert- Němec  RE: Problematický je už samotný titulek článku
13.02. 17:25 kesudis.m  RE: Problematický je už samotný titulek článku
13.02. 20:33 Mirra  RE: Problematický je už samotný titulek článku
13.02. 21:37 karel4u  RE: Problematický je už samotný titulek článku
14.02. 00:01 kesudis.m  RE: Problematický je už samotný titulek článku
14.02. 17:28 haban  RE: Problematický je už samotný titulek článku
14.02. 00:02 moonsite  RE: Problematický je už samotný titulek článku
15.02. 04:25 p.  RE vezen =zisk
13.02. 21:38 kesudis.m  RE: Problematický je už samotný titulek článku
13.02. 23:40 Vojta49  RE: Problematický je už samotný titulek článku
14.02. 00:39 kesudis.m  RE: Problematický je už samotný titulek článku
14.02. 14:49 Vojta49  RE: Problematický je už samotný titulek článku
14.02. 15:46 kesudis.m  RE: Problematický je už samotný titulek článku
14.02. 16:13  RE: Problematický je už samotný titulek článku
14.02. 01:42 karel4u  RE: Problematický je už samotný titulek článku
14.02. 01:58  Čínu řídí už hodně dlouho moudře a rozvážně Komunistická strana Číny!
16.02. 00:26 p.  RE: Čínu řídí už hodně dlouho moudře a rozvážně Komunistická strana Číny!
14.02. 18:46 Mirra  RE: Problematický je už samotný titulek článku
15.02. 21:17 kesudis.m  RE: Mirro
15.02. 21:19 kesudis.m  RE: Mirro 2/2
15.02. 22:14 Ar  aRE: Mirro 2/2
15.02. 21:30 kesudis.m  RE: Mirro 3
13.02. 23:17 p.  RE: Problematický je už samotný titulek článku
14.02. 00:10  RE: Problematický je už samotný titulek článku
15.02. 04:46 p.  RE: problem je nekde jinde
13.02. 14:36 pavt  Kolik je věznů?
13.02. 16:13 karel4u  RE: Kolik je věznů?
13.02. 17:21 Antiseptik  RE: Kolik je věznů?
13.02. 15:21 fohat  jestli tam takto tloustnou
13.02. 19:37  Nevycházi mi to
13.02. 19:51 Vladimír Stwora  RE: Nevycházi mi to
13.02. 19:57  RE: Nevycházi mi to
13.02. 20:31 Vladimír Stwora  RE: Nevycházi mi to
13.02. 21:11  RE: Nevycházi mi to
13.02. 19:53  Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA
13.02. 20:48 Luxor  RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA
13.02. 21:25 karel4u  RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA
13.02. 22:16  RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA
14.02. 04:34 petesv  RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA
14.02. 19:11 Rene Bartosek  RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA
17.02. 16:41 jen tak  RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA
17.02. 19:23  RE: Měl jsem taky kamaráda za mřížemi v USA
14.02. 05:10 Robert Nohejl  Ti,co jsou ve vezeni,jsou ty samy otroci,jako ti na "svobode".
14.02. 13:55 osa x  co takhle " Ziskem poháněný vězeňsko-policejně-justiční komplex v české kotlince" ?
20.05. 13:00 edalee  rozdíl

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

18

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 38 čtenářů částkou 5 502 korun, což je 18 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 0

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 0

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Už se ví, kdo střílel na majdanu do lidí06.11.19 01:11 Ukrajina 5

Šok v Berlíně: „I oni jsou lidi!“ Černoch prodávající drogy má sochu v parku05.11.19 01:03 Německo 4

Norimberské jezulátko je přičmoudlé04.11.19 23:33 Německo 3

A jede se dál močálem černým kolem bílých skal: Odborná konference 5G: bezpečnost, prosperita04.11.19 16:31 Česká republika 5

E15: katolická církev spekuluje na burze a přišla již o 70 milionů korun04.11.19 13:15 Česká republika 2

Grázl Soros: Dělám to dobře03.11.19 21:07 Neurčeno 4

Švédské dívce se zachtělo se bránit. Naštěstí ji včas odhalili a po zásluze potrestali01.11.19 19:42 Švédsko 7

Reprezentant ČR získal zlato na MS v kickboxu. Hádejte, jakou vlajkou si zakryl záda...01.11.19 16:45 Česká republika 7

Čínští operátoři spustili 5G pro běžné uživatele01.11.19 15:25 Čína 3

V Berlíně strčili pod přijíždějící metro Íránce30.10.19 20:06 Německo 4

Demografická katastrofa na Slovensku.30.10.19 18:56 Slovensko 6

Měnové kurzy

USD
23,12 Kč
Euro
25,51 Kč
Libra
29,73 Kč
Kanadský dolar
17,46 Kč
Australský dolar
15,83 Kč
Švýcarský frank
23,25 Kč
100 japonských jenů
21,18 Kč
Čínský juan
3,30 Kč
Polský zloty
5,97 Kč
100 maď. forintů
7,64 Kč
Ukrajinská hřivna
0,94 Kč
100 rublů
36,15 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 665,45 Kč
1 unce stříbra
390,25 Kč
Bitcoin
201 961,90 Kč

Poslední aktualizace: 12.11.2019 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 4 553