Diskuze k článku

Rozděl a panuj

Příspěvků 75

4.1.2012 3:40

Prinosy a straty

Osel 213.?.?.?

Zhruba s clankom (hlavne co sa tyka Ruska) a Nemecka, viem suhlasit.

Co sa tyka situacie u nas, nacionalisti boli len uzitocni idioti.

Moja sukromna teoria je, ze Klaus i Meči (resp. ti, ktori ich navadzali) dobre vedeli co bude nasledovat: zhasnutie svetiel. A o poznanie by sa tazsie kradlo, keby ceskych politikov ziarlivym okom sledovali slovenski politici a naopak. Tak to to rozkradnutie republik prebehlo uplne potichucky.

Vsetko zle je na nieco dobre, a myslim si, ze tym dobrym je to, ze su podla vsetkeho naozaj nebyvale dobre vztahy medzi Cechmi a Slovakmi. Keby to tak naozaj zostalo, tak by to mohol byt najvacsi prinos toho rozpadu.

260111

4.1.2012 3:57

Ne nemecky, ale zidovsky kapital

Mnichov47 101.?.?.?

Dovoluji si opravit. Media a kapital nasi republiky se dostavaji do rukou ne nemeckeho, ale zidovskeho kapitalu.

260112

4.1.2012 19:52

RE: Ne nemecky, ale zidovsky kapital

Anonym 89.?.?.?

Reakce na 260112

No a tím je celá ta zpráva postavená na prolhaných základech. Několik povrchních a triválních, notoricky dávno známých informací, dramaticky podaných, má dělat dojem revolučních odhalení, ale principy jsou zamlžovány opakovaně falešnými údaji. To snad i ožralého Jelcina-Elzmanna řidili v Rusku Němci? Chodorkovskij je Němec? Za koho ten pan Vít kope, z toho jsem jelen.

260168

4.1.2012 8:05

ceski nacionalisti

nikto 85.?.?.?

v roku 1918 odmietli zit v Rakusku, slovenski v roku 1939 odmietli zit v ceskom state Ceskoslovensko.

Nacionalizmus = narodovectvo. prosim, aby na tomto relativne slobodnom webe, ktory nepodlieha konformym klise sa nepouzival pojem nacionalizmus ako nieco zle a odsudeniahodne. Nacionalizmus je iba narodovectvo. Tak ako nacionalistami bol napriklad Palacky, L.Stur, Hurban, Hodza /ale nie ten z agrarnej strany [smích]/ tak nimi boli vsetci slovenski a ceski vlastenci bojujuci proti okupacii, ci uz nemeckej, rakusej, alebo na Slovensku proti madarskej a ceskej.

Slovensko malo za I, II a III.CSR postavenie ceskej kolonie. tzv. SNP vyvolali ceski a cechoslovakisticki sovinisti, ktori sa nevedeli zmierit s myslienkou, ze oni uz na Slovensku nevladnu. Tzv. SNP bol protislovensky puc a prvy pokus zavliect na Slovensko bolsevizmus.

Preco Slovaci nechceli cesku nadvladu ????? Co znamenala I. CSR pre Slovakov ?

1, oslobodenie od madarskeho nacionalfasizmu. /pozitivum/
2, dehonestaciu a prenasledovanie katolickej cirkvi /negativum, zo strany Cechov absolutne necitlive a chrapunske/
3, likvidaciu priemyslu na Slovensku /Slovensko bolo najpriemyslnejsou castou Uhorska, bol tu sustredeny skoro cely uhorsky priemysel/, co znamenalo drasticky narast nezamestnanosti a vystahovalectva /negativum/
4, snaha o likvidaciu slovenskeho naroda ako politikum, cechoslovakistickou ideou /negativum/
5, pocestovanie Slovenska - vycba jazyka ceskoslovenskeho, vnasanie cestiny do slovenskeho jazyka pomocou cechmi ovladanej Matice Slovenskej do roku 1933 /negativum/
6,Neplnenie pitsburgskej dohody - Mesiarikovo - je to falzum

Cize tych negativ je ovela viac a potvrdzuju, ze Slovensko v ceskom state malo postavenie kolonie.....

Kazdy narod ma pravo na samostatnost a svoj stat, inak zanikne. Slovaci to naplnili v roku 1939 a obnovili v roku 1993.

V roku 1945 slovensky stat zanikol a CSR bola obnovena totalitou - na ruskych bodakoch, totalita padla, Slovensko je opat slobodne.

postavenie

260113

4.1.2012 13:19

RE: ceski nacionalisti

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 260113

Myslím, že jste to napsal správně a pravdivě. Hodně se mj. na toto téma rozepsal T.Krystlík v knize Zamlčené dějiny.
Je tu ovšem jedno dilema.
Národní stát na principu sebeurčení je věc velmi důležitá a žádoucí. Na druhé straně, pokud nějakým způsobem fungoval společný stát a problémy byly MENŠÍ než suverénní národní cítění a touha po samostatnosti, je na zváženou, zda společný stát nezachovat. Zda národům rozdělení spíše neublížilo.

Obnova společného státu je již dnes asi nesmysl, ale rozhodně by mě zajímal nějaký průzkum, co říkají dnešní Češi a Slováci na situaci z pohledu samostatnosti či ponechání společného státu.

260123

4.1.2012 13:39

RE: ceski nacionalisti

nikto 85.?.?.?

Reakce na 260123

samozrejme......len zatial spolocne staty narodov, ktore maju za sebou historicky vyvoj skoro vsetky zanili..../Belgicko je mala vynimka/

Svajc sa neda brat ako berna minca, pretoze

a, je to konfederacia
b, jediny "svajciarsky narod" su Retoromani, ktorych je najmenej...

vsetky ostatne narodnosti Svajciarska maju svoje materske staty a ziadne odstredive tendencie nepestuju, pretoze vo Svajci je im najlespsie, lebo tam funguje priama demokracia a vacsi blahobyt ako v tych materskych....ale zasa je to dane historickym vyvojom.


Ostatne spolocne staty viacerych narodov zanikli....

nie je za tym ziadne rozdel a panuj, ale jednoducho uplatnili pravo na sebaurcenie....
Zasa niekedy sa to javi tak, ze sa uplatnuje heslo spoj a panuj.....[smích]))) Clovek si nevyberie....

Ale ked sa pozrieme dozadu na vyvoj v CSR po roku 1989, kde chystanym zrusenim zakazu majorizacie a "trojjedinou" ustavou to smerovalo k unitarnemu statu, je len dobre, ze sme sa rozdelili.

260125

4.1.2012 14:24

RE: ceski nacionalisti

Olas 78.?.?.?

Reakce na 260123

co říkají dnešní Češi a Slováci na situaci z pohledu samostatnosti či ponechání společného státu.

Domnívám se, že bychom byli z názorů dnešní generace všichni poněkud rozčarováni. Je poučné poslouchat některé třicátníky jak zasvědceně hovoří o době před listopadem 1989. Jejich informovanost je poznamenána masívním působením sdělovacích prostředků, nezájmem o vlastní budoucnost (zákoník práce, důchodové ožebračení, zdravotnictví ... atd.) a zkreslováním vlastní identity. Občas i mě samému připadá, že je lepší si nepamatovat (viz nedávná tryzna) činy státníků, proslovy a tvrzení politiků, ujišťování o tom co je pro nás dobré a co ne. Národní hrdost je v současné době prezentována jako něco vysoce nevhodného. Kde je např. osobní hrdost státníka, který si nepanatuje vlastní výroky a proklamace staré ani ne 20 roků ale i ta nejnovější tvrzení doprovázené eskamotérským činem s pérem.

Nejsem pesimista ale realista realista a proto se domnívám, že výsledek podobného průzkumu by byl přinejmenším podivný.

260126

4.1.2012 18:57

RE: ceski nacionalisti

Jarnac 178.?.?.?

Reakce na 260123

Budoucnost obou národů jako národů svobodných, svéprávných a nezávislých, budoucnost hodná toho jména, je možná jedině ve společném státě Slováků a Čechů. Nynější cesta vede do Horních Uher přes Lužické Srbsko.

260157

4.1.2012 14:32

RE: ceski nacionalisti

D,S. 68.?.?.?

Reakce na 260113

Budu reagovat jen kratce!
Slovensko nikdy v ramci federace nebylo v postaveni kolonie,kdyz se 5ti milionum obcanu slovenska dostavalo z rozpoctu federace stejne penez,jako desetimilionovemu Cesku.To,co tady pisete se z historickeho hlediska nezaklada na pravde a bylo to prave Slovensko,ktere na spolecnem state profitovalo rozvojem prumyslu.Je mi celkem jasne,ze nejste schopen realneho videni,takze diskutovat s vami je v tomhle smeru nemozne,protoze vy realitu prekrucujete,az od pocitu ublizenosti k vitezstvi samostatnosti.Presne tenhle vas postoj vedl vetsinu cechu k rezignaci typu.."nez tohle donekonecna poslouchat,tak at si jdou".

260127

4.1.2012 16:51

RE: ceski nacionalisti

nikto 85.?.?.?

Reakce na 260127

neviem, kolko mate rokov, ale Slovensko malo do roku 1993 postavenie kolonie..uz iba preto, lebo o nom sa rozhodovalo v Prahe. mam kopec prikladov, kedy slovensky priemysel fungoval ako subdodavatel pre ceskeho finalizera, ktory vyviezol vyrobok do zahranicia cez prazsku PZOcku, peniaze za export skoncili v ceskom statnom rozpocte a slovensky rozpocet dostal uhradu komponentov do vyrobku vo velkoobchodnej subdodavatelskej cene tzv. VOC, ktora robila par tisic korun.... skoda sa o tom hadat alebo bolo to tak...

260145

4.1.2012 22:45

RE: ceski nacionalisti

Sinuhet 78.?.?.?

Reakce na 260127

Pán Rezsó Szabó, ako politický predstaviteľ maďarskej menšiny v období od januára do augusta 1968 sa v danom čase zúčastnil viacerých česko-slovenských jednaní o novom, federatívnom usporiadaní štátu. Ako expert na chemickú výrobu sa dožadoval, aby sa na Slovensku rozvíjala o.i. aj výroba akejsi chemikálie, ktorej názov si už nepamätám. Jeho český partner mu na to povedal iba toľkoto: "Podívej, ty jako Maďar tomu porozumíš: My nemužeme dopustit, aby Slováci byli v tomhle strategicky významném produktu soběstační". Vieš, D.S. toto bola silná protislovenská káva aj pre "maďarského nacionalistu" a na protest z politiky vycúval, aby sa do nej na sklonku života do nej v prvej polovici deväťdesiatych rokov vrátil - a opäť z nej so znechutením vycúval.
Iný príbeh z mozaiky zážitkov: niekedy na prelome 1989/90 som stál s manželkou na jednej z manifestácií na bratislavskom námestí SNP. Rečnil Havel. Dodnes neviem, čo konkrétne povedal (povedal vôbec dakedy vo svojom živote niečo konkrétne?), ale zrazu som sa uprostred jeho prejavu obrátil k manželke a povedal som jej: "Zapamätaj si to. Práve sa začalo rozdeľovanie Ceskoslovenska". Roku 1993 si na túto situáciu manželka spomenula a pýtala sa ma, podľa čoho som to už vtedy vedel. Neviem, vycítil som to niekde medzi riadkami v Havlovom prejave.
D.S. neviem, odkiaľ máš údaje, že 5miliónové Slovensko čerpalo z rozpočtu rovnaké peniaze ako 10 miliónové Česko. Ak to myslíš v prepočte na hlavu, tak je to v jednom spoločnom štáte v poriadku, alebo sa snáď mýlim?
Inak píšem to sem nie preto, aby som jatril vzťahy Čechov a Slovákov. Je škoda, že historický vývin nedoprial ďalší vývoj nášho spoločného štátu. Jeho rozpad bol v záujme ľudí za oponou - podobne ako nasledoval rozpad Juhoslávie (o tomto sa napokon poíše aj v diskutovnom článku) ...a počkajme si, bude nasledovať aj pokus o rozbitie Švajčiarska. Priama demokracia a pkojné spolunažívanie rôznych národností vo Švajci je totiž veľkým tŕňom v oku ľuďom, ktorí ťahajú za nitky...
P.S. je to hnus velebnosti ...

260192

4.1.2012 14:37

RE: ceski nacionalisti

D.S. 68.?.?.?

Reakce na 260113

Mohu se zeptat..vy jste meli na zakladni skole vyuku cestiny?Ucili jste se cestinu na vysokych skolach v ucitelskych oborech? V CR probihala vyuka slovenstiny na ZS cele roky,a na pedagogickych fakultach taktez...to jen o vnaseni"ceskeho jazyka do slovenstiny..."

260128

4.1.2012 16:57

RE: ceski nacionalisti

nikto 85.?.?.?

Reakce na 260128

hmm, pan zrejme zabudol ze I. CSR trvala od roku 1918 do roku 1938
II. CSR trvala od roku 1938 do 14.marca 1939 a III.CSR trvala od roku 1945 do roku 1993

Za I.CSR mam napriklad vysvedcenia otca z tzv. ludovej skoly, kde figuruje jazyk ceskoslovensky....

Treba postudovat historiu a tam sa dozviete, ze v roku 1933 Jozef Ciger Hronsky urobil v Matici Slovenskej zemetrasenie, ked vyhadzal z tamodial vsetkych Cechov, pretoze v roku 1932 Matica Slovenska vydala Pravidla slovenskeho pravopisu, z ktorych batka Skultetyho skoro trafil slak..... polovica terminov bolo z cestiny - napriklad vyhovieti, ponevac a podobne... chce to mat trosku vedomosti a nielen vyryvat...

260146

4.1.2012 15:56

RE: ceski nacionalisti

agent7 194.?.?.?

Reakce na 260113

Ohledně SNP mám spíše pocit, že to byl diplomatický tah Slováků jak se rychle dostat na stranu vítězů.

Nebýt SNP, tak je Slovensko pravěděpobně souzeno jako fašistický stát a jako takový na straně poražených by platil reparace a další.

Nicméně nejsem silný v historii, spíše si to doplňuji.

Ale v každém případě znamenalo SNP pro Slováky rehabilitaci a bez toho by až do konce války zůstali fašistických státem spolupracujícím s Německem.

Když to řeknu upřímně, SNP považuji spíše za krycí akci, který měla vyvinit Slovensko z jejich akcí za druhé světové války a kolaborace s Hitlerem.

Ale jak říkám, nejsem silný v historii a rád se nechám poučit, opravit. Zjistil jsem, že nic téměř nevím a musím začít v dějepise odznovu.

Miloslav Ponkrác

260137

4.1.2012 16:32

RE: ceski nacionalisti

nikto 85.?.?.?

Reakce na 260137

budem oponovat

1, Madarsko spolocne s Nemeckom a Talianskom rozputalo II.svetovu vojnu...dokonca skoncilo ako porazeny stat....mas pocit, ze sa s nim jednalo ako s porazenym statom, resp. jedna sa s nim takto ????? NIE !!!

Madarsko vojensky napadlo Slovensko presne 4x v priebehu 50 rokov - od roku 1919 do roku 1968
2x napadlo CSR - 1vy krat v 1919 bolsevicke hordy Vojtecha Kohna, 2hy krat v roku 1939 este pred 14tym marcom 1939 napadlo Podkarpatsku Rus a nasledne novovzniknutu Slovebnsku republiku


Slovenska republika fasisticky stat nebol....ani nacisticky.... politicky vyvoj prebiehal fazovito, inac to bolo do salzburgu 1940, inac po nom, inac uz to bolo po vzniku tzv. SNP, ked fakticku moc na Slovensku prebrali Nemci.

Ano, kolaborolovali sme s Hitlerom, vyvziezli sme Zidov do Polska, zucastnili sme sa aj protibolsevickeho tazenia...

Ako porazeny stat sme nakoniec SKONCILI. stratili sme statnost, prezident bol obeseny, slovenska inteligencia musela vsetka emigrovat, mena bola znehodnotena Cechmi, priemysel rozvrateny postupujucimi Rusmi, obyvatelstvo - cca 30 tisic Slovakov vyvezenych na Sibir.

Cize tzv. SNP nemalo ziadny zmysel, iba pritiahlo front na uzemie Slovenska.

260144

4.1.2012 17:30

RE: ceski nacionalisti

lucifuge 85.?.?.?

Reakce na 260113

Mýlíte se v čechoslovakismu. Jeho přijetím se národnosti zřekli i Češi, Moravané a Slezané. Tedy nešlo jen o Slováky. Dále. Kolik jste měli v roce 1918 na Slovensku škol a divadel? Jaká u vás byla vzdělanost či vůbec gramotnost a také národní povědomí? S tím průmyslem je to také docela zábavné. Slovenští drotári jezdili na Moravu a byla to s nimi někdy pěkná legrace. Pamětníci leccos vyprávěli. Vůči Maďarům trpíte komplexem méněcennosti a chcete si to vynahradit jinde. Je dobře, že jste samostatní, ještě si vemte zpět cikány, kterými jste zvelebili za Husáka korunní země.

260148

4.1.2012 18:32

RE: ceski nacionalisti

Lin 85.?.?.?

Reakce na 260148

To jste napsal hezky - hlavně o tom vzdání se národnosti. Co by měli říkat Moravani nebo Slezani, když se jejich národnost ani nedostala do názvu země?
Možná si bratři-Slováci trochu pletou pragocentrismus s opovrhováním Slovenskem. Jenže Pražáci jsou taková zvláští sorta, která dodnes za "venkov" považuje i Brno, Hradec, Budějovice, Ostravu... prostě všechno, co není Praha.

260152

4.1.2012 19:02

RE: ceski nacionalisti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 95.?.?.?

Reakce na 260152

Jak Moravané sa sťažujú, veď tí mali ako prvý svoj štát, Veľkú Moravu a vládli nám starým Slovákom a starým Čechom. Moraváci sa nemajú načo sťažovať. [chechtot] [smích] [mrknutí jedním okem]

260159

4.1.2012 19:12

RE: ceski nacionalisti

dub 62.?.?.?

Reakce na 260152

no to byste nejdřív musela definovat, co jsou to pražáci, protože přes 80% lidí žijících v praze jsou zmrdi stažený z celýho státu.

takže tato zvláštní sorta, která je přesvědčena, že ji hovno nesmrdí, nemá s prahou společného zhola nic. kdyby byly centrální orgány a sídla firem v prdelákově, byli by prdelákovci a stejně by přistuúpovali i k praze.

a bohužel lidi si to neuvědomujou. převážná většina odpadu v praze jsou náplavky ze všech možných prdelákovů z celýho státu, který se do prahy nasrali kvůli korytu a penězovodům a s městem nemají společného zhola nic.

260161

4.1.2012 19:13

RE: ceski nacionalisti

dub 62.?.?.?

Reakce na 260161

a vláda a parlament jsou toho přímo ukázkovým příkladem.
kolik z těch zmrdů jsou pražáci? na prstech jedné ruky, zbytek je xindl ze všech koutů státu.

260162

4.1.2012 19:33

RE: ceski nacionalisti

lucifuge 85.?.?.?

Reakce na 260161

80 % určitě ne, ale souhlasím, že kdejaký kariérista šup do Prahy. Ale za to může především centralistický stát, který nás ne a ne opustit. Potom se všichni cpou do centra. My si na Moravě můžeme zemi spravovat sami i bez Prahy, ale zdá se, že už je centralismus zabetonovaný.

260166

4.1.2012 22:32

RE: ceski nacionalisti

Lin 85.?.?.?

Reakce na 260161

Definovat Pražáka neumím, to je fakt... [smích]
Já těm "specifickým" říkám raději Homolkáči.

260190

4.1.2012 18:37

RE: ceski nacionalisti

Kysučan 85.?.?.?

Reakce na 260148

Zdravím lucifuge,

ach jaj...

Ten článok p. Víta je veľmi zlý, ba vedie až k tomu, že tí, čo by mali držať pospolu proti spoločnému nepriateľovi sú ním rozoštvávaní na nacionálnej báze. A to vôbec neberte tak, že som Slovák!
Nie je to aj trošku účel(ovo) napísania takéhoto paškvilu? Okrem množstva nepresností, nepochopenia plánovaného vývoja v Európe, podstrkovania jednoduchých (ne)právd, či poloprávd , autor absolútne necitlivo rieši rôzné problématické veci, ktorým (asi) vôbec nerozumie.
Ani sa mi tento paškvil nechce nejak podrobnejšie komentovať, pretože by si to vyžiadalo možno 5-6 príspevkov.

Dám tu len jednu rozvitú otázku ( blízku našim národom ):

Na Slovensku vládl nacionalista Mečiar a v Čechách pragmatik Klaus. Nakonec se oba domluvili a ke dnu 31. prosince 1992 rozdělili náš stát na dva samostatné státy. Udělali to bez souhlasu lidí.

Myslíte si, že tí dvaja vyššie spomenutí v článku mohli niečo ovplyvniť ? Čo myslíte, s akým predstihom sa plánujú takéto veci, ako je rozparcelovanie Vých. Európy?

260154

4.1.2012 19:52

RE: ceski nacionalisti

nikto 92.?.?.?

Reakce na 260148

Nuz, ci sa mylim v cechoslovakizme, to nechajme na inych.....Bola to fixna idea Mesiarika, ktory prehlasil, ze slovensky narod neexistuje, ze Slovaci su iba vetva ceskeho kmena pod okupaciou Madarov.

Takze cechoslovakizmus mame za sebou, ty si ho pestuj, mne nechyba.

Co sa tyka kultury. Zasa splietas hluposti, lebo na Slovensku boli aj skoly, aJ divadla, v kazdom vacsom meste bolo minimalne jedno divadlo, skola, gymnazium, mestianka, dokonca aj vyssie technicke skoly boli, aj vzdelanost existovala, aj gramotnost, len to malo jeden problem...vsetko bolo po madarsky....

Zasa dokazujes iba to vase cechackovstvo, lebo sa tu nadrapujes ako guma v gatiach, ale doteraz netusis v com bol problem.

Problem bol v tom :

Cechy bola kolonia Rakuska, europskeho kulturneho naroda, ktory nepotreboval pestovat nacionalny fasizmus. Takze skoly ste mali ceske od ludovych po univerzitu.

Ale Uhorsko bolo do poslednej chvile feudalny stat, kde vladli tzv. liberali, ale islo o nacionalno fasisticku diktaturu. Kto nedeklaroval, ze je madar, mal smolu. Hlasovacie pravo v Uhorsku bolo viazane na znalost madarciny a pansky povod. cely verejny zivot sa odohraval v madarcine. Po madarsky sa vyucovalo aj tam, kde v zivote ziveho madara nevideli - az ked prisiel madarsky ucitel z madarska, pretoze slovenskych ucitelov nebolo, a ked aj boli, boli pomadarceni.

V 20tom storoci Madari nasilne odtrhli od rodicov tisice slovenskych deti a vyviezli ich do Madarska na pomadarcenie...skoncili bud v postaveni taznych zvierat na madarskych gazdovstvach - chlapci, a dievcata boli predavane do bordelov.



prestuduj si dejepis a potom sa zapajaj do debaty.

260167

4.1.2012 20:09

RE: ceski nacionalisti

lucifuge 85.?.?.?

Reakce na 260167

Historii jsem studoval, tak neměj obavy. Ty nedovedeš rozlišit Čechy od Moravy, takže se pouč někde sám. A kolonie Rakouska? Pěkná hloupost. Já sám jsem spíš pro starou monarchii, škoda Karla I., to by byl císař! – Vzdělanost měla u vás trochu jen Slovenská evang. a.v. církev, jinak ubohost. Univerzita a Národní divadlo? Kdypak přišly? Kdo tam působil? – Na Slovensko (střední)jsem kdysi jezdil a raději jsem toho nechal. V 80. letech. Prodavačka mě neobsloužila v obchodě apod. Stačilo promluvit česky. Takže děkuji, že Slovensko je pryč.

260171

4.1.2012 18:44

RE: ceski nacionalisti

karel2 88.?.?.?

Reakce na 260113

Co na to rici, dalsi nacionalista co umyslne pise blbosti.

1) osvobozeni od madaru? Ja bych rekl osbobozeni a zabraneni dokonceni madarizace, ktera byla v posledni fazi....

2) dehonestace cirkve? chces rici, ze cloveku v jeho dejinach nekdy prinesla cirkev neco dobreho a tedy oslabeni vlivu cernoprdelniku do svetckych veci, tj. maji se starat o dusi a o nic vic je spatne?

3)nejprumyslnejsi casti uherska, takze zlikvidovali prumysl? Kde jste vzal tuho pohadku? Prumysl uherska(kde bylo slovenskoú oproti rakousku(tam byli i zeme koruny ceske) byl ubohost sama, a to byl prumysl v rakouske casti hlane na Morave, pak Cechy a po nich slovinsko. V rakousku samem bylo skoro prd,ale stale vic jak v tom vasem rozvinutem prumyslovem slovensku... Sak deda slovak rikal jak to bylo za prvni republiky a za rakouska. Takza zadne nacionalisticke blbecek co vi prd mi nebude vysvetlovat, ze deda co zazil neni pravda. Proste v tomto bode trapne skreslujes, fakticky u me lzes. Kdyz uz se znicil prumysl tak za havla a zavreni zbrojovek, coz si slovaci dokoncili sami v ostatnim za meciera a jeho nastupcich...

4) likvidace naroda? Sem si nejak nevsil viz bod.1 kdy uz byla posledni faze madarizace (jako dukaz je, ze jeste po valce bylo na severu madarska vic jak 50 procentni vetsina slovaku a ted? ani 5 procent), kolik pak ceskych casti bylo vytvoreno mezi lety 1918-1993? Jaksi vzrostl pocet slovaku, madaru klesl a ziskali ste vysoke skolství. Tj. realita ukazuje, ze opet lzes a jako nacionalista umyslene. Jsi lhar.

5) pocestovani? Ad bod 1 a 4. Kolik skol slovenskych, kolik rozvoje jazyka atd. se udalo 1918-1993? A kolik zaniklo slovaku at v horni ci dolni zemi pred 1918? Jaksi realita ukazuje opak, diky ceskoslovensku slovaci dostali novou sanci, fakticky utekli hrobnikovi z lopati, nebyt ceskoslovenska, je ze slovaku neco jako Luzicci srbove v nemecku, tj. govno.

6) tady souhlasim, pitburska dohoda se neplnila.

Musim rici jako skonstatovani, kdyz do 6 bodu date dva pravdive, nic nezmeni ze dalsi 4 jsou lez, prekrucovani pravdy, lzive vyvody i kdyzz realita ukazuje opak. atd. U me jste bud placene provokater, nebo nacionalisticke floutek co ma vybrakovanou hlavu. A propo verim na stoprocent, ze byt ted slovensko soucasti madarska, jste jeden s fanatiku madarske gardy. Bo slovnik tomu odpovida.


P.S. Lidi jako nikdo.85 jsou zhoubou kazdeho naroda, at ceskeho, moravskeho, madarskeho ci slovenskeho. Oni delaji rozbroje a nici narody. Proste verbez a odpad kazdeho naroda.

260156

4.1.2012 20:53

RE: ceski nacionalisti

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 92.?.?.?

Reakce na 260156

(Cenzurováno. Neurážejte diskutujícího. Editor)

Ked nechapes pisany text, ako mozes normalne reagovat ???? pises tu hluposti a klamstva ...

Napisal som - Slovensko bolo najpriemyselnejsou castou UHORSKA.

Keby si mal vedomosti z dejin, vedel by si, ze Uhorsko sa skladalo zo Slovenska, Madarska, Sedmohradska a Banatu, Vojvodiny a ako samostatny spravny celok tam bolo Chorvatske kralovstvo.

Vies ze Slovinsko bolo v rakusku ???Dokonca aj vasa Morava a Cechy neboli v Uhorsku ale v Rakusku.... A to uz bol iny stat, s inymi zakonmi, inou vladou, len spojeny bol s Uhorskom osobou panovnika - volalo sa to personalna unia.

nebudem uz na tvoje (cenzurováno, neurážejte) minat cas a prsty drat na klavesnici..... zaobstaraj si Zlatu Knihu Slovenska z roku 1928. Je to oficialna ceskolsovenska litratura, vysla na 10te vyrocie vzniku CSR, je tam sprava slovenskej priemyselnej komory o stave ekonomiky Slovenska za roky 1918-1928.
tabulky, statistiky, podla rokov, odvetvi, regionov priemyselna prudkcia, zamestnanost, obrat v korunach, ceny prepravy, analyzy..dozvues sa veci o ktorych si v zivote netusil Pepiku.

maj sa a studuj, zatial ukazujes iba svoju nevzdelanost.

a (cenzurováno, neurážejte) ako ty ma nemoze urazit.
A o madarskej narodnostnej politike mas take vedomosti ako koza o vesmire....szia baratom....


/Pan Stwora sorry, ale na hrube vrece hruba zaplata, nedalo mi na toho hlupaka nereagovat/

(Poznámka editora: Pokud neumíte diskutovat slušně a bez urážek, tak sbohem. Příště vám to nepustím vůbec)

260176

4.1.2012 9:25

Velmi zajímavý a podnětný příspěvek od Uri Avneryho

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 88.?.?.?

Je asi vždy velice nutné,před tím než vyřkneme nějaké názory vzhledem k nacionalismu,pečlivě zvážit, zdali se nedopouštíme nějakého pochybení vůči skutečným principům demokracie.

http://halonoviny.cz/articles/view/230587

260114

4.1.2012 9:48

Nesuhlasim :)

Michail 213.?.?.?

Cesi za prvej republiky liali do Slovenska velke prostriedky. Sa divim ze Cech (autor clanku) ubera Cechom tieto zasluhy. Ved sem poslali tisice ludi zo strednej vrstvy (ucitelia, uradnici, pravnici, inteligencia vseobecne), pretoze Slovensko po 40 rokoch madarizacie proste ziadnu nemalo.

To s tymi Srbmi v koncetrakoch je zdokumentovane? Lebo aj o pocte ineho etnika v koncentrakoch sa vedu polemiky a je v tom kus politiky (tz. nie pravdy).

Klaus a Meciar ... asi mate pravdu ... ale zase, mozno to bolo tak, ze ten, kto chcel CSFR rozdelit, narazil na Dubceka. Tak narazil Dubcek. A potom Klausovi a Muftimu uz doslo, co maju robit, aby prezili.

ps: "Ovšem to nejsou demokraté." je zial pravda aj v pravom slova vyzname. Ono totiz postavit sa proti nadnarodnym koncernom sa neda na demokratickej baze.

260115

4.1.2012 18:17

RE: Nesuhlasim :)

Olas 78.?.?.?

Reakce na 260115

Tak narazil Dubcek

Pouze Vás doplním. Bylo by zajímavé se zamyslit nad "včasnou" havárii, smrti Dubčeka. Stažení z hlasování Dr. Sládka a jeho psychiatrické vyšetření ... a spousta dalších podivností té doby.

Možná, že je zde opět účelově vytvářen antagonismus Češi - Slováci tak jak se vytváří něco účelově podobné Mladí versus Důchoci.

Pamatuji si dobu, kdy vnučka přišla ze školky s básničkou "Dědeček a babička ujídají chlebíčka patří do hrobečka." Zase tu máme "Kdo nejde s námí jde proti nám".

260150

4.1.2012 9:58

Bělorusko

Luxor 195.?.?.?

Ano v Bělorusku se k volbám dostavilo přes 90% voličů a Lukašenko vyhrál počtem 79.7% hlasů. Je úžasné jak Bělorusové milují svého presidenta. Sakra co mi to jen připomíná ? Aha už si vzpomínám, třeba rok 1986 v ČSSR- k volbám tehdy také přišlo 99,39 % letargických ovcí, z nichž 99,94 % hlasovalo pro předem prověřené a vybrané kandidáty zrůdné bolševické vlády Národní fronty.
[pláč]

260116

4.1.2012 10:47

RE: Bělorusko

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 178.?.?.?

Reakce na 260116

a ako si to pán Luxor predstavuje 80% to sa vám zdá ako podvod(Bielorusko) a keď je to ako u Putina natesno ale predsa to stačilo, tak tiež je to nedemokratické a podvod veď napíšte koľko percent ľudí ktorý sa dostavia k voľbám a koľko percent má mať demokratický a slobodní kandidát. Osobne mi je to jedno, aj keby sa Lukašenko vyhlásil za Kráľa Bieloruska a Putin za Cára Ruska, podľa mňa je to len na Rusoch a Bielorusoch a nikoho do toho nič nie je. Pokiaľ viem tak Slobodní a demokratický svet nepohol ani prstom keď bol hladomor na Ukrajine za Stalina a keď mali bombardovať koľaje do koncentrákov, tak zadreli že lietadiel je treba inde.
Takže poprosím o presné čísla a to účasť ..... a koľko percent má mať zvolení kandidát aby mohol sám rozhodovať ..... ,aby to bolo demokratické a pravdoláskové.
[mrknutí jedním okem] [překvapení] [cool] [chechtot] [oči v sloup]

260119

4.1.2012 12:26

RE: Bělorusko

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 260116

Určitě si ale vzpomenete, že jste měl v tomto roce na výběr ze 3 stran: KSČ, ČSS a ČSL. Vedoucí úloha byla zakotvena. Ostatní strany nebyly opoziční.
V Bělorusku byla téměř 1/3 kandidátů OPOZIČNÍCH.
Nevím, zda Lukašenko získal podporu vlastních lidí díky tomu, že již prohlédli faleš náruče demokracie (mimochodem u nás již též pevně zakotvené v Ústavě) či propagandě ze strany vládnoucí Lukašenkovy kliky. Toto rozklíčovat nedokážu. Faktem je, že každý měl na výběr. Osobně jsem tomu rád, že Bělorusko je tam, kde je a odolává a nadále odolávat bude.

260120

4.1.2012 13:18

RE: Bělorusko

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 260120

Jistě legitimní opozice tenkrát samozřejmě nebyla. Ale obávám se, že i kdyby byla, tak by to dopadlo podobně. Lidé totiž měli strach a to je právě ten moment, který oba jmenované druhy voleb sbližuje. Snažil jsem se dohledat, proč lidé volili Lukašenka. Nikde nebylo uvedeno, že kvůli tomu, že je to respektovaný a osvícený vůdce, ale odpovědí byl vždy strach. A to strach dvojí:
- strach z persekuce
- strach, že po vítězství opozice bude následovat válka.

Říkáte, že jste rád za to, jak to teď v Bělorusku je. Já vám rozumím, tuhý Běloruský režim odolává supům kroužícím nad jejich zemí, ale za jakou cenu ? Kdybych musel volit, zda žít ve vytunelované a relativně svobodné ČR, nebo v nevytunelovaném diktátorském Bělorusku, tak volím to první. Co vy ?

260122

4.1.2012 13:34

RE: Bělorusko

Erwin 91.?.?.?

Reakce na 260122

Nevím, neumím Vám odpovědět. Neznám Bělorusko a médiím nevěřím. Kdybych znal nějakého Bělorusa, jistě bych se jej zeptal, jak to u nich chodí a udělal si obrázek.
Bez informací lze jen velmi těžko zaujímat nějaké stanovisko.
Mě, po mnoho let zarytému odpůrci všeho komunistického, připadá, že mi bylo za bolševika lépe, než dnes (nechci se rozepisovat proč, snad to vystihuje velmi krátká věta : lépe stát v řadě na banány než před úředem práce). Nikdy by mě nepadalo, že takto budu alespoň jen uvažovat. Přiznávám se nyní i před svými přáteli a je mi z toho smutno.
Takže pro mě osobně není mnoho režimů horších, než je ten náš dnešní a věřím, že život v Bělorusku by pro mě horší možná ani nebyl.

260124

4.1.2012 15:22

RE: Bělorusko

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 260124

Vašemu rozčarování asi rozumím Erwine, také mám čím dál tím méně důvodů k optimismu. Jistě, mnoho věcí bylo za bolševika dobrých, ale já bych znovu neměnil ani na vteřinu. Vaše slova mi trochu připomněly myšlenky Slavoje Žižeka „Lidé jsou šťastní za určitých podmínek: za prvé musíte mít poměrně pohodlný život, ale nesmí být pohodlný až příliš – potraviny mají být v obchodech stále, ale jeden den v měsíci by být neměly, což by vám připomnělo, jaké štěstí máte všechny ostatní dny“ atd.
Jenže ono to není jen o tom materiálnu, ale zejména o svobodě. Asi je to hodně o nátuře člověka. Já raději budu s holým zadkem, ale se vztyčenou hlavou svobodně dýchat, než se hrbit a strachovat pod rudým praporem. A k tomu Bělorusku- přiznávám, že já také čerpám jen z internetu. Nikdy jsem v Bělorusku nebyl a ani osobně neznám nikoho, kdo by mohl dát informace „z první ruky“. Třeba se tady někdo podělí o zkušenosti

260131

4.1.2012 19:16

RE: Bělorusko

rimi 85.?.?.?

Reakce na 260131

Uvahy o svobode v soucasnem systemu, (plnem hypotecnich kuli u nohy, exekutoru, kamer, "protiteroristickych" spehu a omezeni kolovani hotovosti a pod.) zvlaste na tomto webu, kde editor uz vi sve, stranou lezet nechat muset.

O belorusku nam obcas povida kolega, ktery tam jezdi rozdavat rozumy na nove zbudovane farmy a ty veci co povida zni jako pohadka o zlem diktatorovi. Zvlaste nam co se pohybujem v zemedelstvi. Ukazoval fotky novych farem a vedle nich postavenych domku pro zamestnance, cloveku se hned vybavi Zlin.
Na kolik dnu myslite, ze je u nas zasoba potravin?

260163

4.1.2012 20:19

RE: Bělorusko

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 260163

Na jak dlouho má stát zásoby potravin nevím, já si zásoby dělám sám a na nikoho se nespoléhám. Ale někde jsem četl, že přes Státní správu hmotných rezerv si pár lidí potichoučku pěkně mastí kapsy. Spíše by mě podrobněji zajímala ta "pohádka o zlém diktátorovi" vašeho kolegy

260173

4.1.2012 21:17

RE: Bělorusko

rimi 85.?.?.?

Reakce na 260173

Bohuzel vic toho nevim, no pokud si pamatuju, jeste jsem nevidel postavenou farmu a domky pro zamestnance, aby se jim lepe pracovalo. Vlastne si vzpominam, ze kdyz jsem pracoval pro anglicany, ze me vnitrne trochu matlo oznaceni lidsky zdroj. Ono to asi v "demokracii" asi ani nejde, zisk musi byt nejpozdeji dalsi rok v domovske zemi, jinak vymena vedeni.

Chtel jsem se tam podivat, kdyz jsem byl v Belovezskem pralese, bohuzel na ambasade v PL se nepovedlo ziskat vizum.

260177

4.1.2012 14:41

RE: Bělorusko

Pavel -Čert- Němec 62.?.?.?

Reakce na 260122

>Kdybych musel
>volit, zda žít ve vytunelované a relativně svobodné ČR,
>nebo v nevytunelovaném diktátorském Bělorusku, tak volím to
>první. Co vy ?

Jenze takhle otazka vubec nestoji, je potreba srovnavat s okolnimi staty, kde se v ruznobarevnych revolucich dostal "demokraticky" k moci mnohdy jeste vetsi smejd.

Mimochodem "rust" HDP v letech 2009 a 2010:

Litva: -14.7% +0.4%
Estonsko: -13.9% +2.4%
Lotyssko: -18% -0.4%
Ukrajina: -14.8% +4.1
Belorusko: +0.2% +7.6%

260129

4.1.2012 15:25

RE: Bělorusko

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 260129

A proč by ta otázka nemohla takto stát ? Můžete si libovolně hrát s čísly, srovnávat grafy a tabulky, ale podle mého názoru je nejpodstatnější spokojenost a životní úroveň obyvatel

260132

4.1.2012 15:58

RE: Bělorusko

Vopice 146.?.?.?

Reakce na 260132

Nevím, proč panu Luxorovi odporujete, že Bělorusko je zlý komunistický stát, když tam pan Luxor mnoho let žil a tak může hovořit za všechny Bělorusy. Pan Luxor je zapřísáhlý antikomunista a jakákoliv věc, která se nechá spojit s komunismem je tedy zlá, moc zlá, zatímco jakákoliv věc spojená s "demokracií" (třeba té, kterou máme u nás), je dobrá, hodně dobrá. [chechtot]

260138

4.1.2012 16:06

RE: Bělorusko

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 260138

Ach jo. Jen do mě [mrknutí jedním okem]
Ale jen tak pro úplnost:
- nikde jsem nepsal, že Bělorusko je zlý komunistický stát
- výše jsem přiznal, že čerpám jen z internetu
- antikomunista sice jsem, ale rozhodně netvrdím, že "jakákoliv věc, která se nechá spojit s komunismem je zlá"

260141

4.1.2012 16:13

RE: Bělorusko

Vopice 85.?.?.?

Reakce na 260141

Nic si z toho nedělejte, já jsem jako malá vopička také věřila tomu, že v Kuvajtu vyhodili děti z inkubátoru, že zlí Srbové vraždí hodné muslimy po statisících. Pak už jsem ovšem nevěřila tomu, že Irák má rakety, co jsou schopny zasáhnou Evropu za 5 minut a od té doby jsem své myšlení jaksi rozšířila. Tedy i za hranici myšlení formovanou životem v reálném socialismu, kdy bylo všechno tak jednoduché (hodný západ, zlý východ). Dokonce jsem pochopila, proč byl komunismus implementován zejména na slovanském území. A nyní? Moje myšlení již není černobílé! Inu, každý jednou pochopí, že ho někdo může tahat za fusekli. A čím dřív, tím lépe. [vyplazený jazyk]

260142

4.1.2012 18:35

RE: Bělorusko

MarekM 89.?.?.?

Reakce na 260142

Vopice, môžeš prosím rozviesť tvoju myšlienku, že "komunismus bol implementovaný najmä na slovanskom území", zaujíma ma tvoj pohľad. dakujem

260153

4.1.2012 15:17

RE: Bělorusko

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

Reakce na 260122

Jenom poznamenám k tomu diktátorovi - Lukašenko loni na jaře dal interview listu Washington Post, mluvila s ním přímo jeho spolumajitelka. Celé necenzurované interview druhý den vysílaly všechny běloruské kanály (je tady: http://www.youtube.com/watch?v=YHmMjxd3Vp4).

Kupodivu hrozně demokratický Washington Post publikoval silně okleštěnou verzi (i na internetových stránkách!), zmizely zmínky o Iráku, Guantanánamu, svobodě slova v USA, klíčové dohodě z roku 1994 a další věci. (V roce 1994 USA slíbily Bělorusku, že nebudou proti němu zavádět žádné sankce, pokud se zřekne jaderných zbraní.)

V ruském internetu se to tehdy hodně řešilo a třeba tohle je jeden z momentů, kdy Lukašenko získal spoustu příznivců. To že (zatím) nenechal Bělorusko rozkrást je další věc, daří se mu to kvůli extrémně sníženým cenám ropy a plynu z Ruska, mají tuším čtvrtinové proti normálu, je asi dobrý vyjednavač. Ale teď snad i začíná privatizovat, údajně pouze ztrátové podniky, kdo ví.

260130

4.1.2012 15:59

RE: Bělorusko

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 260130

Díky za odkaz. Ne všemu jsem rozuměl, ale je dobře, že se rozvíjí diskuse. Rád si poupravím názor.

260139

4.1.2012 10:20

A kdo Moravě

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 193.?.?.?

"Na Slovensku vládl nacionalista Mečiar a v Čechách pragmatik Klaus." A kdo Moravě, vy český nacionalistický kašpárku[smích]

260117

4.1.2012 12:31

to snad nemyslíte vážne ...

Milan Krkavec 188.?.?.?

By som chcel naším českým bratom odkázať, že ich mám ako národ veľmi rád, že obdivujem ich kultúru a svojbytnosť, ale že zrovna na základe takéhoto zmýšľania, (doslova sračiek, lží a poloprávd) som rád, že nie som s nimi v jednom štáte. škoda ...

rozdelnie statov bolo na objednavku z vonku, meciar a klaus su a boli vždy iba babky. Skoda ze autor sa nezamyslel nad tym, ako nas česi okrádali počas prvej republiky a socializmu a aj pri rozdelení štátu. Nezmienil sa ani o komunistickom puči, ktorý pochádzal práve z čiech, a keby nas to nezasiahlo, sme tam kde je teraz rakusko. Na slovensku komunisti nezvitazili po vojne ...

Ceský rozkvet v čase prvej republiky a komunizmu bol do ZNACNEJ MIERY daný rozkrádaním Slovenska a vasa ekonomika ide dole umerne tomu, ze nie je koho okrádať ...

tiez by som chcel povedat ze mi je luto toho kkota co toto písal a je to absolutne dno na portáli zvedavec. Je skoda ze v dobe kedy vase dcery sulozia s cernochmi a oni im namiesto ceskych muzov robia deti, ze ked ako národ v podstate končíte, (nehovorim o ciganskom rasizme) ze napriek tejto situacii ste nasli este tu drzost a čas kopnúť si do slovákov ...

260121

4.1.2012 17:18

RE: to snad nemyslíte vážne ...

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 86.?.?.?

Reakce na 260121

Ten článek není dobrý, už jen stylem psaní a rétorikou ho řadím k velmi slabým zde. Pod tento článek a pod váš příspěvek si dovolím reagovat v podobném stylu a duchu, ikdyž mi to není blízké a ani příjemné.
S článkem a s vámi je to podobné, pokud vás porovnám se Slováky, kteří se zde prezentují. Pro vás to napíšu jednodušeji, pro rychlejší a jasné pochopení, jste (cenzurováno, neurážejte). Slováky mám rád, ale vždy se prostě narazí na (cenzurováno, neurážejte) vašeho ražení. Vám, (cenzurováno), bych přál jediné, aby se žádné Československo nekonalo. I ten rozpad Rakouska -Uherska bych oželel, aby jste sem ty vaše kokotiny mohl psát maďarsky.

260147

4.1.2012 19:29

RE: to snad nemyslíte vážne ...

l.leimas 90.?.?.?

Reakce na 260121

Vidím, že niektorí "bratia" majů "velků potrebu" se vyžvejknout, no pár faktů, na Moravě potkáš tolik slovenských gastarbajtrů, kteří se raději nechají Čechy okrádat, než by využili potravinové pomoci slovenské vlády, že řešit nějaké okrádání v minulosti nemá cenu. Stejně je to obvyklý žvást nacionalistických magorů z okolí Žiliny, kteří ráno vezou brynzu na Moravu, přes den ji prodávají ve stáncích a večer slintají na internetu, že je Češi okradli, zaplatili daně. Slovensko stejně není jednotné, Bratislava se vždycky považovala za dámu s nadhledem a nacionalistické handrkování rodilý Bratislavčan považoval a možná považuje za "chrapůňstvo tupých lazníků a bryndziarů", Bratislava měla vždy stejně blíž k Pešti nebo Vídni, než Slovensku či Praze. Jih Slovenska je Maďarský a Maďaři se mnohdy raději naučili Česky než Slovensky (žádný nechtěl být "buta Toth"[mrknutí jedním okem]to dělalo a dělá všem pravověrným Slovákům ohromnou radost [chechtot] .
Východ Slovenska těžce nesl jak namyšlenost Blavy, tak raplovství západoslovenských nacionalistů a byl hodně pro federaci. Ti se určitě okrádáni necítili. Střední Slovensko nejraději řešilo konflikt Zvolen vs Bánská Bystrica a ostatní je nezajímalo tak kdo, kromě Sloty a jeho kámošů ve společném státě trpěl? (snad jen právník ze skláren v Nemšové, když se opil s ruskými vojáky) Jinak připomenu, že Tisa si Slováci oběsili sami, s tím Češi neměli nic společného. A sousedi, nechcete se svěřit, jak vypadá zákon o "na nebevstoupení" slovenských politiků v prakci? Za kritiku v hospodě je prý cca 10000 Kč flastr. Je to pravda?

260164

4.1.2012 21:43

RE: to snad nemyslíte vážne ...

nikto 92.?.?.?

Reakce na 260164

hmm prezidenta sme si obesili sami ????

Benes v 1942 roku v Londyne prehlasil : Tiso musi viset, v jednem state neni mista pro dva prezidenty.

pozdravujem.

260184

4.1.2012 22:04

RE: to snad nemyslíte vážne ...

l.leimas 90.?.?.?

Reakce na 260184

A kdo soudil?
kdo žaloval? Kdo žádal trest smrti, kdo ho vynesl?
Jen něco z Wikipedie" cituji: Rozsudek smrti nad Jozefem Tisem je vynesen 15. 4. 1947. Tiso si zažádal o milost a prezident Edvard Beneš rozhodl tak, že pokud vláda milost schválí, on jako prezident ji také udělí, a to i přesto, že udělení milosti nedoporučil soudní tribunál a stejně se zachovala i Slovenská národní rada...
řada Tisových obhájců včetně Vaška, připouštějí, že Tiso možná někdy zašel příliš daleko a že si při procesu sám velmi přitížil, když neprojevil ani náznak lítosti.
Anton Rašla, jeden ze tří žalobců v procesu, který pronášel závěrečnou řeč obžaloby a vznesl požadavek na trest smrti s odůvodněním, že Tiso neprojevil žádnou lítost a nejsou zde tedy žádné polehčující okolnosti, k tomu později řekl, že kdyby Tiso projevil lítost, tak si mohl zachránit život. Konec citátu

Víte co hoši, zameťe si před svým prahem.

260185

4.1.2012 22:25

RE: to snad nemyslíte vážne ...

nikto 92.?.?.?

Reakce na 260185

A co mal lutovat ???? Ze zachranil slovensky narod ? Ze za trvania Slovenskej republiky nebol vyneseny a ani vykonany ani jeden rozsudok smrti ? Ze ti, co ho sudili bola najvacsia politicka zberba za I. CSR ???? Co boli oni, ake pravo oni mali sudit prezidenta ????

samotny Rasla je najvacsie bolsevicke prasa, ktore zem nosila....

Benes sa stal ceskoslovenskym prezidentom iba vdaka Dr. Tisovi.

260189

4.1.2012 15:39

Clanok ma v mnohych veciach pravdu ale nepoukazuje na jeden zasadny rozdiel

calimero 147.?.?.?

Zatial co taku Juhoslaviu museli Voldemorti vziat masivnym utokom zvonku (medialnym, zpravodajskym a v zavere dokonca vojenskym) my sme sa jak v Cechach tak na Slovensku pohodlne zvladli vkocirovat do zapadneho zadku uplne sami.

A to zdaleka nie je fenomen poslednej doby. Na Slovensku nevie velka cast ludi prist Rusom na meno, no a Cechy to je doslova mekka modernej rusofobie... ale preco? Co nam take zle ti Rusi urobili? Kradli snad nase suroviny? Vyvrazdovali nas snad po tisicoch? Najvacsie sinstva minuleho rezimu u nas napachali nasi vlastni domaci komunisti, ktori nikdy nemali problem "pracovat" nad ramec direktiv z Moskvy. Uplne rovnako ako dnes nemaju nasi mocipani problem pracovat nad ramec direktiv z Washingtonu a Bruselu.


PS: Ja viem.... Rusi nas vojensky obsadili v 68.... ale ak to vezmeme do dosledku, tak v porovnani s tym co dnes neposlusnym koloniam stvaraju "demokrati" to bola vlastne taka priatlska zdvorilostna navsteva.

PS2: S tou trpezlivostou ceskych politikov pred rozdelenim to bolo trochu inak...nejake rozdelenie ci nerozdelenie im bolo vsetkym v zasade ukradnute, oni iba do poslednej chvile dufali ze aj Slovensky privatizacny kolac budu moct krajat v Prahe.... [smích]

260134

4.1.2012 15:41

Rozdelenie republiky

mechoa 213.?.?.?

Pan Vit mam rad Vase prispevky, su take, ake mi chybaju v oficialnych dennikoch. Nuz ale lokaji budu len to pisat co chce
pan .Skoro vo vsetkom s Vami suhlasim, pravdepodobne ste uz cosi prezili ako ja. Rozdelenie som zazil ako chlap v najlepsich rokoch a poviem Vam ako som to vnimal. Mal som pocit, ze sa to
musi stat a to kvoli privatizacii. V kapitalizme (a v tom bananovom v rezii STB po revolucii,kde nepozna brat brata) mohlo
len jedno jedine nasledovat a to uplne vytunelovanie Slovenska ceskymi politikmi a tou ich pereputou a nasledne poslanie Slovenska zobraka z republiky prec. Cize k rozdeleniu by prislo
tak ci tak, akurat trosku neskor. Klaus schvalne nechcel ustupit
co sa tykalo konfederacie a Meciar uz dalej ist nemohol. Boli ste
na koni a dali ste nam to pocitit a skoncilo to tak, ako to skoncilo.
Meciar mal preto aj moju podporu. Mal velku podporu naroda, lebo mu ludia verili a neskor,
ked zapad spustil stvavu kampan a oznacovali ho za diktatora som vedel ze pre Slovakov chce dobre (ak su chvale a metale tak Vas za par drobnych predavaju zapadu). Chcel nechat privatizovat Slovakom a to sa ukazalo tiez ako sprostost nehladiac na sposob prevedenia celej tejto veci.
Preco nie referendum ? Jednoducha odpoved. Dat taketo veci
rozhodnut ohlupenemu, zbabelemu a nesebavedomemu narodu by
bola hlupost (len hlupaci a zbabelci mozu byt 22 rokov
otroci slovenskej politickej mafie).
Nakoniec Cesko aj Slovensko su iba koloniami Nemecka a ostatnych. Stacil jeden agent CIA a polozil ruske imperium
na kolena co v historii sa este predtym nikdy nestalo.
Stale si myslim, ze rozdelenie bol spravny krok zo strany Slovakov, ci aj Cechov, o tom mam velke pochybnosti.

260135

4.1.2012 16:14

RE: Rozdelenie republiky

calimero 147.?.?.?

Reakce na 260135

Vychodny blok a ruske imperium nebolo treba polozit z vonku, ono sa polozilo same. V celom vychodnom bloku doslo ku zrade elit. Jednoducho mocni na vychode videli, ze na zapade mocni kradnu ovela efektivnejsie, rychlejsie a beztrestnejsie a tak si povedali ze oni chcu tiez.

Povedali si, ze naleju narodu demokracie aby ho zabavili a na chvilu zhasnu svetlo a ked rozsvietia, budu z komunistickych aparatcikov demokraticki kapitalisticki milionari..... A jak rekli, tak udelali.

Rozdiel bol uz potom iba v tom kto mal aku hrdost pri tych velkych vypredajovych orgiach. V Ruku cez noc vznikali vlastnici velkych koncernov coho si zapad samozrejme vsimol a podnikol protopatrenia lenze Rusi mali dost sil a zapadny kapital aspon z klucovych odvetvi vystipali. (casto brutalnym sposobom... pif-paf) Naproti tomu v takych Cechach od zaciatku hrali na variantu "Vsetko Nemcom". Na Slovensku sme boli zo zaciatku na tom dobe....

Meciar chcel ist ruskou cestou ale bol demokraciky z vlady odideny a od tej chvile uz aj Slovensko pada stale len hlbsie a hlbsie do zadku zapadu.

Neide o to ze by rozdanie slovenskych podnikov svojim kamosom bolo od Meciara ktovie ake genialne riesenie. Islo hlvane o to ze ak by sa boli Slovaci casom chceli "rozhodnut inak" tak toto riesenie nechavalo dvere otvorene. S tym ako to mame na Slovensku a v Cechah teraz je uz uplne jedno kto vyhra dalsie volby. Nic nam tu uz nepatri a Nemcov uz z nasich podnikov nikto nikdy nevystipe. Myslim naprikad tak ako kedysi Dzurinda vystipal Rezesa z VSZky aby ju dal darom Americanom.

260143

4.1.2012 18:19

S článkem souhlasím

Lin 85.?.?.?

Po zkušenostech z jiné zdejší diskuse se nechci pouštět do nějakého většího vypisování. Podle mého je úplně zbytečné živit nějaké národnostní rozmíšky. Doplácíme na to stejně, zvláště když jsou ony rozmíšky jedním z nástrojů "elit".
Chci jen položit otázku těm bratrům-Slovákům, kteří tu (nemyslím zrovna tuto diskusi) čas od času píšou, jak je ti zlí Čechomoravoslezani utiskovali, jak je okrádali a že je jediné správné mít vlastní stát. Otázka zní:
Máte svou republiku už skoro 20 let. A v čem jste pokročili? Jak a v čem jste získali a jste na tom líp, než "pod kutnou zlých okupantů" ?
To o industrializaci Slovenska je pravda. Zatímco se na Slovensku budovalo a budovalo (všechno nově, nové technologie, protože průmysl tam téměř neexistoval), české země žily z fabrik a technologií z dob průmyslové revoluce. Budovala se i města a vesnice - přednostně, aby se vyrovnala životní úroveň.
To o "rozptýlení" slovenských cikánů do českých zemí je také pravda. Cikánské kolonie byly "vadou na kráse" Slovenska, takže Husák je postupně "rozptýlil" do českých oblastí, kde do té doby vůbec nebyli (a další várku nám sem poslal Mečiar+ následovníci).
Nepíšu to pro vyvolání polemiky. Jen proto, že se mi od Slováků nečte lehko to "trpěli jsme za Čehúnů".

260151

4.1.2012 19:01

RE: S článkem souhlasím

Olas 78.?.?.?

Reakce na 260151

"trpěli jsme za Čehúnů".

Víte určitě že pitomci jsou po obou stranách hranice. Oni nás nazývali "Čehúni" a od nás směrem k nim znělo podobné "Čoboli".V současnosti pražáci nazývají zbytek republiky "Vidláky".

Něco podobného probíhá i současnosti v rámci EU. Naši občané se nechávaji strhnout ke kritice "Řekové si žijí nad poměry" namísto abychom se ptali proč byla takto horem pádem zřizovaná EU. Pro bohatší státy v rámci EU jsme opět přítěží my. Musí nás korigovat, usměrňovat, kárat a kritizovat a dávat nám najevo svoji nadřazenost. I naši západní sousedé mají po sjednocení problémy s tzv. Vesis na které údajně doplácejí.

Napádá mě, že je zde účelová manipulace veřejného mínění.

260158

4.1.2012 21:20

RE: S článkem souhlasím

Lin 85.?.?.?

Reakce na 260158

To je pravda (čehúni x čobolové). I dneska se ozve ve zdejších diskusích "táhni si na Slovensko, čobole" - což mě hrozně mrzí. Je to úplně mimo mísu, nefér, protože - jednak si nemáme co vyčítat a jednak jsme na tom všichni stejně. Nepomohli jsme si ani my, ani oni. Minulost je uzavřená a těžko kdo na ni něco změní. Článek se jmenuje "rozděl a panuj" a přidáme-li k tomu rozmíšky typu "vaše bába, naše bába", je vymalováno. A také to vidím jako účelové a umělé (navíc nic neřešící).
A bohužel, za za "vidláky" mají Pražáci (ne všichni) "ty druhé" snad vždycky, co si pamatuju. Přitom sami se chovají jak Homolkovi. Celkem směšná situace ze života - kdy se "Homolkáči" snažili "polidšťovat venkovana", nic netušíc, že onen člověk je rodilý a dosud stále Pražák, jen "nehomolkáč".

260179

4.1.2012 19:31

RE: S článkem souhlasím

ppppp 178.?.?.?

Reakce na 260151

Nepíšu to pro vyvolání polemiky. Jen proto, že se mi od Slováků nečte lehko to "trpěli jsme za Čehúnů

Pred 20-30 lety jsem se z času na čas objevil na Morave, predpokládám, že vuči ČR nešlo o rozdíl, jinak jsem za Slovenska, a všímal si komentáre mé slovenské rodiny na národnostní témy. Co jsem dost slyšel od dedy, tak problém nebyl ani tak s Čechy, i když imigrace české inteligence mohla být v konkrétních prípadech sporná, jako spíše s Maďary, kterí provádeli značný kulturní útisk.
Z mých času jsem se s nejakou povšimnutíhodnou diskriminací nesetkal, byl jsem jako školák v Praze i jiných mestech, jako neškolák také, a registroval pouze regionální rozdíly jako všude jinde, nic takové markantní. Ekonomické mafie být mohly i tehdá, ale dneska je to podle mne horší, jeden velkoobchod jako kdysi s konkrétní marží nestačí, to vubec nejde srovnávat.

Spíše zastávám názor, že príslušnost ke Slovensku není nutné dávat umele najevo, a že hluční reprezentanti by v prodejné situaci mohli dopadnout zcela jinak, než méne hluční a neprodejní. Zde nejde o národnostní problém, Čech/Slovák, ale o morální/kulturní, "prodavač"/šmelinár/spekulant versus hospodár/správce/vlastník.

Argument "máte svou republiku" považuju za nenáležitý s ohledem na predešlé, jako kdyby nekterá skupina skutečne nejakou republiku "mela". Máme tu republiku asi tak, jako okolní státy, nainfikovanou "demokracií".

260165

4.1.2012 20:06

RE: S článkem souhlasím

Peter Ondrovič 195.?.?.?

Reakce na 260151

S tými cigánmi to je v skutku pravda. Na území ČR ich bolo relatívne málo, historicky. Nedávno sme sa bavili s otcom na téma cigánskych problémov u Vás a bol som trochu prekvapený, keď nakonci dodal, že tí cigáni majú Slovenské korene. Ikeď nedá sa povedať, že by ste ich tam vôbec nemali, oni by tam možno utiekli tak či tak, ako imigranti...

260170

4.1.2012 20:32

RE: S článkem souhlasím

Oracle mteleky (zavináč) zoznam (tečka) sk 178.?.?.?

Reakce na 260151

Nuž 1. republika bolo o okrádaní, malá elita okrádala väčšinu, kým Slováci treli biedu, tak Česi boli na tom predsa lepšie.
Dnes v našich časoch sa deje viac menej to isté, s tým že naši "priatelia" z USA a Bruselu okrádajú nás cez "naše elity", toto je jediný rozdiel medzi prvou Československou republikou a dneškom.

Čo sa týka po-vojnového Československa, každý chcel socializmus ako majú dneska Škandinávske krajiny alebo niečo na ten spôsob, žiaľ to skončilo diktatúrou komunistickej strany, ale urobili aj niečo dobré: investovali do školstva, infraštruktúry, do priemyslu a do zdravotníctva.

260174

4.1.2012 19:58

Reakcia

Peter Ondrovič 195.?.?.?

Chcem reagovať iba na jeden výrok :

,,Hitler nepotřeboval silné protivníky a nacionalisté na Slovensku se chopili své první příležitosti."

Ako povedal Goebbels, sto krát opakované klamsto sa stáva pravdou.
Považujem aj toto tvrdenie za jasný príklad, nezakladá sa na pravde.
Slováci dostali na výber:

1. Vyhlásite protektorát a budete mať relatívnu slobodu
2. Územie bude rozvrátené, juh si zoberú maďari atď

Prvý krát bola ponuka prednesená predsedovy Slovenského parlamentu (detaili si nepamätám a nechce sa mi to dohladávať),
ten ju odmietol a rezignoval na svoju funkciu. Následne bol pred túto vec postavený Tiso, na stretnutí s Hitlerom a jeho štábom na území ,,Ríše".
Výsledok poznáme, ak by zvolil druhú variantu... Odpor by bol podľa môjho skromného názoru zbytočný a takto zvolil menšie zlo.

260169

4.1.2012 20:18

RE: Reakcia

Peter Ondrovič 195.?.?.?

Reakce na 260169

Pardón, nie protektorát, samostatný štát...

260172

4.1.2012 20:35

RE: Reakcia

nikto 92.?.?.?

Reakce na 260169

ponuka nebola prednesena predsedovi smenu. Bol nim Martin Sokol, tusim otec organoveho virtuoza Ivana Sokola. na vyhlasenie samostatnosti mal kompetenciu iba slovensky snem. a zvolat ho mohol iba prezident CSR.

Ribentrop na jednani s Vojtechom Tukom jasne deklaroval - Nemecko ma zaujem o Cechy, Slovensko sa rozdeli medzi Polsko a Madarsko - /v oboch statoch vladli totalitne fasisticke rezimy/.

Nakolko Nemci mali spravy iba od svojich najvernejsich kamosov - Madarov /otom, ze Slovaci po nicom inom netuzia, len skoncit ako madarski otroci/, tak Ribentrop bol dost prekvapeny, ze Tuka deklaroval, ze celkom to tak nie je, ze je to hlupost...V samotnej HSLS boli minimalne dve hlavne kridla - umierneni na cele s Dr. Tisom, ktori mali zaujem na zotrvani a existencii CSR a potom radikali na cele so Sanom Machom a Ferdisom Durcanskym, ktori chceli samostatny stat.

Nemecka tajna sluzba sprosredkovala stretnutie tusim Durcanskeho s nemeckymi emisarmi ministerstva zahranicia. Stretli sa v Petrzalke, ktora vtedy po Viedenskej arbitrazi pripadla Nemecku.tam sa dozvedeli nemci aj o voli po samostatnosti, co im vyhovovalo ovela viac.

Na stretnuti Hitlera s Dr. Tisom Hitler pritlacil na Dr. Tisa ze madarske vojska sa sustreduju na hraniciach so Slovenskom, pretoze uz im slubil, ze si ho mozu rozdelit s Poliakmi....Dr. Tiso nepdlahol jeho natlaku, pretoze na vyhlasenie aj tak nemal kompetencie /slovenska autonomna vlada bola internovana po ceskom marcovom vojenskom puci a snem bol paralyzovany/...Hitler musel pockat, kym prezident Hacha vyda prikaz na prepustenie internovanej vlady a v intenciach ceskoslovenskej ustavy prezident hacha zvolal na 14.marca zasadnutie slovenskeho snemu. A tak slovensky snem vyhlasil samostatny slovensky stat.

Ano, na natlak Hitlera, ale bola to jedina cesta ako zachranit slovensky narod o teroru a genocidy. madarsky fasisticky rezim sa narodnostami nehral...v Novom Sade na prikaz Hortyho madarski vojaci postrielali niekolko desattisic Srbov a Zidov

Na madarmi okupovanom juznom Slovensku sa zatvralo do basy zato, ze si prehovoril na ulici po slovensky. madarski zandari strielali do davu, ze po polnocnej omsi spievali slovensku hymnu.

260175

4.1.2012 21:18

Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Rád bych požádal nacionalisty na obou stranách česko-slovenské barikády, aby se mírnili ve výrazivu a vzájemném obviňování. Nebudu to tolerovat. Možná autor nešikovně formuloval některé věci v článku, v každém případě jeho pointa, to, co chtěl sdělit, se určitě netýká hledání odpovědi, kdo byl lepší / horší, kdo na koho doplácel v bývalém Československu.

260178

4.1.2012 21:28

RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy

Expresser 91.?.?.?

Reakce na 260178

[mrknutí jedním okem] Tak nejak.

260182

4.1.2012 21:31

RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy

nikto 92.?.?.?

Reakce na 260178

pan Stwora

1, nikto nikoho neobvinuje...jedine autor tejto zlataniny kazdeho okolo seba a hlavne Slovakov.

2, liek je jediny...neuverejnovat take hluposti... viete o tom, ze Vas web citaju aj Slovaci a clovek jednoducho reagovat na take sprostosti musi. Mimochodom prvy nadavat tu zacal (Cenzurováno.) so slovenskym otcom a zacal nadavat mne.

260183

4.1.2012 22:21

RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy

Lin 85.?.?.?

Reakce na 260183

Pane "nikto", osmělím se zeptat... V čem konkrétně autor této "slátaniny" obviňuje každého okolo sebe a hlavně Slováky? Já tam nic takového nenašla. Nerozumím vám.
V čem se cítíte být tak ponížený, že se vás článek dotkl? Ať chcete nebo ne, máme společnou minulost, protože oba naše národy jsou slovanské. Dokonce podléháme i stejnému osudu, který se již někteří snažili realizovat. Přinejmenším proto bychom měli vždy držet pospolu a nedělat to, co se od nás čeká (= že se požereme kvůli směšným nacionalistickým hrátkám).

260188

4.1.2012 22:46

RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy

nikto 92.?.?.?

Reakce na 260188

1, Miesa hrusky s jablkami
2, absolutne neberie do uvahy, ze pravo na sebaurcenie je zakladne pravo naroda na existenciu a Slovaci ho uplatnili.

Ano slovenski nacionalisti - cize narodovci..... narodne citiaci.

ten co to pisal, nestoji mi za to, aby som registroval jeho meno /zrejme nejaky bolsevik/ si zamiena pojmy s dojmami, je to zrejme nejaky svetoobciansky aktivista, ale najskor tipujem na bolsevika ...u tych je pojem nacionalista povazovany za nieco zle a odsudeniahodne a pouzivaju ho, ked chcu oznacit niekoho za osobu s negativnymi vlastnostami.

pan autor zrejme nepozna pojem sovinista, to je ten, ktory nenavidi ine narody, a vyzdvihuje iba svoj vlastny...takymi su napriklad Madari a zrejme aj pan autor. pretoze vycita Slovakom, ze nechceli byt dalej s cechmi v jednom state.

No a co ?? Co je na tom zle ??? Chceli sme slobodu.

Boh chran kazdy narod pred takymito autormi clankov....osobne citim z toho clanku take male cechackovstvo - At si tahnou.....ako sme casto pocuvali v roku 1992.

ano, ja som nacionalista, tak ako nacionalistom bol Ludevit Stur, Andrej Hlinka, Milan rastislav Stefanik a mnoho dalsich.

Otec slovenskeho naroda katolicky knaz Andrej Hlinka mal heslo - Za Boha zivot, za narod slobodu.

A takyto pisalek ako autor tohto clanku ide urazat vsetkych, co bojovali za slobodu Slovakov ????

260193

4.1.2012 22:15

RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 260178

Pro mě ta diskuse byla zajímavá. Jenom škoda, že v zájmu objektivity, se nevyjádřil ještě nějaký maďar [smích]
Na této diskusi se krásně demonstrovalo, že plnohodnotný Evropský superstrát, který nám plánují Bruselští plánovači, je naprostou utopií- když se nejsou schopny domluvit ani 2 bratrské státy, tak se těžko může dohodnout směs všech 27

260187

4.1.2012 22:32

RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 260187

Vážený pane Luxore, opět s radostí s Vámi souhlasím, protože máte naprostou pravdu. A je mi mdle od žaludku, když některé výše uvedené "perly" zkouším přečíst.
Nedivím se, že už i pan Editor vytáhl na diSSkutéry s hromy a blesky.
Domnívám se, že pro podobné rozvracející diSSkuse by mělo být použito tlačítko "nahlásit příspěvek" a následovat rychlý zákrok v blokaci poťouchlého nebo i duchem omezeného zanašeče zloby a sváru...

260191

4.1.2012 21:26

???

Expresser 91.?.?.?

O čom tu točíte boha jeho. Ten článok je plný sračiek. Rovnako ako polovica diskusných príspevkov pod ním. Čo bolo to bolo, terazky sme si sami majorom ! [chechtot]

260181

4.1.2012 23:18

Uzavírám tuto diskuzi

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 206.?.?.?

Další příspěvky nebude možno vkládat.

260195

Příspěvků: 75

04.01. 03:40 Osel  Prinosy a straty
04.01. 03:57 Mnichov47  Ne nemecky, ale zidovsky kapital
04.01. 19:52 Anonym  RE: Ne nemecky, ale zidovsky kapital
04.01. 08:05 nikto  ceski nacionalisti
04.01. 13:19 Erwin  RE: ceski nacionalisti
04.01. 13:39 nikto  RE: ceski nacionalisti
04.01. 14:24 Olas  RE: ceski nacionalisti
04.01. 18:57 Jarnac  RE: ceski nacionalisti
04.01. 14:32 D,S.  RE: ceski nacionalisti
04.01. 16:51 nikto  RE: ceski nacionalisti
04.01. 22:45 Sinuhet  RE: ceski nacionalisti
04.01. 14:37 D.S.  RE: ceski nacionalisti
04.01. 16:57 nikto  RE: ceski nacionalisti
04.01. 15:56 agent7  RE: ceski nacionalisti
04.01. 16:32 nikto  RE: ceski nacionalisti
04.01. 17:30 lucifuge  RE: ceski nacionalisti
04.01. 18:32 Lin  RE: ceski nacionalisti
04.01. 19:02  RE: ceski nacionalisti
04.01. 19:12 dub  RE: ceski nacionalisti
04.01. 19:13 dub  RE: ceski nacionalisti
04.01. 19:33 lucifuge  RE: ceski nacionalisti
04.01. 22:32 Lin  RE: ceski nacionalisti
04.01. 18:37 Kysučan  RE: ceski nacionalisti
04.01. 19:52 nikto  RE: ceski nacionalisti
04.01. 20:09 lucifuge  RE: ceski nacionalisti
04.01. 18:44 karel2  RE: ceski nacionalisti
04.01. 20:53  RE: ceski nacionalisti
04.01. 09:25  Velmi zajímavý a podnětný příspěvek od Uri Avneryho
04.01. 09:48 Michail  Nesuhlasim :)
04.01. 18:17 Olas  RE: Nesuhlasim :)
04.01. 09:58 Luxor  Bělorusko
04.01. 10:47  RE: Bělorusko
04.01. 12:26 Erwin  RE: Bělorusko
04.01. 13:18 Luxor  RE: Bělorusko
04.01. 13:34 Erwin  RE: Bělorusko
04.01. 15:22 Luxor  RE: Bělorusko
04.01. 19:16 rimi  RE: Bělorusko
04.01. 20:19 Luxor  RE: Bělorusko
04.01. 21:17 rimi  RE: Bělorusko
04.01. 14:41 Pavel -Čert- Němec  RE: Bělorusko
04.01. 15:25 Luxor  RE: Bělorusko
04.01. 15:58 Vopice  RE: Bělorusko
04.01. 16:06 Luxor  RE: Bělorusko
04.01. 16:13 Vopice  RE: Bělorusko
04.01. 18:35 MarekM  RE: Bělorusko
04.01. 15:17  RE: Bělorusko
04.01. 15:59 Luxor  RE: Bělorusko
04.01. 10:20  A kdo Moravě
04.01. 12:31 Milan Krkavec  to snad nemyslíte vážne ...
04.01. 17:18  RE: to snad nemyslíte vážne ...
04.01. 19:29 l.leimas  RE: to snad nemyslíte vážne ...
04.01. 21:43 nikto  RE: to snad nemyslíte vážne ...
04.01. 22:04 l.leimas  RE: to snad nemyslíte vážne ...
04.01. 22:25 nikto  RE: to snad nemyslíte vážne ...
04.01. 15:39 calimero  Clanok ma v mnohych veciach pravdu ale nepoukazuje na jeden zasadny rozdiel
04.01. 15:41 mechoa  Rozdelenie republiky
04.01. 16:14 calimero  RE: Rozdelenie republiky
04.01. 18:19 Lin  S článkem souhlasím
04.01. 19:01 Olas  RE: S článkem souhlasím
04.01. 21:20 Lin  RE: S článkem souhlasím
04.01. 19:31 ppppp  RE: S článkem souhlasím
04.01. 20:06 Peter Ondrovič  RE: S článkem souhlasím
04.01. 20:32 Oracle  RE: S článkem souhlasím
04.01. 19:58 Peter Ondrovič  Reakcia
04.01. 20:18 Peter Ondrovič  RE: Reakcia
04.01. 20:35 nikto  RE: Reakcia
04.01. 21:18 Vladimír Stwora  Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy
04.01. 21:28 Expresser  RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy
04.01. 21:31 nikto  RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy
04.01. 22:21 Lin  RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy
04.01. 22:46 nikto  RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy
04.01. 22:15 Luxor  RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy
04.01. 22:32 MoUdrostrak  RE: Článek nebyl myšlen jako roznětka nekonečného obviňování mezi Slováky a Čechy
04.01. 21:26 Expresser  ???
04.01. 23:18 Vladimír Stwora  Uzavírám tuto diskuzi

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

42

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc září přispělo 92 čtenářů částkou 12 729 korun, což je 42 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Britský architekt věští zářnou multikulturní budoucnost Praze20.09.19 21:00 Česká republika 0

A je to zpátky: Paříž a Řím tlačí na rozdělování migrantů. Neposlušné země chtějí pokutovat20.09.19 17:39 Evropská unie 3

Kanadský premiér má problém: Před 20 lety šel na karneval za Araba19.09.19 10:14 Kanada 4

Školy v Británii mají problém s babochlapy na záchodech19.09.19 00:28 Británie 4

Další kulturní obohacení pro Itálii: Okupant v Miláně bodl nůžkami vojáka do krku, křičel Alláhu akbar17.09.19 18:43 Itálie 1

Japonsko chce vypustit radioaktivní vodu z Fukušimy do moře15.09.19 21:40 Japonsko 7

Istanbulské ideologické zlo15.09.19 21:37 Česká republika 1

Akademik Ferák: Exodus moderného človeka z Afriky13.09.19 04:56 Slovensko 3

Další kulturní obohacení v Itálii. Italové budou Salviního ještě prstíčkem vyhrabávat z politického hrobu12.09.19 23:54 Itálie 5

Mrtvé včely kolem vysílače 5G12.09.19 12:59 USA 7

Případ Mazurek: Občan podal "sebeudání"11.09.19 21:11 Slovensko 3

Proruský žoldák? Co to je?11.09.19 19:08 Česká republika 5

Zeman v Srbsku: „Mám rád Srbko a srbský národ a nemám rád Kosovo“ 11.09.19 17:09 Česká republika 7

Praha - černých dealerů drog město zaslíbené...11.09.19 10:18 Česká republika 2

Jourová je místopředsedkyní Evropské komise. Dohlédne také na dezinformace10.09.19 16:27 Evropská unie 6

Hamáček šílí. Chce, aby ženy nemusely přechylovat příjmení09.09.19 15:55 Česká republika 6

Pelikán vydáním Nikulina nespáchal trestný čin. Jednal správně, řekl žalobce07.09.19 22:08 Česká republika 5

Poslance Mazureka se zastal Fico - a vyšetřuje ho policie též!06.09.19 21:38 Slovensko 5

Nová studie o příčinách pádu WTC705.09.19 15:32 USA 5

Diversita = bílá genocida05.09.19 10:42 Neurčeno 9

Měnové kurzy

USD
23,47 Kč
Euro
25,86 Kč
Libra
29,27 Kč
Kanadský dolar
17,70 Kč
Australský dolar
15,89 Kč
Švýcarský frank
23,68 Kč
100 japonských jenů
21,82 Kč
Čínský juan
3,31 Kč
Polský zloty
5,91 Kč
100 maď. forintů
7,75 Kč
Ukrajinská hřivna
0,95 Kč
100 rublů
36,66 Kč
1 unce (31,1g) zlata
35 596,97 Kč
1 unce stříbra
421,78 Kč
Bitcoin
232 227,73 Kč

Poslední aktualizace: 22.9.2019 06:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 8 174