Diskuze k článku

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Příspěvků 58

2.2.2003 0:36

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

zdenek 66.?.?.?

vyuzivat teto tragedie ke svym paranoidnim utokum na americkeho presidenta je presne to co jsem od vas ocekaval.

8480

2.2.2003 1:23

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

kavol 147.?.?.?

Reakce na 8480

za prvé nechápu, co je na tomto článku paranoidního (vynecháme-li širší souvislosti, jakože nikomu se nechce žít v orwellovském státě)
za druhé, americký president je zmíněn v jedné větě ... i kdyby bylo možno ji chápat jako útok, stále je to jediná věta (a jediný "útok"[mrknutí jedním okem] oproti spoustě jiných obsažených informací - kde tedy berete to množné číslo? nebo je to tak, že se od Vás nedá očekávat nic jiného, než využití jakéhokoliv článku k útoku na pana Stworu?

myslímže článek vcelku oprávněně kritisuje povrchnost a zaujatost současného tisku, potažmo nezájmu o (vesmírný) výzkum - a v tom s ním lze principiálně souhlasit

rovněž mě překvapila informace (kterou jsem se v běžném internetovém zpravodajství nedozvěděl), že se jednalo již o 28. let - nemám nic proti starším, časem prověřeným, technologiím a výrobkům, ale technologie je jedna věc a únava a opotřebení materiálu věc druhá ... nepochybuji o tom, že ten stroj prošel před každým letem náročnými testy, přesto se mi (jako laikovi) jeví toto číslo dosti vysoké

8481

2.2.2003 1:57

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

zdenek 66.?.?.?

Reakce na 8481

kde beru mnozne cislo? staci zalistovat pouhe 3 dny dozadu.

paranoia - characterized by suspiciousness; feelings of persecution;
exaggerated sense of one's own importance.

8483

2.2.2003 14:44

28 let není na závadu.

Tomáš Fuk 62.?.?.?

Reakce na 8481

K těm 28 rokům jen krátce. Nejsem letecký, natož kosmický, odborník. Ale po 28 letech po různých revizích a modernizacích z Columbie zbyla pouze kostra. Veškerá elektronika a mechanicky namáhané díly byly několikrát obměněny. Podobné je to u dnešních 30 a více letých letadel. To, že je zde zabudována technologie, která má svoje mouchy, zbývá než souhlasit. Viz zprávy o vadné hydraulice, tepelných čidlech a pod. Jinak s článkem souhlas.

8501

2.2.2003 2:17

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Zdenek fukar (zavináč) post (tečka) cz 147.?.?.?

Reakce na 8480

Kdyz vite co tu mate cekat, proc to ctete a proc vubec reagujete ?
Vzdyt si muzete najit webu, kde maji ty prave "zarucene" a "korektni" informace.

8484

2.2.2003 3:49

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Nemyslím si sice, že "Není snad člověka na planetě, který by o tom nevěděl." a kdoví, co bude za sto let ("O jejich smrti se budou lidé učit i za sto let"[mrknutí jedním okem], ale souhlasím s poznámkou o nedostatečném financování vesmírného programu - i když otázkou zůstává, zda byly odstraněny všechny problémy zjištěné v souvislosti s havárií raketoplánu Challenger (dodavatelé, procesní záležitosti apod.).

A mimochodem, vzhledem k izraelskému kosmonautovi je ironií osudu, že zbytky raketoplánu Columbia dopadly ve státě Texas jihovýchodně od Dallasu, a to poblíž městečka Palestine (http://news.google.com/news?num=100&q=palestine+texas+columbia+shuttle).

8490

2.2.2003 6:47

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Rado 24.?.?.?

Podla poslednych sprav boli problemy s raketoplanom uz pri starte. Takisto pri pristavani asi pol hodinu pred vybuchom...

Ta Indka mala americke obcianstvo, ale cela India udajne zila jej letom, vsetko kryli miestne media a po vybuchu boli ulice plne ludi. Presne ako v Izraeli, len s tym rozdielom, ze to vacsina medii v USA/Kanade nepovazovala za dolezite.

8492

3.2.2003 18:36

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

alena p.-h. 209.?.?.?

Reakce na 8492

Nekolikrat jsem videla v TV informace o raketoplanu a posadce. A tak jak jsem videla Izrael a nadseni ci pozdeji smutek nad tim, co se stalo - to same nadseni i smutek v Indii. A TV sleduji z domova v San Franciscu.

8550

2.2.2003 8:36

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

> Ale předpokládám, že o skrytých důvodech se příliš mluvit nebude. Alespoň ne v souvislostech, v jakých by se mělo.
> Ano, jde o neuspokojivý finanční rozpočet NASA v porovnání s nesmyslně vysokým rozpočtem na zbrojení.

Ano, bohužel se opravdu jen mluvilo.

"Raising the specter of another shuttle tragedy, senators and others warned Thursday that NASA's growing budget woes are putting astronauts' lives at risk.

Pressure to deal with a projected $4.8 billion cost overrun on the International Space Station project and other factors have caused National Aeronautics and Space Administration managers to treat space shuttle safety upgrades as optional, officials said Thursday. Numerous pending safety improvements to the orbiter vehicles and their ground-support infrastructure have been targeted for cancellation or deferral.

"We're starving NASA's shuttle budget and thus greatly increasing the chance of a catastrophic loss," Nelson said.

Michael McCulley, a former astronaut who is now chief executive officer for United Space Alliance, the prime contractor that handles shuttle processing for NASA, joined the "gloom and doom" predictions.

"I'm more pessimistic today than I have been in the 17 years I've been doing this," McCulley said.

NASA claims it needs $218 million more to meet its manifest of six shuttle flights in the fiscal year that begins Oct. 1.

Without the money, McCulley said it is likely the number of launches would have to be curtailed to fly the shuttles safely."

(Senators Challenge Shuttle Safety Spending, By Larry Wheeler, FLORIDA TODAY, September 7 2001, http://www.floridatoday.com/news/space/stories/2001b/sep/spa090701d.htm)

Dalsi informace: vyborny (a dnes aktualizovany) popis provozu raketoplanu je na strance "How Space Shuttles Work" (http://www.howstuffworks.com/space-shuttle.htm/printable), technicke informace viz treba "Shuttle Reference Manual" (http://spaceflight.nasa.gov/shuttle/reference/shutref/verboseindex.html), "Shuttle Operational Data Book" (http://spaceflight.nasa.gov/shuttle/reference/sodb/).

8493

2.2.2003 17:17

Dobře jste to doplnil

Vladimír Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 8493

Já jsem dnes našel tento odkaz: http://www.spaceref.com/news/viewnews.html?id=714. Podle něj má NASA v pondělí představit svůj rozpočet a co s tím hodlá dělat. Prý je opravdu v plánu vývoj nějakého nového prostředku s atomovým pohonem. Odhad ceny 3 miliardy dolarů. V praxi je nutno to zdvojnásobit (podle Murphyho zákona). Ale i těch 6 miliard je směšně málo v porovnání se stamiliardami, které Bush věnuje na prostředky destrukce a války.

V porovnání se zbrojením je vlastně výzkum vesmíru neobyčejně levnou záležitostí. A je to přitom to jediné, co může zachránit lidskou rasu před sebezničením.

8508

2.2.2003 19:46

RE: Dobře jste to doplnil

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 8508

> Podle něj má NASA v pondělí představit svůj rozpočet a co s tím hodlá dělat.
> Prý je opravdu v plánu vývoj nějakého nového prostředku s atomovým pohonem.

Projednávání rozpočtu se po té nehodě určitě zdrží a pravděpodobně dojde k výrazné změně priorit.

K nukleárnímu pohonu jsem našel trochu delší článek, který je psán velmi nedávno (zmiňují tam Bushovu řeč State of the Union). A tam tvrdí, že s financováním takového programu je to dost špatné:

"The first nuclear initiative request was slashed twice in 2002 as it passed through both the House of Representatives and Senate. Now it stands at only 107 million dollars, a pitiful amount for a completely new program, and far short of what would be necessary to meet NASA's heightened goals."

(Project Prometheus: NASA's New Nuclear Rocket Program!, http://www.nuclearspace.com/a_project_prometheus.htm - pro tu stránku se vrací HTTP hlavička "Last-Modified" s datem 23. ledna 2003)

Ale vzhledem k tomu, co se začíná o NASA (opět) objevovat, se mi nezdá přechod na nukleární pohon ta nejlepší myšlenka:

"Fears of a catastrophic shuttle accident were raised last summer with the White House by a former Nasa engineer who pleaded for a presidential order to halt all further shuttle flights until safety issues had been addressed.

In a letter to the White House, Don Nelson, who served with Nasa for 36 years until he retired in 1999, wrote to President George W. Bush warning that his 'intervention' was necessary to 'prevent another catastrophic space shuttle accident'.

During his last 11 years at Nasa, Nelson served as a mission operations evaluator for proposed advanced space transportation projects. He was on the initial design team for the space shuttle. He participated in every shuttle upgrade until his retirement.

Listing a series of mishaps with shuttle missions since 1999, Nelson warned in his letter that Nasa management and the Aerospace Safety Advisory Panel have failed to respond to the growing warning signs of another shuttle accident."

(Nasa chiefs 'repeatedly ignored' safety warnings , Feb 2 2003, http://www.observer.co.uk/international/story/0,6903,887236,00.html)

Do toho docela dobře zapadají informace o tom, jak zcela ignorovali opakované odlamování izolace z nádrže s tekutým palivem...

8515

2.2.2003 19:56

Ještě něco

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 8515

Mimochodem, tohle už je minimálně druhý případ, kdy Bushova administrativa VČAS věděla o hrozícím nebezpečí a NIC S TÍM NEUDĚLALA. (První případ byl pochopitelně 9/11.)

Kolik neštěstí se ještě bude muset za Bushe odehrát, než po něm Američané začnou vyžadovat to, co on sám vyžaduje od ostatních, tj. co sám tak rád ve svých projevech opakuje: ACCOUNTABILITY (zodpovědnost)?

8516

3.2.2003 3:28

RE: Dobře jste to doplnil

Brnak 68.?.?.?

Reakce na 8515

Sakra, nekdo by mel dat Bushovi adresu na Zvedavce a zvlast na Jirku. Tady se mluvi o tom, ze to mozna vezme i roky, nez se prijde na to, co zpusobilo tu katastrofu, ale tady jsou takovi cesti borci, ze oni to vsechno vi uz druhy den.

8534

2.2.2003 23:52

RE: Dobře jste to doplnil

Baron canczech44 (zavináč) yahoo (tečka) com 12.?.?.?

Reakce na 8508

<<A je to přitom to jediné, co může zachránit lidskou rasu před sebezničením.>>
Pokud Vam pane redaktore rozumim, zadate Ameriku a Bushe, aby zachranil lidskou rasu pred sebeznicenim. Jiste Vam a ostatnim dochazi, ze NASA pracuje hlavne pro vojsko ktere s urcitosti vyuziva sveho rozpoctu take pro NASA. Nebo snad myslite, ze je to Kanadska soukroma spolecnost na vozeni vajicek do vesmiru?


8525

2.2.2003 10:26

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

zizka 213.?.?.?

Používají HITECH na nebo jsou to primitivové s obrněnými žebřiňáky????? Sovjedstká (SRI uniteddt) emerika náš vzor????

8495

2.2.2003 17:04

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Prot hruskax (zavináč) host (tečka) sk 147.?.?.?

Reakce na 8495

No pri kozmockych letoch su podtatne iba dve veci - aby to fungovalo a aby to bolo co najlacnejsie a na pocudovanie sovietska technika toto splna. Byvale ZSSR a dnesne rusko stale pouziva nosice ktore boli vyvynute v 50 rokoch bez nejakych podtatnych konstrukcnych zmien ( avionika sa samozrejme menila ) a tieto nosice
Proton http://www.astronautix.com/lvfam/ur.htm Sojuz http://www.astronautix.com/lvs/soyuzm.htm su najlacnejsie a najspolahlivejse nosice na svete to iste plati aj o ruskej kozmikej lodi Sojuz http://www.astronautix.com/craft/soyuztm.htm


V podstate by sa to dalo zhrnut takto - ruska kozmicka technika je jednoducha ale robustna a spolahliva, americania sa snazia mat co najkompexnejsie rakety a lode a spolahlivost sa snazia riesit redundaciou systemov. rozdiel je ten ze ked sa stanu nejake problemy americnia by mali mat vicej moznosti ich riesit naopak rusi vela moznosti nemaju ale funguje im to aj ked sa nato vykadia.

8505

2.2.2003 10:30

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

> Proč Columbia explodovala 60 km nad zemí, se zatím neví.

Něco se ale vědělo:

"Just a little over a minute into Columbia's launch on Jan. 16, a chunk of insulating foam peeled away from the external fuel tank and smacked into the left wing, which like the rest of the shuttle is covered with tiles to protect the ship from the extreme heat of re-entry into the atmosphere.

On Saturday, that same wing started exhibiting sensor failures and other problems 23 minutes before Columbia was scheduled to touch down."

(Columbia's Problems Began on Left Wing, Feb 2 2003, http://customwire.ap.org/dynamic/stories/S/SHUTTLE_WHAT_WENT_WRONG?SITE=FLROC&SECTION=HOME)

Některé předchozí lety se ale běžně zastavovaly i pár sekund před startem (Shuttle Abort History, str. 125-126, http://www.shuttlepresskit.com/STS-107/STS-107_SPK.pdf, soubor má 13.5 MB). Proč ne tentokrát? (Řídicí středisko přitom vědělo, že posádka si nejen nemůže křídlo zkontrolovat, ale ani opravit - neměli s sebou totiž robotickou ruku - "The shuttle was not equipped with its 50-foot robot arm because it was not needed during this research mission".)

A dál:

"It was the second time in just four months that a piece of fuel-tank foam came off during a shuttle liftoff. In October, Atlantis lost a piece of foam that ended up striking the aft skirt of one of its solid-fuel booster rockets. At the time, the damage was thought to be superficial."

IT WAS THOUGHT TO BE SUPERFICIAL ?!? What ?!?

Ať už bylo nakonec příčinou nehody cokoliv, taková ignorance je absolutně nepochopitelná...

8496

3.2.2003 0:24

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Petr 213.?.?.?

Reakce na 8496


>Některé předchozí lety se ale běžně zastavovaly i pár sekund před
>startem (Shuttle Abort History, str. 125-126,
>http://www.shuttlepresskit.com/STS-107/STS-107_SPK.pdf, soubor má
>13.5 MB). Proč ne tentokrát?

Proč měl být start odloženen, když k vámi udávanému poškození došlo až po startu raketoplánu?

8527

3.2.2003 3:29

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttl

Jirka ji_bo (zavináč) yahoo (tečka) com 66.?.?.?

Reakce na 8527

> Proč měl být start odloženen, když k vámi udávanému poškození došlo až po startu raketoplánu?

Formulace "Just a little over a minute into Columbia's launch..." znamená, že zbývala minuta a pár sekund do startu raketoplánu Columbia.

Let se v minulosti zastavoval i 2,5 sekundy před startem raketoplánu - pokud se nemýlím, tak zastavit se to nedá snad jen v případě, že už byly zažehnuty přídavné motory na pevné palivo. Ty se proto aktivují opravdu až v okamžiku startu (tři hlavní motory na tekuté palivo v tu chvíli už nějakou dobu běží).

8535

3.2.2003 20:06

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttl

milo admsoft (zavináč) atlas (tečka) cz 212.?.?.?

Reakce na 8535

>zbývala minuta a pár sekund do startu raketoplánu Columbia.
Moc to tak nevypadalo, zdá se, že to začlo až po startu. Tedy pokud za něj považujeme okamžik, kdy se raketoplán odlepil od země.

>Mimochodem, tohle už je minimálně druhý případ, kdy Bushova
>administrativa VČAS věděla o hrozícím nebezpečí a NIC S TÍM
>NEUDĚLALA. (První případ byl pochopitelně 9/11.)
Koho jste tím myslel, chcete říci, že v USA je jenom Bushova administrativa a nikdo jiný? Nebo se tam snad po volbách mění celá administrativa?
Poučte mě prosím.

8551

2.2.2003 13:31

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

MAX 212.?.?.?

Je pravda,že v Česku se zprávy soustředily na izraelského Žida a obrázek z dob holokaustu,ale o ostatních nevíme nic.Nova uvedla dokonce rozhovory přímo z Izraele,ale ostatní jakoby se tam ocitli náhodou,odnikud nebyli a neměli příbuzné.Dokonce si nevšimli ani Afroameričana!Osobně to považuji za diskriminaci!Zato slovo holokaust padlo několikrát.

8499

2.2.2003 14:25

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Ivan Kozak iko (zavináč) email (tečka) cz 193.?.?.?

Hnus...

Tento clanok je tak nechutny, ze chapem tych autorov, co tu nechceli publikovat...

Ja dokonca tu uz nechcem ani diskutovat...

Lucim sa s tymi par slusnymi, co to tu este vydrzia, a ostatnym to tu nejdem dalej kazit...

Zbohom...

8500

2.2.2003 22:47

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Baron canczech44 (zavináč) yahoo (tečka) com 12.?.?.?

Reakce na 8500

Ivane, dlouho jsi se nezdrzel, pokud lide jako ty odejdou zvedavec zanikne nebo se stane totalne jednostrany. V pripade, ze to myslis vazne preji ti vse nejlepsi.

8521

2.2.2003 23:03

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttl

Vladimir Stwora editor (zavináč) zvedavec (tečka) org 24.?.?.?

Reakce na 8521

Kvůli takovým Ivanům Zvědavec určitě nezanikne. A i kdyby, to je přeci přesně to, co si ty a Mikinova parta přejete. Tak proč pořád tolik péče?

8522

7.2.2003 18:06

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttl

matej 130.?.?.?

Reakce na 8522

Vazeny pane Stwora, hluboce se mylite. Opravdu.
"Mikinova parta" nema vubec, ale vubec zajem
Zvedavce znicit. To jste velice spatne pochopil.
Snad jste jemu a jeho "partakum" tim i tak nejak
ublizil. Chodi sem mnoho prespolnich, jako treba s
Ceska. Ti lide nabyvaji dojmu, ze my Kanadane a
Kanadane ceskeho puvodu tady nejsme spokojeni.
Ze nam tato imperialisticka zeme zmarila vsechny nase
zivotni idealy. Proto bude dobre, kdyz budete psat
v souvislosti Stwora-Zvedavec. Ne Stwora-Zvedavec -
Kanada. Proto, opakuji je to jenom muj osobni nazor.
O Zvedavci jsem se nedozvedel tady v Kanade,
ale z dopisu od sve ceske pritelkyne z Ceska, kde me
psala po precteni Zvedavce, proc radeji neemigruji
nekde jinde, trebas do Australie, ci na novy Zeeland.
Prosim prijmete tuto poznamku tak jak je minena. To
jest uprimne. Mikinova parta dala teto zemi vse co mohla
a tato zeme nam dala za to vse to co my potrebujeme. My jsme
zde velice spokojeni.
Stary Churchill kdysi rekl, vim, ze demokracie ma mnoho
chyb a nedostatku, ale najdete me lepsi system.

8651

9.2.2003 15:02

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttl

Mikin 203.?.?.?

Reakce na 8522

&gt;Kvůli takovým Ivanům Zvědavec určitě nezanikne. A i kdyby, to je
&gt;přeci přesně to, co si ty a Mikinova parta přejete. Tak proč
&gt;pořád tolik péče?
Hmmmmm, "Mikinova parta"..... Takovou poctu si snad ani nezaslouzim. Mluvim a mluvil jsem totiz vzdy jen sam za sebe. Co me a dalsi ctenare asi spojuje jsou podobne nazory. Nesmirlivost k rasismu a nenavisti, ucta k demokracii a podobne. Uz jsem o tom zde psal mnohokrat.
Ivanovi bych rad vzkazal aby pokracoval v psani.I kdyz clanek ktery zneuziva smrti sedmi astronautu byl skutecne nechutny. Kdyz se na to vsichni vykasleme a nebudeme za to cemu verime bojovat, bude nam jednou vladnout nejaky komoussky nebo muslimsky diktator...........
Mikin, Kanchanaburri, Zapadni Thajsko

8697

7.2.2003 14:35

Sionisticky agitator s falosnym menom ivan kozak

Sperhak 67.?.?.?

Reakce na 8500

Drze sionisticke plostice a internetovi profesionalni spicli ako akysi ,,Icik Kozak,,sa snazia spravit impresiu ze oni su len nahodni a pobureni citalia na iste reakcie.Priatelia, nemylme sa tato zido-fasisticka zbabela a zakerna verbez je velmi znepokojena ze internet sa neda drzat pod zidovskou kontrolou,(na rozdiel od TV)A preto ta drza bezociva haved spicluje a agituje pod maskou ,,akychsi beznych poburenych citatelov,,.

8644

8.2.2003 15:01

RE: Sionisticky agitator s falosnym menom ivan kozak

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 8644

>.Priatelia, nemylme sa
>tato zido-fasisticka zbabela a zakerna verbez je velmi
>znepokojena ze internet sa neda drzat pod zidovskou kontrolou,(na
>rozdiel od TV)A preto ta drza bezociva haved spicluje a agituje
>pod maskou ,,akychsi beznych poburenych citatelov,,.
sperhak, presne tak, tunajsi zidkovia nevedia ako, tak manipuluju s puncikami, len aby z diskreditovali akykolvek nazor nez prezidovsky!
ved aj na tych buzerantou zase jednoho dna dojde, znas to "bozie mlyny melu pomalu"!!
stefan

8682

2.2.2003 16:22

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Brnak 68.?.?.?

Pane Swora:

Ubiram Vam 6 punciku za Vas clanek.

8502

2.2.2003 17:09

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 8502

brnaku, kavolovi si dal 4 plusovky na jednom clanku, dej mi taky nejake, kdyz ted mame ten izraelsky smutek v americe, at me alespom
neco na tom dnesniom svete rozveseli. ja ti ty punce zase nekdy vratim!!!
diky stefan

8506

2.2.2003 19:15

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Brnak 68.?.?.?

Reakce na 8506

Stefane, kde muzu, tak tam Ti dam.

8511

2.2.2003 22:39

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 65.?.?.?

Reakce na 8511

brnaku, diky, ale dal jsi mi minus, plus to je to opacne - palec nahoru, ponimajes???
stefan

8520

3.2.2003 3:23

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Brnak 68.?.?.?

Reakce na 8520

Stefane, promin!! To vis, mne jako dedkovi se tresou ruce a tak jsem omylem zmackl na jinej palec.

8533

2.2.2003 16:27

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

dnes rano jsem opet nahlizel do zprav v televizi a opet nam predstavuji izraelskeho hrdinu s detailnimi rozbory jeho rodiny. dnes "opet" vime, ze mamka prezila auschwitz, akorat doufam, ze nam sdeli na kterem bloku byla "ubytovana" a mozna se dovime kdo byli jeji spolunocleznici a treba i jmeno bachare, ten by mohl byt dnes take slavny, ze spasil matku neveho hrdiny.
fuj, to je horsi nez bolsevicka propaganda!!!!
chce se mi z toho potupne vrhnout!!! a tak tedy jdu!!!
stefan

8503

2.2.2003 16:35

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

dodatek, bydlim na hlavni ulici, takze bude dobre kdyz vyvesim taky izraelskou vlajku, at si zidkove vsimnou me uvedomelosti a uz se mi konecne zdvihne bussines!!!
tak a ted si dam taky par minut ticha a tyden nedelam zadne divociny
zase me to bere, jdu blit!!!!
stefan

8504

2.2.2003 23:44

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Baron canczech44 (zavináč) yahoo (tečka) com 12.?.?.?

Reakce na 8504

Stefane muj cikansky emigrante, zdvihni pero byznys nech zidkum.
cau tvuj verny ctenar[smích]

8524

3.2.2003 16:16

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

Reakce na 8524

>Stefane muj cikansky emigrante, zdvihni pero byznys nech zidkum.
>cau tvuj verny ctenar[smích]

pero se mi zdviha kazde rano, lehce ho "uklidnim" a mam pokoj nez zacnu cist podobne zvasty jako tve, a jinych dedku. to mi pak stoji pero cely den. alespon je timto ma zena velmi spokojena, takze synci diky za zlepseni meho sexualniho zivota a pravidelnou erekci!!!!!
stefan

8544

2.2.2003 17:13

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

brnaku, zdenkovi si taky narval 4 plusy, aby jsi ho zachranil, ale nejak ti to nejde. tak ty jsi ten hlavni manipulator tady, co???
tak hodne zdaru!!!
stefan

8507

2.2.2003 23:30

Six Americans, one Israeli aboard krematoria

jan 67.?.?.?

Pokud si pamatuji tak ty raketoplany mely vzdycky pristavaci trajektorii, ktera vedla pres ocean. Atlantic nebo Pacific. Trasa Kolumbie vedla pres kontinent. Proc asi?

Urcite vedeli o poskozeni tepelneho stitu a nemohli s tim nic delat. Mohli bud zustat na orbitu a mit to na 100% - nebo to zkusit pristat a pak aspon pozbirat zbytky ...

8523

3.2.2003 0:36

RE: Six Americans, one Israeli aboard krematoria

Petr 213.?.?.?

Reakce na 8523

Pristavaci trajektorie je dana mistem pristani. Pokud chcete pristat na Floride, pak prilis moznosti jak to udelat nemate. Vzdy se musite priblizit od zapadu, tzn. pres kontinent nebo Mexicky zaliv. Od zapadu proto, ze smer letu je vzdy stejny. Pri startu se vyuziva rotace Zeme a proto jsou obehy orientovany od zapadu k vychodu.

8528

3.2.2003 5:57

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

zdenek 66.?.?.?

co se deje s mymi comments, to jsou tak nebezpecne pro zvedavce

8536

3.2.2003 9:00

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Jan Šimůnek jsim (zavináč) med (tečka) muni (tečka) cz 147.?.?.?

Ten "jeden izraelec" je asi zduraznovan proto, ze se cekaly nejake
akce od muslimskych extremistu - viz zprisnena bezpecnostni opatreni.
Je docela mozne, ze v jejich ramci byl nekdo "neprovereny" nahrazen
nekym "spolehlivym", ale s obema rukama levyma.

8538

3.2.2003 11:17

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Ludek 195.?.?.?

>Smrt sedmi lidí je tragedií. Ale přiznávám, že takovou smrt bych chtěl mít. Můžeme jim závidět. Do poslední chvilky netušili, že se něco děje. A pak byli mrtví ve zlomku sekundy....

Tak to se Vam docela divim, "smrti" sem byl blizko jiz dvakrat v zivote a rozhodne uz se niceho nebojim[smích], naopak doufam ,ze budu mit dost casu se na ni pripravit. Tu moznost by mel mit kazdy, nahla smrt neni nic po cem by mel clovek touzit, jenom snad at je "bezbolestna", bolest by nemele v tomto okamziku cloveka rusit a rozptylovat. Bohuzel i diky soucasne lekarske praxi jsou lide drzeni pri zivotech zcela bez vlastni vule, de facto nasilim[pláč]

Smrt zminovanych astronatu je jiste stejne dulezita jako jejich zivot... Ostatne jako kazdeho[smích]

Jeste na zaver abych reagoval na trosku prehnane vyjadreni, ze: "Není snad člověka na planetě, který by o tom nevěděl. .." Sam sem se o tom dozvedel az po te co sem chtel pochopit "vtip" z rani posty. Je to typicky ceska reakce, takze prosim, jestli nemate nekdo rad cerny humor, koncete cteni jiz zde.
Co to je NASA ??
Need Another Seven Astronauts

8540

3.2.2003 16:23

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

stefan usdoc (zavináč) post (tečka) cz 209.?.?.?

dnes rano jsem opet zasedl ke snidani a sleduji CNN, tak jsem poznal
"konecne" pani ramonovou. dojemne nam sdelila, jak jejich petilete dite postrada tatinka. a ta piza komentatorka po "live" zaberech se pta kolegy a myslis, ze to je tragedie i pro ty dalsi 4 deti, co ramonovic meli?????
tak jsem sel zase z toho vseho blit!!!!!
stefan

8545

4.2.2003 6:26

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

matej 130.?.?.?

Reakce na 8545

Stepane,
ted ti nerozumim, prosim te jak to myslis ???

8570

3.2.2003 16:39

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Karel Klozar koze (zavináč) seznam (tečka) cz 147.?.?.?

>>>>>vyuzivat teto tragedie ke svym paranoidnim utokum na americkeho presidenta je presne to co jsem od vas ocekaval.

ja bych prispevky tohoto druhu nepotlacoval ,ale radeji bych zalozil jakesi "razitko" kterym ho zretelne oznacite
neco jako smajlik s krivou hubou nebo tak neco
treba nekoho napadne lepsi reseni nez ho skryt a clovek se pak musi obtezovat kliknout mysi [smích]))))

8546

3.2.2003 17:20

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Slovák 195.?.?.?

Neviem, či to tu už odznelo (resp. ste to počuli už predtým), ale chcem vám povedať jednu zaujímavosť. Ten Izraelčan Ramon niesol do vesmíru kresbu českého chlapca (imaginárny pohľad z mesiaca na Zem), ktorý zomrel v koncentračnom tábore v Osvienčime.

8548

3.2.2003 22:00

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

matej 130.?.?.?

Chlapce, se zidovskym sentimentem na Zvedavci tezko pochodis.
Jo, to kdyby to byl syn Alliho Mustafi, ci Ivana Ivanocice
to by jsi tady suchy kapesnik nenasel.

8555

4.2.2003 3:28

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Vedeli o poskozeni ,ale posadce nic nerekli.
http://www.TurnerRadioNetwork.com
You can also listen via worldwide shortwave radio station WBCQ on frequency 7.415 MHz.
INTERNAL NASA MEMO DISTRIBUTED 48 HOURS BEFORE DISASTER NOTED THE POSSIBLE DAMAGE BUT CREW WAS NOT TOLD!
Picture was part of a satellite telephone call between Israeli astronaut and Israeli Prime Minister Ariel Sharon.

8565

4.2.2003 5:51

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

albert 209.?.?.?

Je to smutna tragedie, ale dnesni NASA (ta nema nic spolecneho s puvodni NASA) jsou kriminalni bandite operujici pod rouskou politicky korektni agendy (mluvim z vlastni zkusenosti, pracoval jsem pro NASA ve vedouci pozici).
A opakovane horekovani a bedovani nad privilegovanym izraelskym astronautem a zivotopis jejho holokaustnich predku ? To alespon nasvedcuje kdo dnes vlastni media a jaka je agenda vlastniku medii ...
Jeden se zminil, ze izraelsky zid mel nest do vesmiru kresbu ceskeho chlapce; to nebyl cesky chlapec, to byl zidovsky chlapec z Cech ...

8569

5.2.2003 1:38

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Dnes svet je divakem a zaroven soudcem nad osudem Columbie, ktera se rozpadla pri pronikani do ovzduci Zeme, coz je pro kosmonauty kriticky moment k bezpecnemu pristani na zemi a k stastnemu ukonceni jejich letovemu poslani. Avsak s pribyvajicim casem dochazeji dalsi a dalsi zpravy, ktere potvrzuji, ze ridici stredisko vedelo o dvou trhlinach na povrchu Columbie, ktere kontrolni kamera zaznamenala den pred targickym pristanim. Mohli a nebo nemohli zabranit katastrofe je dnesni otazka.
Zajimavy artikl jsem nasel z roku 2000 v odbornem casopise NEWTON, zari-rijen, kde na strane 21 je kraticky clanek,jez pojednava o pripadnem poskozeni plaste kosmicke lodi.Prorazeni obalu jakymkoliv predmetem ,od malych meteoritu ,az po lidmi zanechanym naradim, kamerami a mnohym jinym "smetistem" zanechany kosmonauty, dnes predstavuje vazne nebezpeci. Kosmonaut muze pouzit velkou hydralickou pistoli s velkym talirem, jez po vyrovnani tlaku mezi poskozenou casti a vesmirem se pouzije ke striknuti epoxidoveho lepidla pernamentne zpravy prorazeny plast lodi, rovnez tak i opravy trhliny na povrchu lodi.

Otazkou je, zda Columbie uz byla vybavena touto "tlakovou pistoli" k opraveni Columbie, nebot roku 2000 NASA, uz zkousela v Marshall Space Flight v Alabame jak tento prototyp by byl k pouziti v pripade ohrozeni vesmirneho letu.

Primy obrazek poskozeni Columbie, najdou ctenari na Hal Turner Shaw Radio,

8591

5.2.2003 15:04

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Jiri Valtr 209.?.?.?

Reakce na 8591

Nevim, proc nekdo ("brnak"[mrknutí jedním okem] srazil u tohoto prispevku puntika. Zrejme si z nej precetl jenom jmeno autora, nacez nasledoval zvyseny tep, mlha pred ocima a lapani po dechu. Nejspis byl v zajeti predsudku. Myslim si, ze se jedna nejen o dobry prispevek, ale hlavne o naznak, ze jeho autor nemini psat jenom protizidovske traktaty. Plusoveho puntika vam nedavam, "matej", "brnak" a jim podobni ctenari ohodnocovani toho druhu znevazili a ja se takovych akci nezucastnuji.

8598

6.2.2003 6:02

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Brnak 68.?.?.?

Reakce na 8598

Pane Valtr,

Ja vim, ze nevite proc. Ja Vam to tedy reknu. Nejaka pistole s talirem a epoxy, ktera zacpava diru ve space shuttle je vyplod choreho mozku. Proto si clanek zaslouzil 5 punciku dolu. Ja dal jenom jeden.
Mimo jine, kazda space shuttle je po peti pouziti rozebrana a postavena znovu. Pouziji se vsechny updates a nova technologie, takze prakticky kazda ze space shuttles ma za sebou maximalne 4 lety.
Jinak pane Valtr, kdybych ja Vam napsal neco o krevnim tlaku, tak mne to pan moderator zcenzuruje. Vy si to ale muzete dovolit. Gratuluji.

8608

6.2.2003 21:52

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Jan Rys vts (zavináč) email (tečka) cz 194.?.?.?

No uz je 6.2. trochu pozde na komentar, ale nejak nestiham. S clankem souhlasim a je pravda, ze jeste v dnesnich zpravach porad mluvili o mrtvim zidakovi a jak vlastne je prvni zid ve vesmiru a vlastne neni....... no to je jedno spis mam jednu technickou. Pane Stwora ja nevim jestli ta smrt byla takova jako si predstavujete a dokonce jestli jsem to spravne pochopil by jste ji i bral. Ona kdyz pred lety vybuchla Columbia dodatecne se zjistilo, ze jeste 28sekund!!! pote byly pouzivany tri dychaci pristroje. I kdyby to bylo 5sekund asi ti lide museli trpet hur nez (at si kazdy dosadi to co povazuje za nejhorsi) a je dost pravdepodobne ze i tentokrat to nebylo tak rychle.

8622

8.2.2003 8:05

RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Jan Rys vts (zavináč) email (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 8622

Myslel jsem samozrejme CHalanger.............

8677

8.2.2003 6:01

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Tak dobre bych to nenapsal ,ani ja.

8675

13.2.2003 4:20

Six Americans, one Israeli aboard space shuttle

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 203.?.?.?

Zprava ,ktera nuti k zamysleni.
SPACE SHUTTLE WILLFULLY DESTROYED!
MAY HAVE BEEN CONTAMINATED BY POISONOUS MILITARY CARGO
Astonishing new information about the demise of the space shuttle. Apparently, the shuttle was on a mission to deploy RICIN poison pods into space, for the US to use against China if war erupts. Ricin may have leaked into the shuttle which was damaged during liftoff, requiring it to be destroyed so as not to contaminate the US with RICIN upon return!
Presvectese sami na Radio Hal Turner Shaw.

8819

13.2.2003 23:28

Pokřivené hodnoty

Jakub jakub (tečka) m (zavináč) ziplip (tečka) com 62.?.?.?

Zemřelo 7 lidí, ale v médiích se pořád omýlá se smrt jednoho Izraelce. 7 lidí mi opravdu nepřijde moc, na dálnicích zemřou větší kvanta lidí a nad raketoplánem plakat nebudu, ale nechápu proč, a to mi přijde z humanitního hlediska přijatelnější, nepláčou spíš nad těma dvěma mrtvejma ženskejma. Copak je jen židovská národnost sama o sobě něčim víc...

8853

Příspěvků: 58

02.02. 00:36 zdenek  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 01:23 kavol  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 01:57 zdenek  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 14:44 Tomáš Fuk  28 let není na závadu.
02.02. 02:17 Zdenek  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 03:49 Jirka  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 06:47 Rado  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 18:36 alena p.-h.  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 08:36 Jirka  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 17:17 Vladimír Stwora  Dobře jste to doplnil
02.02. 19:46 Jirka  RE: Dobře jste to doplnil
02.02. 19:56 Jirka  Ještě něco
03.02. 03:28 Brnak  RE: Dobře jste to doplnil
02.02. 23:52 Baron  RE: Dobře jste to doplnil
02.02. 10:26 zizka  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 17:04 Prot  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 10:30 Jirka  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 00:24 Petr  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 03:29 Jirka  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttl
03.02. 20:06 milo  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttl
02.02. 13:31 MAX  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 14:25 Ivan Kozak  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 22:47 Baron  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 23:03 Vladimir Stwora  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttl
07.02. 18:06 matej  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttl
09.02. 15:02 Mikin  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttl
07.02. 14:35 Sperhak  Sionisticky agitator s falosnym menom ivan kozak
08.02. 15:01 stefan  RE: Sionisticky agitator s falosnym menom ivan kozak
02.02. 16:22 Brnak  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 17:09 stefan  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 19:15 Brnak  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 22:39 stefan  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 03:23 Brnak  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 16:27 stefan  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 16:35 stefan  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 23:44 Baron  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 16:16 stefan  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 17:13 stefan  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
02.02. 23:30 jan  Six Americans, one Israeli aboard krematoria
03.02. 00:36 Petr  RE: Six Americans, one Israeli aboard krematoria
03.02. 05:57 zdenek  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 09:00 Jan Šimůnek  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 11:17 Ludek  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 16:23 stefan  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
04.02. 06:26 matej  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 16:39 Karel Klozar  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 17:20 Slovák  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
03.02. 22:00 matej  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
04.02. 03:28 Robert Nohejl  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
04.02. 05:51 albert  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
05.02. 01:38 Robert Nohejl  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
05.02. 15:04 Jiri Valtr  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
06.02. 06:02 Brnak  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
06.02. 21:52 Jan Rys  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
08.02. 08:05 Jan Rys  RE: Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
08.02. 06:01 Robert Nohejl  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
13.02. 04:20 Robert Nohejl  Six Americans, one Israeli aboard space shuttle
13.02. 23:28 Jakub  Pokřivené hodnoty

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

66

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc březen přispělo 140 čtenářů částkou 23 155 korun, což je 66 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
15SucVps1Cpxd6ahR6uxx6SJiR16SZgR7b

Další možnosti platby ›

Ve zkratce

Pozorujte dnešní právní zrůdy, ceny a lichvu! Šílené!!27.03.20 18:19 Česká republika 3

Jourová varuje27.03.20 14:54 Evropská unie 6

Vědci zjistili u 600 lidí 40 různých mutací koronaviru26.03.20 22:20 Island 5

Holandsko a Švédsko začínají ustupovat od teorie stádní imunity26.03.20 22:07 Evropská unie 2

Vláda mění své rozhodnutí ohledně odškodnění - bojí se bankrotu (a právem)26.03.20 22:00 Česká republika 1

Indie vyhlásila 1,3 miliardě svých občanů stanné právo26.03.20 21:02 Indie 1

Koronavirus: Drakonická opatření v Bolívii26.03.20 09:03 Bolivie 7

VIDEO: Massimo Mazzucco zajímavé souvislosti a "náhody" COVID-1926.03.20 07:56 Itálie 0

Politická korektnost a krvelačnost chorých feminacistek vedla ke konci mluvčího FK UK25.03.20 11:07 Česká republika 12

Ministerstvo obrany chce uspořit až 2,9 miliardy korun25.03.20 07:00 Česká republika 1

Evropská unie vojensky podporuje Turecko24.03.20 17:34 Evropská unie 2

V USA začala ekonomická krize24.03.20 04:25 USA 3

Video: Allahu akbar! Nepokoje v uprchlickém táboře Eleonas v Aténách23.03.20 17:51 Řecko 0

Video:Německo už není zemí mléka a strdí, ale Afričanovi to nevysvětlíte23.03.20 17:45 Německo 1

Protesty proti omezením kvůli koronaviru v Paříži23.03.20 16:19 Francie 0

Stát zakázal výrobu dezinfekce Martinu Žufánkovi23.03.20 15:43 Česká republika 1

Rusko a Kuba posílají do Itálie své lékaře22.03.20 17:35 Rusko 4

Blokování čínské pomoci Itálii v Praze22.03.20 16:08 Česká republika 3

Chmelár o prohlášení Stoltenberga: Je to šílené a nepříčetné21.03.20 08:40 Slovensko 2

Pracující rodiče se hroutí z množství domácích úkolů svých školáků20.03.20 22:25 Česká republika 3

Měnové kurzy

USD
24,60 Kč
Euro
27,48 Kč
Libra
30,64 Kč
Kanadský dolar
17,54 Kč
Australský dolar
15,17 Kč
Švýcarský frank
25,86 Kč
100 japonských jenů
22,80 Kč
Čínský juan
3,47 Kč
Polský zloty
6,04 Kč
100 maď. forintů
7,69 Kč
Ukrajinská hřivna
0,88 Kč
100 rublů
31,23 Kč
1 unce (31,1g) zlata
39 938,79 Kč
1 unce stříbra
356,21 Kč
Bitcoin
151 665,79 Kč

Poslední aktualizace: 28.3.2020 07:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 740