Diskuze k článku
Film USA
Příspěvků 87
Pláčete na špatném hrobě. V Evropě pouze tv ARTE dotovaná německem a francií může poučeným divákům nabízet něco více než jen výplň sobotního večera. Po českých televizích můžete čas od času chtít sem tam něco málo a občas i něco víc. Kromě USA ale nikdo nevyrábí namixované nesmysly v nadnárodně stravitelné podobě a proto je produkce USA nejprodávanější a nejhranější. Evropské země vyrábí většinou filmy pro národní publikum a tyto filmy jsou velmi často málo akceptovatelné jiným národem z důvodu jiné mentality, jiných kulturních zvyklostí a preferencí a podobně - těch jinakostí je opravdu hodně - ostatně zajděte někdy na festival či přehlídku některého národního institutu - v Praze jich působí celá řada a v Kanadě jich bude ještě větší množství.
ČT to řeší "Klubem náročného diváka" a vysíláním zajímavých titulů pozdě večer respektive nad ránem, protože nejsou peníze na pouštění drahého filmu několika fajšmekrům.
Jediným řešením by bylo vytvoření nějaké unie - například ve spolupráci s polskem, slovenskem, maďarskem následovat příkladu ARTE. Ale i to je v dnešní ekonomické situaci asi jen zbožné přání. A Vámi preferovaný film Madisonské mosty je vnímaný spíše jako červená knihovna
Kabelovku prece clovek k zivotu nepotrebuje,a do dopr.protstredku si mohu vzit knihu nebo casopis.
V USA a Kanade funguje firma NETFLIX,kteri maji databazi zahranicmich filmu a to z celeho sveta.Jen ceskych jsem tam napocital asi 70.Filmy vam prijdou az domu do schranky,po shlednuti se daji zase do obalky a postak to odveze.Je rovnez mozne sledovat vse pres internet.Pouzivam jejich sluzby jiz patym rokem,a stale je na co koukat.
No knihu mužu, když bude v antikvariátu, 350korun na ni prostě nemám. A časopisy? Zrovna dnes sem o tom psal sem:
http://krysatec.benghi.org/phprs/view.php?cisloclanku=2011112001
Odborný pak prakticky neexistují a když tak je v nich 80% inzerce a reklam... nebo je nikde nemají. Alternativně jsou navíc hrůzně drahý.
Otázkou je, proč mám platit rozhlas co neposlouchám a televizní poplatky za to na co se nedívám a pro koho se to vlastně vysílá.
Že by bylo účelem diváka co nejvíc nasrat ? Nechápu jinak proč v neděli v poledne a odpoledne je všude několikahodinový politický školení a jako alternativa k obědu na COOL soutěž co sice nevím název ale něco ve stylu "kdo je větší prase, ten vyhraje!" Ono je dost na hovno čumět na Vondry a když je alternativou jak někdo nosí v hubě vepřový vagíny... to je teda fakt NĚCO! Pochybuju, že ty programy i programovou skladbu dělají normální lidi. Nota bene: je to jak kdyby se nepočítalo že by se někdo chtěl na něco dívat protože takový hovno jak o vikendu tam není ani v týdnu!
Krysa
Zkuste Levne Knihy, prekvapive je tam vyber pomerne slusne literatury. Pravda Zivotopis Lady Gaga tam nekoupite, ale treba Betty McDonaldovou jo
S tou televizi souhlasim. Prestal jsem na ni koukat.
Záleží kde co kupujete, ve městě je to k nedoplacení, tady jsem koupil třeba 5knih Jacka Higginse po 25 kačkách. Což se číst dá, protože je to celkem jedle napsaný, pokud takový věci čtete.
Též je tu A. Hailey, semotamo Dean Koonz, Clancy nebo i Robert Merle. Ve městě je ten Higgins klidně za kilo. (teda konkretně, mluvím o srovnání antikvariátu pod Pekařskou a na Táborské v Brně).
Ovšem já s tím antikvariátníkem mám mírně nadstandartní obchodní vztahy, hi.
Krysa
Zkuste si pořídit čtečku E-knih.
Dneska za tři litry seženete solidní šestipalec.A krmení pro něj běžný internetista si bez problému může sehnat též.
Mám s tím ty nejlepší zkušenosti.
Jinak díky mnohaletému abstinování tabáku i alkoholu v pohodě za knihy utrácím kolem litru měsíčně. A pořád ještě vychází dost skvělejch věcí,takže začínám trpět obavou,že do konce tohoto svýho pozemskýho bytí nemám žádnou šanci vše co je doma přečíst.
Jo, pod Pekařskou i na Pekařskou ,tam nakupovat chodím.Také naproti Barviče do Alfy ,naproti Kapucínům,nebo naproti Jakuba.Též na bývalou Leninku.
Ale kde je ta Táborská?(podle jmen brněnský ulice moc neznám)
Doporucuji odborny casopis bez reklam www.sciam.cz
Oni ti Vondrove a ti co nosi v hube veprovy vaginy, maji totiz hodne spolecneho, takze to programove zase neni od sebe tak daleko
Nepochybně tak 80 až 90 procent americké filmové produkce jsou kraviny ale neřekl bych že v Evropě (do značné míry americkou produkci napodobující) je to o moc lepší. Nemluvě o televizních seriálech to už mi Desperate Housewiwes nebo Sex and the City přijdou lepší než německé, francouzské nebo nedejbůh dokonce české (Ordinace v Růžové zahradě) TV seriály. Jestli chcete vidět zajímavý americký film zkuste tohle a nejen kvůli těm lesbickým scénám
Madisonské mosty mne nijak nenadchly přitom Clint Eastwood je docela talentovaný režisér. To spíš Gran Torino.
20.11.2011 22:09
Vidí to naprosto reálně, bez ohlupování hollywoodským škvárem
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?
Reakce na 257368
(nyní náležitě ideově zabarveným) by bylo ovládání mas plutokraty nemožné. Proto si filmu coby nástroje propagandy považovali jak Uljanov, tak i Goebbels.
Ovšem Američané dokáží natočit i realističtější "nezávislé" filmy, kde, jak poznamenala má známá, "je to jako ve skutečnosti".
Ve svých posledních filmech již leze Eastwood ke křížku, je-li to ten nejvhodnější výraz.
Ty tam jsou doby, kdy přebíral od židovského režiséra natáčení "revizionistického" westernu...
21.11.2011 1:53
na Eastwooda mi nesahajte
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 174.?.?.?
Reakce na 257372
Budte tak laskav a na Mr. Eastwooda mi nesahejte,je to jeden z mala charakteru v Hollywoodu,ktery si pevne drzi sve osobni nazory a nenecha se zvyklat nejakou politickou korektnosti plus toci bezvadny pribehy.Myslim,ze Clint Eastwood je rovny chlap a toci filmy pro radne chapajici publikum.
Madisonské mosty Vás nenadchly, protože jste to asi bohužel(dík)nezažil... buďte rád
no tak je to se vším, stejná věc může vyznít nejen každému jinak, ale i jedinci s časovým odstupem. Třeba mě sundávají o Vánocích staré české pohádky, a v nich ten vyčpělý dnes znovu aktuální podtext, např. proslov Martina Kabáta, nebo ten hostinský z Obušku, rádci z Pyšné..
Někdy si to podobné překvapivě všimnu na některém americkém echtfilmu typu např. Rambo.
A nejvíc mě dnes dostal Karel Gott, který TOHLE uvedl v rozhovoru už v roce 2001!
("Jsem přesvědčený, že zvlášť v posledních stoletích nejde o žádné omyly, naopak politika se odvíjí podle přesných scénářů, nic se neděje náhodou, i to nejhorší jako války. Vždy je o vítězích rozhodnuto dávno předtím. Stejné banky podporovaly toho, kdo je rozpoutal, a vyjednávaly s tím, kdo byl napaden. Domlouvaly se, čím budou platit, až jim budou posílat zbraně. Běh světa řídí tyto vysoké nadstátní kruhy, tzv. ilumináti nebo osvícenci, a také svaté řády a lóže až po mysticko-okultní organizace" )
Nedá mi to abych nesouhlasil s Duanittou ohledně Madisonských mostů - až něco podobného zažijete na vlastní kůži, buďte si jisti, že Vás film chladnými nenechá.
..a tedy jsme toho ušetřeni. Někdy se dívám na TV ze zvědavosti v servisu, během čekání na opravu auta. Mývám u toho záchvaty beznaděje, či rovnou vzteku. Také mne docela překvapuje, že za ty cca čtyři roky co na TV nekoukáme, se v ní naprosto nic nezměnilo, co se týká skladby a infantility pořadů.
hlavním cílem sračkometů je vyplnit mezery mezi hlavními pořady - reklamami. a ten futruňk mezi tím musí být co nejlevnější, proto se používají americké sračky.
No a ted si představte, že za mládí mých rodičů byla jedna TV v celé vesnici a chodila se tam na ni dívat opravdu celá vesnice jako do kina. Byl jen jeden program, který vysílal jen několik hodin denně a obrazovka byla malinká. A žilo se v pohodě bez TV. Jenže lid měl k sobě jaksi blíže. Například ve vsi fungovalo ochotnické divadlo, dále různé čaje, plesy apod. Dnes ? Mrtvo. Bez TV se dá v pohodě žít, zejména v éře netu. Naladte si CS film. Tam vysílají naši i slovenskou produkci, většina je však do roku 89. Tato cílená debilizace společnosti probíhá i za našimi hranicemi. Při mé poslední návštěvě Ruska je to tam podobné, ale zatím lepší například v tom smyslu, že i v hlavním vysílacím čase jsou vysílány ruské filmy jak se říká pro náročného diváka. Ale ten tlak ze Západu je tam veliký. Dále tam funguje obdoba výše zmíněného CS filmu v ruské mutaci.
Editorovi:
Omlouvá vás, že tu nepobýváte moc často, jinak byste nemohl být tak překvapený. Na TV se nedá koukat už hodně let (z mého hlediska), takže fakt nekoukám. A kdyby jen amícká produkce... Horší je, že dneska je už i ta česká svou debilností dohání. Je to můj pohled, ostatní můžou mít názor jiný.
Z posledních filmů, které mi utkvěly v paměti, doporučuju české Lidice. Dost věrně se drží scénáře pana Mahlera a ten se zas drží skutečného příběhu (to vím, shoduje se s vyprávěním syna jedné z lidických žen, pana Nešpora).
Z americké doporučuju další Eastwoodův film Výměna . Je podle skutečné události, dost mě zaujal.
(těmi Madisonskými mosty jste mi udělal fakt radost, taky patří k mým oblíbeným)
A pro pobavení a relax snad... tohle .
Tak u Lidic bych si dovolil oponovat. To je dle mého názoru jedna z největších filmových s*aček, která v této zemi kdy vznikla. Ten film vůbec nepůsobí dojmem filmu, ale dojmem laciné televizní inscenace. Kýčovitá, prvoplánově slzotvorná limonáda s prachbídnými hereckými výkony, a to i u jinak skvělých herců, jako např. Bydžovská nebo Budař. Ani ten Roden tam nic moc nepředvádí, na to, jaký je to jinak Pan Herec. "Doporučuju" scénu atentátu na Heydricha, tu by snad lépe natočil i jednooký podprůměrný student FAMU mobilem a bez štábu. Po té jsem to s pocitem trapnosti vypnul. Dokoukal jsem to až později a to jen ze sebedonucení. Herce pro roli Heydricha asi také vybíral nositel Nobelovy ceny za casting, který by do role Jamese Bonda snad dokázal vybrat i Luďka Sobotu.
Děsivá fušeřina s pěknou kamerou, ve které neustále otravuje nechutně "dojemná" hudba. A přitom to mohl být tak pěkný film, příběh to vůbec není špatný. Docela rád bych znal názor autora scénáře na výsledek, docela bych řekl, že taky musel "hledat slova.". Pan Nikolajev ať raději točí telenovely na podvečerní Novu..
Kvůli tomuto veledílu jsem se dokonce málem pohádal. Někteří "znalci" filmu nejsou schopni pochopit rozdíl mezi bagatelizováním válečného zločinu a kritikou velmi špatného filmu. Já jsem si drze dovolil jen to druhé..
Dovoluju si sem vkopírovat jednu větu z jednoho komentáře na CSFD, která vlastně říká vše:
"DOKONALÝ PRODUKČNÍ KALKUL a smutná ukázka stádovitosti českého diváka."
[IMG=http://img406.imageshack.us/img406/7266/lidice.jpg][/IMG]
Dovoluji si souhlasit s dávno již tradiční "sračkovitostí" našeho filmu.
A jak píšete, i ten Roden hledá, v detailních záběrech, vůbec nějaký výraz, natož odpovídající.
Na konci filmu navíc tvrdí, že jde na pomoc Praze ale ta je na opačnou stranu. Ale pokud by to byl záměr, tak klobouk dolů. Další překvapivá věc v celém filmu, už je jen nezdupaný sníh na poli, kde hlavní hrdina hledá Lidice.
Pochybuju, že by náročnému divákovi došlo třeba to, že Lidice byly zlikvidovány (českým xindlem) z blbosti a omylem, tudíž zbytečně.
"Ale já jsem z Lidic..."
"Nerušte pietní akt..." (nějak si nemohu vybrat smajlík)
Souhlas s Vaším textem článku k filmům u nás v ČR... v situacích, které jste popsal = v ČR a v busu v již.Americe, jste měl prostě
obrovskou smůlu, ale trefil jste se do černého při odhadu těch
osob, co ty filmy vybírají. Rady těch co na to tady reagovali,
byly často mimo mísu. Více takové kritiky ! Lidé v současné
společnosti těžce zhrubli a jen tvrdá diktatura, ale do mezí
zákonů vymahatelné slušnosti, to může pozvolna přesměrovávat
do vzájemné ohleduplnosti a lidskosti. Samo nic nepřijde!
Správně, americké filmy jsou jen buržoazním pozlátkem prohnilého kapitalismu, namátkou třeba Forrest Gump, Falling Down, Blood Diamonds atd. A co teprve ten dekadentní americký humor v komediích "Lepší už to nebude", "Big Lebowski" nebo "Love Actualy" , prostě hnus každým coulem. A to raději nemluvím o tom imperialistovi jménem Oliver Stone a jeho brakových filmech Heaven and Earth, JFK, Platoon atd. Naštěstí máme dostatek pěkných a kvalitních československých filmů jako Kameňák či Slunce seno erotika. Náš archív pak nabízí řadu špičkových filmů i seriálů jako "Žena za pultem".
Prostě zase článek o hovně. Lidi proboha vzpamatujte se. Filmový trh jen naplňuje poptávku. A poptávkou není filosofie či poezie, ale oddechová témata. Sračky i kumšt produkuje Evropa stejně jako Amerika. A navíc ta hranice kvality je hodně individuální, holt každýmu se líbí něco jinýho. Já se rád kouknu i na toho Indiana Jonese.
Udeřil jste hřebíček na hlavičku, pane Luxore. Plně se připojuji k Vašemu názoru.
Z toho bych se moc neradoval. Vypadá to spíš jako pochvala Frištenskýmu od náčelníka výpravy, v jedné z Cimrmanových her.
>Prostě zase článek o hovně. Lidi proboha vzpamatujte se. Filmový trh jen naplňuje poptávku. A poptávkou není filosofie či poezie, ale oddechová témata. Sračky i kumšt produkuje Evropa stejně jako Amerika. A navíc ta hranice kvality je hodně individuální, holt každýmu se líbí něco jinýho. Já se rád kouknu i na toho Indiana Jonese.
Je to tak. Amerika vyrabi hodne sracek proto, ze vyrabi hodne filmu. Diky tomu vyrabi i hodne dobrych filmu. Myslim, ze to zalezi na animu divaka. A kdo si neumi vybrat, to je zpravidla nekulturni clovek, ktery se naucil jen kritizovat a nadavat. V restauraci si take vsichni nedavaji jen zemlbabu, ze? Idiana Jones je presne to co mam rad. Odpocinkovy film, historicky, valecny, archeologicky, komedie a akce.
ad: Filmový trh jen naplňuje poptávku.
Proboha ČÍ?? Moji ne a neznám nikoho kdo by se na to díval!
Každej akorat jásá když konečně je pátek a je tam komisař Moulin nebo když davali Schimanskiho a za celej týden se dívá leda na House, M.D!
Kdo je teda ten zbytek pro kterej vysílá několik televizí všichni to samý a furt dokola a proč se normální člověk dočká filmu nejdřiv v 23hodin ale spíš ve dvě ráno?
Vaše řeči o poptávce jsou stejná hovadina jako když mi na rohu v samce tvrdí, že všichni chtějí salám ze sóji a chleba co za den zplesniví a že rozhodně není možný dovezt lepší. Samozřejmě že to jde, dokonce za ty samý peníze jenže on na to sere a to stejný dělají televize! Je VUBEC nezajímá na co se chcete dívat je zajímá co ONI chtějí vysílat! A to je tady se vším: výrobce taky nezajímá co vy chcete, nakonec vám stejně nezbude jak koupit co on a v jaké kvalitě vyrobí.
A ostatně platit za televizi a rozhlas musíte stejně i kdyby tam bylo uplný hovno. A na co je komu kabelovka kde je 80programů a nic na nich to nevim.
Krysa
Čí poptávku ? No vaši možná ne, ale těch miliónů vohnoutů co na ty kraviny každej večer čumí, určitě ano. Když jsem se ptal známých lidí „Dívali jste se včera večer na ten výbornej dokument na CT2 ?“, tak vesměs následovala odpověď „ Ne, to je nuda, to mě nebaví“, „Ne , na Nově dávali OVRZ“, „Ne na Primě byla super střílečka se Segalem“. Taková je prostě realita a nic na tom nezmění ani vaše silácké řeči o hovadinách. A vaše analogie se salámem je také blbost. Kdyby to lidi nekupovali, tak by to v krámech neprodávali. Lidi si mohou vybrat, zda koupí levnej shit-salám ze sóji, nebo kvalitní (ale dražší) potraviny.
Je vždy lepší vychovat ši nenáročné zákazníky než je vézt k sebevědomí a k akceschopnosti. Mě se nikdy nikdo nezeptal jakou knihu bych chtěl zfilmovat. Čím víc levného se prodá, tím dražší může být to lepší. Marketing. A že si všichni mohou koupit to lepší? Ha ha. V které zemi žijete? Nebo jinak, váš plat je neomezený?
ad. Lidi si mohou vybrat, zda koupí levnej shit-salám ze sóji, nebo kvalitní (ale dražší) potraviny.
Lidi si mohou vybrat ne podle toho co je kvalitnější ale podle toho na co jim stačí peníze! Přičemž u nás navíc dražší neznamená nutně kvalitnější...
Krom toho mne sere, že řadu věcí neseženu ani na DVD... zkuste mi říct KDE vezmu třeba "Nahá láska" s Marlene Jobert?!
Nebo jak "jednoduše koupíte" CD s Van der Graaf Generator nebo Alan Parsons Project?!
Krysa
"...oddechová témata..."
Ale pro koho?!
Asi vám nějak uniklo, že kultura má kultivovat, NE naopak.
A jestli si myslíte, že každýmu je hovno do toho, na co se díváte, tak ano ale nestýkejte se pak jakkoliv s jinými lidmi, natožpak zvířaty.
PS. Nemusíte tomu rozumět, jenom dělejte, co jsem napsal a svět bude OK. Dík.
Šmarja co to zase melete ? Když se vám to nelíbí, tak se na to nekoukejte. Proč pořád musí někdo kecat lidem do toho, na co se mají či nemají koukat. Ano, přiznávám se, já jsem také konzument. Když přijdu utahanej z práce, tak nechci sledovat hlubokomyslná dramata, ale chci si vypláchnout mozek nějakou oddechovkou. Takže si pustím třeba Poirota nebo Mrs.Marple (díky pane Zbyšku za Váš výborný dabing) a za chvíli spím jako mimino. Jsem proto špatný, nekulturní člověk ? Pro soudruha Lesova asi ano. Naštěstí mi jsou názory soudruhů z kulturní komise celkem šumák.
Jak trefně poznamenal pan „76“ výše, ať si každý vybere dle vkusu a nálady.
ad "Když se vám to nelíbí..."
No, to je argument. Když se vám to nelíbí, tak...................se třeba zastřelte, ne?!
Já bych to možná i udělal ale naštěstí nebo bohužel (nevím, co je lepší), nemám zbraň.
PS. Já jsem věděl, že to nepochopíte. To už je tady taková tradice, že se na kritiku reaguje vztekle, místo zpytováním svědomí...
Tak "polopatě": Koukejte se na co chcete ale nelezte mi na oči a nehrajte si na filosofa, vše chápajícího liberála a kulturního člověka.
Tím nechci říct (páč teď už vím, že jste domejšlivej), že já jsem bůhvíjak "zkulturněnej". Bavíme se o vás, to vy, jste začal s tím, že je to jedno, co se produkuje a co (samozřejmě nejen to) nakonec rozloží a zahubí tuhle kulturu.
Rád překrucujete, pane, ale moc vám to nejde. Nikde jsem nepsal, že „je jedno co se produkuje“. Pouze jsem konstatoval, že ne všechny americké filmy jsou špatné. Na vaše blazeované rady a nálepky vám kašlu, nejste v pozici, abyste mi diktoval, co si mám myslet a co mám dělat. A kecy abych vám nelezl na oči, si můžete zkoušet třeba na svoje děti, ale ne na mě. A když už, tak si to alespoň v hlavě trochu srovnejte- provokativně jste přeci reagoval vy na mě a nikoli naopak
I tak se to dá říct. Předpokládám, že děláte asistenta někomu v parlamentu, páč to by pak mělo "svoji" logiku.
ad: Jak trefně poznamenal pan „76“ výše, ať si každý vybere dle vkusu a nálady
a to jako kdy a z čeho??? Film na 60ti programech jednou měsičně ve tři ráno a plnej reklam, knížky a LP desky shánět v antikvariátu přes známýho, DVD a CD ze zahraničí a filmy tahat z internetu???
Co je na tom normálního??
Krysa
Vy mě snad ani nechcete pochopit. Takže to řeknu naplno: SRAČKY SE VYSÍLAJÍ A BUDOU VYSÍLAT I NADÁLE, PROTOŽE LIDI SI TY SRAČKY ŽADAJÍ. Já se na TV vysílání nedívám téměř vůbec, jen CT24 a občas CT2. Satelit jsem zrušil a vše si pouštím z HD. Raději si pustím po stopadesáté Svěrákovy či Stoneovy filmy, dokumenty nebo poslouchám mluvené slovo. Žádná jiná možnost není.
.. se porad nehadejte, .. vy dva, .. nebo vas rozsadim !!
.. Ja jsem ze stare televize vymontoval obrazovku a strcil tam akvarium, - a koukam na televizi docela rad
.. akorat me stve, kdyz zacnout soulozit ( ty ryby ), to jim vzdycky zhasnu svetlo a maji po ptakach. A jdu za maminou ...
Taky dobrý řešení Steve. Mám to zařízený podobně a do akvárka s terčovcema taky čumím více než do TV.
Pan editor Vladimír se mne neustále snaží chránit.
Byl jsem v dabingu vyučen královnou tohoto oboru, paní Olgou Walló.Ona se dnes dabingu nevěnuje, protože je nemírně vzdělaná, je schopná učit na vysokých školách a všichni její studenti hltají její zkušenosti a vědomosti. Jsem pyšný na to, že si s touto dámou tykám, mám na ni mobil a občas si píšeme. Málokdy, ale když k tomu dojde, tak to stojí za to. Nevím, zda bude toto číst, jen chci, aby věděla, že byla mojí druhou konzervatoří a málokdo mi dal do profesního života tolik, jako ona.
Citace, kterou pan Vladimír použil je z naší soukromé korespondence.
Neupravil ani necenzuroval jediné mé slůvko, vážená nenávistná úderko! Takhle to prostě dneska chodí. Ptáte se mne proč tedy v té žumpě pracuji? Odpověď je jednoduchá. Ze všeho nejvíce miluji divadlo, které mne velmi dobře živí, ale také existují divadelní prázdniny a měsíce, kdy se tolik nedaří. Mám rodinu a složenky se neptají. Hoď kamenem , kdo jsi bez viny.Zbyšek Pantůček.
21.11.2011 9:49
RE: Pan Stwora je slušný človék.
janko janko (zavináč) karao (tečka) cz 85.?.?.?
Reakce na 257384
..díky za vaši reakci. Ona i tato atomizace společnosti není žádnou nahodilostí, jen je třeba dohlédnout až k počátkům všech civilizací, které byly před námi.
Letos je rok "součtů". V příštím si každý nutně vybere to, co jej formovalo. Vyrovnává se mnoho civilizačních cyklů, přichází zcela nový pohled na fyziku sil v prostoru a s ní související otvírání schopností člověka.
Mnohé z vědomostí, nasbíraných za panování latiny a matematiky (cca 2000 let) vyměníme za praktické ověřování síly naší fantazie - síly, která čerpá informační balíčky z datových polí v prostoru.
Každá informace je pouze "zmražený pohyb času" - a samotný čas a pohyb je totéž, vytvářením pohybu současně spotřebováváme čas, kterým jsme my sami. Náš čas nám buď někdo organizuje - anebo si jej můžeme organizovat sami - a to i pro jiné lidi.
...a v tom je cíl a podstata moci - v možnosti organizovat čas (= pohyby populace) komukoliv a kdykoliv.
Už je pozdě "honit bucha" (buch = padlý bůh), přichází doba "honit bycha".
Přeju Vám i paní Wallo naplnění i vašich přání.
J. Koňas
..Mám rodinu a složenky se neptají.
------
.. Zdravim Vas EuroSpoluobcane (bez zleho podtextu) .. Vase problematika je mi rovnez vlastni a po hluboke analyze jsem si myslel, ze jsem problem rozsekl !! Jak je vsem pritomnym znamo - nejvice vynasi "pravicovy holokaust" !! Proto jsem na vyrejnych mistech ( v parku, na zastavce, na latrine apod. ) tise a nevtirave na tento vzpominal. Soukmenovci mne obdarovavali mensimi, az malymi obnosy, jedna duchodkyne mi venovala veliky kedlub a maminkovsky dodala: .. "zadus se s tim, parchante"
.. videl jsem moznost sveho volneho podnikani ruzovymi brylemi, avsak neviditelne paky zapricinily, ze jsem za posledni mesic nedostal ani ten kedlub, - ale 16x pres hubu !!
.. z tohoto duvodu Vam tento druh prace nedoporucuji ! S manzelkou a tchanem uvazujeme o kratkodobe brigade v cizinecke legii - pracoviste Syrie. Mate-li zajem o tuto humanitarni pomoc - jste s celou Vasi rodinou v nasi jednotce "Polni nemocnice" pravicove vitan !! Jak rika moje nezna manzelka: .. "ved coze, .. zajebeme dvoch ci troch Syrijcov, zobereme hodinky a peniaze, a rychlo domov pre podporu ".
.. Kanystr s sebou !!
Timto zdravim a preji rovnomerny prisum heroinu nutneho k zvladnuti narocneho dabingu "americke Osvety" ...
21.11.2011 19:38
RE: Pan Stwora je slušný človék.
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?
Reakce na 257422
Opět soda jako sviŇ! Jak to děláte, co berete? Kde to prodávají?
Chvílema fakt nevím co je míněno jako džouk a co ne.
Hollywood ma nepreberny mnozstvi filmu a u kterejch se dokonce necha i premejslet. Film se musi jen umet vybrat i kdyz priznam , ze v TV nekdy neni z ceho. Proto jsem si poridit DVD. Ja to moje stale fungujici jeste v originalni krabici skoro novy Sony - mozna ze kradeny jsem kdysi koupil vod Israelskyho vetesnika na blesaku i s remote control a jsem ho usmlouval z $ 60 za $40. Zrovna nedavno, myslim ze vo Halloween kdyz v TV staly skoro vsechny porady na prd jsem zastrcil do player DVD s kdysi nahranym filmem z TV, misto popcorn a Colaloky jsem si pochutnal na rizku a nekolika plechovkach piva dovezeny az z Old Milwaukee kterym nepohrdnul ani Jeffrey Dahmer kdyz zapijel ty snedeny cernousky a cumel na Shindleruv list vod Spielberga. Uz potreti na stejnej film protoze ty horrory vo upirech dokonce i ty srandovni vod rezisera Polanskyho se 2x cumet neda ani nahodou a malem jsem si pri tech grotesktnich scenach az me vod smichu zaskocilo v krku jak jsem slzel pocural.....
>Co se předmětu strachu týče, může to být cokoliv: hmyz, červi, bacily, rajčata, mumie, prehistorická zvířata... Čím větší blbost, tím lépe.
Toto neplati jenom u filmu, setkate se s tim treba i ve vytvarne sfere.
Mne vsak jeste vic vadi to, ze kdyz si nekdo koupi kopii nejakeho filmu a chce ji promitnout nejakemu poloverejnemu seskupeni, treba v autobusu, musi mit pro to zakoupene specialni opravneni. USA v navaznosti na ruzne, treba kulturni ci humanni styky, "pribaluji" ke smlouvam i nabidky filmu - dva duvody: byznys a vnucovani ideologie - a pak ruzni kulturni atase, akreditovani v ruznych zemich, jen hlidaji, jestli jsou placeny podle mezinarodnich umluv, jez svetu vnutily, autorska prava.
Ide o dementizačnú psychologickú kampaň, ktorá má z ľudí (najmä mladých) vytvoriť hordu vymetených deprimovaných tvorov, ktorí sa nebudú schopní brániť nastávajúcim zmenám vo svete. Kultúra je duchovná potrava, ktorá formuje ľudskú povahu, hodnoty a charakter. Tí, ktorí nám vnucujú tento stupídny a škodlivý odpad, to velmi dobre vedia. Stačí si prečítať Protokoly, plní sa len to, čo je už dávno súčasťou agendy Mocných a Vyvolených...
Pane Vladimíre
divím se Vám, že tu TV vůbec pouštíte. a při cestování "..z Buenos Aires do Iguazú k vodopádům a zpět.." se raději celou cestu nekoukáte z okna. příroda v těch končinách musí být lepší než jakýkoliv film.
nemá asi moc cenu bojovat proti bezduchým filmům, když je mohu v klidu ignorovat. na jedné straně ušetřím energii, kterou mohu jinde investovat.
usa filmy vzal čert, stejně jako celé USA i TV
vždyť venku je taak hezky!!
ladA
Na jaře příštího roku to budou tři roky, co jsem přišel domů z práce a pustil televezi, tak jako milionx před tím. Najednou mi došlo, že ji pouštím tak nějak mechanicky a chca nechca, i když třeba s přestávkami a odbíháním, utratím 2-3 hodiny denně čuměním na bednu, abych ve finále zjistil, že vlastně nevím, na co jsem čuměl. Ale ta nutkavá touha stisknout ovladač a projet těch 600 kanálů..., myslím, že ta televize musí vysílat nějaké vlny, magnetické? Či jiné? Copak člověk má nutkání několikrát za večer otevřít jednu a tu samou knihu, aniž by věděl proč? Nebo si několikrát pustit ten samý film? Nebudu se bavit o návštěvách ledničky, to je jiná kapitola, pánové jistě rozumí... Nicméně už to nezjistím, tehdy jsem otevřel okno a televizi jsem vydefenestroval na zahradu. Od té doby je klid. A dlouhé zimní večery? Hrajeme s rodinou třeba karty nebo dostihy (vždy sedím tak, abych to měl co nejblíže k ledničce) a nebo si prostě povídáme. Televize je dýmějový mor.
No, to se vám to vyhazuje, když máte zahradu a pro rodinu jste hrdina. Ale co mám dělat já, když bydlím v 6.p paneláku a jak se znám, někoho zabiju i kdybych ten krám vyhodil tři hodiny po půlnoci 24.prosince. A samozřejmě žádnej hrdina nebudu, budu vrah!
A co jako (pako) pak budu dělat, čumět do zdi?!
Venku poletuje radioaktivní jód a "černý saze"...
PS. Definujte pojem "rodina", myslím, že význam bude stejný jako u slova "moderátorka", tedy úplně jiný, než dřív.
..A co jako (pako) pak budu dělat, čumět do zdi?!
---
.. cumet do zdi neni pravicove a demokraticke ! Musite na sobe zacit pracovat a vzdelavat se s cilem zadani tvrde rany vsem brzdicum ruznych ( dnes tolik hojnych ) "demokratickych jar" !!
.. udelejte si napriklad rychlokurs ve Williamsburgh, N.Y, .. kurs "Odber a transport libyjskych ledvin, cenove relace"
.. po tomto kursu - zcestujete svobodny svet, v pamatnicku budete mit basnicku od Thaciho a v Izraeli vyvesenou na nadrazi spolecnou fotku s neboztikem Schindlerem !
.. a dojdete poznani - ze cumet do zdi je - popirani !! Takze - budete stastny a platny clen Svetokomunity a pokud nejste zenaty - budete dozran k zalozeni kvalitni demokraticke rodiny .., ale musite si vzit za zenu chlapa.
A nebo budete chodit sem a číst stíva. Stíve, nemáte nějaký blog? Vždy když Vás čtu tak se směju až se za břicho popadám.
Proč by se s TV programem na víkend namáhali, když se v pátek chlastá, v sobotu "šuká" (kdo to nestihne tak v neděli ráno) a v neděli večer už to nezachráníte! Ještě k tomu klišé bych doplnil porod ve výtahu a zabití zloducha natřikrát. Někdy se rád podívám na stupidní americký film, člověk se u toho nasměje a říká si, jestli to režisér myslí opravdu vážně.(Jako nedávno uvedený film s Dolph Lundgrenem- Přímý kontakt). Ty filmy mají cenu sena pro "dobytek". Určitě je hodně dobrých filmů, třeba nezávislých, ale který režim by byl tak hloupý, aby diváka vychovával a nutil myslet!
Lidé, kteří rozhodují o tom, co se bude vysílat a vůbec "prodávat" na tom kterém území jsou přece na výplatnici koncernů, které ty filmy vyrábějí .. O žádnou kvalitu tudíž nejde.. je třeba splnit plán .. Výrobci filmů, média a penězokazi/penězotvůrci jsou jedna rodina. A jak říká jedno z pravidel dobrého obchodu : "když už někoho okrádáš, tak ho aspoň dobře pobav"
Filmy nemají působit na estetické cítění, ale naopak na ty nejnižší lidské pudy. Takový film plní svůj účel - sice se v něm nekouří a nešuká ale střeva lítají na všechny strany co dvě minuty. Prostě super zábava. Možná je to příprava na věci budoucí, kdo ví ?
Vladimíre, stačí když přestanete sedět u hloupé televize a čekat, že tam dají něco smysluplného. Kdyby jste si raději otevřel nějakou knihu.
.. nejakou knihu
--
.. Kruci, - ony jsou jeste knihy "legalni" ?? Tak to asi nekdo na "centrale" neplni sve povinnosti .., do tydne budou knihy "osvobozeny" - pro Nase, Vase dobro a bezpecnost !! Knihy - jak vsichni vime - se daji zneuzit k vyrobe nuklearnich zbrani a vymazani z mapy sveta !!
Vy furt nechápete, že tohle není řešení! Za chvili si nepřečtete ani knihu protože pulka lidí neumí číst a ani neví co čte /zkuste doprdele někam poslat dotaz nebo objednávku a uvidíte to sám!/ a druhá skoro psát - sotva tak SMS! (natož knihy)
O časopisech jsem to psal už na svým webu, myslíte, že s knihama to bude za chvíli lepší?? KDO je asi bude psát? Ty "produkti" dnešního školství, rozhlasu a televize?
Za dvacet let, pokud tu vubec ještě bude "civilizace", bude i seriál "Ulice" z Novy "kultovní špička" vysílaná ve tři ráno!
Extra ve srovnání s třeba "Šejkspýrovy hry Romové a Džůlije" coby porno vysílané až po 16té hodině...
Krysa
http://www.youtube.com/playlist?list=PL1F817BD432260895
A mám stejné pocity. A nesouhlasím s naivními teoriemi nabídky a poptávky, kterou tu kdosi rozvíjel. Jsou k smíchu.
Co si asi kdo může vybrat, když všude běží stejný americky superbrak...
Prostě nám to vnucují, je za tím kšeft a tupá propaganda.
A nejde jen o televizi, na tu se nemusím dívat. Ale stejně jsme oblbováni podprahovými informacemi hudebního smogu,který už téměř nikdo nevnímá: všude v marketech, obchodech (a dokonce i v některých lázních při klidových procedurách) nás nutí neustále poslouchat americké (někdy i české nebo slovenské)"ňauňau" vysokých a kastrátních hlásků produkujích stupidní melodii i text. Protesty nepomáhají - prý to mají přikázané a někde i pod pokutou nevypnutelné. Šlo mi to tak na nervy, že jsem si opatřila chrániče sluchu, které se používají na střelnicích, když už tam musím - u nás v městečku je sice v obchodech ticho, ale tam zase všechno nemají. Většinou ticho je také v luxusních obchodech,ale tam zase nemají to, co potřebuji k životu.
A nemyslím, že ani v tomto případě jde o poptávku, která by byla důvodem k nabídce.
kdo je nažhaven na týrání mozku,vždy vyštárá něco na ČT2,nebo se přihlásí pod nickem na youtube a pátrač Igor Chaun mu vyčmuchá něco evropského,co stojí za lelkování...dá se v tom hnoji vybrat,chce to promyšlené vidle http://www.youtube.com/user/Gossscha1
"Promyšlené vidle" jsou ten nejlepší a nejmnohostrannější pokyn, který jsem kdy slyšela. Díky - ráda (i)mnohostranně využiji.
Zde přispívá převážně mladší část populace, které „už ví“, že vše z USA je dobré a vše z Ruska je špatné. Britské dokumenty pokryjí vše. Ruský film, třeba k výročí konce války neexistuje. Ruská komedie, neexistuje. V Rusku se točí ročně něco kolem 300 filmů. Že by se tam nenašel nějaký film, který by nebyl horší, než stávající americké „hity?“ Cirkusové umění měli rusové vždy dobré. Pohádky pro děti nádherné.......Proč není možný výběr v naší TV, třeba v pohádkách z Ruska (a že jich mají), nebo třeba z kosmické činnosti ( asi také něco o tom vědí), nebo z vědy? Nejsem rusofil, ale srovnání mi tu chybí. Řek bych, že to dnes u nás nejde. Neprošlo by to! Vše vysvětlí BBC a o zábavu pro ovčany se postará Hollywood. Pro někoho velmi prosté, ale i velmi účinné.
Realisto ! - Vas prispevek cpi zvirecim terorem a hysterickym antisemitismem, - .. "ruske filmy, pohadky, cirkus, dokumenty. nedej Boze - umeni !! ", dale odmitam pokracovat a bojim se rozvadet Vasi zcestnout myslenku !!
.. A ja se Vas - zde !! - na tomto miste, v teto chvili, s mysli plne soustredenou na pietni vzpominku obetem holokaustu, - ja se Vas ptam za cele "svobodne" lidstvo ! *Kdo Vam dal pravo pochybovat o krase noseni ksiltovky nakrivo a pracne ziskanem zakladnim vzdelani s diplomem "Totalni idiot" !?
Kurňa Steve, já měl za to, že Rusové jsou jednička v baletu. No- tak se tedy dodatečně kaju. Já už z toho pomýlení asi nevyjdu. Přesto si ale myslím, že byste neměl falšovat počty znásilněných Angličanek a Američanek RA.
Dnes musí být nějaký vyjímečný den!
Vy dneska přímo záříte stíve!
Nojo, debilizace, stupidizace probíhá podle plánu.. holt podle protokolů se musí jet, i kdyby na chleba nebylo, přece nechceme aby se ten dobytek nám vyvoleným nějak moc bouřil až ho povedeme na jatka, no né?
V každém případě doporučuju násilné, brutální a psychicky defektní filmy ignorovat a vůbec si je k sobě nepouštět.. na první pohled to možná vypadá neškodně až směšně, ale to je jen reakce racionální mysli. Bůhví co to dělá s podvědomím, karmou a duší.. tolerance a otupění vůči zlu bude asi jen ten nejmenší problém.
Ohledně uvedeného stupidního PR filmu o hrdinech v íráku doporučuji jako silný protijed film, jak bych tak řekl, ne-menších kvalit ale opačného znaménka (takže by snad mohl vykompenzovat ten první...) turecké produkce Kurtlar vadisi - Irak (Valley of the Wolves, http://www.imdb.com/title/tt0493264, popř. i volné pokračování Valley of the Wolves: Palestine). Takový film v naší televizi asi opravdu neuvidíte
Ty americke respektive zidovske srajdy se prodavaji v nejakych paklech, cetl jsem po 50 kusech, ale to je jedno, proste se neda koupit 1 film, ale balik filmu. Takze ta televize se toho musi nejak zbavit, tedy odvysilat. No a kdyz ma tech baliku 50 tak ma na pekne doby dopredu nadelano. Amerika je stejne v soucasne podobe neudrzitelna, ta rise ma tak spatnou karmu, ze brzo upadne do nejake agonie. Pak bude klid. Je to bohuzel o penezich + nizkem IQ ci mentalni retardaci drive chytre populace. Bohuzel.
Doporučuju shlédnout první tři minuty filmu Idiocracy
22.11.2011 16:04
Power of Vision
haban drhaban (zavináč) email (tečka) cz 178.?.?.?
Reakce na 257481
Zkuste někde najít a stáhnout film The Power of Vision by Joel Barker. DVD stojí skoro 700USD ale občas se vyskytnou kousky i na YouTube. Je to film, nebo spíš školení, pro top management Top 1000 firem. Možná vám dojde, o co tady jde.
Tahle Paní novinářka, po tom co odešla do důchodu, prozradila kdo ovládá Hollywood. Z toho je taky zřejmé "Wo co go." Kontroverzní rozhovor s Helen Thomasovou pro Playboy Magazine
22.11.2011 16:23
Důvody proč prodat televizi
haban drhaban (zavináč) email (tečka) cz 178.?.?.?
Reakce na 257484
Antisociální televizní poplatky. Když díky shodě životních katastrof (rozvod, nemoc, nezaměstanost, exekuce, ...) nebudete mít ani na televizní poplatky, musíte ihned prodat televizi a radio (i to v autě, v mobilu a ty nefunkční na půdě), jinak vám hrozí exekuce. Například od žida JUDr Sokola.
Majitel TV Nova, president celosvětové židovské organizace, nás všechny (Čechy) okradl o 10.000.000.000 Kč.
ČT a Novu ovládá židovská komunita. Realizuje už i unás svoji celosvětovou "agendu".
Televizní noviny nepodávají zprávy nezaujatě, ale události interpretují a vyrábí emocionální postoje k nim. Nejedná se o novinařinu ale o propagandu.
"Naše" media nás (Čechy) například úspěšně přesvědčují, že je správné léčit dluhovou krizi dalšími schodky státního rozpočtu a dalším zadlužováním.
Ale nikde se nemluví a nepíše o tom, u koho se to vlastně zadlužujeme.
To není projev "antisemitismu". To je rozhořčení z toho, že se nesmí veřejně vědět, kdo je kdo a kdo za koho kope. A kdo ze zahraničí mu při tom pomáhá.
Například tento server se snaží zničit česká pobočka štědře sponzorované celosvětové židovské organizace. Ale mluvit o tom je, ehm, jaksi, "politicky nekorektní".
O tom, jak fungují media se dozvíte například z článků a videí Noama Chomského, amerického sociologa a "Jewish anarchisty".
Není to o Židovství či Češství ale o tom, s kým se kdo identifikuje. Viz například Ota Pavel. Je to Český nebo Židovský spisovatel?
Pro Cikána je nemorální okrást Cikána. Ale okrást Čecha je pro ně morální a dokonce záslužné. To samé zřejmě platí mezi Židy a Čechy. Jinak se to řádění exekutorů, konkurzní mafie, sociálně-justiční mafie, organizací autorských práv, ... logicky vysvětlit nedá. Je to plíživá snaha kriminalizovat celou společnost a napakovat se na tom.
Nedávno byly publikovány výzkumné zprávy o tom, že emoce sounáležitosti se svojí rasou a sociální komunitou máme dokonce zakódované v genech a jsou ovládané hormony. Ale za projevy identity se u nás soudí a zavírá. Čili naše justice trestá lidi za biologické projevy lidské přirozenosti. Což věc neřeší, ale vede k hromadění emocí, které jednou explodují.
Bohužel nás ta "jejich" karma pravděpodobně semele všechny. Sice tak nějak ve skrytu duše doufám, že WW III nebude, ale i kdyby se nakrásně opička s medvědem sešla a chtěla se mermomocí stůj co stůj domluvit, tak to loutkáři prostě nepovolí, bo to apriori nechtějí. A i když vědí, že se konec nezadržitelně blíží, tak když už nic, tak tu raději zanechají lysinu než vlastní nahamouněné majetky.
Vladimíre, krásne ste to zhrnuli a výstižne. Aj ja mám už dlho blbý pocit z amerických brakov, hlavne z toho, ako sa snažia prepisovať dejiny. Je v nich toľko pravdy ako na amerických mapách.
Mám svojich obľúbených režisérov a spisovateľov, ktorých si vždy rada pozriem, ostatné ignorujem. Ako sa inak brániť proti braku a manipulácii?
Nemám rada ani americké rozprávky, od kedy som ich pár videla v TV.
V USA dokážu sprzniť aj rozprávku a to už je čo povedať!
Kde sú tie časy, keď sme chodili na americké filmy s nadšením a radosťou?
Teraz si radšej čítam, kvalitná literatúra ma rozhodne obohatí viac, než rozprávky o amerických mierotvorcoch a supermanoch.
Veru, časy sa menia a s poznaním sa menia aj mnohé naše názory a preferencie.
Kde sú tie časy, keď sme chodili na americké filmy s nadšením a radosťou?
Tak, tak, kde jsou ty časy, kdy jsme chodili na americké filmy s nadšením a radostí. Jsem si vzpomněla, jak jsem byla kdysi nadšená ve 14 letech z toho, když jsem zhlédla svůj první nepřístupný film v životě- Někdo to rád horké. To docela šlo, ne?
Ale stejně jako pan Stwora se domnívám, že to zdebilňování obyvatelstva americkými filmy je záměrné, nikoliv náhodné. Stejně tak TV zprávy. Já jsem je nazvala Zprávy smrti. Přestala jsem se na ně dívat. O čem jsou? O smrti. Proč to dělají? Nevím. Asi chtějí lidi odradit dívat se na jakékoliv zprávy- aby se prostě na ně vůbec nedívali a nic se nedozvěděli. V mém případě se to již podařilo. Na TV zprávy se zásadně nedívám. Za komunistů existoval ve zprávách příliš velký falešný optimismus za každou cenu- ale nyní to vyměnili za smrt.
Jarmila píše: "Asi chtějí lidi odradit dívat se na jakékoliv zprávy?"
Omyl, výplach mozku a otupění, to je účel. Negativní brainwashing (programování).
A nakonci kompletní reset pomocí nějaké emočně vypjaté zprávičky typu "Narodil se hrošík".
O to tady běží.
Lidé jsou pohodlní přemýšlet o přijímaných informacích!
Kde sú tie časy, keď sme chodili na americké filmy s nadšením a radosťou?
WTF? To mluvíte o padesátých letech minulého století? Bo ten brak u nich jede minimálně od 60 let minulého století, né-li dříve.
zaplat pambu za youtube, long life!! TV nemam, zpravy staci prelitnout za par minut na lidovkach, zvedavci, osudu atd, a usetrit cas na nadherne ceske filmy na youtube, co tam lidi loaduji, nebo je mit na dvd. Vzrusovet se nad silenym stavem medii je asi zbytecne... nejlip odrict je...
I když aspoň jeden US film by se našel - Vrtěti psem.
Proč jsme zamlada rádi chodili na západní filmy je jasné - 2. důvody:
1.socialistická cenzura pouštěla jen filmy kvalitní (aspoň ne ty úplně blbé)
2.bylo z čeho vybírat, kvalitních filmů se na západě točilo daleko víc než teď.
Přesto všechno, co uvádíte, na promyšlené spiknutí nevěřím. Jde o víceméně spontánní proces, usměrňovaný a urychlovaný ziskuchtivostí kapitálu. To není nic nového - vzpomeňte si na Čapkovu Válku s mloky. Kdo mloky financoval a vyzbrojoval? Lidé, všechny zbrojovky, všechny banky.
22.11.2011 23:03
RE: S článkem souhlas
Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?
Reakce na 257501
Kdo a proč ty mloky stvořil? To je ta správná otázka.
Poptávka trhu? Kde ta se vzala? Jenom tak? Mírnyx týrnyx?
Ale no tááák, to kulhá na obě nohy.
Nejdříve myšlenka na ojeb, potom nabídka a nakonec ojeb.
Patřím k těm, co už na televizi několik let nekoukají. Vadí mi to. Je to zloděj času(to ostatně internet také, že?), ale co mi vadí nejvíc je to, že televize je z podstaty zloděj vaší pozornosti. Ruší a nenechá vás soustředit.
Co se amerických filmů týče, vcelku souhlasím. Mezi tím balastem však jsou zajímavé filmy, na které je příjemné se podívat, když chcete něco cítit - smát se, brečet, bát se, prožít znovu zapomenutou nebo i aktuální bolest.
Osobně mám moc ráda science fiction a fantasy. Kdo ví, asi nebude zpochybňovat, že jedny z nejlepších kultovních sci-fi jsou americké(nemluvě o autorech předloh k filmům), třeba Blade Runner. Ale i z těch běžnějších žánrů se dá sem tam něco vybrat. A to i novějšího data. Osobně mám třeba ráda Garden state a přitom je to 2004. Dobří jsou i Watchmen, to je dokonce rok 2009. Jako poslední zmíním Lord of war (2005). A dalo by se vybírat dále. Starší produkce je skvělá, mám ráda především 70. až 90., kdy byl nedostatek efektů nahrazen dobrými výkony, charismatickými herci a příběhem(který mnohdy schází současným filmům).
Celkově bych tedy nebyla tak skeptická. Je pravda, že naše televize mají problém s tím uvědomit si, že se vyskytují i náročnější diváci, kteří by se rádi podívali na něco jiného než řetězec explozí a holé komentáře. Naštěstí už se však nemusíme spolehat jen na jeden program nebo na televizi jako takovou.
Ta poznámka v článku k sexu, polibkům a dalším je zajímavá. Moc jsem o tom nepřemýšlela, ale netroufám si tvrdit, že tomu tak je v takové míře. Ty ostatní stereotypy jsou ale vážně výrazné(záporňák je kuřák a běloch, černoch bývá obvykle jako kladná postava, často i rádce, stařešina, ale nemusí to být nutně špatné - viz. Shawshank redemption). Ženské role bývají často přehnané, ne ve smyslu schopnosti a znalostí, ale ve stylu "Barbie, jaderný fyzik". Je to úlitba politické korektnosti, která asi nezáměrně vyzní spíš jako parodie a jako jejich hlavní(a jedinou) devizu ponechává vzhled modelky. Celkově mě naleštěný vzhled hlavních hrdinů často rozčiluje. Pár přátel okomentovalo poslední film ze serie Star trek ve smyslu "hezcí lidé ve vesmíru". Vidím to podobně.
Chtěla bych tohle téma trochu zneužít a poptat se:
neví někdo o dobrých stránkách(i zahraničních), které by se hlouběji věnovaly nezávislé tvorbě? Něco ve smyslu imdb, ale zaměřené na to, čemu se nedostává takové reklamy. Zajímá mě spíš evropská tvorba, ale čínské a ruské filmy by mě také zajímaly. Budu vděčná za tip.
PS. Pro milovníky žánru. Ještě jsem si vzpomněla na jeden skvělý, tentokráte neamerický(dokonce sovětský) sci-fi KinDzaDza.
většina televizních pořadů je brak. ale občas se i mě podaří ulovit perlu.
a to jsem opravdu velmi občasný konzument tv. na druhou stranu, občas si dám oddychový večer, dobrou večeři, po ní čaj nebo skleničku a čistě pasivně si sednu k tv (spíše lehnu). a i kdyby to bylo americké a blbé, vždy to je pro mě zajímavé jako svědectví doby, omezenosti vedení televize,objekt zdokonalování se proti výplachu mozku a spinování (a hlavně uvědomění si snahy ovlivnit mě), možnost sledovat hezké interiéry, krásné ženy, dozvědět se něco nového (nebo mít inspiraci k přemýšlení) atd., takže myslím, že je zbytečné být takový pesimista.
v bojových uměních se říká, svět je moje dódžó (místo k tréninku a rozvíjení schopností). nelze chvíli žít a pak zase nežít, je to kontinuální proces, včetně zvládání negativních věcí (těch zejména).
jinak ohledně dabingu, to je hrůza. stále stejní herci, zejména na jednotlivých kanálech. stejné hlasy protěžovaných lidí, kteří si staví domy a kupují auta apd. a dobří herci dřou bídu s nouzí a nedostanou příležitost si zahrát nebo aspoň dabovat. stejně tak jako židovské vedení české televize protěžuje zájmy soukmenovců, třeba i tím, že nakupuje propadáky z židovské produkce z usa, jinde snad neprodejné. navíc opravdu spousta filmů nebo seriálů, i relativně dobrých, zabrousí k hrdinným us vojákům ve válce v zálivu a to je pro mě snad nejhorší a nejprolhanější klišé a manipulace...nicméně také nejíme každý den kaviár nebo jiné vybrané lahůdky. i s víny a čaji se začíná s obyčejnými a člověk se propije ke kvalitě. neznalý konzument čehokoliv často nedokáže ocenit kvalitu. je tedy třeba hledat skryté poklady, které se objevují zejména po půlnoci...
Príde chlapík do baru, kde obsluhuje barman-robot
Ten mu načapuje perfektné pivo a opýta sa ho, aké má IQ.
Chlapík odpovie, že niekde okolo 150.
... Barman sa s ním plynule začne baviť o kvantovej fyzike, globálnom otepľovaní, makroekonomike, nanotechnológiách atď.
Chlap je z toho celý vedľa, tak si vraví, že ho vyskúša.
... ... ... Ide domov, prezlečie sa a vráti sa do baru.
Barman mu opäť natočí perfektné pivo a pýta sa na IQ.
Chlapík povie, že má okolo stovky.
Robot s ním začne kecať o ženských, o futbale, o autách. Chlapovi sa to veľmi páči, tak ide zase domov, prezlečie sa a vráti sa do baru. Obdrží opäť perfektné pivo a obvyklý dotaz.
Tentoraz povie robotovi, že má IQ 5.
Nato sa barman nakloní až k nemu a pomaly, ale skutočne pomaly vraví:
"TAK ČO? KTO TEN-TO-KRÁT VY-PA-DNE V BIG-BROTHERS?"
Kdo by si dneska pouštěl tyto exkrementy?..snad Japonské anime z 80 let či tu tabulku čokolády.
Diskuzi pro nového ředitele TV utnuli okamžitě jak jsem se zeptal kde jsou miliardy vytahané z kapes poplatníkům a co vlastně zlodějský tunel česká televize dělá?
Diskuze byla ihned uzavřena..(napsal jsem to velice slušně,nikoliv jako tady)
snad mi kamarad nabidl par myslenek, podle kterych zacinam neco chapat. Byla to delsi diskuse. Zaslechl jsem, ze je to prace zejmena medii uplne zblbnout lidi. K jadru veci, trvalo to dele, myslim si ze do medii jsou dosazovani a dostali se lidi, ktere bych drive i dnes nazval naprosty kokoti. Dusevne bezprizorni lidi nevidici a chtejici nevedomky "evils doby". Kokoti ktery nikdy nic nedokazali, nevymysleli, za kterymi zustalo a zustane jedno velke kulove "viteco". Taky je to nastup nove generace debilu, zlate mladeze, zaslechl jsem ze Necas nedelal od skoly vubec nic nez managera. Takze umi uplne "onvoh". Stejne to je s managery a inteligenci v Canade, velmi podobne ve statech. Jedine mozne reseni vidim nechat je uplne si rozbit hubu a narazit na zed. Nema cenu presvedcovat. Cely svet je zamoren temto kokoty a neni to nahoda. Pred prichodem Pierra Trudeu by to nebylo mozne. ale to byly jine veci.