Diskuze k článku

Umělá opozice Nového světového řádu

Příspěvků 40

25.10.2011 0:37

Divný článek

čěf 94.?.?.?

Autor článku dí:Co požadují lidé z hnutí Occupy? Na začátku se maskovali, ale nyní se pravda pomalu dostává na povrch: vyšší daně a vice regulace.
Jenže oni chtějí (a bylo to jasné odpočátku, vyplývá to z logiky akcí) vyšší daně pro vysoce bohaté a více regulace pro převeliké banky. Nikoli pro běžné občany.
Autor tedy úmyslně klame a snaží se manipulovat čtenáři.

255876

25.10.2011 1:54

RE: Divný článek

mo 85.?.?.?

Reakce na 255876

1% nejbohatších Američanů generuje plných 38% přijmů amerického federálního rozpočtu
horních 10% pak představuje pro státní kasu více než 70% přijmu

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/1927741/proc-chce-warren-buffet-platit-vyssi-dane.html

A tito okupující vyčůránci kteří do rozpočtu nepřispívají ničím by chtěli po bohatých ještě více.

255885

25.10.2011 6:06

RE: Divný článek

Saša 24.?.?.?

Reakce na 255885

1% nejbohatších Američanů vlastní polovinu veškerého majetku Spojených Států, o čemž se Váš odkaz nezmiňuje. Mimo jiné jsou to přežvýkané argumenty oposice zdanění multimilionářů, kterých pochopitelně není ani to jedno procento obyvatel! Legrační argument ve Vámi odkazovaném článku je, jestli se američtí „ultraboháči“ nebudou vice snažit vyhnout placení daní. Oni se totiž již maximálně snaží, každý zaměstnává celé oddělení právníků a specialistů jen k tomu účelu (což je od daní odečitatelné!). Nemusíte být ani zas tak bohatý, farmářům a středním firmám se vyplatí zaměstnávat odborníky na daně, největší zisk spočívá právě v legálním snížení daní.

Vaši „okupující vyčůránci“ je bývalá střední vrstva obyvatel USA a najdete mezi nimi i lidi se stále slušným příjmem několika set tisíc dolarů ročně. Tím nechci říci, že hnutí nebude zneužito, naopak to je pravděpodobné.

255888

25.10.2011 15:14

RE: Divný článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 255888

% nejbohatších Američanů vlastní polovinu veškerého majetku Spojených Států

No a co? Je snad něco špatného na tom, že někdo vydělává hodně peněz? To mi připomíná sousedy, kteří říkali, jak je nemorální, že si vydělám na dovolenou v Karibiku, když oni nemají na doktora.

255923

25.10.2011 16:42

RE: Divný článek

Pavel -Čert- Němec 62.?.?.?

Reakce na 255923

Jenze oni si nekupuji dovolenou v Karibiku, ale politiky, zakony a verejne mineni, zkratka nase zivoty. A kdyz uz si tu dovolenou koupi, tak zatimco si vali sunky na plazi, tak jini chcipaji nekde za morem v nejake valce, do ktere je oni poslali a na kontech jim naskoci vic penez nez si ty vydelas za celej zivot driv nez jim kremem namazou zada. A o stejnou cifru zaroven poskoci statni dluh.

No a co? No a [bliji]

255929

25.10.2011 18:31

RE: Divný článek

hc 90.?.?.?

Reakce na 255929

Srovnávat možnost zaplatit si dovolenou v Karibiku s možností zaplatit si lékařskou péči mi připadá úchylné. Ona mi ale připadá úchylná i samotná dovolená v Karibiku. Harcovat přes půl zeměkoule, tam si pár dní válet šunky a zase přes půl zeměkoule harcovat zpátky, no... Jsou ale ještě úchylnější nápady, třeba postavit si hrobku. By mě zajímalo, jestli se dotyčný těší, jak jednou budou kolem chodit lidé a říkat si: "Sakra, ten si ale žije. Leží v hrobce."

255944

25.10.2011 21:50

RE: Divný článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 255944

Kdo mluví o pár dnech, já tam jezdím většinou na měsíc [smích])) Pronajmu si tam za pár dolarů apartmán, cestuji po jiných ostrovech, atd... [smích]

255956

26.10.2011 8:17

RE: Divný článek

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 255923

Vůbec není špatné když si schopný člověk vydělá více než neschopný. Špatné je, když jsou ti schopní až tak moc schopní, že si cestou své moci prosadí systémová pravidla založená na zisku z gamblerství s hodnotami, které vytvořil někdo jiný. Špatné je když systémová pravidla umožní aby to bohatství hromadili více schopní zloději než ti schopní tvůrci hodnot.

255973

25.10.2011 8:51

RE: Divný článek

:-} 80.?.?.?

Reakce na 255885

To Vaše 1% a 10% rozhodně negeneruje 70% příjmu (hodnot)
Generují to jejich zaměstnanci. A ti mohou generovat hodnoty díky tomu, že žijí ve společnosti s další infrastrukturou, to znamená, že jsou závislí na práci dalších lidí. Panuje falešná představa, že když podnikatel vydělává miliony, že je to pouze jeho zásluha. Není. Sám by nic nedokázal.

255897

25.10.2011 7:03

RE: Divný článek

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 255876

Pán Stwora, odporúčam Vám tento dokument, aby ste ozrejmili základy plánovaného hospodárstva, konštruktívneho pre nadnárodné koncerny a deštruktívneho pre národné štáty. Elimináciu drobných a stredných podnikateľov a naopak podpora nekontrolovateľných outsourcingových gigantov. To jediné, čo tu môžme nazvať ako neoliberálne zasahovanie do ekonomík bolo vytvorenie prostredia pre úverové bubliny hypotekárne a pod., čo môžu spraviť len dve skupiny ľudí, pri dnes nastavenom fungovaní ekonomík a to buď totálny idioti alebo sabotéri národných štátov. http://www.mustwatch.cz/film/end-of-liberty/

255889

25.10.2011 0:40

Lži o Řecku a podvratná úloha bank

Dobroděj 88.?.?.?

http://www.outsidermedia.cz/Lzi-o-Recich-1.aspx
Zde je přesně popsána technologie, jak se v současnosti vytvářejí účelové ekonomické krize a jaká je jejich role v médiích!
Když se podíváme do zákulisí protiřecké mediální kampaně, najdeme příběh unaveného lidu, který je z jedné strany držen pod krkem zkorumpovaným politickým systémem a z druhé dravými finančníky. Nezní vám to tak trochu povědomě?

Hovno vletělo do větráku v roce 2008. Najednou se všichni rozhlédli okolo a řekli: „Kdo teď, do prdele, všechny tyhle dluhy zaplatí?“ Banky uviděly, že vyhodily oknem velké peníze. Podle všech evangelií neoliberální ekonomie se tohle přece nemůže stát. Jsou tady sice na jedné straně lidi a společnost, ale banky musí být zachráněny za každou cenu.

Když se v říjnu 2009 změnila řecká vláda, byly otevřeny účetní knihy a zjistilo se, že deficit je mnohem vyšší, než se očekávalo. Investoři se dali na útěk. Úrokové sazby vystřelily. V listopadu, pouhé tři měsíce před tím, než se Řecko stalo epicentrem evropské hospodářské krize, objevili se na athénské scéně opět wallstreetští kouzelníci a pokoušeli se nabídnout další obchody, které by nechaly dluhy zázračně zmizet. New York Times shrnul roli bank v této krizi:

„Stejně jako v americké hypotéční krizi a zhroucení AIG, i při rozběhu řeckého dluhu hrály hlavní roli finanční deriváty. Nástroje vyvinuté bankami Goldman Sachs, JP Morgan Chase a celou řadou dalších bank umožnily politikům maskovat další půjčky v Řecku, Itálii a možná i někde jinde. Banky v desítkách obchodů po celém kontinentu poskytly hotovost předem na vládní platby v budoucnu, a tím tyto závazky zmizely z účetních knih. Řecko, například, zobchodovalo právo na letištní poplatky a loterijní výnosy v několika dalších letech ... Některé z těch obchodů byly pojmenovány po postavách z řecké mytologie. Jeden z nich se například jmenoval Aeolos podle boha větru.“

Poháněn zlem, dosáhl finanční vítr sílu hurikánu, náhle bylo jasné, že by Řecko potřebovalo spoustu peněz na to, aby mohlo bankéřům vrátit peníze. Naskočili tedy do úsporného vlaku do stanice Nikam – a začali se honit za svým vlastním ocasem prostřednictvím drakonických úsporných opatření, jež pouze zvyšila jejich deficit, takže pak museli požádat EU o další peníze. Státní zaměstnanci byli vyhazováni z práce, aby se zaplatilo bankám. Důchody byly ořezány, aby se zaplatilo bankám. Přesto nebylo dost peněz na to, aby se zaplatilo bankám.

255878

25.10.2011 0:59

Occupy Wall Street? Něco tu smrdí

Dobroděj 88.?.?.?

http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/occupy-wall-stre...
Ve chvíli, kdy se ale z protestu na Wall Street stane globální akce, kdy v jeden den (15. října) proběhne série demonstrací v 951 městech 80 zemí, tedy doslova po celé zeměkouli, měla by nám začít blikat červená kontrolka. Není v silách jednoho, byť dobře organizovaného protestního hnutí, které napnulo všechny své síly na iniciativu v New Yorku, spustit zároveň tak masovou globální záležitost. I kdyby šlo jen o prvotní inspiraci, ke které by se spontánně přidali lidé a sdružení po celé zemi, není to možné zorganizovat v tak krátkém časovém úseku, který uběhl mezi první demonstrací na Wall Street a nynější ´globální´ smrští protestů ve všech velkých městech světa. Něco tady nehraje.

Už jen to slovo ´globální´ (zmiňované i v sugestivních videoklipech, které na masové protesty zvaly) zní podezřele. Globalisté se zkrátka nezapřou a jejich rukopis je nakonec vždy odhalí. Myslí "globálně" a neumí jinak, a tak svůj globalismus cpou i tam, kde se to nehodí a kde jim to nikdo neuvěří - proto i tam, kde by se předpokládalo, že přirozený protest se ponese spíše v duchu národní hrdosti a touhy po nezávislosti na globálních hráčích. Nejdeme přece do ulic za globální revoluci (i když někteří takoví by se mezi námi asi našli), ale především za to, aby naše země, naše národy, řekly ´ne´ právě globalistickým plánům, které jsou zdrojem většiny našich současných problémů.

Něco jiného je přece opravdový, někdy až krvavý, boj Řeků, který probíhá už řadu měsíců a často bez zájmu médií - ta informují spíše o tom, na čem se zase spiklenci z MMF dohodli a co Řecku předloží jako výsledek svých tajných úradků, než že jsou v Řecku do krve biti obyčejní lidé a režim brutálně zasahuje proti těm, kterým se přirozeně nelíbí, jak je jejich země rozprodávána pod rukama - a něco jiného je pofidérní snaha spustit novou světovou revoluci.

Takže zase nic, zase to je jen fraška, řekne si možná ten, kdo si od toho "konečně" něco sliboval. Zase to je "jen jako", povzdychne si. Zase žádné opravdové vzepětí obyčejných lidí. Zase se nic neděje.

Ale děje. A je to vážné. Ten, kdo je schopen zorganizovat něco takového, má jistě velké plány a sleduje tím něco nekalého. A stačí málo, aby toho dosáhnul. Jistě to nedělal jen kvůli tomu, co jsme viděli minulou sobotu. Toto bylo možná jen zahřívací kolo, zkouška. Příště stačí nasadit ve větší míře pořádkové síly, nechat pár lidí zmlátit a zemřít a příští kolo protestů od Hongkongu po New York už může být úplně jiných.

Báječný nový svět(ový řád) klepe na dveře. Slyšíte?

255880

25.10.2011 10:35

Globálnost

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 255880

Vy ale přehlížíte jednu zásadní věc. Problém je globální. Prostředky, které banksteři používají k vysávání reálných hodnot za pomoci potištěného toaleťáku, jsou globálně uplatňovány se zarážející synchronicitou. Bylo-li by jakékoli hnutí odporu pouze lokální, globální agitka z toho udělá marginální problém zakládající se na hnusném a sobeckém nacionalismu (kupříkladu). Proti globálnímu nátlaku je třeba globálního protitlaku, jinak je neúčinný. A že by nám mělo být podezřelé to, že byl patnáctý říjen globální? Ale jděte... vždyť i Zvědavec je globální, všichni jsme tu propojeni díky internetu a můžeme sdílet svoje myšlenky díky globálnímu propojení internetem bez ohledu na momentální pozici na zeměkouli. I vy tady tudíž globálně prezentujete své úvahy.

255906

28.10.2011 9:53

RE: Occupy Wall Street? Něco tu smrdí

sinus 88.?.?.?

Reakce na 255880

Ako analogia sa moze zobrat "globalizacia" v roku 1848 (Jar narodov). Revolucie vo viacerich statoch prebehli sucasne a to vtedajsi lidri nemali k dispozicii internet, telefon a list siel z jedneho konca Europy na druhy mesiac.

Zase organizatopri protestnych akcii nemozu byt taki naivni, aby si mysleli, ze svoju krajinu-narod vytrhnu z, teraz uz globalneho, diana, svojou "narodnou" akciou. Potrebuju podporu za hranicami - vzajomne.

256160

25.10.2011 1:28

Citovat Einsteina je jasný ukazatel nepochopení věcí.

Janeček 69.?.?.?

Článek jsem kromě prvního řádku nečetl, protože když začíná citátem zrovna od Einsteina je jasné, že obsah nebude k ničemu neb autor evidentně musí podstoupit dalekosáhlejší studia aby pochopil jak se věcí mají.

(Příspěvek musí být k článku. Pokud jste článek ani nečetl, mám dilema Váš komentář zveřejnit. Nic ve zlém – moderátor)

255881

26.10.2011 8:23

RE: Citovat Einsteina je jasný ukazatel nepochopení věcí.

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Reakce na 255881

"Článek jsem nečetl ale musí být špatný. Poznal jsem to podle první věty." ... Tak to jste zjevně musel hodně studovat. Nejen ekonomii, sociologii, psychologii atp. ale i věštění z křišťálové koule.

Nezlobte se na mě ale pro mne je člověk, který odsuzuje něco s čím se ani neseznámil jen ... [cool]

255974

27.10.2011 2:29

RE: Citovat Einsteina je jasný ukazatel nepochopení věcí.

Janeček 69.?.?.?

Reakce na 255974

Nebylo by lepší nejprve zkoumat jestli mám pravdu? Vy jste článek četl a nesouhlasíte s mým hodnocením?
člověk musí provádět výběr co bude číst, protože jinak by potřeboval několik životů přečíst všechny hovadiny, které se mu okolí snaží podstrčit.

256026

25.10.2011 1:31

Orwell se netrefil jenom o 30 let

rem 89.?.?.?

Jak geniální a přesto prosté řešení naše milá, reálně vládnoucí globální elita zvolila. Většinový soubor lidských entit s vymytými palicemi médii, ovládaný vnucenými dluhy, šílenou reklamou, hypermarketovým konzumem, přiblblou kulturou, glorifikací sportovních a "uměleckých" model, gender, multikultutními a dalšími "korektnostmi" plus pečlivě vytvářenými a podsouvanými konflikty, si NWO sám (pod elitní režií) "vybojuje". Jen to slovo solidarita a socialismus bych si dovolil vyměnit za globální korporátní fašismus. A co čeká stádo ovcí pod diktátem všemocných a jejich privilegovaných výkonných loutek? Novodobé "demokratické" otroctví s přesným harmonogramem vč. pravidel, kdy a jak se bude stříhat, kdy, kde a jak se bude porážet. Orwell se seknul jen o 30 let...

255882

25.10.2011 7:17

Co, se stane, ze prasata se vymeni, ale, koryto zustane stejne.

Robert Nohejl emunest (zavináč) cyberinternet (tečka) com (tečka) au 59.?.?.?

Je to,jako bludny kruh, ktery pro nas "mansi" nema zadneho konce, elita vi,ze za penize si muze koupit,udelat,cokoliv se jim libi a na tom to stoji.Stat mel cas od casu v rukou regulaci bank,takze,zakaznik-obcan nebyl tak okradan ve vsech moznych poplatkach ,jako dnes. Stat stanovil pravidla ,banka a zakaznik, jakmile zrusil regulaci,tak pro banky nastal "Divoky zapad".Banky si udelaly pravidla,ze sami tisknou penize a nebo,ze z jedne castky udelaji desitky pujcek, rovnez ,tak manipuluji s procentnim vydelkem bank.Kratce,nikdo ze strany
bank nechce zadny spravedlivy rad,tak,jak i politici.Lide prisli na to,ze lze ustanovit dane a sluzby,aniz by to podporovalo korupci,svuj system oznacili ,co by, "Debit TAX System",jez by byl spravedlivy pro vsechny a zde je ten kamen urazu pro elitu, ty nechteji dostat spravedlivy dil,ktery by jim,jako kazdemu jinemu nalezel.System,pracuje takto,kazdy,bez rozdilu by prikladne z castky 100 dolaru zaplatil 31 centu taxi statu, pri kazdem vybrani penez, cili dan 0.31 centu a to z jakekoliv castky penez,zadny rozdil mezi milionem a stem dolaru, timto statni dan by byla zrusena,tim,by nebyly ani podvody.Z kazdeho vyzvednuti penez, z prevodu,platby,taxa 0.31 centu ze sta dolaru udelano automaticky bez doteku lidskych rukou,takze,nikdo by s temito penezi do statni pokladny nemohl manipulovat a stat by mel dostatek penez na vse potrebne, od zdravotnictvi,az po budovani silnic a zeleznic.Zrusily by se prime a i neprime dane,nikdo by financne nemohl spekulovat,prizivnici by zaplakali, stat by bohatnul, banky i tak by prosperovaly,ale, nedoslo by zavratnemu zbohatnuti. Jestliz estat by treba prirodni katastrofou a nebo valecnym vydajem nemel dostatek penez,tak by stacilo, dan,0.31 centu zvednout jen o 4 centy navic a predeslo by se tak zadluzenosti statu, stat,jako takovy by mel hospodarstvi v zemi pod kontrolou,je velice spravedlive a proto to elita sveta nechce,je ziva z lichvi-vyderacstvi, nechce spravedlnost,chce byt mimo zakon se svymi vlastnime,mnohdy zcela nelegalnimi zakony, chteji si tim podrzet is ilu v manipulovani s narodem-obcany a o to tu jde nejvic, debit tax je pro ne nestestim.Politicke zmeny v jejich pravidlech obchodovani na ne nemaji naprosty vliv,jsou stale "u koryta", tak,jak Rotschild rekl;"Dejte mi kontrolu penez a mne nezajima,kdo vladne!"Takto banky jsou schopny manipulovat s politiky a tim i s celym statem, kteremu zkorumplovanymi politiky pripravi "politicky hrob"jez si obcan vykope za vlastni penize urcene bankou.Zmeny,jez nam media predkladaji v podste zadnymi zmenami nejsou,je to jen skok z blata do louze, zaplatovanim ekenomie statu si v nicem nepomuzeme, dokud neprevezmem rizeni statu,financi a zpravodajstvi do svych vlastnich rukou, statni banka s volenym predsednictvem z rad stradalu, vedena zcela mimo politicke strany, jakozto i tisk a ostatni media rizene a financovane statem s dozorci komisi,opet z rad obcanstva jez by bylo zucastneno volbama predsednictva, tak,jak kdysi z pocatku BBC v Londyne.Timto opatrenim by se zvysila i kultura,odpadly by krvaky a sadisticke sc...Automaticky kráceno

255891

25.10.2011 9:08

Článek jsem raději ani nebodoval

MoUdrostrak 90.?.?.?

Opět souhlasím s panem Editorem. Článek je poplatný pravicujícím B. Bartošům, Machům, Ševčíkům - a dalším najemným či užitečným idiotům.

Deregulace stojí za vším, co globaliSSace přináší: hroutí se rodinné firmy, komunity, bezpečnostní standardy - a zejména rodinné vazby a reprodukční motivace.

Vložený obrázek

A to jen a jen proto, aby neexistoval strop pro pravicující vySSávání, ovládání a akumulaci oběživa - ať reálného, nebo virtuálního a ničím nekrytého.

Kdo dnes drží dluhopisy, závazky a hypotéky?! Pravicující či již zbídačení oVčané?! Naopak! Dluhopisy, závazky a hypotéky drží banky a jejich prostřednictvím hodní "investoříííí" a "akcionáříííí" tj. obvykle penzijní fondy, ze kterých byly vykradeny skutečné tam NUCENĚ vložené a nastřádané prostředky. A nahrazeny byli toxickými a pochybnými akciemi bank.

Pravicujících a soukromých "bank", ve kterých se MÁ DÁTI nerovná DAL!!!! A tyto banky jsou nyní odkázané na znovunalití reálných aktiv od vlád nebo upravicovaných oVčanů!!!

Co je na tom složitého?! Dnešní kriSSe je jen megakriSSí české kriSSe za Klausovy korupční, klientské a tunelářské hrůzovlády z 90. let. Která naštěstí, díky ČNB, skončila jen devastujícími KlauSSovými bankrotářskými balíčky. A byla vystřídána 8 lety prudké prosperity za středolevých vlád.

Vložený obrázek

Bez DEregulace, by banky ve světě musely sledovat striktně kapitálovou přiměřenost stejně, jako ji dodnes jsou přinuceny dodržovat české pobočky těchto bank v důsledku neblahých zkušeností řádění Klause, jeho pravicujících moUdrých sponSSorů & Co. z přčd dvaceti lety. A nesměly by přijímat toxické deriváty jako krytí...

255900

25.10.2011 10:30

Hnutí je neprůstřelně definované

Duanitta 62.?.?.?

Myslím, že hnutí bylo výborně definované, nejde to jen tak zmanipulovat. Jestliže spousty lidí udělá své fotografie s popisem svého "american dream", a otevřeně se přestane stydět za to, že neuspěli, má to sílu, klasická dehonestující protikampaň selže. Jestliže je za viníka označena "Akumulace kapitálu", což je správně, rovnou trefa do černého jádra dluhů, tak se to nedá jen tak pohanět (nejlépe komunismem).
Myslím, že to plánoval někdo s mozkem a srdcem, nemohu si pomoci. Pokud to byl někdo od nich, proč ne.. mohl někdo procitnout. I v zájmu miliardářů může být záchrana své země... páč jinou nemaj, je to záležitost IQ, nevím, proč by automaticky měli všichni bohatí chtít NWO.

Byla by škoda, aby se hnutí rozpadlo jen proto, že se konspirátoři mohou obávat podvedení. Svět lze oddlužit pouze správným kliknutím myši na správném počítači, jednou k tomu dojdeme stejně, ale je zbytečné se trápit o 20 let déle než je nutné.

255904

25.10.2011 10:48

Merkelová pro pokyny do Moskvy??

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 213.?.?.?

[oči v sloup]
Opravdu nesmysl - staci se podivat napr. na politiku obou zemi vuci Srbsku...
Autoruv politicky rozhled bude na stejne urovni jako Einsteinovy znalosti z fyziky.

255909

25.10.2011 11:18

Otpor

voyta 194.?.?.?

Jelikož se v hnutí Occupy angažují lidé ze srbského Otpor!u je známka toho, že už je vše převzato a zdiskreditováno. Bohužel lidé opět nalítli.

255913

25.10.2011 12:44

Z clanku mam uplne stejny pocit jako Vladimir

Pavel -Čert- Němec 62.?.?.?

Navic neni problem dohledat dalsi nesrovnalosti(lzi). Napriklad neni pravda, ze OWS ignoruje FED. Ono to ani nedava smysl, protoze FED=obri banky, t.j. banky proti kterym OWS protestuje. Dobre to popisuje clanek Occupy Wall Street and Occupy the Fed Are Two Sides of the Same Coin. Je to klasicke rozdel a panuj.
Mimochodem predevcirem bylo Occupy Chicago prave pred mistni pobockou FEDu.

255917

25.10.2011 18:15

OWS, korporace a stát

Alexa 94.?.?.?

Já bych si nebyla tak jistá ani jedním z pohledů na věc.

Pokud OWS nevzniklo na popud některého z velkých hráčů, pak se alespoň pokusili v průběhu do dění v hnutí zasáhnout. Bylo by s podivem, kdyby ne.
Nejdřív marginalizování a ignorace medii, policejní zátahy, pak třeba nastrčení "přirozených" vůdců, nebo finanční výpomoc při organizování protestů. Prostě nejlepší opozice je ta, jejíž příští tahy znám dopředu(nebo ji rovnou řídím).

Diskutovat o tom jak rozsáhlý takový vliv je jen spekulací. Čím víc lidí v hnutí je, tím hůř se dá zjistit kdo a jak konkrétně ho ovlivňuje. OWS na svých stránkách tvrdí, že je leaderless. Budiž, přestože to je jen tvrzení.

Také jsem tam našla jejich cíle. Tedy asi ty nejdůležitější.

Ne úplně se shoduje s v článku zmíněným:

>zahájení sociálně-ekologické transformace evropského hospodářství, zavedení daně z finančních transakcí a ústavně garantované právo na, podle tarifu ohodnocenou práci a další donucovací opatření namířená proti občanům, které má toto hnutí údajně zastupovat.<

... ale neprošla jsem to celé a mohla jsem to přehlédnout.

Já osobně z toho všeho cítím prvoplánovost. Chci říct, že celý ten problém je příliš komplexní, než aby šel snadno vyřešit. Je dobře, že hnutí OWS upozornilo, že nikdo z nás není sám se svou nespokojeností a že jsou tu další, ke kterým je možné se připojit. Ale řešení a cíle se nemohou a nebudou shodovat. Čím víc lidí bude do hnutí zahrnuto, tím snáze se bude fragmentovat. To je však jen jeden háček.

Další a významnější je editorem nakousnutá otázka korporace vs stát. Stát je ten poslední, od koho lze v tomto čekat pomoc. Stát se stal rukou, jejímž prostřednictvím ony korporace získávají vliv. Sám stát - respektive jeho zástupci(ať už lidmi volení nebo ne) - se podílí na tom, že korporacím se dostává větší moci a zisků a zároveň jim dostává možnosti se vyhnout placení daní. Ne, určitě to není tak jednoduché a stát v tomto není jednotný element. Kdyby byl, byla by naše situace pravděpodobně mnohem horší.
Stát není jako korporace, je to cosi jako legální mafie. Něco bere a jen zlomek z toho vrací na službách. Stanovuje pravidla, kterými se mají naše životy řidit, ale nestanovuje je na základě potřeb libí a už vůbec ne koncepčně. Stát tak v téhle rovnici nefunguje jako zachránce. Je tu jen jako menší zlo, jehož část otevírá bránu většímu zlu a jiná se nám snaží mírně usnadnit dopady onoho většího zla.

Marně hledám analogii k hnutí OWS a jediná, která mě napadla je Spartakovo povstání v antickém Římě. Jen ten konec je otevřený a nemusí nutně skončit tak, jako skončil Spartakus.

255941

25.10.2011 20:12

Článek je zajímavý

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Článek je možná trošku nešikovně napsaný, nicméně ta základní a nejdůležitější informace pro hnutí Occuppy v něm obsažena je: lidé musí zcela bezpodmínečně požadovat zrušení /nikoliv jen regulaci/ monopolu mezinárodními bankéři vlastněných bank, včetne bank centrálních a dále musí požadovat, aby vlády jednotlivých zemí začaly tisknout své vlastní peníze nezatížené úrokem, protože to, že tomu tak není je skutečnou podstatou dnešní krize. Požadavky jakékoliv sociální transformace, které toto v sobě neobsahují jsou hrou globalistů, na jejímž konci na lidstvo číhá Nový světový řád. Pěkně o tom ve svém novém článku píše např.David Icke - www.davidicke.com.

255949

25.10.2011 20:19

Největší regulací je zákon o centrální bance

drfie 212.?.?.?

Většina regulací vznikla proto, že po celosvětovém nástupu centrálního bankovnictví si lidé začali všímat, že něco není v pořádku. Ale místo toho, aby se odstranila příčina, tak se vymýšlí regulace. Některé méně škodlivé, jiné více. Bohužel nezamýšlené důsledky málokdo vidí. Jó, to by byl svět, kdyby regulace neměly nezamýšlené důsledky...
Pokud zůstaneme u centrálního bankovnictví, tak nám žádné regulace ani deregulace nepomůžou, ten systém bude vždycky fungovat špatně.
A mimochodem centrální bankovnictví je socialismus, ne kapitalismus.

255950

25.10.2011 20:53

SOUHLAS S POZNÁMKAMI EDITORA

A.P. 90.?.?.?

Jinak článek je typická snaha neoliberálů typu "Tea Party" to hodit vše na socialismus, zakuklené židozednářské komunisty atp.
Metoda obrácené argumentace je pro ně typická!

255951

25.10.2011 21:12

SOUHLAS S POZNÁMKAMI EDITORA

A.P. 90.?.?.?

Pardon
Chtěl jsem řící, že byla použita metoda reverzní psychologie v argumentaci....velmi učinná metoda jak demotivovat lidi a naštvat je proti těm druhým: dle různých praktik, a zde naprosto čitelných, vlastně proti vlastním, tedy těm, se kterými čtenář před přečtením článku sympatizoval...
Výsledek je chaos v mysli a ztráta motivace a cílů, a o to pánům platících pana autora jde.
Viz:
http://www.blisty.cz/art/60745.html

http://www.blisty.cz/art/60749.html

255953

26.10.2011 11:09

RE: SOUHLAS S POZNÁMKAMI EDITORA

ermite 85.?.?.?

Reakce na 255953

presne, kdyz jsem clanek cet byl jsem stale nastvanejsi, nastesti jsem docet do konce az po moudry komentar pana editora (dekuji [smích] ) Ze to globalni elity vzdaji bez boje nelze ocekavat, ze maji vysoce rozvinute metody jak rozlozit jakoukoliv aktivitu ktera by je mohla ohrozit naopak ocekavat lze a je nutne s tim pocitat. Dle meho nazoru se pred nasima ocima ted odehrava dejinny prulom na mnoho desitek let , mozna staleti. Nenechme se znechutit ani sfanatizovat, pouzivejme vlastni hlavu ale uchovejme si viru ze jeste lze svet udelat prijemnejsim a lepsim mistem pro vsechny a nejen pro 1%. Jinak tento boj prohrajeme a z nasich deti a vnoucat se stanou jiz jen ubozi otroci.

255982

26.10.2011 23:30

RE: SOUHLAS S POZNÁMKAMI EDITORA

Duanitta 85.?.?.?

Reakce na 255953

Z téhož důvodu, a co se týče zmiňovaných blistů, dala bych si preventivně pozor na Karla Dolejšího.

256017

25.10.2011 22:41

co sa tyka britskej vetvy hnutia occupy

alkaloid 46.?.?.?

tuto sobotu som sa zucastnil protestu v Londyne. Mam z toho pravdu povediac zmiesane pocity... Na jednej strane bolo badat urcitu davku spontannosti zo strany ucastnikov nakolko valna vacsina tam prisla so svojimi ideami, transparentmi, vlajkami a tak dalej... Zaroven vsak bolo badat prvky akejsi vyssej organizacie predtlacene pasky, transparenty, tabule vyrobene na mieru, vytlacene profesionalne a masovo... jednoducho zaplatena akcia... dokonca stany na druhom okupacnom stanovisku na finsbury square tam boli pred tym ako tam dorazili "okupanti" - to som videl na vlastne oci... rad by som sa podelil o nejake tie zabery z akcie... su v 18MP rozliseni ak by mal niekto zaujem skumat detaily mozem to niekam uploadnut... napr na transparentoch vidno stranku socialist worker party - oni su organizatori akcii proti setreniu vlady a obycajne aj organizatori pochodov proti vojnam ci pochodov za prava palestincov...

Dalsi zaujimavy rozmer mal sobotny vecer ked som do londynskej zidovskej stvrte zasiel kupit bryndzu(je tu jeden z dvoch slovenskych obchodov) cestou naspat som si zobral kopiu Jewish news (neodolal som)... doma mi tiekli slzy od smiechu ked som cital stlpcek nejakeho sionistu o tom ako by zidia nemali podporovat occupy movement nakolko toto hnutie ma podporu aj od komunistov a aj od nacistov a samo hnutie je silno antisemitske [chechtot] [chechtot]

tak jeden priklad za vsetky
Vložený obrázek
dvaja fasouni v pozadi tam uplne jasne heiluju!!!11

PS: stranka spw: http://www.swp.org.uk/

255959

25.10.2011 23:57

Všechno je jinak

Robin 89.?.?.?

Ti occupy demonstranti bečí na špatném hrobě. WALL STRET je jenom ikona, kde se vyvěšují fangle a vše se točí do color TV.
Vě skutečnosti jsou všichni spekulani na NASDAQu což je elektronická verze burzy.

255964

26.10.2011 2:01

Kdo poukáže na etnickou příslušnost nejhorších banksterů

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

a nádavkem je pošle kamsi, dostane se do potíží nehledě na preferovanou "barvu kůže"...
Bartoš by se nedivil ani tomu, že organizátoři se od počátku hlásali k inspiraci arabským jarem, v jehož spontaneitu dnes snad nikdo soudný ani věřit nemůže, v hnutí se angažuje řada skupin pochybného charakteru (Anonymous kupříkladu), jejichž boj proti globalistům je krajně nepřesvědčivý a dokonce i média samotná začínají spekulovat, že se celá kampaň rozjela a je placena z peněz George Sorose.

255970

26.10.2011 16:30

RE: Kdo poukáže na etnickou příslušnost nejhorších banksterů

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 255970

No, každopádně
http://www.youtube.com/watch?v=6Q7HmhaUDr4

To jen tak pro informaci... sama netuším, co z toho nakonec (ne)bude. Ale zvědavá jsem.

255994

26.10.2011 8:12

Aktivita nebo pasivita ?

jean.laroux jean (tečka) laroux (zavináč) seznam (tečka) cz 194.?.?.?

Byť jsem v mnoha diskuzích sám zmínil velmi podobné teze musím na stranu druhou říct, že vytvořené podobných myšlenkových proudů zpochybňujících hnutí Occupy Wallstreet může mít účinek v podobě diskreditace hnutí. Nemusí jít vlastně ani o diskreditaci. Stačí vnést do nadšení, které se s hnutím pojí pochybnosti a tím se utlumí touha AKTIVNĚ SE ZAPOJIT. Je to velmi rafinované. Vlastně každá idea je použitelná. A ten, kdo má prostředky a moc ji použít ji zřejmě použije.

Co z toho plyne ? Aktivita ? Skrze ní můžeme být manipulováni. Tak tedy pasivita ? I to může být cílem manipulace. Já myslím, že klíčem je existence alternativy. Nemůžeme uvažovat kam se přidat a komu věřit když nemáme jasnou představu CO VLASTNĚ CHCEME. O co vlastně v tom hnutí jde ? Kvanta kritiky, kvanta emocí .. ale co dál ? Ty emoce jsou pochopitelné ale právě emoce mohou být snadno zmanipulovány a nasměrovány požadovaným směrem. Já osobně bych se více než na roztříštěné projevy nespokojenosti u nichž argumentace končí otázkou "No a jak byste si to tedy představovali jinak?" více soustředil na hledání té konstruktivní alternativy, na které se budeme schopni shodnout. Pak už bude hnutí postavené na alternativě úplně o něčem jiném. Na hnutí Occupy Wallstreet prostě vidím jen OPRÁVNĚNÝ vztek ale žádný plán.

255972

26.10.2011 14:40

RE: Aktivita nebo pasivita ?

Pavel -Čert- Němec 62.?.?.?

Reakce na 255972

>Stačí vnést do nadšení, které se s hnutím pojí pochybnosti a tím se
>utlumí touha AKTIVNĚ SE ZAPOJIT. Je to velmi rafinované.
>Vlastně každá idea je použitelná. A ten, kdo má prostředky
>a moc ji použít ji zřejmě použije.

Presne tak. Je treba si uvedomit, ze ke vzniku masoveho hnuti nestaci jen aktivizovat lidi, kteri nemaji co ztratit. Je treba zapojit i bezne obcany. Nevim jak je to jinde, ale v CR kazdy hleda vymluvu proc se aktivne nezapojit proti cemukoliv a masa techto prihlizejicich nerozhodnych muze lehce upadnout zpet do pasivity, pokud budou mit pochybnosti o jeho autenticite.
Vemte si jak vlada bojovala proti odborove stavce. Jak z odboraru udelali socany, kteri ani nevedi proti cemu protestuji a stvala proti nim obcany, protoze jim pry schvalne brani dostat se do prace. Pridejte zkorumpovana media a musi vam byt jasne, ze nic nebude zadarmo a utoky budou prichazet ze vsech stran.

255990

26.10.2011 11:49

Hmm

Dap 109.?.?.?

myslím,že poznámka editora zaslouží za 1.
článek jako takový netřeba komentovat-nevěřte všemu,co je na webu - a myslete....!

255984

26.10.2011 17:32

A basta!

Tremor 87.?.?.?

No podľa posledného vývoja vo svete to vyzerá, že táto civilizácia už ide nahusto z kopca. Riešenie nám ponúkajú tí, ktorí nami manipulujú. Je konečne nutné zobrať rebríčky Forbsu a podobných plátkov ako zoznam na elimináciu psov prvej triedy a sledovať tok peňazí a tam vysledovať majiteľov planéty a tých exemplárne eliminovať. Oni sami robia to isté, takže aký požičaj taký vráť. Nie je čas na humanitárne gestá v období humanitárneho bombardovania, na milosť megakriminálnikom. Tento chliev sa musí konečne vyčistiť a bez upratania tejto svoloče nazývajúcej sa elita to jednoducho nejde. Niečo visí vo vzduchu a to poháňa túto zberbu do čoraz väčšej zúrivosti proti ľudu tejto planéty.

255997

28.10.2011 21:36

RE: A basta!

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 255997

CO je nutné udělat, je tedy známo. Zbývá už jen ten detail ukrývající Ďábla - KDE, KDY, KDO a JAK, to udělá. [zmaten]

Evoluční metoda je pomalá, revoluční nebezpečná. Oni ti banksteři totiž ví, že masám chybí to hlavní - "myšlenka jíž by se mohly zmocnit, aby by se stala materiální silou" - která by byla schopna jejich moc proměnit v bezmoc. Dokonce i tu revoluci chtějí vyprovokovat, aby měli důvod zasáhnout silou jim oddaných užitečných idiotů k redukci populace, aniž by se proti tomu tito slouhové postavili ve zbytku křesťanské morálky na odpor. Žoldáci neznají tento pojem a je jim lhostejné koho zabíjí. Jsou jako nájemní vrazi, od nichž se liší jen tím, že jednají v organizované skupině. A žoldáky nejsou jen ti v mundůru se zbraní, ale i ti v žaketu a s motýlkem a ti v konfekci s kravatou.

Asi lze uplatnit jediný princip - pasivní odpor. Ten, důsledně dodržený, smete vše proti čemu je veden. Nepotřebuje vůdce, nepotřebuje čas ani prostor k protestům, nepotřebuje zázemí a tak není proti komu zasáhnout silou. Je jako přírodní živel. Jako tsunami, ale veden proti kapitálu, musí mít jako základ něco, co MUSÍ ctít ať chtějí nebo nechtějí, všichni. Celé lidstvo. Něco, co nelze zpochybnit a čemu se musí všichni pokorně podřídit už jen z pudu sebezáchovy, protože to sice mele pomalu, ale jistě. A na tu pomalost se přitom sotva dá spolehnout, když přišlo právě před nedávnem něco dále popsaného a jak známo vše má svoji příčinu, byť je zatím jen tušená.

Dosud dostupná ústní a písemná tvrzení o stvoření všeho kolem nás, i nás samých, tak jak popisuje sama Bible, nebyla dostatečně průkazná ani pro dávné předky těch soudobých banskterů. A tak navenek okázale zbožní, jsou uvnitř zbožnosti odpůrci, protivící se základnímu z pravidel morálky, Desateru. Jak taky jinak, když je má pod kuratelou sám hlavní odpůrce toho Stvůrce. Doba se ale změnila a k těm ústním a písemným tvrzením o stvoření všeho kol nás a tím i nás samých, přibylo nikoliv již jen tvrzení, ale poznání. Nezpochybnitelné poznání. Tedy právě to, co MUSÍ všichni ctít, ať chtějí, či nechtějí, protože nám prostě bylo dáno v plen a tak nezbývá, než se s ním naučit žít... Alternativa je. Jediná... Nežít.

A kdeže je to poznání? Inu jako mnohé jiné, i ono bylo ukryto tak, aby bylo všem na očích. A kdyby jen to. Na očích po celou existenci lidstva a v největším z tzv. "divů světa", jediném dochovaném dodnes. A odkaz? Je dostupný na www.gewo.cz

256185

Příspěvků: 40

25.10. 00:37 čěf  Divný článek
25.10. 01:54 mo  RE: Divný článek
25.10. 06:06 Saša  RE: Divný článek
25.10. 15:14  RE: Divný článek
25.10. 16:42 Pavel -Čert- Němec  RE: Divný článek
25.10. 18:31 hc  RE: Divný článek
25.10. 21:50  RE: Divný článek
26.10. 08:17 jean.laroux  RE: Divný článek
25.10. 08:51 :-}  RE: Divný článek
25.10. 07:03  RE: Divný článek
25.10. 00:40 Dobroděj  Lži o Řecku a podvratná úloha bank
25.10. 00:59 Dobroděj  Occupy Wall Street? Něco tu smrdí
25.10. 10:35 baba_Blažková  Globálnost
28.10. 09:53 sinus  RE: Occupy Wall Street? Něco tu smrdí
25.10. 01:28 Janeček  Citovat Einsteina je jasný ukazatel nepochopení věcí.
26.10. 08:23 jean.laroux  RE: Citovat Einsteina je jasný ukazatel nepochopení věcí.
27.10. 02:29 Janeček  RE: Citovat Einsteina je jasný ukazatel nepochopení věcí.
25.10. 01:31 rem  Orwell se netrefil jenom o 30 let
25.10. 07:17 Robert Nohejl  Co, se stane, ze prasata se vymeni, ale, koryto zustane stejne.
25.10. 09:08 MoUdrostrak  Článek jsem raději ani nebodoval
25.10. 10:30 Duanitta  Hnutí je neprůstřelně definované
25.10. 10:48  Merkelová pro pokyny do Moskvy??
25.10. 11:18 voyta  Otpor
25.10. 12:44 Pavel -Čert- Němec  Z clanku mam uplne stejny pocit jako Vladimir
25.10. 18:15 Alexa  OWS, korporace a stát
25.10. 20:12  Článek je zajímavý
25.10. 20:19 drfie  Největší regulací je zákon o centrální bance
25.10. 20:53 A.P.  SOUHLAS S POZNÁMKAMI EDITORA
25.10. 21:12 A.P.  SOUHLAS S POZNÁMKAMI EDITORA
26.10. 11:09 ermite  RE: SOUHLAS S POZNÁMKAMI EDITORA
26.10. 23:30 Duanitta  RE: SOUHLAS S POZNÁMKAMI EDITORA
25.10. 22:41 alkaloid  co sa tyka britskej vetvy hnutia occupy
25.10. 23:57 Robin  Všechno je jinak
26.10. 02:01  Kdo poukáže na etnickou příslušnost nejhorších banksterů
26.10. 16:30 baba_Blažková  RE: Kdo poukáže na etnickou příslušnost nejhorších banksterů
26.10. 08:12 jean.laroux  Aktivita nebo pasivita ?
26.10. 14:40 Pavel -Čert- Němec  RE: Aktivita nebo pasivita ?
26.10. 11:49 Dap  Hmm
26.10. 17:32 Tremor  A basta!
28.10. 21:36  RE: A basta!

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

39

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Za měsíc listopad přispělo 81 čtenářů částkou 11 672 korun, což je 39 % měsíčních nákladů provozu Zvědavce.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
IBAN: CZ4720100000002000368066
Ze Slovenska 2000368066/8330
IBAN: SK5883300000002000368066
BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

[PayPal]

Bitcoin:
1CuErU28m5a2tod9eZjnkY4sdidBVMpX6K
Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Pravda a láska se vrhla na Klause jr. s dcerkou17.11.19 20:19 Česká republika 1

Co ČT1 neuvádí: Alternativa pro Švédsko nabízí imigrantům cestu domů17.11.19 18:44 Švédsko 0

Obří ikona Grety shlíží z fasády a přísně rentgenuje duše kolemjdoucích17.11.19 10:59 USA 6

Akademie věd ignorovala Němci zavražděné studenty17.11.19 00:30 Česká republika 2

Zajímavá analýza honu na čarodějnice v USA16.11.19 19:28 USA 1

Ve věci nápisu "Památník věnovaný historicky posledním pracujícím Romům na území ČR" se může Policie ČR přetrhnout...15.11.19 23:54 Česká republika 8

Další vítězství Big Pharma: V Německu schválili zákon o povinném očkování proti spalničkám15.11.19 02:51 Německo 15

17. listopad 198915.11.19 00:34 Česká republika 3

Oni se fakt zbláznili. Po nákupu vrtulníků budeme prodávat státní hmotné rezervy12.11.19 20:21 Česká republika 4

Islamizácia v priamom prenose: Moslim prvýkrát na čele veľkého nemeckého mesta12.11.19 16:16 Německo 2

Nač potřebujeme 12 vrtulníků za 14,6 miliardy?12.11.19 16:10 Česká republika 1

Skoro polovina obyvatel Bruselu nosí venku prostředek na sebeobranu. Multikulturní výkladní skříň EU v plné nahotě12.11.19 00:25 Nizozemsko 1

Na Slovensku končí Natural 95. Bude jen E10 s vyšším podílem biopaliv11.11.19 01:50 Slovensko 0

Muslimský imigrant prořízl ve Znojmě Markovi Petružálkovi hrdlo. Rodina potřebuje peníze10.11.19 01:33 Česká republika 2

V Libyi straší ruští žoldáci09.11.19 21:24 Libye 4

Geoinžinierstvo na webe ČT2409.11.19 20:47 Česká republika 1

Ženy se omlouvají mužům08.11.19 19:48 Česká republika 5

Slepice Zemanová06.11.19 16:01 Česká republika 5

Sudeťačka Válková: Neziskovky jsou potřeba, Istanbulskou úmluvu ratifikujeme06.11.19 01:55 Česká republika 0

Demonstrace proti fašismu u sochy maršála Koněva 06.11.19 01:27 Česká republika 1

Měnové kurzy

USD
23,09 Kč
Euro
25,58 Kč
Libra
29,94 Kč
Kanadský dolar
17,48 Kč
Australský dolar
15,75 Kč
Švýcarský frank
23,37 Kč
100 japonských jenů
21,26 Kč
Čínský juan
3,29 Kč
Polský zloty
5,96 Kč
100 maď. forintů
7,62 Kč
Ukrajinská hřivna
0,96 Kč
100 rublů
36,21 Kč
1 unce (31,1g) zlata
33 975,15 Kč
1 unce stříbra
393,18 Kč
Bitcoin
194 289,47 Kč

Poslední aktualizace: 18.11.2019 19:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 972