Diskuze k článku

Zločiny neoliberalismu

Příspěvků 59

20.10.2011 1:42

Neoliberalismus nefunguje

Barney 82.?.?.?

Kamkoliv vstoupil, tam způsobil jenom rozvrat hospodářství (Irsko, Lotyšsko, VB) a nakonec poškodil i zemi svého vzniku USA. Tím, jak se vrací k základům kapitalismu, odkrývá i jeho hlavní sebedestrukční mechanismus - rozpor mezi maximalizací zisku a z ní plynoucí nedostatečné poptávky. Aby podnik uspěl musí mít co nejnižší náklady, tedy a i nejnižší mzdy. Ovšem zaměstnanci vystupují i nadruhé staně jako spotřebitelé. Pokud nejsou dostatečně ohodnoceni, nedokáží skoupit všechno vyrobené zboží a dochází ke krizím. Už to došlo i Roubinimu:

Ekonom Roubini: Kapitalismus může zničit sám sebe, držte hotovost

V tuto chvíli se v bodě "sebedestrukce kapitalismu" ještě nenacházíme, je ale možné, že procházíme stejným vývojem jako při Velké depresi, varuje ekonom Nouriel Roubini. Růst podle něj kvůli současné snaze o oddlužení nepřijde, pokud se všichni budou snažit šetřit, ekonomika spadne do recese. Další možnost představuje vysoká inflace, která by ale napáchala velké "vedlejší škody".

„Marx měl pravdu, kapitalismus může v určitém bodě zničit sám sebe, protože nemůžete donekonečna přesouvat příjmy od práce ke kapitálu, bez toho, aby v ekonomice nevznikla nadbytečná kapacita a nedostatečná poptávka. Mysleli jsme si, že trhy fungují, ale není to tak.“

http://byznys.ihned.cz/analyzy-a-komentare/c1-52582400-ekonom-roubini-kapitalismus-muze-znicit-sam-sebe-drzte-hotovost

V Česku je tento rozpor ještě více zřejmý. Podle parity kupní síly dosahujeme 70 procent německého HDP. Německá průměrná mzda je asi 3500 EUR. Pokud by byl podíl práce na dělení HDP u nás stejný jako v Německu, měla by být u nás průměrná mzda ve výši 2400 EUR a nebo by EURO mělo být asi za 12 Kč. Produktivitu na to máme (je to jen o vyjednávací síle). Pak by bylo víc peněz na zdravotnictví, důchody, drobné podnikatele, služby a další. Takto se utápíme v bludném kruhu - nízké mzdy - nízké tržby - propouštění - ještě nižší tržby.

Výsledkem neoliberalismu nejen u nás ale i ve světe bude úzká vrstva superbohatých a stále hlouběji se potápějící zbytek populace. Ale snad je to tak dobře. Tím dříve vyjde najevo neudržitelnost neoliberálního modelu.

255577

20.10.2011 4:43

Gde nebylo Klause a jeho protunelarskych "Poucek" - RE: Neoliberalismus nefunguje

MoUdrostrak 90.?.?.?

Reakce na 255577

Proc ale srovnavat socialni Nemecko a jeho 17. spolkovou zemi - vytunelovanou a pravicujici CR?!

Staci srovnat CR a Slovinsko!

1. Ve Slovinsku nikdy nepoznali pravicujici Poucky.

2. Po Plysi tam temer kontinualne vladli a vladnou jen zli Postkomuniste - nikdy nebylo pravicovano.

3. Naprosta vetsina jugo-slovinskych brandu z dob zleho Bolsevika zaujima predni svetove postaveni - Elan, Sava, Lek, Gorenje a dalsi... Srovnejme s pravicujicne vytunelovanymi Teslami, Romo, JAWA, Crystalex, Zetor, Karlovarsky Porcelan etc. etc.

4. Ve Slovinsku je prumerna mzda vyssi, nezli v prilehlych regionech Rakouska a Italie.

Ve Slovinsku tamni pribrzdeni horale a Balkanci nikdy po Plysi nepravicovali, netouzili po nizkych danich, levne pracovni sile z Ukrajiny, nevzyvali Poucky.

Proto je uroven slovinskych vesnic a malomest takova jaka je. Proto je kupni sila Slovincu takova jaka je.
Proto Slovinci vyhaneli nejen ceske privatiSSery svinskym krokem.

Cesi si mohli ustlat daleko komfortneji, nezli embargem a delenim Jugoslavie po Plysi postizeni Slovinci.

Cesti pivni Pepici a Lidlujici Marenky si dvacet let propravicovali a propouckovali pod vedenim "kluku" z PrognoSStaku.

Jak si gdo pravicove ustele, tak si vytunelovane bude muSSet ulehat. [bliji]

255583

20.10.2011 21:51

RE: Gde nebylo Klause a jeho protunelarskych

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 255583

No jo, ale Slovinsko se nenachází na křižovatce Evropy. Kdo ovládá Česko, ovládá Evropu, takže odevšad naokolo je vidět ta úporná snaha prosadit - "toho nikdá nebude, aby český lev Česko ovládal".

Kdyby tenkrát praotec Čech nezůstal nachmelený z medoviny na Řípu a šel až k Atlantiku, mohla být Evropa dávno celá česká... [mrknutí jedním okem] Tak snad se to podaří až to Euro kecne na hrnec a rozpadená EU se začne zachraňovat korunou českou. Musíme se ale zavčasu zbavit té páté kolony z cizáků a jejich pohůnků i slouhů, jinak nám to tu vytunelují durchem durch jako ti kůrovci Šumavu. [naštvaný]

255657

21.10.2011 21:12

RE: Gde nebylo Klause a jeho protunelarskych

fooggyy 88.?.?.?

Reakce na 255583

Moudrostraku: Tak Slovinsko mělo trochu jiný politický odrazový můstek než ČSSR.
K té průměrné mzdě uvádím kupní sílu z roku 2008:
Rakousko 20045 EUR
Itálie 16949 EUR
Slovinsko 9943 EUR
ČR 6412 EUR
A k těm zázračným Slovinským firmám toto:
Elan: Skupina Elan a její dvě dceřiné společnosti se několik let potý­kaly s finančními problémy. V letech 2007 a 2008 do nich
proto státní společnosti, které Skupinu Elan vlastní, dvakrát
vložily 10 milionů EUR
Sava: patří do skupiny Good Year, kde GY vlastní 100% Savy
Lek: Od r. 2002 je součástí švýcarského koncernu Sandoz a od r. 2006 vystupuje již jen pod jeho jménem.
Gorenje: Největší slovinský výrobce domácích spotřebičů Gorenje loni vykázal zisk 20 milionů eur (486 milionů Kč) po ztrátě 12,2 milionu eur v roce 2009. Je fakt, že Gorenje Moru vlastní.
Toť vše.

255739

21.10.2011 21:15

RE: Gde nebylo Klause a jeho protunelarskych

fooggyy 88.?.?.?

Reakce na 255739

Jinak celý článek stál za hovno, jestli mi prominete tento expresívní výraz

255740

20.10.2011 2:51

Jak na ně (hledáme recept)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Článek se mi hodně líbí, ale závěr podle mě zbytečně obviňuje obyčejné lidi z toho, jakou mají vládu (politiky). Ti jsou přece určeni především volebním systémem, který je realizován v prospěch stejných neoliberálních elit, je jimi obhajován a udržován.

Nikdo nám nebrání zorganizovat si volby podle našich zákonů, neschválených zkorumpovaným parlamentem. Např. o odvolatelnosti voleného zástupce, o závaznosti volebního programu, o trestní odpovědnosti za porušení volebního slibu, atp. Když se jich zúčastní víc lidí, než těch oficiálních, tak takové volby budou mít větší legitimitu, než ty tzv. oficiální. Znamená to to, že nebudeme uznávat ve svém jednání autoritu volených zástupců, nebudeme o nich mluvit jako o našich poslancích, členech vlády, premiérech a nebudeme se k nim chovat tak, jako kdyby měli platný mandát a mohli schvalovat zákony pro nás závazné či nás zastupovat vůči jiným zemím.

Tím budou zpochybněny veškeré další nové zákony a mezinárodní smlouvy, které mají být ještě více protinárodní. A pokud si s neplatnými politiky budeme chtít hrát, můžeme následně požadovat obsazení parlamentu skutečnými zástupci voličů a vládních postů jimi zvolenými osobami. Není třeba hlasovací lístky, stačí web a jedinečné url. Jednou si to zkusíme a pak tento okrádací systém půjde hezky tam kam patří - do kopru co roste na smetišti dějin.

PRÁVEM JSOU PRAVIDLA, KTERÁ VĚTŠINA SPOLEČNOSTI RESPEKTUJE JAKO PRÁVO, UZNÁVA JE A CHOVÁ SE PODLE NICH.

JEJICH MOC EXISTUJE JENOM DOKUD EXISTUJE V NAŠICH HLAVÁCH.

255580

20.10.2011 9:27

RE: Jak na ně (hledáme recept)

Duanitta 62.?.?.?

Reakce na 255580

Mě se jako nejjednodušší recept nabízí studium a vzkříšení předlistopadových principů, lidi by to rychle pochopili se všemi souvislostmi. Systematické odmítání lží a strašáků o té době. Počínaje tím, co je a co není pravda o zločinech z 50. let, konče vyrovnanými státními rozpočty. Tohle musíme po médiích požadovat.

Je pro začátek lepší tato inspirace něčím, co vlastně fungovalo, než čímsi idealisticky vykonstruovaným, intelektuálně virtuálně poletujícím bez zkušenosti. Jako např. včera Ilona Švihlíková mluvila o společnosti bez bank... o tom to není. Banky fungovaly i za ČSSR, a sloužily. Zde mě napadá další strašák z té doby - měna z 50. let - dnes už chápeme, že to nebyla krádež, ale nutná očista, od všech těch finančních bublin co nás trápí třeba dnes. Bylo to sesypání zkolabované hry na Monopoly do krabice, aby šlo rozdat znovu a pokračovat.

255597

20.10.2011 15:30

RE: Jak na ně (hledáme recept)

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 62.?.?.?

Reakce na 255597

Obávám se, že to, co nám teď má být nabídnuto, bude právě něco, co se bude vůči nám tvářit jako socializmus, který jsme znali před listopadem. Akorát, že to pro změnu nemá být pronárodní socializmus, ale protinárodní komunizmus. Nazývat zlodějství kapitalizmem (co prosakuje v médiích mezi řádky) je dále jenom nástrojem pro kompromitaci a odstranění systému, který by v poměru ke globálnímu komunizmu mohl fungovat jako alternativa.

Aby nám ten komunizmus zavedli, tak teď mediální ekonomické celebrity mluví o přerozdělování. Jedním z hlavních cílů "krize" je likvidace střední třídy i cestou provokování závisti u nejnižší vrstvy. To má být přes média vetkáno do povědomí lidí v nejbližších měsících. Poté potřebují dostat stávající systém do trosek.

255625

20.10.2011 16:35

RE: Jak na ně (hledáme recept)

mkadlec 62.?.?.?

Reakce na 255580

Peníze, peníze hýbou světem.
Přidej se a pak kulometem
smíš určovat právo.

to k vasemu:
PRÁVEM JSOU PRAVIDLA, KTERÁ VĚTŠINA SPOLEČNOSTI RESPEKTUJE JAKO PRÁVO, UZNÁVA JE A CHOVÁ SE PODLE NICH.

JEJICH MOC EXISTUJE JENOM DOKUD EXISTUJE V NAŠICH HLAVÁCH.

255630

20.10.2011 5:11

V GB se nezapomina .....

Satanist 50.?.?.?

a nejlepsi na tom vsem je, ze i Reaganovi nakonec z toho vseho stacilo 6 perkynek a papirovy boty a Thatcherovy ktera ze ty jeji cancy na prednasce schrabne 50 000 dolaru si to do drevenyho pyjama taky nevezme. Neni tajnosti v GB kolik obyvatel ma uprimnou radost z toho, ze jejich Baroness Thatcher z prdele uz taky couha umrtni list ...

255584

20.10.2011 9:19

RE: V GB se nezapomina .....

RomanTička 94.?.?.?

Reakce na 255584

U nás zase začíná čouhat Havlovi. V ten den asi zakoupím šampus.

255595

20.10.2011 22:04

RE: V GB se nezapomina .....

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 255595

Nekoupíš. Bude týden celoevropský smutek a chlast bude pod zámkem. Mezi tím ho prohlásí za nedotknutelného jako holokaust a kdo by byl přistižen (že nesmutí, nebo o jeho nedotknutelnosti zapochyboval i před sám sebou), tomu bude ustřižen...

255659

20.10.2011 22:16

RE: V GB se nezapomina .....

Satanist 50.?.?.?

Reakce na 255595

Lidi co to budou slavit budou hromady ..... Pro vsechny pripady hned koupit nekolik flasek a ulozil ve spajzlu. Von erar muze aby tu radostnou udalost v ceskym krateru nemohli voslavovat vyvesit smutek kterej se vas vubec netyka a zavrit vam i knajpy ...

255660

20.10.2011 9:04

Pinochet I

Jarda0077 85.?.?.?

GENERÁL AUGUSTO PINOCHET UGARTE ZEMŘEL
25. 11. 1915 – 10. 12. 2006

Pavel Zahradník

10. prosince 2006 ve 14.15 místního času zemřel ve vojenské nemocnici v Santiagu de Chile ve věku 91 let generál Augusto Pinochet Ugarte, bývalý prezident Republiky Chile, muž, který 11. září 1973 zachránil svoji vlast před osudem obdobným tomu, který byl tenkrát naším údělem, a zasadil tak smrtící ránu alespoň jedné z hlav hydry světového komunismu. Jeho čin byl v sedmdesátých a osmdesátých letech dvacátého století posilou pro miliony lidí v Latinské Americe, ale i v naší části světa.
Abychom lépe pochopili celý dosah činu 11. září, je třeba si nejprve uvědomit, v jaké situaci se tehdy nacházelo nejen Chile, ale i celý svět. Ve Spojených státech ještě nevládl Ronald Reagan, pozdější vítěz nad komunismem, ale Richard Nixon, který se právě neúspěšně pokoušel vylhat se z aféry Watergate, jež měla v následujícím roce skončit jeho pádem. Nedlouho předtím, koncem ledna 1973, Spojené státy podepsaly Pařížské dohody, ve kterých zradily svého vietnamského spojence; porážka jižního Vietnamu a vítězství komunismu v jihovýchodní Asii nyní již byly jen otázkou času a každému, tedy i chilským vojákům, muselo být zřejmé, že na loajalitu amerického spojence, mravně oslabeného hýčkanou generací „Golden Sixties“, rozhodně nelze spoléhat. Politika appeasementu slavila triumf nejen v Americe, ale snad ještě více v Evropě. Ulicemi severoamerických a západoevropských měst proudily statisíce demonstrantů, „užitečných idiotů“, zmobilizovaných sovětskými tajnými službami, aby pomohli Sovětskému svazu dosáhnout kýžené vojenské převahy. Mládež Západu v podivné, ale nikoli nepatřičné symbióze uctívala Buddhu, Mao Ce-tunga a Che Guevaru. V Itálii a Německu se ke svým teroristickým útokům chystaly marxistické bojůvky Brigate rosse a Rote Armee Fraktion. Zdálo se, že mravní úpadek západního světa dosáhl nejhlubšího dna (dnes ovšem víme, že dna bohužel ještě zdaleka dosaženo nebylo). Co více, tento úpadek zasáhl i Církev, která se již po deset let nacházela v jedné z největších krizí svých dvoutisíciletých dějin, v krizi, kterou by si předešlé generace neuměly představit ani v nejhorších snech. Šlo ovšem v první řadě o úpadek víry, ten se však projevoval i úpadkem mravů a s ním byla zase zákonitě spojena krize toho, čemu se říká církevní politika, jejíž nejdůležitější složku tehdy tvořila nemravná „Ostpolitik“, čili bezostyšná kolaborace se silami zla.

255591

20.10.2011 9:07

Pinochet II

Jarda0077 85.?.?.?

Pravda, na samém konci Evropy, za Pyrenejemi, stále ještě existovaly dva křesťanské státy, tvořící jakýsi pozůstatek starých, lepších dob. Byly však v tehdejším světě zcela osamoceny, opuštěny i těmi, od nichž bylo možno očekávat, že jim budou oporou, a jejich zánik se již neúprosně blížil. V Portugalsku António de Oliveira Salazar zemřel již v roce 1970 a zanedlouho, v dubnu 1974, měl být jeho nástupce svržen socialistickou revolucí. Ve Španělsku starému generalissimovi kruciáty zbývalo jen o něco více než dva roky života; jeho smrt 20. listopadu 1975 pak znamenala konec celé epochy evropských dějin.
Mladší generace si jen obtížně dokáže představit, jak na nás, žijící v této těžké době na okraji, a přece v samém středu Sauronovy říše, zapůsobila zpráva o tom, že 11. září 1973 se ve vzdáleném Chile vojáci chopili zbraní a svrhli marxistického diktátora Salvadora Allenda. Brzy jsme stejně dobře jako jména čtyř mušketýrů znali jména jejich velitelů – generála Gustava Leigha Guzmána, vrchního velitele letectva, admirála Josého Toribia Merina Castra, vrchního velitele námořnictva, generála Césara Mendozy Durána, vrchního velitele karabiniérů, a prvního mezi nimi, jímž byl generál Augusto Pinochet Ugarte, vrchní velitel pozemních sil. Pověstný santiagský stadion, na který byli nahnáni zločinní služebníci Mordoru, aby se jim dostalo spravedlivého trestu, pro nás představoval předzvěst konečného pádu komunismu i jinde ve světě. Šťastným koncem krásného příběhu pak bylo dobytí prezidentského paláce La Moneda a smrt samotného chilského führera, jenž nakonec svému trestu ušel; stejně jako Adolf Hitler v obleženém Berlíně, i on dal přednost sebevraždě, kterou spáchal samopalem, jejž dostal darem od svého mentora a obdivovaného vzoru Fidela Castra.
Převrat zachránil Chile, které se tehdy nacházelo na samém pokraji zkázy. Pomatený socialistický fanatik Salvador Allende, jenž se chopil moci v roce 1970, dokázal spolu se svým lstivějším společníkem Luísem Corvalánem nejdříve velice rychle zničit hospodářství země, v níž nakonec inflace dosahovala neuvěřitelných 2,5 % denně. Do Chile se sbíhali komunističtí teroristé z celé Latinské Ameriky a země byla nadto zaplavena sovětskými a kubánskými „poradci“, ve skutečnosti regulérními oddíly commandos, jak se ostatně ukázalo během převratu, kdy baštou nejsilnějšího odporu byla budova kubánského velvyslanectví. Není divu, že 26. května 1973 Nejvyšší soud jednohlasně přijal usnesení o zániku zákonnosti v zemi a 22. srpna téhož roku poslanecká sněmovna vydala deklaraci, obsahující zdrcující obžalobu režimu, rozčleněnou na mnoho bodů, mezi nimiž čelné místo zaujímalo odsouzení zjevné snahy vlády vybudovat v zemi totalitní systém.

255592

20.10.2011 9:10

Pinochet III

Jarda0077 85.?.?.?

Konfrontace s ozbrojenými silami, k níž ostatně Allendeho vláda neskrývaně směřovala, byla nyní již jen otázkou času. Zásah vojska (i když Chile není klasickou zemí vojenských převratů) byl vskutku „intervencí, podniknutou v kritických chvílích historie naší vlasti“, jak při zádušní mši za generála Pinocheta zdůraznil biskup Juan Barros Madrid.
Náprava škod způsobených Allendeho režimem byla nanejvýš obtížná. Při obnově zdevastovaného hospodářství Chile se generál Pinochet, jenž byl od roku 1974 prezidentem země, opřel o skupinu mladých ekonomů z chicagské školy, díky nimž se podařilo překonat inflaci a země zažila známý „chilský hospodářský zázrak“. Nová vláda se ve svém ideovém prohlášení z 11. března 1974 jasně vyslovila proti marxismu, popírajícímu základní vlastnosti každé autentické civilizace, a zdůraznila, že boj s touto negací je skutkem povýtce pozitivním, upevňujícím svobodu a důstojnost lidské osoby. Militantní marxisté ovšem nesložili zbraně, o čemž svědčí neúspěšný atentát, jenž byl 7. září 1986 spáchán na samotného generála. Přes všechny nesnáze, k nimž přispívala i soustředěná protichilská kampaň komunistů a jejich sympatizantů po celém světě, se podařilo v zemi obnovit řád. Symbolicky právě za vlády generála Pinocheta byl v roce 1974 dokončen a slavnostně otevřen národní votivní chrám Panny Marie Karmelské v Maipú, jehož stavba byla započata roku 1818 otcem chilské nezávislosti Bernardem O´Higginsem.
Jistě i generál byl omylným člověkem. Bylo by zbytečné mluvit na tomto místě o chybách, kterých se dopustil; o jedné, té největší, se však zmínit musíme – byla jí jeho rezignace v roce 1990. Generál si tu nevzal k srdci pravdu, kterou v sobě obsahuje výrok generalissima Franka, jejž známe z pamětí Pedra Saínze Rodrigueze. Španělský caudillo jednou při vzpomínce na svého předchůdce Miguela Primo de Riveru poznamenal: „Don Miguel se při převzetí moci dopustil chyby, když řekl, že zůstane jen nějaký čas, než dá věci do pořádku. To je omyl. Když se převezme velení, je třeba je brát tak, jako kdyby to bylo na celý život.“ Lidsky je jistě pochopitelné, když po dlouhé době vlády znavený člověk zatouží po tom, zbavit se břemene, které ho mnohdy tíží; nezapomeňme nadto, že generálovi bylo v době jeho rezignace již 75 let. Skutečností však zůstává, že tato rezignace nepřinesla prospěch ani jemu, ani celé jeho zemi.
Generál byl před smrtí cílem nesčetných útoků ze strany krajní levice celého světa, která přirozeně dodnes nedovede přenést přes srdce, že to byl právě generál Pinochet, kdo přinejmenším v jedné jihoamerické zemi zastavil její vítězný pochod a postavil se na odpor jejímu řádění.

255593

20.10.2011 9:11

Pinochet IV

Jarda0077 85.?.?.?

To, že generál neúnavně podle svých možností potíral zlo, zůstává jeho velkou zásluhou; vskutku patřil mezi ty vládce, kteří mohou o sobě s žalmistou směle říci: In matutino interficiebam omnes peccatores terrae, ut disperderem de civitate Domini omnes operantes iniquitatem. – Za jitra hubil jsem všecky hříšníky země, abych vypudil z města Hospodinova všecky, kdož páší nepravosti (Žalm 100, 8). Ještě krátce před svou smrtí se znovu přihlásil k činu 11. září, zároveň však jako křesťan odpustil všem, kteří ať již poháněni falešnou ideologií, ať (to je zřejmě častější případ) ze snahy zalíbit se pánům dnešního světa, se přímo předháněli ve snaze znepříjemnit mu sklonek jeho života. Generál, v jehož žilách kolovala krev dvou malých nezdolných evropských národů (jeho předkové po otci pocházeli z Bretaně, předkové po matce z národa Basků), však přečkal všechny tyto nízké a podlé útoky a zemřel, obklopen milující rodinou a přáteli, vskutku v požehnaném věku. V jeho závěti čteme: „V mém srdci není místo pro nenávist.“ Odkaz zesnulého prezidenta nyní opatruje Fundación Presidente Augusto Pinochet Ugarte; o to, aby nezanikla paměť o jeho největším činu, pečuje La Corporación 11 de Septiembre.
Při rozloučení s generálem P. Raúl Hasbún Zaror, profesor santiagské univerzity Gabriely Mistralové a velká postava katolické církve v Chile, charakterizoval generála jako „dobrého služebníka“, servidor bueno. Můžeme se domnívat, že měl přitom na mysli tato slova Písma, jimiž Pán slibuje odměnu služebníkovi, který dobře hospodařil se svěřenými hřivnami: Euge serve bone et fidelis! […] Intra in gaudium Domini tui! – Dobře, služebníku dobrý a věrný! […] Vejdi v radost svého Pána! [Mat 25, 21. 23]. Ano, věříme, že dobrým a věrným služebníkem vskutku byl Capitán General don Augusto Pinochet Ugarte. Nechť ho uvede do věčného království Panna Maria Karmelská, Královna Chile a patronka chilských ozbrojených sil!

255594

20.10.2011 10:03

RE: Pinochet IV

aristokrat aristokrat (tečka) tomas (zavináč) centrum (tečka) cz 90.?.?.?

Reakce na 255594

generál v žádném případě nepotíral zlo
bylo to obyčejný sprostý masový vrah srovnatelný s hitlerem nebo stalinem
není sebemenší důvod ho jakkoli oslavovat

255602

20.10.2011 10:12

RE: Pinochet IV

JaJa 212.?.?.?

Reakce na 255594

Díky, že jste mi ušetřil práci! Autor článku zjevně smíchal několik témat dohromady a měl by si doplnit znalosti alespoň o historii Chile... [mrknutí jedním okem] Tam byla krásně vidět slabina "socdemokracie". Socialistické hospodářství v rozkladu (ačkoliv i malé děti se učili/učí ve školách o např. největších zásobách ledku na světě), hospodářské zmrtvýchvstání pod A.Pinochetem a následný státní bankrot pár let po návratu "socdemokracie"...
Vrátím-li se k první části článku. Je velkým omylem si myslet, že nyní máme u nás kapitalismus[bliji] !!! Kapitalismus vypadá totiž úplně jinak... [mrknutí jedním okem]

255603

20.10.2011 10:37

RE: Pinochet IV

hc 90.?.?.?

Reakce na 255603

>Vrátím-li se k první části článku. Je velkým omylem si
>myslet, že nyní máme u nás kapitalismus[bliji] !!!
>Kapitalismus vypadá totiž úplně jinak... [mrknutí jedním okem]

A jak?

255606

21.10.2011 8:55

RE: Pinochet IV

JaJa 212.?.?.?

Reakce na 255606

Zkuste chvíli žít např. v Malajsii, Singapore, Hong Kongu, Taiwanu, Thajsku... Rozdíl pocítíte po první platbě daní, po první návštěvě nějakého státního úřadu atd. [mrknutí jedním okem]

255693

20.10.2011 9:25

Vcelku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 89.?.?.?

pěkný článek. Dal bych jedničku, ale za ten až příliš konspirační konec jsem dal dvojku. To s tou neplodností se mi opravdu zdá přitažené za vlasy.

za prvé: Kdyby tomu opravdu tak bylo a gen. mod. jídlo a vakcíny by způsobovali neplodnost, někdo by na to určitě přišel a zveřejnil to-to by nebylo možné utajit.

za druhé: Pokud by bohatým opravdu stačilo nějakých 500 mil. lidí, tak proč by nechali vymřít Evropu a USA, které jsou plné nejvzdělanějších a nejschopnějších lidí na světě?

255596

20.10.2011 9:53

RE: Vcelku

Vopice 77.?.?.?

Reakce na 255596

Odpovím vám hbitě.

1. O tomto se mluví dokonce i na ČT.

2. Vy si myslíte, že potřebují 500 miliónů inženýrů? Ti potřebují někoho, kdo bude okopávat pole!

Tolik k vašim dotazům. [mrknutí jedním okem]

255599

20.10.2011 10:25

RE: Vcelku

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 255596

No a taky, kdyby to teda fakt způsobovalo neplodnost, tak by se lidi měli přestat množit, jenže lidstvo se pořád množí exponenciální řadou. [smích]

255605

20.10.2011 11:49

RE: Vcelku

Vopice 77.?.?.?

Reakce na 255605

V Evropě? [zmaten]

255609

20.10.2011 12:04

RE: Vcelku

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 255609

V Evropě se lidi nemnoží ne proto, že by nemohli, ale protože nechtějí. Ještě nějaký dotaz ?

255610

20.10.2011 13:51

RE: Vcelku

baba_Blažková babaBlazkova (zavináč) atlas (tečka) cz 89.?.?.?

Reakce na 255610

Já vám nevím, pane... ono to bude souběh všeho dohromady, ono pověstné stokrát nic, co umoří osla. Kapička ke kapičce, tu jedovatý aspartam, tu sacharin, tu GMO (potraviny - chybí povinnost výrazného značení na obalech), tu trocha rtuti a hliníku, kultivace na potratech či nádorových buňkách (povinné očkování) a výsledný koktejl může být velmi účinný, pakliže jsou všechny položky "splněny", přičemž konkrétní viník chybí.

Já vím jen to, co vím, co vidím. A když pozoruju kolem sebe problémy s plodností u svých přítelkyní a vrstevnic, popřípadě komplikace jejich těhotenství jako takových, nějak mi už přijde vzácnější normálně probíhající těhotenství. Takové, které jsem já sama absolvovala někdy před sedmnácti lety. Dneska si, ženské, můžeme nechat leda tak zdát. A neuslyším na argumentaci věkem, ono se to dneska týká i mladých holek (kluků).

Úplně nejhorší je, že škodliviny, které se dostávají za mlčenlivého přihlížení zákonodárců do našich těl mnou uvedenými cestami, mají zpravidla vlastnost tu, že je nelze z těla normálně vyloučit, dlouhodobě se usazují a jejich negativní účinek má kumulativní charakter, tedy - když je do dnešních dětí odmalička systematicky cpáno svinstvo, projeví se to patrně až v dospělosti.

Navíc nejde jen o neplodnost, jde také o to, co to dělá s naší psychikou, konkrétně permanentní otrava rtutí a(nebo) aspartamem. Dnes občas zahlédnete na některých etiketách nápojů s aspartamem varování, že může způsobit hyperaktivitu dětí, ale jde spíše o výjimky. Nicméně děti skutečně jsou méně soustředěné, hyperaktivní, je více výskytů autismu. Tyto děti pak zpravidla odmalička "zobou". Je jedno, co. Všechny léky, které mají mít za účinek manipulovat s naší psychikou, to dělají na hormonální úrovni. Serotonin je hormon. Ale co má serotonin společného s laktací a erektilními dysfunkcemi? Nula prd. Jde v prvé řadě o hormonální rovnováhu v mozku, která je takovýmito umělými zásahy porušena. "Pučení" a sexuální dysfunkce jsou jen jednou stránkou věci. Druhou je například potlačení kreativity a intelektu. Taky to nikomu nevadí, však proč, ovce nemá co přemýšlet, ta má "okopávat pole", jak vtipně podotkl diskutující nade mnou.
[naštvaný]

255617

20.10.2011 14:44

RE: Vcelku

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 255617

Ano, to je rozumě napsaný příspěvek. Neplodnost jistě stoupá, ale určitě to není hlavní problém, proč v „západním světě“ klesá porodnost. Krásně je to vidět např u cigošů- žijí v podobném prostředí jako my, ale množí se jak králíci. Co je příčinou oné neplodnosti civilizovaného světa můžeme jen spekulovat. Očkování se jistě může také podílet, ale bude to méně významný faktor. Možná i ty potraviny, fakt nevím. Nedávno mi říkal kámoš zajímavou věc. Dělá v jakémsi zemědělsko-šlechtitelském ústavu, kterému se celkem dařilo. A najednou jako když utne- všechny rostlinky jim začaly chcípat a lámali si hlavu co s tím. Nakonec příčinu našli. Dlouhá léta si vyráběli vlastní kompost, do kterého jim dávali zbytky ovoce/zeleniny i místní lidé z vesnice. Pak uzavřeli smlouvu se dvěma nejmenovanými řetězci (jeden začíná na L a druhý na K) a že od nich jako budou brát zbytky ovoce/zeleniny na kompost. No a od toho momentu šlo všechno šejdrem. Hnojili, zalévali, starali se, ale pořád to šlo tak nějak všechno do hajzlu. Ze zoufalství udělali analýzu kompostu a výsledek byl: bordel, jedy, sajrajt (toto je prosím doslovná citace, přesný rozbor si nepamatoval). Každopádně jakmile přestali používat kompost „made in EU“ a poslali řetězce do řiti, tak se kytičkám začalo zase vesele dařit. Ale to jsem odbočil. Prostě s neplodností se potýkají skoro všichni. Kamarádka dělá v IVF centru (laicky oplodňovák) a prej 90% klientely jsou Israelci. Ano, nechce se to věřit, ale i dokonalí nadlidé mají problém s rozmnožováním. Jenom nevím jak řeší oplodnění rasově čistých vajec s podřadnými českými bičíkovci.

255620

20.10.2011 20:28

RE: Vcelku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 85.?.?.?

Reakce na 255620

To jste mi sebral od kláves. U cigošů je krásně vidět to, že když je dobré zaopatření, žádná starost o budoucnost, žádná výuka od dětství kdy se rozhodně zasouvat nesmí a kdy se rozhodně musí, tak zkrátka přes všechny ty jedy nahoře uvedené, péra stojí i bez viagry apod. podpůrných prostředků, a žencký roděj jedna přes druhou. Jenom dobré podmínky, nic víc není třeba.
Některé rostliny jsou velmi choulostivé na složení půdy a i jinak. U lidí je nejhorší co? Stres! Zažírá se pod kůži a nesleze ani na minutu klidně za celé roky. Tělo samo pak vyrábí jedy, že ty uvedené jsou oproti tomu celkem příjemným koktejlem. Stres matky se přenáší na dítě a klidně už při těhotenství. Stres mladé ženy klidně zapříčiní neplodnost, stejně jako x různých nemocí. Vystresovaný mladý muž za doposavadní celý život , bez vyhlídky na zlepšení ,taky asi zrovna nemá náladu zakládat rodinu s caparty se stejně mizernými výhledy jako má on sám. Podmínky dělají vše. Snižovat porodnost lze snadno např. cenami za byty, potraviny, potřebných věcí, volnějšími zákony pro zaměstnavatele… 1000 věcmi, ale nevěřím , že uvedené jedy všeho druhu mají primárně za úkol vylidnění[smích] Až v druhé řadě k tomu přispívají, ale je vidět na cigošech , že slabě.

255649

20.10.2011 22:25

RE: Vcelku

Luxor 195.?.?.?

Reakce na 255649

Cigoši [chechtot]

A s tím stresovým faktorem jste na to kápnul. Osobně si myslím, že stres je hlavní příčinou řady "civilizačních nemocí", včetně neplodnosti. Znám mnoho případů- nejdřív nechtěli mimčo a brali ATC, pak už chtěli mimčo a ono to hned nešlo, takže začal stres protože moc moc chtěli, ale furt to nešlo. Tak se smířili s osudem, koupili si medvídka mývala a ejhle mimčo bylo na světě a za rok druhý. Stres a lidská psychika dokáží neuvěřitelné věci.

255662

20.10.2011 17:23

RE: Vcelku

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 188.?.?.?

Reakce na 255617

asi pred 5 dny ve ZPRAVACH TV ZDF se hovorilo o tragickem suchu (nevim presne asi pred 6 lety) kdy cely svet pomahal Somalcum prezit. Situace se zlepsila a co se stalo ? ze za tech poslednich xy let se pocet Somalcu zdvojnasobil... [zmaten]
Nevenovala jsem tomu takovou pozornost, abych vas mohla presne informovat, ale najdou se tu lidi, kteri si tu (zavaznou) informaci mohou nekde na PC overit. [překvapení] [smích]

255635

20.10.2011 20:40

RE: Vcelku

Julo 91.?.?.?

Reakce na 255617

Súhlasím,
pred dvomi týždňami som bol na odbornej prednáške, týkala sa klimatických zmien a záver bol taký, že ľudstvo nikdy nezvíťazí nad prírodou. Okrem iného bolo uvedené, že zem sa nás zbavuje tak, že u mladých mužov za posledné roky silne klesajú životaschopné spermie. Ďalej už sa nerozoberalo prečo. Takže niečo na tom bude.

255651

20.10.2011 9:53

Ferrari pro prasata

chrochro 77.?.?.?

"Podle protagonistů tohoto plánu jim stačí cca 500 milionů lidí, kteří jim zajistí (při žebráckých mzdách) dostatek všeho, co tito lidé potřebují."


Ferrari pro prasata se liší od Ferrari pro lidi. Co je na tom divného?

viz
Colu, pijeme Colu ... Všichni tu samou?
http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/politici-...

255598

20.10.2011 13:48

vážně dobré

fist.of.heaven 213.?.?.?

není moc co dodat. navíc tam člověk zahlédl i věci, které prostě nikde v tisku nebyly, protože redaktoři a politici jsou buďto hloupý nebo zbabělí nebo obojí [smích] navíc psáno svižně a místy i vtipně...

255616

20.10.2011 15:45

Uz zase manipulace

Lemrouch 83.?.?.?

Posledni veta druheho odstavce rika "Jak vypadá v praxi, můžeme vidět okolo nás.".
Top je samozrejme lez, nam odpovida prvni odstavec: "Základem státu blahobytu byly daně ve výši 40 až 60%.". A tech procent je spis 60-70.
Pak samozrejme clanek nedava zadny smysl.

255627

20.10.2011 21:13

Dan z hlavy?

fritz 109.?.?.?

POkiaľ si pamätám na "tchatcherovské časy", tak tá "daň z hlavy" mala hlavu a pätu. Margaret sa zdalo nespravodlivé, že dane z nehnuteľností obciam platia len majitelia nehnuteľností, a tak je to aj u nás. A ostatní obyvatelia, nevlastniaci nehnuteľnosť, tí neplatia obecnému či mestskému úradu žiadne dane. Prečo? Prečo ja, keď si kúpim pozemok a postavím si na ňom dom v súlade s územným plánom mesta, zo zdanených mojich vlastných peňazí a navyše z hypotéky, ktorú splácam celý život, platím celý život ako blbec za to, čo som si to dovolil. Mať dom, v ktorom bývam, o ktorý sa starám, opravujem ho a udržiavam. Zo svojich peňazí. Čo je to vlastne "daň z nehnuteľnosti"??? A ostatní obyvatelia nevyužívajú služby mesta, nepotrebujú mestský úrad? Tak to bolo, pokiaľ si pamätám. A som za, že to urobila. Isteže sa to mase nepáčilo, čo sa dalo čakať.

255654

20.10.2011 22:41

RE: Dan z hlavy?

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 90.?.?.?

Reakce na 255654

I ti kteří nevlastní nemovitosti, musí tu daň platit. Musí přece někam "složit hlavu" a tak tu daň platí v nájmu tomu, kdo tu nemovitost ve které oni mohou "složit hlavu", vlastní... To nic. To je jen výplod tvé závisti. Nesmíš ale zanedbat léčbu dobrodiním. Jak se stane závist chronickou, pak je smrtelná i pro potomstvo.

255663

20.10.2011 23:26

RE: Dan z hlavy?

Magnus Maximus 88.?.?.?

Reakce na 255654

Dan z hlavy ? Proč ne ! Kdysi u nás byla například dan z komínu. Čím více komínů dům měl, tím více daní bylo. A POZOR ! V historii relativně nedávné byla i dan z Židů !

255668

20.10.2011 23:51

RE: Dan z hlavy?

45tg 87.?.?.?

Reakce na 255654

Tohle 'vysvětlení' je jen jakási ubohá záminka, takové okecání aby se těm co chtějí těm kecům věřit dal alespoň nějaký 'důvod', takové malé šidítko aby si nepřipadali vyloženě jako idioti až je vláda začně holit.
Samozřejmě, pokud by opravdu té šílené krávě a jejím poskokům záleželo na tom aby chudáčci vlastníci nemovitostí co ji v potu tváře půl života budovali nebyli nespravedlivě na stará kolena postihováni, tak prostě daň z nemovitosti od určité plochy na osobu odpustí. Rozpočet to nenaruší, protože co ušetří bežní lidé na dani z nemovitosti dodají státu přes dph a další daně ze služeb které za ušetřené peníze využijí. A velkopanstvo vlastnící půlku Londýna bude platit pořád stejně, protože při objemu jejich majetků se to malé zmenšení vůbec neprojeví, takže ani na daních od nich stát nebude tratit.

Ovšem všichni tady víme že o tohle v politice, a obzlášť v politice neoliberálního moru ale přece vůbec nejde..

255670

20.10.2011 22:46

a kde se vezmou peníze na výrobu?

Adrien Arcand 90.?.?.?

Zřejmě z půjček od bank,takže se není co divit,že se musí zase zvrátit to dá rozum,když jsou vypůjčené.
Navíc vyrábět,vyrábět a pro KOHO?Japonci již nemají na prodej ani rýžovou čokoládu tofu nepošlou jí jen jí inzerují nemohou vyrábět nemají z čeho..pohádka končí říká se tomu jinak zákon o zachování energie!
Tedy kolik musíš vydat tolik musíš přijmout abys to zase dostal zpátky..jinak by se jednalo Perpetuum mobile

255664

22.10.2011 16:49

Je zajímavé, že oni neoliberálové rádi podpoří i své kritiky, třeba

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 83.?.?.?

Moora - on totiž bílé (hlavně republikány) přiliš neadoruje a o jejich zdeptání jde především, i když se tak děje "jen" mj. i "soft" metodou konzumismu, mediálně propracovanou a útočící už na děti. Odtud je pak už jen krok k upadnutí do dluhového otroctví a živoření ve stresu pod hrozbou soudně-exekutorského teroru, což k přiliš velkému množení se asi nikoho nepovzbudí.
Kdyby byl Pinochetův režim fašistický, staral by se více o materiální blaho národa a ne jen o volnotržní hnátu, která nakonec zahubí i ty, co jí pomohli do světa a řadu desetiletí ji opěvovali. I když je pravdou, že v Allendově Chile se soustřeďovaly komunistické bojůvky z latinskoamerických zemí, které také jako téměř jediné kladly armádě odpor. Navíc prý naučil Indiány Araukány tělesné hygieně během základní vojenské služby.
V Anglii má odpor proti paušální dani z hlavy mnohasetletou tradici, tak není divu, že Maggie narazila a byla svými pappenheimskými odvolána (o demonstracích v UK se u nás pochopitelně mluvilo ve sdělovadlech i tehdy, i když v rámci "přehodnocení všech hodnot" ne tak nadšeně, jak by tomu bylo za totality).
Dnes korporátní i "veřejnoprávní" média předloží kritikům neutěšené současnosti bajku o zlém socíku, na ty, co to baští, se pak synci jeho někdejších protagonistů jen cynicky šklebí...

255767

22.10.2011 18:01

Nesouhlas

drfie 212.?.?.?

Úvahy, která daň je spravedlivější jsou tak na úrovni, zda je spravedlivější mor nebo cholera.

>...DPH. To je jediná spravedlivá daň pro neoliberály ... Je to daň, ve které všichni platí stejně. Koupíš si rohlík a zaplatíš 20% daň. Ne jako přímé daně, kde se platí procentem z příjmů.
Peníze lze použít buď na spotřebu nebo na investice. Pokud tedy bohatý člověk použije peníze na spotřebu, tak logicky zaplatí víc i na DPH. Pokud svoje peníze využije na investice, je to jenom dobře, protože investice jsou motor ekonomiky.

>Když nebudou kupovat, musí se snižovat výroba, propouštět lidi.
Spotřeba "lidí" není žádný motor ekonomiky. (Spotřebováním rohlíku se vytvoří tak akorát h....) Tím jsou investice. Pokud stát okrade občany o peníze a ty pak vyplýtvá, tak samozřejmě občané budou o to reálně chudší. Ne však kvůli tomu, že by se v globálu málo nakupovalo (o co méně nakoupí lidé, o to více vyplýtvá stát), ale kvůli tomu, že místo užitečných věcí se budou vyrábět blbosti, takže relativně půjde cena užitečných věcí nahoru. Ale pokud by hypoteticky stát přerozdělil peníze ze spotřeby na investice (takže by lidé "neměli peníze" ), tak se ve skutečnosti (po nějaké době) budou mít všichni lépe, protože i za těch méně peněz bude možné koupit víc reálných věcí.

255771

22.10.2011 23:12

RE: Nesouhlas

Antiseptik 98.?.?.?

Reakce na 255771

Boha co tohle má být za teorii? Vzdyt je to nesmysl. Peníze utracené za spotřebu nikam nezmizí, jen se přemístí, což je vlastně princip ekonomiky, koloběh peněz. Investované peníze nejen že zmizí z oběhu, ale očekávají že budou vydělávat, tedy brát z oběhu další peníze. Příliš mnoho peněz v investicích vede pouze k tomu, že se na nich už vydělat nedá, není na čem a tak vedou ke ztrátám, což právě prožíváme celosvětově. Snad nejste ekonom, ale soudě podle stavu ekonomiky asi jste. [chechtot]

255779

22.10.2011 23:36

RE: Nesouhlas

drfie 212.?.?.?

Reakce na 255779

>Peníze utracené za spotřebu nikam nezmizí, jen se přemístí
A kde jsem psal, že by někam měly mizet?!

>Investované peníze nejen že zmizí z oběhu
Ani investované peníze nikam nemizí. Kam by mizely?

Peníze nikam nemizí, co mizí jsou reálné hodnoty, které ty peníze zastupují, pokud se zainvestují špatně nebo pokud se využijí na spotřebu.

>Příliš mnoho peněz v investicích vede pouze k tomu, že se na nich už vydělat nedá, není na čem a tak vedou ke ztrátám
A na to jste přišel jak?

255780

22.10.2011 23:53

RE: Nesouhlas

Antiseptik 98.?.?.?

Reakce na 255780

Koukám a vidím. Kdyby svět peníze v Řecku utratil, bylo by bohaté, ale oni jenom investovali a teď tratí všichni. Investované peníze, pokud je nedostanete zpět zmizí, v kapsách podvodníků.

255782

23.10.2011 16:42

RE: Nesouhlas

drfie 212.?.?.?

Reakce na 255782

Definice investice podle wiki:
>Jako investice se v ekonomii označuje ta část důchodu, která je vložena do kapitálu. Tedy do továren, nových přístrojů a dalších statků, které nepřinášejí okamžitý prospěch, ale umožní v budoucnu větší výrobu. Není to tedy například vklad peněz na účet nebo nákup akcií.

Opravdu si myslíte, že nákup řeckých dluhopisů (ke kterému mimochodem motivovala banky ECB) je investice? Státní dluhopisy jsou spíš spotřební úvěr.
Peníze, které skončí u podvodníků, taky lze těžko považovat za investici - jde opět o peníze na spotřebu (podvodníků).

255797

23.10.2011 21:33

RE: Nesouhlas

Antiseptik 70.?.?.?

Reakce na 255797

V širokém slova smyslu je spotřeba cokoliv, za co vymění někdo peníze a neočekává že ty peníze ještě někdy uvidí. Cokoliv kam někdo dá peníze s tím. že je očekává zpět a ke všemu s nějakým ziskem je INVESTICE. Půjčovat peníze někomu na spotřebu je tudíž investice pro toho kdo peníze poskytl. Ono totiž moc už investovat jinam než do něčí spotřeby moc nelze, leda tak vybombardovat někomu infrastrukturu a pak jim půjčit na novou. Nějak nutně nepotřebujeme další továrnu abychom ji zavřeli.

255805

23.10.2011 22:46

RE: Nesouhlas

drfie 212.?.?.?

Reakce na 255805

Tak dobře, to je rozumná definice. Nicméně buďme důslední. Investicí pak je mzda zaměstnanci, platba za energii na provoz strojů, ale i čistě na svícení, nákup nářadí, ale i náklady na údržbu. Všechny tyhle platby by firma dělat nemusela, dělá je proto, aby přinesly zisk. (Mimochodem platba státnímu zaměstnanci v mnoha případech není investicí - stát neočekává zisk.) Tedy většina plateb v ekonomice jsou vlastně investice. A nějaké řecké dluhopisy jsou jen kapkou v moři.

>Nějak nutně nepotřebujeme další továrnu abychom ji zavřeli.
Proč ji zavírat? Já bych si přál, aby na světě bylo třeba dvakrát víc továren, elektráren, prodejen, servisů, nemocnic, ... Důsledek by byl, že by se všichni měli materiálně dvakrát lépe - tedy že by byly poloviční ceny oproti dnešku nebo by se na místo kvantity mohla vylepšit kvalita. Snáze by se takového stavu dosáhlo, pokud by postoupila věda, ale i bez toho s dnešními technologiemi lze čistě pomocí investic zvýšit produktivitu práce.

255811

23.10.2011 23:26

RE: Nesouhlas

Pisatel si přeje zůstat v anonymitě 190.?.?.?

Reakce na 255811

Clovece nic v zlom,ale to co pisete je rovno utopia. Napriklad: Proc zavirat tovarny? Ja bych si pral dvakat tolik tovaren, vsechno by bylo levnejsi nebo valitnejsi.
Co je to za blabol? Odhliadnuc od faktu ze tie fabrily uz stoja a skutocne sa zatvaraju ( nejak vasa teoria kriva na obe nohy) si to priamo odporuje s definiciou kapitalizmu ( pre niekoho neoliberalizmu) o maximalizacii ziskov a minimalizacii vydavkov. Inak povedane, majitelia tovarni radsej ako by mali znizit cenu svojho vyrobku pristupia k zatvoreniu tovarne. Nie je to o tom ze urcita vec by sa nemohla vyrobit z kvalitnejsich surovin a zaroven predat za nizsiu cenu ako sa predava. Je to o tom ze sa nechce. Nikto nema zaujem strcit do niecoho kvalitnejsi material,lebo to stoji prachy z jeho vrecka a nikto nepojde s cenou dolu lebo to zasa pojde z jeho vrecka. Tak to je a nejaka " ja by som si zelal" to bohuzial nezmeni. Jedine v sociku si mohol podnik dovolit vyrabat na sklad, stanovit si cenu aku si zmysleli atd.

255813

24.10.2011 19:08

RE: Nesouhlas

drfie 212.?.?.?

Reakce na 255813

Když se podíváte do historie, tak zdvojnásobení produkce není žádná utopie. (Kolik aut se vyrobilo za Karla IV? [smích] Nebo před první světovou? )
Ale továrny se nezavírají proto, že by jich bylo moc, ale proto, že jinde fungují efektivněji - bez odborů, minimálních mezd, vysokých daní, regulací a norem. Případně proto, že produkt je zastaralý (třeba klasické neLCD televize). Kapitalista neruší fabriku proto, že se blbě vyspal nebo že už dlouho nikomu nezaškodil, ale protože nenese zisk.
Ten můj hypotetický příklad ukazoval, že zvýšení produkce nijak neohrožuje kapitalismus, nesnižuje zisky - pravě proto, že většina lidí (včetně mě) si zvýšení produkce přeje a využila by ho. Přesněji řečeno, zvýšení produkce nesnižuje ale naopak zvyšuje zisky tomu, kdo zvyšuje výrobu, a to na úkor těch ostatních. To celé v podmínkách svobodného trhu. Když soudruzi někde v SSSR zvýšili produkci oceli, tak z toho lidi moc neměli, protože byly potřebnější jiné věci.

255861

24.10.2011 1:30

RE: Nesouhlas

Antiseptik 70.?.?.?

Reakce na 255811

No to si nerozumíme, pletete si výdaje na výrobu s investicí.Pozná se to lehce, výdaj zpátky nedostanete, investici ano. Elektrika, platy a pod nejsou investicemi ale nutnými výdaji bez kterých by ése nic nevyrobilo. Investice byla do továrny, strojů a do patentu výrobního procesu. Tito se dají také zase prodat, což se u zaplacené elektriky a dělníkovi říci nedá. Definice znamená definitvně, nikoliv skoro. [chechtot]

255816

24.10.2011 16:25

RE: Nesouhlas

dub 94.?.?.?

Reakce na 255816

ani vy nemáte přesnou definici investice,pokud z toho vylučujete živou sílu.
protože pokud jsou pro vás investice výrobní prostředky, musí být pro vás investice i mzdové náklady, protože bez lidí to nejde, jsou to také "výrobní prostředky". a když jim nedáte nažrat, obléct, ohřát, přijdete o ně.

nic není tak jednoduché, jako moudré poučky "ekonomů"[smích]

255845

24.10.2011 19:15

RE: Nesouhlas

drfie 212.?.?.?

Reakce na 255816

>Pozná se to lehce, výdaj zpátky nedostanete, investici ano
Jaktože ne? Výdaj dostanete zpět prodejem vašich výrobků a služeb. Stejně jako k produkci pomáhají ty stroje, tak pomáhá třeba ta energie.

>Investice byla do továrny, strojů a do patentu výrobního procesu
Tím se vracíte k té definici z wiki, kterou jste minule odmítl.

>Tito se dají také zase prodat, což se u zaplacené elektriky a dělníkovi říci nedá.
Typicky se nedají prodat ani ty stroje, protože jsou výrobou značně opotřebované, často jednoúčelové nebo těžko přenosné. A vůbec, nekupujete si je proto, abyste je prodal, ale abyste pomocí nich vyráběl.

>Definice znamená definitvně, nikoliv skoro.
To jsem nějak nepochopil.

255862

23.10.2011 0:51

RE: Nesouhlas

Rene Bartosek 75.?.?.?

Reakce na 255780

Jo, zmizí realné hodnoty a nezmizí nekrytý hajzlpapír. Bylo by lepčí, kdyby hajzlpapír zmizel. Poněvadž ten hajzlpapír je krytý důvěrou lidiček, že za něj něco skutečného co potřebují nebo nepotřebují dostanou. Máme tedy nerudovskou otázku kam s ním. Momentálně se nachází ve velkém v kasínech s virtualními kredity. Až se odtud hromadně tyto invetsiční "peníze" pohrnou ven v masovém měřítku, což se stane, pak to bude čas velkého množství velmi nebezpečných "investic" s cílem zbavit se hajzlpapíru za jakoukoliv cenu v něčem skutečném. I když kvalitativní uvolňování neradno podceňovat. V Bruselu chtějí vykouzlit neberu-li pravidelné kvartalní příspěvky FED aspol. větší množství na záchranný fond v EU, prej uvažují o cifře 2-3 bilióny euro.

Mimoto existují mínusové investice, sice v nominálu pro úzkou skupinu lidí mohou být velmi plusové, ale v rámci systému jsou výrazné mínus, protože spotřebovávají extra zdroje. Např. humanitarní bezletová zóna v Libyi, umožnila rozkrást libyjská aktiva, ať ve formě hajzlpapíru, zlata..., zisku za nákup nových bomb pro šíření západní civilizace a humanismu. Navíc zničená infrastruktura povede k novým ziskům, jestliže samozřejmě kmeny budoušlapat lajnu, což se nestane ani náhodou, ale bude se to možná stavět nanovo, takže extra použité zdroje rovná se mínus.

Už zlynčování smrtelně zraněného Kadáfího z něho udělalo mučedníka. Prej je pobuřující zveřejnění takových záběrů. Odporuje to na rozdíl od lží a propagandy v servilních médiích novinářské etice. I propaganda je mínusová investice v rámci celého systému, poněvadž jako každá lež vede k chybným hodnocení, závěrům i řešením. Dobře, že internet něco takového umožňuje, některé životní zkušenosti jsou nechutné a tvrdé. Dobře, že lůza bez morálky má mobilní telefony, aby jsme viděli kdo v Libyi byl pod ochranou intervence a koho západ dosadil k moci, rebelové a revoluciónáři. Teď se prej neví co s tělem. Další mínus především morálního charakteru, manželka i dcera požádali o vydání těla, islámské zyvyky vyžadují rychlý pohřeb. O výstavování těla v mrázaku hokynářství pro čumily se v koránu nepíše nic. Je to plusová nebo mínusová investice? To ukáže další vývoj v Libyi i v Africe. Válka to je největší zločin neoliberalismu, poprosil bych soudruhy fašisty, aby slovo liberalismus ze svého ideologické doktríny nahradili něčí vhodnějším. Velký dramatik by jim s nějakým úderným pravdoláskovým heslem mohl vypomoct.

255785

23.10.2011 16:57

RE: Nesouhlas

drfie 212.?.?.?

Reakce na 255785

Obecně je problém, že politika inflacionismu zničila pozitivní význam burz. Dneska se dělají "investice" ne proto, aby se něco vyrobilo, ale aby "investor" ochránil své peníze před inflací.

>O výstavování těla v mrázaku hokynářství pro čumily se v koránu nepíše nic. Je to plusová nebo mínusová investice? To ukáže další vývoj v Libyi i v Africe.
Já bych řekl, že to není vůbec investice. Možná tak v přeneseném smyslu.

>Válka to je největší zločin neoliberalismu, poprosil bych soudruhy fašisty, aby slovo liberalismus ze svého ideologické doktríny nahradili něčí vhodnějším. Velký dramatik by jim s nějakým úderným pravdoláskovým heslem mohl vypomoct.
Taky nějak nechápu, proč se režimu, který podporuje války říká (neo)liberální. Jde spíš o režim pseudoliberální možná pseudokonzervativní, případně pokud už chceme použít předponu neo-, tak třeba neokoloniální. Myslím, že pojem neoliberalismus si vymyslela levice, aby mohla očerňovat liberály kvůli (zlo)činům současných vlád.
Liberálové jsou třeba Ron Paul, u nás asi Petr Mach.

255799

22.10.2011 22:42

Video k tomuto tématu

Kropáč kropac20 (zavináč) seznam (tečka) cz 62.?.?.?

Je uloženo tady:
http://www.ulozto.cz/10721133/fakta-o-nwo-webm

Stahuje se to cca 5 min., spouští web. prohlížečem, bez registrace na serveru "ulozto", zadarmo.

255777

23.10.2011 12:24

http://www.youtube.com/watch?v=BEU8sJm8rnU&sns=fb

fohat 88.?.?.?

osvěžení paměti

255794

23.10.2011 22:52

Hodně hloupý článek

Hela 89.?.?.?

Britská premiérka byla jedním z neúspěšnějších novodobých politiků. Odmítla princip, že když se lidé snaží, aby byli úspěšní a vydělali si, musí se okrást ve jménu těch, kteří to nedokáží. Když už melete o těch bohatých zločincích, řadíte mezi ně i lidi, kteří si usilovnou prací a soustavným udržováním v oboru vydělají sice jen lehce nad průměrný příjem, ale v rámci přerozdělování by měli být o jeho nemalou část okradeni? Jakou by tedy tito lidé měli mít motivaci na sobě pracovat? Rovnostářství vede jen k tomu, že schopní lidé rezignují nebo přesunou svou činnost do země, kde nebudou muset platit desátek za svou píli a úspěšnost.

255812

24.10.2011 0:03

RE: Hodně hloupý článek

hc 90.?.?.?

Reakce na 255812

Ach jo. Už jsem tu párkrát mudrlanty vašeho typu upozornil, aby si zjistili, jaké částky jdou ve skutečnosti na sociální programy. Jak jsou "okrádáni" ti platící těmi neplatícími. Propagandistické fráze, které tu papouškujete, jsou dobré leda pro vylízané mozky. A protože vylízané mozky nevědí nic např. o třicátých letech a čtyřicátých letech dvacátého století, ještě jim nezačal fungovat ani pud sebezáchovy.

255815

Příspěvků: 59

20.10. 01:42 Barney  Neoliberalismus nefunguje
20.10. 04:43 MoUdrostrak  Gde nebylo Klause a jeho protunelarskych "Poucek" - RE: Neoliberalismus nefunguje
20.10. 21:51  RE: Gde nebylo Klause a jeho protunelarskych
21.10. 21:12 fooggyy  RE: Gde nebylo Klause a jeho protunelarskych
21.10. 21:15 fooggyy  RE: Gde nebylo Klause a jeho protunelarskych
20.10. 02:51  Jak na ně (hledáme recept)
20.10. 09:27 Duanitta  RE: Jak na ně (hledáme recept)
20.10. 15:30  RE: Jak na ně (hledáme recept)
20.10. 16:35 mkadlec  RE: Jak na ně (hledáme recept)
20.10. 05:11 Satanist  V GB se nezapomina .....
20.10. 09:19 RomanTička  RE: V GB se nezapomina .....
20.10. 22:04  RE: V GB se nezapomina .....
20.10. 22:16 Satanist  RE: V GB se nezapomina .....
20.10. 09:04 Jarda0077  Pinochet I
20.10. 09:07 Jarda0077  Pinochet II
20.10. 09:10 Jarda0077  Pinochet III
20.10. 09:11 Jarda0077  Pinochet IV
20.10. 10:03 aristokrat  RE: Pinochet IV
20.10. 10:12 JaJa  RE: Pinochet IV
20.10. 10:37 hc  RE: Pinochet IV
21.10. 08:55 JaJa  RE: Pinochet IV
20.10. 09:25  Vcelku
20.10. 09:53 Vopice  RE: Vcelku
20.10. 10:25 Luxor  RE: Vcelku
20.10. 11:49 Vopice  RE: Vcelku
20.10. 12:04 Luxor  RE: Vcelku
20.10. 13:51 baba_Blažková  RE: Vcelku
20.10. 14:44 Luxor  RE: Vcelku
20.10. 20:28  RE: Vcelku
20.10. 22:25 Luxor  RE: Vcelku
20.10. 17:23  RE: Vcelku
20.10. 20:40 Julo  RE: Vcelku
20.10. 09:53 chrochro  Ferrari pro prasata
20.10. 13:48 fist.of.heaven  vážně dobré
20.10. 15:45 Lemrouch  Uz zase manipulace
20.10. 21:13 fritz  Dan z hlavy?
20.10. 22:41  RE: Dan z hlavy?
20.10. 23:26 Magnus Maximus  RE: Dan z hlavy?
20.10. 23:51 45tg  RE: Dan z hlavy?
20.10. 22:46 Adrien Arcand  a kde se vezmou peníze na výrobu?
22.10. 16:49  Je zajímavé, že oni neoliberálové rádi podpoří i své kritiky, třeba
22.10. 18:01 drfie  Nesouhlas
22.10. 23:12 Antiseptik  RE: Nesouhlas
22.10. 23:36 drfie  RE: Nesouhlas
22.10. 23:53 Antiseptik  RE: Nesouhlas
23.10. 16:42 drfie  RE: Nesouhlas
23.10. 21:33 Antiseptik  RE: Nesouhlas
23.10. 22:46 drfie  RE: Nesouhlas
23.10. 23:26  RE: Nesouhlas
24.10. 19:08 drfie  RE: Nesouhlas
24.10. 01:30 Antiseptik  RE: Nesouhlas
24.10. 16:25 dub  RE: Nesouhlas
24.10. 19:15 drfie  RE: Nesouhlas
23.10. 00:51 Rene Bartosek  RE: Nesouhlas
23.10. 16:57 drfie  RE: Nesouhlas
22.10. 22:42 Kropáč  Video k tomuto tématu
23.10. 12:24 fohat  http://www.youtube.com/watch?v=BEU8sJm8rnU&sns=fb
23.10. 22:52 Hela  Hodně hloupý článek
24.10. 00:03 hc  RE: Hodně hloupý článek

Vybrat pouze nové | Odznačit

Káva pro Zvědavce

Být v obraze něco stojí.
Připojte se k ostatním a staňte se
také sponzorem Zvědavce, stačí
částka v hodnotě jedné kávy měsíčně.

Bankovní spojení: 2000368066/2010
Ze Slovenska 2000368066/8330

Další možnosti platby › Související články ›

Ve zkratce

Brusel jede podle Barnetta-cílem je světle hnědá rasa s IQ 90 v Evropě02.09.15 22:18 Evropská unie 0

Expertka v ČT: Ekonomičtí migranti sociální systémy tak nezatěžují. Do státních rozpočtů přispívají víc, než z nich získávají02.09.15 22:05 Česká republika 0

Anonymní web láká uprchlíky do České republiky02.09.15 21:52 Česká republika 0

Fico chce půdu chránit před cizím vlastnictvím02.09.15 21:46 Slovensko 0

Rusové se chystají bojovat v Sýrii02.09.15 14:31 Sýrie 3

Vojenské cvičení Ample Strike v Česku provokuje Rusko01.09.15 22:38 Česká republika 1

Aleš Drnovský přezpíval píseň „V blbým věku“ od Xindla X do aktuální verze týkající se současné uprchlické krize01.09.15 20:40 Česká republika 4

Utečenci do Čech nechtějí a je na nich pácháno nechutné násilí01.09.15 08:44 Česká republika 4

Kamery před ukrajinským parlamentem zachytily granátometčíka31.08.15 23:48 Ukrajina 0

Saakašvili v Oděse zakázal nošení masek a kukel - bojí se, že další granát poletí na něj31.08.15 23:21 Ukrajina 1

Kanadští a američtí instruktoři vycvičí na Ukrajině nové speciální jednotky s platem 10-15.000 hřiven měsíčně31.08.15 22:56 Ukrajina 1

Ozbrojenci oděského Automajdanu vylomili vrata a vzali šturmem budovu Mezinárodní humanitární univerzity31.08.15 22:48 Ukrajina 0

Ukrajinská volební komise odebrala hlasovací právo občanům 122 obcí Donbasu, které jsou pod kontrolou Ukrajiny31.08.15 22:32 Ukrajina 0

Demonstranti před ukrajinským parlamentem hodili na policisty ostrý granát 31.08.15 22:18 Ukrajina 0

Nechceme cizí ozbrojené síly na území ČR - Sobotka navazuje na praktiky totalitního režimu!31.08.15 20:04 Česká republika 3

Kritika islámu bude trestná...31.08.15 03:33 Evropská unie 5

Nejsympatičtější byli Hitlerjugend. Soutěž vzbudila rozpaky, škola ji hájila.31.08.15 00:04 Česká republika 1

Američtí občané úspěšně zabránili policistovi zatknout malého chlapce30.08.15 20:11 USA 1

Doživotí pro Iry demonstrující proti poplatkům za vodu?30.08.15 18:59 Irsko 1

První americký stát legalizoval ozbrojené policejní drony30.08.15 17:56 USA 2

Měnové kurzy

USD
23,98 Kč
Euro
27,03 Kč
Libra
36,62 Kč
Kanadský dolar
18,11 Kč
Australský dolar
16,78 Kč
Švýcarský frank
24,88 Kč
100 japonských jenů
19,99 Kč
Čínský juan
3,77 Kč
Polský zloty
6,37 Kč
100 maď. forintů
8,59 Kč
Ukrajinská hřivna
1,09 Kč
100 rublů
36,00 Kč
1 unce (31,1g) zlata
27 278,76 Kč
1 unce stříbra
350,04 Kč
Bitcoin
5 451,16 Kč

Poslední aktualizace: 2.9.2015 12:33 SEČ

Tuto stránku navštívilo 5 204